4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 78-79-80-81. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Yaşadığım Yerin Özellikleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 78-79-80-81. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 78-79-80-81. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Yaşadığım Yerin Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yaşadıkları yerin coğrafi, kültürel ve doğal özelliklerini tanıma fırsatı sunar. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 78, 79, 80, 81 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşadığım Yerin Özellikleri Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 78-79-80-81


Soru : Yaşadığınız ilin yer şekilleri hakkında neler biliyorsunuz? Söyleyiniz.


Cevap :

İstanbul: Çoğunlukla tepeler ve boğaz çevresindeki düzlükler bulunur. Şehir iki kıta üzerinde yer alır, Marmara Denizi ve Karadeniz’e kıyısı vardır. Boğaz ve Haliç önemli su yollarıdır.

Ankara: İç Anadolu Bölgesi’nde yer alır. Ovalar ve platolar fazladır. Etrafında küçük dağlar bulunur. Karasal iklim hâkimdir.

İzmir: Ege Bölgesi’nde, kıyı ovaları ve dağlar yan yana uzanır. Körfezleri ve limanları vardır. Akdeniz iklimi görülür.

Antalya: Akdeniz Bölgesi’nde bulunur. Dağlar ve kıyı ovaları vardır. Toros Dağları şehri çevreler. Kıyıları turistik sahillerle ünlüdür.

Hatay: Akdeniz’e kıyısı olan bir ildir. Dağlık ve engebeli araziler, Amik Ovası ve Asi Nehri bulunur. Akdeniz iklimi görülür.

Erzurum: Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alır. Dağlar ve yüksek platolar ile kaplıdır. Kışları çok soğuk ve kar yağışlıdır.

Trabzon: Karadeniz kıyısında bulunur. Dağlar ve ormanlık alanlar denize paralel uzanır. Bol yağış alır ve yeşil bitki örtüsü vardır.

 


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 81 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerin nüfus özelliklerini ve yer şekillerini anlatan şiir veya öykü yazarak sınıfınızla paylaşınız.


Cevap :

İSTANBUL – ŞİİR
Boğazın suları mavi mavi akar,
Şehir iki kıtayı birbirine bağlar.
Kalabalık caddeler, renkli hayatlar,
İstanbul’da her gün umutlar doğar.


ANKARA – ŞİİR
Ovaların ortasında yükselir başkent,
Soğuk kışları, umut dolu niyet.
Kalabalık ama huzurlu bir kent,
Ankara’da yaşamak ayrı bir devlet.


İZMİR – ŞİİR
Ege’nin incisi, denizle buluşur,
Sıcacık güneşi içimizi ısıtır.
Kordon’da yürüyen insanlar coşar,
İzmir’de mutluluk her yeri sarar.


İSTANBUL – KISA ÖYKÜ
Bir sabah vapurla boğazı geçtim. Martılar peşimden uçuyordu. Şehir çok kalabalıktı ama aynı zamanda büyüleyiciydi. Tarihi yapılarla modern binalar yan yana duruyordu. İstanbul’da her köşe ayrı bir hikâye anlatıyordu.


ANKARA – KISA ÖYKÜ
Bir kış sabahı Ankara’nın soğuk sokaklarında yürüyordum. Şehir sessiz ama düzenliydi. Anıtkabir’i ziyaret ettim ve büyük bir gurur hissettim. Başkent olmak Ankara’ya ayrı bir anlam katıyordu.


İZMİR – KISA ÖYKÜ
Bir yaz günü İzmir Kordon’da yürüyordum. Denizden gelen rüzgâr yüzümü serinletiyordu. İnsanlar gülümsüyor, sahil boyunca bisiklete biniyordu. İzmir’in sıcak insanları ve güzel manzarası beni çok mutlu etti.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 74-75-76-77. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Hava Durumunu Yorumluyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 74-75-76-77. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 74-75-76-77. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Hava Durumunu Yorumluyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere hava durumunu gözlemleme, yorumlama ve günlük yaşamı planlarken hava koşullarına dikkat etme becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 74, 75, 76, 77 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hava Durumunu Yorumluyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 74-75-76-77


Soru : Havanın sıcak ya da soğuk olması günlük planlarınızı nasıl etkiler? Söyleyiniz.


Cevap : Havanın sıcak ya da soğuk olması günlük planlarımı çok etkiler. Hava sıcaksa dışarıda oyun oynar, pikniğe gider veya yürüyüş yaparım. Soğuk ve yağışlı havalarda ise daha çok evde kalır, ders çalışır, kitap okur veya televizyon izlerim. Hava durumuna göre kıyafetlerimi seçerim ve dışarı çıkacaksam şemsiye ya da mont alırım.


Soru : Yukarıda beş günlük hava olayları verilmiştir. Çiftçi olsaydınız tarlanızı hangi günlerde sulamak isterdiniz? Aşağıdaki kutulara işaretleyiniz.


