4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87, 88 Cevapları” ile “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları”, öğrencilere üçüncü ünite boyunca kazandıkları bilgileri değerlendirme ve tekrarlama imkânı sunar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin kavramları anlamlandırmalarına ve günlük hayatta uygulamalarına katkı sağlar. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88 SDR İpekyolu Yayıncılık” sayesinde öğrenciler, öğrendiklerini pekiştirerek konuları daha iyi anlama fırsatı elde ederler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


Soru : Din, bireyin güzel ahlaklı olmasına, toplumda ahlaki ilkelerin yaygınlaşmasına nasıl katkıda bulunur? Açıklayınız.


Cevap : Din, bireylerin doğruluk, adalet, merhamet ve saygı gibi erdemlere sahip olmasını teşvik eder. Bu değerler, toplumda ahlaki ilkelerin yaygınlaşmasını sağlar ve insanların daha huzurlu bir yaşam sürmesine katkıda bulunur.


Soru : İslam dininin ahlaka verdiği önemi ayet ve hadislerle açıklayınız.


Cevap : İslam, güzel ahlakı öven ve teşvik eden birçok ayet ve hadis içerir. Örneğin, “Şüphesiz ki sen yüce bir ahlâk üzeresin” (Kalem Suresi, 4. Ayet) ifadesi, Peygamberimizin güzel ahlakını vurgular. Ayrıca, “Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim” hadisi, İslam’ın ahlaka verdiği önemi gösterir.


Soru : İnsani ilişkilerde sevgi ve saygının önemi hakkında bilgi veriniz.


Cevap : Sevgi ve saygı, insanlar arasındaki ilişkilerin sağlıklı ve kalıcı olmasını sağlar. İnsanlar birbirlerine değer verdiklerinde, huzurlu ve güvenli bir toplum oluşur.


Soru : Anne ve babamıza karşı sorumluluklarımız nelerdir? Açıklayınız


Cevap : Anne ve babamıza saygı göstermek, onların ihtiyaçlarına yardımcı olmak ve onlara güzel sözlerle hitap etmek gibi sorumluluklarımız vardır.


Soru : Kardeşlerimizle ilişkilerimizde nelere özen göstermeliyiz? Söyleyiniz.


Cevap : Kardeşlerimize karşı sevgi dolu, sabırlı ve anlayışlı olmalıyız. İhtiyaç duyduklarında onlara destek olmalıyız.


Soru : Komşuluk hakları nelerdir? Açıklayınız.


Cevap : Komşularımızı rahatsız etmemek, ihtiyaç duyduklarında yardımcı olmak ve onları ziyaret etmek komşuluk haklarındandır.


Soru : Öğretmenlerimize nasıl davranmalıyız? Belirtiniz.


Cevap : Öğretmenlerimize saygı göstermeli, onların emeklerine değer vermeliyiz.


B. Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz. 


1. “Biz insana, ana-babasına iyi davranmasını tavsiye etmişizdir. Çünkü anası onu mnice sıkıntılara katlanarak taşımıştır… (İşte bunun için) önce bana, sonra da ana-babana şükret diye tavsiyede bulunmuşuzdur. Dönüş ancak banadır.” (Lokman suresi, 14. ayet.)

Yukarıdaki ayetten hangisi çıkarılamaz?


A) Allah (cc), anne ve babamıza iyi davranmamızı emretmektedir.
B) İnsan, anne ve babası için çok dua etmelidir.
C) Anneler, evlatları için birçok sıkıntı ve zorluk çekmektedir.
D) İnsan, anne ve babasına karşı minnet duymalı ve teşekkür etmelidir.

Cevap B) İnsan, anne ve babası için çok dua etmelidir.


2. I. Akrabaları ziyaret etmek
II. Akrabalarla aynı evde yaşamak
III. Akrabalarla dayanışma içinde olmak
IV. Akrabaların sevinç ve üzüntüsünü paylaşmak

Yukarıdakilerden hangileri, akrabalarımıza karşı sorumluluklarımız arasında yer alır?


