4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 42-43. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Hak ve Özgürlüklere Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 42-43. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hem kendi hak ve özgürlüklerine hem de başkalarının haklarına saygı göstermeyi öğrenmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin saygı, adalet ve sorumluluk kavramlarını daha iyi anlamalarına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 42-43. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : Hak ve Özgürlüklere Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 42, 43 Cevapları, öğrencilerin toplumsal yaşamda hak ve özgürlüklerin önemini kavramasına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem kendi haklarını korumayı hem de başkalarının haklarına saygı göstermeyi öğrenerek daha bilinçli bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlüklere Saygılıyım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 42-43


Soru : Karikatürde ne anlatılmak istenmiştir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Karikatür, trafikte araç kullanırken dikkatli olmanın ve başkalarının haklarına saygı göstermenin önemini vurgulamaktadır. Sürücü, yolda yayaların geçiş hakkına saygı duyarak aracını durdurmuş ve güvenli bir şekilde onlarla iletişim kurmaktadır.


Soru : Aşağıdaki tabloda verilen davranışlardan kendinize yapılmasını istediğiniz ya da istemediğiniz durumları “√” ile işaretleyiniz. Verilen noktalı yerlere iki örnek de siz ekleyiniz.


Cevap :

Örnekler İsterim İstemem
1. Dinlenirken gürültü yapılmasını
2. Alışverişte kasanın önünde sıraya girilmesini
3. Gerekli durumlarda özür dilenmesini
4. Eşyalarımın izinsiz kullanılmasını
5. Yardıma ihtiyacım olduğunda bana yardım edilmesini
6. Bana kaba ve kırıcı sözler söylenmesini

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 43 Cevapları


Soru : Kendi hak ve özgürlüklerimize gösterilmesini beklediğimiz saygıyı, başkalarının hak ve özgürlüklerine de göstermeliyiz. Aşağıdaki örnek metni okuyarak bu durumu anlatan başka bir hikâye de siz yazınız. Yazdığınız hikâyeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Cevap – Hikâye Başlığı: “Sessizliğe Saygı”

Bir gün okul kütüphanesinde ödevimi yapıyordum. Yanımdaki masada oturan arkadaşlarım yüksek sesle konuşmaya başladılar. Onlara sessiz olmalarını rica ettim çünkü kütüphane çalışmak isteyenler içindi. Önce aldırış etmediler ama sonra düşündüler; kendileri de ders çalışırken sessizlik bekliyordu. Seslerini kısıp bana teşekkür ettiler. Benim de bir gün onların hakkına saygı göstermem gerektiğini anladım.


Soru : Hak ve özgürlüklerimize saygı göstermeyen birinin hak ve özgürlüklerine neden saygı göstermek gerekir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hak ve özgürlükler, herkes için geçerlidir ve karşılıklı saygı gerektirir. Bir kişi bize saygı göstermese bile biz onun haklarına saygı göstermeliyiz; çünkü bu, adaletli ve doğru davranmanın gereğidir.

Ayrıca başkalarının haklarını çiğnemek, toplumda huzursuzluk ve yeni haksızlıklar yaratır. Kurallara uymak ve saygılı olmak, hem kendi haklarımızın korunmasını hem de toplumda güven ve barışın sürmesini sağlar.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 40-41. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Haklarımı Arıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 40-41. Sayfa Cevapları, öğrencilerin haklarını nasıl savunabileceklerini ve haksızlık karşısında neler yapmaları gerektiğini öğrenmelerine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hak arama yollarını öğrenmesine ve bilinçli bireyler olarak kendilerini savunabilmelerine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 40-41. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : Haklarımı Arıyorum Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 40, 41 Cevapları, öğrencilerin hak ihlallerine karşı nasıl bir tutum sergilemeleri gerektiğini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, haklarını korumak için yasal yolları ve barışçıl çözüm yollarını kullanmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Haklarımı Arıyorum Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 40-41


Soru : Sınıfta söz hakkı almadan konuşan bir arkadaşınız sizin hangi hakkınızı ihlal etmiş olur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Sınıfta söz hakkı almadan konuşan bir arkadaşım, düşüncelerimi özgürce ifade etme ve söz hakkımı kullanma hakkımı ihlal etmiş olur. Çünkü herkesin konuşma ve kendini ifade etme hakkı vardır ve bu hak, sırayla ve saygı çerçevesinde kullanılmalıdır.


Soru : Aşağıda hak ve özgürlüklerin ihlal edildiği veya kısıtlandığı bazı durumlar verilmiştir. Verilen bu durumlara çözüm önerileriniz nelerdir? Çözüm önerilerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Elektrik kesintisi (kablolar zarar gördüğü için): İnşaat firması ve yetkililer hemen onarım yapmalı. Ayrıca belediye veya elektrik dağıtım şirketine haber verilerek arızanın hızlıca giderilmesi sağlanabilir.

  • Lokantadan gece geç saatlere kadar yüksek sesle müzik yayını yapılması: Önce lokanta sahibine veya yetkililere rahatsızlık iletilip sesin kısılması istenmeli. Sorun devam ederse belediye veya zabıtaya başvurulabilir.

  • Mağazadan alınan tabletin arızalı çıkması: Ürün garanti kapsamında mağazaya götürülüp değişim ya da onarım talep edilmeli. Gerekirse tüketici hakem heyetine başvurulabilir.

