4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 47, 48


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 47-48


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48 ANKA Yayınları”

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Kur’an-ı Kerim’in gönderiliş amacı nedir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Kur’an-ı Kerim’in gönderiliş amacı nedir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Allah’ın sözü olması sebebiyle çok değerli olan bir kitaptır. Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi vesellem de kuranı Kerim’i açıklayan incelikte hareketlerde bulunmuş ve ayetleri fiilen yaşayarak bizlere örnek olmuştur.

Kur’an-ı Kerim insanları doğru yola ulaştırmak, emir ve yasakları bildirmek ve bu sayede insanları ebedi mutluluk olan cennete götürmenin yolu dur. İnsanlar bu emir ve yasaklara uyarlarsa hem dünyada mutlu olur, toplumsal huzuru elde eder hem de ahirette sonsuz bir mutluluğu elde ederler.

Kuranı Kerim insanları doğru yola ulaştırmak, emir ve yasakları bildirmek ve bu sayede insanları ebedi mutluluk olan cennete götürmenin yoludur. İnsanlar bu emir ve yasaklara uyarlarsa hem dünyada mutlu olur, toplumsal huzuru elde eder hem de ahirette sonsuz bir mutluluğu elde ederler.

Peygamberleri ve kutsal kitapların insanlara indirilmesi de bu yüzdendir bu sayede Allahu Teala kendini tanıtmış bizlere doğru yolu bildirmiş ve kurtuluş oldu ifade etmiştir.


2. İslam’ın inanç esaslarından biri olan, Allah’a (c.c.) iman hakkında bilgi veriniz.


Cevap :

Allaha inanmak İslam esasları ndandır ki aslında en temel esastır. Bir insanın imanlı olabilmesi için öncelikle Allahuteala inanması ve onu emredildiği  şekilde bilmesi lazımdır.

Allahu Tealanın kendini ifade etmiş oldu sıfatlarla bilmek, birlik eşi ve benzeri olmamak gibi sadece Allahu sala ya mahsus olan özellikleri bilmek ve bunlara inanmak demektir.

Allah’ı bilmek ve tanımak ne kadar merhametli olduğunu görmek ve bizi ne kadar sevdiğini öğrenerek bizim de Rabbimize karşı olan sevgimizi artırmaya sebep olur. İnsanlar tanımadıkları hiçbirşeyi sevemezler.

Bu yüzden Allah’ ın emrettiği şekilde öğrenmeli ve Allah’a inanmalıyız.


3. Meleklerin özellikleri nelerdir? Kısaca bilgi veriniz.


Cevap :

Melekler nurdan yaratılmış olan varlıklardır. Daima ibadet halindedirler ve yemek, içmek, uyumak, dinlenmek gibi nefsi ihtiyaçları yoktur. Evlenmek gibi insanlara ait olan hallerden de uzaktırlar. Allahu Tealanın emirlerini yaparlar ve ibadet halindedirler.


4. Kelime-i şehadetin okunuşunu ve anlamını yazınız.


Cevap :

Kelime-i Şehadetin okunuşu: “Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resulühü”

Kelime-i Şehadetin manası: “Şahitlik ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur ve yine şahitlik ederim ki Muhammed (sallalahu aleyhi vesellem) O’ nun kulu ve rasulüdür”


5. Oruç ibadeti hakkında bilgi veriniz.


Cevap :

Oruç; kullarına belli zamanlarda farz belli zamanlarda vacip ve sünnet olmak üzere emretmiş olduğu ibadettir.

Oruç ibadeti imsaktan ta gün batımımana kadar insanların oruç niyetiyle yemek, içmek ve cinsi münasebetten uzak durarak oruçlarını tamamlamalarına denir.

Oruç ibadeti insanın duygularını kontrol edebilmesine ve bu nimetlerin farkına bakabilmek açısından oldukça önemlidir. Olur ya çok eşsiz bir ibadettir. Sevabını ise Allahu Çağla hazretleri hem dünyada fizyolojik ve psikolojik açıdan verir hem de ahirette kendisini vereceğini söyleyerek üstü kapalı olsa da büyük mükafatları haber vermiştir.


B. Aşağıdaki kutularda yer alan ilahi kitapları, indirildiği peygamberlerle doğru bir şekilde eşleştiriniz.


Cevap :

  1. Kuran  Hz Muhammed sallalahu aleyhi vesellem
  2. İncil Hz İsa aleyhisselam
  3. Tevrat Hz Musa aleyhisselam
  4. Zebur Hz Davud aleyhisselam

C. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Kur’an-ı Kerim’in ilk suresi, aşağıdakilerden hangisidir?


A) Bakara B) Yâsîn C) Kevser D) Fâtiha


2. Aşağıdakilerden hangisi, İslam’ın inanç esaslarından biri değildir?


A) Kitaplara inanmak B) Peygamberlere inanmak
C) Hacca gitmek D) Kadere inanmak


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 48 Cevapları


3. Hatim nedir?


A) Kur’an’ı baştan sona okuyup bitirmektir.
B) Kur’an’da yer alan cümlelerdir.
C) Kur’an’ın son suresinin adıdır.
D) Kur’an’ı baştan sona ezberlemektir.


4. Zengin Müslümanların, sahip oldukları mal veya paralarının belli bir bölümünü ibadet niyetiyle her yıl fakir ve muhtaçlara vermelerine …………………. denir. Yukarıdaki cümlede boş bırakılan bölüme hangi ifade getirilmelidir?


A) Hac B) Zekât C) Sadaka D) Kurban


Ç. Aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


  1. ( Yanlış ) Allah’ın (c.c.) gönderdiği peygamberlerin hepsine inanmaya ahirete iman denir.
  2. ( Doğru) Kur’an’ın her yirmi sayfasına cüz denir.
  3. ( Doğru) Kur’an-ı Kerim’de 114 sure vardır.
  4. ( Doğru) Kur’an-ı Kerim, son ilahi kitaptır.
  5. ( Doğru) “Lâ ilâhe illallah Muhammedün resulullah” sözüne Kelime-i tevhid denir.
  6. ( Doğru) Âmentü duası, İslam’ın şartlarının neler olduğunu açıklar.
  7. ( Yanlış ) Kur’an-ı Kerim’de yaklaşık olarak 166 ayet yer almaktadır.

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 63-64 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Fatiha Duası ve Anlamı Cevapları Sayfa 63, 64


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Fatiha Duası ve Anlamı Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 63-64


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 63-64 ANKA Yayınları”

Etkinlik


“…Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunları hakkıyla düşünür.” Zümer suresi, 9. ayet.


