4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 50-51. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Adalet ve Eşitliği Sağlıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 50-51 Sayfa Cevapları öğrencilerin adalet ve eşitliği sağlamayı anlamalarını hedefleyen etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda adaletli davranışlar sergileyerek eşitliği gözetirler. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 50-51. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 3. Ünite Adalet ve Eşitliği Sağlıyoruz Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve adaletin önemini öğrenirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 50, 51 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Adalet ve Eşitliği Sağlıyoruz Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 50-51


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru :  Mustafa Kemal Atatürk’ün cumhurbaşkanlığı döneminde kadınlara iş hayatında yer alma, seçme ve seçilme hakkı gibi haklar tanınmıştır. Bu hakların tanınması adalet ve eşitliğin sağlanmasına nasıl katkı sağlamıştır? Söyleyiniz.


Cevap : Kadınlara iş hayatında yer alma, seçme ve seçilme hakkı tanınması, kadınların toplumda eşit bir konuma gelmesini sağlamış, fırsat eşitliği yaratarak adaletin güçlenmesine katkıda bulunmuştur. Böylece kadınlar da karar süreçlerine katılarak toplumsal yaşamda aktif rol almıştır.


Okuma Metni Eşitlik Ülkesi 

Yüksek dağların arasında kalan ve krallıkla yönetilen bir ülke vardı. Bu ülkenin kralı, ülkeyi kendi koyduğu kurallar ile yönetiyordu. Bu yönetim şeklinden memnun olmayan halk, kraldan korktuğu için ona tepki gösteremiyordu. Yolu buraya düşen bir gezgin halkın bu durumunu görünce çok üzüldü. Ülkedeki eşitsizliği ve adaletsizliği bitirmek için planlar yapmaya başladı. En iyi çözümün kral ile konuşmak olduğuna karar verdi. Halktan temsilcileri de yanına alarak kralın huzuruna çıktı. Halkın bu eşitsizlik ve adaletsizlik yüzünden mutsuz olduğunu, yaşam şartlarının iyi olmadığını anlattı.

Kral, bu söylenenlerin doğru olup olmadığını halka sormak için bir oylama yaptı. Bu oylama sonucu halkın büyük çoğunluğu var olan kurallardan memnun olmadıklarını belirtti. O günden sonra kral, koyduğu kurallarda eşitlik ve adalete önem vereceğine dair halkına söz verdi ve kuralları halk ile belirleyerek ülkeye eşitliği getirdi.


Soru : Aşağıdaki soruları, metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Metinde bahsedilen ülkenin kralı, ülkesini nasıl yönetmektedir?


Cevap : Metinde bahsedilen kral, ülkeyi kendi koyduğu kurallarla yönetmekte ve halkın görüşünü dikkate almamaktadır.


2. Ülkenin eşitlik ve adaletle yönetilmesi halk için neden önemlidir?


Cevap : Ülkenin eşitlik ve adaletle yönetilmesi halk için önemlidir çünkü herkesin hakları korunur, yaşam koşulları adil olur ve halkın mutluluğu ve güveni sağlanır.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği inceleyiniz. Doğru olduğunu düşündüğünüz okları takip ederek etkinlik sonunda hangi ifadeye ulaştığınızı işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50-51 Cevapları”

Soru : Aşağıdaki etkinliği inceleyiniz. Doğru olduğunu düşündüğünüz okları takip ederek etkinlik sonunda hangi ifadeye ulaştığınızı işaretleyiniz.


Cevap :

Başlık: “Bir Parkta Adalet”

Hikaye:

Bir parkta çocuklar oyun oynuyordu. Kaydırakta sırayla kaymak yerine bazı çocuklar öne geçmeye başladı. Bunu gören öğretmen, herkese eşit davranılması gerektiğini hatırlattı. Çocuklar sıraya girerek adil bir şekilde kaymaya başladılar. Böylece herkes sırayla kayarak hem eğlendi hem de adaletin önemini öğrendi.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 48-49. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Kanunlarla Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 48-49 Sayfa Cevapları öğrencilerin kanunlar karşısında eşitliği anlamalarını sağlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda kanunlara saygı göstererek eşitlik ilkesini uygularlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 48-49. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 3. Ünite Kanunlarla Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve eşitliği sağlamak için doğru davranışlar geliştirmeyi öğrenirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 48, 49 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Kanunlarla Eşitlik Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 48-49


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları düşünerek yanıtlayınız. Yanıtlarınızı kısa cümlelerle defterinize yazınız.


1. Bir kişi kuralları çiğnediğinde ceza almazsa diğer kişiler ne hisseder?


Cevap : Haksızlık olduğunu düşünür ve güvensizlik hissederler.


2. Öğrencilerin kıyafetlerine, konuştukları dile ya da fiziksel özelliklerine göre ayrılması doğru mudur? Neden?


Cevap : Doğru değildir; çünkü herkes eşit haklara sahiptir.


3. Yasaların herkese eşit uygulanmadığı bir toplumda insanlar nasıl hisseder?


Cevap : Kaygılı, huzursuz ve adaletsiz hissederler.


4. Bir toplumda herkes eşit haklara sahip olursa insanlar arasında ilişkiler nasıl olur?


Cevap : İnsanlar arasında güven, saygı ve dayanışma artar.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Okuma Metni Veda Hutbesi 

(…) “Ey İnsanlar! Kadınların haklarını gözetmenizi ve bu hususta Allah’ tan korkmanızı tavsiye ederim. (…) Sizin kadınlar üzerinde, onların da sizin üzerinizde hakları vardır.”

(…) “Biliniz ki Rabbiniz birdir, atanız da birdir. Bütün insanlar Âdem’den gelmiş, Âdem de topraktan yaratılmıştır. Arap’ın Arap olmayana, Arap olmayanın Arap’a, beyazın siyaha, siyahın da beyaza hiçbir üstünlüğü yoktur. ” (…)


Soru :  Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Bir toplumda kadınlara adil davranmak neden önemlidir? Kadınların haklarını korumak toplumu nasıl etkiler?


Cevap : Kadınlara adil davranmak toplumsal dengeyi sağlar ve toplumda barış, güven ile dayanışmayı artırır.


2. Kadınlara saygı göstermek, neden hem dinî hem de insani bir görev olabilir?


Cevap : Çünkü kadınlara saygı göstermek hem Allah’ın emri hem de insan olmanın gereğidir.


3. Metinde insanlar arasında üstünlük olup olmadığına dair belirtilen düşünceleri belirleyiniz. Bu düşüncelere katılıyor musunuz? Neden?


Cevap : İnsanlar arasında ırk, renk veya soy bakımından üstünlük yoktur; katılıyorum çünkü herkes eşit haklara sahiptir.


4. Metinde renkleri farklı olan insanlar arasında bir fark olmadığı belirtiliyor. Sizce insanların eşit olması gerektiği niçin vurgulanmıştır?


