4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 122-123-124-125-126. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Çevremizdeki Ekonomik Faaliyetler Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 122-123-124-125-126. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 122-123-124-125-126. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÜRETİMDEN TÜKETİME : Çevremizdeki Ekonomik Faaliyetler Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yaşadıkları çevredeki ekonomik faaliyetleri tanıma, üretim ve tüketim ilişkisini anlama becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125, 126 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevremizdeki Ekonomik Faaliyetler  Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126


Soru : Yakın çevrenizde hangi meslek grubundan kişiler bulunmaktadır? Fikirlerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap : Yakın çevremde öğretmen, doktor, hemşire, polis, itfaiyeci, avukat, mühendis, çiftçi, esnaf, şoför, marangoz, kuaför, terzi, kasap gibi farklı mesleklerde çalışan kişiler var. Bu meslekler sayesinde günlük ihtiyaçlarımız karşılanıyor ve şehir düzenli şekilde işliyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 123 Cevapları


Soru : Yakın çevrenizde yapılan hayvancılık faaliyetleriyle ilgili bir araştırma yapınız. Araştırma sonucunuzu sınıfınızda değerlendiriniz.


Cevap :

İstanbul için:
İstanbul’un özellikle Çatalca, Silivri ve Şile gibi kırsal bölgelerinde süt sığırcılığı ve koyun-keçi yetiştiriciliği yapılır. Ayrıca küçük çaplı arıcılık ve tavukçuluk faaliyetleri de bulunur. Şehrin süt ve süt ürünleri ihtiyacının bir kısmı bu bölgelerden karşılanır.

Ankara için:
Ankara’da özellikle koyun ve keçi yetiştiriciliği yaygındır. Haymana, Polatlı ve Gölbaşı çevresinde süt inekçiliği ve besicilik yapılır. Ayrıca yumurta tavukçuluğu ve arıcılık da vardır. Et ve süt üretimi şehrin ihtiyacını karşılar.

İzmir için:
İzmir’in Tire, Ödemiş ve Bergama bölgelerinde inek, manda, koyun ve keçi yetiştiriciliği yapılır. Süt ve peynir üretimi yaygındır. Ayrıca arıcılık ve kümes hayvancılığı da görülür. İzmir, süt ürünleri ve bal üretimiyle ünlüdür.

Antalya için:
Antalya’da özellikle süt sığırcılığı, koyun ve keçi yetiştiriciliği yapılır. Kırsal kesimlerde arıcılık ve kümes hayvancılığı da yaygındır. Turizm bölgesi olduğu için otel ve restoranlara taze süt, peynir, yumurta ve et sağlanır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 125 Cevapları


Soru : İlinizdeki turistik yerleri listeleyiniz. Gezi bütçenizi de göz önünde bulundurarak bu yerlerden birine günübirlik bir tur planı hazırlayınız.


Cevap :

İstanbul: İstanbul’un Çatalca, Silivri, Şile ve Arnavutköy gibi kırsal ilçelerinde süt sığırcılığı yaygındır. Ayrıca koyun ve keçi yetiştiriciliği yapılır. Bal üretimi için arıcılık da vardır. Şehrin süt, peynir, yoğurt ve bal ihtiyacının bir kısmı bu bölgelerden karşılanır.

Ankara: Ankara’da özellikle Haymana, Polatlı, Gölbaşı ve Beypazarı çevresinde koyun ve keçi yetiştiriciliği yaygındır. Ayrıca süt inekçiliği ve besicilik yapılır. Yumurta tavukçuluğu ve arıcılık da oldukça gelişmiştir. Et, süt ve yumurta üretimi şehrin ve çevre illerin ihtiyacını karşılar.

İzmir: İzmir’in özellikle Tire, Ödemiş, Bergama ve Menemen bölgelerinde inek ve manda yetiştiriciliği yapılır. Koyun ve keçi yetiştiriciliği de oldukça yaygındır. İzmir ayrıca bal üretimi (arıcılık) ve kümes hayvancılığı ile tanınır. Süt ve peynir üretiminde ülke çapında önemli bir merkezdir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 126  Cevapları


Soru : Yukarıda bazı ekonomik faaliyetler verilmiştir. Verilenlere göre ilinizde yapılan ekonomik faaliyetlerden birini işaretleyiniz (✔). İşaretlediğiniz faaliyet alanıyla ilgili kısaca bilgi veriniz.


Cevap :

İstanbul → Sanayi

Sanayi
İstanbul’da çok sayıda fabrika ve üretim tesisi vardır. Otomotiv, tekstil, gıda ve elektronik gibi birçok alanda üretim yapılır. Sanayi hem şehrin ekonomisine hem de ülke ekonomisine büyük katkı sağlar.


Ankara → Tarım ve Hayvancılık

Tarım / Hayvancılık
Ankara’da özellikle buğday, arpa ve ayçiçeği yetiştirilir. Kırsal kesimlerde koyun ve büyükbaş hayvancılık yapılır. Şehir ekonomisi için önemli bir geçim kaynağıdır.


