4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 58-59-60-61-62. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı İlk Yardım Malzemelerini Tanıyalım  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 58-59-60-61-62. Sayfa Cevapları” öğrencilerin ilk yardım malzemelerini tanımasına ve bu malzemelerin hangi durumlarda kullanılabileceğini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde ilk yardım çantasında bulunması gereken malzemeler ve bunların acil durumlarda nasıl kullanılacağı anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 58-59-60-61-62. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 2. ÜNİTE: TRAFİKTE İLK YARDIM : İlk Yardım Malzemelerini Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, bandaj, sargı bezi, makas, eldiven ve yara bandı gibi temel ilk yardım malzemelerinin görevlerini açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 58, 59, 60, 61, 62 Cevapları” sayesinde öğrenciler acil durumlarda bilinçli hareket etmeyi öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirebilir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı İlk Yardım Malzemelerini Tanıyalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62


1. Okulunuzda ecza dolabı var mı? Varsa nerede bulunmaktadır? 


Cevap : Evet, okulumuzda ecza dolabı var. Genellikle öğretmenler odasında / revirde / müdür yardımcısının odasında bulunuyor.


2. Sizce, ecza dolabının içinde yer alması gereken malzemeler nelerdir? Malzemeleri aşağıdaki ecza dolabının raflarına çizelim.


Cevap :

  • Yara bandı
  • Sargı bezi
  • Gazlı bez
  • Makas
  • Turnike
  • Antiseptik solüsyon (örneğin oksijenli su)
  • Pamuk
  • Termometre
  • Eldiven
  • Ağrı kesici ilaçlar (öğretmen kontrolünde)
  • Yanık kremi
  • Soğuk kompres jeli

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 62 Cevapları


Soru : “Hangi İlk Yardım Malzemesiyim?” oyununu hazırlayalım ve oyunu arkadaşlarımızla oynayalım.

Malzemeler: Karton, makas, yapıştırıcı, cetvel, boya kalemleri, araçlarda bulunan ilk yardım malzemelerinin görselleri.
Nasıl Yapılır?
Kartondan 10 x 10 cm boyutunda 13 adet kare parça keselim. Kestiğimiz parçaların bir yüzüne araçlarda bulunan ilk yardım malzemelerinin isimlerini yazalım, diğer yüzüne ilk yardım malzemelerinin görsellerini yapıştıralım veya çizelim.
Nasıl Oynanır?
→ Oyun en az iki kişiyle oynanır.
→ Görseller üste bakacak şekilde kartları üst üste dizelim.
→ Oyuna başlama sırasını kura çekerek belirleyelim.
→ Birinci oyuncu en üstte yer alan kartı alır ve kartın arka yüzüne bakmamak şartıyla görselde yer alan malzemenin ismini ve kullanım amacını söyler.
→ Cevap oyuncular tarafından kontrol edilir, doğru ise oyuncu kartı alır. Yanlış cevaplanan kart kenara ayrılır.
→ Kart seçme sırası diğer oyuncuya geçer ve oyun aynı kurallarla devam eder.
→ Tüm kartlar bittiğinde en fazla karta sahip olan oyuncu oyunu kazanır.


Cevap : Bu oyunu sınıfta arkadaşlarınızla birlikte oynayınız. 


Soru : Görselleri inceleyerek ilk yardım çantasında bulunması gereken malzemeleri işaretleyelim. Görsellerde yer almayan ilk yardım malzemelerini söyleyelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 58-59-60-61-62 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 55-56. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 55-56. Sayfa Cevapları” öğrencilerin 1. ünite boyunca öğrendiklerini tekrar ederek pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde trafik kurallarına uymanın önemi, yaya ve sürücü güvenliği, toplu taşıma araçlarında dikkat edilmesi gereken kurallar ve ilk yardım bilgileri yeniden hatırlanır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 55-56. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte güvenli hareket etmenin temel kurallarını tekrar ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesini sağlar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 52, 55, 56 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafik bilincini pekiştirir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirebilir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 55-56


A. Tutum Ölçeği’nde yazan cümleleri okuyalım, ifadelerden kendimiz için uygun olanını işaretleyelim.


Cevap :

Ölçütler Evet Bazen Hayır
Karşıya geçerken güvenli karşıya geçiş yerlerini tercih ederim. ✔️
Güvenli olmayan yerlerden karşıya geçerken sol–sağ–sol kuralına uyarım. ✔️
Trafik kurallarına uymayan insanlar gördüğümde onları nazik bir dille uyarırım. ✔️
Oyun araçlarını kullanırken güvenlik ekipmanları sayesinde yaralanmalardan korunurum. ✔️
Trafikte güvenliğimi sağlamak için trafik işaret levhalarının anlamlarını bilirim. ✔️
Arkadaşlarımla yaya kaldırımında yürürken karşıdan gelene engel olacak şekilde yürümem. ✔️

B. Cümleleri okuyarak doğru ifadelerin başına “D”, yanlış ifadelerin başına “Y” yazalım.


Cevap :

  • Yanlış : Taşıtlara zarar vermek ülke ekonomisini olumlu etkiler.
  • Doğru : Park hâlindeki araçlarda oluşabilecek yangınlar da kazalara neden olabilir.
  • Doğru : Bir yolcunun, aracın ön koltuğunda oturabilmesi için en az 135 cm boy uzunluğuna sahip olması gerekir.
  • Doğru : Yük taşıtlarında yolcu koltukları yerine yüklerin taşındığı boş alanlar vardır.
  • Yanlış :Trafikte bulunan herkes trafik kurallarına uyarsa trafik kazalarının meydana gelme olasılığı artar.
  • Doğru : Taşıtlara asılmak ve tutunmak trafikteki tehlikeli davranışlardandır.

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 56 Cevapları


C. Cümlelerin anlamlarına uygun kelime ve kelime gruplarını noktalı yerlere yazarak cümleleri tamamlayalım.


Cevap :

  1. Otomobilde arka koltuktakiler de emniyet kemeri kullanmalıdır.
  2. Gece trafikte görünür olursak güvende oluruz.
  3. Trafikte sabırlı olmalı, kornayı gereksiz çalmamalıyız.
  4. Toplu taşıma araçlarına binerken sıra olmalıyız.
  5. Trafik yoğunluğunu önlemek için toplu taşıma araçlarını kullanmalıyız.
  6. On bir yaşından küçük çocuklar trafiğe kapalı yerlerde bisiklet kullanabilirler.

Ç.  Soruları okuyalım, soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım. 


