4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke ve Medine Yılları Metni Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke ve Medine Yılları Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90 ANKA Yayınları”

Etkinlik


Soru : Peygamberimizin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarıyla kendi davranışlarınızı karşılaştırınız. Onun güzel ahlakıyla sizin davranışlarınız arasında ne gibi fark ve benzerlikler olduğunu değerlendiriniz.


Cevap : “Peygamberimizin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarıyla kendi davranışlarınızı karşılaştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimizin çocukluk ve gençlik yıllarında ki erdemli davranışlarını gerçekten çok takdir ettim. O sadece peygamber olduktan sonra değil çocukluk ve gençlik dönemlerinde her zaman davranışları takdir toplayan birisiydi.

Bir insanın hayatının her alanında doğru savunması ve takdir edilecek davranışlar da bulunan bir insan olması kolay değildir.

Kendisine bu kadar haksızlık ve zülüm yapılmasına rağmen güçlü olduğu zamanlarda insanlardan intikam almamış ve gerek öfkeli gerek mutlu zamanlarında her zaman ahlaki kurallara dikkat etmiştir.


Düşünelim


Soru : Hz. Muhammed (s.a.v.) hangi yılda peygamber olmuştur? Onun peygamberlik hayatının kaç yılı Mekke’de, kaç yılı Medine’de geçmiştir?


Cevap :

Hz. Muhammed (s.a.v.) 610 yılında peygamber olmuştur. Hz. Muhammed’in Mekke ve Medine dönemi 23 yıl sürmüştür. 13 yıl Mekke, 10 yıl ise Medine’ de geçmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Etkinlik


Soru : Müddessir suresinin ilk beş ayetinde Allah (c.c.), Hz. Muhammed’den (s.a.v.) neler istemektedir?


Cevap :

Müddessir Suresi ilk beş ayet

Rahmân ve Rahîm (olan) Allah’ın adıyla.
1. Ey bürünüp sarınan (Resûlüm)!
2. Kalk, ve (insanları) uyar.
3. Sadece Rabbini büyük tanı.
4. Elbiseni tertemiz tut.
5. Kötü şeyleri terket.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Düşünelim


Soru : Bir dünya haritasından Habeşistan’ın yerini belirlemeye çalışınız.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90”

Etkinlik


Soru : Mekkeli müşrikler bir elçi göndererek Habeşistan kralından, ülkesine gelen Müslümanları geri göndermesini istediler. Ancak kral, onların bu isteğini kabul etmedi. Sizce Habeşistan kralı Mekkeli müşriklerin isteğini niçin kabul etmemiş olabilir? Öğretmeninizden de bilgi alarak bu konuda sınıfınızda tartışma ortamı oluşturunuz.


Cevap :

Habeşistan kralı adaleti ile bilinir. Adaletli bir insanın yapması gerekeni yapmış ve zulümden kaçan insanları zalimlere vermemiştir.
Onları isteyen müşrikleri ve kaçan kişileri teker teker dinlemiş böylece verilmesi gereken adaletle karar vermiştir. Zaten adaletinden dolayı Habeşistan tercih edilmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Etkinlik


Soru : Hz. Muhammed (s.a.v) Taif’e niçin gitmiştir? Orada nasıl karşılanmıştır?


Cevap :

Kureyş müşriklerine karşı Tâif`te oturan Sakif Kabilesinden kendisini korumalarını istemek ve imana davet etmekti. Ancak kötü karşılanmış ve taşlanmıştır.

Efendimiz Hz. Zeyd bin Hârise ile birlikte, gizlice Mekke’den ayrılarak Tâif’e gitti ancak kötü muameleden başka birşey elde edemedi. Peygamberimize hakaretlerle taş yağmuruna tuttular. O kadar ki ayaklarındaki yaralardan yürüyemez hale geldi. Ancak onlara beddua etmedi.


Düşünelim


Soru : Hangi kandillerin isimlerini biliyorsunuz?


Cevap :

İslam’da 5 kandil vardır. İsimleri;

  • Mevlid kandili,
  • Regaip Kandili,
  • Miraç Kandili,
  • Berat Kandili
  • Kadir Gecesi’ dir.

4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Etkinlik


Soru : Miraç Gecesi, Müslümanlar için önemli bir zaman dilimidir. Bu gece, Müslüman toplumlarda Miraç Kandili olarak kutlanır. Çevrenizde kandillerde neler yapılmaktadır?


Cevap :

Çevremde kandili kandiller için camide veya evli halde sohbetler, belirli özel namazlar ve yine bugüne ait olan tezbihler çekilir.

Özellikle kandillerde kandil simidi, bisküvi veya tatlı şeyler yapılarak sevap olarak dağıtılır. Kişiler ölmüşler için Yasin ve hatim toplayarak hatim dualarını bugünlere getirmeye çalışırlar.


Düşünelim


Soru : Hicret ve muhacir kavramları hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Hicret, bir yerden bir yere bir niyet ile gitmek, genellikle peygamber efendimizin zulümden kaçarak Medine’ye gitmesi anlamında olduğunu duyuyorum.

Muhacir ise hicret eden kimseye verilen isimdir. Peygamber efendimiz zamanındaMekke’den Medine’ye hicret eden kişilere “muhacir “denmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Etkinlik


Soru : Akabe biatlarının Müslümanların Mekke’den Medine’ye hicret etmesindeki rolü ve önemi nedir? Sınıfınızda tartışınız.


Cevap :

Mekke’de sırf Müslüman oldukları için eziyet çeken ve bu işkencelerden çok zor duruma düşen Müslümanlar başka bir yere gitme ihtiyacı hissetmişlerdir. Can ve mal güvenliklerinin kalmadığı bir alanda yaşamak gerçekten de çok zordur.

