4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 94-95-96-97

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Çiçeklere Mâniler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97


4. Sınıf Türkçe Kitabı Çiçeklere Mâniler Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 94-95-96-97


1. Şiir okurken nelere dikkat edilmesi gerekir? Düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap : Şiir okuduğumuz zaman şiirin duygusuna göre sestonumuzu ve okuyuşumuzu değiştirmemiz gerekir. Mücadeleden ve heyecan içeren duygulardan bahsedildiği zaman heyecanla okumak, Üzüntülü durumlarda hüzünlü okumak ve şaşırtıcı kelimeler geçtiği zaman şaşırarak okumak gibi duygu durumlarını belirtmek şiire anlam kazandırır. Şiir yazan kişi derin duygular içerisinde bu şiiri yazmıştır.bizlerin de her ne kadar onun duygularını anlamasakta elimizden geldiği kadar şiiri his yüklemesi yaparak anlamak ve okumak gerekir.


2. Mâni nedir? Açıklayınız. Defterinize yazdığınız mâni örneğini arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :
Mani; Başta aşk olmak üzere hemen her konuda yazılabilen bir halk edebiyatı nazım türüdür.
Mani örnekleri ;
1.bir dalda iki kiraz
biri al biri beyaz
eğer beni seversen
mektubunu sıkça yaz
2.zeytin yağın şişesi
akgülüm menekşesi
oturmuş mani söyler
ciğerimin köşesi
3.bahar gecesi misin?
aşkın hecesi misin?
mis gibi kokuyorsun
çiçek bahçesi misin?
4.Uykum geldi esnerim,
Yar sinemde beslerim,
Yedi türlü meyveyi,
Bir manide isterim.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 95 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Şiir okuma çalışmanızı aşağıdaki ölçütlerden uygun olanı işaretleyerek değerlendiriniz.


Cevap :

  • ( Evet ) Uygun ses tonuyla okudum.
  • ( Evet ) Kelimeleri doğru telaffuz ettim.
  • ( Evet ) Vurgu ve tonlamaya dikkatettim.
  • ( Evet ) Noktalama işaretlerine dikkatederek okudum.
  • ( Evet ) Duygularımı ses tonuma yansıtabildim.
  • ( Evet ) Beden dilini doğru kullandım.

2. ETKİNLİK


Soru : Şiirdeki koyu yazılı eş sesli kelimeleri farklı anlamlarda kullanarak cümleler yazınız.


Cevap :
Arı; Kolumu arı soktu.
Cümlem :
Bağ; Ayaklarımın bağı çözüldü.
Cümlem :
Ay; Ay çok güzel parlıyor.
Cümlem :


3. ETKİNLİK


Soru : Şiirin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : ÇİÇEKLERİM İÇİN MANİLER
ÇİÇEKLERE EN GÜZEL MANİLER


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 96 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Şiirin konusu; Şiirde çalışmamanın güzelliği, doğanın işleyişidir.

Şiirin ana duygusu; Başarıya ulaşmak. şiirin ana duygusudur.


5. ETKİNLİK


Şiirin;
“Bağ olur,
Dün ayağa bağ olur.
Bugün çalışır isek

Soru : Yarın bahçe bağ olur.” dizelerinde “dün” ve “yarın” kelimeleri hangi açıdan karşılaştırılmıştır? Açıklayınız.


Cevap : “Dün” ve “yarın” kelimeleri geçmiş ve gelecek olarak iki zıtanlam taşıyan kelimeler olarak kullanılmıştır.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Şiirin aşağıdaki dizelerinden gerçek anlamlı olanların başına “G”, mecaz anlamlı olanların başına “M” yazınız.


Cevap :

  • ( Mecaz ) Bal yapan arı olur.
  • ( Gerçek) İşte güzel okulum,
  • ( Gerçek) Benim bilgi sarayım.
  • ( Mecaz ) Dün ayağa bağ olur.
  • ( Gerçek) Takdir aldı Gülbeyaz.
  • ( Mecaz ) Dört haftadan ay olmaz.

Soru : b. Aşağıya, kelimeleri gerçek, mecaz ve terim anlamlarıyla kullanacağınız çalışmanın önemini anlatan üç cümle yazınız.


Cevap :
Çalışmakla İlgili Gerçek Anlamlı Cümleler:

  1. Çalışmak kazanmak için şarttır.
  2. Çalışkan insanlar tembel zekilerden daha iyi yerlere gelirler.
  3. Çalışmak kolaydır ancak devamlı olması önemlidir.
  4. Çalışmadan istenilen şeyler elde edilemez.
  5. İstekler kadar çalışmaya da azim gerekir.

Çalışmakla İlgili Terim Anlamlı Cümleler:

  1. Zamirler konusuna çok çalışınca yazılım harika geçti
  2. Olimpiyatlarda çalışkan Türk derece aldı.
  3. Geometriyi çok çalışarak anladım.
  4. Türkçe ödevlerini yaptığın için bu kadar bilgilisin.

Çalışmakla İlgili Mecaz Anlamlı Cümleler:

  1. “Çalışan demir ışıldar” demişler.
  2. Akan su yosun tutmaz.
  3. Açık ağız aç kalmaz.
  4. Boş gezmektense bedava çalışmak yeğdir.
  5. Yazın gölge hoş, kışın çuval boş.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 97 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş aşağıdaki kelimelerin Türkçe karşılıklarını yazınız.


Cevap :

  • İce tea : soğuk çay
  • Ekstra : fazladan
  • Limit : sınır
  • Link : zincir baklası
  • Mega : büyük
  • Efor : güç, çaba

8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerden eş sesli olanların bulunduğu kutucukları farklı renkler kullanarak boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 94-95-96-97”

9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, istediğiniz konuda bir mâni yazınız. Yazdığınız mâniyi arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :
Mani Örneklerim;
Şu korona olmasa
Rahat etsek okulda
Maskeleri çıkarsak
Azaldı nede olsa


Senle kardeş olmuştuk
Bir anadan doğmuştuk
Kalpleri kırmasaydık
Ne de güzel olmuştuk


Kıskanırım ben seni
Saçın değse yüzüne
Kıskanırım ben seni
Elin elime değse


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Bir araç kullanarak uçmayı başaran insanlar hakkında araştırma yapınız. Araştırma yaptığınız genel ağ adreslerinin güvenilir olmasına dikkat ediniz.


Cevap : Şu anda uçak ve helikopter gibi uçma araçları olduğu için bana çok büyük bir başarı gibi gelmese de dönemin şartlarına baktığım zaman uçmanın mümkün olmadığı bir zamanda bunu yapmak gerçekten uçağı da bir çığır açmaktı. Canını tehlikeye atarak planladığım bir projeyi ortaya sunmak ve bu uçuşu senin gerçekleştiriyor olman gerçekten büyük cesaret isteyen bir iş. Eğer o insanlar bunu denemeseler ve bu başarı hikayeleri olmasaydı bugünlere gelinemezdi.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 98-101-102-103-104

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Büyük Gün Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104


4. Sınıf Türkçe Kitabı Büyük Gün Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-101-102-103-104


Soru : Bir araç kullanarak uçmayı başaran insanlarla ilgili araştırma sonuçlarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Şu anda uçak ve helikopter gibi uçma araçları olduğu için bana çok büyük bir başarı gibi gelmese de dönemin şartlarına baktığım zaman uçmanın mümkün olmadığı bir zamanda bunu yapmak gerçekten uçağı da bir çığır açmaktı. Canını tehlikeye atarak planladığım bir projeyi ortaya sunmak ve bu uçuşu senin gerçekleştiriyor olman gerçekten büyük cesaret isteyen bir iş. Eğer o insanlar bunu denemeseler ve bu başarı hikayeleri olmasaydı bugünlere gelinemezdi.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 101 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamını önce tahmin ediniz. Daha sonra bu kelimelerin ve kelime gruplarının anlamını sözlükten bularak yazınız.


