4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 42-43-44-45-46-47. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Kültürümüzün Öğeleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 42-43-44-45-46-47 Sayfa Cevapları, öğrencilerin kültürel farkındalıklarını artırmak ve toplumdaki değerleri anlamalarını sağlamak için hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 42-43-44-45-46-47. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Kültürümüzün Öğeleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin kültür öğelerini tanıyıp yorumlamalarını destekler. Bu kapsamda 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 42, 43, 44, 45, 46, 47 Sayfa Cevapları, öğrenme sürecini pekiştirerek öğrencilerin bilgilerini geliştirmelerine katkı sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kültürümüzün Öğeleri Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47


Soru : Tarihî bir cami, köprü ya da bir okul neden kültürümüzün bir ögesi sayılmaktadır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :  Tarihî cami, köprü veya okul, geçmişte insanların yaşam tarzını, mimari anlayışını ve değerlerini yansıttığı için kültürümüzün bir ögesi sayılır; ayrıca toplumun tarihî ve kültürel mirasının korunmasına katkı sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : Selin ve Ömer’in hazırladığı tarihî yerler listesini inceleyiniz. Ardından siz de onlar gibi yakın çevrenizde (yakın çevrenizde yoksa ilinizde) yer alan tarihî yerlerin listesini çıkararak defterinize yazınız.


Cevap :

İstanbul: Ayasofya, Topkapı Sarayı, Galata Kulesi, Sultanahmet Camii
Ankara: Anıtkabir, Roma Hamamı, Hacı Bayram Camii, Ankara Kalesi
İzmir: Kadifekale, Agora Ören Yeri, Saat Kulesi, Konak Meydanı
Antalya: Hadrian Kapısı, Kaleiçi, Aspendos Tiyatrosu, Perge Antik Kenti
Hatay: St. Pierre Kilisesi, Antakya Mozaik Müzesi, Habib-i Neccar Camii, Titus Tüneli
Gaziantep: Gaziantep Kalesi, Zeugma Mozaik Müzesi, Bakırcılar Çarşısı, Rumkale
Erzurum: Erzurum Kalesi, Çifte Minareli Medrese, Yakutiye Medresesi, Palandöken Kayak Merkezi

Dilediğiniz başka şehirler varsa yorumlara belirtiniz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerin geçmişi ile ilgili sınıfınıza getirdiğiniz metin ve görselleri inceleyiniz. Arkadaşlarınızla sizin getirdiğiniz içerikleri karşılaştırınız.


Cevap :  Sınıfa getirdiğim metin ve görselleri arkadaşlarımın getirdikleriyle karşılaştırdığımda, bazı yerler ve tarihî olaylar ortak, bazıları ise farklıdır; bu sayede yaşadığımız yerin geçmişi hakkında daha geniş ve çeşitli bilgiler öğrenmiş oluruz.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Ardından verilen soruları cevaplayınız.


Görüşme Tarihi: 17.01.2022
Görüşme Yeri: Jale’nin dedesinin evi

Jale: Dedeciğim, geçen gün bir konuşmamızda doğduğun günden beri bu evde yaşadığını söylemiştin. Sen doğduğunda burası nasıl bir yerdi? Nasıl bir yaşamınız vardı?

Dede: Ben bu evde doğmuşum. Küçükken burası bir köydü. Şimdiki gibi gelişmiş bir ilçe değildi. Köyde hayvancılık ve tarım yapılırdı. Ben sabahları ineklerin başına giderdim. Öğlen ise eve gelir, aşımı yerdim. Şimdiki gibi çeşit çeşit marketler o zaman tabii ki yoktu. Her şeyimizi kendimiz yapardık. Bahçede yetiştirdiğimiz meyve ve sebzeleri, odun ateşinde pişirdiğimiz ekmeği yerdik.

Köyde o zamanlar birkaç aile vardı. Şimdi ise “Nüfus on bini geçmiş.” diyorlar. Köyde okul yoktu. Şimdi ilçemizde bir Anadolu lisesi bile var. Okuma yazmayı askerdeyken öğrendim. Sevgili torunum, benim çocukluk dönemimde hava tertemizdi. Tamamen doğal ürünlerle beslenmekteydik. Çok iyi komşularımız vardı. Birbirimizle yardımlaşırdık. (…)


Jale ve dedesi arasındaki konuşma nasıl devam etmiş olabilir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Jale, dedesine köyde oynadığı oyunları, arkadaşlarıyla geçirdiği zamanları ve okul olmadığında nasıl ders çalıştığını sormuş olabilir. Dedesinin çocukluğunda yaşadığı eğlenceli anıları ve komşularıyla olan ilişkilerini anlattığı bir sohbet şeklinde devam etmiş olabilir.


Soru : Yakın çevrenizde yer alan farklı millî kültür ögelerine örnekler bularak bu örnekleri defterinize yazınız. Ardından yakın çevrenizdeki bir tarihî eseri görselleriyle birlikte tanıttığınız bir yerel tarih çalışması hazırlayınız. Çalışmanızı sınıfınızda sununuz.


Cevap :

Yakın çevremdeki millî kültür ögelerine örnekler:

  • Yöresel kıyafetler (bindallı, şalvar)

  • El dokuması kilimler ve halılar

  • Bakır ve seramik eşyalar

  • Geleneksel müzik aletleri (kaval, ney, bağlama)

  • Tarihî yapılar (köprüler, camiler, medreseler)

Yerel tarih çalışması örneği:

  • Tanıtılan eser: Tarihi Taş Köprü

  • Görseller: Köprünün farklı açılardan fotoğrafları

  • Açıklama: Bu köprü Osmanlı döneminde inşa edilmiş, taş işçiliği ile dikkat çeken bir yapı olup, çevredeki ticaret yollarının geçiş noktası olarak kullanılmıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru : https://sanalmuze.gov.tr/muzeler/ankara-anadolumedeniyetleri muzesi/ genel ağ adresinden Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ni ziyaret ediniz. Müze binasının tarihini araştırınız. Bu bina hep müze olarak mı kullanılmıştır? Binanın geçmişten günümüze değişen ve sürekli olan yani değişmeyen ne gibi özellikler vardır? Defterinize yazınız.


Cevap :

Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Ankara’da yer almakta olup Anadolu’nun farklı dönemlerine ait eserlerin sergilendiği önemli bir kültür merkezidir. Müze binası, tarihi Mahmut Paşa Bedesteni ve Kurşunlu Han’ın birleştirilmesiyle oluşturulmuştur. Başlangıçta bu yapılar ticaret ve sosyal yaşam için kullanılırken, 1940’lı yıllarda restore edilerek müze olarak ziyarete açılmıştır.

Binanın geçmişten günümüze değişen özellikleri:

  • Kullanım amacı: Ticaret ve sosyal alan → Müze

  • İç mekân düzeni: Restorasyonla sergi salonları oluşturulması

  • Teknolojik altyapı: Interaktif sergi ve dijital uygulamalar

Değişmeyen özellikler:

  • Tarihî ve kültürel miras korunmuştur.

  • Osmanlı dönemine ait mimari yapılar özgün hâliyle korunmuştur.

  • Müzedeki eser koleksiyonu, Anadolu’nun tarihini yansıtan önemli örnekleri içermektedir.

Müze, hem geçmişin izlerini taşıyan bir yapı olarak hem de kültürel değerlerin sergilendiği bir merkez olarak önemini sürdürmektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


Soru : Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Çevrenizde fotoğraftakilere benzer hangi kültürel ögeler olduğunu söyleyiniz. Bu ögelerin özelliklerini ve kullanım amaçlarını anlatınız.


Cevap :

Hereke Halısı: Çevremizde bazı evlerde veya müzelerde görebileceğimiz bu halılar, el dokuması ve ince işçiliği ile ünlüdür. Özellikle salonlarda veya özel odalarda dekoratif amaçla kullanılır. Hem estetik hem de dayanıklı olmasıyla bilinir; kültürel miras olarak değer taşır.

Bindallı Kıyafeti: Düğün, nişan veya özel törenlerde giyilen geleneksel bir kıyafettir. Genellikle işlemeli ve renkli kumaşlardan yapılır. Gelin veya davetliler tarafından giyilir ve kültürel kimliği, gelenekleri temsil eder. Aynı zamanda süslemeleriyle sanatsal bir değer taşır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : Aile bireylerinizin çocukluk dönemi hakkında onlarla bir görüşme yapınız. Görüşmeden elde ettiğiniz bilgileri yazarak sınıfınıza getiriniz. Yazılarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Görüşme yaptığım aile bireylerimden edindiğim bilgilere göre:

  • Babam çocukken köyde büyümüş, sabahları hayvanlarla ilgilenirmiş.