Medine’den gelen kişilerle “Akabe Biatları” nın yapılması ve müslümanların Medine’ye gitmeden önce tanınması, İslamiyetin yayılması ve memnuniyetle karşılamaları açısından çok değerlidir.

Akabe Biatları Yapıldıktan sonra Medine’ de İslamiyet tanınmış ve insanlar arasında sayılarak bu dinin peygamberi olan Peygamberimizi dört gözle bekleyenler olmuştur. Buda orada bir devletin kurulması ve İslâmiyetin güven içinde yayılması konusunda çok değerlidir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 89 Cevapları


Düşünelim


Soru : Medine, Müslümanlar açısından neden önemlidir?


Cevap :

Medine Peygamber efendimizin hicret etmeyi tercih ettiği, İslamiyet’in devlet olarak kabul gördüğü bir yer olup, peygamberimizin mezarı burada bulunduğu için de başka bir açıdan çok değerlidir.

Medine de Mekke’den gelen Müslümanlara kol kanat açılmış ve İslamiyet devlet olarak ilk burada tanınmıştır. İslamiyet’in hızla ilerlemesi ve anlaşılabilmesi burada hız kazanmıştır ki bu yüzden Medine çok değerlidir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 107, 108, 109


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 107-108-109


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları”

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. İslamiyetin temizliğe verdiği önemi anlatınız.


Cevap :

İslamiyet hükümlerine koymuş olduğu ayet ve hadisler de temizliğin önemini vurgulamış ve temizlikle ilgili emirler ve bunları karşılığında mükafat müjdeleri vermiştir.

Müslümanların yapmış olduğu ibadetlerin bir çoğunda abdest, gusül gibi vücut temizliğine önem verilmiş ve bu sayede insanların ve bulunmuş oldukları mekanın temizliği amaçlanmıştır.


2. İbadetle temizlik arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.


Cevap :

İbadet Allahu Tealanın rızası için yapılmaktadır. İnsanları resmi kurum gibi yerlere gittiği zaman ki temizliği gibi aynı zamanda önem verdikleri ve yaratıcı olarak kabul etmiş oldukları Allah’ın huzuruna çıktıkları zaman da temiz olmaları gerekmektedir . Bu yüzden ibadet temiz olmayı gerektirir.


3. Temizliğin sağlık açısından önemi nedir? Açıklayınız.


Cevap :

Hastalıkları genellikle neden olan şeyler mikroplardır. Mikroplar ise temiz olmayan kirli ortamlarda bulunur. Temizliğine dikkat eden bir insan da mikroplar sevgiyle hastalanma riski de çok düşüktür. Bu yüzden genellikle bütün hastalıklarda temiz olmak tavsiye edilir. Bu yüzden temizlik sağlık açısından çok değerli ve çok önemlidir.


4. Çevreyi temiz tutmak için bireylere ne gibi görevler düşmektedir? Söyleyiniz.


Cevap :

Çevreyi temiz tutmak için bize düşen en büyük görev kullandığımız alanları temiz kullanmak, temiz bırakmak ve yerlere çöp atmamaktır.

Çevremizdeki bütün insanlar aslında bir insanlık vazifesi olan ve ede ben yapılması gereken kullanılan alanın temiz bırakılması ve kullanılması çok önemlidir. Ne yazıkki insanların yemiş oldukları gece kabuklarını yerlerde veya etrafta bıraktıklarını görmekteyiz. Bu şekilde davranan insanlar sebebiyle çevremiz rahatsız edici şekilde kirlenmektedir.


5. Evimizin temiz olması için neler yapabiliriz? Söyleyiniz.


Cevap :

Evimizi temiz olması için herkesin kullanmış olduğu eşyayı yerine bırakması, kullanmış olduğu özellikle ortak alanları temiz bırakması ve temizliğe dikkat etmesi, temizlik yapılacağı zaman herkesin kendi üzerine düşen görevi yapması gibi günlük olarak alışkanlık haline getirmemiz gereken davranışları uygulayarak evimiz temiz tutulabilir.


B. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi, doğrudan beden temizliğiyle ilgili bir durumdur?


A) Ayakkabıların temiz ve boyalı olması
B) Giysilerin temiz ve ütülü olması
C) El ve yüzün sık sık yıkanması
D) Çevrenin ağaçlandırılması


2. Aşağıdakilerden hangisi, maddi temizlik kapsamında değerlendirilir?


A) Dürüstlük
B) Tırnak kesmek
C) Emaneti korumak
D) Sözünde durmak


3. “İslam dininde temizlik için …………………. kavramı kullanılır . …………………… kavramı bedenin, elbiselerin, çevrenin temiz olmasını; abdest almayı ve manevi temizliği kapsar. Yukarıdaki cümlede boş bırakılan bölümlere hangi ifade getirilmelidir?


A) Kefaret
B) Taharet
C) Rahmet
D) Merhamet


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 108 Cevapları


C. Aşağıdaki hadislerde boş bırakılan yerlere, kutucuklardaki kelimeler uygun şekilde yerleştiriniz.


1.“Doğruluğa yapışın, ondan ayrılmayın. Çünkü doğruluk ………..……………, iyilik de ………..…….…… iletir. Yalandan kaçının. Çünkü yalan ………..…….…..… götürür, kötülük de ………..…….……….. iletir…” (Müslim, Birr, 102.)


