4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 32-33. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı 1. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 32-33. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha iyi kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler ders çalışmayı kolaylaştırarak sosyal bilgiler dersine hazırlığı güçlendirir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 32-33. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 1. ÜNİTE : TOPLUMUN PARÇASIYIM : 1. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine olanak tanır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 32, 33 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 32-33


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 32 Cevapları


A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen sözcüklerden uygun olanları yazı


Cevap :

  1. Her ülke, kendi vatandaşlarını tanımlamak için resmî kimlik belgesi oluşturur.

  2. Saç, ten ve göz rengimiz fiziksel özelliklerimizdendir.

  3. Öğrenci kulübü seçerken ilgi, yetenek ve ihtiyaçlar doğrultusunda tercih yapılmalıdır.

  4. Kendimizi başka bir kişinin yerine koyarak onun duygu ve düşüncelerini anlama becerisine empati denir.

  5. Kimlik kartlarımız T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından verilir.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların  başına ” Y” yazınız.


Cevap :

  1. Yanlış – Resim yapmayı çok sevdiğim için tiyatro kulübüne üye oldum. (Tiyatro kulübü resimle ilgili değildir.)

  2. Doğru – Empati, geliştirilebilir bir beceridir.

  3. Doğru – T.C. kimlik numaramız da tıpkı parmak izlerimiz gibi kişiye özeldir.

  4. Doğru – Okuduğumuz okulları kronolojik olarak sıralayabiliriz.

  5. Yanlış – Herkesin aynı düşüncede olması ülkemiz için bir zenginliktir. (Farklı düşünceler zenginliktir.)


C. Verilen açıklamaları uygun olan kavramlarla eşleştiriniz. 


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 32-33 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 33 Cevapları


Ç. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz. Bulmacada yer alan renkli kutulardaki harfleri, kendi renklerindeki kutulara yazarak anahtar kelimeyi bulunuz.


Cevap :

SOLDAN SAĞA

1. Doğuştan gelen, bir ya da birden fazla alanda var olan başarma gücümüzdür. = Yetenek
2. Özel gereksinimli kişilerin bireysel veya takım olarak katıldığı sportif etkinliklerdir. = Paralimpik
3. Belli bir olay veya etkinliğe yakınlık duyma, ondan hoşlanma ve ona öncelik tanımadır. = İlgi
4. Kan grubu ve parmak izi gibi kişisel bilgilerimizin bulunduğu bölümdür. = Yonga

YUKARIDAN AŞAĞIYA

5. Kendimizi başkasının yerine koyma becerisidir. = Empati
6. Toplumu oluşturan temel yapı taşıdır. = Aile
7. Yaşamımızı sürdürebilmek için gerekli olan şeylerdir. = İhtiyaç
8. Bir arada yaşayan insanların oluşturduğu topluluktur. = Toplum
9. Olayların meydana geldiği zamanları geçmişten günümüze doğru sıralayarak aktarmadır. = Kronoloji
10. insanların farklı özelliklerine dikkatli ve özenli yaklaşmaktır. = Saygı


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Kitap okumayı seven bir öğrenci hangi kulübe üye olmalıdır?


Cevap : Kitap okumayı seven bir öğrenci kütüphane kulübüne / okuma kulübüne üye olmalıdır.


2. Yetenek nedir? Tanımlayınız.


Cevap : Yetenek, bir kişinin doğuştan ya da sonradan kazandığı bir işi yapabilme ve öğrenme becerisidir. İnsanların farklı alanlarda (resim, müzik, spor, matematik vb.) sahip olduğu özel başarı veya kabiliyettir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 30-31. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Farklıyım, Farkındayım Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 30-31. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 30-31. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 1. ÜNİTE : TOPLUMUN PARÇASIYIM : Farklıyım, Farkındayım Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere farklılıkların değerini anlamayı ve kendine güvenmeyi öğretir. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 30, 31 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Farklıyım, Farkındayım Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 30-31


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 30-31 Cevapları


Soru : “Farklılıklarımız zenginliğimizdir.” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap :

“Farklılıklarımız zenginliğimizdir.” ifadesinden; insanların farklı düşüncelere, yeteneklere, kültürlere ve yaşam tarzlarına sahip olmasının toplumu daha güçlü ve renkli hâle getirdiğini anlıyorum.

