4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 12-13-14. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 12-13-14. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan olmanın değerini ve temel haklarını kavramalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin insan haklarını anlamasına ve günlük hayatta bu değerlere göre hareket etmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 12-13-14. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK : Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 12, 13, 14 Cevapları, öğrencilerin insan olmanın sorumluluklarını kavramasına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem kendilerine hem de başkalarına karşı saygılı olmayı ve insan haklarına değer vermeyi öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Ben İnsanım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13-14


1. Verilen görseli inceleyiniz. Görselde hangi canlı varlıklara yer verilmiştir? Bu canlıların ortak özellikleri neler olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Görselde pek çok farklı canlı türü yer almaktadır:

  • İnsanlar: İki çocuk fidan dikiyor, bir kişi el arabasıyla çalışıyor.

  • Hayvanlar: Ağaçta bir sincap, gökyüzünde uçan kuşlar, yerde tavuk ve civcivler, horoz, ördek ve yavruları, kaz, tavşanlar, gölette kurbağa ve balıklar (ya da başka küçük su canlıları), ayrıca kelebekler görülüyor.

  • Bitkiler: Büyük bir ağaç, çimenler, rengârenk çiçekler, gölet kenarındaki su bitkileri ve nilüfer yaprakları bulunuyor.


🌱 Canlıların Ortak Özellikleri

  • Büyüyüp gelişirler: İnsanlar, hayvanlar ve bitkiler zamanla büyür ve olgunlaşır.

  • Ürerler: Tavuklardan civcivler çıkar, ördekler yavrularını dünyaya getirir; bitkiler ise tohumdan çoğalır.

  • Beslenirler: İnsanlar ve hayvanlar yiyecek tüketir; bitkiler su ve güneş ışığı ile besin üretir.

  • Çevreye tepki verirler: Hayvanlar tehlikeden kaçar, insanlar çevrelerini düzenler; bitkiler ışığa doğru yönelir.

  • Yaşamak için hava, su ve güneş ışığına ihtiyaç duyarlar.


2. İnsanı diğer canlılardan ayıran temel özellikler neler olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde İnsanları diğer canlılardan ayıran temel özellikler şunlardır:

  • Akıl ve düşünme yeteneği: İnsanlar olayları analiz eder, sonuç çıkarır ve plan yapar.

  • Konuşma ve iletişim kurma: Duygularını, düşüncelerini dille ifade edebilir.

  • Bilim ve teknoloji geliştirme: Araçlar yapar, icatlar geliştirir.

  • Sanat ve kültür üretme: Resim, müzik, edebiyat gibi sanatsal faaliyetler yapar.

  • Değerler geliştirme: Sevgi, saygı, adalet, sorumluluk gibi ahlaki değerlere sahiptir.

✅ Bu özellikler, insanların diğer canlılardan farklı olarak bilinçli ve planlı bir yaşam sürmesini sağlar.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 13 Cevapları


Soru : Suzan’ın aklına takılan bazı sorulara aşağıda yer verilmiştir. Bu soruların cevaplarını düşününüz. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Kediler bilgisayar kullanabilir mi?
    Hayır. Çünkü bilgisayar kullanmak için elleriyle tuşlara basma, yazıları anlama ve akıl yürütme gerekir; kedilerin böyle bir düşünme ve anlama yeteneği yoktur.

  • Filler kitap okuyabilir mi?
    Hayır. Çünkü kitap okumak için harfleri tanıma ve anlamını çözme gerekir; filler harfleri anlayamaz ve okuma yetenekleri yoktur.

  • Bitkiler seyahat edebilir mi?
    Hayır. Çünkü bitkiler kökleriyle toprağa bağlıdır ve kendi başlarına hareket edemezler.

  • Balıklar resim çizebilir mi?
    Hayır. Çünkü resim yapmak için eller, parmaklar ve hayal gücü gerekir; balıkların böyle organları ve yetenekleri yoktur.

  • Köpekler gitar çalabilir mi?
    Hayır. Çünkü gitar çalmak için ellerle telleri tutma, ritim duygusu ve öğrenme gerekir; köpeklerin elleri ve bu becerileri yoktur.

  • Zürafalar deney yapabilir mi?
    Hayır. Çünkü deney yapmak için düşünme, planlama, araç kullanma ve bilimsel bilgi gerekir; zürafalar bu şekilde düşünemez ve araçları kullanamaz.

Sonuç: Bu tür karmaşık işler sadece insanlar tarafından yapılabilir; çünkü insanlar düşünebilen, öğrenebilen ve alet kullanabilen varlıklardır.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 14 Cevapları


Soru : İnsanları diğer canlılardan ayıran özelliklerden bazıları aşağıda verilmiştir. Siz de boş bırakılan konuşma balonlarına bu özelliklerden bildiklerinizi yazınız.


Cevap :

  • düşünmek

  • karar vermek

  • icat yapmak

  • okumak ve yazmak

  • sanat yapmak (resim, müzik, heykel vb.)

  • alet kullanmak ve geliştirmek

  • 👥 toplum kurmak ve kurallar koymak

👉 Bu şekilde boş balonlara örneğin şunları yazabilirsiniz:

  • okumak-yazmak

  • sanat yapmak

  • alet kullanmak


Soru : Duyarlı olmak, insanı insan yapan değerlerden biridir. Aşağıdaki görsellerden hangilerinde duyarlı bir insana ait davranışlara yer verilmiştir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 12-13-14 Cevapları”

Soru : İnsanlar, hangi değerlere sahip olmalıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İnsanlar; sevgi, saygı, hoşgörü, adalet, dürüstlük, sorumluluk, yardımlaşma ve paylaşma gibi değerlere sahip olmalıdır. Bu değerler sayesinde insanlar birbirine saygı duyar, adil davranır ve toplumda huzur, barış ve güven ortamı oluşur.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 68-69-70-71. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı 4. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 68-69-70-71. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine ve derslerde öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, insan hakları dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 68-69-70-71. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : 4. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere uzlaşı, anlaşmazlık ve iletişim konularını tekrar etme ve bilgilerini pekiştirme fırsatı sunar. “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 68, 69, 70, 71 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 4. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 68-69-70-71


A. Aşağıda verilen ifadelerdeki boşlukları uygun şekilde doldurunuz. 


Cevap :

  1. İki ya da daha çok tarafın düşünce ve amaçları arasındaki uyuşmama durumuna anlaşmazlık denir.