Cevap :

Görsele göre:

  • Pazartesi: Yağmurlu
  • Salı: Kar yağışlı
  • Çarşamba: Güneşli
  • Perşembe: Parçalı bulutlu
  • Cuma: Fırtınalı

💧 Çiftçi tarlayı yağmur ya da kar olan günlerde sulamaz çünkü zaten su vardır.
⚡ Fırtınalı gün de tehlikeli olur.
🌞 Güneşli ve parçalı bulutlu günler sulama için uygundur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 75 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerdeki iki günlük hava olaylarını gözlemleyiniz. Gözlemlediğiniz hava olaylarıyla ilgili yukarıdaki diyagrama benzer bir diyagram hazırlayıp sınıfınızla paylaşınız.


Cevap :

Son iki gün boyunca hava durumunu şöyle gözlemledim ve diyagram oluşturdum:

Günler Hava Olayı Sıcaklık
1. Gün Güneşli 20°C
2. Gün Yağmurlu 14°C

Diyagram:

  • 🌞 Güneşli: █ (1 gün)

  • 🌧️ Yağmurlu: █ (1 gün)


💡 Sen kendi yaşadığın yerdeki gerçek hava olaylarına göre tabloyu ve diyagramı değiştirebilirsin.
Örneğin; “1. Gün bulutlu, 2. Gün karlı” şeklinde gözlemlerine göre çizip sınıfta paylaşabilirsin.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 76 Cevapları


1- Aşağıda aralık ayının ilk iki haftasında Kocaeli’de gözlemlenen hava durumunun belirtildiği tablo yer almaktadır. Tablodaki bilgilerden yararlanarak hangi hava olayının kaç gün yaşandığını aşağıdaki grafikte gösteriniz.


Cevap :

🌞 Güneşli Günler

  • 1. Hafta: Salı, Çarşamba = 2 gün

  • 2. Hafta: Salı, Çarşamba, Perşembe = 3 gün
    Toplam: 5 gün

🌦️ Yağmurlu Günler

  • 1. Hafta: Perşembe = 1 gün

  • 2. Hafta: Cumartesi = 1 gün
    Toplam: 2 gün

☁️ Bulutlu Günler

  • 1. Hafta: Cuma = 1 gün

  • 2. Hafta: Pazar = 1 gün
    Toplam: 2 gün

🌤️ Parçalı Bulutlu Günler

  • 1. Hafta: Pazartesi = 1 gün

  • 2. Hafta: Pazartesi = 1 gün
    Toplam: 2 gün

🌫️ Sisli Günler

  • 1. Hafta: Cuma = 1 gün (Sisli olarak belirtilmiş)

  • 2. Hafta:
    Toplam: 1 gün

❄️ Karlı Günler

  • 1. Hafta: Cumartesi, Pazar = 2 gün

  • 2. Hafta:
    Toplam: 2 gün


Sonuç (Grafikte gösterilecek sayılar):

  • Güneşli: 5 gün

  • Yağmurlu: 2 gün

  • Bulutlu: 2 gün

  • Parçalı Bulutlu: 2 gün

  • Sisli: 1 gün

  • Karlı: 2 gün


2- Siz de yaşadığınız yerdeki beş günlük hava olaylarını gözlemleyerek yukarıdaki gibi bir tablo oluşturunuz.


Cevap

Ben yaşadığım yerde beş gün boyunca hava durumunu şöyle gözlemledim:

Günler Hava Olayı Sıcaklık
Pazartesi Güneşli 18°C
Salı Parçalı bulutlu 16°C
Çarşamba Yağmurlu 12°C
Perşembe Bulutlu 14°C
Cuma Güneşli 20°C

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 77 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerin beş günlük hava olaylarını not ederek yukarıda verilen sembollerle aşağıdaki hava olayları tablosuna yerleştiriniz.

🔹Yaşadığınız yerin beş günlük sıcaklık değerlerini gözlemleyerek aldığınız notları aşağıdaki sıcaklık grafiği üzerinde gösteriniz. 


Cevap :

Ben yaşadığım yerde son beş günün hava olaylarını ve sıcaklıklarını şöyle kaydettim:


🌤️ Hava Olayları Tablosu

Günler Sabah Öğlen Akşam
Pazartesi Güneşli Güneşli Parçalı Bulutlu
Salı Parçalı Bulutlu Güneşli Güneşli
Çarşamba Yağmurlu Yağmurlu Bulutlu
Perşembe Bulutlu Güneşli Parçalı Bulutlu
Cuma Güneşli Güneşli Güneşli

🌡️ Sıcaklık Grafiği (Derece °C)

  • Pazartesi: Sabah 18°C – Öğlen 25°C – Akşam 22°C

  • Salı: Sabah 20°C – Öğlen 27°C – Akşam 23°C

  • Çarşamba: Sabah 16°C – Öğlen 18°C – Akşam 17°C

  • Perşembe: Sabah 19°C – Öğlen 24°C – Akşam 21°C

  • Cuma: Sabah 21°C – Öğlen 28°C – Akşam 24°C



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 72-73. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Çevremde Neler Var? Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 72-73. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 72-73. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Çevremde Neler Var? Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yaşadıkları çevredeki doğal ve yapay unsurları tanıma ve çevre bilinci geliştirme konusunda rehberlik eder. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 72, 73 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevremde Neler Var? Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 72-73


Soru : Ağaç, ev, yol, akarsu gibi çevrenizde gördüğünüz unsurlardan hangilerinin oluşumunda insanın etkisi vardır? Söyleyiniz.