✅ Bu şekilde hem haklarımızı koruruz hem de sorunlara yasal ve doğru yollarla çözüm buluruz.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 41 Cevapları


Soru : Herhangi bir hak ihlali yaşadığınızda sorunun çözümünde size yardımcı olacak kamu kurum ve kuruluşlarını genel ağdan faydalanarak araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hak ihlali yaşadığımızda başvurabileceğimiz bazı kamu kurum ve kuruluşları şunlardır:

  • Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK – Ombudsmanlık)
  • Tüketici Hakem Heyetleri
  • Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu (TİHEK)
  • Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
  • CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi)
  • Belediyeler ve Valilikler
  • Baroların adli yardım merkezleri

Soru : Aşağıdaki genel ağ haberini okuyarak soruları cevaplayınız.

Vatandaş Yolum Yapılsın Dedi, KDK Devreye Girdi KDK’ye başvuruda bulunan vatandaş, bahçesine giden yolun 2-3 yıldır bozuk olmasına ve üzerindeki köprünün kullanılamaz hâle gelmesine rağmen yapılmadığını, yolun kullanılamaz durumda olduğunu belirtti. Başvurucu ilgili belediyeye yazılı olarak başvurduğunu, belediyenin ise yol, yapım projesine alınmıştır demesine rağmen yolu yapmadığını iddia ederek söz konusu yolun yapılmasını Kamu Denetçiliği Kurumundan istedi.

Başvuruyu inceleyen KDK, ilgili kurumlar ile görüşmeler yaptı. KDK’nin yaptığı girişimler sonucunda ilgili belediye, başvurucunun talep ettiği yolun bakım ve onarım çalışmasının yapıldığını ve sorunun çözüldüğünü KDK’ye bildirdi.


1. Vatandaş, hangi hakkının ihlal edildiğini düşündüğü için KDK’ye başvurmuştur? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Vatandaş, ulaşım ve yol hakkının ihlal edildiğini düşündüğü için başvurmuştur. Çünkü bahçesine giden yol bozuk ve köprü kullanılamaz durumdaydı, belediye de gerekli onarımı yapmamıştı.


2. KDK (Ombudsmanlık), arabuluculuk görevini bu örnekte nasıl yerine getirmiştir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap :  KDK, vatandaşın başvurusunu inceleyip ilgili belediye ile iletişime geçti. Gerekli görüşmeleri yaptı ve belediyenin yolu onarıp sorunu çözmesini sağladı. Böylece vatandaşın mağduriyeti giderildi.


Soru : Haklarımızı ararken nelere dikkat etmeliyiz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Önce sorunu yetkili kurumlara doğru şekilde bildirmeliyiz.

  • Saygılı, sabırlı ve yasal yolları kullanmalıyız.

  • Kanıt ve belgelerle haklılığımızı göstermeliyiz.

  • Çözüm bulunmazsa üst kurumlara (örneğin KDK) başvurmalıyız.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 37-38-39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38, 39


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 37-38-39. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hak ve özgürlüklerin ihlal edilmesi durumlarını anlamalarına ve bu tür durumlara karşı bilinçlenmelerine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hak ihlallerine karşı duyarlı olmasını ve haklarını korumayı öğrenmesini destekler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 37-38-39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 37, 38, 39 Cevapları, öğrencilerin haklarını nasıl savunmaları gerektiğini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, özgürlüklerinin sınırlarını ve hak ihlallerine karşı bilinçli bir şekilde nasıl tepki vereceklerini öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlüklerin İhlali Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 37-38-39


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 37-38 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Forsa metninde geçen Türk denizcinin hangi hakları kısıtlanmıştır? Düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

Türk denizcinin birçok temel hakkı elinden alınmıştır:

  • Özgürlük hakkı: Korsanlar tarafından esir edilip yıllarca zincirlenmiştir.

  • İnsanca yaşama hakkı: Geminin dibinde kötü şartlarda tutulmuş, açlık ve yoksulluk yaşamıştır.

  • İbadet özgürlüğü: Abdest alamadığı için ibadetlerini gizlice yapmak zorunda kalmıştır.

  • Ailesiyle yaşama hakkı: Memleketine dönememiş, ailesinden uzun süre ayrı kalmıştır.


2. Türk denizcinin yerinde siz olsaydınız neler hissederdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Yerinde olsaydım çok üzülür, çaresiz ve yalnız hissederdim. Ailemi görememek, özgürlüğümü kaybetmek ve uzun yıllar zincirli yaşamak beni umutsuz yapardı; ama yine de kurtulma ve özgürlüğe kavuşma umudumu korumaya çalışırdım.


3. Türk denizcinin yıllarca esir olarak yaşamasının kendisi ve ailesi için doğurduğu sonuçlar neler olmuştur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Kendisi için: Gençliğini esaret altında geçirmiş, özgürlüğünü kaybetmiş, ağır koşullarda çalışmış ve sağlığı zarar görmüştür.

  • Ailesi için: Eşi ve çocuğu ondan ayrı kalmış, baba sevgisini yaşayamamış, ailesi uzun yıllar onsuz kalmıştır.

