4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44 KOZA Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 42, 43, 44


4. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44 KOZA Yayınları”

SESİNİ İSTEYEN KURBAĞA 

Dış kapının kısa aralıklarla tıklatıldığını duyuyordum. Küçük bir topun çarpışına benziyordu ses. Çocuklardan biri sürekli şut mu çekiyordu ne?

Varıp kapıyı açtım. Kimsecikler yoktu. Evlerin ışıkları sönüktü. Herkesin uykuda olduğu belliydi. Aşağımızdaki yoldan, taşıtların birleşen sesi homurtu gibi duyuluyordu.

Ses duyduğum konusunda yanılmış olduğumu düşündüm. Geri dönecektim ki boğuk sesli birisi: “Sesim sende mi?” dedi. Soru şaşırtıcıydı. Bakındım… Sağımda, solumda, karşımda kimsecikler yoktu. Soru yinelendi:

“Sesim sende mi?” Önüme baktım o zaman. İki üç adım ötemde, yerde bir kurbağa duruyordu. Yüzü bana dönüktü. Elektrik ışığında, patlak gözleri uykulu görünüyordu. “Konuşan sen misin?” dedim. “Kim olacaktı ya?” dedi.

Onu güçlükle duyuyordum. Gözleri uykulu görünen kurbağanın sesi yorgundu. Ne söyleyeceğimi bilmez bir hâldeydim. Tek sözcük döküldü ağzımdan: “Anlayamadım!”

“Sesimin sende olduğunu sanıyorum. Senin evin ışıklıydı ben öterken. Onu istemeye geldim. Sesimin bir insanın usunda yaşamasını istemiyorum. Bana sesimi verir misin?” Yanıt veremedim. Şaşkın şaşkın gözlerine bakıp kaldım…

(…) Abbas CILGA (Kısaltılmıştır.)


1 – 7. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Anlatıcının kapısını tıklatan kimdir?


A. Kaplumbağa B. Kurbağa C. Çocuk D. Kedi


2. Kurbağa, anlatıcıdan ne istiyor?


A. Yiyecek B. Su C. Sesini D. Para


3. Anlatıcı, kapıyı açıp karşısında kurbağayı görünce ne yapıyor?


A. Korkuyor. B. Seviniyor. C. Heyecanlanıyor. D. Şaşırıyor.


4. Kurbağanın, sesini anlatıcının aldığını düşünmesinin nedeni nedir?


A. Öterken sadece onun evinin ışığının yandığını görmesidir.
B. Öterken sadece onun kendi sesini dinlediğini sanmasıdır.
C. Anlatıcının daha önce başka kurbağalarının sesini aldığını bilmesidir.
D. Sesini daha önce birkaç kez ona ödünç vermesidir.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


5. Metinde; nokta, virgül, üç nokta, soru işareti ve ünlem işaretinin kullanıldığı cümlelere birer örnek yazınız. Bu noktalama işaretlerinin cümlede hangi amaçla kullanıldığını cümlelerin altlarındaki yazma alanına yazınız.


Cevap :

Nokta(.): Dış kapının kısa aralıklarla tıklatıldığını duyuyordum. 

Kullanım amacı: Cümlenin bittiğini belirtmek için kullanılmıştır.

Virgül(,): Aşağımızdaki yoldan, taşıtların birleşen sesi homurtu gibi duyuluyordu.

Kullanım amacı: Anlam karışıklığını gidermek için kullanılmıştır.

Üç nokta(…): Şaşkın şaşkın gözlerine bakıp kaldım…

Kullanım amacı: Karşılıklı konuşmada kişilerden birisinin sustuğunu belirtmek için konmuştur.

Soru işareti(?): “Konuşan sen misin?” dedim. 

Kullanım amacı: Soru amacı taşıdığı için kullanılmıştır.

Ünlem işareti(!): Tek sözcük döküldü ağzımdan: “Anlayamadım!”

Kullanım amacı:Şaşkınlık ifade etmek için kullanılmıştır.


6. “Uzun, büyük, ileri, cevap, arka, önce” kelimelerinin zıt anlamlılarını metinde bulunuz. Bu kelimelerin içinde geçtiği cümleler kurarak yanlarına yazınız. 


Cevap : ““Uzun, büyük, ileri, cevap, arka, önce” kelimelerinin zıt anlamlılarını metinde bulunuz. Bu kelimelerin içinde geçtiği cümleler kurarak yanlarına yazınız. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Dış kapının kısa aralıklarla tıklatıldığını duyuyordum.

Cümlem :

  1. Kısa boylu bir adamdı.
  2. Kısa kısa cevaplar vererek soruları yanıtladı.
  3. Kısa bir zaman sonra oradayım.
  4. Kısa saçlar sana gerçekten çok yakışmış.
  5. Kısa bir zaman sonra oradayım.

Büyük Küçük bir topun çarpışına benziyordu ses.

Cümlem :

  1. Küçük kardeşimle beraber oyun oynamaktan çok hoşlanıyorum.
  2. Küçük bir çocuk bu kadar akıllı olabilir.
  3. Küçük elleriyle ne kadar büyük yürekli bir çocuk.
  4. Kendi küçük ama yüreği ne kadar da büyük.
  5. Ayakkabım ayağıma çok küçük geldi.

İleri Geri dönecektim ki boğuk sesli birisi: “Sesim sende mi?” dedi. Soru şaşırtıcıydı.

Cümlem :

  1. Geri döneceğin zaman bana haber verir misin?
  2. Bir ileri bir geri gidiyordu ayağım.
  3. Geri döndüğüm zaman bana bunları verir misin?
  4. Oyun oynarken heyecandan bir ileri bir geri gidiyordu.
  5. O kadar gitmek istemiyordum ki sen ayaklarım bir ileri iki geri gidiyordu.

Cevap Soru şaşırtıcıydı. Soru yinelendi:

Cümlem :

  1. Bütün sorulara doğru cevap verdim.
  2. Soruların hepsini doğru cevaplayarak birinci olmak istiyorum.
  3. Sınavda 20 tane soru vardı.
  4. Üçüncü soruya gerçekten çok şaşırdım.
  5. Soruları sorarken derse ne kadar anladığımız da belli oluyor.

Arka Önüme baktım o zaman.

Cümlem :

  1.  Annem güvenliğim için ölüme bakarak yürümemi tavsiye eder.
  2. Önüme oyuncaklarımı alarak yola koyuldum.
  3. Bir an önüme bakmadım, hemen düştüm.
  4. Önüne bakmadan sürdüğü scooter’dan fena düştü.
  5. Bisiklet gibi araçları kullanırken her zaman önüne bakmalısın.

Önce = sonra

Cümlem :

  1. Okuldan geldikten sonra görüşürüz.
  2. Ödevlerimi yaptıktan sonra oyun oynayabilirim.
  3. Ben yemeğimi iyice yedikten sonra abur cubur yerim.
  4. Markete gittikten sonra cüzdanımı düşürdüm.
  5. Cumadan sonra hafta sonu buluşabiliriz.

4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


7. “Sesini Arayan Kurbağa“ metninde geçen eş anlamlı kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimelerin yerine eş anlamlılarını kullanınız. Cümlelerin anlamında değişiklik olup olmadığını açıklayınız.

“Onu güçlükle duyuyordum.“
Onu zor duyuyordum


Cevap :

Küçük= ufak

Ufak bir topun çarpışına benziyordu.

ses= seda 

Küçük bir topun çarpışına benziyordu seda.

sürekli= devamlı

Çocuklardan biri devamlı şut mu çekiyordu ne?

Varıp= ulaşıp

Ulaşıp kapıyı açtım.

taşıtların=araç

Aşağımızdaki yoldan, araçların birleşen sesi homurtu gibi duyuluyordu

duyuluyordu= işitiliyordu

Aşağımızdaki yoldan, taşıtların birleşen sesi homurtu gibi işitiliyordu.

konusunda= mevzu, bahis

Ses duyduğum mevzusunda yanılmış olduğumu düşündüm.

yanılmış= hata etmiş

Ses duyduğum konusunda hata etmiş olduğumu düşündüm.

ötemde= ileri

İki üç adım ilerimde, yerde bir kurbağa duruyordu.

Elektrik= Çıngı

Çıngı ışığında, patlak gözleri uykulu görünüyordu.

sözcük=kelime

Tek kelime döküldü ağzımdan:

Yanıt =cevap

Cevap veremedim.

usunda =akıl

Sesimin bir insanın usunda yaşamasını istemiyorum.


8. “Çocuk Dünyası” temasındaki yazma çalışmalarınızdan birini seçiniz. Bu çalışmadaki süreçlerde neler yaptığınızı yazınız. 


Cevap :

Hazırlık ve konu belirleme : “Çocuk Dünyası” temasındaki yazma çalışmalarından “arkadaşlık” konusunu seçtim.

Metnin yazım süreci : Metni yazarken hayal gücüm, annemin yardımı ve okuduklarımdan faydalandım.

Metnin düzenlenmesi : Metni yazarken düzgün bir yazı ile paragraflar şeklinde ve giriş-gelişme-sonuç kısımlarına dikkat ederek yazdım.

Metnin paylaşılması : metni önce evde anneme daha sonra sınıfta arkadaşlarımı okudum.