İzmir → Turizm

Turizm
İzmir’de Çeşme, Alaçatı, Efes Antik Kenti gibi birçok turistik yer vardır. Yazın yerli ve yabancı turistler kente gelir, bu da şehrin ekonomisine canlılık katar.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 118-119-120-121. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı İhtiyaç mı İstek mi? Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 118-119-120-121. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 118-119-120-121. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÜRETİMDEN TÜKETİME : İhtiyaç mı İstek mi? Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere ihtiyaç ve istek kavramlarını ayırt etmeyi, bilinçli tüketim alışkanlıkları geliştirmeyi öğretir. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 118, 119, 120, 121 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İhtiyaç mı İstek mi? Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 118-119-120-121


Soru : Günlük yaşamınızda en çok nelere ihtiyaç duyarsınız? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Günlük yaşamımda en çok yemek, su, barınma ve uykuya ihtiyaç duyarım. Okula gitmek ve ders çalışmak için kitap, defter, kalem gibi eğitim araçlarına da ihtiyacım olur. Ailemle iletişim kurmak ve bilgi edinmek için telefon ve internet, sağlıklı olmak için de temizlik ürünleri gereklidir. Ayrıca oyun oynamak ve arkadaşlarımla vakit geçirmek de ruhsal ihtiyaçlarımı karşılar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 119 Cevapları


Soru : Yukarıdaki metinde geçen ürünler dışında günlük hayatta ihtiyaçlarımızı karşılamak için kullandığımız başka hangi ürünler vardır? Bunları defterinize yazınız.


Cevap :

Günlük hayatımızda temel ihtiyaçlarımızı karşılamak için kullandığımız ürünlere örnekler:

Beslenme için: Tencere, tava, kaşık ve çatal, buzdolabı, fırın, mikrodalga, su ısıtıcısı, tabak, bardak, saklama kabı.
Barınma için: Battaniye, soba, klima, elektrikli ısıtıcı, yastık, masa, sandalye, perde.
Temizlik için: Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, deterjan, süpürge, temizlik bezi, çöp kutusu.
Kişisel bakım için: Havlu, saç fırçası, deodorant, krem, tırnak makası, sabun.
Giyinme için: Ayakkabı, mont, çorap, çamaşır sepeti, ütü, askı.

💡 Sen kendi evindeki eşyaları düşünerek bu listeye farklı örnekler (örneğin tost makinesi, elektrikli süpürge, saç kurutma makinesi gibi) ekleyebilirsin.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 120 Cevapları


Soru : Duru ve Ada hafta sonu kampa gitmeye karar verirler. Aşağıda belirtilmiş olan, çantalarında bulunan ürünlerle kampta iki gün geçireceklerdir. Buna göre aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Duru ve Ada’nın kampa gitmeleri ihtiyaç mıdır istek midir?


Cevap : İstektir. Çünkü kamp yapmak hayatta kalmak için zorunlu değildir; eğlence ve dinlenme amacıyla yapılan bir etkinliktir.


2. Hangi çantadaki ürünler kamp için daha uygundur?


Cevap : Çünkü Duru’nun çantasında su, kibrit, el feneri, çok amaçlı çakı gibi kamp için gerekli temel malzemeler vardır.


3. Ada’nın çantasındaki ürünlerden hangileri kamp için gerekli değildir?


Cevap : Patlamış mısır, kek, tablet. (Bunlar kamp için zorunlu ihtiyaç değil, sadece keyif için alınmış ürünlerdir.)


4. Duru ve Ada çantalarına yukarıdaki listenin dışında neler eklemelidir?


Cevap : Yedek giysi, yağmurluk, ilk yardım çantası, uyku tulumu, harita veya pusula, battaniye, powerbank (telefon şarjı için), çöp torbası.


5. Çantalardaki ürünlerden temel ihtiyaçlarımızı karşılayanlar hangileridir?


Cevap : Su, ekmek, konserve yiyecek, bisküvi, diş fırçası, çadır, uyku tulumu. (Bu ürünler beslenme, barınma ve hijyen gibi temel ihtiyaçları karşılar.)


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 121 Cevapları


Soru : Yukarıdaki metne göre aşağıda verilen tablodaki kavramların hangi öğrencinin konuşmasına karşılık geldiğini işaretleyiniz.


Cevap :

Metindeki konuşmaları kavramlarla eşleştirelim:


  • Erdem: “Sen acıkmışsın, karnını doyuracak bir şeyler al.”
    ➡️ İhtiyaç (karnı doyurmak temel ihtiyaçtır) ✅

  • İpek: “Acıktıysan bisküvi, kek, sandviç ve tuzlu çubuk var. Birisini seçebilirsin.”
    ➡️ İstek (çeşitli yiyecekler arasından istediğini seçmeyi öneriyor) ✅

  • Ayça: “Cebindeki paraya göre seçimini yapabilirsin.”
    ➡️ Maliyet (ne kadar paran olduğuna göre karar vermeni söylüyor) ✅

  • Kaan: “Sadece cebindeki paraya göre değil, hangisi açlığını daha fazla giderecekse ona göre tercih yapmalısın.”
    ➡️ Fayda (hangisinin daha çok yarar sağlayacağını vurguluyor) ✅


Sonuç:

  • İhtiyaç → Erdem
  • İstek → İpek
  • Maliyet → Ayça
  • Fayda → Kaan


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 114-115. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı 4. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 114-115. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 114-115. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE: TEKNOLOJİ HER YERDE : 4. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin teknoloji konusundaki bilgilerini tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine olanak tanır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 114, 115 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 4. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 114 Cevapları


A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen sözcüklerden uygun olanları yazınız.


