4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 33-34-35. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikle İlgili Kurumları ve Meslekleri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 33-34-35. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikle ilgili kurumları ve bu kurumlarda görev yapan meslekleri tanımasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde trafik polisi, itfaiyeci, sağlık görevlisi gibi mesleklerin trafikteki önemi ve görevleri anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca öğrenmesini ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 33-34-35. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikle İlgili Kurumları ve Meslekleri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte düzeni ve güvenliği sağlamak için çalışan kurumların ve bu kurumlarda görev alan kişilerin sorumluluklarını açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 33, 34, 35 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafik güvenliğinin sağlanmasında görev alan mesleklerin önemini kavrar, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda bilinçli hareket eder.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikle İlgili Kurumları ve Meslekleri Tanıyalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 33-34-35


Soru : Harfleri karışık verilen trafik ile ilgili mesleklerin isimlerini bulalım, örnekteki gibi yazalım.


Cevap :

  • FRAKİT LİPOSİ → TRAFİK POLİSİ

  • FÖŞOR → ŞOFÖR

  • KİMASİNT → MAKİNİST

  • PAKANT → KAPTAN

  • LOPİT → PİLOT


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 33-34 Cevapları


Soru : Kurumlara ait trafikle ilgili görevleri okuyalım. Görevleri verilen kurumların isimlerini bulalım, örnekteki gibi yazalım. Ek 1’de (sayfa 75) yer alan kurumlara ait logoları keserek uygun kutulara yapıştıralım.


Cevap :

  • 1. Karayolları Genel Müdürlüğü,
  • 2. Emniyet Genel Müdürlüğü,
  • 3. Jandarma Genel Komutanlığı,
  • 4. Sağlık Bakanlığı,
  • 5. Millî Eğitim Bakanlığı,
  • 6. Belediyeler

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 35 Cevapları


Soru : Trafik polisinin görevleri ile ilgili bölümü okuyalım. Sınıfımızda 5 grup oluşturarak trafikle ilgili mesleklerden birini (şoför, kaptan, vatman, makinist ve pilot) seçelim. Her grubun farklı bir meslek seçmesine dikkat edelim. Seçtiğimiz mesleği araştıralım. Araştırdığımız meslekle ilgili bilgileri grup arkadaşlarımızla düzenleyelim ve sınıf arkadaşlarımıza sunum yapalım.


Cevap :

Bizim grubumuz şoför mesleğini seçti. Yaptığımız araştırmada şu bilgilere ulaştık:

  • Şoförler; otobüs, minibüs, taksi, kamyon veya özel araç gibi kara taşıtlarını kullanarak insanları veya eşyaları bir yerden başka bir yere güvenli şekilde taşır.

  • Trafik kurallarına uymak, hız sınırlarına dikkat etmek ve yolcuların güvenliğini sağlamak şoförlerin en önemli görevlerindendir.

  • Araçlarının bakımını yaptırmak ve yola çıkmadan önce teknik kontrollerini yapmak zorundadırlar.

  • Şoförler ayrıca trafikte dikkatli ve sabırlı olmalı, yayalara ve geçiş üstünlüğü olan araçlara yol vermelidir.


Soru : Cümleleri okuyalım. Cümlelerdeki noktalı yerlere trafikle ilgili meslek ve kurum isimlerinden uygun olanları yazalım.


Cevap :

  1. Şehirlerde yol üzerine döşenmiş özel raylarda hareket eden yolcu taşıtı olan tramvayı süren kişilere vatman denir.

  2. Sağlık Bakanlığı kara yollarında meydana gelen trafik kazaları ile ilgili ilk ve acil yardım hizmetlerini planlar ve uygular.

  3. Lokomotif, vapur vb. araçların makinesini işleten kişilere makinist denir.

  4. Karayolları Genel Müdürlüğü trafik kazalarının oluş nedenlerine göre verileri hazırlar ve kara yollarında gerekli önleyici teknik tedbirleri alır, aldırır.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 31-32. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Geçiş Üstünlüğü Olan Taşıtları Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 31-32. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte geçiş üstünlüğü olan taşıtları tanımasına ve bu araçlara yol vermenin önemini anlamasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde ambulans, itfaiye ve polis aracı gibi acil durum taşıtlarının trafikte öncelikli olduğu kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 31-32. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Geçiş Üstünlüğü Olan Taşıtları Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, geçiş üstünlüğü olan araçlara saygı göstermenin ve yol vermenin hayati önemini örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 31, 32 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte sorumlu davranmayı, acil durum araçlarının geçişine dikkat etmeyi öğrenir ve günlük yaşamda daha güvenli hareket eder.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Geçiş Üstünlüğü Olan Taşıtları Tanıyalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 31-32


Bilge, ailesi ile tiyatroya gideceği için çok heyecanlıydı. Tiyatronun başlama saati yaklaşınca otomobilleriyle yola çıktılar. Hafta sonu olduğu için şehir trafiği oldukça yoğundu. Bilge ve ailesi birden siren sesi duydu. Sesi duyan tüm araçlar sağa ve sola yanaşarak yolun ortasını boşaltıyorlardı. Bilge’nin babası da aracı yavaşlatarak yolun sağ kenarına yanaştı. Bilge, babasına bu davranışının nedenini sordu.

Soru : Sizce, babası Bilge’ye ne cevap vermiş olabilir? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Babası şöyle söylemiş olabilir:

“Çünkü bir ambulans ya da itfaiye aracı geliyor. Acil bir durum olabilir ve onların hızlıca geçip yardım edebilmesi için yolu boşaltmamız gerekiyor. Trafikte bu araçlara yol vermek hem kural hem de insanlık görevidir.”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 32 Cevapları


Soru : Geçiş üstünlüğü olan araçlar, ulaşması gereken yere zamanında ulaşamadığında neler yaşanabilir? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Geçiş üstünlüğü olan araçlar zamanında ulaşamazsa acil durumdaki insanlar zarar görebilir. Örneğin ambulans gecikirse hasta veya yaralı kişinin hayatı tehlikeye girebilir. İtfaiye geç kalırsa yangın büyüyebilir ve daha fazla can ve mal kaybı yaşanabilir. Polis olay yerine geç ulaşırsa güvenlik sorunları artabilir. Bu yüzden bu araçlara yol vermek çok önemlidir.


Soru : Ayna Etkinliği’ni yapalım, etkinlikle ilgili soruları cevaplayalım.