  2. İnsanların, aralarındaki görüş ve çıkar ayrılıklarını karşılıklı ödünler vererek kaldırıp anlaşmasına uzlaşı denir.

  3. Anlaşmazlıkları çözmek için yapılması gereken ilk ve en önemli şey, karşı tarafla iletişim kurmaktır.

  4. Kişilerin empati yapamaması, anlaşmazlık yaşanmasına neden olur.

  5. Devlet tarafından konulan yasalar tüm toplumun uzlaştığı temel değerlerdir.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. Yanlış – Anlaşmazlık durumunda sadece kendi bakış açımızla bakmak doğru değildir, karşı tarafı da anlamalıyız.

  2. Doğru – Birden fazla görüşün olduğu durumlarda uzlaşıya başvurulur.

  3. Doğru – Empati yapmak, karşımızdaki insanın neler hissettiğini anlamamızı sağlar.

  4. Yanlış– Sorunları çözmek için diğer görüşleri dinlememek doğru değildir, dinlemek gerekir.

  5. Doğru – İletişim kurmazsak sorunları çözemeyiz ve mutsuz oluruz.


C. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Bir sosyal deney yapılmak istenmektedir. İnsanlar iki gruba ayrılır. Her iki gruba da aynı soru sorulur. A grubunda insanların birbirleriyle iletişim kurmasına izin verilmez. Sadece soruyu okurlar, düşünürler ve bunu bir kâğıda bireysel olarak yazarlar. B Grubu ise doğru cevabın ne olabileceği konusunda birbirleriyle görüşür ve gerektiğinde uzlaşarak tek bir görüşe ulaşır.

Sizce hangi grup, ne tür bir cevaba ulaşır? Hangisinin süreci daha zor gerçekleşir? Hangi grubun yanıtı ya da yanıtları daha tatmin edici olur?


Cevap :

  • A Grubu: İletişim kuramadığı için herkes kendi düşündüğü cevabı yazar. Cevaplar birbirinden farklı olabilir ve bazıları eksik veya hatalı olabilir. Süreç daha zor ve yalnız geçer çünkü kimse fikir alışverişi yapamaz.

  • B Grubu: Konuşup fikirlerini paylaşarak birlikte düşünürler ve ortak bir sonuca ulaşırlar. Tartışma zaman alabilir ama sonunda daha doğru, tatmin edici ve güçlü bir cevap bulurlar.


2. Bir mahalledeki boş araziye çocuk parkı mı yoksa spor merkezi mi yapılacağı konusundaki farklı düşünceler nedeniyle karar verilememektedir.

Bu durumda mahalle sakinlerinin izlemesi gereken adımlar neler olmalıdır?


Cevap :

  • Mahalle sakinleri önce toplantı yapmalı ve herkes düşüncesini açıkça söylemelidir.

  • İnsanlar birbirini dinlemeli, ihtiyaçlar tartışılmalıdır (çocuklar için park, gençler için spor alanı vb.).

  • Farklı fikirler arasında uzlaşı yolları aranmalı, ortak bir çözüm bulunmalıdır.

  • Karar verilemezse oylama yapılarak çoğunluğun istediği seçilmelidir.

  • Sonuçta çıkan karara herkes saygı göstermeli ve birlikte hareket etmelidir.


Ç. Aşağıda verilen kavramların anlamlarını araştırınız. Bu kavramlar neden önemlidir? Söyleyiniz.


Cevap :

İletişim Anlamı: İnsanların duygu, düşünce ve bilgilerini söz, yazı, beden dili gibi yollarla birbirine aktarmasıdır.

Neden Önemlidir: İletişim sayesinde insanlar birbirini anlar, sorunlarını çözebilir, bilgi paylaşır ve dostluklar kurar. İletişim olmazsa yanlış anlaşılmalar ve kavgalar çıkar, barış bozulur.


Uzlaşı Anlamı: Farklı düşünen kişilerin konuşarak ve birbirine anlayış göstererek ortak bir karara varmasıdır.

Neden Önemlidir: Uzlaşı sayesinde anlaşmazlıklar kavga olmadan çözülür, toplumda barış, huzur ve adalet sağlanır. İnsanlar birbirinin fikrine saygı duymayı öğrenir.

Empati Anlamı: Kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyarak onun ne hissettiğini ve düşündüğünü anlamaya çalışmaktır.

Neden Önemlidir: Empati, insanları daha anlayışlı, saygılı ve hoşgörülü yapar. Kavga ve kırgınlıkları önler, dostlukların güçlenmesini sağlar ve uzlaşmayı kolaylaştırır.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 69 Cevapları


D. Aşağıda verilen soruları yanıtlayınız. 


1. Seda ve Emre 4. sınıfa giden ikiz kardeşlerdir. Seda ve Emre’ye ailesi hediye olarak bir bisiklet almıştır. Ancak bisikleti hep Emre kullanıyor, Seda ise bisikleti kullanamadığı için bu duruma çok üzülüyor.

Emre ne yaparsa Seda’nın üzüldüğünü daha iyi anlayabilir?


A) Anlaşmazlık
B) Empati
C) İletişim
D) Uzlaşı

Cevap : C


2 I. Doğru iletişim kurmak
II. Empati yapmak
III. Uzlaşı sağlamak için çaba göstermek

Anlaşmazlık durumlarında yukarıdakilerden hangilerini yapmalıyız?


A) I-II
B) II-III
C) I-III
D) I-III-III

Cevap : D


3. Nur ve Merve çok yakın iki arkadaştır. Ancak sürekli anlaşmazlık yaşarlar. Bu yüzden de en güzel günlerde bile mutsuz olurlar.

Nur ve Merve’nin uzlaşı sağlayabilmesi için birbirlerine hangi davranışı göstermeleri gerekir?


