4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Uzlaşı Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 68-69. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hangi durumlarda uzlaşının gerekli olduğunu ve hangi durumlarda uzlaşıya ihtiyaç olmadığını anlamalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmesine ve anlaşmazlıkları doğru yollarla çözmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Uzlaşı Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 68, 69 Cevapları, öğrencilerin hangi durumlarda ortak bir çözüm aramaları gerektiğini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, uzlaşı kültürünü öğrenerek hem bireysel hem de toplumsal ilişkilerinde daha yapıcı ve saygılı davranmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Uzlaşı Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 68-69


1. Yukarıdaki görsellerin hangisinde anlaşmazlık yaşanması muhtemeldir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İkinci görselde (kütüphanede birden fazla kişinin bulunduğu yer) anlaşmazlık yaşanma ihtimali yüksektir. Çünkü bir arada bulunan insanlar arasında sessizlik, sıra bekleme ya da konuşma gibi konularda farklı düşünceler ortaya çıkabilir ve bu durum tartışmalara yol açabilir.


2. İnsanlardan uzak bir yerde tek başına yaşayan bir kişi, kendisiyle anlaşmazlık yaşayabilir mi? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Evet, tek başına yaşayan bir kişi bile kendi içinde anlaşmazlık yaşayabilir. Çünkü insanlar bazen karar verirken kararsız kalabilir, farklı düşünceler arasında çelişki yaşayabilir. Kendi istekleriyle sorumlulukları arasında çatışma olduğunda içsel bir anlaşmazlık oluşabilir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 69 Cevapları


Soru : Uzlaşı gerektiren ve gerektirmeyen ifadeler, aşağıdaki yapbozda verilmiştir. Uzlaşı gerektirmeyen ifadelerin bulunduğu yapboz parçalarını çıkarttığınızda oluşan yapbozun şeklini işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 68-69 Cevapları”

Soru : Uzlaşı gerektiren herhangi bir durum belirleyiniz. Belirlediğiniz durumu aşağıdaki noktalı yerlere yazınız. Yazdığınız durumun değer, ilgi, inanç ve beklentilerden hangisi ile ilgili olduğunu açıklayınız.


Cevap :

Evde odaların nasıl kullanılacağı konusunda aile bireyleri farklı fikirler söyledi ve tartışma çıktı.

Bu durumun ilişkili olduğu kavram: Beklentiler ile ilgilidir. Çünkü herkesin ev içinde kendine göre beklentileri ve ihtiyaçları vardır.


1. Apartman yöneticisi, tüm binada kendi isteğine göre değişiklikler yapabilir mi? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hayır, apartman yöneticisi kendi isteğine göre değişiklik yapamaz. Çünkü alınacak kararlar bütün apartman sakinlerinin ortak onayıyla verilmelidir. Yönetici, tek başına karar alma hakkına sahip değildir.


2. Kişisel yaşam alanınızda uzlaşı gerekir mi? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Evet, gerekir. Çünkü aynı evde veya ortak alanlarda yaşarken herkesin rahatı, huzuru ve hakları düşünülmelidir. Uzlaşı, birlikte daha saygılı ve düzenli bir ortamda yaşamayı sağlar.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 66-67. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Neden Anlaşamıyoruz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 66-67. Sayfa Cevapları, öğrencilerin anlaşmazlıkların nedenlerini anlamasına ve bu durumlarda nasıl davranmaları gerektiğini öğrenmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmesine ve sorunları daha yapıcı bir şekilde çözmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 66-67. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Neden Anlaşamıyoruz? Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 66, 67 Cevapları, öğrencilerin uzlaşı kültürünü öğrenmesine katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, anlaşmazlıkları barışçıl yollarla çözmeyi ve karşısındakine saygılı yaklaşmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Neden Anlaşamıyoruz? Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 66-67


Soru : Görselde çocukların bardaktaki su miktarını farklı yorumlamaları çocuklardan birini haklı, diğerini haksız yapar mı? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hayır, çocuklardan biri haklı, diğeri haksız sayılmaz. Çünkü ikisi de aynı bardağa bakıyor ama farklı bakış açılarıyla değerlendiriyor.

Biri bardağın boş kısmını,
diğeri ise dolu kısmını görmüş.

✅ Farklı düşünmek yanlış değildir; önemli olan herkesin bakış açısına saygı göstermektir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 67 Cevapları


Soru : Çocuklar, yapı bloklarıyla görseldeki gibi ev yapmak istiyor. Çocuklardan birinde küpler, diğerinde üçgen prizmalar bulunmaktadır. Çocuklar, sadece kendilerine ait yapı bloklarını kullanarak ev yapmaya çalışmaktadır. Ev yapabilmek için çocukların hem küplere hem de üçgen prizmalara ihtiyacları vardır. Fakat birbirleriyle yapı bloklarını paylaşamadıkları için istedikleri evi tamamlayamamaktadırlar

1. Görseldeki çocukların kendilerine ait yapı bloklarıyla ev yaparken karşılaştıkları problem nedir? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Çocuklar, evlerini tamamlamak için hem küplere hem de üçgen prizmalara ihtiyaç duyuyor; fakat bloklarını paylaşmadıkları için istedikleri evi bitiremiyorlar.