AYNA ETKİNLİĞİ
Malzemeler: 2 adet A4 kâğıdı, kırmızı tahta kalemi ve ayna.
Birinci A4 kâğıdına kırmızı tahta kalemi ile AMBULANS yazalım.
İkinci A4 kâğıdına kırmızı tahta kalemi ile AMBULANS yazalım.
Kâğıtları yan yana gelecek şekilde tahtaya yapıştıralım.
Sınıf arkadaşlarımızla ikişer kişilik gruplar oluşturalım. Tahtanın önüne gelerek tahtaya sırtımızı dönelim.
Aynayı, tahtada asılı kâğıtlardaki yazıları görebileceğimiz şekilde tutalım.
Kâğıtlardaki yazıları okumaya çalışalım.
Etkinliği sınıf arkadaşlarımızın hepsi yazıları okuyuncaya kadar tekrarlayalım.


1. Aynadan bakarak hangi A4 kâğıdındaki yazıyı daha rahat okudunuz?


Cevap :  Ters yazılmış olan A4 kâğıdındaki yazıyı daha rahat okudum.


2. Ambulansların önündeki yazı kimlerin rahat okuması için ters yazılmaktadır?


Cevap :  Önündeki araçların sürücülerinin dikiz aynasından rahatça okuyabilmesi için ters yazılmaktadır.


3. Ambulanstan başka ismi ters yazılan araçlar var mı? Varsa bu araçlar hangileridir?


Cevap :  Evet, itfaiye ve polis araçlarının bazılarında da isimleri ters yazılabilir.


1. Trafikte geçiş üstünlüğü olan araçlar hangileridir? Bu araçları trafikte nasıl fark ederiz?


Cevap : Ambulans, itfaiye, polis, jandarma, sahil güvenlik, AFAD (afet ve acil durum araçları), cankurtaran, sivil savunma araçları ve bazı durumlarda yol bakım-onarım araçları geçiş üstünlüğüne sahiptir.
Bu araçları; üzerlerindeki ışıklı uyarı lambaları (kırmızı, mavi veya sarı) ve siren sesleriyle kolayca fark edebiliriz. Ayrıca çoğunun üzerinde büyük harflerle yazılmış isimleri bulunur.


2. Yangın söndürme işinden dönen bir itfaiye aracı ışıklı ve sesli uyarı işaretlerini kullanır mı? Cevabımızı nedeniyle açıklayalım.


Cevap :  Hayır, kullanmaz. Çünkü ışıklı ve sesli uyarı işaretleri yalnızca acil bir göreve giderken veya olay yerine yetişmesi gerektiğinde kullanılır. Yangın söndürme işi bittikten ve acil durum kalmadıktan sonra araç artık geçiş üstünlüğüne ihtiyaç duymaz.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 29-30. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Ulaşım Araçlarını Karşılaştıralım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 29, 30


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 29-30. Sayfa Cevapları” öğrencilerin farklı ulaşım araçlarını tanımasına ve bu araçların güvenli kullanım kurallarını öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde otobüs, tren, uçak, otomobil ve bisiklet gibi araçların özellikleri karşılaştırılır ve güvenli yolculuk için dikkat edilmesi gerekenler kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 29-30. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Ulaşım Araçlarını Karşılaştıralım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, farklı ulaşım araçlarının avantajları, güvenli kullanım yöntemleri ve kurallara uymanın önemini örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 29, 30 Cevapları” sayesinde öğrenciler ulaşım araçlarını bilinçli seçmeyi ve güvenli yolculuk yapmayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli hareket eder.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Ulaşım Araçlarını Karşılaştıralım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 29-30


1. Şehirler arası yolculuk yaparken en çok kullandığınız ulaşım aracı hangisidir? 


Cevap :  Otobüs / Tren / Kendi aracım / Uçak (Size uygun olanı seçebilirsiniz.)


2. Bu ulaşım aracını tercih etmenizin nedeni nedir? 


Cevap

  • Otobüs: Uygun fiyatlı olması ve sık sefer bulunması.

  • Tren: Konforlu, sakin ve trafik stresi olmadan seyahat edebilmek.

  • Kendi aracım: Saat özgürlüğü ve istediğim yerde mola verebilme imkanı.

  • Uçak: Hızlı ve uzun mesafeleri kısa sürede gitme avantajı.


Soru : Ulaşım türlerine göre yurt içi yolcu taşıma oranları grafiğini inceleyelim, soruları cevaplayalım.


1. Yolcu taşımacılığında en çok tercih edilen ulaşım türü hangisidir?


Cevap : Kara yolu.


2. Sizce yolcu taşımacılığında deniz yolunun en az tercih edilmesinin nedeni ne olabilir?


Cevap : Çünkü deniz yolu her yere ulaşmaz, daha yavaş ve sınırlıdır.


3. Sizce hava yolunun kara yoluna göre daha az tercih edilmesinin nedenleri neler olabilir?


Cevap :

  • Uçak biletlerinin otobüs ve özel araç gibi kara yolu seçeneklerine göre genellikle daha pahalı olması.

  • Küçük şehirlerde veya bazı bölgelerde havalimanı bulunmaması ya da uçuş seferlerinin sınırlı olması.

  • Havaalanına ulaşımın ve güvenlik/çek-in işlemlerinin zaman alması, toplam yolculuk süresini uzatabilmesi.

  • Uçuşların hava şartlarına bağlı olarak iptal edilme veya gecikme riskinin bulunması.

  • İnsanların alışkanlık olarak kara yolunu daha çok tercih etmesi ve otobüs seferlerinin yaygın, ulaşılabilir olması.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 30 Cevapları


Soru : Rasim amca, torunlarını ziyaret etmek için İzmir’den Ankara’ya gitmeyi planlamaktadır. Bunun için tercih edebileceği ulaşım araçlarıyla ilgili bir tablo oluşturur. Tabloyu inceleyerek soruları cevaplayalım.


1. Rasim amca, yolculuğunun ekonomik olmasını isterse hangi ulaşım aracını tercih eder?

Cevap :Otobüs.


2.Rasim amca, yolculuğunun kısa sürmesini isterse hangi ulaşım aracını tercih eder?

Cevap :Uçak.


3. Rasim amca, yolculuğunun kısa sürmesini ve ekonomik olmasını isterse hangi ulaşım aracını tercih eder?

Cevap :Otobüs.


4. Rasim amcanın tabloya gemiyi yazmamasının nedeni nedir?

Cevap : Çünkü İzmir ile Ankara arasında deniz ulaşımı yoktur.


5. Tablodaki ulaşım araçlarından hangisi kötü hava koşullarından en az etkilenir?

Cevap : Tren.


Soru : Soruları okuyalım, cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım.


1. Gitmek istediğimiz yere en kısa sürede ulaşmamızı sağlayan ulaşım aracı hangisidir?


Cevap : Uçak.


