İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Anlaşmazlıkların Nedenleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine yardımcı olur. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 60, 61 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlıkların Nedenleri Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 60-61
“En büyük iletişim problemimiz: Anlamak için dinlemiyoruz, cevap vermek için dinliyoruz.”
Soru : Bu sözle ne anlatılmak istenmiştir? Söyleyiniz.
Cevap : Bu söz, insanların çoğu zaman karşısındakinin gerçekten ne demek istediğini anlamak için değil, hemen karşılık vermek için dinlediğini anlatır. Böyle olunca kişiler birbirini tam olarak anlamaz, yanlış anlaşılmalar ve anlaşmazlıklar ortaya çıkar.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 61 Cevapları
Ece Anlaşmazlık Yaşıyor
Sabırsızlıkla beklediğim tatil sonunda gelmişti. Çünkü ailem, beni tatilde kursa göndermek istediğini söylemişti. Sonunda hayalini kurduğum dans kursuna gidebilecektim. Ertesi gün dans kursuna gitmek istediğimi aileme söyledim. Fakat ailem beni dans kursuna değil, resim kursuna göndermek istediklerini söyledi. Resim konusunda yeteneğimi geliştirmemi istiyorlardı.
Bunu duyunca çok üzüldüm ve hemen ağlamaya başladım. Resim kursuna gitmek istemediğimi söyledim. Ailem ise resim kursuna gitmem gerektiğini söylüyordu. Ailemle hangi kursa gideceğim konusunda bir anlaşmazlık yaşadık. Ben küserek odama gittim. Birkaç saat sonra ailemin yanına gittim ve dans kursunun hayalini kurduğumu, dans etmeyi çok sevdiğimi söyledim. Beni dinleyen ailem dans kursuna gitmeme izin verdi.
Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Aile neden dans yerine resim kursu konusunda ısrarcıdır?
Cevap : Aile, Ece’nin resim alanındaki yeteneğini geliştirmek istediği için onu resim kursuna göndermeyi düşünmüştür.
2. Bu anlaşmazlıkta kim haklıdır? Neden?
Cevap : Ece haklıdır. Çünkü bir insanın ilgi duyduğu ve mutlu olacağı alanda eğitim alması önemlidir. Ece dans etmeyi seviyor ve bunun hayalini kuruyordu; bu yüzden dans kursuna gitmesi doğru olur.
3. Anlaşmazlığı çözmek için siz ne yapardınız?
Cevap : Önce ailemi dinler, neden resim kursunu istediklerini anlamaya çalışırdım. Sonra kendi isteğimi sakin bir şekilde açıklar, dans etmeyi çok sevdiğimi ve hayalim olduğunu söylerdim. Onları ikna etmeye çalışarak konuşma yoluyla uzlaşırdım.
Soru : Bu etkinlik ile toplumda yaşanan anlaşmazlıkların nedeninin ne olduğu ve sonuçlarının ne olabileceğini analiz edeceğiz.
Cevap :
| Etkinlik Zamanı | Anlaşmazlıklar | Nedenleri | Sonuçları | Nasıl Çözülebilir? |
|---|---|---|---|---|
| Bisiklet yolunda yayaların yürümesi | Yaya–bisikletli tartışmaları, çarpışmalar | Yaya yolunun olmaması | Bisikletlilerin yayalara çarpması, kazalar, gerginlik | Yayaların kullanabileceği yollar yapılmalı, bisikletliler uyarılmalı |
| Parkta köpeklerin serbest dolaşması | Köpek–insan korkusu, tartışmalar | Sahiplerin tasma takmaması, alan düzenlemesinin olmaması | Korku, ısırılma vakaları, şikayetler | Köpekler için ayrı gezdirme alanı yapılmalı, tasma zorunluluğu denetlenmeli |
| Apartman otoparkında kavga | Park yeri anlaşmazlığı | Yetersiz park alanı, kuralların belirlenmemesi | Komşular arasında gerginlik, kavga, zarar verme | Ortak kurallar konulmalı, numaralı park sistemi getirilmeli |
| Toplu taşımada kavga | Yer verme veya sesli konuşma tartışmaları | Saygı eksikliği, kuralların bilinmemesi | Tartışmalar, huzursuzluk, bazen şiddet | Toplumda saygı kültürü yaygınlaştırılmalı, toplu taşıma kuralları duyurulmalı |
| Çöp atma nedeniyle komşu tartışması | Ortak alanların kirlenmesi | Çöp kutularının yetersizliği, bilinçsizlik | Kötü koku, görüntü kirliliği, komşular arası kavgalar | Uygun çöp alanları yapılmalı, uyarı tabelaları konulmalı, bilinçlendirme yapılmalı |
| Okul bahçesinde kavga | Çocuklar arasında oyun kavgaları | Adil oyun kurallarının olmaması, iletişim eksikliği | Kırgınlıklar, fiziksel yaralanmalar | Öğretmen gözetimi artırılmalı, paylaşma ve iletişim becerileri öğretilmeli |