2. Çocuklar bu problemi nasıl çözebilir? Düşüncelerinizi yazınız. 


Cevap : Çocuklar, bloklarını paylaşarak ve birlikte çalışarak eksik parçalarını tamamlayabilir. Böylece iş birliği yaparak hayal ettikleri evi kolayca inşa edebilirler.


Soru : Anlaşmazlık durumunda sakin davranarak karşı tarafla iletişim kurmaya çalışmak, uzlaşı sürecini nasıl etkiler? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Anlaşmazlık durumunda sakin davranmak ve karşı tarafla iletişim kurmak, uzlaşı sürecini kolaylaştırır. Taraflar birbirini daha iyi anlar, öfke ve kırgınlık azalır. Böylece sorunlar saygı ve anlayış içinde çözülebilir ve herkes için adil bir sonuç ortaya çıkar.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 62-63-64. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 62-63-64. Sayfa Cevapları, öğrencilerin üçüncü ünitede öğrendiklerini tekrar etmesine ve bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları gözden geçirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin adalet, eşitlik ve empati kavramlarını daha iyi anlamasına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 62-63-64. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 62, 63, 64 Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirerek günlük yaşamda haklarını bilinçli bir şekilde kullanmalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, adalet ve eşitlik ilkelerini kavrayarak daha duyarlı ve sorumlu bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 62-63-64


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. Doğru – İnsanlar fiziksel ve duygusal özellikleriyle farklıdır.

  2. Yanlış – Farklılıklar nedeniyle ayrımcılık yapmak doğru değildir.

  3. Yanlış – Adil olan her şey eşit olmayabilir (adalet ihtiyaca göre davranmaktır).

  4. Doğru – Toplumda huzur ve güven için adil olmak gerekir.

  5. Yanlış – Dezavantajlı olmayan bireylere pozitif ayrımcılık doğru değildir.

  6. Doğru – Herkes hak ve özgürlükler bakımından eşittir.

  7. Doğru – Kadın ve erkeklerin hakları eşittir.

  8. Doğru – Adalet ve eşitlik yasalarla korunabilir.

  9. Yanlış – Adalet ve eşitlik olmayınca huzursuz ve mutsuz hissederiz.

  10. Yanlış – Bizden farklı arkadaşları dışlamak doğru değildir.


B. Aşağıdaki cümleleri verilen sözcüklerden uygun olan ile tamamlayınız. 


Cevap :

  1. Eşitlik ve adaletin sağlanamadığı toplumlarda güven duygusu zedelenir.

  2. İnsanların saç, göz ve ten rengi; ses tonu gibi fiziksel özellikleri birbirine benzemeyebilir.

  3. Kurallar ve yasalar ile eşitlik güvence altına alınmıştır.

  4. Toplumda adalet sağlanırken insanlar arasında eşitliğe önem verilmelidir.

  5. Fiziksel anlamda dezavantajlı bireyler için aradaki olumsuzlukları kaldırmaya yönelik pozitif ayrımcılık yapılmalıdır.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 63 Cevapları


C. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç etkinliğinde verilen ifadelerin doğru (D) ya  da yanlış (Y) olduğuna karar veriniz ve ok yönünde ilerleyerek doğru çıkışa ulaşınız. 


Cevap : 2. Çıkış


Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


1. İnsanlar arasındaki farklılıklar, toplumda alınması gereken ortak kararları nasıl etkiler?


Cevap : Farklılıklar, insanların farklı bakış açıları sunmasını sağlar. Bu sayede ortak kararlar alınırken daha adil, dengeli ve herkese uygun çözümler bulunabilir.


2. Adaletin ve eşitliğin sağlanamadığı herhangi bir durum veya olayla karşılaştığınızda nasıl davranırsınız?


Cevap :  Önce sakin kalır, durumu yetkililere veya büyüklerime anlatırım. Gerekirse hakkımı korumak için kurallara uygun şekilde itiraz ederim ve adil bir çözüm bulunmasını isterim.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 64 Cevapları


D. Aşağıdaki kelimeleri tablodan bularak işaretleyiniz. Boşta kalan kelimeleri birleştirdiğinizde bulduğunuz cümleyi ilgili alana yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 62-63-64 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Empati Kuruyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları, öğrencilerin empati kavramını anlamalarına ve başkalarının duygularını daha iyi kavrayabilmelerine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin farklı bakış açılarını anlamasına ve saygı duyarak iletişim kurmasına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 60-61. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : Empati Kuruyorum Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 60, 61 Cevapları, öğrencilerin hem adalet hem de eşitlik kavramlarını empatiyle bağdaştırmalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, başkalarının duygularını önemseyerek adil ve saygılı davranmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Empati Kuruyorum Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 60-61


Soru : Küçük çocuğun yerinde siz olsaydınız ne hissederdiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Küçük çocuğun yerinde olsaydım üzülür, kırılır ve kendimi dışlanmış hissederdim. Çünkü kimsenin hakkım olan bir şeyi engellemesini veya beni haksızlığa uğratmasını istemem. Bu durum bana adaletsizlik yaşadığımı düşündürürdü.