2. Gökçe Hanım İstanbul’dan Antalya’ya gitmeyi planlamaktadır. Gökçe Hanım’a bu seyahati için hangi ulaşım aracını tercih etmesini önerirsiniz? Bu ulaşım aracını önerme nedeniniz nedir? 


Cevap : Gökçe Hanım’a uçak ile seyahat etmesini öneririm. Çünkü uçakla İstanbul’dan Antalya’ya çok kısa sürede ve rahat bir şekilde ulaşabilir. Kara yolu ile yapılan otobüs veya özel araç yolculuğu uzun sürer, ama uçakla birkaç saatte varılabilir. 



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 27-28. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Oyun Araçlarını Güvenli Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 27-28. Sayfa Cevapları” öğrencilerin bisiklet, paten, scooter gibi oyun araçlarını güvenli bir şekilde kullanmayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde kask takmanın, koruyucu ekipman kullanmanın ve trafik kurallarına dikkat etmenin önemi kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 27-28. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Oyun Araçlarını Güvenli Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, oyun araçlarıyla trafikte güvenli hareket etmenin ve kurallara uymanın önemini açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 27, 28 Cevapları” sayesinde öğrenciler güvenli sürüş alışkanlıkları kazanır, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda kazalardan korunmayı öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Oyun Araçlarını Güvenli Kullanalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 27-28


Soru : Görseli verilen nesnelerin isimlerini örnekteki gibi yazarak bulmacayı çözelim.


Cevap :

Görseldeki bulmacadaki nesnelerin Türkçe karşılıkları şöyle:

1️⃣ Dizlik
2️⃣ Bisiklet
3️⃣ Dirseklik
4️⃣ Kask
5️⃣ Scooter
6️⃣ Kızak
7️⃣ Eldiven
8️⃣ Kaykay
9️⃣ Paten


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 28 Cevapları


Soru : Doğru takılmış güvenlik ekipmanlarını bulalım ve görsellerini boyayalım. Boyadığımız görseli seçme nedenimizi noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 27-28 Cevapları”

Soru : Metni okuyalım, metindeki bilgilerden yola çıkarak akıllı güvenlik ekipmanı (kask, dizlik, dirseklik veya eldiven) tasarlayalım. Tasarımımızı sınıf arkadaşlarımıza sunalım.

Akıllı Giysiler
Elektrik devresi ve mini algılayıcılarla donatılmış kumaşlardan yapılan giysiler kullanıcının kalp atış hızını, kanındaki oksijenin ve diğer gazların seviyesini, tükettiği kalori miktarını ve belirli bir zaman aralığındaki nefes alma sıklığını ölçebiliyor. Plastikten ve camdan yapılan özel kumaşlar elektronik devre sistemi ile donatılıyor. Bu sayede kumaşın yansıttığı ışığın miktarı, dolayısıyla da kumaşın rengi değişebiliyor. Pınar Dündar


Cevap :

Akıllı Kask Tasarımı (kısa)

  • Ne yapar? Düşmeyi algılar, baş darbesinde sesli/ışıklı uyarı verir; gerekiyorsa konum bilgisini aileye gönderir.

  • Sensörler: Darbe sensörü, ivmeölçer (düşme algılama), kalp atışı ve nefes ritmi sensörü.

  • Görünürlük: Ön–arka LED şeritler (gecede yanar, frenleyince daha parlak).

  • Rahatlık: Hafif gövde, hava kanalları, ayarlanabilir iç ped.

  • Hijyen: Çıkarılıp yıkanabilen iç astar.

  • Enerji: USB ile şarj edilen küçük pil, düşük güç tüketimi.

  • Uygulama: Telefonda “Güvendeyim” göstergesi; antrenman süresi, hız, kalp atışı kaydı.


Alternatif (kısa): Akıllı Dizlik/Dirseklik

  • Ne yapar? Kayma/düşmede titreşimli uyarı verir; eklemi korur.

  • Sensörler: Hareket ve darbe sensörü; ısınma uyarısı (aşırı zorlanmayı bildirir).

  • Konfor: Esnek kumaş, terletmeyen astar, cırt cırt ayar.

  • Görünürlük: Kenarlarda reflektör şerit.

Bu tasarımlar, metindeki “algılayıcılar + akıllı kumaş/ışık” fikrini kullanarak güvenliği ve görünürlüğü artırır.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Güvenli Yolları Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 25-26. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte güvenli yolları tercih etmenin önemini kavramasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde yaya geçitleri, alt ve üst geçitler gibi güvenli alanların kullanılması gerektiği öğrenilir. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Güvenli Yolları Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte kazalardan korunmak için güvenli geçiş alanlarının tercih edilmesinin önemini açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 25, 26 Cevapları” sayesinde öğrenciler güvenli yolları seçerek hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda daha bilinçli ve güvenli hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Güvenli Yolları Kullanalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 25-26


1. Yandaki görselde yayanın kullandığı yol güvenli midir?


Cevap : Evet. Yaya yolunu kullandığı için güvenlidir.


2. Yayaların kullandığı güvenli yollar hangileridir? Bunlara örnek verelim.


Cevap :

Yayaların kullandığı güvenli yollar şunlardır:

  • Yaya kaldırımı
  • Yaya geçidi
  • Üst geçit
  • Alt geçit
  • Okul geçidi
  • Işıklı yaya geçidi

Bu yollar yayaların araç trafiğinden korunarak güvenli şekilde ilerlemesini sağlar.


Soru : Oğuz ile Ece’nin konuşmalarını okuyarak soruları cevaplayalım.

Oğuz: Bugün okula gelirken arkandan yürüyordum. Sana seslendim ama beni duymadın.

Ece: Aaa! Hiç fark etmemişim. Bana seslendiğinde neredeydim?

Oğuz: Marketin önündeki yaya geçidinde yayalar için yeşil ışığın yanmasını bekliyordun. Seslendiğimi duymayınca kulağında kulaklık olduğunu fark ettim.

Ece: Evet, haklısın. Yolda yürürken müzik dinlediğim için duymamışım.

Oğuz: Yolda yürürken çevredeki sesleri duymanı engelleyecek şekilde kulaklıkla yüksek sesli müzik dinlemek güvenliğin için tehlikeli olabilir.

Ece: Yol boyunca kaldırımda yürüdüm. Karşıya geçerken yaya geçidini kullandım. Yayalar için yeşil ışığın yanmasını bekledim. Güvenli yolları tercih ettiğim için güvenliğimin tehlikede olduğunu düşünmüyorum.


