İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddenin katı, sıvı ve gaz hâllerini öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda maddelerin hâllerine dair örnekler vererek öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları olayları fen bilgisiyle ilişkilendirmesini sağlar.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 3. BÖLÜM: MADDENİN HÂLLERİ : Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, hâl değişimlerini gözlemleyerek ısı ve madde arasındaki ilişkiyi kavrar. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 134, 135, 136, 137, 138 Cevapları ise öğrencilerin gözlem, karşılaştırma ve çıkarım becerilerini geliştirmesine katkıda bulunur.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddenin Hâlleri Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138
Soru : Yukarıdaki görselde yer alan ailenin içtiği içecekleri dikkatlice gözlemleyelim. Anne ve babanın çayının üzerinden çıkan nedir? Çocuğun içeceğinin içinde ne olabilir?
Cevap: Anne ve babanın çayından çıkan şey buhardır. Çay sıcak olduğu için içindeki suyun bir bölümü gaz hâline dönüşerek buhar olarak yükselir. Çocuğun içeceğinde ise soğuk tutmak amacıyla konulmuş buz parçaları vardır. Bu buzlar, suyun katı hâlidir.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 135 Cevapları
MADDENİN HÂLLERİ
Kullanılacak Malzemeler
■ Su ■ Buz ■ Balon ■ Kurşun kalem ■ Süt ■ Kalemlik ■ Meyve suyu ■ Pipet ■ Bardak Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Balonu şişiriniz. Balonun ağzını yüzünüze tutarak hafifçe açınız.
▲ Bardağın içerisine su doldurunuz. Pipeti bardaktaki suyun içine daldırarak pipete hafifçe üfleyiniz. Bardaktaki suda oluşan kabarcıkları gözlemleyiniz.
▲ Bardağın içindeki suyu boşaltınız ve buz koyunuz. Bardağı sınıfta sıcak bir ortama koyarak buzdaki değişimi gözlemleyiniz.
Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikteki maddeleri katı, sıvı ve gaz oluşlarına göre sınıflandırarak tabloyu doldurunuz.
Cevap:
Maddenin Hâlleri
Maddeler
Katı
Buz, kurşun kalem, kalemlik, pipet, bardak
Sıvı
Su, süt, meyve suyu
Gaz
Hava
● Balonun içinden çıkan hava hangi hâldedir?
Cevap: Balonun içinden çıkan hava, gaz hâlindedir.
● Pipetle bardakta bulunan suya üflediğinizde suda oluşan kabarcıklar maddenin hangi hâlidir?
Cevap: Pipetle bardaktaki suya üflediğimizde suda oluşan kabarcıklar da gaz hâlindedir, çünkü içindeki hava sudan geçerken kabarcıklar oluşturur.
● Bardaktaki buzda zaman içinde nasıl bir hâl değişimi gözlemlediniz?
Cevap: Bardaktaki buz, zamanla eriyerek sıvı hâline (suya) dönüşür. Yani katıdan sıvıya hâl değişimi olur.
● Hangi maddeler katı, hangi maddeler sıvı, hangi maddeler gaz hâlindedir?
Cevap:
Katı maddeler: Buz, kurşun kalem, kalemlik, pipet, bardak Sıvı maddeler: Su, süt, meyve suyu Gaz maddeler: Hava
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 136 Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 133
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 133. Sayfa Cevapları, öğrencilerin kütle ve hacim kavramlarını tekrar ederek pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfada ölçülebilir özelliklerle ilgili etkinlikler sunarak öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamla ilişkilendirmesini sağlar. Böylece öğrenciler, maddelerin farklı özelliklerini daha iyi kavrar.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 133. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, verilen örnekler üzerinden ölçüm ve karşılaştırma yapar. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 133 Cevapları ise onların gözlem, sınıflandırma ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirmesine katkıda bulunur.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 133
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 133 Cevapları
1. Aşağıda verilen görsellerdeki varlıkların kütlelerini tahmin ediniz. Tahmininize en yakın olan değeri işaretleyiniz.
Cevap:
“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 133 Cevapları”
2. Aşağıdaki sıvıların hacimlerini karşılaştırınız. Sıvıları büyükten küçüğe doğru sıralayarak aşağıdaki noktalı alana yazınız.
Cevap: Su Şişesi > Kola Şişesi > Süt şişesi > Ayran Sıvıları büyükten küçüğe doğru sıralayabiliriz.
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Hacim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 129, 130, 131, 132
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 129-130-131-132. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hacim kavramını anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda katı ve sıvı maddelerin kapladıkları alanın nasıl ölçüldüğünü örneklerle açıklar. Öğrenciler, ölçme araçlarını kullanarak hacim kavramını günlük yaşamla ilişkilendirme fırsatı bulur.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 129-130-131-132. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : Hacim Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, hacim ölçüm etkinlikleri yaparak bilgilerini pekiştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 129, 130, 131, 132 Cevapları ise öğrencilerin deney yapma, gözlemleme ve çıkarım becerilerini geliştirmesine katkı sağlar.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hacim Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 129-130-131-132
Soru : Peki süt, su veya meyve suyu gibi sıvı bir madde satın alacağımız zaman ürünleri bu maddelerin kütlesine göre mi satın alırız? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Hayır, sıvı maddeleri kütlelerine göre değil hacimlerine göre satın alırız. Örneğin süt, su ya da meyve suyu litre veya mililitre ölçüsüyle satılır. Marketten bir şişe süt alırken üzerinde “1 litre” ya da “500 mililitre” yazdığını görürüz.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 130 Cevapları
Soru : . Peki miktarını bilmediğimiz sıvı bir maddenin hacmini nasıl ölçebiliriz? Şimdi sıvıların hacmini nasıl ölçebileceğimizi keşfetmeye çalışalım.