Okuyucuların tepkileri : ailem ve arkadaşlarım yazmış olduğum metni çok beğendi ve beni tebrik ettiler.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-43-44 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Kitaplar Ne işe Yarar? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


4. Sınıf Türkçe Kitabı Kitaplar Ne işe Yarar? Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35



1. Kitapların hayal gücümüze katkıları ne olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.


Kısa Cevap : “Kitapların hayal gücümüze katkıları ne olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir insanın hayal gücünün gelişebilmesi için düşünmesi, yeni bilgiler öğrenmesi ve farklı şeyler duymasıyla mümkündür.

Düşünmemiz, kültür seviyemizin yükselmesi ve farklı şeyler duymamız da yeni bilgiler öğreneceğimiz kitapları okumakla mümkün olur.

Kitap okuduğumuz zaman kelime dağarcığımız gelişir ve yepyeni kelimeler öğreniriz.

Bu yüzden kitap okumak hayal gücümüzü büyük katkılar sağlar.


2. Kitapların içine yolculuk etme şansınız olsaydı hangi konuda yazılmış bir kitaba yolculuk etmek isterdiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Kitapların içine yolculuk etme şansınız olsaydı hangi konuda yazılmış bir kitaba yolculuk etmek isterdiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kitapların için yolculuk etme şansım olsaydı kahramanlık ve macera dolu kitaplarının içerisinde yolculuk edip başvurulmak isterdim.

Ben kahramanları izlemeyi ve okumayı çok seviyorum.

Onları izledikçe ve okudukça güçlü ve kahraman olduğumu hayal ediyorum.

Böylelikle kötülerle savaşır birçok kişinin kurtulmasına sebep olurdum.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Çocuğun annesi eve geldiğinde neden şok geçirmiş?


Cevap :

Çocuğun annesi eve geldiğinde çocuğunu odada elinde kitapla bulduğundan dolayı şok geçirmiş.

Kitap okumak için rahatsız edilmemek istendiğini söyleyince ikinci bir şok geçirmiş.


2. Kitaplar ne işe yararmış?


Cevap :

Kitaplar bizlere yeni pencereler açmaya, yeni ve bilmediğimiz dünyaları göstermeye yararmış.


3. Çocuk ile yazarın ortak özelliği nedir? 


Cevap :

Çocuk ile yazarın ortak özelliği meraklı olmalarıdır.


2. Etkinlik


Soru : a. Okuduğunuz metindeki gerçek ve hayalî unsurları belirleyerek kutulara yazınız.


Cevap :

Okuduğunuz metindeki gerçek unsurları  : annesinin çocuğunu kitap okurken görerek şok olması, kitapların yeni bilgiler öğretmesi, çocuğun yazar ile aralarındaki benzerliği bulması

Okuduğunuz metindeki hayalî unsurları : Melek kuşu, kitap okurken farklı dünyaları açılmak, merak kuşunun büyümesi ve hayali arkadaş olması.


Soru : b. Siz de hayal dünyanızdaki Merak Kuşunu çiziniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını belirleyerek uygun yerlere yazınız.


Cevap :

Kişiler: çocuk, annesi ve okuduğu kitaplar
Olay: çocuğun kitap okumaya başlayarak annesini şaşırtması ve yazarın kendine benzediğini fark etmesi
Zaman: Hafta sonu
Yer: Metindeki çocuğun evi


ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU OKUDUĞUMU ANLARIM


Soru : “Kitaplar Ne işe Yarar?* metniyle ilgili çalışmalarınızı formdaki ölçütler doğrultusunda değerlendirerek uygun gördüğünüz alanları işaretleyiniz.


Cevap :

  •  (x) Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okudum.
  • (x) Metni okurken vurgu ve tonlamalara dikkat ettim.
  •  (x) Metnin konusunu belirledim.
  •  (x) Metinle ilgili sorulan doğru cevapladım.
  •  (x) Görsellerle okuduğum metnin içeriğini ilişkilendirdim,
  •  (x) Metindeki gerçek ve hayali öğeleri ayırt ettim.

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Verilen sözcüklerin eş anlamlılarını bularak örnekteki gibi birer cümle içerisinde kullanınız.


Cevap :

1. konuk: misafir

Cümlem: Evimize misafirler geleceği zaman büyük hazırlıklar yapılır.

2. güç: kuvvet

Cümlem: Zaman geçtikçe büyümüş kuvvetlenmiştim.

3. doktor: hekim

Cümlem: Eskiden doktor yerine hekim ifadesi kullanılıyordu.

4. öykü:  hikaye

Cümlem: Hangi tür hikayeler okumaktan hoşlanıyorsun?

5. zaman: vakit

Cümlem: Oraya gidecek kadar vaktim yok.


5. Etkinlik


Fulya Öğretmen, sınıfa girdiğinde elinde renk renk kartlar vardı. Öğrenciler meraklı gözlerle öğretmenlerini izliyordu, Fulya Öğretmen: “Çocuklar bugün bir etkinlik yapacağız. Elimdeki kartlardan istediğiniz bir rengi seçip kartın üzerinde yazan görevleri yerine getirmeye çalışacaksınız,” dedi.

Öğrenciler kartları seçip görevlerini yerine getirmeye çalıştı. Fulya Öğretmen, çalışma sonunda öğrencilerinden görev sırasında hissettiklerini sınıf arkadaşlarıyla paylaşmalarını istedi.

Soru : Siz de kartlardan birini seçerek kartta yazan görevi yerine getiriniz. Görev sırasında hissettiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bu etkinliği sınıf içerisinde sizin yapmanız gerekmektedir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Görselleri inceleyiniz. Görsellerden faydalanarak cümlelerdeki anlam karışıklıklarını gidermek için “virgüldü uygun yay ayraç içerisinde kullanınız.


Cevap :

Genç () kadına (,) yer vermek için ayağa kalktı.
Küçük (,) ağacın () arkasına saklandı
Kaybolduğu için kafası karışan ihtiyar () adama (,)adres sordu.


7. Etkinlik


Soru : Verilen kelimelerin zıt anlamını karşısına yazınız.


Cevap :

Dik: eğik

Çift: tek

Geri: ileri

Kuru: ıslak

Yerli: yabancı


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Hikâye unsurlarını kullanarak bir hikâye yazınız. Hikâyenizin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz.

Yer : Kütüphane

Zaman : Öğlenden Sonra

Olay : Bir kitabın aranması

Kişiler : Çocuk, kütüphane memuru, diğer okuyucular


Cevap :

Öğretmenlerimizin yönlendirmesi ile düzenli olarak kütüphaneye giderdim.

Kütüphanede vakit geçirmek ve yeni bilgiler öğrenmek bana her zaman eğlenceli gelirdi.

O gün diğer günlerden farklı bir gündü. Öğleden sonra kütüphaneye gittiğimde bir kitabın kaybolduğunu öğrendim.

Bu kitap yıldızlarla ilgili bir kitaptı ve içerisinden uzay ve yıldızlarla ilgili bilgiler öğrenmek bana çok keyif verirdi.

Bu konuda bir şeyler yapıp yapamayacağımı düşünüyordum.

Dün Mehmet’in ilk defa kütüphaneye geldiğini hatırladım. Kitabı onun elinde görmüştüm. Onun yanına gidip konuştuğumda kitabın kaydını yaptırması gerektiğini bilmediğini söyledi. Biraz mahçup olmuştu ancak kitabın bulunması hepimizi çok sevindirmişti.

Kitabı bulduğum için kütüphane memuru ve diğer arkadaşlar bana teşekkür etti.

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


9. Etkinlik


Soru : Verilen atasözlerinin yazı stillerini inceleyerek kendi yazı stilinize yöre yeniden yazınız.


Cevap :

Verilen yazıları altlarında yer alan boş alanlara el yazınızla güzel bir şekilde yazınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39 KOZA Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Halay Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39


4. Sınıf Türkçe Kitabı Halay Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39 KOZA Yayınları”

Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenen araştırma sonucunda edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında bizden bir halk oyunu istenmişti.

Benim seçtiğim halk oyunu “zeybek” tir.

Zeybek tek başına oynanabildiği gibi aynı zamanda birkaç oyuncu tarafından çember şeklinde dizilerek oynanabilir.

Zeybek oyunu halkın düşmanlardan ve kötülüklerden koruyan kahramanı temsil etmektedir.

Bu oyun oynarken dansçı kollarını omuz hizasında, elleri başıyla aynı hizada olacak şekilde iki yana doğru açar ve bazı aşamalarda kollarını dirseklerden kırarak oynar.


Soru : Arkadaşlarınızın da araştırma sonuçlarını dinledikten sonra en çok hangi yöreye ait halk oyununun ilginizi çektiğini nedenleriyle açıklayınız.


Cevap :

Arkadaşların da farklı halk oyunları yazmışlar. Benim bu oyunlar arasında en çok dikkatimi çeken horon olmuştur. Çünkü horon kemençe eşliğinde oynanan ve çok dikkatimi çeken farklı bir oyun.

Oyun son derece hareketli olduğu için ilgi çekici.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını şarkıda geçtiği dizeden hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ettikten sonra bunlarla birer cümle kurunuz.


Cevap :

Horon Kelimesi

Tahminlerim : Bir halay çeşidi

Sözlük Anlamı : Karadeniz Bölgesi’nde kemençe ile oynanan halk oyunu.