Herkes aynı olsa hayat sıkıcı olurdu, yeni fikirler ortaya çıkmazdı. Farklılıklarımız sayesinde birbirimizden öğrenir, dayanışma içinde olur ve birlikte daha güzel bir dünya kurarız.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 27-28-29. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Ben Olsaydım Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 27- 28-29. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 27-28-29. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 1. ÜNİTE : TOPLUMUN PARÇASIYIM : Ben Olsaydım Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere farklı durumlar karşısında empati kurmayı ve kendi düşüncelerini ifade etmeyi öğretir. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 27, 28, 29 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ben Olsaydım Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 27- 28-29


Soru : Bütün insanlar aynı özelliklere sahip olsaydı ne tür olumsuzluklar yaşanırdı? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Bütün insanlar aynı özelliklere sahip olsaydı, hayat çok sıkıcı ve tekdüze olurdu. Kimsenin farklı fikirleri, yetenekleri ve ilgi alanları olmazdı. Sorunlara yeni çözümler bulunamaz, gelişim ve ilerleme yavaşlardı. Ayrıca herkes aynı düşüncelere sahip olursa tartışma, paylaşım ve yardımlaşma gibi değerler de zayıflardı.


Azra, şeker hastası olduğu için yediklerine dikkat eder. Azra’nın hastalığını kontrol altında tutması için sık aralıklarla beslenmesi gerekmektedir. Azra’nın her gün alması gereken ilaçlar var. 

Soru : Azra’nın yerinde olsaydınız neler hissederdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Azra’nın yerinde olsaydım zaman zaman zorlanabileceğimi ve dikkatli olmak zorunda kalacağımı hissederdim. Sağlığıma özen göstermem gerektiğini bilirdim ama bunun için sabırlı ve disiplinli olmam gerektiğini de anlardım. Bazen kısıtlanmış hissedebilirdim ama sağlıklı kalmak için kurallara uymanın önemli olduğunu düşünürdüm.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 28 Cevapları


Nasrettin Hoca sıcak bir yaz gecesi damda uyurken nasıl olduysa damdan aşağı düşmüş. Gürültü patırtı derken mahalleli Hoca’nın başında toplanmış. İçlerinden biri “Hocam hâlin nicedir, ne yapalım?” demiş. Nasrettin Hoca da “Tez bana bir damdan düşen getirin. Hâlimden ancak o anlar!” demiş.

Soru : Sizce Nasrettin Hoca niçin damdan düşen birini istemiştir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :  Nasrettin Hoca, damdan düşmenin nasıl bir acı ve zorluk olduğunu ancak aynı durumu yaşamış birinin anlayabileceğini düşündüğü için “damdan düşen birini” istemiştir. Böylece ona gerçekten yardımcı olabilecek, ne yapması gerektiğini bilen bir kişi gelecektir. Bu hikâye, insanların bazı durumları ancak yaşadıklarında gerçekten anlayabileceklerini anlatır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 29 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen davranışları yapmaya çalışınız ve hissettiklerinizi noktalı alana yazınız.


Cevap :

  1. Gözlerimi kapalı tutarak resim çizmeyi denedim ve çizmenin çok zor olduğunu, çizgilerin düzgün olmadığını fark ettim. Kendimi biraz şaşkın ve çaresiz hissettim.

  2. Kendimi hiç oyuncağı olmayan bir çocuk gibi düşündüm ve üzüldüm, eksik hissettim. Oyuncakların ne kadar değerli olduğunu anladım.

  3. Kulaklarımı kapatarak televizyon izlemeyi denedim ve hiçbir şeyi tam olarak anlamadım, kendimi yalnız ve kopmuş hissettim. Seslerin ne kadar önemli olduğunu fark ettim.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 20-21-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Kendimi Tanıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 20-21-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 20-21-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 1. ÜNİTE : TOPLUMUN PARÇASIYIM : Kendimi Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere kendi özelliklerini keşfetme, güçlü yönlerini tanıma ve toplum içindeki rollerini anlama konusunda rehberlik eder. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kendimi Tanıyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26


Soru : Kendinizi nasıl tanımlarsınız? Sizi diğer insanlardan ayıran özellikleriniz nelerdir?