  • Annem oyun oynamayı ve arkadaşlarıyla dışarıda vakit geçirmeyi çok severmiş.

  • Dedem küçükken odun ateşinde pişirilen ekmekleri ve bahçede yetiştirilen sebzeleri yiyerek büyümüş.

  • Ablam çocukken resim yapmayı ve öykü okumayı çok seviyormuş.

Bu bilgiler bana ailemin çocukluk dönemindeki yaşamlarını ve çevrelerini anlamamda yardımcı oldu.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Aile Tarihim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41 Sayfa Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları için hazırlanmıştır. Bu doğrultuda İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları, çocukların etkinlikleri tamamlamasına ve konuları değerlendirmesine yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin eksiklerini görmelerini ve bilgilerini pekiştirmelerini sağlar. Bu süreç, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 38, 39, 40, 41 Sayfa Cevapları ile desteklenerek öğrenme sürecini tamamlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Aile Tarihim Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 38-39-40-41


Soru : Sınıfınıza yeni gelen bir öğrenci ile nasıl tanışırsınız? Kendinizle ilgili hangi bilgileri onunla paylaşırsınız?


Cevap : Yeni gelen öğrenciyle gülümseyerek ve nazik bir şekilde “Merhaba, ben …” diyerek tanışırım. Ona adımı, yaşımı, hangi sınıfta olduğumu ve sevdiğim etkinlikleri paylaşırım. Ayrıca arkadaşça sohbet ederek hobilerimden ve ilgi alanlarımdan bahsedebilirim.


Soru : Aşağıda verilen görselde yer alan konuşmaları okuyunuz ve görselde yansıtılan aile üyelerini söyleyiniz.


Cevap : Nine, Dede, Anne, Baba ve Kardeş gibi aile üyeleri yer almaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Soru : Aile ağacınızı arkadaşlarınızın hazırladıklarıyla karşılaştırınız. Benzerlikler ve farklılıklar nelerdir? Söyleyiniz.


CevapAile ağacı karşılaştırması: Benim aile ağacımda dört kuşak yer alıyor; arkadaşımınki üç kuşak. Benzer olarak her ikimizde anne, baba ve büyükanne-büyükbaba bilgileri bulunuyor. Farklı olarak bazı arkadaşlarımın aile ağacında kuzenler de eklenmiş, benim ailemde ise yok.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Ailenizde ya da yakın çevrenizde bu eşyalardan hangileri var? Eğer çevrenizde böyle eşyalar yoksa bu eşyalarla nerelerde karşılaşılabilir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Ailemde veya yakın çevremde bazı eski eşyalar var, örneğin köstekli saat ve dikiş makinesi. Diğer eşyalar, gaz lambası, ibrik, işlemeli sandık ve bakır güğüm, eski evlerde, müzelerde veya antika dükkanlarında karşılaşılabilir. Bu eşyalar geçmişte insanların günlük yaşamında kullandığı araçlardır ve geçmiş kültürü yansıtırlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen görselleri inceleyerek çocukların hangi eşyaları kullandığını söyleyiniz. Sizin evinizde veya yakın çevrenizde bu eşyalardan hangilerinin olduğunu söyleyiniz.


Cevap : Görsellerde çocuklar bebek salıncağı, oyuncak bisiklet ve bilgisayar oyunu ile oynuyorlar. Benim evimde veya yakın çevremde oyuncak bisiklet ve bilgisayar oyunları bulunuyor; bebek salıncağı ise bazı arkadaşlarımın evinde var.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : Sözlü, yazılı, görsel, işitsel kaynaklardan, nesnelerden ve eşyalardan yararlanarak ve aşağıda sizlerle paylaşılan ilkelere dikkat ederek bir aile tarihi çalışması yapınız. Çalışmanızı sınıfınızda sunarak arkadaşlarınızla paylaşınız.

Aile tarihi çalışması yapılırken dikkat edilmesi gereken ilkeler şöyledir:
• Aile tarihinizle ilgili görüşme yapacağınız aile büyüğünü belirleyiniz.
• Aile büyüğünüze sormak istediğiniz soruları belirleyiniz (Onlara doğum, evlenme tarihleri, meslekleri, kendi ve çocuklarının hayatlarındaki önemli olayları soru olarak sorabilirsiniz.).
• Sorularınıza verilen yanıtları farklı yöntemlerle kaydedeceksiniz. Buna ilişkin hazırlık yapınız. Örneğin bir ses / görüntü kayıt cihazı alabilirsiniz ya da görüşme anında yanıtları not edebilirsiniz.
• Edindiğiniz bilgileri raporlaştırınız.


Cevap :

Aile Tarihi Çalışması Örneği

  1. Görüşme Yapılan Kişi: Büyükannem

  2. Sorular:

    • Doğum tarihiniz ve doğduğunuz yer neresidir?

    • Kaç kardeşsiniz ve çocukluğunuz nasıldı?

    • Evinizde veya ailenizde sizi etkileyen önemli olaylar nelerdi?

    • Hangi meslekleri yaptınız ve çocuklarınız hangi işleri yaptı?

  3. Yanıtların Kaydedilmesi: Görüşme sırasında not aldım ve bazı bölümleri ses kaydıyla kaydettim.

  4. Elde Edilen Bilgiler:

    • Büyükannem 1945 yılında İstanbul’da doğmuş.

    • 4 kardeşi varmış, çocukken köyde oyunlar oynarlarmış ve hayvanlarla ilgilenirlermiş.

    • En önemli olaylardan biri, köyden şehir hayatına taşınmaları olmuş.

    • Büyükannem ev hanımıymış; babam ise mühendis olarak çalışmış.

  5. Raporlaştırma: Elde ettiğim bilgiler aile ağacı ve kısa metin hâline getirilerek sınıfta sunuldu.

Bu şekilde aile tarihimizi belgeleyerek geçmişten günümüze uzanan yaşam öykülerini öğrenmiş olduk.


Soru : “Aile Tarihim” adlı etkinliği yapınız.


Cevap :

Anneye sorulacak sorular ve cevaplar:

  1. Anne, doğum tarihin nedir?

    • 12 Mart 1980

  2. Hangi şehirde doğdun?

    • Ankara

  3. Çocukluğunda en sevdiğin oyun neydi?

    • Sek sek

  4. İlkokulu nerede okudun?

    • Ankara İlkokulu

  5. Gençliğinde en çok hangi hobilerle ilgilendin?

    • Resim yapmak ve kitap okumak

  6. Biz çocuklar doğmadan önce en unutamadığın anın neydi?

    • Üniversite mezuniyet törenim

Babaya sorulacak sorular ve cevaplar:

  1. Baba, doğum tarihin nedir?

    • 5 Temmuz 1978

  2. Hangi şehirde doğdun?

    • İzmir

  3. Çocukken en sevdiğin oyun veya spor hangisiydi?

    • Futbol

  4. İlkokulu nerede okudun?

    • İzmir İlkokulu

  5. Gençliğinde en çok hangi aktivitelerle ilgilendin?

    • Bisiklete binmek ve satranç oynamak

  6. Anne ve babamızla yaşadığın en güzel anın neydi?

    • Evlendiğimiz gün


Soru : Yaşadığınız yerin geçmişi hakkında neler biliyorsunuz? Bildiklerinizle ilgili kısa metinler ve fotoğraflar oluşturarak sınıfınıza getiriniz. Yaşadığınız yerin geçmişiyle ilgili bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Yaşadığım yer, Osmanlı döneminde küçük bir köy olarak kurulmuş. Zamanla nüfusu artmış ve günümüzde modern bir mahalle hâline gelmiş. Eski taş evler ve tarihi çeşmeler hâlâ yerinde duruyor. Mahallemizdeki bazı sokakların isimleri geçmişten kalan olayları ve kişileri yansıtıyor. Ayrıca, yakınlarda bir eski cami bulunuyor; bu cami hem mimarisi hem de tarihî önemiyle dikkati çekiyor.