  • Hayatı için: Hayallerini gerçekleştirememiş, ülkesine ve mesleğine katkı sağlayamamış, yaşlılığını yalnızlık içinde geçirmiştir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 39 Cevapları


Soru : Tabloda günlük hayatta karşılaşılan durumlara ait örnekler verilmiştir. Örnekleri okuyarak yaşanan durumlar karşısında kişilerin neler hissettiklerini anlatan uygun yüz ifadelerini karşısındaki boşluğa yazınız.


Cevap :

  • Bebeğini yeni uyutmuş annenin tam dinleneceği sırada üst kat komşunun yüksek sesle müzik dinlemesi → 😠 Kızgın

  • Simge’nin her gün oyun oynadığı parka insanların motorlu araçları ile girerek park alanını işgal etmesi → 😠 Kızgın

  • Ülkesinden başka bir ülkeye göç eden Farah’ın gittiği ülkenin dilini konuşamadığı için orada okula alınmaması → 😢 Üzgün

  • Eve alınacak yeni televizyon için çocuklardan en küçüğü olan Barış’ın fikrinin alınmaması → 😢 Üzgün

  • Nakliye firmasına şoförlük başvurusunda bulunan Ayten Hanım’ın şartları sağlamasına rağmen kadın olduğu için başvurusunun reddedilmesi → 😠 Kızgın


Soru : Kendi özgürlüğümüz için başkalarının özgürlüğünü ihlal edebilir miyiz? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hayır, kendi özgürlüğümüz için başkalarının özgürlüğünü ihlal edemeyiz. Çünkü herkesin hak ve özgürlükleri eşittir ve birbirine saygı göstermek zorundayız. Bir kişinin özgürlüğü, başkasının sınırlarını aşmamalıdır. Başkalarının özgürlüğüne zarar vermek adaletsizlik yaratır ve toplumda huzursuzluğa neden olur.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 35-36. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Hak ve Özgürlüklerimi Kullanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 35-36. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hak ve özgürlüklerini nasıl kullanabileceklerini anlamalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hem bireysel haklarını tanımasına hem de özgürlüklerini sorumluluk bilinciyle kullanmasına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 35-36. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : Hak ve Özgürlüklerimi Kullanıyorum Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 35, 36 Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamda haklarını doğru biçimde uygulamalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, özgürlük ve sorumluluk dengesini kavrayarak bilinçli bireyler olmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlüklerimi Kullanıyorum Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 35-36


Soru : Kullanamadığınızı düşündüğünüz haklar var mıdır? Varsa bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bazen oyun oynama ve dinlenme hakkımı tam kullanamadığımı düşünüyorum; çünkü çok ödev olduğunda ya da sınavlara hazırlanırken yeterince vakit kalmıyor. Ayrıca bazı çocukların eşit eğitim ve teknolojiye erişim haklarını tam kullanamadığını görüyorum. Bu yüzden herkesin haklarını eşit şekilde kullanabilmesi için çaba gösterilmesi gerektiğini düşünüyorum.


Soru : Hak ve özgürlüklerini kullanabilen ve kullanamayan çocuklar ile ilgili aşağıda verilen görselleri inceleyiniz.


1. Hak ve özgürlüklerini kullanamayan çocukların yer aldığı görsellerin yanındaki kutuyu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 35 Cevapları”

2. Görseldeki çocukların yaşantılarını karşılaştırarak düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Görseldeki çocukların yaşam koşulları birbirinden oldukça farklıdır:

  • Bazı çocuklar okula giderek eğitim hakkını kullanabiliyor ve öğrenme fırsatı buluyor.

  • Bazıları oyun oynayıp dinlenerek eğlenme hakkını yaşayabiliyor.

  • Bir çocuk yemek yiyerek sağlıklı beslenme imkânına sahip görünüyor.

  • Bazı çocuklar ise yoksulluk içinde, çıplak ayaklı ve mutsuz, temel ihtiyaçlarını karşılamakta zorlanıyor.

  • Bir çocuk hasta yatağında tedavi görüyor ve sağlık hakkından yararlanıyor.

  • Bazı çocuklar ise ağır işlerde çalıştırılıyor, tuğla taşıyor; bu nedenle hem oyun hem de eğitim hakkından mahrum kalıyor.

✅ Bu durum, dünyadaki tüm çocukların eşit haklara sahip olsa da her zaman bu haklardan aynı şekilde yararlanamadığını gösteriyor.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 36 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Su Kuyusu metnine göre dünyada en temel ihtiyaçlarını bile karşılayamayan çocukların olduğunu bilmek sizde hangi duyguları uyandırdı? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Beni çok üzdü ve derinden etkiledi. Susuzluk ve yoksulluk çeken çocuklara yardım etme isteği duydum. Onların da bizim gibi sağlıklı, mutlu ve güven içinde yaşayabilmesini istedim.


2. Sahip olduğunuz imkânlarla yakın çevrenizdeki ve dünyadaki çocukların imkânsızlıklarını karşılaştırınız. Bu imkânsızlıklar ne gibi sorunlara neden olabilir? Düşüncelerinizi defterinize yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Ben temiz suya, okula ve oyun alanlarına kolayca ulaşabiliyorum; ama bazı çocuklar susuzluk, yoksulluk ve hastalıklarla mücadele ediyor. Bu durum onların okula gidememesine, sağlıksız yaşamasına ve mutsuz olmasına yol açabiliyor.