Cevap : Çevremde gördüğüm unsurlardan ev, yol, köprü, park, bahçe gibi yapılar insan eliyle yapılmıştır. Ağaçlar bazen doğal olarak bulunur ama çoğu insan tarafından dikilmiştir. Akarsular, dağlar, denizler gibi unsurlar ise doğal oluşumlardır, insan etkisi yoktur.


Soru : Şiirde geçen doğal unsurları belirleyerek aşağıdaki alana yazınız.

YURDUM BENİM 

Her yer yeşil, her yer mavi,
Ne de güzel yurdum benim.
Ovalarım, nehirlerim,
Yemyeşil yurdum benim.
Vatanı sevin, doğayı sevin.
Hepsi senin, hepsi senin.

Irmak doğar, deniz coşar,
Dağlarında koyun otlar.
Toprağı buğday kokar,
Ne güzel yurdum benim.
Vatanı sevin, doğayı sevin.
Hepsi senin, hepsi senin.


Cevap :

Şiirde geçen doğal unsurlar:

  • Yeşil alanlar
  • Ovalar
  • Nehirler
  • Irmak
  • Deniz
  • Dağlar
  • Toprak
  • Koyunlar

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 73 Cevapları


Soru : Çevrenizdeki doğal ve beşerî unsurları gruplandırarak defterinize yazınız.


Cevap :

Doğal Unsurlar (10 örnek):

  • Dağ
  • Dere
  • Deniz
  • Göl
  • Orman
  • Ağaç
  • Çiçek
  • Ova
  • Toprak
  • Kayalık

Beşerî (İnsan yapımı) Unsurlar (10 örnek):

  • Ev
  • Yol
  • Köprü
  • Okul
  • Hastane
  • Fabrika
  • Park
  • Baraj
  • Cami
  • Alışveriş merkezi


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 70-71. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Kroki Çiziyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 70-71. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 70-71. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Kroki Çiziyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere kroki çizme, yön bulma ve çevreyi doğru şekilde haritalandırma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 70, 71 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kroki Çiziyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 70-71


Soru : Okulunuzun bulunduğu yeri nasıl tarif edersiniz?


Cevap :  Okulum şehir merkezine yakın bir yerde bulunuyor. Ana cadde üzerinde olduğu için kolayca ulaşılabiliyor. Önünde geniş bir bahçesi var ve yan tarafında bir park bulunuyor. Yakınında market, fırın ve otobüs durağı var. Okulun giriş kapısında büyük bir Türk bayrağı asılı ve tabelasında okulun adı yazıyor. Bu özellikleriyle okulu bulmak oldukça kolaydır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 71 Cevapları


Soru : Aşağıda Atatürk İlkokuluna ait bir kroki verilmiştir. Bu kroki ile ilgili verilen ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ise “Y” yazınız.


Cevap :

1. (Doğru) 4/D sınıfı, 4/B sınıfının güneyinde yer almaktadır.
2. (Doğru) Koridor kuzey-güney yönünde uzanmaktadır.
3. (Yanlış) Öğretmenler odası müdür odasının kuzeydoğusunda yer almaktadır.
4. (Doğru) Acil durum olduğunda öğrenciler koridorda güney yönünde ilerlemelidir.
5. (Yanlış) Acil toplanma yeri okulun batısında yer almakladır.
6. (Yanlış) Rehberlik servisi okulun kuzeybatı köşesindedir.


Soru : Okulunuzun krokisini çiziniz. Varsa acil toplanma yerini, acil çıkış kapılarını ve yangın dolaplarını krokinizde gösteriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 70-71 Cevapları”

🟥 Yangın dolapları: [Yangın] yazan yerler
🟩 Acil çıkışlar: [ACİL ÇIKIŞ] yazan kapılar
🟨 Acil toplanma alanı: Bahçenin üst kısmında belirtilen yer

💡 Sen bunu defterinde kareli veya düz sayfaya çizerken:

  • Kırmızı ile yangın dolaplarını,

  • Yeşil ile acil çıkış kapılarını,

  • Bahçenin bir köşesini “Acil Toplanma Alanı” olarak gösterebilirsin.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 64-65-66-67-68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Yönümü Buluyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 64-65-66-67-68-69. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 64-65-66-67-68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Yönümü Buluyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yön bulma, harita okuma ve çevreyi tanıma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yönümü Buluyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69


Soru : Doğada kaybolan biri yönünü nasıl bulabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Doğada kaybolan biri yönünü bulmak için çeşitli ipuçlarından yararlanabilir:

  • Güneşin konumuna bakarak yönünü belirleyebilir. (Güneş sabah doğudan doğar, öğleden sonra batıya yönelir.)

  • Ağaç ve yosunlara dikkat edebilir. Yosunlar genellikle ağaçların kuzey tarafında daha çok olur.