Cevap :

1. Günlük hayatımızı kolaylaştırmak amacıyla kullandığımız çeşitli araç ve gereçlerin üretimi için gerekli olan bilimsel bilgiye teknoloji denir.
2. Teknolojik gelişmelerin hızlanmasında genel ağ kullanımının yaygınlaşması etkili olmuştur.
3. Sele, gidon ve pedal gibi parçaları bulunan bisiklet çevre dostu özelliği ile dikkat çeker.
4. Pil elektrik enerjisinin depolanıp taşınabilmesini sağlayan araçtır.
5. Teknolojik araçların nasıl kullanılacağını anlatan belgelere kullanım kılavuzu denilmektedir.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ” Y” yazınız.


Cevap :

1. (Doğru) Tomografi cihazı sağlık alanında kullanılan teknolojik üründür.
2. (Doğru) Teknolojinin gelişim ve değişimi her dönem farklı hızda olabilir.
3. (Yanlış) Ampulün icadında yalnızca bir bilim insanı çalışmıştır.
4. (Yanlış) Teknolojik araçların yanlış kullanılması yalnızca bizi etkiler.
5. (Doğru) Uzun süre televizyon izlemek dikkat dağınıklığına neden olabilir.


C. Verilen açıklamaları uygun olan kavramlarla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 114-115 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 115 Cevapları


Ç. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz. Bulmacada yer alan renkli kutulardaki harfleri, kendi renklerindeki kutulara yazarak anahtar kelimeyi bulunuz.


Cevap :

SOLDAN SAĞA

1. Charles Babbage (Carls Bebiçl’in 1833 yılında basit bir fark makinesi tasarlayarak icat ettiği makinenin adıdır. = Bilgisayar
2. Herhangi bir alanda ve konuda bilgi veren, yol yöntem gösteren kitaptır. = Kılavuz
3. Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali’nin kısaltmasıdır. = Teknofest
4. Fransız mucit Comte de Sivrac (Kont dö Sivak) tarafından üretilen iki tekerlekli kara aracıdır. = Bisiklet
5. Ampulün mucidi olarak kabul edilen kişidir. = Edison

YUKARIDAN AŞAĞIYA

6. Radyo ve el feneri gibi birçok aracın fise takılmadan kullanılmasını sağlayan araçtır.  = Pil
7. Alexander Graham Bell (Aleksandır Gıraham Bel) tarafından icat edilen iletişim aracıdır. = Telefon
8. İcat edilmesi ile ulaşımı kolaylaştıran, kanatlı ve motorlu hava taşıtıdır. = Uçak
9. Kişinin vücudunda sağlığını bozacak şekilde yağ birikmesidir. = Obezite
10. Telefonlardan çevreye yayılan zararlı dalgaların adıdır. = Radyasyon


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Teknolojik ürünlerin hayatımıza sağladığı katkıları yorumlayınız.


Cevap : Teknolojik ürünler hayatımızı kolaylaştırır ve hızlandırır. İletişimi daha hızlı hale getirir, bilgiye kolay ulaşmamızı sağlar. Ev işlerini kolaylaştıran makineler (çamaşır makinesi, bulaşık makinesi) zaman kazandırır. Ulaşım araçları sayesinde uzak yerlere daha kısa sürede gidebiliriz. Eğitimde bilgisayar ve internet sayesinde öğrenme çok daha kolay olur. Sağlık alanındaki teknolojiler de insanların hayatını kurtarır ve yaşam kalitesini yükseltir.


2. Bir zaman makineniz olsaydı hangi icadın mucidiyle tanışmak isterdiniz? Mucide hangi soruları sorardınız?


Cevap :

Bir zaman makinem olsaydı telefonun mucidi Alexander Graham Bell ile tanışmak isterdim. Ona şunları sorardım:

  • Telefonu icat ederken hangi zorluklarla karşılaştınız?

  • İnsanların bu icadı nasıl karşılayacağını düşündünüz mü?

  • Günümüzdeki akıllı telefonları görseniz ne hissederdiniz?

  • Gelecekte iletişim teknolojisinin nasıl olacağını hayal ederdiniz?



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 110-111-112-113. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Teknolojiyi Doğru Kullanıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 110- 111-112-113. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 110-111-112-113. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE: TEKNOLOJİ HER YERDE : Teknolojiyi Doğru Kullanıyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere teknolojiyi bilinçli, güvenli ve faydalı bir şekilde kullanmayı öğretir. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 110, 111, 112, 113 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojiyi Doğru Kullanıyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 110- 111-112-113


Soru : Teknolojik ürünleri kullanırken nelere dikkat etmeliyiz? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap :

Madde Madde Teknolojik ürünleri kullanırken dikkat edilmesi gerekenler:

  • Ürünleri kullanım kılavuzuna uygun şekilde kullanmalıyız.

  • Prizlere fazla yük bindirmemeli, elektrik güvenliğine dikkat etmeliyiz.

  • Suya ve neme karşı korumalıyız, ıslak elle dokunmamalıyız.

  • Telefon, tablet ve bilgisayarı uzun süre aralıksız kullanmamalıyız, gözlerimizi dinlendirmeliyiz.

  • Cihazların ısınmasına ve havalandırmasına dikkat etmeliyiz.

  • Kullanmadığımız zamanlarda fişten çekmeli veya kapatmalıyız.