Cevap : Kendimi çalışkan, meraklı ve öğrenmeyi seven biri olarak tanımlarım. Yeni şeyler keşfetmekten hoşlanırım ve sorumluluklarımı yerine getirmeye özen gösteririm. Arkadaşlarıma karşı anlayışlı ve yardımseverim. Sizi diğer insanlardan ayıran özelliklerimden biri sabırlı olmam ve hedeflerime ulaşmak için kolay pes etmememdir. Ayrıca çizim yapmayı ve hikâye yazmayı sevdiğim için farklı bakış açıları geliştirebiliyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 21 Cevapları


1 Eve gider gitmez kardeşiyle oynamak
2 Akşam erkenden uyumak
3 Okuldan sonra arkadaşlarıyla gezmek
4 Arkadaşlarıyla maç yapmak
5 Okuldan sonra iyice dinlenmek
6 Ertesi gün okula gelmemek

Soru : Yukarıdaki metne göre aşağıdakilerden hangileri Utku’nun öncelikli ihtiyaçlarındandır? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • ☑️ 2. Akşam erkenden uyumak

  • ☑️ 5. Okuldan sonra iyice dinlenmek

❌ 1, 3, 4 ve 6 ihtiyaç değil; oyun ve gezmek istektir, okula gitmemek ise yanlış bir davranıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 23 Cevapları


Soru : Yetenekli olduğunuz alanlarla ilgili yapmak istediklerinizi aşağıya yazınız.


Cevap : Ben resim yapmayı ve hikâye yazmayı seviyorum. Bu yeteneklerimi geliştirmek için daha çok çizim yapmak, farklı boya teknikleri öğrenmek ve resim kurslarına gitmek istiyorum. Ayrıca hikâye yazma becerimi geliştirmek için kitap okumak ve kendi hikâyelerimi deftere yazmak istiyorum. İleride bir resim sergisi açmak ve yazdığım hikâyeleri kitap hâline getirmek hayalim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 24 Cevapları


Soru : Erman ve Ayşe’nin yetenek yolculuğu sizce nasıl devam edecektir? Düşüncelerinizi noktalı alana yazınız.


Cevap :

Erman futbolu çok sevdiği için zamanla kendini geliştirir ve okul takımına girer. Daha sonra turnuvalara katılarak başarılı bir futbolcu olabilir.

Ayşe ise keman çalmaya ilgi duyduğu için müzik kurslarına gider ve her geçen gün daha iyi çalar. Belki ileride bir müzik okuluna giderek keman sanatçısı olabilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 25 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyarak ilgi duyduğunuz alanların yanında bulunan kutuları işaretleyiniz. Verilen alanlar dışında farklı bir alana ilgi duyuyorsanız noktalı bölüme yazınız.


Cevap :

☑️ Resim çizmeyi çok severim.
⬜ Satranç oynamaktan hoşlanırım.
☑️ Şiir ve öykü yazmak bana keyif verir.
☑️ Beni mutlu eden şeylerden biri gezmektir.
☑️ Şarkı söylemekten çok hoşlanırım.
⬜ Koşmayı çok severim.
☑️ Fotoğraf çekmek beni mutlu eder.

Farklı bir ilgi alanım: 🖥️ Bilgisayarda oyun oynamak ve kod yazmayı öğrenmek.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 26 Cevapları


Soru : Sizce millî sporcumuz Sümeyye Boyacı’nın farklı alanlarda gösterdiği başarılar onun hangi özellikleriyle ilgilidir?


Cevap : Sümeyye Boyacı’nın farklı alanlarda gösterdiği başarılar; azimli, çalışkan ve pes etmeyen bir kişiliğe sahip olmasından kaynaklanır.

Engellerine rağmen vazgeçmemesi ve hayal gücünü kullanması sayesinde resim yapmayı öğrenmiş, yeni sanat dallarını denemiştir. Meraklı ve öğrenmeye açık olması onu ebru, dikiş ve yüzme gibi farklı alanlara yönlendirmiştir. Ayrıca kararlı, sabırlı ve cesur bir sporcu olduğu için yüzmede dünya şampiyonluğuna kadar ulaşmıştır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Benim Kronolojim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 17-18-19. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 1. ÜNİTE : TOPLUMUN PARÇASIYIM : Benim Kronolojim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yaşamlarındaki önemli olayları sıralama ve zamanı doğru kullanma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 17, 18, 19 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Benim Kronolojim Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 17-18-19


Soru : Okul öncesi yaşantınıza ait olayları ailenize sorarak bu olayları sırasıyla yazınız.


Cevap :

  • 2017: Doğdum. 👶

  • 2018: İlk adımlarımı attım ve konuşmaya başladım.

  • 2019: Ailemle parka gitmeyi ve arkadaş edinmeyi çok sevdim.

  • 2020: Anaokuluna başladım ve yeni arkadaşlar edindim.

  • 2021: Anaokulunda ilk kez tiyatro gösterisine katıldım.

  • 2022: Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları yaptım, ilk kez kendi adımı yazdım.

  • 2023: Okul öncesinde mezuniyet törenine katıldım ve çok heyecanlandım.

  • 2024: İlkokul 1. sınıfa başladım.