Cevap : İnsanların eşit olması, adalet ve toplumsal huzurun sağlanması için vurgulanmıştır.


5. Metinde geçen haklar konusu sizi hangi düşüncelere sevk etti? Haklara saygı neden önemlidir?


Cevap : Haklara saygı, toplumda adaletin ve bireylerin güvenliğinin korunmasına yol açar; bu nedenle önemlidir.


Soru : “Veda Hutbesi” metninden de yararlanarak eşitlik temalı kısa bir hikâye yazınız.


Cevap :

Eşitlik Temalı Hikâye

Bir köyde Ali ve Zeynep adında iki arkadaş yaşarmış. Ali’nin ailesi çiftçilik yaparken, Zeynep’in ailesi terzilikle uğraşırmış. Köyde bazı çocuklar, Ali’nin daha fazla çalıştığını düşündükleri için onun daha üstün olduğunu söylermiş. Zeynep ise “Herkesin farklı işleri ve yetenekleri var; bu bizi eşit yapar.” demiş.

Bir gün köyde büyük bir festival düzenlenmiş. Ali ve Zeynep, festivalde birlikte çalışarak oyunlar, yiyecekler ve gösteriler hazırlamışlar. Herkesin emeği eşit sayılmış ve köy halkı birlikte eğlenmiş. Ali ve Zeynep, bu deneyimden insanların meslekleri, renkleri veya işleri ne olursa olsun eşit olduğunu anlamışlar.

Sonuç olarak köydeki herkes, birbirine saygı göstererek eşit haklara sahip olmanın önemini kavramış.


Soru : Eşitlik ve adaletle ilgili bir haber, hikâye veya görsel vb. bularak bir sonraki derse getiriniz. Getirdiğiniz materyalleri ders bitiminde inceleyiniz.


Cevap :

Haber Başlığı: “Okulda Yeni Uygulama: Tüm Öğrencilere Eşit Fırsatlar”

Haber Metni: Bir ilkokul, tüm öğrencilerin eşit şekilde eğitim alabilmesi için sınıflarda ek kaynaklar ve destek programları başlattı. Öğrencilerin başarılarını ölçmek yerine her çocuğun yeteneklerini geliştirmeye odaklanan okul, eşitlik ve adaletin önemini göstermiş oldu.


Hikaye Başlığı: “Herkes Eşittir”

Hikaye: Küçük bir kasabada yaşayan çocuklar, oyun oynarken farklılıklarından ötürü ayrımcılık yapıldığını fark etmişler. Bir gün öğretmenleri hepsini eşit haklara sahip olduklarını hatırlatmış. Artık herkes sırayla oynuyor, herkesin fikri dinleniyor ve kimse diğerinden üstün görülmüyormuş. Böylece kasabadaki çocuklar eşitliğin ve adaletin değerini öğrenmiş.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 46-47. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Farklılıklarımızla Eşitiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 46-47 Sayfa Cevapları öğrencilerin farklılıklar içinde eşitliği anlamalarını sağlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda eşitlik ilkesini uygulama fırsatı bulurlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 46-47. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 3. Ünite Farklılıklarımızla Eşitiz Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve eşitliğin önemini öğrenirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 46, 47 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Farklılıklarımızla Eşitiz Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 46-47


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


Soru :  Yandaki görselde ne anlatılmak istenmektedir? Söyleyiniz.


Cevap : Görsel, elma toplama işini kolaylaştırmak için yükseltici araçların kullanıldığını ve bu sayede verimin artırıldığını göstermektedir. Yükselticiler sayesinde elma ağaçlarının yüksek dallarına rahatça ulaşılmakta ve toplama işlemi daha etkin bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Bu durum, tarım ve bahçecilikte pratik yöntemler ve teknolojik araçların nasıl faydalı olabileceğini ortaya koymaktadır.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Okuma Metni Gıdaya Erişim 

Dünya üzerinde yaşanan açlık sorunu; son dönemlerde yaşanan savaşlar, iklim krizi ve salgın hastalıklar gibi pek çok nedenden dolayı artış göstermiştir. Gıdaya erişimde zorlanan en önemli grup ise çocuklardır. Çocukların sağlıklı bir gelişim gösterebilmesi için yeteri kadar besin tüketmesi gerekir. Yeteri kadar besin tüketemeyen çocuklar gelişim açısından geri kalır, öğrenmede güçlük yaşar, bu çocukların dikkat süreleri kısalır, hastalıklara karşı vücut dirençleri zayıflar.

Her çocuğun sağlıklı gıdaya ulaşabilmeye hakkı vardır. Dünyadaki gıdaya erişimde yaşanan eşitsizliği ortadan kaldırmak için tüm ülkelerin birlikte hareket etmesi gerekmektedir. Dünyadaki gıda sorununu bitirmek için Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü, Uluslararası Tarımsal Kalkınma Fonu (IFAD), Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF), BM Dünya Gıda Programı (WFP) ve Dünya Sağlık Örgütü (WHO) birlikte çalışmaktadır.
Unicef Türkiye genel ağ adresinden alınmıştır (Erişim tarihi: 02.06.2022).


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Her çocuk neden gıdaya erişim sağlamalıdır?


Cevap : Her çocuk, sağlıklı bir şekilde büyüyüp gelişebilmesi ve öğreniminde başarılı olabilmesi için gıdaya erişim sağlamalıdır.


2. Gıdaya erişim sorunu yaşayan çocuklar ne gibi sorunlar yaşar?


Cevap : Gıdaya erişim sorunu yaşayan çocuklar gelişim geriliği, öğrenmede güçlük, kısa dikkat süresi ve zayıf bağışıklık gibi sorunlar yaşar.


3. Açlık sorunuyla mücadelede iş birliğinin önemi nedir?


Cevap : Açlık sorunuyla mücadelede iş birliği, kaynakların etkili kullanılması, gıda eşitsizliğinin azaltılması ve çocukların ihtiyaçlarının karşılanması için önemlidir.


Soru : Aşağıda verilen tabloyu uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

Adalet ve Eşitlik ile İlgili Karşılaştığınız Sorunlar Çözüm Önerileriniz
1. Sınıfta bazı öğrencilerin sürekli öncelik verilmesi Öğrencilerin eşit şekilde fırsat almasını sağlamak
2. Oyun alanında bazı çocukların dışlanması Her çocuğun oyunlara katılım hakkını desteklemek
3. Kantinde bazı öğrencilerin sırayı beklememesi Sıra kurallarının uygulanmasını sağlamak
4. Grup çalışmalarında fikirlerin dikkate alınmaması Her öğrencinin görüşünün dinlenmesini teşvik etmek
5. Okul kütüphanesindeki kitapların adil paylaşılmaması Kitapların eşit sürelerle kullanılmasını düzenlemek

Soru : Eşitlik ve adalet kavramlarını derste öğrendiklerinizi de düşünerek kendi cümlelerinizle tanımlayınız.