  • Küçük çocukların ulaşamayacağı yerde tutmalıyız.

  • Kırılma veya düşme ihtimaline karşı dikkatli taşımalıyız.

  • Güncel yazılımları ve güvenlik önlemlerini takip etmeliyiz.

  • Gereksiz enerji harcamamak için tasarruflu kullanmalıyız.


Soru : Televizyon izlerken dikkat ettiğiniz hususları defterinize yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Televizyon izlerken dikkat edilen hususlar:

Televizyon izlerken dikkat edilmesi gereken hususlar:

  • Televizyonu çok yakından izlememeliyiz, gözlerimizle arada mesafe bırakmalıyız.

  • Ekran parlaklığını gözlerimizi yormayacak şekilde ayarlamalıyız.

  • Uzun süre aralıksız izlememeli, belli aralıklarla gözlerimizi dinlendirmeliyiz.

  • İzlediğimiz programların yaşımıza uygun olmasına dikkat etmeliyiz.

  • Çok geç saatlere kadar televizyon izlememeliyiz.

  • Derslerimizi ve günlük işlerimizi aksatmadan izlemeliyiz.

  • Yüksek seste izlememeli, kulak sağlığımıza dikkat etmeliyiz.

  • Reklamlarda veya programlarda gördüğümüz her şeye inanmamalı, sorgulamalıyız.

  • Aile büyüklerimizle birlikte izlemek, doğru içerik seçmemize yardımcı olur.

  • Gereksiz zaman harcamamak için izleme süremizi sınırlamalıyız.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 112 Cevapları


Soru : Seçtiğiniz bir ürünün kullanım kılavuzunu inceleyiniz. Dikkat edilmesi gereken unsurları arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

1. Telefon Kullanım Kılavuzu:

  • Şarj cihazını orijinal kullanın.

  • Telefonu suya ve aşırı sıcağa maruz bırakmayın.

  • Ekranı sert cisimlerle çizmemeye dikkat edin.

2. Elektrikli Süpürge Kullanım Kılavuzu:

  • Toz haznesini düzenli olarak temizleyin.

  • Kabloyu çekerek çıkarmayın, fişten tutarak çıkarın.

  • Sıvı yüzeylerde kullanmayın.

3. Dizüstü Bilgisayar Kullanım Kılavuzu:

  • Aşırı ısınmayı önlemek için havalandırma deliklerini kapatmayın.

  • Güncel antivirüs programı kullanın.

  • Şarjı tamamen bitmeden fişe takmaya özen gösterin.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 113  Cevapları


Soru : Evinizde en sık kullandığınız teknolojik araçları aşağıda verilen görsellerden işaretleyiniz. İşaretlediğiniz araçları kullanırken nelere dikkat edersiniz? Düşüncelerinizi verilen noktalı alana yazınız.


Cevap :

Fotoğraf Makinesi: Düşürmemeye, su ve tozdan korumaya dikkat ederim.

Oyun Konsolu (Joystick): Uzun süre oynamam, kabloları çekiştirmem.

Bilgisayar: Fazla ısınmaması için havalandırma boşluklarını kapatmam, düzenli aralıklarla dinlenirim.

USB Bellek: Virüssüz bilgisayarda kullanırım, ani çıkarmam.

Kulaklık: Ses seviyesini çok yükseltmem, kulağıma zarar vermemek için dikkat ederim.

Tencere: Ocağı açık bırakmam, tencereyi sıcak halde tutarken dikkatli olurum.

Telefon: Uzun süre kullanmam, şarjdayken oynamam, suya düşürmem.

Rende: Ellerimi kesmemek için dikkatli kullanırım.

Televizyon: Çok yakından izlemem, uzun süre açık bırakmam

Ütü: Sıcak olduğu için dikkatli tutarım, fişi çekmeden bırakmam.

Su Isıtıcısı (Kettle): İçine fazla su koymam, kaynar suya dikkat ederim.

Elektrikli Süpürge: Kabloyu çekiştirmem, ıslak yerde kullanmam.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 107-108-109. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Tasarlıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 107, 108, 109


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 107-108-109. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 107-108-109. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE: TEKNOLOJİ HER YERDE : Tasarlıyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yeni fikirler üretme, yaratıcılığını geliştirme ve basit tasarımlar yapma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 107, 108, 109 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Tasarlıyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 107-108-109


Soru : Elektrik olmasaydı hayatımızda ne gibi değişiklikler olurdu? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap :  Elektrik olmasaydı hayatımız çok zorlaşırdı. Televizyon, bilgisayar, telefon, buzdolabı, çamaşır makinesi gibi cihazlar çalışmazdı. Akşamları ışık olmadığı için sadece mum veya gaz lambası kullanırdık. Isınmak ve yemek yapmak zorlaşırdı. İnternet ve iletişim olmaz, haber almak çok güçleşirdi. Fabrikalar, hastaneler ve okullar da elektrik olmadan çalışamazdı. Kısacası günlük yaşam çok yavaş ve zor olurdu.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 109 Cevapları


Soru : Günlük hayatınızı kolaylaştıracak bir ürün tasarlayınız. Ürününüzü tasarlarken aşağıdaki yönergeleri takip ediniz.


Cevap :

Örnek 1

  • Ürünün Adı: Akıllı Ders Asistanı

  • Ürünün Kullanılacağı Alan: Eğitim ve ders çalışma ortamı

  • Ürünün Kullanım Amacı: Ders çalışmayı kolaylaştırmak, konuları hızlıca anlamak ve ödevlerde yardımcı olmak.