Cevap: Miktarını bilmediğimiz bir sıvının hacmini ölçmek için dereceli silindir, ölçü kabı ya da sürahi gibi üzerinde ölçek bulunan kaplar kullanırız. Sıvıyı bu kaba doldurduğumuzda, üzerindeki rakamlar bize sıvının kaç mililitre veya litre olduğunu gösterir.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 132 Cevapları
HACİMLERİNİ ÖLÇ, KARŞILAŞTIR
Kullanılacak Malzemeler
■ Dereceli silindir ■ Kap (farklı büyüklükte iki adet) ■ Su (bir miktar) ■ Süt ■ Sıvı yağ (bir miktar) ■ Taş ■ Silgi ■ Meyve suyu (bir miktar) Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın hacimlerini dereceli silindir ile ölçünüz.
▲ Kaplardan küçük olanı büyük kabın içine koyunuz. Küçük kabı ağzına kadar su ile doldurunuz ve kabın içine silgiyi atınız. Silgiyi atınca büyük kap içine taşan su miktarını dereceli silindir ile ölçünüz. Aynı işlemi taş için de uygulayınız.
Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikte elde ettiğiniz ölçüm sonuçlarına göre tabloyu doldurunuz.
Cevap:
Maddeler
Hacim (ml)
Su
100 ml
Süt
100 ml
Sıvı yağ
80 ml
Meyve suyu
120 ml
Silgi
40 ml
Taş
60 ml
● Hacmi en fazla olan madde hangisidir?
Cevap: Hacmi en fazla olan madde: Meyve suyu (120 ml)
● Hacmi en az olan madde hangisidir?
Cevap: Hacmi en az olan madde: Silgi (40 ml)
● Silginin ve taşın hacmini nasıl hesapladınız? Açıklayınız.
Cevap: Silginin ve taşın hacmini nasıl hesapladınız: Silgiyi ve taşı su dolu kaba attığımızda taşan su miktarını dereceli silindirle ölçtük. Taşan suyun hacmi, cismin hacmini verir.
● Etkinlikte kullandığınız su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın toplam hacmi kaç mililitredir?
Cevap: Su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın toplam hacmi: 100 ml + 100 ml + 120 ml + 80 ml = 400 ml
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Kütle Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124-125-126-127-128. Sayfa Cevapları, öğrencilerin kütle kavramını öğrenmelerini sağlar. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda farklı maddelerin kütlelerini karşılaştırmaya yönelik etkinliklerle öğrencilerin ölçme becerisini geliştirmeyi amaçlar. Böylece öğrenciler, kütlenin madde miktarı ile ilgili bir özellik olduğunu kavrarlar.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 124-125-126-127-128. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : Kütle Metni Etkinlik Cevapları bölümünde, öğrenciler tartı aletleriyle ölçüm yaparak bilgi pekiştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 124, 125, 126, 127, 128 Cevapları ise öğrencilerin deney yapma, gözlemleme ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirerek fen bilimlerini günlük hayatla ilişkilendirmelerine katkı sağlar.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kütle Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128
Soru : Yukarıdaki görseli inceleyiniz. Sizce süt ile domatesin miktarını aynı ölçme aracı ile mi ölçüyoruz? Örnek vererek açıklayınız.
Cevap: Hayır, süt ve domates aynı ölçme aracıyla ölçülmez. Çünkü süt sıvı bir madde, domates ise katı bir maddedir. Sıvı olan süt, genellikle litre veya mililitre cinsinden ölçülür ve ölçü kabı ya da şişe kullanılır. Domates ise katı olduğundan kilogramla tartılır ve bunun için terazi kullanılır.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 126 Cevapları
Soru : Siz kütlenizin kaç kilogram olduğunu biliyor musunuz?
Cevap: Evet, kütlemizi kilogram cinsinden öğrenebiliriz. Bunun için bir basküle ya da tartıya çıkarız. Tartının gösterdiği değer bizim kütlemizi kilogram olarak belirtir.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 128 Cevapları
KÜTLELERİNİ ÖLÇ, KARŞILAŞTIR
Kullanılacak Malzemeler
■ Eşit kollu terazi ■ Tartım takımı ■ Beherglas ■ Bir kutu süt (1 litre) ■ Domates (1 adet) ■ Patates (1 adet) ■ Kitap (1 adet) ■ Defter (1 adet) ■ Taş (1 adet) Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Domates, patates, kitap, defter ve taşın kütlelerini eşit kollu terazi ile ölçünüz.
▲ Beherglasın kütlesini boşken ölçerek darasını alınız.
▲ Beherglasa bir miktar süt koyarak eşit kollu terazi ile süt dolu beherglasın kütlesini ölçünüz. Sütün kütlesini hesaplayınız.
Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikte elde ettiğiniz ölçüm sonuçlarına göre tabloyu doldurunuz.
Cevap:
Maddeler
Kütlesi (Gram)
Domates
150 g
Patates
200 g
Kitap
400 g
Defter
250 g
Taş
300 g
Beherglas (Boş)
100 g
Beherglas (Sütle dolu)
1100 g
Süt
1000 g
● Kütlesi en fazla olan madde hangisidir?