Fotoğraflarda eski taş evler, tarihi cami ve mahalledeki eski yollar gösterilmiştir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 31-32-33-34-35-36. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34, 35, 36


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 31-32-33-34-35-36 Sayfa Cevapları, öğrencilerin bir üniteyi tamamladıktan sonra bilgilerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu doğrultuda İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, çocukların öğrendiklerini değerlendirebilecekleri etkinlikleri içerir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 31-32-33-34-35-36. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konuları anlama seviyelerini ölçer ve eksiklerini görmelerini sağlar. Bu değerlendirme süreci, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 31, 32, 33, 34, 35, 36 Sayfa Cevapları ile desteklenerek öğrenme sürecini tamamlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36


A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrularını, altlarında verilen boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. Kimliğimiz, kişisel bilgilerimizi içeren resmî bir belgedir. ( D )

  2. Bireylerin ilgi ve yetenekleri aynıdır. ( Y )
    Doğrusu: Bireylerin ilgi ve yetenekleri farklıdır.

  3. Yaşadığımız olayları geçmişten günümüze doğru sıralıyorsak kronolojik sıralama yapmış oluruz. ( D )

  4. Toplumdaki dezavantajlı bireylere bazı destekler sunularak toplum yaşamına katılmaları sağlanabilir. ( D )

  5. Arkadaşlarımızı, özelliklerini bizim istediğimiz şekilde değiştirme konusunda ikna etmeliyiz. ( Y )
    Doğrusu: Arkadaşlarımızın özelliklerini kabul etmeli ve değiştirmeye zorlamamalıyız.


B. Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen sözcüklerden uygun olanları cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  1. Kimlik, bir devlete vatandaşlık bağı ile bağlı olan bireylerin sahip oldukları resmî belgedir.

  2. Yaşamımızdaki önemli olayların başında doğum günümüz gelmektedir.

  3. İlgi ve isteklerimiz doğrultusunda okulumuzda ve yakın çevremizde gerçekleştirilen eğitsel ve sosyal etkinliklere katılmalıyız.


C. Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız. 


1. Toplumdaki dezavantajlı bireylere yönelik proje önerileri yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Toplumdaki dezavantajlı bireylere yönelik proje önerileri:

  • Engelli bireyler için okul ve parkların erişilebilirliğini artıracak çalışmalar yapılması.

  • Yaşlı bireyler için sosyal etkinlik ve destek merkezleri kurulması.

  • Ekonomik olarak dezavantajlı ailelere eğitim ve burs desteği sağlanması.

  • Göçmen ve sığınmacı çocukların eğitimine yönelik özel programlar düzenlenmesi.

  • Dezavantajlı bireyler için sağlık hizmetlerine kolay ulaşım sağlayacak mobil kliniklerin kurulması.


2. Bireyler arası farklılıklara saygı duymakla ilgili bir şiir, öykü ya da gazete haberi bularak yazınız.


Cevap :

Bireyler arası farklılıklara saygı duymakla ilgili örnek metin: Örnek kısa gazete haberi:

“Yerel okulda düzenlenen ‘Farklıyız, Birlikte Güçlüyüz’ etkinliği kapsamında öğrenciler, farklı yetenek ve ilgi alanlarına sahip arkadaşlarıyla birlikte çeşitli oyunlar oynayarak birbirlerinin farklılıklarını daha iyi anlama fırsatı buldu. Etkinlik, öğrenciler arasında saygı ve dayanışmayı artırdı.”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Ç. Aşağıda verilen soruları cevaplayınız. 


1. Kimlik kartınızı incelediğinizde aşağıdaki bilgilerden hangisinin kartınızda olmadığını görürsünüz? İşaretleyiniz.


Cevap : Kimlik kartınızda olmayan bilgi: (✔) Kardeş sayınız


2. I. 2018’de Adana’ya taşındık.
II. 2012’de Sivas’ta doğdum.
III. 2019’da piyano kursuna gitmeye başladım.
IV. 2013’te konuşmayı öğrendim.

Yukarıda Hatice arkadaşımızın yaşam öyküsündeki önemli olaylar verilmiştir. Bu olayları kronolojik olarak sıralayınız.


Cevap :

Hatice’nin yaşam öyküsündeki olayların kronolojik sıralaması:
II. 2012’de Sivas’ta doğdum.
IV. 2013’te konuşmayı öğrendim.
I. 2018’de Adana’ya taşındık.
III. 2019’da piyano kursuna gitmeye başladım.


3. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi doğrudur? İşaretleyiniz. 


Cevap : Doğru eşleştirme: (✔) Okul korosunda şarkı söylemek – Yetenek


4. Kişisel ve fiziksel özelliklerimiz farklıdır. Kişisel özelliklerimiz bireyden bireye farklılaşan ve karakterimizi yansıtan özelliklerimizdir. Fiziksel özelliklerimiz ise dış görünümümüzle ilgilidir.

Buna göre aşağıdakilerden hangisi bir kişilik özelliğidir? 


Cevap : Kişilik özelliği: (✔) Açık sözlü olmak


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


5. Trafikte aracıyla seyrederken acil bir durum gören Doktor Melahat Hanım, aracını durdurarak rahatsızlanmış vatandaşın yanına gelmiştir. Kalabalığın arasından geçtikten sonra hastaya ilk müdahaleyi yapmaya niyetlenmiştir. Bu esnada hastanın başında duran bir vatandaş “Durun, rahatsızlanan bir kimseye acil durum ekipleri gelene kadar müdahale edilmez. Durum kötüye gidebilir. Bizler doktor değiliz.” demiştir. Melahat Hanım ise kendisinin doktor olduğunu söyleyerek meslek tanıtım kartını göstermiştir.

Yukarıdaki durumda Melahat Hanım’ın meslek tanıtım kartı hangi işlevi görmüştür?

A) Kişisel ve mesleki açıdan kimliğine ilişkin tanıtıcı bilgi sunmuştur.
B) Acil durum ekiplerinden daha iyi bilgiye sahip olduğunu kanıtlamıştır.
O Kendisinin de hastanın yakınlarından biri olduğunu göstermiştir.
D) Çalıştığı kurumun tanıtımını ve reklamını yapmıştır.

Cevap: A


6. Defne, Sosyal Bilgiler Dersi için “Benim Hikâyem” adlı bir ödev hazırlamıştır. Ödevini hayatındaki A önemli olaya ilişkin fotoğraflardan oluşturmuş ve bunları kronolojik olarak sıralamıştır. Ancak sınıfına giderken ödevini yere düşürmüş ve başlıkların sırası karışmıştır.

Defne’nin ödevinin kronolojik olarak doğru sıralaması aşağıdakilerden hangisi olmalıdır?

A) I-II-III-IV
B) II-III-IV-I
C) III-II-I-IV
D) IV-III-II-I

Cevap: B


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


7. Arkadaşları ile bir araya gelen Teoman, yaz tatilini nasıl geçirdiğini onlarla paylaşmaktadır. Bir süre sonra arkadaşları Teoman’a “Anlattıklarından dolayı aklımız karıştı, neyi ne zaman yaşadın anlayamadık.” demiştir.

Teoman anlatımında aşağıda verilenlerden hangisine dikkat etmemiş olabilir? İşaretleyiniz


Cevap : (✔) Olayları kronolojik sıraya dikkat etmeden anlatmıştır.


8. Harun küçüklüğünden beri müzik dinlemeyi ve şarkı söylemeyi çok seviyordu. Ailesiyle bir gün İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’nı dinlemeye gittiler. Müzik başladığında ilgisini çeken tek şey keman oldu. Harun, konser bitiminde ailesine keman çalmak istediğini söyledi. Ertesi gün ailesi Harun’u bir keman kursuna kaydettirdi.

Harun’un ailesi Harun’un bu isteğini gerçekleştirerek aşağıdakilerden hangisini yapmıştır? İşaretleyiniz.


Cevap : (✔) Harun’un ilgi, istek ve yeteneklerini fark etmişlerdir.


9. Defne, arkadaşı Sefa ile birlikte okulunda açılan resim kursuna gitmeye başlamıştır. Birkaç gün kursa gittikten sonra resim çizmenin aslında ilgi alanı olmadığını fark etmiş, Sefa’nın ise resim çizerken çok ilgili olduğunu görmüştür.

Defne’nin resim yapmaya ilgi duymaması ama Sefa’nın ilgi duymasının sebebi nedir? İşaretleyiniz.