Cevap :
Laf yetiştirmek
Tahmin : söylenen sözlere karşı karşılık vermek
Sözlük Anlamı :
1.birine karşı söylenen olumsuz bir sözü ona iletmek, laf taşımak.
2.bir söze karşılık vermekte gecikmemek.


Yoldaş
Tahmin : Yol arkadaşı demektir.
Sözlük Anlamı :yola birlikte gidenlerden birine göre öteki, her biri, yol arkadaşı. 2.arkadaş, dost.


Kubbe
Tahmin : yarım küre şeklinde olan yapılardır.
Sözlük Anlamı : genellikle yarımküre biçiminde olan yapı örtüsü.


Mahcup etmek
Tahmin : utandırmak anlamındadır.
Sözlük Anlamı : utandırmak


2. ETKİNLİK


Soru : a. Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hezarfen Ahmet Çelebi uçmak için nereden atlamış?


Cevap : Hezarfen Ahmet Çelebi uçmak için kuleden atlamış.


2. Hezarfen Ahmet Çelebi uçarken neye benzetilmiş?


Cevap :Hezarfen Ahmet Çelebi uçarken onu gören insanlar tarafından, gövdesi iri bir kuşa benzetilmiş.


3. Hezarfen Ahmet Çelebi’nin uçması o dönemde nasıl karşılanmış?


Cevap : Hezarfen Ahmet Çelebi’nin uçması o dönemde büyük bir şaşkınlıkla karşılanmış.


Soru : b. Hezarfen Ahmet Çelebi’nin kanat takarak yaşadığı uçma deneyimi hakkında ne düşünüyorsunuz? Aşağıya yazınız.


Cevap : Çok çılgınca buluyorum. Daha önce uçma işleminin sadece hayvanlar tarafından yapıldığı bir zamanda bir insanın yüksekçe bir kaleden atlayarak uçmaya çalışması çok müthiş ve cesaret gerektiren bir iş bence. Canını tehlikeye atarak böyle bir dönemde bulunması halk tarafından şaşkınlıkla karşılanmıştı. Bu cesaretli insanların sayesinde bugünlere gelinmiştir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 102 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya metinle ilgili üç soru ve bu soruların cevaplarını yazınız.


Soru 1 : Hazerfan Ahmet Çelebi heyecanımı yenmek için ne yapmıştır?
Cevap : Hazerfan Ahmet Çelebi heyecanlı yenmek için kuşlarla sakalaşmış ve Allah’a dua etmiştir.


Soru 2 : Hazerfan Ahmet Çelebi uçmadan önce hangi kontrolleri ve hangi hazırlıklar yapmış?
Cevap : Hazerfen Ahmet Çelebi uçmaya başlamadan önce kanatlarını kontrol etmiş ,rüzgârın hızını ölçmeye çalışmış, gözlerini kısarak denizin öte yakasındaki kıyı görmeye çalışmıştır.


Soru 3 : Denizdeki dalgalar Hazerfan Ahmet Çelebi ye ne diye seslenmiş?
Cevap : Denizdeki dalgalar Hazerfan Ahmet Çelebi ‘ye “Haydi yolun açık olsun bakalım kuş adam diye sesleniyormuş.”


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Uçan Adam
Hazerfan’ ın Uçuşu


5. ETKİNLİK


Soru : Sizce Hezarfen Ahmet Çelebi’yi böyle büyük bir başarıya götüren ne gibi kişilik özellikleri vardı? Örnekteki gibi yazınız.


Cevap : Bence Hezarfen Ahmet Çelebi böyle büyük bir başarıya götüren en büyük kişilik özellikleri çalışması, düşünmesi,cesareti ,kararlılığı ve ileri görüşlülüğüdür. Tarih boyunca büyük başarılar elde eden insanlar her zaman çok çalışmış olaylar üzerinde kafa yormuş ve hayal dünyaları geniş olan insanlardır. Bu hayal dünyaları olabilecek olan olaylar için sınırsızdır. Büyük çalışmalardan sonra ise denemelerden yılmamak için kararlılıkları ve cesaretleri vardır. Bu özellikleri onları başarıya götürür.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 103 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, Hezarfen Ahmet Çelebi’nin kişisel başarısını değerlendiren bir paragraf yazınız. Yazdıklarınızı dil bilgisi ve anlatım yönünden kontrol etmeyi unutmayınız.


Cevap : Hazarfen Ahmet Çelebi’ nin bu güzel başarısını tebrik ediyorum. Uçmakla ilgili bu düşüncesi ve yapmış olduğu bu cesareti davranış geleceğe ışık tutmuştur. Yenilikler yapan ve kimsenin aklına gelmeyen bu düşünceleri hayata geçiren insanlara gerçekten hayranım. Bu insanların aklı çalışmaları ve başarıları sayesinde teknolojik gelişmeler hızlanmış ve bugünki rahat koşullara erişilmiştir.


7. ETKİNLİK


Soru : Hezarfen Ahmet Çelebi’nin büyük başarısından sonra dönemin padişahı Sultan Murat onu huzuruna çağırır. Hezarfen Ahmet Çelebi ile Sultan Murat sizce neler konuşmuş olabilirler? Aşağıya yazınız.


Cevap :
Sultan Murat :Selamünaleyküm hoşgeldin.
Hezarfen :Hoşbulduk padişahım.
Sultan Murat :Başarından dolayı seni tebrik ederim
Hezarfen :Teşekkür ederim .Allah‘ın yardımıyla oldu sultanım.
Sultan Murat : Allah diğer başarıların içinde seni muaffak etsin
Hezarfen : Amin . Allah razı olsun sultanım.
Sultan Murat : Amin . Yapacağın diğer çalışmalar için gerekli imkanlar sana verilecektir.
Hezarfen : Allah razı olsun efendim.
Sultan Murat : Rabbim muvaffak etsin yeni projelerle seni bekliyoruz.
Hezarfen : Sizi Allah’ ın izni ile utandırmayacağım sultanım.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 104 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen kelimeleri düşünerek aşağıdaki kelime duvarını doldurunuz.


Cevap :

  • Ahmet Efendi’nin
  • başarı
  • cambazmış
  • çakılmak
  • dibine
  • emek
  • fırlamak
  • gurur
  • Hazerfan
  • ışımak
  • izliyorlarmış
  • kanat
  • layık
  • mücadele
  • nasıl
  • orada
  • örnek
  • padişah
  • rahatlıkla
  • sanki
  • şaşkın
  • toplananlar
  • utandırmak
  • Üsküdar
  • ve
  • yüklenip
  • zeki

9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metinde yer alan kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap :
Boğaz’da karabataklar, leylekler, martılar uçuşuyordu. Arala –
rına birdenbire karışan bu davetsiz konuğu fark edince önce şaşırdılar.
Sonra biraz merakla, biraz da şaşkınlıkla Hezarfen’i izlemeye başladı-
lar. Bu sırada Galata Kulesi’nin çevresi çocuklarla, gençlerle, yaşlı-
larla doldu.
Kule dibinde toplananlar nefeslerini tutmuş onu izliyorlardı. Hezarfen
uçmayı başardığında halk sevinçle bağırmaya başladı. “Başardı! . Uçmayı başardı” Gördünüz mü?


Soru : b. Yukarıda kullandığınız noktalama işaretlerinin adlarını söyleyip neden bu noktalama işaretlerini kullandığınızı açıklayınız.


Cevap :
Yukarıda kullandığım noktalama işaretleri; kısa çizgi, konuşma çizgisi , tırnak işareti,kesme işareti, virgül, nokta,   soru işareti ve ünlemdir.
Cümle sonlarına nokta, konuşma olan yerde tırnak işareti ve konuşma çizgisi,cümle eğer bitmemiş ve bir şeyler sıra halindeyse virgül, kelimenin yarım kalıp alt satıra geçildiği yerde ise” kısa çizgi” koydum. şaşırma varsa ünlem, soru varsa soru işareti,


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : “Altın Yumurtlayan Tavuk” masalını dergilerden, kitaplardan ve internetten araştırıp okuyunuz.


