4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 2. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 2.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46


(Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Parçada Atatürk’ün niteliklerinden hangisi geçmemektedir?


A) Devlet adamı olması
B) İyi bir asker olması
C) Fikir adamı olması
D) Ekonomist olması


Soru: 2. Parçaya göre Millî Mücadele’nin ve onu takip eden çağdaşlaşma hareketinin temeli aşağıdakilerden hangisidir?


A) Osmanlı hükûmetinin kararlarını değiştirmesi
B) Akılcı bir dünya görüşü
C) Avrupa ülkelerini taklit etme
D) Gelenekleri koruma


Soru: 3. Atatürk’ün, insanlar arasında hiçbir renk, din ve ırk ayrımını tanımayan bir dünya görüşüne sahip olması onun hangi özelliğini göstermektedir?


A) İnsan haklarına önem vermesi
B) Siyaseti çok iyi bilmesi
C) Doğru askerî kararlar alması
D) İnsan psikolojisini iyi bilmesi


Soru: Atatürk, Millî Mücadele’de millî birliği sağlayan eşsiz bir lider, savaş meydanlarında gerçekçi bir kumandan, devlet kuran büyük siyaset adamıdır.” cümlesindeki eş ve zıt anlamlı kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimeleri eş veya zıt anlamlılarıyla birlikte yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru: 5. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu görsellerin hangi deyimleri anlattığını altlarına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları”

Soru: 6. Bu temada öğrendiğiniz bilgilerden hareketle tabloda yer alan kelime ve kelime gruplarını cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız


Cevap:
• Atatürk’ün babasının adı Ali Rıza Efendi’dir.
• Atatürk’ün içinde büyük bir millet ve devlet sevgisi bulunmaktaydı.
• Atatürk’ün başlıca eserlerinden biri de NUTUK’tur.
• Atatürk 1881 yılında Selanik’te doğdu.
• Atatürk önce Mahalle Mektebi’ne daha sonra Şemsi Paşa İlkokuluna gitti.
• Ortaokulu Selanik Mülkiye Şüstiyesi’nde bitirdi.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru: 7. Aşağıdaki cümlelerde verilen yay ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız


Cevap:
• İyi bir şiir kötü okunabilir (,) lakin kötü bir şiir iyi okunamaz.
• Garip akımının şairlerini sayalım (:) Orhan Veli, Oktay Rıfat, Melih Cevdet Anday (…)
• Gök sarı (,) toprak sarı (,) çıplak ağaçlar sarı (…)
• Sana uğurlar olsun (.) Ayrılıyor yolumuz (.)
• Hava ne kadar da sıcak (!)
• Cennet Sokağı (,) No.: 12 (,) 8
• Alacahöyük, Çorum (‘) da önemli bir tarihî mekândır.
• Reşat Nuri Güntekin (,) Çalıkuşu (‘) nun yazarıdır.


Soru: 8. Aşağıdaki görsele uygun neden-sonuç cümleleri yazınız.


Cevap: Ders çalışmak için kütüphaneye geldim.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru: 9. Aşağıdaki konuşma kurallarını okuyunuz. Her zaman uyduğunuz kurallar için “Evet”i, bazen uyduğunuz kurallar için “Bazen”i, hiç uymadığınız kurallar için de “Hayır”ı işaretleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 131-132

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 6. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 131, 132


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 6.Tema Çoktan Seçmeli Soruları Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 131-132


Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz.


Soru: 1. Aşağıdaki deyimler anlam yönünden gruplandırıldığında hangisi dışarıda kalır?


A) Ağzı kulaklarına varmak
B) Etekleri zil çalmak
C) Nutku tutulmak
D) Havalara uçmak


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi “atasözü, deyim, ninni ve tekerlemeler”in ortak noktasıdır?


A) Türk halk kültürünün ortak ürünü olmaları
B) Belirli bir ezgi ile söylenmeleri
C) Bir ders vermeleri
D) Atalarımızın tecrübelerini aktarmaları


Soru: . “Aslan Yattığı Yerden Belli Olur” atasözünün başlık olarak kullanıldığı bir metnin ana düşüncesi ne olabilir?


A) İnsanların yaşadıkları yer ve davranışları onların nasıl bir insan olduğunu ifade
eder.
B) Aslanlar güçlü hayvanlardır.
C) Bir insanı tanımak için onunla konuşmak yeterlidir.
D) Çok konuşan insan, çok yalan söyler.


Soru: 4. Aşağıdakilerden hangisi “O ressamın ünü, millî sınırları aştı.” cümlesindeki altı çizili kelimenin eş anlamlısıdır?


A) Vatan
B) Ulusal
C) Halk
D) Ülke


Soru: 5. “Reklamların bir amacı da ……………..” ifadesi aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanamaz?


A) Tanıtmaktır.
B) İkna etmektir.
C) Satış yapmaktır.
D) Unutturmaktır


Soru: 6. Aşağıdakilerden hangisi bir karşılaştırma cümlesi değildir?


A) Kışın Sivas, İstanbul’dan daha soğuktur.
B) Arzu gezmeyi çok sever, Âdem ise şarkı söylemeyi.
C) Komedi filmlerini çok severim.
D) Takımın en iyi oyuncusu Prekazi’ydi.


Soru: 7. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde birden fazla yazım yanlışı yapılmıştır?


A) Nehiri geçip köye vardık.
B) Benmi burunumun dikine gidiyorum?
C) Öyle heyecanlı ki beni bile görmedi.
D) Sitres yapınca başarılı olamıyorum


Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonuna iki nokta işareti getirilmelidir?


A) Babam bana şöyle söyledi
B) Eve geç döndüm
C) Burada bekleyebilir miyim
D) Yürüyordu kadınlar, çocuklar


Soru: 9. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi hatalıdır?


A) İlan – duyuru
B) Arşiv – belgelik
C) Depresyon – ruh çöküntüsü
D) Spesiyal – farklı


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Soru: 10. Bir şehri gezecek olan turist kafilesi aşağıdakilerden hangisine ihtiyaç duymaz?