(cehenneme-cennete-iyiliğe-kötülüğe-sevaba)


Cevap :

1.“Doğruluğa yapışın, ondan ayrılmayın. Çünkü doğruluk iyiliğe , iyilik de Cennet‘ e iletir. Yalandan kaçının. Çünkü yalan kötülüğe götürür, kötülük de Cehennem’e iletir…” (Müslim, Birr, 102.)


2. “Münafığın alameti üçtür: Konuştuğu zaman ………..…….…… söyler, vadederse (söz verirse) sözünü ………..…….…… getirmez, kendisine bir şey ………..…….…… edildiği zaman ona ………..…….…… eder.” (Buhârî, İman, 25.)


(hıyanet-yerine-emanet-teslim-yalan)


Cevap :

2. “Münafığın alameti üçtür: Konuştuğu zaman yalan söyler, vadederse (söz verirse) sözünü yerine getirmez, kendisine bir şey amanet edildiği zaman ona hıyanet eder.” (Buhârî, İman, 25.)


Ç. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, “maddi, eller, kul, sabun, temizliği, misvak, abdest, ellerimi, ayaklar, manevi” kelimelerini uygun şekilde yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Yemekten önce ve sonra, tuvaletten çıkınca ellerimi mutlaka sabun ve suyla temizlerim.
  2. Namazdan önce abdest almak şarttır.
  3. Beden, elbise ve çevre temizliği maddi temizlik; duygu ve düşüncelerin temiz olması da manevi temizlik olarak adlandırılır.
  4. İslamiyet, temizliği bazı ibadetlerin ön şartı saymıştır.
  5. Abdest alırken ilk önce eller, en son da ayaklar yıkanır.
  6. Çevrenin kirletilmesi dinimize göre kul hakkı yemektir ve günahtır.

4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 109 Cevapları


D. Okulumuzun temiz ve düzenli olması için neler yapabiliriz? Aşağıdaki şemaya yazınız.


Cevap :

Okulumuzun temiz ve düzenli olması içerisinde olan bizlerin dikkati ve hassasiyeti sayesinde olur. Kullanmış olduğumuz eşyaları temiz kullanmak ve temiz olarak bırakmak, yerlere çöp atmamak ve kullanmış olduğumuz okul eşyalarını yerine bırakmak gibi aslında küçük olan işler okulumuzu temiz ve tertipli halde tutacaktır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Subhaneke Duası ve Anlamı Cevapları Sayfa 26


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Subhaneke Duası ve Anlamı Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 26


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 ANKA Yayınları”

Etkinlik


Soru : Sübhaneke duasında Allah’ın (c.c.) hangi özelliklerinden söz edilmektedir? Arkadaşlarınızla belirleyiniz.


Cevap : “Sübhaneke duasında Allah’ın (c.c.) hangi özelliklerinden söz edilmektedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Subhaneke duası namazlar da Fatiha dan önce okunan bir duadır. Aynı zamanda günlük yapılacak olan işlerin kolaylaşmasını da sağlar. Bu yüzden aile büyüklerimiz ve öğretmenlerimiz zorlandığımız işlerde Sübhaneke okumamızı tavsiye ederler.

Sübhaneke duası namazda okunması sünnet bir ibadettir. Manasının güzelliği sebebiyle de gerçekten kolay ve değerlidir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 9 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 9


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Hazırlık Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 9


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 9 ANKA Yayınları”

1. Din, ahlak ve dua kavramlarının anlamlarını araştırınız.


Cevap :

Din: Sözlükte; “hüküm, ceza (karşılık), mükâfât, hesap, itâat, teslimiyet, hizmet, ibâdet, âdet, yol, kanun, şeriat, millet, mezhep, üstün gelme” vb. anlamlara gelir.

Ahlak: Bir toplum içinde kişilerin uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kuralları

Dua: Dilek, yakarış, Yaratıcıdan bir şeyler dilemek


2. Günlük hayatta söylenilen dua ifadelerine üç örnek araştırınız.


Cevap :

Maddeler halinde Günlük hayatta söylenilen dua ifadelerine örnekler şunlardır ;

  1.  Allah analı babalı büyütsün
  2. Allah korusun
  3. Allah esirgesin
  4. Allah muhafaza
  5. Allah rahmet eylesin
  6. Allah bereket versin

3. Eûzü besmelenin nasıl söylendiğini ve ne anlama geldiğini aile büyüklerinize sorunuz.


Cevap :

Arapçası : أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ

Okunuşu :Euzübillâhimineşşeytânirracîm bismillâhirrahmânirrahîm.

Anlamı :  “Kovulmuş şeytanın şerrinden Allah’a sığınırım. Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla,” anlamına gelmektedir.


4. Salavat nedir ve nasıl söylenir? Araştırınız.


Cevap :

Okunuşu : “Allâhümme Salli Alâ Seyyidina Muhammedin ve Alâ Âli Seyyidina Muhammed.”

Anlamı : Ey Allah’ım! Efendimiz, büyüğümüz Muhammed’e evladu iyaline ashabına salatu selam eyle. (Rahmet et,selametlik ver.)


5. Sevap, günah, haram ve helal kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.


Cevap :

Sevap: İslam dininde kişinin iyi hareketleri ve farz ve nafile ibadetleri yerine getirmesinden dolayı kazandığı hayra denir. Karşılığında Allah’ u Teala kendisine Dünya’ da ve ahirette güzellikler ve mükafatlar verecektir. Bir insana yardımda bulunmak gibi. Bu iyilik karşılığında ise ahirette ödüller vardır.

Günah: Allah’ın yasak ettiği söz ve davranışları yapmak sonucunda elde edilen şeydir. İnsanların arkasından konuşmak gibi. Ahirette tövbe edilmezse cezası vardır.