  • 2025: Artık 4. sınıfa geldim; okumayı, yazmayı ve ders çalışmayı çok seviyorum. 🎒📚

💡 Sen kendi hayatındaki önemli olaylara göre bu yılları değiştirebilir veya ekleme yapabilirsin.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 18 Cevapları


Soru : Bir gün içinde yaşadığınız olayları oluş sırasına göre defterinize yazınız.


Cevap :

  • Sabah kalktım ve yüzümü yıkadım.

  • Kahvaltı yaptım.

  • Okula gitmek için hazırlandım ve okula gittim.

  • Derslere girdim, teneffüslerde arkadaşlarımla oynadım.

  • Okuldan çıktım ve eve döndüm.

  • Yemek yedim, biraz dinlendim.

  • Ödevlerimi yaptım.

  • Ailemle vakit geçirdim.

  • Akşam yemeği yedim.

  • Televizyon izledim ya da kitap okudum.

  • Dişlerimi fırçalayıp uyudum. 💤

💡 Sen kendi gününü daha özel hale getirebilir; spor, kurs, oyun gibi etkinlikler ekleyebilirsin.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 19 Cevapları


Soru : Ezgi’nin hayatındaki önemli olaylar karışık olarak verilmiştir. Bu olayları kronolojik olarak sıralayıp aşağıdaki zaman çizelgesine yazınız.


Cevap :

Yıl Olay
1990 Bursa’da dünyaya geldim.
1994 Anaokuluna başladım.
1996 Benden dört yıl sonra kardeşim Ebru dünyaya geldi.
1997 İlkokula başladım.
2000 Sosyal bilgiler dersine ilk kez girdim.
2003 7. sınıfta okurken Adana’ya taşındık.
2008 Fen lisesini okul birincisi olarak bitirdim.
2009 Üniversiteyi kazandım.
2016 Erzurum’da doktor olarak göreve başladım.

Soru : Eğitim öğretim hayatınızla ilgili bir kronoloji hazırlayınız. Hazırladığınız kronolojiyi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • 2015 – Doğdum.

  • 2018 – Anaokuluna başladım.

  • 2019 – İlkokul 1. sınıfa başladım.

  • 2020 – Okuma yazmayı öğrendim.

  • 2021 – 2. sınıfa geçtim.

  • 2022 – 3. sınıfa geçtim.

  • 2023 – 4. sınıfa başladım.

  • 2024 – Sınıf başkanı seçildim ve ilk kez okul gezisine katıldım.

  • 2025 – İlkokulu bitirip ortaokula geçmeye hazırlanıyorum.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 12-13-14-15-16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Herkesin Bir Kimliği Var Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 12-13-14-15-16. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 12-13-14-15-16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 1. ÜNİTE : TOPLUMUN PARÇASIYIM : Herkesin Bir Kimliği Var Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere kimlik kavramını ve bireysel özelliklerin önemini öğretir. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Herkesin Bir Kimliği Var Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16


Soru : Resmî kimlik kartınız hakkında neler biliyorsunuz? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap : Resmî kimlik kartı, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduğumuzu gösteren en önemli belgedir. Üzerinde T.C. kimlik numarası, adımız ve soyadımız, doğum tarihimiz, anne ve baba adımız, seri numarası, fotoğrafımız ve imzamız bulunur. Ayrıca çip (yonga) sayesinde kimlik bilgileri güvenli bir şekilde saklanır. Resmî kimlik kartı sayesinde okula kayıt olabilir, hastaneye gidebilir, resmi işlemlerimizi yapabilir ve kimliğimizi her yerde ispat edebiliriz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 16 Cevapları


Soru : Geçmişten günümüze kullanılan kimlik belgeleri hakkında bilgi edindiniz. Haydi, şimdi bir kimlik kartı tasarlayarak defterinize çiziniz.


Cevap :

Kimlik kartı tasarlarken şunlara dikkat edebilirim:

  • Ön yüzünde: Ad, soyad, T.C. kimlik numarası, doğum tarihi, fotoğraf, imza, seri numarası.

  • Arka yüzünde: Anne ve baba adı, doğum yeri, yonga (çip), kan grubu, medeni hâl gibi bilgiler.

  • Ülke amblemi ve güvenlik için hologram eklenebilir.

  • Renkli ve resmi görünümlü olmalı, üzerinde “TÜRKİYE CUMHURİYETİ KİMLİK KARTI” yazmalı.

💡 Defterine çizerken ön yüzüne fotoğraf ve kimlik bilgilerini, arka yüzüne çip ve ek bilgileri ekleyerek gerçek bir kimlik gibi tasarlayabilirsin.