1. Trafik yoğunluğunun artması nelere yol açar?


Cevap : Trafik yoğunluğu artınca araçlar yavaşlar ve uzun süre beklemeler olur. Zaman kaybı ve yakıt tüketimi artar. Hava kirliliği yükselir, stres ve öfke nedeniyle sürücüler arasında kavga ve dikkatsizlik yaşanabilir. Ayrıca yoğunluk kazalara ve acil durum araçlarının gecikmesine yol açabilir.


2. Yayaların yaya kaldırımında yürürken uyması gereken kurallar nelerdir?


Cevap :

  • Kaldırımda düzenli ve sağdan yürümek.

  • Koşmamak ve başkalarını itip kakmamak.

  • Telefonla meşgul olmadan çevreye dikkat etmek.

  • Engelli yollarını kapatmamak, sarı kılavuz çizgileri işgal etmemek.

  • Araç yoluna inmeyip güvenli alanlarda kalmak.


3. Trafik işaretinin anlamı nedir?


Cevap : Bisiklet giremez.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 52-53-54 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafik Kurallarına Uymak Hayatımızı Etkiler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 52-53-54. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafik kurallarına uymanın hayatımızı nasıl etkilediğini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde kurallara uymanın kazaları önlediği, trafik düzenini sağladığı ve hem yayaların hem de sürücülerin can güvenliğini koruduğu anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 52-53-54 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafik Kurallarına Uymak Hayatımızı Etkiler Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafik kurallarının güvenli bir yaşam için neden vazgeçilmez olduğunu örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 52, 53, 54 Cevapları” sayesinde öğrenciler hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda daha dikkatli ve güvenli hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafik Kurallarına Uymak Hayatımızı Etkiler Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 52-53-54


Soru : Sizce, trafik kuralları olmasaydı neler yaşanırdı? Cevabımızı örneklerle açıklayalım.


Cevap :

Trafik kuralları olmasaydı yollarda büyük bir düzensizlik olurdu ve kazalar çok artardı. Araçlar hangi yönden gideceğini bilemez, çarpışmalar yaşanırdı.

Örneğin ışıklar ve yaya geçitleri olmasa yayalar güvenli şekilde karşıya geçemezdi, sık sık yaralanmalar olurdu. Hız sınırı olmazsa sürücüler çok hızlı gider, hem kendi canlarını hem de başkalarının hayatını tehlikeye atarlardı. Kurallar olmadığı için sürücüler kavga edebilir, trafik tıkanır ve herkes için tehlikeli bir ortam oluşurdu.


Soru : Sizce, herkesin trafik kurallarına uyduğu bir ülkede trafikte hangi sorunlar (birey ve toplum açısından) yaşanmaz? Düşünelim, sınıf arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Herkesin trafik kurallarına uyduğu bir ülkede kazalar büyük ölçüde azalır, yaralanma ve can kaybı yaşanmaz. Trafik daha düzenli olur, sıkışıklık ve kavga gibi sorunlar ortaya çıkmaz.

Yayalar güvenli bir şekilde karşıya geçebilir, sürücüler birbirine saygı gösterir. Toplumda stres ve öfke azalır, zaman ve yakıt tasarrufu sağlanır. Böylece hem bireyler daha huzurlu yolculuk yapar hem de toplum daha güvenli ve düzenli bir trafik ortamına sahip olur.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 53 Cevapları


Soru : Trafik kazasının maliyeti ile ilgili kavram haritasını inceleyerek yorumlayalım.


Cevap :

Kavram haritasına göre trafik kazalarının maliyeti sadece araçların hasar görmesinden ibaret değildir.

  • Araç Masrafları: Kaza sonrası aracın tamiri ya da tamamen hurdaya ayrılması maddi kayıp oluşturur.

  • Yol ve Çevre Masrafları: Kaza olduğunda yolların onarımı, çevrenin düzeltilmesi için ek maliyet gerekir.

  • İnsani Masraflar: Kazalar can kaybına ve yaralanmalara yol açar. Tedavi masrafları, iş gücü kaybı gibi ciddi sonuçlar doğurur.

  • Genel Masraflar: Sigorta ödemeleri, polis ve adli süreçler de kazaların maliyetini artırır.

💡 Bu tablo bize trafik kazalarının hem ekonomik hem de insani açıdan çok büyük kayıplara yol açtığını ve kazaları önlemek için kurallara uymanın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.


Soru : Örnek olayı okuyarak soruyu cevaplayalım.

Ali, o sabah okul servisine yetişmek için apartmanın merdivenlerinden hızla inerken düştü. Kolunu hareket ettirmekte zorlanıyordu. Annesi şalıyla Ali’nin kolunu sabit tutacak şekilde sardıktan sonra onu hemen hastaneye götürdü.

Hastanenin otoparkında yer bulmakta zorlandılar. Bina girişine çok yakın yerler boştu ama o alanlar özel gereksinimli bireylerin park yeri olduğu için Ali’nin annesi o alanlara aracı park etmedi. Biraz daha ileride boş bir park yeri bulup aracı oraya park etti. Ali ve annesi park yerinden bina girişine kadar yürüdüler.


Ali’nin annesinin, aracı boş olan yerlere park etmemesinin kendilerine ve toplum hayatına etkileri nelerdir? Düşünelim, sınıf arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Ali’nin annesi, özel gereksinimli bireyler için ayrılan park yerine aracını bırakmayarak doğru ve saygılı bir davranış sergilemiştir. Bu davranış sayesinde engelli bireyler hak ettikleri park alanını rahatça kullanabilir ve günlük yaşamları kolaylaşır. Kendileri biraz daha uzağa yürümek zorunda kalsa da başkalarının ihtiyaçlarına saygı göstermiş olurlar. Toplumda yardımlaşma ve empati artar, insanlar kurallara uymanın önemini görür. Böylece trafik düzeni ve toplumsal saygı güçlenir.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 54 Cevapları


Soru : Sizce, trafik kuralları ile ilgili vatandaş olarak sorumluluklarımız nelerdir? Cevabımızı nedenleriyle açıklayalım.


Cevap :

  • Trafik kurallarına uymak (ışıklara ve işaretlere dikkat etmek).
  • Hız sınırlarına uymak ve güvenli sürüş yapmak.
  • Emniyet kemeri takmak.
  • Alkollü veya uykusuzken araç kullanmamak.
  • Telefonla ilgilenmeden dikkatli sürmek.
  • Yayalara ve geçiş üstünlüğü olan araçlara yol vermek.
  • Araçları kurallara uygun şekilde park etmek.
  • Toplu taşıma araçlarında yaşlılara, hamilelere ve engellilere yer vermek.
  • Yaya isek kaldırımda yürümek ve yaya geçidini kullanmak.
  • Trafikte sabırlı, saygılı ve sorumlu davranmak.