Haram: Dinimizde yapılması yasak olan söz ve davranışlara verilen isimdir ki Kuranı Kerim’ de açıkça belirtilmiştir.  İnsanların arkasından konuşmak gibi. Ahirette tövbe edilmezse cezası vardır.

Helal: Dinimizde yapılmasında bir sakınca olmayan şeylerdir. Yemek yemek ve çalışmak, evlenmek gibi şeylerdir. Bunlar hem helaldir hem de dine uygun yapılırsa mükafatı vardır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 9 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 93, 94


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 93-94


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları”

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrede ahlaki durum nasıldı? Bilgi veriniz.


Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrede ahlaki durum nasıldı? Bilgi veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hazreti Muhammed (sav) in Doğduğu çevrede her ne kadar güzel ahlaklı İnsanlar olsa da genel olarak kötü bir ahlak hakimdi. Güçlünün zayıfı ezdi, zayıf olan kişilerin aş alandı ve haksızlığın had safada olduğu bir ortam vardı. Kadınların ve çocukların neredeyse hiç değer görmediği bir ortam hakimdi. Doğru söylemek, emanete riayet etmek gibi ahlaki ilkeler neredeyse yoktu.


2. Hz. Muhammed (s.a.v.) aile büyüklerine nasıl davranırdı? Açıklayınız.


Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) aile büyüklerine nasıl davranırdı? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimizin çocukken bile diğer çocuklara nazaran aile büyüklerine çok daha saygılı oldu, aile büyükleri gelmeden sofraya oturmadı ve kibar davranışları büyükleri tarafından anlatılmaktadır. Bu saygısı sebebiyle çocukken bile çok sevilir ve değerli bir insan olacağı anlaşılırdı.


3. Hz. Muhammed (s.a.v.) haksızlıklar karşısında nasıl bir tutum sergilerdi? Bir örnekle açıklayınız.


Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) haksızlıklar karşısında nasıl bir tutum sergilerdi? Bir örnekle açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamber efendimiz haksızlıklar karşısında dik duruşluydu. Kendisine yapılan bir eziyeti affetmesine karşın dine veya bir mazluma bir zarar verildiği zaman o bir daha gibi dimdik dururdu.

Yahudilerden bir kadın hırsızlık yapmış ancak zengin ve soylu bir kadın olduğu için kendisine ceza verilmesi istenmiştir. Yahudiler arasında bu gelenek her gün olmasa rağmen peygamber efendimiz zengin ve güçlü de olsa hak ettiği cezayı aynı şekilde vermiştir.


4. Peygamberimize (s.a.v.) ilk vahyin gelişini ve peygamberlik verilişini kısaca anlatınız.


Cevap : “Peygamberimize (s.a.v.) ilk vahyin gelişini ve peygamberlik verilişini kısaca anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

İlk vahiy ,610 yılında peygamber efendimiz ramazan ayında cebrail aleyhisselam tarafından getirilmiştir. Cebrail Aleyhisselam
Yaratan Rabb’inin adıyla oku.
O, insanı bir kan pıhtısından yarattı.
Oku, rabbin sonsuz kerem sahibidir.
Kalemle yazmayı öğreten O’dur.

İnsana bilmediğini O öğretti. Mealindeki Alak suresinin ilk beş ayetini getirdi.  Peygamberimiz bunun üzerine ben okuma bilmem demiş ve Cebrail aleyhisselam İle aralarında konuşma geçmiştir . Böylece Peygamberlik verilmiş oldu.


5. Peygamberimiz (s.a.v.) Medine’de İslam toplumunu oluştururken neler yapmıştır Açıklayınız.


Cevap : “Peygamberimiz (s.a.v.) Medine’de İslam toplumunu oluştururken neler yapmıştır Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimiz Medine de İslam toplumunu oluştururken ilk önce Müslümanları birbirine ikişer ikişer olacak şekilde kardeş yapmış ve böylece herkesin birbirine sahip çıkmasını sağlamıştır. Böylece herkes kendi kardeşiyle beraber tıpkı kan bağı varmış gibi sahip çıkmış böylece hiç kimse açıkta kalmamıştır.

Medine de hemen bir İslam ilimler öğrenilecek medrese ve cami kurularak bilgilendirme çalışmaları hızlandırılmıştır. İslamiyet için tehlikeli olabilecek olan şeyler karar verilmiş ve gerekli tedbirler alınmıştır. Böylece İslâmiyet hızla yayılmaya başlamıştır.


B. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi, Hz. Muhammed’in (s.a.v.) çocukluk dönemine ait bir olaydır?


A) Kâbe’nin tamiri sırasında hakem olması
B) Ficar savaşlarına katılması
C) Sütanneye verilmesi
D) Hılfu’l-Fudûl cemiyetine katılması


2. Aşağıdakilerden hangisi, Hz. Muhammed (s.a.v.) için söylenemez?


A) Haksızlıklar kendisini ilgilendirmiyorsa sessiz kalırdı.
B) Emanetleri koruma konusunda titiz davranırdı.
C) Aile büyüklerini sever ve sayardı.
D) Her zaman doğruyu söylerdi.