Cevap :
Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zamanlarda bir vakit şirin bir köyde yoksul bir köylü çiftçi yaşarmış. Bu çiftçi tavukları çok severmiş, her gün tavukları beslermiş ama bir tavuğu varmış ki çok özelmiş. Özelliği ise altın yumurtluyor olmasıymış, çiftçi her gün altından olan yumurtayı şehre götürüp kuyumcuda bozdururmuş.
Bu böyle giderken yoksul çiftçi giderek zenginleşmeye başlamış, zenginleştikçe çiftçi değişmiş artık para kazanıp geçinmek için çalışmaya gerek duymuyormuş. Çiftçi her gün altın yumurtlayan tavuğun yumurtasını satarak geçiniyormuş. Çok geçmeden çiftçi gereksiz şeylere harcamaya başlamış bu parayı ve bir süre sonra yetmemeye başlamış.
Çiftçi artık tavuğu sevip okşamıyor ona eskisi kadar değer verip sevmiyormuş. Çiftçi zamanla tavuğun karnında bir hazine olduğunu düşünmeye başlamış. Eğer tavuğu kesip karnındaki hazineyi alırsa ömür boyu zengin yaşayacağını düşünmüş.
Çiftçi aç gözlü olmaya başlamış ve bir gün elinde bir bıçak ile kümese girmiş. Tavuk çiftçiyi öyle görünce kaçmaya başlamış. Çiftçi kararlıymış, tavuğu yakalamış ve anında kesmiş. Hemen tavuğun karnını kesip merak için karnına bakmış ama bir de ne görsün? Tavuğun karnı ne altın doluymuş ne de hazine varmış. Aç gözlülük yaptığını o anda anlamış ve pişman olmuş. Fakat tavuk öldüğü için iş işten geçmiş.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 179-180-181-182

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 8. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 8.Tema Değerlendirme Çalışmaları  Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 179-180-181-182


(İlk altı soruyu metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Yazar, neden Güzel Sanatlar Akademisine gidiyor?


Cevap: Türk sanat dallarına olan sevgi  ve ilgisi nedeniyle gitmiştir.


Soru: 2. Yazar, neden çocuk edebiyatıyla ilgilenmeye başlıyor?


Cevap: İlk çocuğu dünyaya geldiği zaman çağdaş eğitimin vazgeçilmez olduğuna inandığı için ilgilenmeye başlamıştır.


Soru: 3. Yazar, çocuklar için hangi çalışmalarda bulunuyor?


Cevap: Resim kitapları yapmış, çocuk kitapları kaleme almıştır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 180 Cevapları


Soru: 4. Metinde terim anlamıyla kullanılan kelimeleri yazınız


Cevap: Güzel Sanatlar Akademisi, grafiker, çağdaş eğitim.


Soru: 5. Metinde geçen eş sesli iki kelime belirleyiniz. Bu kelimeleri farklı iki anlamıyla birer cümlede kullanınız. 


Cevap:
Ben:

  1. Bu ödevi ben yaptım
  2. Yüzümdeki benlerin hepsini saydım.

Yaş:

  1. Bu yıl 11 yaşıma girdim
  2. Çamaşırların hepsi çok yaştı.

Soru: 6. Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını bulunuz. Bulduğunuz kelimeleri cümlelerde kullanarak yazınız


Cevap:
O yıllarda ülkemde bu konuda büyük bir eksiklik olduğu bir gerçekti ve ben yazmayı
seviyordum
→ Yurt: Türk yurdu burası.
Bu konuda başarılı olabilmek için çok çalışmak gerektiğini, dahası yaşamını bu konuya adamak gerektiğini biliyordum.
→ Hayat: Hayat çok hızlı geçiyor.


Soru: 7. Aşağıdaki verilen cümlelerde ( ) içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap:
Bu yıl şubat ayında önemli bir resim sergisi açıldı (.) Sergiye (,) ülkemizden (;) İran (‘)
dan ve Fransa (‘) dan çok sayıda ressam katıldı (.) Serginin açılışında ünlü ressamlarımızdan biri şöyle bir konuşma yaptı (.)
(“) Resim sanatı (,) yediden yetmişe herkesin ilgisini çekebilmektedir (.) Çocukların
eğitiminde de resim önemli yer tutmaktadır (.) Çocukların değerleri kazanmasında (,)
temel becerileri edinmesinde sanatın her dalı çok önemlidir (.) Resimse bana göre biraz
daha önemlidir (“)
Sergide Osman Hamdi Bey (‘) in Kaplumbağa Terbiyecisi, katılımcılar tarafından büyük ilgi gördü (.)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 181 Cevapları


Soru: 8. Aşağıda verilen kelimelerin zıt anlamlılarını bulunuz. Bunları birer cümlede kullanınız. 


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 181 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 181 Cevapları”

Soru: 9.Aşağıda “kaçmak” kelimesinin sözlükteki anlamlarına uygun verilen cümleleri okuyunuz. Kelimenin gerçek ve mecaz anlamlarını yanlarına yazınız.


Cevap:
Bir tehlike sezdiğin anda hemen kaçmalısın. (GERÇEK)
Borudan su kaçıyor. (GERÇEK)
Kimseye görünmeden oradan kaçıyor. (GERÇEK)
Sevmediği kişilerden kaçmayı huy edinmiş. (MECAZ)
Ben zahmetten asla kaçmam. (MECAZ)
Çorabım kaçtı. (MECAZ)
Okuldan çıkar çıkmaz kaçar gibi uzaklaştı. (GERÇEK)
Orada, birdenbire neşem kaçtı. (MECAZ)
Bluzumun rengi kaçtı. (MECAZ)
Rakiplerimden kaçarak ondan pas istedim. (MECAZ)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 182 Cevapları


Soru: 10. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. “de” ve “ki”lerin doğru yazıldığı cümlelerde “D”yi, yanlış yazıldığı cümlelerde “Y”yi işaretleyiniz. 


Cevap:
D Y Akşamki film çok güzeldi.
D Y Tuğrulda o gün bizimle gelecekmiş.
D Y Hüsamettin kumbarasında ki paraya dokunmak istemiyor.
D Y Tiyatro gibi sinema da insana çok şey katar.
D Y Öyle bir hikâye yaz ki herkes çok sevsin.


Soru: 11. Aşağıdaki cümleleri verilen pekiştirmeli kelimelerle tamamlayınız. 


Cevap:
• Bu konuda karmakarışık duygular içerisindeyim.
Masmavi denizi görünce sevindi.
• Bu yaptığın düpedüz iş bilmezlikti.
• İnsan gün gelir yapayalnız kalabilir


Soru: 12. Aşağıdaki tabloya üçer adet üflemeli, vurmalı ve telli müzik aleti yazınız. 


Cevap:
Üflemeli: Flüt, ney, klarnet
Vurmalı: davul, def, bateri
Telli: gitar, saz, kemençe



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 178

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 8. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 178


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 8.Tema Çoktan Seçmeli Sorular  Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 178 Cevapları


Aşağıda verilen sorulardaki doğru seçeneği işaretleyiniz.


Soru: 1. Aşağıdakilerden hangisi, Atatürk’ün
“Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.” sözünün vermek istediği mesaja uygun değildir?


A) Sanat, bir millet için büyük önem taşır.
B) Sanat, bir milletin en önemli değeridir.
C) Bir milleti var eden başlıca unsurlardan biri de sanattır.
D) Sanatın olmadığı bir milletin varlığı eksik kalmış demektir


Soru: 2. Aşağıda hikâye türüyle ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Serim, düğüm, çözüm planıyla yazılır.
B) Yazılı sanatlardandır.
C) Yer ve zaman unsurları vardır.
D) Yazarın, düşüncelerini ön plana çıkardığı metinlerdendir.