  • Ürünün Tanıtımı: Bu cihaz, kitaplarınızı tarayıp konuları özetler ve anlamadığınız yerleri sesli şekilde açıklar. Ayrıca size çalışma planı çıkarır ve ödevlerinizi zamanında yapmanız için hatırlatmalar gönderir.


Örnek 2

  • Ürünün Adı: Sihirli Temizlik Robotu

  • Ürünün Kullanılacağı Alan: Ev ve oda temizliği

  • Ürünün Kullanım Amacı: Evi kendi kendine temizleyerek insanlara zaman kazandırmak.

  • Ürünün Tanıtımı: Bu robot, evin içinde dolaşarak süpürme, toz alma ve yerleri silme işlemlerini yapar. Akıllı sensörleri sayesinde mobilyalara çarpmaz, temizlik bitince kendiliğinden şarj istasyonuna döner. Telefonla uzaktan da kontrol edilebilir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 103-104-105-106. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Teknolojik Ürünlerin Zamanda Yolculuğu Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 103-104-105-106. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 103-104-105-106. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE: TEKNOLOJİ HER YERDE : Teknolojik Ürünlerin Zamanda Yolculuğu Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere teknolojik ürünlerin geçmişten günümüze nasıl değişim geçirdiğini ve bu gelişimin hayatımıza etkilerini kavrama fırsatı sunar. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 103, 104, 105, 106 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojik Ürünlerin Zamanda Yolculuğu Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 103-104-105-106


Soru : İnsanların teknolojik ürünlere ihtiyaç duyma sebepleri nelerdir? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap :  İnsanlar teknolojik ürünlere ihtiyaç duyar çünkü bu ürünler hayatı kolaylaştırır, işleri hızlı ve pratik yapmamızı sağlar. İletişim kurmak, bilgiye ulaşmak, ulaşım sağlamak, temizlik yapmak, yemek hazırlamak ve eğlenmek için teknolojiden yararlanırız.

Ayrıca teknoloji zaman tasarrufu sağlar, güvenliği artırır ve günlük yaşamı daha rahat hale getirir. Bu yüzden insanlar teknolojik ürünlere ihtiyaç duyar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 106 Cevapları


Soru : Aşağıdaki sorulardan yola çıkarak teknolojik bir ürünün tarihçesi hakkında araştırma yapınız. Araştırmanızı defterinize yazarak sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.

Seçtiğiniz teknolojik ürünün
🔹 Nerede, ne zaman, kim tarafından icat edildiğini araştırınız.
🔹 Gelişimine katkı sağlayan bilim insanları kimlerdir?
🔹 İnsanlık tarihi açısından önemi nedir?
🔹 Gelecekte nasıl bir değişime uğrayabileceğini tasarlayınız.


Cevap :

1. Telefon

  • Nerede, ne zaman, kim icat etti: 1876’da Alexander Graham Bell tarafından Amerika’da icat edildi.

  • Gelişimine katkı sağlayanlar: Antonio Meucci, Elisha Gray, Martin Cooper (ilk cep telefonu).

  • Önemi: İnsanların birbirleriyle uzak mesafelerden hızlı iletişim kurmasını sağladı.

  • Gelecekteki değişimi: Tamamen yapay zekâ destekli, hologramlı görüşmeler yapılabilecek, daha küçük ve akıllı hale gelecek.


2. Bilgisayar

  • Nerede, ne zaman, kim icat etti: 1940’larda ABD’de Alan Turing’in teorileri ile gelişti, ENIAC ilk elektronik bilgisayar olarak üretildi.

  • Gelişimine katkı sağlayanlar: Charles Babbage (ilk bilgisayar fikri), John von Neumann (modern bilgisayar mimarisi).

  • Önemi: Bilgiye erişimi kolaylaştırdı, bilim, iletişim ve eğitimde devrim yarattı.

  • Gelecekteki değişimi: Daha hızlı kuantum bilgisayarlar olacak, yapay zekâ ile insanlara destek olacak.


3. Televizyon

  • Nerede, ne zaman, kim icat etti: 1926’da John Logie Baird tarafından İngiltere’de icat edildi.

  • Gelişimine katkı sağlayanlar: Philo Farnsworth, Charles Francis Jenkins.

  • Önemi: Bilgi, haber ve eğlenceyi her eve taşıdı, kültürel paylaşımı artırdı.

  • Gelecekteki değişimi: Ultra ince, tamamen 3D ve hologram görüntülü televizyonlar olacak.


4. Otomobil (Araba)

  • Nerede, ne zaman, kim icat etti: 1886’da Almanya’da Karl Benz tarafından icat edildi.

  • Gelişimine katkı sağlayanlar: Henry Ford (seri üretim), Nikola Tesla (elektrikli araçlar).

  • Önemi: Ulaşımı hızlandırdı, ticareti ve sosyal hayatı geliştirdi.

  • Gelecekteki değişimi: Tamamen elektrikli ve sürücüsüz araçlar yaygınlaşacak, çevreye zarar vermeyecek.


5. Fotoğraf Makinesi

  • Nerede, ne zaman, kim icat etti: 1826’da Fransa’da Joseph Nicéphore Niépce tarafından icat edildi.