Fatma, arkadaşlarıyla saklambaç oynuyordu. Bu oyunda Ali ebe olmuştu. Ebe olan Ali, Fatma’yı bulmaya çalışıyordu. Oyundakilerden biri, Fatma’nın saklandığı yeri Ali’ye gösterdi. Ali de Fatma’yı sobeledi. Bu duruma kızan Fatma, bu şartlarda oyun oynamayacağını söyledi.


1. Fatma’nın yerinde olsaydınız ne hissederdiniz? Düşüncelerinizi yazınız. 


Cevap : Fatma’nın yerinde olsaydım üzülür, haksızlığa uğradığımı düşünür ve oyundan keyif almazdım. Çünkü oyunun kuralları bozulmuş olurdu.


2. Fatma, oyun oynamayı bırakmayıp soruna nasıl bir çözüm bulabilirdi? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. 


Cevap : Fatma, arkadaşlarına oyunun kurallarını hatırlatıp hile yapmamalarını söyleyebilirdi. Hep birlikte yeniden kurallara uymaya karar vererek oyuna adil şekilde devam edebilirlerdi.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 61 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.

İki ay sonra okulda yapılacak 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamalarında görev alacağımız için 4/B sınıfı öğrencileri olarak çok heyecanlıydık. Sınıfça öğretmenimiz ile birlikte şiir okuma ve koro etkinliklerini yapmaya karar verdik. Ayrıca öğretmenimiz, halk oyunları gösterisi olarak halay veya zeybek ekiplerinden birinin kutlamalarda görev alacağını belirtti.

Öğretmenimiz, geçen yıl ki kutlamaya zeybek ekibi katıldığı için bu yıl kutlamaya halay ekibinin katılmasına karar verdi. Oysa ben içinde bulunduğum zeybek ekibinin kutlamalara katılacağını düşünmüştüm. Ekipçe yöresel kıyafetlerimizi giyip sahnede zeybek oynamayı hayal etmiştik.


Soru : Öğretmenin halay ekibini seçmesi sonucu zeybek ekibindeki Kemal’in hissettiği duygular, farklı renklerdeki şapkalarla gösterilmiştir. Buna göre Kemal’in duygularını ifade eden şapkaları ilgili görüş ve düşüncelerin rengine boyayarak örnekteki gibi eşleştiriniz. (Beyaz şapkanın kutusu boyanmayacaktır.)


Cevap :

“”4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 60-61 Cevapları”

Soru : Adil veya eşit davranılmadığı durumlarda empati kurmak neden önemlidir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Adil veya eşit davranılmadığı durumlarda empati kurmak önemlidir çünkü:

  • Başkalarının neler hissettiğini anlamamıza yardımcı olur.

  • Haksızlığa uğrayan kişinin yaşadığı üzüntü ve zorlanmayı fark etmemizi sağlar.

  • Sorunları daha adil ve doğru şekilde çözmemize destek olur.

  • Toplumda saygı, hoşgörü ve dayanışmayı güçlendirir.

✅ Empati kurarsak hem kendimiz hem de başkaları için adaletli ve eşit bir ortam oluşmasına katkı sağlarız.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 58-59. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 58-59. Sayfa Cevapları, öğrencilerin adalet ve eşitliğin nasıl sağlandığını anlamalarına ve bu kavramları günlük hayatta uygulamalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde yaparken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin haklarını bilmesini ve adil bir toplum için sorumluluk üstlenmesini destekler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 58-59. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 58, 59 Cevapları, öğrencilerin eşitlik ve adalet ilkelerini kavrayarak yaşamda uygulamalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, adil ve eşit bir toplum için haklara saygı göstermeyi ve sorumluluk bilinciyle hareket etmeyi öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Adalet ve Eşitlik Sağlanıyor Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 58-59


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.

Ayla Öğretmen; insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi dersinde öğrencilerinden ödev olarak adalet ve eşitlik kavramlarını ifade eden bir resim yapmalarını istedi.

Öğretmen, yapılan resimlerden bu kavramları en doğru şekilde ifade eden resmin seçilerek sınıf panosunda sergileneceğini belirtti. Mert, evde farklı kaynakları araştırarak güzel bir resim yaptı. Cihan ise bu resmi abisine yaptırdı ve arkadaşlarıyla parkta oyun oynamaya gitti. Ertesi gün öğretmen, ikisinin resmini de çok beğendi ancak Cihan’ın bu resminin önceki resimlerine benzemediğini fark etti.