Bu kurallar hem kendi güvenliğimiz hem de toplumun düzeni için önemlidir.


Soru : Sizce, yaşadığınız il Güvenli Trafik Şehri Ödülü’nü alabilir mi? Cevabımızı nedenleriyle açıklayalım.


Cevap :

Evet: Çünkü şehrimizde trafik kurallarına uyan sürücüler ve yayalar çoğunlukta, yollar düzenli, trafik işaretleri yeterli ve denetimler sıkı yapılıyor. Bu nedenle trafik güvenliği sağlanıyor ve kazalar azalıyor.

Hayır: Çünkü hâlâ birçok kişi kurallara uymuyor, yanlış parklar yapılıyor, hız sınırına dikkat edilmiyor ve yayalara yeterince yol verilmiyor. Bu yüzden trafik güvenliği tam anlamıyla sağlanamıyor.


Soru : Trafik kurallarına uyma konusunda kimler hangi sorumluluklara sahiptir? Düşünelim, sınıfça etkinlikler tasarlayarak bir kampanya  planlayalım.


Cevap :

  • Sürücüler:

    • Hız sınırına uymak.

    • Emniyet kemeri takmak.

    • Telefonla ilgilenmemek ve dikkatli sürmek.

    • Yayalara ve geçiş üstünlüğü olan araçlara yol vermek.

  • Yayalar:

    • Yaya geçidinden geçmek.

    • Trafik ışıklarına uymak.

    • Kaldırımda yürümek, araç yoluna çıkmamak.

  • Yolcular:

    • Araç içinde emniyet kemeri takmak.

    • Sürücüyü meşgul etmemek.

    • Ayakta yolculuk yaparken tutamaklara tutunmak.

  • Devlet ve yetkililer:

    • Trafik işaret ve ışıklarını düzenlemek.

    • Kuralları denetlemek ve ihlal edenleri uyarmak/cezalandırmak.

    • Güvenli yollar ve kaldırımlar yapmak.

Kampanya fikri:

  • Slogan: “Kurallara Uyalım, Güvenli Yollar Kuralım!”

  • Etkinlikler:

    • Okullarda trafik tiyatrosu sahnelenmesi.

    • Afiş ve pankart hazırlama.

    • Sosyal medyada trafik bilinciyle ilgili videolar paylaşma.

    • Emniyet kemeri takma ve hız sınırı bilinci için broşür dağıtma.

Bu şekilde hem çocuklar hem yetişkinler trafik güvenliği konusunda bilinçlenebilir.


Soru : Metni okuyarak trafik kurallarının etkin bir şekilde uygulanmasına yönelik bir öneri yazalım.

Trafikte üç boyutlu yaya geçidi sayesinde sürücüler yaya geçidine yaklaştıklarında geçit önünde kasis olduğunu düşünerek hızlarını düşürmek zorunda kalıyor. Bu sayede yayaların yaya geçidini daha güvenli kullanmaları sağlanıyor.


Cevap : Trafik kurallarının daha etkili uygulanabilmesi için yaya geçitlerinin üç boyutlu olarak tasarlanması yayaların güvenliğini artırabilir. Ayrıca geçitlere yaklaşan sürücülerin hızını otomatik olarak ölçen ve sınırı aşanlara uyarı veren elektronik tabelalar yerleştirilebilir. Böylece sürücüler hızlarını düşürür, yayalar da güvenle karşıdan karşıya geçebilir.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 50-51. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikte Sorumlu, Sabırlı ve Saygılı Olalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 50-51. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte sorumlu, sabırlı ve saygılı davranışlar sergilemesinin önemini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde kurallara uymanın, başkalarının haklarına saygı göstermenin ve trafikte sabırlı olmanın güvenlik açısından ne kadar değerli olduğu anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu daha kolay anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 50-51. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikte Sorumlu, Sabırlı ve Saygılı Olalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte saygı ve sabrın kazaları önlemedeki rolünü örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 50, 51 Cevapları” sayesinde öğrenciler sorumlu ve saygılı bireyler olmayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli bir trafik kültürü geliştirir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikte Sorumlu, Sabırlı ve Saygılı Olalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 50-51


Soru : Görseli inceleyerek soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı nedenleriyle açıklayalım.


1. Kırmızı araç yoldan geçebilir mi?


Cevap : Hayır, geçemez. Çünkü beyaz araç park yerinde doğru şekilde durmamış, yolu kapatacak şekilde gelişigüzel bırakılmış. Bu da diğer araçların ilerlemesini engelliyor.


2. Aracını beyaz aracın yanına park etmek isteyen bir sürücü olsaydınız ne hissederdiniz?


Cevap : Rahatsız ve sinirli hissederdim. Çünkü beyaz araç kurallara uymadığı için hem park yerini hem de yolu kapatıyor ve park etmeyi zorlaştırıyor.


3. Beyaz aracın sürücüsünün davranışını doğru buluyor musunuz?


Cevap : Hayır, doğru bulmuyorum. Araçlar park alanına düzenli ve kurallara uygun şekilde bırakılmalıdır. Gelişigüzel park etmek trafiği aksatır ve diğer sürücülerin güvenliğini tehlikeye atar.


Soru: Görselleri inceleyelim. Görsellerdeki kişilerin sorumlu davranışlarını belirleyelim. Trafikteki sorumlu davranışlarımıza başka örnekler verelim.


Cevap :

Birinci görselde: Bir adam, yoldan geçen bir kaplumbağayı ezilmesin diye dikkatlice kenara alıyor ve araçların fark etmesi için trafik konileri yerleştiriyor. Bu davranış hem sorumlu hem de hayvanları korumaya yönelik bir harekettir.

İkinci görselde: Bir kişi, bir kaza sonrası 112 Acil Çağrı Merkezi’ni arayarak yardım istiyor. Bu, trafik kazalarında yapılması gereken doğru ve sorumlu bir davranıştır.

Trafikte sergilenebilecek diğer sorumlu davranışlara örnekler:

  • Yaya geçidinde yayalara yol vermek.
  • Emniyet kemeri takmak.
  • Hız kurallarına uymak.
  • Araç kullanırken telefonla ilgilenmemek ve dikkati dağıtmamak.
  • Trafik ışıklarına riayet etmek.
  • Yolda tehlikeli bir durum fark edilirse (yağ dökülmesi, engel vb.) yetkililere haber vermek.