Cevap : (✔) Defne ile Sefa’nın bireysel farklılıkları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


10. Merve hafif görme yetersizliği olan ama aynı zamanda da çok güzel resim çizebilen bir öğrencidir. Sosyal bilgiler öğretmeni Hakan Bey, Merve’nin durumunu daha- iyi anlamaları için sınıftaki öğrencilerle bir etkinlik yapmak ister. Etkinlik, farklılıklara saygıyla ilgili bir resim çizilmesini kapsamaktadır. Herkese kalın camlı gözlükler dağıtır ve herkesin bu şekilde resim yapmasını ister. Resimler bitince herkes bu işin ne kadar zor olduğunu anlar. Tüm öğrenciler, Merve’yi alkışlar ve onu tebrik eder.

Hakan Öğretmen, bu etkinliği yaparak sınıftaki diğer öğrencilerin aşağıdakilerden hangisini öğrenmelerine katkı sağlamıştır? İşaretleyiniz.


Cevap : (✔) Empati kurmak


11. Farklı özelliklere sahip insanların birbirleri ile uyumlu bir şekilde yaşaması için nasıl davranmaları gerekmektedir? İşaretleyiniz.


Cevap : (✔) Farklılıklara saygılı olmalıdırlar.


12. Aşağıda verilen durumlardan hangisinde toplumdaki dezavantajlı bireylerle yardımlaşma yoktur? İşaretleyiniz.


Cevap : (✔) Fulya Hanım’ın müze görevlisinden müzedeki eserlerle ilgili bilgi alması


13. Ayşe sosyal bilgiler dersinde kimlik kartlarının kullanım alanlarıyla ilgili sunum yapmaya karar vermiş ve bir hafta boyunca ailesi ve yakın çevresinin kimlik kartlarını kullandığı alanları gözlemlemiştir.

Ayşe’nin sunumunda aşağıdaki durumlardan hangisi yer almaz? İşaretleyiniz. 


Cevap : (✔) Dayım market alışverişi yaparken kimlik kartını kullandı.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


D. Aşağıda verilen zihin haritasını uygun şekilde doldurarak bu ünitede öğrendiklerimizi gösterelim.


Cevap :

FARKLIYIZ, ARKADAŞIZ

İlgi, İhtiyaç ve Yeteneklerim:

  • Resim yapmayı seviyorum
  • Müzik dinlemeyi seviyorum
  • Spor yapmayı seviyorum
  • Kitap okumaya ilgim var
  • Arkadaşlarımla oyun oynamak istiyorum

Benden Farklı Bireylere Davranış Biçimim:

  • Onları dinlerim
  • Saygılı olurum
  • Yardım ederim
  • Farklılıklarını kabul ederim
  • Empati kurarım

Yaşamımdaki Belli Başlı Olaylar:

  • Doğum günüm
  • Okula başlama
  • İlk arkadaşlıklarım
  • Spor veya sanat etkinliklerine katılmam
  • Ailemle birlikte geziler

Ben Kimim?:

  • Adım …
  • Yaşım …
  • Ailemle birlikte yaşıyorum
  • Arkadaş canlısıyım
  • Öğrenmeye meraklıyım


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 28-29-30. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Saygılıyız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 28-29-30 Sayfa Cevapları, öğrencilerin sosyal ilişkilerde saygının önemini kavramalarına yardımcı olur. Bu bağlamda İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, karşılıklı iletişimde nezaket ve anlayışın önemini açıklar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 28-29-30. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Saygılıyız Metni Etkinlik Cevapları, çocukların çevresindeki bireylere ve kurallara saygı göstermeyi öğrenmelerini sağlar. Bu öğrenme süreci, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 28, 29, 30 Sayfa Cevapları ile pekiştirilerek günlük hayata aktarılır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Saygılıyız Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 28-29-30


Soru : “Saygı duyuyorum.” cümlesini kullandığımız durumlar hangileridir? Fikirlerinizi paylaşınız. 


Cevap : “Saygı duyuyorum.” cümlesi, başkalarının düşüncelerine, duygularına, inançlarına, kişisel sınırlarına ve farklı özelliklerine değer verdiğimiz durumlarda kullanılır. Örneğin; bir arkadaşınızın fikrine katılmasanız bile onu dinlerken, yaşlılara veya öğretmenlere davranışlarınızda, başkalarının eşyalarına zarar vermemek gibi durumlarda bu ifadeyi kullanabiliriz.


Farklılıklarımız, birbirimizle iletişim kurmamıza ve birlikte yaşamamıza engel değildir (Görsel 1.30). Dış görünüşleri, ilgi ve yetenekleri birbirinden farklı insanlar, birlikte mutlu bir şekilde yaşayabilirler. Önemli olan, olumlu iletişim ve yaklaşım geliştirebilmektir yani birbirimize karşı saygı duymayı öğrenmektir. Bizden farklı özelliklere sahip bireylere saygı duyduğumuzda aramızda gelişen iletişimin niteliğinin arttığını görürüz.

Soru : Sınıf panosundaki metinleri inceleyiniz. Metinlerde hangi durumlar örneklendirilmiştir? Saygının olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişebilir mi? Söyleyiniz.


Cevap :  Metinlerde, farklı dış görünüşe, ilgi ve yeteneklere sahip insanların birlikte yaşamaları ve iletişim kurmaları örneklendirilmiştir. Saygının olmadığı bir ortamda sevgi ve güven gelişemez; çünkü insanlar kendilerini değerli hissetmediklerinde iletişimleri sağlıklı olmaz ve birbirlerine güvenemezler.


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Konya Büyükşehir Belediyesi sizce neden böyle bir çalışma yapmıştır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Konya Büyükşehir Belediyesi ve İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle, “Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi” kapsamında, 29 okulda kurulan geçici eğitim merkezlerindeki öğrencilere, üç bin adet kitap seti hediye edildi.

Konya’nın Karatay ve Meram ilçelerinde, Genç Komek Yaz Okulu eğitimlerinin verildiği 29 okulda kurulan geçici eğitim merkezlerinde eğitim gören savaş mağduru Suriyeli çocukların, Türkçe dil seviyelerini geliştirmeleri amacıyla 3 bin adet kitap dağıtıldı.


Cevap : Konya Büyükşehir Belediyesi bu çalışmayı, savaş nedeniyle eğitimlerine devam edemeyen Suriyeli çocukların Türk eğitim sistemine uyum sağlamalarını kolaylaştırmak ve Türkçelerini geliştirmelerini desteklemek amacıyla yapmıştır. Bu sayede çocuklar eğitimlerinden geri kalmaz, topluma daha kolay entegre olurlar ve gelecekte daha iyi fırsatlara sahip olabilirler.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru :  Aşağıda verilen metni okuyarak farklılıklara saygı duymanın önemini düşününüz. Ardından konuyla ilgili sloganlar hazırlayarak sınıf panosuna asınız.


Cevap :

  • Farklılıklara saygı göster, hayatın tadını çıkar!
  • Herkes farklıdır, saygı herkesin hakkıdır.
  • Saygı ile yarış, iyilikte öne geç!
  • Farklılıklar zenginliktir, birlikte güçlüyüz!
  • Yardım et, saygı göster, insan olmanın değerini yaşa!

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.


1. Diğer leoparlar neden Lily’e saygısızca davranıyorlarmış?


Cevap : Çünkü Lily’nin benekleri diğer leoparlardan farklıydı ve farklı olanı kabul etmek yerine ona güldüler ve önemsemediler.


2. Diğer leoparlar Lily’e kötü davrandıklarında Lily neler hissetmiş?


Cevap : Lily korkmuş, üzülmüş ve bazen kızmıştır; bu yüzden yalnız kalmayı tercih etmiştir.


3. Buna benzer şeyleri siz yaşasanız neler hissedersiniz?


Cevap : Kendimi üzgün, yalnız ve belki de öfkeli hissederdim; farklı olduğum için dışlanmak canımı acıtabilirdi.


4. İnsanlar birbirlerine saygılarını nasıl gösterir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : İnsanlar birbirlerini dinleyerek, farklılıklarını kabul ederek, yardım ederek ve nazik davranarak saygı gösterirler.


Soru : Aile üyelerinizi gösteren aile ağacınızı aile büyüklerinizden yardım alarak hazırlayınız.


