4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 26-27. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı İnsan Olmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 26-27 Sayfa Cevapları öğrencilerin insan olmanın gerekliliklerini kavramalarını sağlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda insan olmanın sorumluluklarını uygulama fırsatı bulurlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 26-27. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite İnsan Olmanın Gerekliliği Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 26, 27 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı İnsan Olmanın Gerekliliği Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 26-27


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Osmanlı Devleti Padişahı Fatih Sultan Mehmet, genç yaşta devlet yönetiminde sorumluluk almak durumunda kalmıştır. Babası II. Murat’ın tahttan kısa süreli olarak çekilmesi üzerine henüz 12 yaşında iken tahta çıkarak sorumluluk bilincini göstermiştir.

Soru : Sizce Fatih Sultan Mehmet bu büyük sorumluluğu kabul ederken neler hissetmiştir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : Fatih Sultan Mehmet, henüz genç yaşta büyük bir sorumluluk üstlendiği için hem heyecan hem de kaygı hissetmiş olabilir; ülkeyi yönetme görevinin ağırlığını fark ederek cesaret ve kararlılık duymuş olabilir.


Okuma Metni  Sosyal Sorumluluk 

4. sınıf öğrencileri Ozan ve Ela, öğle yemeklerini okulun yemekhanesinde yemektedir. Yemekhaneden çıkarken gördükleri çöp kutusuna atılmış olan yemekler onların dikkatini çekmiştir. Ela, bu yemeklerin barınak veya sokaklardaki hayvanlara ulaştırılabileceğini düşünmüştür. Ozan’a bu konuyu öğretmenleri ile paylaşmaları gerektiğini söylemiştir. Ozan da bu fikre katılmıştır. Öğretmenlerini konu hakkında bilgilendiren Ozan ve Ela’ya öğretmenleri bu soruna bir sosyal sorumluluk projesiyle çözüm bulabileceklerini söylemiştir. Okul müdürü ve öğretmenlerinden destek alan Ozan’la Ela bu konuda arkadaşlarını da bilgilendirmiştir. Öğretmenleri ve sınıf
arkadaşlarıyla barınakları ziyaret etmişler ve barınak çalışanlarının olumlu yaklaşımları üzerine çok mutlu olmuşlardır.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Sosyal sorumluluk projeleri ile topluma karşı hangi sorumluluklarımızı yerine getiririz?


Cevap : Sosyal sorumluluk projeleri ile topluma karşı yardım etme, duyarlı olma ve çevremizi koruma gibi sorumluluklarımızı yerine getiririz.


2. Ozan ve Ela’nın karşılaştıkları sorunu yaşasaydınız, siz nasıl sorumluluklar alırdınız?


Cevap : Ben de bu tür bir durumla karşılaşsaydım, öğretmenime durumu bildirir ve arkadaşlarımla birlikte çözüm yolları arardım.


3. Ozan ve Ela, neden böyle bir sorumluluk hissetmiş olabilir? İnsan olmanın gerekleri ile bu olay arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap : Ozan ve Ela, diğer canlılara ve çevreye karşı duyarlı oldukları için sorumluluk hissetmiş olabilir; insan olmanın gereği olarak başkalarına yardım etmek ve toplumda olumlu katkı sağlamak bu olayla bağlantılıdır.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru :  Bu etkinlik ile ev ve okuldaki sorumluluklarımızı karşılaştıracağız. Tabloyu doldurduktan sonra defterinize bu sorumlulukları yerine getirmenin günlük hayatınızı nasıl etkilediğini yazınız. 


Cevap :

Evdeki Sorumluluklar:

  1. Odamı toplamak
  2. Yemek sonrası bulaşıkları yıkamak
  3. Evcil hayvanın bakımını yapmak
  4. Çamaşırları katlamak
  5. Çöpleri dışarı atmak
  6. Anne-babaya yardım etmek
  7. Kendi eşyalarımı düzenlemek
  8. Ev işlerinde görev almak
  9. Küçük kardeşime yardımcı olmak

Okuldaki Sorumluluklar:

  1. Ödevleri zamanında yapmak
  2. Sınıfı temiz tutmak
  3. Sıraları düzenlemek
  4. Kitap ve materyallere özen göstermek
  5. Arkadaşlarla iş birliği yapmak
  6. Ders sırasında dikkatli olmak
  7. Öğretmenin verdiği görevleri yerine getirmek
  8. Grup çalışmalarına katılmak
  9. Okul kurallarına uymak

Günlük hayata etkisi:

  1. Daha düzenli olmak
  2. Zamanı verimli kullanmak
  3. Sorumluluk bilinci kazanmak
  4. Başkalarına yardım etmeyi öğrenmek
  5. Kendi işlerini yönetebilmek
  6. Problem çözme becerisi gelişir
  7. Başkalarının haklarına saygı duymak
  8. Disiplinli bir yaşam sürmek
  9. Kendine güven duymak


 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 24-25. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Hak, Özgürlük ve Sorumluluk İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 24-25 Sayfa Cevapları öğrencilerin hak, özgürlük ve sorumluluk ilişkisini anlamalarını sağlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 24-25. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite Hak, Özgürlük ve Sorumluluk İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları ile konuları daha iyi kavrar ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 24, 25 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hak, Özgürlük ve Sorumluluk İlişkisi Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 24-25


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


1. Özgürlük sizce nedir? Söyleyiniz.


Cevap : Özgürlük, kişinin kendi kararlarını kısıtlama olmadan alabilmesi ve istediği gibi yaşayabilmesidir.


2. Özgürlüğüne kavuşan bir kuş nasıl davranır? Düşüncelerinizi paylaşınız.


Cevap : Özgürlüğüne kavuşan bir kuş, gökyüzünde özgürce uçar, istediği yere gider ve sınır tanımadan hareket eder.


Soru :  Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Düşüncelerimizi ifade etmenin farklı yolları nelerdir? Düşüncelerimizi ifade etmek bize ne gibi sorumluluklar yükler? Düşüncelerinizi söyleyiniz.

  • Sorumluluklarımızı bilmeliyiz.
  • Temel hak ve özgürlüklerimiz dokunulmazdır.
  • İnsan haklarına saygı duyalım.

