4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 70-71-72. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Uzlaşı Yollarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 70-71-72. Sayfa Cevapları, öğrencilerin uzlaşı yollarını öğrenmesine ve anlaşmazlıkları barışçıl bir şekilde çözebilmesine yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde yaparken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirerek sorunları karşılıklı anlayış ve saygı çerçevesinde çözmelerine destek olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 70-71-72. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Uzlaşı Yollarımız Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 70, 71, 72 Cevapları, öğrencilerin uzlaşma kültürünü kavramasına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, hem bireysel hem de toplumsal ilişkilerde anlaşmazlıkları barışçıl yöntemlerle çözmeyi ve empati kurarak ortak çözümler bulmayı öğrenir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Uzlaşı Yollarımız Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 70-71-72


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Karagöz’ün insanlarla anlaşmazlık yaşamasının sebebi nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Karagöz’ün anlaşmazlık yaşamasının nedeni, karşısındakileri dikkatle dinlememesi ve söylediklerini yanlış anlamasıdır. Duyduklarını tam olarak kavramadan tepki verdiği için iletişimde karışıklık ve yanlış anlaşılmalar ortaya çıkmıştır.


2. Anlaşmazlıkları çözmek için kullanılabilecek uzlaşı yolları sizce nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Karşımızdakini dikkatle dinlemek,

  • Empati kurarak onun bakış açısını anlamaya çalışmak,

  • Sakin ve saygılı bir dil kullanmak,

  • Sorunu açık ve net bir şekilde konuşmak,

  • Her iki tarafın da kabul edebileceği orta bir yol bulmaya çalışmak.

✅ Bu yöntemler, anlaşmazlıkların yapıcı bir şekilde çözülmesine ve karşılıklı anlayışın gelişmesine yardımcı olur.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 71 Cevapları


Soru : Aşağıdaki diyaloğu okuyunuz. Uzlaşı sürecinin olumlu olabilmesi için boş bırakılan yere diyaloğu tekrar yazınız.


Cevap :

Kadın:
— Yine alışverişi eksik yapmışsın.
— Akşam kek yapacaktım, süt almamışsın.
— Yoğurdun hepsini de cacık yaptım.
Bir dahaki alışveriş listesine sütü mutlaka ekleyelim. Belki listeyi birlikte hazırlarsak eksik bir şey kalmaz.

Erkek:
— Her şeyi almıştım oysa.
— Sen de süt yerine yoğurt kullan.
— Madem öyle bundan sonra alışverişi ben yapmıyorum.
Tamam, haklısın. Bundan sonra alışverişe çıkmadan önce birlikte kontrol edelim. Böylece eksik kalmaz.


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 72 Cevapları


Soru : Aşağıdaki şemada uzlaşı sürecinde olması gerekenleri takip ederek çıkışa ulaşınız. Çıkışa ulaşıncaya kadar üzerinden geçtiğiniz kelimeleri kullanarak uzlaşı ile ilgili bir hikâye yazınız. Hikâyeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Başlık: “Ortak Dili Bulmak”

Bir gün sınıfta hangi oyunu oynayacaklarına karar veremeyen öğrenciler arasında tartışma çıktı. Herkesin beklentisi farklıydı. Önce oyun için bir kural belirlediler ve ortak dil oluşturdular. Sonra birbirlerini anlamak için empati yaptılar ve iş birliği ile hareket ettiler. Ön yargılarını bir kenara bıraktılar, sevgi ile konuştular ve sonunda çözüm odaklı bir yol bularak uzlaştılar.


Soru : Sabırlı olmak ve empati kurmak, uzlaşı sürecini nasıl etkiler? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Sabırlı olmak ve empati kurmak, uzlaşı sürecini kolaylaştırır ve daha adil hale getirir. İnsanlar birbirini anlamaya çalışır, öfke azalır ve farklı fikirler saygı içinde değerlendirilir. Böylece sorunlar kırgınlık olmadan, herkesin memnun olacağı şekilde çözülebilir.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!