Cümlelerim :

  1. Horon oyununun Karadeniz yöresine ait olduğunu öğrendim.
  2. Horon ve kemençe yöresel çok ilginç oyunlar
  3. Horon oynamayı bana öğretir misin?
  4. Horon oynama göründüğü kadar kolay değil.
  5. Birkaç hafta kursa gidince çok iyi horon tepmeyi öğrenmiş.

Halay Kelimesi

Tahminlerim : Bir halk oyunu

Sözlük Anlamı : Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde genellikle davul ve zurna eşliğinde toplu olarak oynanan bir halk oyunu:

Cümlelerim :

  1. Şehirlerimizde her yörenin halayı farklıdır.
  2. Her halayın kendine özgü kuralları vardır.
  3. Sizin yörede hangi halaylar oynanıyor biliyor musun?
  4. Halayın en ön sırasına geçebilmek için oldukça çabaladı.
  5. O halayın en önünde olmaktan hoşlanırdı.

Tepmek Kelimesi

Tahminlerim : Ayağıyla vurmak

Sözlük Anlamı :

1. Hayvan, ayağıyla vurmak.

2. Üzerine basarak sıkıştırmak:

3.Çokça yürümek

4. Silah ateşlendiğinde arkaya baskı yapmak:

5. mecaz Değerini anlamamak veya kestirememek, geri çevirmek

6.mecaz Yeniden ortaya çıkmak, tazelenmek, depreşmek

Cümlelerim :

  1. Horon oynamak yerine tepmek kelimesi kullanılıyor.
  2. “Eşyaları tepmekten vazgeçer misin?” diye sordu.
  3. Tepmek kelimesi meğer bazı halk oyunları içinde kullanıyormuş.
  4. Küçükken beni eşek tepmiş yere düşürmüştü.
  5. Atın tepmesinden kaçmak için arkaya düşmüştü.

2. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu en iyi yansıtan görseli işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39 KOZA Yayınları”

4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : a. Şarkıyı bir kez daha dinleyiniz. Aktardığı duyguları belirten ifadeleri işaretleyiniz.


Cevap :

  • saygı
  • umut
  • (X) neşe
  • (X) sevgi
  • (X)coşku
  • hüzün
  • özlem
  • (X) dostluk
  • korku

Soru : b. Şarkıdan alınan aşağıdaki dizeleri okuyunuz. Şarkının ana duygusunu en iyi yansıtan dizeyi işaretleyiniz. Bu dizeyi işaretlemenizin nedenini açıklayınız.


Cevap :

  • (X) El ele, yan yana, diz dize oyna
  • ( ) Kol kola dönerek şarkılar söyle
  • ( ) Baharı beklemek yaşamı sevmek demek
  • ( ) Davullar çalmalı, horonlar tepmeli

4. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz şarkıya iki farklı başlık belirleyiniz. Başlıkları ve bunları belirlemenizin nedenlerini yazınız.


Cevap :

Birinci başlığım : Kardeşlik, Dostluğun En Güzel Örneği

Bu başlığı seçme nedenim : Teması kardeşlik, eğlenmek olduğu için bu başlığı seçtim.

İkinci başlığım : Davullar Çalmalı, Horonlar Tepmeli

Bu başlığı seçme nedenim : Dizelerin sonunda söylendiği için bu başlığı seçtin.


5. ETKİNLİK


Soru : “Halay” şarkısını beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle yazınız.


Cevap :

Halay şarkısını çok beğendim. Çok eğlendiren ve sözleri güzel olan bir şarkı.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Arkadaşlarınızla birlikte en sevdiğiniz şarkıları söyleyiniz. Ardından bu şarkıları neden sevdiğiniz konusunda konuşunuz.


Cevap :

Bu şarkıları yeni çıktığı ve genellikle herkesin sevdiği için sevdiğimizi konuştuk. Genellikle hareketli ve eğlenceli şarkıları seviyoruz.


7. ETKİNLİK


Soru : “Kardeşlik, sevgi, paylaşma” kavramlarından hareketle kısa bir şiir yazınız. Şiirinize başlık koymayı unutmayınız. Şiirinizi bitirdikten sonra okuyarak yazım ve noktalama yanlışları varsa bunları düzeltiniz.


Kısa Cevap : ““Kardeşlik, sevgi, paylaşma” kavramlarından hareketle kısa bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

KARDEŞLİK VE DOSTLUK

Kardeşlik ve dostluklar

Ne güzeldir anılar

Beraber dertleşir bazen oyun oynarlar

El ele tutuş ulan ne güzeldir dostluklar

Bazen kardeşin olur

Bazen sıcak bir akran

Ne güzeldir beraberlik

Kardeş ve arkadaşlıklar


Soru : Şiirinizin içeriğine uygun bir resim yapınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39 Cevapları”

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 29-33-34-35 KOZA Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Rafadan Tayfa İle Sokak Oyunları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


4. Sınıf Türkçe Kitabı Rafadan Tayfa İle Sokak Oyunları Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 29-33-34-35


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 29-33-34-35 KOZA Yayınları”

Soru : Soğuk havalarda evde veya sınıfta oynamaktan hoşlandığınız oyunlar nelerdir? Bu oyunları neden sevdiğinizi açıklayınız.


Kısa Cevap : “Soğuk havalarda evde veya sınıfta oynamaktan hoşlandığınız oyunlar nelerdir? Bu oyunları neden sevdiğinizi açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Soğuk havalarda evde veya sınıfta arkadaşlarımla beraber öğretmencilik, doktorculuk gibi oyunlar, öğretici ve eğitici kart oyunları, isim şehir gibi arkadaşlarımızla oynayabileceğimiz basit oyunları çok seviyorum.

Boyunları oynarken hem heyecanlanıyor hem de eğlenceli vakit geçiriyoruz.

Arkadaşlarımızla olan ilişkilerimiz pekişiyor ve kendimizi çok mutlu hissediyoruz.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru :  Metinde anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını, görsellerden ve içinde geçtiği cümlelerden hareketle tahmin edip aşağıya yazınız. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Pırıltı Kelimesi

Tahminlerim : parıldayan şeyin ışığı

Sözlük Anlamı: Pırıldayan şeyin yansıttığı ışık

Cümlelerim :

  1. Pırıltılı bir geceden aydınlık bir sabaha uyanmıştık.
  2. Yıldızlar parıltıları ile göz kamaştırıyordu.
  3. Pırıltılı çok güzel bir mekandan içeriye girdik.
  4. Annem doğum günü yerime pırıltılı ışıklarla süslemişti.
  5. Yeni aldığımız parıltılı elbiseyi çok seviyorum.

Puan Durumu Kelimesi

Tahminlerim : sporda atılan sayı sonucunda kazanılan sayı

Sözlük Anlamı: 

Çeşitli sporlarda kullanılan ölçüsü ve değeri değişken birim.

Genellikle test biçimindeki sınavlarda cevaplandırılacak soruların sayı olarak değeri veya cevaplayanın başarı değeri.

Cümlelerim :

  1. Oyuna son 5 dakika kala puan durumu değişmiş, herkese şaşırtmıştır.
  2. Bu saatten sonra puan durumunun değişeceğini sanmıyorum.
  3. Artık puan durumu değişmez ama daha fazla sayı yememeye bakalım.
  4. Son maçtaki puan durumu hakkında bilgin var mı?
  5. Puan durumunu öğrenince hem şaşırmış hem de büyük bir sevinç yaşamıştı.

Saka Kelimesi

Tahminlerim : bir hayvan

Sözlük Anlamı:

1. (isim) Evlere, çeşmeden su taşımayı iş edinmiş olan kimse; sucu.

2. (isim) Kırsal bölgelerde sulama işlerini düzenleyen ve denetleyen kimse.

3. Baygınlık, kendinden geçme durumlarına yol açan bir hastalık

Cümlelerim :

  1. Saka kuşunun gözün gerisindeki yanları beyaz, tepe ve boyun yanları siyahtır.
  2. Saka kuşlarının siyah kuyruk tüylerinin uçlarında da beyaz lekeler bulunur.
  3. Oyunda s harfi ile başlayan hayvanlara ” saka” yazdım.
  4. Saka kuşlarının çok güzel olduğunu düşünüyorum.
  5. Dere kenarında ilk defa bir saka kuşu görmüştüm.

2. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : Çizgi film kahramanı olan ekibin soğuk havada evde oynadıkları oyunlar

Metnin ana fikri : Oyun oynamanın faydaları


3. ETKİNLİK


Soru : Metne farklı iki başlık belirleyiniz. Bu başlıkları belirleme nedenlerinizi sözlü olarak açıklayınız.


Cevap :

Birinci başlığım : Soğuk Zaman Oyunları

İkinci başlığım : Rafadan Evde Oyunu


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.


Çocukların oynadıkları oyunun özellikleri nedir?


Cevap :

Çocukların oynadıkları oyunun özellikleri en az iki oyuncu ile oynanması, oyuna başlamadan önce isim ve Gülşehir gibi türlerin başlıklarını belirlenmesidir.

Oyuncular alfabeden bir harf seçer ve seçilen harflerle başlayan cevaplar vermeye çalışırlar.


Cevaplarına göre oyuncuların 10 ya da 5 puan almasının sebebi nedir?