Cevap :

Eşitlik: İnsanların farklılıklarına bakılmaksızın hak ve fırsatlara eşit şekilde sahip olmalarıdır.

Adalet: Herkesin haklarının korunması ve hakkaniyetli bir şekilde davranılmasıdır.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 44-45. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Hepimiz Farklıyız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 44-45 Sayfa Cevapları öğrencilerin farklılıkları anlamalarını ve kabul etmelerini sağlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler, çeşitliliğin toplum için önemini kavrar ve günlük yaşamda farklılıklara saygı göstermeyi öğrenirler. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 44-45. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 3. Ünite Hepimiz Farklıyız Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve farklılıklara hoşgörü ile yaklaşmayı öğrenirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 44, 45 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hepimiz Farklıyız Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 44-45


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


“İyi siyah veya iyi beyaz olmak gibi bir durum yoktur. İyi veya kötü insanlar vardır..”
Soru :  Malcolm X (Malkım İks) bu sözüyle ne anlatmak istemektedir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : Malcolm X bu sözüyle, insanların ten rengine veya dış görünüşüne göre değil, davranışlarına ve karakterlerine göre değerlendirilmeleri gerektiğini anlatmak istemektedir; yani iyi ve kötü insanların ayrımının ırk veya renk üzerinden yapılamayacağını vurgulamaktadır.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Okuma Metni Farklılıklara Saygı Duyuyorum 

Merhaba benim adım Barış. Bu da arkadaşım Cho Hee (Ço Hi). Size arkadaşımla tanışma hikâyemizi anlatmak istiyorum. Bir gün öğretmenimiz sınıfta “Mektup Arkadaşım” adlı bir proje olduğundan bahsetti. Bu proje ile farklı ülkelerdeki yaşıtlarımızla tanışabilecek, onların kültürleri hakkında bilgiler edinebilecekmişiz. İlk başta projeye katılmak istememiştim. Çünkü farklı kültürlere ilişkin yeterli bir bilgim yoktu ve çekiniyordum. Proje başladıktan birkaç hafta sonra bana da bir mektup geldi. Mektubu biraz ilgisiz bir şekilde okudum.

Mektubu gönderen Cho Hee; Türkiye’yi, kültürümüzü ve düşüncelerimizi bilmediğini fakat kültürümüzü ve düşüncelerimizi çok merak ettiğini yazmıştı. Onun bu merakı beni heyecanlandırmıştı. Cho Hee’ye ülkemizi, kendi kültürümüzü, düşüncelerimizi, yaşam şeklimizi anlatan uzun bir mektup yazdım. Daha sonra Cho Hee de bana Güney Kore’yi, kendi kültürünü, düşüncelerini ve yaşam şekillerini anlatan bir mektup yazdı. Dostluğumuz böylece başlamış oldu. Bu projeyle beraber farklı kültürden bir insanı tanımanın çok heyecan verici olduğunu keşfettim. Farklı kültürlere saygı duydum ve dünyayı farklılıkların renklendirdiğini fark ettim.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Barış ilk başta neden Mektup Arkadaşım projesine katılmaya çekinmiş olabilir?


Cevap : Barış, farklı kültürlere ilişkin yeterli bilgisi olmadığını düşündüğü için projeye katılmaya çekinmiş olabilir.


2. Farklı kültürleri tanımak neden önemlidir?


Cevap : Farklı kültürleri tanımak, insanların birbirine saygı duymasını sağlar, önyargıları azaltır ve dünyayı daha zengin ve renkli kılar.


3. Barış’ın Türk ve Kore kültürleri ile ilgili ulaştığı farklılıklar nelerdir?


Cevap : Barış, Türk ve Kore kültürleri arasında yaşam şekilleri, düşünceler ve gelenekler açısından farklılıklar olduğunu fark etmiştir.


Soru : Bu etkinlik sayesinde farklılıkların güzel olduğunu göreceğiz.

1. Öğretmeninizden yardım alarak yazı tahtasının ortasına bir çizgi çiziniz.
2. Bu çizgiyle ayırdığınız bölümleri, bir ve iki numaralı akvaryum olarak adlandırınız.
3. Öğretmeninizden bir numaralı akvaryuma bir balık resmi çizmesini isteyiniz.
4. Daha sonra öğretmeninizin çizdiği balığın aynısını sırayla tahtaya çıkıp çiziniz.
5. Arkadaşlarınızdan iki numaralı akvaryuma diledikleri bir deniz canlısını çizmelerini isteyiniz.
6. Çizimler bittikten sonra iki akvaryumdaki çizimlerin ortak ve farklı yönlerini karşılaştırınız. Çizimlerin neden farklı olduğunu tartışınız.
7. Farklılıkların yaşamı güzelleştirdiği ve bu nedenle farklılıklara saygı duymanın önemi üzerine düşüncelerinizi paylaşınız.


Cevap :

  1. Bir numaralı akvaryumdaki balıklar birbirinin aynısı olduğu için ortak yönleri aynı şekil ve renktedir.
  2. İki numaralı akvaryumdaki deniz canlıları farklı şekil, renk ve boyutlara sahiptir.
  3. Farklı çizimler, her öğrencinin kendi yaratıcılığını ve bireysel özelliklerini yansıttığını gösterir.
  4. Bu etkinlik, farklılıkların yaşamı daha ilginç ve güzel kıldığını anlamamıza yardımcı olur.
  5. Farklılıklara saygı duymak, başkalarının fikir ve özelliklerini kabul etmekle ilgilidir.
  6. Ortak ve farklı yönleri fark etmek, empati ve hoşgörüyü geliştirmemizi sağlar.
  7. Sonuç olarak, herkesin farklı olduğunu kabul etmek, toplumsal uyum ve birlik için önemlidir.


 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41 Sayfa Cevapları öğrencilerin 2. ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerini ve hak ile özgürlük konularında bilinç kazanmalarını sağlayacak etkinlikleri içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde işlenen konuları tekrar ederek günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu süreç, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrendiklerini ölçer ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 38, 39, 40, 41 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


A. Aşağıda verilen ifadelerdeki boşlukları uygun şekilde doldurunuz. 


Cevap :

  1. Düşüncelerimi hiçbir kısıtlama veya baskı olmaksızın özgür bir şekilde ifade etme hakkım vardır.
  2. Çocuk Hakları Sözleşmesi, çocukların haklarını korumakta ve ihlâl edilmesini önlemektedir.
  3. İnsanlar, en başta kendileri olmak üzere ailelerine, arkadaşlarına ve çevrelerine karşı sorumluluk bilincine sahip olmalıdırlar.
  4. Karşılaştığımız sorunlara karşı demokratik çözümler üretmeliyiz.
  5. Hak ve özgürlüklerimizi kullanırken başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı göstermeliyiz.

B. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Bağımsızlık, hak ve özgürlüklerimizi kullanmak için önemlidir.
  2. (Yanlış) Hak ve özgürlükler ile ilgili sorunların tamamında bir kurumdan yardım almam gerekir.
  3. (Yanlış) Sadece kendime ve sevdiklerime karşı sorumluluklarım vardır.
  4. (Doğru) Çocuk Hakları Sözleşmesi; din, dil, ırk, renk ve cinsiyet gözetmeden bütün çocukları kapsamaktadır.
  5. (Doğru) Bütün insanlar, doğuştan birtakım haklara sahiptir.

C. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. İnsanların sorumlulukları zamanla değişmektedir. Sorumluluklarımız, yaşamımızda üstlendiğimiz rollere göre farklılaşmaktadır. İnsanların insan oldukları için üstlendikleri sorumluluklar var mıdır? Araştırınız.


Cevap : İnsanlar insan oldukları için üstlendikleri sorumluluklar vardır; örneğin başkalarına zarar vermemek, hak ve özgürlüklere saygı göstermek, çevreyi korumak gibi evrensel sorumluluklar herkes için geçerlidir.


2. Dünya üzerinde en çok hangi çocuk hakkının ihlal edildiğini düşünüyorsunuz? İhlal edildiğini düşündüğünüz bu hak ile ilgili bir gazete haberi bularak bu habere ilişkin düşüncelerinizi paylaşınız. Bu hakkın ihlal edilmesinde hangi faktörler etkilidir? Araştırınız.


Cevap : Dünya üzerinde en çok ihlal edilen çocuk haklarından biri eğitim hakkıdır. Örneğin, savaş bölgelerinde çocuklar okula gidememekte, eğitimden mahrum kalmaktadır. Bu durum, savaş, yoksulluk ve ekonomik zorluklar gibi faktörlerden kaynaklanmaktadır.


3. Yalnız çocukların değil yetişkinlerin de hak ve özgürlükleri ihlal edilebilmektedir. Çevrenizdeki yetişkinlere hangi hak ve özgürlüklerinin ihlal edildiğini ve bu ihlallere nasıl çözüm bulduklarını sorunuz. Çocukların buldukları çözümler ile yetişkinlerin çözümleri arasında fark var mıdır? Araştırınız.


Cevap : Yetişkinlerin hak ve özgürlükleri de ihlal edilebilmektedir; örneğin iş yerinde eşit ücret hakkı, ifade özgürlüğü veya sosyal güvenlik hakları kısıtlanabilir. Çocuklar genellikle öğretmen veya aileye başvururken, yetişkinler resmi kurumlara, sendikalara veya yasal yollara başvurarak çözüm ararlar; dolayısıyla çözüm yolları yaşa ve haklara göre farklılık gösterir.


Ç. Aşağıda verilen kavramların anlamlarını araştırınız. Bu kavramlar neden önemlidir? Söyleyiniz.

1. İnsan Onuru 2. Düşünce ve İfade Özgürlüğü 3. Anayasa 4. Demokrasi


Cevap :

  • İnsan Onuru: Her insanın saygı görmeyi hak ettiği değer ve kıymettir. Önemlidir çünkü insan haklarının temelini oluşturur ve kişilerin haklarına saygı gösterilmesini sağlar.

  • Düşünce ve İfade Özgürlüğü: İnsanların düşündüklerini açıkça söyleyebilme ve ifade edebilme hakkıdır. Önemlidir çünkü bireylerin özgürce iletişim kurmasını ve toplumsal gelişimi sağlar.

  • Anayasa: Bir ülkenin temel hukuk kurallarını ve vatandaşların haklarını belirleyen belgedir. Önemlidir çünkü hak ve özgürlükleri güvence altına alır ve toplumda düzeni sağlar.

  • Demokrasi: Halkın kendi iradesiyle yönetime katıldığı ve karar süreçlerine etkili olduğu yönetim biçimidir. Önemlidir çünkü eşit hak, adalet ve özgürlüklerin uygulanmasını mümkün kılar.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


D. Aşağıda verilen soruları yanıtlayınız. 


1. Seda, arkadaşları ile sokakta top oynamaktadır. Seda ve arkadaşlarının topu komşularının bahçesine girmiştir. Bu duruma çok sinirlenen komşuları, Seda ve arkadaşlarına bu sokakta top oynayamayacaklarını söylemiştir. Seda sokakta top oynayabileceklerini, sokağın kimseye ait olmadığını söyleyerek hakkını savunmuştur.

Seda ve arkadaşları hangi konuda kısıtlanmak istenmiştir? İşaretleyiniz.


Cevap : Hak


2. Ali, arkadaşları ve öğretmenleri tarafından sorumluluklarını yerine getirmeye özen gösteren bir öğrenci olarak görülmektedir. Evde odasını toplamaya özen gösterir. Okulda verilen sorumlulukları yerine getirir ve ödevlerini tamamlar. Çevresine karşı da sorumluluk bilinciyle dolu olan Ali, arkadaşları ile birlikte sosyal sorumluluk projesi geliştirmiştir. Bununla birlikte ailesi tarafından basketbol kursuna yazdırılmış ancak kursun çalışmalarına katılmamıştır. Ali’nin kurs günü ve saatini bilmesine rağmen kursa gitmemesi dikkat çekmiştir.

Ali, aşağıdaki durumlardan hangisini yaşıyor olabilir? İşaretleyiniz.


Cevap : Basketbola ilgi duymamaktadır.


3. Çocuklar sağlık, eğitim, düşünce ve oyun gibi haklara sahiptir. Bu haklar devletler tarafından Çocuk Hakları Sözleşmesi ile koruma altına alınmıştır. Buna rağmen dünya üzerinde çeşitli işlerde çalıştırılan çocuklar bulunmaktadır. Moni’de bu çocuklardan biridir. Okula gitmesi gereken saatte nikâh şekeri imal eden bir dükkânda çalıştırılmaktadır.

Moni’nin öncelikli olarak ihlal edilen hakkını işaretleyiniz.


Cevap : Eğitim


4. İpek, arkadaşları ile teneffüslerde oynamaktadır. Arkadaşlarından Selim, her teneffüste kendi sevdiği oyunların oynanmasını istemektedir. İpek, düşüncelerini söylemek istediğinde Selim dinlememekte veya arkadaşının sözünü kesmektedir.

İpek’in ihlal edilen hakkı için öncelikle uygulayacağı çözüm aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.


Cevap : Selim’le konuşarak anlaşmalıdır.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


5. Millî Mücadele yıllarında Türk milletinin yaşadığı zorluklar karşısında gösterdiği mücadele, aşağıdaki değerlerden hangisine sahip olduğunu gösterir? İşaretleyiniz.


Cevap : Sorumluluk


6. “Herhangi bir koşulla sınırlanma ya da zorlanmaya bağlı olmaksızın düşünme ve davranmadır.”

Yukarıda açıklaması verilen kavramı işaretleyiniz.


