İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı İstek ve İhtiyaçlarımız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 130-131-132-133. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin yeni konuları daha iyi kavramasına ve etkinlikleri doğru biçimde tamamlamasına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesinde yer alan temel bilgileri sade ve anlaşılır bir şekilde sunarak öğrenmeyi kolaylaştırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 130-131-132-133. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte, “İstek ve İhtiyaçlarımız” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 130, 131, 132 ve 133 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasına katkı sağlarken, öğretmenlerin etkinlikleri değerlendirmesini de kolaylaştırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İstek ve İhtiyaçlarımız Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 130-131-132-133
Soru : Ailenizle birlikte alışveriş yaparken en çok neye dikkat ediyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Ailemle alışveriş yaparken en çok ihtiyacımız olan ürünleri almaya dikkat ederiz. Gereksiz harcama yapmamaya, kaliteli ve uygun fiyatlı ürünleri tercih etmeye özen gösteririz.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 131 Cevapları
Soru : Konuya hazırlık kapsamında hazırladığınız sınıf panosunu inceleyiniz. İstek ve ihtiyaçlarınız arasında ne gibi farklılıklar tespit ettiniz? Söyleyiniz.
Cevap: İsteklerim ve ihtiyaçlarım arasında fark vardır. İhtiyaçlar yaşamımız için gerekli olan şeylerdir, örneğin yiyecek, giyecek ve barınma gibi. İstekler ise olmasa da yaşayabileceğimiz, sadece istediğimiz şeylerdir; oyuncak, tablet veya bilgisayar gibi.
Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Ülkemizde böyle bir sorun olsaydı neler yapmamız gerekirdi. Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Eğer ülkemizde böyle bir susuzluk problemi yaşansaydı, öncelikle yeni su kaynakları bulmak için sondaj çalışmaları yapılır ve su kuyuları açılırdı. Halk, suyu bilinçli kullanmaları konusunda bilgilendirilir ve tasarruf eğitimi verilirdi. Belediyeler ve devlet, altyapıyı yenileyerek su israfını önleyebilirdi. Ayrıca su arıtma ve geri kazanım sistemleri kurulabilir, yağmur sularının toplanıp kullanılması teşvik edilebilirdi. Bunun yanında yardım kampanyalarıyla su sıkıntısı yaşayan bölgelere temiz su ulaştırılabilirdi.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 132 Cevapları
Soru : Gereksiz harcamalar yapan bir birey istekleri ve ihtiyaçları arasında bilinçli seçimler yapıyor olabilir mi? Gereksiz harcamalardan kaçınmak için alınabilecek önlemler nelerdir? Fikirlerini söyleyiniz.
Cevap: Gereksiz harcamalar yapan biri istekleri ve ihtiyaçları arasında bilinçli seçim yapamaz. Bu durumu önlemek için alışveriş listesi hazırlanmalı, sadece gerekli ürünler alınmalı ve bütçeye dikkat edilmelidir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 133 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen örnek olay ve görselleri inceleyerek kendi seçiminizi işaretleyiniz. Neden bu seçimi yaptığınızı söyleyiniz.
Cevap: Ben 16 TL’lik çizgili büyük defteri almayı tercih ederdim. Çünkü gerçekten ihtiyacım olan şey, ders notlarımı düzenli bir şekilde yazabileceğim çizgili bir defterdir. Ayrıca bu defter, 20 TL’lik süslü deftere göre daha uygun fiyatlı olduğu için kalan paramı başka bir ihtiyacımda kullanabilirim. İhtiyaçları öncelikli almak, paramızı daha bilinçli ve tasarruflu kullanmamızı sağlar.
Soru : İstek ve ihtiyaçlarımızı karşılarken ürünün sağlayacağı faydalara ve bedeline göre karar vermek neden önemlidir? Söyleyiniz.
Cevap: İstek ve ihtiyaçlarımızı karşılarken ürünün faydasına ve fiyatına göre karar vermek önemlidir, çünkü bu sayede paramızı doğru kullanır, gereksiz harcamalardan kaçınır ve gerçekten gerekli olan ürünleri almış oluruz.
Soru : Aile bütçesinin korunması için neler yapılması gerektiğiyle ilgili bir liste hazırlayınız. Listenizi sınıfınıza getiriniz.
Cevap:
Maddeler Halinde Aile Bütçesini Korumak İçin Yapılması Gerekenler:
Gelir ve giderler düzenli olarak planlanmalıdır.
Gereksiz harcamalardan kaçınılmalıdır.
Alışverişe çıkmadan önce ihtiyaç listesi hazırlanmalıdır.
İndirim ve kampanyalar takip edilmelidir.
Tasarruf yapılmalı ve birikim alışkanlığı kazanılmalıdır.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine ve etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesinde yer alan sorulara doğru ve anlaşılır yanıtlar sunarak öğrenme sürecini destekler.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 123-124-125-126-127-128-129. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte, “4. Ünite Değerlendirme” bölümüne ait etkinlik cevapları ayrıntılı biçimde açıklanmıştır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128 ve 129 Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlamasına yardımcı olurken, öğretmenlerin de değerlendirme sürecini kolaylaştırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129
A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrularını, altlarında verilen boşluklara yazınız.
Cevap:
Garanti belgesi ile kullanım kılavuzu aynı içeriğe sahiptir. (Yanlış) ➡ Doğrusu: Garanti belgesi ürünün garanti süresi ve şartlarını açıklar, kullanım kılavuzu ise ürünün nasıl kullanılacağını anlatır.
Alexander Graham Bell, telefonu icat eden mucittir. (Doğru)
Ürün geliştirme sürecinin ilk aşaması sonuçların raporlanmasıdır. (Yanlış) ➡ Doğrusu: Ürün geliştirme sürecinin ilk aşaması, ihtiyaç veya problemi belirlemektir.
Bilimsel ve teknolojik ilerlemeler, düşünce özgürlüğüyle yakından ilişkilidir. (Doğru)
Röntgen ve tomografi gibi cihazlar, hastalıkların erken fark edilmesini sağlar. (Doğru)
B. Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen sözcüklerden uygun olanları cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
İnsanlığın ilk dönemlerinde, yiyecek ve içecekler serin kalmaları için mağaralarda tutulmaktaydı.
Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve ütü gibi teknolojik ürünler temizlik alanında kullanılmaktadır.
Bir ürün sigorta edildiğinde ürünün ileride karşılaşabileceği zarar önceden ödenen ücret karşılığında giderilir.
C. Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız.
1. Pille çalışan teknolojik ürünlerin uzun ömürlü olması için alınması gereken önlemler nelerdir? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçları yazınız.
Cevap: Pille çalışan teknolojik ürünlerin uzun ömürlü olması için bazı önlemler alınmalıdır. Ürün kullanılmadığında kapatılmalı, gereksiz yere açık bırakılmamalıdır. Kaliteli pil kullanılmalı ve piller zamanında değiştirilmelidir. Ayrıca cihazı aşırı sıcak veya nemli ortamlarda bulundurmamak da pil ömrünü uzatır.
2. Çevre dostu ulaşım araçları hangileridir? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçları yazınız.
Cevap: Çevre dostu ulaşım araçları doğaya zarar vermeyen ve enerji tasarrufu sağlayan araçlardır. Elektrikli arabalar, bisikletler, scooterlar, güneş enerjili araçlar, tramvay ve tren gibi toplu taşıma araçları çevre dostu ulaşım örneklerindendir.
3. Bir ürün geliştirilirken en önemli aşamalarından biri ürünü geliştirmemize yarayacak bilgileri araştırdığımız aşamadır. Bu aşama için çevrenizde hangi merkezler var? Bu merkezlerin ve bilgi kaynaklarının listesini oluşturunuz.