1. Kiminle aynı fikirdesiniz? İşaretleyelim. Cevabımızı nedenleriyle açıklayalım.


Cevap : Oğuz ile aynı fikirdeyim. Çünkü yolda kulaklıkla yüksek sesle müzik dinlemek çevredeki sesleri duymamızı engeller. Korna veya uyarı seslerini duyamazsak kaza riski artar.


2. Güvenli yolları kullanmak yaya güvenliği için tek başına yeterli midir? Düşüncelerimizi sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Cevap :  Hayır, yeterli değildir. Güvenli yolları kullanırken de dikkatli olmak gerekir. Çevreyi dinlemek, ışıklara uymak ve dikkatini yola vermek güvenlik için önemlidir.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 26 Cevapları


Soru : Umay ve annesi Emine Hanım’ın güvenli yolları kullanarak kermese gidebilmeleri için izlemeleri gereken yolu kalemle çizelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 25-26 Cevapları”

Soru : Evimizden yürüyerek gittiğimiz bir yer (okul, market ya da park) seçelim. Evimiz ile belirlediğimiz bu yer arasındaki yolların krokisini defterimize çizelim. Bu yollardan hangilerinin güvenli olduğunu işaretleyelim.


Cevap :

Evimden okula giden yolu krokide şöyle gösterdim:

  • Evimin önünden başlayan kaldırımdan yürüdüm.
  • Kavşakta bulunan ışıklı yaya geçidinden karşıya geçtim.
  • Okula kadar uzanan yaya kaldırımı üzerinde yürümeye devam ettim.
  • Yolun bir kısmında üst geçit kullanarak karşıya geçtim.

Güvenli yollar olarak:

  • Kaldırım
  • Işıklı yaya geçidi
  • Üst geçit
  • Okulun önündeki yaya geçidi

💡 Krokide güvenli yolları yeşil kalemle işaretleyebilir, güvensiz olan yerleri kırmızı ile belirtebilirsiniz.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 21-22-23-24. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Yaya Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 21-22-23-24. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte yaya olarak güvenli davranışlar sergilemesini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde kaldırımı doğru kullanma, yaya geçitlerinden geçme ve trafik ışıklarına dikkat etmenin önemi kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 21-22-23-24. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Yaya Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, yaya olarak dikkat edilmesi gereken temel trafik kurallarını açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 21, 22, 23, 24 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte güvenli yürüyüş alışkanlıkları kazanır, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda daha bilinçli hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Yaya Kurallarını Öğrenelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 21-22-23-24


1. Trafikte yaya yollarında yürürken nelere dikkat edersiniz?


Cevap :

  • Kaldırımda yürürüm, araç yoluna inmem.

  • Telefonla ilgilenmem, çevreme dikkat ederim.

  • Kulaklıkla yüksek sesle müzik dinlemem.

  • Yolda tehlike varsa güvenli bir alana geçerim.


2. Yaya olarak karşıdan karşıya geçerken nelere dikkat edersiniz?


Cevap :

  • Yaya geçidi ve trafik ışıklarını kullanırım.

  • Önce sağa, sola, tekrar sağa bakarım.

  • Araçların durduğundan emin olmadan geçmem.

  • Koşmam, dikkatli ve hızlı adımlarla geçerim.


Soru : Görsellerden yola çıkarak güvenli karşıya geçiş yerlerinin isimlerini bulalım, noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • Yaya geçidi
  • Üst geçit
  • Alt geçit
  • Okul geçidi
  • Işıklı yaya geçidi
  • Yaya köprüsü
  • Alt yaya tüneli
  • Köprü (yayalar için yapılan küçük geçitler)

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 22 Cevapları


Güvenli geçiş yerlerinin bulunmadığı yerlerde ise karşıya geçerken Sol-Sağ-Sol kuralına uymamız gerekir.

1. Önce sola, sonra sağa, daha sonra tekrar sola bakarak yolu kontrol et.
2. Araç gelmiyorsa veya çok uzaktaysa dikkatli ve hızlı adımlarla yürü.
3. Yolun ortasına geldiğinde tekrar sağa bak.
4. Dikkatli ve hızlı adımlarla yürü ve geçişi tamamla.

Soru : Görselleri inceleyelim. Görselleri Sol-Sağ-Sol kuralına uygun şekilde numaralandıralım.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 22 Cevapları”

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 23 Cevapları


Soru : Elif güvenli karşıya geçiş yerlerinin olmadığı bir yolda karşıya geçmek istemektedir. Elif’in A noktasından karşı kaldırımdaki D noktasına güvenli bir şekilde geçmesi için sizce nelere dikkat etmesi gerekir? Elif’in karşıya geçmek için kullanması gereken güvenli yolu, harfleri birleştirerek gösterelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 23 Cevapları”

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 24 Cevapları


Soru : Görseli inceleyelim, tabloda verilen hareket yönlerine göre bireylerin karşıya güvenli geçiş yapıp yapmadıklarını belirleyelim. Geçiş güvenli ise (✓) simgesini, güvenli değil ise (X) simgesini boyayalım.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 21-22-23-24 Cevapları”

Soru : Cümleleri okuyalım, cümledeki ifade doğruysa “Doğru”, yanlış ise “Yanlış” seçeneğini çember içine alarak işaretleyelim ve çıkışa adım adım ulaşalım. Ulaştığımız çıkış kutusunu boyayalım.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 24 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 17-18-19-20. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafik İşaretlerini ve İşaret Levhalarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 17-18-19-20. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafik işaretlerini ve işaret levhalarını tanımasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde yol kenarındaki uyarı, yasaklama ve bilgi levhalarının anlamı kolayca kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu rahatça anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 17-18-19-20. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafik İşaretlerini ve İşaret Levhalarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte güvenli hareket etmek için bu levhaların ne anlama geldiğini örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 17, 18, 19, 20 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafik işaretlerini doğru yorumlamayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafik İşaretlerini ve İşaret Levhalarını Tanıyalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 17-18-19-20


Soru : Soruları okuyalım, cevaplarımızı sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


1. Günlük yaşantınızda hangi trafik işaretleri ile karşılaşıyorsunuz? 


Cevap : Dur, yol ver, yaya geçidi, okul geçidi, hız sınırı, park yasağı, kavşak uyarı işaretleri, ışıklı trafik lambaları.


2. Trafik işaret levhaları hangi geometrik şekillerdedir? Bildiklerimizi söyleyelim.


Cevap : Üçgen, daire, kare, dikdörtgen, sekizgen (dur işareti).