Cevap : Özgürlük


7. Aşağıdaki seçeneklerden kendimize karşı sorumluluklarımızdan olmayanı işaretleyiniz.


Cevap : Aile bireylerine saygılı olmak


8. Aşağıdaki davranışlardan hangisini yaparsak insanlığın ortak mirasına karşı sorumluluğumuzu yerine getirmiş oluruz? İşaretleyiniz.


Cevap : Doğal, tarihî ve kültürel varlıkları tanıtırsak


9. Hasta olduğu hâlde hastaneye gidemeyen ve buna bağlı olarak da tedavi olamayan bir çocuk hangi hakkını kullanamamış olur? İşareleyiniz.


Cevap : Sağlık hakkı


10. Bireyler haksızlığa uğradığı zaman yapması gereken davranışı işaretleyiniz.


Cevap : Uzlaşmak


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


E. Aşağıda verilen zihin haritasını bu ünitede öğrendikleriniz çerçevesinde doldurunuz.


Cevap :

Hak, Özgürlük ve Sorumluluk

Hak ve sorumluluklarım arasındaki ilişkiler:

  1. Eğitim hakkımı kullanırken derslere katılmak sorumluluğumdur.
  2. Oyun hakkımı kullanırken arkadaşlarıma saygı göstermek sorumluluğumdur.
  3. Sağlık hakkımı kullanırken hijyenime dikkat etmek sorumluluğumdur.
  4. Düşünce özgürlüğümü kullanırken başkalarını kırmamam gerekir.
  5. Beslenme hakkımı kullanırken israf etmemek sorumluluğumdur.
  6. Din ve vicdan özgürlüğümü kullanırken başkalarının inançlarına saygı göstermek gerekir.
  7. Haklarımı kullanırken toplum kurallarına uymak sorumluluğumdur.

Haklarımı kullandığım durumlar:

  1. Kitap okuyarak bilgi edinmek.
  2. Arkadaşlarımla oyun oynayarak eğlenmek.
  3. Sağlıklı beslenmek için düzenli yemek yemek.
  4. Düşüncelerimi sınıfta paylaşmak.
  5. Din veya vicdan özgürlüğümü kullanmak.
  6. Sağlık kontrollerine giderek sağlığımı korumak.
  7. Eşit ve adil davranılmasını talep etmek.

Hak ihlallerine karşı alabileceğim önlemler:

  1. Yetkililere durumu bildirmek.
  2. Ailemden veya öğretmenimden yardım istemek.
  3. Kurum veya sivil toplum kuruluşlarına başvurmak.
  4. Haklarımı öğrenmek ve bilinçli olmak.
  5. Sorunları barışçıl yollarla çözmeye çalışmak.
  6. Arkadaşlarımı bilgilendirerek destek almak.
  7. Hukuki yolları kullanmak.

Saygılı olmam gereken durumlar:

  1. Arkadaşlarımın haklarına saygı göstermek.
  2. Öğretmenlerimin kararlarına saygı duymak.
  3. Toplum kurallarına uymak.
  4. Farklı görüş ve inançlara saygı göstermek.
  5. Paylaşım ve sıra bekleme kurallarına uymak.
  6. Ortak alanları temiz ve düzenli kullanmak.
  7. Başkalarının özgürlüklerini engellememek.


 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 36-37. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Hak ve Özgürlüklerimizle Bir Aradayız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 36-37 Sayfa Cevapları öğrencilerin hak ve özgürlüklerini birlikte kullanabilmelerini öğretmeyi amaçlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda hak ve özgürlüklerini bilinçli bir şekilde uygularlar. Bu süreç, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 36-37. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite Hak ve Özgürlüklerimizle Bir Aradayız Metni Etkinlik Cevapları ile konuları daha iyi kavrar ve haklarını birlikte kullanmanın önemini öğrenirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 36, 37 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hak ve Özgürlüklerimizle Bir Aradayız Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 36-37 


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru :  “Bilelim ki kazandığımız başarı milletin kuvvetlerini birleştirmesinden ileri gelmiştir. Eğer, aynı başarıları ve zaferleri ileride de kazanmak istiyorsak, aynı esasa dayanalım.” Mustafa Kemal Atatürk bu sözü ile ne anlatmak istemiştir? Söyleyiniz.


Cevap : Atatürk, başarıların milletin bir araya gelmesi ve dayanışması ile elde edildiğini, gelecekte de başarılı olmak için birlik ve beraberliğin sürdürülmesi gerektiğini vurgulamaktadır.


Okuma Metni Millî Mücadele ve Türk Kadını 

Kurtuluş Savaşı sırasında Türk milleti büyük fedakârlıklarda bulunmuş ve büyük bir cesaret örneği göstermiştir. Türk milleti elinde olan her şeyi ile düşmana karşı savaşmıştır. Bu dayanışmada kadınların rolü çok büyüktür.

• Çete Emir Ayşe: Yörük Ali Efe’nin ekibine katılarak Aydın’da Yunan askerine karşı savaşmıştır.
• Halide Onbaşı: Asıl adı Halide Edip Adıvar olan Halide Onbaşı, savaşta Mustafa Kemal’in yanında yer almıştır.
• Kara Fatma: Kadınlardan oluşan birliğiyle beraber düşmana karşı pek çok cephede savaşmıştır.
• Şerife Bacı: Savaş cephanelerini Ankara’ya götürmekle görevli bir savaş kahramanıdır.
• Tayyar Rahmiye: Keşif görevi ile Fransızlara karşı savaşmıştır. Türk kadınlarının yaptığı bu fedakârlıklar zafere katkı sunmuştur.
(Şefika Kurnaz, Millî Mücadelede Türk Kadını adlı
eserden düzenlenerek alınmıştır. )


Soru :  Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Türk kadınlarının bu fedakarlığı olmasaydı Millî Mücadele kazanılabilir miydi? Neden?


Cevap : Türk kadınlarının fedakârlığı olmasaydı Millî Mücadele’nin kazanılması zor olurdu; çünkü kadınlar savaşta çeşitli görevler üstlenmiş ve milletin direniş gücünü artırmıştır.


2. Millî Mücadele kazanılmasaydı hak ve özgürlüklerimiz ne ölçüde gerçekleşirdi? Neden?


Cevap : Millî Mücadele kazanılmasaydı hak ve özgürlüklerimiz sınırlı olurdu; çünkü bağımsız bir devlet kurulamamış olur ve temel haklarımız güvence altına alınamazdı.


3. Millî Mücadele’miz kazanılmasaydı millî birlik ve beraberlik ile temel hak ve özgürlüklerimizden bahsedilebilir miydi?


Cevap : Millî Mücadele kazanılmasaydı millî birlik ve beraberlik ile temel hak ve özgürlüklerden söz etmek mümkün olmazdı; çünkü bağımsız ve güçlü bir devletin temeli atılamazdı.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


Soru :  Aşağıda verilen tabloyu uygun şekilde doldurunuz. 