Cevap: Kütlesi en fazla olan madde: Süt (1000 gram)
● Kütlesi en az olan madde hangisidir?
Cevap: Kütlesi en az olan madde: Beherglas (boş) (100 gram)
● Sütün kütlesini nasıl hesapladınız? Açıklayınız.
Cevap: Sütün kütlesini nasıl hesapladınız: Süt dolu beherglasın kütlesinden boş beherglasın kütlesini çıkardım. 1100 g – 100 g = 1000 g
● Kitap ile defterin toplam kütlesi taşın kütlesinden kaç gram fazladır?
Cevap:
Kitap ile defterin toplam kütlesi taşın kütlesinden kaç gram fazladır:
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 121-122-123. Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddelerin niteliklerini tanıyıp ayırt etmesine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda renk, tat, koku, sertlik ve esneklik gibi özelliklerin örneklerle açıklanmasını sağlar. Böylece öğrenciler, çevrelerindeki maddeleri gözlemleyerek sınıflandırma becerisi kazanır.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 121-122-123. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 1. BÖLÜM: MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER : 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında, öğrenciler öğrendikleri bilgileri etkinliklerle pekiştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 121, 122, 123 Cevapları ise öğrencilere gözlem yapma, karşılaştırma ve fen bilimlerini günlük yaşamla ilişkilendirme becerisi kazandırır.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 121-122-123
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 121 Cevapları
Soru : Siz de suyu emen ve emmeyen maddelere örnekler veriniz.
Cevap:
Suyu emen maddeler: Kâğıt havlu, sünger, bez parçası, pamuk, tahta, karton, toprak, kumaş, ekmek, deri
Suyu emmeyen maddeler: Cam, plastik şişe, metal kaşık, taş, seramik tabak, naylon poşet, alüminyum folyo, cam bilye, lastik top, madenî para
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 122 Cevapları
Soru : Görsel 4.6’daki buzdolabı kapağı üzerindeki nesneler görülmektedir. Sizce bu nesneler, buzdolabı kapağında düşmeden nasıl duruyor olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Buzdolabı kapağındaki süsler, arkalarında bulunan mıknatıslar sayesinde metal yüzeye tutunur. Mıknatıslar metalleri çekme özelliğine sahip olduğu için buzdolabının kapağına sıkıca yapışır ve düşmeden durabilirler.
Soru : Peki bu süsleri ahşaptan yapılmış kitaplığımıza yapıştırmak isteseydik süsteki mıknatıs ahşabı çeker miydi? Açıklayınız.
Cevap: Hayır, çekmezdi. Çünkü mıknatısların çekme özelliği sadece demir, nikel gibi metallerde etkilidir. Ahşap, cam ya da plastik gibi maddeler mıknatıs tarafından çekilmez. Bu nedenle süsler ahşap kitaplığa yapışamaz.
Soru : Siz de mıknatıs tarafından çekilebilen ve çekilemeyen nesnelere örnekler veriniz.
Cevap:
Mıknatıs tarafından çekilebilen nesneler: Toplu iğne, çivi, ataş, madenî para, anahtar, tornavida, kapı kilidi, çelik kaşık, bisiklet zinciri, vida
Mıknatıs tarafından çekilemeyen nesneler: Tahta parçası, cam bardak, plastik şişe, naylon poşet, pamuk, kâğıt, sünger, taş, lastik top, karton kutu
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 123 Cevapları
1. Aşağıdaki maddelerin numaralarını, maddeleri niteleyen temel özelliklerin bulunduğu kutucuklara yazarak eşleştiriniz.
Cevap:
“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 121-122-123 Cevapları”
İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Suda Yüzme ve Batma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 118-119-120. Sayfa Cevapları, öğrencilere maddelerin suya bırakıldığında nasıl davrandığını gözlemleme fırsatı sunar. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda maddelerin yoğunluklarına bağlı olarak suda yüzme ya da batma durumlarını açıklar. Öğrenciler, basit deneylerle farklı maddeleri gözlemleyerek bilimsel düşünme becerilerini geliştirir.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 118-119-120. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 1. BÖLÜM: MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER : Suda Yüzme ve Batma Metni Etkinlik Cevapları kısmında, suyun kaldırma kuvvetiyle ilgili etkinlikler yer alır. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 118, 119, 120 Cevapları sayesinde öğrenciler, gözlem ve deney yoluyla bilgiye ulaşarak fen bilimlerini günlük yaşamla ilişkilendirme becerisi kazanır.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Suda Yüzme ve Batma Metni”
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 118-119-120
Soru : Yukarıdaki görselleri dikkatlice inceleyiniz. Şemsiye, havlunun yapıldığı kumaştan, havlu ise şemsiyenin yapıldığı kumaştan yapılsaydı sonuç ne olurdu? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.
Cevap: Şemsiye havlu kumaşından olsaydı suyu emer ve ıslanırdı. Havlu şemsiye kumaşından olsaydı suyu emmez, kurulamazdık.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 119 Cevapları
MADDELERİ SINIFLANDIRALIM
Kullanılacak Malzemeler
■ Kâğıt havlu ■ Naylon poşet ■ Madenî para ■ Toplu iğne ■ Su ■ Kürdan ■ Odun talaşı ■ Leğen ■ Mıknatıs Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız. Gruptaki arkadaşlarınızla adil bir şekilde görev dağılımı yapınız.
▲ Odun talaşı ve toplu iğneleri karıştırınız. Mıknatısı karışıma yaklaştırarak mıknatısın hangi maddeleri çektiğini, hangi maddeleri çekmediğini gözlemleyiniz.
