İlkokul ve Ortaokul Ders ve Çalışma Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları Özgün Ödev Sitesi.
Kategori: 4. Sınıf Türkçe Kitabı
4. sınıf Türkçe kitabı, MEB 4. sınıf Türkçe kitabı, ilkokul 4 sınıf Türkçe kitabı, 4. sınıf Türkçe kitabı cevapları, 4 sınıf Türkçe kitabı cevap anahtarı, 4 sınıf Türkçe ders kitabı cevap anahtarı, 4. sınıf çalışma kitabı Türkçe cevap anahtarı, 4.sınıf Türkçe ders kitabı cevapları, 4.sınıf Türkçe ders kitabı cevapları MEB yayınları, 4.sınıf Türkçe çalışma kitabı PDF MEB, 4. sınıf Türkçe kitabı ders kitabı cevapları, 4. sınıf Türkçe kitabı dinleme metinleri,
4. Sınıf Türkçe Kitabı Ateş Böceği Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 161, 162, 163, 164, 165
4. Sınıf Türkçe Kitabı Ateş Böceği Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Ateş Böceği Dinleme Metni Etkinlik Cevapları”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165
Hazırlık
1.En sevdiğiniz hayvanlar hangileridir?
Cevap :
En sevdiğim hayvanlar kediler, midilliler, atlar ve zebralardır.
2.Evcil hayvanınız var mı? Varsa onunla neler yapıyorsunuz? Yoksa bir hayvan edinmek ister misiniz? Neden?
Cevap :
Benim bir evcil hayvanım var. Onunla beraber oyun oynuyor bazen koşturuyor ve bazen onu okşayarak mutlu ediyor.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları
1.Etkinlik
Soru: Metinden alınan aşağıdaki kelimeleri, ilgili oldukları hayvan görselinin yanına yazınız. Bunun için metni bir kez daha dinleyiniz. Ardından bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.
Ateş Böceği: kiremit, nasip, hak, böcek, zarif, , pay
Leylek: çöl, hak , süslemek, dağıtım, kader, içtenlik, kutsal
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları
2.Etkinlik
Soru: Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap :
Metnin konusu: hayvanlara meleklerin verdiği söylenilen özellikler ve yetenekler
Metnin ana fikri: bize düşen kaderi Ben nasibimizi küçük görmemeli eldekilerle mutlu olmalıyız.
3.Etkinlik
Soru: Aşağıda verilen açıklamayı okuyunuz. Ardından “Ateş Böceği” metnini ana hatlarıyla anlatınız. Verilen ölçütlere göre kendinizi değerlendiriniz. “Hayır”larınızı ‘’Evet’’e çevirmek için yapmanız gerekenleri açıklayınız.
Herhangi bir olayı ya da durumu detayına girmeden, metindeki oluş sırasına göre önemli kısımlarını göz önünde bulundurarak açıklamaya ana hatlarıyla anlatma denir. Okuduğunuz ya da dinlediğiniz metinleri ana hatlarıyla anlatmaya dikkat ediniz. Böylelikle konu dışına çıkmadan ve olay örgüsünden kopmadan metni anlatmış olacaksınız.
Metinde geçen olayları oluş sırasıyla anlattım.
Konuşurken arkadaşlarımın beni duyabileceği bir ses tonu kullandım.
Konuşurken metindeki olayların belirgin yönlerinden bahsettim
Konuşmamda gereksiz tekrarlardan kaçındım.
Konu dışına çıkmadan konuştum.
Konuşmamda beden dilimi etkili şekilde kullandım.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları
4.Etkinlik
Soru: Dinlediğiniz metinde geçen karakterleri tahtaya yazınız. Bu karakterlerden birini seçiniz. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen malzemeleri kullanarak bu karaktere uygun bir maske yapınız. Çalışmanız esnasında makası kullanırken dikkatli olunuz. Çalışmanızda öğretmeninizin yönlendirmelerine uygun davranınız. Maskelerinizi yaptıktan sonra tahtaya çıkarak dinlediğiniz metni canlandırınız.
Canlandırmanız esnasında seçtiğiniz karakterin özelliklerine uygun davranıp konuşunuz. Örneğin seçtiğiniz karakter ateş böceği ise yere çömelerek ince bir sesle konuşabilirsiniz. Leylek karakterini seçtiyseniz kalın bir sesle konuşarak onun gibi yürüyebilirsiniz. Canlandırmanız esnasında diğer arkadaşlarınızın sınıf tarafından görülmesini engellemeyiniz. Sizi izleyen arkadaşlarınıza sırtınızı dönmeyiniz.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları
5.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki yazma alanına, sokak hayvanlarının korunması hakkında bir yazı yazınız. Yazınıza başlık koymayı unutmayınız. Yazdıklarınızı gözden geçirerek varsa yazım ve noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz.
Sokak hayvanları özellikle soğuk havalarda insanların yardımına ihtiyaç duyan masum canlılardır.
Bunun için her insanın Ufak da olsa yapabileceği şeyler vardır.
İster evin içerisinde isterse evimizin dışında belirli yerlerde hayvan sahiplenebiliriz.
Kedi – köpek evleri yapabilir sokakların belirli yerlerine üçük barakalar İnşa ederek onları yağmurdan ve soğuktan koruyabiliriz.
Onları yiyebileceği yemek artıklarını veya mama alarak belirli yerlere bırakabilir onları besleyebiliriz.
Kuşlar için cam kenarlarını veya belirli yerlere ekmek koyabilir hasta hayvanları bir veterinere götürebilir veya en yakın belediyeye haber verebiliriz.
Ve en önemlisi onlara sevgimizi gösterebilir, onlarla beraber güçlü Bağlar kurabiliriz.
Soru: Aşağıdaki alana yazınızı destekleyen bir resim yapınız.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Dört Büyük Şair Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187
4. Sınıf Türkçe Kitabı Dört Büyük Şair Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Dört Büyük Şair Metni Etkinlik Cevapları”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185-186-187
Hazırlık
1. Sınıfa getirdiğiniz şiirlerden birini okuyunuz. Bu şiiri seçme nedeninizi açıklayınız.
Cevap :
Çocukluk
“Affan Dede’ye para saydım,
Sattı bana çocukluğumu.
Artık ne yaşım var ne adım;
Bilmiyorum kim olduğumu.
Hiçbir şey sorulmasın benden;
Haberim yok olan bitenden.
Bu bahar havası, bu bahçe;
Havuzda su şırıl şırıldır.
Uçurtmam bulutlardan yüce,
Zıpzıplarım pırıl pırıldır.
Ne güzel dönüyor çemberim;
Hiç bitmese horoz şekerim” Cahit Sıtkı Tarancı
Çocuklarıma
Aziz Nesin, çocukların geleceği için birçok şey yapmış bir edebiyatçı. Kurduğu ‘Nesin Vakfı’, hala daha çalışmaya devam ediyor. Çocuklarla ilgili yazdığı bu şiirde ise inatçı olmak gerektiğinden bahsediyor Nesin…
“Dalga mı geçiyorsun düşler mi kuruyorsun
Öyle sonsuz sınırsız düşler kur ki çocuğum
Düşlerini som somut görüp şaşsınlar
Böyle bir dalgacı daha dünyaya gelmedi desinler
Dünyada yapılmamış işler çoktur çocuğum
Derlerse ki bu işler bişeye yaramaz
De ki bütün işe yarayanlar
İşe yaramaz sanılanlardan çıkar” Aziz Nesin
2. Sizce bir şairde olması gereken özellikler nelerdir?
Madde Madde Bir şairde olması gereken özellikler şunlardır ;
Güçlü bir anlatım yeteneği
Şiir yazma becerisi
İlham
Sanat ve edebiyata yatkın olmak
Yetenekli olmak
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları
1.Etkinlik
Soru: Metinden alınan aşağıdaki kelimeleri bulmacada bulup belirginleştiriniz. Bunların anlamlarını tahmin ediniz. Kelimelerin sözlük anlamlarıyla tahminlerinizi karşılaştırınız. Kelimeleri sözlüğünüze yazdıktan sonra birer cümlede kullanınız.
usta : bir zanaatı bütün incelikleriyle, gereği gibi öğrenmiş olan ve onu kendi başına uygulayabilen, yapabilen kimse.
oturum : insanların bir araya gelecek oluşturdukları toplantı
sürgün : 1.bir bitkiden yeni sürmüş olan filiz.2. birini, ceza olarak, bulunduğu yerden bir başka yere sürme.
ödül: yaptığı bir işten, bir davranıştan dolayı birine verilen armağan
sanat : en genel anlamıyla yaratıcılığın ve hayal gücünün ifadesidir.
ünlü : herkesçe bilinip tanınan, ün salmış olan.
sanatçı : güzel sanatların herhangi bir dalında yaratıcılığı olan yapıtlar veren (kimse).
hüzün : içsel duygulanım, gönül üzgünlüğü, iç kapanıklığı, üzüntü.
çağdaş: ynı çağda yer alanlardan, olanlardan, geçenlerden ya da yaşayanlardan her biri.
Cümlelerim :
usta :
Ustanın işçiliğine hayran kaldım.
Ustalara bugün yemek pişireceğim.
Bugün eve usta gelecek.
oturum :
Oturum birazdan başlayacak.
Oturumdan sonra biraz sohbet ettik.
Oturum birazdan bitecekmiş.
sürgün :
Sürgünün üzerinden tam beş yıl geçmişti.
Sürgün hayatında neler çekmişti.
Sürgün edilen insanların dramı yürek burktu.
ödül:
Ödülünü hocasından aldı.
Ödülünü aldıktan sonra güzel bir konuşma yaptı.
Ödülü kazanamayan yarışmacı gözyaşlarını tutamadı.
sanat :
Sanat bizim temellerimizden bir tanesidir.
Sanat benim en büyük hobilerimdendir.
Hangi sanat dalı ile uğraşmayı seversiniz.
ünlü :
Ünlü oyuncu büyük bir ödül almıştı.
Ünlü olmak her şey demek değildir.
Ünlü olmak benim için önemli değil.
sanatçı :
Hat sanatçısı büyük eserleri için ödül aldı.
Sanatçıların neden hep öldükten sonra kıymetleri bilinir ki.