Soru : Yukarıdaki ayetin vermek istediği mesaj nedir? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

Bence yukarıdaki ayeti kelimede verilmek istenen mesaj bilginin ve öğrenmenin değildir. Bu ayeti kelimede bir konuda bilgi sahibi olan ve insanların bir olmayacağı belirtilerek öğrenmenin ve bilgi sahibi olmanın ne kadar değerli olduğu ifade edilmiştir.

Yukarıdaki ayeti kerime de bence verilmek istenen mesaj bilgi sahibi olmanın ne kadar değerli olduğudur.
Bilgi hangi konuda olursa olsun bir ayrıcalıktır. Tabii ki bu bilgi insanların yararına olan konularda olursa çok daha kıymetli ve değerlidir. Zaten burada ifade edilen bilgi de insanların yararına olan bilgilerdir.

Bilgi sahibi olan insanlar alanlarında diğer insanlara öncülük ederler. Her meslek ve yararlı bilgiler değerlidir . Bu yüzden yararlı olan her bilgi çok değerlidir. İnsanlar bu konularda birbirlerine muhtaçtırlar.


Etkinlik


Soru : Fâtiha suresinde üzerinde durulan hususlar nelerdir? Belirleyip bunları aşaıya yazınız.


Cevap :

Surenin başında Allah’ a hamd edilmiş, Rahman ve Rahim sıfatları ile dua edilmeye başlanılmıştır. Dua içeriği olan çok güzel bir suredir. Her namazda okunulması şarttır.

Fatiha suresinde kıyamet günün sahibinin Allah olduğu, yalnızca Allah’ a ibadet edilmesi gerektiği, ve doğru yola iletmesi ve sapkınların yolundan sakındırması için Allah’ a sığınılması dualarında bulunulmuştur. Yani tevhit yani Allah’ ın birliği ve O’ na sığınılması gerektiği vurgulanmıştır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 63-64 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 67 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 67


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hazırlık Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 67 Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 67 ANKA Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


1. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile büyüklerinin kimler olduğunu araştırınız.


Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile büyüklerinin kimler olduğunu araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Hz. Muhammed’in aile büyüklerinin soy kökeni Hz. İbrahim’e kadar dayanır.

Peygamber Efendimiz (sallalahu aleyhi vesellem), Hz. İbrahim’in oğlu Hz. İsmail’in  soyundan gelir. Peygamberimiz (sallalahu aleyhi vesellem) ‘in babası, Abdülmuttalib’in oğlu Abdullah, annesi ise, Vehb ‘in kızı Amine’ dir. Babası Abdullah, Kureyş Kabilesinin Haşimoğulları kolundan, annesi Amine ise, Zühreoğulları kolundandır. Her ikisinin soyu, bir kaç göbek yukarıda, “Kilab” kabilesinde buluşmaktadır yani aynı soydanlardır. Anne ve babası Mekkelidir.

Amcalarını adı;  Ebu Talip, Zübeyir, Hamza ve Abbas ve Ebu Lehep ismi ile bilinen  Abduluzza’ dır.

Peygamberimiz (sallalahu aleyhi vesellem) babaannesinin isminin Fatıma’ dır.

Peygamberimiz (sallalahu aleyhi vesellem) ‘in anneannesinin adı; Berre’ dir.

Peygamberimiz’in dayısı yoktur.

Peygamberimiz (sallalahu aleyhi vesellem) in halalarının isimleri, Ümm-ü Hakim, Berra, Atike, Safiyye, Erma, Ümeyredir.
Teyzeleri; Hz. Peygamber (A.S.S) ‘in Ferida ve Fatiha ‘dır.


2. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) yaşadığı dönemde, toplumda hangi dinî inançların yaygın olduğunu Genel Ağ, İslam tarihi vb. kaynaklardan araştırınız.


Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) yaşadığı dönemde, toplumda hangi dinî inançların yaygın olduğunu Genel Ağ, İslam tarihi vb. kaynaklardan araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi veselleme yaşadığı dönemde, toplumda en yaygın olan din putperestlikti. İnsanlar kendi elleriyle yapmış oldukları ve kutsal kabul ettikleri putlara tapıyorlar ve onlara hürmet ediyorlardı. Putperestlerle beraber Yahudiler de bulunsa da bir de İbrahim aleyhisselamın inancına sahip tevhit inancını kabul etmiş insanlar az sayıda olsa da vardı.


3. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) çocukluk dönemiyle ilgili bir araştırma yapınız.


Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) çocukluk dönemiyle ilgili bir araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Hz Muhammed (sallalahu aleyhi vesellem), 20 Nisan 571 tarihinde Suudi Arabistan’ın Mekke ‘ de doğdu. Annesi kendisine hamileyken babasını kaybetti. Bu yüzden babasını hiç göremedi. Peygamberimizi Hz. Âmine üç gün, Süveybe hatun da iki gün emzirdi. O zamanlar süt anne adeti vardı ki havalar çok sıcak olduğundan daha iyi bir süte sahip olacak olan süt annelere çocuklar teslim edilirdi.

Peygamberimiz Halime adında bir sütanneye verildi. Bu yetim çocuk aileye büyük uğur ve bereket getirdi. O yüzden herkes O’ nu çok sever ve süt ailesi gözünden sakınırdı. Hz. Muhammed (s.a.s.) bu ailenin yanında beş yıl kaldıktan sonra Mekke’de ailesinin yanına getirildi.Ancak annesi yolda vefat etti. O sırada Hz. Muhammed (s.a.s.) altı yaşında idi. Ümmü Eymen O’ nualarak Mekke’ ye döndü. Hz. Muhammed’ (sallalahu aleyhi vesellem) i dedesi Abdülmuttalib yanına aldı. Peygamberimiz iki sene onun yanında kaldı.

Adülmuttalib’in ölümü yaklaşınca , Peygamberimizin amcası Ebû Talib’e teslim etti. Peygamberimiz o zaman sekiz yaşına gelmişti. Ebû Talib ve eşi Fatma Hanım çocuğu iyi baktılar.  Peygamberimizin çocukluk zamanları hakkında çok saygılı olduğunu, büyükleri olmadan sofraya oturmadığını ve kötü işlere asla bulaşmadığı ifade edilir.


4. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Hz. Hatice (r.a.) ile evliliği nasıl ve ne zaman gerçekleşmiştir? Araştırınız.


Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Hz. Hatice (r.a.) ile evliliği nasıl ve ne zaman gerçekleşmiştir? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Hz. Muhammed’in (s.a.v.) 25 yaşındaydı. Peygamberimiz icaret yapar ve Hz Hatice’ nin işlerini yürütürdü. Hz. Hatice (r.a.)  kavmi arasında çok temiz bilinen ve erkeklerin onla evlenmek için can attıkları bir kadındı. Hz. Hatice (r.a.) Peygamberimizin ahlakına hayran kalmış ve O’ na evlenme teklifi göndermiştir. Bu evlenme teklifini yaptığında 40 yaşındaydı. Peygamberimiz evlenme teklifini kabul etmiş ve nikahları kıyılmıştır.


5. Genel Ağ, İslam ansiklopedisi vb. kaynaklardan Cahiliye Dönemi, ehl-i beyt ve mevlit kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.


Cevap : “Genel Ağ, İslam ansiklopedisi vb. kaynaklardan Cahiliye Dönemi, ehl-i beyt ve mevlit kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Cahiliye Dönemi: Arap toplumunun İslam öncesi dönemine verilen addır.

Ehl-i Beyt: Ev halkı demektir ki, Peygamberimizin genel olarak ailesine verilen isimdir.

Mevlit: Hazreti Muhammet’in doğumunu, yaşamını anlatan, en bilineni Süleyman Çelebi’ nin yapıtı olan eserdir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 67 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı İslam’ın Şartları Metni Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36, 37


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın Şartları Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 ANKA Yayınları”

Düşünelim


Soru : İslam’ın şartları ifadesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap :

İslam’ın şartları ifadesinden Müslümanlığın temel esasları olan ibadetleri anlıyorum. Şartları daha önce öğrenmiştik.

İslam’ın şartları beştir. Bunlar;

  1. Kelimeyi şahadet getirmek
  2. Namaz kılmak
  3. Oruç tutmak
  4. Zekat vermek
  5. Hacca gitmektir.

Bu ibadetler temel olan ibadetlerdir ki bu ibadetlerin açılımları da vardır. Burada kısaca ifade edilmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 35 Cevapları


Yorumlayalım


Soru : “Kim kalbiyle tasdik ederek Allah’tan başka ilah olmadığına ve Muhammed’in, Allah’ın resulü olduğuna şehadet ederse Allah ona cehennemi haram kılar…” Buhârî, İlim, 49.


Kısa Cevap :

Bu hadisi şerif de belirtilen şey aslında İslam’ın beş şartından birincisi olan Kelime i şahadet getirmektir. Kelime i şahadet getirmek Müslüman olmanın ve İslam’a girmenin ilk ve temek şartıdır.

İnsanlar Kelime i şehadeti diliyle söyledikleri zaman her ne kadar Müslüman olarak kabul edilşeler de asıl olarak bu hadis şerif de geçtiği gibi kalben tasdik ettikleri zaman gerçekten iman etmiş sayılırlar. Gerçek imanı kalplerinin tasdiki ile elde ettikleri için de bu kimseler hakiki yani gerçek Müslümandırlar ve Cehennem’ e günahları affedilirse girmeyeceklerdir.

Uzun Cevap:

Bu hadisi şerifte Kelime i şahadetten bahsetmektedir Kelime i şahadet “Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedu enna Muhammeden abdühü ve Resulü” demektir ki Buda “hadi şerif de belirtildiği gibi Allah’tan başka ilah olmadığına ve Muhammet sallallahu aleyhi vesellem in Allah’ın kulu ve rasulu olduğuna şehadet etmektir.”

Bu kişinin Müslüman olması için şarttır ancak bunu diliyle söylerse görünürde Müslüman olur. Hadisi şerif de belirtildiği gibi bunu kalben tasdik ederse istenildiği gibi hakiki bir Müslüman olur.


Etkinlik


Namaz dinin direğidir…” Tirmizî, İman, 8.


Soru : Peygamberimiz (s.a.v.), yukarıdaki hadisinde bize hangi mesajı vermektedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Peygamberimiz sallallahu aleyhi vesellem yukarıdaki hadisinde vermiş olduğu mesaj namazın dil açısından değerlidir. Namaz İslâmiyet’e Allah’a imandan sonra gelen ve insanlığın ahirette de Allah’a imandan sonra ilk hesaba çekilecekleri şeydir. Bu ifadeler namazın değerini bildirmek içindir.

Namaz dinin direğidir çok değerli manalar ifade etse de ben bu hadisi şerifte namazın İslamiyet’in ve inancın ayakta durması açısından çok değerli olduğunu anlıyorum.

Namaz çok değerli bir ibadettir. Ne yazık ki kıymeti tam olarak insanlar tarafından bilinmemektedir. Namaz güzel bir şekilde kılındığı zaman insanları kötülüklerden de alıkoyar. Bu yüzden namazı hakkı ile kılan insanlar kötü huylardan da vazgeçerler.

Namaz insan nefsine en ağır gelen ibadetlerden bir tanesidir. Hem devamlı olması hemde secde gibi insana ağır gelen ama ruha çok iyi gelen ibadet şekillerinin olması namazı değerli kılmıştır.

Namaz aslında kulun Rabbiyle en yakın olduğu zaman dilimidir ki bu yüzden birimize çok değer veririz ve insana manevi kapıların açılmasını sağlamıştır.

Bizlere düşen şey bu değerli ibadetin kıymetini bilmek ve elimizden geldiği en güzel şekilde onu korumaya çalışmaktır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65-66 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 65, 66


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 65-66


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65-66 ANKA Yayınları”

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Dinin, güzel ahlaklı bir insan olmamızda nasıl bir etkisi vardır? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Dinin, güzel ahlaklı bir insan olmamızda nasıl bir etkisi vardır? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Din, güzel ahlakı oluşturarak toplum düzenini korumak ve insanlar arasındaki ilişkileri düzenlemek için gönderilmiştir.

Bir eşya üreticisi o eşya hakkında en derin bilgiye sahip olan kişi olduğu gibi bizleri yaratan Allah atala da bizler hakkında en derin bilgiye sahip olan kişidir. Bizlerin nelere ihtiyaç duyduğumuzu neler olursa toplumu Fesada uğrayacağını bildiği için dinin bu kurallar çerçevesinde koymuştur. Gerçekten de bakıldığı zaman dinin emirlerini dışına çıkıldığı zaman insanlar bir yerden sonra mutsuz ve hatalar içerisinde kalmaktadırlar.