  • Gelişimine katkı sağlayanlar: Louis Daguerre (daha net fotoğraf), George Eastman (Kodak).

  • Önemi: Tarihi anları, hatıraları ve bilgileri kayıt altına alma imkânı sağladı.

  • Gelecekteki değişimi: Daha küçük, çok yüksek çözünürlüklü ve yapay zekâ ile düzenleme yapan kameralar olacak.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 99-100-101-102. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Dünden Bugüne Teknoloji Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 99-100-101-102. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 99-100-101-102. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE: TEKNOLOJİ HER YERDE : Dünden Bugüne Teknoloji Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere teknolojinin geçmişten günümüze nasıl değiştiğini ve hayatımıza kattığı yenilikleri anlamada rehberlik eder. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 99, 100, 101, 102 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Dünden Bugüne Teknoloji Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 99-100-101-102


Soru : Sizce teknolojik ürünler zamanla nasıl bir değişime uğramıştır? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Teknolojik ürünler zamanla daha gelişmiş, kullanışlı, küçük ve hızlı hâle gelmiştir. Eskiden çok büyük ve ağır olan televizyonlar şimdi ince ve akıllı hâle geldi. Telefonlar sadece arama yapmak için kullanılırken artık internet, kamera ve oyun gibi birçok özelliğe sahip. Bilgisayarlar daha hızlı ve taşınabilir oldu. Araçlar daha güvenli ve çevre dostu hâle geldi. Kısacası teknoloji ilerledikçe ürünler hem daha işlevsel hem de hayatı kolaylaştıran hâle dönüşmüştür.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 100 Cevapları


Soru : İstediğiniz bir teknolojik ürünü seçerek değişim sürecini araştırınız.


Cevap :

  • Telefon:

    • Eskiden sadece arama ve mesaj için kullanılırdı.

    • Sonra renkli ekranlar ve tuşlar geldi.

    • Şimdi akıllı telefonlar çıktı; internet, kamera, sosyal medya gibi birçok özellik var.

  • Televizyon:

    • İlk başta siyah-beyaz ve büyük kutu şeklindeydi.

    • Daha sonra renkli televizyonlar çıktı.

    • Şimdi ince, akıllı ve internet bağlantılı televizyonlar var.

  • Bilgisayar:

    • Eskiden oda büyüklüğündeydi ve çok yavaştı.

    • Sonra masaüstü bilgisayarlar çıktı.

    • Şimdi dizüstü ve tablet bilgisayarlar taşınabilir ve çok hızlı hale geldi.

  • Araba:

    • İlk arabalar yavaştı ve çok yakıt tüketirdi.

    • Sonra daha hızlı ve güvenli modeller üretildi.

    • Şimdi elektrikli ve kendi kendine gidebilen akıllı arabalar var.

  • Fotoğraf Makinesi:

    • Eskiden filmli ve büyük makineler vardı.

    • Sonra dijital fotoğraf makineleri çıktı.

    • Şimdi telefonların içinde yüksek kaliteli kameralar bulunuyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 102 Cevapları


Soru : Teknolojinin neden olduğu olumsuz etkileri azaltmak için ne gibi çalışmalar yapılabilir? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap :

Teknolojinin olumsuz etkilerini azaltmak için şunlar yapılabilir:

  • Geri dönüşüm ve çevre dostu üretim artırılmalıdır.

  • Elektronik ürünlerin daha uzun ömürlü ve enerji tasarruflu olması sağlanmalıdır.

  • İnsanlar teknoloji kullanımı konusunda bilinçlendirilmeli, gereksiz enerji tüketimi önlenmelidir.

  • Çocuklar için ekran süresi sınırlandırılmalı ve zararlı içeriklere karşı filtreler kullanılmalıdır.

  • Fabrikalarda ve teknolojik üretimde doğaya zarar vermeyen yöntemler tercih edilmelidir.

  • Kişisel verilerin korunması için güvenlik önlemleri artırılmalıdır.


Soru : Aşağıda verilen teknolojik ürünlerin olumlu ve olumsuz yönlerini belirtilen alanlara yazınız.


Cevap :

Telefon Olumlu yönleri:

  • Uzak mesafelerle hızlı ve kolay iletişim sağlar.

  • Acil durumlarda yardım çağırmamıza olanak tanır.

  • İnternet sayesinde bilgiye kolay ulaşmamızı sağlar.

Telefon Olumsuz yönleri:

  • Fazla kullanıldığında bağımlılık yapabilir.

  • Uzun süre ekrana bakmak göz ve boyun sağlığını olumsuz etkiler.

  • Dikkati dağıtarak ders ve işlerimizi aksatabilir.


Araba Olumlu yönleri:

  • Ulaşımı kolay ve hızlı hâle getirir.

  • Yük ve eşya taşımayı kolaylaştırır.

  • Seyahat etmeyi konforlu hale getirir.

Araba Olumsuz yönleri:

  • Trafik kazalarına neden olabilir.

  • Hava kirliliği ve çevreye zarar verebilir.

  • Fazla kullanımı trafik yoğunluğu oluşturur.


Televizyon Olumlu yönleri:

  • Haber ve bilgilere kolayca ulaşmayı sağlar.

  • Eğlenceli ve öğretici programlar sunar.

  • Dünyadaki olayları görmemizi sağlar.

