İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Çevremde Neler Var? Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 72-73. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 72-73. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Çevremde Neler Var? Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yaşadıkları çevredeki doğal ve yapay unsurları tanıma ve çevre bilinci geliştirme konusunda rehberlik eder. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 72, 73 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevremde Neler Var? Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 72-73
Soru : Ağaç, ev, yol, akarsu gibi çevrenizde gördüğünüz unsurlardan hangilerinin oluşumunda insanın etkisi vardır? Söyleyiniz.
Cevap: Çevremde gördüğüm unsurlardan ev, yol, köprü, park, bahçe gibi yapılar insan eliyle yapılmıştır. Ağaçlar bazen doğal olarak bulunur ama çoğu insan tarafından dikilmiştir. Akarsular, dağlar, denizler gibi unsurlar ise doğal oluşumlardır, insan etkisi yoktur.
Soru : Şiirde geçen doğal unsurları belirleyerek aşağıdaki alana yazınız.
YURDUM BENİM
Her yer yeşil, her yer mavi,
Ne de güzel yurdum benim.
Ovalarım, nehirlerim,
Yemyeşil yurdum benim.
Vatanı sevin, doğayı sevin.
Hepsi senin, hepsi senin.
Irmak doğar, deniz coşar,
Dağlarında koyun otlar.
Toprağı buğday kokar,
Ne güzel yurdum benim.
Vatanı sevin, doğayı sevin.
Hepsi senin, hepsi senin.
Cevap:
Şiirde geçen doğal unsurlar:
Yeşil alanlar
Ovalar
Nehirler
Irmak
Deniz
Dağlar
Toprak
Koyunlar
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 73 Cevapları
Soru : Çevrenizdeki doğal ve beşerî unsurları gruplandırarak defterinize yazınız.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Kroki Çiziyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 70-71. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 70-71. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Kroki Çiziyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere kroki çizme, yön bulma ve çevreyi doğru şekilde haritalandırma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 70, 71 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kroki Çiziyorum Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 70-71
Soru : Okulunuzun bulunduğu yeri nasıl tarif edersiniz?
Cevap: Okulum şehir merkezine yakın bir yerde bulunuyor. Ana cadde üzerinde olduğu için kolayca ulaşılabiliyor. Önünde geniş bir bahçesi var ve yan tarafında bir park bulunuyor. Yakınında market, fırın ve otobüs durağı var. Okulun giriş kapısında büyük bir Türk bayrağı asılı ve tabelasında okulun adı yazıyor. Bu özellikleriyle okulu bulmak oldukça kolaydır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 71 Cevapları
Soru : Aşağıda Atatürk İlkokuluna ait bir kroki verilmiştir. Bu kroki ile ilgili verilen ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ise “Y” yazınız.
Cevap:
1. (Doğru) 4/D sınıfı, 4/B sınıfının güneyinde yer almaktadır.
2. (Doğru) Koridor kuzey-güney yönünde uzanmaktadır.
3. (Yanlış) Öğretmenler odası müdür odasının kuzeydoğusunda yer almaktadır.
4. (Doğru) Acil durum olduğunda öğrenciler koridorda güney yönünde ilerlemelidir.
5. (Yanlış) Acil toplanma yeri okulun batısında yer almakladır.
6. (Yanlış) Rehberlik servisi okulun kuzeybatı köşesindedir.
Soru : Okulunuzun krokisini çiziniz. Varsa acil toplanma yerini, acil çıkış kapılarını ve yangın dolaplarını krokinizde gösteriniz.
Cevap:
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 70-71 Cevapları”
🟥 Yangın dolapları: [Yangın] yazan yerler 🟩 Acil çıkışlar: [ACİL ÇIKIŞ] yazan kapılar 🟨 Acil toplanma alanı: Bahçenin üst kısmında belirtilen yer
💡 Sen bunu defterinde kareli veya düz sayfaya çizerken:
Kırmızı ile yangın dolaplarını,
Yeşil ile acil çıkış kapılarını,
Bahçenin bir köşesini “Acil Toplanma Alanı” olarak gösterebilirsin.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Yönümü Buluyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 64-65-66-67-68-69. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 64-65-66-67-68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Yönümü Buluyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yön bulma, harita okuma ve çevreyi tanıma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yönümü Buluyorum Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69
Soru : Doğada kaybolan biri yönünü nasıl bulabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Doğada kaybolan biri yönünü bulmak için çeşitli ipuçlarından yararlanabilir:
Güneşin konumuna bakarak yönünü belirleyebilir. (Güneş sabah doğudan doğar, öğleden sonra batıya yönelir.)