Cevap: Bir ürün geliştirme sürecinde bilgi alınabilecek merkezler arasında kütüphaneler, bilim ve teknoloji merkezleri, üniversiteler, internet siteleri, AR-GE merkezleri ve müzeler yer alır. Ayrıca öğretmenler, uzman kişiler ve çeşitli eğitim kurumları da güvenilir bilgi kaynakları arasındadır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 124 Cevapları
Ç. Aşağıda verilen soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdakilerden hangisi evlerde kullanılan teknolojik ürünlerden biridir?
A) Elektrik süpürgesi
B) POS cihazı
C) Röntgen makinesi
D) Ultrason cihazı
Cevap: A
2. Aşağıda ürün tasarlama süreci öncesindeki işlemler verilmiştir. İşlem döngüsünde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Denemeler yapma B) Kaynakları araştırma
C) Ürünü tanıtma
D) Malzemeleri alma
Cevap: B
3. Aşağıdakilerden hangisi eğitimde kullanılan teknolojilerden biridir?
A) Etkileşimli tahta
B) Steteskop
C) Radyo
D) Ütü
Cevap: A
4. Aşağıdakilerden hangisi teknolojinin olumlu sonuçlarından biridir?
A) Trafik tıkanıklığı artmıştır. B) Mesafeler kısalmıştır.
O Bazı canlıların nesli tükenmiştir.
D) Bazı sağlık sorunları artmıştır.
Cevap: B
5. Eda sıcak yaz günlerinde giyilmek üzere klimalı kıyafetler tasarlamıştır. Bu kıyafetlerin içinde nanoteknoloji kullanılmıştır. Eda’nın bu tasarımına sıcak ülkelerden çok fazla talep olmuştur. Eda’nın bu tasarımı yapma nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A) Boş vakitlerini değerlendirmek için
B) Teknolojiyi sevdiği için C) İhtiyaçlara önem verdiği için
D) Ünlü olmak istediği için
Cevap: C
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 125 Cevapları
6. Teknolojinin insanlara ve çevreye pek çok zararı bulunmaktadır. Aşağıda verilenlerden hangisi teknolojinin insanlar arası iletişime verdiği zararlardandır?
A) Ürünlerin radyasyon yayması B) Sosyal ilişkileri etkilemesi
C) T aşıtların gürültüye yol açması
D) Atık ve çöplerin artması
Cevap: B
7. Sporcuların kullandığı akıllı teknolojilerin birincil kullanım amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Nabız ve uyku düzeninin izlenmesi
B) Sosyal medyanın taranması
C) Fotoğrafların ve videoların düzenlenmesi
D) E-postaların ve belgelerin yönetilmesi
Cevap: A
8. Aşağıdakilerden hangisi ilk kişisel bilgisayarların birincil kullanım amacıdır?
A) Genel ağa erişim sağlamak
B) Video oyunları oynamak C) Hesap tabloları ve belgeler oluşturmak
D) Fotoğraf ve video çekmek
Cevap: C
9. Bir örün geliştirilirken karşılaşılan sorunu çözmek için aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır?
A) Vazgeçilerek yeni bir ürünün geliştirilmesine başlanır.
B) Ürün sorun yokmuş gibi tanıtılır.
C) Üründeki sorunun kendi kendine çözülmesi beklenir. D) Yakın çevredeki bilgili ve deneyimli bireylerden yardım istenir.
Cevap: D
10. Aşağıdakilerden hangisi teknolojiyi çevre dostu bir şekilde kullanmanın bir yoludur?
A) Elektronik cihazları kısa bir süre sonra çöpe atmak. B) Eski elektronik cihazları çöpe atmak yerine geri dönüştürmek.
C) Dijital kopya yerine kağıt kullanmayı tercih etmek.
D) Elektronik cihazları gece gündüz açık bırakmak.
Cevap: B
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 126 Cevapları
D. Aşağıda verilen metinden hareketle soruları yanıtlayınız.
1. Zımba başka hangi alanlarda kullanılıyor olabilir? Söyleyiniz.
Cevap:
Ofislerde evrak ve dosyaları düzenli şekilde bir arada tutmak için kullanılır.
Okullarda öğrenciler ödev, sınav kâğıdı ve notlarını düzenlemek için zımbadan yararlanır.
Resmî kurum ve mahkemelerde belgelerin karışmaması için dosyalamada kullanılır.
Evde faturaları, fişleri veya önemli belgeleri toplu halde saklamak için de tercih edilir
2. Ahmet’in yaşadığı durumu siz yaşıyor olsanız neler yapardınız? Söyleyiniz.
Cevap:
Notlarımı önceden düzenli şekilde deftere geçirirdim.
Her sayfaya numara vererek karışmasını önlerdim.
Kâğıtlarımı zımba, ataş ya da dosya poşetiyle bir arada tutardım.
İstersen belgeleri taratıp bilgisayarda klasörleyerek dijital olarak da saklardım.
3. Zımbanın tarihsel süreç içinde gelişimi nasıl olmuştur? Araştırınız. Ulaştıklarınızı maddeler hâlinde yazınız.
Cevap:
İlk zımba 1700’lü yıllarda Fransa’da, dava dosyalarının karışmaması için geliştirilmiştir.
Başlangıçta zımbalar, tek tek çakılan metal pimlerden oluşuyordu.
1800’lü yıllarda masaüstünde kullanılabilen pratik modeller üretilmeye başlandı.
1900’lerde yaylı sistemli ve kolay dolan modern zımbalar geliştirildi.
Günümüzde ise elektrikli ve otomatik zımba makineleri sayesinde çok sayfalı belgeler kısa sürede düzenlenebilmektedir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 127 Cevapları
E. Aşağıdaki bulmacada verilen kavramları bularak işaretleyiniz. Ardından bu kavramlarla ilgili öğrendiklerinizi defterinize yazınız. Aşağıda olmayan ancak bulmacada keşfettiğiniz kelimeyi altta verilen boşluğa yazınız.
Cevap: Kelime : KÜTÜPHANE
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 128 Cevapları
F. Aşağıda verilen zihin haritasını uygun şekilde doldurarak bu ünitede öğrendiklerimizi gösterelim.
Cevap:
ZAMAN İÇİNDE TEKNOLOJİ
Teknolojiyi bilinçli kullanıyorum: Teknolojik ürünleri ihtiyaç kadar kullanırım, gereksiz enerji harcamam ve çevreye zarar vermem.
Teknolojik ürünlerin geçmişi ve bugünü: Eskiden basit araçlar kullanılırken günümüzde gelişmiş, akıllı cihazlar üretilmiştir. (Örneğin; tüplü televizyon → akıllı televizyon, sabit telefon → akıllı telefon)
Teknolojik ürünlerin gelişim aşamaları: İhtiyacın fark edilmesi → Tasarım yapılması → Ürünün üretilmesi → Test edilip geliştirilmesi → Kullanıma sunulması
Teknolojik ürünlerin mucitleri: Telefon – Alexander Graham Bell Ampul – Thomas Edison Televizyon – John Logie Baird Bilgisayar – Charles Babbage
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Teknolojiyi Kullanıyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 118-119-120-121-122. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümde yer alan cevaplar, öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesindeki metin ve etkinlikler üzerine odaklanarak öğrenmeyi destekler.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 118-119-120-121-122. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte, “Teknolojiyi Kullanıyorum” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı ve açıklayıcı cevapları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 118, 119, 120, 121 ve 122 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtları bulmasına, öğretmenlerin ise etkinlikleri daha kolay ve verimli şekilde değerlendirmesine yardımcı olur.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojiyi Kullanıyorum Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122
Soru : Bir teknolojik ürünü hangi durumlarda kullanmayı bırakıyorsunuz? Kullanmayı bıraktığınız ürüne sonra ne oluyor? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Bir teknolojik ürünü bozulduğunda, işe yaramaz hale geldiğinde veya yenisi çıktığında kullanmayı bırakıyorum. Kullanmadığım cihazları genelde geri dönüşüme veriyorum ya da ihtiyacı olan birine hediye ediyorum. Böylece hem israfı önlemiş hem de çevreye zarar vermemiş oluyorum.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 119 Cevapları
Soru : Aşağıdaki genel ağ haberini okuyarak oyun bağımlılığının neden olabileceği sorunlar hakkında fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Oyun bağımlılığı insan sağlığı üzerinde olumsuz etkiler oluşturabilir. Uzun süre bilgisayar ya da telefon başında oturmak, hareketsizliğe bağlı olarak kas ve eklem ağrılarına, dolaşım problemlerine yol açabilir.
