4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 27-28-29. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Ben Olsaydım Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 27- 28-29. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 27-28-29. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 1. ÜNİTE : TOPLUMUN PARÇASIYIM : Ben Olsaydım Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere farklı durumlar karşısında empati kurmayı ve kendi düşüncelerini ifade etmeyi öğretir. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 27, 28, 29 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ben Olsaydım Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 27- 28-29


Soru : Bütün insanlar aynı özelliklere sahip olsaydı ne tür olumsuzluklar yaşanırdı? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Bütün insanlar aynı özelliklere sahip olsaydı, hayat çok sıkıcı ve tekdüze olurdu. Kimsenin farklı fikirleri, yetenekleri ve ilgi alanları olmazdı. Sorunlara yeni çözümler bulunamaz, gelişim ve ilerleme yavaşlardı. Ayrıca herkes aynı düşüncelere sahip olursa tartışma, paylaşım ve yardımlaşma gibi değerler de zayıflardı.


Azra, şeker hastası olduğu için yediklerine dikkat eder. Azra’nın hastalığını kontrol altında tutması için sık aralıklarla beslenmesi gerekmektedir. Azra’nın her gün alması gereken ilaçlar var. 

Soru : Azra’nın yerinde olsaydınız neler hissederdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Azra’nın yerinde olsaydım zaman zaman zorlanabileceğimi ve dikkatli olmak zorunda kalacağımı hissederdim. Sağlığıma özen göstermem gerektiğini bilirdim ama bunun için sabırlı ve disiplinli olmam gerektiğini de anlardım. Bazen kısıtlanmış hissedebilirdim ama sağlıklı kalmak için kurallara uymanın önemli olduğunu düşünürdüm.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 28 Cevapları


Nasrettin Hoca sıcak bir yaz gecesi damda uyurken nasıl olduysa damdan aşağı düşmüş. Gürültü patırtı derken mahalleli Hoca’nın başında toplanmış. İçlerinden biri “Hocam hâlin nicedir, ne yapalım?” demiş. Nasrettin Hoca da “Tez bana bir damdan düşen getirin. Hâlimden ancak o anlar!” demiş.

Soru : Sizce Nasrettin Hoca niçin damdan düşen birini istemiştir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :  Nasrettin Hoca, damdan düşmenin nasıl bir acı ve zorluk olduğunu ancak aynı durumu yaşamış birinin anlayabileceğini düşündüğü için “damdan düşen birini” istemiştir. Böylece ona gerçekten yardımcı olabilecek, ne yapması gerektiğini bilen bir kişi gelecektir. Bu hikâye, insanların bazı durumları ancak yaşadıklarında gerçekten anlayabileceklerini anlatır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 29 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen davranışları yapmaya çalışınız ve hissettiklerinizi noktalı alana yazınız.


Cevap :

  1. Gözlerimi kapalı tutarak resim çizmeyi denedim ve çizmenin çok zor olduğunu, çizgilerin düzgün olmadığını fark ettim. Kendimi biraz şaşkın ve çaresiz hissettim.

  2. Kendimi hiç oyuncağı olmayan bir çocuk gibi düşündüm ve üzüldüm, eksik hissettim. Oyuncakların ne kadar değerli olduğunu anladım.

  3. Kulaklarımı kapatarak televizyon izlemeyi denedim ve hiçbir şeyi tam olarak anlamadım, kendimi yalnız ve kopmuş hissettim. Seslerin ne kadar önemli olduğunu fark ettim.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 20-21-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Kendimi Tanıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 20-21-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 20-21-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 1. ÜNİTE : TOPLUMUN PARÇASIYIM : Kendimi Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere kendi özelliklerini keşfetme, güçlü yönlerini tanıma ve toplum içindeki rollerini anlama konusunda rehberlik eder. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kendimi Tanıyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26


Soru : Kendinizi nasıl tanımlarsınız? Sizi diğer insanlardan ayıran özellikleriniz nelerdir?


Cevap : Kendimi çalışkan, meraklı ve öğrenmeyi seven biri olarak tanımlarım. Yeni şeyler keşfetmekten hoşlanırım ve sorumluluklarımı yerine getirmeye özen gösteririm. Arkadaşlarıma karşı anlayışlı ve yardımseverim. Sizi diğer insanlardan ayıran özelliklerimden biri sabırlı olmam ve hedeflerime ulaşmak için kolay pes etmememdir. Ayrıca çizim yapmayı ve hikâye yazmayı sevdiğim için farklı bakış açıları geliştirebiliyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 21 Cevapları


1 Eve gider gitmez kardeşiyle oynamak
2 Akşam erkenden uyumak
3 Okuldan sonra arkadaşlarıyla gezmek
4 Arkadaşlarıyla maç yapmak
5 Okuldan sonra iyice dinlenmek
6 Ertesi gün okula gelmemek

Soru : Yukarıdaki metne göre aşağıdakilerden hangileri Utku’nun öncelikli ihtiyaçlarındandır? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • ☑️ 2. Akşam erkenden uyumak

  • ☑️ 5. Okuldan sonra iyice dinlenmek

❌ 1, 3, 4 ve 6 ihtiyaç değil; oyun ve gezmek istektir, okula gitmemek ise yanlış bir davranıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 23 Cevapları


Soru : Yetenekli olduğunuz alanlarla ilgili yapmak istediklerinizi aşağıya yazınız.


Cevap : Ben resim yapmayı ve hikâye yazmayı seviyorum. Bu yeteneklerimi geliştirmek için daha çok çizim yapmak, farklı boya teknikleri öğrenmek ve resim kurslarına gitmek istiyorum. Ayrıca hikâye yazma becerimi geliştirmek için kitap okumak ve kendi hikâyelerimi deftere yazmak istiyorum. İleride bir resim sergisi açmak ve yazdığım hikâyeleri kitap hâline getirmek hayalim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 24 Cevapları


Soru : Erman ve Ayşe’nin yetenek yolculuğu sizce nasıl devam edecektir? Düşüncelerinizi noktalı alana yazınız.