Ağaç ve yosunlara dikkat edebilir. Yosunlar genellikle ağaçların kuzey tarafında daha çok olur.
Su yollarını ve dereyi takip ederek yerleşim yerine ulaşabilir.
Daha önce geçtiği belirgin işaretleri (taş, ağaç, patika gibi) hatırlayıp geri dönebilir.
Bu yöntemlerle teknolojik aletler olmadan da yönünü bulabilir ve güvenli bir şekilde geri dönebilir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 68 Cevapları
RENKLİ BİR GÜN OKUMA KÖŞEM
Güneşli bir pazar günüydü. Reyhan ailesiyle birlikte piknik yapmak için ormanlık alana gitmişti. Ailesi sofra kurarken Reyhan çiçek toplamak için dolaşmaya çıktı. Biraz uzaklaşınca ileride bir çeşme gördü. Ellerini yıkamak için çeşmeye doğru yürüdü. Çeşmenin yanında büyük bir karınca yuvası gördü.
Karıncalar öğlen sıcağına rağmen yuvalarına yiyecek taşıyordu. Reyhan heyecanlı bir şekilde karıncaları izlemeye başladı. Birden ailesinden çok uzaklaştığını fark etti. Dönüş yolunu düşündü ancak kafası çok karışmıştı.
Soru : Reyhan yön bulma tekniklerinden hangilerini kullanarak ailesinin yanına dönebilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap:
Reyhan, ailesinin yanına dönmek için şu yön bulma tekniklerini kullanabilir:
Geldiği yolda gördüğü işaretleri ve izleri (ağaç, taş, patika) hatırlayabilir.
Güneşin yönüne bakarak geldiği tarafı tahmin edebilir (sabah doğu, öğleden sonra batı).
Çeşmeyi ve karınca yuvasını gördüğü noktayı referans alarak geri dönebilir.
Yol üzerindeki belirgin nesneleri (büyük ağaç, dere, çiçeklik alan) hatırlayıp takip edebilir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 69 Cevapları
Soru : Aşağıdaki bilgilerden ve görselden yararlanarak kampta yer alan kardeşlerin isimlerini bulunuz. Bulduğunuz isimleri noktalı alanlara yazınız.
(Özgür, Esin, Uğur, Şenay, Kaan, Ayhan)
🔹 Kaan’ın güneyinde kamp ateşi yer almaktadır.
🔹 Özgür güney yönünde yürümektedir.
🔹 Esin kuzeyinde yer alan ağaca Şenay’dan daha uzaktır.
🔹 Ayhan ve Uğur kamp ateşinin güneyinde yer almaktadır.
🔹 Ayhan’ın karşısında Uğur vardır ve sırtı batıya dönüktür.
Cevap:
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 64-65-66-67-68-69 Cevapları”
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine yardımcı olur. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 60, 61 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 60-61
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 60 Cevapları
A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen sözcüklerden uygun olanları yazınız
Cevap:
1. Türküler millî kültürümüzün sözlü ögelerindendir.
2. Ülkemizin ilk genelkurmay başkanı olan Fevzi Çakmak Mustafa Kemal Atatürk dışında mareşal rütbesi alan tek komutandır.
3. Toplumların ürettiği oyunlar o toplumun kültürel özelliklerini taşır.
4. Aile alt ve üst soy bilgilerimizi öğrenmek istediğimizde e-Devlet uygulamasından faydalanabiliriz.
5. Millî Mücadele kahramanlarından Sütçü İmam Maraş‘ın düşman işgalinden kurtulmasında rol oynamıştır.
B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
1. (Doğru)Oyunlar yeni arkadaşlar edinmemizde, sosyal ilişkiler kurmamızda bize yardımcı olur.
2. (Doğru) Aile tarihi yazarken bir plan oluşturmak yaptığımız çalışmanın verimini arttırır.