Sizce hikâye nasıl devam ederse adalet ve eşitlik sağlanmış olur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Adalet ve eşitlik sağlanması için öğretmen, resimleri öğrencilerin kendi emeğiyle yapıp yapmadığını dikkate almalıdır. Mert kendi araştırıp çizdiği için emeği değerlendirilmeli, Cihan ise resmi kendisi yapmadığı için ödül almamalıdır. Böylece herkesin çabasına göre değerlendirme yapılır ve adil bir sonuç ortaya çıkar.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 59 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda verilen ifadeleri okuyunuz. Verilen ifadeler için “adil, adil değil; eşit, eşit değil” kelime ve kelime gruplarından uygun olanları “√” ile örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 58-59 Cevapları”

Ali ilkokulda, ablası Arzu ise lisede okumaktadır. Kardeşlerin çeşitli masrafları olmaktadır. Ali ve Arzu’nun ailesi, ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için ikisine de eşit miktarda harçlık vermektedir. Arzu, Ali’den büyük olduğu için daha fazla harçlık isteyerek bu duruma itiraz etmektedir.

1. Arzu, kardeşiyle aynı miktarda harçlık almasına neden itiraz etmiştir? Arzu, itiraz etmekte sizce haklı mıdır? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap :  Arzu, liseye gittiği için ihtiyaçlarının ve masraflarının daha fazla olduğunu düşünüp itiraz etmiştir. Evet, haklıdır; çünkü yaş ve ihtiyaç farkı nedeniyle harçlık miktarı da farklı olabilir.


2. Yukarıdaki durumda Ali ile Arzu’nun ailesi, harçlık dağıtımında sizce adil mi eşit mi davranmalıdır? Neden? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap :  Aile adil davranmalıdır, çünkü adalet herkesin ihtiyaç ve durumuna göre hakkını vermektir. İkisine aynı miktarda vermek eşitliktir ama ihtiyaçlar farklı olduğunda adil olmaz.


Soru : Çevrenizde adaletin veya eşitliğin sağlanmadığını düşündüğünüz bir sorunla karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız sorunun çözümünde nasıl bir yol izlediğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Evet, okulda bir yarışmada bazı öğrenciler haksız şekilde ödül aldı. Öğretmenime gidip durumu anlattım ve konuyu açıklığa kavuşturmasını istedim. Böylece adalet sağlanmış oldu.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 56-57. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı İnsanlar Eşittir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 56-57. Sayfa Cevapları, öğrencilerin eşitlik kavramını anlamalarına ve herkesin eşit haklara sahip olduğunu kavramalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin adil davranma ve ayrımcılığa karşı duyarlı olma bilincini geliştirmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 56-57. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : İnsanlar Eşittir Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 56, 57 Cevapları, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal hayatta eşitlik ilkesini benimsemelerine katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, herkese adil ve saygılı davranmayı öğrenerek daha bilinçli bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı İnsanlar Eşittir Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 56-57


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Ahmet’in İsmet Bey ile yaptığı röportajdan yola çıkarak Anayasa’nın 10. maddesi ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Anayasa’nın 10. maddesi, herkesin dil, din, ırk, cinsiyet, düşünce gibi hiçbir nedenle ayrım yapılmadan kanun önünde eşit olduğunu belirtir. Bu madde sayesinde kadın ve erkekler aynı haklara sahiptir ve devlet bu eşitliği hayata geçirmekle yükümlüdür. Böylece toplumda adalet korunur ve kimse farklılıkları yüzünden haksızlığa uğramaz.


2. Devletin vatandaşların haklarını kullanabilmeleri için alabileceği ek tedbirler neler olabilir? Araştırınız, araştırma sonuçlarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Devletin vatandaşların haklarını kullanabilmeleri için alabileceği ek tedbirler:

  • Engelliler için özel yollar, rampalar, asansörler ve ulaşım araçları sağlamak.

  • Taşımalı eğitim ve ücretsiz yemek hizmeti ile uzak bölgelerdeki çocukların okula erişimini kolaylaştırmak.

  • Maddi imkânı olmayanlara burs, ücretsiz kitap ve kırtasiye desteği vermek.

  • Sağlık hizmetlerinde öncelik ve kolay erişim sağlamak.

  • Sosyal yardımlar ve projelerle yoksulluğu azaltmak.

  • Göç edenler için dil kursları ve uyum programları sunmak.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 57 Cevapları


1. Görseldeki herkes eşit oy kullanma hakkına sahip midir? Neden? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Evet, görseldeki herkes eşit oy kullanma hakkına sahiptir. Çünkü Anayasa’ya göre kadın, erkek, genç ya da yaşlı fark etmeksizin seçme hakkı olan her vatandaş eşit şekilde oy kullanabilir ve her oy aynı değere sahiptir.


2. Adaletli ve eşit bir şekilde sınıf başkanınızı seçmek için nasıl bir seçim ortamı oluştururdunuz? Sınıfta canlandırınız.