Cevap :  Düşüncelerimizi ifade etmenin farklı yolları konuşmak, yazmak, resim yapmak, sosyal medyada paylaşmak veya oyun ve etkinliklerde fikirlerimizi göstermek olabilir. Düşüncelerimizi ifade ederken başkalarının haklarına saygı göstermek, yanlış bilgiler vermemek ve başkalarını incitmemek gibi sorumluluklarımız vardır.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Ömer Diş Hekimine Gidiyor

Ömer, akşam yemeğini yerken birden dişinin ağrıdığını hissetti. Canı çok acıdığı için yemek yemeyi bırakarak odasına gitti. Tabağındaki yemeği bitirmediğini fark eden annesi Ömer’in yanına gelerek neden yemeğini bitirmediğini sordu. Ömer karnının doyduğunu, daha fazla yemek istemediğini söyledi.

Annesi bir süre sonra Ömer’e en sevdiği tatlıyı getirdi. Ömer tatlıyı hemen yemeye başladı. Fakat ilk çataldan sonra “Ah dişim!” diyerek tatlıyı yemeyi bıraktı ve ağladı. Annesi, o an Ömer’in dişinin ağrıdığını fark etti. Ömer’e sormadan diş doktorunu arayarak randevu aldı. Bunu duyan Ömer “Ben doktora gitmek istemiyorum. Eğer yemek yemezsem ağrım geçer.” diye kendi düşüncesini annesine söyledi.

Bunun nedeni diş doktorundan korkmasıydı. Annesi, tedavi olmazsa ağrısının artacağını söyledi. Ömer, bunu duyunca doktora gitmeyi bir kez daha düşündü. Daha fazla ağrı çekmek istemediğine karar verdi. Bu kararını annesi ile paylaştı. Ertesi gün diş doktoruna gittiğinde biraz korkuyordu. Diş doktoru, Ömer’e hangi tedaviyi uygulayacağını anlattı ve tedavi sırasında kullanacağı malzemeleri gösterdi. Ömer artık korkusunu yenmişti. Ağrıyan dişini tedavi ettirerek çok doğru bir karar verdiğini anladı.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Ömer, kendisini ilgilendiren hangi konuda düşüncesini söylemiştir?


Cevap : Ömer, kendisini ilgilendiren diş doktoruna gidip gitmeme konusundaki düşüncesini söylemiştir.


2. Ömer, diş doktoruna gitmeyi seçmeseydi ne gibi sorunlarla karşılaşabilirdi?


Cevap : Ömer, diş doktoruna gitmeyi seçmeseydi ağrısı artabilir, dişi daha kötü hale gelebilir ve sağlığı olumsuz etkilenebilirdi.


3. Kendi sağlığımızı ilgilendiren konularda tek başımıza karar vermemiz uygun olur mu? Bu konuda neden uzmanlardan destek almak gerekir?


Cevap :  Kendi sağlığımızı ilgilendiren konularda tek başımıza karar vermek her zaman uygun değildir; uzmanlardan destek almak gerekir çünkü onlar sağlığımızı korumak için doğru tedavi ve yönlendirmeyi bilirler.


Soru : Bu etkinlik ile düşüncelerimizi özgürce ifade edemediğimizde neler hissedeceğimizi göreceğiz.


Düşüncelerinizin önemsenmediği, özgürce ifade edemediğiniz bir ortam düşünün. Bu ortamda neler hissederdiniz? Aşağıda verilen şapkayı taktığınızı hayal ederek duygularınızı ifade ediniz. 


Cevap :

Tarafsız Şapka: Düşüncelerimin dinlenmediğini fark ederim, olayları nesnel olarak gözlemlerim.

Duygusal Şapka: Üzgün ve hayal kırıklığına uğramış hissederim.

İyimser Şapka: Belki bir gün fikrimi özgürce ifade edebileceğim bir ortam bulabilirim diye umut ederim.

Kötümser Şapka: Hiçbir zaman düşüncelerim önemsenmeyecek gibi hissederim.

Serinkanlı Şapka: Durumu sakin bir şekilde analiz eder, tepkilerimi kontrol ederim.

Yenilikçi Şapka: Fikirlerimi başka yollarla ifade etmenin yaratıcı yollarını düşünürüm.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 18-19-20-21 Sayfa Cevapları öğrencilerin 1. ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerini ve haklarını daha iyi kavramalarını sağlayacak etkinlikleri içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde işlenen konuları tekrar ederek günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu süreç, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sunar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 18-19-20-21. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrendiklerini ölçer ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 18, 19, 20, 21 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 18-19-20-21


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


A. Aşağıda verilen ifadelerdeki boşlukları uygun şekilde doldurunuz. 


Cevap :

  1. İnsanların düşünen canlılar olması onları diğer tüm canlılardan ayıran temel özelliktir.
  2. Küçük yaştaki çocuklar temel ihtiyaçlarını yetişkinler yardımıyla karşılayabilirler.
  3. Bireylerin farklı bireylere zarar vermeden kullandıkları kazanımlar onların haklarıdır.
  4. Çocuk Hakları Sözleşmesi, 18 yaşın altındaki her bireyi çocuk olarak tanımlamaktadır.
  5. Çocukların temel hakları arasında eğitim hakkı vardır.

B. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.


Cevap :

(Doğru) 1. Hayvanlar, bitkiler ve insanlar solunum yaparlar.
(Doğru) 2. İnsanı insan yapan değerler arasında anlayışlı olma vardır.
(Yanlış) 3. Çocukların günlükleri ve özel defterleri aileleri tarafından izinsizce okunabilir.
(Yanlış) 4. Çocuklar büyüdükçe elde ettikleri hak ve özgürlükler azalmaktadır.
(Doğru) 5. Çocuk haklarına saygı duymak, herkesin temel sorumluluğudur.


C. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Düşünce özgürlüğü insanlar açısından son derece önemlidir ve anayasamızda korunmaktadır. Peki, anayasamız bir arkadaşımızın karakterine veya kişiliğine zarar veren düşünceleri ifade etmemizi onaylar mı? Neden?


Cevap : Hayır, anayasamız düşünce özgürlüğünü korusa da başkalarının kişiliğine ve haklarına zarar veren düşünceleri ifade etmeye izin vermez; çünkü özgürlük, başkalarının haklarını ihlal etmeye dayalı olamaz.


2. Okul genelinde öğrencilerin çantalarının aranması gerektiği bir durum düşünelim. Bu arama esnasında öğrencilerin haklarını korumaya yönelik ne gibi önlemler alınabilir?