  • Su yollarını ve dereyi takip ederek yerleşim yerine ulaşabilir.

  • Daha önce geçtiği belirgin işaretleri (taş, ağaç, patika gibi) hatırlayıp geri dönebilir.

  • Geceyse Kutup Yıldızı’nı bularak kuzeyi belirleyebilir.

Bu yöntemlerle teknolojik aletler olmadan da yönünü bulabilir ve güvenli bir şekilde geri dönebilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 68 Cevapları


RENKLİ BİR GÜN OKUMA KÖŞEM

Güneşli bir pazar günüydü. Reyhan ailesiyle birlikte piknik yapmak için ormanlık alana gitmişti. Ailesi sofra kurarken Reyhan çiçek toplamak için dolaşmaya çıktı. Biraz uzaklaşınca ileride bir çeşme gördü. Ellerini yıkamak için çeşmeye doğru yürüdü. Çeşmenin yanında büyük bir karınca yuvası gördü.

Karıncalar öğlen sıcağına rağmen yuvalarına yiyecek taşıyordu. Reyhan heyecanlı bir şekilde karıncaları izlemeye başladı. Birden ailesinden çok uzaklaştığını fark etti. Dönüş yolunu düşündü ancak kafası çok karışmıştı.

Soru : Reyhan yön bulma tekniklerinden hangilerini kullanarak ailesinin yanına dönebilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap :

Reyhan, ailesinin yanına dönmek için şu yön bulma tekniklerini kullanabilir:

  • Geldiği yolda gördüğü işaretleri ve izleri (ağaç, taş, patika) hatırlayabilir.

  • Güneşin yönüne bakarak geldiği tarafı tahmin edebilir (sabah doğu, öğleden sonra batı).

  • Çeşmeyi ve karınca yuvasını gördüğü noktayı referans alarak geri dönebilir.

  • Yol üzerindeki belirgin nesneleri (büyük ağaç, dere, çiçeklik alan) hatırlayıp takip edebilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 69 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bilgilerden ve görselden yararlanarak kampta yer alan kardeşlerin isimlerini bulunuz. Bulduğunuz isimleri noktalı alanlara yazınız.

(Özgür, Esin, Uğur, Şenay, Kaan, Ayhan)
🔹 Kaan’ın güneyinde kamp ateşi yer almaktadır.
🔹 Özgür güney yönünde yürümektedir.
🔹 Esin kuzeyinde yer alan ağaca Şenay’dan daha uzaktır.
🔹 Ayhan ve Uğur kamp ateşinin güneyinde yer almaktadır.
🔹 Ayhan’ın karşısında Uğur vardır ve sırtı batıya dönüktür.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 64-65-66-67-68-69 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine yardımcı olur. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 60, 61 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 60-61


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 60 Cevapları


A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen sözcüklerden uygun olanları yazınız


Cevap :

1. Türküler millî kültürümüzün sözlü ögelerindendir.
2. Ülkemizin ilk genelkurmay başkanı olan Fevzi Çakmak Mustafa Kemal Atatürk dışında mareşal rütbesi alan tek komutandır.
3. Toplumların ürettiği oyunlar o toplumun kültürel özelliklerini taşır.
4. Aile alt ve üst soy bilgilerimizi öğrenmek istediğimizde e-Devlet uygulamasından faydalanabiliriz.
5. Millî Mücadele kahramanlarından Sütçü İmam Maraş‘ın düşman işgalinden kurtulmasında rol oynamıştır.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. 


Cevap :

1. (Doğru) Oyunlar yeni arkadaşlar edinmemizde, sosyal ilişkiler kurmamızda bize yardımcı olur.
2. (Doğru) Aile tarihi yazarken bir plan oluşturmak yaptığımız çalışmanın verimini arttırır.
3. (Yanlış) Çiçeklerin örgü sanatıyla buluşmuş hâline “çini” denir.
4. (Doğru) Geleneksel çocuk oyunlarına genellikle tekerleme ile ebe seçilerek başlanır.
5. (Yanlış) Diplomalar, kartpostallar, mektuplar sözlü tarih çalışmasının verilerini oluşturur.


C. Verilen açıklamaları uygun olan kavramlarla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 60-61 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 61 Cevapları


Ç. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz. Bulmacada yer alan renkli kutulardaki harfleri, kendi renklerindeki kutulara yazarak anahtar kelimeyi bulunuz.