Dinin emirlerine uzaklaşıldığı zaman kötülüklerin önü alınamamaktadır. Bu yüzden dinin emirlerine uyma toplumsal düzeni de sağlar.
Dine samimi bir kalple inandıkları zaman ister açın ister gizli olsun insanların hakkına girmekten çekinirler. Bu güzel ahlaklı içerisine yalandan kaçmak, adaletli olmak, insanların haklarına rüya yet etmek gibi bir çok şeye girer ki buda insanların güzel ahlaklı olmasına sebep olur.


2. “Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim.” (Muvatta, Hüsnü’l-Hulk, 8.) hadisini açıklayınız.


Kısa Cevap : ““Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim.” (Muvatta, Hüsnü’l-Hulk, 8.) hadisini açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi vesellem çocukla çocuk olmuş, onların çocuklarına her zaman sevgi ve şefkate yaklaşmış ve günümüzdeki pedagogların söylediği şekilde çocuk ilişkilerine dikkat etmiştir.

Kadınlara olan muamelesine bakıldığı zaman ise o zaman evde yaşayan kişilerin “bizler kadınlar hususunda bir şey sormaya korkardık. Çünkü hemen ayetler inan ayeti kadınların lehine olurdu yani kadınları kuruldu” manasında ki sözleri kadına verilen değeri göstermektedir.

Sahabelerden hiç kimse kendi ifadeleriyle peygamber efendimiz yanında sevilmediğini düşünmez ve herkes çok değer görürdü. Bu ifadelerden anlaşıldığına göre peygamber efendimiz çok yüce bir ahlaka sahiptir. Zaten Mekke’nin fethi gibi intikam alma gücü elindeyken insanları affetmesi de bu ahlakının en büyük göstergesidir.

Ayrıca kuran kerim toplumsal ahlakı tamamlamak için gönderilmiş olan emirleri içerdiği için ve Kuranı Kerim’in yaşayıcısı Peygamber efendimiz olduğu için peygamber efendimiz de güzel ahlakı bizlere göstermek ve tamamlamak için gönderilmiştir.


3. Dinimiz, anne ve babamıza nasıl davranmamızı ister? Anlatınız.


Cevap : “Dinimiz, anne ve babamıza nasıl davranmamızı ister? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Dinimiz insanların da önem vermiş olduğu gibi anne ve babamıza sevgi ve saygı duymamızız onları üzecek hareketlerden kaçınmamız emretmektedir.

Onların bize vermiş oldukları emekler ifade ederek “off” bile dememizi yasaklamış ve bu ifade ile onlara daima sevgi ve saygı İle yaklaşmamızı emretmiştir.

İnsanın anne ve babası onu anne karnına düştüğü andan itibaren koruyup kollamakta ve yaşamış oldu bugüne kadar sevgi ile getiren, bakıp büyüten kimselerdir. Bu yüzden onların değeri çok büyüktür .


4. Arkadaşlarımızla ilişkilerimizde nelere özen göstermeliyiz? Söyleyiniz.


Cevap : “Arkadaşlarımızla ilişkilerimizde nelere özen göstermeliyiz? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Arkadaşlarımızla olan ilişkilerimiz de sevgi ve saygıya çok dikkat etmeliyiz.

Temel ilke olarak saygıyı ön planda tutmalı ve bu saygı çatısı altında insanların düşüncelerini özen göstermek, söz verdiğiniz zaman sözünüzde durmak, bizlere emanet edildiği zaman onu kendi malımız gibi korumak ve sahibine teslim etmeye özen göstermek, insanların uygulayabileceği lakap ve kırıcı sözler gibi hareketlerden uzak durmaya dikkat etmeliyiz.

Arkadaşlarımızla ilişkilerimiz de onların düşüncelerine saygı duymak ve saygı sebebiyle bu kibar davranışlarda bulunursa renklerimiz çok kaliteli hale gelir.


5. Sevgi ve saygı, insan ilişkilerinde neden önemlidir? Açıklayınız.


Cevap : “Sevgi ve saygı, insan ilişkilerinde neden önemlidir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Sevgi insanların bir arada hoşnut olarak buluna bilmeleri için çok değerlidir saygı ise sevginin olduğu ve olmadığı yerde de gereklidir.

Saygı insanların haklarına dikkat etmek, onların düşüncelerine saygı da bulunmak, vermiş oldukları emanete saygı duyarak koruyarak sahiplerine iade etmek gibi her alanda ortaya çıkar. Buda insanların birbirleriyle olan ilişkilerini kaliteli hale getirir ve güven duygusunu oluşturur..


B. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi, insan ilişkilerine zarar veren bir davranıştır?


A) Anlayışlı olmak B) Bağışlayıcı olmak
C) Saygılı olmak D) Bencil olmak


2. “Büyüklerine saygı göstermeyen ve küçüklerine ………..………… etmeyenler ………..………… değildir.” (Ebu Davud, Edeb, 66.) Hadisteki boşluklara sırasıyla hangi sözcükler getirilmelidir?


A) Yardım-Müslüman B) İyilik-insan
C) Merhamet-bizden D) Kötülük-arkadaş


3. “Fâtiha” kavramı ne anlama gelir?


A) Bilgi B) Konuşma C) Açılış D) Bitiş


4. Fâtiha suresinde aşağıdakilerden hangisinden söz edilmez?


A) Allah’ın Rahmân ve Rahîm olduğundan
B) Kur’an-ı Kerim’i, Allah’ın (c.c.) gönderdiğinden
C) Sadece Allah’a (c.c.) ibadet edilmesi gerektiğinden
D) Doğru yola ulaşmak için Allah’a (c.c.) dua etmekten


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 66 Cevapları


C. Aşağıdaki hadislerde ve cümlelerde boş bırakılan yerlere, “akraba, ahlak, komşuların, salih amel, dostların, iman, arkadaşların” kelimelerini uygun şekilde yerleştiriniz.


  1. “Müminlerin insan bakımından en mükemmeli, ahlakı en güzel olandır.”
  2. Akraba ile ilişkisini kesen cennete giremez.”
  3. “Allah katında arkadaşların en hayırlısı, arkadaşına karşı hayırlı davranandır. Allah katında komşuların en hayırlısı ise komşusuna karşı hayırlı davranandır.”
  4. Ahlak; bir toplum içinde kişilerin benimsedikleri ve kendilerini uymakla yükümlü gördükleri davranış biçimleri ve kurallarına denir.
  5. İslamiyette Allah’ın (c.c.) rızası gözetilerek yapılan, kişiye ve topluma faydalı olan her türlü güzel davranış, salih amel olarak nitelendirilir

Ç. İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilmek için nelere dikkat etmeliyiz? Aşağıdaki şemaya örnekler yazınız.