A) Kroki
B) Harita
C) İlan
D) Broşür


Soru: 10. “Başka ülkelerinkinden önce yurdumun tarihini öğrenmek, her köşesini gezip görmek isterdim.” diyen bir kişi için hangisi söylenemez?


A) Hem tarihe hem de gezmeye ilgi duyuyor.
B) Öncelikle ülkesinin kültürünü tanımak istiyor.
C) Geçmişe ilgi duymuyor.
D) Ülkesinin her yerini merak ediyor



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 40-41

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 2. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 40, 41


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 2.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve cevapları  Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 40-41


Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz.


Beni ………….. demek, mutlaka yüzümü görmek değildir. Benim …………….., benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Soru: 1. Mustafa Kemal Atatürk’ün yukarıdaki sözünde boş bırakılan yerlere hangi kelimeler gelmelidir?


A) tanımak – cesaretimi
B) görmek – fikirlerimi
C) sevmek – hayatımı
D) övmek – fikirlerimi


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi Türk milletinin Kurtuluş Savaşı’nda gösterdiği davranışlardan değildir?


A) Birlik ve beraberlik
B) Cesaret
C) Fedakârlık
D) Bencillik


Soru: 3. “Ben, Türk milletini en zor koşullarda bir arada tutan bağa hayranım.” cümlesindeki eş sesli sözcükler hangi seçenekte doğru verilmiştir?


A) ben – koşul
B) millet -bağ
C) ben – bağ
D) koşul –zor


Soru: 4. Mektupla ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Mektuplarda hitaptan sonra virgül işareti kullanılır.
B) Mektup, hem haber iletir hem de duygu ve düşüncelerimizi paylaşmamızı sağlar.
C) Mektuplarda; tarih, hitap ifadesi ve imza mutlaka olmalıdır.
D) Mektuplar günümüzün en hızlı iletişim araçlarındandır.


Kızıl gökte parlayan ay-yıldızın nurusun.
Sen en büyük milletin, Türklüğün gururusun
Bu yurdun timsalisin bugün bütün cihanda
Gözler, gönüller senin, senin şeref de şan da!
Enis Behiç KORYÜREK
Soru: 5. Yukarıdaki dörtlükle ilgili aşağıda verilen yargılardan hangisi veya hangileri doğrudur?
1. Dörtlükte “ulus ve dünya” kelimelerinin eş anlamlıları kullanılmıştır.
2. Dörtlükte söz edilen ve övülen kişi, Mustafa Kemal Atatürk’tür.
3. Dörtlükte, vatan sevgisi anlatılmaktadır.


A) 1 ve 2
B) 1, 2 ve 3
C) Yalnızca 2
D) 2 ve 3


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru: Aşağıdaki ifadelerden hangisi neden-sonuç cümlelerine örnek verilebilir?


A) Yağmurda ıslandığı için hasta oldu.
B) Ankara, İstanbul kadar kalabalık değil.
C) Büyümek için sabırsızlanıyor.
D) O hırslı ama ben değilim.


Soru: 7. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde noktalama hatası yapılmıştır?


A) 05.10.2021 tarihinde mi buluşacağız?
B) Bana şöyle dedi. Biraz etrafına bak.
C) Soldan 2. kapıyı açıp içeri girdik.
D) Koşuyor, oynuyor, gülüyor, eğleniyordu.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128-129

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Hıdırellez Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Hıdırellez Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128-129


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1.Aşağıdaki haritayı inceleyiniz. Haritanın hazırlanma amacını ve bu haritadan yararlanmak isteyen bir kişinin hangi bilgilere ulaşabileceğini maddeler hâlinde yazınız


Cevap
Haritanın amacı: Ülkemizdeki tarihi yerleri göstererek insanları bilgilendirmek amacıyla yapılmıştır.
Haritadan ulaşılabilecek bilgiler:

  • Tarihi eserlerin nerede olduğuna
  • Ülkemizde bulunan doğal alanların nerede olduğuna
  • Ülkemizde bulunan önemli müzelerin nerede olduğuna
  • Deniz turizmi ve yayla turizmi için nerelerin uygun olduğuna

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 2.Türkiye’’yi tanıtma görevi verilse tanıtım çalışmanızda Türkiye’nin hangi özelliklerine vurgu yaparsınız?. Bayrağımızın etrafındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 126 Cevapları


1.Çalışma


Aşağıdaki soruları “Hıdırellez” adlı belgesele göre cevaplayınız.
Soru: Anadolu, hangi özellikleri nedeniyle bir bayram yerine benzetilmiştir?


Cevap:  Bereketli toprağı, yemyeşil dağları ve güler yüzlü insanından dolayı bir bayram yerine benzetilmiştir.


Soru: Hıdırellez hangi tarihte kutlanır?


Cevap: Her yılın 6 Mayıs tarihinde kutlanır.


Soru: Anadolu halkı, Hıdır ve İlyas peygamberlerin ne için buluştuklarına inanırlar?


Cevap: Bolluk, bereket , uğur ve şifa getirmek için buluştuklarına inanırlar.


2.Çalışma


Soru: Hıdırellez kutlamalarında her yıl geleneksel olarak yapılanları, maddeler hâlinde aşağıya yazınız. Bunlardan çevrenizde karşılaştıklarınızın yanına “X” işareti koyunuz


Cevap:

  • Sadaka verme, oruç utma ve kurban kesme gibi adetler vardır.
  • Kutlamalar yeşillik alanlarda, su kenarlarında, türbe ya da yatırın yanında yapılır.
  • Hıdırellez gecesi Hızır’ın uğradığı yerlere ve dokunduğu şeylere feyiz  ve bereket vereceği inancıyla çeşitli uygulamalar yapılır.
  • Bugünde toplanan çiçeklerin suyu kaynatılıp içildiğinde bu suyun iyi geldiğine inanılır.

 4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 127 Cevapları


3.Çalışma


Soru: a. Sizce bu videonun hazırlanma amacı nedir? Video kimler için hazırlanmıştır?