Soru: 3. Aşağıdakilerin hangisinde “Bu ……………… severek yerine getireceğim.” cümlesinde kullanılabilecek eş anlamlı kelimeler bir arada verilmiştir?


A) Vazife – görev
B) Sorumluluk – emir
C) Emir – görev
D) Vazife – sorumluluk


Soru: 4. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilen tüm terimler sanatla ilgilidir


A) Şövale, dize, reçete, perde
B) Nota, palet, ritim, aktör
C) Boya, tütü, raket, balet
D) Rol, botanik, tablo, beste


Soru: 5. Aşağıdaki durumlardan hangisinde yay ayraç kullanılmalıdır?


A) Bir yazının maddelerini gösteren sayı ve harflerden sonra
B) Bir kişinin konuşmasından önce ve sonra
C) Satır sonuna sığmayan sözcüklerde
D) Tarih yazımında gün, ay, yıl arasına


Soru: 6. Aşağıdakilerin hangisinde, sanat dalları bir arada verilmemiştir?


A) Mimari – tiyatro
B) Hat – heykel
C) Opera – ressam
D) Sinema – bale


Soru: 7. Aşağıdakilerden hangisinde yay ayracın kullanımı yanlıştır?


A) Özel adlar (isimler) büyük harfle başlar.
B) Leonardo da Vinci’nin (1452-1519) sergisi herkes tarafından beğenildi.
C) Küçük Kara Balık (Samed Behrengi)
çocuklarca sevilerek okunan bir kitaptır.
D) Atatürk (Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz; hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz fakat sanatkâr olamazsınız.) demiştir


Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde benzetme yapılmamıştır?


A) Bu biberler zehir gibi acıymış.
B) Babamın pamuk kadar yumuşak bir kalbi var.
C) Evden geç çıktığımız için vapura yetişemedik.
D) Kadın, yanımızdan rüzgâr gibi geçip gitti.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176-177

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Eylül Sabahının Serinliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Eylül Sabahının Serinliği Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176-177


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıda Atatürk’ün bir sözü karışık olarak verilmiştir. Verilen ifadeleri, sözün aslına uygun şekilde aşağıdaki kutucuklara yazınız. 


Cevap: Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz, hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz, fakat sanatkar olamazsınız.
( A ) hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz
( S ) hepiniz
( A ) milletvekili olabilirsiniz
( T ) fakat sanatkâr olamazsınız
( N ) bakan olabilirsiniz


Soru: Kutucuklara yazdığınız ifadelere karşılık gelen harfleri çemberlerin içine sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap: Şifre: SANAT


Soru: 2. Aşağıdaki yazma alanında, sanatla ilgili görüşünüzü ifade eden bir duvar yazısı oluşturunuz. Yazınızda farklı, renkli yazı karakterleri ve görsel unsurlar kullanabilirsiniz


Cevap: Sanat insanı geliştiren yapıdır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 172 Cevapları


1.Çalışma


Soru: “Eylül Sabahının Serinliği” adlı şiirdeki dizelerden insanlara olumlu mesaj veren bir özlü söz oluşturmak isteseniz hangi dizeleri seçersiniz? Seçtiğiniz dizeleri bir duvar yazısı olarak düzenleyiniz.


Cevap: Her uyanışımda yeniden başlama  duygusu dolar içime


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 173 Cevapları


2.Çalışma


Aşağıdaki soruları, “Eylül Sabahının Serinliği” adlı şiire göre cevaplayınız.
Soru:  Şiirde hangi duygular ele alınmıştır? İşaretleyiniz.


Cevap:
() kaygı
(X) huzur
(X) mutluluk
() korku
() bıkkınlık
(X) yaşama sevinci


Soru:  Şiirde kaç bölüm vardır?


Cevap: 5 bölüm vardır.


Soru:  Şairin buluğu yer nasıl bir yerdir? Siz böyle bir yeri anlatacak olsanız şiirle mi, şarkıyla mı, resimle mi ya da bir öyküyle mi anlatmayı tercih ederdiniz? Açıklayınız.


Cevap: Sonbaharda yaprakların, rüzgarın olduğu Eylül ayında bir zaman dilimindeki bir yerdir.


Soru:  Bu şiirde neden noktalama işaretleri kullanılmamış olabilir?


Cevap: Çünkü şair duygularını özgür bir şekilde ifade etmektedir.


3.Çalışma


Soru:  Aşağıda şiirin ilk dört bölümünde anlatılanları içeren cümleler bulunmaktadır. Cümlelerin şiirin kaçıncı bölümüyle ilişkili olduğunu yazınız. Boşta kalan cümlenin altını kırmızı kalemle çiziniz.


Cevap:
Sevgiyle dolan bir kalple yeni güne başlıyorum. (3. bölümde)
Zihnin dinlendiği bu anları doğadan gelen sesler zenginleştiriyor. (2.bölümde)
Çaresiz, yoksul ve kimsesiz insanlara yüreğimi açıyorum. (4.bölümde)
Yaşama her sabah yeniden başlıyorum. (1.bölümde)
Bu mevsimde alınan nefes sağlığa sağlık katıyor. (1.bölümde)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 174 Cevapları


4.Çalışma


Aşağıda sorulan soru üzerine biraz düşünüp bu soruyu aile üyelerinize de sorunuz. Aile üyelerinizle bir araya gelerek soruyla ilgili düşüncelerinizi paylaştığınız bir sohbet gerçekleştiriniz
Soru:  Her zaman yeniden başlamak duygusu nasıl bir duygudur? Bunu başarmak mümkün müdür?


Cevap: Bilmediğimiz veya bir sınav gibi düşünecek olursak her zaman düşsek bile kalkıp yeniden başlamalı ve başarana kadar yapmalıyız. Doğru çalışma ve azimle başarılamayacak birey yoktur.


5.Çalışma


Soru:  Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin son kısmını, bir öykü yazsanız bu öyküdeki karakterleri (kişileri) nasıl seçip oluşturacağınızı anlatarak siz tamamlayınız


YAZARLAR ÖYKÜLERİNDEKİ KARAKTERLERİ
NASIL OLUŞTURUR?
Yazdığım yüz civarında kitap için kaç karakter oluşturmuşumdur acaba? Sanırım binlerce. Hepsinin canlanıp evimde vereceğim partiye geldiğini düşünün! Hepsini görebiliyorum ama hiçbiri gerçek değil elbette. Onları ben uydurdum. Oluşturduğum karakterler çok nadiren gerçek insanlara dayanır. Hele kendimi düşünerek oluşturduğum karakter hiç olmamıştır. Onlar bütünüyle hayal gücümün ürünüdür. Küçük bir çocukken hiç hayalî arkadaşınız oldu mu? Bebekleriniz ile oyuncak ayılarınız için, sanki hepsi gerçekmiş gibi çay partisi verdiniz mi, onları yatağa yatırıp uyuttunuz
mu hiç? Öyküler için karakterler oluşturmak işte tam da buna benzer bir şey. (…)
Dame Jacqueline WİLSON
(Deym Jaklin Vilsın)


Cevap: Mesela evde tek başına romanımda bahsettiğim çocukların evlerinde tek başına kalıp yaşadıkları maceralar aslında gerçek hayatta bir ailenin yapmayacağı hareketlerdir. Onlar evde tek kalsalar da başlarının çaresine bakarak kendilerine bakmayı başarmışlardır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 175 Cevapları


6.Çalışma


Soru:  Aşağıda, şair ve ressam Bedri Rahmi Eyüboğlu nun “İlk Geçen Treni Seyreden Köylüler” tablosu verilmiştir. Tabloyu detaylı bir şekilde inceleyiniz. Tabloda gördüklerinizi -tablonun adından da yararlanarak- bir hikâye olarak anlatınız


Cevap:
Günlerden bir gün köy ahali yeni yapılan demir yolunun etrafına toplanmışlardı. Toplanmaların sebebi köye yapılan ilk demir yolunun ilk treninin geçecek olmasıydı. Herkes demiryolunun biraz uzağına toplanarak trenin gelmesini beklediler. Tren sesi uzaktan duyulmaya başladı. Köylülerden çıt çıkmıyordu. Tren sesini duydukları an trenin geldiği yöne doğru kafalarını çevirdiler. Hem heyecanlı hem de şaşkın bir şekilde trenin geçişini izlediler. Köylüler bu günü unutmamak için her yıl bu günde burada toplanmak için sözleştiler.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları


7.Çalışma


Soru:  Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin cümlede hangi anlamıyla kullanıldığını belirleyip tablodaki uygun kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 177 Cevapları


8.Çalışma


Soru:  Aşağıda verilen kelimeyi gerçek, terim ve mecaz anlamlarıyla birer cümlede kullanınız


Cevap: Perde
Gerçek anlam: Yeni aldığımız perdeyi direk salona astık.
Mecaz anlam: Bu hafta da perde hüzünle kapandı.
Terim anlam: Tiyatro da oyunun ikinci perdesine geçmişler.