Cevap : “İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilmek için nelere dikkat etmeliyiz? Aşağıdaki şemaya örnekler yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Maddeler halinde İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilmek için şunlara dikkat etmeliyiz ;

  1. İnsanların fikirlerine saygı göstermeliyiz.
  2. Söz verdiğimiz zaman sözümüzde durmalıyız.
  3. Asla yalan söylememeliyiz.
  4. İnsanları incitecek söz ve hareketlerden uzak durmalıyız.
  5. Eleştirel ve insanların tepkisini çekecek sen dili yerine ben dilini kullanarak duygularımızı ifade etmeliyiz.
  6. Emanetlere dikkat etmeli ve sahiplerine iade etmemeliyiz.
  7. Adaleti gözetmeliyiz.
  8. İnsanların iyi ve kötü günlerinde yanlarında olmaya özen göstermeliyiz.
  9. Sıkıntılarında onlara destek olmalıyız.

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65-66 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 23-24-25 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Dilek ve Dualarda Geçen Dini İfadeler Metni Cevapları Sayfa 23, 24, 25


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dilek ve Dualarda Geçen Dini İfadeler Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 23-24-25


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 23-24-25 ANKA Yayınları”

Düşünelim


Soru : İnsanlar, günlük hayatta birbirlerine ne gibi sözlerle dua etmektedirler?


Cevap : “İnsanlar, günlük hayatta birbirlerine ne gibi sözlerle dua etmektedirler?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

İnsanlar günlük hayatta konuştukları bir çok ifadeyle bazen fark ederek bazen de fark etmeden gelenek olarak birbirlerine dua ederler.

konuşurken insanların birbirlerine dua ile karşılık vermesi aslında çok samimi bir andır. Çünkü insanların birbirlerine yapmış olduğu dualar samimi bir kalp ile yaparlarsa kabul olması daha güçlüdür.

Günlük hayatta adet olarak kullanmış olduğumuz dua sözcüklerini aslında manasını düşünerek ve samimi bir kalp ile yaparak büyük güzellikler elde edebiliriz.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Etkinlik


Soru : Aşağıdaki dua örnekleri hangi durumlarda ve ne amaçla söylenir? Arkadaşlarınızla konuşunuz. Bu ifadelerin söylendiği durumlarla ilgili sınıfınızda kısa drama çalışmaları yapınız.


Cevap :

  • “Allah şifa versin.” : Biri hastalandığında söylenir.
  • “Allah razı olsun.” :  Bir yardım ettiğinde söylenir.
  • “Allah bereket versin.” : Birne işlerinin verimli olması için söylenir.
  • “Allah kolaylık versin.” : Birine bir işi yaptığında söylenir.
  • “Allah korusun.” : Bir kişinin korunması için söylenir.
  • “Allah’a emanet ol.”  : Birinin yolculuk yaparken söylenir.

4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Etkinlik


Soru : Günlük hayatta, sevdikleriniz için sizler ne gibi dualar edersiniz? Örnekler yazınız.


Cevap :

Günlük hayatta, sevdiklerim için namaz gibi ibadetlerden sonra bazen de otururken, karşılaşırken veya selamlaşırken bile dualar ederim.

Biriyle karşılaştığım zaman “selamünaleyküm” derim ki aslında bu “Allahın selamı üzerine olsun” demektir ki çok büyük bir duadır.
Sevdiklerimden biri üzüldüğü zaman “üzülme inşallah bu sıkıntıların bir an önce geçsin“ diye dua ederim.

Biri başarılı bir iş yaptığı zaman “başarılarının devamını dilerim.“ derim. Birinin çocuğu olduğu zaman “Allah analı babali büyütsün“, biri vefat ettiği zaman “Allah rahmet eylesin“, biri mutlu olduğu zaman “daha iyi günler senin olsun.“ Biri ile vedalaştığım zaman “Allaha emanet ol.“ gibi dua ifadelerinde bulunurum.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 23-24-25 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı İslam Dini ve Temizlik Metni Cevapları Sayfa 96, 97, 98


4. Sınıf Din Kültürü İslam Dini ve Temizlik Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 96-97-98


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98 ANKA Yayınları”

Düşünelim


Soru : “Temizlik imandan gelir.” sözünü daha önce duydunuz mu? Bu sözün ne anlama geldiğini düşününüz.


Cevap : ““Temizlik imandan gelir.” sözünü daha önce duydunuz mu? Bu sözün ne anlama geldiğini düşününüz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

“Temizlik imandan gelir.” Sözünü daha önce duymuştum. Aslında temizlik ile ilgili başka hadisi şerifleri de duymuştum. Sık sık aile büyüklerimden ve bazı insanlardan bu sözü duyuyordum.

Dinimiz temizliğe çok önem vermiş ve temizliği de bir ibare sayarak insanları daima temiz olmaya teşvik etmiştir. Bu yönden İslamiyet gerçekten yaşanıldığı zaman insanların kirli olması veya bu sebeple mikrop kapması mümkün değildir. Hem sevap alma bakımından hem de sağlık bakımından gerçekten temizlik çok değerlidir.

İslamiyet namaz ve Kur’an okumak gibi ibadetlerin öncesinde gerekiyorsa abdeste şart koşmuş, bunlarla ilgili bir çok mükafat ve sevabı müjdeleyerek insanları temizliğe teşvik etmiştir. Bu yüzden İslamiyet’i hakkıyla yaşayan bir insan aslında her zaman temiz, tertipli ve düzenlidir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Etkinlik


Soru : Günde beş vakit namaz kılan bir Müslüman, temizlikle ilgili ne gibi alışkanlıklar kazanır? Namaz için gerekli olan diğer temizlik şartlarını düşünerek arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : “Günde beş vakit namaz kılan bir Müslüman, temizlikle ilgili ne gibi alışkanlıklar kazanır? Namaz için gerekli olan diğer temizlik şartlarını düşünerek arkadaşlarınızla konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Günde beş vakit namaz kılan bir insan, taharet abdest ve diş temizliği gibi bedensel ve ruhsal temizliğine de dikkat eder.

Günde beş vakit abdest alarak bütün azalarını daima temiz tutmuş olur. Gerektiğindegus ettiği için de sık sık banyo yapmış ve vücut  temizliğini de elde etmiş olur.