Cevap :

Temel Hak ve Özgürlüklerimiz Kullanıldığında Olası Sonuçlar Kısıtlandığında Olası Sonuçlar İhlal Edildiğinde Olası Sonuçlar
1. Sağlık Hakkı Sağlıklı ve güçlü bireyler olur Hastalık riski artar, yaşam kalitesi düşer Fiziksel ve psikolojik zarar görür
2. Barınma Hakkı Güvenli ve rahat bir yaşam sürülür Güvensizlik, huzursuzluk yaşanır Evsiz kalma, yaşam şartları bozulur
3. Eğitim Hakkı Bilgi sahibi olur, geleceğe hazırlanır Gelecek kaygısı artar, fırsat eşitsizliği oluşur Cehalet, sosyal ve ekonomik dezavantaj
4. Düşünce ve İfade Özgürlüğü Hakkı Fikirlerimizi paylaşabilir, katılım sağlanır Sessizlik, korku ve özgüven kaybı olur Hak ve özgürlükler ihlal edilir, baskı artar
5. Özel Hayatın Gizliliği ve Korunması Hakkı Kendi hayatımızı özgürce yaşayabiliriz Mahremiyet ihlali, rahatsızlık hissi oluşur Kişisel bilgiler kötüye kullanılabilir
6. Oyun Hakkı Eğlenir, sosyalleşir ve gelişir Sosyal ve duygusal gelişim aksar Psikolojik ve fiziksel zarar görür
7. Çevre Hakkı Temiz ve sağlıklı bir ortamda yaşanır Kirlilik ve hastalık riski artar Doğa tahribatı, yaşam kalitesi düşer


 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 34-35. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Saygı Duymak Gerekir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 34-35 Sayfa Cevapları öğrencilerin başkalarına ve haklara saygı göstermelerini öğreten etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda saygı göstermeyi alışkanlık hâline getirirler. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 34-35. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite Saygı Duymak Gerekir Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve saygı göstermenin önemini öğrenirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 34, 35 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Saygı Duymak Gerekir Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 34-35


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru : Bir arkadaşınız sizin yerinize kararlar aldığında ona nasıl tepki verirsiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Kendi kararımı almam engellendiği için üzülür ve düşüncelerimi paylaşarak kendi seçimlerimi yapmam gerektiğini söylerim.


Okuma Metni Mehmetçiğe Derin Saygı Anıtı 

Kabatepe-Conkbayırı yolu istikametinde, Albayrak Sırtı üzerinde yaralı Anzak askerini taşıyan Mehmetçik heykeli, 1995 yılında yapılmıştır.

Çanakkale Savaşı sırasında Kanlısırt’ta birbirine yakın siperlerde yoğun ateş devam ederken Anzak subayı kendi siperinde yaralı düşmüştür. Ateş devam ettiği için Anzak askerleri yaralı subaya yardım edememiştir. Bu sırada Türk siperinden beyaz bir mendil sallanmış ve ateş kesilmiştir. Bir Türk askeri siperden çıkarak yaralı Anzak subayının yanına gitmiş, onu kucaklayarak Anzak siperlerine bırakmış ve Türk siperine dönmüştür. Sipere döndükten sonra ateş devam etmiştir.


Soru :  Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Türk askeri, Anzak subayına neden yardım etmiştir?


Cevap : Türk askeri, insani sorumluluk gereği ve yaralıya yardım etme isteğiyle Anzak subayına yardım etmiştir.


2. Türk askeri, Anzak subayının hangi hak ve özgürlüğüne saygı duymuştur?


Cevap : Türk askeri, Anzak subayının yaşama hakkına ve can güvenliğine saygı göstermiştir.


3. Savaş esnasında dahi insan haklarını gözetiyor olmak, insan haklarına saygının bir göstergesi olarak nitelenebilir mi? Neden?


Cevap : Evet, savaş esnasında dahi insan haklarını gözetmek, insan haklarına saygının önemli bir göstergesidir çünkü zor koşullarda bile insan onurunu korumayı ifade eder.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


Etkinlik Zamanı İnsan Hakları İstasyonu 

Bu etkinlik ile insan hak ve özgürlüklerine saygı duymayı öğreneceğiz.
• Öğretmeninizden yardım alarak beş grup oluşturunuz.
• Birinci grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu afiş hazırlayacaktır.
• İkinci grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu hikâye yazacaktır.
• Üçüncü grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu resim yapacaktır.
• Dördüncü grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu şiir yazacaktır.
• Beşinci grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu 5 slogan yazacaktır.

Tüm gruplar, çalışma başladıktan beş dakika sonra çalışmayı bırakacaktır. Her grup, saat yönünde hareket ederek farklı bir çalışmanın başına geçecek, diğer grubun yarım bıraktığı çalışmayı devam ettirecektir. Etkinlik, tüm grupların her bir çalışmayı yapacağı şekilde tekrarlandıktan sonra sona erecektir.


Cevap :

Şiir (2 Kıtalı):

Hak ve Özgürlük
Her insan eşittir, hakkı vardır,
Sevgiyle, saygıyla dolu yaşar.
Özgürce düşün, özgürce konuş,
Adaletin sesiyle dünya coşar.

Haklarımı korurum, hakkımı bilirim,
Başkalarının haklarına saygı gösteririm.
Sevgiyle, barışla yürürüm her adım,
Hakkım var demek, sorumlulukla tamam.

Sloganlar (8 tane):

  1. Haklarımızı koru, özgürlüğünü yaşa!
  2. Adalet herkes için olmalı!
  3. Eşitlik bir haktır, herkese sunulmalı!
  4. Hak ve özgürlük, insan onurunun temeli!
  5. Düşüncelerini özgürce ifade et!
  6. İnsan haklarına saygı göster, barışı sağla!
  7. Haklarımızı öğren, sorumluluğunu bil!
  8. Her çocuk oyun oynama ve eğitim hakkına sahiptir!


 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 32-33. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı İhlallere Çözüm Üretiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33 


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 32-33 Sayfa Cevapları öğrencilerin karşılaştıkları ihlallere çözüm üretebilmelerini sağlamayı amaçlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda karşılaştıkları sorunlara çözüm bulma becerisi kazanırlar. Bu süreç, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 32-33. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite İhlallere Çözüm Üretiyorum Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 32, 33 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı İhlallere Çözüm Üretiyorum Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 32-33


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Soru : Hak ve özgürlüklerinizi kullanmak için sorumlu bir birey olarak neler yapıyorsunuz? Yaşamınızdan örnekler vererek söyleyiniz.