Cevap :

Herkesten farklı cevabı yapan oyuncu on, biriyle aynı cevabı yazan oyuncu beş puan alır.


Oyunu hangi oyuncu kazanıyor?


Cevap :

Oyunu Mert kazanmıştır.


“İsim-Şehir” oyununda aklımıza ilk gelen kelimeyi yazmamak neden önemlidir?


Cevap :

“İsim-şehir” oyununda herkesin yazabileceği ihtimali olan kelimeleri yazmamak için aklımıza ilk gelen kelimeyi yazmamalıyız.


“İsim-Şehir” oyunu çocuklara hangi özellikleri kazandırmaktadır?


Cevap :

“İsim-şehir” oyunu çocukların zihinsel gelişimine katkı sağlayarak odaklanma, akıl yürütme ve mantığını etkili bir şekilde kullanmayı öğretir.


Metindeki karakterlerle bu oyunu oynasaydınız, kazanır mıydınız? Neden?


Cevap :

Metindeki karakterlerle bu oyunu oynasaydım bence kazanırdım. Çünkü ben bu oyunda çok iyiyim.


5. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen oyuncuların fiziksel ve kişisel özelliklerini yanlarına yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 29-33-34-35 KOZA Yayınları”

4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


6. ETKİNLİK


Sınıfta üçerli veya dörderli gruplara ayrılınız. Grubunuza bir ad belirleyiniz. Ad belirlerken hayvan, çiçek veya farklı bir varlık adı tercih edebilirsiniz. Bunun ardından aranızda birer sözcü ve yazıcı seçiniz. A4 büyüklüğündeki bir kâğıdın üst kısmına “İsim, Şehir, Hayvan, Bitki, Eşya, Ülke” kelimelerini yazınız (Diğer gruplarla iş birliği yaparak başka adlar da ekleyebilirsiniz.). Kâğıdın en sonuna puanların yazılması için bir alan bırakınız.

Gruplar olarak sırasıyla bir harf belirleyiniz. Bu harfle başlayan adlar bulmaya çalışırken grup üyeleri olarak görüş alışverişinde bulununuz. Bunu yaparken diğer grupların düşünemeyeceği adlar üzerinde yoğunlaşınız. Belirlediğiniz adı yazıcılar yazdıktan sonra, sözcüler diğer gruplara bildirecektir.

Oyunu öğretmeninizin gözetiminde oynarken her harf için belirli bir süre belirleyiniz. Diğer gruplardan farklı bir kelime yazmış olan grup 10 puan, aynı kelimeleri yazan gruplar ise 5’er puan alacaktır.


Soru : En çok puan alarak oyunu kazanan grubu alkışlayınız. Bu oyunu sevip sevmediğinizi nedenleriyle birlikte defterinize yazınız.


Cevap :

Ben bu oyunu çok seviyorum. Çünkü hem zekamızı geliştiriyor hem de beraber hoşça vakit geçirmemizi sağlıyor.


7. ETKİNLİK


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenen araştırma sonucunda edindiğiniz bilgilerden hareketle eğitici ve öğretici oyunlardan biri hakkındaki konuşmanızı yapınız.

Oyunun ortaya çıkışı, özellikleri ve kuralları hakkında arkadaşlarınızın size yöneltecekleri soruları cevaplayınız. Aynı şekilde siz de onları dinlerken sorular yöneltebilirsiniz. Konuşmanızda konu dışına çıkmamaya özen gösteriniz.


Cevap :

Benim daha önceki derste seçmiş olduğum zeka geliştirici oyun tangramdı. Bu oyun geometrik şekillerin bulunduğu bir oyundur. Hem kendi başımıza hem de grup halinde oynanabilir. Bu oyun sayesinde dikkatimizi geliştirerek, odaklanma becerimizi ilerletebiliriz.


Sonraki Derse Hazırlık 


Soru : Ülkemizde oynanan bir halk oyununun özelliklerini araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Ülkemizde oynanan bir halk oyununun özelliklerini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde oynanan halk oyunlarından bir tanesinin adı “Zeybek”tir.

Bu oyun tek kişi tarafından veya birkaç oyuncunun çember şekline dizilmesi ile oynanabilir.

Zeybek oynayan dansçı ,kollarını omuz hizasında, elleri başıyla aynı hizada olacak şekilde iki yana doğru açar ve bazı oyunlarda kollarını dirseklerden hafifçe kırar.

Zeybek ,halkanı düşmanlardan ve kötülüklerden koruyan kahramanı temsil eder.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 29-33-34-35 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-16-17-18-19-20 KOZA Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Kuş Çocuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20


4. Sınıf Türkçe Kitabı Kuş Çocuk Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-16-17-18-19-20


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-16-17-18-19-20 KOZA Yayınları”

1. Çocuk olmak sizce nasıl bir duygudur?


Kısa Cevap : “Çocuk olmak sizce nasıl bir duygudur?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çocuk olmak bence çok güzel bir duygu. Ben büyüyüp annem ve babam gibi Bir yetişkin olmak istesem de ailem çocuk kalmanın daha güzel ve daha masum olduğunu söylüyor.

Çocuk olduğumuz için doya doya oyunlar oynayabiliyoruz.


2. Günlük hayatınızda neleri yapmaktan hoşlanıyor, neleri yapmaktan hoşlanmıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Günlük hayatınızda neleri yapmaktan hoşlanıyor, neleri yapmaktan hoşlanmıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günlük hayatta okuluma gelmekten, kitap okumaktan, yeni şeyler öğrenmekten , arkadaşlarımla ve ailemle vakit geçirmekten ve oyunlar oynamaktan çok hoşlanıyorum.

Ailemin beni göndermiş olduğu kurslara gitmek de eğlenceli.

Uzun süre ev işi ve ödev yapmaktan hoşlanmıyorum.

Ama bana verilen görevleri hemen yerine getiriyor, aileme yardımcı oluyorum.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin anlamlarını, cümlenin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi, cümlelerin altındaki satırlara yazınız.


Martılara, “Neden çığlık atıyorsun?” diye kızan birini hiç görmedim mesela şimdiye kadar. 


Cevap :

martı : Bir kuş türü


İçlerinden gelen uçma içgüdüsü yok mu oluyor?


Cevap :

içgüdü : içinden gelen his


Sen benim midemi unuttun galiba akıllı bıdık! 


Cevap :

bıdık: çocuk, küçük


Soru : Kitabınızın başında yer alan bu bölümü inceleyiniz. “Halay“ adlı dinleme metninin olduğu sayfayı söyleyiniz.


Cevap :

13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 sayfaları arasında yer almaktadır.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : a. Bu açıklamaya göre aşağıdaki ifadelerden hangisi metnin konusudur? İşaretleyiniz.


Cevap :

Bir çocuğun hayalleri


Soru : b. Yukarıdaki açıklamaya göre metnin ana fikri olan ifadeyi işaretleyiniz. 


Cevap :

İnsan her yaşta kendini nasıl hissediyorsa öyle yaşamalıdır.


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin görsellerini inceleyiniz. Görselleri, metnin içeriğini yansıtmakta başarılı bulup bulmadığınızı nedenleriyle yazınız.


Cevap :

Bence metnin görselleri metnin içeriğine yansıtmakta çok başarılı olmuş.

Çünkü hareketli bir çocuğun resimlerini ve kuşla konuşma anını resimlemişler.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


Çocuğu üzen davranışlar nelerdir?


Cevap :

Çocuğu sen davranışlar hareket ettiği zaman insanların kendisine uyarması ve sürekli sessiz olmasını beklemeleridir.


Çocuk, ne olmak istiyor?


Cevap : Çocuk kuşlar gibi kalbi ile uçmak istiyor.


Çocuk, annesinin diğer büyüklerle benzerlik ve farklılığı hakkında neler diyor?


Cevap :

Çocuk annesinin de içinden bir kuş olduğunu ancak diğer insanlara ayıp olmasın diye kendisini uyardığını söylüyor.


Çocuk ve ablası, annesiyle kurabiye yaparken ne yapıyorlar?


Cevap :

Çocuk ve ablası, annesi ile kurabiye yaparken masanın ucuna oturup oyun hamuru oynar gibi yardım ediyorlar.


Çocuk, minik kuşa hangi konularda sorular yöneltiyor?


Cevap :

Çocuk minik kuşa büyümek zorunda olan ama içinden uçmak isteyen kimseler var mı, onlara ne oluyor? diye soruyor.


Minik kuş, çocuğa “Kuş Çocuk” olarak kalması için hangi tavsiyelerde bulunuyor?


Cevap :

Kulaklarını gerçekten uçmandan mutluluk duyanlara açmasını, cıvıldaması tavsiyesinde bulunuyor.


Siz de kendinizi bir kuş çocuk olarak görüyor musunuz? Neden?


Cevap :

Bende kendimi bir kuş çocuk olarak görüyorum. Hareket etmeyi, eğlenmeyi ve neşelenmeyi çok seviyorum.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki yazma alanına metindeki çocuğun ve kendinizin özelliklerini yazınız.