A) I ve II B) II ve III C) I, II ve III D) I, III ve IV

Cevap D) I, III ve IV


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


3. “Üzüm üzüme baka baka kararır.” atasözü bize neyi anlatmaktadır?


A) Arkadaşlar arasında yardımlaşmanın önemini
B) Arkadaşların birbirinden etkilendiğini
C) Arkadaşların birbirini sevmesi gerektiğini
D) Arkadaşların birbiriyle iyi geçinmesi gerektiğini

Cevap B) Arkadaşların birbirinden etkilendiğini


4. “Küçüğümüze …………………………. etmeyen, büyüğümüze …………………… davranmayan bizden değildir.” (Tirmizi, Birr, 15.)

Yukarıdaki hadiste eksik bırakılan bölümler, hangi seçenekte verilen ifadelerle doğru bir şekilde tamamlanır?


A) yardım – merhametli B) merhamet – şefkatli C) merhamet – saygılı D) iyilik – merhametli

Cevap : C) merhamet – saygılı


5. I. Arkadaşlarımızı çıkarımız için sevmek
II. Arkadaşlarımızla iyi geçinmek
III. Arkadaşlarımıza karşı saygılı olmak
IV. Arkadaşlarımıza karşı yumuşak huylu olmak

Yukarıdakilerden hangisi, arkadaşlık ilişkilerinde olmaması gereken bir durumdur?


A) I B) II C) III D) IV

Cevap A) I


C. Aşağıdaki noktalı yerleri, verilen ifadelerle doğru bir şekilde tamamlayınız.


Cevap :

Dinin emir ve yasaklarına uyma konusunda titiz ve duyarlı davranan kimselere dindar denir.

Hz. Muhammed (sav) güzel ahlakı tamamlamak için gönderildiğini belirtmiştir.

Anne babaya karşı gelmek, onları üzmek dinimize göre günah sayılır.

Akrabalarla iyi ilişkiler kurmaya ve onları ziyaret etmeye sılayırahim denir.

Namazların her rekâtında Fatiha suresinin okunması gerekir.

Duaların ve Fatiha suresinin sonunda söylenen âmin ifadesi, “Allah’ım! Kabul et.” anlamına gelir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Fatiha Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Fatiha Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 85, 86 Cevapları”, “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Fatiha Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrencilere, Fatiha Suresi’nin derin anlamını keşfetme fırsatı sunar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin sure hakkındaki bilgilerini pekiştirmelerine ve İslam’daki önemini anlamalarına destek olur. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86 SDR İpekyolu Yayıncılık” etkinlikleri, öğrencilerin bu sureyi öğrenirken dini bilgilerini geliştirmelerini hedeflemektedir.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen bilgilerden Fatiha suresinde yer alan vurguların karşısındaki bölüme “✓”, almayanların karşısındaki bölüme “✘” işareti koyunuz.


Cevap :

İşaretlemeler aşağıdaki gibi olmalıdır:

  • Allah (cc) Rahman’dır ve Rahîm’dir. ✓
  • Allah (cc) her şeyi görür ve bilir. ✘
  • Sadece Allah’a (cc) hamdedilir. ✓
  • Allah (cc) sadece insanların değil tüm âlemlerin Rabbidir. ✓
  • Allah’tan (cc) başka hiçbir varlığa kulluk edilmez. ✓
  • Allah (cc) doğru yolu bulmamız için Kur’an-ı Kerim’i göndermiştir. ✘
  • İnsan, her zaman Allah’tan (cc) yardım dilemelidir. ✓
  • İnsan, doğru yolu bulmak için Allah’a (cc) dua etmelidir. ✓


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 69-70-71-72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 Cevapları”, “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, başkalarına saygı duymanın ve sevgi göstermenin hayatlarına nasıl katkı sağladığını keşfederler.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 69-70-71-72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin ilişkilerinde pozitif bir etki yaratmayı ve toplumda uyumlu bireyler olarak yetişmelerini amaçlar. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 69-70-71-72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84 SDR İpekyolu Yayıncılık” sayfalarındaki etkinlikler, bu değerleri somut örneklerle pekiştirerek daha derin bir öğrenme sunar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 69-70-71-72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84


Soru : Bir insanın size değer verdiğini nasıl anlarsınız?