9.Çalışma


Soru: Aşağıdaki metinde neden-sonuç anlamı taşıyan cümlelerin altını çiziniz


Cevap:
Kendimizi mutlu hissetmek için sinemaya gider, komik bir film seyrederiz. Anlatamadıklarımızı dışa vurmak için elimize kâğıt kalemi alır resim çizeriz. Tiyatro izlerken kimi zaman güler kimi zaman ağlarız. Kızgınsak müziği sonuna kadar açıp bağıra bağıra şarkı söyleriz. Sanat, bize ilaç gibi gelir. Her türlü duygumuzu sanatla ifade edebiliriz.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169-170

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Bale Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Bale Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169-170


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıdaki görsellerde ifade edilen sanat dallarını ve bu sanat dallarıyla uğraşan kişilerin adlarını örnekteki gibi görsellerin altına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 164 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 165 Cevapları


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Metni, bir defa sessiz okuyunuz. Daha sonra, ayraçların içine gerekli noktalama işaretlerini yerleştiriniz. Metni, bir defa da noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz.


Cevap: BALE
Bale (,) Latincede dans etmek anlamına gelen (“) ballare (“) sözcüğünden gelen bir terim (.) Tarihi, dans kadar eski olsa da bale 17 (.) yüzyılda Fransa (‘) da Kraliyet Dans Akademisinin kurulmasıyla geniş kitlelerce tanınmaya başlamış (.)İtalya (,) Fransa ve Rusya (‘) da gelişen bale 18 (,) 19 ve 20 (.) yüzyıllarda bir sahne sanatı olarak büyük ilgi görmüş () Günümüzde bale sanatı her zamankinden çok daha karmaşık bir hâl almış ve gösteriler çeşitlenmiştir (.)
Bir bale gösterisinde seçilen müziğin ritmine uygun olarak dans adımlarının ve figürlerinin ne olacağının (;) hangi sırayla yapılacağının tasarlanmasına koreografi adı verilir (.) Koreografsa bir bale gösterisini tasarlayan kişidir (.) Eseri oluşturur (,) sahneye koyar ve eserin müzik (,) dekor ve kostümle bir bütün olmasını sağlar (.)
Balenin diğer danslardan farklı bir tekniği vardır (.) Balede tüm kasların çalıştırılması ve çok esnek olunması gerekir (.) Bunun için bale eğitimine erken yaşlarda başlanır (.) Bugün pek çok ülkede bale toplulukları ve bale okulları vardır (.)
Bale yapan kadınlara balerin, erkeklere balet denir (.) Balerin ve baletler rahat hareket etmelerini sağlayan ve dans hareketlerinin görsel etkisini artıran özel giysiler giyerler () bale çorabı (,) tayt (,) bale mayosu, tütü gibi (…) Balerinler parmak uçlarında dans edebilmelerini sağlayan bale pabucu denen uçları sıkıştırılmış ve yapıştırıcıyla sertleşmiş kumaş (,) kâğıt ya da kartonla doldurulan özel ayakkabılar kullanırlar (.) Ayrıca genellikle bale gösterilerinde tütü adı verilen kısa ya da uzun çeşitleri olan kat kat kabarık etekler giyerler (.)
Balerin ve baletler (,) bir bale gösterisini ortaya çıkarabilmek için düzenli ve disiplinli bir şekilde prova adı verilen ön çalışmalar yaparlar (.)
(…)
Seçil GÜVENÇ HEPER


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 166 Cevapları


1.Çalışma


Soru: a. Daha önceki derslerinizde “terim” kelimesinin anlamını öğrenmiştiniz. Bilgilerinizden ve yukarıdaki metinden yararlanarak terim kelimesini kendi cümlelerinizle açıklayınız.


Cevap: Bir bilim, sanat, meslek dalıyla ya da bir konuyla ilgili özel ve belirli bir kavramı olan sözcük.


Soru: b. Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazınız. Bu kelimelerden terim olanların başına “T” yazınız


Cevap:
(T) tütü: Bale sanatçılarının giydikleri kısa etek
(T) dekor: Tiyatro, sinema ve televizyonda sahneye konulan, filme alınan bir yapıtın konusunun geçtiği yerin ve çağın özelliklerini belirleyen gereçlerin (mobilya vb.nin) tümü ve bunların sahnede düzenleniş biçimi
(T) koreografi: dans adımlarının kâğıda geçirilmesi
(T) kostüm: ceket, pantolon ve kimi kez de yelekten oluşan erkek takım giysisi
(T) figür: dansta, ölçülü adımlarla beliren ve birleşmesiyle dansı bütünleyen zincirleme hareketlerin her biri, bir dansı oluşturan ve kendine özgü biçimi olan her devinim adım
(T) ritim: ezgi ve uyumla birlikte müziği oluşturan bir öğe olarak vurgu, uzunluk ya da seslerin, durakların düzenli bir biçimde yinelenmesinden doğan düzen.
(T) kitle: insan topluluğu, insan yığını.
(T) gösteri: bir isteğin ya da bir konudaki karşı görüşün, kamuoyunun dikkatini çekecek bir biçimde, açık havada ve topluca açığa vurulması eylem
(T) prova: bir şeyin amacına uygun, istenilen gibi, gereken düzeyde olup olmadığını, işleyip işlemediğini vb. anlamak için yapılan deneme


2.Çalışma


Soru: Aşağıda, “Bale” metniyle ilgili açıklama cümleleri verilmiştir. Bu cümlelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.


Cevap:
Metin, bilgilendirici bir metindir. (D)
Metnin konusu, bir sanat dalı olan baledir. (D)
Metin, öyküleyici metinlerin özelliklerini taşımaktadır. (Y)
Bale, tarihi çok eski dönemlere dayanan bir sahne sanatıdır. (Y)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 167 Cevapları


Cevap:
• Bale sanatına her yaşta başlanabilir. (Y)
• Bir bale gösterisinde, “müzik, dans, kostüm ve dekor” başlıca unsurlardır. (D)
• Bale yapan kadınlara, “balet” adı verilir. (Y)
• Bale sanatçıları, parmak uçlarında dans etmeyi sağlayan özel bale papuçları giyerler. (D)
• Bale sanatı çok çalışma ve disiplin gerektirir. (D)


3.Çalışma


Soru: Yüzlerce heykel, şehirlerimizin sokaklarını süslemektedir. Bu heykeller kültürümüzün bir parçasıdır. Bazı heykeller soyut özellik taşırken bazı heykeller tarihî bir olayın sembolüdür. Aşağıdaki iki heykelde ise günlük hayattan bir an yansıtılmıştır. Fotoğraftaki heykellerin duruşlarını ve diğer ayrıntılarını dikkatlice inceleyerek onları gerçek birer insan gibi konuşturup bu iki kişi için bir sohbet diyaloğu yazınız.