Cevap : Öğrencilerin çantaları aranırken özel alanlarına saygı gösterilmeli, sadece gerektiği kadar ve şeffaf şekilde aranmalı, öğretmen veya yetkili gözetiminde yapılmalıdır.


3. Hayvanlar içgüdüsel olarak hareket eder. İçgüdüleri nedeniyle bazen insanlara zarar verebilir. Peki, hayvanlar yaptıklarından sorumlu tutulabilir mi? İnsanlar gibi sorumluluk sahibi canlılar olarak nitelenebilir mi? Neden?


Cevap : Hayvanlar içgüdüsel hareket ettikleri için insanlar gibi sorumluluk sahibi sayılmazlar; yaptıklarından sorumlu tutulamazlar çünkü bilinçli seçim yapma yetenekleri sınırlıdır.


Ç. Aşağıda verilen hak ve özgürlüklerin kapsamlarını araştırınız. Bu hak ve özgürlükler kimlere tanınmıştır? Herkes bu hak ve özgürlükleri kullanabilir mi? Ulaştığınız sonuçları defterinize yazınız.


Cevap :

Özel mülkiyet hakkı: Her bireyin kendi mal ve mülküne sahip olma hakkıdır; devletin belirlediği sınırlar ve kanunlar çerçevesinde herkes bu hakkı kullanabilir.

Dilekçe hakkı: Her vatandaşın resmi kurumlara görüş, öneri veya şikâyetlerini iletebilme hakkıdır; tüm vatandaşlar bu hakkı kullanabilir.

Din ve vicdan özgürlüğü: Her bireyin istediği dini seçme, değiştirme veya hiçbir dini seçmeme hakkıdır; herkes bu özgürlüğe sahiptir.

Yaşama hakkı: Her insanın hayatını koruma hakkıdır; devlet ve toplum tarafından güvence altındadır, tüm insanlar bu haktan eşit şekilde yararlanır.

İşten ayrılma hakkı: Çalışanların işlerini bırakma veya işten ayrılma özgürlüğüdür; yasalar çerçevesinde herkes bu hakkı kullanabilir.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


D. Aşağıda verilen soruları yanıtlayınız.


1. İnsanları, hayvan ve bitkilerden ayıran farklı özellikler vardır. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan biridir? İşaretleyiniz.


Cevap : Karar verme


2. Kişinin diğer bireylerin haklarına saygı duyduğu sürece dilediği şekilde davranmasını, kendi iradesiyle karar vermesini ifade eden kavramdır. Açıklaması verilen kavramı işaretleyiniz.


Cevap : Özgürlük


3. Fulya hastalandığında ailesi tarafından aile sağlığı merkezine götürülür. Bu durum onun, hangi hakkına saygı duyulduğunu göstermektedir?


Cevap : Sağlık


4. Bireylerin istediği dinî inancı seçmesi ve o dinin gereklerini özgürce yaşabilmesi hak ve özgürlüklerden hangisine saygı duyulduğunu gösterir? İşaretleyiniz.


Cevap : Din ve vicdan özgürlüğü


5. Kantinden yiyecek ve içecek almak isteyen bir öğrencinin sıra beklemek istememesi ve öne geçmeye çalışması aşağıdakilerden hangisini göz ardı ettiğini gösterir?


Cevap : Eşitlik


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


6. I. Sosyal bir canlı olması
II. Problemlere çözüm bulması
III. Konuşarak iletişim kurması
IV. Neden-sonuç ilişkilerini fark etmesi

Yukarıda verilen özelliklerden hangileri insanları diğer canlılardan ayıran özelliklerdendir? Yazınız.


Cevap : I, II, III, IV


7. İnsanların doğuştan sahip olduğu temel ve vazgeçilmez olan haklara insan hakları denir.

Aşağıdakilerden hangisi bu haklardan değildir? İşaretleyiniz.


Cevap : Evrensellik hakkı


8. I. Eğitim hakkı,
II. İnsani şartlarda yaşama hakkı,
III. İstismar ve ihmalden korunma hakkı

Yukarıda verilen haklardan hangileri çocuk haklarıdır? Yazınız.


Cevap : I, II, III


9. Aşağıda çocuk ve yetişkin arasındaki farklar eşleştirilmiştir. Bu eşleştirmelerden yanlış olanı yazınız.


Cevap : Yanlış eşleştirme:
Çocukların temel ihtiyaçlarını kendileri karşılayabilir. / Yetişkinlerin temel ihtiyaçlarını karşılamak için birinden yardım alır.


10. “Kişinin fiziksel varlığının sürdürebilmesinin güvencesini oluşturan insan hakkıdır.”

Yukarıda tanımı verilen hak aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.


Cevap : Yaşama hakkı


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


E. Aşağıda verilen zihin haritasını bu ünitede öğrendikleriniz çerçevesinde doldurunuz. 


Cevap :

İnsan Olarak Özelliklerim:

  • Düşünebilirim
  • Hislerim vardır
  • Karar verebilirim
  • Başkalarıyla iletişim kurabilirim
  • Öğrenebilirim
  • Yaratıcıyım

İnsan Olarak Haklarım:

  • Yaşama hakkı
  • Eğitim hakkı
  • Sağlık hakkı
  • Oyun hakkı
  • Düşünce ve ifade özgürlüğü
  • Güvenlik hakkı

İnsan Olarak Haklarımın Bilincinde Olduğumu Gösterdiğim Durumlar:

  • Haklarımı savunurum
  • Başkalarının haklarına saygı gösteririm
  • Hak ihlallerine karşı çözüm ararım
  • Kendi düşüncelerimi ifade ederim
  • Haksızlığa karşı çıkarım
  • Sosyal sorumluluk alırım

İnsan Olarak Çocuk Olarak Yetişkinlerden Farklılıklarım:

  • Fiziksel olarak daha küçüğüm
  • Karar verirken rehberliğe ihtiyaç duyarım
  • Tam ekonomik bağımsızlığım yoktur
  • Eğitim ve oyun hakkım önceliklidir
  • Sorumluluklarım sınırlıdır
  • Hayal gücüm ve merakım daha fazladır