Televizyon Olumsuz yönleri:

  • Fazla izlemek zaman kaybına yol açar.

  • Çocuklarda ders çalışmayı engelleyebilir.

  • Uygunsuz içerikler olumsuz etkiler bırakabilir.


Klima Olumlu yönleri:

  • Sıcak havalarda serinlik, soğuk havalarda ısınma sağlar.

  • Özellikle hasta, yaşlı ve çocuklar için konfor yaratır.

Klima  Olumsuz yönleri:

  • Fazla kullanıldığında elektrik faturası artırır.

  • Sağlıksız kullanımda soğuk algınlığı ve kas ağrısı yapabilir.

  • Çevreye zarar verebilen gazlar salabilir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 96-97-98. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Teknolojik Ürünleri Sınıflandırıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 96-97-98. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 96-97-98. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 4. ÜNİTE: TEKNOLOJİ HER YERDE : Teknolojik Ürünleri Sınıflandırıyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere günlük yaşamda kullandıkları teknolojik ürünleri tanıma ve onları farklı kategorilere ayırma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 96, 97, 98 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojik Ürünleri Sınıflandırıyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 96-97-98


Soru : Evinizde sık kullandığınız teknolojik ürünler nelerdir? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap : Evimizde sık kullandığımız teknolojik ürünler arasında televizyon, buzdolabı, çamaşır makinesi, fırın, elektrikli süpürge, bilgisayar, telefon ve tablet bulunur. Televizyonla haber ve programlar izleriz, buzdolabı yiyecekleri saklamamıza yardımcı olur, çamaşır makinesi kıyafetleri yıkar. Bilgisayar ve tablet ders çalışmamda ve araştırma yapmamda çok faydalıdır. Telefonla hem iletişim kurarım hem de bilgiye ulaşırım. Bu ürünler günlük hayatımızı kolaylaştırır ve zamandan tasarruf etmemizi sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 97 Cevapları


Soru : Yukarıda sınıflandırılan teknolojik ürünlere birer örnek veriniz.


Cevap :

  • Evimizde teknoloji: Bulaşık makinesi
  • Eğitimde teknoloji: Akıllı tahta
  • Ulaşımda teknoloji: Hızlı tren
  • Sağlıkta teknoloji: MR cihazı

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 98 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen teknolojik ürünlerin hangi alanda kullanıldığını görsellerin altındaki noktalı alana yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 96-97-98 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 92-93. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı 3. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 92-93. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 92-93. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : 3. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine olanak tanır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 92, 93 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 92-93


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92 Cevapları


A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen sözcüklerden uygun olanları yazınız.


Cevap :

1. Kuzey yönünü gösteren Kutup Yıldızı yön belirleme yöntemlerinden biridir.
2. Bir yerin kuş bakısı görünüşünün kâğıt üzerine çizilmesine kroki denir.
3. Belirli bir yerde oluşan hava olaylarının bir günlük ya da haftalık tahminine hava durumu denir.
4. Yer şekillerini gösteren haritalara fiziki harita denir.
5. Yağışların yoğun olduğu dönemlerde toprak yağmur suyunu ememez ve eğimli yamaçlardan kayar. Bu duruma heyelan denir.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ” Y” yaz


Cevap :

1. (Doğru) Ana yönlerimiz kuzey, güney, doğu ve batıdır.
2. (Doğru) Çevreyi oluşturan unsurlar doğal ve beşerî olmak üzere ikiye ayrılır.
3. (Yanlış) Aynı gün içinde birden fazla hava olayı yaşanmaz.
4. (Doğru) Ülkemizde en fazla can ve mal kaybına yol açan doğa kaynaklı afet depremdir.
5. (Yanlış) Yaz aylarında en sık görülen doğa kaynaklı afet çığdır.


C. Verilen açıklamaları uygun olan kavramlarla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92-93 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 93 Cevapları


Ç. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz. Bulmacada yer alan renkli kutulardaki harfleri, kendi renklerindeki kutulara yazarak anahtar kelimeyi bulunuz. 


Cevap :

SOLDAN SAĞA

1. Yağışların yoğun olduğu dönemlerde toprağın yağmur suyunu emememesi ve eğimli yamaçlardan kaymasıdır.  = Heyelan
2. Akarsuların suları taşıyamadığı için suların çevreye yayılmasıdır. = Sel
3. İnsanın ortaya koyduğu her türlü üründür. = Beşeri
4. Sınırları belli bir alanın kuş bakışı görünümünün belli bir oranda küçültülerek bir düzleme aktarılmasıdır. = Harita
5. Dağ, ova, tepe, deniz, göl ve akarsu gibi yeryüzü şekillerini gösteren haritalardır. = Fiziki

YUKARIDAN AŞAĞIYA

6. Belirli bir yerde oluşan hava olaylarının bir günlük ya da haftalık seyridir. = Hava Durumu
7. Yer kabuğunda meydana gelen kırılmalardan dolayı aniden ortaya çıkan sarsıntıdır. = Deprem
8. İzcilerin kamp yaptığı yerin adıdır. = Oba
9. Kıta, ülke ve illerin sınırlarını gösteren haritalardır. = Siyasi
10. Oluşumunda insan etkisi olmayan varlıklar ve yeryüzü şekilleridir. = Doğal


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Bulutlu bir günde yanınızda teknolojik araç olmadan yönünüzü nasıl bulurdunuz?