Sanatçılar hikayelerini anlatıyorlardı.
hüzün :
Hüzünlü gözlerle baktı.
Hüzün değil gönlün mutluluk duysun.
Hüzünlü bir kalbe dokunmak gibisi yoktur.
çağdaş:
Çağdaş bir insan.
Çağdaş bir insan olmak tüm görüşlere saygı duymakla olur.
Çağdaşlık insanların hepsine kucak açmaktır.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları
2.Etkinlik
Soru: Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını altlarına yazınız. Bu kelimeleri aynı cümlede eş anlamlısı yerine kullanınız. Cümlelerin anlamı değişti mi? Neden? Metinde geçen diğer eş anlamlı kelimeleri belirleyiniz.
Şiirleri okundu, anıları tazelendi.
Cevap :
Eş anlamlısı: hatıra
Cümlem: Seninle ne güzel hatıralarımız oldu.
Öbürlerinin adlarını da bilmeyen yoktur.
Cevap :
Eş anlamlısı: isim
Cümlem: İsmin ne kadar da güzel.
Özgürlük ve yurt şairidir o.
Cevap :
Eş anlamlısı: vatan
Cümlem: Ben vatanım için canımı bile veririm.
3.Etkinlik
Soru: Okuduğunuz metinden hareketle adı geçen şairler hakkında verilen bilgileri uygun yerlere yazınız.
Cevap :
Oktay Rıfat
Yaşıyor
Behçet Necatigil Ödülü’nü aldı.
Namık Kemal
Özgürlük ve yurt şairi
Vatan Yahut Silistre adlı oyununu yazmıştır.
Orhan Veli Kanık
şakacı bir şair.
Dili de bugünkü dil.
Otuz altı yaşında çok genç öldü.
Ahmet Haşim
Yahya Kemal’le aynı dönemde yaşamıştır.
Yalnızlık duygusunu, hüzünleri işlemiştir.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları
4.Etkinlik
Soru: Aşağıda verilen kelimelerin zıt anlamlılarını metinde bulunuz. Bunları birer cümlede kullanınız.
Cevap :
evet zıt anlamlısı: hayır
Cümle: Hayır, şu anda gelemem.
açık zıt anlamlısı: kapalı
Cümle: Kapalı kapı varsa açar mısın?
yok zıt anlamlısı: var
Cümle: Var olanların kıymetini bilmeliyiz.
ölüm zıt anlamlısı: canlı
Cümle: Oğlunun canlı olduğunu öğrenince sevinçten havaya uçtu.
doğru zıt anlamlısı: yanlış
Cümle: Yanlış yaptığım soruları gözden geçiriyorum.
güzel zıt anlamlısı: çirkin
Cümle: Çirkin insan yoktur bence.
ağır zıt anlamlısı: hafif
Cümle: Hafif olan poşetleri ben taşıyabilirim.
yakın zıt anlamlısı: uzak
Cümle: Uzak yerlere yalnız gitmekten pek hoşlanmıyorum.
5.Etkinlik
Soru: Şiire en yakın sanatlardan biri de müziktir. Bazı şairler, şiirlerini enstrümantal müzik eşliğinde okumuşlardır. Bildiğiniz böyle bir şair var mıdır? Varsa, şiirlerini dinlerken neler hissettiğinizi açıklayınız. Yoksa bilgi teknolojilerinden yararlanarak şiirlerini seslendiren ve aşağıda görselleri verilen şairleri araştırınız. Şair olsaydınız şiirlerinizi seslendirerek kayıt altına almak ister miydiniz? Nedenleriyle açıklayınız. Açıklamalarınızı yaparken konuşma kurallarına uygun hareket ediniz. Aynı şekilde arkadaşlarınız konuşurken onları dikkatlice dinleyerek göz teması kurunuz.
Kısa Cevap :
Şiirlerini enstrümantal müzik eşliğinde okuyan şairlerden bildiğim Aşık Veysel vardır.
Aşık Veysel şiirlerini dinlerken hem hüzünlenir hem de sözleri üzerine düşünürüm.
Şair olsaydın ben de şiirlerimi seslendirerek kayıt altına alınmasını isterdim.
Böylelikle ben öldükten sonra bile yüzyıllar boyunca adamı yaşatabilir ve eserlerimin hayatta olmasını sağlayabilirdim.
Uzun Cevap :
Şiirlerini enstrümantal müzik eşliğinde okuyan bildiğim halk kazanları vardır. Bu kişiler Âşık Alo Doğan, Âşık Veysel’ dir.
Orhan Veli Kanık
13 Nisan 1914 tarihinde doğmuş 14 Kasım 1950 yılında vefat etmiştir.
Cumhuriyet döneminde şiir hikaye, deneme, makale ve çeviri türlerinde eserler kaleme almıştır.
Garip akımının kurucusudur.
İstanbul’u Dinliyorum şiir en meşhur şiirlerindendir.
Ben bir şair olsaydım kesinlikle şiirlerimi seslendirerek kayıt altına alınmasını isterdim.
Böylelikle adımı ve eserlerimi sonsuza kadar yaşatabilecek ve adamın unutulmasının önüne geçerim. Bence bu her insanın isteyeceği harika bir duygudur.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları
6.Etkinlik
Soru: Enstrümantal müzik yapan Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası ile ilgili aşağıdaki bilgileri okuyunuz. Orkestranın isminin kısaltmasına dikkat ediniz.
CSO (Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası) dünyada, bugüne kadar kesintisiz yaşamını sürdürebilmiş senfoni orkestralarının en eskilerinden biridir. 1826 yılında Padişah Sultan II. Mahmut devrinde başlayan Batılılaşma hareketleri ile ülkemize giren çok sesli müzik, kısa zamanda kurumsallaşmıştır. Türkiye’nin sanatsal gelişim süreci içinde CSO’nun katkısını unutmamak gerekir.
Bir kelimenin, terimin veya özel adın, içerdiği harflerden biri veya birkaçı ile daha kısa olarak ifade edilmesi ve simgeleştirilmesine kısaltma denir.
Kısaltmalarla ilgili kurallar şunlardır:
1. Kuruluş, ülke, kitap, dergi ve yön adlarının kısaltmaları her kelimenin ilk harfinin büyük olarak yazılmasıyla yapılır: TBMM (Türkiye Büyük Millet Meclisi), TDK (Türk Dil Kurumu), TD (Türk Dili), TK (Türk Kültürü) Ancak bazen kelimelerin, özellikle son kelimenin birkaç harfinin kısaltmaya alındığı da görülür. Bazen de aradaki kelimelerden hiç harf alınmadığı olur. Bu tür kısaltmalarda, kısaltmanın akılda kalabilmesi için yeni bir kelime oluşturma amacı güdülür: BOTAŞ (Boru Hatları ile Petrol Taşıma Anonim Şirketi)
2. Kuruluş, kitap, dergi ve yön adlarıyla ölçülerin dışında kalan kelime veya kelime gruplarının kısaltılmasında, ilk harfle birlikte kelimeyi oluşturan temel harfler dikkate alınır. Kısaltılan kelime veya kelime grubu; özel ad, unvan veya rütbe ise ilk harf büyük; cins isim ise ilk harf küçük olur: İng. (İngilizce), Atapark Mah. (Atapark Mahallesi), Prof. (Profesör) gibi. Ancak kısaltması büyük harflerle yapıldığı hâlde bir kelime gibi okunan kısaltmalara getirilen eklerde kısaltmanın okunuşu esas alınır: ASELSAN’da, BOTAŞ’ın vb.
Gelenekleşmiş olan T.C. (Türkiye Cumhuriyeti) ve T. (Türkçe) kısaltmalarının dışında büyük harflerle yapılan kısaltmalarda nokta kullanılmaz.
Küçük harflerle yapılan kısaltmalara getirilen eklerde kelimenin okunuşu esas alınır: cm’yi (santimetre’yi) , kg’dan (kilogram’dan) gibi.
Soru: Defterinize yukarıdaki örneklerden farklı olacak şekilde içinde kısaltmaların geçtiği beş cümle yazınız.
Cevap :
TSK düşmanlara göz daha veriyor ve büyük başarılar elde ediyordu.
Sizi av. Mehmet bey ile tanıştırayım.
Çev. Ünlü çevirmen Taha Yıldız’a aittir.
Prof. bize bugün çözüm aşamalarını anlatacak.
İng. Kelimelerin dilimize bu kadar yerleşmesinden hiç hoşlanmıyorum.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları
7.Etkinlik
Soru: “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen ve sınıfa getirdiğiniz şiirleri sesli okuyunuz. Şiirlerin ana duygusunu söyleyiniz. Bu şiirlerin size hissettirdikleri ve şairlerin sanata yaptıkları katkılar hakkında konuşunuz. Konuşmanız esnasında yeni öğrendiğiniz kelimeleri ve dilimize yabancı dillerden geçmiş kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmaya özen gösteriniz. Konuşma ve dinleme kurallarına uyunuz.
Cevap :
Çocuk Olsam Yeniden
“Çocuk Olsam Yeniden
Çocuk olsam yeniden..
Bir tek düştüğüm için acısa içim
Ve kalbim; çok koştuğum için çarpsa sadece…” Cemal Süreya
Şiirlerimin ana duygusu çocukluğun güzelliği ve çocukluğa duyulan özlemdir. Bu şiirler bana çok güzel duygular hissettirdi. İfadeleri çok güzel seçilmişti. Bu sanatçılar sanat dünyasına çok güzel eserler kazandırmışlardır. Çok yetenekli şairlerdir.
8.Etkinlik
Soru: Konusunu ve ana duygusunu belirleyerek bir şiir yazınız. Şiirinizi yazmadan önce yazmak istediklerinizi zihninizde tasarlayınız. Şiirinizde eş sesli ve mecaz anlamlı kelimeleri de kullanmaya özen gösteriniz. Ayrıca dilimize henüz yerleşmemiş yabancı kelimeler yerine Türkçe karşılıklarını kullanmaya dikkat ediniz.
Soru: Güvenilir kaynaklardan film eleştirileri hakkında bilgiler edininiz. İmkânlarınız dâhilinde sınıfa sevdiğiniz bir filmin afişini ya da afişin çıktısını getiriniz.