Ayrıca göz yorgunluğu, uyku düzensizliği ve dikkat dağınıklığı da ortaya çıkabilir. Haberde olduğu gibi aşırı oyun oynamak, bacaklarda şişlik ve yürüme güçlüğü gibi ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. Bu yüzden oyun oynarken süreyi sınırlamak, aralar vermek ve vücudumuzu dinlendirmek çok önemlidir.
Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Teknolojik ürünlerin doğaya haberdekinden başka ne şekilde zarar verebileceğini söyleyiniz.
Cevap: Teknolojik ürünler doğaya farklı şekillerde de zarar verebilir. Üretim aşamalarında fazla enerji ve su tüketimi doğal kaynakların tükenmesine neden olur. Kullanım ömrü biten cihazlar çöpe atıldığında içlerindeki pil ve kimyasallar toprağa ve suya karışarak çevre kirliliğine yol açar.
Ayrıca teknolojik ürünlerin sık sık yenilenmesi, elektronik atık miktarını artırır. Bu atıklar geri dönüştürülmezse doğada uzun süre kalır ve canlı yaşamını olumsuz etkiler. Üretim ve taşımada kullanılan fosil yakıtlar da hava kirliliğini artırarak çevreye zarar verir.
Soru : Konuya hazırlık kapsamında yazdığınız hîkayeleri okuyunuz. Seçtiğiniz teknolojik ürünü kullanmayı öğrenme hikâyenizde neler yaşamıştınız? Onu yanlış ya da gereğinden fazla zaman kullandığınızda konu içinde değinilen sorunları yaşadınız mı? Böyle sorunlar yaşayan insanlar tanıyor musunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Seçtiğim teknolojik ürünü kullanmayı öğrenirken başta bazı zorluklar yaşadım. Yanlış tuşlara bastığım veya uygulamaları sildiğim oldu ama ailemin yardımıyla doğru kullanmayı öğrendim. Bazen de gereğinden fazla kullandığım için gözlerim yoruldu, başım ağrıdı ve derslerime geç başladım.
Çevremde de telefon ve bilgisayarı fazla kullandığı için uyku düzeni bozulan, derslerine odaklanmakta zorlanan arkadaşlarım var. Bu yüzden teknolojiyi bilinçli ve dengeli kullanmanın çok önemli olduğunu düşünüyorum.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 120 Cevapları
Soru : Aşağıdaki tabloyu uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:
Kullandığım Teknolojik Ürün
Bu Ürünü Kullanırken Nelere Dikkat Ediyorum?
Telefon
Fazla kullanmamaya, ekran süresini sınırlamaya, şarjdayken kullanmamaya dikkat ediyorum.
Bilgisayar
Uzun süre oturmamaya, gözlerimi dinlendirmeye, güvenli sitelere girmeye dikkat ediyorum.
Televizyon
Çok yakından izlememeye, izleme süresini sınırlamaya, uygun programlar seçmeye dikkat ediyorum.
Tablet
Oyun oynarken zamanı kontrol etmeye, ders için verimli kullanmaya, düşürmemeye dikkat ediyorum.
Elektrikli Süpürge
Kablolara takılmamaya, dikkatli kullanmaya, fişi çekmeyi unutmamaya dikkat ediyorum.
Mikrodalga Fırın
İçine metal eşya koymamaya, çocukken büyüklerden izin alarak kullanmaya dikkat ediyorum.
Soru : Bazı ürünlerde neden “Bu cihaz yalnızca evde kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Dükkân, ofis, iş yeri vb. alanlarda kullanımı uygun değildir.” uyarısı bulunmaktadır? Araştırınız. Edindiğiniz bilgilere ilişkin bir afiş hazırlayarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bazı ürünlerde bu uyarı bulunur çünkü ev tipi cihazlar, günlük ev kullanımı için tasarlanır ve daha az güçte, daha az dayanıklı parçalarla üretilir. Dükkân, ofis veya iş yerlerinde cihazlar uzun süre ve yoğun şekilde çalıştırıldığında çabuk bozulabilir, yangın veya elektrik arızası riski artar. Ayrıca ticari alanlarda kullanılan ürünlerin farklı güvenlik standartlarına uygun olması gerekir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 118-119-120-121-122 Cevapları”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 121 Cevapları
Soru : Bilinçli tüketicilerin teknolojik ürünlerin kullanımı konusunda bilgisi ve duyarlılığı nasıldır? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Bilinçli tüketiciler teknolojik ürünleri ihtiyaçlarına göre alır ve dikkatli kullanır. Enerji tasarrufuna önem verir, gereksiz kullanım yapmazlar. Eskiyen cihazları çöpe atmak yerine geri dönüşüme verir, çevreye zarar vermemeye özen gösterirler.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 122 Cevapları
Soru : Aşağıda garanti belgelerinden yararlanmak için gereken koşullara örnekler verilmiştir. Aralarında daha önceden bildiğiniz koşullar varsa onların yanına (✔) işareti koyunuz. Garanti koşullarının teknolojik ürünlerin doğru kullanımıyla nasıl bir ilişkisi vardır? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap:
✔Ürün, kullanma kılavuzuna uygun olarak kullanılmış olmalıdır. ✔ Ürün, dikkatli taşınmış olmalıdır. ✔ Ürün, amacı dışında kullanılmamış olmalıdır. ✔ Ürünün faturası ve garanti belgesi bulunmalıdır. ✔ Ürüne bilerek zarar verilmemelidir.
Soru : Dosya kâğıdına bir tablo oluşturarak istek ve ihtiyaçlarınızı yazınız. Hazırladığınız tabloyu sınıf panosuna asınız.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Benim Ürünüm Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 114-115-116-117-118. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümde yer alan cevaplar, öğrencilerin konuları daha iyi kavramasına ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamasına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesindeki önemli metin ve etkinlikler üzerine odaklanarak öğrenmeyi destekler.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 114-115-116-117. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte, “Benim Ürünüm” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamalarıyla birlikte Sayfa 114, 115, 116, 117 ve 118 cevapları yer almaktadır. Bu çalışma, öğrencilerin sorulara doğru yanıtlar bulmasına yardımcı olurken, öğretmenlerin etkinlikleri daha verimli şekilde değerlendirmesine de katkı sağlar.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Benim Ürünüm Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118
Soru : Bir ürün tasarlamak isteseniz bu hangi alanda olurdu? Neden? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Bir ürün tasarlamak isteseydim çevre alanında olurdu. Çünkü çevreyi korumak hepimizin görevidir. Geri dönüşümü kolaylaştıran veya enerji tasarrufu sağlayan bir ürün tasarlamak isterdim.
Soru : Konuya hazırlık çalışmasında çevrenizde çözüm bekleyen durumları ve geliştirilebilecek ürünlere ilişkin yazdığınız yazıları okuyunuz. Ürünlerin geliştirilebilmesi hangi aşamalardan geçmesine bağlıdır? Tartışınız.