▲ Mıknatısı sırasıyla madenî para, kürdan ve kâğıt havluya da yaklaştırarak mıknatısın bu maddeleri çekip çekmediğini gözlemleyiniz.
▲ Leğen içerisine madenî para, kürdan ve toplu iğneleri atınız. Bu maddelerin suda yüzme ve suda batma durumlarını gözlemleyiniz.
▲ Leğeni su ile doldurunuz. Su içerisine kâğıt havlu, naylon poşet ve kürdanı batırıp çıkararak bu maddelerin suyu emip emmediklerini gözlemleyiniz. Ellerinizle dokunarak nesnelerin suyu emip emmediğini kontrol ediniz.
▲ Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikteki gözlemleriniz doğrultusunda tabloyu “X” işareti ile doldurunuz.
Cevap:
Madde
Suda Yüzme
Suyu Emme
Mıknatıs Tarafından Çekilme
Kâğıt havlu
X
X
Naylon poşet
X
Madenî para
X
Kürdan
X
Toplu iğne
X
Odun talaşı
X
● Hangi maddeler suda yüzüyor, hangileri suda batıyor? Buna hangi duyu organlarınızı kullanarak karar verdiniz?
Cevap:
Suda yüzen maddeler: Kâğıt havlu, naylon poşet, kürdan, odun talaşı
Suda batan maddeler: Madenî para, toplu iğne
Bu gözlemi görme duyumuz ile yaptık. Maddelerin batıp batmadığını suyun içinde gözlerimizle inceledik.
● Hangi maddeler suyu emmekte, hangileri suyu emmemektedir? Buna hangi duyu organlarınızı kullanarak karar verdiniz?
Cevap:
Suyu emen madde: Kâğıt havlu
Suyu emmeyen maddeler: Naylon poşet, madenî para, kürdan, toplu iğne, odun talaşı
Bu gözlemi dokunma duyumuz ile yaptık. Kâğıt havlunun ıslandığında suyu çektiğini elimizle hissettik.
● Hangi maddeler mıknatıs tarafından çekilmekte, hangileri mıknatıs tarafından çekilmemektedir? Buna hangi duyu organlarınızı kullanarak karar verdiniz?
Cevap:
Mıknatıs tarafından çekilen maddeler: Madenî para, toplu iğne
Mıknatıs tarafından çekilmeyen maddeler: Kâğıt havlu, naylon poşet, kürdan, odun talaşı
Bu gözlemi görme duyumuz ile yaptık. Mıknatısı maddelere yaklaştırdığımızda çekilip çekilmediğini gözlerimizle gördük.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 120 Cevapları
Soru : Siz de suda yüzen ve batan maddelere örnekler veriniz.
Cevap:
Suda yüzen maddeler: Tahta parçası, naylon poşet, plastik şişe (boşken), köpük (strafor), kâğıt parçası, tüy, sünger, mantar tıpa, yaprak, teneke kutu (boş ve kapalı), top, odun talaşı, yüzme simidi, balon (şişirilmiş), hindistan cevizi
Suda batan maddeler: Madenî para, çivi, taş, cam bilye, anahtar, çatal, kaşık, çekiç, somun, altın yüzük, cep telefonu, çakıl taşı, zincir parçası, metal kapak, demir parçası
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 147-148-149-150-151-152-153. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin “Ekonomik Faaliyetler” ünitesinde öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin ekonomik bilinç kazanmalarına katkı sağlayarak konuları daha kolay ve kalıcı şekilde öğrenmelerine destek olur.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 147-148-149-150-151-152. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte, “5. Ünite Değerlendirme” bölümüne ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 147, 148, 149, 150, 151, 152 ve 153 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlara ulaşmasına yardımcı olurken, öğretmenlerin değerlendirme sürecini de kolaylaştırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 147-148-149-150-151-152-153
A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrularını, altlarında verilen boşluklara yazınız.
Cevap:
Alışverişe çıkılmadan önce liste oluşturulması gereksiz harcamaları önler. (Doğru)
İstek ve ihtiyaçlarımız arasında sıralama yaparken isteklerimize öncelik veririz. (Yanlış) ➡ Doğrusu: İstek ve ihtiyaçlarımız arasında sıralama yaparken ihtiyaçlarımıza öncelik veririz.
Her istediğini satın almak bilinçli tüketici davranışlarından biridir. (Yanlış) ➡ Doğrusu: Bilinçli tüketici sadece ihtiyaç duyduğu ürünleri satın alır.
Her birey kendi bütçesini oluşturmaktan sorumludur. (Doğru)
Sahip olduğumuz kaynakları kullanma konusunda tasarruflu olmalıyız. (Doğru)
B. Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen sözcüklerden uygun olanları cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
Doğal kaynaklar sınırlı ancak insanların istekleri sonsuz olduğundan ikisi arasında bir denge kurmak gerekir.
İnsanlar geçmişten günümüze farklı iş kollarında uzmanlaşmış ve meslekler ortaya çıkmıştır.
Satın aldığı bir ürünü kullanma kılavuzuna uygun kullanan bir birey bilinçli tüketicidir.
Bütçe, bir bireyin gelir ve giderlerini gösterir.
C. Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız.
1. Gıda israfının en çok olduğu mekânlar hangileridir? Buralarda gıda israfının önüne geçebilmek için neler yapılmalıdır? Araştırarak yazınız.