Soru : Dünyanın her yerinde çocuklar, hak ve özgürlüklerden aynı ölçüde yararlanabiliyor mu? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hayır, her çocuk hak ve özgürlüklerden eşit yararlanamıyor. Çünkü bazı ülkelerde savaş, yoksulluk, eşitsizlik ve yasaların yeterince uygulanmaması çocukların bu haklara ulaşmasını engelliyor.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 31-32-33-34. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı İnsanım, Sorumluyum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 31-32-33-34. Sayfa Cevapları, öğrencilerin sorumluluk bilincini geliştirmesine ve haklarını doğru şekilde kullanmayı öğrenmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal sorumluluklarını anlamalarına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 31-32-33-34. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : İnsanım, Sorumluyum Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 31, 32, 33, 34 Cevapları, öğrencilerin özgürlük ve sorumluluk dengesini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem kendi haklarının farkına varır hem de topluma karşı görev ve sorumluluklarını bilinçli şekilde yerine getirir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı İnsanım, Sorumluyum Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 31-32-33-34


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Benim de Sorumluluklarım Var metnine göre Kerem, hangi sorumluluklarını yerine getirmiştir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Kerem; çantasını akşamdan hazırlamış, sabah yatağını toplamış, elini yüzünü yıkayıp dişlerini fırçalamış. Kahvaltısını yapıp gürültü etmeden evden çıkmış, peçetesini çöpe atmış. Serviste selam vermiş, sınıfta pencereyi açık bulunca kuşu çıkarmaya yardım etmiş. Geziden önce ailesinden izin alıp araştırma yapmış, gezi sırasında da dikkatle dinlemiş.


2. Kendi sorumluluklarınızın neler olduğunu siz de arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Ben de zamanında okula gider, ödevlerimi yaparım. Evde odamı toplar, aileme yardım ederim. Kişisel temizliğime dikkat eder, çöpleri yere atmam. Büyüklerime saygı gösterir, kurallara uyarım.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 34 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek soruyu cevaplayınız.


Dünya Kültür Mirası Listesi’ne alınmış ülkemizdeki bazı kültürel ve doğal varlıkların görselleri yukarıda verilmiştir. Bu ortak miras varlıklarına karşı sorumluluklarımız nelerdir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap :

Ülkemizde Dünya Kültür Mirası Listesi’ne giren Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası, Pamukkale Travertenleri, Nemrut Dağı, Göreme Milli Parkı ve Kapadokya gibi eserler hepimizin ortak mirasıdır. Bu değerleri korumak için yapmamız gerekenler:

  • Koruma ve zarar vermeme: Tarihi yapılara zarar vermemek, yazı yazmamak, kırmamak ve kirletmemek.

  • Temiz tutma: Çöp atmamak, çevreyi temiz bırakmak ve doğaya saygılı davranmak.

  • Kurallara uyma: Ziyaretlerde belirlenen yasaklara ve koruma kurallarına uymak.

  • Tanıtma ve sahip çıkma: Bu değerlerin önemini bilmek, başkalarına anlatmak ve sahiplenmek.

  • Gelecek nesillere aktarma: Çocuklara ve çevremize bu eserlerin önemini öğretmek, koruma bilinci kazandırmak.

  • Sevgi ve değer verme: Bu zenginliklerin ülkemiz için birer gurur kaynağı olduğunu bilmek ve kıymetini anlamak.

✅ Böylece kültürel ve doğal mirasımızı hem korumuş hem de gelecek kuşaklara aktarabiliriz.


1. Bitkilerin ve hayvanların neden sorumlulukları yoktur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bitkilerin ve hayvanların sorumlulukları yoktur; çünkü insanlar gibi düşünme, karar verme ve kuralları anlama yetenekleri yoktur. Onlar içgüdüleriyle yaşar ve kendi ihtiyaçlarını karşılamaya çalışırlar.


2. Bitkileri ve hayvanları korumak neden bizim sorumluluğumuzdur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bitkileri ve hayvanları korumak bizim sorumluluğumuzdur; çünkü doğayı insanlar kirletir ve zarar verir. Ayrıca hayvanlar ve bitkiler yaşamlarını sürdürebilmek için bizden korunma ve bakım bekler. Onları korumak, dünyanın dengesini ve geleceğimizi korumak anlamına gelir.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 28-29-30. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Hak, Özgürlük ve Sorumluluk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 28-29-30 . Sayfa Cevapları, öğrencilerin hak, özgürlük ve sorumluluk kavramlarını anlamalarına ve günlük yaşamda nasıl uygulayacaklarını öğrenmelerine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hem bireysel haklarını tanımasına hem de özgürlüklerini sorumluluk bilinciyle kullanmasına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 28-29-30. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : Hak, Özgürlük ve Sorumluluk Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 28, 29, 30 Cevapları, öğrencilerin hak ve özgürlük kavramlarını sorumlulukla bağdaştırmasına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem haklarının farkına varır hem de topluma karşı görevlerini yerine getirmenin önemini kavrar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak, Özgürlük ve Sorumluluk Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 28-29-30


Yarın sınavım var ama canım hiç ders çalışmak istemiyor. Bugün hava o kadar güzel ki arkadaşlarımla gezmek ve sinemaya gitmek istiyorum. Canımın her istediğinin istediğim zaman neden yapamıyorum? Gezmek, dinlenmek benim de hakkım. Kardeşim üç yaşında olduğu için onun hiçbir sorumluluğu yok. Bu yüzden her istediğini özgürce yapabiliyor.

