4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 94-95-96-97-98. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 94-95-96-97-98 Sayfa Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, eksiksiz ve doğru bir şekilde takip edilmelidir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 94-95-96-97-98. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin konuları kavrayıp değerlendirme yapmalarına yardımcı olur. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 94, 95, 96, 97, 98 Sayfa Cevapları, öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98


A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrularını, altlarında verilen boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. Yön bulma yöntemleri arasında pusula en güvenilir olanıdır. (Doğru)

  2. Dağlar, ovalar ve akarsular birer beşerî unsurdur. (Yanlış)
    Doğrusu: Dağlar, ovalar ve akarsular birer doğal unsurdur.

  3. Afet ve acil durum çantasında bulunması gerekenlerden biri de çabuk bozulmayan gıdalardır. (Doğru)

  4. Belirli bir yerde bir gün içinde meydana gelen hava olayları o yerin hava durumudur. (Doğru)


B. Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen sözcüklerden uygun olanları cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  1. Doğada meydana gelen yıkıcı etkileri bulunan olaylara doğal afet denmektedir.

  2. GPS teknolojisi sayesinde nerede bulunduğumuzu ve gitmek istediğimiz yerin hangi yönde olduğunu öğrenebiliriz.

  3. Kroki, bir bölgeyi kuş bakışı gösteren ve o bölgede var olan yapıları ana hatlarıyla belirten basit çizimdir.

  4. Okullar, evler, hastaneler, yollar, binalar, köprüler, parklar ve daha birçok yapı beşerî unsur olarak adlandırılmaktadır.


C. Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız. 


1. Evinizde ve okulunuzda deprem esnasında kayma, düşme yoluyla size ve çevrenizdekilere zarar verebilecek eşyaların listesini oluşturunuz. Bu eşyalarla ilgili nasıl önlemler alındı ya da alınmalı? Yazınız.


Cevap : Evde ve okulda zarar verebilecek eşyalar arasında raflar, kitaplıklar, televizyon, büyük aynalar, dolaplar ve bilgisayarlar yer alır. Bu eşyaların devrilmesini önlemek için duvara sabitlenmeli, ağır eşyalar altta tutulmalı ve elektronik cihazlar güvenli yerlere yerleştirilmelidir.


2. Ülkemizde en çok gezmek istediğiniz şehir hangisidir? Neden bu şehri seçtiniz? Bu şehirde hangi tarihî ve doğal güzellikleri görmek istiyorsunuz? Yazınız.


Cevap : Ülkemizde en çok gezmek istediğim şehir İstanbuldur. Çünkü tarihî ve kültürel zenginlikleri ile doğal güzellikleri bir arada sunar. Bu şehirde Ayasofya, Topkapı Sarayı, Boğaziçi Köprüsü ve İstanbul Boğazı gibi önemli yerleri görmek istiyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


Ç. Aşağıda verilen soruları cevaplayınız. 


1. Aşağıdakilerden hangisi doğal unsurlardan biridir?


A) Hastane
B) Okul
C) Orman
D) Otopark

Cevap : C


2. Kroki ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Kuş bakışı görüntü yansıtılır.
B) Yapıların büyüklüğü aynı olmalıdır.
C) Sokak ve cadde isimlerine yer verilir.
D) Yönler belirtilmelidir.

Cevap :  B


3. Aşağıdakilerden hangisi heyelana karşı alınabilecek bir önlemdir?


A) Evdeki dolaplar ve raflar duvarlara sabitlenmelidir.
B) Ağaç dikimi özendirilmelidir.
C) Nehir yataklarına setler yapılmalıdır.
D) Çevre kirliliğine karşı önlemler alınmalıdır.

Cevap :  B


4. Ali, dedesiyle beraber tatile gitmek için arabayla yola çıkmıştı. Her zamanki gittikleri yolda yol çalışması olduğuna ilişkin uyarı aldılar. Başka yoldan gitmeye karar vermişlerdi.

Buna göre Ali ve dedesi aşağıdaki yön bulma yöntemlerinden hangisini kullanırsa teknolojiden yararlanmış olur?


A) GPS
B) Yosun
C) Kutup yıldızı
D) Güneşin konumu

Cevap :  A


5. Zeynep komşu mahalleye yeni taşınan kuzeni Tuğçe’yi ziyarete gidecektir. Fakat nasıl gideceğini bilmemektedir. Tuğçe ona yolu tarif etmek için bir çizim yapmıştır.

Tuğçe’nin yaptığı çizimin adı nedir?


A) Harita
B) Plan
C) Kroki
D) Resim

Cevap :  C


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


6. Öğretmeni Müge’ye “Doğal ve Beşerî Unsurlar” başlıklı bir ödev vermiştir. Müge, ödevini öğretmenine göstermiştir. Öğretmeni, Müge’nin yanlışları olduğunu söylemiştir.

I. Ağrı Dağı – Doğal Unsur
II. Pamukkale Travertenleri – Beşerî Unsur
III. Yavuz Sultan Selim Köprüsü – Beşerî Unsur
IV. Atatürk Barajı – Doğal Unsur

Müge yukarıdakilerden hangilerini yanlış eşleştirmiştir?


A) I-II
B) II-III
C) II-IV
D) III-IV

Cevap :  C


7. Sosyal Bilgiler öğretmeni Derya Bey, derste Meteoroloji Genel Müdürlüğünden bahsetmektedir. Öğrencilerine Meteoroloji Genel Müdürlüğünün görevlerinin ne olduğunu sormuştur. Öğrencilerinden biri soruya hatalı cevap vermiştir.

Aşağıdaki öğrencilerden hangisi soruya hatalı cevap vermiştir?


A) Hale – Kamuoyunun ihtiyaç duyduğu meteorolojik bilgileri hazırlar.
B) Cemal – Türk hava sahasında uçan uçaklara bilgi verir.
C) Berke – Doğal afetlere karşı halkı uyarır.
D) Şirin – Depremler konusunda halkı bilinçlendirici yayınlar yapar.

Cevap :  D


8. İpek ve Baran teneffüste inceledikleri haritada;
– Yaşadıkları yeri
– Yaşadıkları şehre komşu olan şehirleri
– Başkente olan uzaklıklarını
– Türkiye’nin komşularını görmüşlerdir.

İpek ve Baran’ın incelediği haritanın ismi nedir?

A) Siyasi Harita
B) Fiziki Harita
C) Deprem Haritası
D) Sıcaklık Haritası

Cevap :  A


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


9. Depremlerin canlılar ve doğa üzerinde pek çok etkisi vardır.
I. Diğer doğal afetleri tetikler.
II. Hayvanların yaşam alanlarına zarar verir.
III. Oluşumu engellenebilir.
IV. İnsanlar psikolojik anlamda sorunlar yaşar.

Yukarıdakilerden hangileri doğrudur?


A) III-IV
B) I-II
C) I-II-IV
D) I-II-II

Cevap :  C


10 ve 11. soruları yukarıdaki tabloya göre cevaplayınız.


Efe, ailesiyle birlikte Karadeniz’de bir ili ziyaret etmek istemektedir. Ancak Efe ve ailesinin her hafta sadece 2 günlük müsaitlik durumu vardır. Efe ve ailesi gezilerini 2 haftaya yaymak istemişler ancak 2 günlük müsaitlik durumları değişmemiştir. Buna göre;

10. Efe ve ailesi 1. haftanın hangi 2 gününde geziye çıkarsa yağmura yakalanmamış olur?


A) Perşembe, cuma
B) Pazartesi, salı
C) Çarşamba, perşembe
D) Salı, çarşamba

Cevap : D


11. Efe 2. hafta hangi günler hava gözlemi yaptığında 2 gün boyunca havanın geziye uygun olduğunu ailesiyle paylaşabilir?