Cevap :

SOLDAN SAĞA

1. Milletlerin karakteristik özelliklerini ve tarihini yansıtan, özgün olan maddi ve manevi değerlerin adıdır. =  Milli Kültür
2. Yunan birliklerinin İzmir’i işgali üzerine düşmana ilk kurşunu sıkan kişidir. =  Hasan Tahsin
3. Mustafa Kemal’e Sakarya Muharebesi’ndeki başarısından dolayı verilen rütbedir. =  Mareşal
4. Büyük Millet Meclisinin uluslararası alanda kazandığı ilk antlaşmadır. =  Gümrü
5. Oyunculardan birinin ebe olduğu ve ebe olanın gözlerinin bağlandığı oyundur. =  Körebe

YUKARIDAN AŞAĞIYA

6. Genellikle birinci, ikinci ve dördüncü dizeleri uyaklı olan, daha çok yedili hece ölçüsüyle söylenen sözlü edebiyat öğesidir. =  Mani
7. 1934 yılında Soyadı Kanunu ile TBMM tarafından Mustafa Kemal’e verilen soyadıdır. =  Atatürk
8. Oyuncularının iki gruba ayrıldığı, gruplardan birinin topu attığı diğerinin ise toptan kaçtığı oyundur. =  Yakan Top
9. İstanbul’dan Bandırma Vapuru ile ayrılan Mustafa Kemal’in 19 Mayıs 1919’da vardığı şehirdir. = Samsun


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Milli Mücadele’nin kazanılmasında Kuvayımilliye’nin önemi nedir?


Cevap : Millî Mücadele’nin kazanılmasında Kuvayımilliye’nin önemi çok büyüktür. İşgallere karşı ilk direniş hareketlerini başlatarak düşmana zaman kaybettirmiş, düzenli ordunun kurulmasına kadar vatanı korumuştur. Ayrıca halkın kendi imkânlarıyla bağımsızlık için mücadele edebileceğini göstermiş, milli birlik ve özgürlük ruhunu güçlendirmiştir.


2. Milli kültürümüzü oluşturan unsurlara üç örnek veriniz.


Cevap :

Millî kültürümüzü oluşturan unsurlara örnekler:

  • Halk oyunları (zeybek, halay, horon)

  • Yöresel kıyafetler (bindallı, şalvar, cepken)

  • Atasözleri ve masallar



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı İstiklal Kahramanlarıyla Millî Mücadele Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : İstiklal Kahramanlarıyla Millî Mücadele Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere bağımsızlık mücadelesi veren kahramanları tanıma ve millî değerleri öğrenme fırsatı sunar. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İstiklal Kahramanlarıyla Millî Mücadele Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59


Soru : Millî Mücadele denilince aklınıza ne geliyor? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Millî Mücadele denilince aklıma Türk milletinin bağımsızlık için verdiği kahramanca savaş gelir. Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde halkımızın işgallere karşı birleşmesi, cephelerde büyük bir cesaretle savaşması ve sonunda Cumhuriyet’in kurulması aklıma geliyor. Millî Mücadele; özgürlük, vatan sevgisi, dayanışma ve bağımsızlık için verilen büyük bir direniştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 54 Cevapları


Soru : Bir kimsenin doğumundan yaşadığı güne kadar geçirdiği belli başlı evreleri içeren yazıya biyografi denir. Buna göre Millî Mücadele kahramanlarımızdan Kâzım (Orbay)’ı araştırınız. Millî Mücadele’ye katkılarını dikkate alarak biyografisini kısaca yazınız.


Cevap :

Kâzım Orbay, 11 Mart 1886’da İzmir’de doğdu. Askerî eğitim aldı ve Osmanlı Ordusu’nda subay olarak görev yaptı. I. Dünya Savaşı’ndan sonra Anadolu’da başlayan Millî Mücadele’ye katıldı. Mustafa Kemal Atatürk’ün yanında yer alarak ordunun yeniden düzenlenmesinde çalıştı. Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz’da önemli görevler üstlendi. Savaş sonrasında Türkiye Cumhuriyeti ordusunda farklı kademelerde görev yaptı ve Genelkurmay Başkanlığı görevinde bulundu.

Kâzım Orbay, askerî bilgisi ve tecrübeleriyle Millî Mücadele’nin kazanılmasına katkı sağlayan önemli komutanlardan biridir. 3 Haziran 1964’te Ankara’da vefat etmiştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 55 Cevapları


Soru : Millî Mücadele kahramanlarımızdan Tayyar Rahmiye’yi araştırınız. Millî Mücadele’ye katkılarını dikkate alarak biyografisini kısaca yazınız.


Cevap :

Tayyar Rahmiye, 1890 yılında Adana’nın Ceyhan ilçesinde doğdu. Millî Mücadele yıllarında Çukurova bölgesi Fransızlar tarafından işgal edilince vatanını savunmak için mücadeleye katıldı. Kocası cephede şehit olunca silahını alarak savaşa devam etti. Pozantı ve çevresinde Fransız birliklerine karşı direnişlerde görev aldı ve cesaretiyle halkı mücadeleye teşvik etti.

Kadınların da vatan savunmasına katılabileceğini gösterdi. Tayyar Rahmiye, 1920’de yapılan bir çatışmada kahramanca savaşırken şehit düştü. Cesareti ve vatanseverliğiyle Millî Mücadele’nin unutulmaz kadın kahramanlarından biri olarak anılmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 57 Cevapları


“Siz orada yalnız düşmanı değil milletin makûs (kötü) talihini de yendiniz.” 

Soru : Mustafa Kemal, İnönü Savaşları sonrası İsmet Paşa’ya yukarıdaki mesajı göndermiştir. Mustafa Kemal’in bu mesajını yorumlayınız.