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 51 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyelim. Görsellerdeki hangi kişiler saygılı davranmıştır? Trafikteki saygılı davranışlara örnekler verelim.


Cevap :

Birinci görselde (kaldırımda yürüyenler): Sarı kılavuz çizgiler üzerinde yürüyen kişiler saygılı davranıyor; çünkü bu çizgiler görme engelliler için rehber yoludur ve onların güvenli şekilde ilerlemesini engellemiyorlar. Düzenli bir biçimde yürüyerek başkalarının hakkına saygı gösteriyorlar.

İkinci görselde (otobüs içi): Genç bir adamın yaşlılara ve çocuğu olan bir anneye yer verdiği görülüyor. Bu, hem saygılı hem de görgü kurallarına uygun bir davranıştır. Toplu taşıma araçlarında yaşlılara, hamilelere ve çocuklu annelere yer vermek hem nezaket hem de trafik ve toplu taşıma kurallarına uymanın bir göstergesidir.


Soru : Görselleri inceleyelim. Görsellerdeki hangi kişiler sabırlı davranmıştır? Trafikteki sabırlı davranışlara örnekler verelim.


Cevap :

Birinci görselde: Engelli bir kişinin trene binmesini bekleyen yolcular sabırlı davranarak ona yardımcı olmuş ve acele etmemiştir.

İkinci görselde: Çöp kamyonunun işini tamamlamasını bekleyen sürücüler sabır göstermiş, korna çalmadan ve acele etmeden beklemiştir.

Trafikte sabırlı davranışlara örnekler:

  • Gereksiz yere korna çalmadan beklemek.
  • Trafik ışığının yeşile dönmesini sakinlikle beklemek.
  • Yavaş ilerleyen araçlara sinirlenmeden yol vermek.

Soru : Sizce trafikte neden sorumlu, saygılı ve sabırlı olmalıyız? Sınıfça tartışalım.


Cevap : Trafikte sorumlu, saygılı ve sabırlı olmalıyız çünkü bu davranışlar kazaları önler ve hem bizim hem de diğer insanların can güvenliğini korur. Kurallara uymak ve başkalarına saygı göstermek trafikte düzeni sağlar, kargaşa ve kavga çıkmasını engeller. Sabırlı olmak ise acele yüzünden oluşabilecek tehlikeleri azaltır ve herkesin güvenli şekilde yolculuk yapmasına yardımcı olur.


Soru : Trafikteki sorumlu, saygılı ve sabırlı davranışlarımızı anlatan bir şarkı yazalım. Yazdığımız şarkıyı sınıf arkadaşlarımızla söyleyelim.


Cevap :

Trafikte Düzgün Ol (Şarkı)

1. kıta
Trafikte yavaş gider, kurallara uyarım,
Korna çalmam, sabreder, kimseyi de sıkmam.
Yayalara yol verir, ışıkları beklerim,
Hem saygılı hem sabırlı, güvenliği isterim.

Nakarat
Trafikte düzgün ol, herkes rahat yol alsın,
Sorumlu ve sabırlı, kazalar olmasın.
Saygı göster, dikkat et, güvenliği koru sen,
Yollar bizimle güzel, hep birlikte gülümse.

2. kıta
Telefonu bırakır, yola dikkat ederim,
Hızla yarışmam asla, sabırla ilerlerim.
Engelliyi düşünür, yaşlıya yol veririm,
Hem saygılı hem sabırlı, trafikte iyilikle giderim.

Nakarat
Trafikte düzgün ol, herkes rahat yol alsın,
Sorumlu ve sabırlı, kazalar olmasın.
Saygı göster, dikkat et, güvenliği koru sen,
Yollar bizimle güzel, hep birlikte gülümse.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikte Tehlikeli Hareketlerden Uzak Duralım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 48-49. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte tehlikeli hareketlerden uzak durması gerektiğini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde dikkatsizce yola çıkmanın, kırmızı ışıkta geçmenin, araçlara çok yaklaşmanın ve koşarak karşıya geçmenin ne kadar tehlikeli olduğu anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca kavramasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikte Tehlikeli Hareketlerden Uzak Duralım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, güvenli trafik davranışlarının önemini ve kazalardan korunmanın yollarını örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 48, 49 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte dikkatli ve kurallara uygun davranmayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli hareket etmeyi alışkanlık haline getirir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikte Tehlikeli Hareketlerden Uzak Duralım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 48-49


Soru : Görseli inceleyelim. Metroda seyahat eden insanlardan hangilerinin davranışları tehlike oluşturabilir? Cevabımızı nedenleriyle açıklayalım.


Cevap :

Müzik aleti çalan genç: Metroda müzik yapmak hem diğer yolcuları rahatsız edebilir hem de çalan kişinin dikkatini dağıtarak dengesini kaybetmesine yol açabilir.

Telefonuna bakan kadın: Telefonuna fazla odaklanırsa dengesini yitirebilir, düşebilir ya da kapı kapanırken fark etmeyip sıkışma tehlikesi yaşayabilir.

Ayakta duran ama tutunmayan yolcu: Metro hareket ederken tutunmamak, ani fren ya da sarsıntılarda düşme riski oluşturur.


Soru : Görselleri inceleyelim ve görsellerle ilgili soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı nedenleriyle açıklayalım ve sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


1. Hangi görseldeki yolcuların davranışları trafikte tehlike oluşturur?


Cevap :  Birinci görseldeki yolcuların davranışları güvenli değildir. Çünkü yük taşıma kısmında ayakta duruyorlar ve araç hareket halindeyken düşerek yaralanma riski taşıyorlar. Araç ani fren yaptığında ya da viraja girdiğinde dengelerini kaybedip savrulabilir ve kazaya neden olabilirler.


2. Yük taşıtlarının yük taşıma bölümünde insan taşınabilir mi?


Cevap :  Hayır, yük taşıtlarının yük taşıma bölümünde insan taşınamaz. Çünkü bu bölüm insanların güvenli yolculuk yapması için uygun değildir; oturma yeri, emniyet kemeri yoktur. Araç ani fren yaptığında veya kaza olduğunda ciddi yaralanmalara hatta can kaybına neden olabilir.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 49 Cevapları


Soru : Örnek olayı okuyalım. Olayla ilgili soruları cevaplayalım.

Trafikte hareket hâlindeki araçlara asılmak, tutunmak veya bu araçların önünden kontrolsüz geçmek trafikteki tehlikeli hareketlerdendir. Bu hareketlerden uzak durmak can güvenliğimiz için önemlidir.