Cevap : Hak ve özgürlüklerimi kullanırken başkalarının haklarına saygı gösteriyorum; örneğin sınıfta söz hakkımı kullanırken arkadaşlarımı dinliyorum, oyun oynarken sırayla hareket ediyorum ve interneti sorumlu şekilde kullanıyorum.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Okuma Metni Hakkımı Arıyorum 

Tolga görme yetersizliği olan bir çocuktur. Ailesi ile beraber şehir değiştirdiği için başka bir okula başlamıştır. Yeni okulunda onun için düzenlemeler olmadığından okulun içinde gideceği yeri bulmakta zorlanmaktadır.

Bu sorununu çözmek için okul müdürlüğüne başvurmuştur. Fakat okul müdürlüğünden gerekli desteği görememiştir. Bu sorunu ailesiyle paylaştıktan sonra Kamu Denetçiliği Kurumuna başvurmuş, neler yapılabileceğine dair kurumdan bilgi almıştır. Kurum tarafından gerekli incelemeler yapıldıktan sonra Tolga’nın okulunda görme yetersizliği olan öğrenciler için sarı şeritler, kabartmalı sınıf isimleri gibi yeni düzenlemeler yapılmıştır.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Tolga’nın hangi hakkı ihlal edilmiştir?


Cevap :  Eğitim hakkı ihlal edilmiştir.


2. Tolga hakkını aramak için neler yapmıştır?


Cevap : Okul müdürlüğüne başvurmuş, destek alamayınca ailesiyle paylaşmış ve Kamu Denetçiliği Kurumuna başvurmuştur.


3. Tolga’nın hakkını arıyor olması hak ihlallerine karşı nasıl bir tutuma sahip olduğunu göstermektedir?


Cevap : Hakkına sahip çıkmayı bilen ve hak ihlallerine karşı duyarlı bir tutuma sahip olduğunu göstermektedir.


Soru : Temel haklarımızdan birisi de eğitimdir. Ancak eğitim hakkımızı gerektiği şekilde kullanmamızı engelleyen bazı durumlar olabilir. Buradan hareketle aşağıdaki balık kılçığı gösterimini uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

Balık Kılçığı Gösterimi – Eğitim Hakkının İhlaline Neden Olan Durumlar:

Eğitim hakkının ihlaline neden olur:

  1. Yetersiz araç-gereç
  2. Engellilere uygun düzen yok
  3. Kalabalık sınıflar
  4. Ayrımcılık
  5. Fırsat eşitsizliği
  6. Güvenli ortam yok

Hak arama mücadelesi başlatılmalıdır:

  1. Okula bildirmek
  2. Aileyle paylaşmak
  3. Milli eğitime başvurmak
  4. Kamu Denetçiliğine şikâyet
  5. Sosyal destek almak
  6. Düzenleme talep etmek


 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 30-31. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Hak ve Özgürlükler İhlal Edilemez Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 30-31 Sayfa Cevapları öğrencilerin hak ve özgürlüklerin ihlal edilemez olduğunu anlamalarını sağlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda haklarını koruma bilinci kazanırlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 30-31. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite Hak ve Özgürlükler İhlal Edilemez Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve haklarını bilinçli bir şekilde kullanmayı öğrenirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 30, 31 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hak ve Özgürlükler İhlal Edilemez Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 30-31


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : “Dünya; kötülük yapanlar değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.” Albert Einstein (Albırt Aynştayn) bu sözüyle ne anlatmak istemektedir? Hak ve özgürlüklerin kullanımı konusunda insanlar nasıl bir sorumluluğa sahiptir?


Cevap :  Einstein bu sözüyle, haksızlık veya kötülük karşısında sessiz kalan insanların da sorumluluk taşıdığını vurgulamaktadır. Hak ve özgürlüklerimizi kullanırken başkalarının haklarını korumak, adaletsizliği görmezden gelmemek ve gerektiğinde müdahale etmek bizim sorumluluğumuzdur.


Okuma Metni Filistin davasını buldozerlere karşı savunan kadın: Rachel Corrie

Rachel Corrie (Reyçıl Kori), saldırılarda binlerce sivilin hayatını kaybettiği Gazze Şeridi’nde Filistinli bir ailenin evinin yıkılmasını önlemeye çalışırken hayatını kaybeden ABD’li barış aktivisti. Mücadelesi hafızalara kazınan barış aktivisti Corrie’nin yaşamı ve ölümü, Filistin özgürlük mücadelesinin sembolleri arasına yerleşti.

“Zulüm bizdense ben bizden değilim.” diyen ve Filistin topraklarında sivil bir direniş sergileyen Corrie, Filistin için hak ve adalet arayışının sesi oldu. Hayatını Filistinlilerin haklarını savunmaya adayan genç kadın, 2003 yılında Filistinlilerle dayanışma için Gazze’ye gitti. Corrie, Gazze’de yürüttüğü faaliyetler ve çektiği videolarla İsrail’in hak ihlallerinin gün yüzüne çıkmasına önemli katkılarda bulundu.

Turuncu ceketiyle buldozerlere direnen kadın ABD’li aktivist, 16 Mart 2003’te turuncu renkli ceketini giyerek eline aldığı megafon ile İsrail buldozerlerine yöneldi. Amacı Refah kentinde Filistinli bir ailenin evinin yıkılmasına ve topraklarının elinden alınmasına engel olmaktı.

Yabancı olduğu için İsrail’in yıkım araçlarını durdurabileceğini düşünen Corrie, buldozerin önüne geçti ancak İsrail güçleri, Filistinlilere merhamet etmediği gibi ona da acımadı. Corrie’nin ölüm haberini büyük bir şaşkınlıkla karşılayan Filistinliler, “şehit” olarak nitelendirdikleri Corrie için büyük bir cenaze töreni düzenledi.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


Ayşenur Ezgi Eygi Ayşenur Ezgi Eygi, ölümü göze alarak Filistinlilere destek vermiş.

(…) İşgal altındaki Batı Şeria’da İsrail askerlerince öldürülen Ayşenur Ezgi Eygi’nin babası Mehmet Suat Eygi, kızına bölgeye gitmeden önce “ölebileceği” uyarısında bulunduğunu, onun ise “Ölmem bir işe yarayacaksa razıyım baba.” diyerek gittiğini söyledi.

Haksızlığa uğrayanlara yardım etmeyi seven Eygi, 26 yıllık yaşamında kimi zaman siyahiler, kimi zaman Arakanlı Müslümanlar, kimi zaman da doğa için mücadele etti. Washington (Vaşhingtın) Üniversitesinde düzenlenen Filistin yanlısı gösterilerde ön saflarda yer alan Eygi, günlerce süren eylemlerde İsrail’in yaptığı zulümleri haykırdı. Eygi, Filistinlilere destek olmak için gittiği Batı Şeria’da İsrail askerlerince öldürüldü. (…)


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Rachel ve Ayşenur, haksızlık karşısında sessiz kalmadı. Sizce bir çocuk haksız bir şey gördüğünde neler yapabilir?