Cevap : dil ve eşit bir seçim için önce herkesin aday olmasına izin verirdim. Adaylar kendilerini tanıtır ve fikirlerini paylaşırdı. Sonra tüm öğrenciler gizli oy kullanarak oylarını verir, sandıkta toplanan oylar sınıf önünde sayılırdı. Böylece herkes eşit söz hakkına sahip olur ve seçim şeffaf şekilde yapılırdı.


Soru : Aşağıdaki şiiri okuyarak soruları cevaplayınız.

Kadın, erkek, çocuk, yaşlı,
Tüm insanlar eşittir.
Fark etmez rengi, ırkı,
Ülkemizde kardeştir.
Kimi fakir kimi zengin
Kimi uzun kimi kısa.
Yasalar hepsi için
Yoktur ayrım aralarında.
Anayasa ve kanunlarla
Eşitlik sağlanmakta.
Haksızlık önleniyor.
Adalet oldukça
Huzurluyuz, mutluyuz
Yasalarla korunuruz.
Biz biriz, çok büyüğüz,
Adil, eşit ve güçlüyüz.


1. Yukarıdaki şiire uygun bir başlık yazınız.


Cevap : Eşitlik ve Adalet


2. Şiirde, insan hakları ile ilgili hangi konulara değinilmiştir? Yazınız.


Cevap : Şiirde; kadın, erkek, çocuk ve yaşlıların eşit olduğu, insanlar arasında ayrım yapılmaması gerektiği, yasaların herkese eşit uygulanması, adaletin sağlanması ve haksızlıkların önlenmesi gibi konulara vurgu yapılmıştır.


Soru : Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin maddelerini araştırarak inceleyiniz. Bu maddelerden hangilerinde eşitliğin kurallar ve yasalar aracılığıyla güvence altına alınmasına değinilmiştir? Araştırma sonuçlarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin 2. maddesi, tüm çocukların ayrım yapılmadan eşit haklara sahip olduğunu ve bu hakların yasalarla güvence altına alınması gerektiğini belirtir. Ayrıca 3. madde de çocukların haklarının korunması için devletin gerekli önlemleri almasını zorunlu kılar. Bu maddeler, her çocuğun eşit şekilde haklardan yararlanmasını sağlamayı amaçlar.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 54-55. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Adalet ve Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 54-55. Sayfa Cevapları, öğrencilerin adalet ve eşitlik kavramlarını anlamasına ve günlük hayatta uygulamasına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin adil davranma ve herkesin eşit haklara sahip olduğunu kavrama konusunda bilinçlenmesini destekler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 54-55. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : Adalet ve Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 54, 55 Cevapları, öğrencilerin adalet ve eşitlik ilkelerini daha iyi kavramasına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem kendi haklarını korumayı hem de başkalarının haklarına saygı göstermeyi öğrenerek adil ve eşitlikçi bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Adalet ve Eşitlik Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 54-55


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Üç kardeşin aynı boy sepetleri almaları eşit bir paylaşım olmuş mudur? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hayır, aynı boy sepet almak ilk bakışta eşit görünse de adil değildir. Çünkü kardeşlerin yaşları, güçleri ve çalışma kapasiteleri farklıdır. Küçük kardeş büyükler kadar elma toplayamaz.


2. Kardeşlerden büyük olanı diğerlerine karşı adil davranmış mıdır? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Büyük kardeş adil davranmamıştır. Çünkü küçük kardeş elinden gelen çabayı göstermesine rağmen gücü yetmemiştir. Adalet, herkesin gücüne ve imkânlarına göre değerlendirme yapmak demektir.


3. Kardeşler arasında adaletin sağlanması için nasıl bir paylaşım yapılmalıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Adalet sağlanması için kardeşlerin yaş ve güçlerine uygun sepetler verilmesi ya da toplanan elmaların bir araya getirilip eşit şekilde paylaşılması gerekir. Böylece hem emek hem de herkesin durumu gözetilmiş olur.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 55 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek soruyu cevaplayınız.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 54-55 Cevapları”

Taşımalı eğitim sistemi ile hangi öğrencilere nasıl bir pozitif ayrımcılık yapılmıştır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Taşımalı eğitim sistemi, okulu kendi köyünde veya yaşadığı yerde olmayan öğrenciler için uygulanmıştır. Bu sistemle bu öğrencilere ücretsiz servis ve yemek imkânı sağlanarak okula erişimleri kolaylaştırılmıştır. Böylece eğitimde eşitlik desteklenmiş ve her çocuğun okuma hakkı korunmuştur.


Soru : Taşımalı eğitim sistemi ile hangi öğrencilere nasıl bir pozitif ayrımcılık yapılmıştır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Taşımalı eğitim sistemi, köyünde veya yakın çevresinde okul bulunmayan öğrenciler için uygulanmıştır. Bu sistemle onlara ücretsiz servis ve yemek imkânı sağlanarak okula devam etmeleri kolaylaştırılmıştır. Böylece eğitimde fırsat eşitliği desteklenmiş ve tüm çocukların okuma hakkı korunmuştur.