Cevap :

Erman futbolu çok sevdiği için zamanla kendini geliştirir ve okul takımına girer. Daha sonra turnuvalara katılarak başarılı bir futbolcu olabilir.

Ayşe ise keman çalmaya ilgi duyduğu için müzik kurslarına gider ve her geçen gün daha iyi çalar. Belki ileride bir müzik okuluna giderek keman sanatçısı olabilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 25 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyarak ilgi duyduğunuz alanların yanında bulunan kutuları işaretleyiniz. Verilen alanlar dışında farklı bir alana ilgi duyuyorsanız noktalı bölüme yazınız.


Cevap :

☑️ Resim çizmeyi çok severim.
⬜ Satranç oynamaktan hoşlanırım.
☑️ Şiir ve öykü yazmak bana keyif verir.
☑️ Beni mutlu eden şeylerden biri gezmektir.
☑️ Şarkı söylemekten çok hoşlanırım.
⬜ Koşmayı çok severim.
☑️ Fotoğraf çekmek beni mutlu eder.

Farklı bir ilgi alanım: 🖥️ Bilgisayarda oyun oynamak ve kod yazmayı öğrenmek.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 26 Cevapları


Soru : Sizce millî sporcumuz Sümeyye Boyacı’nın farklı alanlarda gösterdiği başarılar onun hangi özellikleriyle ilgilidir?


Cevap : Sümeyye Boyacı’nın farklı alanlarda gösterdiği başarılar; azimli, çalışkan ve pes etmeyen bir kişiliğe sahip olmasından kaynaklanır.

Engellerine rağmen vazgeçmemesi ve hayal gücünü kullanması sayesinde resim yapmayı öğrenmiş, yeni sanat dallarını denemiştir. Meraklı ve öğrenmeye açık olması onu ebru, dikiş ve yüzme gibi farklı alanlara yönlendirmiştir. Ayrıca kararlı, sabırlı ve cesur bir sporcu olduğu için yüzmede dünya şampiyonluğuna kadar ulaşmıştır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Benim Kronolojim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 17-18-19. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 1. ÜNİTE : TOPLUMUN PARÇASIYIM : Benim Kronolojim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yaşamlarındaki önemli olayları sıralama ve zamanı doğru kullanma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 17, 18, 19 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Benim Kronolojim Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 17-18-19


Soru : Okul öncesi yaşantınıza ait olayları ailenize sorarak bu olayları sırasıyla yazınız.


Cevap :

  • 2017: Doğdum. 👶

  • 2018: İlk adımlarımı attım ve konuşmaya başladım.

  • 2019: Ailemle parka gitmeyi ve arkadaş edinmeyi çok sevdim.

  • 2020: Anaokuluna başladım ve yeni arkadaşlar edindim.

  • 2021: Anaokulunda ilk kez tiyatro gösterisine katıldım.

  • 2022: Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları yaptım, ilk kez kendi adımı yazdım.

  • 2023: Okul öncesinde mezuniyet törenine katıldım ve çok heyecanlandım.

  • 2024: İlkokul 1. sınıfa başladım.

  • 2025: Artık 4. sınıfa geldim; okumayı, yazmayı ve ders çalışmayı çok seviyorum. 🎒📚

💡 Sen kendi hayatındaki önemli olaylara göre bu yılları değiştirebilir veya ekleme yapabilirsin.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 18 Cevapları


Soru : Bir gün içinde yaşadığınız olayları oluş sırasına göre defterinize yazınız.


Cevap :

  • Sabah kalktım ve yüzümü yıkadım.

  • Kahvaltı yaptım.

  • Okula gitmek için hazırlandım ve okula gittim.

  • Derslere girdim, teneffüslerde arkadaşlarımla oynadım.

  • Okuldan çıktım ve eve döndüm.

  • Yemek yedim, biraz dinlendim.

  • Ödevlerimi yaptım.

  • Ailemle vakit geçirdim.

  • Akşam yemeği yedim.

  • Televizyon izledim ya da kitap okudum.

  • Dişlerimi fırçalayıp uyudum. 💤

💡 Sen kendi gününü daha özel hale getirebilir; spor, kurs, oyun gibi etkinlikler ekleyebilirsin.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 19 Cevapları


Soru : Ezgi’nin hayatındaki önemli olaylar karışık olarak verilmiştir. Bu olayları kronolojik olarak sıralayıp aşağıdaki zaman çizelgesine yazınız.


Cevap :

Yıl Olay
1990 Bursa’da dünyaya geldim.
1994 Anaokuluna başladım.
1996 Benden dört yıl sonra kardeşim Ebru dünyaya geldi.
1997 İlkokula başladım.
2000 Sosyal bilgiler dersine ilk kez girdim.
2003 7. sınıfta okurken Adana’ya taşındık.
2008 Fen lisesini okul birincisi olarak bitirdim.
2009 Üniversiteyi kazandım.
2016 Erzurum’da doktor olarak göreve başladım.

Soru : Eğitim öğretim hayatınızla ilgili bir kronoloji hazırlayınız. Hazırladığınız kronolojiyi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • 2015 – Doğdum.

  • 2018 – Anaokuluna başladım.

  • 2019 – İlkokul 1. sınıfa başladım.

  • 2020 – Okuma yazmayı öğrendim.

  • 2021 – 2. sınıfa geçtim.

  • 2022 – 3. sınıfa geçtim.

  • 2023 – 4. sınıfa başladım.

  • 2024 – Sınıf başkanı seçildim ve ilk kez okul gezisine katıldım.