1. Deniz, kendini neden mutsuz hissediyor olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Deniz, sınavı olduğu için ders çalışmak zorunda ama güzel havada arkadaşlarıyla gezmek istiyor. İstediğini yapamamak ve sorumluluklarının olması onu mutsuz hissettiriyor.


2. Deniz, neden canının her istediğini istediği zamanda yapamıyor? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Çünkü insanın sadece hakları değil, aynı zamanda sorumlulukları da vardır. Ders çalışmak, geleceği için önemlidir. Ayrıca herkes istediğini istediği zaman yaparsa düzen bozulur.


3. Siz, canınızın her istediğini istediğiniz zaman yapabiliyor musunuz? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hayır, ben de canımın her istediğini istediğim zaman yapamıyorum. Çünkü sorumluluklarım ve kurallar var; derslerimi, görevlerimi yerine getirmem gerekiyor.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 29 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen numaralandırılmış cümlelerin hak, özgürlük veya sorumluluk kavramlarından hangisine uygun olduğunu bularak “√” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  1. Ali’nin okula gitmesi → Sorumluluk (√)

  2. Salih’in ödevlerini yapması → Sorumluluk (√)

  3. Ayşe’nin istediği elbiseyi satın alması → Özgürlük (√)

  4. Hayri’nin tedavi olmak için hastaneye gitmesi → Hak (√)

  5. Mehmet’in ev işlerinde annesine yardım etmesi → Sorumluluk (√)

  6. Fatma’nın belediyeye dilekçe yazması → Özgürlük (√)

  7. Neva’nın parkta istediği oyunu oynaması → Özgürlük (√)

  8. Tuğra’nın sınıfta söz hakkı alarak kendini ifade etmesi → Hak (√)

  9. Yunus’un kişisel bakımını yapması → Sorumluluk (√)


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 29 Cevapları


Soru : Hak, özgürlük ve sorumluluk ile ilgili aşağıda verilen anagramı örnekteki gibi çözünüz.


Cevap

Hak:

  • TEDAVİ OLMAK

  • OYUN OYNAMAK

  • EĞİTİM ALMAK

Özgürlük:

  • İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ

  • BASIN ÖZGÜRLÜĞÜ

  • HABERLEŞME ÖZGÜRLÜĞÜ

Sorumluluk:

  • ÖDEVLERİNİ YAPMAK

  • KURALLARA UYMAK

  • DİŞLERİMİZİ FIRÇALAMAK


Soru : Haklarınızı kullanırken sorumluluklarınızı yerine getirmediğinizde hangi sorunlarla karşılaşabilirsiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız


Cevap :

Haklarımızı kullanırken sorumluluklarımızı yerine getirmezsek; başkalarının haklarına zarar verebilir, haksızlık yapabilir ve toplumda kargaşa oluşturabiliriz.

Kurallara uymadığımız için uyarı alabilir, ceza görebilir ve güven kaybı yaşayabiliriz. Ayrıca insanlar bize saygı duymayabilir ve huzurlu bir ortam bozulur.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 23-24-25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 23-24-25-26. Sayfa Cevapları, öğrencilerin birinci ünitede öğrendiklerini tekrar etmesine ve konuları pekiştirmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen bilgileri gözden geçirirken ve ödevleri doğru şekilde yaparken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin insan olmanın değerini, hak ve sorumluluklarını daha iyi anlamalarına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 23-24-25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK : 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 23, 24, 25, 26 Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirerek haklarını ve sorumluluklarını günlük hayatta uygulamalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem kendilerine hem de başkalarına karşı saygılı ve bilinçli bireyler olmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 23-24-25-26


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. Yanlış – Nefes almak tüm canlıların ortak özelliğidir, insanı diğer canlılardan ayırmaz.

  2. Doğru – Sevgi ve saygı, insanı insan yapan değerlerdendir.

  3. Yanlış – Çocukların en büyük sorumluluğu evin ihtiyaçlarını karşılamak değil, eğitim almak ve kurallara uymaktır.

  4. Doğru – Çoğalmak ve beslenmek tüm canlıların ortak özelliklerindendir.

  5. Yanlış – Eğitim almak tüm çocukların hakkıdır, sadece bazı çocukların değil.

  6. Yanlış – Ders çalışmak ve ödev yapmak öğrencilerin/çocukların sorumluluğudur.

  7. Doğru – İnsan hakları, herkes için geçerlidir.

  8. Doğru – Haklarımız, devlet tarafından anayasa ile güvence altına alınmıştır.

  9. Doğru – Çocuklar oyun oynama ve eğlenme hakkına sahiptir.

  10. Yanlış – Temel haklar devredilemez; başkalarına aktarılamaz.


B. Aşağıdaki cümleleri verilen sözcük veya sözcük gruplarından uygun olan ile tamamlayınız. 


Cevap :

  1. Sevgi, saygı, dayanışma, paylaşma insanı insan yapan değerlerdir.

  2. Haklarımız, devlet tarafından anayasa ile güvence altına alınmıştır.

  3. İnsanlar, çocukluktan yetişkinliğe geçtiğinde daha fazla sorumluluk üstlenirler.