A) Bağırmak
B) Dinlemek
C) Sinirlenmek
D) Söz kesmek

Cevap : B


4 Aşağıdakilerden hangisi uzlaşı sürecinin özelliklerinden biridir?


Cevap : C


5. Zehra öğretmen 4-C sınıfında sınıf başkanı seçimi yapmıştır. Seçim sonucu sınıf başkanı Ayşe olmuştur. Ancak diğer öğrenciler de sınıf başkanı olmak istediğini söylemiştir. Bunun üzerine Zehra öğretmen, her hafta yeni bir sınıf başkanı belirlemiştir. Bütün öğrenciler, sınıf başkanlığı görevini tek tek yerine getirmiştir.

Yukarıdaki metinde yer alan Zehra öğretmen öğrencilerin isteklerini dinleyerek aslında ne yapmıştır?


A) Uzlaşı sağlamıştır.
B) İletişim kurmuştur.
C) Anlaşmazlık yapmıştır.
D) Ön yargılı davranmıştır.

Cevap : A


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 70 Cevapları


6 I. Karşımızdakinin duygu ve düşüncelerini anlamak
II. Problemin ne olduğunu belirlemek
III. İki taraf için en uygun çözüm önerisini uygulamak
IV. Kızgınken konuşmamak

Yukarıda verilen uzlaşma sürecinin aşamalarının doğru sıralanışı hangisidir?


A) I, III, IV, II
B) II, IV, I, III
C) I, IV, II, III
D) II, III, II, IV

Cevap : B


7. İnsanlar bazen anlaşmazlık yaşayabilir. Anlaşmazlıkların en önemli nedeni nedir?


A) İyi iletişim kuramamak
B) Bencilce düşünmek
C) Saygılı olmamak
D) Ön yargılı olmak

Cevap : A


8. Üzerinde tartışılan konularda neye ihtiyaç duyulur?


A) İtiraz etmeye
B) Uzlaşı yapmaya
C) Koşulsuz kabullenmeye
D) Fikrinde ısrarcı olmaya

Cevap : B


9. Aşağıda yer alan konulardan hangisinde uzlaşma sürecine başvurulması beklenmez?


A) Sınıfımızda uyulması gereken kuralları belirlerken
B) Arkadaşımızla birlikte gideceğimiz sinemaya karar verirken
C) Okulumuza hangi vasıtayla geleceğimizi düşünürken
D) Dışarıda giyeceğimiz kıyafete karar verirken

Cevap : A


10. Aşağıda yer alan davranışlardan hangileri anlaşmazlık yaşayan bireylerde görülür?


A) Kızgın ve iletişime açık
B) Mutsuz ve iletişime açık
C) İletişime kapalı ve mutlu
D) İletişime kapalı ve kızgın

Cevap : D


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 71 Cevapları


E. Aşağıda verilen zihin haritasını bu ünitede öğrendikleriniz çerçevesinde doldurunuz. 


Cevap :

1. İnsanlar Arası Anlaşmazlıkların Nedenleri

  • Farklı düşünce ve çıkarlar

  • İletişim eksikliği veya yanlış anlamak

  • Empati yapmamak, karşı tarafı anlamamak

  • Ön yargı ve hoşgörüsüzlük

  • Kaynakların yetersizliği (oyuncak, alan, zaman vb.)

  • Kuralların olmaması veya adil uygulanmaması


2. Uzlaşı Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlara Örnekler

Gerektiren:

  • Arkadaşlarla hangi oyunu oynayacağımıza karar vermek

  • Mahallede park mı spor alanı mı yapılacağına karar vermek

  • Sınıf başkanını seçmek

  • Ailede gidilecek tatil yerini belirlemek

Gerektirmeyen:

  • Trafik kurallarına uymak

  • Okulun ders saatlerine uymak

  • Devletin koyduğu yasalar

  • Yangın alarmı çalınca binayı boşaltmak


3. Uzlaşı Yolları

  • Konuşmak ve birbirini dinlemek

  • Empati kurmak, karşı tarafı anlamaya çalışmak

  • Sakin kalmak, öfkeyle hareket etmemek

  • Ortak çözüm bulmak ve gerekirse ödün vermek

  • Oylama yapmak veya sırayla karar almak


4. Uzlaşının Bizlere Katkıları

  • Barış ve huzur getirir

  • Dostluk ve arkadaşlıkları korur

  • Adaletli ve güvenli bir toplum oluşturur

  • Kavga ve kırgınlıkları önler

  • İnsanların fikirlerine saygı duymayı öğretir

  • Sorunları kavgasız, adil ve hızlı şekilde çözmemizi sağlar



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 66-67. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Anlaşmazlık ve Uzlaşının Getirdikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 66-67. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine ve derslerdeki soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay anlayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, insan hakları dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 66-67. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Anlaşmazlık ve Uzlaşının Getirdikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere anlaşmazlıkların ve uzlaşmanın sonuçlarını kavrama, barışçıl çözümler geliştirme ve empati kurma becerisi kazandırır. “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 66, 67 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlık ve Uzlaşının Getirdikleri Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 66-67


Soru : Bireyler arasındaki anlaşmazlıklar, hep şiddet ve kaba kuvvetle çözülmeye çalışılsaydı nasıl bir toplumda yaşıyor olurduk? Barış ve uzlaşının bu bağlamda bizlere kazandırdıkları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap

Eğer insanlar her anlaşmazlığı şiddet ve kaba kuvvetle çözmeye çalışsaydı, toplumda sürekli kavgalar, korku ve güvensizlik olurdu. İnsanlar birbirine saygı duymaz, dostluklar bozulur, huzur kalmazdı. Kimse kendini güvende hissetmez, adalet sağlanamazdı.

Barış ve uzlaşma ise insanlara birbirini dinlemeyi, farklı fikirlere saygı duymayı, kavga etmeden sorun çözmeyi öğretir. Böylece toplumda huzur, güven, adalet ve mutluluk olur.


Soru : Bu etkinlik ile arkadaşlarımızla yaşadığımız sorunları nasıl çözebileceğimizi öğreneceğiz.

Arkadaşınız ile bir gün geçirdiğinizi düşünün. Bu bir gün içerisinde oyun oynamayı, yemek yemeyi ve çizgi film izlemeyi planlayacaksınız. Arkadaşınız ile oynayacağınız oyuna ve yiyeceğiniz yemeğe karar verdiğinizi fakat izleyeceğiniz çizgi film konusunda bir anlaşmazlık yaşadığınızı hayal edin.