Cevap: Gıda israfının en çok yapıldığı yerler; restoranlar, oteller, marketler, kantinler ve evlerdir. Bu yerlerde israfı önlemek için ihtiyaç kadar yemek hazırlanmalı, fazla ürünler doğru şekilde saklanmalı ve tüketilmeyen gıdalar ihtiyaç sahiplerine ulaştırılmalıdır. Ayrıca porsiyonlar küçültülerek ve son kullanma tarihine dikkat edilerek israf azaltılabilir.
2. Tüketiciyi Koruma Kanunu’nu araştırınız. Ulaştığınız sonuçları özetleyiniz.
Cevap: Tüketiciyi Koruma Kanunu, alışveriş yapan kişilerin haklarını korumak için çıkarılmıştır. Bu kanun; ayıplı mal veya hizmet durumunda tüketicinin değişim, tamir ya da para iadesi isteme hakkını güvence altına alır. Ayrıca satıcıların dürüst davranması, ürünlerin garanti belgeli ve güvenli olması da bu kanunla zorunlu hale getirilmiştir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 148 Cevapları
Ç. Aşağıda verilen soruları cevaplayınız.
1. Aşağıdakilerden hangisi bilinçli bir tüketicinin özelliklerinden biri değildir?
A) Haklarını bilen bir bireydir.
B) Her çeşit israfa karşı duran biridir.
C) Tüketici örgütlerini bilir. D) Ucuz ürünleri tercih eder.
Cevap: D
2. Yeni aldığı bilgisayarda sorunlar yaşayan Neslihan Hanım öncelikle aşağıdakilerden hangisini yapmalıdır?
A) Tüketici Mahkemesine başvurmalıdır. B) Faturasıyla birlikte satın aldığı yere başvurmalıdır.
C) Durumu belediyeye bildirmelidir.
D) Yeni bir bilgisayar almalıdır.
Cevap: B
3. Aşağıdaki ifadelerden hangisi üretim, dağıtım ve tüketim kavramlarıyla ilgili doğru bir ifadedir?
A) Ürünlerin satın alınıp kullanılmasına üretim denir. B) Ürünler tüketicilere farklı ulaşım araçlarıyla ulaştırılır.
C) Tüketim, kullanılmayan ürünlerin imha edilmesidir.
B) Bir telefon tasarım uzmanı o ürünün dağıtıcısıdır.
Cevap: B
4. Selim’in annesi Zonguldak’ta kömür çıkarma işiyle uğraşmaktadır.
Defne’nin babası Ordu’da fındık işçisi olarak çalışmaktadır.
Mehmet’in dayısı Erzurum’da inek yetiştiriciliği yapmaktadır.
Yukarıda verilen öğrencilerin yakınları sırasıyla aşağıdaki hangi ekonomik faaliyetlerle uğraşmaktadır?
A) Tarım-sanayi-hayvancılık B) Madencilik-tarım-hayvancılık
C) Hayvancılık-sanayi-madencilik
D) Sanayi-hayvancılık-madencilik
Cevap: B
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 149 Cevapları
5. Barış ailesiyle bayram alışverişi yapmıştır. Aldıkları pantolonun eve geldiğinde yırtık olduğunu görmüştür. Barış, pantolonu aldığı mağazaya götürmüştür. Yetkililer pantolonu geri alamayacağını söylemişlerdir.
Bu durumda Barış aşağıdakilerden hangisini yapmalıdır?
A) Pantolonunu dikmelidir.
B) Pantolonu çöpe atmalıdır.
C) Yeni bir pantolon almalıdır. D) Tüketici haklarını kullanmalıdır.
Cevap: D
6. Veli’nin aylık harçlığı 150 liradır Ailesi bu harçlığı dikkatli kullanmasını söylemiştir. Fakat Veli harçlığını kullanarak çok istediği saati almıştır ve parası kalmamıştır. Ailesinden tekrar para istemek zorunda kalmıştır.
Veli, aşağıdakilerden hangisin yapsaydı ailesinden para istemek zorunda kalmazdı?
A) Kendine ait örnek bir bütçe oluşturarak
B) Harcamalarını hızlıca yaparak
C) Sadece isteklerine önem vererek
D) Parasının tamamına farklı bir ürün alarak
Cevap: A
7. Kaynakların ürünlerin emeğin ve zamanın boş yere harcanmasıdır. Yukarıda tanımı verilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A) Üretim
B) Tüketim C) İsraf
D) İstek
Cevap: C
8. Aşağıdaki atasözlerinden hangisi tutumlu olmakla ilgili değildir?
A) Sakla samanı gelir zamanı.
B) Damlaya damlaya göl olur.
C) Ak akçe kara gün içindir. D) Davulun sesi uzaktan hoş gelir.
Cevap: D
9. Aşağıdakilerden hangisi doğal kaynakların korunmasına yardımcı olmanın bir yolu değildir?
A) Enerji tasarruflu ampuller kullanmak
B) Sızıntıları gidererek su israfını azaltmak C) Duşta uzun bir süre kalmak
D) Kâğıt yerine e-posta kullanmak
Cevap: C
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 150 Cevapları
D. Aşağıda verilen metinden hareketle soruları yanıtlayınız.
Cevap: Selim, sütlacı bir an önce yemek istediği için anneannesinin acele etmesini istiyor.
2. Selim’in anneannesi, pirinç tanesinin üretimi ile ilgili neler anlatıyor? Söyleyiniz.
Cevap: Anneannesi, pirinç yetiştirmenin çok emek isteyen bir iş olduğunu, insanların su içinde çalışarak pirinç ürettiğini anlatıyor.