Cevap : Bir insanın size değer verdiğini, sizinle vakit geçirmek istemesi, fikirlerinizi önemsemesi, yardım etmek için çaba göstermesi ve sizin duygularınıza saygı duyması gibi davranışlardan anlayabilirsiniz. Ayrıca, sık sık sizinle iletişimde olmak, küçük jestlerle sizi mutlu etmeye çalışmak da değer verdiğini gösterir.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Siz, anne ve babanız için nasıl dua ediyor, dualarınızda onlar için neler diliyorsunuz? Aşağıya, anne ve babanız için ettiğiniz dualarınızdan birini yazınız.


Cevap : “Ya Rabbi, anne ve babama sağlık, mutluluk ve uzun ömür ver. Onların kalplerini huzurla doldur ve her adımlarını kolaylaştır. Onlara her zaman iyilik ve güzellikler nasip et. Beni onların gözlerinde mutlu et ve onları en güzel şekilde koru.”


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


Soru : Anne ve babanızla görüşerek aşağıya, onları memnun eden ve üzen sözlerinize, davranışlarınıza örnekler yazınız.


Cevap :

Anne ve babamı memnun eden söz ve davranışlarım:

  • Onlara her zaman nazik ve saygılı bir şekilde hitap etmek.
  • Yardımcı olmak, işlerini kolaylaştırmak.
  • Sık sık “Sizi seviyorum” demek.

Anne ve babamı üzen söz ve davranışlarım:

  • Sesimi yükseltmek.
  • Onlara saygısızca davranmak.
  • Göz ardı ettiğim isteklerini görmezden gelmek.

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


Soru : Aşağıdaki şemaya, kardeşlerinize karşı nasıl davrandığınızı belirten örnekler yazınız.


Cevap :

Kardeşlerime karşı iyi davrandığımda:

  • Yardımcı olmak ve onları anlamak.
  • Onlarla vakit geçirmek, oyunlar oynamak.
  • Kardeşlerimin sıkıntılarını dinleyip çözüm önerileri sunmak.

Kardeşlerime karşı kötü davrandığımda:

  • Onlara kızmak, bağırmak.
  • Eşyalarını izinsiz almak.
  • Onların isteklerini görmezden gelmek.

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda, akrabalık ilişkileriyle ilgili yapılması gerekenlere örnekler verilmiştir. Sizce bu tabloya başka neler eklenebilir? Boş satırlara yazınız.

Akrabalarımızı ziyaret etmeye önem veririz.
Düğün, nişan, sünnet gibi mutlu zamanlarında akrabalarımızın yanında oluruz.
Evimize gelen akrabalarımıza güler yüzlü davranır, ikramlarda bulunuruz.
Akrabalarımız bizi çok fazla arayıp sormasa bile biz onları ararız.


Cevap :

  • Akrabalarımıza doğum günlerinde veya özel günlerinde tebrik mesajı göndeririz.
  • Zor zamanlarında akrabalarımıza destek oluruz.

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Soru : “Ev alma, komşu al.” atasözü bize neyi anlatmaktadır?


Cevap : Bu atasözü, evinize komşularınızın önemini vurgular. İyi komşuluk ilişkilerinin, huzurlu ve mutlu bir yaşam için önemli olduğunu anlatır. Komşularınızla iyi geçinmek, evdeki huzurun anahtarıdır.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : Komşularınızın hangi davranışları sizi rahatsız eder, hangi davranışları memnun eder? Ailenizden de yardım alarak aşağıdaki şemaya ikişer örnek yazınız.