Cevap: Bir ürünün geliştirilebilmesi için önce ihtiyaç belirlenir, sonra tasarım yapılır, malzemeler seçilir ve üretim aşaması başlar. Ürün tamamlandıktan sonra test edilir ve gerekli düzeltmeler yapılarak kullanıma sunulur.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 115 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Konuya hazırlık olarak yaptığınız araştırmadaki bilgileri hatırlayınız. Ardından ürün geliştirme sürecinin başlangıcı ile ilgili görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bence bir ürünün ortaya çıkışı, insanların bir ihtiyaç ya da sorunu fark etmesiyle başlar. Günlük yaşamda karşılaşılan problemler, yeni fikirlerin doğmasına neden olur. Haberdeki öğrenciler de uzaktan kumandaların sık sık kaybolmasından yola çıkarak buna bir çözüm bulmaya çalışmışlardır. Aynı şekilde deniz kirliliği ya da gıdalardaki radyasyon gibi sorunları fark eden insanlar da bu problemlere çözüm getirecek buluşlar geliştirmiştir. Kısacası, bir ihtiyacı fark etmek ve buna çözüm aramak, bir icadın ilk ve en önemli adımıdır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 116 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberlerini okuyunuz. Girişimci insanların sayısının artmasında devlet destekli projelerin önemi hakkındaki görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bence devletin desteklediği projeler, girişimci insanların artmasında çok önemli bir etkiye sahiptir. Çünkü yeni bir işe başlayan girişimciler, hem maddi kaynak hem de eğitim desteğine ihtiyaç duyarlar. Devletin sunduğu imkânlar sayesinde insanlar cesaret kazanır, bilgi edinir ve işlerini geliştirme fırsatı bulur. Haberdeki Hatice Hanım da Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nün desteğiyle üretimini artırmayı hedeflemiştir. Aynı şekilde teknoloji alanında çalışan genç girişimciler de benzer desteklerle başarıya ulaşmıştır. Kısacası, devlet destekli projeler girişimcilerin yeni fikirler üretmesine ve hedeflerine ulaşmasına büyük katkı sağlar.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 117 Cevapları
Soru : Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. TEKNOFEST 2022’ye hangi fikirlerinizi projelendirmek için katılırdınız? Söyleyiniz.
Cevap: TEKNOFEST 2022’ye katılma fırsatım olsaydı, çevre kirliliğini azaltmaya yönelik bir proje hazırlardım. Örneğin, denizlerdeki plastik atıkları tespit edip toplayabilen akıllı bir robot tasarlardım. Bu robot sayesinde denizler daha temiz kalırdı. Ayrıca güneş enerjisiyle çalışan çevre dostu bir araç geliştirerek hem enerji tasarrufu sağlamak hem de doğayı korumak isterdim. Böylece çevreye yararlı ve sürdürülebilir bir teknoloji ortaya koymuş olurdum.
Soru : Siz de günlük hayatınızda gördüğünüz bir problem durumundan hareketle kendi ürününüzü geliştiriniz. Ürününüzün gelişim aşamalarını aşağıda verilen başlıklardan hareketle raporlaştırınız.
Cevap:
Ürünün Adı: Akıllı Kalemlik
Problem Durumu: Öğrenciler kalemlerini ve eşyalarını sık sık kaybediyor, çantada karışıklık oluyor.
Ürünün Karşıladığı İhtiyaç: Kalemlerin düzenli durmasını ve kaybolmamasını sağlar.
Ürünü Oluşturan Malzemeler: Plastik kutu, sensör, küçük ışık, pil, kapak.
Ürünle İlgili Slogan: “Kalemini kaybetme, akıllı kalemlik hep seninle!”
Ürünün Yapılış Aşamaları:
Plastik kutu hazırlanır.
İçine küçük bir sensör ve ışık sistemi yerleştirilir.
Pil takılarak sistem çalıştırılır.
Kalem yerleştirildiğinde ışık yanar, çıkarıldığında söner.
Soru : Günlük yaşamınızda kullandığınız bir teknolojik ürünü kullanmayı nasıl öğrendiğinizi anlatan bir hikâye yazınız. Hikâyenizi sınıfınıza getirerek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Bilgisayarı Öğrenmem
Bir gün öğretmenimiz ödevimizi bilgisayarda hazırlamamızı istedi. O zamana kadar bilgisayarı sadece oyun oynamak için görmüştüm. Ne yapacağımı bilmiyordum ve biraz korkmuştum.
Babam bana yardımcı oldu. Önce bilgisayarı açmayı, sonra fareyi nasıl kullanacağımı öğretti. Başta yanlış dosyaları açtım, yazarken hatalar yaptım ama zamanla alıştım. Artık ödevlerimi rahatlıkla bilgisayarda hazırlıyor, internette araştırma yapabiliyorum.
Bilgisayarı kullanmayı öğrendikten sonra hem derslerim kolaylaştı hem de yeni şeyler keşfetmek çok eğlenceli hale geldi.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Teknolojinin Öyküsü Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 109-110-111-112-113. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümde yer alan cevaplar, öğrencilerin ders konularını daha iyi kavramasına ve etkinlikleri doğru şekilde tamamlamasına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesindeki metin ve etkinliklere odaklanarak öğrenme sürecini destekler.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 109-110-111-112-113. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte, “Teknolojinin Öyküsü” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları ile Sayfa 109, 110, 111, 112 ve 113 cevapları yer almaktadır. Bu çalışma sayesinde öğrenciler sorulara doğru yanıtlar bulabilir, öğretmenler de etkinlikleri daha kolay ve verimli bir şekilde değerlendirebilir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojinin Öyküsü Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 109-110-111-112-113
Soru : Tablet bilgisayar ile masaüstü bilgisayar arasında ne gibi farklılıklar vardır? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Tablet bilgisayar taşınabilir, dokunmatik ekrana sahiptir ve pil ile çalışır. Masaüstü bilgisayar ise sabittir, parçaları ayrı ayrıdır ve genellikle daha güçlü donanıma sahiptir.
Soru : Konuya hazırlık kapsamında hazırladığınız özetleri okuyunuz. Ardından uzaktan kumanda teknolojisinin ne gibi yeni teknolojiler için öncülük ettiğini tartışınız.
Cevap: Uzaktan kumanda teknolojisi, günümüzdeki akıllı ev sistemleri, robotlar ve uzaktan kontrol edilen araçlar gibi birçok yeni teknolojinin gelişmesine öncülük etmiştir.
Soru : Aşağıda bir daktilo (Görsel 4.32) ve tablet bilgisayara (Görsel 4.33) ait verilen görselleri inceleyiniz. Sizce hangisinde yazı yazmak ve yazdıklarınızı düzenlemek daha kolay olur? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Bence tablet bilgisayarda yazı yazmak ve düzenlemek çok daha pratiktir. Çünkü tablette yanlış yazdığım kelimeleri kolayca silebilir, metni kopyalayıp yapıştırabilir ve istediğim gibi düzenleyebilirim. Daktiloda hata yapıldığında kâğıt ziyan olur ve düzeltmek oldukça zordur. Ayrıca tablet sayesinde yazılarımı kaydedebilir, paylaşabilir ve farklı uygulamalarda düzenleyebilirim.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 111 Cevapları
Soru : Alexander Graham Bell ile John Logie Baird’ın yaşam öykülerini ve diğer çalışmalarını genel ağdan araştırınız. Araştırma sonucunda edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.
Cevap:
Alexander Graham Bell, 1847 yılında İskoçya’da doğmuştur. En önemli icadı telefondur. İşitme engelliler için yaptığı çalışmalarla da tanınır. 1876’da telefonu icat ederek iletişimde büyük bir devrim yapmıştır.