Soru : Aşağıda verilen bilgilerin kimlik kartının hangi yüzünde olduğunu karşısındaki kutuları işaretleyerek belirtiniz.


Cevap :

No Bilgi Kartın Ön Yüzü Kartın Arka Yüzü
1 T.C. kimlik no
2 Adı ve soyadı
3 Anne ve baba adı
4 Seri numarası
5 Doğum tarihi
6 Yonga (çip)
7 MRZ bölümü
8 İmza
9 Kartı veren kurum


 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 74. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı 2. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 74. Sayfa Cevapları” öğrencilerin 2. ünite boyunca öğrendikleri ilk yardım konularını tekrar ederek pekiştirmesine yardımcı olur. Bu sayfadaki etkinlikler sayesinde kaza anında sakin kalmanın, doğru yardım istemenin ve hafif yaralanmalarda uygulanabilecek ilk yardım adımlarının önemi anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 74. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 2. ÜNİTE: TRAFİKTE İLK YARDIM : 2. Ünite Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, ilk yardım malzemelerini tanıma, doğru müdahale yöntemlerini uygulama ve acil yardım isteme konularını tekrar ederek bilgilerin kalıcı hale gelmesini sağlar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 74 Cevapları” sayesinde öğrenciler hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli ve bilinçli hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 2. Ünite Neler Öğrendik? Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 74 


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 74 Cevapları


A. Görsellerde verilen ilk yardım malzemelerinin isimlerini altlarına yazalım. 


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 74 Cevapları”

B. Cümlelerdeki ifadeler doğruysa cümlelerin başına “D”, yanlışsa “Y” yazalım. 


Cevap :

  • Doğru : Yaralıya yardım eden kişi, kendini ve yaralıyı mikroplardan korumak için tıbbi eldiven kullanmalıdır.

  • Yanlış : Yaranın üzerine konulan pansuman malzemelerini cilde sabitleme için çengelli iğne kullanılır. (→ Steril bandaj veya flaster kullanılmalıdır.)

  • Doğru : Acil durumlarda 155’i arayarak polise ulaşabiliriz.

  • Yanlış : 112’yi aramak sabit telefonlardan ücretsizken cep telefonlarından ücretlidir. (→ 112 tüm telefonlardan ücretsizdir.)

  • Doğru : İlk yardım temel uygulamaları koruma, bildirme ve kurtarmadır.

  • Doğru : İlk yardımcı, önce yaralının can güvenliğini korumalıdır.

  • Yanlış : Hafif yaralanmalarda yaranın üzeri kolonya ile temizlenir. (→ Temiz suyla yıkanmalı, antiseptik kullanılabilir ama kolonya uygun değildir.)

  • Doğru : Tam hava yolu tıkanıklığı yaşayan ve bilinci yerinde olan kişilere Heimlich manevrası uygulanır.


C. 112 Acil Çağrı Merkezi hangi durumlarda aranır? Kutulardaki noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

112 Acil Çağrı Merkezi’nin aranması gereken durumlara örnekler:

  • Trafik kazası olduğunda.

  • Şiddetli kanama veya ağır yaralanma durumunda.

  • Bilinci kapalı ya da nefes almakta zorlanan bir kişi olduğunda.

  • Kalp krizi veya göğüs ağrısı şüphesinde.

  • Yangın çıktığında.

  • Deprem, sel, heyelan gibi afetler yaşandığında.

  • Orman yangını görüldüğünde.

  • Zehirlenme veya ciddi alerjik reaksiyon durumunda.

  • Boğulma tehlikesi yaşandığında.

  • Büyük bir kavga ya da saldırı olduğunda.

  • Ağır yaralanmalı düşmelerde veya kırık-çıkık şüphesinde.

  • Kurtarılması gereken bir hayvan veya mahsur kalan bir kişi olduğunda.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 70-71-72-73. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Hafif Yaralanmalarda İlk Yardım Uygulamaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 70-71-72-73. Sayfa Cevapları” öğrencilerin hafif yaralanmalarda doğru ilk yardım uygulamaları yapmayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde küçük kesik, sıyrık ve çarpmalarda kanamayı durdurma, yarayı temizleme ve koruma gibi temel ilk yardım adımları anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 70-71-72-73. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 2. ÜNİTE: TRAFİKTE İLK YARDIM : Hafif Yaralanmalarda İlk Yardım Uygulamaları Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, küçük kazalar karşısında yapılması gereken doğru müdahaleleri adım adım açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 70, 71, 72, 73 Cevapları” sayesinde öğrenciler günlük yaşamda karşılaşabilecekleri küçük yaralanmalara bilinçli şekilde müdahale etmeyi öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de güvenli davranışlar geliştirir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Hafif Yaralanmalarda İlk Yardım Uygulamaları Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 70-71-72-73