3. Aşağıdakilerden hangisi, Peygamberimizin (s.a.v.) bakımını üstlenen amcasıdır?


A) Zübeyir (r.a.) B) Hamza (r.a.)a.)
C) Abbas (r.a.)a.) D) Ebu Talip


4. Kâbe’yle ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Kâbe, Medine şehrindedir.
B) Kâbe, Müslümanlarca kutsal sayılır.
C) Ebrehe, Kâbe’yi yıkmak istemişti.
D) Kâbe, Cahiliye Dönemi’nde putlarla doldurulmuştu.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 94 Cevapları


5. Aşağıdaki tarih-olay eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?


A) 610-İlk vahyin gelişi
B) 622-Medine’ye hicret
C) 628-Mekke’nin Fethi
D) 632-Peygamberimizin (s.a.v.) vefatı


C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere “Halime, ehl-i beyt (iki kez kullanılacaktır), Abdülmuttalip, Mekke’de, Medine’de, 20 Nisan 571, Veda Hutbesi, övülmesini” ifadelerini uygun şekilde yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Peygamberimiz (s.a.v.), miladi takvime göre 20 Nisan 571 tarihinde Mekke’ de dünyaya gelmiştir.
  2. Peygamberimiz (s.a.v.), doğumundan kısa süre sonra Halime adında bir sütanneye verilmiştir.
  3. Peygamberimiz (s.a.v.) doğunca dedesi Abdülmüttalip ona “Muhammed” ismini koymuş, bu ismi niçin koyduğunu soranlara da “Onun gökte ve yerde övülmesini istedim.” demiştir.
  4. Peygamberimizin (s.a.v.), vefatından kısa süre önce hac esnasında kalabalık bir Müslüman topluluğuna yaptığı konuşmaya Veda Hutbesi  denir.
  5. Ehli Beyt kavramı, sözlükte “ev halkı” anlamına gelir. İslami bir kavram olarak  ise ehli beyt Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile fertleri demektir.

Ç. Hz. Muhammed’le (s.a.v.) ilgili aşağıdaki olayları ve bu olayların meydana geldiği zamanları uygun şekilde eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Sayfa 93-94”

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 38-39-40-41-42-43

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Milli Kültür Ögelerimiz Metni Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Milli Kültür Ögelerimiz Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43


Soru : Evinizde millî kültürümüzü yansıttığını düşündüğünüz eserler veya eşyalar var mıdır? Varsa bunlar nelerdir?


Cevap :

Evimizde Milli kültürümüzü yansıtan ne düşündüğüm ninemin çeyiz sandığı el dokuması halılar el yapımı yelekler bakır kahve çini süslemeli fincanlar atkılar ve kazaklar dedemin teşbihleri


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevabı,


Soru : Çevrenizde gördüğünüz ve etnografya müzelerinde sergilenmesi gerektiğini düşündüğünüz nesnelere hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Çevremde gördüğüm ve Etnografya müzelerinde sergilenmesi gerektiğini düşündüğüm.

Eski kapı tokmakları işlemeli tahta kapılar el işlemeli halılar el işi atkı ve yelekler bulunmaktadır Bunların özellikleri keçi kılından yapılmış olmalarıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevabı,


Evinizde aile büyüklerinizden kalmış, değer verdiğiniz ve özenle korumaya çalıştığınız nesneler bulunabilir. Bunlar sandık, saat, madalya, giysi, lamba, masa, sandalye, yüzük, kemer, başlık gibi eşyalar olabilir. Şimdi bu nesnelerden birini seçiniz ve onunla ilgili olarak aşağıdaki nesne tanıtım kartında istenen bilgileri karşılarına yazınız.


NESNE TANITIM KARTI

Nesnenin;
Adı : Gazi Madalyası
Kullanım amacı : Kore Gazilerine verilen madalya
Yapılış tarihi (tahminî) : 1953
Yapımında kullanılan malzemeler: Kurşun
Nerede yapıldığı : Türkiye
Kim tarafından ve nereden alındığı: İç işleri bakanlığı
Bugüne kadar kimler tarafından kullanıldığı: Kore Gazileri
Evinize ne zaman ve nasıl geldiği: Kore Savaşı Sonunda Geldi
Günümüzde kullanılıp kullanılmadığı: Hayır kullanılmıyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 42 Cevabı,


Soru : Ülkemizdeki tarihî önemi olan mimari yapılar veya tarihî mekânlardan hangilerini gezip görmek istersiniz?


Cevap :

Ülkemizdeki tarihi Önemli olan mimari yapılar veya tarihi mekanlar Kız Kulesi Topkapı Sarayı Ayasofya Süleymaniye Selimiye tarihi Harem Pierre Loti Galata Kulesi gibi birçok tarihi eserin olduğu İstanbul’u gezmek isterdim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevabı,


Soru : Ailenizde ve çevrenizde bayramlar nasıl kutlanıyor?


Cevap :

Çevremde ve ailem de bayramlar Sabahları erken kalkılır kadınlar ev temizliklerini yaparken erkekler bayram namazına giderler.
Bayram namazı çıkışında insanlar ilk bayramlaşmayı burada gerçekleşirler daha sonra eve gelerek büyük bir aile yemeğe yenerek bayram kutlaması yapılır. Bu sahilde hep birlikte tüm ailenle birlikte güzel bir bayram sabaha geçirilmiş olunuz.