John Logie Baird ise 1888 yılında İskoçya’da doğmuştur. Televizyonun mucidi olarak bilinir. 1926’da ilk televizyon görüntüsünü başarıyla iletmiştir. Ayrıca renkli ve 3 boyutlu televizyon denemeleri de yapmıştır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 112 Cevapları
Soru : Evinizde kullandığınız teknolojik bir ürünün geçmişten günümüze hangi aşamalardan geçtiğini araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.
Cevap: Benim araştırdığım teknolojik ürün televizyondur.
Geçmişte televizyonlar siyah-beyaz ve büyük tüplü cihazlardı. Zamanla renkli yayınlar başlamış, televizyonlar incelmiş ve uzaktan kumanda özelliği eklenmiştir. Günümüzde ise akıllı televizyonlar internete bağlanabilir, film izleme ve oyun oynama gibi birçok özelliğe sahiptir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 113 Cevapları
Soru : Aşağıda röntgen cihazının ülkemizde ilk kullanım tarihine ilişkin bir metin verilmiştir. Metni okuyarak röntgen teknolojisinin gelişimi açısından önemli gördüğünüz ifadelerin altını çiziniz.
Cevap:
Altı çizilecek önemli ifadeler:
X ışınlarının, cisimlerin içinden geçebildiği keşfi, Avrupa’da röntgen cihazının üretilmesinin önünü açmıştı.
Bu keşif Osmanlı’da iki tıp öğrencisi subayına ilham vermişti.
Esat Fevzi ve Rıfat Osman Beyler bu keşfi bir Fransız tıp dergisinde okumuşlardı.
Kendi olanaklarıyla laboratuvarda yaptıkları pilleri kullanarak basit bir röntgen cihazı geliştirdiler.
Bu cihaz sayesinde 1897-1905 Türk-Yunan Savaşı’nda Selanik’te yaralanan asker Boyabatlı Mehmet Efendi’nin el röntgenini çektiler.
Röntgen filminde Mehmet Efendi’nin sağ bileğindeki şarapnel parçasını tespit edebildiler.
Bu uygulama, röntgen tekniğinin, tıp biliminde ve savaş yaralanmalarında dünyada ve ülkemizde kullanıldığı ilk uygulama olarak bilinmektedir.
Türk doktorlarının röntgen teknolojisini kullanmalarını takdir eden Alman İmparatoru, Osmanlı Devleti’ne iki adet röntgen cihazı hediye etmiştir.
Günümüzde röntgen teknolojisi kullanılmakla birlikte MR, ultrason ve tomografi gibi çok daha iyi görüntüleme yapan teknolojik ürünler de vardır.
Soru : Seçeceğiniz bir teknolojik ürünün mucidinin yaşam öyküsünü araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.
Cevap: Ben Thomas Edison’u seçtim. Thomas Edison, 1847 yılında Amerika’da doğmuştur. En bilinen icadı elektrikli ampuldür. Ayrıca fonograf ve film projektörü gibi birçok buluşa da imza atmıştır. Hayatı boyunca binin üzerinde patent almış ve bilime büyük katkı sağlamıştır.
Soru : Yakın çevrenizde hangi sorunlar için ne tür ürünler geliştirilmiştir? Araştırınız. Edindiğiniz bilgilerle araştırdığınız ürünü tanıtıcı bir metin yazıp sınıf panosuna asınız.
Cevap: Yakın çevremde su tasarrufu için otomatik musluklar geliştirilmiştir. Bu musluklar el yaklaştığında suyu açar, uzaklaştığında kapatır. Böylece gereksiz su harcaması önlenir. Bu ürün hem çevreyi korur hem de su faturalarının azalmasına yardımcı olur.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Geçmişte ve Şimdi Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 104-105-106-107-108. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümde yer alan cevaplar, öğrencilerin ders konularını daha iyi anlamalarına ve etkinlikleri doğru biçimde tamamlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, özellikle “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesinde bulunan etkinlik ve metinleri temel alarak öğrenmeyi destekler.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 104-105-106-107-108. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte, “Geçmişte ve Şimdi” metnine ait etkinliklerin detaylı ve anlaşılır açıklamaları bulunmaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 104, 105, 106, 107 ve 108 Cevapları, öğrencilerin kitapta yer alan sorulara doğru yanıtlar bulmasına yardımcı olur.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknolojinin Öyküsü Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108
Soru : Teknolojik ürünler hep aynı amaçlarla mı kullanılır? Teknolojik ürünlerin kullanımları hangi şartlarda değişir? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Teknolojik ürünler her zaman aynı amaçla kullanılmaz. İnsanların ihtiyaçlarına, zamana ve koşullara göre kullanım amaçları değişebilir. Örneğin, telefon eskiden sadece konuşmak için kullanılırken şimdi internet, oyun ve ders çalışmak için de kullanılmaktadır.
Soru : Aşağıda bazı teknolojik ürünlerin eski ve günümüzdeki hâli verilmiştir. Bu teknolojik ürünlerin eski ve günümüzdeki hâlini karşılaştırarak aralarında ne gibi farklar olduğunu söyleyiniz.
Cevap: Geçmişte tarlalar sabanlarla, hayvan gücü kullanılarak sürülürdü. Bu yöntem oldukça yavaş ilerler ve büyük emek gerektirirdi. Günümüzde ise traktörler sayesinde tarlalar çok daha kısa sürede, kolay ve verimli bir şekilde sürülmektedir.
Eskiden kumaşlar, el tezgâhlarında insanlar tarafından elle dokunurdu. Bu hem uzun zaman alır hem de oldukça yorucu olurdu. Günümüzde ise gelişen makineler sayesinde kumaş üretimi otomatik olarak yapılmakta, çok daha hızlı ve fazla miktarda üretim gerçekleştirilebilmektedir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 105 Cevapları
Soru : Aşağıda geçmişte ve günümüzde kullanılan ulaşım araçlarının görselleri verilmiştir. Görselleri inceleyerek bu araçların zaman içerisinde ne gibi değişikliğe uğradığını ve insanların hayatlarına ne gibi etkileri olduğunu defterinize yazınız.
Cevap: Eskiden uçaklar oldukça basit yapılara sahipti ve genellikle gözetleme ya da keşif amaçlı kullanılırdı. Günümüzde ise yolcu uçakları çok daha hızlı, güvenli ve rahat hâle gelmiştir. Kargo uçakları sayesinde de dünyanın her yerine kısa sürede yük taşınabilmektedir.
Geçmişte kullanılan buharlı tekneler yavaş çalışır ve çoğunlukla kömür veya yük taşımak için kullanılırdı. Bugünün yolcu gemileri ise modern, konforlu ve hızlı ulaşım imkânı sunar; aynı zamanda tatil ve turizm için de tercih edilir. Uçak gemileri ise askerî alanda güçlü bir savunma ve güvenlik aracı olarak önemli rol oynamaktadır.
Bu gelişmeler sayesinde insanlar daha kısa sürede seyahat edebilmekte, ticaret kolaylaşmakta ve dünya genelinde yaşam kalitesi artmaktadır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 106 Cevapları
Soru : Aşağıdaki çerçevelerin içerisine seçeceğiniz iki teknolojik ürünün geçmişteki ve günümüzdeki görsellerini bulup yapıştırınız. Bu ürünlerin geçmişteki ve günümüzdeki kullanım şekillerini karşılaştırarak aralarındaki farkları kısaca yazınız.
Cevap:
1. Telefon Geçmişte: Kablolu telefonlarla yalnızca sesli konuşmalar yapılabiliyordu. Günümüzde: Akıllı telefonlar sayesinde internet kullanımı, mesajlaşma, fotoğraf ve video çekme, sosyal medya gibi birçok farklı işlem yapılabiliyor.
2. Televizyon Geçmişte: Televizyonlar siyah-beyaz, büyük ve ağırdı; üstelik yalnızca birkaç kanal izlenebilirdi. Günümüzde: Renkli, ince ve akıllı televizyonlar sayesinde internet üzerinden film, dizi izleme ve oyun oynama imkânı vardır.