A) Pazartesi, salı
B) Cuma, cumartesi
C) Salı, çarşamba
D) Çarşamba, perşembe

Cevap : A


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


D. Aşağıda verilen balık kılçığı gösterimindeki boşlukları uygun bir biçimde doldurunuz.


Cevap :

Madde Madde Çevremdeki Doğal Unsurlar (9 örnek):

  • Dağlar
  • Tepeler
  • Ovalar
  • Göller
  • Nehirler
  • Ormanlar
  • Şelaleler
  • Mağaralar
  • Denizler

Madde Madde Çevremdeki Beşerî Unsurlar (9 örnek):

  • Evler
  • Okullar
  • Yollar
  • Köprüler
  • Parklar
  • İş yerleri
  • Camiler
  • Alışveriş merkezleri
  • Hastaneler


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Doğal Afetler Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 88-89-90-91-92-93 Sayfa Cevapları, öğrencilerin doğal afetleri tanımasına ve bu afetlere karşı önlem almayı öğrenmesine yardımcı olur. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin eksiksiz ve doğru şekilde yapılmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Doğal Afetler Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin afetler sırasında yapılması gerekenleri öğrenmelerine destek olur. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 84, 88, 89, 90, 91, 92, 93 Sayfa Cevapları, bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Doğal Afetler Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92-93


Soru : Doğal afetler sonrası halka yardımcı olan kuruluşlar hangileridir? Bu konuda uzmanlaşmış kuruluşlara neden ihtiyaç duyulduğunu örneklerle anlatınız.


Cevap : Doğal afetler sonrası halka yardımcı olan başlıca kuruluşlar AFAD, Kızılay, UMKE, AKUT ve yerel belediyelerdir. Bu kuruluşlara ihtiyaç duyulmasının nedeni, afet anında hızlı müdahale, sağlık hizmeti sağlama, barınma ve yiyecek desteği gibi özel bilgi ve donanıma sahip olmalarıdır; örneğin depremde AFAD ekipleri arama-kurtarma yaparken Kızılay, yiyecek ve içecek desteği sunar.


Soru : Aşağıda verilen görselleri inceleyerek doğal afetlerin neden olduğu zararlarla ilgili fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Deprem binaları yıkar, can ve mal kaybına yol açar.
Sel evleri ve ekili alanları su altında bırakır.
Orman yangını ağaçları, hayvanları ve yaşam alanlarını yok eder.
Heyelan yolları kapatır, evleri yıkar.
Erozyon toprak verimliliğini azaltır.
Fırtına çatılara, ağaçlara ve insanlara zarar verir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : Doğal afetlere karşı çevrenizde ne gibi hazırlıklar yapılması gerektiğine ilişkin hazırladığınız sınıf gazetesini okuyup, inceleyiniz. Yukarıda değinilen afet öncesi, afet sırası ve afet sonrasında yapılması gerekenlerden hangilerine sınıf gazetenizde yer verdiğinizi tespit ediniz. Başka ne gibi önlemler alınabilir tartışınız.


Cevap : Sınıf gazetemizde afet öncesi hazırlıklar (acil çıkış yolları, ilk yardım çantası, tatbikatlar) ve afet sırasında yapılması gerekenler (güvenli alanlara yönelme, panik yapmama) yer alıyor.

Afet sonrasında ise yardım kuruluşlarından destek alma ve güvenli toplanma alanlarına yönelme konuları yer aldı. Ayrıca, evde ve okulda afet eğitimi vermek, afet çantalarını güncel tutmak ve komşularla dayanışma planı yapmak gibi önlemler de alınabilir.


Soru :  Siz de Gizem’in yaptığı gibi ailenizle birlikte bir afet ve acil durum aile planı hazırlayınız. Planınızda toplanma alanının kararlaştırılması, acil durumlarda bilgi verilecek kişilerin belirlenmesi gibi ayrıntıları mutlaka belirtiniz. Bu konuda ailenizden yardım alabilirsiniz.


Cevap :

Aile Afet ve Acil Durum Planımız:

  1. Toplanma Alanı: Evimizin önündeki park toplanma alanı olarak belirlendi. Acil durumlarda herkes buraya gelecek.

  2. Acil Durum İletişim Kişileri:

    • Komşumuz Ayşe Teyze (yakınlık ve ulaşılabilirlik)

    • Dayım Mehmet Amca (telefonla bilgilendirme)

  3. Ev İçi Güvenlik: Deprem veya yangın anında masa altına veya güvenli köşelere geçilecektir.

  4. İlk Yardım ve Malzemeler: Her odada ilk yardım çantası, el feneri ve su bulunacak.

  5. Tatbikatlar: Ayda bir ev tatbikatı yapılarak herkesin planı bilmesi sağlanacak.

  6. Acil Durum Telefonları: AFAD, 112 ve Kızılay numaraları herkesin telefonunda kayıtlı olacak.

  7. Ev Dışında Buluşma: Eğer park güvenli değilse, okul bahçesi ikinci toplanma alanı olarak belirlendi.

Bu plan sayesinde afet anında herkesin nerede toplanacağı ve kiminle iletişime geçeceği net olarak bilinmiş olacak.


Soru : “Eğirdir Gölü” adlı etkinliği yapınız. 


Cevap :

Eğirdir Gölü, Isparta ilinde yer alan ve Türkiye’nin en büyük göllerinden biri olarak bilinir. Gölün çevresi doğal güzellikleriyle öne çıkar ve turistler için cazip bir yerdir. Tatlı su kaynağı olması nedeniyle hem içme suyu sağlamakta hem de tarımda sulama amacıyla kullanılmaktadır.

Göldeki balıkçılık ve çevresindeki elma bahçeleri bölge ekonomisine katkıda bulunur. Ayrıca insanlar göl kenarında yürüyüş yapabilir, piknik düzenleyebilir ve doğayla iç içe vakit geçirebilir. Bu yönleriyle Eğirdir Gölü, hem doğal zenginliği hem de ekonomik faydalarıyla önemli bir alan oluşturur.


Soru : Günlük yaşamınızda kullandığınız teknolojik ürünlerin bir listesini çıkarınız. Çıkardığınız listeyi sınıfınıza getirerek arkadaşlarınızın listeleriyle benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırınız. 


Cevap :

Günlük yaşamımda kullandığım teknolojik ürünler şunlardır:

  1. Cep telefonu
  2. Bilgisayar / Dizüstü bilgisayar
  3. Tablet
  4. Televizyon
  5. Akıllı saat
  6. Kulaklık / Bluetooth hoparlör
  7. Mikrodalga fırın
  8. Buzdolabı
  9. Elektrikli süpürge
  10. Dijital fotoğraf makinesi

Bu listeyi arkadaşlarımın listeleriyle karşılaştırdığımda bazılarımızın bazı ürünleri ortak kullanırken bazı teknolojik aletleri farklı tercih ettiğini görebilirim.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 84-85-86-87. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Nüfus ve Yer Şekilleri Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 84-85-86-87 Sayfa Cevapları, öğrencilerin nüfus dağılımı ve yer şekillerini anlamalarına yardımcı olur. Bu sayede İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz yapılmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 84-85-86-87. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Nüfus ve Yer Şekilleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin haritaları ve nüfus bilgilerini yorumlamalarını destekler. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 84, 85, 86, 87 Sayfa Cevapları, öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Nüfus ve Yer Şekilleri Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 84-85-86-87


Soru :  Yaşadığınız bölgede hangi yer şekilleri vardır? Yaşadığınız bölgenin nüfus özellikleri nasıldır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :

İstanbul: Marmara Bölgesi’nde yer alır; boğaz, kıyılar ve tepeler dikkat çeker; nüfus yoğun ve kalabalıktır.

Ankara: İç Anadolu Bölgesi’nde yer alır; ova ve hafif dağlık alanlar vardır; nüfus orta yoğunlukta ve başkent olması nedeniyle sürekli artmaktadır.