1. Sizce, trafikte yer işaretlerine neden ihtiyaç duyulmuştur?


Cevap : Araç ve yayaların düzenli ve güvenli hareket etmesi, kaza riskinin azalması ve trafiğin akışının sağlanması için yer işaretlerine ihtiyaç duyulmuştur.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 19 Cevapları


Soru : Öğrendiğimiz trafik işaret levhalarından birinin görselini boş olan kutuya çizelim. Çizdiğimiz trafik işaret levhası neden önemlidir? Araştırarak noktalı yerlere yazalım.


Cevap :  “DUR” Lehvası Bu işaret önemlidir çünkü sürücülere yolun devamında durmaları ve kontrol ettikten sonra geçmeleri gerektiğini bildirir. Kazaların önlenmesine ve yayaların güvenliğine katkı sağlar.


Soru : Sizce, trafik işaret levhalarını korumak neden kanunen zorunlu hâle getirilmiştir? Düşüncelerimizi sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :  Çünkü trafik işaret levhaları sürücü ve yayalara yol, yön ve tehlikeler hakkında bilgi verir. Levhalar zarar görür veya kaybolursa kazalar artar, trafik düzeni bozulur ve insanların güvenliği tehlikeye girer. Bu nedenle korunmaları yasal zorunluluktur.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 20 Cevapları


Soru : a. Bilgileri okuyalım, soruları cevaplayalım.

Bir trafik işaretinin yol kullanıcıları tarafından kısa sürede fark edilmesi ve anlaşılır olması trafik güvenliği için önemlidir. Bu nedenle 8 Kasım 1968’de Viyana’da Karayolu Işıklı İşareti ve İşaret Levhaları Anlaşması imzalanmıştır. 74 ülke tarafından onaylanan anlaşmayı Türkiye 23 Ocak 2013 tarihinde imzalamıştır. Anlaşmayı imzalayan ülkelerde tüm trafik işaretlerinin renkleri standart hâle getirilmiştir.


1. Karayolu Işıklı İşareti ve İşaret Levhaları Anlaşması’nı imzalayan ülkelerin ortak amacı nedir?


Cevap : Trafik işaretlerinin renk ve şekillerini standart hâle getirerek tüm yol kullanıcılarının işaretleri kolayca fark etmesini ve anlamasını sağlamak, böylece trafik güvenliğini artırmak.


2. Sizce, yıllar önce yapılan bu anlaşma günümüzde yol kullanıcıları için hâlen önemli midir? Neden?


Cevap :  Evet, önemlidir. Çünkü ülkeler arası trafik işaretlerinin aynı olması sürücülerin ve yayaların gittiği her yerde işaretleri tanıyıp güvenli şekilde hareket etmesini sağlar ve kazaları önler.


İnsansız hava aracı olarak adlandırdığımız drone (dıron) teknolojik gelişmeler sonucunda hayatımıza girmiştir. Bu araçların hava trafiğinde oluşturabileceği tehlikeleri önlemek için havaalanlarının etrafına fotoğraftaki tabelalar yerleştirilmiştir.

Görsel 4. İnsansız Hava Aracı Uçarmak Yasaktır Tabelası

Soru : b. Yukarıdaki bilgiden yola çıkarak bir A4 kâğıdına gelecekte ihtiyaç duyulacak bir trafik işaret levhası tasarlayalım. Tasarımımızı sınıf panomuzda sergileyelim.


Cevap :

Gelecekte ihtiyaç duyulabilecek bir trafik işareti tasarımı:

  • İşaret Adı: Elektrikli Scooter ve Bisiklet Yolu

  • Görsel Tanımı: Mavi zemin üzerinde bir elektrikli scooter ve bisiklet sembolü.

  • Anlamı: Bu yol veya şerit yalnızca elektrikli scooter ve bisikletler için ayrılmıştır, diğer araçlar giremez.

Bu işaret, son yıllarda yaygınlaşan elektrikli scooter ve bisikletlerin güvenli şekilde yol almasını sağlamak ve kazaları önlemek için kullanılabilir.


Soru : Trafik işaret levhaları ile ait oldukları trafik işaret grubunu, levhaların yanındaki kutuları boyayarak örnekteki gibi eşleştirelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 17-18-19-20 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 13-14-15-16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikle İlgili Temel Kavramları Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 13-14-15-16. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikle ilgili temel kavramları öğrenmesine ve günlük hayatta doğru şekilde kullanmasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde trafik, yaya, araç, yol ve geçit gibi kavramların anlamı kolayca kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu daha rahat anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 13-14-15-16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikle İlgili Temel Kavramları Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte güvenli hareket edebilmek için bilinmesi gereken temel bilgileri örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 13, 14, 15, 16 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafik kurallarını daha iyi kavrayarak hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikle İlgili Temel Kavramları Öğrenelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 13-14-15-16


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 13 Cevapları


Soru : İletişim kurarken trafikle ilgili pek çok kavram kullanırız. Örnekteki gibi günlük konuşmalarımızda kullandığımız, trafikle ilgili kavramların yer aldığı cümleleri sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Babam sabah işe giderken trafik ışıklarında durdu.

  • Okula gelirken yaya geçidinden karşıya geçtim.

  • Otobüs durağında toplu taşıma aracı bekledik.

  • Annem arabaya binince hemen emniyet kemerini taktı.

  • Dün şehir merkezinde trafik çok yoğundu.

  • Babam hız sınırına dikkat ederek araba kullandı.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 13-14 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyerek görsellere ait tanımları okuyalım. Bulmacada her harf bir sayı ile eşleştirilmiştir. Trafikle ilgili kavramları sayı ipuçlarından yararlanarak bulalım, örnekteki gibi yazalım.


Cevap :

  1. Kara yolunda insan, hayvan ve yük taşımaya yarayan araçlardır. : TAŞIT

  2. Kara yolunda taşıt yolu kenarı ile ev, dükkân, arazi vb. arasında kalan ve sadece yayaların kullanımına ayrılmış olan alanlardır. : YAYA KALDIRIMI

  3. Üzerindeki simge, renk ve yazı ile özel bir yönergenin aktarılmasını sağlayan, sabit veya taşınabilir trafik düzenleridir. : TRAFİK İŞARET LEVHASI

  4. İnsanların ulaşım ihtiyacını çok sayıda insan taşımaya elverişli araçlarla karşılayan ulaşım sistemidir. : TOPLU TAŞIMA

  5. Trafik akışını aksatmadan yayaların güvenli bir şekilde karşıya geçmelerini sağlayan, kara yolu üstündeki köprü biçiminde geçitlerdir. : ÜST GEÇİT

  6. Trafiği düzenlemede kullanılan, üzerinde çeşitli renk, simge, yazı bulunan, belirli yanma süresi olan ışıklarla bir yönergenin aktarılmasını sağlayan cihazlardır. : IŞIKLI TRAFİK İŞARET CİHAZI