Cevap :
Film eleştirisi yapımları belirli bir bakış açısı ile izleyerek yorumlamak ile gerçekleşir.
Bunun için kişinin filmler hakkında bilgisi ve yorum becerisi olması gerekmektedir.
İzlemiş olduğum sinema filmlerinden biri”Kayıp Balık Nemo” sinema filmidir.
Film Marlin’in oğlunu bulmak için harcadığı çabayı ve nemo’nun eve dönmek için yaptığı mücadeleyi anlatmaktadır.
Film gerçekten çok gerçekçi ve güzel hazırlanmıştı.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları
1.Etkinlik
Soru: Labirentte çıkışa doğru ilerlerken topladığınız harfleri kullanarak anlamlı kelimeler oluşturunuz. Oluşturduğunuz kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahminlerinizi, sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.
Cevap :
Oluşturduğum kelimeler
Sinema
Avunmak
Kerpiç
İmrenmek
Masal
2.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
Soru: Sinema, şehrin neresindedir?
Cevap :
Sinema, şehirde tepenin eteklerindeymiş.
Soru: Çocukların sinemaya imrenerek bakmasının nedeni ne olabilir?
Cevap :
Çocukların sinemaya evlenerek bakmasının nedeni umutsuzluklarıdır.
Soru: Sinema nasıl bir yapıdır?
Cevap :
Sinema kesme taştan 50,100 ve belki bin katlıdır.
Soru: Sinemaya girerken korku duyulmasının nedeni nedir?
Cevap :
Sinemaya girerken korku duymasının sebebi içerinin kapkaranlık olmasıdır.
Soru: Şairin, sinemaya “karışık bir öykü” veya “göz masalı” demesinin nedeni ne olabilir?
Cevap :
Şairin, sinemaya “karışık bir öykü” veya göz masalı “demesinin nedeni izlenebilir ancak farklı bir deneyim olması olabilir.
Soru: Sizce şair, hangi dönemdeki sinemadan bahsediyor olabilir?
Cevap :
Bence şair, sinemanın ilk geldiği zamanlardaki döneminden bahsediyor olabilir.
Soru: Sizin sinemaya bakışınız ile şairin sinemaya bakışı arasında hangi benzerlik ve farklılıklar bulunmaktadır?
Cevap :
Benim sinemaya bakışım ile şairin sinemaya bakışı arasında heyecan Birgül şaşkınlık gibi benzerlikler olsa da bizim zamanımızda sinema çok daha kolay gidilir bir yer olmuştur.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları
3.Etkinlik
Soru: Okuduğunuz şiire farklı iki başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve bunları seçme nedenlerinizi yazınız.
Cevap :
Göz Masalı
Bu başka seçmen edelim içerisinde bu ifadenin geçmesidir.
Karışık bir Öykü
Bu başlığı seçme nedenim içerisinde sinemadan bu şekilde bahsedilmesinden dolayıdır.
4.Etkinlik
Soru: Aşağıda verilen bilgileri okuyup görselleri inceleyerek soruları cevaplandırınız.
Blog, insanların duygu ve düşüncelerini yazıp paylaştığı web (vep) tabanlı bir sistemdir. Bloğa internet günlüğü de denebilir. Bilgi edinmek için ziyaret edilen bloglar bir ziyaretçi kitlesi oluşturur.
Soru: Bu ve buna benzer görselleri kullanan bir blog ya da internet sitesi hangi konu ya da konular hakkında bilgi veriyor olabilir?
Cevap :
Bu ve buna benzer görselleri kullanan bir blok ya da internet sitesi sinema, film ve dizi konuları hakkında bilgi veriyor olabilir.
Soru: Bu blog ya da internet sitesinin amacı nedir?
Cevap :
Bu blok ya da internet sitesinin amacı filmleri tanıtmak, çıkan filmleri bildirmek ve film önerileri sunmak olabilir.
Soru: Bu blog ya da internet sitesinin hedef kitlesi kimler olabilir?
Cevap :
Bu blok ya da internet sitesinin hedef kitlesi çocuk ve ilişkin olmak üzere bütün sinema severler olabilir.
Soru: Bu bloğu ya da internet sitesini takip eden kişiler nelerden hoşlanıyor olabilir?
Cevap :
Bu bloğu ya da internet sitesini takip eden kişiler sinema, dizi film izlemekten hoşlanıyor olabilir.
Soru: Bu tür görselleri kullanan bir bloğun ya da internet sitesinin adı ne olabilir?
Cevap :
Sinema severler, sinema kanalı veya sinema ile ilgili herhangi bir kelime olabilir.
Soru: Siz, internette gezinirken ziyaret ettiğiniz siteleri neye göre seçiyorsunuz?
Cevap :
Ben Birgül internette gezinirken Ziyaret ettiğim siteleri güvenirliği ve dikkatimi çekmesine göre seçiyorum.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları
5.Etkinlik
Yay Ayraç ( )
1. Cümledeki anlamı tamamlayan ve cümlenin dışında kalan ek bilgiler için kullanılır. Yay ayraç içinde bulunan ve yargı bildiren anlatımların sonuna uygun noktalama işareti konur: Ona bakarken (Bakmaktan kendimi alamıyorum.) beni görmesinden çok korkuyorum.
2. Tiyatro eserlerinde ve senaryolarda konuşanın hareketlerini, durumunu açıklamak ve göstermek için kullanılır:
(Acı acı güler.) Evet yavrum… Şimdiki Boztepe’de, o zamanın Yeşilyurt’unda oluyordu tüm bunlar… Özel veya cins isme ait ek, ayraçtan önce yazılır: Mevlana’nın (1207-1273)…
Eğik Çizgi ( / )
1. Dizeler yan yana yazıldığında aralarına konur: Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak / Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak. (Mehmet Âkif Ersoy)
2. Adres yazarken apartman numarası ile daire numarası arasına ve semt ile şehir arasına konur: Barış Sokak, Nu.: 28/7 Emek / ANKARA
3. Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı gösteren sayıları birbirinden ayırmak için konur: 17/10/1987
Soru: Yay ayraç ( ) işaretinin kullanıldığı üç cümle yazınız.
Cevap :
(Acısı belli olmasın diye dişlerini sıkar) demek şimdi de böyle mi olacaktı.
Onunla giderken (onun benimle gelmesinden hiç hoşlanmıyorum). Anlaşamayacağımızı biliyorduk.
(Şaşkınlıktan gözleri açılır) Ciddi misin sen!
Soru: Eğik çizgiyi ( / ) kullanarak evinizin adresini yazınız.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları
6.Etkinlik
Soru: Sınıfa afişlerini getirdiğiniz filmlerin konuları hakkında tahminlerde bulununuz. Bilgi teknolojilerinden yararlanarak filmlerin içeriği hakkında bilgi sahibi olunuz. Arkadaşlarınızla daha önce sinemada veya televizyonda izleyip de sizi etkileyen sinema filmleri hakkında konuşunuz. Konuşma sürecinin ardından konuşmanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.
Beni etkileyen filmlerin konularını açık ve anlaşılır şekilde ifade ettim. Evet
Filmlerin sahnelerini anlatırken kahramanları canlandırdım. Evet
Konu dışına çıkmadan konuştum. Evet
Düşüncelerimi açıklarken nezaket ifadeleri kullandım. Evet
Arkadaşlarımı sözlerini kesmeden dinledim. Evet
Arkadaşlarımın etkilendikleri filmlerin bazı sahnelerini zihnimde canlandırdım. Evet
7.Etkinlik
Soru: Bir blog yazarı olduğunuzu düşününüz. Bugün yaşadıklarınızı aşağıdaki yazma alanına yazınız. Yazınızı gözden geçirerek noktalama ve yazım yanlışlarınız varsa bunları düzeltiniz. İsterseniz yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Fotoğrafın İcadı Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 194, 195, 196, 197
4. Sınıf Türkçe Kitabı Fotoğrafın İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Fotoğrafın İcadı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197
Hazırlık
1. Fotoğraf çektirmekten hoşlanıyor musunuz? Neden?
Cevap :
Ben fotoğraf çektirmekten çok hoşlanırım. Sevdiklerin ve arkadaşlarımla beraber veya yalnız olsan bile o anı ölümsüz kılmak ve daha sonra hatırlamak için mutlaka fotoğraf çektiririm.
Bence ileride baktığımız zaman geçmiş yaşantılarımız hakkında bize güzel bir anı olarak kalıyor.
2.Kendinize ait bir fotoğraf albümünüz var mı?
Cevap :
Kendime ait bir fotoğraf albümü yok. Ancak telefonumda ve ailemin fotoğraflarımızı saklamış olduğu flash bellekte fotoğraflarımız mevcut.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları
1.Etkinlik
Soru: Metinden hareketle aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Kelimeler ile sözlük anlamlarını eşleştiriniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
(1 cisim 7 negatif (film) 8 plaka 9 yöntem 10 deney 11 pozitif (film) 2 görüntü 3 fotoğraf 4 devre 5 sinyal 6 algılayıcı)
Çeşitli araç ve malzeme kullanarak görüntüyü özel bir yüzey üzerinde sabitleme. 3 fotoğraf
Kopya film. 11 pozitif (film)
Gerçekteki aydınlık ve karanlık bölümleri tersine gösteren fotoğraf camı veya filmi. 7 negatif (film)
Bir amaca erişmek için izlenen, tutulan yol. 9 yöntem
Algı yetisi olan. 6 algılayıcı
Çevrim. 4 devre
Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey. 1 cisim
Herhangi bir nesnenin mercek, ayna vb. araçlarla oluşturulan biçimi. 2 görüntü
Bir şey bildirmek için verilen işaret. 5 sinyal
Bilimsel bir gerçeği göstermek, bir yasayı doğrulamak, bir varsayımı kanıtlamak amacıyla yapılan işlem. 10 deney
Metal yaprak. 8 plaka
Cevap :
1 .cisim
tahminim: nesne
Sözlük Anlamı: Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
Cümle: Bu gün cismin hareketleri konusunu işleyeceğiz.
2 görüntü
tahminim: görünen şey
Sözlük Anlamı: görünüş
Cümle: Elimde kalan tüm görüntüler bunlar.