Adana: Akdeniz Bölgesi’nde yer alır; Çukurova ovası ve dağlar bulunur; nüfus tarımın etkisiyle yoğun yerleşimlidir.

Antalya: Akdeniz Bölgesi’nde yer alır; dağlar, kıyılar ve ovalar ön plandadır; nüfus turizm nedeniyle yazın artar, kışın azalır.

İzmir: Ege Bölgesi’nde yer alır; kıyılar, körfez ve dağlar vardır; nüfus yoğun ve sanayi ile turizm etkisiyle artmaktadır.


Soru : Yukarıdaki haritadan yararlanarak yaşadığınız şehre komşu şehirleri söyleyiniz.


Cevap : Bu kısımda kendi yaşadığınız şehre göre komşularınızı yazmanız gerekiyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : İncelediğiniz Türkiye siyasi ve Türkiye fiziki haritaları arasındaki farklar nelerdir? Aşağıda verilen alana kısaca yazınız.


Cevap :

Türkiye Siyasi Haritası: Ülkedeki iller, ilçeler ve şehir sınırları ile isimler gösterilir; renkler genellikle idari birimleri ayırmak için kullanılır.

Türkiye Fiziki Haritası: Ülkenin dağlar, ovalar, nehirler, göller ve denizler gibi doğal özellikleri gösterilir; yükseklik ve topoğrafya genellikle renk tonlarıyla belirtilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Konuya hazırlanırken yaptığınız çalışmada yaşadığınız bölgenin dikkatinizi çeken hangi özellikleri vardır? Yer şekilleri yaşadığınız bölgede nasıldır? Bölgenizin nüfusuna ilişkin hangi bilgilere ulaştınız? Bölgenizdeki yer şekilleriyle nüfus arasında nasıl bir ilişki vardır? Hazırladığınız tablodaki maddeleri okuyunuz.


Cevap :

  • Dikkat Çeken Özellikler: Bölge şehirleşmiş, ulaşım ve altyapı gelişmiş, sanayi ve ticaret yoğun.

  • Yer Şekilleri: Dağlar, tepeler, ovalar ve bazı akarsular bulunuyor; kıyı bölgelerinde deniz etkisi var.

  • Nüfus Bilgileri: Bölge nüfusu yoğun, özellikle şehir merkezlerinde kalabalık; kırsal alanlarda daha az nüfus var.

  • Yer Şekilleri ile Nüfus İlişkisi: Ovalar ve düz alanlar yerleşim için uygun olduğu için nüfus yoğun, dağlık ve engebeli alanlar az nüfuslu.


Soru : Aşağıda verilen şiiri okuyunuz. Şiirde Ahmet Hamdi Tanpınar hangi durumdan yakınmaktadır? Şiirde, şiire konu olan yerin, yeryüzü şekilleri ve nüfusu hakkında ne gibi ipuçları vardır? Tartışınız.

DAĞLAR
Göklere dayanan karlı tepesi
Ey sıla yolunu bağlayan dağlar!
Üstünde rüzgârın geniş nefesi
Eteğinde seller çağlayan dağlar!
Her akşam ufkunuz kızıl bir nehre
Bürünüp yanarken bulutlu dağlar,
Hıçkırır ve derim doğduğum şehre
Kavuşursam bir gün ne mutlu dağlar!
Ahmet Hamdi TANPINAR


Cevap : Ahmet Hamdi Tanpınar şiirde memleketinden uzak olmasından ve özlem duymasından yakınmaktadır. Şiire konu olan yerin yeryüzü şekilleri dağlar ve tepeler, nüfusu ise her akşam kızıl renge bürünen ufuk ve rüzgârın etkisiyle canlı doğa betimlemeleri ile anlatılmıştır; yani doğal güzellikleri öne çıkmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Soru : Terri Cohlene (Teri Kohlin) tarafından yazılan “Büyük Kanyon Nasıl Oluştu?” isimli hikâyeden alınan bölümü okuyarak altındaki soruları yanıtlayınız.


1. Yaşadığınız yer ya da yakınlarında bir nehir ve kanyon olduğunu düşünün. Bunun yaşamınıza yerleşim yerinize katkısı nasıl olurdu?


Cevap : Nehir ve kanyon, yaşadığım bölgeye doğal bir güzellik kazandırır ve turizm açısından çekici bir alan oluştururdu.


2. Nehirlerin yeryüzünü şekillendiren önemli bir güç olduğunu düşündüğünüzde bu durumdan insan nüfusu nasıl etkilenirdi?


Cevap : Nehirlerin yeryüzünü şekillendirmesi, insanların su kaynaklarına yakın bölgelerde yerleşmelerine ve nüfusun bu alanlarda yoğunlaşmasına yol açardı.


3. Dağların arasından giden nehirlerin ulaşım ve insan yerleşmesine katkıları neler olabilir?


Cevap : Dağlardan geçen nehirler, ulaşımı kolaylaştırır ve verimli topraklar sağlayarak tarımın gelişmesine ve insanların bu bölgelerde yaşamalarını desteklerdi.


Soru : Doğal afetlere karşı çevrenizde ne gibi hazırlıklar yapılmalıdır? Araştırınız. Bir sınıf gazetesi tasarlayarak ulaştığınız sonuçlara gazetenizde yer veriniz.


Cevap :

Maddeler halinde doğal afetlere karşı çevrede yapılabilecek hazırlıklar şunlardır:

  1. Acil durum planı hazırlamak: Evde ve okulda güvenli alanları belirlemek.

  2. Acil çıkış yollarını işaretlemek: Yangın merdiveni ve tahliye yollarını bilmek.

  3. İlk yardım çantası bulundurmak: Bandaj, ilaç, su ve temel ihtiyaç malzemeleri hazırlamak.

  4. Deprem ve yangın tatbikatları yapmak: Olası durumlara karşı pratik yapmak.

  5. Bina ve çevre güvenliğini sağlamak: Sarsıntılara dayanıklı yapı ve eşyaları sabitlemek.

  6. Erken uyarı sistemlerini takip etmek: Meteoroloji ve AFAD uyarılarını izlemek.

  7. Toplanma alanlarını belirlemek: Acil durumlarda herkesin güvenli şekilde toplanacağı yerleri bilmek.

  8. Bilgilendirme ve eğitim çalışmaları yapmak: Çevredeki insanları afetlere karşı bilinçlendirmek.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 80-81-82-83. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Hava Gözlemim Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83 Sayfa Cevapları, öğrencilerin hava olaylarını gözlemleyerek öğrenmelerini sağlar. Bu sayede İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz tamamlanmasına yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 80-81-82-83. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Hava Gözlemim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamda hava gözlemlerini yorumlamalarına destek olur. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 80, 81, 82, 83 Sayfa Cevapları, öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hava Gözlemim Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 80-81-82-83


Soru :  Okula giderken hangi elbiseleri giyeceğinize nasıl karar veriyorsunuz? Havanın nasıl olacağını bilmenin sağladığı faydalar nelerdir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : Okula giderken hava durumuna göre kalın veya ince giysiler, mont, şemsiye veya şapka gibi eşyaları seçiyorum. Havanın nasıl olacağını bilmek, soğuk veya yağışlı havalara karşı hazırlıklı olmamı ve rahatsız olmadan günlük işlerimi yapmamı sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Soru : Öğretmeninizden yardım alarak etkileşimli tahtadan yararlanıp Meteoroloji Genel Müdürlüğünün genel ağ adresini ziyaret ediniz. Bu kurumun görevlerini okuyunuz. 


Cevap :

Meteoroloji Genel Müdürlüğü (MGM) görevleri:

  1. Hava Gözlemleri ve Ölçümler: Türkiye genelinde hava durumu ile ilgili gözlemler yapmak, istasyonlar kurmak ve ölçüm cihazlarını çalıştırmak.