  4. Eğitim hakkı, sağlık hakkı, vatandaşlık hakkı gibi haklar temel haklarımız arasında yer almaktadır.

  5. Dünyanın herhangi bir yerinde bir çocuğun en temel hakları çiğneniyorsa buna dur diyebilmek için Çocuk Haklarına Dair Sözleşme vardır.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 24 Cevapları


C. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç etkinliğinde verilen ifadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar veriniz ve ok yönünde ilerleyerek doğru çıkışa ulaşınız.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 23-24-25-26 Cevapları”

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 25 Cevapları


Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını verilen noktalı yerlere yazınız. 


1. Bir çocuk olarak öğrendiğiniz haklardan başka hangi haklarınızın olmasını isterdiniz? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Bir çocuk olarak daha fazla oyun ve dinlenme zamanı, ücretsiz kitap ve kırtasiye desteği, teknolojiye erişim hakkı ve fikirlerimi okulda daha çok ifade edebilme hakkı isterdim. Böylece hem eğlenir hem öğrenir hem de kendimi daha rahat ifade edebilirdim.


2. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellere uygun olan çocuk haklarını yazınız. 


Cevap :

  • a. Sağlık Hakkı
  • b. Beslenme Hakkı
  • c. Barınma Hakkı
  • ç. Oyun Hakkı
  • d. Eğitim Hakkı

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 26 Cevapları


D. Tabloda yer alan harf ve rakamların kesişiminden elde ettiğiniz harfleri örnekteki gibi (Ç5) kutulara sırasıyla yerleştirerek şifreyi çözünüz.


Cevap :

“BÜTÜN İNSANLAR ÖZGÜR, ONUR VE HAKLAR BAKIMINDAN EŞİT DOĞARLAR.”

Bu cümle İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’nin ilk maddesidir ve insanların doğuştan eşit ve özgür olduklarını anlatır.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 21-22. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Ben Bir Çocuğum, Yetişkinden Farklıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 21-22. Sayfa Cevapları, öğrencilerin çocuk haklarını ve yetişkinlerden farklı ihtiyaçlara sahip olduklarını anlamalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin kendilerini tanımasına ve haklarını koruma bilinci kazanmasına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 21-22. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK : Ben Bir Çocuğum, Yetişkinden Farklıyım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 21, 22 Cevapları, öğrencilerin hem kendi haklarını öğrenmesine hem de yetişkinlerden farklı yönlerini anlamasına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, haklarına sahip çıkmayı ve toplumda kendilerini doğru şekilde ifade etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Ben Bir Çocuğum, Yetişkinden Farklıyım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 21-22


1. Ailenizdeki bireyler, hangi görev ve sorumluluklara sahiptir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Ailemizde herkesin farklı görev ve sorumlulukları vardır.

  • Annem ve babam evin ihtiyaçlarını karşılamak, çalışmak, bizleri koruyup gözetmek gibi sorumluluklara sahiptir.

  • Ben ve kardeşlerim ders çalışmak, evi kirletmemek, verilen görevleri yapmak ve aileye yardımcı olmakla sorumluyuz.


2. Çocukların yetiştirilmesinde anne ve babanın sorumlulukları nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Anne ve babanın en önemli sorumluluğu çocuklarını sevmek, korumak ve ihtiyaçlarını karşılamaktır.

  • Onlara iyi bir eğitim sağlamak,

  • Doğruyu ve yanlışı öğretmek,

  • Sağlıklı ve güvenli bir ortam sunmak,

  • Çocukların değerli olduklarını hissettirmek anne ve babanın görevlerindendir.


Soru : Aşağıdaki dönemlere ait hak, özgürlük ve sorumlulukları yazınız. 


Cevap :

Çocukluk Dönemine Ait Hak, Özgürlük ve Sorumluluklarımız

Haklarımız:

  1. Eğitim hakkı (okula gitme ve öğrenme)

  2. Sağlık hakkı (muayene ve tedavi olma)

  3. Oyun ve dinlenme hakkı

  4. Sevgi ve ilgi görme hakkı

  5. Özel hayatın gizliliği hakkı (kişisel eşyalarına saygı)

Sorumluluklarımız:

  1. Derslerimizi düzenli çalışmak ve ödevleri yapmak

  2. Aile büyüklerine saygı göstermek

  3. Okul kurallarına uymak

  4. Eşyalarımıza ve çevremize özen göstermek

  5. Oyun oynarken başkalarına zarar vermemek


Yetişkinlik Dönemine Ait Hak, Özgürlük ve Sorumluluklarımız

Haklarımız:

  1. Seçme ve seçilme hakkı (oy kullanmak)

  2. Çalışma ve meslek seçme hakkı

  3. Özel mülkiyet hakkı (ev, araba sahibi olma)

  4. Düşünce ve ifade özgürlüğü

  5. Sosyal güvenlik ve emeklilik hakkı

Sorumluluklarımız:

  1. Çalışarak ailemizi geçindirmek ve ihtiyaçları karşılamak

  2. Vergi vermek

  3. Kanunlara ve kurallara uymak

  4. Topluma ve çevreye saygılı olmak

  5. Oy kullanarak ülkenin yönetimine katkıda bulunmak


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 22 Cevapları


Soru : Aşağıda anne-baba ve çocuğa ait bazı hak ve sorumluluklara yer verilmiştir. Uygun olanları örnekteki gibi eşleştiriniz. Anne-baba ve çocuğun hak ve sorumlulukları ile ilgili birer örnek de siz yazınız.