Cevap : Bulutlu bir günde yanımda teknolojik araç olmadan yönümü bulmak için doğadaki ipuçlarını kullanırım. Ağaçların ve taşların yosun tutan tarafı genellikle kuzeyi gösterir.

Nehir ve dere yatakları çoğu zaman yerleşim yerlerine doğru akar, onları takip edebilirim. Rüzgârın ve çevredeki bitkilerin yönüne bakarak da fikir edinebilirim. Daha önce geçtiğim işaretleri (yol, patika, kayalar) hatırlayarak geri dönüş yolu bulmaya çalışırım.


2. Doğa kaynaklı afetler yaşamımızı nasıl etkiler?


Cevap :  Doğa kaynaklı afetler (deprem, sel, yangın, fırtına, heyelan gibi) yaşamımızı olumsuz etkiler. Evlerimiz yıkılabilir, yollar kapanabilir, insanlar yaralanabilir ya da hayatını kaybedebilir. Tarım alanları ve hayvanlar zarar görebilir, ekonomik kayıplar yaşanır. Ayrıca afetler insanların psikolojisini de olumsuz etkiler ve güvenli yaşam alanlarına ihtiyaç duyulmasına yol açar.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Doğa Kaynaklı Afetler Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Doğa Kaynaklı Afetler Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere deprem, sel, heyelan gibi doğa kaynaklı afetler hakkında bilgi verir ve bu afetlere karşı nasıl önlem alınabileceğini öğretir. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Doğa Kaynaklı Afetler Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90-91


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 82 Cevapları


Soru : Çevrenizde olabilmesi öngörülen doğa kaynaklı afetler nelerdir? Araştırınız.


Cevap :  Çevremde olabilmesi öngörülen doğa kaynaklı afetler arasında deprem, sel, heyelan, fırtına ve orman yangını bulunuyor. İstanbul’da özellikle deprem riski yüksek. Ayrıca yoğun yağışlar sonrası sel ve su baskını yaşanabiliyor. Dağlık bölgelerde heyelan tehlikesi, yazın sıcak ve kurak havalarda ise orman yangını riski vardır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 83 Cevapları


Soru : Sel afetine karşı başka hangi önlemler alınabilir?


Cevap :

Maddeler Halinde Sel afetine karşı alınabilecek önlemler:

  • Dere yataklarına ev ve bina yapılmamalıdır.
  • Yağmur suyu kanalları düzenli olarak temizlenmeli ve tıkanmaması sağlanmalıdır.
  • Şehirlerde altyapı çalışmaları güçlendirilmelidir.
  • Yağışlı havalarda bodrum katlar ve alçak bölgelerden uzak durulmalıdır.
  • Su baskını riski olan yerlere baraj ve bentler yapılmalıdır.
  • Ağaçlandırma çalışmaları artırılmalı, toprağın suyu emme kapasitesi korunmalıdır.
  • Sel uyarıları dikkate alınmalı, tehlikeli bölgelere girilmemelidir.
  • Çöpler ve atıklar su kanallarını tıkamayacak şekilde bertaraf edilmelidir.
  • Sel sırasında yüksek ve güvenli bölgelere çıkılmalıdır.
  • Belediye ve devletin afet yönetim planlarına uyulmalıdır.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 91 Cevapları


Soru : Aşağıda deprem anında yapılan bazı davranışlar verilmiştir. Bu davranışlardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ise “Y” yazınız.


Cevap :

  • Doğru = Merdivenlere ya da çıkışlara doğru koşmamalıyız.

  • Yanlış = Sarsıntı başlar başlamaz dışarı çıkmalıyız.

  • Yanlış = Balkona çıkıp etrafa bakmalıyız.

  • Doğru = Pencerelerden uzak durmalıyız.

  • Doğru = Kesinlikle asansör kullanmamalıyız.

  • Yanlış = Deprem sırasında dışardaysak hemen eve koşmalıyız.

  • Doğru = Telefonlarımızı acil durum ve yangınları bildirmek dışında kullanmamalıyız.


Soru : Aşağıdaki görselde numaralandırılmış evlerin doğa kaynaklı hangi afetlere uğrama riski vardır? Düşüncelerinizi aşağıda numaralandırılmış alana yazınız.


Cevap :

Görsele göre her evin bulunduğu yerin doğal afet riski şöyle olabilir:


Ev 1 (uçurum kenarında)
Heyelan ve toprak kayması riski var. Yağmur veya deprem olursa toprak kayabilir ve ev zarar görebilir.

Ev 2 (akarsu kenarında, dere yatağı)
Sel ve taşkın riski var. Yağmurlar sonrası dere taşarsa ev su altında kalabilir.

Ev 3 (orman içinde)
Orman yangını riski var. Yaz aylarında orman yangınları eve ulaşabilir.

Ev 4 (şelale ve dere yatağına çok yakın)
Sel ve su baskını riski var. Ayrıca şiddetli yağışlarda suyun taşması tehlikeli olabilir.

Ev 5 (orman kenarında)
Orman yangını riski var. Ayrıca çok rüzgarlı günlerde ağaç devrilmesi tehlikesi olabilir.

Ev 6 (dağ eteğinde, çığ bölgesi)
Çığ ve kaya düşmesi riski var. Kışın kar yığınları veya kaya parçaları evin üzerine kayabilir.



 

Our Score
error: Content is protected !!