Cevap :

(Örnek Aile Ağacı Açıklaması):

  • Ben

    • Anne

      • Anneanne

      • Dedem

    • Baba

      • Babaanne

      • Dede

    • Kardeşlerim (varsa)

Aile büyüklerimden yardım alarak isimleri ve ilişkileri belirledim. Böylece ailemin geçmişi ve akrabalarım hakkında bilgi sahibi oldum.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 24-25-26-27. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Bireyler Arası Farklılıklar Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 24-25-26-27 Sayfa Cevapları, öğrencilerin farklılıkların doğal ve değerli olduğunu öğrenmelerine yardımcı olur. Bu süreçte İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, bireyler arası saygı ve hoşgörünün önemini vurgular.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 24-25-26-27. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Bireyler Arası Farklılıklar Metni Etkinlik Cevapları, çocukların çevresindeki çeşitliliği kabul ederek birlikte yaşam kültürünü geliştirmelerine katkı sağlar. Bu kazanımlar, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 24, 25, 26, 27 Sayfa Cevapları ile desteklenerek günlük hayata aktarılır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bireyler Arası Farklılıklar Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 24-25-26-27


Soru : Farklı yaşlarda ve farklı özelliklere sahip kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeye yönelik neler önerirsiniz? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Kardeşler arasındaki iletişimi güçlendirmek için birlikte oyun oynamak, birbirini dinlemek, ortak zaman geçirmek, görevleri paylaşmak ve sorunları konuşarak çözmek önemlidir. Bu sayede aralarında sevgi, saygı ve anlayış gelişir.


Soru :  Aşağıda Emre ve Cenk’in kendilerini tanıttıkları konuşmalar verilmiştir. Emre ve Cenk’in ilgi ve yeteneklerinin neler olduğunu söyleyiniz.

Ben Emre. Konuşkan bir insanım, duygularımı belli ederim. Arkadaşlarım sakin bir insan olduğumu söyler. Resim yapmayı ve müzik dinlemeyi çok severim. Arkadaşlarım resme yeteneğim olduğunu söyler.

Ben Cenk. Kardeşim Emre kadar konuşkan değilimdir. Dinlemeyi tercih ederim. Arkadaşlarım heyecanlandığım zaman daha çok konuştuğumu söyler. Spor yapmaktan hoşlanırım. Hemen hemen tüm boş vaktimi spor yaparak geçiririm.


Cevap :

Emre’nin ilgi ve yetenekleri: Resim yapmak, müzik dinlemek, duygularını ifade etmek, resim yeteneğine sahip olmak.

Cenk’in ilgi ve yetenekleri: Spor yapmak, dinlemeyi tercih etmek, boş zamanlarını spora ayırmak.


Soru : Dünya’daki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı ne olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Dünya’daki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı hayat çok sıkıcı olurdu, kimse farklı fikirler üretemezdi ve gelişme olmazdı.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Sınıf panonuza astığınız resimlerde kimler hangi durumlarda nasıl empati yapıyor? Resimleri karşılaştırınız. Günlük yaşamda empati yapmanızı gerektiren diğer örnek durumları paylaşınız. 


Cevap : Resimlerde bazı kişiler arkadaşları üzülünce onları teselli ediyor, bazıları düşen arkadaşına yardım ediyor, bazıları da paylaşım yaparak empati kuruyor. Günlük yaşamda empati gerektiren diğer durumlara örnek olarak; hasta bir arkadaşımızı ziyaret etmek, tartışmada karşıdakini dinlemek, kardeşimizin duygularını anlamaya çalışmak verilebilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Dezavantajlı bireylere yönelik çevrenizde hangi çalışmalar yapılıyor? Söyleyiniz. Sizce bu çalışmalar, kendimizi o bireylerin yerine koyduğumuzu yani empati yaptığımızı gösteriyor mu? Bu çalışmalar yeterli midir? Başka ne tür çalışmalara ihtiyaç vardır? Tartışınız.


Cevap : Çevremizde dezavantajlı bireylere yönelik yapılan çalışmalar arasında engelliler için erişilebilir alanlar oluşturulması, özel eğitim ve destek programları, yaşlı ve hasta bireylere sosyal yardım ve gönüllü ziyaretler yer alıyor. Bu çalışmalar, empati kurduğumuzu gösteriyor; çünkü ihtiyaçlarını anlamaya ve onlara destek olmaya çalışıyoruz. Ancak bu çalışmalar yeterli değil; daha fazla bilinçlendirme, eşit eğitim fırsatları, istihdam destekleri ve toplumsal farkındalık projelerine ihtiyaç vardır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen şiiri ve metni okuyup soruları yanıtlayınız.

FARKLIYIZ
Ceren sevgi dolu, Emre güzel sözlü,
Fatih sarı saçlı, Arda siyah gözlü,
Berat uzun boylu, Civan tombul yüzlü,
Pelin’in hayal gücü geniş, Gökçe ise güçlü,
Küçük Ömer duygu dolu, biraz da sulu gözlü,
Şimdi size söyleyeyim, sözün özü:
Hepimiz farklıyız, hepimiz arkadaşız.
Tolgahan AYANTAŞ


• Şiirin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Şiir bana farklılıkların normal ve değerli olduğunu hissettirdi; arkadaşlık ve dayanışma duygusunu güçlendirdi.


• Şiirde bireyler arası hangi farklı özelliklere değinilmektedir? Açıklayınız.


Cevap : Şiirde fiziksel özellikler (saç ve göz rengi, boy, yüz şekli), karakter özellikleri (sevgi dolu, güzel sözlü, hayal gücü geniş, güçlü) ve duygusal özellikler (duygu dolu, sulu gözlü) gibi farklılıklar belirtilmiştir.


• Şiirde değinilenler dışında bireyler arası farklılıklara sizler de örnekler veriniz.


Cevap : İlgi alanları, hobiler, yetenekler, kültürel geçmiş, düşünce biçimleri, öğrenme tarzları ve ses tonları bireyler arası diğer farklılıklardır.


DOĞRU İLETİŞİM

Günlük yaşamımızda karşılaştığımız iletişim problemlerinin önemli bir bölümü empati yapmadığımız için gerçekleşmektedir. Bizden farklı özelliklere sahip insanları daha iyi anlayabilmemiz, farklılıkları zenginlik olarak görmemizle yakından ilişkilidir. Doğru iletişimin önemli unsurları, bizden farklı kişisel özelliklere sahip diğer bireyleri anlamaya çalışmamız ve onları saygıyla dinlememizdir. Farklılıklarımızı bir zenginlik olarak görmeliyiz. Toplumumuzun huzurunu ve barışını sürdürmek konusunda istekli olmalıyız.

Tolgahan AYANTAŞ


• İnsanlar birbirinin farklı özelliklerini tanıyıp kabul etmezse doğru iletişim kurabilir mi? Neden? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Hayır, doğru iletişim kurulamaz; çünkü farklılıkları anlamamak ve kabul etmemek, yanlış anlamalara, anlaşmazlıklara ve çatışmalara yol açar.


• Doğru iletişim kurmak için metinde değinilenler dışında başka hangi özelliklere sahip olunmalıdır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Sabırlı, açık fikirli, anlayışlı, nazik ve duygularını doğru ifade edebilen olmak da doğru iletişim için gereklidir.


Soru : Toplumumuzda yaşayan insanlar arasında saygı olmasaydı ne gibi sorunlarla karşılaşabilirdik? Dosya kâğıdına bununla ilgili bir metin yazınız. Yazdığınız metni sınıf panosuna asınız. 


Cevap : Toplumda insanlar birbirine saygı göstermezse anlaşmazlıklar ve tartışmalar çoğalır. İnsanlar birbirinin haklarını gözetmez, bencillik artar ve güven ortamı zedelenir. Okullarda, iş yerlerinde ve sokaklarda huzursuzluk yaşanır. Saygının olmadığı bir toplumda yardımlaşma ve dayanışma azalır, insanlar kendini yalnız ve güvensiz hisseder. Bu yüzden toplumda saygı çok önemlidir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 20-21-22-23. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı İlgi, İhtiyaç ve Yeteneklerim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 20-21-22-23 Sayfa Cevapları, öğrencilerin kendi ilgi alanlarını, ihtiyaçlarını ve yeteneklerini tanımalarını hedefler. Bu doğrultuda hazırlanan İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamla bağlantı kurarak daha bilinçli bireyler olmalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 20-21-22-23. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite İlgi, İhtiyaç ve Yeteneklerim Metni Etkinlik Cevapları, çocukların hem kişisel özelliklerini keşfetmelerini hem de sosyal çevrelerini daha iyi anlamalarını sağlar. Çalışmalar, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 20, 21, 22, 23 Sayfa Cevapları ile desteklenerek daha verimli bir öğrenme süreci oluşturur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İlgi, İhtiyaç ve Yeteneklerim Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 20-21-22-23


Soru : Hangi yeteneklere sahip olduğunuzu düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz. 