3. Gıda israfı konusunda Selim’in anneannesi ne gibi uyarılar yapıyor? Söyleyiniz.
Cevap: Anneannesi, gıda israfının yanlış olduğunu, her yiyecekte emek ve alın teri olduğunu, dünyada aç insanların bulunduğunu söylüyor.
4. Aynı olay sizin başınıza gelseydi siz de o pirinç tanesini arar mıydınız? Neden? Açıklayınız.
Cevap: Evet, ben de o pirinç tanesini arardım; çünkü israf etmemenin ve emeğe saygı göstermenin önemli olduğunu biliyorum.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 151 Cevapları
E. Aşağıdaki tabloda verilen işlerin hangi ekonomik faaliyet grubunda olduğunu belirleyerek işaretleyiniz.
Cevap:
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 147-148-149-150-151-152 Cevapları”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 152 Cevapları
F. Aşağıda verilen zihin haritasını uygun şekilde doldurarak bu ünitede öğrendiklerimizi gösterelim.
Cevap:
EKONOMİK FAALİYETLER
Bilinçli Tüketicilerin Davranışları: Ürünlerin etiket ve son kullanma tarihine bakar, ihtiyaç kadar alışveriş yapar, geri dönüşüme önem verir, israf etmez.
Bütçe Oluştururken Dikkat Etmemiz Gerekenler: Gelir ve gideri dengelemeli, önceliği ihtiyaçlara vermeli, gereksiz harcamalardan kaçınmalı ve birikim yapmalıyız.
İsrafa Karşı Önlemlerimiz: Yiyecekleri ve suyu boşa harcamamalı, elektriği tasarruflu kullanmalı, kullanılabilir eşyaları atmamalı ve geri değerlendirmeliyiz.
İstek ve İhtiyaçlarımız: İhtiyaçlar yaşam için zorunludur (yiyecek, giyecek, barınma). İstekler ise olmasa da yaşayabileceğimiz, sadece arzuladığımız şeylerdir (oyuncak, tablet, süs eşyası).
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Kendi Bütçem Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 142-143. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin bütçe kavramını öğrenmesine ve ekonomik farkındalık kazanmalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesindeki konuları sade ve anlaşılır bir biçimde sunarak öğrenmeyi destekler.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 142-143. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte, “Kendi Bütçem” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 142 ve 143 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtlar bulmasına yardımcı olurken, öğretmenlerin de etkinlikleri kolayca değerlendirmesine katkı sağlar.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kendi Bütçem Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 142-143
Soru : Bütçemizi planlamak neden gereklidir? Kendi bütçenizi planlarken nelere dikkat edersiniz? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Bütçemizi planlamak önemlidir çünkü gelir ve giderlerimizi dengede tutmamıza yardımcı olur. Böylece gereksiz harcama yapmadan ihtiyaçlarımızı karşılayabiliriz. Kendi bütçemi planlarken en çok ihtiyaçlarıma öncelik veririm, paramın bir kısmını da birikim için ayırırım.
Soru : Konuya hazırlanırken harçlığınızı nasıl kullandığımıza ilişkin hazırladığınız metni okuyunuz. Harçlığınızı doğru kullanıp kullanmadığınızla ilgili arkadaşlarınızdan görüş isteyiniz.
Cevap: Harçlığımı genelde ihtiyaçlarım için harcıyorum, bazen küçük isteklerime de ayırıyorum. Arkadaşlarımdan gelen yorumlara göre paramı dikkatli ve dengeli kullandığımı düşünüyorlar.
Soru : “Ayağını yorganına göre uzat.” ve “Sakla samanı, gelir zamanı.” atasözlerimizin ne anlama geldiğini örnek olaylar üzerinden defterinize yazınız.
Cevap: “Ayağını yorganına göre uzat.” sözü, sahip olduğumuz imkânlara göre harcama yapmamız gerektiğini anlatır. Örneğin, az harçlık alan biri, pahalı şeyler almak yerine bütçesine uygun ürünler seçmelidir. “Sakla samanı, gelir zamanı.” sözü ise değersiz görünen şeylerin bile bir gün işe yarayabileceğini anlatır. Örneğin, eski bir çantayı atmayıp saklamak, yeni birine ihtiyacımız olduğunda işimizi görebilir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 143 Cevapları
Soru : Yiğit Efe’nin aylık harçlığı 150 TL’dir. Bu parayı kullanarak Yiğit Efe’nin bir haftalık temel ihtiyaçlarını (yiyecek, kırtasiye vb.) düşünerek aşağıdaki alana bütçesini planlayınız.
Bireysel bütçemizi kullanırken dikkat etmemiz gerekenler şunlardır:
• Paramızı öncelikli olarak ihtiyaçlarımıza ayırmalıyız. Unutmayalım ki ihtiyaçlarımızın karşılanması zorunludur.
• Paramızın tamamını harcamamızı gerektirecek isteklerimiz konusunda dikkatlice düşünmeliyiz. Paramızın bir kısmını kenara ayırmamız bizim için faydalı olacaktır.
• Satın aldığımız ürünleri gerektiği şekilde kullanmalıyız. Böyle yapmazsak yerine yenilerini almamız gerekecektir ve bu durum bütçemize gereksiz bir yük oluşturacaktır.