  2. Hava Tahminleri ve Uyarılar: Kısa ve uzun vadeli hava tahminleri hazırlamak, şiddetli hava olayları için erken uyarılar vermek ve afet yönetimine destek sağlamak.

  3. Sektörel Destek: Tarım, ulaşım, denizcilik ve diğer sektörler için meteorolojik veriler ve tahminler sunmak.

  4. Bilgilendirme ve Eğitim: Halkı hava durumu hakkında bilgilendirmek, meteorolojik verilerin anlaşılır şekilde sunulmasını sağlamak.

Bu görevler sayesinde MGM, insanların ve kurumların hava koşullarına hazırlıklı olmasını ve güvenli şekilde hareket etmesini sağlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : Aşağıda bir yerleşim yerindeki hava olaylarının yedi gün boyunca gözlemlenmesiyle oluşturulan tablo verilmiştir. Tabloyu inceleyerek altındaki soruları cevaplayınız


1. Tabloya göre bir haftada en çok hangi hava olayları gözlemlenmiştir? 


Cevap : Tabloya göre bir haftada en çok “parçalı bulutlu” hava olayı gözlemlenmiştir.


2. Tabloya göre bir haftada en az hangi hava olayı gözlemlenmiştir? 


Cevap : Tabloya göre bir haftada en az “açık” hava olayı gözlemlenmiştir.


Soru : Yukarıdaki tablodan yararlanarak aynı yerleşim yeri için hazırlanan bir haftalık hava gözlem grafiğini inceleyiniz. Grafikteki verilerden yararlanarak altındaki soruları cevaplayınız.


1. Grafiğe göre bir haftada kaç kere hava rüzgârlı olmuştur? 


Cevap : Grafiğe göre bir haftada “3 kere” hava rüzgarlı olmuştur.


2. Grafiğe göre bir haftada kaç kere kar gözlemlenmiştir? 


Cevap : Grafiğe göre bir haftada “2 kere” kar gözlemlenmiştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Soru : Yaşadığınız yerdeki hava olaylarını bir hafta süreyle gözlemleyerek gözlemlerinizi aşağıdaki tabloya yazınız. Bu hava olaylarıyla ilgili birer sembol oluşturunuz. Her olayın kaç kez görüldüğünü tespit ediniz. Daha sonra tablodan yararlanarak yaşadığınız yere ait hava olaylarının resimli grafiğini oluşturunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83 Cevapları”

Soru : Yaşadığınız bölgenin nüfusunu araştırınız. Yaşadığınız bölge sizce neden daha kalabalık ya da daha az nüfuslu değildir? Ulaştıklarınızı maddeler hâlinde bir tabloda gösteriniz. Tablonuzu sınıfınıza getirerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Şehir Nüfus Durumu Nüfus Yoğunluğunu Etkileyen Sebepler
İstanbul Yoğun İş ve eğitim olanakları fazla, liman ve sanayi merkezi
Ankara Orta-Yüksek Başkent olması, iş ve eğitim imkanları, kamu kurumları
İzmir Yoğun Liman kenti, turizm ve sanayi gelişmiş
Antalya Orta Turizm yoğunluğu, yazlık yerler, göç alıyor
Hatay Orta Sanayi ve tarım etkisi, sınır kenti olması
Erzurum Az Soğuk iklim, coğrafi zorluklar, sanayi azlığı
Gaziantep Yoğun Sanayi ve ticaret merkezi, iş imkanları
Adana Yoğun Tarım ve sanayi merkezi, iş imkanları


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 77-78-79. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Çevremi Keşfediyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 77-78-79 Sayfa Cevapları, öğrencilerin çevrelerini keşfetmelerine ve gözlemler yapmalarına yardımcı olur. Bu sayede İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri eksiksiz ve doğru bir şekilde tamamlamalarını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 77-78-79. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Çevremi Keşfediyorum Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda uygulamalarını destekler. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 77, 78, 79 Sayfa Cevapları, öğrenme sürecini pekiştirir ve bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevremi Keşfediyorum Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 77-78-79


Soru : Yaşadığınız yerde insanlar tarafından oluşturulmamış ne gibi unsurlar vardır? Örnekler vererek söyleyiniz.


Cevap : Yaşadığım yerde insanlar tarafından oluşturulmamış unsurlar arasında dağlar, göller, nehirler, ormanlar ve doğal taş oluşumları vardır; bunlar doğanın kendi süreciyle oluşmuştur.


Soru : Ormanlar, dağlar, tepeler, göller, ovalar, akarsular, şelaleler, mağaralar ve denizler birer doğal unsurdur. Yani oluşumlarında insanların etkisinin olmadığı doğal yapılardır. Tüm bu oluşumlar doğanın bir parçasıdır.

Aşağıdaki görsellerde yer alan doğal unsurların benzerlik ve farklılıklarını söyleyiniz.


Cevap :

Benzerlikleri: Hepsi doğal olarak oluşmuş, insan eliyle yapılmamış ve doğanın parçalarıdır; çevreye katkı sağlar ve ekosistemin bir parçasıdır.

Farklılıkları: Şekil, büyüklük ve oluşum süreçleri farklıdır; örneğin dağlar yükselti ile belirginken, göller suyla doludur, şelaleler akan su oluşturur, mağaralar ise yer altı boşluklarından oluşur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Soru : Konuya hazırlık çalışmasında ailenizle birlikte ziyaret ettiğiniz yerleri ve bu yerlerin özelliklerini yazmıştınız. Bunlardan hangilerinin doğal hangilerinin beşerî unsur olduğunu söyleyiniz. 


Cevap : Ailemle birlikte ziyaret ettiğimiz yerlerden deniz, göl, dağ ve orman doğal unsurlardır. Müze, cami, köprü ve tarihi evler ise beşerî unsurlardır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Aşağıdaki mektubu okuyunuz. Mektupta geçen doğal unsurların altını yeşil, beşerî unsurların altını mavi kalemle çiziniz.


Cevap :

Yeşil altını çizecekler (doğal unsurlar):

  • dağları
  • tepeleri
  • ormanları
  • akarsu
  • göl
  • ördekler
  • deniz

Mavi altını çizecekler (beşerî unsurlar):

  • büyük cadde
  • dev apartmanlar
  • üniversitenin giriş kapısı
  • tramvay durakları
  • otopark
  • hayvanat bahçesi
  • köyler
  • köprü

Soru : Mahallenizde bir gezintiye çıkınız. Hangi doğal ve beşerî unsurlarla karşılaştınız? Aşağıda verilen örnek tablodaki gibi tablolaştırınız.


Cevap :

Unsurlar Doğal Beşerî Kaç tane?
Okul binası X 1 tane
Ağaç X 15 tane
Park X 1 tane
Çiçek X 20 tane
Ev X 10 tane
Kuş X 5 tane
Yol X 2 tane
Çeşme X 1 tane
Çimenlik X 1 tane

Soru : Hava gözlemleri neden ve kimler tarafından yapılır? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçları bir rapor hâline getirerek sınıfınızda sununuz.


Cevap : Hava gözlemleri, hava durumunu tahmin etmek, doğal afetleri önceden fark etmek ve tarım, ulaşım gibi alanlarda planlama yapmak için yapılır. Bu gözlemleri genellikle meteorologlar ve hava istasyonlarında görevli uzmanlar gerçekleştirir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Mahallemiz Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 73-74-75-76 Sayfa Cevapları, öğrencilerin mahalle yaşamını ve çevrelerini daha iyi anlamalarını sağlar. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz yapmasına yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Mahallemiz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamda uygulamalarını destekler. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 73, 74, 75, 76 Sayfa Cevapları, öğrenme sürecini pekiştirir ve akademik başarıyı artırır.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Mahallemiz Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 73-74-75-76


Soru :  Mahallenizde sığınak, acil toplanma yeri, acil çıkış vb. alanlar nerelerde bulunmalıdır? Bu konuda bildiklerinizi söyleyiniz. 