Cevap :

Komşularımızın beni memnun eden davranışları:

  • Yardımcı olmak ve ihtiyaç duyduğumda yanımda olmak.
  • Saygılı ve anlayışlı davranmak.

Komşularımızın beni rahatsız eden davranışları:

  • Gürültü yapmak, gece geç saatlere kadar sesli konuşmak.
  • İhtiyaç duyduğumda ilgisiz kalmak.

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen şemalardaki kutucuklara uygun davranışları içeren örnekler yazınız.


Cevap :

Arkadaşlarımın hoşuma giden söz ve davranışları:

  • Birbirimize destek olmak ve anlayışlı davranmak.
  • Güzel ve teşvik edici sözler söylemek.

Arkadaşlarımın hoşlanmadığım söz ve davranışları:

  • Yalan söylemek ve güveni kırmak.
  • Beni küçük düşürmeye çalışmak.

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Soru : Siz öğretmenlerinize nasıl davranıyorsunuz? Onlara sevgi ve saygınızı ifade etmek için neler yapıyorsunuz?


Cevap : Öğretmenlerime saygılı ve nazik bir şekilde hitap ederim. Onların söylediklerine dikkatle dinlerim ve verilen görevleri zamanında yerine getiririm. Öğretmenime teşekkür ederim ve her zaman onlara yardımcı olabileceğim bir şey olup olmadığını sorarım.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din Güzel Ahlaktır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din Güzel Ahlaktır Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66, 67, 68 Cevapları”, “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Din Güzel Ahlaktır Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrencilere dinin ahlaki değerler üzerindeki etkisini kavratmayı amaçlar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru ve güzel ahlaka dair bilgi edinmelerine olanak tanır. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68 SDR İpekyolu Yayıncılık etkinlikleri, güzel ahlakın önemini vurgulayarak, öğrencilere günlük yaşamlarında bu değerlere yer vermeleri için rehberlik eder.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68


Soru : “Müslüman güzel ahlaklı olur.” ifadesine katılır mısınız? Niçin?


Cevap : Evet, katılıyorum. Müslümanların, Peygamberimizin (sav) öğretilerine uyarak dürüst, merhametli, hoşgörülü ve adil davranması gerekmektedir. Güzel ahlak, İslam’ın temel değerlerinden biridir ve insanların Allah’ın rızasına ulaşmasına vesile olur.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Aşağıya, güzel ahlaka uygun olan ve aykırı olan davranışlara örnekler yazınız.


Cevap :

Güzel ahlaka uygun davranışlar:

  • Yalan söylememek
  • Yardımsever olmak
  • Merhametli ve hoşgörülü davranmak
  • Sır tutmak
  • Başkalarına saygılı davranmak

Güzel ahlaka aykırı davranışlar:

  • Yalan söylemek
  • Başkalarına zarar vermek
  • İftira atmak
  • Dedikodu yapmak
  • Küfürlü konuşmak

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


“Arkadaşın sırrını, vermemek lazım ele,
Elinden geliyorsa kusurunu perdele.
Kurtar tutup elinden, köşeye sıkışanı,
Budur bu, hareketin mümine yakışanı.
Kötüyü duyan kulak, ayıbı izleyen göz,
Sorumludur sorumlu, bunu bilin düpedüz.”

Ahmet Mahir Pekşen, Müjde ve Öğüt, s. 51-52.

Soru : Yukarıdaki dizelerde bize hangi ahlaki öğütler verilmektedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Bu dizelerde, arkadaşların sırlarını korumak, kusurlarını gizlemek, ihtiyaç duyduklarında onlara yardım etmek gibi güzel ahlak örnekleri verilmektedir. Müminin, başkalarının ayıplarını araştırmaması, kötü şeyleri duymaktan ve görmekten sakınması gerektiği anlatılmaktadır.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları” ile “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite 3. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere yeni üniteye dair temel bilgileri tanıma ve anlamlarını keşfetme imkanı sağlar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” aracılığıyla öğrenciler, ünitenin içerdiği kavramları daha iyi kavrayarak dinî bilgilerini genişletirler. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65 SDR İpekyolu Yayıncılık etkinlikleri, konulara dair ön hazırlık yapmalarına ve ünitenin amacını anlamalarına katkı sunar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : Neden güzel ahlaklı bir insan olmalıyız? Aile büyüklerinizle bu konuda konuşunuz.