  7. Trafik akışını aksatmadan yayaların güvenli bir şekilde karşıya geçmelerini sağlayan, kara yolu altındaki geçitlerdir. : ALT GEÇİDİ

  8. Taşıt yolunda yayaların karşıya güvenli geçebilmelerini sağlamak üzere trafik işaretleri ile belirlenmiş alanlardır. : YAYA GEÇİDİ

  9. Yaya kaldırımı bulunmayan kara yolunda yayaların ve hayvanların kullanacağı, zorunlu hâllerde de araçların faydalanabileceği alanlardır. : BANKET


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 15 Cevapları


Soru : Trafikle ilgili kavramların neler olduğunu ve anlamlarını öğrendik. Peki, bu kavramlar olmasaydı günlük hayatımızda neler olurdu? Düşünelim, düşüncelerimizi noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • Trafik işaret levhası olmasaydı sürücüler ve yayalar hangi yöne gideceğini, nerede durması gerektiğini bilemezdi. Tehlikeli yerler fark edilmez, kazalar çoğalır ve yollar güvensiz hâle gelirdi.

  • Yaya geçidi olmasaydı yayalar karşıdan karşıya geçmekte zorlanır, araçlar onlara yol vermezdi. Bu durum kazalara yol açar, özellikle çocuklar ve yaşlılar için geçiş çok tehlikeli olurdu.

  • Yaya kaldırımı olmasaydı yayalar araçların kullandığı yollarda yürümek zorunda kalırdı. Bu durum büyük bir risk yaratır ve kazalara neden olurdu.

  • Üst geçit olmasaydı yayalar hızlı akan trafiğin içinden geçmek zorunda kalırdı. Bu da ciddi kazalara yol açabilirdi.

  • Toplu taşıma olmasaydı herkes kendi aracıyla yolculuk yapmak zorunda kalırdı. Trafik yoğunlaşır, hava kirliliği artar ve ulaşım çok daha pahalı hâle gelirdi.

  • Banket olmasaydı arıza yapan araçlar güvenli bir şekilde kenara çekilemezdi. Yayalar da güvenli bir yürüyüş alanı bulamaz, kaza riski artardı.

  • Alt geçit olmasaydı yayalar yine araçların arasından karşıya geçmek zorunda kalır, bu da hem tehlike hem de trafik karmaşası yaratırdı.

  • Taşıt olmasaydı insanlar uzak mesafelere ulaşmak için yürümek zorunda kalırdı. Yolculuklar çok uzun sürer ve günlük hayat oldukça zorlaşırdı.

  • Işıklı trafik işaret cihazı olmasaydı kavşaklarda hangi aracın ya da yayanın önce geçeceği bilinmezdi. Trafik karışır, kazalar artar ve yollar güvensiz olurdu.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 16 Cevapları


Soru : Çocuklar trafikle ilgili kavramların yazılı olduğu kâğıtlar hazırlamışlardır. Soruları okuyalım, cevapları çocukların hazırladığı kâğıtlardan seçelim noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Hangileri yayaların karşıya güvenli geçişleri için kullandıkları alanlardır? : Yaya geçidi, Üst geçit, Alt geçit
  2. Hangileri insanları bilgilendirme amacıyla hazırlanmıştır? : Trafik işaret levhası, Işıklı trafik işaret cihazı
  3. Taşıt yolunun kenarında yayalar için ayrılmış alanlara ne ad verilir? : Yaya kaldırımı
  4. Hangileri ulaşım ihtiyacının karşılanmasını sağlar? : Taşıt, Toplu taşıma
  5. Trafiğin akışını aksatmamak amacıyla yapılan geçitler nelerdir? : Üst geçit, Alt geçit
  6. Hangisi zorunlu hâllerde araçların da faydalanabileceği yaya yollarıdır? : Banket


 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 10-11-12. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 10-11-12. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte can güvenliğinin önemini kavramasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde yayaların, sürücülerin ve yolcuların trafik kurallarına uyarak güvenli bir şekilde hareket etmeleri gerektiği anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca öğrenmesini ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 10-11-12. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte dikkatli olmanın ve kurallara uymanın hayati önemini örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 10, 11, 12 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte güvenli davranışlar geliştirir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikte Can Güvenliğinin Önemini Fark Edelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 10-11-12


Soru : Trafik denince aklımıza gelen kelimeler nelerdir? Yazalım.


Cevap : Araç, yol, sürücü, yaya, ışık, trafik işareti, emniyet kemeri, kaza, polis, hız, toplu taşıma.


Soru : Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük’te ve Karayolları Trafik Kanunu’nda yer alan trafik tanımlarını okuyalım. Bu iki tanımdan yola çıkarak kendi trafik tanımımızı yazalım.


Cevap : Trafik; kara yollarında araçların, yayaların ve hayvanların düzenli ve güvenli bir şekilde hareket etmesini sağlayan kurallar ve işaretler bütünüdür.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 11 Cevapları


Soru : Emniyet kemerinin gelişimini gösteren zaman şeridini inceleyelim. Soruları konuşarak cevaplayalım.

1930 : Birçok Amerikalı doktor, arabasına iki noktadan araca bağlı emniyet kemeri yerleştirdi ve araba üreticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi için ısrar etti.
1950 : Colorado (Kolorado) Eyaleti Tıp Birliği, emniyet kemerlerinin bütün otomobillere yerleştirilmesi için bir bildiri yayımladı.
1955 : California (Kaliforniya), araç kullanmak için emniyet kemeri takmayı zorunlu hâle getirdi.
1967 : Amerikalı araç üreticileri, arka koltuklara da emniyet kemeri yerleştirdi.
1970 : İsveç, arka koltukta emniyet kemeri bulunmasını zorunlu hâle getirdi.
1987 : New York (Niv York), okul servislerinde ve otobüslerde emniyet kemerini zorunlu hâle getirdi.


1. Emniyet kemerini ilk kullanan kişilerin mesleği nedir?


Cevap : Doktorlar.


2. Sizce, bu kişilerin meslek hayatında karşılaştıkları hangi olaylar emniyet kemerinin bütün otomobillere yerleştirilmesi fikrinde etkili olmuştur?


Cevap :  Doktorlar, trafik kazalarında çok sayıda yaralanma ve ölüm gördükleri için araçlara emniyet kemeri takılmasını önermiştir.


3. Emniyet kemerinin tasarımı ve kullanımı zaman içerisinde nasıl bir gelişim göstermiştir?


Cevap :  Önce ön koltuklara iki noktalı kemerler yerleştirildi, sonra arka koltuklara da takıldı ve okul servisleri ile otobüslerde zorunlu hâle getirildi.