Cevap :

Kuş çocuğun özellikleri : Hareketli, neşeli , cıvıl cıvıl, koşmayı ve oyunu seven

Benim özelliklerim : Bende hareketli, neşeli, oyunu ve eğlenmeyi seven biriyim.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Metinden alınan aşağıdaki cümlelerdeki altı çizili kelimeleri yanda verilen eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

1. Herkes yürür ya da koşar ama ben kalbimle uçmak istiyorum. = Yürek

2. Yine de o da büyüklerin dünyasındaki kurallar yüzünden. = Kaide

3. Mesela o sokakta, markette, çarşıda, iki insandan daha fazla kişinin bulunduğu her yerde kızan teyzeler, amcalar küçükken de hep böyleler miymiş? = Şahıs

4. Yoksa bir zamanlar nasıl cıvıl cıvıl uçmak istediğini unutabilir mi insan? = Vakit


Soru : b. Metinde geçen diğer eş anlamlı kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimelerin eş anlamlılarını birer cümlede sözlü olarak kullanınız.


Cevap :

Yürek : Yüreğimin en güzel yeri sana ait, anneciğim.

Kaide : Bu kadar kural kaidenin hepsini nasıl ezberledin?

Şahıs : Bu şahısla hiçbir alakam yok.

Vakit : Vaktimizin kıymetini bilmeli, boşa harcamamalıyız.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda bu sözleşmede yer alan bazı maddelere yer verilmiştir. Bu maddelerden hareketle günümüzde çocukların haklarını yeterince kullanıp kullanmadıkları hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda çevrenizden örnekler vererek yetişkinlerin bu konuda duyarlı olup olmadığına vurgu yapınız.


Madde 13: Çocuk, düşüncesini özgürce açıklama hakkına sahiptir.

Madde 14: Taraf devletler, ana-babanın ve gerekiyorsa yasal vasilerin; çocuğun yeteneklerinin gelişmesiyle bağdaşır biçimde haklarının kullanılmasında çocuğa yol gösterme konusundaki hak ve ödevlerine saygı gösterirler.

Madde 27: Taraf devletler, her çocuğun bedensel, zihinsel, ruhsal, ahlaksal ve toplumsal gelişmesini sağlayacak yeterli bir hayat seviyesine hakkı olduğunu kabul ederler.


Kısa Cevap : “Günümüzde çocukların haklarını yeterince kullanıp kullanmadıkları hakkında bir konuşma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bu maddeye göre çocuklar düşüncelerini özgürce açıklama hakkına sahip. Ancak hem ülkemizde hem de dünyanın birçok yerinde çocuklar düşüncelerini özgürce söyleyemez hatta düşünceleri onlara sorulmaz.

Büyüklerimize saygı çerçevesinde düşüncelerimizi söylemek hem bizim gelişimimiz hem de katkımız için aslında çok gereklidir.

Beğenmedin sebeplerle ülkemizde veya dünyanın birçok yerinde çocuklar yeteneklerinin gelişmesi için gerekli haklarını kullanamıyor hatta birçoğu okuyamıyor.

Dünyanın birçok yerinde çocuklar toplumsal gelişimine sağlayacak ve eğitimin tamamlayacak yeterli imkanı bile elde edemiyor.

Kerim birçok değişim katezse de bu konuda yeterince ilerlemediğini düşünüyorum.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Sevdiğiniz özelliklerinizi kaybetmemek için yapmanız gerekenler hakkında bir yazı yazınız.


Kısa Cevap : “Sevdiğiniz özelliklerinizi kaybetmemek için yapmanız gerekenler hakkında bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Benim kendimde olduğu gibi bence birçok çocuğun ve insanın kendinde sevdiği özellikler vardır.

Her insanın kendini başarılı bulduğu virgül kaybetmek istemediği birçok özelliği vardır.

Kimi çok iyi kitap okuduğunu kimi çok iyi oyun oynadığını kimin farklı alanlarda başarıları olduğunu düşünür.

Bu sevdiğimiz özelliklerimizi kaybetmemek için bu özelliklerimizle barışmalı ve bizim için ne kadar değerli olduğunu düşünerek onları yaşatmalıyız.


Sonraki Derse Hazırlık 


Soru : Arkadaşlık konulu sözler araştırıp bunları defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Arkadaşlık konulu sözler araştırıp bunları defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

  • Sen gülerken yanındakilerde güler ama ağlarken yalnız ağlarsın onun için öyle bir ağaca yaslan ki asla yıkılmasın öyle bir dost edin ki seni asla bırakmasın.
  • Gönüller birdir vücutlar ayrı olsa da. Dostluk bitmez dostluk abidesi yıkılsa da. Unutmayız dost uzakta olsa da hatta dost bizi unutsa da.
  • Kendini mutsuz hissettiğinde kalbini dinle, çünkü sen kalbin kadar temiz ve güzellikleri hak eden birisin tüm güzellikler seninle olsun canı arkadaşım.
  • Dostlukların tükenmediği, sevgilerin ölmediği, gözyaşlarının akmadığı, gülücüklerin bitmediği, en güzel günler sizinle olsun sevgili dostum.
  • Arkadaşlık ömür boyu, aşklar gönül boyu sürer.
  • Eğer arkadaşın uzak bir yere giderse, o uzak yer senin yakınına gelir!
  • Güvenle başlamış olan arkadaşlıklar, kardeşlik ile terfi kazanır.
  • Duygular vardır anlatılamayan, sevgiler vardır kalplere sığmayan, dostluklar vardır hiçbir şekilde yıkılmayan, bazı insanlar vardır asla unutulmayan.
  • Geldiğin zaman boşluk dolduran değilsin, gittiğin zaman yeri doldurulamayansın canım arkadaşım.

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-16-17-18-19-20 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22-23 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Evimizdeki Kütüphane Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21, 22, 23


4. Sınıf Türkçe Kitabı Evimizdeki Kütüphane Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22-23


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22-23 MEB Yayınları”

1. Kütüphanede bulunduğunuz zaman neler hissediyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Kütüphanede bulunduğunuz zaman neler hissediyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kütüphanede bulunduğum zaman kendimi çok iyi hissediyorum.

Kütüphanedeyken şeyi rahatsız etmemek için bulunanların sessiz olması önemlidir.

Orada sessiz durmamız gerekmesine rağmen çok huzur verici ve sakin bir ortam meydana geliyor.

Bu sessizlik içerisinde aynı zamanda kitaba odaklanabiliyor ve okuduğumuz bilgiler arasında neşe ile zihnimizi dolaşabiliyoruz.

İşte bu yüzden kütüphanede bulunduğum zaman bedenimi sakin zihnimi ise çok hareketli ve neşe dolu hissediyorum.


2. Sınıf kitaplığınız hakkında bilgi veriniz. Sınıf kitaplığında yapılmasını istediğiniz değişiklikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Sınıf kitaplığınız hakkında bilgi veriniz. Sınıf kitaplığında yapılmasını istediğiniz değişiklikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıf kitaplığımızda ders kitaplarımız, derslerimizi daha yapabilmemiz için materyaller ve derslerimize kaynak olacak ek  kaynak kitaplar var.

Sınıf kitaplığımızda bu resimleri olan ansiklopediler ve bilgi verici resimli kitaplar bulunmasını istiyorum. Bence bu hem bizim dikkatimizi arttıracak hem de eğlenirken öğretecektir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : a, Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız. 


Cevap :

Düzen Kelimesi

Tahmin: nizam

Sözlük Anlamı:

1. Belli yöntem, ilke veya yasalara göre kurulmuş olan durum; nizam, sistem
2.Sıralanış biçimi; tertip, kombinasyon,
3.Bir kimseye, bir kuruluşa karşı toplu olarak alınan gizli karar; komplo.

Cümlem:

  1. Buraya geldiğimden beri bir türlü düzenimi kuramadım.
  2. Biraz düzenimi kurduktan sonra yapmayı düşündüğüm şeyler var.
  3. Evlen bir düzenini kur da ondan sonra bunları düşünürüz.
  4. Onun eşyaları her zaman temiz ve düzenli olur.
  5. Başak burçları düzenli olmayı çok önem verirler.

Hizmet Kelimesi

Tahmin: biri için iş yapma

Sözlük Anlamı:
1. isim Birinin işini görme veya birine yarayan bir işi yapma
2. isim Görev, iş
3. isim Bakım, özen, ihtimam

Cümlem:

  1. Büyüklerimize hizmet etmek vefa borcu gibi görevimizdir.
  2. Kıymetli büyüklerimize hizmet etmeyi onur saymalıyız.
  3. Hizmet etmekten erinmeyen endi de ileride hizmet bulur.
  4. Hizmetlerinin karşılığını almıştı.
  5. Devletimize hizmet etmek ne güzel bir duygu.

Kategori Kelimesi

Tahmin: Grup

Sözlük Anlamı: Aralarında herhangi bir bakımdan ilgi veya benzerlik bulunan şeylerin tamamı; grup, ulam

Cümlem:

  1. Şekerlerin bulunduğu kategoriye bakabilirsin.
  2. İlaçların bulduğu bulunduğu kategoride bulabilirsin.
  3. Sınıflarına göre eşyaları kategorilere ayırabilirsin.
  4. 3. Kategoriye ulaştığında bana haber ver.
  5. Her kategori içerisinde 20 tane soru bulacaksın.

2. Etkinlik


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1, Kütüphanelerin ortamı nasıldır?


Cevap : 

Kütüphanelerin orada mı belli bir düzen içerisinde çok raflı kitaplıklarda çeşitli kitapların bulunduğu ve farklı kitaplarla tanışma imkanı olan bir yerdir.