3 fotoğraf
tahminim: resim
Sözlük Anlamı: Çeşitli araç ve malzeme kullanarak görüntüyü özel bir yüzey üzerinde sabitleme
Cümle: Ben fotoğraf çekilmeyi çok severim.
4 devre
tahminim: bölüm
Sözlük Anlamı: Belirlenmiş zaman dilimi; fasıl
Cümle: Üçüncü devre zamanı gelmişti.
5 sinyal
tahminim: birşeyi bildirmek için yapılan işaret
Sözlük Anlamı: Bir şey bildirmek için verilen işaret
Cümle: Sinyal vermeyen araba kaza suçlusu olarak kabul edildi.
6 algılayıcı
tahminim: algı alabilen
Sözlük Anlamı: Algı yetisi olan (kimse)., dedektör
Cümle: Makinenin algılayıcısı bozulmuş.
7 negatif (film)
tahminim: pozitifin zıttı
Sözlük Anlamı: Algı yetisi olan (kimse)
Cümle: Negatif bir his almadım hiç.
8 plaka
tahminim: belirli büyüklüklerde olan levhalar
Sözlük Anlamı: Kamyon, otomobil vb. kara taşıtlarına takılan numara levhası
Cümle: Arabamıza plaka almak için nereye başvurmamız gerekiyor?
9 yöntem
tahminim: usül
Sözlük Anlamı: Bir amaca erişmek için izlenen, tutulan yol; yordam, usul (II), prosedür
Cümle: Bu yöntemle başarı elde edemezsin.
10 deney
tahminim: bilimsel bir bilgi elde etmek için yapılan işlemler
Sözlük Anlamı: Bilimsel bir gerçeği göstermek, bir yasayı doğrulamak, bir varsayımı kanıtlamak amacıyla yapılan işlem; tecrübe
Cümle: Okulda minik çaplı deneyler yapıyorduk.
11 pozitif (film)
tahminim: olumlu
Sözlük Anlamı: olumlu, negatif karşıtı
Cümle: Bu olay ban hiç pozitif bir hava vermiyor.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları
2.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki görselleri metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.
Cevap :
2-3-6
4-1-5
3.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Soru: İlk fotoğraf makinesinin özelliği nedir?
Cevap :
İlk fotoğraf makinesinin özelliği önünde küçük bir delik bulunan kutu olmasıdır.
Soru: İlk fotoğraf ne zaman ve kim tarafından çekilmiştir?
Cevap :
İlk fotoğraf Fransız buluşçu Joseph Nicephore Niepce 1827 yılında çekilmiştir.
Soru: Kâğıt üzerine ilk fotoğraf nerede basılmıştır?
Cevap :
Kağıt üzerine ilk fotoğraf 1841 yılında, kimyasal bir madde ile kaplı özel bir kağıt üzerinde İngiltere’de basılmıştır.
Soru: İlk fotoğraf filmlerini kim, nerede yapmıştır?
Cevap :
İlk fotoğraf filmlerini ABD’li iş insanı Corch Istmın ABD’de yapmıştır.
Soru: Metinde fotoğrafla ilgili verilen bilgileri yeterli buluyor musunuz? Neden?
Cevap :
Metinde fotoğrafla ilgili verilen bilgileri ön bilgi için yeterli buluyorum. Fazla detaya girilmemiş ancak ön bilgi için akılda kalıcı veterince bilgi verildiğini düşünüyorum.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları
4.Etkinlik
Soru: Sınıftaki imkânlarınız dâhilinde öğretmenizin yönlendirmesiyle bir kamu spotunu izleyiniz. Sınıfta izlemek için imkânlarınız yoksa aile büyüklerinizin yardımıyla evde de izleyebilirsiniz. Kamu spotunun başlangıcında, ortasında ve sonunda yer alan görsel ve ifadelerin etkili bir şekilde kullanılıp kullanılmadığını açıklayınız. Kamu spotunu başarılı bulup bulmadığınız hakkında da düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap :
İzlediğim kamu spotu deprem yakındaydı.
Ailemle beraber kamu spotunu izledim.
Kamu spotu bence yer alan görseller ve ifadeler sebebiyle oldukça başarılıydı.
5.Etkinlik
Soru: Sınıfa getirdiğiniz fotoğraflarınızı arkadaşlarınıza gösteriniz. Aşağıdaki tabloda yer alan bilgileri bunlardan birine göre doldurunuz.
Cevap :
Fotoğrafın çekim zamanı: 2018
Fotoğrafın çekildiği yer: Okul bahçesi
Fotoğraf çekilirken yanınızda olan kişiler: Annem , öğretmenim
Fotoğraf çekilirken hissettikleriniz: Çok heyecanlı, birazda tedirgin ve korkuluydum
Fotoğrafa şimdi bakarken hissettikleriniz: Güzel günlerdi ve anaokulumu çok sevmiştim.
Gelecekte bu fotoğrafı önemli bulup bulmayacağınız hakkındaki düşünceleriniz: Bence gelecekte de bu fotoğraf ilk okula başladığım gün olduğu için önemli olacak.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Çılgın Böcekler Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179
4. Sınıf Türkçe Kitabı Çılgın Böcekler Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Çılgın Böcekler Metni Etkinlik Cevapları”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176-177-178-179
Hazırlık
1.Daha önce koro etkinliklerine katıldınız mı? Katıldıysanız neler hissettiğinizi açıklayınız.
Cevap :
Daha önce hiç koro etkinliklerine katılmadım.
2. Hangi tür müzikleri dinlemekten hoşlanıyorsunuz? Neden?
Cevap :
Ben pop müzik ve hiphop dinlemekten hoşlanıyorum. Çünkü bu müzikler beni çok eğlendiriyor ve mutlu ediyor.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları
1.Etkinlik
Soru: Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıdaki alana yazarak anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze ekledikten sonra bunları birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap :
Merak kelimesi
Tahminim: bir şeyi öğrenmek istemek
Sözlük anlamı: Bir şeyi anlamak veya öğrenmek için duyulan istek
Cümle: Nerede kaldın diye seni çok merak ettim.
İlgi kelimesi
Tahminim: alaka
Sözlük anlamı: İki şey arasında bulunan herhangi bir bağlılık; alaka, taalluk
Cümle: Şiir yazmak benim ilgi alanım.
Heveslenmek kelimesi
Tahminim: bir şeyi yapmaya istek
Sözlük anlamı: isteklenmek
Cümle: Bana hediye alacak diye o kadar heveslendim ki.
Prova kelimesi
Tahminim: bir şeyi denemek
Sözlük anlamı: Bir şeyin amacına uygun, istenilen düzeyde olup olmadığını anlamak için yapılan deneme
Cümle: Elbisenin provasını yapmak için terziye gitti.
Çılgın kelimesi
Tahminim: sınır dışı hareketlerde bulunan
Sözlük anlamı: Çok büyük, aşırı, olağanüstü, aşırı davranışlarda bulunan
Cümle: Bugün çılgın bir yemek partisine davetlisiniz.
Kaval kelimesi
Tahminim: bir çalgı
Sözlük anlamı: Genellikle kamıştan yapılan, daha çok çobanların çaldığı, yumuşak sesli, üflemeli bir çalgı
Cümle: Kaval çalmayı çok öğrenmek istiyorum.
2.Etkinlik
Soru: Metnin konusunu en iyi yansıtan görseli işaretleyiniz.
Cevap :
Metnin konusunu en iyi yansıtan görsel 2 görseldir. Böcekler şarkı söylüyor hayvanlar ise kızgın.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları
3.Etkinlik
a. Metinden alınan aşağıdaki cümleyi okuyunuz. Cümlede altı çizili kelime grubuna dikkat ediniz.Aşağıdaki deyimlerle anlamlarını eşleştiriniz.
“Sen söyleme, ben söyleyeyim derken kavgaya tutuşmuşlar.” “Kavgaya tutuşmak” kelime grubu bir deyimdir. Deyimlerde kelimeler hatırlayacağınız gibi çoğunlukla gerçek anlamları dışında kullanılır.
Cevap :
gözüne girmek — birinin sevgisini kazanmak
ağzında bakla ıslanmamak — sır saklamamak
ihtiyaca cevap vermek –— gereksinimleri karşılamak
aç susuz kalmak — yoksul duruma düşmek
aklı dağılmak — belli bir konuda düşünceyi toplayamamak
fareler cirit atmak — bir yerde insanın olmaması
yüz yüze bakmak — karşılıklı ilişkiyi korumak
b. Deyimler gibi atasözlerinin de kalıplaşmış sözlerimizden olduğunu hatırlayınız. Atasözleri, atalarımızın uzun denemeler sonucunda söyledikleri özlü sözlerdir. Bu sözler toplumun büyük kesimi tarafından benimsenir. Aşağıdaki atasözlerini ilgili oldukları kavramlarla eşleştiriniz.
Atasözü ve deyimlerin büyük çoğunluğu gerçek anlamları dışında kullanılan kelimelerden oluşur. Örnek: “Damlaya damlaya göl olur.” atasözü tasarrufun önemini anlatmaktadır. “Ağaç yaşken eğilir.” atasözü ise eğitimin genç yaşlarda verilmesi gerektiğini belirtmektedir.
Cevap :
1. Sakla samanı gelir zamanı. — tutumluluk
2. Vakit nakittir. –— çalışkanlık
3. Üzüm üzüme baka baka kararır. — arkadaşlık
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları
4.Etkinlik
Soru: Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Sivrisinek şehirden duyunca hayvanlara insanların düğün yaptıklarını ve eğlendiklerini anlatıyor.
Soru: Düğün yapılması fikrini ortaya hangi böcek atıyor?
Cevap :
Düğün yapılması fikrini ortaya cırcır böceği atıyor.
Soru: Böcekler korosu hangi böceklerden oluşmaktadır?
Cevap :
Böcekler korosu sivrisinekler, karasinekler, ateş böcekleri, cırcır böceği, uğur böceği, arılar ve kelebeklerden oluşmaktadır.
Soru: Hayvanlar bir süre sonra neden düğün yapmak istemiyorlar?