Cevap: Hıdırellez kutlamalarını  izleyenlere merak edenlere tanıtmak amacıyla yapılmıştır.


Soru: b. Bu videoyu izleyen bir kişi, aşağıda verilenlerden hangilerine ulaşır? İşaretleyiniz.


Cevap:
• Türkiye’nin kültür değerlerinden birini tanır. (X)
• Hıdırellezin ne olduğunu ve nasıl kutlandığını öğrenir. (X)
• Türklerin yaşamları ve inanışları hakkında bilgi sahibi olur. (X)
• Türk insanının sahip olduğu bazı özellikleri fark eder. (X)


4.Çalışma


Soru: İzlediğiniz videoda birçok insana yer verilmiştir. Bu insanların yüz ifadelerine ve hareketlerine yansıyan duygu durumu nedir? Bu duygu durumunu ifade eden emojiyi işaretleyiniz.


Cevap: Bazı insanlar bu güne olan inançlarını belirtmektedir. Bazıları ise mutluluk vce sevinç duygularını yansıtmaktadır.


5.Çalışma


Soru: İzlediğiniz videoya yeni bir ad belirleyiniz. Bu adı ve belirleme nedenlerini yazınız


Cevap:
Belirlediğim ad: Anadolu’nun Bayram
Bu adı belirleme nedenlerim: Anadolu’ya özgü bir bayram olduğu için bu adı vermek istedim.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 128 Cevapları


6.Çalışma


Soru: a. Aşağıda, bir şehrimize ait (o şehrin yemeklerinden oluşan) bir menü, bir harita (şehrin bulunduğu bölgeyi gösteren), bir de broşür görseli yer almaktadır. Bu görsellerin adlarını altlarına yazınız.


Cevap

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 128 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 128 Cevapları”

Soru: b. Görsellerdeki ipuçlarından yararlanarak bu şehrimizin adını bulup yazınız


Cevap: Trabzon


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 129 Cevapları


7.Çalışma


Soru: a. Aşağıdaki yemek tarifini inceleyiniz. Bir yemek tarifinde olması gereken unsurları ve tarifin nasıl yapıldığını belirleyiniz.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 130 Cevapları


Soru: b. Siz de bir aile büyüğünüzün yardımını alarak şehrinize özel bir yemek tarifi hazırlayınız. Tarifinizi aşağıya yazınız.


Cevap:


8.Çalışma


Soru: Aşağıdaki paragrafta bazı kelimeler hatalı yazılmıştır. Bu kelimeleri bularak altlarını çiziniz. Kelimelerin doğru şekillerini aşağıya yazınız. (Bu çalışmada, TDK Yazım Kılavuzu’ndan faydalanabilirsiniz.)


“Kültür ve turizm bakanlığı, Türkiyenin kültür mirasını başka milletlere tanıtmak için reklam filmleri, afişler, broşürler hazırlar. Böylece isviçredeki bir kişi göbeklitepe’yi, Balıklı gölü, Aspendos’u, Nemrut Dağı’nı vb. gezip görmek ister.”


Cevap: Hatay Künefe Tarifi

  • 200 gram tel kadayıf
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • 150 gram kadar künefelik dil peyniri (kaşar peyniri kullanmayınız)

Şerbeti Hazırlanırken;

  • 2 çay bardağı toz şeker
  • 1,5 çay bardağı su
  • Birkaç damla limon
  • Üzerine bol bol Antep fıstığı

Hatay Mutfağı Künefe Tarifi Hazırlanışı

  • İlk olarak derin bir tencere içerisinde şerbeti hazırlayın ve kaynadıktan sonra bir yere alıp soğumaya bırakın. Şerbet tatlı üzerine mutlaka soğuk olarak dökülmelidir.
  • Tereyağını bir tavada eritin. Bu sırada kadayıfı da tek tek ayırın ve üzerine eritmiş olduğunuz yağın yarısını boşaltın.
  • Tavadaki yağın birazını ayırıp üzerine kadayıfları yerleştirip sıkıştırın. Bu işlem için bardak ile bastırma yöntemini kullanabilirsiniz. İsterseniz tavayı kaplayacak bir tencereye su doldurup üzerine de koyabilirsiniz.


 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37-38-39

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Ata’ya Mektup Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34,35, 36, 37, 38, 39


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Ata’ya Mektup  Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37-38-39


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıda, Millî Mücadele döneminde Türk halkının ve askerinin gösterdiği büyük fedakârlığı ve dayanışmayı ifade eden açıklamalar ve bir görsel verilmiştir. Bu açıklamalardan ve tablodan hareketle Türk milletinin özelliklerini örnekteki gibi yazınız


Cevap: Azimli, vatanını seven, korkusuz, bağımsızlığına düşkün.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 35 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıdaki kelimeleri ve kelime grubunu, anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap:

  • Gurur: Yapılan doğru işlerle övünme.
    Cümlem: Gurur her insan için önemlidir.
  • Onur: İnsanın kendine karşı duyduğu saygı, şeref, öz saygı.
    Cümlem: Onurlu insan her zaman doğruyu seçer.
  • Işıl ışıl aydınlık saçmak: Bakışlarıyla etrafa güç, umut, enerji vermek.
    Cümlem: Geleceğe dair hedeflerimiz ışık ışık saçmalı.