  • 2025 – İlkokulu bitirip ortaokula geçmeye hazırlanıyorum.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 12-13-14-15-16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Herkesin Bir Kimliği Var Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 12-13-14-15-16. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 12-13-14-15-16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 1. ÜNİTE : TOPLUMUN PARÇASIYIM : Herkesin Bir Kimliği Var Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere kimlik kavramını ve bireysel özelliklerin önemini öğretir. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Herkesin Bir Kimliği Var Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16


Soru : Resmî kimlik kartınız hakkında neler biliyorsunuz? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap : Resmî kimlik kartı, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduğumuzu gösteren en önemli belgedir. Üzerinde T.C. kimlik numarası, adımız ve soyadımız, doğum tarihimiz, anne ve baba adımız, seri numarası, fotoğrafımız ve imzamız bulunur. Ayrıca çip (yonga) sayesinde kimlik bilgileri güvenli bir şekilde saklanır. Resmî kimlik kartı sayesinde okula kayıt olabilir, hastaneye gidebilir, resmi işlemlerimizi yapabilir ve kimliğimizi her yerde ispat edebiliriz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 16 Cevapları


Soru : Geçmişten günümüze kullanılan kimlik belgeleri hakkında bilgi edindiniz. Haydi, şimdi bir kimlik kartı tasarlayarak defterinize çiziniz.


Cevap :

Kimlik kartı tasarlarken şunlara dikkat edebilirim:

  • Ön yüzünde: Ad, soyad, T.C. kimlik numarası, doğum tarihi, fotoğraf, imza, seri numarası.

  • Arka yüzünde: Anne ve baba adı, doğum yeri, yonga (çip), kan grubu, medeni hâl gibi bilgiler.

  • Ülke amblemi ve güvenlik için hologram eklenebilir.

  • Renkli ve resmi görünümlü olmalı, üzerinde “TÜRKİYE CUMHURİYETİ KİMLİK KARTI” yazmalı.

💡 Defterine çizerken ön yüzüne fotoğraf ve kimlik bilgilerini, arka yüzüne çip ve ek bilgileri ekleyerek gerçek bir kimlik gibi tasarlayabilirsin.


Soru : Aşağıda verilen bilgilerin kimlik kartının hangi yüzünde olduğunu karşısındaki kutuları işaretleyerek belirtiniz.


Cevap :

No Bilgi Kartın Ön Yüzü Kartın Arka Yüzü
1 T.C. kimlik no
2 Adı ve soyadı
3 Anne ve baba adı
4 Seri numarası
5 Doğum tarihi
6 Yonga (çip)
7 MRZ bölümü
8 İmza
9 Kartı veren kurum


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 94-95-96-97-98. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 94-95-96-97-98 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, eksiksiz ve doğru bir şekilde takip edilmelidir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 94-95-96-97-98. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konuları kavrayıp değerlendirme yapmalarına yardımcı olur. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 94, 95, 96, 97, 98 Sayfa Cevapları, öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98


A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrularını, altlarında verilen boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. Yön bulma yöntemleri arasında pusula en güvenilir olanıdır. (Doğru)

  2. Dağlar, ovalar ve akarsular birer beşerî unsurdur. (Yanlış)
    Doğrusu: Dağlar, ovalar ve akarsular birer doğal unsurdur.

  3. Afet ve acil durum çantasında bulunması gerekenlerden biri de çabuk bozulmayan gıdalardır. (Doğru)

  4. Belirli bir yerde bir gün içinde meydana gelen hava olayları o yerin hava durumudur. (Doğru)


B. Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen sözcüklerden uygun olanları cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  1. Doğada meydana gelen yıkıcı etkileri bulunan olaylara doğal afet denmektedir.

  2. GPS teknolojisi sayesinde nerede bulunduğumuzu ve gitmek istediğimiz yerin hangi yönde olduğunu öğrenebiliriz.

  3. Kroki, bir bölgeyi kuş bakışı gösteren ve o bölgede var olan yapıları ana hatlarıyla belirten basit çizimdir.

  4. Okullar, evler, hastaneler, yollar, binalar, köprüler, parklar ve daha birçok yapı beşerî unsur olarak adlandırılmaktadır.


C. Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız. 


1. Evinizde ve okulunuzda deprem esnasında kayma, düşme yoluyla size ve çevrenizdekilere zarar verebilecek eşyaların listesini oluşturunuz. Bu eşyalarla ilgili nasıl önlemler alındı ya da alınmalı? Yazınız.


Cevap : Evde ve okulda zarar verebilecek eşyalar arasında raflar, kitaplıklar, televizyon, büyük aynalar, dolaplar ve bilgisayarlar yer alır. Bu eşyaların devrilmesini önlemek için duvara sabitlenmeli, ağır eşyalar altta tutulmalı ve elektronik cihazlar güvenli yerlere yerleştirilmelidir.


2. Ülkemizde en çok gezmek istediğiniz şehir hangisidir? Neden bu şehri seçtiniz? Bu şehirde hangi tarihî ve doğal güzellikleri görmek istiyorsunuz? Yazınız.


Cevap : Ülkemizde en çok gezmek istediğim şehir İstanbuldur. Çünkü tarihî ve kültürel zenginlikleri ile doğal güzellikleri bir arada sunar. Bu şehirde Ayasofya, Topkapı Sarayı, Boğaziçi Köprüsü ve İstanbul Boğazı gibi önemli yerleri görmek istiyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


Ç. Aşağıda verilen soruları cevaplayınız. 


1. Aşağıdakilerden hangisi doğal unsurlardan biridir?


A) Hastane
B) Okul
C) Orman
D) Otopark

Cevap : C


2. Kroki ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Kuş bakışı görüntü yansıtılır.
B) Yapıların büyüklüğü aynı olmalıdır.
C) Sokak ve cadde isimlerine yer verilir.
D) Yönler belirtilmelidir.

Cevap :  B


3. Aşağıdakilerden hangisi heyelana karşı alınabilecek bir önlemdir?


A) Evdeki dolaplar ve raflar duvarlara sabitlenmelidir.
B) Ağaç dikimi özendirilmelidir.
C) Nehir yataklarına setler yapılmalıdır.
D) Çevre kirliliğine karşı önlemler alınmalıdır.

Cevap :  B


4. Ali, dedesiyle beraber tatile gitmek için arabayla yola çıkmıştı. Her zamanki gittikleri yolda yol çalışması olduğuna ilişkin uyarı aldılar. Başka yoldan gitmeye karar vermişlerdi.

Buna göre Ali ve dedesi aşağıdaki yön bulma yöntemlerinden hangisini kullanırsa teknolojiden yararlanmış olur?