Cevap : Güzel ahlaklı bir insan olmak, hem Allah’ın rızasını kazanmak hem de toplum içinde sevilen ve saygı gören bir birey olmak için önemlidir. Güzel ahlak, insanları birbirine yakınlaştırır, güven sağlar ve toplumda huzuru artırır.


Soru : Güzel ahlakla ilgili bir ayet ve bir hadis öğrenip bunları defterinize yazınız.


 Cevap :

Ayet: “Şüphesiz Allah, adaleti, iyiliği ve akrabaya yardımı emreder, hayâsızlığı, fenalığı ve azgınlığı yasaklar.” (Nahl Suresi, 90. ayet)

Hadis: “Ben ancak güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim.” (Hadis-i Şerif)


Soru : Peygamberimiz (sav) ne gibi ahlaki özelliklere sahipti? Bu konuda bir araştırma yapınız.


 Cevap : Peygamberimiz (sav), dürüstlük, cömertlik, sabır, hoşgörü ve merhamet gibi güzel ahlaki özelliklere sahipti. O, insanlara karşı her zaman adil davranır, yalan söylemez ve güvenilirliği ile tanınırdı. Yardımsever ve nazikti; her zaman insanlara iyiliği tavsiye ederdi.


Soru : Peygamberimizin (sav), anne baba hakkıyla ilgili bir hadisini öğrenip defterinize yazınız.


Cevap : “Cennet, annelerin ayakları altındadır.” (Hadis-i Şerif)


Soru : Komşuluk hakları nelerdir? Bu konuda aile büyüklerinizle konuşunuz.


Cevap : Komşuluk hakları, komşularımıza saygı göstermek, ihtiyaç halinde yardım etmek, onların haklarını gözetmek ve iyi ilişkiler kurmaktır. Komşularımızla dayanışma içinde olmalı ve aramızda hoşgörüyle davranmalıyız.


Soru : Sevginin ve insanları sevmenin önemini anlatan bir şiir bularak defterinize yazınız.


Cevap :

Sevelim Sevilelim

Sevelim, sevilelim,
Dünya kimseye kalmaz.
Bir kez gönül yıktın ise,
Bu kıldığın namaz değil.

Yol o dur ki doğru vara,
Göz o dur ki Hakk’ı göre,
Er o dur ki alçakta dura,
Yüceden bakmaz değil.

Gönüller yapmaya geldik,
Bu dünyadan gitmeye geldik.
İki kapılı bir handa,
Bir konup bir göçmeye geldik.

Yunus Emre


Soru : Bir Kur’an-ı Kerim mealinden, Fatiha suresinin anlamını okuyunuz. Bu surede nelerden söz edildiğini defterinize yazınız.


Cevap : Fatiha suresinde Allah’ın yüceliği, rahmeti ve kudreti övülür. Ayrıca, doğru yola yönelme ve Allah’tan yardım dileme konularında dua edilir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64 Cevapları” ve “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, önceki ünitede öğrendikleri bilgileri pekiştirir ve değerlendirirler. Bu etkinlikler, İslam’ın temel inançları ve ibadetler gibi konularda öğrencilerin bilgilerini gözden geçirmelerini sağlar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64 SDR İpekyolu Yayıncılık” etkinlikleri, öğrencilere daha iyi bir dinî anlayış kazandırarak, öğrenme sürecini geliştirir ve pekiştirir.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : İslam’ın şartları nelerdir? Söyleyiniz.