Cevap:
Hatice: Kız, Fatma geçen gün olanı duydun mu?
Fatma: Duymadım ne olmuş geçen gün?
Hatice: Artık yeni sisteme göre evlerimizden market siparişi verebilirmişiz.
Fatma: Gerçekten mi? Benim oğlana söyleyeyim de bana da öğretsin.
Hatice: Söyle söyle daha kolay olur bizim için.
Fatma: Evet Hatice daha kolay olur.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 168 Cevapları


4.Çalışma


Soru: Bir sanat dalıyla ilgili eğitim görmek istediğinizi düşününüz. Bu konuda başvuru yapmak ve doğru bir şekilde yönlendirilmek için aşağıdaki formu doldurunuz


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 168 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 168 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 169 Cevapları


5.Çalışma


a. Aşağıdaki metni okuyup “Mona Lisa” adlı tabloyu inceleyiniz. Verilen soruları cevaplayınız.
Soru: “Mona Lisa” adlı tabloyu ilgi çekici buldunuz mu? Neden?


Cevap: Evet ilgimi çekti. Çünkü o zamanlardan bu zamanlara gelerek ne kadar önemli bir sanat eseri olduğunu göstermektedir.


Soru: Tabloya baktığınızda sizde oluşan duygu ve düşünceler nelerdir? Bu soruyu, tabloya dikkatlice baktıktan sonra betimleme yaparak (Görme, dokunma, işitme, tatma ve koklama duyularımız aracılığıyla varlıkların niteliklerini, bu varlıkların duyularımız üzerinde uyandırdıkları izlenimleri belirtmek.) cevaplayınız


Cevap: Resme baktığım zaman çok gerçekçi olduğunu hissediyorum. Tablo çok dikkat çekici bir şekilde yapılmıştır.


Soru: “Sfumato” tekniğini kullanarak resim yapan biri nelere dikkat etmelidir?


Cevap: Resimdeki keskin çizgileri yok etmeli, net görünen bölgeleri yumuşatarak belirsiz hale getirmesi gerekmektedir.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 170 Cevapları


Soru: Metinde Rönesans kelimesinin geçtiği yerde neden “ * ” işareti kullanılmıştır?


Cevap: O dönem ile ilgili bilgi verileceği için tırnak içine alınarak belirtilmiştir.


Soru: . “Mona Lisa” tablosu ile ilgili bilmek istediğiniz bir konuda bir soru hazırlayıp bu sorunun cevabını araştırınız.


SORU: Mono Lisa tablosundaki kadın kimdir?

CEVAP: Birçok kişi Mona Lisa tablosunda yer alan kadının floransalı ipek tüccarı Francesco del Giocondo’nun eşi Lisa Gherardini olduğunu düşünmektedir.


Soru: c. Siz de anlatmak istediğiniz bir olayı ve duygularınızı, kelimelerle değil de bir tablo çizerek yansıtmaya çalışınız. Tablonuzda hayal gücünüzü özgür bırakıp kendinize özgü çizim ve boyama teknikleri kullanınız


Cevap: Bu kısmı kendiniz yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 157-158-159-160

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 7. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 7.Tema Değerlendirme Çalışmaları  Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 157-158-159-160


(İlk dört soruyu metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Şiirin konusu nedir?


Cevap: Özlem


Soru: 2. Şiirin ana duygusu nedir?


Cevap: İnsanlar zaman geçip büyüdükçe geçmişi, çocukluk eşyalarına zamanlarına özlem duyarlar.


Soru: 3. Şiirdeki kişinin şu anki yaşı hakkında neler söylenebilir?


Cevap: Bir çocuk değil yetişkin olduğu söylenebilir.


Soru: 4. Şiirdeki kişi hangi eşyalarından söz etmektedir. Bu eşyalarla ilgili duyguları nelerdir? 


Cevap: Ayakkabı, gömlek, ceket, kazak, çanta, kitaplarından söz etmektedir. Bu eşyalarına özlem duymaktadır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 158 Cevapları


Soru: 5. En çok kullandığınız eşyaları göz önünde bulundurunuz. Onlardan hareketle aşağıdaki cümle çeşitlerine uygun cümleler yazınız


Cevap:
a. Duygu Belirten Cümle: Kaybettiğim saatimi bulunca çok sevindim.
b. Düşünce Belirten Cümle: Bu sene boyumun daha çok uzayacağına inanıyorum.
c. İstek Belirten Cümle: Bütün oyuncaklarımı yanımda götürmek istiyorum.


Soru: 6. Aşağıdaki ifadeler doğruysa “D”yi, yanlışsa “Y” yi işaretleyiniz. 


Cevap:
D Y  “Uzun zaman önce burayı terk etti.” cümlesinde iki zıt anlamlı, bir tane de eş
anlamlı kelime bulunmaktadır.
D Y  “Çocukluğumuzun oyunları, bugünün oyunlarından çok daha eğlenceliydi.”
cümlesinde bütün kelimeler gerçek anlamıyla kullanılmıştır.
D Y  Şiir türündeki metinlerin hepsi dörtlükler hâlinde yazılmalıdır.
D Y  Konuşma yapmadan önce hazırlık yapmamız, konuşmayı daha etkili bir
şekilde sunmamızı sağlar.
D Davetiyelerde tarih yazmamıza gerek yoktur.
D Akıcı okumada, noktalama işaretlerine dikkat etmemize gerek yoktur.
D Y  Deyimlerin çoğunluğu mecaz anlam kazanmıştır


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları


Soru: 7. Aşağıdaki cümleleri verilen ifadelerden uygun olanla tamamlayınız


Cevap:
l Pencereden dışarıya baktı ama kimseyi göremedi.
l Küçük tay annesinin peşinden koştu lakin ona yetişemedi.
l Yangında her şeylerini kaybettiler fakat hayata tutunmayı bildiler.
l Gemi su almaya başlamıştı ancak kaptan gemiyi terk etmedi


Soru: 8. Aşağıda verilen eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla cümle içerisinde kullanarak yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 160 Cevapları


Soru: 9. Aşağıdaki cümlelerde terim anlamıyla kullanılan “ışık” ve “yıldız” kelimelerinin altını çiziniz.


Bu gece yıldızlar bir başka parlıyor.
Sen hepimize ışık oldun.
O sinemanın gerçek bir yıldızıdır.
Işıklar yanınca onu görebildim


Soru: 10. Aşağıda bazı deyimler hem doğru hem de yanlış yazılmıştır. Doğru yazılanlarda “D”yi, yanlış yazılanlarda “Y”yi işaretleyiniz


Cevap:
D Y  Ekmeğini kayadan çıkarmak
D Y  Ekmeğini taştan çıkarmak
D Y  Gözü kulağı olmak
D Y  Kulağı gözü olmak
D Y  Ağzı kulaklarına varmak
D Kulakları ağzına varmak
D Y  Saçına ak düşmek
D Y Saçına beyaz düşmek



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144-145-146-147

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Çocuklar Kardeş Oldu mu? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Çocuklar Kardeş Oldu mu? Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144-145-146-147


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki görseli inceleyip bu görselin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri anlatan bir dörtlük yazınız. Dörtlüğünüzde “el ele vermek, barış, sevgi, paylaşım, mutluluk, çocuk, bayram, neşe, huzur, dünya, güzel” kelime ve kelime gruplarından en az üçünü kullanınız. Dörtlüğünüze başlık yazmayı unutmayınız.


Cevap: Mutlu Çocuklar
Sevgi dolu dünya da
Mutlu dolu çocuklarız biz
Barış için el ele verelim
Saçalım dünyaya sevgimizi


Soru: 2. Bir çocuk olarak nasıl bir dünyada yaşamak isterdiniz? İsteklerinizi ifade eden kelimeleri, aşağıdaki görsellerin içine yazınız.


Cevap: Barışın olduğu, savaşın olmadığı, kimsenin açlık çekmediği, temiz ve sevgi dolu bir dünya da yaşamak isterdim.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları


Hazırlık Çalışmaları


Soru: ttps://www.trtarsiv.com/ozel-video/cocuklar-icin-sarkilar/ankara-radyosu-cocuk-korosu-cocuklar-kardes-oldu-mu-121382” adresinden “Çocuklar Kardeş Oldu mu” adlı şarkıyı birkaç defa dinleyiniz. Şarkının sözlerini aşağıda verilen yazma alanına yazınız.