Bu anlaşmazlığı çözmek için neler yapabileceğinizi defterinize hikâye şeklinde yazınız.


Cevap :

Bir gün arkadaşım Ayşe ile bütün günü birlikte geçirmeye karar verdik. Önce hangi oyunu oynayacağımıza karar verdik ve saklambaç oynadık. Sonra karnımız acıktı ve pizza yemeye karar verdik. Yemekten sonra çizgi film izlemek istedik ama ben Kral Şakir, Ayşe ise Niloya izlemek istedi. Önce ikimiz de kendi fikrimizde ısrar ettik ve biraz tartıştık. Sonra sakinleşip birbirimizi dinledik.

Ayşe bana Niloya’yı çok sevdiğini, çok komik bulduğunu söyledi. Ben de Kral Şakir’i izlemeyi çok istediğimi anlattım. Sonunda önce Ayşe’nin istediğini, sonra da benim istediğimi izlemeye karar verdik. Böylece kavga etmeden uzlaşmış olduk ve günümüz keyifli geçti.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 67 Cevapları


Kâğıttan Uçak 

Bir ülkenin halkı iletişim kurmayı sevmeyen, sinirli ve empati yapmayı bilmeyen insanlardan oluşuyormuş. Bu nedenle insanlar sadece kendi hak ve özgürlüklerine göre yaşıyor, başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı duymuyormuş.

Toplumda tam bir kargaşa hâkimmiş. Bu ülkede yaşayan bir çocuk bir gün kâğıttan uçak bulmuş. Uçağın üzerinde “Uzlaşı” yazıyormuş. Hemen bu kavramı araştırmaya başlamış.

Uzlaşının anlaşmazlıkları bitireceğini öğrenmiş. Yazılanları denemek için en son anlaşmazlık yaşadığı kardeşinin yanına gitmiş. Kardeşiyle sakin bir şekilde konuşmuş. Önce onu dinlemiş, sonra düşüncelerini onunla paylaşmış. Birlikte aralarındaki sorunu çözmüşler.

Kâğıttan uçağı bulan çocuk, uzlaşı ile kendi ülkesindeki insanların anlaşmazlıklarını da çözebileceğini anlamış ve uzlaşının formülünü tüm ülkeye yaymış. Ülkesindeki insanlar; iletişim kurmayı seven, sakin, anlayışlı bir toplum olmuş. Hak ve özgürlüklerini korumak için birbirlerine saygılı davranmışlar. Ülkedeki tüm anlaşmazlıklar çözülmüş. Ülkeye mutluluk gelmiş.

Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Bu ülkede yaşayan insanların özellikleri nelerdir?


Cevap : Bu ülkede insanlar iletişim kurmayı sevmeyen, sinirli, empati yapmayan, sadece kendi hak ve özgürlüklerine göre yaşayan ve başkalarının haklarına saygı duymayan kişilerdi. Bu yüzden toplumda kargaşa ve anlaşmazlıklar hâkimdi.


2. Halk uzlaşı kavramıyla tanıştıktan sonra nasıl özellikler kazanmıştır?


Cevap :  Halk uzlaşıyı öğrendikten sonra iletişim kurmayı seven, sakin, anlayışlı ve empati yapabilen insanlar hâline gelmişlerdir. Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı göstermeyi öğrenmişler, sorunları konuşarak ve uzlaşarak çözmüşlerdir. Böylece ülkede barış, huzur ve mutluluk sağlanmıştır.


3. Toplumda uzlaşı kültürünü hâkim kılabilmek için bireysel olarak yapabileceklerimiz nelerdir?


Cevap :

  • Başkalarını dinlemek ve anlamaya çalışmak

  • Empati yapmak, kendimizi karşımızdakinin yerine koymak

  • Kendi düşüncemizi sakin ve saygılı bir şekilde ifade etmek

  • Sorunları konuşarak ve ödün vererek çözmek

  • Kavga etmek yerine ortak çözüm aramak

  • Herkesin hak ve özgürlüklerine saygı göstermek



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 64-65. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Anlaşmazlıklarda İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 64-65. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 64-65. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 3. ÜNİTE: YAŞADIĞIM YERİ TANIYORUM : Yönümü Buluyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yön bulma, harita okuma ve çevreyi tanıma becerisi kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 64, 65 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlıklarda İletişim Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 64-65


Soru : Sıra arkadaşınız ile bir sorun yaşadığınızı düşününüz.

1. Aşama: Bu sorunu hiç konuşmadan jest ve mimiklerinizi kullanarak çözmeye çalışınız.
2. Aşama: İkiniz aynı anda konuşarak bu sorunu çözmeye çalışınız.
3. Aşama: Bu sorunu birbirinizi dinleyerek ve anlaşmaya vararak çözmeye çalışınız.
Bu sorunu hangi aşamada çözebildiniz. Neden? Söyleyiniz.


Cevap :

Bu sorunu 3. aşamada, birbirimizi dinleyerek ve anlaşmaya vararak çözebildik.

Çünkü ilk aşamada sadece jest ve mimiklerle derdimizi anlatmak zor oldu, birbirimizi tam olarak anlayamadık.

İkinci aşamada ise aynı anda konuştuğumuz için karışıklık çıktı ve kimse kimseyi dinlemedi.

Ama üçüncü aşamada sakin bir şekilde sırayla konuştuk, birbirimizi dinledik ve ortak bir karar vererek sorunu çözdük.

Bu yüzden en etkili ve doğru yolun dinlemek ve uzlaşmak olduğunu gördük.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 65 Cevapları


Konuşarak Çözebiliriz 

Arkadaşım Arda ile eve gitmek için okul çıkışında buluştuk. Evimiz okula yakın olduğu için eve beraber yürüyecektik. Fakat Arda yürümek istemediğini, otobüse binmek istediğini söyledi.

Eve yürüyerek mi otobüsle mi gideceğiz bir türlü karar veremedik. Arda sinirlenerek otobüs durağına yöneldi.