Cevap :
Hayvanlar bir süre sonra böceklerin susmamasından ve şarkının çok geç vakitlere kadar devam etmesinden dolayı düğün yapmak istemiyorlar.
Soru: Aslan şikâyete gelen hayvanlara ne diyor? Aslanın bu davranışını doğru buldunuz mu? Neden?
Cevap :
Aslan kulakları çok iyi işitmediği için şikayete gelen hayvanlara bir şey duymadığını söylüyor. Aslanın bu davranışın doğru bulmadım. Çünkü bu kadar kişi aynı şikayette bulunuyorsa bir lider olarak durumu değerlendirmeli ve konuya el atmalıydı.
Soru: Fil, düğününde böcekleri susturamayınca ne yapıyor? Filin bu davranışı sizce doğru mudur?
Cevap :
Fil, düğününde böcekleri susturamayınca hortumuyla onları içine çekiyor ve bir anda yere atarak hepsini dağıtıyor. Filin bu davranışı bence doğru bir davranış değildir. Onlara şiddet uygulamıştır ve yapılan bir hatayı şiddet ile çözmek uygun bir davranış değildir.
Soru: Metnin ana fikri nedir?
Cevap :
Metinde ana fikri her şeyin fazlasını zarar olduğudur.
Soru: Metinde en çok hangi karakteri sevdiniz? Neden?
Cevap :
Ben metinde en çok sivrisinek karakterini sevdim çünkü farklı bir şehire giderek orada gördüğü güzellikleri kendi ormanına aktarmaya çalışmıştır.
5.Etkinlik
Soru: Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız. Bunları birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Ormanın birinde pek çokhayvan yaşarmış.
Zıt anlamlısı: az Cümlem: Evde çok az bulgur kalmış.
Ormanın kralı yaşlı bir aslanmış.
Zıt anlamlısı: genç Cümlem: Genç kadın başarıdan başarıya koşuyordu.
Vakit geç olmuş.
Zıt anlamlısı: erken Cümlem: Erken gel de oturalım.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları
6.Etkinlik
Soru: Metnin hikâye unsurlarını yazınız.
OLAY : Sivrisineğin şehre giderek gezmesi ve insanların yaptıkları düğünleri görerek bunu orman halkına anlatmaları sonucunda yaşananlar. Hayvanlar bir koro oluşturuyorlar. Böcekler şarkı işini çok abartıyorlar ve bu duruma dayanamayan hayvanlar şikayet ediyorlar. Fil onlar susmayınca hortumunun içerisine alıyor ve yere atıyor. Böylece bir daha bunu yapmıyorlar.
ZAMAN : Belirsiz geçmiş zaman
YER : Orman
VARLIK KADROSU : Karasinek, böcek, fil, aslan, geyik ve ormandaki diğer hayvanlar
7.Etkinlik
Soru: Sınıfa bir müzik aleti getirmişseniz bununla arkadaşlarınıza bir ezgi çalınız. Arkadaşlarınızın ezgilerini dinledikten sonra müziğin önemi hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda, kendi hayatınızdan örnekler veriniz. Ayrıca dinleme ve konuşma kurallarına uygun hareket etmeyi unutmayınız.
Cevap :
Müziğin Önemi
Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlarım
Müzikte bulunan özel melodilerin ve ritimlerin beyindeki alfa dalgalarını uyardı ve kişiyi müziğine göre sakinleştirdiği, üzlüğü veya gevşettiği araştırmalarca kanıtlanmıştır.
Müziğin matematiksel düşünceyi güçlendirdiği öğrenme, dinlenme gibi fonksiyonlara yardımcı olduğu düşünülmektedir.
Neredeyse bütün insanlar müziği sever ve kendi ruh hallerine veya tercihlerine göre farklı müzikler tercih ederler.
Bu yüzden müzik bence hayatımızda önemli bir yere sahiptir.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları
8.Etkinlik
Soru: Belli seslerden oluşan, bir müzik yapıtını söylemek üzere bir araya gelmiş insan topluluğuna koro denir. Beşer kişilik gruplara ayrılınız. Sevdiğiniz dört şarkıyı oylayarak seçiniz. Şarkıları seçme nedenleriniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Öğretmeninizin yönlendirmesiyle gruplar hâlinde seçtiğiniz bir şarkıyı sınıfta söyleyiniz.
Cevap :
Küçük Kurbağa Şarkısı
Küçük kurbağa, küçük kurbağa, kulağın nerede ?
Kulağım yok kulağım yok yüzerim derede
Ku vak vak vak ku vak vak vak kuvak kuvak kuvak(2)
Küçük kurbağa, küçük kurbağa, kuyruğun nerede ?
Kuyruğum yok kuyruğum yok yüzerim derede
Ku vak vak vak ku vak vak vak kuvak kuvak kuvak(2)
Küçük kurbağa, küçük kurbağa, yelkenin nerede ?
Yelkenim yok yelkenim yok yüzerim derede
Ku vak vak vak ku vak vak vak kuvak kuvak kuvak(2)
Küçük kurbağa, küçük kurbağa, gözlerin nerede ?
Gözlerim yok gözlerim yok yüzerim derede
Ku vak vak vak ku vak vak vak kuvak kuvak kuvak(2)
3.Etkinlik
Soru: Defterinize “müzik” konulu bir hikâye yazınız. Hikâyenizde hayalî unsurlara yer veriniz. Olayların oluş sırasına ve hikâyede kullanılan unsurlara dikkat ediniz. Ayrıca serim, düğüm ve çözüm bölümlerini oluştururken önceki bilgilerinizden yararlanınız. Hikâyenize başlık koymayı unutmayınız. Hikâyenizi bitirdikten sonra, kontrol ederek yazım ya da noktalama yanlışlarınız varsa bunları düzeltiniz. Hikâyenizi arkadaşlarınıza okuyunuz. Öğretmeninizin rehberliğinde hikâyelerinizi sınıf veya okul panosunda da sergileyebilirsiniz.
Annesi de müzisyen olan ve ileride çok büyük bir müzisyen olacak olan müzisyen anne karnında müziğe karşı tepki verdiğini ve müzik çaldığı zamanlarda eğer o müziği beğeniyorsa daha farklı hareket ettiğinden bahsetti.
Annem müzik dinlediği ve müzikle ilgilendiği zaman notalarla dans ettiğini hayal ettiğini ve anne karnında bile müzisyen olmak istediğini anlatıyordu.
İşte müzik aşkı gerçekten böyledir.
Notaların kalbe yerleşmesi ve anne karnında olan bir bebeği bile müzisyen yapılabilecek kadar kuvvetli bir güce sahiptir.
İşte bu güç herkesin içerisinde olan müziğin ve melodinin gücüdür.
Sonraki Derse Hazırlık
Soru: Sınıfınıza sevdiğiniz bir şairin şiirlerinden örnekler getiriniz.
“Kargalar, sakın anneme söylemeyin!
Bugün toplar atılırken evden kaçıp
Harbiye nezaretine gideceğim.
Söylemezseniz size macun alırım,
Simit alırım, horoz şekeri alırım;
Sizi kayık salıncağına bindiririm kargalar,
Bütün zıpzıplarımı size veririm.
Kargalar, ne olur anneme söylemeyin!”
Nazım Hikmet – ‘Dünyayı Verelim Çocuklara’
“Dünyayı verelim çocuklara hiç değilse bir günlüğüne
allı pullu bir balon gibi verelim oynasınlar
oynasınlar türküler söyleyerek yıldızların arasında
dünyayı çocuklara verelim
kocaman bir elma gibi verelim sıcacık bir ekmek somunu gibi
hiç değilse bir günlüğüne doysunlar
dünyayı çocuklara verelim
bir günlük de olsa öğrensin dünya arkadaşlığı
çocuklar dünyayı alacak elimizden
ölümsüz ağaçlar dikecekler.”
Behçet Necatigil – ‘Dünya Çocuk Yılında
“Bütün çocuklar
Yokluk bilmesinler
Et, şeker, süt bulsunlar
Giyimli, tok ve rahat
Gitsinler okullara
Sınıflarını geçsinler.
Büyükler biraz daha yorulsun
Onlar da büyüsünler
Onlar da mesut olsunlar
Geçti, kaç savaş ezikliği
Çocukları düşünsünler
Çocuklar iyi gün görsünler.”
4. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 168, 169, 170
4. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları
“4. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 168-169-170
GERİ DÖNÜŞÜMÜN YARARLARI NELERDİR?
Doğal kaynaklarımız dünya nüfusunun ve tüketimin artması nedeniyle her geçen gün azalmaktadır. Bundan ötürü doğal kaynaklarımızın daha verimli bir şekilde kullanılması gerekmektedir. Geri dönüşüm işlemi sayesinde doğal kaynaklarımızı daha az kullanarak onları korumuş oluruz. Örneğin, kâğıdı geri dönüştürerek ağaç kesimini azaltıp ormanların yok olmasını engelleriz. Plastiği geri dönüştürerek petrol kaynaklarının tükenmesini önlemiş oluruz. Enerji tasarrufu sağlanır: Geri dönüşüm sürecinde uygulanan işlemler daha azdır. Bu nedenle önemli ölçüde enerji tasarrufu sağlanır. Örneğin, bir alüminyum kutunun geri dönüşümü ile yüzde 95, kâğıdın geri dönüşümü ile yüzde 60 oranında enerji tasarrufu sağlanır. Yani bir kutuyu doğadan üretmek yerine, atık bir kutuyu dönüştürerek ürettiğimizde, harcayacağımız enerjinin yalnızca yüzde 5’ini kullanmamız yeterli olur.
Fatih ERDOĞAN-Keriman GÜLDIKEN
1- 4. soruları metne göre cevaplayınız.
1.Aşağıdakilerden hangisi geri dönüşümün yararları arasında sayılamaz?