3. Ulaşım Aracı (Araba) Geçmişte: Arabalar yavaş, az güvenli ve donanımsızdı. Günümüzde: Arabalar daha hızlı, konforlu ve güvenli hâle geldi. Elektrikli modellerin yanı sıra navigasyon ve internet bağlantısı gibi gelişmiş özellikler de bulunuyor.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 104-105-106-107-108 Cevapları”
Soru : Konuya hazırlık kapsamında en sık kullandığınız teknolojik ürünün gelişim tarihçesini, kullanma alanlarını ve sizin kullanma amacınızı yazdığınız metni okuyunuz. Arkadaşlarınızın hazırladıkları yazıları dinledikten sonra sınıfınızda hakkında en çok yazı hazırlanan teknolojik ürünün hangisi olduğunu belirleyiniz.
Cevap: Sınıfta arkadaşlarımın yazılarını dinledim. Çoğumuz en çok telefon hakkında yazı hazırlamışız. Çünkü telefon günümüzde en sık kullanılan teknolojik üründür ve pek çok farklı alanda işe yaramaktadır.
Soru : Tüplü bilgisayar monitörleri ve jetonlu sabit telefonların gelişim tarihçesini araştırarak bir rapor oluşturunuz. Raporunuzu sınıfınızda sununuz.
Cevap:
Konu: Tüplü (CRT) bilgisayar monitörleri ve jetonlu sabit telefonların gelişimi Amaç: İki teknolojinin nasıl ortaya çıktığını, nasıl değiştiğini ve bugün neden az kullanıldığını kısaca açıklamak.
1) Tüplü (CRT) Bilgisayar Monitörleri
Başlangıç (1890’lar–1920’ler): Katot ışınlı tüp (CRT) tekniği geliştirildi; önce radyo/TV ekranlarında kullanıldı.
Bilgisayara Geçiş (1970’ler–1990’lar): Kişisel bilgisayarlarla birlikte tüplü monitörler standart hâl oldu. Renkli ekranlar, daha yüksek çözünürlükler ve daha büyük boyutlar yaygınlaştı.
Zirve ve Sorunlar: Büyüktü, ağırdı, masa alanı kaplardı; yüksek elektrik tüketirdi ve göz yorgunluğu yapabilirdi.
Yerini Alan Teknoloji (2000’ler): LCD/LED ekranlar hafiflik, az enerji tüketimi ve net görüntü nedeniyle CRT’nin yerini aldı.
Kısa Sonuç: CRT monitörler bilgisayarların yayılmasında önemli rol oynadı; günümüzde yerini ince ve tasarruflu düz ekranlara bıraktı.
2) Jetonlu Sabit Telefonlar (Ankesörlü)
Başlangıç (1880’ler–1900’ler): Dünyada halka açık, para/jetonla çalışan telefonlar ortaya çıktı; insanlar ev telefonu olmadan da arama yapabildi.
Yaygınlaşma (20. yy): Meydanlar, istasyonlar, okullar gibi kalabalık yerlerde hızla çoğaldı.
Türkiye’de Kullanım (özellikle 1980’ler–1990’lar): “Jetonlu telefon”lar günlük hayatın parçası oldu; sonra jeton yerine kartlı ankesörlü telefonlar yaygınlaştı.
Azalma (2000’ler–günümüz): Cep telefonlarının yaygınlaşmasıyla ihtiyaç azaldı; pek çok ankesörlü telefon kaldırıldı.
Kısa Sonuç: Jetonlu telefonlar, herkesin iletişime erişmesini sağladı; mobil telefonlar çıkınca önemini büyük ölçüde yitirdi.
3) Karşılaştırma (Benzerlik–Farklılık)
Benzerlik: İkisi de bir dönem “standart” çözümdü ve günlük yaşamı kolaylaştırdı.
Farklılık: CRT bir görüntüleme teknolojisidir; jetonlu telefon ise iletişim hizmetidir. CRT’yi LCD/LED, jetonluyu ise cep telefonları ve internet tabanlı iletişim ikame etti.
4) Sunum için İpuçları
Her teknoloji için zaman çizelgesi (4–5 madde) hazırlayın.
Eski–yeni fotoğraf
karşılaştırması ekleyin (varsa).
“Neden yer değiştirdiler?” sorusuna 3 kelimeyle cevap: hafiflik, tasarruf, erişilebilirlik.
Kapanış Cümlesi: “Teknoloji, ihtiyaçlara göre değişir. Tüplü monitörler ve jetonlu telefonlar bir dönemin kahramanlarıydı; bugün yerlerini daha verimli ve pratik çözümlere bıraktılar.”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 108 Cevapları
Soru : Defterinize aşağıdakine benzer bir tablo oluşturunuz. Günlük hayatınızda kullandığınız ürünlerden 3 tanesinin olumlu ve olumsuz etkilerini tabloya yazınız.
Cevap:
Kullandığım Teknolojik Ürün
Olumlu Etkileri
Olumsuz Etkileri
Olumsuz Etkilerini Ortadan Kaldırabilmek İçin Alınabilecek Önlemler
Telefon
İletişimi kolaylaştırır, bilgiye hızlı ulaşmayı sağlar
Fazla kullanım göz yorar, dikkat dağıtır
Kullanım süresini sınırlamak, gereksiz bildirimleri kapatmak
Bilgisayar
Ödev ve araştırma yapmayı kolaylaştırır, eğlence sağlar
Uzun kullanımda duruş bozukluğu ve göz yorgunluğu yapar
Düzenli mola vermek, doğru oturma pozisyonu kullanmak
Televizyon
Eğlendirir ve bilgilendirir
Fazla izlemek zamanı boşa harcayabilir
Günlük izleme süresini sınırlamak, faydalı içerikler seçmek
Soru : Eskiden önemli günlerde insanlar birbirlerine mektup yazar ve kartpostal gönderirlerdi. Günümüzde ise genellikle genel ağ üzerinden indirilen hazır yazılar mesaj olarak gönderilmektedir. Sizce hangisi daha sıcak ve samimidir? Hangisine daha çok emek verilmiştir? Bu durum teknolojik gelişmelerin olumsuz etkileri arasında örneklendirilebilir mi? Fikirlerinizi verilen alana kısaca yazınız.
Cevap: Bence mektup ve kartpostal göndermek daha sıcak ve samimidir. Çünkü kişi kendi duygularını yazarak emek verir. İnternetten gönderilen hazır mesajlar ise kolaydır ama duyguyu tam olarak yansıtmaz. Bu durum, teknolojinin duygusal bağları zayıflatması açısından olumsuz bir etkidir.
Soru : Farklı araçlar için uzaktan kumanda teknolojisinin mucidi kimdir? Bu icat niçin geliştirilmiş olabilir? Bununla ilgili bir kısa bir özet yazınız.
Cevap: Uzaktan kumanda teknolojisinin mucidi Nikola Tesla’dır. Tesla, 1898 yılında radyo dalgalarıyla çalışan uzaktan kumandayı geliştirmiştir. Bu icat, makineleri uzaktan kontrol edebilmek ve insan gücünü azaltmak amacıyla yapılmıştır.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Nedir, Ne Yapar? Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103
Bu sayfada, Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı’nın 100, 101, 102 ve 103. sayfalarında yer alan etkinliklerin ayrıntılı ve anlaşılır cevaplarını bulabilirsiniz. Hazırlanan bu çalışma, “Zaman İçinde Teknoloji” ünitesinde yer alan “Nedir, Ne Yapar?” metniyle ilgili sorulara rehberlik etmek amacıyla hazırlanmıştır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 100-101-102-103. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerik, öğrencilerin hem derslere önceden hazırlanmasını hem de konuları tekrar ederek öğrendiklerini pekiştirmesini sağlar. Ayrıca, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, teknoloji ve zaman kavramlarını daha iyi anlamaya yardımcı olur.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Nedir, Ne Yapar? Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 100-101-102-103
Soru : İletişim ve ulaşım teknolojileri olmasaydı yaşamımız nasıl olurdu? Teknolojik ürünlerin günlük yaşamımızdaki yeri ve önemi nedir? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: İletişim ve ulaşım teknolojileri olmasaydı haberleşmek ve seyahat etmek çok zor olurdu. Teknolojik ürünler hayatımızı kolaylaştırır ve işleri daha hızlı yapmamızı sağlar.