Murat’ın ailesi her yıl ilkbaharda tarlalarına biber fidesi dikerdi. Yaz mevsimi geldiğinde ise biberleri toplayarak satarlardı. Murat, yaz tatillerinde ailesine tarlada yardım ederdi. Bu yıl da Murat ve ailesi biber toplamak için yürüyerek tarlalarına gittiler. Tarladaki biberleri toplayıp çuvallara doldurdular. Biberleri taşımak için Murat’ın dayısı traktörü ile tarlaya geldi. Traktörün römorkuna çuvalları yerleştirdiler. Murat, annesine çok yorulduğu için yürümek istemediğini ve köye dayısının traktörünün römorkunda gitmek isteğini söyledi.


1. Annesi, Murat’a ne cevap vermiş olabilir?


Cevap : “Hayır Murat, traktörün römorkunda yolculuk yapmak çok tehlikeli. Düşebilir ya da traktör ani fren yaptığında yaralanabilirsin. Senin güvenliğin için yürümemiz ya da uygun bir araçla gitmemiz gerekiyor.”


2. Siz, Murat’ın yerinde olsaydınız ne yapardınız?


Cevap :  Ben de römorka binmez, annemi dinleyerek yürümeyi ya da güvenli bir yolculuk için uygun bir araca binmeyi tercih ederdim. Çünkü can güvenliğim her şeyden önemlidir.


Soru : Öz Değerlendirme Formu’nda yazan cümleleri okuyalım, ifadelerden kendimiz için uygun olanı işaretleyelim.


Cevap :

Otobüste boş koltuk varsa oturmayı tercih ederim. = EVET
Otobüste boş koltuk yoksa tutunarak yolculuk yaparım. = EVET
Yolculuk yaparken yük taşıtlarını kullanmam. = EVET
Hareket hâlindeki taşıtlara asılıp tutunmam. = EVET
Taşıtların önünden kontrolsüz geçmem. = EVET



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 46-47. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikteki Tehlikelere Karşı Önlem Alalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 46-47. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte karşılaşabilecekleri tehlikelere karşı nasıl önlem alabileceklerini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde trafik işaretlerine dikkat etmek, güvenli alanlarda yürümek ve sürücülere karşı dikkatli olmak gibi önlemlerin önemi kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 46-47. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikteki Tehlikelere Karşı Önlem Alalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, kazaları önlemek için alınabilecek basit ama etkili önlemleri örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 46, 47 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte daha dikkatli ve bilinçli hareket etmeyi öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirebilir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikteki Tehlikelere Karşı Önlem Alalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 46-47


Soru : Taşıtlarda seyahat ederken güvenliğiniz için hangi önlemleri alıyorsunuz? Cevabımızı sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Taşıtlarda seyahat ederken emniyet kemerimi takıyorum. Araç içinde ayağa kalkmıyor, şoförü meşgul etmiyorum. Hızlı giden araçlarda pencereden sarkmıyor ve kapıları açmıyorum. Telefonla ilgilenmek yerine yolu takip ediyorum. Ayrıca toplu taşıma araçlarında yaşlılara ve hamilelere yer vererek güvenliğin bozulmamasına dikkat ediyorum.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 47 Cevapları


Soru : “Trafikteki Tehlikeleri Fark Et, Önlemini Al” etkinliğini yönergeleri sırasıyla uygulayarak yapalım.

Trafikteki Tehlikeleri Fark Et, Önlemini Al

Malzemeler:

• 50×70 cm büyüklüğünde üç karton
• Kalemler
• Sakız yapıştırıcı

1. Birinci kartona SÜRÜCÜLER, ikinci kartona YAYALAR, üçüncü kartona da YOLCULAR başlığını yazalım.
2. Kartonları sınıfımızın üç farklı köşesine sakız yapıştırıcı ile yapıştıralım.
3. Sınıf arkadaşlarımızla üç gruba ayrılalım.
4. Üyesi olduğumuz grupla kartonların asılı olduğu köşelerden birine geçelim.
5. Kartonda yazılı trafik ögesinin (sürücü, yaya, yolcu) trafikteki tehlikelere karşı alması gereken önlemleri düşünelim ve kartona yazmak için üç önlem seçelim.
6. Gruplar önlemleri yazmayı tamamladıklarında grupça farklı bir kartonun olduğu köşeye geçelim. Kartonda yazılı önlemleri okuyarak farklı üç önlem yazalım.
7. Bütün gruplar, üç kartona da önlemlerini yazdığında etkinliği bitirelim.
8. Her gruptan birer kişi seçelim, seçtiğimiz kişilerden kartonlarda yazan önlemleri sınıfa okumalarını isteyelim.
9. Yazılan önlemleri sınıfça değerlendirelim.


Cevap :

Sürücüler için önlemler:

  • Emniyet kemeri takmalı ve hız kurallarına uymalı.

  • Araç kullanırken telefonla ilgilenmemeli, dikkati yoldan ayırmamalı.

  • Yayalara ve geçiş üstünlüğü olan araçlara yol vermeli.

Yayalar için önlemler:

  • Yaya geçitlerinden ve trafik ışıklarından geçmeli.

  • Kulaklık takarken ya da telefonla uğraşırken yola çıkmamalı.

  • Gece yürürken görünür olmak için açık renkli veya yansıtıcı kıyafetler giymeli.

Yolcular için önlemler:

  • Araç içinde ayağa kalkmamalı, sürücüyü rahatsız etmemeli.

  • Emniyet kemerini takmalı ve pencereden sarkmamalı.

  • Toplu taşıma araçlarında ani hareketlerden kaçınmalı, tutamaklara sıkıca tutunmalı.


Soru : Bir okul servisinde veya otobüste trafiği gözlemlediğimizi düşünelim. Karşılaşabileceğimiz tehlikeli bir durumu ve bu tehlikeyi önlemek için alınması gereken önlemleri defterimize yazalım.


Cevap :

Trafikte ilerlerken bir aracın aniden önümüze kırdığını gördüğümüzü hayal edelim. Bu durum kaza riskine yol açabilir.