Cevap : Resim yapma, hızlı öğrenme ve takım çalışmalarına uyum sağlama gibi yeteneklere sahip olduğumu düşünüyorum.


Soru :  Sınıf panosundaki afişleri inceleyiniz. Arkadaşlarınızın ilgi ve yeteneklerinin neler olduğunu, bu ilgi ve yeteneklerinden hareketle nelere ihtiyaç duyabileceklerini söyleyiniz.


Cevap : Arkadaşlarımın ilgi ve yetenekleri spor, müzik ya da bilgisayar oyunları olabilir. Bu ilgi ve yeteneklerini geliştirmek için top, müzik aletleri veya bilgisayar gibi araçlara ihtiyaç duyabilirler.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Okulunuzda hangi etkinliklerin gerçekleştirilmesini istersiniz? Arkadaşlarınızla tartışınız. Belirlediğiniz etkinlikleri öğretmenlerinize ya da okul yönetimine bildiriniz.


Cevap : Okulumuzda spor turnuvaları, kitap okuma günleri, tiyatro gösterileri ve bilim şenlikleri gibi etkinliklerin yapılmasını isterim. Bu tür etkinlikler hem eğlenceli olur hem de bilgi ve yeteneklerimizi geliştirmemize yardımcı olur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Görselleri inceleyiniz. Ardından defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çizip tabloyu uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

Çocukların Katıldığı Etkinlik Çocukların Yeteneği Ben Bu Yeteneğe Sahip Miyim? Daha Önce Bu Etkinliği Yaptım mı?
Satranç Zekâ ve strateji Evet / Hayır Evet / Hayır
Gitar Müzik ve ritim Evet / Hayır Evet / Hayır
Bale Dans ve esneklik Evet / Hayır Evet / Hayır
Masa Tenisi Hız ve koordinasyon Evet / Hayır Evet / Hayır
Koro Şarkı söyleme ve uyum Evet / Hayır Evet / Hayır
Ampüte Futbol Takım çalışması ve azim Evet / Hayır Evet / Hayır

Soru : Aşağıda verilen özelliklerden sizinle ilgili olanların yanına (✔) işareti koyunuz. Ardından arkadaşlarınızın hangi özelliklere (✔) işareti koyduğuna bakınız. Böylelikle arkadaşlarınızla aranızdaki ortak ve farklı ilgi alanlarını belirleyebilirsiniz.


Cevap :

(Örnek olarak doldurulmuş hâli):

  1. Çizgi film izlemeyi seviyorum. (✔)
  2. Futbol oynamayı biliyorum. (✔)
  3. Müzik dinlemekten hoşlanıyorum. (✔)
  4. Satranç oynamayı biliyorum. (✔)
  5. Bilgisayar oyunları oynuyorum. (✔)
  6. Boş zamanlarımda gezerim. (✔)
  7. Macera filmlerini seviyorum. (✔)
  8. Voleybol oynamayı seviyorum. (✔)
  9. Robotik yapboz yapmayı seviyorum. (✔)
  10. Boş zamanlarımda kitap okurum. (✔)

Soru : Empati kurmak nedir? Empati nasıl kurulur? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçlarla ilgili resim yaparak sınıfa getiriniz. Resminizi sınıf panosuna asınız.


Cevap : Empati, karşımızdaki kişinin duygularını ve düşüncelerini anlamaya çalışmak, kendimizi onun yerine koymaktır. Empati kurmak için karşımızdakini dikkatle dinlemek, onun hislerini anlamaya çalışmak ve ona saygı göstermek gerekir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 16-17-18-19. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Yaşam Öyküm Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 16-17-18-19 Sayfa Cevapları, öğrencilerin kendi yaşam öykülerini anlamalarını ve ifade etmelerini sağlar. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, bu süreci kolaylaştıran ve bilgiyi pekiştiren kaynaklar sunar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 16-17-18-19. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Yaşam Öyküm Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin kendilerini tanımasına ve geçmiş deneyimlerini değerlendirmesine yardımcı olur. Bu çalışmalar 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 16, 17, 18, 19 Sayfa Cevapları ile desteklendiğinde daha etkili ve anlamlı hale gelir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşam Öyküm Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 16-17-18-19


Soru : Yaşadığınız önemli bir olayı anlatırken neden heyecanlanırsınız? Yaşamınızdaki hangi olaylar sizler için önemlidir? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap : Önemli bir olayı anlatırken heyecanlanmamın nedeni, o anın benim için özel ve unutulmaz olmasıdır. Yaşamımdaki doğum günlerim, okulda elde ettiğim başarılar veya ailemle geçirdiğim özel anlar benim için değerli ve anlamlıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru :  Elif arkadaşımızın yaşam öyküsünde hangi önemli olaylar var? Yaşam öykümüzü anlatırken neden özelikle böyle önemli olaylara değiniriz? Fikrinizi söyleyiniz.


Cevap : Çocuğun ailesiyle birlikte yaşadığı doğum günü, ilk adımlar veya okula başlama gibi özel anlar onun için büyük bir anlam taşır; çünkü bu anlar tekrar yaşanamaz ve yaşam yolculuğumuzda bizi bugüne getiren en kıymetli hatıralar arasında yer alır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru : Yaşamınızdaki diğer önemli günler nelerdir? Fikirlerinizi söyleyiniz. 


Cevap : Yaşamımdaki diğer önemli günler arasında okulun ilk günü, başarılı olduğum sınav veya yarışmalar, ailemle yaptığımız özel geziler ve sevdiklerimle kutladığım bayramlar yer alır. Bu günler bana mutluluk ve gurur verir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen alana yaşamınızdaki en önemli beş olayı ve bu olaylar hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi örnekteki gibi kronolojik olarak sıralayınız. 


Cevap :

Yıl Yaşadığım Önemli Olaylar Bu Olay Hakkındaki Duygu ve Düşüncelerim
2018 Okula kayıt oldum. Heyecanlandım ve mutlu oldum. Okulda yeni bilgiler öğrenmeyi ve arkadaşlar edinmeyi merak ettim.
2019 İlk tiyatro gösterisine katıldım. Çok eğlendim ve sahnedeki oyuncuları izlerken heyecanlandım.
2020 İlk okul gezisine katıldım. Mutlu oldum, eğlendim ve yeni yerler keşfettim.
2021 İlk spor turnuvasına katıldım. Heyecanlıydım, kazanamasam da denemekten keyif aldım.
2022 İlk sınıf projesini hazırladım. Gururlandım ve birlikte çalışmanın keyfini yaşadım.
2023 Ailemle uzun bir tatil yaptım. Çok mutlu oldum ve birlikte vakit geçirmenin değerini anladım.
2024 İlk kez arkadaşlarımla bilim fuarına katıldım. Heyecanlandım, yeni şeyler öğrendim ve keşfetmekten keyif aldım.
2025 4. sınıfa başladım. Mutlu ve heyecanlıyım, yeni dersler ve arkadaşlar edinmeyi merak ediyorum.

Soru : İlgi duyduğunuz konularla ilgili (sanatsal, sportif vb.) bir afiş hazırlayarak sınıfa getiriniz. Hazırladığınız afişi sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 16-17-18-19 Cevapları Hecce Yayıncılık”


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 12-13-14-15. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Kimliğim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 12-13-14-15 Sayfa Cevapları öğrencilerin kendilerini ve çevresini tanımasını kolaylaştırır. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları sayesinde öğrenciler, öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamla ilişkilendirebilir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 12-13-14-15. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Kimliğim Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin kendine güvenini artırır ve sorumluluk bilinci kazandırır. Bu çalışmalar 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 12, 13, 14, 15 Sayfa Cevapları ile desteklenerek daha etkili hale gelir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kimliğim Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 12-13-14-15


Soru : Sınıfınıza yeni gelen bir öğrenci ile nasıl tanışırsınız? Kendinizle ilgili hangi bilgileri onunla paylaşırsınız?