Soru : Sınıfınızda gördüğünüz teknolojik ürünler nelerdir? Adlarını söyleyiniz.
Cevap: Sınıfımızda bilgisayar, akıllı tahta, projeksiyon cihazı ve hoparlör gibi teknolojik ürünler vardır.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 103 Cevapları
Soru : Günlük yaşamınızda kullandığınız teknolojik ürünlere ilişkin hazırladığınız listeleri okuyunuz. Ardından arkadaşlarınızın listeleriyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırınız.
Cevap: Benim listemde telefon, televizyon, bilgisayar ve tablet var. Arkadaşlarımın listesinde de benzer ürünler var ama bazılarında akıllı saat ve oyun konsolu gibi farklı teknolojik ürünler bulunuyor.
Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo oluşturunuz. Evde, okulda ve sokakta kullandığınız teknolojik ürünleri ve kullanım alanlarını tabloya yazınız.
Cevap:
Kullandığım Teknolojik Ürün
Kullanım Alanı
Kullanıldığı Yerdeki Faydaları
Televizyon
Haber izlemek, eğlenceli programlar seyretmek
Evde bilgi edinmemi ve eğlenmemi sağlar
Buzdolabı
Yiyecek ve içecekleri saklamak
Evde gıdaların bozulmadan uzun süre kalmasını sağlar
Akıllı Tahta
Ders anlatımı, konu tekrarları
Okulda öğrenmeyi kolaylaştırır, dersleri görsel hâle getirir
Bilgisayar
Araştırma yapmak, ödev hazırlamak
Okulda bilgiye ulaşmamı ve hızlı çalışmamı sağlar
Trafik Işıkları
Trafiği düzenlemek
Sokakta araç ve yaya güvenliğini sağlar
Otobüs Kart Okuyucu
Toplu taşıma ücretini ödemek
Sokakta ulaşımı kolaylaştırır, hızlı geçiş sağlar
Soru : En sık kullandığınız teknolojik ürünü belirleyerek bu ürünün gelişim tarihçesini, kullanma alanlarını ve sizin kullanma amacınızı dosya kâğıdına yazınız. Hazırladığınız metni sınıfınıza getiriniz.
Cevap: En sık kullandığım teknolojik ürün telefondur. Telefon, geçmişte sadece konuşmak için kullanılırken zamanla gelişmiş ve akıllı telefonlara dönüşmüştür. Günümüzde iletişim, fotoğraf çekme, internet kullanma ve ders çalışma gibi birçok amaçla kullanılmaktadır. Ben telefonu genellikle ailemle iletişim kurmak ve derslerime çalışmak için kullanıyorum.
İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 76-77-78. Sayfa Cevapları, öğrencilerin dördüncü ünitede öğrendiklerini tekrar etmesine ve bilgilerini pekiştirmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları gözden geçirirken ve ödevleri doğru şekilde tamamlarken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin uzlaşı kültürünü, iletişim becerilerini ve anlaşmazlıkları barışçıl yollarla çözme yöntemlerini daha iyi anlamasına destek olur.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 76-77-78. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 76, 77, 78 Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirerek günlük yaşamda uzlaşının önemini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, sorunları barışçıl yollarla çözmeyi ve iletişimde anlayışlı bir yaklaşım sergilemeyi öğrenir.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 76-77-78
A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
Doğru– Uzlaşabilmek için kendimizi karşımızdakinin yerine koymamız ve onu anladığımızı hissettirmemiz gerekir.
Yanlış– İletişim kurmak, anlaşmazlık nedeni değil, anlaşmazlığı çözmenin yoludur.
Doğru– Farklı düşünen insanların görüş ve düşüncelerine duyarlı olmalıyız.
Doğru– Kararları uzlaşıyla almak gerekir.
Doğru– Trafik işaretlerine uymak toplumsal uzlaşının bir parçasıdır.
Yanlış– Kişisel seçimlerde (kıyafet, yemek, kitap) uzlaşı gerekmez.
Doğru– Uzlaşı toplumsal yaşamla ilgilidir.
Doğru– Uzlaşı olan toplumda dayanışma, huzur ve güven artar.
Yanlış– Uzlaşmada sadece kendi fikrini öne çıkarmak doğru değildir.
Yanlış– Uzlaşıda iki taraf da kazançlı ve anlaşmalı çıkabilir, bir tarafın daima haksız olması gerekmez.
B. Aşağıdaki cümleleri verilen sözcüklerden uygun olan ile tamamlayınız.
Cevap:
Uzlaşıda süreç sonuçtan daha önemlidir.
İletişim eksikliği, anlaşmazlık yaşanmasına neden olabilir.
Bir anlaşmazlık yaşandığında kişiler birbirlerinin hak ve özgürlüklerine saygı göstermelidir.
Saygı, sabırlı olma, güven uzlaşı sürecinde önemli olan değerlerdendir.
Uzlaşı sürecinde fikirler, kanıtlar göz önünde bulundurularak savunulmalıdır.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 77 Cevapları
C. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağaç etkinliğinde verilen ifadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar veriniz ve ok yönünde ilerleyerek doğru çıkışa ulaşınız.
Cevap: 5. Çıkış
Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
1. Yaşadığınız anlaşmazlık için çözüm bulunamadığında ya da çözüm süreci uzadığında kendinizi nasıl hissedersiniz?
Cevap: Böyle bir durumda kendimi üzgün, gergin ve sabırsız hissederim. Bazen de çaresizlik ve kırgınlık yaşayabilirim çünkü sorunun çözülmemesi huzurumu bozar.
2. Herkesin kendini haklı gördüğü ve bu yüzden anlaşmazlığın çıktığı bir durumda olsaydınız ne yapardınız?
Cevap: Öncelikle sakin kalmaya çalışır, herkesin fikrini dinlerdim. Empati yaparak neden böyle düşündüklerini anlamaya çalışır ve ortak bir çözüm bulmak için öneriler sunardım. Gerekirse kurallar ya da adil bir seçim yöntemi (oylama, kura gibi) kullanılmasını teklif ederdim.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 78 Cevapları
D. Soruları okuyunuz. Soruların cevaplarını numaralarına dikkat ederek bulmacaya yazınız.
Cevap:
1. Anlaşmazlık durumlarında uzlaşmaya varabilmek için tarafların birlikte hareket etmesi = işbirliği
2. Olayları tarafların farklı yönleriyle ele alması = bakış açısı
3. Tarafların herhangi bir konuda anlaşmaya varamaması = anlaşmazlık
4. Düşünceleri karşıt olan iki kişiden her biri = taraf
5. Uzlaşı gerektiren durumların dışında kalan, değiştirilmesi devlet otoritesiyle gerçekleşen kurallar bütünü = kanun
6. Düşünülüp bir sonuca varılması gerekilen durum = sorun
7. Herhangi bir anlaşmazlık durumunda tarafların karşılıklı saygı çerçevesinde anlaşmaya varması = uzlaşma
8. Anlaşmazlık durumlarının sonuca kavuşması = çözüm
9. Kendini duygu ve düşüncede bir başkasının yerine koyabilmesi = empati
10. Bir kimseye, bir düşünceye karşı dikkatli, özenli olma = saygı
İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 73-74-75. Sayfa Cevapları, öğrencilerin anlaşmazlıkların ve uzlaşının sonuçlarını kavramasına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde yaparken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin anlaşmazlıkların olumsuz etkilerini görmesini ve uzlaşının toplumsal barış için önemini anlamasına destek olur.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 73-74-75. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 73, 74, 75 Cevapları, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal ilişkilerde uzlaşının değerini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, sorunları barışçıl yollarla çözmenin önemini öğrenir ve daha anlayışlı bireyler haline gelir.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 73-74-75
Soru : Voleybol metninde yer alan iki durumu karşılaştırdığımızda 1. ve 2. durumun sonuçlarının uzlaşı ortamına etkileri nasıl olmuştur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Birinci durumun sonucu:
takım programa uymayıp sahayı kullanmakta ısrar ettiği için anlaşmazlık ve gerginlik yaşanmıştır. Bu durum uzlaşıyı bozmuş, kurallara uyulmadığı için karşılıklı saygı zarar görmüştür.