2.Çalışma


Soru: Metinde geçen bazı kelimeler, harfleri eksik olarak aşağıda verilmiştir. Kelimeleri tamamlayıp alfabetik olarak tabloda sıralayınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 35 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 35 Cevapları”

3.Çalışma


Soru: Aşağıda, “Ata’ya Mektup” adlı metinde anlatılanlara ilişkin bazı yargılar verilmiştir. Bu yargılardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap:
(D) Türkler onurları için savaşmışlardır.
(D) Metin, altı bölümden oluşan bir şiirdir.
(D) “Büyük Paşa” ile kastedilen Mustafa Kemal Atatürk’tür.
(D) Çocuklar Atatürk’ün ölümünü öğrendiklerinde ağlamışlardır.
(D) Millî Mücadele sürecinde Türk halkı içinden onlarca kahraman çıkmıştır.
(D) Kurtuluş Savaşı sonrasında bütün askerlerin gözlerinde gururlu bir bakış vardır.
(Y) Metin, bir mektuptan alınmıştır.
(D) Mustafa Kemal büyük zaferi, peşinden gelen binlerce kahramanla kazanmıştır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları


4.Çalışma


Soru: a. “Ata’ya Mektup” şiirinde anlatılanlar aşağıdaki tabloda karışık olarak sıralanmıştır. Bu bölümleri şiirdeki sırasına göre numaralandırıp metinden örneklendiriniz.


Cevap:
METİNDE ANLATILANLAR
(4) Millî Mücadele kahramanları
(1) Atatürk’ ün ailesi ve çocukluğu
(6) Atatürk’ün sevdiği hayvanlar
(5) Atatürk’ün ölümü
(2) Atatürk’ün dostları
(3) Atatürk’ün çocuklar üzerindeki etkisi
ÖRNEK

  • Kara Fatma’yı, Yörük Ali’yi, Şerife Bacı’yı
  • Çok sevdiğin kardeşin Makbuş’u
  • Güvercinlerden bahsettim biraz, Biraz da köpeğin Foks’tan.
  • Sıra senin ölümüne geldiğinde, Durdum anlatamadım onlara
  • Dostlarını anlattım onlara
  • Işıl ışıl aydınlık saçıyordu gözleri

Soru: Yukarıdaki tablodan yararlanarak şiirde anlatılanları sırasına uygun bir şekilde sözlü olarak özetleyiniz ve şiirin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap: Atatürk’ün hayatı, ailesi, silah arkadaşları, mücadelesi ve ölümü anlatılmaktadır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları


5.Çalışma


Soru: a. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz. Şiiri ezberleyiniz, daha sonra istediğiniz kişi veya kişilere şiirdeki duyguyu yansıtarak ezbere okuyunuz.


Cevap:
ATATÜRK KURTULUŞ SAVAŞI’NDA
(…)
Dedin ki: Bir güzel savaşmalı
Kurmak için yeniden;
Bilgiyle, inançla, coşkunlukla
“Övün, çalış, güven!”
Sana borçluyuz ta derinden!
Işığısın bu yurdun.
Dilimizi, ulusallığımızı öğrettin bize,
Çünkü cumhuriyetimizi sen kurdun.
Hürriyeti sen yaydın içimize,
Halkçıyız dedin halk içinden,
İnançta hür yetiştirdin bizi,
Borçluyuz sana ta derinden!
Devrimlerle yüceltti, çok yüceltti,
Bu milleti temiz ellerin.
Sana borçluyuz ta derinden
En büyüğü Mustafa Kemallerin!
Cahit KÜLEBİ


Soru: b. Okuduğunuz ve ezberlediğiniz şiirlerden hareketle Atatürk’e bir mektup yazınız. (Mektubunuzu A4 kâğıdına yazabilirsiniz.)


Cevap: Sevgili Atam;
Sana bu mektubu teşekkür etmek için yazıyorum. Bizlere bu ülkeyi, bu toprakları  canla başla savaşarak emanet ettin. Bu vatanı düşman ellerinden alarak yükselttin. Bizlerin görevi de bu emanetine sahip çıkıp, yükseltip gelecek nesillere emanet etmemiz gerekir. Böyle güzel bir memleketi bizlere verdiğin için teşekkür ederiz.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları


6.Çalışma


Soru: a. Cümlelerdeki altı çizili deyimlerin anlamlarını yazınız. Sonra bu deyimleri farklı birer cümlede kullanınız.


Cevap:
• Millî Mücadele Dönemi kahramanlarının hepsi canını dişine takarak savaştı.
Deyimin Anlamı: Büyük sıkıntıları, tehlikeleri göze alarak bir işi başarmaya çalışmak
Örnek Cümle: Dersten geçmek için canını dişine takıp çalıştı.
• Mustafa Kemal liderliğindeki Kurtuluş Savaşı dillere destan oldu.
Deyimin Anlamı: dilden dile dolaşmak, her yerde anlatılır olmak. 
Örnek Cümle: Doğum günü partisi dillere destan oldu.
• Halkın büyük mücadelesi, düşmanın hakkından gelmek içindi.
Deyimin Anlamı: Birini yenmek ya da hak ettiği sert işlemle cezalandırmak.
Örnek Cümle: O işin hakkından geldi.


Soru: b. Siz de aşağıdaki kutulara iki deyim yazınız. 


Cevap: Ağız aramak, Ağzını bıçak açmamak


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 39 Cevapları


7.Çalışma


Soru: Aşağıdaki metinde verilen yay ayraçların içine gerekli noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap:
Fatma Seher Erden, bir diğer adıyla Kara Fatma (,) Millî Mücadele sırasında üç yıl boyunca teğmen olarak görev yapmanın yanı sıra cephe gerisinde hasta bakıcılık (,) aşçılık ve hemşirelik hizmetlerini de gerçekleştirmiştir (.) Savaş boyunca her cephede savaşan (,) sonra dört defa yaralanan ve on dokuz gün boyunca Yunan ordusu tarafından esir tutulan Kara Fatma (‘) ya Türk ordusu tarafından üsteğmen rütbesi verilmiştir (.) Kendisi önce çavuş (,) sonra teğmen ve en son üsteğmen rütbelerini
alarak Türk tarihine geçmiştir (.)