Cevap :

Şemadaki uygun eşleştirmeler şöyle yapılabilir:

👧 ÇOCUK

Oyun oynamak

Okula gitmek

Ders çalışmak (örnek ek)

👨‍👩‍👧‍👦 ANNE – BABA

Evin düzenini sağlamak

Yemek yapmak

Evin ihtiyaçları için alışveriş yapmak

Yemek masasını hazırlamaya yardım etmek (anne-baba çocuğun yardımını isteyebilir)

Çocuğun eğitimini desteklemek (örnek ek)


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyerek soruları cevaplayınız.


1. Çocuk, geziye gitmeye neden tek başına karar veremiyor? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Çocuk, geziye gitme konusunda tek başına karar veremez çünkü henüz reşit değildir ve güvenliğinden anne babası sorumludur. Çocukların okul dışındaki etkinliklere katılabilmesi için ailelerinin onayı gerekir. Anne ve babalar, gidilecek yerin güvenli olup olmadığını ve etkinliğin çocuğa uygunluğunu değerlendirerek izin verirler.


2. Böyle bir durumda yetişkinlerin kendi anne ve babasından izin almasına gerek var mıdır? Neden? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Yetişkinlerin böyle bir durumda anne ve babalarından izin almalarına gerek yoktur. Çünkü yetişkinler kendi kararlarını verebilecek yaşa gelmiş ve hukuken bağımsız bireylerdir. Kendi güvenliklerinden ve seçimlerinden kendileri sorumludur.


Soru : Kendi kararlarınızı verdiğiniz durumlar nelerdir? Hangi durumlarda yetişkinler sizin adınıza karar verebilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Kendi kararlarımı; hangi oyunu oynayacağıma, hangi kitabı okuyacağıma, arkadaşlarımla nasıl vakit geçireceğime gibi konularda verebilirim.

Yetişkinler ise benim adıma; sağlığım, güvenliğim, okula gitmem, seyahat etmem, tehlikeli bir yere gidip gitmemem gibi konularda karar verebilir. Çünkü bu konular benim güvenliğim ve sağlığım için önemlidir.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 18-19-20. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Haklarımla Varım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 18-19-20. Sayfa Cevapları, öğrencilerin sahip oldukları hakları tanımasına ve bu hakların günlük hayattaki önemini anlamasına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hak bilincini geliştirerek kendilerini daha iyi ifade etmelerine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 18-19-20. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK : Haklarımla Varım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 18, 19, 20 Cevapları, öğrencilerin hem kendi haklarını öğrenmesine hem de başkalarının haklarına saygı göstermeyi kavramasına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, haklarını bilinçli bir şekilde kullanmayı ve sorumluluklarını yerine getirmeyi öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Haklarımla Varım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 18-19-20


1. Günlük yaşamınızda kullandığınız haklarınız nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Günlük yaşamda kullandığımız bazı temel haklar şunlardır:

  • Eğitim hakkı
  • Sağlık hakkı
  • Barınma hakkı
  • Düşünce ve ifade özgürlüğü
  • Özel hayatın gizliliği hakkı
  • Haberleşme hakkı
  • Oyun ve dinlenme hakkı

2. Sahip olduğunuz bu haklarınızı nasıl ve nerede kullandığınızı kendi yaşamınızdan örnekler vererek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Eğitim hakkı: Her gün okula giderek derslere katılıyorum, öğretmenlerimden bilgi alıyorum.

  • Sağlık hakkı: Hasta olduğumda hastaneye gidip muayene oluyor ve tedavi olabiliyorum.

  • Özel hayatın gizliliği hakkı: Kendi odamda özel eşyalarımı saklıyorum ve izinsiz girilmesini istemiyorum.

  • Haberleşme hakkı: Telefon ve internet kullanarak arkadaşlarım ve ailemle iletişim kuruyorum.

  • Oyun ve dinlenme hakkı: Okuldan sonra parkta arkadaşlarımla oyun oynuyorum.

✅ Bu örnekler, haklarımızı günlük yaşamda nasıl kullandığımızı gösterir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 20 Cevapları


Soru : Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin hazırlanmasına neden gerek duyulmuştur? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin hazırlanmasına gerek duyulmuştur; çünkü dünyada pek çok çocuk eğitim, sağlık, barınma, beslenme ve korunma gibi temel haklardan yeterince yararlanamıyordu. Çocuklar savaş, yoksulluk, kötü çalışma koşulları ve şiddet gibi tehlikelerle karşı karşıya kalabiliyordu. Bu nedenle tüm çocukların eşit haklara sahip olduğunu güvence altına almak ve onları korumak için bu sözleşme hazırlanmıştır.


Soru : Bir çocuk olarak dinlenme ve oyun haklarının kullanımı ile ilgili günlük hayatınızdan örnekleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Okuldan sonra parka gidip arkadaşlarımla oyun oynuyorum.

  • Evde boş zamanlarımda oyun oynuyor, müzik dinliyor veya kitap okuyarak dinleniyorum.

  • Hafta sonları bisiklete biniyor ve arkadaşlarımla futbol oynuyorum.