Bu kütüphaneler düzenli ve sessiz sakin yerlerdir


2. Evimizde kütüphane oluşturmak için nelere ihtiyacımız vardır?


Cevap : 

Evimizde kütüphane oluşturmak için kendimizin ve aile bireylerimizin kitaplarını bir araya getirmeye ihtiyacımız vardır.


3, Evimizde oluşturacağımız kütüphanedeki kitapları daha kolay bulabilmek için ne yapılabilir?


Cevap : 

Evimizde oluşturacağımız kütüphanedeki kitapları daha kolay bulabilmek için belli bir kategoriye göre sıralayarak koymalıyız.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : kütüphanelerin güzelliği ve evdeki kütüphane oluşturmak

Metnin ana fikri : Kitap , kütüphane sevgisi


4. Etkinlik


Soru : Türkçe Konuş ve “Evimizdeki Kütüphane” metinlerini verilen özellikler bakımından karşılaştırarak metne uygun özelliği işaretleyiniz.


Cevap :

  •  (x) Bilgi vermek amacıyla yazılır.
  •  () Yazan kişiye şair denir.
  •  (x) Anlaşılır bir dil kullanılır.
  •  (x) Ana duygu belirgindir, öğretici bir amaçla yazılır.

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Noktanın verilen kullanım alanlarına uygun örnek cümleler yazınız.


Cevap :

Kısaltmalarda: Elma , armut vb. bir sürü meyve aldım.

Cümle sonunda: Hadi gel kırlarda yürüyelim.

Saat/dakika arasında: 16.30’da okulun bitiş zili çalmış olacak.

Sıra bildirimlerinde: Yarışmada 2. olmuştum.


6. Etkinlik


Soru : a. Verilen kelimelerin zıt anlamlarını bularak numaralı yerlere yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22-23 MEB Yayınları”

Soru : b. Bitiş, taze, kuzey, sık kelimelerinin zıt anlamlılarını cümle içinde kullanarak yazım alanına yazınız.


Cevap :

Bitiş = Başlangıç

Cümlem : Oyuncular başlangıç çizgisinde verilecek olan işareti bekliyordu.

Taze = Bayat

Cümlem : Bayat ekmekleri değerlendirmek için fırınlayabilirsin

Kuzey = Güney

Cümlem : Evimiz güney cephesine bakıyor.

Sık = Seyrek

Cümlem : Elmaları seyrek dizersen daha çabuk kurur.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


7. Etkinlik


Burak, Ayşe, Kâmil ve Sibel okul kütüphanesine gitmiştir. Kütüphanede raflar harflerle isimlendirilmiş, kitaplar da konularına göre raflara dizilip numaralandırılmıştır. Onlara verilen bilgiler doğrultusunda yardımcı olunuz.

A Rafı: Hikâye ve Romanlar B Rafı: Sosyal Bilgiler C Rafı: Matematik C Rafı: Fen Bilimleri


1, Burak, matematik öğretmeninin araştırma ödevi olarak verdiği “Kesirler” konusuyla ilgili araştırma yapmak istemektedir, ihtiyaç duyduğu kitap hangi harf ve sıradadır?


Cevap : C RAFI 5. SIRADADIR.


2, Ayşe, Fen Bilimleri dersine destek olması için aldığı “Besinlerimiz” kitabını geri vermek istemektedir, Fakat hangi rafa yerleştireceğini bilmemektedir, Ayşe’nin kitabı bırakacağı raf ve sıra hangisidir?


Cevap : Ç RAFI 1. SRA


3, Kâmil, macera kitapları okumayı sevmektedir, Ona en uygun kitap hangi harf ve sıradadır?


Cevap :  A RAFI 3. SIRA


4, Sibel, Sosyal Bilgiler dersi sunumu için aldığı “Kültür” adlı kitabı hangi harf ve sıraya yerleştirmelidir?


Cevap : B RAFI 3. SIRA


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Verilen yazı stillerini inceleyiniz, Kendi yazı stilinizi kullanarak cümleyi yeniden yazınız.


Cevap : Boş alanlara verilen yazıları güzel ve özenli bir şekilde el yazınızla yazınız.


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!


Soru : İnternet ortamında güvenilir bilgi kaynaklarına nasıl ulaşılır? Araştırınız.


Kısa Cevap : “İnternet ortamında güvenilir bilgi kaynaklarına nasıl ulaşılır? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnternet  ortamında güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşmak sağlıklı bilgi almamız açısından çok önemlidir.

İnternette doğru bilgiler olduğu gibi aynı zamanda yanıltıcı bilgiler de olabilir.

Doğru bilgilere ulaşmak için öğretmenlerimizin ve ailemizin tavsiye etmiş olduğu sitelere girmek ayrıca devlete bağlı sitelere girerek oradaki bilgilerden faydalanmak doğru bilgiye ulaşmak açısından önemli olacaktır.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22-23 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-25-26-27 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Dijital Tayfa: Yanlış Haber Yağmuru İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27


4. Sınıf Türkçe Kitabı Dijital Tayfa: Yanlış Haber Yağmuru İzleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-25-26-27


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-25-26-27 MEB Yayınları”

1. İhtiyaç duyduğunuz bilgilere hangi kaynaklardan ulaşıyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “İhtiyaç duyduğunuz bilgilere hangi kaynaklardan ulaşıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İhtiyaç duyduğum bilgileri öğretmenlerin ve aile büyüklerimi gibi Güven siteleri bilen kişilere sorarak ulaşıyorum.

Ayrıca milli eğitim bakanlığı veya resmi devlet kaynakları gibi resmi sitelerden de doğru bilgilere ulaşabiliriz.


2. Ulaştığınız bilgilerin güvenilirliğini neden sorgulamalısınız? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Ulaştığınız bilgilerin güvenilirliğini neden sorgulamalısınız? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günlük hayatta insanların niyetleri ve bakış açıları birbirinden farklı olduğu için doğru bilgiler yayınladıkları gibi aynı zamanda yalan ve yanlış bilgiler yayınlayabilirler.

Daha fazla izlenebilmek ve takip edilebilmek için insanlar birçok yanlış bilgiyi ve yanlış haberleri yayabilirler.

Bunun için ulaştığımız bilgilerin güvenilirliğini sorgulamalı ve resmi kaynaklar gibi görülebileceğimiz bilgilerin bilgilerini tamamen inanmalıyız.

Bilgilerin doğruluğunu büyüklerimizden teyit edebiliriz.


1. Etkinlik


Soru : Görsellerden hareketle izleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz, Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-25-26-27 MEB Yayınları”

Cevap :

Resimlere bakınca izleyeceğimiz metnin konusunun internet ortamında edinilen yanlış haberler ve bu haberlerin yayılması olacağını düşünüyoruz.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : a. Metinde geçen kelime gruplarının anlamlarını tahmin ediniz, Tahminlerinizi Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Kelime gruplarını cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Art niyet kelimesi

Tahmin: kötü niyet
Sözcük Anlamı: Bir düşüncenin arkasında gizli tutulan kötü niyet; art düşünce.
Cümlem:

  1. Bunları söylerken gerçekten hiç art niyetim yoktu.
  2. Bu söylediklerinde bir art niyet olduğunu düşünmüyorum.
  3. Bence art niyetle hareket etse böyle yapmazdı.
  4. Değişik hareketlerde hiç art niyet aramadın mı?
  5. Hiç art niyeti olmayan tertemiz bir insandı.

Teyit etmek kelimesi

Tahmin: doğrulamak
Sözcük Anlamı: gerçeklemek
Cümlem:

  1. Ulaştığın bilgileri kaynağını teyit etmelisin.
  2. Edindiğim bilgileri doğruluğunu teyit etmek için büyüklerine sorabilirsin.
  3. Teyit emdiğin bilgilere itimat etmemelisin.
  4. Meselenin doğruluğunu teyit etmek için yanına geldim.
  5. Yalan söylediğini teyit edince doğrulara söylemek zorunda kaldı.

Haber kaynağı kelimesi

Tahmin: olayların yazıldığı yer
Sözcük Anlamı: Haber değeri olan bilginin alındığı kişi veya yer:
Cümlem:

  1. Haber okurken güvenilir haber kaynaklarını tercih ediyorum.
  2. Ben sadece güvenilir haber kaynağı olan yerlerden bilgi edinirim.
  3. Yazdığın haberlerin haber kaynağını da altına yazar mısın?
  4. Öğretmenimiz 5 tane duyduğumuz haberi bu haberlerin kaynağını yazmamızı istedi.
  5. Haber kaynaklarında çok ilginç bir bilgi dolaşıyormuş.

3. Etkinlik


Soru : Soruları, izlediğiniz metne göre cevaplayınız.


1. Dönem ödevlerinin iptal olduğunu nasıl öğrendiler?


Cevap :

Dönem ödevlerinin iptal olduğunu Hayri’ nin gördüğü haberden öğrendiler.


2. internette paylaşılan her bilgi doğru mudur? Neden?


Cevap :

İnternette paylaşılan her bilgi doğru değildir.

İnternette herkes istediği bilgiyi doğru ve yanlış demeden paylaşabileceği için bu bilgiler doğru olabileceği gibi yanlış da olabilir.