 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 16-17. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Ben Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 16-17 Sayfa Cevapları çocukların kendi haklarının bilincinde olmalarını sağlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler, çocuk haklarının evrensel olduğunu ve her çocuğun eşit şekilde bu haklara sahip olduğunu öğrenirler. Bu etkinlikler, onların kendilerini değerli ve önemli hissetmelerine katkı sunar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 16-17. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 1. Ünite Ben Çocuğum Metni Etkinlik Cevapları sayesinde çocuklar, haklarını bilmenin yanı sıra sorumluluklarını da kavrarlar. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 16, 17 Sayfa Cevapları öğrencilerin hem kendi haklarını savunmalarını hem de başkalarının haklarına saygı göstermelerini öğretir. Bu da onların adaletli ve duyarlı bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Ben Çocuğum Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 16-17


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Soru : Atatürk’ün, Cumhuriyet’in ilk yıllarında “Ben görevimin bitmediğini, yüklendiğim sorumluluğun da yüksek ve çetin (zor ve karmaşık) olduğunu anlıyorum.” cümlesi ile bahsettiği sorumluluklar neler olabilir? Söyleyiniz.


Cevap :  Atatürk bu sözleriyle, ülkeyi geliştirmek, Cumhuriyet’i korumak, halkın hak ve özgürlüklerini güvence altına almak, eğitim ve kültürde ilerlemeyi sağlamak gibi sorumluluklarını kastetmiştir.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Etkinlik Zamanı

Çocuk ve yetişkinlerin hak ve sorumluluklarının farklarını görmek için bu etkinliği yapalım.
• Bir aile büyüğünüzle aşağıdaki soruları yönelttiğiniz bir görüşme yapınız.
• Yaptığınız bu görüşmeyi defterinize yazınız. İlk olarak bu yetişkinin adını, soyadını, yaşını ve mesleğini yazınız.
1. Yetişkin olarak sorumluluklarınızdan bahseder misiniz?
2. Yetişkin olarak hangi haklara sahipsiniz?
3. Bir konuyla ilgili karar verirken birine danışıyor musunuz?
4. Temel ihtiyaçlarınızı karşılarken birine ihtiyaç duyuyor musunuz?
• Görüşme yaptığınız yetişkinin verdiği cevapların karşısına sorulara vereceğiniz kendi cevaplarınızı yazınız ve cevapları karşılaştırınız.


Soru : Yöneltmek İstediğiniz Diğer Sorular


Cevap :

Maddeler Halinde Yöneltmek istediğim diğer sorular şunlar olabilir:

  1. Çocukken en çok hangi hak sizin için önemliydi?
  2. Çocukken hangi sorumlulukları üstleniyordunuz?
  3. Günümüzde çocukların haklarının yeterince korunduğunu düşünüyor musunuz?
  4. Sizce çocukların en büyük sorumluluğu nedir?
  5. Hak ve sorumluluk arasında nasıl bir denge olmalıdır?
  6. Çocuklara haklarını öğretmenin en iyi yolu nedir?
  7. Yetişkinler, çocukların haklarını nasıl korumalıdır?
  8. Çocukken sahip olmak istediğiniz ama olmayan bir hakkınız var mıydı?

Mert Ne Yapmalı? 

Mert, arkadaşlarıyla beraber evlerinin bahçesinde oynamayı çok seviyordu. O gün okuldan eve gelen Mert’in ertesi güne yetiştirmesi gereken çok önemli bir ödevi vardı. Hemen üzerini değiştirdi, yemeğini yedi ve ödevini yapmaya başladı. Ödevi henüz bitmemişken kapı çaldı. Arkadaşları, Mert’e bahçede oyun oynayacaklarını söyledi. Mert, oyun oynamak için bahçeye çıkarsa ödevini tamamlayamayacaktı. Fakat arkadaşları ile oyun oynamayı çok istiyordu.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Mert, arkadaşları oyun oynamak için onu bahçeye çağırmaya geldiğinde ne hissetmiş olabilir?


Cevap :  Mert kararsız ve üzgün hissetmiş olabilir çünkü hem ödevini yapmak hem de arkadaşlarıyla oyun oynamak istiyordu.


2. Mert, oyun oynamak için bahçeye giderse ne olur?


Cevap :  Eğer bahçeye çıkarsa ödevini tamamlayamayacak ve ertesi gün sorun yaşayacaktır.


3. Mert, oyun oynamak için bahçeye gitmeyip ödevini yaparsa ne olur?


Cevap :  Ödevini yaparsa sorumluluğunu yerine getirmiş olur, ama oyun hakkını kullanamadığı için biraz üzgün olabilir.


4. Çocukların oyun haklarını kullanmalarını sınırlandıracak sorumluluklarla sık sık karşılaşması ne gibi sonuçlara yol açar? Yetişkinler bu konuda nasıl hareket etmelidir?


Cevap :  Çocuklar oyun haklarını sürekli kullanamazsa stresli ve mutsuz olabilirler; yetişkinler çocukların hem sorumluluklarını hem de oyun haklarını dengeli şekilde yönetmelerine yardımcı olmalıdır.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 14-15. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Haklarımın Bilincindeyim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 14-15 Sayfa Cevapları öğrencilerin kendi haklarının farkına varmalarını sağlayan önemli etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler günlük yaşamlarında karşılaştıkları durumlarda haklarını nasıl koruyabileceklerini öğrenirler. Bu süreç, onların bilinçli ve sorumluluk sahibi bireyler olmalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 14-15. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 1. Ünite Haklarımın Bilincindeyim Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin haklarını tanımaları ve başkalarının haklarına da saygı göstermeleri gerektiğini öğretir. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 14, 15 Sayfa Cevapları sayesinde öğrenciler hem haklarını kullanmayı hem de sorumluluklarını yerine getirmeyi öğrenerek toplumsal yaşamda daha bilinçli bir şekilde yer alırlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Haklarımın Bilincindeyim Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 14-15


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Soru : Haklarımızı biliyor muyuz? Haklarımız sınırsız mıdır? Haklarını bilen bir insan, haklarını kullanırken nelere dikkat eder? Söyleyiniz.


Cevap : Haklarımızı bilmek önemlidir, ancak haklarımız sınırsız değildir. Haklarını bilen bir insan, başkalarının haklarına zarar vermemeye ve kurallara uymaya dikkat eder.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Kitap Okuma Hakkım

Can ve arkadaşları, okul kütüphanesinde kitap okuma saatini sabırsızlıkla bekler. Can kütüphaneye girdikten sonra en sevdiği kitabı bulamaz ve çok üzülür. Arkadaşları, Can’ın neden üzgün olduğunu öğrenir ve ona yardım etmek isterler. Hep birlikte kütüphane sorumlusuna gidip durumu anlatırlar.