Cevap : Mahallemizde sığınaklar, acil toplanma alanları ve acil çıkışlar, genellikle okul, park, meydan ve geniş açık alanlar gibi herkesin kolayca ulaşabileceği yerlerde bulunmalıdır.


Soru : Evinizin adresini arkadaşlarınızla paylaşınız. Adresinizi yazarken nelere dikkat ettiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Evinizin adresini paylaşırken sokak adı, cadde numarası, bina numarası, kat ve daire numarası gibi ayrıntılara dikkat ettim, böylece adresim net ve anlaşılır oldu.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen krokiyi inceleyerek siz de yaşadığınız sokağın krokisini verilen alana çiziniz.


Cevap : Örnek olarak verilen krokiye göre sizin kendi evinizin de krokisini boş alana çizmeniz gerekmektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kroki örneğini inceleyerek krokide görülen yapılara ait birer sembol oluşturunuz. Ardından soruları yanıtlayınız.


Cevap :

Örneğin krokilerde genellikle şu semboller kullanılır:

  • Lokanta / Kafe / Pastane → 🍴 (çatal bıçak)
  • Fırın → 🥖 (ekmek)
  • Banka → 💰 (para çantası)
  • Market → 🛒 (alışveriş arabası)
  • Eczane → ⚕️ (eczane haçı)
  • Kuyumcu → 💍 (yüzük)
  • Kırtasiye → ✏️ (kalem)
  • Apartman (İzel / Polat) → 🏢 (bina)
  • Okul → 📚 (kitap)
  • Hastane → 🏥 (hastane simgesi)
  • Veteriner → 🐾 (patiler)
  • Postane → 📮 (posta kutusu)
  • Park → 🌳 (ağaç)

1. Polat Apartmanı’nın kuzeyinde hangi yapılar vardır?


Cevap : Polat Apartmanının kuzeyindeki yapılar kırtasiye ve fırındır.


2. Lokantanın güneyinde hangi yapılar vardır?


Cevap : Lokantanın güneyindeki yapılar; pastane, market, eczane ve hastanedir.


Soru : Yakın çevrenizde ailenizle birlikte nereleri ziyaret ediyorsunuz? Ziyaret ettiğiniz yerlerde dikkatinizi çeken özellikler nelerdir? Bununla ilgili bir metin hazırlayarak sınıfta arkadaşlarınıza sununuz. Metninizi ziyaret ettiğiniz yerlerde çektiğiniz fotoğraflarla süsleyebilirsiniz.


Cevap : Ben ve ailem genellikle parkları, müzeleri ve sahil kenarını ziyaret ediyoruz. Parklarda yeşillik ve oyun alanları, müzelerde tarihi eserler ve sergiler, sahilde ise deniz manzarası ve temiz hava dikkatimi çekiyor. Bu yerlerde çektiğimiz fotoğraflarla metnimizi süsleyerek sınıfta arkadaşlarıma sunabilirim.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 66-67-68-69-70-71-72. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Ne, Nerede? Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 66-67-68-69-70-71-72 Sayfa Cevapları, öğrencilerin konuları daha iyi anlamaları ve öğrenilen bilgileri pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamasına yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 66-67-68-69-70-71-72. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Ne, Nerede? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini uygulamalarına fırsat tanır ve kavramları pekiştirir. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 Sayfa Cevapları, öğrencilerin akademik başarısını artırarak öğrenme sürecini destekler.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ne, Nerede? Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71-72


Soru :  Yön bulmaya neden ihtiyaç duyarız? Fikirlerinizi söyleyiniz. 


Cevap : Yön bulmaya ihtiyacımız vardır çünkü gideceğimiz yerleri doğru şekilde bulmak, kaybolmamak ve güvenli bir şekilde yol almak için yönümüzü bilmemiz gerekir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru :  Pusulanın kullanım amacıyla ilgili defterinize yazdığınız yazıları okuyunuz. Arkadaşlarınızın ulaştığı bilgiler ile sizin yazdıklarınız benzerlik gösteriyor mu? Bu çalışmayı yaparken hangi bilgi kaynaklarını kullandınız? Söyleyiniz.


Cevap : Arkadaşlarımın ulaştığı bilgilerle benim yazdıklarım benzerlik gösteriyor, çünkü hepimiz pusulanın yön bulmak ve yer belirlemek amacıyla kullanıldığını yazdık. Bu çalışmayı yaparken ders kitabı ve internetten araştırma yaptım.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen görselden yararlanarak çocukların hangi yönlerde olduğunu isimlerinin karşılarına yazınız.


Cevap :

Altuğ: Batı
Cem: Kuzey
Bahar: Doğu
Pelin: Güney
Aslı: Batı
Merve: Kuzey
Utku:  Doğu
Furkan: Güney


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Benzer bir durum ailenizle birlikte doğa yürüyüşüne çıktığınızda sizin başınıza gelseydi ne yapardınız? Söyleyiniz.

Antalya’dan Fethiye’ye tatile gelen Selahattin A. ve Pemra K. ormanlık alanda yürüyüşe çıktı. El fenerlerini kaybeden çift, havanın kararmasıyla orman içerisinde kayboldu. Jandarmadan yardım isteyen çift, AKUT ekiplerinin saatler süren araması sonrası kurtarıldı.


Cevap : Eğer ailemle birlikte doğa yürüyüşüne çıkmış olsaydım ve kaybolsaydık, önce sakin kalır, bulunduğumuz yeri korur ve yardım çağırmak için telefon veya telsiz kullanırdım; ayrıca birbirimizden ayrılmazdık.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen bilgilerden hareketle şehir merkezine en yakın ve en uzak beşerî unsurların hangileri olduğunu söyleyiniz. Harita üzerinde işaretli olan ilçelerin, şehir merkezine göre hangi yönlerde olduğunu noktalı alanlara yazınız.


Cevap :

BEYPAZARI EVLERİ = Kuzeybatı

KIZILCAHAMAM SOĞUK SU MİLLÎ PARKI = Kuzeydoğu

HAYMANA KAPLICALARI = Güneybatı

ELMADAĞ KAYAK MERKEZİ = Güneydoğu


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


Soru : Okulunuzun çevresindeki doğal ve beşerî unsurların size göre hangi yönde olduğunu aşağıda verilen alana yazınız. Bunu yaparken her bir unsur hakkında birkaç cümlelik bilgi de verebilirsiniz.


Cevap :

  • Kuzey: Okulun kuzeyinde bir park bulunuyor. Ağaçları ve çiçekleriyle öğrenciler için dinlenme alanı sağlıyor.

  • Güney: Güneyde küçük bir market var. Öğrenciler ve çevre sakinleri ihtiyaçlarını buradan karşılayabiliyor.

  • Doğu: Doğuda bir spor sahası yer alıyor. Futbol ve basketbol gibi sporlar için kullanılıyor.

  • Batı: Batıda bir gölet var. Kuşlar ve su bitkileriyle doğal yaşamı gözlemlemek mümkün.


Soru : Ailenizden yardım alarak adresinizi tarif ettiğiniz bir metin yazınız. Metninizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Benim evim şehir merkezine yakın, parkın yanında ve kırmızı çatılı bir bina. Kapısının önünde büyük bir çınar ağacı var. Evin sol tarafında market, sağ tarafında ise okul bulunuyor. Evime gelmek isteyenler, ana caddeyi takip edip parkı geçtikten sonra kırmızı çatılı binayı görebilirler.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 59-60-61-62-63-64. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61, 62, 63, 64


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 59-60-61-62-63-64 Sayfa Cevapları, öğrencilerin öğrenilen konuları pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri için hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, çocukların etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamasına yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 52-53-54-55-56-57-58. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri uygulamalarına ve değerlendirmelerine fırsat tanır. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 59, 60, 61, 62, 63, 64 Sayfa Cevapları, öğrencilerin akademik başarılarını artırarak öğrenme sürecini destekler.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 59-60-61-62-63-64


A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrularını, altlarında verilen boşluklara yazınız.