Cevap :  Yeni gelen öğrenciyle gülümseyerek selamlaşırım, ismimi söylerim ve okulda hangi sınıfta olduğumu, hangi hobilerim ve ilgi alanlarım olduğunu paylaşırım.


Soru : Aşağıda Türkiye’de kimlik belgesinin tarihçesine ilişkin bir zaman çizelgesi verilmiştir. Çizelgeyi inceleyiniz ardından gelecekte kimlik kartlarının ne gibi teknolojiler kullanılarak geliştirilebileceğini tartışınız. 


Cevap : Gelecekte kimlik kartları, biyometrik veriler (parmak izi, retina taraması), dijital imza ve NFC gibi teknolojilerle daha güvenli ve akıllı hâle getirilebilir.


Soru : Günlük hayatımızda kimlik kartımızı kullanmamız gereken birçok olay yaşarız. Özellikle resmî kurumlara yaptığımız başvurularda kimlik bilgilerimiz istenir. Aşağıda Nedim ve babası arasında geçen bir konuşma verilmiştir, bu konuşmayı okuyunuz (Görsel 1.2). Ardından kimlik kartınızı hangi durumlarda kullandığınızı düşününüz. Ulaştığınız sonuçları arkadaşlarınızla paylaşınız.

Baba, okula bugün mü kayıt olacağım?

Evet, oğlum. Kimlik kartını yanımıza almayı unutmayalım.


Cevap : Kimlik kartımı okul kaydı, banka işlemleri, sağlık hizmetleri, toplu taşıma kartı işlemleri ve resmi başvurular gibi durumlarda kullanıyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı örneğini inceleyiniz (Görsel 1.3, 1,4). Kimlik kartınız yanınızda olmadığında ne gibi sorunlarla karşılaşabileceğinizi söyleyiniz.


Cevap :  Kimlik kartım yanımda olmadığında okul kaydı, banka işlemleri, resmi başvurular ve toplu taşıma gibi işlemleri yapamayabilir veya gecikmeler yaşayabilirim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Soru : Siz bir kimlik belgesi hazırlayacak olsanız belgenin üzerine sahibi ile ilgili hangi bilgileri yazma gereği duyardınız? Niçin? Söyleyiniz.


Cevap :  Belge üzerine adım, soyadım, doğum tarihim, fotoğrafım ve adresim gibi bilgiler yazılırdı; böylece belgenin kime ait olduğu ve doğruluğu kolayca anlaşılır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Soru : Yukarıda tanıtılan belgelerde yer alan ortak özellikler nelerdir?


Cevap : İsim ve Soyisim ortak özellikleridir.


Soru : Resmî kimlik belgenizi kullandığınız durumları aşağıda verilen alana uygun biçimde yazınız.


Cevap :

Madde Madde Resmî kimlik belgemizi kullandığımız durumlar:

  1. Okula kayıt olurken
  2. Hastaneye giderken
  3. Kütüphaneye kayıt olurken
  4. Sınavlara girerken
  5. Bankada işlem yaparken
  6. Pasaport çıkarırken
  7. Ehliyet alırken
  8. Uçağa binerken
  9. Spor kulübüne kayıt olurken
  10. Resmî kurumlarda başvuru yaparken

Soru :Ailenizden yardım alarak günümüze kadar yaşadığınız önemli olayları tarih sırasına göre defterinize yazınız.


Cevap :

(Örnek olacak şekilde, her öğrencinin kendi hayatına göre değişebilir.)

  • 2012 – İlkokula başladım.
  • 2014 – İlk defa okul gezisine katıldım.
  • 2016 – Bisiklet sürmeyi öğrendim.
  • 2018 – İlk defa tiyatro izlemeye gittim.
  • 2020 – Yeni bir evimize taşındık.
  • 2023 – Okulda bir proje yarışmasına katıldım.
  • 2024 – Yaz tatilinde ailemle ilk yurtdışı seyahatimi yaptım.
  • 2025 – Okulda sınıf başkanı seçildim.


 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 54-55-56-57. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 54-55-56-57 Sayfa Cevapları öğrencilerin 3. ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerini ve hak, eşitlik ile adalet konularında bilinç kazanmalarını sağlayacak etkinlikleri içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde işlenen konuları tekrar ederek günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu süreç, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 54-55-56-57. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 3. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrendiklerini ölçer ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 54, 55, 56, 57 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 3. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57 


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


A. Aşağıda verilen ifadelerdeki boşlukları uygun şekilde doldurunuz. 


Cevap :

  1. İnsanlar birbirlerinden farklı özelliklere sahiptir.
  2. İnsanların eşit şartlarda yaşamını sürdürebilmesi için herkese eşit şartlar sağlanmalıdır.
  3. Fiziksel ve zihinsel farklılıklarımıza rağmen tüm insanlar yasalar önünde eşit haklara sahiptir.
  4. İnsanların birlik ve beraberlik içerisinde yaşaması için devletin eşit ve adil bir düzen kurması gerekir.
  5. Eşitlik ve adaletin sağlandığı toplumlarda insanlar mutlu yaşarlar.

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) – İnsanların farklı özelliklerine saygı duymadan uyum içerisinde yaşayamayız.
  2. (Doğru) – Toplumsal alanda yasalarla yapılan düzenlemeler toplumdaki eşitsizliği önler.
  3. (Doğru) – Anayasamızda da yer aldığı gibi her birey kanun önünde haklarını arayabilir.
  4. (Doğru) – İnsanlar yaşadıkları toplumda zaman zaman haksızlığa uğrayabilir.
  5. (Yanlış) – Toplumda eşitlik ve adalet her zaman sağlanmaz.

C. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. İnsanların özellikleri birbirinden farklıdır, bu nedenle her insan farklılıkları ile güzeldir. İnsanlar aynı özelliklere sahip olsalardı dünya nasıl bir yer olurdu? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : İnsanlar aynı özelliklere sahip olsaydı, dünya tekdüze ve sıradan bir yer olurdu; farklılıklar ve çeşitlilik hayatı zenginleştirir, öğrenmeyi ve yaratıcılığı artırır.


2. Eşitlik ve adalet tüm insanlar için önemlidir. Ülkemizde eşitlik ve adaleti sağlayan kurum ve kuruluşlar vardır. Eşitlik ve adaleti sağlayan kurum ve kuruluşlar nelerdir? Araştırınız.


Cevap : Ülkemizde eşitlik ve adaleti sağlayan kurum ve kuruluşlar arasında Anayasa Mahkemesi, Hakimler ve Savcılar Kurulu, Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsman), Adalet Bakanlığı ve İnsan Hakları Kurulu sayılabilir.


3. İnsan olarak hak ve özgülüklerimiz kısıtlandığında haklarımızı aramak için yasalara başvururuz. Hak ve özgürlükleri kısıtlanan bireyler, hangi anayasa maddesine dayanarak hak ve özgürlüklerini arayabilirler? Araştırınız.


Cevap : Hak ve özgürlükleri kısıtlanan bireyler, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 36. maddesi (Hukuk güvencesi) ve 74. maddesi (Dilekçe hakkı) gibi ilgili maddelerine dayanarak haklarını arayabilirler.


Ç. Aşağıda verilen kavramların anlamlarını araştırınız. Bu kavramlar neden önemlidir? Söyleyiniz.

1. Sevgi 2. Saygı 3. Adalet 4. Eşitlik 5. Toplum huzuru


Cevap :

  • Sevgi: İnsanların birbirine karşı şefkatli, anlayışlı ve samimi duygular beslemesidir. Önemlidir çünkü ilişkileri güçlendirir, dayanışmayı artırır ve toplumsal bağları kuvvetlendirir.

  • Saygı: Başkalarının düşüncelerine, haklarına ve kişiliklerine değer vermektir. Önemlidir çünkü kişiler arası uyumu sağlar ve toplumsal ilişkileri sağlıklı kılar.

  • Adalet: Herkese hakkını vermek ve eşit davranmaktır. Önemlidir çünkü toplumda güveni sağlar, haksızlıkları önler ve huzuru artırır.

  • Eşitlik: İnsanların hak ve fırsatlar açısından birbirine eşit muamele görmesidir. Önemlidir çünkü fırsat eşitliği sağlar ve toplumsal adaleti destekler.