8.Çalışma


Soru: Aşağıdaki cümlelerde büyük harflerin yazımı ile ilgili bazı hatalar yapılmıştır. Hataları düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


Cevap:
• Atatürk’ün nutuk adlı yapıtını herkes okumalı.
→ Atatürk’ün Nutuk adlı yapıtını herkes okumalı.
• Mustafa Kemal diyor ki: Yurtta barış, Dünyada barış.
→ Mustafa Kemal diyor ki: yurtta barış, Dünyada barış.
• Bir Dünya lideri olan Mustafa Kemal, herkese örnektir.
Bir dünya lideri olan Mustafa Kemal, herkese örnektir.
• Atatürk, Amerika’da yayımlanan time dergisinin kapağını iki kez fotoğrafıyla süsledi.
→ Atatürk, Amerika’da yayımlanan Time dergisinin kapağını iki kez fotoğrafıyla süsledi.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121-122-123

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Deyimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Deyimler Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121-122-123


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıda, halk kültürümüze ait bazı kalıp ifadelerle ilgili açıklamalar ve bunların kullanım alanlarına yönelik örnekler verilmiştir. Örneklerin yanındaki harfleri kullanarak eşleştirme yapınız.


Cevap:
Atasözü: Uzun deneme ve gözlemlere dayanılarak söylenmiş ve halka mal olmuş,
öğüt verici nitelikteki söz, deme, mesel, sav. (D)
Ninni: Annelerin çocuklarını uyutmak için ezgiyle söyledikleri sözlerdir. Bu ürünlerde, bebeklerin özelliklerini, annelerin iyi dileklerini ve sevgiyi ortaya koyan ifadeler yer alır. (A)
Deyim: Genellikle gerçek anlamından az çok ayrı, kendine özgü bir anlam taşıyan
kalıplaşmış söz öbeği, tabir. (C)
Tekerleme: Genellikle masallarda kullanılan, söz tekrarına dayanan kalıplaşmış eğlenceli sözler. (B)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 116 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıda “tezgâh” kelimesi ve “nevri dönmek” kelime grubu için açıklamalar verilmiştir. Bunlardan hangileri kelimenin ve kelime grubunun metindeki anlamıdır? Uygun olan açıklamanın yanındaki kutuyu işaretleyiniz


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 116 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 116 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 117 Cevapları


2.Çalışma


Aşağıdaki soruları “Deyimler” adlı metne göre cevaplayınız
Soru: • Çocuğun dedesinin özellikleri nelerdir?


Cevap: Gelenekçi, herkesi düşünen bir esnaftır.


Soru: • Çocuk neden armutların saplarını koparıp üzümlerin çöplerini ayıklıyor?


Cevap: Dedesinin söylediği deyimi yanlış anladığı için öyle yapmaktadır.


Soru: • Çocuğun dedesinin meyve ve sebze satmamasının nedeni nedir?


Cevap: Bakkal olduğu için meyve sebze satarsa manavlar ne kazanır diye düşündüğü için satmıyordur.


3.Çalışma


Soru: Aşağıdakilerden hangisi metnin ana düşüncesidir? İşaretleyiniz


A) İnsanlar birbirleriyle deyimler aracılığıyla iletişim kurarlar.
B) Çocuklar bildikleri deyimlerin sayısı az olduğundan hata yaparlar.
C) Deyimlerin anlamlarını öğrenmek için onunla ilgili bir yaşantımız olmalıdır.
D) Deyimlerin anlamını bilmezsek karşımızdakini anlamayıp hatalı davranabiliriz


4.Çalışma


Soru: Aşağıdaki deyimlerden hangisi, çocuğun dedesinin Nevriye Hanım için söylediği “armudun sapı, üzümün çöpü” deyimi ile anlamca birbirine yakındır? Aşağıya yazınız.


Cevap: Etliye sütlüye karışmamak


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları


5.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen deyimlerin anlamlarını sözlükten bulunuz. Her deyimde anlatılmaya çalışılan durumu zihninizde canlandırınız. Boş çerçevelerin içine, bu durumu ifade eden bir resim yapınız. Daha sonra, deyimleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları


5.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen deyimlerin anlamlarını sözlükten bulunuz. Her deyimde anlatılmaya çalışılan durumu zihninizde canlandırınız. Boş çerçevelerin içine, bu durumu ifade eden bir resim yapınız. Daha sonra, deyimleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları”

6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki şiiri vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyunuz. Daha sonra şiiri ezberleyiniz ve aile üyelerinizin karşısında ezbere okuyunuz.


Cevap: TÜRKÇEMİZ
Annenden öğrendiğinle yetinme
Çocuğum, Türkçeni geliştir.
Dilimiz öylesine güzel ki
Durgun göllerimizce duru,
Akarsularımızca coşkulu…
Ne var ki çocuğum,
Güzellik de bakım ister!
Önce türkülerimizi öğren,
Seni büyüten ninnilerimizi belle,
Gidenlere yakılan ağıtları…
Her sözün en güzeli Türkçemizde,
Diline takılanları ayıkla,
Yabancı sözcükleri at!
(…)
Rıfat ILGAZ


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 120 Cevapları


7.Çalışma


Aşağıdaki soruları “Türkçemiz” metnine göre cevaplayınız.
Soru: Şiirde dilimizin üretken, gelişmeye açık, yaşayan bir dil olduğu hangi benzetmeyle ifade edilmiştir?


Cevap: durgun gözlerimce duru / Akarsularımızca coşkulu


Soru: Şaire göre Türkçemizi korumak ve geliştirmek için neler yapılması gerekiyor? Bir örnek vererek açıklayınız.


Cevap: Türkileri, ninnileri öğrenmemiz gerekiyormuş. Bu sayede dilimize sahip çıkabiliriz.


Soru: Türkülerimiz, ninnilerimiz, ağıtlarımız dilimiz için neden önemlidir?