Bense üzülüp eve doğru yürümeye başladım. Birden Arda arkamdan koşarak geldi. Yağmur yağacağı için şimşek çakmasından korktuğunu, eve beraber gitmek istediğini söyledi. Bunu düşününce Arda’nın kararına saygı duyarak onunla otobüs durağına yöneldim.

Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Arda ve arkadaşı hangi konuda anlaşamamıştır?


Cevap : Arda ve arkadaşı, okuldan eve yürüyerek mi yoksa otobüsle mi gidecekleri konusunda anlaşamamışlardır.


2. Arda ve arkadaşı uzlaşmak için neler yaptılar?


Cevap :  Önce ayrı ayrı hareket ettiler; Arda otobüs durağına gitti, arkadaşı yürümeye başladı. Sonra Arda geri dönüp yağmurdan ve şimşekten korktuğunu söyledi. Arkadaşı da onun korkusunu anlayarak otobüse binmeyi kabul etti. Böylece konuşarak uzlaştılar.


3. Benzer bir durumda siz nasıl davranırdınız?


Cevap :  Arkadaşımla önce neden o şekilde gitmek istediğini sorar ve dinlerdim. Kendi fikrimi de sakin bir şekilde açıklardım. Sonra birlikte ortak bir karar bulmaya çalışırdım. Örneğin, arkadaşım korkuyorsa onunla otobüse binmeyi kabul edebilirdim.


Soru : Bu etkinlik ile uzlaşmanın önemini fark edeceğiz.

Öğretmeninizden yardım alarak üçer kişilik gruplara ayrılınız. Öğretmeniniz, size sosyal veya doğal çevrenizde yaşanan bir problem durumu verecektir.

Üç kişilik grupta öğrencilerden ikisi arasında söz konusu problem durumunun çözümüne ilişkin bir anlaşmazlık olduğu düşünülecek ve tartışma buna göre sürdürülecektir. Diğer öğrenci ise uzlaştırıcı rolünü üstlenecektir.

Öğrenciler ilk olarak gruplarında verilen problemi tartışır. Daha sonra uzlaştırıcılar ve anlaşmazlık yaşayan öğrenciler, ayrılarak kendi aralarında bir grup oluştururlar. Birbirleriyle tartışma deneyimlerini paylaşırlar.

Kendi aralarında tartışan öğrenciler aynı gruptaki arkadaşlarıyla yeniden bir araya gelirler.

Problemin çözümüne ilişkin oluşturulan düşünceler tüm sınıfla paylaşılır.


Cevap :

Gruplara ayrıldık ve öğretmenimizin verdiği problemi tartıştık. İki kişi arasında anlaşmazlık olurken bir kişi uzlaştırıcı oldu. Uzlaştırıcı, iki tarafı da dinleyip ortak bir çözüm bulmamıza yardım etti.

Sonra uzlaştırıcılar ve anlaşmazlık yaşayanlar ayrı gruplara geçip yaşadıkları deneyimleri paylaştılar. Daha sonra tekrar bir araya gelerek sorunları konuşarak ve birbirimizi dinleyerek çözmenin en doğru yol olduğunu gördük.

Bu etkinlik bize uzlaşmanın kavgaları önlediğini, herkesin fikrine saygı duymayı öğrettiğini ve barışı sağladığını gösterdi.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 62-63. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Uzlaşmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 62-63. Sayfa Cevapları, öğrencilerin insan hakları konularında bilgilerini pekiştirmelerine ve derslerdeki soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, insan hakları dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 62-63. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Uzlaşmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere anlaşmazlık durumlarında barışçıl çözümler bulma ve uzlaşmanın önemini anlama konusunda rehberlik eder. “4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayınları Kitabı Sayfa 62, 63 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Uzlaşmanın Gerekliliği Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63


1. Arkadaşlarınızla oyun oynarken veya bir şey seçerken anlaşmazlığa düştüğünüzde nasıl bir yol izliyorsunuz? Anlatınız.


Cevap : Önce arkadaşlarımı dinlerim, ne istediklerini anlamaya çalışırım. Sonra kendi fikrimi sakin bir şekilde söylerim. Eğer hâlâ anlaşamazsak çoğunluğun istediğini yapmaya çalışırız ya da sırayla herkesin istediği oyunu oynarız. Bazen kura çekerek ya da taş-kâğıt-makas oynayarak karar veririz. Böylece kavga etmeden anlaşabiliriz.


2. Uzlaşma olmadığı zaman toplumda ne tür problemler yaşanabilir? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  İnsanlar birbirini dinlemez ve anlamazsa, sık sık tartışmalar ve kavgalar olur. Dostluklar bozulur, kırgınlıklar ve güvensizlik ortaya çıkar. Huzur bozulur, toplumda kargaşa ve düzensizlik yaşanır.


Soru : Bu etkinlik ile iletişim kuramadığımızda nasıl anlaşmazlıklar yaşadığımızı göreceğiz.

Öğretmen, önde oturan öğrencilerden birinin kulağına bir cümle söyler. Bu cümle kulaktan kulağa en arkada oturan öğrenciye kadar gider. En sondaki öğrenci duyduğu cümleyi yüksek sesle sınıfa açıklar. Bu etkinlik sayesinde iletişimsizliklerin anlaşmazlıklara nasıl yol açtığı gözlemlenir. Ayrıca kendimizi doğru ifade etmemizin ve karşımızdaki kişiyi etkin dinlememizin önemi görülür.


Cevap :  Bu etkinlikte cümle kulaktan kulağa aktarılırken çoğu zaman yanlış anlaşılır ve değişir. Son kişiye ulaştığında genellikle ilk söylenenden farklı olur. Bu durum, iletişim eksikliğinin anlaşmazlıklara yol açabileceğini gösterir.
Sorunları önlemek için doğru ve açık konuşmalı, kendimizi net ifade etmeli ve karşımızdakini dikkatle dinlemeliyiz


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 63 Cevapları


Sınıf Başkanı Seçiyoruz 

4-C sınıfı öğrencileri o gün sınıf başkanı seçeceklerdi. Öğretmen, hem sınıf başkanını belirleme sürecini öğretmek hem de öğrencilerine demokrasinin önemini göstermek istiyordu. Bu nedenle ilk olarak kimin sınıf başkanı olmak istediğini sordu.