  • Toplum huzuru: İnsanların güven, barış ve düzen içinde yaşamasıdır. Önemlidir çünkü insanlar arasında iş birliği ve dayanışmayı güçlendirir, yaşam kalitesini artırır.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


D. Aşağıda verilen soruları yanıtlayınız.


1. Bir toplumda yaşayan insanlar, dış görünüş ve düşünce olarak birbirinden farklı özelliklere sahiptir. İnsanların farklı özelliklere sahip olması toplumu nasıl etkiler? İşaretleyiniz.


Cevap : Toplum farklı yönlerden zenginleşir.


2. Bir toplumda yaşayan bireylerin eşit haklara sahip olduğunu kanıtlayan ve bu hakları garanti altına alan en önemli belgeyi işaretleyiniz.


Cevap : Anayasa


3. Bir toplumda bireyler arasında adaletin sağlanması çok önemlidir. Toplumda adaletin sağlanması için yapılması gerekeni işaretleyiniz.


Cevap : Herkesin eşit olduğu kabul edilmelidir.


4. Eşitlik ve adaletin sağlanması, toplum yaşamı için çok önemlidir. Eşitlik ve adaletin sağlandığı ülkede yaşanan durumları işaretleyiniz.


Cevap :

İnsanlar mutlu ve özgürdür.
Hak ve özgürlüklere saygı vardır.
İnsanlar birlik ve beraberlik içinde yaşar.


5. Güçlülerin güçsüzler üzerinde hâkimiyet kurduğu ülkelerde insanlar nasıl bir hayat sürer? İşaretleyiniz.


Cevap : İnsanlar kendini güvende hissetmez.


6. I. Ten rengi
II. Saç rengi
III. Göz rengi
IV. Boy uzunluğu
V. Kilo
VI. Yüz şekli

Yukarıda verilen özelliklerden insandan insana değişenleri yazınız.


Cevap : Ten rengi, Saç rengi, Göz rengi, Boy uzunluğu, Kilo, Yüz şekli


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


7. “Yasalar karşısında insanların bedensel ve düşünsel farklarına bakmaksızın toplumsal ve siyasal haklar bakımından ayrım yapılmamasıdır.” Yukarıda açıklaması verilen kavramı işaretleyiniz.


Cevap : Eşitlik


8. İnsanlar, eşitlik ve adaletin olmadığı bir toplumda nasıl davranırlar? İşaretleyiniz.


Cevap : Kaygılı


9. I. İnsan hak ve özgürlükleri zarar görür.
II. Toplum içerisinde düzen sağlanamaz.
III. İnsanlar huzur içinde yaşar.

Yukarıda verilen durumlardan eşitlik ve adaletin olmadığı toplumlarda yaşananları yazınız.


Cevap :

I. İnsan hak ve özgürlükleri zarar görür.
II. Toplum içerisinde düzen sağlanamaz.


10. Aşağıdakilerden hangisi adil bir insanın özelliği olmayanı işaretleyiniz.


Cevap : İnsanlar arasında ayrımcılık yapmak


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


E. Aşağıda verilen zihin haritasını bu ünitede öğrendikleriniz çerçevesinde doldurunuz. 


Cevap :

ADALET VE EŞİTLİK

Sahip olduğum bireysel farklarım:

  1. Boyum farklı
  2. Saç rengim farklı
  3. Yeteneklerim farklı
  4. Hobilerim farklı
  5. Düşüncelerim farklı
  6. Giyim tarzım farklı
  7. İlgi alanlarım farklı

Herkes için eşitlik ve adaletin sağlanması için gerekli durumlar:

  1. Kuralların herkese eşit uygulanması
  2. Hakların korunması
  3. Fırsat eşitliği
  4. İnsanlara saygı gösterilmesi
  5. Haksızlıkların önlenmesi
  6. Söz hakkı verilmesi
  7. Farklılıklara değer verilmesi

Toplumda adalet ve eşitliğin sağlanması nasıl gerçekleşir?:

  1. Yasaların uygulanması
  2. Hak savunucularının görev yapması
  3. Toplumsal farkındalık
  4. Eğitim yoluyla bilinçlenme
  5. Haksızlıkların düzeltilmesi
  6. Herkesin eşit muamele görmesi
  7. İnsan haklarına saygı

Adil olmayan durumlarda hissettiklerim:

  1. Üzgün olurum
  2. Kızarım
  3. Haksızlığa uğradığımı hissederim
  4. Adaletsizliği protesto etmek isterim
  5. Kendimi değersiz hissederim
  6. Sinirlenirim
  7. Karamsar olurum


 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 52-53. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Adaletsizliğin Duygulara Yansıması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 52-53 Sayfa Cevapları öğrencilerin adaletsizliğin duygulara etkilerini anlamalarını sağlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda adaletsiz durumlara karşı duyarlı olmayı öğrenirler. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 52-53. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 3. Ünite Adaletsizliğin Duygulara Yansıması Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve adaletsizliğin duygular üzerindeki etkilerini fark ederler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 52, 53 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Adaletsizliğin Duygulara Yansıması Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 52-53


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru :  “Adalet nedir? Meyve ağaçlarına su vermektir. Zulüm nedir? Dikeni sulamaktır.” Mevlana bu sözüyle ne anlatmak istemektedir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : Mevlana bu sözle, adaletin iyilikleri desteklemek ve hak edenlere doğru davranmak, zulmün ise kötülüğü beslemek ve haksızlığa göz yummak olduğunu anlatmak istemektedir.


Okuma Metni Yasaklar Ülkesi 

Bir ülkede
• İstediğin yere taşınamamak,
• İstediğin saç kesimine sahip olamamak,
• İstediğin televizyon kanalını izleyememek,
• Uluslararası telefon görüşmesi yapamamak,
• Araba kullanamamak gibi sınırlamalar vardır.
Vatandaşlar bunlara uymaya zorlanmaktadır.


Soru :  Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Bu yasakların olduğu ülkede yaşasaydınız neler hissederdiniz? Neden?


Cevap : Bu yasakların olduğu bir ülkede yaşasaydım kendimi özgürlüğüm kısıtlanmış, mutsuz ve baskı altında hissederdim; çünkü günlük yaşamımı istediğim gibi düzenleyememek rahatsız edici olurdu.


2. Bu yasaklar neden konulmuş olabilir?


Cevap : Bu yasaklar muhtemelen halkı kontrol altında tutmak, iktidarın gücünü korumak ve insanların davranışlarını sınırlamak amacıyla konulmuş olabilir.


3. Bu yasaklar konulurken halka danışılmış olabilir mi? Halkın bu tarz yasakları onaylaması mümkün müdür?


Cevap : Bu yasaklar halka danışılmadan alınmış olabilir; halkın bu tarz kısıtlamaları onaylaması zordur, çünkü özgürlüklerin kısıtlanması genellikle hoş karşılanmaz.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen beyin fırtınası tablosunu uygun bir şekilde doldurunuz. 


Cevap :

Tüm insanlar haklı olsaydı = Sürekli tartışma olur.
Tüm insanlar haksız olsaydı = Adaletsizlik artar.
Tüm insanlar barış içinde yaşasaydı = Huzur olur.
Tüm insanlar kavga etseydi = Kaos olur.
Tüm insanlar empati kursaydı = Anlayış artar.
Tüm insanlar kendi çıkarını gözetseydi = Bencillik olur.
Tüm insanlar aynı zevklere sahip olsaydı = Monoton olur.
Tüm insanlar birbirini dinlemeseydi = Yanlış anlaşılır.
Dünyadaki anlaşmazlıklar çözülemeseydi = Sorunlar çoğalır.


Soru : Haksızlığa uğradığınız bir durumu düşününüz. Haksızlığa uğradığınızda neler hissettiğinizi, eşitliğin ve adaletin sağlanması için neler yapılabileceğini arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Haksızlığa uğradığımda üzgün, kızgın ve bazen çaresiz hissederim. Eşitlik ve adaletin sağlanması için durumu yetkililere veya öğretmen gibi güvenilir bir kişiye bildirebilir, haklarımı savunabilir ve sorunun çözülmesi için gerekli adımların atılmasını isteyebilirim. Ayrıca başkalarının da hakkını gözetmek, empati yapmak ve adil davranmak önemlidir.



 

Our Score
error: Content is protected !!