4. İnsanların hangi temel ihtiyacı, emniyet kemerinin icadı ve zaman içerisindeki gelişiminde etkili olmuştur?


Cevap :  Can güvenliği ve kazalardan korunma ihtiyacı.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 12 Cevapları


Soru : Metni okuyarak soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım.

2018’de İçişleri Bakanlığı tarafından 81 ilde “trafik güvenliği farkındalığı” kapsamında proje başlatılmıştır. Görsel ve sosyal medyada kampanya tanıtımı yapılarak kırmızı düdük, görev kartı ve el broşürleri uygulama noktalarında çocuklarımıza dağıtılmıştır.

Kampanyanın amacı çocukların birer trafik polisiymiş gibi sorumluluk bilinci kazanmasıdır. Çocuklar, anne ve babaları araç kullanırken cep telefonu kullanımı, aşırı hız ve emniyet kemeri hususlarında kural ihlali yaptıklarında onları kırmızı düdük çalarak uyarırlar. Projede 4 radyo spotu, 3 kampanya tanıtım filmi ve 81 ilde asılacak 10 bin afiş hazırlanmıştır.


1. Kırmızı düdük projesinin amacı nedir? 


Cevap : Çocukların birer trafik polisi gibi sorumluluk bilinci kazanmasını sağlamak.


2. Kırmızı düdük projesinde çocuklar hangi durumlarda sorumluluk alacaklardır? 


Cevap :  Anne ve babaları cep telefonu kullanırsa, aşırı hız yaparsa, emniyet kemeri takmazsa onları kırmızı düdük çalarak uyarmak.


3. Kırmızı düdük, trafikte nasıl bir fark yaratmış olabilir? 


Cevap : Sürücülerin kurallara daha fazla uymasını sağlamış, trafik güvenliği konusunda farkındalık artırmıştır.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı 109-110-111-112. Sayfa Cevapları Ada Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kitabı 109-110-111-112 Sayfa Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu kitap, İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Cevapları ile birlikte kullanıldığında ünite etkinliklerini daha kolay tamamlamalarını sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı 109-110-111-112. Sayfa Cevapları Ada Yayıncılık”

Özellikle 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konuyu bütün yönleriyle anlamalarına ve yorumlamalarına yardımcı olur. Bu nedenle 4. Sınıf Türkçe Ada Yayınları Kitabı 109, 110, 111, 112 Sayfa Cevapları, derslerde aktif bir öğrenme süreci sunar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 109-110-111-112


ANADOLU ATASÖZLERİNDE ÖZDEŞLEŞİR 

Anadolu’nun yıllanmış sirke gibi keskin, bir kalemde söylenen sözleri vardır. İlkin, kimin söylediği bilinmez. Atalarımız söylemiştir derler ve geçerler. Bu yüzden her gün, tekerlemeler gibi dillerden düşmeyen bu özlü sözlere “atasözleri” adı verilir.

Anadolu’nun sözlü geleneği arasında halk hikâyeleri ve masallarının yanı sıra, atasözleri de önemli bir yer tutar. (…) Her atasözü, bir dünya görüşüne, yüzyılların oluşturduğu bir hayat tecrübesine dayanır. “Atalarım şöyle demiş” diyerek söze başlayan bir kişi, konusuyla ilgili atasözlerini sıralayıverdi mi akan sular durur. Doğru söze, hakçasına yerinde söylenmiş bir çift söze kim ne diyebilir? Söz gelimi “Gülü seven dikenine katlanır.” atasözüyle sohbeti bağlayan kişi karşısında, başka söz yavan olur. Güzelin de kusurları (…) vardır. Seviyorsan, tatlı inciten küçük dikenlerine katlanacaksın. Hele ayrılanların bir gün kavuşabileceklerini belirleyen “Dağ dağa kavuşmaz, insan insana kavuşur.” atasözündeki teselli, insanoğluna umut, umuttan doğan mutluluk verir.

Anadolu’nun bitmez tükenmez binlerce, on binlerce atasözü dilden dile, ağızdan ağıza bize kadar ulaşan baba öğütleri, doğruyu, iyiyi telkin eden insanlık ilkeleridir. “Ayağını yorganına göre uzat.” derken hesaplı ve tedbirli olmayı, “Sürüden ayrılan kuzuyu kurt kapar.” derken birlik ve beraberliği, “Ağaç yaşken eğilir.” derken ailede çocukların küçük yaştan eğitimini öğütler. “Kabahat samur kürk olsa kimse sırtına almaz.” sözündeki gerçek her zaman, her devirde geçerlidir. “Ne ekersen onu biçersin.” “Taşıma su ile değirmen dönmez.” “Keskin sirke küpüne zarardır.”

“Üzüm üzüme baka baka kararır.” atasözleri, elmas parçası gibi devirler geçse de yıpranmaz, değerini yitirmez.

Kökleri tarihimizin derinliklerine inen ve geniş bir hayat felsefesini içine alan Türk atasözlerinin çoğu, zaman içinde Türk bilginlerince derlenmiş, dilden yazıya dökülmüştür. Türk şairleri, atasözleriyle şiirler, destanlar düzmüş; atasözleriyle öğütler vermiştir.

Mehmet ÖNDER
Anadolu Atasözlerinde Özdeşleşir

(1-6. soruları metne göre cevaplayınız.) 


1. Anadolu’nun sözlü geleneğinde hangi unsurlar yer kaplar? 


Cevap : Halk hikâyeleri, masallar ve atasözleri.


2. Atasözleri, hangi olaylar sonucunda ortaya çıkmıştır? 


Cevap : Yüzyılların birikimi olan hayat tecrübeleri ve gözlemler sonucunda.


3. Atasözleri hangi değerli taşa benzetilmiştir? 


Cevap : Elmas parçasına.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


4. Metinde geçen atasözleri nelerdir? 


Cevap : “Gülü seven dikenine katlanır.”, “Dağ dağa kavuşmaz, insan insana kavuşur.”, “Ayağını yorganına göre uzat.”, “Sürüden ayrılan kuzuyu kurt kapar.”, “Ağaç yaşken eğilir.”, “Kabahat samur kürk olsa kimse sırtına almaz.”, “Ne ekersen onu biçersin.”, “Taşıma su ile değirmen dönmez.”, “Keskin sirke küpüne zarardır.”, “Üzüm üzüme baka baka kararır.”


5. Atasözleri, insanlara neleri öğütler? 


Cevap : Doğruyu, iyiyi, hesaplı ve tedbirli olmayı, birlik ve beraberliği, küçük yaştan eğitimi ve yaşam derslerini.