Soru : On yaşlarında ikiz çocuğu olan bir anne, aşağıdaki kutular içerisinde yer alan nesneleri çocuklarına eşit olarak paylaştırmak istiyor. Anne, eşit bir paylaşım için kutularda belirtilen nesneleri nasıl paylaştırmalıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Kek: Keki iki eşit parçaya bölerek her çocuğa yarısını vermelidir.

  • Elma: Elmayı ikiye bölerek yarım yarım paylaştırmalıdır.

  • Bisiklet: Bisiklet tek olduğu için ya sırayla kullanmaları sağlanmalı ya da her birine eşit süre kullanma hakkı verilmelidir.


Soru : Kadınlar erkeklerden veya erkekler kadınlardan daha fazla haklara sahip olmalı mıdır? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hayır, kadınlar da erkekler de eşit haklara sahip olmalıdır. Çünkü herkes insan olarak aynı değere sahiptir ve adalet, cinsiyet ayrımı yapmadan herkese eşit haklar tanınmasını gerektirir. Bir cinsiyete daha fazla hak vermek haksızlık ve ayrımcılık olur.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 52-53. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Farklılıklara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 52-53. Sayfa Cevapları, öğrencilerin adalet, eşitlik ve farklılıklara saygı kavramlarını anlamalarına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin farklılıklara karşı hoşgörülü olmasına ve adil davranma bilincini geliştirmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 52-53. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK : Farklılıklara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 52, 53 Cevapları, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal yaşamda farklılıklara saygı göstermeyi kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, eşitlik ve adalet ilkelerini benimseyerek daha anlayışlı ve bilinçli bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Farklılıklara Saygılıyım  Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 52-53


1. Uğraşı alanlarınızın arkadaşlarınızla benzer ya da farklı olması, onlarla arkadaşlıklarınızı etkiliyor mu? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. 


Cevap : Hayır, arkadaşlıklarımı olumsuz etkilemiyor. Farklı ilgi alanlarımız olsa da birbirimizden yeni şeyler öğrenebiliyoruz. Ortak ilgi alanlarımız olduğunda ise birlikte daha fazla etkinlik yapabiliyoruz.


2. Fiziksel özelliklerinizin arkadaşlarınızla benzer ya da farklı olması, onlarla olan arkadaşlıklarınızı etkiliyor mu? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Hayır, fiziksel farklılıklar arkadaşlık için önemli değil. Önemli olan karşılıklı saygı, sevgi ve anlayış. Farklı görünümler dostluğumuza engel olmuyor.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek soruları cevaplayınız.


1. Birinci görselde fil, rakun, kaplumbağa ve zebra neden partiye davet edilmemiştir? Düşüncelerinizi yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Birinci görselde fil, rakun, kaplumbağa ve zebra davet edilmemiştir; çünkü kanguru yalnızca zıplayabilen hayvanları partiye çağırmış ve zıplayamayan arkadaşlarını dışarıda bırakmıştır.


2. Kanguru, sadece zıplayabilen arkadaşlarını partiye çağırarak diğer arkadaşlarının farklılıklarına saygı göstermiş midir? Neden? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Hayır, kanguru farklılıklara saygı göstermemiştir. Çünkü yalnızca zıplayabilenleri çağırarak diğer hayvanları ötekileştirmiş ve onların da eğlenme hakkını görmezden gelmiştir.


3. Farklılıklarımız diğer insanlar ile ilişki kurmamıza engel olur mu? Neden? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Hayır, farklılıklarımız insanların birlikte arkadaşlık kurmasına ve bir arada yaşamasına engel değildir. Tam tersine, farklı özellikler bizi zenginleştirir, birbirimizi tamamlamamıza ve daha iyi anlamamıza yardımcı olur. Herkesin farklılığına saygı gösterilmelidir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 53 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyerek soruları cevaplayınız.


1. Görselde numaralandırılarak gösterilen vatandaşlardan hangisi ya da hangileri muayene olmada daha önceliklidir? Sıralayınız.


Cevap :

Muayenede öncelikli sıralama şöyle olmalıdır:
1️⃣ 6 numara – Acil durumda olan sedyede getirilen hasta
2️⃣ 5 numara – Ayağı alçıda ya da yaralı olan hasta
3️⃣ 1 numara – Yaşlı birey
4️⃣ 2 numara – Küçük çocuk
5️⃣ 4 ve 3 numara – Diğer sağlıklı yetişkinler


2. Bazı vatandaşlara muayenede öncelik tanınmasında hangi farklılıklar belirleyici olmuştur? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap :

Öncelik tanınırken sağlık durumu, yaş, engellilik ve aciliyet belirleyici olmuştur.

  • Acil ve hayati tehlikesi olan hastalar ilk sırada,

  • Engelli ya da yaralılar,

  • Yaşlılar ve küçük çocuklar sonraki sırada muayene edilir.
    Bu durum, insanların eşit haklara sahip olduğunu ancak ihtiyaç ve önceliklerin farklı olduğunu gösterir.