A) GPS
B) Yosun
C) Kutup yıldızı
D) Güneşin konumu

Cevap :  A


5. Zeynep komşu mahalleye yeni taşınan kuzeni Tuğçe’yi ziyarete gidecektir. Fakat nasıl gideceğini bilmemektedir. Tuğçe ona yolu tarif etmek için bir çizim yapmıştır.

Tuğçe’nin yaptığı çizimin adı nedir?


A) Harita
B) Plan
C) Kroki
D) Resim

Cevap :  C


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


6. Öğretmeni Müge’ye “Doğal ve Beşerî Unsurlar” başlıklı bir ödev vermiştir. Müge, ödevini öğretmenine göstermiştir. Öğretmeni, Müge’nin yanlışları olduğunu söylemiştir.

I. Ağrı Dağı – Doğal Unsur
II. Pamukkale Travertenleri – Beşerî Unsur
III. Yavuz Sultan Selim Köprüsü – Beşerî Unsur
IV. Atatürk Barajı – Doğal Unsur

Müge yukarıdakilerden hangilerini yanlış eşleştirmiştir?


A) I-II
B) II-III
C) II-IV
D) III-IV

Cevap :  C


7. Sosyal Bilgiler öğretmeni Derya Bey, derste Meteoroloji Genel Müdürlüğünden bahsetmektedir. Öğrencilerine Meteoroloji Genel Müdürlüğünün görevlerinin ne olduğunu sormuştur. Öğrencilerinden biri soruya hatalı cevap vermiştir.

Aşağıdaki öğrencilerden hangisi soruya hatalı cevap vermiştir?


A) Hale – Kamuoyunun ihtiyaç duyduğu meteorolojik bilgileri hazırlar.
B) Cemal – Türk hava sahasında uçan uçaklara bilgi verir.
C) Berke – Doğal afetlere karşı halkı uyarır.
D) Şirin – Depremler konusunda halkı bilinçlendirici yayınlar yapar.

Cevap :  D


8. İpek ve Baran teneffüste inceledikleri haritada;
– Yaşadıkları yeri
– Yaşadıkları şehre komşu olan şehirleri
– Başkente olan uzaklıklarını
– Türkiye’nin komşularını görmüşlerdir.

İpek ve Baran’ın incelediği haritanın ismi nedir?

A) Siyasi Harita
B) Fiziki Harita
C) Deprem Haritası
D) Sıcaklık Haritası

Cevap :  A


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


9. Depremlerin canlılar ve doğa üzerinde pek çok etkisi vardır.
I. Diğer doğal afetleri tetikler.
II. Hayvanların yaşam alanlarına zarar verir.
III. Oluşumu engellenebilir.
IV. İnsanlar psikolojik anlamda sorunlar yaşar.

Yukarıdakilerden hangileri doğrudur?


A) III-IV
B) I-II
C) I-II-IV
D) I-II-II

Cevap :  C


10 ve 11. soruları yukarıdaki tabloya göre cevaplayınız.


Efe, ailesiyle birlikte Karadeniz’de bir ili ziyaret etmek istemektedir. Ancak Efe ve ailesinin her hafta sadece 2 günlük müsaitlik durumu vardır. Efe ve ailesi gezilerini 2 haftaya yaymak istemişler ancak 2 günlük müsaitlik durumları değişmemiştir. Buna göre;

10. Efe ve ailesi 1. haftanın hangi 2 gününde geziye çıkarsa yağmura yakalanmamış olur?


A) Perşembe, cuma
B) Pazartesi, salı
C) Çarşamba, perşembe
D) Salı, çarşamba

Cevap : D


11. Efe 2. hafta hangi günler hava gözlemi yaptığında 2 gün boyunca havanın geziye uygun olduğunu ailesiyle paylaşabilir?


A) Pazartesi, salı
B) Cuma, cumartesi
C) Salı, çarşamba
D) Çarşamba, perşembe

Cevap : A


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


D. Aşağıda verilen balık kılçığı gösterimindeki boşlukları uygun bir biçimde doldurunuz.


Cevap :

Madde Madde Çevremdeki Doğal Unsurlar (9 örnek):

  • Dağlar
  • Tepeler
  • Ovalar
  • Göller
  • Nehirler
  • Ormanlar
  • Şelaleler
  • Mağaralar
  • Denizler

Madde Madde Çevremdeki Beşerî Unsurlar (9 örnek):

  • Evler
  • Okullar
  • Yollar
  • Köprüler
  • Parklar
  • İş yerleri
  • Camiler
  • Alışveriş merkezleri
  • Hastaneler


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Doğal Afetler Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 88-89-90-91-92-93 Sayfa Cevapları, öğrencilerin doğal afetleri tanımasına ve bu afetlere karşı önlem almayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin eksiksiz ve doğru şekilde yapılmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Doğal Afetler Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin afetler sırasında yapılması gerekenleri öğrenmelerine destek olur. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 84, 88, 89, 90, 91, 92, 93 Sayfa Cevapları, bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Doğal Afetler Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92-93


Soru : Doğal afetler sonrası halka yardımcı olan kuruluşlar hangileridir? Bu konuda uzmanlaşmış kuruluşlara neden ihtiyaç duyulduğunu örneklerle anlatınız.


Cevap : Doğal afetler sonrası halka yardımcı olan başlıca kuruluşlar AFAD, Kızılay, UMKE, AKUT ve yerel belediyelerdir. Bu kuruluşlara ihtiyaç duyulmasının nedeni, afet anında hızlı müdahale, sağlık hizmeti sağlama, barınma ve yiyecek desteği gibi özel bilgi ve donanıma sahip olmalarıdır; örneğin depremde AFAD ekipleri arama-kurtarma yaparken Kızılay, yiyecek ve içecek desteği sunar.