 Cevap : İslam’ın şartları beştir:

  1. Kelime-i Şehadet
  2. Namaz
  3. Oruç
  4. Zekât
  5. Hac

Soru : İmanın şartlarını söyleyiniz.


 Cevap : İmanın şartları altıdır:

  1. Allah’a iman
  2. Meleklere iman
  3. Kitaplara iman
  4. Peygamberlere iman
  5. Ahiret gününe iman
  6. Kader ve kazaya iman

Soru : İlahi kitaplarda ne gibi bilgiler yer alır? Örnekler veriniz.


 Cevap :

İlahi kitaplarda Allah’ın emirleri, peygamberlerin öğretileri ve ahiret hayatı hakkında bilgiler yer alır. Örnekler:

  • Tevrat
  • Zebur
  • İncil
  • Kur’an-ı Kerim

Soru : Kur’an-ı Kerim’in özellikleri hakkında bilgi veriniz.


 Cevap : Kur’an-ı Kerim, Allah’ın kelamıdır, değiştirilemez, mükemmeldir ve tüm insanlığa hitap eder. Arapça olarak indirilmiştir ve ahlaki, dini hükümler içerir.


Soru : Kur’an-ı Kerim niçin indirilmiştir? Söyleyiniz.


 Cevap : Kur’an-ı Kerim, insanlara doğru yolu göstermek, onları kötülüklerden sakındırmak ve Allah’a kul olmayı öğretmek için indirilmiştir.


Soru : Amentü duasını okuyunuz. Bu duanın konusu nedir? Belirtiniz.


 Cevap : Amentü duası, İslam’ın temel iman esaslarını ifade eder. Konusu, Allah’a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe ve kadere iman etmektir.


B. Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz.


1. I. İyi insanları sever ve onlar için dua ederler.
II. Allah’ın (cc) emrinden çıkmazlar.
III. Onlara inanmak İslam’ın şartlarından biridir.
IV. Gözümüzle göremeyiz.

Meleklerle ilgili yukarıda verilen bilgilerden hangileri doğrudur?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) I, II ve III
D) I, II ve IV

 Cevap : D) I, II ve IV


2. Allah (cc) tarafından insanları iyiye ve doğruya yöneltmek için gönderilen son peygamber aşağıdakilerden hangisidir?


A) Hz. Muhammed (sav)
B) Hz. Musa (as)
C) Hz. Âdem (as)
D) Hz. Yusuf (as)

 Cevap : A) Hz. Muhammed (sav)


3. “Lâ ilâhe illallah, Muhammedürrasulüllâh” sözüne ne denir?


A) Kelimeitevhit
B) Euzübesmele
C) Salavat
D) Tekbir

 Cevap :  A) Kelime-i Tevhid


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları 


4. Aşağıdakilerden hangisi, kelimeişehadette yer almaz?


A) Eşhedü ellâ ilâhe illallah
B) Abdühû ve resûlüh
C) Muhammedürrasulüllâh
D) Ve eşhedü enne Muhammeden

Cevap : B) Abdühû ve resûlüh


5. I. Namaz kılmak
II. Meleklere inanmak
III. Hacca gitmek
IV. Kitaplara inanmak

Yukarıdakilerden kaç tanesi imanın şartları arasında yer alır?


A) 1 B) 2 C) 3 D) 4

Cevap : B) 2


Soru : Aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına da “Y” yazınız.