Kütüphaneci, kitabın başka bir öğrenci tarafından alındığını ve teslim etme tarihi geçtiği hâlde kitabı teslim etmediğini söyler. Can’ın arkadaşları, kitabı bulmak için sınıflarında ve okulda araştırma yaparlar. Sonunda, kitabı okuyan öğrenciyle konuşup geri getirmesini sağlarlar.

Arkadaşlarının yardımıyla kitabına kavuşan Can çok mutlu olur. Can ve arkadaşları, kitaplarını paylaşmanın ve başkalarına yardım etmenin ne kadar önemli olduğunu öğrenirler. Başkalarının kitap okuma haklarına saygı duyulması gerektiği için kitabın teslim süresini geçirmemeye özen gösterirler.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Haklarımızın bilincinde olmanın önemi nedir?


Cevap : Haklarımızı bilmek, hem kendi hakkımızı korumamızı hem de başkalarının hakkına saygı duymamızı sağlar.


2. Kitapları paylaşmak neden önemlidir?


Cevap :  Kitapları paylaşmak, herkesin faydalanmasını sağlar ve arkadaşlık bağlarını güçlendirir.


3. Can’ın yaşadığı durumla karşılaşsaydınız siz ne yapardınız?


Cevap :  Ben de kütüphaneciye haber verir, kitabın geri gelmesi için çözüm arardım.


Etkinlik Zamanı 

Haklarımın bilincinde bir birey olarak diğer arkadaşlarımın da haklarının bilincinde olması için afiş tasarlıyorum.
• Öğretmeninizden sizleri sınıf mevcuduna göre dörderli veya beşerli gruplara ayırmasını isteyiniz.
• Her bir gruba yaşama hakkı, oyun hakkı, eğitim alma hakkı, beden dokunulmazlığı hakkı, dinlenme hakkı, sağlık hakkı gibi çocuk hakları ile ilgili maddeleri kura yöntemi ile dağıtınız.
• Grup arkadaşlarınızla birlikte size çıkan hakka ilişkin kendi yaşamınızdan örnekler sunan bir afiş yapınız.
• Afişinizde slogan, görsel ya da çizim olmasına dikkat ediniz.
• Yaptığınız afişleri sınıf panonuza asınız.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14-15 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 12-13. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı İnsan Hakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 12-13 Sayfa Cevapları öğrencilerin insan haklarının önemini kavramalarını sağlayan etkinliklerle hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler hem haklarını öğrenir hem de bu hakların korunması için sorumluluklarının farkına varırlar. Bu çalışmalar, öğrencilerin adaletli ve duyarlı bireyler olarak yetişmelerine katkı sunar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 12-13. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 1. Ünite İnsan Hakları Metni Etkinlik Cevapları ile temel hak ve özgürlüklerin herkes için geçerli olduğunu anlar. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 12, 13 Sayfa Cevapları ise konunun daha iyi anlaşılmasına ve öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. Böylece bireyler hem kendi haklarını savunmayı hem de başkalarının haklarına saygı duymayı öğrenirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı İnsan Hakları Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 12-13


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları


Soru : “İnsan haklarını inkar etmek, insanlığa meydan okumaktır.” Nelson Mandela (Nelsın Mandela) bu sözüyle ne anlatmak istemektedir? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  İnsan haklarını yok saymak, insanlara değer vermemek ve onların onurunu hiçe saymaktır.


Haklarımız Koruma Altında

İnsanlara yapılan kötülükler, II. Dünya Savaşı’nda çok büyük boyutlara ulaşmıştır. Bunun üzerine dünya barışını ve güvenliğini korumak için bir araya gelen Birleşmiş Milletler Teşkilatı, 10 Aralık 1948’de Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’ni imzalamıştır. Bu belgenin amacı, insan hak ve özgürlüklerinin korunma altına alınmasıdır.

Bizim ülkemiz de bu örgüte üyedir. Dolayısıyla ülkemizde insan hakları devletin güvencesi altındadır. Doğuştan sahip olduğumuz bu haklar, anayasamız sayesinde koruma altındadır. Bu bildirgedeki insan haklarına sadece insan olduğumuz için sahibiz. Bu hakları satın almak, devretmek ya da kazanmak söz konusu değildir.

Bu haklar insan onurunu da güvence altına alır. Ayrıca bu haklar, dünyanın her yerindeki insanlar için geçerlidir. Tüm insanlar, herhangi bir ayrım (din, dil, ırk, cinsiyet, vatandaşlık vb.) gözetilmeksizin yalnızca insan oldukları için temel haklara sahiptir.

Soru :  Aşağıdaki soruları metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. İnsan haklarını korumak için hangi belge imzalanmıştır?


Cevap : Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi.


2. İnsan haklarını koruyacak bir belge olmasaydı dünya nasıl bir yer olurdu?


Cevap :  : İnsanlar haksızlığa uğrar, adaletsizlik artar ve barış olmazdı.


3. İnsan haklarının korunması için uluslararası belgeler dışında ne gibi önlemlere ihtiyaç vardır?


Cevap :  Devletin yasalar çıkarması, insanların bilinçlenmesi ve haklara saygı gösterilmesi gerekir.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Soru : Bu etkinlik ile yetişkinlere kendi hayatımızdan örnekler vererek hak ve özgürlükleri anlattığımız bir hikâye yazalım.

1. Önemli gördüğünüz hak ve özgürlüklerden bir tanesini seçiniz.
2. Seçtiğiniz bu hak ve özgürlük kavramlarını yetişkinlere nasıl anlatırdınız? Düşününüz.
3. Hak ve özgürlüklerinize kendi hayatınızdan örnekler veriniz.
4. Oluşturduğunuz bu hikâyeyi sınıfınızda paylaşınız.


Cevap :

Hikâye Başlık : Özgürce Oynamak

Bir gün okuldan eve dönerken arkadaşlarımla parkta oyun oynamak istedim. Anneme “Biraz parka gidebilir miyim?” diye sordum, o da “Tabii ki, özgürlüğün var ama dikkatli olmalısın.” dedi. Parkta istediğim oyunu seçmek, arkadaşlarımla birlikte eğlenmek bana çok mutlu hissettirdi.