Soru : Aşağıda verilen görselleri inceleyerek doğal afetlerin neden olduğu zararlarla ilgili fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Deprem binaları yıkar, can ve mal kaybına yol açar.
Sel evleri ve ekili alanları su altında bırakır.
Orman yangını ağaçları, hayvanları ve yaşam alanlarını yok eder.
Heyelan yolları kapatır, evleri yıkar.
Erozyon toprak verimliliğini azaltır.
Fırtına çatılara, ağaçlara ve insanlara zarar verir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : Doğal afetlere karşı çevrenizde ne gibi hazırlıklar yapılması gerektiğine ilişkin hazırladığınız sınıf gazetesini okuyup, inceleyiniz. Yukarıda değinilen afet öncesi, afet sırası ve afet sonrasında yapılması gerekenlerden hangilerine sınıf gazetenizde yer verdiğinizi tespit ediniz. Başka ne gibi önlemler alınabilir tartışınız.


Cevap : Sınıf gazetemizde afet öncesi hazırlıklar (acil çıkış yolları, ilk yardım çantası, tatbikatlar) ve afet sırasında yapılması gerekenler (güvenli alanlara yönelme, panik yapmama) yer alıyor.

Afet sonrasında ise yardım kuruluşlarından destek alma ve güvenli toplanma alanlarına yönelme konuları yer aldı. Ayrıca, evde ve okulda afet eğitimi vermek, afet çantalarını güncel tutmak ve komşularla dayanışma planı yapmak gibi önlemler de alınabilir.


Soru :  Siz de Gizem’in yaptığı gibi ailenizle birlikte bir afet ve acil durum aile planı hazırlayınız. Planınızda toplanma alanının kararlaştırılması, acil durumlarda bilgi verilecek kişilerin belirlenmesi gibi ayrıntıları mutlaka belirtiniz. Bu konuda ailenizden yardım alabilirsiniz.


Cevap :

Aile Afet ve Acil Durum Planımız:

  1. Toplanma Alanı: Evimizin önündeki park toplanma alanı olarak belirlendi. Acil durumlarda herkes buraya gelecek.

  2. Acil Durum İletişim Kişileri:

    • Komşumuz Ayşe Teyze (yakınlık ve ulaşılabilirlik)

    • Dayım Mehmet Amca (telefonla bilgilendirme)

  3. Ev İçi Güvenlik: Deprem veya yangın anında masa altına veya güvenli köşelere geçilecektir.

  4. İlk Yardım ve Malzemeler: Her odada ilk yardım çantası, el feneri ve su bulunacak.

  5. Tatbikatlar: Ayda bir ev tatbikatı yapılarak herkesin planı bilmesi sağlanacak.

  6. Acil Durum Telefonları: AFAD, 112 ve Kızılay numaraları herkesin telefonunda kayıtlı olacak.

  7. Ev Dışında Buluşma: Eğer park güvenli değilse, okul bahçesi ikinci toplanma alanı olarak belirlendi.

Bu plan sayesinde afet anında herkesin nerede toplanacağı ve kiminle iletişime geçeceği net olarak bilinmiş olacak.


Soru : “Eğirdir Gölü” adlı etkinliği yapınız. 


Cevap :

Eğirdir Gölü, Isparta ilinde yer alan ve Türkiye’nin en büyük göllerinden biri olarak bilinir. Gölün çevresi doğal güzellikleriyle öne çıkar ve turistler için cazip bir yerdir. Tatlı su kaynağı olması nedeniyle hem içme suyu sağlamakta hem de tarımda sulama amacıyla kullanılmaktadır.

Göldeki balıkçılık ve çevresindeki elma bahçeleri bölge ekonomisine katkıda bulunur. Ayrıca insanlar göl kenarında yürüyüş yapabilir, piknik düzenleyebilir ve doğayla iç içe vakit geçirebilir. Bu yönleriyle Eğirdir Gölü, hem doğal zenginliği hem de ekonomik faydalarıyla önemli bir alan oluşturur.


Soru : Günlük yaşamınızda kullandığınız teknolojik ürünlerin bir listesini çıkarınız. Çıkardığınız listeyi sınıfınıza getirerek arkadaşlarınızın listeleriyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırınız. 


Cevap :

Günlük yaşamımda kullandığım teknolojik ürünler şunlardır:

  1. Cep telefonu
  2. Bilgisayar / Dizüstü bilgisayar
  3. Tablet
  4. Televizyon
  5. Akıllı saat
  6. Kulaklık / Bluetooth hoparlör
  7. Mikrodalga fırın
  8. Buzdolabı
  9. Elektrikli süpürge
  10. Dijital fotoğraf makinesi

Bu listeyi arkadaşlarımın listeleriyle karşılaştırdığımda bazılarımızın bazı ürünleri ortak kullanırken bazı teknolojik aletleri farklı tercih ettiğini görebilirim.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 84-85-86-87. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Nüfus ve Yer Şekilleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 84-85-86-87 Sayfa Cevapları, öğrencilerin nüfus dağılımı ve yer şekillerini anlamalarına yardımcı olur. Bu sayede İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz yapılmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 84-85-86-87. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Nüfus ve Yer Şekilleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin haritaları ve nüfus bilgilerini yorumlamalarını destekler. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 84, 85, 86, 87 Sayfa Cevapları, öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Nüfus ve Yer Şekilleri Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 84-85-86-87


Soru :  Yaşadığınız bölgede hangi yer şekilleri vardır? Yaşadığınız bölgenin nüfus özellikleri nasıldır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :

İstanbul: Marmara Bölgesi’nde yer alır; boğaz, kıyılar ve tepeler dikkat çeker; nüfus yoğun ve kalabalıktır.

Ankara: İç Anadolu Bölgesi’nde yer alır; ova ve hafif dağlık alanlar vardır; nüfus orta yoğunlukta ve başkent olması nedeniyle sürekli artmaktadır.

Adana: Akdeniz Bölgesi’nde yer alır; Çukurova ovası ve dağlar bulunur; nüfus tarımın etkisiyle yoğun yerleşimlidir.

Antalya: Akdeniz Bölgesi’nde yer alır; dağlar, kıyılar ve ovalar ön plandadır; nüfus turizm nedeniyle yazın artar, kışın azalır.

İzmir: Ege Bölgesi’nde yer alır; kıyılar, körfez ve dağlar vardır; nüfus yoğun ve sanayi ile turizm etkisiyle artmaktadır.