Soru : Bayramlarımız dışında millî kültürümüzü yansıtan kutlama ve törenlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Bayramlarımız dışında milli kültürümüzü yansıtan 23 Nisan 19 Mayıs 29 Ekim 30 Ağustos gibi milli bayramlarımız bulunmaktadır.
Bu bayramlarımızda milli duygularımız önde olur ve bu bayramlar tüm millet olarak coşkuyla kutlanır ve de geçmişte verdiğimiz şehitler anılarak kahramanlık türküleri ve marşları dinlenir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 196-197

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 7. Ünite Küresel Bağlantılar Neler Öğrendiniz Cevapları Sayfa 196, 197


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 7. Ünite Küresel Bağlantılar Neler Öğrendiniz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 196-197


A. Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


  • 1. Ülkemiz doğuda İran ile komşudur.
  • 2. Ugroiskola Macar çocuklarının oynadığı oyunlardan biridir.
  • 3. Başkenti Tokyo olan Japonya Asya kıtasının doğusunda yer alır.
  • 4. Japon yemeklerinden suşi şerit hâlinde kesilmiş balıkların kurutulmuş yosuna sarılmasıyla hazırlanır.
  • 5. Finlandiya’da gökyüzünün geceleri de güneşli olduğu döneme ruska denir.
  • 6. Geleneksel Japon oyunlarından olan go kareli bir tahta üzerinde oynanır.
  • 7. Türkiye’nin Suriye sınırı, en uzun kara sınırıdır.
  • 8. Ülkeler dış ticaretlerini sınırlarındaki gümrük kapıları üzerinden gerçekleştirir.

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


  • ( Doğru ) 1. İnsanların yemekleri ve beslenme şekilleri ülkelere göre farklılıklar gösterebilir.
  • ( Yanlış ) 2. Türkmenistan, Türkiye’nin komşularından biridir.
  • ( Doğru )  3. Finlandiya, Avrupa kıtasında yer alan bir ülkedir.
  • ( Doğru )  4. Hazar petrolleri, Bakü-Tiflis-Ceyhan Boru Hattı ile Akdeniz’e taşınmaktadır.
  • ( Yanlış ) 5. Kimono, Hintlilere özgü geleneksel bir giysidir.
  • ( Yanlış ) 6. Kapıkule, Kafkasya’ya açılan gümrük kapılarımızdan biridir.
  • ( Yanlış ) 7. TİKA’nın amacı Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri geliştirmektir.
  • ( Doğru ) 8. Türkiye ile Ermenistan arasındaki sınır kapıları kapalı durumdadır.
  • ( Doğru ) 9. Nahcivan Azerbaycan’a bağlı bir özerk cumhuriyettir.
  • ( Doğru ) 10. Türkiye ile Gürcistan vatandaşlarının sınırdan karşılıklı geçişlerinde kimlik belgesi yeterli olmaktadır.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 197 Cevabı


C. Aşağıda komşularımız olan ülkeler ve gümrük kapılarımızdan bazıları verilmiştir. Verilenleri inceleyiniz ve her bir gümrük kapımızın başındaki kutucuğa ilgili olduğu komşu ülkenin numarasını yazınız.


  1. 2
  2. 4
  3. 3
  4. 1
  5. 6
  6. 7
  7. 5

Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdakilerden hangisi Türk Cumhuriyetlerinden biri değildir?


A) Gürcistan B) Kazakistan C) Kırgızistan D) Özbekistan


2. Ülkelerle ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Azerbaycan Hazar Denizi’nin batısındadır.
B) Gürcistan, Karadeniz’e kıyısı olan bir ülkedir.
C) Kırgızistan’ın bütün toprakları Asya kıtasındadır.
D) Yunanistan, bir ada ülkesidir.


3. “Bu ülkenin en meşhur yemeği dana eti ve soğanla yapılan gulaştır.”

Yukarıdaki sözü söyleyen biri aşağıdaki ülkelerden hangisini anlatmaktadır?


A) Bulgaristan B) Kazakistan C) Macaristan D) Yunanistan


4. “Türkiye ile……………………………….kendilerini iki devlet bir millet sözüyle ifade etmektedirler.”

Verilen ifadedeki noktalı yere hangi ülkenin adı yazılmalıdır?

A) Azerbaycan B) Irak C) İran D) Türkmenistan


5. Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi aşağıda verilen Türk Cumhuriyetlerinden hangisinde bulunmaktadır?


A) Azerbaycan B) Kazakistan C) Özbekistan D) Türkmenistan


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Sizden ülkemiz ile Türk Cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmanız istenseydi neler önerirdiniz?


Cevap :

Ülkemiz ile Türk cumhuriyetleri arasında ilişkileri geliştirmeye yönelik önerilerde bulunacak olursam ; öncelikle Türkçe ana dilimiz olduğu gibi yazı dilinin de ortak olması gerekir. Bunun için öncelikle ortak bir kurum kurularak yazı dilinin Latince alfabe geçilmesi teklif edilebiliniz. Bu sayede hem Dünya ile hem de birbirimizde iletişimimiz daha kolay olacaktır.

Ayrıca ortak olarak gerçekleştireceğimiz ticari faaliyetler bizim hep birlikte daha hızlı gelişmemizi Türkiye Nahçıvan Azerbaycan Hazar Denizi üzerinden Özbekistan Türkmenistan Kazakistan Kırgızistan ülkelerine Transit Ulaşım ve Ticaret ağı oluşturulabiliniz.

Ayrıca bu ülkelerin bir araya gelerek ortak bir Zirve oluşturması gerekir Bu zirvenin sonucunda NATO’ya benzer bir askeri güç oluşturarak dosta Taha güven düşmana korku Salacak bir Ordu oluşturulabilir.


2. Sizce ülkemizi diğer ülkelerden ayıran en farklı kültürel unsur hangisidir? Neden?


Cevap :

Ülkemizin diğer ülkelerden ayıran en farklı kültürel fark tarihimizden gelmektedir. Biz tarihimiz boyunca at üstünde Orta Asya’dan Anadolu’ya gelmiş büyük devletler kurulmuş bir milletiz kültürümüz Araplara veya Avrupalılara benzemez bizim kültürümüzün en büyük özelliği Müslümanlık öncesinde dahi kadına değer verilmesi insanlara eşit davranılmasıdır.


3. Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçlar neler olabilir?