Önlem: Sürücü emniyetli hızda gitmeli, takip mesafesini korumalı ve ani manevralardan kaçınmalıdır. Servis ya da otobüsün içindeki yolcular ise emniyet kemerini takmalı, araç içinde dolaşmamalı ve sürücüyü meşgul etmemelidir. Böylece olası bir tehlike önlenebilir.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 43-44-45. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Trafikteki Tehlikeleri Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 43-44-45. Sayfa Cevapları” öğrencilerin trafikte karşılaşabilecekleri tehlikeleri fark etmesine ve bu tehlikelere karşı dikkatli davranmayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde dikkatsiz sürücüler, kontrolsüz yaya geçitleri, kırmızı ışıkta geçen araçlar ve ani hareket eden yayaların oluşturabileceği riskler anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 43-44-45. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Trafikteki Tehlikeleri Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafik kazalarını önlemek için dikkat edilmesi gereken tehlikeleri örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 43, 44, 45 Cevapları” sayesinde öğrenciler trafikte daha bilinçli hareket etmeyi, riskleri önceden fark etmeyi ve güvenli davranışlar geliştirmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Trafikteki Tehlikeleri Fark Edelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 43-44-45


Soru : Görselleri inceleyelim. Görsellerde tehlike oluşturabilecek durumları bulalım. Bu durumların neden tehlike oluşturabileceğini açıklayalım.


Cevap :

Birinci görselde: Yolda büyük bir çukur bulunuyor.
Tehlike nedeni: Araç bu çukura girerse lastiği patlayabilir, süspansiyon sistemi zarar görebilir ve sürücü direksiyon hâkimiyetini kaybederek kaza yapabilir.

İkinci görselde: Aracın lastiği patlamış ve sürücü ilerlemekte zorlanıyor.
Tehlike nedeni: Patlak lastikle yola devam etmek aracın kontrolünü güçleştirir, kayma ve kaza riski doğurur.

Üçüncü görselde: Aracın motorundan duman yükseliyor.
Tehlike nedeni: Motor ciddi bir arıza yaşamış olabilir; yangın çıkma ihtimali vardır veya araç aniden durarak trafikte diğer sürücüler için tehlike oluşturabilir.


Soru : Ülkemizde trafik kazalarına neden olan kusurların dağılımını gösteren grafiği inceleyerek soruları cevaplayalım.


1. Trafik kazalarına en fazla neden olan öge hangisidir?


Cevap : Sürücü


2. Trafik kazalarına en az neden olan öge hangisidir?


Cevap : Yol


3. Trafik kazalarına neden olan ögelerden hangileri doğrudan insan kaynaklıdır?


Cevap : Sürücü, Yaya, Yolcu


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 45 Cevapları


Soru : Tabloda verilen durumları okuyalım. Bu durumlara göre trafikte oluşabilecek tehlikeleri tahmin edelim, tabloya yazalım.


Cevap :

Durumlar Trafikte Oluşabilecek Tehlikeler
Babam, işten eve yorgun geldi. Yarın sabah 06.00’da babam ve ben aracımızla yola çıkacağız. Yorgun ve uykusuz sürücü dikkati dağılabilir, uyuklayabilir ve kaza yapabilir.
Dün Ankara’da son yılların en yoğun kar yağışı oldu. Bugün amcam aracı ile işe gidecek. Kaygan ve buzlu yolda araç kayabilir, fren mesafesi uzar, kaza riski artar.
Dayım, akşam tarladan evine yürüyerek dönecek. Yolda yaya kaldırımı olmadığı için banketi kullanması gerekiyor. Bankette yürürken araçlar çok yakın geçebilir, sürücü fark etmeyebilir ve çarpma tehlikesi oluşur.
Halam aracıyla beni okula bırakırken halamın cep telefonu çaldı. Sürücünün dikkati dağılır, telefona bakarken kaza yapma ihtimali artar.


 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 41-42. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 41-42. Sayfa Cevapları” öğrencilerin araç içinde güvenli bir şekilde yolculuk yapmayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde emniyet kemeri takmanın, araç içinde dikkatli davranmanın ve sürücüyü rahatsız etmeden yolculuk yapmanın önemi kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 41-42. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, güvenli yolculuk için araç içinde uyulması gereken temel kuralları örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 41, 42 Cevapları” sayesinde öğrenciler yolculuk sırasında dikkatli davranmayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda trafik güvenliğine katkı sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Yolculuk Kurallarını Öğrenelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 41-42


Soru : Toplu taşıma araçlarında yolculuk yaparken uymamız gereken kurallar var mı? Cevabımızı bir örnekle destekleyelim ve sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Evet, toplu taşıma araçlarında uymamız gereken kurallar vardır. Örneğin; sıraya girerek araca binmeli, yaşlılara, hamilelere ve engellilere yer vermeliyiz. Ayrıca yüksek sesle konuşmamalı, araç içinde koşmamalı ve diğer yolcuları rahatsız etmemeliyiz.

Örnek: Otobüste yaşlı bir amca bindiğinde ona yerimizi vererek saygılı davranmalıyız.


Soru : a. Yönergeleri okuyalım. Yönergeleri sırasıyla uygulayarak drama çalışmasını yapalım.

1. Sınıfımızda altı grup oluşturalım.
2. Ek 2’de (sayfa 75) yer alan tabloyu keselim.
3. Tabloda yer alan problem durumlarından birini grupça seçelim.
4. Problem durumunun hangi kurala uyulmamasından kaynaklandığını bulalım.
5. Kurallara uyulduğunda aynı olayın nasıl gerçekleşeceğini grup arkadaşlarımızla aramızda konuşarak belirleyelim.
6. Grup arkadaşlarımızla bu olayı canlandırmak için gerekli rolleri paylaşalım.
7.“Bu olaydan önce, olay sırasında ve olay sonrasında neler yaşanmış olabilir?” sorusunu cevaplayarak hazırlığımızı yapalım.
8. Tüm gruplar hazır olduğunda sırayla, drama çalışmamızı sınıf arkadaşlarımıza sergileyelim.


Cevap :

Bizim grubumuz yaya geçidinde yayalara yol vermeyen bir sürücü ile ilgili problem durumunu seçti.

  • Sorunun nedeni: Sürücünün yaya geçidinde yayalara yol verme kuralına uymaması.

  • Kurala uyulursa: Sürücü yavaşlayıp durur, yayalar güvenle karşıya geçer ve kazalar önlenir.

  • Olay öncesi: Yayalar karşıdan karşıya geçmek için yaya geçidinde bekliyordu.

  • Olay sırasında: Sürücü durmadı ve yayalar korkarak geri çekildi.

  • Olay sonrası: Kurallara uyulmadığı için tehlikeli bir durum yaşandı, ama kural uygulanırsa herkes güvenle geçebilir.


Soru : b. Drama çalışması sonunda sınıf arkadaşlarımızla birbirimizin yüzünü görebileceğimiz şekilde çember oluşturalım. Aşağıdaki sorulara cevap vererek etkinlikle ilgili duygularımızı paylaşalım.


1. Drama çalışması yaparken neler hissettiniz?


Cevap : Kendimi olayın içindeymiş gibi hissettim, hem eğlendim hem de trafik kurallarının önemini daha iyi anladım.