Sınıfta birçok parmak kalktı. Öğretmen, sınıf başkanı olmak isteyen Mehmet’i seçti ve birden sınıfta uğultular başladı. “Mehmet olmamalı, bu haksızlık, ben neden olmadım?” şeklinde sesler yükseldi. Öğretmen, öğrencilerine “Aferin çocuklar. Doğru bir tepki verdiniz. Şimdi hep birlikte sınıf başkanı seçim sürecine geçelim” dedi. Öğrencilerine “Sizce sınıf başkanını nasıl seçmeliyiz?” diye sordu. Sınıftaki öğrenciler bir oylama yapmak istediklerini söylediler.

Oylama yapılmaya karar verildi ve sınıf başkanı adayları tahtaya çıktı. Neden sınıf başkanı olmak istediklerini arkadaşlarına açıkladılar. Öğrenciler, kararlarını bir kâğıda yazarak öğretmenlerine verdiler. Arkadaşlarından en fazla oyu alan Belma sınıf başkanı seçildi. Bu seçim yöntemi ile 4-C uzlaşarak sınıf başkanlarını belirlemiş oldu.

Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. 4-C sınıfında kısa süreliğine de olsa yaşanan anlaşmazlık nedir?


Cevap : Öğretmenin sınıf başkanı olarak Mehmet’i seçmesi üzerine öğrenciler itiraz etmiş, “Bu haksızlık!” diyerek kimin başkan olacağı konusunda anlaşmazlık yaşamışlardır.


2. Anlaşmazlık için bir uzlaşı gerekmiş midir? Neden?


Cevap :  Evet, gerekmiştir. Çünkü öğrenciler öğretmenin seçimini adil bulmamışlardır. Sorunu çözmek için oylama yapmaya karar vererek uzlaşı sağlamışlar ve herkesin fikri sorulmuştur. Böylece demokratik bir seçim yapılmıştır.


Soru : Çevrenizdeki kişilerle yaşadığınız bir anlaşmazlığı düşününüz. Bu anlaşmazlığı uzlaşı yoluyla nasıl çözdüğünüzü arkadaşlarınızla paylaşınız. Uzlaşı sürecinizi hikâyeleştirerek ailenizle de paylaşınız. Uzlaşının neden önemli olduğunu söyleyiniz.


Cevap :  eçen hafta kuzenimle hangi oyunu oynayacağımıza karar veremedik. Ben saklambaç istiyordum, o ise futbol. Önce tartıştık, ikimiz de kendi oyunumuzda ısrar ettik. Sonra düşündük ve önce saklambaç sonra futbol oynayalım diye karar verdik. Böylece ikimiz de mutlu olduk ve kavga etmeden sorunu çözdük.

Uzlaşmak önemlidir çünkü herkesin fikrine saygı duymamızı sağlar, tartışmaları kavgaya dönüşmeden bitirir ve arkadaşlıkların bozulmasını engeller.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Anlaşmazlıkların Nedenleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 2. ÜNİTE: KÜLTÜREL MİRASIM : 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine yardımcı olur. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 60, 61 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlıkların Nedenleri Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 60-61


“En büyük iletişim problemimiz: Anlamak için dinlemiyoruz, cevap vermek için dinliyoruz.”

Soru : Bu sözle ne anlatılmak istenmiştir? Söyleyiniz.


Cevap :  Bu söz, insanların çoğu zaman karşısındakinin gerçekten ne demek istediğini anlamak için değil, hemen karşılık vermek için dinlediğini anlatır. Böyle olunca kişiler birbirini tam olarak anlamaz, yanlış anlaşılmalar ve anlaşmazlıklar ortaya çıkar.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 61 Cevapları


Ece Anlaşmazlık Yaşıyor 

Sabırsızlıkla beklediğim tatil sonunda gelmişti. Çünkü ailem, beni tatilde kursa göndermek istediğini söylemişti. Sonunda hayalini kurduğum dans kursuna gidebilecektim. Ertesi gün dans kursuna gitmek istediğimi aileme söyledim. Fakat ailem beni dans kursuna değil, resim kursuna göndermek istediklerini söyledi. Resim konusunda yeteneğimi geliştirmemi istiyorlardı.

Bunu duyunca çok üzüldüm ve hemen ağlamaya başladım. Resim kursuna gitmek istemediğimi söyledim. Ailem ise resim kursuna gitmem gerektiğini söylüyordu. Ailemle hangi kursa gideceğim konusunda bir anlaşmazlık yaşadık. Ben küserek odama gittim. Birkaç saat sonra ailemin yanına gittim ve dans kursunun hayalini kurduğumu, dans etmeyi çok sevdiğimi söyledim. Beni dinleyen ailem dans kursuna gitmeme izin verdi.

Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Aile neden dans yerine resim kursu konusunda ısrarcıdır?


Cevap :  Aile, Ece’nin resim alanındaki yeteneğini geliştirmek istediği için onu resim kursuna göndermeyi düşünmüştür.


2. Bu anlaşmazlıkta kim haklıdır? Neden?


Cevap Ece haklıdır. Çünkü bir insanın ilgi duyduğu ve mutlu olacağı alanda eğitim alması önemlidir. Ece dans etmeyi seviyor ve bunun hayalini kuruyordu; bu yüzden dans kursuna gitmesi doğru olur.


3. Anlaşmazlığı çözmek için siz ne yapardınız?


Cevap :  Önce ailemi dinler, neden resim kursunu istediklerini anlamaya çalışırdım. Sonra kendi isteğimi sakin bir şekilde açıklar, dans etmeyi çok sevdiğimi ve hayalim olduğunu söylerdim. Onları ikna etmeye çalışarak konuşma yoluyla uzlaşırdım.


Soru : Bu etkinlik ile toplumda yaşanan anlaşmazlıkların nedeninin ne olduğu ve sonuçlarının ne olabileceğini analiz edeceğiz.