Dişleri temiz tutmak ile ilgili hadisi şeriflere de dikkat ediyorsa dişleri, tırnakları ve bütün bedeni tertemiz olur. Namazla ilgili diğer temizlik şartlarına da baktığımız zaman bir insana kıyafetleri de namaz kıl demekten de temiz olması gerektiği için bu insan gerçekten bütün insanlar istediği gibi tertemiz olacaktır.

Dişleri temiz tutmak ile ilgili hadisi şeriflere de dikkat ediyorsa dişleri, tırnakları ve bütün bedeni tertemiz olur. Namazla ilgili diğer temizlik şartlarına da baktığımız zaman bir insana kıyafetleri de namaz kıl demekten daha temiz olması gerektiği için bu insan gerçekten bütün insanlar istediği gibi tertemiz olacaktır.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 98 Cevapları


Yorumlayalım


Soru : “Bir kimse abdest alır ve güzelce abdest almaya özen gösterir, ardından da namaz kılarsa, bu abdestle namaz arasında işlediği (günahlar), o namazı kılıncaya kadar mutlaka bağışlanır.” Buhârî, Vudû, 24.


Cevap :

Dinimiz insanların temiz olmasını ve yapmış oldukları ibadeti özenerek yapmasına çok dikkat etmiş ve samimi bir kalple bunları yapan kimseleri büyük mükafatlar vermiştir.

Allahu Teala bizlerin günahlarının af olması ve cennete girebilmemiz için ibadetlerde kat kat sevap vermiş bir hata yaptığımız zaman ise sadece bir karşılık yazmıştır. Buda Allahın bizlere karşı ne kadar merhametli olduğunun göstergesidir. Bunlara dikkat etmemiz durumunda hem kat kat sevap almış hem de fiziksel temizliğimizi elde etmiş oluruz.

Uzun Cevap:

İslamiyet ibadetler öncesi temizliğe çok önem vermiş böylelikle hem fiziksel temizliğimizi devamlı hale getirmiş hem de Allahu Taala’nın huzuruna saygılı bir şekilde çıkmamızı amaçlamıştır.

Günlük hayatta resmi bir yere gittiğimiz zaman bile temizliğimize ve kılık kıyafetimize dikkat etmek gerektiği gibi allahın huzuruna çıktığımız zaman da temizlik ve kılık kıyafetlerimize dikkat etmemiz gerekir. Bu yüzden temizlik şekilleri ve ibadetler belli başlı şartlara bağlanmıştır.

İnsanlar ibadetten önce ibadet için temizlik yaptıklarında yine kat kat sevap almakta hem de bu şekilde fiziksel sağlıklarını da korumaktadırlar.

Ayrıca buradaki sevaplar anlatılırken dikkat çeken bir başka şeyde Allahın kullarına olan rahmeti ve yapmak zorunda olduğumuz işleri yaptığımız zaman bile bizlere kat kat sevap vererek bizleri ne kadar sevdiğini göstermektedir.

Bizlere düşen ise yapmış olduğumuz bu ibadetleri samimi bir kalple yapmak ve sevabını Allah’tan umarak gelecek olan güzellikleri fark etmektir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı İnsanı İlişkilerin Temeli Sevgi ve Saygı Metni Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60,61, 62


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsanı İlişkilerin Temeli Sevgi ve Saygı Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62 ANKA Yayınları”

Düşünelim


Soru : İnsanlara olan sevginizi nasıl gösterirsiniz?


Cevap : “İnsanlara olan sevginizi nasıl gösterirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Sevmek bence insana verilmiş olan özelliklerden en güzeli olabilir. Bu güzel duyguyu bizlere verilmiş olan bir hediye gibidir.

Sevildiklerini bilmek ve kendilerini seven insanlarla beraber olmak isterler. Bu yüzden sevdiklerimize onları sevdiğimizi söylemeli ve onlara değer göstererek bu sevgimizi ifade etmeliyiz.

Ben birini sevdiğim zaman ona ona güzel ifadeler kullanır, iyi ve kötü zamanlarında yanında olmaya çalışır, değer verdiğini ifade edecek şekilde davranışlarda bulunur ve ona sevgimi açıkça söylerim.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Etkinlik


Hz. Peygamber’imiz (s.a.v.) sahabeden birisiyle sohbet ederken yanlarına biri geldi ve şöyle dedi:
– Ya Resulallah, ben bu adamı seviyorum.
Hz. Muhammed (s.a.v.) şöyle buyurdu:
– Sevdiğini ona bildirdin mi?
Adam, Peygamberimize (s.a.v.) cevap verdi:
– Hayır.
Hz. Peygamber (s.a.v.) adama şöyle dedi:
– Öyle ise bildir.
Ebu Dâvud, Edeb, 113.


Soru : Siz, sevdiğiniz kişilere sevginizi nasıl belirtirsiniz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Ben sevdiğimi sevdiğim kişilere açıkça söylerim sevgimi ya “seni seviyorum“ veya sevgiye dair cümleler kullanarak ifade ederim.

Sevdiğim kişiye saygı duymak, ona davranışlarında özen gösterme, iyi de kötü zamanlarında yanında olmak ve bu duygularını paylaşmak, güzel ifadelerle gönlünü almak gibi kibar davranışlar da ona olan sevgimi ifade ederim.

Bence her insan sevilmek ister ve herkes sevdiğini belirten neredesin karşılıklı sevgi ve saygı ortamı oluşabilsin.


Soru : İnsanlara kendilerini sevdiğimizi hissettirmenin ne gibi faydaları olabilir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : “İnsanlara kendilerini sevdiğimizi hissettirmenin ne gibi faydaları olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

İnsanlar sevindiklerini bilseler bile bunu duymak bazı davranışları görmek isterler. Böylece kendilerinin mutlu hisseder ve bu mutlak işler sayesinde onlarda sevgilerini bizlere söyler ve gösteriler.

Çevremde olan bir çok kişi kimsenin onları sevmediğimden veya sevseler bile sevdiğini söylemediğini şikayet ederler. Demek ki insanlar sevdiklerini tahmin etseler bile bunun açıkça söylenmesini ve sevgiye dair davranışlarda bulun olmasına özen gösterirler.