Cevap : Mustafa Kemal’in İsmet Paşa’ya gönderdiği bu mesajda, İnönü Savaşları’nın sadece bir askeri zafer olmadığını, aynı zamanda Türk milletinin umutsuzluğunu ve kötü giden kaderini değiştirdiğini anlatmaktadır. Bu zafer, halkın bağımsızlığa olan inancını güçlendirmiş, Millî Mücadele’ye olan güveni artırmıştır.


Soru : Millî Mücadele kahramanlarımızdan Halime Çavuş’u araştırınız. Millî Mücadele’ye katkılarını dikkate alarak biyografisini kısaca yazınız.


Cevap

Halime Çavuş, 1898 yılında Kastamonu’da doğdu. Millî Mücadele başladığında erkek kılığına girerek cepheye katıldı ve Türk ordusunda görev yaptı. Cephede askerlerle birlikte savaşarak büyük cesaret gösterdi. Özellikle İnebolu’dan cepheye cephane taşınmasında ve askerlerin moralini yükseltmede önemli rol oynadı.

Halime Çavuş, vatan sevgisi ve fedakârlığıyla Millî Mücadele’nin unutulmaz kadın kahramanlarından biridir. 1976 yılında hayatını kaybetmiştir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 45-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Geleneksel Oyunlar Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48, 49


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 45-46-47-48-49. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 45-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : Geleneksel Oyunlar Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere geçmişten günümüze ulaşan geleneksel oyunları tanıma ve kültürel mirasın değerini anlama konusunda rehberlik eder. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 45, 46, 47, 48, 49 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Geleneksel Oyunlar Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 45-46-47-48-49


Soru : Aile büyüklerinizin çocukken oynadığı oyunlardan hangilerini biliyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Aile büyüklerim çocukken seksek, yakar top, ip atlama, birdirbir, mendil kapmaca, körebe, uzun eşek gibi oyunlar oynadıklarını anlattılar. Bu oyunlar genellikle sokakta veya bahçede arkadaşlarla birlikte oynanırmış ve çok eğlenceliymiş.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 46 Cevapları


Soru : Bülbül kafeste oyununu daha önce oynadınız mı? Bu oyuna benzer başka bir oyun biliyor musunuz? Biliyorsanız bu oyunları arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Evet, Bülbül Kafeste oyununu oynadım. Bu oyuna benzer olarak yakan top, elim sende, körebe gibi koşarak ve yakalamaca şeklinde oynanan oyunlar da var. Bu oyunlarda hem hareket ediyoruz hem de çok eğleniyoruz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 47 Cevapları


Soru : Yakantop oyunu günümüze kadar hep aynı kurallarla mı oynanmıştır? Aile büyüklerinizden bilgi edininiz.


Cevap :  Hayır, yakantop oyunu günümüze kadar hep aynı kurallarla oynanmamıştır. Aile büyüklerim eskiden yakantop oynarken topun daha ağır olduğunu ve oyunun daha geniş alanlarda oynandığını anlattılar. Önceden top yere değse bile oyuncu yanardı; şimdi bazı yerlerde yere değerse sayılmıyor. Günümüzde çocuklar bazen oyunu daha kısa sürede bitirmek için kendi aralarında yeni kurallar ekliyorlar. Bu yüzden oyun zamanla değişikliğe uğramış.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 48 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen geleneksel çocuk oyunlarından istediğiniz birini seçip bu oyunu araştırarak kısaca tanıtınız. Seçtiğiniz bu oyunu arkadaşlarınızla oynayınız.

beştaş, seksek, çatlak patlak, birdirbir, topaç çevirme, dalya, istop


Cevap :

  • Beştaş: Beş küçük taşla oynanır. Taşlar yere atılır, bir taş havaya atılırken diğerleri toplanmaya çalışılır. El becerisi ve dikkat isteyen bir oyundur.

  • Seksek: Yere tebeşirle kareler çizilir, oyuncu taşı bir kareye atar ve tek ayak üzerinde zıplayarak kareleri dolaşır. Denge ve dikkat gerektirir.

  • Çatlak Patlak: Çocuklar yere çizilen çizgiler üzerinde yürür. Çatlaklara basmadan ilerlemeye çalışılır, basan oyundan çıkar.

  • Birdirbir: Bir çocuk eğilir, diğerleri üzerinden atlar. Atlarken “birdirbir” gibi sayılar söylenir. Atlama yeteneği ve denge geliştirir.

  • Topaç Çevirme: İp sarılmış tahta veya plastik topaç yere atılarak çevrilir. Kiminki daha uzun dönerse o kazanır.

  • Dalya: Oyunculardan biri topu yere vururken “dalya” diye bağırır, diğerleri koşmayı durdurur. Yakalanan oyuncu oyuna devam eder.

  • İstop: Oyunculardan biri topu havaya atar ve bir arkadaşının adını söyler. İsmi söylenen topu yakalayınca “istop” der, diğerleri donar. Hareket eden yakalanır.


Soru : Yukarıda oyun oynayan çocuklarla ilgili görseller verilmiştir. Bu görselleri karşılaştırarak noktalı alana yazınız.