İnsanlar daha fazla izlenmek ve dikkat çekmek için bile yalan haber yayınlayabilirler.

Bu yüzden internette paylaşılan her bilginin doğru olmadığını bilmeli ve dikkatli davranmalıyız.


3, internette doğru bilgilerin yanı sıra yanlış bilgilerin de paylaşılmasının nedenleri nelerdir? 


Cevap :

İnterneti doğru bilgilerin yanı sıra yanlış bilgilerin de paylaşılmasının nedenleri insanların daha fazla izlenme alma, para kazanma ve dikkat çekmek için düşünmeden yaptıkları paylaşımlardır.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : İzlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

İzlediğiniz metnin konusu : Rafadan Tayfa ekibinin dönüm ödevi hazırlarken ödevlerin iptal olduğuna dair güvenilir olmayan bir kaynaktan bilgi almaları ve başlarından geçenler

İzlediğiniz  ana fikri : Haberlerin kaynağı araştırılmalıdır


5. Etkinlik


Soru : İzlediğiniz metindeki Hayri ile Halenin kişilik özelliklerini karşılaştırınız.


Cevap :

Benzerlikleri : Kilolu olmaları, saçlarının sarı olması

Farklılıkları : Cinsiyetleri, göz renkleri, Hayri’nin sıkılgan olması, Hale’nin daha çalışkan olması


6. Etkinlik


Soru : Virgülün kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-27 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : Verilen kelimelerin eş anlamlılarını bularak cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

1. Meyveler vücut sağlığımız için oldukça faydalıdır.

2. Azra’nın kafasındaki çiçekli şapkası rüzgârda uçtu.

3. Kaan, öğretmenin sorularını kolayca cevapladı.

4. Bu proje ödevinde herkes üzerine düşen görevi yapıyor.


8. Etkinlik


Soru : Elektronik posta adresine gelen mesajı inceleyip verilen soruları cevaplayınız.


1. Elektronik postadaki mesaj ne hakkındadır?


Cevap :

Elektronik postadaki mesaj kitap fuarı hakkındadır.


2. Mesaj niçin gönderilmiştir?


Cevap :

Mesaj katılım durumunun bildirilmesi gerektiğini söylemek için gönderilmiştir.


3, Mesajı cevaplamak için hangi kutu üzerinden ilerlemeliyiz?


Cevap :

Mesajı cevaplamak için ileti yazmalı ve yanıtla butonuna basarak göndermeliyiz.


4. Mesajın gönderim tarihi nedir?


Cevap :

Mesajın gönderim tarihi 03/05/2020′ dir.


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!


Soru : Okumanın önemi ve kitaplarla ilgili atasözlerini araştırarak sınıf arka başlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Okumanın önemi ve kitaplarla ilgili atasözlerini araştırarak sınıf arka başlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsan olmak için okumak gerekir. (Aşık Veysel)
Dünyayı karanlıktan kurtaran kitaptır. (Nurullah ATAÇ)
Kitapsız hayat; kör, sağır ve dilsiz yaşamaktır. (Senica)
Kitapsız büyüyen çocuk susuz ağaca benzer.

Kitaplar zihnin korunmuş parçalarıdır. – Japon Atasözü

Kötü kitap gibi hırsız yoktur. – İtalyan Atasözü

Kötü bir kitaptan daha kötü hırsız yoktur. – İtalyan Atasözü

Yaşlı bir adamın ölümü yanan bir kütüphane gibidir.

Kitaplar hiç aldatmayan arkadaşlardır.
Kitap en büyük hazinedir.
Bir insanın değeri okuduğu kitaplarla belli olur.
Medeniyetin temeli kitaptır.
Kitaplar da dostlar gibi iyi seçilmelidir.
Kitap akıl öğreten bir dosttur.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-25-26-27 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Türkçe Konuş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17


4. Sınıf Türkçe Kitabı Türkçe Konuş Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

1. Konuşurken ve yazarken Türkçe’yi doğru kullanmak için nelere dikkat etmeliyiz?


Kısa Cevap : “Konuşurken ve yazarken Türkçeyi doğru kullanmak için nelere dikkat etmeliyiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her dilde olduğu gibi dilimizin hakkını verebilmek için konuşurken ve yazarken Türkçeyi doğru kullanmak çok önemlidir.

Bunun için dikkat etmemiz gereken bazı kurallar vardır.

Bu kuralardan bir tanesi Türkçe’nin gramer kurallarını öğrenmek ve yazım yanlışlarına dikkat ederek lafızlara çok dikkat etmektir.

Kelime hazinemizi arttırmalı ve birçok Eser okuyarak Türkçe kelimeleri öğrenmeliyiz.

Kelimelerin doğru manasını öğrenmeye çalışmalı kelimeleri yerli yerinde kullanmalıyız.

Konuşma hızımızı herkesin anlayabileceği şekilde ayarlamalı konuşurken vurgulama ve tonlama tekniklerine dikkat etmeliyiz.

Yazı yazdığımız zaman kelimeleri doğru hecelemeli ilk defa karşılaştığımız kelimeleri sözlükten bakarak araştırmalıyız.

Güzel bir dille yanlış Türkçe konuşan kişileri ikaz etmeli ve doğrusunu söylemeliyiz.

Sen onu ortamdaki yanlış Türkçe kullanımlarından uzak durmalı ve onların hayatımıza girmesine müsaade etmemeliyiz.

Edebi eserler okumalı ve bizler de kompozisyon gibi yazılar yazmalıyız. Yazdığımız bu eserleri büyüklerimize veya öğretmenimize göstererek yanlışlarımızı düzeltmesini talep etmeliyiz.

Yazı yazdığımız zaman uygun boyutlarda düzgün ve okunaklı yazmalıyız.

Konuştuğumuz zaman Yavaş yavaş, tane tane uygun ses tonunda ve düzgün ifadelerle konuşmalıyız.

Türkçe sözlük okumalı ve yabancı dillerden Türkçemize giren kelimeler yerine kendi dilimizdeki kelimeleri kullanmalıyız.

Dil bilgisi kurallarını öğrenmeliyiz.


2. Sizinle aynı dili konuşmayan biriyle nasıl anlaşırsınız? Tartışınız.


Kısa Cevap :  “Sizinle aynı dili konuşmayan biriyle nasıl anlaşırsınız? Tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dil, iki insanın anlaşabilmesi ve birbirini anlayabilmesi için en önemli unsurdur.

Bizimle aynı dili konuşmayan biriyle karşılaştığımız zaman onunla anlaşmamız oldukça güç olur.

Eğer elimizde akıllı telefonunuz varsa Google çeviri gibi çeviri yapacak İnternet sitelerinden yararlanabiliriz.

Böylelikle bizim söylediğimiz Türkçe kelimeleri onun diline çevirebilir ve anlaşmayı sağlayabiliriz.

Bu en iyi anlaşma şekli olacaktır.

Eğer böyle bir imkanımız yoksa jet filmliklerimizden o kişinin söylediğimiz şeye veya anlatmaya çalıştığımız şeye olumlu mu değil mi, onayladım onaylamadı mı anlayabiliriz.

Anlaşabilmek için semboller kullanabilir ve yüzüne bakarak duygularını gösterme şeklinden anlaşmaya çalışabiliriz.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : a, Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız. 


Cevap : 

Düstur Kelimesi

Tahmin: bir şey hakkındaki kurallar

Sözlük Anlamı: Genel kural.

Cümlem:

  1. Biraz bir sürü hareket etmek herkes açısından iyi olur.
  2. Bütün ilişkilerimde düsturlu olmaya çok önem veririm.
  3. Düstursuz konuşmaları herkesin canını sıkmıştı.
  4. Düstur kelimesi günümüzde çok fazla kullanılmayan kelimelerden bir tanesidir.
  5. Düstur kelimesinin manası genel kurallar manasını ifade eder.

Kuşak Kelimesi

Tahmin: nesil

Sözlük Anlamı:

1. isim Bele sarılan uzun ve enli kumaş
2. isim sağlamlığını artırmak için bir şeyin çevresine geçirilen ağaçtan veya metalden bağ.

3. isim, teknoloji Bir ürünün, bir aygıtın teknolojideki ve bilimdeki gelişmeye göre üretilen yeni biçimleri.
4. isim, gök bilimi Yeryüzünde veya herhangi bir gök cisminde belli şartları sağlayan bölge

5.atalar ve torunlar zincirinde halka

Cümlem:


Delil Kelimesi

Tahmin: kanıt

Sözlük Anlamı:

1. isim İnsanı aradığı gerçeğe ulaştırabilecek iz
2.kanıt
3. kılavuz

Cümlem:

  1. Polisler bütün delilleri incelenmiş ancak bir sonuca varamamışlardı.
  2. Delillerin hepsi yaşlı adamı gösteriyordu.
  3. Bu kadar delilden sonra onu söylediklerine inanmayacaksın değil mi?
  4. Bulmuş olduğu delil diğer bütün delilleri çürütmüş oldu.
  5. Daha kuvvetli deliller bulmalıyız.

Memba Kelimesi

Tahmin: kaynak noktası

Sözlük Anlamı:
1.kaynak
2. isim, mecaz Bir şeyin ilk olarak ortaya çıktığı yer

Cümlem:

  1. Suyun membasına ulaşmış kana kana içmişti.
  2. Bu derenin asıl membağını bulacağız.
  3. Menba kelimesi kaynak manasında kullanılıyor.
  4. Günümüzde memba kelimesi çok kullanılmayan kelimeler arasındadır.
  5. Bu ilimleri membağından almalısınız.