Cevap :

( Doğru ) Kur’an-ı Kerim’in ilk suresi Fatiha suresidir.
( Yanlış ) Kur’an-ı Kerim’in son suresi Yasin suresidir. (Son suresi Nas suresidir.)
( Yanlış ) Bütün ayetlerin uzunluğu aynıdır. (Ayetlerin uzunluğu farklıdır.)
( Doğru ) Kur’an-ı Kerim, Hz. Ebu Bekir (ra) zamanında kitap hâline getirilmiştir.
( Yanlış ) Kur’an-ı Kerim sadece Araplara indirilmiştir. (Kur’an tüm insanlığa indirilmiştir.)
( Doğru ) Kur’an-ı Kerim Arapça indirilmiştir.
( Doğru ) Kur’an-ı Kerim son ilahi kitaptır.
( Yanlış ) Kur’an-ı Kerim’de 6236 ayet, 114 sure vardır. (Kur’an-ı Kerim’de 6236 ayet ve 114 sure vardır.)
( Doğru ) Bir cüz otuz sayfadan oluşur.
( Doğru ) En uzun sure Bakara, en kısa sure Kevser suresidir.
( Doğru ) Dünya hayatından sonra başlayacak ebedî hayata ahiret denir.
( Yanlış ) Dinimize göre zengin ya da fakir herkesin zekât vermesi zorunludur. (Zekât, zengin olanların farzıdır.)


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları 


Soru : Aşağıdaki bulmacayı çözünüz.


Cevap :

Soldan Sağa

1. Dinî açıdan zengin sayılan Müslümanların, sahip oldukları paranın ve malın belli bir miktarını yılda bir kez Kur’an-ı Kerim’de belirtilen kişilere vermesi. (ZEKÂT)
2. Peygamberimizin (sav), “cennetin anahtarı” ve “dinin direği” olarak nitelendirdiği ibadet. (NAMAZ)
3. Allah’ın (cc) hoşnutluğunu kazanmak amacıyla ve O’nun emrini yerine getirmek için niyet edilerek belirli zamanlarda ve şekillerde yapılan iş ve davranışlar. (İBADET)
4. Her Müslümanın söylemesi ve içeriğine inanması gereken, İslam’ın şartlarından biri olan söz. (KELİMEİŞEHADET)
5. İmsak vaktinden iftar vaktine kadar, Allah (cc) için ve ibadet niyetiyle bir şey yemeyip içmeyerek yerine getirilen ibadet. (ORUÇ)
6. Orucun tutulduğu ay. (RAMAZAN)

Yukarıdan Aşağıya

1. Allah’ın (cc) olmuş ve olacak şeyleri; zamanı, yeri, özellik ve nitelikleriyle birlikte önceden bilip takdir etmesi, belirlemesi. (KADER)
2. Sonu ve başı belli olan, uzun veya kısa, birkaç harften, bir ya da daha fazla kelimeden veya cümleden oluşan Allah’ın (cc) sözleri. (AYET)
3. Hz. Muhammed’in (sav) Allah’tan (cc) getirdiği hükümleri, bildirdiği ilkeleri tereddütsüz kabul etmek, bunların hak ve doğru olduğuna inanmak. (İMAN)
4. Başı ve sonu belli, farklı sayıda ayetlerden oluşan Kur’an Kerim bölümleri. (SURE)
5. İslam’ın beş şartından biri olan, belirli bir vakitte, Mekke’de bulunan Kâbe’yi ve diğer bazı kutsal yerleri usulüne uygun olarak ziyaret etmek suretiyle yapılan ibadet. (HAC)
6. Kutsal kitabımız. (KUR’AN)
7. Kur’an-ı Kerim’in indirildiği gece. (KADİR)



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Amentü Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Amentü Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 60, 61 Cevapları” ve “İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Dua Tanıyorum: Amentü Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, Amentü duasının içeriğini ve anlamını öğrenirler. Bu dua, İslam’daki inanç esaslarını öğrencilere öğretirken, duanın önemi ve anlamı üzerine derinlemesine bir anlayış kazandırır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61 SDR İpekyolu Yayıncılık” etkinlikleri, öğrencilerin Amentü duasını ve anlamını daha iyi kavrayarak dini bilgilerinin güçlenmesine yardımcı olur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61


Soru : Amentü duasında boş bırakılan bölümleri tamamlayınız.