1. Özel gereksinimli bireylere toplu taşıma araçlarında neden özel yer ayrılmış olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Çünkü özel gereksinimli bireylerin daha rahat ve güvenli yolculuk yapabilmesi için onlara uygun alanlar gerekir. Bu sayede toplumda eşitlik sağlanır ve onların günlük yaşamı kolaylaşır.


2. Bütün insanlar, aynı duygusal özelliklere sahip olabilir mi? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Hayır, herkes aynı duygusal özelliklere sahip olamaz. Çünkü insanların kişilikleri, yaşadıkları ortam, deneyimleri ve düşünceleri farklıdır. Bu yüzden herkes duygularını farklı şekilde yaşar ve ifade eder.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 47-48-49-50. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 47-48-49-50. Sayfa Cevapları, öğrencilerin ikinci ünitede öğrendiklerini tekrar etmesine ve konuları pekiştirmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen bilgileri gözden geçirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin hak, özgürlük ve sorumluluk kavramlarını daha iyi anlamalarına destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 47-48-49-50. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 47, 48, 49, 50 Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirerek günlük yaşamda haklarını bilinçli bir şekilde kullanmalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, özgürlük ve sorumluluk dengesini kavrayarak daha bilinçli ve duyarlı bireyler olmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 47-48-49-50


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. Yanlış – Özgürlük, başkalarının haklarına zarar vermeden dilediğini yapabilmektir.

  2. Doğru – İnsanların çevreye, hayvanlara ve ortak mirasa karşı da sorumlulukları vardır.

  3. Yanlış – Dünyadaki tüm çocuklar haklarını aynı anda ve eşit şekilde kullanamaz.

  4. Doğru – Hak, özgürlük ve sorumluluk birbiriyle yakından ilişkilidir.

  5. Yanlış – Çocuklar bazı durumlarda haklarını kullanmakta engellerle karşılaşabilir.

  6. Doğru – İnsan haklarıyla ilgili sorunlarda il ve ilçe insan hakları kurullarına başvurulabilir.

  7. Yanlış – Bu tür durumlarda apartman yönetimine değil ilgili resmi kurumlara (belediye, devlet kurumları) başvurulmalıdır.

  8. Yanlış – Hukukun üstünlüğünü kabul eden ülkelerde hak ve özgürlükler korunur, kısıtlanmaz.

  9. Doğru – Toplumu oluşturan bireylerin hak ve özgürlüklerine saygı göstermeliyiz.

  10. Doğru – Türk milleti hak ve özgürlüklerini devlet güvencesi altında kullanabilir.


B. Aşağıdaki cümleleri verilen sözcük veya sözcük gruplarından uygun olan ile tamamlayınız.


Cevap :

  1. Sahip olduğumuz hak ve özgürlükler bize bazı sorumluluklar yükler.

  2. Hayvanlara karşı sevgi ve şefkat göstermeliyiz.

  3. Hak ve özgürlüklerimizin ihlal edildiği durumlarda kendimizi üzgün hissedebiliriz.

  4. Her zaman dürüst olmak kendimize karşı sorumluluğumuzdur.

  5. Bozulan, yok olan kültürel ve doğal değerlerin yaşatılması için UNESCO ülkelerle gerekli iş birliğini sağlamayı amaç edinmiştir.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 48 Cevapları


C. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç etkinliğinde verilen ifadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar veriniz ve ok yönünde ilerleyerek doğru çıkışa ulaşınız.


Cevap : 7. Çıkış


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 49 Cevapları


Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Afişe göre Kamu Denetçiliği Kurumunun görevi nedir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Afişe göre Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK); çocukların okul, hastane, yurt, belediye, valilik, kaymakamlık gibi kurumlarla ya da eğitim, sağlık, ulaşım, barınma gibi kamu hizmetleriyle ilgili yaşadığı haksızlıkları inceleyen ve çözüm üretmeye çalışan bir kurumdur.


2. Afişte bulunan genel ağ sayfasını ziyaret ediniz. Karşılaştığınız bir sorunla ilgili bu kuruma nasıl başvurabileceğinizi araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  1. Afişte verilen www. kdkcocuk. gov.tr adresine girerek kolayca başvuru yapılabilir.

  • Siteye girince “Şikâyet Başvurusu Yap” seçeneğine tıklanır.

  • Ad, soyad, iletişim bilgileri ve yaşanan sorun ayrıntılı şekilde yazılır.

  • Gerekirse dosya veya fotoğraf eklenir.

  • Başvuru gönderildikten sonra KDK, ilgili kurumlarla iletişime geçerek sorunu çözmeye çalışır ve sonucu başvuru sahibine bildirir.

✅ Böylece çocuklar, hak ihlali yaşadıklarında KDK’ye başvurarak haklarını yasal yollarla savunabilirler.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 50 Cevapları


D) Aşağıdaki kelime ve kelime grupları bulmacaya gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulmacada soldan sağa, yukarıdan aşağıya bularak örnekteki gibi kelimelerin üzerini boyayınız. (Sözcük gruplarında sözcüklerin arasında boşluk bırakılmaz.)