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Soruları şiire göre cevaplayınız.


1, Şair, “Türkçe düşün, Türkçe konuş, Türkçe yaz” düsturunu kimden almıştır?


Cevap : 

Şair, “Türkçe düşün, Türkçe konuş , Türkçe yaz “düsturunu Atatürk’ten aldığını söylüyor.


2. Hangi duygular dil ile ifade edilmektedir?


Cevap : 

Üzülmek, sevinip çağlamak, kalpleri sevgi ile bağlamak gibi duygular dil ile ifade edilmektedir.


3, Türkçe ile tarih arasındaki ilişki nedir? 


Cevap : 

Türkçe ile tarih arasındaki ilişki dilin, tarihin delili ve kaynağı virgül kültürpınarını ve bu milletin ses bayrağı olmasıdır.


3. Etkinlik


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.


Cevap : 

Şiirin konusu : Türkçemizi korumamız gerektiği ve önemi

Şiirin ana duygusu : Türkçe dilimiz


4. Etkinlik


Soru : Şiirde geçen “Bu dil bu milletin ses bayrağıdır.” dizesiyle şair ne anlatmak istemiştir?


Cevap : 

Şiirde geçen “Bu dil bu milletin ses bayrağıdır. ” dizesi ile şair, dilimizin bayrak kadar önemli olduğunu ve bizim için özgürlüğümüzün ifadesi olduğunu anlatmak istemiştir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz şiire uygun iki başlık belirleyerek yazınız.


Cevap : 

Türkçe Düşün, Türkçe Konuş

Türkçemiz


6. Etkinlik


Soru : Verilen cümlelerde koyu renkle belirtilen yabancı dillere ait kelimeleri Türkçeleriyle eşleştiriniz, Kelimelerin Türkçelerini cümle içinde kullanarak cümlelerinizi arkadaşlarınıza söyleyiniz.


Cevap : 

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

7. Etkinlik


Soru : Yabancı dillerden alınan kelimeler dilimizi olumsuz etkilemektedir. Türkçemizi bu olumsuz etkilerden korumak için neler yapmalıyız? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Kısa Cevap : “Türkçemizi bu olumsuz etkilerden korumak için neler yapmalıyız? Arkadaşlarınızla tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yabancı dillerden alınan kelimeler bütün dillerde olduğu gibi bizim dilimizde olumsuz etkilemektedir.

Bu zamanla Türkçe olan kelimelerin unutulmasına ve dilimizin uzlaşarak değerlerimiz yitirmemize sebep olabilir.

Zamanla okumuş olduğumuz tarihi ve edebi eserleri anlamamıza sebep olabilir.

Diline sahip çıkmak her vatandaşın bayrağına sahip çıkmak gibi görevidir.

Dilimizi yabancı dillerden gelen sözcüklerin zararlı etkilerinden korunmak için öncelikle yapmamız gereken toplum bilinci oluşturmak ve Türkçe kelimeler öğrenmektir.

Türkçe kelimelerin anlamlarını doğru öğrenmeli ve hayatımızı birçok alanda kullanmaya çalışmalıyız.

Yabancı kelimeler yerine Türkçe kelimeleri kullanmaya Özen göstermeliyiz.

Sıkılır edebi eserler okumalı Türkçemizi buna göre şekillendirmeliyiz.

Tabelalarda Türkçe ifadeler kullanılmalıdır.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Noktanın kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.


Cevap : 

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 Cevapları”

9. Etkinlik


Soru : Verilen sözcükleri örnekteki gibi zıt anlamları ile eşleştiriniz.


Cevap : 

  1. Giriş = Çıkış
  2. Katı = Sıvı
  3. Önce =  Sonra
  4. Bayat = Taze
  5. Üretim = Tüketim

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


10. Etkinlik


Soru : Baş harfleri verilen dizeleri tamamlayarak bir şiir yazınız.


Kısa Cevap : “Türkçem Baş harfleri verilen dizeleri tamamlayarak bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Türkü Türk yapan değer
Ülkemizde Türkçedir
Razı olmaz ecdadım
Katkısı Türkçemizdir
Çeşit çeşittir içi
En kapsamlı dildendir
Milletin değeridir.


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün yazdığı kitapları araştırınız. Araştırdığınız kitaplardan birini arkadaşlarınıza tanıtınız.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal Atatürk’ün yazdığı kitapları araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk’ün yazdığı kitaplara örnekler şunlardır ;

1- Tâbiye Meselesinin Halli ve Emirlerin Sureti Tahririne Dair Nesayih

2- Takımın Muharebe Talimi (Almanca’dan çeviri – 1908)

3- Cumalı Ordugâhı – Süvari: Bölük, Alay, Liva Talim ve Manevraları (1909)

4- Tâbiye ve Tatbikat Seyahati (1911)

5- Bölüğün Muharebe Talimi (Almanca’dan çeviri – 1912)

6- Zabit ve Kumandan ile Hasbihal (1918)

7- Nutuk (1927)

8- Vatandaş İçin Medeni Bilgiler (Manevi kızı Afet İnan adıyla yayımlandı) (1930)

9- Geometri (isimsiz yayımlandı) (1937)


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı İyi Dilekler Günü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102


4. Sınıf Türkçe Kitabı İyi Dilekler Günü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 Cevapları


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları”

İYİ DİLEKLER GÜNÜ

Gözümü açtığımda
Gördüğüm ilk güzelliğe,
“Günaydın* demek için,
Sabahı iple çekerim,

“Güle güle, “İyi dersler.
Günaydından sonra ne güzel!
“Hoşça kal,* biraz hüzünlü,
Söylerken usulca titrerim.

Yastığa koyduğumda başımı,
Bir ses, “İyi geceler,* der.
Kapatır ışığı “İyi geceler.
Yarı uykulu yanıt veririm,

Düşümde bir çocuk, bir daha çocuk
Yataktaymış, yükselmiş ateşi,
“Geçmiş olsun. Gözlerim kapalı, kalbim uzakta
Tüm insanlara, “İyi dünyalar,* dilerim.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Geçilmez Mustafa Kemal Yenilmez Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71


4. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Geçilmez Mustafa Kemal Yenilmez Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71 MEB Yayınları”

ÇANAKKALE GEÇİLMEZ MUSTAFA KEMAL YENİLMEZ

1?14’te Birinci Dünya Savaşı başladı, Avrupalı devletler peş peşe birbirlerine savaş ilan ediyorlardı, Osmanlı Devletinin, ittifak Devletlerinin yanında savaşa girmesi üzerine Yarbay Mustafa Kemal cephede görev almak istedi.

Daha sonra Mustafa Kemal’in komutasındaki ordu Çanakkale’ye nakledildi. Çanakkale’ye ayak basan düşman çıkarma birlikleri, karşılarında Mustafa Kemal’i ve onun birliğini buldular.

Daha sonra atıyla Conkbayırı’na geçen Mustafa Kemal, küçük bir alay birliğinin “Cephanemiz tükendi.” diyerek çekilmekte olduğunu gördü. Onların gerisinde de kalabalık düşman askerleri ilerliyordu. Düşman, Conkbayırı’na ulaşmak üzereydi.
Yarbay Mustafa Kemal derhal Türk askerlerinin karşısına geçerek onlara seslendi:

“Niçin kaçıyorsunuz?”
“Efendim, düşman!”
“Nerede?”
“işte!” diyerek tepeyi gösterdiler. Mustafa Kemal, “Düşmandan kaçılmaz.” dedi
Askerler, “Cephanemiz kalmadı.” dediler.

“Cephaneniz yoksa süngünüz var! Süngü tak, yere yat!” komutu verdi.
Bu durumu gören düşman kuvvetleri dereye yatarak beklemeye başladılar. Yapılan süngü savaşı sonunda Conkbayırı kurtulmuştu.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Yine aynı bölgede ölüm kalım savaşı veren Yarbay Mustafa Kemal Arıburnunda askerî birliklere şu şekilde seslendi:
‘Size ben taarruzu emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum. Biz ölünceye kadar geçecek zaman içinde yerimize başka kuvvetler ve başka kumandanlar gelebilir.

Bu Çanakkale Zaferine giden yolun başlangıcı oldu. (…) Düşmanın ağır kayıplar verdiği bu savaşta Mustafa Kemal göğsüne isabet eden bir şarapnel parçasıyla yaralandı.

Çanakkale kıyılarına çıkarma yapmaya çalışan bütün düşman askerleri püskürtülüyordu.

18 Mart sabahında Doğu Akdeniz Filosu taarruza geçti. Nusret Mayın Gemisinin Erenköy Koyuna döktüğü mayınlar düşmana son darbeyi vurdu. Düşman, Çanakkale’nin denizden geçilemeyeceğini ağır bir bedelle öğrenmiş oldu. Türklerin Çanakkale Savaşını kazandıkları tüm dünyaya ilan edildi. Çanakkale Zaferinden sonra Mustafa Kemal kamuoyunca tanınmış, halkın sevgisini kazanmış ve “Anafartalar Kahramanı” olarak anılmaya başlamıştı.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!