2. Drama çalışması yaparken nerelerde zorlandınız?


Cevap :  Rolleri paylaşırken ve sahnede ne söyleyeceğimize karar verirken biraz zorlandık. Ayrıca herkesin sırayla konuşmasını ayarlamak da zor oldu.


3. Drama çalışmasında yolculukla ilgili hangi kurallar vardı?


Cevap : Yaya geçidinde yayalara yol verme, trafik ışıklarına uyma, hız kurallarına dikkat etme, geçiş üstünlüğü olan araçlara yol verme gibi kurallar vardı.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 42 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyerek soruları cevaplayalım.


1. Görseller arasında nasıl bir fark vardır?


Cevap :  Birinde taşıt temiz ve düzenli, diğerinde ise kirli ve düzensizdir.


2. Hangi görseldeki taşıtta yolculuk etmek isterdiniz? Cevabımızı bir nedenle açıklayalım.


Cevap : Temiz ve düzenli taşıtta yolculuk etmek isterdim. Çünkü daha rahat ve güvenlidir.


3. Taşıtlara zarar vermek ülkemizin ekonomisini nasıl etkiler?


Cevap :  Taşıtlara zarar vermek, ülkemizin ekonomisini olumsuz etkiler. Çünkü zarar gören araçların onarımı için para ve zaman harcanır, yedek parça ve yakıt masrafı artar. Ayrıca kamuya ait otobüs, tren gibi araçlar zarar gördüğünde devletin bütçesinden tamir için daha fazla para ayrılır ve bu para başka hizmetler için kullanılamaz. Bu da ülke ekonomisine ek yük getirir.


Soru : Dersin sonunda gerçekleştiğini düşündüğümüz ifadeler için “Evet”, gerçekleşmediğini düşündüğümüz ifadeler için “Hayır” bölümünü işaretleyerek Öz Değerlendirme Formu’nu dolduralım.


Cevap :

Taşıtlara nasıl binmem gerektiğini öğrendim. = EVET
Taşıtlardan nasıl inmem gerektiğini öğrendim. = EVET
Taşıtlarda yolculuk ederken hastalara, yaşlılara, engellilere ve
hamilelere yer vermem gerektiğini öğrendim. = EVET
Okul servislerinde nasıl yolculuk etmem gerektiğini öğrendim. = EVET
Taşıt sürücülerinin dikkatini dağıtmamam gerektiğini öğrendim. = EVET



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Toplu Taşıma Araçlarını Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları” öğrencilerin toplu taşıma araçlarını güvenli ve kurallara uygun şekilde kullanmayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde otobüs, metro, tramvay gibi araçlara binerken ve inerken dikkat edilmesi gereken kurallar anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu daha kolay kavramasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : Toplu Taşıma Araçlarını Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, toplu taşıma araçlarında güvenli davranışlar sergilemenin ve başkalarına saygılı olmanın önemini açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 38, 39, 40 Cevapları” sayesinde öğrenciler hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda toplu taşıma araçlarını daha bilinçli ve güvenli şekilde kullanmayı öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Toplu Taşıma Araçlarını Kullanalım Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 38-39-40


1. Toplu taşıma araçları denince aklımıza hangi araçlar gelmektedir? 


Cevap : Otobüs, minibüs, dolmuş, metro, tramvay, tren, vapur ve feribot gibi herkesin birlikte kullanabildiği ulaşım araçları aklımıza gelmektedir.


2. Bu araçlardan hangilerini kullandınız? 


Cevap :  Otobüs, metro ve minibüs kullandım. Bazen şehir içi ulaşımda tramvay ve trenle de yolculuk yaptım.


Soru : Sizce, toplu taşıma araçlarını kullanmanın hava ve gürültü kirliliğine etkisi var mıdır? Cevabımızı örneklerle destekleyelim, arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Evet, toplu taşıma araçlarını kullanmak hem hava hem de gürültü kirliliğini azaltır. Örneğin, herkes kendi arabasını kullanırsa trafikte daha fazla araç olur ve egzoz gazlarıyla hava kirlenir, gürültü artar. Ancak otobüs, metro veya tren gibi toplu taşıma araçlarını kullanırsak daha az araç yola çıkar, böylece hava daha temiz kalır ve trafik gürültüsü azalır.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 39 Cevapları


Soru : a. Ulaşım araçlarının (taşıdığı her 1 kişi için) kilometre başına atmosfere yaydığı karbon miktarını gösteren grafiği inceleyelim, yorumlayalım.


Cevap : Grafiğe göre en çok karbon salınımı uçakta, en az ise vapurda oluyor.


Soru : b. Kişilerin en sık kullandıkları ulaşım araçları ile ilgili bilgileri okuyalım. Grafikten ve bilgilerden yararlanarak soruları cevaplayalım.


1. Karbon salınımı en fazla olan taşıtla seyahat eden kişi kimdir?

Cevap : Hasan, çünkü uçakla yolculuk ediyor.


2. Karbon salınımı en az olan taşıtla seyahat eden kişi kimdir?

Cevap : Sema, çünkü vapur kullanıyor.


3. Mert ve Gülçin’in araçlarının karbon salınımı farkının sebebi nedir?

Cevap : Mert’in aracı motorinlidir. Gülçin’in aracı benzinli. Bu yüzden salınımları farklıdır.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 40 Cevapları


Soru : Yönergeleri okuyalım. Yönergeleri sırasıyla uygulayarak “Şiir, Resim, Hikâye ve Afiş İstasyonları” etkinliğini yapalım.

Şiir, Resim, Hikâye ve Afiş İstasyonları

1. Şiir, resim, hikâye ve afiş masası olmak üzere sınıfta dört masa oluşturulur.
2. Masaların üzerine kâğıt, kalem, makas, boya kalemleri vb. ihtiyaç duyulacak malzemeler yerleştirilir.
3. Sınıftaki öğrenciler dört gruba ayrılır.
4. Masalarda “Trafikte Toplu Taşıma Kullanmanın Önemi” konulu şiir, resim, hikâye ve afiş çalışmaları gruplar tarafından dönüşümlü olarak yapılacaktır.
5. Her grubun bir masada çalışma süresi beş dakikadır.
6. Süre dolduğunda gruplar bir sonraki masaya geçerler ve o masadaki çalışmayı kaldığı yerden devam ettirirler.
7. Grupların bir sonraki masaya geçişleri dört masada da çalışma yapana kadar devam eder.
8. Grupların son masadaki çalışma süresi bittiğinde o masadaki çalışmanın tamamlanmış olması gerekir.
9. Tüm çalışmalar tamamlanınca gruplar ilk çalışma yaptıkları masaya dönerek o masadaki çalışmayı sınıfa sunarlar.