3. (Yanlış)Çiçeklerin örgü sanatıyla buluşmuş hâline “çini” denir.
4. (Doğru) Geleneksel çocuk oyunlarına genellikle tekerleme ile ebe seçilerek başlanır.
5. (Yanlış)Diplomalar, kartpostallar, mektuplar sözlü tarih çalışmasının verilerini oluşturur.
C. Verilen açıklamaları uygun olan kavramlarla eşleştiriniz.
Cevap:
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 60-61 Cevapları”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 61 Cevapları
Ç. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz. Bulmacada yer alan renkli kutulardaki harfleri, kendi renklerindeki kutulara yazarak anahtar kelimeyi bulunuz.
Cevap:
SOLDAN SAĞA
1. Milletlerin karakteristik özelliklerini ve tarihini yansıtan, özgün olan maddi ve manevi değerlerin adıdır. = Milli Kültür
2. Yunan birliklerinin İzmir’i işgali üzerine düşmana ilk kurşunu sıkan kişidir. = Hasan Tahsin
3. Mustafa Kemal’e Sakarya Muharebesi’ndeki başarısından dolayı verilen rütbedir. = Mareşal
4. Büyük Millet Meclisinin uluslararası alanda kazandığı ilk antlaşmadır. = Gümrü
5. Oyunculardan birinin ebe olduğu ve ebe olanın gözlerinin bağlandığı oyundur. = Körebe
YUKARIDAN AŞAĞIYA
6. Genellikle birinci, ikinci ve dördüncü dizeleri uyaklı olan, daha çok yedili hece ölçüsüyle söylenen sözlü edebiyat öğesidir. = Mani
7. 1934 yılında Soyadı Kanunu ile TBMM tarafından Mustafa Kemal’e verilen soyadıdır. = Atatürk
8. Oyuncularının iki gruba ayrıldığı, gruplardan birinin topu attığı diğerinin ise toptan kaçtığı oyundur. = Yakan Top
9. İstanbul’dan Bandırma Vapuru ile ayrılan Mustafa Kemal’in 19 Mayıs 1919’da vardığı şehirdir. = Samsun
D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.
1. Milli Mücadele’nin kazanılmasında Kuvayımilliye’nin önemi nedir?
Cevap: Millî Mücadele’nin kazanılmasında Kuvayımilliye’nin önemi çok büyüktür. İşgallere karşı ilk direniş hareketlerini başlatarak düşmana zaman kaybettirmiş, düzenli ordunun kurulmasına kadar vatanı korumuştur. Ayrıca halkın kendi imkânlarıyla bağımsızlık için mücadele edebileceğini göstermiş, milli birlik ve özgürlük ruhunu güçlendirmiştir.
2. Milli kültürümüzü oluşturan unsurlara üç örnek veriniz.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı İstiklal Kahramanlarıyla Millî Mücadele Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : İstiklal Kahramanlarıyla Millî Mücadele Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere bağımsızlık mücadelesi veren kahramanları tanıma ve millî değerleri öğrenme fırsatı sunar. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İstiklal Kahramanlarıyla Millî Mücadele Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59
Soru : Millî Mücadele denilince aklınıza ne geliyor? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Millî Mücadele denilince aklıma Türk milletinin bağımsızlık için verdiği kahramanca savaş gelir. Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde halkımızın işgallere karşı birleşmesi, cephelerde büyük bir cesaretle savaşması ve sonunda Cumhuriyet’in kurulması aklıma geliyor. Millî Mücadele; özgürlük, vatan sevgisi, dayanışma ve bağımsızlık için verilen büyük bir direniştir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 54 Cevapları
Soru : Bir kimsenin doğumundan yaşadığı güne kadar geçirdiği belli başlı evreleri içeren yazıya biyografi denir. Buna göre Millî Mücadele kahramanlarımızdan Kâzım (Orbay)’ı araştırınız. Millî Mücadele’ye katkılarını dikkate alarak biyografisini kısaca yazınız.
Cevap:
Kâzım Orbay, 11 Mart 1886’da İzmir’de doğdu. Askerî eğitim aldı ve Osmanlı Ordusu’nda subay olarak görev yaptı. I. Dünya Savaşı’ndan sonra Anadolu’da başlayan Millî Mücadele’ye katıldı. Mustafa Kemal Atatürk’ün yanında yer alarak ordunun yeniden düzenlenmesinde çalıştı. Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz’da önemli görevler üstlendi. Savaş sonrasında Türkiye Cumhuriyeti ordusunda farklı kademelerde görev yaptı ve Genelkurmay Başkanlığı görevinde bulundu.