Cevap :

  1. Aile tarihi çalışması yaparken ulaştığımız fotoğraflar sözlü kaynaklardır. (Yanlış)
    Doğru: Fotoğraflar görsel kaynaktır, sözlü kaynak değildir.

  2. Geleneksel sanat ürünlerinin sergilendiği bir müze millî kültürümüzü yansıtan ögeler içerir. (Doğru)

  3. Çuval yarışı, geleneksel çocuk oyunları arasında yer alır. (Doğru)

  4. Mustafa Kemal Paşa liderliğinde 23 Nisan 1920’de meclisimiz açılmıştır. (Doğru)

  5. Büyüklerimizin oynadığı oyunların bir kısmı günümüzde de oynanmaktadır. (Doğru)


B. Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen sözcüklerden uygun olanları cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  1. Aile tarihi çalışmaları yaşanılan yerin tarihine odaklanarak biraz daha genişletildiğinde yerel tarih çalışmalarına dönüştürülebilir.

  2. Osmanlı döneminden kalma tarihî bir köprü millî kültürümüzü yansıtan bir ögedir.

  3. Mendil kapmaca geleneksel çocuk oyunları arasında yer alır.

  4. Müzeler toplumsal hafızamızın ve millî kültürümüzün sergilendiği bilgi depolarıdır.


C. Aşağıda verilen soruların yanıtlarını defterinize yazınız. 


1. Ailenizin soyadı nasıl belirlenmiştir? Bununla ilgili olarak aile büyüklerinizle bir görüşme gerçekleştiriniz. Görüşmede elde ettiğiniz bilgileri yazınız.


Cevap :  Ailemizin soyadı, 1934 yılında kabul edilen Soyadı Kanunu sonrası seçilmiştir; büyüklerimden öğrendiğim kadarıyla soyadımız, ailemizin mesleğine ve özelliklerine göre belirlenmiştir.


2. Geleneksel çocuk oyunlarıyla günümüzde çocukların tercih ettiği bilgisayar oyunları arasında ne gibi farklılıklar vardır? Yazınız.


Cevap : Geleneksel çocuk oyunları genellikle açık havada, arkadaşlarla fiziksel olarak oynanan, basit kurallara sahip oyunlar iken, bilgisayar oyunları dijital ortamda, ekran başında oynanan ve genellikle tek başına veya çevrimiçi olarak oynanan oyunlardır.


3. Millî kültürümüzün temeli olan dilimiz Türkçenin gelişim dönemlerini genel ağdan araştırınız. Ulaştıklarınızı yazınız.


Cevap :

Türkçenin gelişim dönemleri:

  • Eski Türkçe (Göktürk ve Uygur dönemi)
  • Orta Türkçe (Karahanlı ve Selçuklu dönemi)
  • Yeni Türkçe (Osmanlıca ve Cumhuriyet Dönemi Türkçesi)

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


Ç. Aşağıda verilen soruları cevaplayınız. 


1. Aile tarihimizi oluştururken yararlanabileceğimiz eski eşyalar arasında yer almayanı işaretleyiniz.


Cevap : Eski eşyalar arasında yer almayan: Etkileşimli tahta


2. Aşağıdakilerden hangisi geleneksel çocuk oyunları arasında gösterilemez? İşaretleyiniz.


Cevap : Geleneksel çocuk oyunu olmayan: Tablet oyunu


3. Aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğrudur? İşaretleyiniz. 


Cevap : Doğru ifade: Millî Mücadele’nin kazanılmasında tüm milletimizin emeği vardır.


4. I. Sakarya Meydan Savaşı
II. Cumhuriyet’in İlanı
III. Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkması

Yukarıda verilen tarihsel olayların kronolojik olarak doğru sıralamasını yazınız.


Cevap : Kronolojik sıralama: III. Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkması → I. Sakarya Meydan Savaşı → II. Cumhuriyet’in İlanı


5. Buket, sosyal bilgiler dersi için aile tarihi çalışması yapacaktır.

Bu çalışmayı yapmak için aşağıdaki yöntemlerden hangisini kullanması uygun olur? İşaretleyiniz.


Cevap : Uygun yöntem: Görüşmeler yapma


6. Millî Mücadele döneminde İzmir’de Yunan işgaline karşı bölgesel direnişin öncüsü olan kahramanımız kimdir? İşaretleyiniz. 


Cevap : İzmir’de Yunan işgaline karşı direnişin öncüsü: Şahin Bey


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


7. Mehmetçik İlkokulu, millî kültürümüzü tanıtmak için bir sergi düzenlemek istemektedir. Bunun için öğrencilerden evlerindeki millî kültürü yansıtan ögeleri getirmeleri istenir. Sosyal bilgiler öğretmeni Burcu Öğretmen de bunu öğrencilerine iletir. Öğrencilerden;

– Asya → yöresel kıyafet,
– Cem → bakır cezve,
– Mehmet → akıllı saat,
– Fadime ise dokuma kilim getirmiştir.

Yukarıdaki öğrencilerden hangisi millî kültürü yansıtan ögeler konusunu anlamamıştır? İşaretleyiniz.


Cevap : Millî kültürü yansıtan ögeyi anlamayan: Mehmet


8. Güneş Mahallesi’ndeki çocuklar parktaki oyuncaklarla oynamaktan sıkılmıştı. Farklı oyunlar oynamak istiyor ama bir türlü oyun bulamıyorlardı. Ayşe’nin aklına mahallenin büyükleri ile konuşmak geldi. Onlarla konuşup çocukluklarında hangi oyunları oynadıklarını öğrendiler. Sonra hep birlikte bu oyunları oynadılar.

Aşağıdaki oyunlardan hangisi çocukların mahallenin büyüklerinden öğrendiği oyunlar arasında yer almaz? İşaretleyiniz.


Cevap : Mahallenin büyüklerinden öğrenilmeyen oyun: Genel ağ oyunu


9. Yurdumuz düşmanların işgallerine uğramaya başlayınca başta Mustafa Kemal Paşa olmak üzere birçok vatansever buna karşı çıkmıştır. Mustafa Kemal Paşa’nın çağrısına uyarak vatanın kurtuluşu için emek veren ismi bilinen ve bilinmeyen milyonlarca kahramanımız vardır.

I. Sabırlı olmak
II. Azimli olmak
III. Çalışkan olmak

Buna göre Millî Mücadele kahramanlarının ortak özelliklerini yazınız.


Cevap :

Millî Mücadele kahramanlarının ortak özellikleri:
I. Sabırlı olmak
II. Azimli olmak
III. Çalışkan olmak


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


10. Mustafa Kemal Atatürk’ün öncülüğünde başlayan Millî Mücadele’nin kazanılmasında yurdumuzun her yerinden destek olan kahramanlarımızın fedakârlıkları oldukça önemlidir. Yurdumuzu işgalden kurtarmak için bölgesel direnişi başlatan bu kahramanlardan biri de Trablusgarp’ta ve Balkan Savaşlarında bulunmuş, Birinci Dünya Savaşı’nda Çanakkale, Yemen ve Sina cephelerinde savaşarak subaylığa yükselmiştir. Son görevi Fransız işgalinde olan Antep’i savunmak olmuş, üç gün boyunca direndikten sonra şehit düşmüştür.

Bu metinde bahsedilen Millî Mücadele kahramanımız kimdir? İşaretleyiniz. 


Cevap : Millî Mücadele kahramanı: Şahin Bey


11. Millî kültürümüzü yansıtan ögelerin bir kısmı obje (çeşitli eşyalar, tarihsel kanıt ve belgeler gibi) bir kısmı ise birer yapıdır (köprü, devlet binaları vb.).

