4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 15-16-17. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Doğuştan Gelen Haklarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 15-16-17. Sayfa Cevapları, öğrencilerin doğuştan sahip oldukları hakları öğrenmelerine ve bu hakların önemini kavramalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hak bilinci kazanmasına ve haklarını koruma konusunda farkındalık geliştirmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 15-16-17. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK : Doğuştan Gelen Haklarım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 15, 16, 17 Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamda sahip oldukları hakları doğru şekilde kullanmalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem kendilerini hem de başkalarının haklarını gözeterek daha bilinçli bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Doğuştan Gelen Haklarım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 15-16-17


Soru : Aşağıdaki şiiri okuyarak soruları cevaplayınız.

İNSAN HAKLARI 

Dil, din, ırk gözetilmez
Eşit bütün insanlar,
Her birine verilmiş
Temelde bütün haklar.

Hür doğar ve hür yaşar
İnsanların tamamı,
Esir olamaz kimse
Özgürlük gibi var mı?

Haberleşme, seyahat
Hakkı vardır herkesin,
Düşünce ve dinine
Karışılmaz kimsenin.

Sevgi ile saygıdır
Tüm hakların temeli,
Saygı duymalı buna
İnsanları sevmeli.
Atila ÇAKIROĞLU, Şiir Bahçesi


1. İnsan Hakları şiirinde geçen haklar hangileridir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Şiirde geçen haklar şunlardır:

  • Eşitlik hakkı (dil, din, ırk ayrımı olmadan herkes eşittir)

  • Özgürlük hakkı (hür doğmak ve yaşamak, esir olmamak)

  • Haberleşme hakkı

  • Seyahat özgürlüğü

  • Düşünce ve din özgürlüğü

  • Sevgi ve saygı görme hakkı


2. İnsan Hakları şiirinde geçen temel haklar dışında başka hangi haklara sahip olduğunuzu araştırınız.


Cevap :

Bunların dışında sahip olduğumuz bazı haklar:

  • Eğitim hakkı
  • Sağlık hakkı
  • Yaşama hakkı
  • Barınma hakkı
  • Çocuk hakları (oyun oynama, korunma)
  • Çalışma hakkı

✅ Bu haklar, insanların eşit ve güvenli bir şekilde yaşamalarını sağlar.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 17 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen cümlelerin tablodaki hangi temel haklarla ilgili olduğunu örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • a. Gökçe’nin, ablasının odasına girerken kapıyı çalması → 3 (Özel Yaşamın Gizliliği Hakkı) ✅ (örnekte verilmiş)

  • b. Türkiye’de doğan Bahar’ın Türkiye Cumhuriyeti kimlik belgesine sahip olması → 5 (Vatandaşlık Hakkı)

  • c. Begüm’ün hastaneye giderek tedavi olması → 1 (Sağlık Hakkı)

  • ç. İş yerinde düzenlenen toplantıda Mustafa’nın düşüncelerini ifade etmesi → 6 (Düşünce ve İfade Özgürlüğü Hakkı)

  • d. Emre’nin kendi evine yakın olan ilkokula gitmek istemesi → 2 (Eğitim Hakkı)

✅ Doğru eşleştirme:
b → 5, c → 1, ç → 6, d → 2


Soru : Yukarıdaki şemada yer alan temel haklarımızın ortak özellikleri üzerinde düşününüz. Bu özelliklere “Neden?” sorusunu sorarak özellikleri örneklerle açıklayınız.


Cevap :

Temel haklarımızın ortak özellikleri ve bunların nedenleri şöyledir:

  • Vazgeçilmezdir → Çünkü insan hakları, insanların doğuştan sahip olduğu haklardır; hiç kimse bu haklardan kendi isteğiyle bile vazgeçemez.
    Örnek: Yaşama hakkı herkes için zorunludur, kimse “Ben yaşama hakkımdan vazgeçiyorum” diyemez.

  • Devredilemezdir → Çünkü haklar kişiye aittir ve başkasına verilemez.
    Örnek: Oy kullanma hakkı, bir kişinin başka birine devredemeyeceği bir haktır.

  • Dokunulmazdır → Çünkü devlet veya başka bir kişi bu haklara müdahale edemez.
    Örnek: Özel hayatın gizliliğine kimse izinsiz karışamaz, kişinin odasına zorla giremez.

  • Evrenseldir → Çünkü bütün insanlar, hangi ülkede yaşarsa yaşasın aynı temel haklara sahiptir.
    Örnek: Özgürlük ve eşitlik her insan için geçerlidir; Türk, Alman, Japon fark etmez.

  • Anayasa ile güvence altına alınmıştır → Çünkü haklarımızın korunması için devletin en üst yasası olan anayasada yer alırlar.
    Örnek: Eğitim hakkı anayasa ile garanti altına alınmıştır; devlet herkese eğitim imkânı sağlamak zorundadır.

✅ Bu nedenle temel haklarımız; doğuştan gelir, devredilemez, dokunulamaz, tüm dünyada geçerlidir ve anayasa tarafından korunur.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!