Soru : Meral Hanım, mutfakta akşam yemeğini hazırlıyordu. Eli ocaktaki tencereye çarptı ve elinin üstü yandı. Sizce Meral Hanım görselleri verilen uygulamalardan hangilerini yaparsa doğru ilk yardım müdahalesi yapmış olur? Görseller arasından doğru ilk yardım müdahalelerini seçelim, işaretleyelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 70 Cevapları”

4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 72 Cevapları


Soru : Yakın çevremizde (ev, okul, park vb.) yaşanan hafif yaralanma durumlarını araştırarak tabloyu dolduralım. Yaralanma türünün (burkulma, çarpma, kanama vb.) nasıl oluştuğunu kısaca açıklayalım ve açıklamamızı görsellerle destekleyelim. Hafif yaralanma durumunda yapılması gereken doğru ilk yardım müdahalesini maddeler hâlinde yazalım.


Cevap :

Hafif Yaralanmalarda Genel İlk Yardım Kuralları (Madde Madde)

  • Yaralı bölgeye dokunmadan önce elleri temizlemek.

  • Kanama varsa temiz bezle hafif baskı uygulamak.

  • Şişliği azaltmak için soğuk uygulama yapmak.

  • Yarayı sabunlu suyla nazikçe yıkayıp dezenfekte etmek.

  • Derin kesik veya durmayan kanama varsa 112’yi aramak.

  • Burkulma ve çarpıklarda yaralı bölgeyi sabit tutmak ve üzerine basmamak.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 73 Cevapları


Soru : Örnek olayı okuyalım. Olayda geçen ilk yardım uygulamaları sırasında yapılan yanlış müdahaleleri bularak altını çizelim. Yanlış ilk yardım müdahaleleri yerine yapılması gerekenleri düşünelim, sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Olaydaki yanlış müdahaleleri bulup şu şekilde düzeltebiliriz:

  • Yanlış: Yaralıyı hemen kaldırmak ve yürütmeye çalışmak.

    • Doğru: Yaralıyı hareket ettirmemek, önce durumunu kontrol etmek ve gerekirse 112’yi aramak.

  • Yanlış: Kırık şüphesi olan kolu zorlayarak düzeltmeye çalışmak.

    • Doğru: Kolu sabit tutmak, oynatmamak ve mümkünse bir destekle sabitlemek.

  • Yanlış: Kanamayı durdurmak için yarayı temizlemeden üstünü sıkıca bağlamak.

    • Doğru: Önce elleri temizlemek, yarayı hafifçe temizleyip steril bez veya temiz bir kumaşla baskı uygulamak.

  • Yanlış: Bayılan kişiyi hemen ayağa kaldırmaya çalışmak.

    • Doğru: Bayılan kişiyi sırtüstü yatırmak, ayaklarını biraz yukarı kaldırmak ve nefes alıp almadığını kontrol etmek.


Soru : Defterimize hafif yaralanmanın yaşandığı ve ilk yardımda doğru müdahalelerin yapıldığı bir hikâye yazalım. Yazdığımız hikâyeyi sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Hikâye Başlığı: Bahçede Küçük Bir Kaza

Bir gün Elif ve arkadaşları okul bahçesinde koşu yarışı yapıyordu. Elif hızla koşarken ayağı taşa takıldı ve düştü. Dizinden hafifçe kan geliyordu. Arkadaşları hemen yanına koştu.

Elif’in en yakın arkadaşı Zeynep, panikle onu kaldırmaya çalışmadı. Önce Elif’in iyi olup olmadığını sordu. Daha sonra öğretmenlerinden yardım istediler. Öğretmenleri geldi, Elif’in dizini temiz suyla yıkadı ve kanamanın durması için temiz bir gazlı bezle hafifçe bastırdı. Sonra da küçük bir yara bandı yapıştırdı.