Cevap :

Birinci görselde bir çocuk bilgisayar başında tek başına dijital oyun oynuyor. Bu oyun daha çok teknolojik ve kapalı bir ortamda oynanıyor.

İkinci görselde ise çocuklar bahçede bir arada sek sek oynuyor ve eğleniyor. Bu oyun açık havada, hareketli ve arkadaşlarla birlikte oynandığı için daha sosyal ve sağlıklı görünüyor.

💡 Sonuç olarak, bilgisayar oyunu bireyselken, sokakta oynanan oyunlar hem eğlenceli hem de arkadaşlık ve hareketlilik sağlıyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 49 Cevapları


Soru : Aşağıda geleneksel ve günümüzdeki çocuk oyunlarına ait özellikler verilmiştir. Bu özelliklerden hangilerinin geleneksel oyunlara, hangilerinin günümüz oyunlarına ait olduğunu karşısındaki kutulara işaretleyiniz.


Cevap :

  1. Sosyal ilişkileri olumlu etkiler = Geleneksel Oyunlar
  2. Genellikle iç mekânlarda oynanır = Günümüz Oyunları
  3. Genellikle gruplar hâlinde oynanır = Geleneksel Oyunlar
  4. Çoğunlukla tekerleme söylenerek ve ebe seçilerek oyuna başlanır = Geleneksel Oyunlar
  5. Satın alınan oyuncaklarla oynanır = Günümüz Oyunları
  6. Sosyalleşmeyi olumsuz etkiler = Günümüz Oyunları
  7. Oyun sırasında hareketli olmak ön plandadır = Geleneksel Oyunlar
  8. Bireysel oynanan oyunlardır = Günümüz Oyunları
  9. Oyunlarda kullanılan malzemeler doğal ortamlardan elde edilir = Geleneksel Oyunlar
  10. Oyun sırasında çok az hareket edilir = Günümüz Oyunları
  11. Genellikle dış mekânlarda oynanır = Geleneksel Oyunlar


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 40-41-42-43-44. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Millî Kültürümüzü Öğreniyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 40-41-42-43-44. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 40-41-42-43-44. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : Millî Kültürümüzü Öğreniyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere millî kültürü tanıma, gelenekleri öğrenme ve kültürel değerleri koruma bilinci kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 40, 41, 42, 43, 44 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Millî Kültürümüzü Öğreniyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44


Soru : Çevrenizde tarihî çeşme, cami ve hamam gibi millî kültür ögelerinden hangileri vardır?


Cevap :  Çevremde millî kültürümüzü yansıtan birçok tarihi yapı bulunmaktadır. Mahallemizde eski bir cami, yakınlarda yüzyıllık bir çeşme ve şehir merkezinde tarihi bir hamam vardır. Ayrıca bazı eski konaklar ve çeşmeler hâlâ kullanılmaktadır. Bu yapılar geçmişten günümüze gelen kültürümüzü yansıttığı için çok değerlidir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 41 Cevapları


Soru : Bir bayram gününüzü sınıfınızdaki arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Bayram sabahı ailemle birlikte erkenden kalkarız. Önce güzelce giyiniriz ve kahvaltı yaparız. Sonra büyüklerimizin ellerini öpmeye gideriz ve bayram harçlıklarımızı alırız. Akrabalarla ve komşularla bayramlaşırız. Evde misafirlere çikolata ve şeker ikram ederiz. Günün geri kalanında ailece bir arada olur, sohbet eder ve çok güzel vakit geçiririz. Bayramlar benim için hem mutluluk hem de aile sevgisi demektir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 42 Cevapları


Soru : Çevrenizdeki yöresel kıyafetler nelerdir?


Cevap :  Çevremde kadınlar için bindallı, şalvar, üç etek, yazma; erkekler için cepken, yelek, şalvar, poşu gibi geleneksel kıyafetler bulunur. Düğünlerde ve özel günlerde bu kıyafetler hâlâ giyilir.


Soru : Çevrenizde en çok hangi halk oyunları oynanır?


Cevap :  Çevremde en çok halay, horon, zeybek, kaşık oyunu ve çayda çıra gibi halk oyunları oynanır. Bayramlarda, düğünlerde ve festivallerde bu oyunlar görülür.


Soru : Çalışkanlıkla ilgili bir atasözü öğrenerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Çalışkanlıkla ilgili atasözleri:

  1. Azıcık aşım kaygısız başım.

  2. Azıcık işten kaçan, çok işten kaçar.

  3. Erken kalkan yol alır.

  4. İşleyen demir pas tutmaz.

  5. Emek olmadan yemek olmaz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 44 Cevapları


Soru : Çevrenizde bulunan bir tarihî mekânı geziniz. Gezi sonunda edindiğiniz izlenimlerden yararlanarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Örnek 1 (İstanbul – Topkapı Sarayı):

  • Gezdiğim yerin adı: Topkapı Sarayı

  • Geziye birlikte gittiğim kişiler: Ailem ve kuzenlerim

  • Gezi sırasında ilgimi en çok çeken: Sarayın hazine bölümündeki değerli eşyalar oldu.