Cevap :

Etkinlik Zamanı Anlaşmazlıklar Nedenleri Sonuçları Nasıl Çözülebilir?
Bisiklet yolunda yayaların yürümesi Yaya–bisikletli tartışmaları, çarpışmalar Yaya yolunun olmaması Bisikletlilerin yayalara çarpması, kazalar, gerginlik Yayaların kullanabileceği yollar yapılmalı, bisikletliler uyarılmalı
Parkta köpeklerin serbest dolaşması Köpek–insan korkusu, tartışmalar Sahiplerin tasma takmaması, alan düzenlemesinin olmaması Korku, ısırılma vakaları, şikayetler Köpekler için ayrı gezdirme alanı yapılmalı, tasma zorunluluğu denetlenmeli
Apartman otoparkında kavga Park yeri anlaşmazlığı Yetersiz park alanı, kuralların belirlenmemesi Komşular arasında gerginlik, kavga, zarar verme Ortak kurallar konulmalı, numaralı park sistemi getirilmeli
Toplu taşımada kavga Yer verme veya sesli konuşma tartışmaları Saygı eksikliği, kuralların bilinmemesi Tartışmalar, huzursuzluk, bazen şiddet Toplumda saygı kültürü yaygınlaştırılmalı, toplu taşıma kuralları duyurulmalı
Çöp atma nedeniyle komşu tartışması Ortak alanların kirlenmesi Çöp kutularının yetersizliği, bilinçsizlik Kötü koku, görüntü kirliliği, komşular arası kavgalar Uygun çöp alanları yapılmalı, uyarı tabelaları konulmalı, bilinçlendirme yapılmalı
Okul bahçesinde kavga Çocuklar arasında oyun kavgaları Adil oyun kurallarının olmaması, iletişim eksikliği Kırgınlıklar, fiziksel yaralanmalar Öğretmen gözetimi artırılmalı, paylaşma ve iletişim becerileri öğretilmeli


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 140-141. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı 5. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 140-141. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmelerine ve soruları doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 140-141. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÜRETİMDEN TÜKETİME : 5. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin üretim ve tüketim konularında öğrendiklerini tekrar etmelerine ve kendilerini değerlendirmelerine yardımcı olur. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 140, 141 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 5. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 140-141


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 140 Cevapları


A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere verilen sözcüklerden uygun olanları yazınız.


Cevap :

1. Kaynakların elde edilmesi için harcanan değerler toplamına maliyet denir.
2. Gıda, su, elektrik gibi kaynakların gereksiz harcanmasına israf denir.
3. Sürdürülebilir bir bütçe için gelir ve gider arasında denge sağlamamız gerekir.
4. Ürün elde etmek için toprağı ekip biçme faaliyetine tarım denir.
5. Tüketicinin haklarını Tüketici Hakem Heyeti korur.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına ” Y” yazınız. 


Cevap :

1. (Yanlış) Mekânlar ve yaşam koşulları değişse de istekler hep aynıdır.
2. (Yanlış) Tüketilen bütün ürünler geri dönüştürülebilir.
3. (Doğru) Alışverişe çıkmadan önce liste oluşturmak zaman kaybını önler.
4. (Yanlış) Ziraat mühendisleri turizm sektöründe çalışmaktadır.
5. (Doğru) Giderlerimizi belirlerken ihtiyaçlarımızı isteklerimizin önünde tutmalıyız.


C. Verilen açıklamaları uygun olan kavramlarla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 140-141 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 141 Cevapları


Ç. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz. Bulmacada yer alan renkli kutulardaki harfleri, kendi renklerindeki kutulara yazarak anahtar kelimeyi bulunuz. 


Cevap :

SOLDAN SAĞA

1. Ham maddeleri işlemek, enerji kaynaklarını yaratmak için kullanılan yöntemlerin ve araçların bütünüdür. = Sanayi
2. İnsanların hayatlarını sürdürebilmesi için gerek duyduğu maddi ve manevi değerlerin tümüdür. = Temel İhtiyaçlar
3. Belirli bir gereksinimi karşılayacağı düşünülen nesne veya duruma karşı duyulan özlemdir. = İstek
4. Bitkisel ve hayvansal ürünlerin üretilmesi, kalite ve verimliliğinin yükseltilmesi korunması ve pazarlanması faaliyetleridir. = Tarım

YUKARIDAN AŞAĞIYA

5. Dinlenmek, eğlenmek, öğrenmek ve gezmek gibi amaçlarla yapılan gezilerdir. = Turizm
6. Yeraltı kaynaklarının araştırılması, çıkarılması ve işlenmesi ile ilgili faaliyetlerdir = Madencilik
7. Gelir ve giderlerimizin planlanması işlemidir. = Bütçe
8. Gıda, su, elektrik, kağıt ve zaman gibi kaynakların ihtiyaçtan fazla kullanılmasıdır. = İsraf
9. Kaynakların elde edilmesi için harcanan değerler toplamıdır. = Maliyet
10. Bir kaynağın veya hizmetin ihtiyaç ve istekleri karşılamasıdır. = Fayda


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Çevrenizdeki üretim faaliyetlerine bir örnek veriniz.


Cevap

Çevremdeki üretim faaliyetlerine örnek olarak fırınlarda ekmek üretimi, çiftçilerin sebze ve meyve yetiştirmesi, mandıralarda süt ve peynir üretimi, tekstil atölyelerinde kıyafet dikimi verilebilir.


2. “En kolay kazanılan para tasarruftan kazanılan paradır.” sözünü yorumlayınız.


Cevap

“En kolay kazanılan para tasarruftan kazanılan paradır.” sözü; gereksiz harcamalardan kaçınarak ve dikkatli alışveriş yaparak biriktirdiğimiz paranın aslında yeni bir gelir gibi olduğunu anlatır. Tasarruf eden kişi, ek bir çaba göstermeden elindeki parayı korur ve böylece sanki fazladan para kazanmış gibi olur. Tasarruf etmek, çalışmadan para kazanmanın en kolay yoludur.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 134-135-136-137-138-139. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Kaynakları İsraf Etmiyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 134-135-136-137-138-139. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 134-135-136-137-138-139. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÜRETİMDEN TÜKETİME : Kaynakları İsraf Etmiyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere su, enerji ve doğal kaynakları tasarruflu kullanma bilinci kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kaynakları İsraf Etmiyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138-139


Soru : İsraf denilince aklınıza neler geliyor? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İsraf denilince aklıma kaynakların gereksiz yere harcanması ve boşa gitmesi geliyor. Örneğin yiyecekleri çöpe atmak, musluğu gereksiz açık bırakmak, ihtiyacımız olmayan ürünleri satın almak israftır. İsraf hem aile bütçesine hem de doğaya zarar verir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 136 Cevapları


Soru : Evinizde su ve gıda tasarrufu için başka ne gibi önlemler alırsınız?