Buna göre millî kültürümüzü yansıtan objeyi işaretleyiniz.


CevapMillî kültürü yansıtan obje: Avanos çömleği


12. Aile tarihi çalışmaları yapılırken dikkat edilmesi gerekenleri işaretleyiniz. 


Cevap :

Aile tarihi çalışmaları yapılırken doğru ilkeler:

  • Aile tarihini yansıtan her öge ve bilgi değerlendirilmelidir.

  • Görüşme yapılan kişilere yönlendirici sorular sorulmalıdır.


13. Bu oyunda bir tane ebe olur. Ebe bir duvara ya da ağaca gözünü koluyla kapatarak başını yaslar. Oyuncular hep birlikte bir sayıya kadar sayar. Sayma işi bittikten sonra oyuncuları aramaya koyulur.

Yukarıda hakkında bazı bilgiler verilen geleneksel çocuk oyununu işaretleyiniz. 


Cevap : Geleneksel çocuk oyunu: Saklambaç


14. Aşağıdakilerden hangisi millî kültür ögelerimiz arasında gösterilemez? İşaretleyiniz.


Cevap : Millî kültür ögesi olmayan: Son teknolojik cihazlar


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63  Cevapları


Soru : D. Aşağıda verilen haritayı inceleyiniz. Haritada renklerle boş bırakılan yerlere cephelerin ismini yazınız. Genel ağdan ve öğretmeninizin önereceği kaynaklardan araştırma yaparak verilen soruları cevaplayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59-60-61-62-63-64 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : D. Aşağıda verilen zihin haritasını uygun şekilde doldurarak bu ünitede öğrendiklerimizi gösterelim.


Cevap :

GEÇMİŞTE “BİZ”

Aile tarihimdeki önemli olaylar:

  • Büyükbaba köyde okulu bitirdi
  • Anneanne köyde ilk kadın öğretmen oldu
  • Dedem savaşta görev aldı
  • Büyükbaba evlendi ve ilk çocuk dünyaya geldi
  • Ailemizin taşınması
  • Büyükbaba iş kurdu
  • Anneannenin el sanatları ile ilgili başarıları
  • Dedemin emeklilik dönemi

Ailemin çocukken oynadığı oyunlar:

  • Saklambaç
  • İstop
  • Mendil kapmaca
  • Yakan top
  • Sek sek
  • Topaç çevirmek
  • Çelik çomak
  • Körebe

Çevremdeki millî kültür ögeleri:

  • Türk bayrağı
  • Nevruz kutlamaları
  • Halk oyunları
  • Türk mutfağı yemekleri
  • El sanatları (kilim, çini)
  • Masallar ve destanlar
  • Dini ve milli bayramlar
  • Geleneksel kıyafetler

Millî Mücadele kahramanları:

  • Mustafa Kemal Atatürk
  • Mehmet Çavuş
  • Şerife Bacı
  • Halide Edip Adıvar
  • Ali Çetinkaya
  • Kazım Karabekir
  • Fevzi Çakmak
  • Rauf Orbay


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 52-53-54-55-56-57-58. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Kurtuluş Destanımız Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 52-53-54-55-56-57-58 Sayfa Cevapları, öğrencilerin Kurtuluş Savaşı ve tarihî süreçleri anlamalarını kolaylaştırmak için hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin etkinlikleri eksiksiz ve doğru bir şekilde tamamlamalarına destek olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 52-53-54-55-56-57-58. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Kurtuluş Destanımız Metni Etkinlik Cevapları, çocukların tarihî olayları öğrenmelerini ve milli bilinçlerini geliştirmelerini sağlar. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 Sayfa Cevapları, öğrenme sürecini güçlendirerek öğrencilerin bilgi ve becerilerini pekiştirir.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kurtuluş Destanımız Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün yaşamı hakkında bildiğiniz olayları kronolojik sırayla defterinize yazınız. Ardından öğretmeninizden yazdığınız bilgileri kontrol etmesini isteyiniz.


Cevap :

  • 1881 – Selanik’te doğdu.

  • 1893 – Selanik Mülkiye Rüştiyesi’ne başladı.

  • 1896 – Manastır Askerî İdadisi’ne geçti.

  • 1899 – Harp Okulu’na girdi ve 1902’de mezun oldu.

  • 1905 – Harp Akademisi’ni bitirerek kurmay yüzbaşı oldu.

  • 1911 – Trablusgarp Savaşı’na katıldı.

  • 1912-1913 – Balkan Savaşları’nda görev aldı.

  • 1915 – Çanakkale Savaşı’nda büyük başarı gösterdi.

  • 1919 – Samsun’a çıkarak Millî Mücadele’yi başlattı.

  • 1920 – TBMM açıldı ve Mustafa Kemal Paşa Meclis Başkanı oldu.

  • 1923 – Türkiye Cumhuriyeti kuruldu, Cumhurbaşkanı seçildi.

  • 1938 – 10 Kasım’da İstanbul’da vefat etti.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


Soru : Milli Mücadele’ye ilişkin izlediğiniz videolarda dikkatinizi çeken unsurlar nelerdir? Arkadaşlarınızla paylaşınız. 


Cevap :

Videolarda dikkatimi çeken unsurlar şunlardı:

  • Mustafa Kemal Atatürk’ün liderliği ve kararlılığı,
  • Halkın direnişe katılımı ve birlik ruhu,
  • Yurdun farklı bölgelerinde yapılan mücadeleler,
  • Savaşın zorlukları ve fedakârlıkların önemi,
  • Millî Mücadele sürecinde atılan adımların ülkenin bağımsızlığına katkısı.

Bu unsurlar, halkın ve liderin azmi sayesinde özgür bir ülke için neler yapıldığını anlamamı sağladı.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Soru : Konu anlatımında yer almayan ve yaşadığınız yerin tarihinde ön plana çıkan bir Millî Mücadele kahramanının yaşam öyküsünü araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.


Cevap :

  • Kuva-yi Milliye Komutanı Mehmet Çavuş – Sakarya Meydan Muharebesi’nde gösterdiği kahramanlıkla tanınır; köyünü ve halkını korumak için savaştı.

  • Şerife Bacı – Kastamonu’da cepheye cephane taşırken soğukta ve zorluklarda hayatını kaybetmiş, fedakârlığıyla hatırlanır.

  • Ali Çetinkaya – İzmir’in işgaline karşı savaşmış, yerel halkı örgütleyerek direnişe öncülük etmiştir.

  • Halide Edip Adıvar – İstanbul’da yazdığı kitaplarla ve örgütlediği yardım faaliyetleriyle Millî Mücadele’ye katkı sağlamıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görsellerden de yararlanarak Mustafa Kemal Atatürk’ün Millî Mücadele sonrasında ne gibi yenilikler yaptığını söyleyiniz.

Görsel 2.54 Atatürk Kayseri’de yeni harfleri

Görsel 2.55 Atatürk Ankara Kız Lisesinde, 1933 vatandaşlara öğretirken, 1928


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk, Millî Mücadele sonrasında halkın eğitim ve iletişimini geliştirmek için Yeni Türk Harfleri’ni kabul etmiş ve vatandaşlara öğretmiştir; böylece okuma-yazma oranını artırmayı ve modern bir eğitim sistemi kurmayı hedeflemiştir.


Soru : Pusula nedir, hangi amaçla kullanılır? Araştırınız. Edindiğiniz bilgileri özetleyip defterinize yazınız.