Soru : Yukarıdaki haritadan yararlanarak yaşadığınız şehre komşu şehirleri söyleyiniz.


Cevap : Bu kısımda kendi yaşadığınız şehre göre komşularınızı yazmanız gerekiyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : İncelediğiniz Türkiye siyasi ve Türkiye fiziki haritaları arasındaki farklar nelerdir? Aşağıda verilen alana kısaca yazınız.


Cevap :

Türkiye Siyasi Haritası: Ülkedeki iller, ilçeler ve şehir sınırları ile isimler gösterilir; renkler genellikle idari birimleri ayırmak için kullanılır.

Türkiye Fiziki Haritası: Ülkenin dağlar, ovalar, nehirler, göller ve denizler gibi doğal özellikleri gösterilir; yükseklik ve topoğrafya genellikle renk tonlarıyla belirtilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Konuya hazırlanırken yaptığınız çalışmada yaşadığınız bölgenin dikkatinizi çeken hangi özellikleri vardır? Yer şekilleri yaşadığınız bölgede nasıldır? Bölgenizin nüfusuna ilişkin hangi bilgilere ulaştınız? Bölgenizdeki yer şekilleriyle nüfus arasında nasıl bir ilişki vardır? Hazırladığınız tablodaki maddeleri okuyunuz.


Cevap :

  • Dikkat Çeken Özellikler: Bölge şehirleşmiş, ulaşım ve altyapı gelişmiş, sanayi ve ticaret yoğun.

  • Yer Şekilleri: Dağlar, tepeler, ovalar ve bazı akarsular bulunuyor; kıyı bölgelerinde deniz etkisi var.

  • Nüfus Bilgileri: Bölge nüfusu yoğun, özellikle şehir merkezlerinde kalabalık; kırsal alanlarda daha az nüfus var.

  • Yer Şekilleri ile Nüfus İlişkisi: Ovalar ve düz alanlar yerleşim için uygun olduğu için nüfus yoğun, dağlık ve engebeli alanlar az nüfuslu.


Soru : Aşağıda verilen şiiri okuyunuz. Şiirde Ahmet Hamdi Tanpınar hangi durumdan yakınmaktadır? Şiirde, şiire konu olan yerin, yeryüzü şekilleri ve nüfusu hakkında ne gibi ipuçları vardır? Tartışınız.

DAĞLAR
Göklere dayanan karlı tepesi
Ey sıla yolunu bağlayan dağlar!
Üstünde rüzgârın geniş nefesi
Eteğinde seller çağlayan dağlar!
Her akşam ufkunuz kızıl bir nehre
Bürünüp yanarken bulutlu dağlar,
Hıçkırır ve derim doğduğum şehre
Kavuşursam bir gün ne mutlu dağlar!
Ahmet Hamdi TANPINAR


Cevap : Ahmet Hamdi Tanpınar şiirde memleketinden uzak olmasından ve özlem duymasından yakınmaktadır. Şiire konu olan yerin yeryüzü şekilleri dağlar ve tepeler, nüfusu ise her akşam kızıl renge bürünen ufuk ve rüzgârın etkisiyle canlı doğa betimlemeleri ile anlatılmıştır; yani doğal güzellikleri öne çıkmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Soru : Terri Cohlene (Teri Kohlin) tarafından yazılan “Büyük Kanyon Nasıl Oluştu?” isimli hikâyeden alınan bölümü okuyarak altındaki soruları yanıtlayınız.


1. Yaşadığınız yer ya da yakınlarında bir nehir ve kanyon olduğunu düşünün. Bunun yaşamınıza yerleşim yerinize katkısı nasıl olurdu?


Cevap : Nehir ve kanyon, yaşadığım bölgeye doğal bir güzellik kazandırır ve turizm açısından çekici bir alan oluştururdu.


2. Nehirlerin yeryüzünü şekillendiren önemli bir güç olduğunu düşündüğünüzde bu durumdan insan nüfusu nasıl etkilenirdi?


Cevap : Nehirlerin yeryüzünü şekillendirmesi, insanların su kaynaklarına yakın bölgelerde yerleşmelerine ve nüfusun bu alanlarda yoğunlaşmasına yol açardı.


3. Dağların arasından giden nehirlerin ulaşım ve insan yerleşmesine katkıları neler olabilir?


Cevap : Dağlardan geçen nehirler, ulaşımı kolaylaştırır ve verimli topraklar sağlayarak tarımın gelişmesine ve insanların bu bölgelerde yaşamalarını desteklerdi.


Soru : Doğal afetlere karşı çevrenizde ne gibi hazırlıklar yapılmalıdır? Araştırınız. Bir sınıf gazetesi tasarlayarak ulaştığınız sonuçlara gazetenizde yer veriniz.


Cevap :

Maddeler halinde doğal afetlere karşı çevrede yapılabilecek hazırlıklar şunlardır:

  1. Acil durum planı hazırlamak: Evde ve okulda güvenli alanları belirlemek.

  2. Acil çıkış yollarını işaretlemek: Yangın merdiveni ve tahliye yollarını bilmek.

  3. İlk yardım çantası bulundurmak: Bandaj, ilaç, su ve temel ihtiyaç malzemeleri hazırlamak.