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 47-48-49-50 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 44-45-46. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Birlikte Yaşama Kültürümüz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 44-45-46. Sayfa Cevapları, öğrencilerin birlikte yaşama kültürünü anlamasına ve toplumsal uyumun önemini kavramasına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin saygı, hoşgörü ve dayanışma kavramlarını öğrenmesine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 44-45-46. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK : Birlikte Yaşama Kültürümüz Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 44, 45, 46 Cevapları, öğrencilerin farklılıkları kabul etmeyi, barışçıl bir şekilde bir arada yaşamayı ve haklara saygı göstermeyi kavramasına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, toplumsal yaşamda sorumluluklarını bilerek daha anlayışlı ve saygılı bireyler haline gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Birlikte Yaşama Kültürümüz Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 44-45-46


Soru : Birlikte yaşama kültürünün oluşmasında hak ve özgürlüklerin kullanılmasının etkisi nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Birlikte yaşama kültürünün oluşmasında hak ve özgürlüklerin kullanılmasının etkisi:

Hak ve özgürlüklerin adil bir şekilde kullanılması, insanlar arasında saygı, hoşgörü ve güven ortamı oluşturur. Herkesin eşit haklara sahip olduğunu bilmesi, farklı görüş ve yaşam biçimlerine saygı göstermeyi kolaylaştırır. Böylece toplumda dayanışma, barış ve huzur sağlanır.


Soru : Hak ve özgürlüklerin kısıtlandığı ve özenle kullanıldığı durumlara aşağıda örnekler verilmiştir. Bu durumların olası sonuçları sizce neler olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Hak ve özgürlüklerin kısıtlandığı ve özenle kullanıldığı durumların olası sonuçları:

  • Yolun ters yönünden gelen sürücü: Trafik kurallarına uyulmaması kazalara, zaman kaybına ve insanların mağdur olmasına yol açabilir.

  • Arızalı kitap satan mağaza: Hata kabul edilmez ve ürün değiştirilmezse tüketici hakları ihlal edilir, insanlar mağazaya güvenmez. Ancak haklar korunursa sorun çözülür, müşteri memnun olur.

✅ Hak ve özgürlükler kısıtlanırsa adaletsizlik, güvensizlik ve kaos ortaya çıkar; özenle kullanılırsa huzur ve adaletli bir toplum oluşur.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 45 Cevapları


Soru : Cumhuriyet’in ve değerlerinin birlikte yaşama kültürüne katkısını anlatan bir afiş hazırlayınız. Afişinizi bir sloganla destekleyiniz. Hazırladığınız çalışmayı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 44-45-46 Cevapları”

4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 46 Cevapları


Soru : Aşağıdaki şiiri okuyarak soruları cevaplayınız.

CUMHURİYET
Atatürk’ün önderliğinde,
Cumhuriyet’in gölgesinde,
Hak ve özgürlüklerle
Birlik ve beraberlik bizimle.

Oy kullandık milletçe,
Haklar verildi bizlere.
Sağlık, eğitim, seyahat,
Getirdi bizlere rahat bir hayat.

Hepsi birer hediye,
İzin verme ihlaline.
Din, dil, ırk demeden
Sahip çıkalım Cumhuriyet’e.


1. Cumhuriyet şiirine göre cumhuriyet yönetimi bizlere neler kazandırmıştır? Cumhuriyet yönetimi, birlikte yaşama kültürüne ne gibi katkılar sağlamış olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Cumhuriyet bizlere oy kullanma hakkı, sağlık, eğitim, seyahat özgürlüğü, temel hak ve özgürlükler kazandırmıştır. Bu haklar sayesinde insanlar eşit ve özgür bir şekilde yaşayabilir, farklı düşüncelere saygı göstererek birlik ve beraberlik içinde yaşamayı öğrenirler.


2. Cumhuriyet şiirinde adı geçen hakların olmadığı bir toplumda sizce ne gibi sorunlar yaşanabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Eğitim hakkı olmazsa insanlar cehalet içinde kalır, sağlık hakkı olmazsa hastalıklar yayılır. Seyahat ve oy hakkı kısıtlanırsa özgürlükler azalır, insanlar eşitsizlik ve haksızlıklarla karşılaşır. Toplumda adaletsizlik, huzursuzluk ve ayrımcılık artar.


Soru : Kişi hak ve özgürlüklerinin ihlal edildiği toplumlarda ortaya çıkabilecek sorunlar nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Adaletsizlik, ayrımcılık, huzursuzluk, güvensizlik ve kargaşa ortaya çıkar. İnsanlar kendini değersiz hisseder, demokrasi ve barış ortamı zedelenir, toplumda çatışmalar ve huzur kaybı yaşanır.



 

Our Score
error: Content is protected !!