A. Doğal kaynaklarımızı verimli bir şekilde kullanmış oluruz.
B. Ağaç kesimini azaltıp ormanları korumuş oluruz.
C. Önemli ölçüde enerjiden tasarruf yapmamızı sağlar. D. Yeni binaların yapılması için maddi kazanç elde ederiz.
2. Aşağıdakilerden hangisi doğal kaynaklarımızın tüketilmesinin nedenlerinden biri değildir?
A. Atık kâğıtların geri dönüşümü
B. Dünya nüfusunun artması
C. Tüketimin artması
D. Ağaç kesiminden dolayı ormanların azalması
3. Aşağıdakilerden hangisi metnin ana fikridir?
A. Geri dönüşüm sayesinde enerji tasarrufu sağlarız. B. Geri dönüşümle birlikte doğal kaynaklarımızı koruruz.
C. Ger dönüşümle birlikte sadece bazı kaynaklarımızı koruyabiliriz.
D. Geri dönüşüm günümüzde daha büyük bir gerekliliktir
4. Metinde iki noktanın (:) kullanıldığı bir cümle yazınız. Bu cümlede iki noktanın kullanılmasının nedenlerini açıklayınız.
Cevap :
“Enerji tasarrufu sağlanır: Geri dönüşüm sürecinde uygulanan işlemler daha azdır.”
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları
Küçük tavşan kış için hazırlık yapıyordu. Her gün erkenden kalkıyor, nerelerde daha fazla yiyecek bulabilirim diye düşünüyor, kahvaltısını yapıp yollara düşüyordu. O gün evden çıktı. Çeşitli meyve ağaçlarının bulunduğu ormana doğru yol aldı. Yolda yürürken birçok hayvanın ve böceğin kış için hazırlık yaptığını gördü. Onlarla selamlaşarak yoluna devam etti. Ormana vardığında öğle olmak üzereydi. Hızlıca yiyecek toplamaya başladı. Taşıyabileceği kadar yiyeceği toplar toplamaz evine doğru yola çıktı. Biraz ilerlemişti ki sert bir rüzgârla sendeledi. Güneş birdenbire bulutların arkasında kayboldu. Tuhaf bir korkuya kapıldı. Az sonra ağaçların dallarının arasından bir gölge belirdi. Bu, sözü edilen o boz ayı olmalıydı.
(5-9.) soruları yukarıdaki paragrafa göre tamamlayınız.
5. Paragraf hangi tür bir metinden alınmıştır?
Cevap :
Paragraf fabl tarzı bir masaldan alınmıştır.
6. Paragrafa uygun bir başlık belirleyip yazınız.
Cevap :
Küçük Tavşan
7. Paragrafı devam ettirerek hikâyeyi tamamlayınız.
Cevap :
Boz ayıyı görünce birdenbire korkuya kapıldı ve de dona kaldı.
Bozayı ona gülümseyerek yaklaştı ve “benden korkmuyor musun ? ” Diye sordu.
Tavşan kekeleyerek: _Haayıır diye cevap verdi. Aslında çok korkuyordu ama bir anda şok olunca böyle cevap vermişti.
Bozayı tavşanın kekeleyip korktuğunu görünce ağlamaya başladı.
Tavşan ne olduğunu anlamamıştı. Meğer boz ayı çok korkunç olarak anlatıldığı için kimse onunla arkadaş olmak istemiyormuş ve bu yüzden çok sıkılıyormuş.
Tavşan aslında onun iyi bir ayı olduğunu anlayınca ve onunla güzel bir dostluk kurdu.
Diğer hayvanlarda bu arkadaşları görünce önce şaşırdı daha sonra boz ayının ne kadar tatlı bir hayvan olduğunu fark edince onlar da onun arkadaş olmak istedi.
Böylelikle mutlu bir yaşamları oldu.
8. Paragrafta geçen iki eş sesli kelimeyi yazınız. Bu kelimeleri iki farklı anlamıyla cümle içerisinde kullanınız.
Cevap :
Paragrafta geçen iki eş sesli kelime
Düş
Geçen gün düşümde bir prenses olduğumu gördüm.
Biraz daha orada koşarsan düşeceksin.
Doğru
Onun söylediklerinin hiçbiri doğru değil.
Eve doğru ilerliyordu.
9. Paragrafta hayalî ve gerçek ögeleri belirleyerek söyleyiniz.
Cevap :
Tavşanın kış için hazırlık yapması ve yiyecek bulduğu yerlere giderek ormanda dolaşması, korkması gerçek ögelerdir.
Tavşanın hayvanlara selam vermesi söz edilen bir boz ayının olması hayali ögelerdir.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları
10. “Doğa ve Evren” temasındaki hikâye edici türdeki yazma çalışmalarınızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz. Cevabı “Hayır” olan ölçütleriniz için yapmanız gerekenleri açıklayınız.
Yazma konumu belirledim.
Yazmaya başlamadan önce konuyu, olayı, kişileri, yeri ve zamanı
zihnimde tasarladım.
Büyük harflerin yazımına dikkat ettim.
Yazılarıma başlık koymayı unutmadım.
Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bıraktım.
Yazım ve noktalama kurallarına uydum.
Herhangi bir olayı veya etkinliği oluş sırası içinde yazdım.
Yazımı bitirdikten sonra birkaç kez okudum.
Yazım ve noktalama yanlışlarımı fark edip bunları düzelttim.
Yazdıklarımı arkadaşlarımla paylaştım.
11. “Doğa ve Evren” temasında en çok hangi metni ve etkinliği beğendiniz? Nedenleriyle birlikte yazınız.
Cevap :
“Doğa ve Evren ” temasında en çok “Yağmur” şiirini beğendim. Çünkü Yağmur şiiri çok güzel ve anlamlıydı.
Etkinliklerden en çok başlık bulmayı seviyorum. Şiire farklı başlıklar bulmak bana çok eğlenceli geliyor.
12. “Doğa ve Evren” temasındaki dinleme ve konuşma etkinliklerinde uyduğunuz kurallar nelerdir? Bu süreçlerle ilgili eksikliklerinizi gidermek için yapmanız gereken çalışmaları açıklayınız.
Cevap :
“Doğa ve Evren” temasındaki dinleme ve konuşma etkinliklerinde arkadaşlarımın sözünü kesmeme ve onlara dikkatli dinlemeye, kendim konuştuğum zaman herkese uygun kelimelerle hitap etmeye dikkat ettim.
Bu seferde olan eksikliklerimi gidermek için öğretmenlerimi ve arkadaşlarımın tavsiyelerine dikkat ettim ve kendimi daha da ilerletmeye çalıştım.
Sonraki Derse Hazırlık
1. Çalabildiğiniz bir müzik aleti var mı? Varsa ve taşınabiliyorsa sınıfa getiriniz.
Cevap :
Benim çalabildiğim bir müzik aleti yok.
2. Müziğin önemi hakkında bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken birkaç kez prova yapınız.
Yapılan araştırmalar müziğin önemini ve insanların psikolojisi için ne kadar iyi bir yere sahip olduğunu göstermektedir.
İçerisinde kötü söz ve kötü eylemler bulunmayan müzikler insanın sakinleştirir, matematiksel düşünceyi güçlendirir, öğrenme ve dinlenme fonksiyonlarına yardımcı olur.
Müzik insanın kendini rahatlatabilmesi, düşüncelerini ifade edebilmesi açısından da oldukça önemli bir yere sahiptir.
Bu yüzden müziğin kaliteli bir şekilde yapılması ve kaliteli müzikle insanların iç dünyasını sakinleştirebilmesi çok özel ve gereklidir.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Doğanın Sesi Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 166, 167
4. Sınıf Türkçe Kitabı Doğanın Sesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Doğanın Sesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-167
Ben doğayım!
Güneş anne ısıtır bedenimi,
Kucağımda hayat bulur cümle yaratık,
Yüce dağlarım vardır, ufukları sisli,
Sonsuz ovalarım vardır, özgürlük kokar,
Denizlerim vardır, rüzgârımda köpürüp coşar,
Göklerim ki bazen bulutlanır,
Bazen mavi mavi ışıldar.
Uzar gider çayırlarım, ormanlarım,
Irmaklarım çağıl çağıl akar.
–
Ben doğayım!
Siz insanlar üzerime
Bağlar, bahçeler kurarsınız,
Ben de çeşit çeşit meyveler,
Renk renk çiçekler sunarım size,
Buğdaylar veririm bereketli toprağımdan.
Yeşil kırlarımda koyun, kuzu
ve sığırlar yayılır,
Onların eti ve sütüyle beslerim sizi,
Mutlu etmeye çalışırım hepinizi.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları
Ben doğayım!
Beni koruyun, temiz tutun ey insanlar!
Ağaçlarla donatın bağrımı,
Kirletip bırakmayın
Suyumu, havamı, toprağımı.
–
Ben doğayım!
Biliniz ki benim ölümüm
Sizin ve tüm canlıların
Ölümü demektir.
Çünkü benimle varsınız,
Benimle soluk alırsınız!
M. Güner DEMİRAY
4. Sınıf Türkçe Kitabı Yağmur Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 155, 156, 157, 158, 159, 160
4. Sınıf Türkçe Kitabı Yağmur Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Yağmur Metni Etkinlik Cevapları”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156-157-158-159-160
Hazırlık
1.Yaşamımızı devam ettirmek için doğa olaylarının önemli olduğunu düşünüyor musunuz? Neden?
Cevap :
Yaşamımızı devam ettirmek için doğa olaylarının önemli olduğunu düşünüyorum.
Çünkü doğa olayları sayesinde doğanın dengesi sağlanıyor ve gerekli olan ısı, su temin ediliyor.
2.Yağmur yağarken neler hissediyorsunuz?
Cevap :
Yağmur yağarken kendimi çok mutlu ve huzurlu hissediyorum.
Yağmurun sesini dinlemek veya yağmur altında yürüyerek koşmak çok rahatlatıcı ve eğlenceli
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları
1.Etkinlik
Soru: Şiirden alınan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını görsellerden ve geçtiği dizelerden hareketle tahmin ederek yazınız. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırdıktan sonra birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Soru imi:
Tahminim: Soru işaretine verilen isim
Sözlük Anlamı: Soru işareti
Cümlem: Soru imi hakkında konular işledik.
Kiremit:
Tahminim: kızıl topraktan genellikle çatıda kullanılan inşaat malzemesi
Sözlük Anlamı: kızıl topraktan pişirilerek yapılan, yan yana getirilerek yapıların çatılarını örtmekte kullanılan, yağmur vb. suyunu aşağı geçirmeden dışarı akıtacak bir biçim verilmiş yapı gereci.