Cevap : Pusula, içinde manyetik iğne bulunan ve yönleri gösteren bir alettir; yön bulmak ve harita üzerinde yer belirlemek için kullanılır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 48-49-50-51. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Kitabı Ailem Çocukken Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Kitabı 48-49-50-51 Sayfa Cevapları, öğrencilerin aile yaşamını anlamaları ve geçmişteki deneyimlerini keşfetmeleri için hazırlanmıştır. Bu nedenle İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hecce Yayıncılık Cevapları, çocukların etkinlikleri doğru ve eksiksiz tamamlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 48-49-50-51. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Ailem Çocukken Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin aile geçmişini ve çocukluk anılarını incelemelerini sağlar. Böylece 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayınları Kitabı 48, 49, 50, 51 Sayfa Cevapları, öğrenme sürecini destekleyerek öğrencilerin bilgilerinin pekişmesine katkıda bulunur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ailem Çocukken Metni”


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 48-49-50-51


Soru : Eskiden çocukların oynadığı oyunlarla ilgili neler biliyorsunuz? Fikirlerinizi söyleyiniz. 


Cevap : Eskiden çocuklar sokaklarda veya açık alanlarda oynar, hareketli ve grup hâlinde oyunlar tercih ederdi. Oyunlar hem eğlenceli hem de arkadaşlık ve iş birliği gibi sosyal becerileri geliştirirdi.


Soru :  Geleneksel çocuk oyunlarımızdan seksek, yakantop, halat çekme, mendil kapmaca, tombik, elim sende, saklambaç, akşam ebesi, aşık, istop, tıp, kulaktan kulağa ve çuval yarışı oyunlarından hangilerinin kurallarını biliyorsunuz? Bu oyunların sizin oynadığınız oyunlarla ne gibi benzerlik ve farklılıkları vardır? Söyleyiniz.


Cevap :

Bildiğim oyunlar: seksek, saklambaç, mendil kapmaca, çuval yarışı.
Benzerlikleri: Hem geleneksel oyunlar hem de günümüz oyunları strateji ve dikkat gerektiriyor.

Farklılıkları: Geleneksel oyunlar fiziksel aktivite ve arkadaş etkileşimi içerirken, modern oyunlar daha çok ekran başında oynanıyor ve dijital beceriler ön planda oluyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Soru : Aile bireylerinizle yaptığınız görüşmelerden oluşturduğunuz metinleri okuyunuz. Arkadaşlarınız sizden farklı olarak hangi konulara değinmiştir? Bunları tespit ederek görüş alışverişinde bulununuz.


Cevap :  Arkadaşlarımın metinlerinde aile büyüklerinin çocukluk dönemleri, oynadıkları oyunlar veya evin ve çevrenin eski hâlleri gibi konulara daha çok değinildiğini gördüm. Benim metnimde ise ailemle birlikte yaşadığımız özel anılara ve önemli olaylara odaklandım. Bu farklılıkları fark ederek hangi konuların daha çok ön plana çıktığını ve her aileye özgü anıların nasıl çeşitlilik gösterdiğini arkadaşlarımla paylaştım.


Soru : Aşağıdaki oyunları ve kuralları okuyunuz. Bu oyunları kendi oynadığınız oyunlarla değişim ve süreklilik açısından karşılaştırınız. Ders arasında arkadaşlarınızla birlikte okul bahçesinde bu oyunlardan istediklerinizi oynayınız.

1. Körebe

Oyuncular arasından bir ebe belirlenir ve ebenin gözleri bağlanır (Görsel 2.30). Oyun, adını ebenin gözlerinin bağlanmasından alır. Ebe, bu sırada kollarını öne doğru uzatarak dokunduğu oyuncunun başını, yüzünü ve üstünü elleriyle yoklar. Kim olduğunu anlayabilirse adını söyler. Eğer tanırsa dokunduğu oyuncu ebe olur. Tanıyamazsa, oyun aynı ebeyle sürer.

2. Telden arabalar yapma

Kolay şekil alabilen teller, araba şekli verilecek bir biçimde birbirlerine bağlanır. Tekerler özel olarak oluşturulur ve ana yapıya monte edilir. Böylece telden arabalar üretilmiş olur ve keyifle oynanır. Günümüzde çocukların oynadığı bu oyun değişmiştir. Çocuklar araba oyunlarını ekran karşısında oynayabilmektedir. Direksiyonla arabanın nereye gideceğine karar verirler. Hatta bu oyunların bir kısmında araba yarışı yapılmaktadır.


Cevap :  Körebe oyununda temel kural ve amaç değişmeden günümüzde de oynanmaktadır; yalnızca çocukların oyun oynama alanları farklılaşmıştır, artık okul bahçesi yerine bazen ev veya park da tercih edilebiliyor. Telden arabalar yapma oyunu ise teknolojinin etkisiyle büyük değişim göstermiştir; eskiden kendi ellerimizle araba yaparken, şimdi çoğu çocuk bilgisayar veya tablet üzerinde araba oyunları oynayarak aynı eğlenceyi dijital ortamda yaşamaktadır. Bu durum, bazı oyunların temel mantığının korunarak değişim gösterdiğini, bazı oyunların ise tamamen farklı bir biçime evrildiğini gösterir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki çocuklar, hangi oyunları oynamakta ya da hangi etkinliklere katılmaktadır? Görsellerin altlarında verilen boşluklara yazınız. Bu oyun ve etkinlikleri günümüzde kendi oynadığınız oyun ve yaptığınız etkinliklerle karşılaştırınız. Benzer ve farklı yanlarını söyleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48-49-50-51 Cevapları”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : “https://ders.eba.gov.tr” genel ağ adresindeki videoyu izleyerek geçmişten günümüze çocukların oynadığı bazı oyunlarla ilgili farklı bilgiler öğrenebilirsiniz.


Cevap : Eba adresini ziyaret ederek ilgili videoyu izleyebilirsiniz.


Soru : “https://ders.eba.gov.tr” genel ağ adresindeki videoyu izleyerek videonun sonundaki soruyu yanıtlayınız.


Cevap : Eba genel adresinden videoyu izlediğimizde dede, torununa geçmişte oynadığı oyunları biliyor musun diye soruyor. Geçmişte oynanan oyunlar ise beştaş, sek sek, cirit atma, uçurtma uçurma, körebe örnek olarak verilebilir.


Soru : Aşağıda verilen tabloya kurallarını bildiğiniz iki geleneksel oyun adı da siz yazınız. Ardından tabloyu oyunların kurallarına göre doldurunuz.


Cevap :

Oyunlar Kaç Kişiyle Oynanır? Gerekli Araç ve Gereçler
Yakantop 6-12 kişi Top
Çuval yarışı 4-10 kişi Çuval
Mendil kapmaca 6-12 kişi Mendil
Sek sek 1-4 kişi Taş veya tebeşirle çizilmiş alan
İstop 6-12 kişi Top veya yok

Soru : Çinçan oyununun elektronik içeriğini inceleyiniz. Bu oyun ile ilgili fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Arkadaşlarınızla bu oyunu oynayınız.


Cevap : Çinçan oyunu: Çinçan oyunu elektronik ortamda oynandığında hem eğlenceli hem de strateji geliştirmeye yönelik bir oyun oluyor. Arkadaşlarımla oynarken hem rekabet ediyor hem de birbirimize yardımcı olabiliyoruz.


Soru : Öğretmeninizden size ülkemizin kuruluş sürecini anlatan videolar önermesini isteyiniz. Videoları izlerken hissettiğiniz duygu ve düşüncelerinizi not alarak bir sonraki derste yanınızda getiriniz.


Cevap : Videoları izlerken, ülkemizin bağımsızlık mücadelesini ve halkımızın gösterdiği fedakârlıkları gördüm; bu durum bana gurur ve minnettarlık duygusu hissettirdi. Kahramanlarımızın cesaretini ve birlik içinde olmanın önemini düşündüm. Ayrıca geçmişte yaşanan zorlukları öğrendikçe, bugünün değerini daha iyi anladım. Bu hislerimi ve düşüncelerimi not alarak derse getireceğim.



 

Our Score
error: Content is protected !!