Elif kısa sürede kendini daha iyi hissetti ve öğretmeni ona bir süre dinlenmesini söyledi. Arkadaşları da Elif’in yanında kaldı ve ona moral verdi. Böylece doğru ilk yardım sayesinde küçük bir kaza büyümeden çözüldü.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 67-68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı İlk Yardımda Doğru Müdahalenin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 67-68-69. Sayfa Cevapları” öğrencilerin kaza anında doğru ilk yardım müdahalesinin önemini kavramasına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde bilinçsiz müdahalenin zarar verebileceği, doğru ve dikkatli ilk yardım uygulamalarının ise hayat kurtarabileceği anlaşılır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 67-68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 2. ÜNİTE: TRAFİKTE İLK YARDIM : İlk Yardımda Doğru Müdahalenin Önemini Fark Edelim Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, ilk yardım yaparken dikkat edilmesi gereken temel kuralları ve yanlış uygulamaların tehlikelerini örneklerle açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 67, 68, 69 Cevapları” sayesinde öğrenciler acil durumlarda doğru müdahale yapmanın önemini öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirebilir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı İlk Yardımda Doğru Müdahalenin Önemini Fark Edelim Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 67-68-69


Soru : Mesut Bey, işten eve döndüğünde eşi Semra Hanım’ı yerde baygın hâlde yatarken gördü. Mesut Bey, hangi ilk yardım uygulamalarını yaparsa Semra Hanım’a doğru müdahale yapmış olur? Görselleri inceleyerek doğru seçenekleri işaretleyelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 67 Cevapları”

Soru : Sizce, acil durum vakalarında hasta ve yaralılara ilk yardım eğitimi almamış kişilerin müdahale yapmasının sonuçları neler olabilir? Düşünelim, düşüncelerimizi sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : İlk yardım eğitimi almamış kişilerin hasta ve yaralılara yanlış müdahale etmesi durumu daha kötü hale getirebilir. Örneğin kırık bir kemiği yanlış hareket ettirmek sakatlanmaya yol açabilir, bilinçsizce yapılan kalp masajı ciddi zarar verebilir. Ayrıca kanamayı durdurmak için hatalı yöntemler uygulanırsa kan kaybı artabilir. Bu yüzden ilk yardım bilmeyenlerin hastayı hareket ettirmemesi, sadece güvenliğini sağlaması ve hemen 112 Acil Çağrı Merkezi’ni araması en doğru davranıştır.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 69 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyelim ve görsellerdeki olayları oluş sırasına göre numaralandıralım. İlk yardım uygulanırken yapılan doğru müdahaleleri söyleyelim.


Cevap :

“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 67-68-69 Cevapları”

Soru : Cümlelerdeki ifadeler doğruysa cümlelerin başına “D”, yanlışsa “Y” yazalım.


Cevap :

Doğru : İlk yardım, ilk yardım eğitimi almış kişilerce yapılır.

Yanlış İlk yardım müdahalelerinde tıbbi ilaçlar kullanılır.

Doğru : İlk yardımcı, çevresindeki insanlardan yardım alır.

Yanlış : İlk yardımcı, gerekli durumlarda kendini tehlikeye atmalıdır.

Doğru : 112 Acil Çağrı Merkezi arandığında yaralının durumu hakkında bilgi verilir.



 

Our Score

4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 63-64-65-66. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Trafik Güvenliği MEB Yayınları Ders Kitabı Kaza Anında Kimlerden ve Nasıl Yardım İsteriz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 63-64-65-66. Sayfa Cevapları” öğrencilerin kaza anında nasıl davranmaları ve kimlerden yardım istemeleri gerektiğini öğrenmesine yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde sakin kalmanın, doğru kişilere haber vermenin ve acil durum numaralarını bilmenin önemi kavranır. Özellikle “İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” öğrencilerin konuyu kolayca anlamasını ve ödevlerini doğru şekilde yapmasını sağlar.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı 63-64-65-66. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı 2. ÜNİTE: TRAFİKTE İLK YARDIM : Kaza Anında Kimlerden ve Nasıl Yardım İsteriz? Metni Etkinlik Cevapları” bölümü, kaza durumunda 112 Acil Çağrı Merkezi’ni aramanın, yardım istemek için doğru ve net bilgiler vermenin önemini açıklar. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 63, 64, 65, 66 Cevapları” sayesinde öğrenciler acil durumlarda doğru adımlar atmayı öğrenir, hem derslerde başarılı olur hem de günlük yaşamda güvenli davranışlar geliştirebilir.


“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Kaza Anında Kimlerden ve Nasıl Yardım İsteriz? Metni”


4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 63-64-65-66


Soru :  Verilen olayları okuyalım, bu olayların yaşandığı durumlarda kimlerden yardım isteyebileceğimizi düşünelim. Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.

1. Olay: Teneffüse çıkarken arkadaşınızın okulun merdivenlerinden düştüğünü ve yerden kalkamadığını gördünüz.

2. Olay: Ailenizle hafta sonu pikniğe giderken yolda bir aracın ağaca çarptığını ve şoförün araçtan çıkamadığını gördünüz.