Çünkü insan sevilmeye her şeyden çok ihtiyaç duyar. Bizlerde onun için sevdiklerimize sevdiğimizi mutlaka söylemeli ve onlara sevgi dolu yaklaşımlarla sevgimizi göstermeliyiz. Böylece onlar da bize sevdiklerini söyleyecek ve bizim de ihtiyaç duymuş olduğumuz o sevgi sağlanmış olacaktır.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Etkinlik


“Rabb’in, kendisinden başkasına asla ibadet etmemenizi, ana-babaya iyi davranmanızı kesin olarak emretti. Eğer onlardan biri ya da her ikisi senin yanında ihtiyarlık çağına ulaşırsa sakın onlara ‘Öf!’ bile deme; onları azarlama; onlara tatlı ve güzel söz söyle. Onları esirgeyerek alçak gönüllülükle üzerlerine kanat ger ve ‘Rabbim! Küçüklüğümde onlar beni nasıl yetiştirmişlerse şimdi de sen onlara (öyle) rahmet et!’ diyerek dua et.”
İsrâ suresi, 23-24. ayetler.


Soru : Anne ve babamıza nasıl davranmalıyız? Yukarıdaki ayetlerden de faydalanarak düşüncelerinizi sınıfınızda açıklayınız


Cevap : “Anne ve babamıza nasıl davranmalıyız? Yukarıdaki ayetlerden de faydalanarak düşüncelerinizi açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Anne babamıza saygımızı eksik etmemeliyiz. Onlar yaşadıkları zaman veya yaşamasalar bile küçükken bize olan emeklerini düşünmeli ve bu Emeklerine saygı olarak onlara daima iyi davranmalıyız. Aramızda olan sıkıntıları ortak bir yol bularak çözmeye çalışmalı ve bunu onları incitmeden yapmalıyız.

Anne ve babamız bizlere kucak açan ve bizleri biz olduğumuz için seven insanlardır. Bizlerin de hata yapabileceğimizi düşünerek onların yaptıkları hataları yüzlerine vurmamalı ve uygun bir şekilde ortak çözüme ulaşmaya çalışmalıyız.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Etkinlik


Soru : Kardeşlerinizle ilişkilerinizde en çok dikkat ettiğiniz ilkeler nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Kardeşlerinizle ilişkilerinizde en çok dikkat ettiğiniz ilkeler nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Kardeşlerimiz hayatımızın sonuna kadar bizimle beraber olacak olan ve aramızda kan ve sevgi bağı olan kimselerdir. Aramızda her ne kadar bazı sıkıntılar yaşansa da onlar bizim samimi arkadaşlarımız gibidirler. Hem de aramızda bir kan bağı vardır.

kardeşlerimiz hayatımızın sonuna kadar bizimle beraber olacak olan ve aramızda kan ve sevgi bağı olan kimselerdir. Aramızda her ne kadar bazı sıkıntılar yaşansa da onlar bizim samimi arkadaşlarımız gibidirler. Hem de aramızda bir kan bağı vardır.

kardeşlerimizle aynı evde yaşadığımız ve beraber bir hayata devam ettiğiniz için aramızda bazı kırgınlıklar olabilir. Burada dikkat etmemiz gereken şey onların da bir birey olduğunu düşünmek ve kabul etmek, bununla beraber onların haklarına saygı göstermektir.

Kardeşlik aynı zamanda birbirlerinin acılarına ve mutluluklarına ortak olmak ve destekçi olmak demektir. Kardeşlerimizin üzüntülü zamanlarında yanlarında olmalı ve mutlu zamanlarında da onlara destekçi olup başkalarını takdir etmek gerekir. Bu onların hakkıdır ve onlar da bize bu şekilde davrandığında çok mutlu bir kardeşlik bağı olacaktır.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 60 Cevapları


Etkinlik


Soru : Aşağıya, komşuluk ilişkilerinin nasıl olması gerektiğine ilişkin bir resim çiziniz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62”

4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Etkinlik


Soru : Siz, komşularınıza karşı ne gibi güzel davranışlar sergiliyorsunuz? Verilen örnekten de yararlanarak aşağıdaki şemayı tamamlayınız.


Cevap : “Siz, komşularınıza karşı ne gibi güzel davranışlar sergiliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Komşularımız bizim bir nevi ailemiz ve akrabalarımız gibidirler. Komşularımız dar zamanlarımızda bize yardım edecek en yakın kişilerdir. Akrabalarımız bizim için çok değerli ve samimi olsa da uzak olmaları sebebiyle yardımımıza ilk koşacak kişiler komşularımızdır.

Bu yüzden komşularımızın değerini bilmeli ve onlara saygı duyarak aramızdaki bağı kuvvetlendirmeliyiz.

Komşularımla karşılaştığım zaman onlara selam verip, nasıl olduklarını sorar ve onlarla ayaküstü sohbet ederim. Onlara güler yüzlü davranmaya çalışır ve kapatma gibi kibar davranışlarda bulunurum.

Küçük olan komşuluklarını gözetir, onları korumaya çalışır ve büyüklerime de saygı duyarım. Annem onlara bir şey gönderdiği zaman neşeyle kabul eder ve götürürüm.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61-62 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 68-69-70-71 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğduğu Çevre Metni Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğduğu Çevre Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 68-69-70-71


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 68-69-70-71 ANKA Yayınları”

Düşünelim


Soru : Mekke hakkında neler biliyorsunuz? Bu şehir, Müslümanlar için neden önemlidir?


Cevap : “Mekke hakkında neler biliyorsunuz? Bu şehir, Müslümanlar için neden önemlidir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Mekke’nin Arabistan topraklarında olduğunu, Peygamber Efendimizin bu topraklarda doğduğunu ve insanların hacı ve umre yapmak için Mekke’ye gittiklerini ve bu sebeple Mekke’nin çok değerli olduğunu biliyorum. İnsanların neredeyse tamamı hacca gitmek orada hacı veya umre yaparak o Toprakları görmek için can atarlar. Bir çok insan bir kere görse bile hasretini dindiremeyip tekrar tekrar gitmek ister.

Peygamber efendimizin orada doğması ve Kabe’nin o topraklar içerisinde olması Mekke’yi değerli kılmış ve bu yüzden İslamiyet’e ve Peygamber efendimize gönül veren insanların rağbetini uğramaktadır.

Ayrıca Mekke’de bulunan zemzem ve diğer bazı yerlerin Hazreti Adem a.s ve Hazreti İsmail a.s gibi diğer peygamberlerin de bulunmuş oldukları yer olmaları ve bütün peygamber ve dinlerde buraya hürmet edildiği için insanların ortak mekanı olmuştur.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Etkinlik


Soru : İnsanların kendi elleriyle yaptıkları putlara tapmalarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce bu anlayış doğru mudur? Niçin?