Cevap :

Maddeler Halinde Su ve gıda tasarrufu için önlemler:

  • Diş fırçalarken ve bulaşık yıkarken musluğu açık bırakmam.

  • Artan yemekleri çöpe atmak yerine tekrar değerlendiririm.

  • Alışverişe çıkmadan önce ihtiyaç listesi yaparım, fazla gıda alıp ziyan etmem.

  • Sebze ve meyveleri mevsiminde alır ve doğru şekilde saklarım.

  • Musluk ve boru sızıntılarını hemen tamir ettiririm.

  • Çamaşır ve bulaşık makinelerini tam dolu çalıştırırım.

  • Fazla yemek pişirmemeye dikkat ederim.

💡 Bu önlemlerle hem aile bütçesini koruyabilir hem de doğal kaynakları boşa harcamamış oluruz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 138 Cevapları


Soru : “Boş zaman yoktur, boşa geçen zaman vardır.” sözü size ne ifade etmektedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Boş zaman yoktur, boşa geçen zaman vardır.” sözü bana zamanın aslında her zaman var olduğunu ama onu nasıl kullandığımızın önemli olduğunu anlatıyor. İnsan isterse boş görünen vakitlerini kitap okumak, spor yapmak, ailesine yardım etmek, yeni şeyler öğrenmek gibi faydalı işlere ayırabilir. Eğer zamanı gereksiz şeylerle harcarsak boşa geçmiş olur. Bu söz, zamanı verimli kullanmamız gerektiğini hatırlatıyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 139 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen görsellerde kullanılan kaynakları noktalı yerlere örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  1. elektrik, su, zaman

  2. su, zaman

  3. kâğıt, zaman

  4. gıda, su, zaman

  5. elektrik, zaman

  6. elektrik, zaman, kâğıt



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 130-131-132-133. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Bütçe Hazırlıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 130-131-132-133. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 130-131-132-133. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÜRETİMDEN TÜKETİME : Bütçe Hazırlıyorum Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere gelir ve giderlerini planlama, tasarruf yapma ve bütçe oluşturma alışkanlığı kazandırır. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 130, 131, 132, 133 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bütçe Hazırlıyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 130-131-132-133


Soru : Sizce insanlar nasıl birikim yapabilirler? Düşüncelerinizi sınıfınızla paylaşınız.


Cevap : İnsanlar birikim yapmak için öncelikle gelir ve giderlerini planlamalıdır. Gereksiz harcamalardan kaçınmalı, alışverişe çıkarken ihtiyaç listesi yapmalıdır. Her ay kazançlarının küçük bir kısmını kumbara, banka hesabı ya da altın gibi değerli şeylere ayırabilirler.

İndirimleri takip etmek, ikinci el veya uygun fiyatlı ürünleri tercih etmek de tasarruf sağlar. Böylece hem para biriktirir hem de gelecekteki ihtiyaçlar için hazırlık yapabilirler.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 133 Cevapları


Soru : Aşağıdaki yönergeyi dikkate alarak büyüklerinizin yardımıyla kendinize ait bir haftalık bütçe oluşturunuz.


Cevap : Bu kısmı kendi aile bütçenize göre doldurmanız gerekiyor. 



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 127-128-129. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Bilinçli Tüketiciyim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 127-128-129. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerdeki soruları anlamalarına ve doğru şekilde yanıtlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları” sayesinde öğrenciler konuları daha kolay kavrayabilir, veliler ise çocuklarının öğrenme sürecine destek sağlayabilir. Bu içerikler, sosyal bilgiler dersine hazırlanmayı kolaylaştırarak başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 127-128-129. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 5. ÜNİTE: ÜRETİMDEN TÜKETİME : Bilinçli Tüketiciyim Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere alışveriş yaparken bilinçli davranma, haklarını bilme ve tasarruflu tüketim alışkanlığı kazanma konusunda rehberlik eder. “4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 127, 128, 129 Cevapları” ise ders tekrarları ve sınav hazırlıkları için önemli bir kaynak olarak kullanılabilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bilinçli Tüketiciyim Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 127-128-129


Soru : Alışveriş yaparken nelere dikkat edersiniz? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Alışveriş yaparken şunlara dikkat ederim:

  • Önceden ihtiyaç listesi hazırlarım, gereksiz ürün almam.

  • Ürünlerin fiyatlarını karşılaştırırım ve uygun olanı seçerim.

  • Son kullanma tarihine mutlaka bakarım.

  • Gıdaların taze ve sağlıklı olmasına dikkat ederim.

  • Elektronik ve diğer ürünlerde garanti ve iade koşullarına bakarım.

  • Paramı dikkatli kullanır, bütçemi aşmamaya çalışırım.

  • Yerli ve güvenilir markaları tercih ederim.


Soru : Ailenizle birlikte ihtiyaçlarınız doğrultusunda bir alışveriş listesi hazırlayınız.


Cevap :

  • Gıda: Ekmek, süt, peynir, yumurta, zeytin, domates, makarna, pirinç, un, yağ.

  • Temizlik: Deterjan, bulaşık süngeri, sabun, şampuan, tuvalet kâğıdı.

  • Kişisel bakım: Diş macunu, diş fırçası, tırnak makası, havlu.

  • Ev ihtiyaçları: Ampul, çöp poşeti, pil.

  • Kıyafet: Çorap, tişört.

💡 Ailenle birlikte bu listeyi ihtiyaçlarınıza göre değiştirebilirsiniz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 129 Cevapları


Soru : Evinizde bulunan ürünlerden üç tanesini seçip tabloya yazınız. Üründe ISO, CE, TSE ve yerli üretim işaretlerinin olup olmadığını kontrol ediniz.


Cevap :

Ürün Adı ISO CE TSE Yerli Üretim
Buzdolabı
Çamaşır Makinesi
Elektrikli Süpürge
Tencere
Oyuncak Araba


 

Our Score
error: Content is protected !!