Kâzım Orbay, askerî bilgisi ve tecrübeleriyle Millî Mücadele’nin kazanılmasına katkı sağlayan önemli komutanlardan biridir. 3 Haziran 1964’te Ankara’da vefat etmiştir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 55 Cevapları
Soru : Millî Mücadele kahramanlarımızdan Tayyar Rahmiye’yi araştırınız. Millî Mücadele’ye katkılarını dikkate alarak biyografisini kısaca yazınız.
Cevap:
Tayyar Rahmiye, 1890 yılında Adana’nın Ceyhan ilçesinde doğdu. Millî Mücadele yıllarında Çukurova bölgesi Fransızlar tarafından işgal edilince vatanını savunmak için mücadeleye katıldı. Kocası cephede şehit olunca silahını alarak savaşa devam etti. Pozantı ve çevresinde Fransız birliklerine karşı direnişlerde görev aldı ve cesaretiyle halkı mücadeleye teşvik etti.
Kadınların da vatan savunmasına katılabileceğini gösterdi. Tayyar Rahmiye, 1920’de yapılan bir çatışmada kahramanca savaşırken şehit düştü. Cesareti ve vatanseverliğiyle Millî Mücadele’nin unutulmaz kadın kahramanlarından biri olarak anılmaktadır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 57 Cevapları
“Siz orada yalnız düşmanı değil milletin makûs (kötü) talihini de yendiniz.”
Soru : Mustafa Kemal, İnönü Savaşları sonrası İsmet Paşa’ya yukarıdaki mesajı göndermiştir. Mustafa Kemal’in bu mesajını yorumlayınız.
Cevap: Mustafa Kemal’in İsmet Paşa’ya gönderdiği bu mesajda, İnönü Savaşları’nın sadece bir askeri zafer olmadığını, aynı zamanda Türk milletinin umutsuzluğunu ve kötü giden kaderini değiştirdiğini anlatmaktadır. Bu zafer, halkın bağımsızlığa olan inancını güçlendirmiş, Millî Mücadele’ye olan güveni artırmıştır.
Soru : Millî Mücadele kahramanlarımızdan Halime Çavuş’u araştırınız. Millî Mücadele’ye katkılarını dikkate alarak biyografisini kısaca yazınız.
Cevap:
Halime Çavuş, 1898 yılında Kastamonu’da doğdu. Millî Mücadele başladığında erkek kılığına girerek cepheye katıldı ve Türk ordusunda görev yaptı. Cephede askerlerle birlikte savaşarak büyük cesaret gösterdi. Özellikle İnebolu’dan cepheye cephane taşınmasında ve askerlerin moralini yükseltmede önemli rol oynadı.
Halime Çavuş, vatan sevgisi ve fedakârlığıyla Millî Mücadele’nin unutulmaz kadın kahramanlarından biridir. 1976 yılında hayatını kaybetmiştir.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Geleneksel Oyunlar Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48, 49
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 45-46-47-48-49. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 45-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : Geleneksel Oyunlar Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere geçmişten günümüze ulaşan geleneksel oyunları tanıma ve kültürel mirasın değerini anlama konusunda rehberlik eder. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 45, 46, 47, 48, 49 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Geleneksel Oyunlar Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 45-46-47-48-49
Soru : Aile büyüklerinizin çocukken oynadığı oyunlardan hangilerini biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Aile büyüklerim çocukken seksek, yakar top, ip atlama, birdirbir, mendil kapmaca, körebe, uzun eşek gibi oyunlar oynadıklarını anlattılar. Bu oyunlar genellikle sokakta veya bahçede arkadaşlarla birlikte oynanırmış ve çok eğlenceliymiş.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 46 Cevapları
Soru : Bülbül kafeste oyununu daha önce oynadınız mı? Bu oyuna benzer başka bir oyun biliyor musunuz? Biliyorsanız bu oyunları arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Evet, Bülbül Kafeste oyununu oynadım. Bu oyuna benzer olarak yakan top, elim sende, körebe gibi koşarak ve yakalamaca şeklinde oynanan oyunlar da var. Bu oyunlarda hem hareket ediyoruz hem de çok eğleniyoruz.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 47 Cevapları
Soru : Yakantop oyunu günümüze kadar hep aynı kurallarla mı oynanmıştır? Aile büyüklerinizden bilgi edininiz.