Cevap : Çocuk, durumu öğretmenine, ailesine veya yetkililere anlatabilir; arkadaşlarıyla dayanışma gösterip çözüm yolları arayabilir.


2. Filistin’de bazı insanların evleri yıkılıyor ve toprakları alınıyor. İnsanların evlerinde güvenle yaşama hakkı ihlal edilince ne olur?


Cevap :  İnsanlar kendilerini güvende hissetmez, korku ve kaygı yaşar; temel hak ve özgürlükleri kısıtlanır.


3. Rachel, turuncu ceketini giyip zulmü barışçıl bir şekilde protesto etti. İnsanlar barışçıl yollarla haklarını arayabilir mi? Bu duruma farklı örnekler veriniz.


Cevap : Evet, barışçıl gösteriler, dilekçe verme, kampanyalar ve bilinçlendirme çalışmalarıyla haklar aranabilir.


4. Filistinli çocuklar oyun oynayacak güvenli alanlara sahip değil. Tüm çocukların oyun oynama ve güven içinde yaşama hakkını korumak için neler yapılabilir?


Cevap : Çocuklar için güvenli parklar ve oyun alanları oluşturulabilir; savaş ve çatışmalardan uzak bölgelerde yaşama ortamları sağlanabilir.


Soru :  Canlandırılacak drama ile hak ve özgürlükleriniz kısıtlandığında nasıl tepki vereceğinizi keşfedeceksiniz.

Öğretmeninizden yardım alarak altı grup oluşturunuz. Her gruba, aşağıdaki durumlardan biri verilecektir. Rollerinizi oluşturma konusunda öğretmeninizden yardım alabilirsiniz. Beş dakika boyunca yapacağınız canlandırmayı grup olarak düşününüz. Hazır olan gruplar canlandırmalarını sergileyecektir.


1. Arkadaşınız kantinde sıra beklerken önünüze geçtiğinde ne tepki verir ve ne hissederdiniz?


Cevap : Rahatsız ve üzgün hissederdim; sıramın beklenmesi gerektiğini nazikçe hatırlatırdım.


2. Kardeşiniz günlüğünüzü okuduğunda nasıl davranırsınız?


Cevap : Kızar ve özel alanıma saygı göstermesi gerektiğini söylerdim.


3. Babanız okulu bırakıp çalışmanızı istemiş olsa onu okula gitmeniz konusunda nasıl ikna edersiniz?


Cevap : Okumanın geleceğim için önemli olduğunu anlatır ve okulun faydalarını örneklerle gösterirdim.


4. Öğretmeniniz parmak kaldırdığınız hâlde size söz hakkı vermiyorsa bu durumda ne hissederdiniz?


Cevap : Üzgün ve dışlanmış hissederdim; kibarca söz hakkımı isteyebilirdim.


5. Aileniz, en sevdiğiniz oyuncağı bir akrabanızın çocuğuna verse ne düşünürdünüz?


Cevap : Üzgün olur, duygularımı ifade eder ve oyuncağımı geri almayı ya da paylaşmanın yollarını konuşurdum.


6. Mahallenizdeki çöpler bir süredir toplanmadığı için etrafa kötü bir koku yayılıyor. Siz de bu durumu aileniz içindeki bir sohbette değerlendiriyorsunuz. Neler konuşur, ne tür kararlar verirdiniz?


Cevap : Sorunun nedenlerini tartışır, belediyeye bildirmeyi, çöplerin düzenli toplanması için plan yapmayı ve komşularla iş birliği yapmayı önerirdim.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 28-29. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Hak ve Özgürlükleri Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 28-29 Sayfa Cevapları öğrencilerin hak ve özgürlükleri doğru şekilde kullanmalarını sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 28-29. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite Hak ve Özgürlükleri Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve haklarını bilinçli bir şekilde kullanmayı öğrenirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 28, 29 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Hak ve Özgürlükleri Kullanalım Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 28-29


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru :  2021 TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) verilerine göre Türkiye’de 5-17 yaş arası çalışan çocuk sayısı 720 bindir. Sizce bu çocuklar hangi haklardan yararlanamamaktadır? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : 2021 TÜİK verilerine göre çalışan çocuklar hangi haklardan yararlanamamaktadır?
Bu çocuklar eğitim hakkını tam olarak kullanamaz, oyun oynama ve dinlenme hakları kısıtlanır, yeterli beslenme ve sağlık hizmetlerinden yararlanamayabilirler.


Soru : Çocukların hangi haklarını kullanabildiklerini görmek için bu etkinliği yapalım. Aşağıdaki görsellerde yer alan çocukların hangi hakları kullandıklarını nedenleri ile birlikte defterinize yazınız. 


Cevap :

Beslenme Hakkı: Çocukların sağlıklı yemek yemesi, büyüyüp gelişmeleri için gerekli.

Sağlık Hakkı: Doktor kontrolü ve tedaviye ulaşmaları, sağlıklı bir yaşam sürmeleri için.

Eğitim Hakkı: Okula gidip öğrenim görmeleri, bilgi ve beceri kazanmaları için.

Oyun Oynama Hakkı: Serbest zamanlarında oyun oynayarak sosyalleşmeleri ve eğlenmeleri için.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Okuma Metni  Amal’ın Öyküsü 

9 yaşındaki Suriyeli mülteci çocuk Amal’ı temsil eden ve “Yürüyüş Projesi” adını taşıyan 3,5 metre yüksekliğindeki kukla Amal, Gaziantep’ten başlayarak İngiltere’ye uzanan bir yolculuğa çıktı. Savaş, kuraklık ve çevresel faktörlerden dolayı kendi vatanlarını terk ederek yeni bir vatan arayışına giren çocukların ve ailelerinin hak ettikleri bir yaşamı sürdürebilmeleri için bu yolculuklar gerekliydi. Bu yolculuklar sırasında çocukların yaşadıkları sıkıntılara ve ihlal edilen haklarına dikkat çekmek için Küçük Amal, ülke ülke dolaşarak sesini duyurmayı hedeflemektedir.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Küçük Amal’ın yolculuğu çocuk hakları için neden gereklidir?


Cevap : Amal’ın yolculuğu, savaş ve diğer zorluklar nedeniyle hakları ihlal edilen çocukların sesini duyurmak ve onların haklarının fark edilmesini sağlamak için gereklidir.


2. Mülteci çocukların ihlal edilen hakları nelerdir?


Cevap : Eğitim hakkı, sağlık hakkı, oyun oynama hakkı, güvenli bir yaşam hakkı ve temel yaşam koşullarına erişim hakları ihlal edilmektedir.


3. Çocukların bedensel, zihinsel, ruhsal ve ahlaki gelişimlerinin sağlanabileceği bir ortamda büyümesi neden önemlidir?


Cevap : Bu ortam, çocukların sağlıklı büyümesini, öğrenmesini, kendine güvenen ve sorumluluk sahibi bireyler olmasını sağlar.



 

Our Score
error: Content is protected !!