  • Tatillerde ailemle birlikte gezilere gidiyor, eğlenip dinleniyorum.

✅ Bu örnekler, çocukların dinlenme ve oyun hakkını günlük yaşamda nasıl kullandığını gösterir.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 15-16-17. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Doğuştan Gelen Haklarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 15-16-17. Sayfa Cevapları, öğrencilerin doğuştan sahip oldukları hakları öğrenmelerine ve bu hakların önemini kavramalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hak bilinci kazanmasına ve haklarını koruma konusunda farkındalık geliştirmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 15-16-17. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK : Doğuştan Gelen Haklarım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 15, 16, 17 Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamda sahip oldukları hakları doğru şekilde kullanmalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem kendilerini hem de başkalarının haklarını gözeterek daha bilinçli bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Doğuştan Gelen Haklarım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 15-16-17


Soru : Aşağıdaki şiiri okuyarak soruları cevaplayınız.

İNSAN HAKLARI 

Dil, din, ırk gözetilmez
Eşit bütün insanlar,
Her birine verilmiş
Temelde bütün haklar.

Hür doğar ve hür yaşar
İnsanların tamamı,
Esir olamaz kimse
Özgürlük gibi var mı?

Haberleşme, seyahat
Hakkı vardır herkesin,
Düşünce ve dinine
Karışılmaz kimsenin.

Sevgi ile saygıdır
Tüm hakların temeli,
Saygı duymalı buna
İnsanları sevmeli.
Atila ÇAKIROĞLU, Şiir Bahçesi


1. İnsan Hakları şiirinde geçen haklar hangileridir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Şiirde geçen haklar şunlardır:

  • Eşitlik hakkı (dil, din, ırk ayrımı olmadan herkes eşittir)

  • Özgürlük hakkı (hür doğmak ve yaşamak, esir olmamak)

  • Haberleşme hakkı

  • Seyahat özgürlüğü

  • Düşünce ve din özgürlüğü

  • Sevgi ve saygı görme hakkı


2. İnsan Hakları şiirinde geçen temel haklar dışında başka hangi haklara sahip olduğunuzu araştırınız.


Cevap :

Bunların dışında sahip olduğumuz bazı haklar:

  • Eğitim hakkı
  • Sağlık hakkı
  • Yaşama hakkı
  • Barınma hakkı
  • Çocuk hakları (oyun oynama, korunma)
  • Çalışma hakkı

✅ Bu haklar, insanların eşit ve güvenli bir şekilde yaşamalarını sağlar.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 17 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen cümlelerin tablodaki hangi temel haklarla ilgili olduğunu örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • a. Gökçe’nin, ablasının odasına girerken kapıyı çalması → 3 (Özel Yaşamın Gizliliği Hakkı) ✅ (örnekte verilmiş)

  • b. Türkiye’de doğan Bahar’ın Türkiye Cumhuriyeti kimlik belgesine sahip olması → 5 (Vatandaşlık Hakkı)

  • c. Begüm’ün hastaneye giderek tedavi olması → 1 (Sağlık Hakkı)

  • ç. İş yerinde düzenlenen toplantıda Mustafa’nın düşüncelerini ifade etmesi → 6 (Düşünce ve İfade Özgürlüğü Hakkı)

  • d. Emre’nin kendi evine yakın olan ilkokula gitmek istemesi → 2 (Eğitim Hakkı)

✅ Doğru eşleştirme:
b → 5, c → 1, ç → 6, d → 2


Soru : Yukarıdaki şemada yer alan temel haklarımızın ortak özellikleri üzerinde düşününüz. Bu özelliklere “Neden?” sorusunu sorarak özellikleri örneklerle açıklayınız.


Cevap :

Temel haklarımızın ortak özellikleri ve bunların nedenleri şöyledir:

  • Vazgeçilmezdir → Çünkü insan hakları, insanların doğuştan sahip olduğu haklardır; hiç kimse bu haklardan kendi isteğiyle bile vazgeçemez.
    Örnek: Yaşama hakkı herkes için zorunludur, kimse “Ben yaşama hakkımdan vazgeçiyorum” diyemez.

  • Devredilemezdir → Çünkü haklar kişiye aittir ve başkasına verilemez.
    Örnek: Oy kullanma hakkı, bir kişinin başka birine devredemeyeceği bir haktır.

  • Dokunulmazdır → Çünkü devlet veya başka bir kişi bu haklara müdahale edemez.
    Örnek: Özel hayatın gizliliğine kimse izinsiz karışamaz, kişinin odasına zorla giremez.

  • Evrenseldir → Çünkü bütün insanlar, hangi ülkede yaşarsa yaşasın aynı temel haklara sahiptir.
    Örnek: Özgürlük ve eşitlik her insan için geçerlidir; Türk, Alman, Japon fark etmez.

  • Anayasa ile güvence altına alınmıştır → Çünkü haklarımızın korunması için devletin en üst yasası olan anayasada yer alırlar.
    Örnek: Eğitim hakkı anayasa ile garanti altına alınmıştır; devlet herkese eğitim imkânı sağlamak zorundadır.

✅ Bu nedenle temel haklarımız; doğuştan gelir, devredilemez, dokunulamaz, tüm dünyada geçerlidir ve anayasa tarafından korunur.



 

Our Score
error: Content is protected !!