Cevap: Hayır, yakantop oyunu günümüze kadar hep aynı kurallarla oynanmamıştır. Aile büyüklerim eskiden yakantop oynarken topun daha ağır olduğunu ve oyunun daha geniş alanlarda oynandığını anlattılar. Önceden top yere değse bile oyuncu yanardı; şimdi bazı yerlerde yere değerse sayılmıyor. Günümüzde çocuklar bazen oyunu daha kısa sürede bitirmek için kendi aralarında yeni kurallar ekliyorlar. Bu yüzden oyun zamanla değişikliğe uğramış.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 48 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen geleneksel çocuk oyunlarından istediğiniz birini seçip bu oyunu araştırarak kısaca tanıtınız. Seçtiğiniz bu oyunu arkadaşlarınızla oynayınız.
Beştaş: Beş küçük taşla oynanır. Taşlar yere atılır, bir taş havaya atılırken diğerleri toplanmaya çalışılır. El becerisi ve dikkat isteyen bir oyundur.
Seksek: Yere tebeşirle kareler çizilir, oyuncu taşı bir kareye atar ve tek ayak üzerinde zıplayarak kareleri dolaşır. Denge ve dikkat gerektirir.
Çatlak Patlak: Çocuklar yere çizilen çizgiler üzerinde yürür. Çatlaklara basmadan ilerlemeye çalışılır, basan oyundan çıkar.
Birdirbir: Bir çocuk eğilir, diğerleri üzerinden atlar. Atlarken “birdirbir” gibi sayılar söylenir. Atlama yeteneği ve denge geliştirir.
Topaç Çevirme: İp sarılmış tahta veya plastik topaç yere atılarak çevrilir. Kiminki daha uzun dönerse o kazanır.
Dalya: Oyunculardan biri topu yere vururken “dalya” diye bağırır, diğerleri koşmayı durdurur. Yakalanan oyuncu oyuna devam eder.
İstop: Oyunculardan biri topu havaya atar ve bir arkadaşının adını söyler. İsmi söylenen topu yakalayınca “istop” der, diğerleri donar. Hareket eden yakalanır.
Soru : Yukarıda oyun oynayan çocuklarla ilgili görseller verilmiştir. Bu görselleri karşılaştırarak noktalı alana yazınız.
Cevap:
Birinci görselde bir çocuk bilgisayar başında tek başına dijital oyun oynuyor. Bu oyun daha çok teknolojik ve kapalı bir ortamda oynanıyor.
İkinci görselde ise çocuklar bahçede bir arada sek sek oynuyor ve eğleniyor. Bu oyun açık havada, hareketli ve arkadaşlarla birlikte oynandığı için daha sosyal ve sağlıklı görünüyor.
💡 Sonuç olarak, bilgisayar oyunu bireyselken, sokakta oynanan oyunlar hem eğlenceli hem de arkadaşlık ve hareketlilik sağlıyor.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 49 Cevapları
Soru : Aşağıda geleneksel ve günümüzdeki çocuk oyunlarına ait özellikler verilmiştir. Bu özelliklerden hangilerinin geleneksel oyunlara, hangilerinin günümüz oyunlarına ait olduğunu karşısındaki kutulara işaretleyiniz.