Cümlem: Kedi kiremitlerin üzerinden düşmek üzereydi.
Düş:
Tahminim:
Sözlük Anlamı: 1.uyurken insanın zihninde beliren olayların, düşüncelerin, görüntülerin tümü
2.gerçek olmayan ama olmuş ya da varmışçasına bellekte tasarlanan, düşünülen şey.
Cümlem: Öyle güzel düşlere dalmıştım ki…
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları
2.Etkinlik
Soru: Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Cevap :
Şiirin konusunu : Yağmur
Şiirin ana duygusu: Yağmura duyulan sevgi
3.Etkinlik
Soru: Yazılışları ve okunuşları aynı, anlamları farklı olan kelimelere eş sesli kelimeler denir. Okuduğunuz şiirde bulunan eş sesli kelimeleri yazınız. Bunları iki farklı anlamıyla cümle içerisinde kullanınız.
Cevap :
Uç:
1. Anlamı: Keşke bende bir kuş gibi uçabilseydim.
2. Anlamı: Kalemimin ucu kırılmış.
Düş:
1. Anlamı: Neredeyse düşecektin.
2. Anlamı: Kısa ama çok güzel bir düştü.
İn:
1. Anlamı: Merdivenlerden aşağı indiğimde gördüm.
2. Anlamı: Bu bir hayvanın ini olabilir.
4.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Şiire göre yağmurun sebep olduğu olayları işaretleyiniz.
Cevap :
Yokuşları temizler.
Yorulmuş insanların uykusunu uzatır.
Sokakların sessizliğini arttırır
Çocukları büyütür.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları
5.Etkinlik
Soru: Şiirde hem gerçek hem de hayalî ögelere yer verilmiştir. Şiirin bölümlerinde yer alan ögeyi yanına yazınız.
Cevap :
Yağmur kiremitleri yıkar
Yol yol iner camlardan
Alır götürür yokuşların kirini. Gerçek
Yağmur
Çoğaltır uykusunu yorulmuşların
Kimsesizlerin kederini. Hayali
Yağmur
Çocukların düş gücüne
Gizlice bir pencere daha açar. Hayali
Yağmurda çocuklar
Gizlice biraz daha büyür
Çoğalır gözlerinde soru imleri. Hayali
6.Etkinlik
Soru: Şiire iki yeni başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve bunları belirleme nedenlerinizi aşağıya yazınız.
Birinci başlığım: Yağmur ve Biz
Bu başlığı seçme nedenim: Yağmurun bizlere olan etkileri anlatıldığı için bu başlığı seçtim.
İkinci başlığım: Yağmur yağınca
Bu başlığı seçme nedenim : Yağmur yağınca olanlar anlatıldığı için bu başlığı seçtim.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları
7.Etkinlik
Soru: Aşağıda yağmurun oluşumuyla ilgili verilen açıklamayı okuyunuz. Açıklama ifadelerinden önceki noktalama işaretine dikkat ediniz. Aşağıdaki metinde ( ) içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.
Yağmur şu şekilde oluşur: Yeryüzündeki sular, Güneş’in etkisiyle buharlaşır ve yükselir. Yükselen su buharının bir kısmı bulut olur. Bulut olamayacak kadar küçük ve yere düşemeyecek kadar hafif olan su damlacıkları havanın etkisiyle gökyüzünde dolaşır. Su damlacıkları birleşerek büyüyüp ağırlaştığında yağmur olarak yere iner.
İki Nokta (:)
Metin içerisinde açıklama ifadelerinden önce kullanılan noktalama işaretinin adı iki noktadır. İki nokta ( : ) dilimizde yaygın olarak şu görevlerde kullanılır.
1. Kendisiyle ilgili örnek verilecek cümlenin sonuna konur: Doğa olaylarından bazılarını hatırlayalım: kar, dolu, sis.
2. Kendisiyle ilgili açıklama verilecek cümlenin sonuna konur: Size biraz kendimden bahsedeyim: Meraklı, araştırmacı ve çalışkan biriyim.
3. Karşılıklı konuşmalarda, konuşan kişiyi belirten sözlerden sonra konur:
Selim: Ben süt içmek istemiyorum!
Anne: Sütün ne kadar faydalı olduğunu bilmiyor musun?
İki noktadan ( : ) sonra gelen ifadeler bir cümle oluşturuyorsa ilk harfi büyük yazılır.
Pelin(, ) İbrahim ve Ahmet oyun alanında toplanmışlardı. Bir türlü oyuna başlayamıyorlardı( .) Bunun nedeni Özgür(‘ )ün hâlâ ortalıkta görünmemesiydi (.) Bu durum en çok da Pelin(‘)i üzmüş gibiydi (: ) (_ ) Bence ne olursa olsun( ,) onu beklemeliyiz(, ) dedi( .) İbrahim(: ) (_ ) Onu beklersek belki de hiçbir zaman oyuna başlayamayacağız( ,) dedi. Ahmet(: ) ( _) Özgür olmadan oyunun tadı olmaz arkadaşlar( ,) dedi kızgın bir sesle(. ) Onlar böyle tartışıp dururken birden yanlarına Selin geldi( 🙂 (_ ) Arkadaşlar Özgür hastalanmış (, ) haberiniz var mı(? ) Hepsi birden(: ) (_ ) Yaa(! ) diye bağırdılar. Birkaç dakika sonra oyundan vazgeçip Özgür(‘ )ü ziyaret etmeye karar verdiler(. )
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları
8.Etkinlik
Soru: Sınıfa getirdiğiniz doğa olayları görsellerini öğretmen masasının üzerine görünmeyecek şekilde karışık olarak yerleştiriniz. Öğretmen kontrolünde tahtaya çıkarak görsellerden birini rastgele seçiniz. Seçtiğiniz görselde bulunan doğa olayıyla ilgili düşüncelerinizi belirtiniz ve bu doğa olayının oluşumu hakkında konuşunuz. Konuşmanızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanarak konuşma ve dinleme kurallarına dikkat ediniz. Konuşmanızın ardından kendinizi aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz. “Hayır”larınızı ‘’Evet’’e çevirmek için yapmanız gerekenleri açıklayınız.
Konuşmaya başlamadan önce söylemek istediklerimi zihnimde tasarladım. Evet
Seçtiğim doğa olayı hakkında duygu ve düşüncelerimi, konu dışına çıkmadan aktardım. Evet
Konuşurken gereksiz hareketlerden kaçınarak beden dilimi etkili bir şekilde kullandım. Evet
Tekrar ifadelerden kaçındım. Evet
Dinleyici arkadaşlarımla göz teması kurdum. Evet
İşitilebilir bir ses tonuyla konuştum. Evet
Konuşma esnasında anlamını yeni öğrendiğim kelimeleri de kullandım. Evet
Konuşmamda dilimize henüz yerleşmemiş kelimeler yerine bunların Türkçelerini kullanmaya özen gösterdim. Evet
Düşüncelerimi etkili bir şekilde açıkladım. Evet
Örnekleri doğru yerde verdim.Evet
9.Etkinlik
Soru: Doğa olaylarından birini konu edinen bir dörtlük yazınız.
Çevremizdeki yeşil alanlar ve ağaçlar bizim yaşadığımız dünyayı güzelleştirip döngüsünü sağlarken aynı zamanda birçok canlının da yaşam yeridir.
Çevremizdeki yeşil alanları ve ağaçları korumak için hepimize düşen bazı görevler vardır ve bunlara hepimizin dikkat etmesi gerekir.
Çevremizdeki yeşil alanların ve ağaçların korunması için çevre konusunda bilgi edini bu bilgilerimi sevdiklerimi ve arkadaşlarıma aktarmaya çalışıyorum.
Yere kesinlikle çöp atmıyor, ağaçlara ve çevrede bulunan şeylere zarar vermemeye çalışıyorum.
Çünkü kirliliğe engel olmak da yeşil alanları ve ağaçları koruma konusunda çok önemlidir.
Atıklarımı ayrıştırıyor ve geri dönüşüme katkı sağlayarak çevrenin daha temiz kalmasını ve ağaçlarla beraber ham maddelerin azalıp yok olmasını engellemeye çalışıyorum.
Hepimizin fark etmeden yaptığı ve aslında çevre için birçok şey yapabileceği birçok şey bulunmaktadır.
Naylon poşet kullanımını azaltmak, kağıt havlu kullanımını azaltmak, dişimizi fırçalarken veya banyo yaparken çeşmeyi açık bırakmamak, enerji tasarruflu ampuller kullanmak ve enerji tasarrufuna dikkat etmek bunların başında gelmektedir.
Bunlar her ne kadar görünürde çevreye ve yeşil alanlara katkı sağlamıyor gibi görünse de aslında duamızı koruyacak ve gereksiz israfı engelleyerek çevremizin temiz kalmasını sağlayacaktır.
Bu yüzden bunları hepimiz dikkat etmeli elimizden geleni yaparak çevremizdeki yeşil alanların ve ağaçların korunması için çalışmalıyız.
2.Sizce ülkemiz yeterince yeşil midir? Neden?
Cevap :
Bence ülkemiz yeterince yeşil değildir. Ülkemiz geniş bir coğrafyaya sahiptir ve içerisinde yeşil alanların bolca bulunduğu alanlar vardır. Ancak özellikle metropol şehirlerde yeşil alanlar çok azalmış ve ağaçların olması gereken yerlerde beton yapılar doğaya kapılmıştır.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları
1.Etkinlik
a. Aşağıdaki kelimeler ve kelime grubu metinde geçmektedir. Numaralandırılmış şekilde anlamları verilen bu kelimeleri bularak bulmacayı çözünüz.
1. Sonradan elde edilmeyip yaratılıştan var olan nitelik. TANRI VERGİSİ
2. Durumunu düzeltmek, aşamalı bir biçimde gelişmek, ilerlemek. KALKINMAK
3. Karadeniz Bölgesi’nde kemençe ile oynanan halk oyunu. HORON
4. Korkunç, çok iri ve olağanüstü güçlü masal yaratığı. DEV
5. Meyve suyu ile şekerli su karıştırılarak yapılan içecek. ŞERBET
6. Bir işin yapılması için harcanan beden ve kafa gücü, zahmet. EMEK
7. İnanç, düşünce, kanaat. KANI
8. Göğüs. BAĞIR
b. Anlamını öğrendiğiniz bu kelimeleri ve kelime grubunu birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap :
ÖÇ
Sırf öç almak için bunları yapmış.