A) Çocuklara yazıldıkları için
B) Bir ezgiyle söylendikleri için
C) Dilimizin güzelliklerini ve duygularımızı ortaya koydukları için
D) Eski zamanlarda söylendikleri için


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 121 Cevapları


8.Çalışma


Soru: Aşağıdaki açıklamayı okuyunuz. Siz de dilimize giren ve yaygın olarak kullanılan bazı kelimeler belirleyiniz. Bu kelimeleri ve önereceğiniz Türkçe karşılıklarını açıklamanın altındaki panoya yazınız


Cevap:
• Fuel oil – Yakıt yağ
• Dekor – Süs
• Kampüs – Yerleşke
• Sponsor – Destekçi
• Spesiyal – Özel
• Defans – Savunma
• Detay – Ayrıntı


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 122 Cevapları


9.Çalışma


Soru: Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Okuduğunuz metinlerden, yaptığınız çalışmalardan ve bu görsellerden hareketle dilimizin değerine ve korunması gerektiğine yönelik mesaj içeren bir söz oluşturunuz. Aşağıda verilen alanda, bu sözü kullanarak bir afiş tasarlayınız.


Cevap: Türkçemizi Yabancılaştırmaktan Kurtaralım.


10.Çalışma


Soru: Aşağıdaki ifadeler birer atasözüdür. İfadeleri inceleyerek bir ifadenin atasözü olabilmesi için taşıması gereken özelliklerden birini belirleyip aşağıya yazınız.


Cevap: Atasözleri eski zamanlardan günümüze gelen kim tarafından söylendiği belli olmayan sözlerdir. Kısa ve özlü sözlerdir. Kalıplaşmış ve herhangi bir değişikliği uğramamışlardır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları


11.Çalışma


Soru: Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayınız
a. Bir gün boyunca televizyonda, çevrenizde, ailenizde yapılan konuşmalara dikkat edip bu konuşmalardaki cümlelerden ilginç bulduklarınızı not alınız.
b. Not aldığınız konuşmalarda geçen Türkçemizi bozduğuna inandığınız, yanlış kullanılan ve söylenen kelimeleri belirleyiniz. Bunları aşağıdaki çalışma yaprağına yazınız.
c. Seçtiğiniz kelimeleri yazdıktan sonra çalışma yaprağındaki diğer bölümleri doldurunuz.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Kahverengi Ayakkabıları Siyaha Boyayan Ülkü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Kahverengi Ayakkabıları Siyaha Boyayan Ülkü Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki görselleri inceleyip Atatürk’e ait sözü okuyunuz. Okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz


Cevap: Çocukların geleceğe umudu hakkında metin olabilir.


Soru: 2.Yukarıdaki fotoğraflardan, sözlerden ve bu zamana kadar öğrendiklerinizden hareketle Atatürk denilince aklınıza gelenleri noktalı yerlere yazınız.


Cevap: Lider, ileri görüşlü, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu, Çalışkan, Şehitlerimiz aklıma gelmektedir.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları “Kahverengi Ayakkabıları Siyaha Boyayan Ülkü” adlı metne göre cevaplayınız.
• Metinde anlatılan olay, günün hangi saatlerinde geçiyor olabilir? Neden?


Cevap: Sabah erken saatte geçiyor olabilir. Çünkü Atatürk daha uyanmamış denmektedir.


Soru: Bekledi, bekledi, bekledi… Kapı bir türlü açılmıyordu.” ifadesinde “bekledi” kelimesinin tekrar edilmesinin anlatıma katkısı nedir?


Cevap: Okurun anı kafasında canlandırmasına ve olayın daha iyi anlaşılmasını sağlamaktadır.


Soru: Ülkü’nün, Atatürk’ü çok sevdiğini hangi ifadelerden çıkarabiliriz?


Cevap: Atatürk’ün her şeyiyle yakından ilgileniyordu zaten


Soru: Ülkü’nün, ayakkabıları siyaha boyama nedeni nedir?


Cevap: Atatürk’ün elbiseleri siyah olduğu için ayakkabısını da siyaha boyamak istemiştir.


Soru: Atatürk’ün Ülkü’ye verdiği tepki nasıldır?


Cevap: Gülümsemiş ve ona boya ve defter getirmiştir.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları


2.Çalışma


Soru: Aşağıda, metinle ilgili bazı ifadeler verilmiştir. İfade doğruysa “D”yi, yanlışsa “Y”yi, ifadeye bu metinden ulaşılamıyorsa da “U”yu işaretleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları”

3.Çalışma


Soru: Aşağıdaki cümleleri, verilen örneklerden hareketle neden-sonuç ve karşılaştırma cümlesi olacak şekilde tamamlayınız. 


Cevap:
ÖRNEK: Sabah saatlerini çok sevdiği için erkenden kalkıyordu. (Neden-sonuç cümlesi)
* Atatürk, Ülkü’yü sevdiği için ayakkabısını boyayan Ülkü’ye kızmadı. ayakkabılarını boyayan Ülkü’ye kızmadı. (Neden-sonuç cümlesi)
ÖRNEK: Sen de benim gibi kitap okumayı seviyorsun. (Karşılaştırma cümlesi)
*Atatürk Ülkü’yü sevdiği gibi diğer çocukları da seviyordu. (Karşılaştırma cümlesi)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 31 Cevapları


4.Çalışma


Soru: Metinde geçen “Oturdu, kalktı, gezindi…” cümlesini üç ayrı cümle biçiminde kendi ifadelerinizle yeniden yazınız


Cevap:

  • Ülkü Atatürk’ü beklerken kanepeye oturdu.
  • Ülkü ses duyunca Atatürk’e bakmak için kalktı
  • Ülkü Atatürk’ü beklerken odanın önünde gezindi.

5.Çalışma


Soru: Aşağıdaki parçaları birleştirerek Atatürk’ün çocuklarla ilgili düşüncelerini anlatan bir paragraf oluşturunuz. Gerekli noktalama işaretlerini kullanmayı unutmayınız.