Cevap: ÇOCUKLAR KARDEŞ OLDU MU
Daha bir ballanır uyku,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Barışır artık kurt kuzu,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Düşler denize doğru,
Mutluluk bir yelken açar,
Her yürek bir altın pınar,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Daha bir ışıldar akarsu,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Kucaklaşır batıyla doğu,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Ne açlık kalır ne korku,
Korudaki fidanlar gibi,
Sevip sevip birbirini,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Tahsin SARAÇ


1.Çalışma


Soru: a. Aşağıdaki görseller, şarkıda geçen ve aşağıda verilen hangi kavramların karşılığıdır? Yanlarına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 141 Cevapları


1.Çalışma


Soru: b. “Işıldamak” kavramını gerçek ve mecaz anlamıyla birer cümlede kullanınız


Cevap:
Gerçek anlam: Lamba ışıl ışıl ışıldıyordu.
Mecaz anlam: Gideceğini duyunca sevinçten gözleri ışıl ışıl oldu.


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri “Çocuklar Kardeş Oldu mu” adlı şarkıya göre tamamlayınız


Cevap:
* Şarkının vermek istediği duygu, sevgi ve barış dolu bir dünyanın özlemi ve çocukların mutluluğu.
* Bu eserin şiir değil de şarkı olarak adlandırılmasının nedeni, bestelenmiş olmasıdır.
* Bence bu şarkı için Barış Dolu Dünya başlığı da uygun olur.
* Şarkıda mutluluk, denizde yelken açan bir her yürek altın bir pınara benzetilmiştir.
* “Daha bir ışıldayan akarsu” ifadesini, pekiştirme sözcüğü kullanarak “ışıl ışıl ışıldayan akarsu” şeklinde de söyleyebiliriz.
* “Doğuyla batının kucaklaşması ” ifadesi, dünyanın tamamında barışın sağlanması anlamında kullanılmıştır.
* Şarkıda, bir arada barış içinde yaşayan çocuklar korudaki fidanlara benzetilmiştir


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 142 Cevapları


3.Çalışma


Soru: Dinlediğiniz şarkının size çağrıştırdıklarından hareketle aşağıdaki paragrafı tamamlayınız


Cevap:
Çocukların öğrenmesi gereken ilk kavram, barıştır. Barış, bu dünyadaki tüm güzelliklerin anahtarı ve kötülüklerin engelidir. Yetişkinler barış içinde yaşamayı öğrenip bunu çocuklarına da öğrettiklerinde yani tüm çocuklar barış içinde bir yaşam sürdürdüğünde dünyada barış ortamı sağlanmış olur. Çünkü savaşı bitirmek için kötülüklerin olmaması barış ortamı olması gerekir.


4.Çalışma


“Bu şarkı uzun yıllar önce yapılmış bir şarkıdır. Geçen zaman içerisinde birçok çocuk bu şarkıyı çok sevmiş, büyük bir keyifle söylemiş hatta büyüdüklerinde böyle bir dünya da yaşamayı hayal etmişlerdir. Sizce eskiden bu şarkıyı dinleyip söyleyen ve günümüzde birer yetişkin olan çocuklar şarkıda hayal edilen dünyayı kendileri oluşturabilmiş midir?” sorusuna cevap veren bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken aşağıdaki yönergeleri takip ediniz.


Soru: a. Konuşmanızda kullanacağınız anahtar kelimeleri aşağıya yazınız


Cevap:  Hedefe ulaşamamak, iyiliği daha çok yaymak, dünyaya barışı getirmek


Soru: b. Konuşmanızda vermek istediğiniz mesajı kısaca ifade ediniz.


Cevap: Dünya barışı için iyiliği herkese göstermek


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları


Soru: c. “6 Şapka” düşünme yöntemini uygulayarak konuyla ilgili değinmek istediğiniz noktaları belirleyiniz ve şapkaların altına notlar alınız


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları”

Soru: ç.. Hazırlık aşamasını tamamladıktan sonra, aile üyelerinizden sizi dinlemelerini rica ederek konuşma kurallarına uygun bir şekilde konuşmanızı yapınız.


Cevap: hazırladığını konuşmayı aile üyelerinize yapınız.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 144 Cevapları


1.Çalışma


Aşağıda basılı bir davetiye örneği verilmiştir. İnceleyiniz
Soru: a. Davetiyede boş bırakılan ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz


Cevap:
Sevgili Öğrencilerimiz (,)
Bu yıl (,) okulumuz olarak 23 Nisan Ulusal
Egemenlik ve Çocuk Bayramı (‘) nı daha geniş
kapsamlı ve bir şölen havasında kutlamak istiyoruz (.)
Her birinizin katılımının çok değerli olduğu bu şölende
sizlerle olmak büyük önem taşımaktadır (.)
Gelin birlikte olalım (!) Hepinizi bekliyoruz (.)
Ekrem Eren
Şehit Rahmi İlkokulu Okul Müdürü
İmza
Tarih: 23 (.) 04 (.) 1995
Yer: Atatürk Spor Salonu
Gönen (/) Balıkesir


Soru: b. Davetiyenin yazılma amacını yani işlevini belirtiniz.


Cevap:


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 145 Cevapları


Soru: c. Bu davetiyeyi günümüzde en yaygın iletişim yollarından biri olan e-posta şeklinde yeniden düzenleyiniz. Tarihi güncellemeyi sakın unutmayınız


Cevap: www.forumsinifkitabi.com
Sayın forumsinifkitabi.com sitesi yöneticileri, okulumuzun düzenlemiş olduğu 23 Nisan etkinliğinde sizleri de aramızda görmeyi çok isteriz.
Tarih: 23 Nisan 2021
Yer: Hatay İskenderun Kültür Merkezi
Saat: 14:00


6.Çalışma


Soru: Aşağıda, günümüzde çok bilinmeyen bir sokak oyunu olan “istop”un nasıl oynandığı anlatılmıştır. Oyunu, yönergelerini okuyarak öğrenmeye çalışınız. Daha sonra, yandaki sayfada verilen oyunla ilgili görselleri yönergelere uygun olarak numaralandırınız. Arkadaşlarınızla bu eğlenceli oyunu mutlaka oynayınız.


Cevap:
• Bir daire oluşturulur.
• Oyunu başlatmak için bir ebe seçilir.
• Ebe, oyunculardan birinin adını söyleyerek topu havaya atar.
• Top yere düşerken adı söylenen oyuncu topu havada yakalarsa başka birinin adını söyleyerek topu yeniden havaya atar.
• Topu havada tutamayan çocuk, topu yerden aldığında “İstop!” diye bağırır. Kaçışan oyuncular “istop” denildiği anda oldukları yerde durmak zorundadır.
• Bu durumda ebe, duran oyunculardan birini topla vurmaya çalışır.
• Vurulan oyuncu 1 puan kaybeder ve ebe olur. Üç kere vurulmuş olana eğlenceli bir
ceza verilir


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 147 Cevapları


7.Çalışma


Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayınız.
Soru: a. Çevrenizdeki farklı yaş gruplarından 10 çocuk belirleyiniz.


Cevap: belirleyiniz.


Soru: b. Aşağıdaki görüşlerin yer aldığı bir tablo hazırlayınız. Seçtiğiniz çocuklara hangi tür oyunları tercih ettiklerini sorunuz.


Cevap:
Sokak oyunlarını tercih ederim: (x)
Teknolojik oyunları tercih ederim: ()
Zeka ve strateji oyunlarını tercih ederim: (x)


Soru: c. Her bir çocuğun seçtiği oyun grubuna “+” işareti koyunuz


Cevap: + koyunuz


Soru: ç. En fazla tercih edilen oyun grubunu belirleyip anket sonucunuzu açıklayınız. 