İkinci durumun sonucu: İki takım konuşarak anlaşmış ve birlikte oynamayı kabul etmiştir. Böylece uzlaşı sağlanmış, kurallar esnetilerek herkesin keyif alacağı dostça ve eğlenceli bir ortam oluşmuştur.
✅ Sonuç olarak: Uzlaşı için iletişim kurmak, karşı tarafı anlamak ve ortak çözüm bulmak çok önemlidir. Kurallara uymamak gerginlik ve huzursuzluk yaratırken, anlaşarak hareket etmek dostluğu ve eğlenceyi artırır.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 74 Cevapları
1. Görselde yaşanan anlaşmazlık durumunda çocuklardan hangisi kişi hak ve özgürlüklerine saygı göstermemiştir? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Görselde soldaki çocuk (“Burası benim bisikletimi her zaman koyduğum yer.” diyen) kişi hak ve özgürlüklerine saygı göstermemiştir. Çünkü bisiklet park yeri ortak bir alandır ve herkesin eşit şekilde kullanma hakkı vardır; kendi hakkını başkalarının hakkından üstün tutamaz.
2. Böyle bir durumda sizin çözüm öneriniz ne olurdu? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Ben olsaydım, ortak alanın herkes için eşit olduğunu ve boş yerin ilk gelenin kullanabileceğini söylerdim. Çocuklar arasında sırayla park etme ya da kimin önce geldiğine göre yer verme kuralı konulabilir. Böylece adalet sağlanır ve gereksiz tartışmalar önlenmiş olur.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 75 Cevapları
Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.
Neşe, akşam yemeği saatinde televizyonda sevdiği çizgi filmi izlemek istiyordu. Annesi ise yemek saati olduğunu, bu yüzden televizyon izleyemeyeceğini söyledi.
Neşe, bu konuda çok ısrar edince annesi ona “Yemeğini yersen aynı çizgi filmi bilgisayardan izleyebilirsin.” dedi. Bu öneriyi kabul eden Neşe, yemeğini yedi. Annesi ona verdiği sözü tuttu ve böylelikle Neşe istediği çizgi filmi izlemiş oldu. Ancak Neşe’nin uyku saati çoktan geçmişti.
Neşe ile annesi arasında yaşanan anlaşmazlığın çözümü başka hangi sorun ya da sorunlara neden olmuş olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Neşe çizgi filmi izlediği için uyku saati geçti ve ertesi gün uykusuz kalabilir, yorgunluk ve derse odaklanma sorunu yaşayabilir. Ayrıca düzenli uyku alışkanlığı bozulabilir.
Soru : Uzlaşıya vardığınız herhangi bir durum daha sonra başka sorunlara neden oldu mu? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Evet, bazen oldu. Örneğin arkadaşlarımla oyun süresini uzatmaya karar verdiğimizde eve geç dönüp ailemi endişelendirdim. Bazen uzlaşı sağlansa da sonuçları iyi düşünmek gerekir.
İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Uzlaşı Yollarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 70-71-72. Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzlaşı yollarını öğrenmesine ve anlaşmazlıkları barışçıl bir şekilde çözebilmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde yaparken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirerek sorunları karşılıklı anlayış ve saygı çerçevesinde çözmelerine destek olur.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 70-71-72. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”
Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Uzlaşı Yollarımız Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 70, 71, 72 Cevapları, öğrencilerin uzlaşma kültürünü kavramasına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem bireysel hem de toplumsal ilişkilerde anlaşmazlıkları barışçıl yöntemlerle çözmeyi ve empati kurarak ortak çözümler bulmayı öğrenir.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Uzlaşı Yollarımız Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 70-71-72
Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.
1. Karagöz’ün insanlarla anlaşmazlık yaşamasının sebebi nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Karagöz’ün anlaşmazlık yaşamasının nedeni, karşısındakileri dikkatle dinlememesi ve söylediklerini yanlış anlamasıdır. Duyduklarını tam olarak kavramadan tepki verdiği için iletişimde karışıklık ve yanlış anlaşılmalar ortaya çıkmıştır.
2. Anlaşmazlıkları çözmek için kullanılabilecek uzlaşı yolları sizce nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Karşımızdakini dikkatle dinlemek,
Empati kurarak onun bakış açısını anlamaya çalışmak,
Sakin ve saygılı bir dil kullanmak,
Sorunu açık ve net bir şekilde konuşmak,
Her iki tarafın da kabul edebileceği orta bir yol bulmaya çalışmak.
✅ Bu yöntemler, anlaşmazlıkların yapıcı bir şekilde çözülmesine ve karşılıklı anlayışın gelişmesine yardımcı olur.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 71 Cevapları
Soru : Aşağıdaki diyaloğu okuyunuz. Uzlaşı sürecinin olumlu olabilmesi için boş bırakılan yere diyaloğu tekrar yazınız.
Cevap:
Kadın: — Yine alışverişi eksik yapmışsın. — Akşam kek yapacaktım, süt almamışsın. — Yoğurdun hepsini de cacık yaptım. — Bir dahaki alışveriş listesine sütü mutlaka ekleyelim. Belki listeyi birlikte hazırlarsak eksik bir şey kalmaz.
Erkek: — Her şeyi almıştım oysa. — Sen de süt yerine yoğurt kullan. — Madem öyle bundan sonra alışverişi ben yapmıyorum. — Tamam, haklısın. Bundan sonra alışverişe çıkmadan önce birlikte kontrol edelim. Böylece eksik kalmaz.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 72 Cevapları
Soru : Aşağıdaki şemada uzlaşı sürecinde olması gerekenleri takip ederek çıkışa ulaşınız. Çıkışa ulaşıncaya kadar üzerinden geçtiğiniz kelimeleri kullanarak uzlaşı ile ilgili bir hikâye yazınız. Hikâyeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Başlık: “Ortak Dili Bulmak”
Bir gün sınıfta hangi oyunu oynayacaklarına karar veremeyen öğrenciler arasında tartışma çıktı. Herkesin beklentisi farklıydı. Önce oyun için bir kural belirlediler ve ortak dil oluşturdular. Sonra birbirlerini anlamak için empati yaptılar ve iş birliği ile hareket ettiler. Ön yargılarını bir kenara bıraktılar, sevgi ile konuştular ve sonunda çözüm odaklı bir yol bularak uzlaştılar.
Soru : Sabırlı olmak ve empati kurmak, uzlaşı sürecini nasıl etkiler? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Sabırlı olmak ve empati kurmak, uzlaşı sürecini kolaylaştırır ve daha adil hale getirir. İnsanlar birbirini anlamaya çalışır, öfke azalır ve farklı fikirler saygı içinde değerlendirilir. Böylece sorunlar kırgınlık olmadan, herkesin memnun olacağı şekilde çözülebilir.