  4. Deprem ve yangın tatbikatları yapmak: Olası durumlara karşı pratik yapmak.

  5. Bina ve çevre güvenliğini sağlamak: Sarsıntılara dayanıklı yapı ve eşyaları sabitlemek.

  6. Erken uyarı sistemlerini takip etmek: Meteoroloji ve AFAD uyarılarını izlemek.

  7. Toplanma alanlarını belirlemek: Acil durumlarda herkesin güvenli şekilde toplanacağı yerleri bilmek.

  8. Bilgilendirme ve eğitim çalışmaları yapmak: Çevredeki insanları afetlere karşı bilinçlendirmek.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 80-81-82-83. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Hava Gözlemim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83 Sayfa Cevapları, öğrencilerin hava olaylarını gözlemleyerek öğrenmelerini sağlar. Bu sayede İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz tamamlanmasına yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 80-81-82-83. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Hava Gözlemim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamda hava gözlemlerini yorumlamalarına destek olur. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 80, 81, 82, 83 Sayfa Cevapları, öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hava Gözlemim Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 80-81-82-83


Soru :  Okula giderken hangi elbiseleri giyeceğinize nasıl karar veriyorsunuz? Havanın nasıl olacağını bilmenin sağladığı faydalar nelerdir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : Okula giderken hava durumuna göre kalın veya ince giysiler, mont, şemsiye veya şapka gibi eşyaları seçiyorum. Havanın nasıl olacağını bilmek, soğuk veya yağışlı havalara karşı hazırlıklı olmamı ve rahatsız olmadan günlük işlerimi yapmamı sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Soru : Öğretmeninizden yardım alarak etkileşimli tahtadan yararlanıp Meteoroloji Genel Müdürlüğünün genel ağ adresini ziyaret ediniz. Bu kurumun görevlerini okuyunuz. 


Cevap :

Meteoroloji Genel Müdürlüğü (MGM) görevleri:

  1. Hava Gözlemleri ve Ölçümler: Türkiye genelinde hava durumu ile ilgili gözlemler yapmak, istasyonlar kurmak ve ölçüm cihazlarını çalıştırmak.

  2. Hava Tahminleri ve Uyarılar: Kısa ve uzun vadeli hava tahminleri hazırlamak, şiddetli hava olayları için erken uyarılar vermek ve afet yönetimine destek sağlamak.

  3. Sektörel Destek: Tarım, ulaşım, denizcilik ve diğer sektörler için meteorolojik veriler ve tahminler sunmak.

  4. Bilgilendirme ve Eğitim: Halkı hava durumu hakkında bilgilendirmek, meteorolojik verilerin anlaşılır şekilde sunulmasını sağlamak.

Bu görevler sayesinde MGM, insanların ve kurumların hava koşullarına hazırlıklı olmasını ve güvenli şekilde hareket etmesini sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : Aşağıda bir yerleşim yerindeki hava olaylarının yedi gün boyunca gözlemlenmesiyle oluşturulan tablo verilmiştir. Tabloyu inceleyerek altındaki soruları cevaplayınız


1. Tabloya göre bir haftada en çok hangi hava olayları gözlemlenmiştir? 


Cevap : Tabloya göre bir haftada en çok “parçalı bulutlu” hava olayı gözlemlenmiştir.


2. Tabloya göre bir haftada en az hangi hava olayı gözlemlenmiştir? 


Cevap : Tabloya göre bir haftada en az “açık” hava olayı gözlemlenmiştir.


Soru : Yukarıdaki tablodan yararlanarak aynı yerleşim yeri için hazırlanan bir haftalık hava gözlem grafiğini inceleyiniz. Grafikteki verilerden yararlanarak altındaki soruları cevaplayınız.


1. Grafiğe göre bir haftada kaç kere hava rüzgârlı olmuştur? 


Cevap : Grafiğe göre bir haftada “3 kere” hava rüzgarlı olmuştur.


2. Grafiğe göre bir haftada kaç kere kar gözlemlenmiştir? 


Cevap : Grafiğe göre bir haftada “2 kere” kar gözlemlenmiştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerdeki hava olaylarını bir hafta süreyle gözlemleyerek gözlemlerinizi aşağıdaki tabloya yazınız. Bu hava olaylarıyla ilgili birer sembol oluşturunuz. Her olayın kaç kez görüldüğünü tespit ediniz. Daha sonra tablodan yararlanarak yaşadığınız yere ait hava olaylarının resimli grafiğini oluşturunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83 Cevapları”

Soru : Yaşadığınız bölgenin nüfusunu araştırınız. Yaşadığınız bölge sizce neden daha kalabalık ya da daha az nüfuslu değildir? Ulaştıklarınızı maddeler hâlinde bir tabloda gösteriniz. Tablonuzu sınıfınıza getirerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Şehir Nüfus Durumu Nüfus Yoğunluğunu Etkileyen Sebepler
İstanbul Yoğun İş ve eğitim olanakları fazla, liman ve sanayi merkezi
Ankara Orta-Yüksek Başkent olması, iş ve eğitim imkanları, kamu kurumları
İzmir Yoğun Liman kenti, turizm ve sanayi gelişmiş
Antalya Orta Turizm yoğunluğu, yazlık yerler, göç alıyor
Hatay Orta Sanayi ve tarım etkisi, sınır kenti olması
Erzurum Az Soğuk iklim, coğrafi zorluklar, sanayi azlığı
Gaziantep Yoğun Sanayi ve ticaret merkezi, iş imkanları
Adana Yoğun Tarım ve sanayi merkezi, iş imkanları


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 77-78-79. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Çevremi Keşfediyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 77-78-79 Sayfa Cevapları, öğrencilerin çevrelerini keşfetmelerine ve gözlemler yapmalarına yardımcı olur. Bu sayede İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri eksiksiz ve doğru bir şekilde tamamlamalarını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 77-78-79. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Çevremi Keşfediyorum Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda uygulamalarını destekler. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 77, 78, 79 Sayfa Cevapları, öğrenme sürecini pekiştirir ve bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevremi Keşfediyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 77-78-79


Soru : Yaşadığınız yerde insanlar tarafından oluşturulmamış ne gibi unsurlar vardır? Örnekler vererek söyleyiniz.


Cevap : Yaşadığım yerde insanlar tarafından oluşturulmamış unsurlar arasında dağlar, göller, nehirler, ormanlar ve doğal taş oluşumları vardır; bunlar doğanın kendi süreciyle oluşmuştur.


Soru : Ormanlar, dağlar, tepeler, göller, ovalar, akarsular, şelaleler, mağaralar ve denizler birer doğal unsurdur. Yani oluşumlarında insanların etkisinin olmadığı doğal yapılardır. Tüm bu oluşumlar doğanın bir parçasıdır.

Aşağıdaki görsellerde yer alan doğal unsurların benzerlik ve farklılıklarını söyleyiniz.