Cevap: anket sonucunu hazırlayınız
Yakın çevremde yaptığım anket çalışması ile çocuklar arasında en çok tercih edilen
oyunların saklambaç, seksek,   olduğunu tespit ettim.


Soru: d. Anket sonucunuzla ilgili bir görüş belirtiniz.


Cevap: Anket yaprak faydalı bir sonuca ulaştım.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Dostluk Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Dostluk Şarkısı Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki açıklamayı okuyup görselleri inceleyiniz. Görsellerin size çağrıştırdığı erdemleri yazınız.


Cevap: Birlik, yardımlaşma, sevgi, kardeşlik


Soru: 2. Aşağıda verilen metnin görsellerinden hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz


Cevap: Çocukların söylediği şarkı.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıda dinleyeceğiniz şarkının sözleri eksik olarak verilmiştir. Şarkıyla ilgili etkinliği yaparken boş bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap:
DOSTLUK ŞARKISI
Dostluğun biz sevgisiyle
Toplandık her an burda
Bu sevgi bağı kopmaz hiç
Dağılsak bir gün yurda
Bu güzel günü andıkça
Çarpacak kalbim benim
Bu sevgiyle sonsuza dek
Uzanır sana elim
 Eduard Zuckmayer (Edvard Zukmayer)


2.Çalışma


Soru: a. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz


Cevap:
1. Düzenli aralıklarla yapılan tekrar, uyum. (RİTİM)
2. Tonlama değişiklikleriyle çeşitli duygular uyandıran uyumlu, ezgili insan sesleri dizisi. (ŞARKI)
3. Bir müzik sesini belirtmeye yarayan işaret. (NOTA)
4. Bir bütünden ayrılmış olan parça, kısım. (BÖLÜK)
5. Bir müzik parçasında baştan sona kadar belirli yerlerde tekrarlanan ses dizisi. (EZGİ)

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru: b. Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz. Bu bilgilere göre kutucuğun altındaki cümleyi tamamlayınız. 


Cevap: Çengel bulmacadaki Şarkı, nota, ezgi, ritim, bölük kelimeleri terim anlamlı kelimelerdi


3.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları “Dostluk Şarkısı” adlı metne göre cevaplayınız.
• Şarkının konusu nedir?


Cevap: Dostluktur.


Soru: Şarkının ana duygusu nedir?


Cevap: Paylaşmak ve dostluğun önemidir.


4.Çalışma


Soru: Şarkıda geçen eş sesli iki kelimeyi bulup metinde kullanılan anlamlarını işaretleyiniz.


Cevap:
Bağ: 1. Üzüm kütüklerinin dikili bulunduğu toprak parçası. (Gerçek)
2. İki veya daha çok şey arasındaki ilgi, ilişki, bir arada tutan şey. (Mecaz)
El: 1. Kolun bilekten parmak uçlarına kadar olan, tutmaya ve iş yapmaya
yarayan bölümü. (Gerçek)
2. Yakınların dışında kalan kimse, yabancı. (Mecaz)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları


5.Çalışma


Soru: Şarkıya, vermek istediği duyguya uygun olarak bir dörtlük de siz ekleyiniz. Dörtlüğünüzde, aşağıdaki görsellerde ifade edilen eş sesli kelimelerden en az birini, şarkıdaki anlamıyla kullanınız.


Cevap:
Uzun yıllar mutlu olalım
Sevgi bağı ile coşalım
Dostluk kuralım
Mutlu olalım


6.Çalışma


Soru: a. Aşağıdaki dostlukla ilgili atasözlerinden dinlediğiniz şarkının vermek istediği mesaja uygun olanlara “X” işareti koyunuz.


Cevap:

  • Düşenin dostu olmaz. ()
  • Dost, kara günde belli olur. (X)
  • Dostun attığı taş, baş yarmaz. (X)
  • Dost acı söyler. ()
  • Bin dost az, bir düşman çok. (X)

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru: . Dostluk kavramıyla ilgili bir duvar yazısı oluşturunuz. Duvar yazınızı, gazete ve dergilerden kestiğiniz farklı renk ve karakterdeki harfleri kullanarak dikkat çekici bir şekilde
aşağıdaki duvara yazabilirsiniz.


Cevap: DOSTTUR İNSANIN AYNASI


7.Çalışma


Soru: Yaptığınız şarkı dinleme ve söyleme etkinliği hoşunuza gitti mi? Şarkıyı öğrenebildiniz mi? Arkadaşlarınıza böyle bir etkinliğe katılmayı önerir misiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi “neden – sonuç” cümlelerini de kullanarak aşağıya yazınız


Cevap: Şarkı beni kedine çekip merak ettirdiği için çok beğendim.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 6. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 6.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136


(İlk dört soruyu metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. İstanbul’da rahatsız edici şeyler nelerdir?


Cevap: Araba sesleri, korna sesleri, vapur düdüğü, kafeteryalar, çalgılı oyunlar.


Soru: 2. İstanbul’un kaybolan güzellikleri nelerdir?


Cevap: Dostluk, komşuluk, vefa, huzur, rahat


Soru: 3. İstanbul’da zamanla meydana gelen değişikliklerin sebebi sizce ne olabilir?


Cevap: Nüfus artışından dolayı yeni yerlerin yapılması şehrin gelişmesi ortaya çıkmıştır.


Soru: 4. Metinde geçen eş sesli üç kelime bulunuz. Bunları farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanıp yazınız.


Cevap:
Yol:

  • Annem tavuğun tüylerini yoldu
  • Gideceğimiz yol bozukmuş.

Kol:

  • Kardeşlerimi hep kollarım
  • Kolumda çizik oluştu.

Yüz:

  • Yüze kadar saymamı istedi.
  • Yüzmeyi çok severim

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 134 Cevapları


Soru: 5. Aşağıdaki atasözlerini, çiçeklerin içinde verilen kelimelerle tamamlayınız


Cevap:
• Sus küçüğün yol büyüğün.
• Ulular köprü olsa basıp geçme.
• Yüksek uçan alçak konar.
• Ağaç düşse de yakınma yaslanır.
• Öpülecek el ısırılmaz


Soru: 6. Aşağıdaki deyimlerle anlamlarını eşleştiriniz


Cevap:

  1. Çil yavrusu gibi dağılmak (Kendi durumuna üzülmek)
  2. Alaya almak (Alay etmek eğlenmek)
  3. Dert yanmak (Toplu olarak bir arada bulunan insanların her biri bir yana dağılmak)

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları


Soru: 7. Aşağıdaki tabloda yabancı dillerden alınmış ancak dilimize henüz yerleşmemiş bazı kelimeler yer almaktadır. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını yanlarına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları”

Soru: 8. Aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap:
Dün iki saat müzeyi gezdim ama → görmek istediğim heykelleri göremedim
İnsanın tarihini bilmesi çok iyi fakat →yaşatması da önemlidir.
Yaşar Kemal çok büyük bir yazardır ancak →halkımız onu çok tanımamaktadır.
Seninle her yere gelirim lakin → sözümden çıkmamalısın


Soru: 9. Aşağıdaki cümlelerde “-de, -da” ve “ki”nin yazılışlarını inceleyiniz. Doğru yazılanların başına “D”, yanlış yazılanların başına “Y” yazınız.


Cevap:
(Y) Sedat’ın ki beklediğimden kötü bir çalışmaydı.
(Y) Defterini biz de unutmuşsun.
(D) Sinemaya sen de gelecek misin?
(Y) Suylada sabunlada bu leke çıkmadı.
(D) Öylesine büyük bir yazar ki hayran olacaksın.
(D) Evden çıkmıştım ki o aradı.
(D) Zeynep yarın akşam onlarda kalacak.
(D) Bu sınavdan da yüksek puan almayı başardı.
(Y) Tuğrul Beylerde makam sahibi oldular.



 

Our Score
error: Content is protected !!