O anda düşündüm; eğer özgürlüğümüz olmasaydı istediğimiz yerde oynayamaz, istediğimiz oyunu seçemezdik. Bu yüzden oyun oynama özgürlüğüm benim için çok değerlidir. Yetişkinlere bu hakkımı anlattığımda, onların da kendi işlerini seçme ve istediklerini yapabilme özgürlüğü olduğunu söyledim. Böylece hak ve özgürlüklerin her yaşta çok önemli olduğunu anladık.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 10-11. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 10-11 Sayfa Cevapları öğrencilerin kendilerini tanımaları ve bireysel haklarını öğrenmeleri için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 10-11 Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 1. Ünite Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları ile konuları daha iyi kavrar ve kendi düşüncelerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 10, 11 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Ben İnsanım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 10-11


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 10 Cevapları


Soru : Hz. Muhammed’in “İnsanlar gümüş ve altın madenlerine benzerler. (…)” hadisinden ne anlıyorsunuz? Söyleyiniz.


Cevap :  İnsanlar değerli madenler gibi farklı özelliklere ve yeteneklere sahiptir; herkesin değeri eşittir ve birbirine saygı göstermeliyiz.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 11 Cevapları


Kırmızı Atkı

Karlı bir kış sabahı Kayra, kendisini soğuktan koruyacak çok sevdiği kırmızı atkısını takmış; okula gitmek üzere hazırlanmıştı. Evinden çıkmış yolda yürürken karın ne kadar güzel yağdığını düşünüyor, bir yandan da havanın soğukluğundan şikâyet ediyordu. Okula yaklaştığı sırada duvarın dibinde yavru bir köpek gördü. Kayra yavru köpeği sevmek için onun yanına gitti. Kayra “Günaydın güzel köpekçik.” dedi ve köpeği sevmek için eğildiğinde soğuk hava nedeniyle köpeğin titrediğini fark etti.

Köpeğin üşümemesi için eve gidip bir battaniye almayı düşündü fakat saatine baktığında okula geç kalacağını fark etti. Köpeğin üşümesine çok üzülen Kayra, o an çok sevdiği kırmızı atkısını çıkardı ve yavru köpeğin üzerine örttü. Yavru köpeğin başını okşadı “Bu atkı seni soğuktan korur. Şimdi gitmem gerek. Hoşça kal köpekçik.” diyerek hızlı adımlarla okulunun yolunu tuttu.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Metinde insanın hangi özellikleri ön plandadır? Kayra neden böyle davranmaktadır?


Cevap :  Kayra’nın empati, yardımseverlik ve merhamet özellikleri ön plandadır; köpeğin üşüdüğünü görünce onu korumak için atkısını paylaşmıştır.


2. Kayra’nın yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız?


Cevap :  Ben de köpeğin üşümemesi için elimi veya üzerimdeki bir şeyi paylaşır, onun rahat etmesini sağlardım.


3. Kayra’nın davranışı insanları diğer canlılardan ayıran hangi özelliklere işaret etmektedir?


Cevap : Kayra’nın davranışı, insanların merhamet, empati ve başkalarına yardım etme yeteneklerine sahip olduğunu göstermektedir.


Etkinlik Zamanı 

İnsan, hayvan ve bitkilerin ortak ve farklı özelliklerini keşfetmeniz için birlikte bu etkinliği yapalım.
• Bir kâğıda hayvan, bitki veya insan resmi çiziniz.
• Çizdiğiniz resimleri öğretmeninize veriniz.
• Öğretmeniniz çizimlerinizi karıştırarak sizlere geri dağıtacak.
• Derste öğrendiğiniz canlılara ait özellikleri de düşünerek size gelen resimdeki
canlıyı tanıtan bir yazı yazınız.
• Yazınızı ve size gelen resimleri sınıf panonuza asınız.


Cevap :  Resimde bir kedi çizildi. Kediler memelidir ve canlıdır. Hareket edebilir, beslenir ve nefes alır. İnsanlar gibi duyguları vardır, ama bitkiler gibi fotosentez yapamazlar. Kedilerin tüyleri vardır, insanlarda ise saç ve ten vardır; bitkilerde ise yaprak ve kök bulunur. Kediler besin aramak ve hareket etmek için hareket eder, bitkiler ise güneşe yönelir ve sabit kalır. Bu şekilde hayvan, insan ve bitkilerin ortak ve farklı özelliklerini görebiliyoruz.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 111-112-113-114-115. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115


Öğrenciler “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 111-112-113-114-115 Sayfa Cevapları” ile ünitenin tüm konularını pekiştirebilir ve eksik oldukları noktaları belirleyebilirler. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin öğrendiklerini uygulamalı olarak test etmelerine olanak sağlar. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, doğru cevapları sunarak öğrenme sürecini destekler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 111-112-113-114-115. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin konuları anlamalarını ve değerlendirmelerini sağlar. “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 111, 112, 113, 114, 115 Sayfa Cevapları”, hem öğretici hem de sınav öncesi tekrar için faydalıdır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


A. Aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. İfade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazan kutucuğu işaretleyiniz. Yanlış olan ifadelerin doğrularını noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

  1. Hareket hâlindeki cisme hareketinin tersi yönünde bir kuvvet uygulanırsa cisim hızlanır.
    D Y Yanlış – Doğru: Cisim yavaşlar.

  2. Paket lastiği esnek bir cisimdir.
    D Y Doğru.

  3. Kuvvetin etkisiyle cisimlerin şekilleri değişmez.
    D Y Yanlış – Doğru: Kuvvetin etkisiyle cisimlerin şekilleri değişebilir.

  4. Mıknatıs; cam, tahta ve kâğıt gibi maddeleri çekmez.
    D Y Doğru.

  5. Mıknatısların N ve S olmak üzere iki kutbu vardır.
    D Y Doğru.

  6. Hareket hâlindeki bir cismi kuvvet uygulayarak durduramayız.
    D Y Yanlış – Doğru: Hareket hâlindeki bir cismi kuvvet uygulayarak durdurabiliriz.


B. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız


1. Kuvvetin cisimleri üzerine etkileri nelerdir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap :

Madde Madde Kuvvetin cisimler üzerine etkileri:

  1. Hareket ettirme: Duran bir cismi hareket ettirebilir.
    Örnek: Masayı iterek hareket ettirmek.

  2. Hızlandırma: Hareket hâlindeki cismi daha hızlı hareket ettirebilir.
    Örnek: Arabanın gaz pedalına basmak.

  3. Yavaşlatma: Hareket hâlindeki cismi yavaşlatabilir.
    Örnek: Bisikletin frenine basmak.

  4. Durdurma: Hareket hâlindeki cismi tamamen durdurabilir.
    Örnek: Topu yakalayarak durdurmak.

  5. Yönünü değiştirme: Cismi farklı bir yöne çevirebilir.
    Örnek: Direksiyonu çevirerek arabayı yönlendirmek.

  6. Şekil değiştirme: Cisimlerin şeklini değiştirebilir.
    Örnek: Oyun hamurunu bükmek, lastiği germek.


2. Mıknatıslar günlük hayatta nerelerde kullanılır? Beş tane örnek veriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Mıknatısların Günlük Hayattaki Kullanım Alanları:

  1. Buzdolabı kapaklarına not veya fotoğraf asmak.
  2. Uzaktan kumandalı oyuncak arabaların motorlarında.
  3. Elektrikli motor ve jeneratörlerde.
  4. Hoparlör ve kulaklıklarda ses üretiminde.
  5. Pusula ve navigasyon cihazlarında yön bulmak için.

C. Aşağıda verilen sözcüklerden uygun olanını kullanarak ifadelerdeki noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :

  1. Mıknatıslar temas gerektirmeyen kuvvet uygular.
  2. Mıknatısların zıt kutupları birbirine çekme kuvveti uygular.
  3. Mıknatıslar demir, nikel, kobalt gibi maddeleri çeker.
  4. Mıknatısın iki kutbu vardır.
  5. Hareketsiz cisme kuvvet uygulayarak cismi hareket ettirebiliriz.
  6. Kuvvet, cisimlerde şekil değişikliğine neden olabilir.
  7. Yaydan çıkan oka etki eden durum kuvvetin hızlandırıcı etkisidir.

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


Ç. Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.


1. Uygulanan kuvvet ortadan kalktığında eski hâline dönebilen cisimlerin altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap : 2. görseli işaretleyiniz.


2. Kuvvetin cisimler üzerindeki etkilerini yazınız. 


Cevap :

  1. Cismi hareket ettirir.
  2. Cismi durdurur.
  3. Cismi yavaşlatır.
  4. Cismi hızlandırır.
  5. Cismi yön değiştirir.
  6. Cisimlerin şeklini değiştirir.

3. Aşağıdaki görsellerden kuvvetin yavaşlatıcı etkisine örnek olanların altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap : 2. görseli işaretleyiniz.


4. Mıknatıslarla ilgili verilen ifadelerden doğru olanların yanındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • Zıt kutuplar birbirini iter. ❌ (Yanlış – Zıt kutuplar birbirini çeker.)

  • Aynı kutuplar birbirini iter. ✅

  • Hepsi çubuk şeklindedir. ❌ (Yanlış – Mıknatıslar farklı şekil ve boyutlarda olabilir.)

  • Mıknatısın iki kutbu vardır. ✅


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


5. Mıknatıs tarafından çekilen maddelerden üç tanesini yazınız. 


Cevap : Demir, Çivi Nikel, Kobalt ve Toplu iğne


6. Aşağıdaki araçlardan yapısında mıknatıs bulunmayanların altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap : 2. görseli işaretleyiniz.


7. Hareket hâlindeki otomobilin gaz pedalına basıldığında kuvvet, cisim üzerinde hangi etkiyi yapar? Yazınız.


Cevap : Otomobilin hızlanmasını sağlar.


8. Aşağıdaki mıknatıslar birbirlerini çektiğine göre 1, 2 ve 3 ile numaralandırılmış kutupların neler olabileceğini uygun yerlere yazınız. 


Cevap : N-S-N sıralanak şekilde kutucukları doldurunuz.


9. Aşağıdaki mıknatıs çiftlerinden birbirini çekenlerin yanındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


D. Kutucuklarda verilen durumlara uygun örnek olaylar bularak yanlarındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Kuvvet cisimleri hızlandırabilir =

  1. Araba gaz pedalına basıldığında hızlanır.
  2. Bisiklet sürücüsü pedalı hızla çevirdiğinde bisiklet hızlanır.
  3. Rüzgârla yelkenli tekne daha hızlı hareket eder.
  4. Futbol topuna tekme atıldığında top hızlanır.
  5. Kaykaycı iterek kaykayı hızlandırır.

Kuvvet cisimleri yavaşlatabilir =

  1. Araba fren yaptığında yavaşlar.
  2. Bisiklet sürücüsü pedalı bırakınca bisiklet yavaşlar.
  3. Kaykaydaki kişi freni kullanınca yavaşlar.
  4. Topa elle dokunarak hızını azaltmak.
  5. Rüzgârla hareket eden balon yavaşlayan bir engelle karşılaşınca durur.

Kuvvet cisimleri durdurabilir =

  1. Araba fren ile tamamen durdurulur.
  2. Topa elle müdahale ederek durdurmak.
  3. Salıncağı tutarak durdurmak.
  4. Bisikleti ayağımızla durdurmak.
  5. Kaykayı engel önünde durdurmak.

Kuvvet cisimlerin yönünü değiştirebilir =

  1. Futbol topuna yandan tekme atmak yönünü değiştirir.
  2. Araba direksiyonu çevirince yön değiştirir.
  3. Kaykaycı kaykayı sağa veya sola iter.
  4. Topu rakibe pas vermek için yönünü değiştirmek.
  5. Salıncağı yan itmek yön değiştirir.