• Tamir ya da bir müdahale sonrası yeniden kullanılabilir hâle gelebilecek durumda olan ürünlerimizi atmamalıyız. Bir ürünün yenisini almaktansa var olan ürünü hizmet verebileceği son aşamaya kadar kullanmak bütçemize katkı sunacaktır.
Cevap:
Gider Kalemi
Tutar (TL)
Yiyecek (kahvaltı, ara öğün)
40
Kırtasiye (defter, kalem, silgi)
30
Ulaşım
20
Küçük harcamalar (atıştırmalık vb.)
20
Birikim
40
Toplam
150 TL
Açıklama: Yiğit Efe, parasını öncelikle ihtiyaçlarına ayırmalı, kalan kısmını ise birikim yaparak gelecekteki ihtiyaçları için saklamalıdır.
Soru : Dünyadaki tüketilebilir tatlı su miktarı ne kadardır? Araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı bir rapor hâline getirerek sınıfınıza getiriniz.
Cevap: Dünyadaki suyun yalnızca yaklaşık %2,5’i tatlı sudur ve bunun da büyük kısmı buzullarda veya yeraltında bulunur. İnsanların doğrudan kullanabildiği tatlı su miktarı toplam suyun sadece %1’inden azdır. Bu nedenle suyun tasarruflu kullanılması ve korunması çok önemlidir.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Bilinçli Tüketiciyiz Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 139-140-141. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin ekonomik bilinç kazanmalarına ve etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesindeki temel kavramları sade ve anlaşılır bir şekilde sunarak öğrenmeyi kolaylaştırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 139-140-141. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte, “Bilinçli Tüketiciyiz” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 139, 140 ve 141 Cevapları, öğrencilerin doğru yanıtları bulmalarına yardımcı olurken, öğretmenlerin etkinlikleri daha verimli biçimde değerlendirmesine de katkı sağlar.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bilinçli Tüketiciyiz Metni”
Cevap: Doğal kaynaklar bilinçsizce tüketilirse su ve enerji kıtlığı yaşanabilir, çevre kirlenir ve canlıların yaşam alanları zarar görür. Ayrıca gelecek nesiller için yeterli kaynak kalmaz ve iklim değişikliği gibi ciddi sorunlar ortaya çıkar.
Soru : Hazırladığınız kompozisyonları okuyarak sizin değindiğiniz bilinçli tüketici davranışları ile konuda ele alınan davranışlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar hakkındaki fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Benim kompozisyonumda da tıpkı konudaki gibi tasarruf yapmak, israfı önlemek ve geri dönüşüme önem vermek gibi bilinçli tüketici davranışlarından bahsettim. Farklı olarak ben çevreyi koruma bilincine de daha fazla vurgu yaptım.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 140 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Haberden hareketle gıda etiketlerini neden okumanız gerektiğini söyleyiniz.
Cevap: Gıda etiketlerini okumalıyız çünkü içerik ve besin değerleri hakkında önemli bilgiler verir. Böylece fazla şeker, yağ veya tuz içeren ürünlerden kaçınabilir, son kullanma tarihine dikkat ederek sağlıklı ve bilinçli beslenebiliriz.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 141 Cevapları
Soru : Türk gıda kodeksi ile ilgili bir araştırma yapınız. Edindiğiniz bilgileri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Türk Gıda Kodeksi, gıda ürünlerinin güvenli ve sağlıklı şekilde üretilmesini, satılmasını ve tüketilmesini sağlayan kurallar bütünüdür. Bu kodeks sayesinde gıdaların içeriği, ambalajı ve etiket bilgileri denetlenir. Böylece tüketiciler sağlıklı ve güvenilir gıdalara ulaşabilir.
Soru : Harçlığınızı hangi istek ve ihtiyaçlarınızı karşılamak için kullandığınızı dosya kâğıdına yazınız. Hazırladığınız metni sınıfınıza getiriniz.
Cevap: Harçlığımı genellikle ihtiyaçlarım için kullanırım. Okulda kalem, defter gibi kırtasiye malzemeleri alırım. Bazen de canım tatlı ya da meyve suyu isterse küçük atıştırmalıklar alırım. Paramı dikkatli harcamaya ve gereksiz şeylere harcamamaya özen gösteririm.
İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Ailemizin Ekonomisi Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları – Hecce Yayıncılık Bu bölümdeki cevaplar, öğrencilerin ekonomik kavramları daha iyi anlamalarına ve etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Hecce Yayıncılık 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları, “Ekonomik Faaliyetler” ünitesindeki temel konuları sade ve anlaşılır bir biçimde sunarak öğrenmeyi kolaylaştırır.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”
Bu içerikte, “Ailemizin Ekonomisi” metnine ait etkinliklerin ayrıntılı açıklamaları yer almaktadır. 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 134, 135, 136, 137 ve 138 Cevapları, öğrencilerin sorulara doğru yanıtlar bulmasına yardımcı olurken, öğretmenlerin de etkinlikleri kolay ve verimli bir şekilde değerlendirmesine katkı sağlar.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ailemizin Ekonomisi Metni”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138
Soru : Yakın çevrenizdeki kişiler hangi meslekleri yapmaktadır? Söyleyiniz.
Cevap: Yakın çevremde öğretmen, doktor, polis, mühendis, hemşire, esnaf ve çiftçi gibi farklı mesleklerde çalışan kişiler bulunmaktadır.
Soru : Aşağıda verilen görselleri inceleyerek görsellerde örneklendirilen ekonomik faaliyetleri söyleyiniz.