Cevap :

Şiir : Trafikte Toplu Taşıma

Otobüsler dolup taşar, yollar olur neşeli,
Azalır trafikte sesler, hava olur temiz, serin.
Birlikte yol alırken herkes huzur bulur,
Toplu taşıma sayesinde dünya nefes alır.

Az yakıtla çok insanı aynı yolda taşırız,
Hem cebimizi korur hem de çevreyi yaşatırız.
Paylaşınca yolları hayat kolaylaşır,
Toplu taşıma ile şehirler rahatlar.

Başlık: Otobüsle Daha Mutlu Bir Şehir

Bir sabah Elif okula gitmek için evden çıktı. Annesi, yoğun trafikten dolayı geç kalabileceğini söyledi. Elif, otobüse binmeyi önerdi. Önce annesi tereddüt etti ama sonra kabul etti.

Otobüs kısa sürede geldi. İçeride pek çok insan vardı ama herkes rahatça yolculuk yapıyordu. Elif pencereden dışarıya baktığında arabaların sıkışıp kaldığını gördü. Annesi “İyi ki otobüsle geldik, hem hızlı hem de rahat oldu.” dedi. Elif çok mutlu oldu çünkü toplu taşıma sayesinde hem zamandan kazandılar hem de çevreyi kirletmeden yolculuk yaptılar.


Soru : Bilgileri okuyarak soruyu cevaplayalım.

On kişilik arkadaş grubu hafta sonu gerçekleştirilecek olan kitap fuarına gitmeyi planlamaktadır. Ulaşımlarını sağlamak için farklı seçenekleri vardır: kitap fuarına otobüs kullanarak gitmek, kendi araçlarıyla gitmek vb.

Kitap fuarına gitmek isteyen bu gruba ulaşımlarını sağlamak için neler önerirsiniz? Cevabımızı nedenleriyle yazalım.


Cevap : Otobüs veya minibüs gibi toplu taşıma araçlarını kullanmalarını öneririm. Böylece hem daha ekonomik olur hem trafik yoğunluğu azalır hem de çevreye daha az zarar verirler. Tek araçla gitmek isterlerse bir arabada toplanmaları da yakıt tasarrufu ve daha az park sorunu sağlar.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 36-37. Sayfa Cevapları” öğrencilerin 1. ünite boyunca öğrendiklerini tekrar ederek pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde trafik kuralları, yaya güvenliği, toplu taşıma araçlarının kullanımı ve trafik işaretlerinin anlamı yeniden gözden geçirilir. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuları daha kolay hatırlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 1. ÜNİTE: TRAFİKTE GÜVENLİK : 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, trafikte güvenli hareket etmenin önemini tekrar ederek bilgilerin kalıcı olmasını sağlar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 36, 37 Cevapları” sayesinde öğrenciler öğrendiklerini pekiştirir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirebilir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik? Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 36-37


A. Cümlelerdeki noktalı yerlere kelime ve kelime gruplarından uygun olanları yazalım.


Cevap :

  1. Trafik akışını aksatmadan yayaların güvenli bir şekilde karşıya geçmelerini üst geçit sağlar.

  2. Yaya kaldırımı bulunmayan kara yolunda yayaların, hayvanların kullanacağı alanlara banket denir.

  3. Kara yolunda taşıt yolu kenarı ile ev, dükkân, arazi vb. arasında kalan alana yaya kaldırımı denir.

  4. Bisiklet sürerken düştüğümüzde başımızı darbelerden kask korur.

  5. Trafikte can güvenliği için herkesin trafik kurallarına uyması gerekir.

  6. Kara yolunda motorlu veya motorsuz aracı kullanan kişilere sürücü denir.


B. Cümlelerdeki ifadeler doğruysa cümlelerin başına “D”, yanlışsa “Y“ yazalım. 


Cevap :

  • (Doğru) Işıklı trafik işaret cihazlarının bulunduğu yollar güvenli yollardır.
  • (Doğru) Bisiklet, kaykay ve paten kullanırken dirseklik takarsak ellerimizi darbelerden koruyabiliriz.
  • (Yanlış) Fırtınalı havalarda güvenli bir yolculuk yapmak için gemiyi tercih edebiliriz.
  • (Doğru) Ambulans, itfaiye ve polis araçları trafikte geçiş üstünlüğü olan araçlardandır.
  • (Doğru)Emniyet Genel Müdürlüğü trafik suçu işleyenler hakkında suç veya ceza tutanağı düzenler.

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 37 Cevapları


C. Trafik işaret levhalarının anlamlarını ilgili kutuya yazalım. 


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 36-37 Cevapları”

Ç. Trafikte yayaların bulunabileceği bazı alanlar verilmiştir. Bu alanlar arasından güvenli yaya geçişleri için kullanılanları bulalım, ☺ işaretini boyayalım.


Cevap :

Okul geçitleri
Işıklı trafik işaret cihazının olduğu yerler
Üst geçitler
Yaya geçitleri
Alt geçitler

✅ Bu alanlar yayaların güvenli bir şekilde karşıya geçmesini sağlar.
(Köprüler, kavşaklar, banketler ve sadece trafik polisinin olduğu yerler yayalar için her zaman güvenli değildir.)


D.  Soruları okuyalım, soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım. 


1. Yaya olarak gece yürüyüşlerinde uymamız gereken trafik kuralları nelerdir?


Cevap :

  • Kaldırım varsa kaldırımdan yürümeliyiz, kaldırım yoksa yolun sol kenarından (araçların geliş yönüne karşı) yürümeliyiz.

  • Üzerimizde açık renkli veya fosforlu giysiler giymeliyiz, gerekirse el feneri ya da yansıtıcı malzeme taşımalıyız ki sürücüler bizi görebilsin.

  • Yaya geçitlerinden ve ışıklı yaya lambalarından geçmeliyiz.

  • Karanlıkta dikkat çekmek için reflektörlü aksesuarlar veya parlak bantlar kullanabiliriz.

  • Kulaklık veya telefonla meşgul olmadan çevremizi ve trafiği dikkatle takip etmeliyiz.

  • Araçların farlarını gördüğümüzde kenara çekilip güvenli mesafede durmalıyız.


2. En hızlı ulaşım aracı hangisidir?


Cevap : Uçak.


3. İtfaiye araçlarında yer alan ışıklı uyarı cihazının rengi nedir?


Cevap : Kırmızı.



 

Our Score
error: Content is protected !!