6. Atasözlerinin çoğu kimler tarafından derlenmiştir? 


Cevap : Türk bilginler ve şairler tarafından.


7. Metnin ana fikri nedir? 


Cevap : Atasözleri, geçmişten günümüze ulaşan, insanlara yaşam ve ahlak dersleri veren değerli sözlerdir.


8. Erdemler teması içinde en çok hangi metni beğendiniz? Nedenleriyle birlikte yazınız.


Cevap : “Erdemler konusundaki metinlerden en çok ‘Bölüşmek Güzeldir’i sevdim, çünkü paylaşmanın hem adil hem de insanı mutlu eden bir davranış olduğunu vurguluyordu.


9. Erdemler teması sürecinde öğrendiğiniz atasözlerinden ve deyimlerden iki tanesini yazarak bunları kısaca açıklayınız.


Cevap :

Atasözü Anlamı
1. Çalışan kazanır. Emek veren kişi başarılı olur.
2. Azimle bir işin üstesinden gelinir. Kararlılık ve gayretle her iş başarılır.
3. Taş yerinde ağırdır. Her şeyin en uygun olduğu bir yeri vardır; yerinde olmak önemlidir.
4. Ayağını yorganına göre uzat. Gelirine göre harcama yap, israf etme.
5. Damlaya damlaya göl olur. Küçük birikimlerle büyük işler yapılır.
6. Ne ekersen onu biçersin. Yaptığın işin karşılığını alırsın.
7. Gülü seven dikenine katlanır. Güzel şeylere ulaşmak için zorluklara katlanmak gerekir.
8. İşleyen demir ışıldar. Sürekli çalışan kişi başarılı olur.
9. Sabır acıdır, meyvesi tatlıdır. Zorluklara katlanmak sonunda güzel sonuçlar getirir.
10. Acele işe şeytan karışır. Aceleyle yapılan işler genellikle hatalı olur.

4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


10. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

Dinleme esnasında dikkatimi dağıtacak durumlardan kaçınmalıyım. = Doğru
Dinleme esnasında arkadaşımla konuşabilirim. = Yanlış
Konuşan kişinin sözünü kesebilirim. = Yanlış
Dinleme esnasında başka işlerle uğraşabilirim. = Yanlış
Dinlediğim kişiyle aynı fikirde olmasam bile onu saygıyla dinlemeliyim. = Doğru
Dikkatimi dinlediğim şeye ya da konuşmacıya yöneltmeliyim. = Doğru
Dinleme esnasında kendimi konuşan kişinin yerine koymalıyım. = Doğru
Dinleme esnasında gözlerimi kapatabilirim. = Yanlış
Dinleme esnasında söz almadan konuşabilirim. = Yanlış


11. Aşağıda verilen noktalama işaretlerinin nerelerde kullanıldığını söyleyerek bu noktalama işaretlerini birer cümle içinde kullanınız.


Cevap :

İşte noktalama işaretlerinin kullanıldığı yerler ve örnek cümleler:

Nokta (.) → Cümlelerin sonuna konur.
Cümle: Bugün okula çok erken geldim.

Virgül (,) → Cümlede eş görevli sözcükleri, ara cümleleri ayırmak için kullanılır.
Cümle: Elma, armut, muz ve portakal aldım.

Kısa çizgi (-) → Arasözlerde, satır sonunda kelime bölünmelerinde veya sayı aralıklarında kullanılır.
Cümle: 2020-2023 yılları arasında bu projeyi yürüttük.

Soru işareti (?) → Soru cümlelerinin sonunda kullanılır.
Cümle: Bugün sinemaya gidecek misin?

Kesme işareti (’) → Özel isimlerde iyelik eki, kısaltmalar ve tarihlerde kullanılır.
Cümle: Atatürk’ün fikirleri çok değerlidir.

Ünlem işareti (!) → Duygu ve ünlem bildiren cümlelerin sonunda kullanılır.
Cümle: Ne kadar güzel bir gündü!

İki nokta (:) → Açıklama, örnek veya alıntıdan önce kullanılır.
Cümle: Alışveriş listem şunlardan oluşuyor: ekmek, süt, peynir.


4. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


12. Aşağıdaki ifadelerde eksik bırakılan yerleri verilen kelimelerden uygun olanlarıyla tamamlayınız.


Cevap :

Atasözleri kısa sözlerdir.
Deyimler en az iki kelimenin bir araya gelmesiyle oluşur.
Deyimlerde kelimelerin yerleri değiştirilemez.
Atasözleri kalıplaşmış ve özlü sözlerdir.
Deyimleri oluşturan sözcükler genellikle mecaz anlamlarıyla kullanılır.
Atasözlerinin kimin tarafından söylendiği belli değildir.
Atasözleri eski zamanlardan günümüze ulaşmışlardır.


13. Aşağıda verilen paragrafı okuyunuz. Siz, Emine’nin yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız? Düşüncelerinizi açıklayınız. Konuşmanızın sonunda konuşmanızı beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle açıklayınız.

Emine, beslenme çantasını aldı askıdan. Önce örtüsünü çıkarıp sırasının üzerine serdi. Sonra beslenme kabını çıkardı çantasından. Kabın kapağını sakince açtı.

Annesi, çok sevdiği gözlemeyi iki parçaya bölüp koymuştu. Bir parça alıp iştahla ağzına götürmüştü ki hemen çaprazında oturan Metin’e takıldı gözü. Sırasının üzeri bomboştu. Kabına baktı. Gözlemenin bir parçası öylece duruyordu. Bir parçayla doymasına imkân yoktu. (…)


Cevap :

Emine’nin yerinde olsaydım, gözlemenin bir parçasını Metin ile paylaşırdım. Böylece hem arkadaşımı mutlu etmiş olur hem de paylaşmanın önemini göstermiş olurdum. Benim davranışım, sınıfta yardımlaşma ve arkadaşlık duygusunu güçlendirirdi.

Konuşmamı beğendim çünkü paylaşmanın önemini ve arkadaşlara karşı duyulan sorumluluğu vurguladım. Ayrıca örnek bir davranış önerisi sundum ve düşüncelerimi açık şekilde ifade ettim.


Soru :  İmkânlarınız dâhilinde Hacivat ya da Karagöz maskesi yaparak sınıfa getiriniz. 


Cevap : Ailenizle birlikte bu etkinliği yaparak sınıfa getiriniz. Forum MEB ve Forum Sınıf Kitabı Ailesi olarak iyi eğlenceler dileriz.



 

Our Score
error: Content is protected !!