Kuvvet cisimlerin şekillerini değiştirebilir =

  1. Oyun hamurunu sıkmak.
  2. Lastiği çekmek.
  3. Süngeri bastırmak.
  4. Yayı germek.
  5. Alüminyum folyoyu bükmek.

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


E. İki çubuk mıknatıs düzenekteki gibi ip yardımıyla durmaktadır. Buna göre


A. Mıknatısların birbirini çekebilmesi için 1, 2, 3 ve 4 nolu kısımların hangi kutuplar olabileceğini aşağıya çizerek gösteriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115 Cevapları”

B. Mıknatısların birbirini itmesi için 1, 2, 3 ve 4 nolu kısımların hangi kutuplar olabileceğini aşağıya çizerek gösteriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 115 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 106-107-108-109-110. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110


Öğrenciler “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları” ile mıknatısların uyguladığı kuvveti daha iyi anlayabilirler. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin mıknatısların yönlerini ve etkilerini gözlemlemelerini sağlar. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, doğru cevaplarla öğrenme sürecini destekler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 106-107-108-109-110. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite 2. BÖLÜM: MIKNATISLARIN UYGULADIĞI KUVVET : 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin uygulamalı olarak mıknatıs kuvvetlerini deneyimlemesini sağlar. “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 106, 107, 108, 109, 110 Sayfa Cevapları”, konunun pekişmesine ve anlaşılmasına katkı sunar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


1. Aşağıda balonların içinde verilen maddeleri inceleyiniz. Bunlardan mıknatıs tarafından çekilenleri kırmızıya, çekilmeyenleri maviye boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


2. Aşağıdaki mıknatısların kutuplarını dikkate alarak her bir durumda “itme” ya da “çekme” sözcüklerinden uygun olanını yazarak noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :

  1. Mıknatıslar birbirine çekme kuvveti uygular.
  2. Mıknatıslar birbirine itme kuvveti uygular
  3. Mıknatıslar birbirine çekme kuvveti uygular.
  4. Mıknatıslar birbirine itme kuvveti uygular.

3. Aşağıdaki mıknatıslar birbirini ittiğine göre 1, 2 ve 3 ile numaralandırılmış kutuplara hangi harfler yazılmalıdır? Arkadaşlarınıza sözlü olarak açıklayınız.


Cevap :  Birinci görsel ; 1N – S ikinci görsel 2N – S3 olarak ifade edilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


4. Aşağıda verilen görsellerde mıknatısların kullanıldığı alet ve eşyaların altındaki kutucukları “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


Soru : Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

MÜHENDİSLİK TASARIM BASAMAKLARI
Konu: Mıknatısların Günlük Yaşamdaki Kullanım Alanları

PROBLEMİN TANIMI = Günlük yaşamda mıknatısın hangi alanlarda işe yarayacağını ve kullanım kolaylığı sağlayacağını belirlemek.

ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA) = Mıknatısın özellikleri, çeşitleri ve farklı cihazlarda kullanım örnekleri hakkında kitap, internet ve görsellerden bilgi toplamak.

HAYAL ETME VE BULUŞ = Mıknatısın çeşitli cihazlarda ve günlük eşyalarımızda nasıl kullanılabileceğini hayal etmek ve farklı fikirler üretmek.

TASARIM YAPMA / PLANLAMA = Toplanan bilgilere göre mıknatısın kullanılacağı bir günlük yaşam uygulaması veya basit bir cihaz tasarlamak.

UYGULAMA = Tasarlanan uygulamayı model veya çizim ile somut hâle getirmek, mıknatısın etkilerini göstermek.

TEST ETME VE GELİŞTİRME = Tasarlanan modeli deneyerek mıknatısın işlevselliğini test etmek, eksiklikleri belirleyip geliştirmek.

DEĞERLENDİRME = Tasarımın günlük yaşamda pratikliğini ve mıknatıs kullanımının verimliliğini değerlendirmek, sonuçları arkadaşlarla veya öğretmenle paylaşmak.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


Soru : Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız.


Cevap :

Mıknatısların Günlük Yaşamdaki Kullanım Alanları – Tanıtım Metni

Mıknatıslar, günlük yaşamımızda birçok alanda karşımıza çıkar. Evlerimizde buzdolabı kapaklarını kapalı tutmak, elektronik cihazların çalışmasını sağlamak ve uzaktan kumandalı oyuncakları hareket ettirmek için mıknatıs kullanılır.

Ayrıca bilgisayarlar, hoparlörler, manyetik kilitler ve saatlerde de mıknatısların işlevi vardır. Mıknatıslar, dokunmadan cisimleri çekebilme özelliği sayesinde kolaylık ve güvenlik sağlar.

Farklı şekil ve büyüklüklerde üretilen mıknatıslar, hem günlük yaşamda hem de teknolojik cihazlarda önemli bir rol oynar. Kullanımı basit, etkisi güçlü olan mıknatıslar, hayatımızı daha pratik ve güvenli hâle getirir.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 104-105. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Mıknatısların Günlük Yaşamdaki Kullanım Alanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105


Öğrenciler “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 104-105 Sayfa Cevapları” ile mıknatısların günlük yaşamda nasıl kullanıldığını öğrenebilirler. Bu sayfalar, mıknatısların kullanım alanlarını göstererek öğrencilerin kavramları somut örneklerle anlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, doğru cevaplarla öğrenme sürecini destekler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 104-105. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite 2. BÖLÜM: MIKNATISLARIN UYGULADIĞI KUVVET : Mıknatısların Günlük Yaşamdaki Kullanım Alanları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin günlük hayatta mıknatısları tanımasını ve deneyimlemesini sağlar. “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 104, 105 Sayfa Cevapları”, eksik bilgilerin tamamlanmasına ve konunun daha iyi anlaşılmasına katkı sunar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mıknatısların Günlük Yaşamdaki Kullanım Alanları Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 104-105


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


Soru : Birçoğunuzun oynamaktan keyif aldığı uzaktan kumandalı oyuncak arabaların içinde mıknatıs olduğunu biliyor musunuz? Acaba mıknatıslar günlük yaşamda nerelerde kullanılır (Görsel 3.11)?


Cevap :  Mıknatıslar günlük yaşamda uzaktan kumandalı oyuncak arabalarda, buzdolabı kapaklarında, hoparlörlerde, bilgisayar ve televizyon gibi elektronik cihazlarda, manyetik kilitlerde ve bazı oyuncaklarda kullanılmaktadır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


Soru : Mıknatısların günlük yaşantımızda birçok farklı alanda kullanıldığını gördünüz. Mıknatısları, günlük yaşantımızda başka hangi alanlarda kullanabiliriz? Fikirlerinizi arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap : Mıknatısları günlük yaşamda manyetik kartlarda, buzdolabı notluklarında, elektrik motorlarında, hoparlörlerde, metal dedektörlerinde ve bazı tıbbi cihazlarda kullanabiliriz.



 

Our Score
error: Content is protected !!