Öç almak için kendini bu kadar paralaman iyi değil.
Öç alacaksın da ne olacak affet sen de o da kurtulsun.
KALKINMAK
Devletin kalkınması için bu saydıklarımıza ihtiyacı vardır.
Hepimiz el ele verirsek milletimizi kalkındırabiliriz.
Kalkınmak bütün milletin el ele vermesiyle olacak bir şeydir.
DEV
Ben küçükken masaldaki devlerden çok korkardım.
Masal okunurken kendime güçlü bir dev olarak hayal ederdim.
Devin gücü ve büyüklüğü dilden dile dolaşıyordu.
TANRI VERGİSİ
Resim becerin tamamen Tanrı vergisi.
Kendini geliştirmek için bir şey yapmamasına rağmen bu yeteneklerin hepsi Tanrı vergisi.
Tanrı vergisi demek kişinin çabası olmadan yaratılıştan yaratıcının kendisine vermiş olduğu yeteneklerdir.
KANI
Bu kanıya nereden vardığını merak ediyorum.
Böyle bir kanıya vardığın için çok üzgünüm.
Böyle bir kanıya varmasına ben sebep olmadım.
BAĞIR
Bağrına bastığını yavrusunu doya doya kokladı.
Kaybolan yavrusunu bulunca bağrına bastı.
Anne onu terk eden evladını yıllar sonra da olsa bağrına bastı.
HORON
Bizim yöremizde horon tepmek gelenektir.
Horon öğrenmek için kursa gitmek istiyorum.
Horon hem çok ilginç hem de eğlenceli geleneksel bir dansımızdır.
ŞERBET
Annem yazın bizlere reyhan şerbeti yapar.
Yazın soğuk bir şerbet herkese iyi gelir.
Ramazan’da şerbet evimizin vazgeçilmezidir.
EMEK
Ben bugünlere gelebilmek için çok emek verdim.
Emek vermeden başarı elde edemezsin.
Bir şeyleri başarabilmek için emek vermeyi öğrenmelisin.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları
2.Etkinlik
Soru: Aşağıdaki soruları metne göre sözlü cevaplayınız.
1. Öğretmen, öğrencilere ormanın faydaları hakkında neler söylüyor?
Cevap :
Öğretmen, öğrencileri ormanın faydaları hakkında Avrupa’daki bazı ülkelerin ormanlar sayesinde zengin olup kalkındıklarını, ormana verilen emeğin hiçbir zaman kaybolmayacağını ve ormanlara bakmayanları cezasız kalmayacağını söylüyor.
2. Boztepe köyü nasıl bir yermiş?
Cevap :
Boztepe köyü vakti ile büyüklerin ormanları korumadığı için yeşillikleri ve ağaçları giden, kendisinde eskiden avların yapıldığı ve şenliklerin olduğu bir yermiş.
3. Oyundaki köy, neden çorak bir yer hâline gelmiştir?
Cevap :
Oyundaki köy, bilgisizlik nedeniyle çorap bir yer haline gelmiştir.
4. Metinde Boztepe köyünün hikâyesini kim anlatmaktadır?
Cevap :
Metinde Boztepe köyünün hikayesini Veli dayı anlatmaktadır.
5. Yeşilyurt köyü yıllar sonra hangi ismi almıştır?
Cevap :
Yeşilyurt köyü yıllar sonra Boztepe ismini almıştır.
6. Öğrenciler köylerini tekrar eski hâline çevirmek için neler yapmaya karar veriyorlar?
Cevap :
Öğrenciler köylerini tekrar eski haline çevirmek için köyü yeniden ağaçlandıracaklarına karar veriyorlar.
7. Öğrencilerin yerinde siz olsaydınız başka neler yapmak isterdiniz?
Cevap :
Öğrencilerin yerinde ben olsaydım ailelerimize de haber verip ailelerimizin desteğiyle daha çok ağaçlandırma ve yeşillendirme yapmak isterdim.
3.Etkinlik
Soru: Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap :
Metnin konusu çoraklaşan Bir köyün yemyeşil halinden bu hale nasıl geldiği, ana fikri ise ormanlarımızın önemidir.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları
4.Etkinlik
Soru: Metnin size ilginç gelen bir kısmını nedenleri ile birlikte aşağıdaki yazma alana yazınız.
Cevap :
Metin bana en ilginç gelen kısmı Veli dayının bilgisizliği bir deve benzetmesiydi.
Bu hem çok ilginç hem de çok doğru bir yaklaşım olmuştur.
5.Etkinlik
a. Erozyonla Mücadele Haftası için yapılmış sosyal medya duyuru görselini inceleyiniz. Duyurudaki görsel ve yazılarla ilgili fikirlerinizi açıklayınız.
Cevap :
Duyuru görseli gerçekten çok anlamlı ve dikkat çekici olmuştur.
b. Buna benzer sosyal medya duyurularıyla daha önce karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız duyuru üzerinde, konu ve tarih dışında nelerin yazılı olduğunu açıklayınız.
Cevap :
Buna benzer sosyal medya duyurularına daha önce de rast geldim ve karşılaştım.
Yapılacak olan toplanma, Cumhuriyet yürüyüşleri gibi yürüyüşler için resimler yapılmıştı ve üzerinde Mustafa Kemal Atatürk’ün resmi bir kültür Türk bayrağı ve “Cumhuriyetimiz” için gibi sözler yazıyordu.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları
c. “Yaşam toprakta filizlenir.” cümlesiyle anlatılmak istenen nedir? Cümle, duyurulmak istenen konuyla ilgili midir? Siz de ormanın, toprağın, havanın veya suyun önemini anlatan bir cümle yazınız.
Cevap :
“Yaşam toprakta filizlenir nokta “cümlesi ile anlatılmak istenen bence duanın insanın yaşamında büyük katkılar sağladığıdır.
Cümle, duyulmak istenen konu ile ilgilidir.
Benim Cümlem:
Su besin değil, hayattır.
ç. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen araştırma sonucunda incelediğiniz afişlerden yola çıkarak ormanın önemini anlatan bir afiş de siz hazırlayınız. Başarılı bulunan afişleri öğretmeninizin rehberliğinde sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları
4.Etkinlik
Soru: Toprağı korumanın en etkili yolu bitki örtüsünü ve ağaçları korumaktır. “Sonraki Derse Hazırlık” çalışmasında yaptığınız araştırmanın sonuçlarını göz önünde bulundurarak ormanın korunması için çalışan kuruluşların birinde aktif olarak görev yaptığınızı düşününüz. Bu kuruluşun daha etkili olabilmesi için yapılması gerekenleri yazınız. Yazınıza başlık koymayı unutmayınız. Yazınızı bitirdikten sonra tekrar okuyunuz. Gözünüzden kaçan yazım ve noktalama yanlışları varsa bunları düzeltiniz. Yazınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.
Ormanlar güzel görünümü ve insana huzur vermesinin yanı sıra dünyamız için oksijen kaynağıdır.
Ormanlar aynı zamanda iklim üzerinde düzenleyici etkiye sahiptir.
Bulundukları yerin havasını temizleyerek o bölgenin bol yaşanmasını sağlar hem kuraklığı önler hem de bizlere tertemiz bir hava vererek sağlığımızın korunmasına yardımcı olur.
Ormanların faydalarından bir tanesi de ağaçların köklerinin toprağı soyarak erozyonu ve seni engellemesi böylelikle insanların ve canlıların güven içerisinde olmasını sağlamasıdır.
Hepimiz ormanların değerini ve kıymetini bilmeli ormanlar için ne yapmamız gerektiği konusunda bilinçlenerek katkıda bulunmaya çalışmalıyız.
Orman yangınlarını engellemeli, gerekli önlemleri almalı ağaç dikme ve yeşillendirme çalışmalarına katkıda bulunmalıyız.
Gereksiz israfı bırakarak ağaçların daha çok kesilmesine engel olmalı ormanlarımızı korumak için israfın önüne geçmeliyiz.
Çevre kirliliğine de dikkat ederek doğamızın korunmasına yardımcı olmalı bunların hepsi ile gelecek nesilleri tertemiz ve yeşil bir dünya bırakmalıyız.
Gelecek yeşil günler için el ele vermeliyiz.
Sonraki Derse Hazırlık
Soru: Güneş Sisteminde bulunan gezegen ve yıldızlar hakkında araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgi ve görselleri sınıfa getiriniz.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Doğanın Sesi Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 166, 167
4. Sınıf Türkçe Kitabı Doğanın Sesi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-167 KOZA Yayınları”
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 166-167
Ben doğayım!
Güneş anne ısıtır bedenimi,
Kucağımda hayat bulur cümle yaratık,
Yüce dağlarım vardır, ufukları sisli,
Sonsuz ovalarım vardır, özgürlük kokar,
Denizlerim vardır, rüzgârımda köpürüp coşar,
Göklerim ki bazen bulutlanır,
Bazen mavi mavi ışıldar.
Uzar gider çayırlarım, ormanlarım,
Irmaklarım çağıl çağıl akar.
–
Ben doğayım!
Siz insanlar üzerime
Bağlar, bahçeler kurarsınız,
Ben de çeşit çeşit meyveler,
Renk renk çiçekler sunarım size,
Buğdaylar veririm bereketli toprağımdan.
Yeşil kırlarımda koyun, kuzu
ve sığırlar yayılır,
Onların eti ve sütüyle beslerim sizi,
Mutlu etmeye çalışırım hepinizi.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları
Ben doğayım!
Beni koruyun, temiz tutun ey insanlar!
Ağaçlarla donatın bağrımı,
Kirletip bırakmayın
Suyumu, havamı, toprağımı.
–
Ben doğayım!
Biliniz ki benim ölümüm
Sizin ve tüm canlıların
Ölümü demektir.
Çünkü benimle varsınız,
Benimle soluk alırsınız!
M. Güner DEMİRAY