Cevap:
Sosyal ilişkileri olumlu etkiler = Geleneksel Oyunlar
Genellikle iç mekânlarda oynanır = Günümüz Oyunları
Genellikle gruplar hâlinde oynanır = Geleneksel Oyunlar
Çoğunlukla tekerleme söylenerek ve ebe seçilerek oyuna başlanır = Geleneksel Oyunlar
Satın alınan oyuncaklarla oynanır = Günümüz Oyunları
Sosyalleşmeyi olumsuz etkiler = Günümüz Oyunları
Oyun sırasında hareketli olmak ön plandadır = Geleneksel Oyunlar
Bireysel oynanan oyunlardır = Günümüz Oyunları
Oyunlarda kullanılan malzemeler doğal ortamlardan elde edilir = Geleneksel Oyunlar
Oyun sırasında çok az hareket edilir = Günümüz Oyunları
Genellikle dış mekânlarda oynanır = Geleneksel Oyunlar
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Millî Kültürümüzü Öğreniyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 40-41-42-43-44. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 40-41-42-43-44. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : Millî Kültürümüzü Öğreniyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere millî kültürü tanıma, gelenekleri öğrenme ve kültürel değerleri koruma bilinci kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 40, 41, 42, 43, 44 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Millî Kültürümüzü Öğreniyorum Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44
Soru : Çevrenizde tarihî çeşme, cami ve hamam gibi millî kültür ögelerinden hangileri vardır?
Cevap: Çevremde millî kültürümüzü yansıtan birçok tarihi yapı bulunmaktadır. Mahallemizde eski bir cami, yakınlarda yüzyıllık bir çeşme ve şehir merkezinde tarihi bir hamam vardır. Ayrıca bazı eski konaklar ve çeşmeler hâlâ kullanılmaktadır. Bu yapılar geçmişten günümüze gelen kültürümüzü yansıttığı için çok değerlidir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 41 Cevapları
Soru : Bir bayram gününüzü sınıfınızdaki arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bayram sabahı ailemle birlikte erkenden kalkarız. Önce güzelce giyiniriz ve kahvaltı yaparız. Sonra büyüklerimizin ellerini öpmeye gideriz ve bayram harçlıklarımızı alırız. Akrabalarla ve komşularla bayramlaşırız. Evde misafirlere çikolata ve şeker ikram ederiz. Günün geri kalanında ailece bir arada olur, sohbet eder ve çok güzel vakit geçiririz. Bayramlar benim için hem mutluluk hem de aile sevgisi demektir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 42 Cevapları
Soru : Çevrenizdeki yöresel kıyafetler nelerdir?
Cevap: Çevremde kadınlar için bindallı, şalvar, üç etek, yazma; erkekler için cepken, yelek, şalvar, poşu gibi geleneksel kıyafetler bulunur. Düğünlerde ve özel günlerde bu kıyafetler hâlâ giyilir.
Soru : Çevrenizde en çok hangi halk oyunları oynanır?
Cevap: Çevremde en çok halay, horon, zeybek, kaşık oyunu ve çayda çıra gibi halk oyunları oynanır. Bayramlarda, düğünlerde ve festivallerde bu oyunlar görülür.
Soru : Çalışkanlıkla ilgili bir atasözü öğrenerek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Çalışkanlıkla ilgili atasözleri:
Azıcık aşım kaygısız başım.
Azıcık işten kaçan, çok işten kaçar.
Erken kalkan yol alır.
İşleyen demir pas tutmaz.
Emek olmadan yemek olmaz.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 44 Cevapları
Soru : Çevrenizde bulunan bir tarihî mekânı geziniz. Gezi sonunda edindiğiniz izlenimlerden yararlanarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Örnek 1 (İstanbul – Topkapı Sarayı):
Gezdiğim yerin adı: Topkapı Sarayı
Geziye birlikte gittiğim kişiler: Ailem ve kuzenlerim
Gezi sırasında ilgimi en çok çeken: Sarayın hazine bölümündeki değerli eşyalar oldu.
Gezide öğrendiğim en ilginç bilgi: Topkapı Sarayı’nda Osmanlı padişahlarının yaşadığını ve kutsal emanetlerin burada saklandığını öğrendim.
Gezinin en eğlenceli bölümü: Sarayın bahçesinde fotoğraf çekmek ve manzarayı izlemekti.
Gezmek istediğim bir sonraki yer: Ayasofya Camii
Örnek 2 (Ankara – Anıtkabir):
Gezdiğim yerin adı: Anıtkabir
Geziye birlikte gittiğim kişiler: Okul arkadaşlarım ve öğretmenim
Gezi sırasında ilgimi en çok çeken: Askerlerin nöbet değişimi oldu.
Gezide öğrendiğim en ilginç bilgi: Anıtkabir’in yapımının 9 yıl sürdüğünü ve Atatürk’ün burada yattığını öğrendim.