• yurt, ulus, aile ve yurttaş sevgisiyle beraber doğruya, iyiye ve güzel şeylere karşı sevgi ve ilgi uyandırmaya çalışılmalıdır
• içten inandıklarını savunmaya
• çocuklarımızı artık
• düşüncelerini hiç çekinmeden açıkça ifade etmeye
• buna karşılık da başkalarının samimi düşüncelerine saygı beslemeye alıştırmalıyız
• aynı zamanda onların temiz yüreklerinde


Cevap: Çocuklarımızı artık, düşüncelerini hiç çekinmeden açıkça ifade etmeye, içten inandıklarını savunmaya buna karşılık da başkalarının samimi düşüncelerine saygı beslemeye alıştırmalıyız. Aynı zamanda onların temiz yüreklerinde yurt, ulus, aile ve yurttaş sevgisiyle beraber doğruya, iyiye ve güzel şeylere karşı sevgi ve ilgi uyandırmaya çalışılmalıdır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları


6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki tabloda, noktanın kullanım yerlerine dair açıklamalar ve bunlarla ilişkili örnekler verilmiştir. Verilen açıklamalarla örnekleri inceleyip eşleştiriniz. Eşleştirdiğiniz cümlenin başındaki harfi, açıklamanın yanına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 107-108-109-110-111

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 107-108-109-110-111


(İlk beş soruyu “Bal Avcısı” adlı şiire göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Şiirden hareketle arılar için neler söylenebilir?


Cevap: Arılar, çiçeklerden polenler toplayarak bal yaparlarmış.


Soru: 2. Şiirde geçen çiçekleri işaretleyiniz. 


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 108 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 108 Cevapları”


Soru: 3. Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız. 


Cevap:
Konusu: Arıların uçarak çiçeklerden polen toplaması
Ana duygusu: Arıların doğada uçarak bal yapması.


Soru: 4. Aşağıdaki dizelerin hangisinde gerçekte olamayacak bir durum ifade edilmiştir?


A) Gördüm bir bal arısı
B) Bin bir renkli çiçekler
C) Gez, dolaş leylakları
D) Koş ey kanatlı arı


Soru: 5. Şiirde geçen eş sesli kelimeleri belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap: Aç, yol, gül


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları


Soru: 6. Yay ayraç işareti ( ) aşağıdakilerin hangisinde diğerlerinden farklı bir amaçla kullanılmıştır?


A) Kelimenin anlamını (manasını) öğrenmiş.
B) Hasan’ı dün orada (okulun bahçesinde) gördüm.
C) İnternet (genel ağ) günümüzde önemli bir bilgi kaynağıdır.
D) Kozasından yeni çıkan kelebek (tırtıl) bile uçmaya hazırdır.


Soru: 7. Aşağıda yer alan üç paragrafı okuyunuz. Paragraflara ait ana fikirleri belirleyerek eşleştiriniz


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları”

Soru: 8. Aşağıda verilen cümlelerdeki neden – sonuç ilişkisini belirleyerek yazınız.


Cevap:
• Sürekli betonlaşma olmasaydı dünya daha güzel bir yer olabilirdi.
→ Yaşadığımız dünyanın güzel olmaması betonlaşmaktan kaynaklıdır.
• Kışın hayvanlar açlıktan ölmediyse onun sokaklara koyduğu mamalar sayesindedir.
→ Onun sokakta koyduğu mamalar sayesinde kışın hayvanlar açlıktan ölmemiştir.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 110 Cevapları


Soru: 9. Aşağıda verilen cümlelerdeki yay ayraçların içine uygun olan noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap:
N Bir şey söyleyeceğim (“) Hayat her zaman acımasız değildir (“)
N Dün (() öğleye doğru ()) senin dediğin gibi kar yağdı (.)
N Biraz daha gidelim (,) dedi (.)
N Sevdiği dersler (:) Türkçe (,) matematik (,) müzik ve görsel sanatlar dersleridir (.)
N Başında fötr şapka (,) gözünde güneş gözlüğü (,) üzerinde kırmızı bir penye (…)
N Buradaki öğrenciler kimlerdi (;) niçin gelmişlerdi (;) kimi arıyorlardı (;) Bu konuda
hiçbirimizin bir bilgisi yoktu (.)
N Benim hayatta değer verdiğim üç kişi var (:) annem (,) eşim (,) çocuklarım (…)


Soru: 10. Aşağıdaki söz öbeklerinden deyim olanları işaretleyiniz. 


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 110 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 110 Cevapları”

Soru: 11. Aşağıdaki kelimeleri pekiştirmeli hâlleriyle yazınız. 


Cevap:
mor → mosmor
yalnız → yapayalnız
sarı → sapsarı
bütün → büsbütün



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 22-23-24

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 1. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 22, 23, 24


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 1.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 22-23-24


Ben, Berber Hasip’in kedisiyim. Kendisi beni, minicik bir yavruyken sokakta bulmuştu. Birbirimizi pek sevdik. Evlenirken beni baba evinde bırakmadı. Kendi evine götürdü. Ne var ki Güler yenge bana bir türlü ısınamadı. Evden gitmemi istedi. Hasip Usta beni sokağa atabilir mi? Omzuna atıp dükkâna getirdi. Yedi yıldır berber dükkânında yaşıyorum. Önceleri evden kovulduğuma çok üzülmüştüm. Meğer boşa dertlenmişim. Dükkânda öyle bir eğleniyorum ki! Eğlenmek bir yana saç sakal tıraşına gelenlerden, neler öğreniyorum bir bilseniz! Ancak, bunca bilgiye karşın hâlâ insanlarla ilgili olarak zihnimde oluşan kör düğümleri, çözemedim gitti.
Bu duruma üzülüyorum. Ama elimden bir şey gelmiyor. “Eh, ne de olsa ben kediyim!” diyerek kendimi avutup yaşamımı sürdürüyorum.


(Aşağıdaki ilk yedi soruyu metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Kediyi sokakta bulup evine götüren kimdir?


Cevap: Berber Hasip kedi minicik bir yavru iken sokakta bulup evine götürüyor.


Soru: 2. Kedinin kaderi hangi olaylarla ve nasıl değişiyor?


Cevap: Berber Hasip evleniyor ve eşi Güler kediyi evde istemeyince dükkanına getiriyor.


Soru: 3. Kedi, neden evden kovulduğuna üzülmüyor?


Cevap: Çünkü Berber Hasib’in dükkanında yeni insanlar görerek onlardan çok şey öğrendiği için üzülmüyor.