Cevap:
Görsel 5.7: Sağlık alanında doktor ve hemşirelerin ameliyat yaptığı bir sahne yer almaktadır. Görsel 5.8: Eğitim alanını temsil eder; öğretmen ve öğrenciler sınıfta ders işlemektedir. Görsel 5.9: Sanayi ve üretim faaliyetlerini gösterir; işçiler atölyede üretim yapmaktadır. Görsel 5.10: Tekstil sektörünü yansıtır; dikiş dikme ve kıyafet üretimi yapılmaktadır. Görsel 5.11: Tarım alanına örnektir; çiftçi tarlada mısır yetiştirmektedir. Görsel 5.12: Fırıncılık mesleğini temsil eder; ekmek üretimi ve satışı yapılmaktadır. Görsel 5.13: Meyvecilik faaliyetini gösterir; işçiler portakal toplamaktadır. Görsel 5.14: Lokanta işletmeciliği alanındadır; yemek hazırlama ve servis etme işlemleri yapılmaktadır. Görsel 5.15: Kasaplık mesleğini temsil eder; et kesimi ve satışı yapılmaktadır.
Bu görsellerde sağlık, eğitim, sanayi, tarım, gıda üretimi ve hizmet sektörüne ait çeşitli ekonomik faaliyetler örneklendirilmiştir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 136 Cevapları
Soru : Günlük hayatınızda en çok kullandığınız ürünlerden birinin üretimden tüketime kadar tüm aşamalarını öğrenerek aşağıya diyagram şeklinde çiziniz.
Cevap:
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları”
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hecce Yayıncılık Sayfa 138 Cevapları
Çevremdeki Ekonomi Malzemeler: Kâğıt ve renkli kalemler
• Okulunuza gelirken yol boyunca gördüğünüz çeşitli işletmeleri, ürünleri ve hizmetleri hatırlayınız. Bunlardan 3 tanesini kâğıda yazınız ve hatırladığınız kadarıyla dış görünüşlerini kalemlerinizi kullanarak resmediniz.
Soru : Her işletmenin ne tür bir iş yaptığına ilişkin birkaç cümlelik yazı yazınız. Ardından aşağıdaki soruları yanıtlayınız.
Cevap:
Okula gelirken gördüğüm işletmeler:
Fırın – Ekmek ve unlu mamuller üretip satar.
Market – Gıda, temizlik ve ev ihtiyaçlarını satar.
Berber – Saç kesimi ve kişisel bakım hizmeti verir.
1. Tüm bu ürün, iş ve faaliyetler neden ekonominin bir parçası olarak değerlendirilir?
Cevap: Çünkü bu işletmelerde üretim, satış ve hizmet faaliyetleri yapılır. Ürün ve hizmetler para karşılığında sunulduğu için ekonomik döngünün bir parçasıdır.
2. Söz konusu işletmeler toplumdaki hangi ihtiyaçlara yönelik faaliyet göstermektedir?
Cevap: Fırın yiyecek ihtiyacını, market ev ve gıda ihtiyaçlarını, berber ise kişisel bakım ihtiyacını karşılar.
3. Bu işletmelerden ne tür ürünler ya da hizmetler satın alınabilir?
Cevap: Fırından ekmek ve simit gibi unlu mamuller, marketten temel ihtiyaç ürünleri, berberden saç kesimi ve tıraş hizmeti alınabilir.
4. Bu işletmelerde hangi meslekler faaliyet göstermektedir?
Cevap: Fırında fırıncı, markette kasiyer ve reyon görevlisi, berberde kuaför ya da tıraş ustası çalışmaktadır.
Soru : Aileniz ve yakın çevrenizde gerçekleştirilen ekonomik faaliyetleri gözlemleyiniz. Gözlemlerinizin sonuçlarını gelir, gider, bütçe, üretim, dağıtım, tüketim ve meslek gibi kavramları kullanarak sınıfta arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap:
Ailemde herkes gelir elde etmek için çalışır. Babamın işi ailemizin gelir kaynağıdır. Ev kirası, faturalar ve market alışverişi ise giderlerimizdir. Aylık bütçemizi buna göre planlarız.
Çevremdeki insanlar farklı mesleklerde çalışarak üretim yapar, ürünleri pazarlara veya mağazalara dağıtır, biz de bu ürünleri tüketim yoluyla kullanırız. Böylece toplumda ekonomik faaliyetler dengeli bir şekilde sürer.
Soru : Bilinçli tüketicilerin özelliklerini araştırarak bu konuyla ilgili bir kompozisyon yazınız. Kompozisyonunuzu sınıfınıza getiriniz.
Cevap:
Başlık – Bilinçli Tüketici Olmak
Bilinçli tüketici, alışveriş yaparken ihtiyaçlarını doğru belirleyen, gereksiz harcama yapmayan ve aldığı ürünün kalitesine dikkat eden kişidir. Böyle kişiler hem kendi bütçesini hem de ülke ekonomisini korur.
Bilinçli tüketiciler, alışverişe çıkmadan önce ihtiyaç listesi hazırlar ve planlı hareket eder. Ürünlerin son kullanma tarihine, fiyat etiketine ve garanti belgesine mutlaka bakarlar. Aynı zamanda çevreye zarar vermemek için geri dönüştürülebilen ürünleri tercih ederler.
Sonuç olarak, bilinçli tüketici olmak hem tasarruf yapmamıza hem de kaynakları verimli kullanmamıza yardımcı olur. Her birey bilinçli davrandığında, toplumun refahı ve ekonomisi de güçlenir.