Gezinin en eğlenceli bölümü: Arkadaşlarımla Anıtkabir’in müze kısmını gezmekti.
Gezmek istediğim bir sonraki yer: Anadolu Medeniyetleri Müzesi
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Aile Tarihimi Yazıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 36-37-38-39. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 36-37-38-39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : Aile Tarihimi Yazıyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere aile geçmişlerini keşfetme ve kültürel miraslarını tanıma fırsatı sunar. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 36, 37, 38, 39 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Aile Tarihimi Yazıyorum Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 36-37-38-39
Soru : Ailenizin tarihi ile ilgili neler biliyorsunuz? Bu bilgileri kimlerden, nasıl öğrendiniz?
Cevap: Ailemin tarihi hakkında bildiklerimi genellikle anne ve babamdan, dedem ve ninemden öğrendim. Onlar bana geçmişte nerede yaşadıklarını, hangi işleri yaptıklarını, nasıl zorluklar yaşadıklarını ve ailemizin köklerinin nerelere dayandığını anlattılar. Eski fotoğraflara, kimliklere ve aile albümlerine bakarak da geçmiş hakkında bilgi edindim. Ayrıca bayramlarda ve aile toplantılarında büyüklerimin anlattığı anı hikâyeleri sayesinde aile tarihimiz hakkında daha çok şey öğrendim.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 38 Cevapları
Soru : Aşağıdaki yönergeden yararlanarak kendi aile tarihinizi oluşturunuz ve defterinize yazınız.
1. Aile büyüklerinizden biri ile söyleşi yapınız.
Cevap: Dedemle ailemizin geçmişi hakkında konuştum. Dedem bana ailesinin yıllar önce köyde yaşadığını, geçimlerini tarım ve hayvancılıkla sağladıklarını anlattı. Babamın gençliğinde şehre göç ettiklerini, annemle burada tanışıp evlendiklerini söyledi. Ailede eğitimine çok önem verildiğini ve herkesin çalışkan olmaya gayret ettiğini öğrendim.
2. Aileniz ile ilgili kronoloji hazırlayınız.
Cevap:
1955: Dedem köyde doğdu.
1975: Dedem ve ninem evlendi.
1980: Babam dünyaya geldi.
1990: Ailem şehre taşındı.
1995: Annem ile babam tanıştı.
2000: Annem ve babam evlendi.
2015: Ben doğdum.
2025: İlkokul 4. sınıfa başladım.
3. Yaptığınız söyleşiden ve kronolojiden yararlanarak aile tarihinizi yazınız.
Cevap: Ailem yıllar önce bir köyde yaşıyormuş. Dedem ve ninem tarım ve hayvancılık yaparak geçimlerini sağlamış. Babam doğduktan sonra daha iyi eğitim ve iş imkânı için şehre göç etmişler. Babam büyüyünce üniversite okumuş ve çalışmaya başlamış. Annemle şehirde tanışıp evlenmişler. Ben 2015 yılında doğdum ve şimdi ilkokul 4. sınıf öğrencisiyim. Ailem çalışkan ve sevgi dolu bir aile; bana geçmişlerini anlatarak köklerimizi öğrenmemi sağladılar.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 39 Cevapları
Soru : Aile tarihinin oluşturulmasında yararlanılabilecek kaynaklardan bazıları aşağıdaki görselde yer almaktadır. Bu kaynakları bularak verilen noktalı alanlara yazınız.
Cevap:
Fotoğraf (duvardaki çerçevede asılı olan fotoğraf)
Saat (ailede kullanılan eski saatler)
Eski telefon (çekmecenin üstünde duran kırmızı telefon)
Televizyon (aile geçmişinden kalan eşya)
Radyo (kitaplığın üst kısmında duran radyo)
Takvim (duvarda tarih gösteren takvim)
Daktilo (kitaplıkta duran daktilo)
Kitaplar (kitaplıkta bulunan eski kitaplar, aile hikâyelerini saklayabilir)
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı 1. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 32-33. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha iyi kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler ders çalışmayı kolaylaştırarak sosyal bilgiler dersine hazırlığı güçlendirir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 32-33. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 1. ÜNİTE : TOPLUMUN PARÇASIYIM : 1. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine olanak tanır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 32, 33 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 32-33
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 32 Cevapları
A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen sözcüklerden uygun olanları yazı
Cevap:
Her ülke, kendi vatandaşlarını tanımlamak için resmî kimlik belgesi oluşturur.