Cevap :

Farklı kültürlere saygı gösterilmediğinde bizim kültürümüzde de saygı gösterin olmaz.
İnsanlar birbirlerine düşmanca hareketler etmeye başlarlar bu düşmanlıklar kin ve nefrete dönüşür ve bir süre sonra çalışmalara dönüşecektir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 193-194-195

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Dünya Farklılıklarla Güzel Cevapları Sayfa 193, 194, 195


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Dünya Farklılıklarla Güzel Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 193-194-195


Soru : Ülkeler arasındaki kültürel farklılıklar içinde size en ilginç geleni hangisidir?


Cevap :

Ülkeler arasındaki kültürel farklılıklar içerisinde bana en ilginç gelenler Japonlar gelmektedir Japon kültürü farklı bir kültürdür.
Geleneksel kıyafetleri Kimono veya kadınlarının giyim tarzları çok farklıdır.

Ev dekorasyonları insanlara farklı bir dünyada yaşıyorum gibi bir his doğurmaktadır. Uzakdoğu ülkelerinin çoğunda bu hissi görebilirsiniz. Fakat Japonya bunlardan en disiplinli kültüre sahip millettir ve de bozulmamış bir millet oldukları için genellikle Siyah veya kahverengi gözlüdürler.


Soru : Geleneksel Türk kıyafetleri ile diğer ülkelerin kıyafetleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?


Cevap :

Geleneksel Türk kıyafetleri kültürümüzü gösteren maddi unsurlardır. Bu kıyafetler kadınıyla erkeğiyle Yüzyıllar boyunca Türk insanı tarafından giyinmiştir. Günümüzde ise sadece Özel günlerde Milli bayramlarda girmektedir bu giysileri Etnografya müzelerinde görebilirsiniz.

Bizim ülkemizde Japonya kültürü arasındaki kıyafetleri karşılaştığımız zaman Japon kıyafetleri bizim kültürümüzden çok daha farklıdır.  Japonya’daki insanların geleneksel giysileri Kimono adı verilen uzun belden kuşaklı ceket şeklinde bir giysidir. Üzerlerinde ise Japonlar ca anlam ifade eden şekiller bulunmaktadır yine kadınları da buna benzer ince satan kıyafetler giyer.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 194 Cevabı


Ülkeler arasındaki farklılıklardan biri de mutfak kültürüdür. Mutfakta kullanılan araç gereçlerden yemek pişirme yöntemlerine, yemeğin nerede yendiğinden sofradaki hareketlere kadar pek çok şey mutfak kültürünü oluşturur.

Şili’de elle hiçbir şey yenmez, masadaki bütün yiyecekler için her zaman çatal bıçak kullanılır.

İngiltere’de yemek servisinin masada oturan kişinin solundan yapılması bir gelenektir. Bu ülkede sağdan servis yapmak görgüsüzlük sayılır.

Hindistan’da sol elle yemek yemek hatta tabağa bile sol elle dokunmak görgü kurallarına aykırı bir hareket olarak
kabul edilir.


Soru : Yukarıda anlatılan yemek kültürleri ile ülkemizdeki yemek kültürü arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?


Cevap :

Yukarıda verilen yemek kültürleri ile ülkemizde benzerlikler bulunmaktadır. Biz de sağ elle yemek yemeye özen gösteririz bu bizim bir dini geleneğimizdir.

Fakat ülkemizde elle yemek yenmediği gibi elle yemek yemek gereken bazı yiyecekler bulunmaktadır bunları yemek yerken de kimse kimseyi ayıplama az veya görgüsüz olarak kabul etmez.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 195 Cevabı


Soru : Ülkemizde insanların birbirine saygı göstermek için yaptıkları hareketler ve söyledikleri sözlere hangi örnekleri verebilirsiniz?


Cevap :

Ülkemizde birbirlerine saygı gösterme içeren insanlar birbirlerine öncelikle selam verirler selamlaşmanın dışında insanlar birbirlerine saygı gösterebilmek için özel isimleri hitap ederler.


Soru : Sizce insanlar farklı kültürlere neden saygı göstermelidir?


Cevap :

İnsanlar kendi kültürlerini dışındaki insanların da farklı kültürleri ne saygı göstermek zorundadır. Çünkü dünya üzerinde bir tek biz yaşamaktayız.

Dünya farklılıkları ile güzelleşmektir. Bir insan nasıl ki kendi kültürüne saygı gösteriyorsa diğer ülkelerinde kültürlerine saygı göstermesi gerekir Siz kendinize saygı görmek istiyorsanız. Öncelikle siz de onlara saygı gösterince onlar da size saygı göstersinler bu şekilde kültürler birbirleri ile kaynaşarak aralardaki anlaşmazlıkları kayıp olacaktır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 188-189-190-191-192

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Farklı Kültürler Cevapları Sayfa 188, 189, 190, 191, 192


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Farklı Kültürler Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 188-189-190-191-192


Soru : Bir ülke ile ilgili turizm amaçlı tanıtım broşürü hazırlayacak olsaydınız, broşürünüzde o ülkenin hangi alanlardaki özelliklerine yer verirdiniz?


Cevap :

Ünite ile ilgili turizm amaçlı tanıtım broşürü hazırlayacak olsaydınız broşür elimde o ülkenin tarihi ve doğal güzelliklerinin resimleri yer verirdim. Ayrıca o bölgenin kültürel özelliklerini tanıtan kısa yazılar ve güzel tatil yerlerini ekleyerek küçük bir haritada yerleştirdim.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 189 Cevabı


Soru : Ülkemizde ugroiskola oyununa benzer çocuk oyunları oynanıyor mu? Oynanıyorsa bu oyunların adları ve kuralları nelerdir?