  • Gezide öğrendiğim en ilginç bilgi: Topkapı Sarayı’nda Osmanlı padişahlarının yaşadığını ve kutsal emanetlerin burada saklandığını öğrendim.

  • Gezinin en eğlenceli bölümü: Sarayın bahçesinde fotoğraf çekmek ve manzarayı izlemekti.

  • Gezmek istediğim bir sonraki yer: Ayasofya Camii


Örnek 2 (Ankara – Anıtkabir):

  • Gezdiğim yerin adı: Anıtkabir

  • Geziye birlikte gittiğim kişiler: Okul arkadaşlarım ve öğretmenim

  • Gezi sırasında ilgimi en çok çeken: Askerlerin nöbet değişimi oldu.

  • Gezide öğrendiğim en ilginç bilgi: Anıtkabir’in yapımının 9 yıl sürdüğünü ve Atatürk’ün burada yattığını öğrendim.

  • Gezinin en eğlenceli bölümü: Arkadaşlarımla Anıtkabir’in müze kısmını gezmekti.

  • Gezmek istediğim bir sonraki yer: Anadolu Medeniyetleri Müzesi



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 36-37-38-39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Aile Tarihimi Yazıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 36-37-38-39. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 36-37-38-39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : Aile Tarihimi Yazıyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere aile geçmişlerini keşfetme ve kültürel miraslarını tanıma fırsatı sunar. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 36, 37, 38, 39 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Aile Tarihimi Yazıyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 36-37-38-39


Soru : Ailenizin tarihi ile ilgili neler biliyorsunuz? Bu bilgileri kimlerden, nasıl öğrendiniz?


Cevap : Ailemin tarihi hakkında bildiklerimi genellikle anne ve babamdan, dedem ve ninemden öğrendim. Onlar bana geçmişte nerede yaşadıklarını, hangi işleri yaptıklarını, nasıl zorluklar yaşadıklarını ve ailemizin köklerinin nerelere dayandığını anlattılar. Eski fotoğraflara, kimliklere ve aile albümlerine bakarak da geçmiş hakkında bilgi edindim. Ayrıca bayramlarda ve aile toplantılarında büyüklerimin anlattığı anı hikâyeleri sayesinde aile tarihimiz hakkında daha çok şey öğrendim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 38 Cevapları


Soru : Aşağıdaki yönergeden yararlanarak kendi aile tarihinizi oluşturunuz ve defterinize yazınız.


1. Aile büyüklerinizden biri ile söyleşi yapınız.


Cevap : Dedemle ailemizin geçmişi hakkında konuştum. Dedem bana ailesinin yıllar önce köyde yaşadığını, geçimlerini tarım ve hayvancılıkla sağladıklarını anlattı. Babamın gençliğinde şehre göç ettiklerini, annemle burada tanışıp evlendiklerini söyledi. Ailede eğitimine çok önem verildiğini ve herkesin çalışkan olmaya gayret ettiğini öğrendim.


2. Aileniz ile ilgili kronoloji hazırlayınız.


Cevap :

  • 1955: Dedem köyde doğdu.

  • 1975: Dedem ve ninem evlendi.

  • 1980: Babam dünyaya geldi.

  • 1990: Ailem şehre taşındı.

  • 1995: Annem ile babam tanıştı.

  • 2000: Annem ve babam evlendi.

  • 2015: Ben doğdum.

  • 2025: İlkokul 4. sınıfa başladım.


3. Yaptığınız söyleşiden ve kronolojiden yararlanarak aile tarihinizi yazınız.


Cevap :  Ailem yıllar önce bir köyde yaşıyormuş. Dedem ve ninem tarım ve hayvancılık yaparak geçimlerini sağlamış. Babam doğduktan sonra daha iyi eğitim ve iş imkânı için şehre göç etmişler. Babam büyüyünce üniversite okumuş ve çalışmaya başlamış. Annemle şehirde tanışıp evlenmişler. Ben 2015 yılında doğdum ve şimdi ilkokul 4. sınıf öğrencisiyim. Ailem çalışkan ve sevgi dolu bir aile; bana geçmişlerini anlatarak köklerimizi öğrenmemi sağladılar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 39 Cevapları


Soru : Aile tarihinin oluşturulmasında yararlanılabilecek kaynaklardan bazıları aşağıdaki görselde yer almaktadır. Bu kaynakları bularak verilen noktalı alanlara yazınız.


Cevap :

  • Fotoğraf (duvardaki çerçevede asılı olan fotoğraf)

  • Saat (ailede kullanılan eski saatler)

  • Eski telefon (çekmecenin üstünde duran kırmızı telefon)

  • Televizyon (aile geçmişinden kalan eşya)

  • Radyo (kitaplığın üst kısmında duran radyo)

  • Takvim (duvarda tarih gösteren takvim)

  • Daktilo (kitaplıkta duran daktilo)

  • Kitaplar (kitaplıkta bulunan eski kitaplar, aile hikâyelerini saklayabilir)



 

Our Score
error: Content is protected !!