Saç, ten ve göz rengimiz fiziksel özelliklerimizdendir.
Öğrenci kulübü seçerken ilgi, yetenek ve ihtiyaçlar doğrultusunda tercih yapılmalıdır.
Kendimizi başka bir kişinin yerine koyarak onun duygu ve düşüncelerini anlama becerisine empati denir.
Kimlik kartlarımız T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından verilir.
B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ” Y” yazınız.
Cevap:
Yanlış– Resim yapmayı çok sevdiğim için tiyatro kulübüne üye oldum. (Tiyatro kulübü resimle ilgili değildir.)
Doğru– Empati, geliştirilebilir bir beceridir.
Doğru– T.C. kimlik numaramız da tıpkı parmak izlerimiz gibi kişiye özeldir.
Doğru– Okuduğumuz okulları kronolojik olarak sıralayabiliriz.
Yanlış – Herkesin aynı düşüncede olması ülkemiz için bir zenginliktir. (Farklı düşünceler zenginliktir.)
C. Verilen açıklamaları uygun olan kavramlarla eşleştiriniz.
Cevap:
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 32-33 Cevapları”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 33 Cevapları
Ç. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz. Bulmacada yer alan renkli kutulardaki harfleri, kendi renklerindeki kutulara yazarak anahtar kelimeyi bulunuz.
Cevap:
SOLDAN SAĞA
1. Doğuştan gelen, bir ya da birden fazla alanda var olan başarma gücümüzdür. = Yetenek
2. Özel gereksinimli kişilerin bireysel veya takım olarak katıldığı sportif etkinliklerdir. = Paralimpik
3. Belli bir olay veya etkinliğe yakınlık duyma, ondan hoşlanma ve ona öncelik tanımadır. = İlgi
4. Kan grubu ve parmak izi gibi kişisel bilgilerimizin bulunduğu bölümdür. = Yonga
YUKARIDAN AŞAĞIYA
5. Kendimizi başkasının yerine koyma becerisidir. = Empati
6. Toplumu oluşturan temel yapı taşıdır. = Aile
7. Yaşamımızı sürdürebilmek için gerekli olan şeylerdir. = İhtiyaç
8. Bir arada yaşayan insanların oluşturduğu topluluktur. = Toplum
9. Olayların meydana geldiği zamanları geçmişten günümüze doğru sıralayarak aktarmadır. = Kronoloji
10. insanların farklı özelliklerine dikkatli ve özenli yaklaşmaktır. = Saygı
D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.
1. Kitap okumayı seven bir öğrenci hangi kulübe üye olmalıdır?
Cevap: Kitap okumayı seven bir öğrenci kütüphane kulübüne / okuma kulübüne üye olmalıdır.
2. Yetenek nedir? Tanımlayınız.
Cevap: Yetenek, bir kişinin doğuştan ya da sonradan kazandığı bir işi yapabilme ve öğrenme becerisidir. İnsanların farklı alanlarda (resim, müzik, spor, matematik vb.) sahip olduğu özel başarı veya kabiliyettir.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Farklıyım, Farkındayım Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 30-31. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 30-31. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 1. ÜNİTE : TOPLUMUN PARÇASIYIM : Farklıyım, Farkındayım Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere farklılıkların değerini anlamayı ve kendine güvenmeyi öğretir. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 30, 31 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Farklıyım, Farkındayım Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 30-31
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 30-31 Cevapları
Soru : “Farklılıklarımız zenginliğimizdir.” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.
Cevap:
“Farklılıklarımız zenginliğimizdir.” ifadesinden; insanların farklı düşüncelere, yeteneklere, kültürlere ve yaşam tarzlarına sahip olmasının toplumu daha güçlü ve renkli hâle getirdiğini anlıyorum.
Herkes aynı olsa hayat sıkıcı olurdu, yeni fikirler ortaya çıkmazdı. Farklılıklarımız sayesinde birbirimizden öğrenir, dayanışma içinde olur ve birlikte daha güzel bir dünya kurarız.