Cevap :

1. Olay: Teneffüse çıkarken arkadaşınız merdivenden düştü ve kalkamıyor.

Okulda hemen öğretmene, idareye veya okul hemşiresine haber veririm.

Gerekirse 112 Acil Çağrı Merkezi’ni aramaları için yetişkinlerden yardım isterim.

2. Olay: Pikniğe giderken bir aracın ağaca çarptığını ve şoförün çıkamadığını gördük.

Hemen 112 Acil Çağrı Merkezi’ni ararız.

Yakınlarda varsa polis veya jandarmaya haber verebiliriz.

Güvenli bir şekilde olay yerini işaretleyerek başka araçların kazaya karışmasını önleyebiliriz.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 64 Cevapları


Soru : Acil durum numaraları tek çağrıda birleşen kurumları araştıralım. Kurumların isimlerini kutulara yazalım. Bu kurumlardan nasıl yardım isteyeceğimizi düşünelim ve düşüncelerimizi sınıf arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

Acil durumlarda 112 Acil Çağrı Merkezi aranır. Tek numara üzerinden birçok kuruma ulaşabiliriz:

  • Ambulans / Sağlık
  • Polis
  • Jandarma
  • İtfaiye
  • AFAD (Afet ve Acil Durum Yönetimi)
  • Orman Yangını İhbar
  • Sahil Güvenlik

Bu kurumlardan yardım istemek için 112’yi aradıktan sonra sakin bir şekilde:

  • Nerede olduğumuzu (açık adres veya konum),

  • Ne tür bir olay olduğunu (kaza, yangın, sağlık sorunu vb.),

  • Kaç kişinin yardıma ihtiyacı olduğunu net bir şekilde söylememiz gerekir.

Böylece tek çağrıda doğru kuruma yönlendirilerek hızlıca yardım alabiliriz.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 65-66 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyelim ve 112 Acil Çağrı Merkezinin aranması gereken durumları okuyalım. 112 Acil Çağrı Merkezini arayan kişi ile 112 Acil Çağrı  Merkezi görevlisi arasında geçen konuşmalara uygun cümleleri noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

1. Yangın Durumu

112 Görevlisi: Acil Çağrı Merkezi
Arayan: Merhaba, karşı binadaki komşumun evinden dumanlar çıkıyor. Evde kimse yok.
112 Görevlisi: Sokağın ismini tekrar söyler misiniz?
Arayan: Çınar Sokak No: 12.
112 Görevlisi: Yaralı ya da içeride olan var mı?
Arayan: Hayır, evde kimse yok.
112 Görevlisi: Lütfen telefonu kapatmayın, sizi itfaiye birimine aktarıyorum.


2. Trafik Kazası

112 Görevlisi: Acil Çağrı Merkezi
Arayan: Merhaba, okulumuzun önünde iki araç çarpıştı. Sürücüler iyi görünüyor, başka yolcu yok.
112 Görevlisi: Araçlarda yaralı var mı?
Arayan: Hayır, yaralı yok.
112 Görevlisi: Lütfen telefonu kapatmayın, sizi emniyet birimine aktarıyorum.


3. Göçük Durumu

112 Görevlisi: Acil Çağrı Merkezi
Arayan: Merhaba, Elmas köyü Maden Sokağı’ndaki maden ocağında göçük oldu. İki arkadaşım içeride kaldı.
112 Görevlisi: Köyün ismini tekrar söyler misiniz?
Arayan: Elmas köyü, Maden Sokağı.
112 Görevlisi: Göçük alanında kaç kişi var?
Arayan: İki kişi içeride.
112 Görevlisi: Durumları nasıl?
Arayan: İyi görünüyorlar ama çıkamıyorlar.
112 Görevlisi: Lütfen telefonu kapatmayın, sizi AFAD birimine aktarıyorum.


4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 66 Cevapları


Soru : Cümlelerin anlamlarına uygun kelimeleri, noktalı yerlere yazarak cümleleri tamamlayalım.


Cevap :

1. 112’yi aradığımızda telefon Acil çağrı Merkezi şeklinde açılır.
2. Görevliye Acil durumun ne olduğunu kısaca söylemeliyiz.
3. Görevli adresimizi istediğinde adresimizi anlaşılır bir şekilde anlatmalıyız.
4. Her türlü acil durumda ücretsiz olarak 112’yi arayabiliriz.
5. Yardım ekipleri en kısa sürede yanınızda olacaktır.



 

Our Score
error: Content is protected !!