Soru: 4. Kedi, hangi duruma üzülüyor?


Cevap: İnsanlar ile ilgili oluşan zihindeki kör düğümleri çözemediği için üzülüyor.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru: 5. Kedi, yaşamını sürdürmek için kendini nasıl avutuyor?


Cevap: Dükkanda eğlenerek ve yeni insanlardan bir şeyler öğrenerek kendini avutuyor.


Soru: 6. Okuduğunuz parçaya göre kedi hangi duygular içerisindedir?


Cevap: Hem üzülüyor hem de mutludur. Kovulduğu için üzgün ama yeni insanlar tanıdığı için de mutlu.


Soru: 7. Metne bir başlık belirleyiniz. Bu başlığı belirleme nedeninizi de yazınız.


Cevap: Dükkandaki Kedi


Soru: 8. Aşağıdaki tabloda yer alan ölçütleri okuyarak size uygun olanı işaretleyiniz. “Hayır” cevaplarınız için büyüklerinizden yardım alarak kurallarla ilgili çalışmalar yapınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru: 9. Aşağıdaki paragrafı okuyarak eş sesli kelimelerin altını çiziniz. Bu kelimeleri farklı iki anlamıyla birer cümlede kullanınız.


Cevap:
Bir zamanlar gül yüz genç bir köylü, evin kapısını çaldı. Kapıyı saçları kınalı, pırıl
pırıl gözleriyle bakan yaşlı bir kadıntı. Köylüye sevgiyle baktı.
“Hoş geldin, sefalar getirdin çocuğum.” dedi.
“Hoş bulduk.” dedi genç, “Sana, kendi bağımın üzümünü getirdim. Baldan tatlıdır,
sana şifa olur.”
Kadın gülerek, sevgiyle baktı gence.
“Teşekkür ederim evladım, neden zahmet ettin.”
“Zahmet olur mu hiç? Başımızın tacısın sen.”


Soru: 10. Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. İfadeler doğruysa başlarındaki “D”yi, yanlışsa “Y”yi işaretleyiniz. 


Cevap:
D Y  “Mahallemizde işlerini çok iyi yapan değerli ustalar…” ifadesinde eş anlamlı
kelime yoktur.
D Y  “Biraz daha orada kalsaydık, çaya yetişemeyecektik.” cümlesinde sadece
bir eş sesli kelime vardır.
D Y  “Türkiye’nin en büyük dağı, Ağrı dağıdır.” cümlesinde “dağıdır” kelimesi yanlış yazılmıştır.
D Y  Şiirin okuyucuda veya dinleyicide uyandırdığı duyguya “şiirin ana duygusu”
denir.
D Hikâye edici metinler iki bölümden oluşur. Bunlar serim ve çözümdür.
D Y  “Yer, zaman, olay ve kişiler” hikâye türündeki metinlerin unsurlarıdır



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 106-107

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 5. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 106, 107


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5. Tema Çoktan Seçmeli Sorular Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 106-107


Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz.


Soru: 1. Yukarıdaki afişin konusu nedir?


A) Su tüketimi
B) Çevre kirliliği
C) Küresel ısınma
D) Geri dönüşüm


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi, çizgi romanla ilgili bir unsur değildir?


A) Konuşma balonu
B) Karikatür
C) Olay
D) Tekerleme


Soru: 3. Aşağıda verilen cümlelerden hangisinde noktalama işaretleri doğru kullanılmıştır?


A) Teyzem “Küçük Prens’i okumalısın.” dedi.
B) Teyzem “Küçük Prensi” okumalısın, dedi.
C) Teyzem “Küçük Prens’i okumalısın” dedi.
D) Teyzem: Küçük Prens’i okumalısın, dedi.


Soru: 4. Aşağıda yay ayracın kullanımıyla ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Alıntıların aktarıldığı eseri, yazarı veya künye bilgilerini göstermek için kullanılır.
B) Cümledeki anlamı tamamlayan ve cümlenin dışında kalan ek bilgiler için kullanılır.
C) Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır.
D) Tiyatro eserlerinde ve senaryolarda konuşanın hareketlerini göstermek için kullanılır.


Soru: 5. Aşağıdaki ifadelerin hangisinde pekiştirilmiş sözcük kullanılmıştır?


A) Ben seni öyle aradım öyle aradım ki…
B) Kedisinin çok güzel tüyleri vardı.
C) Ufak tefek bir çocuk çıkageldi.
D) Yüzü bir anda sapsarı kesildi.


Soru: 6. Aşağıdakilerden hangisi duygu bildiren bir cümle değildir?


A) Vah, vah ne kadar da savunmasız!
B) Onu görünce öyle heyecanlandım ki!
C) Sevgi, paylaşıldıkça artan bir duygudur.
D) Seni çok özlüyorum


Soru: 7. Hangi cümlede “açmak” kelimesi mecaz anlamda kullanılmıştır?


A) Ağaçlar yine çiçek açtı.
B) Kapıyı sonuna kadar açmış.
C) Esra, en sevdiğim arkadaşımla aramı açtı.
D) Gözlerini yavaşça açtı.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 107 Cevapları


Soru: 8. Aşağıdakilerden hangisi bir çevre kuruluşunun kısaltması değildir?


A) TÜÇEV
B) TEMA
C) ÇEKÜL
D) LÖSEV


Soru: 9. Aşağıda verilen kelime çiftlerinden hangisindeki anlam ilişkisi diğerlerinden farklıdır?


A) Yanıt – cevap
B) Fikir – düşünce
C) Endişe – kaygı
D) Pahalı – ucuz


Soru: 10. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde kısaltmanın yazımında hata yapılmıştır?


A) Tarih, MÖ ve MS olmak üzere ikiye ayrılıyor.
B) TÜBİTAK’ın çalışmaları devam ediyor.
C) Kar kalınlığı 5 cm. yi buldu.
D) Beş No.lu masaya oturduk.



 

Our Score
error: Content is protected !!