Cevap : “İnsanların kendi elleriyle yaptıkları putlara tapmalarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce bu anlayış doğru mudur? Niçin?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanın içerisinde olan bağlanma ve bir yaratıcı sevgisi her zaman vardır. Ancak bu yaratıcının tarihler boyunca geldiği gibi kişinin kendisinden üstün olan bir varlığa olması tercih edilmiştir. Kendi ellerimizle yaptığımız kutlar yine kendi ellerimizle kırılmakta ve bununla ilgili o zaman da yaşayan insanlar da komik durumları ifade etmektedirler.

Müslüman olan Hazreti Ömer Radiyallahu anh puta taptığı dönemleri gülerek anlatmakta ve elleriyle yaptıkları putları helvadan yaptıkları için daha sonra yediklerini ifade etmektedir. Dolayısıyla bu bir geleneksel anlayış olur mantıklı bakıldığı zaman anlamsızdır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 68-69-70-71 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Kur-an’ı Kerim Metni Cevapları Sayfa 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur-an’ı Kerim Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45 ANKA Yayınları”

Düşünelim


Soru : Kur’an-ı Kerim hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Kuran Kerim’in indirilmiş olan son ilahi kitap olduğunu, kıyamete kadar hükmünün baki olduğunu, değiştirilmeden günümüze kadar geldiğini, son peygamber olan Muhammed sallallahu aleyhi veselleme 40 yaşındayken indirilmeye başlandığını, 30 yüzden meydana geldiğini biliyorum.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Etkinlik


“Bu, sana, kendisiyle (insanları) uyarman için ve müminlere öğüt olarak indirilmiş bir kitaptır…” A’râf suresi, 2. ayet.


Soru : Yukarıdaki ayete göre Kur’an niçin indirilmiştir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Yukarıdaki ayete göre Kur’an-ı Kerim insanları cehennem azabı ve diğer konular hakkında uyarmak ve müminlere öğüt olarak indirilmiştir.

Kuranı Kerimdeki ayetler , hem uyarıcı hem de müjdeleyici olması açısından insanı hem teşvik eder sen de korku ile ümit arası bir halde tutarak ruh halinde ilgili çıkmasını sağlar. Bu sayede insanlar hem günahtan çekinir hem de Allah’ın bağışlayıcı olduğunu bildikleri için bir hata yaptıkları zaman ümitsizliğe düşmezler. Buda Kurani kelime ne kadar güzel bir kitap olduğunu göstermektedir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Etkinlik


Soru : Aşağıdaki şema üzerinde arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Kuranı Kerim hakkında doğru bilgiler verilmiştir. Kur’an Kerim indirilmiş olan diğer kutsal kitaplardan farklı olarak değiştirilmemiş ve belli bir zaman için değil kıyamete kadar gelmiş, geçmiş zamanı değil bütün zamanın içerisine alan çok geniş bir kitaptır.

Uzun Cevap:

Gerçekten de kuranı Kerim’in içeriğine bakabilir ama içeriğindeki maddeler günümüzde uzmanlar tarafından doğruluğu şaşkınlık içerisinde tespit edilmedi ve bir çok bilim adamının itiraf ettiği gibi yenilikler açısından bir başucu kitabı olmaktadır.
Aslında bütün dinlerin ortak noktası tevhit yani Allah’ ın bir peygamberlerin ise uyarıcı ve kul oldu olsa da diğer dinler değiştirilmiş bu yüzden kıyamete kadar değiştirmeyecek toparlayacak olan Kur’an-ı Kerim indirilmiştir.


Etkinlik


Soru : Mealli bir Kur’an-ı Kerim’in, ilk ve son sayfasını inceleyiniz. Buradaki ayetlerle ilgili dikkatinizi çeken konuları arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Kuranı Kerim’in ilk sayfasında Fatiha Suresi son sayfasında ise ihlas, Felak ve Nas sureleri bulunmaktadır. Buradaki ayetlere dikkatimi çeken şey kuranın dua ile başlayıp duayla bitmiş olmasıdır. Demek ki dua çok önemlidir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 42 Cevapları


Etkinlik


YÜCE KITABIM
Elimde Kur’an,
Dilimde Kur’an,
Benimle her an,                                                                                                                                                Yüce kitabım.
Rabbimin sözü,
Her şeyin özü,
Uyarır bizi,
Yüce kitabım.
Der ki: Hakk’a tap!
Görevini yap                                                                                                                                              ilahi hitap,
Yüce kitabım.
Müjdeler verir,
Çok sevindirir,                                                                                                                                        Hakkı gösterir,
Yüce kitabım.
Seni okuyan,
Sesini duyan,
Mutlu her zaman,
Yüce kitabım.
….
M. Yaşar KANDEMİR,
Peygamberlere ve Kitaplara İnanıyorum, s. 63 (Kısaltılmıştır.).


Soru : Yukarıdaki şiirde Kur’an-ı Kerim’le ilgili ne gibi bilgiler yer almaktadır? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Yukarıdaki şiirde Kuranı Kerim’in Rabbimizin sözü olduğu, içerisinde uyarıcı, emredici, müjdeleyici ayetlerin bulunduğu ve hakkı gösterdiği bilgileri yer almaktadır.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Etkinlik


Soru : Sınıfınıza mealli bir Kur’an-ı Kerim getirip inceleyiniz. Aşağıdaki soruların cevabını bulmaya çalışınız.


1. Kur’an’da kaç sure vardır?


Cevap :

Kuran içerisinde 114 sure bulunmaktadır.


2. Surelerin adları konusunda neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Mealli Kuranı Kerime baktığımız zaman görüyoruz ki her surenin birbirinden farklı isimleri vardır. Bu isimler o sürelerde geçen önemli yerlerden veya anlamına işaret eden kelimelerden seçilmiştir.


3. Surelerin uzunlukları konusunda neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Surelerin uzunlukları birbirinden farklı olup ilk baştaki sureler en uzun sureler ve daha sonra ise daha kısa süreler yer almaktadır.


4. Kur’an’ın ilk ve son suresinin adını yazınız.


Cevap :

Kur’an’ın ilk suresinin adı Fatiha Suresi, son suresinin adı ise Nas Suresi’ dir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Etkinlik


Soru : Bir Kur’an mealinden, son üç cüzün yerini bularak bunların kaçıncı sayfada olduğunu ve hangi sure ile başladığını aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

28. Cüz 541′ inci sayfada Mücadele suresi ile başlar. 560’ıncı sayfa da biter.
29. Cüz 561’inci sayfada Mülk suresi ile başlar. 580”inci sayfada biter .
30. Cüz 581’inci sayfada Nebe’ suresi ile başlar. 604’üncü sayfada biter .


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!