Cevap :

Bu oyun Macaristan’da oynanan seksek oyununa benzer bir oyundur.

Oyunun farkı ise salyangoz kabuğu gibi çizilen dairesel bir alan içerisinde oynamasıdır. Seksek oyunu dünyanın her yerinde birbirlerine benzeyen çocukların oynadığı bir oyun türüdür bu oyunda seksek oyunun bir şeklidir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 190 Cevabı


Soru : Türk ve Macar mutfakları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?


Cevap :

Macarlar aslen Türk olduklarını söyleyen bir ırktır. Türk soyundan gelmektedirler. Bundan dolayı da Türklere yani bizlere benzer özellikleri bulunmaktadır.

Macarlar ‘da selamlaşma genellikle el sıkışma şeklinde olmaktadır insanlar birbirlerine isim ve soy isimleri ile hitap ederler davet edildiğinizde ve çiçek veya çikolata gibi hediyeler götürmeniz beklenir ve bu oldukça nazik bir hareket olarak kabul edilir.

Ayrıca mutfaklarında baharatlar bizim Doğu bölgelerimizin baharatların a benzer kültürlerinde isota benzeyen acı baharatlar bulunmaktadır bizden farklı olarak onları dini inançlarından dolayı domuz eti de tük etmektedirler.


Soru : Türkiye’yi ziyaret eden bir turist olsaydınız ülkenize götüreceğiniz hediyelik eşyalar neler olurdu?


Cevap :

Türkiye’ye ziyaret eden bir turist olsaydınız ülkenize götüreceğimiz hediyelik eşya Tabii ki Türkiye kartpostalları Türkiye logosu anahtarlıklar Türkiye’de çektirmiş olduğum fotoğraflar Kapalıçarşı’da aldığım halı kaşık gibi tahta ve çini işleri porselenler olurdu.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 192 Cevabı


Soru : Japon kültürü ile ülkemizin sahip olduğu kültürel özellikleri karşılaştırdığımızda iki ülke arasındaki benzerlik ve farklılıklar hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Japon kültüründe Kimono delinen geleneksel giysiler bulunmaktadır. Bu giysileri düğünlerinde yeni yıl kutlamalarında mezuniyet törenlerinde ve bayramlarında giymektedirler.

Ayrıca Japon kültüründe yemek olarak çokça kullanıldığı balıklar bulunmaktadır. Çünkü Japonya bir ada ülkesi ve de ülkenin tarım faaliyet alanlarının az olmasından dolayı meyve ve sebze oldukça pahalıdır.

Bundan dolayı deniz ürünlerine yönelmişlerdir bizim ülkemizde arasındaki fark ise yemeklerinde açıkça ortadadır. Biz balıkları az tüketirken onlar çok da tüketiyor onlar sebze yemekleri az yaparken biz de bolca sebze ve et yemekleri bulunmaktadır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa163-164-165-166

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Eğitsel ve Sosyal Etkinliklere Katılıyorum Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Eğitsel ve Sosyal Etkinliklere Katılıyorum Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 163-164-165-166


Soru : Bugüne kadar okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinliklere katıldınız?


Cevap :

Bugüne kadar okulumuzdaki eğitsel ve sosyal etkinliklerden ilkyardım koluna katılarak balon seminerine katıldım ve eğitimine aldım.

Ayrıca okul kıyafeti olsun da roller almıştım ve de milli bayramlarımızda bayrak flama törenlerinde flama taşımak ayrıca Milli bayramlarda şiirlerde okuyordum.


Soru : Okulunuzda hangi eğitsel ve sosyal etkinlikler yapılıyor?


Cevap :

Okulum Usta bir çok eğitsel ve sosyal etkinlik faaliyetleri bulunmaktadır. Okulumuzda eğitsel kollar bulunmaktadır.

Bunlar Yeşilay kolu ilkyardım kolu spor kolu edebiyat kolu teknoloji kolu kütüphane kolu tiyatro kolu gibi birçok kol faaliyet sürmektedir. Ayrıca özel gün ve haftalarda törenlerde şiirler ve oyunlar oynanırdı gibi bayrak törenlerimiz de yapılmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 164 Cevabı


Soru : Okulunuzda üreten çocuk topluluğuna benzer başka hangi toplulukların kurulmasını isterdiniz?


Cevap :

Okulumuzda üreten çocuklara benzer olarak çözüm bulan çocuklar topluluğu kurulabilir. Okulumuzda var olan ve çözülmesi gereken sorunları kendi aramızda toplanıp içebileceğimiz bir toplumsal etkileşim ortamı oluşturulabilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 165 Cevabı


Soru : Kardeş okul uygulaması öğrencilerde hangi değerlerin ve becerilerin gelişmesine yardımcı olabilir? Neden?


Cevap :

Kardeş okul uygulaması ile birlikte öğrenciler de birlik ve beraberlik değerlerinin güçlü ve gelişmesi yardımlaşma becerilerinin gelişmesi sağlanmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 166 Cevabı


Soru : Okulunuzda Okuma Çemberi Topluluğu kurarak faaliyette bulunmak ister misiniz? Neden?


Cevap :

Okulumuzda bu okuma çemberini kurmak isterim. Çünkü okulumuzda okuma paletleri çok az yapılmaktadır.

Bizim insanımız ülke olarak az okuyan bir topluluğa sahibiz bu topluluğun okuma becerisini geliştirmek için bizlere de çok sorumluluk düşmektedir. Bizler öğrenciler olarak Öncelikle okumayı seversek geleceğin büyükleri olarak okumayı seven bireyler olacağız.



 

Our Score
error: Content is protected !!