Cevap :

Benzerlikleri: Hepsi doğal olarak oluşmuş, insan eliyle yapılmamış ve doğanın parçalarıdır; çevreye katkı sağlar ve ekosistemin bir parçasıdır.

Farklılıkları: Şekil, büyüklük ve oluşum süreçleri farklıdır; örneğin dağlar yükselti ile belirginken, göller suyla doludur, şelaleler akan su oluşturur, mağaralar ise yer altı boşluklarından oluşur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Soru : Konuya hazırlık çalışmasında ailenizle birlikte ziyaret ettiğiniz yerleri ve bu yerlerin özelliklerini yazmıştınız. Bunlardan hangilerinin doğal hangilerinin beşerî unsur olduğunu söyleyiniz. 


Cevap : Ailemle birlikte ziyaret ettiğimiz yerlerden deniz, göl, dağ ve orman doğal unsurlardır. Müze, cami, köprü ve tarihi evler ise beşerî unsurlardır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Aşağıdaki mektubu okuyunuz. Mektupta geçen doğal unsurların altını yeşil, beşerî unsurların altını mavi kalemle çiziniz.


Cevap :

Yeşil altını çizecekler (doğal unsurlar):

  • dağları
  • tepeleri
  • ormanları
  • akarsu
  • göl
  • ördekler
  • deniz

Mavi altını çizecekler (beşerî unsurlar):

  • büyük cadde
  • dev apartmanlar
  • üniversitenin giriş kapısı
  • tramvay durakları
  • otopark
  • hayvanat bahçesi
  • köyler
  • köprü

Soru : Mahallenizde bir gezintiye çıkınız. Hangi doğal ve beşerî unsurlarla karşılaştınız? Aşağıda verilen örnek tablodaki gibi tablolaştırınız.


Cevap :

Unsurlar Doğal Beşerî Kaç tane?
Okul binası X 1 tane
Ağaç X 15 tane
Park X 1 tane
Çiçek X 20 tane
Ev X 10 tane
Kuş X 5 tane
Yol X 2 tane
Çeşme X 1 tane
Çimenlik X 1 tane

Soru : Hava gözlemleri neden ve kimler tarafından yapılır? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçları bir rapor hâline getirerek sınıfınızda sununuz.


Cevap : Hava gözlemleri, hava durumunu tahmin etmek, doğal afetleri önceden fark etmek ve tarım, ulaşım gibi alanlarda planlama yapmak için yapılır. Bu gözlemleri genellikle meteorologlar ve hava istasyonlarında görevli uzmanlar gerçekleştirir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Mahallemiz Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 73-74-75-76 Sayfa Cevapları, öğrencilerin mahalle yaşamını ve çevrelerini daha iyi anlamalarını sağlar. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz yapmasına yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Mahallemiz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda uygulamalarını destekler. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 73, 74, 75, 76 Sayfa Cevapları, öğrenme sürecini pekiştirir ve akademik başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Mahallemiz Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 73-74-75-76


Soru :  Mahallenizde sığınak, acil toplanma yeri, acil çıkış vb. alanlar nerelerde bulunmalıdır? Bu konuda bildiklerinizi söyleyiniz. 


Cevap : Mahallemizde sığınaklar, acil toplanma alanları ve acil çıkışlar, genellikle okul, park, meydan ve geniş açık alanlar gibi herkesin kolayca ulaşabileceği yerlerde bulunmalıdır.


Soru : Evinizin adresini arkadaşlarınızla paylaşınız. Adresinizi yazarken nelere dikkat ettiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Evinizin adresini paylaşırken sokak adı, cadde numarası, bina numarası, kat ve daire numarası gibi ayrıntılara dikkat ettim, böylece adresim net ve anlaşılır oldu.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen krokiyi inceleyerek siz de yaşadığınız sokağın krokisini verilen alana çiziniz.


Cevap : Örnek olarak verilen krokiye göre sizin kendi evinizin de krokisini boş alana çizmeniz gerekmektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kroki örneğini inceleyerek krokide görülen yapılara ait birer sembol oluşturunuz. Ardından soruları yanıtlayınız.


Cevap :

Örneğin krokilerde genellikle şu semboller kullanılır:

  • Lokanta / Kafe / Pastane → 🍴 (çatal bıçak)
  • Fırın → 🥖 (ekmek)
  • Banka → 💰 (para çantası)
  • Market → 🛒 (alışveriş arabası)
  • Eczane → ⚕️ (eczane haçı)
  • Kuyumcu → 💍 (yüzük)
  • Kırtasiye → ✏️ (kalem)
  • Apartman (İzel / Polat) → 🏢 (bina)
  • Okul → 📚 (kitap)
  • Hastane → 🏥 (hastane simgesi)
  • Veteriner → 🐾 (patiler)
  • Postane → 📮 (posta kutusu)
  • Park → 🌳 (ağaç)

1. Polat Apartmanı’nın kuzeyinde hangi yapılar vardır?


Cevap : Polat Apartmanının kuzeyindeki yapılar kırtasiye ve fırındır.


2. Lokantanın güneyinde hangi yapılar vardır?


Cevap : Lokantanın güneyindeki yapılar; pastane, market, eczane ve hastanedir.


Soru : Yakın çevrenizde ailenizle birlikte nereleri ziyaret ediyorsunuz? Ziyaret ettiğiniz yerlerde dikkatinizi çeken özellikler nelerdir? Bununla ilgili bir metin hazırlayarak sınıfta arkadaşlarınıza sununuz. Metninizi ziyaret ettiğiniz yerlerde çektiğiniz fotoğraflarla süsleyebilirsiniz.


Cevap : Ben ve ailem genellikle parkları, müzeleri ve sahil kenarını ziyaret ediyoruz. Parklarda yeşillik ve oyun alanları, müzelerde tarihi eserler ve sergiler, sahilde ise deniz manzarası ve temiz hava dikkatimi çekiyor. Bu yerlerde çektiğimiz fotoğraflarla metnimizi süsleyerek sınıfta arkadaşlarıma sunabilirim.



 

Our Score
error: Content is protected !!