Cevap :

Amentü Duası : 

Amentü
Billâhi
ve melâiketihî
ve kutubihî
ve rusulihî
Vel yevmil âhiri
Ve bilḳaderi hayrihî ve şerrihî minallahi Teâlâ vel ba’sü ba’del
mevti haḳḳun
Eşhedü el lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühû
ve rasûlüh.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59 Cevapları” İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere Kur’an-ı Kerim’in mesajlarını ve içerdiği temel konuları tanıtır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59 SDR İpekyolu Yayıncılık”

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her bir etkinlik ile öğrencilerin İslam’ın kutsal kitabını daha iyi anlamaları için rehberlik sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59 SDR İpekyolu Yayıncılık etkinlik sayfaları, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmeleri için hazırlanan cevaplarla doludur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59


Soru : Kur’an-ı Kerim nasıl bir kitaptır ve hangi özelliklere sahiptir?


Cevap : Kur’an-ı Kerim, Allah tarafından Cebrail aracılığıyla peygamberimiz Hz. Muhammed’e indirilen kutsal kitaptır. İnsanlara yol gösterir, doğruyu ve yanlışı ayırt etmeyi öğretir. Arapça olarak inmiştir ve tüm insanlığa hitap eder. İçinde dini hükümler, ahlaki ilkeler ve ibadetlerle ilgili bilgiler yer alır. Değiştirilmeden günümüze kadar gelmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları 


Soru : Kur’an-ı Kerim’in, istediğiniz iki sayfasını açınız. Bu sayfalarda kaçar ayet olduğunu
belirleyiniz.


Cevap : İlk açtığım sayfada 7 ayet, ikinci açtığım sayfada ise 10 ayet bulunmaktadır.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları 


Soru : Kur’an-ı Kerim’in ilk on suresinin adını öğrenerek aşağıya yazınız.


Cevap :

  1. Fatiha
  2. Bakara
  3. Âl-i İmrân
  4. Nisa
  5. Maide
  6. En’am
  7. A’raf
  8. Enfal
  9. Tevbe
  10. Yunus


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 Cevapları, İslam’ın beş şartını öğretici etkinliklerle açıklamaktadır. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin İslam’ın temel esaslarını anlamalarına yardımcı olmak için hazırlanan soruları içerir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53 SDR İpekyolu Yayıncılık”

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları, konuları pekiştirmek için özenle hazırlanmış açıklamalar sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53 SDR İpekyolu Yayıncılık etkinlikleri ile öğrenciler, İslam’ın şartlarını daha iyi öğrenirler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53


Soru : İbadet denilince aklınıza neler geliyor?


Cevap : İbadet denilince aklıma Allah’a olan bağlılığımızı ve sevgimizi göstermek için yaptığımız görevler geliyor. Namaz kılmak, oruç tutmak, zekât vermek, hacca gitmek gibi ibadetler Müslümanlar için önemli ibadetlerdir. Ayrıca, Allah’ı anmak, ona dua etmek, iyilik yapmak ve insanlara yardım etmek de ibadet sayılır. İbadet, Allah’a yakınlaşma ve onun rızasını kazanma amacı taşır.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları 


abdühû
ve rasûlüh
ve eşhedü enne
Muḥammedün
Resulullah
Eşhedü ellâ
ilâhe illallah
Muḥammeden

Soru : Yukarıdaki ifadelerden hangileri, kelimeişehadette yer almaz? Yazınız.


Cevap :  “Kelime-i şehadet” ifadesinde “abdühû ve rasûlüh” ve “Muhammedün Resulullah” ifadeleri yer almaz.

Kelime-i şehadette yer alan ifadeler şunlardır:

  • Eşhedü ellâ ilâhe illallah
  • ve eşhedü enne Muhammeden resûlullah

Soru : Yukarıda karışık verilen ifadelerden yararlanarak kelimeişehadeti aşağıya yazınız.


Cevap : Kelime-i Şehadet: “Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve resûlüh.”


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları 


Aşağıdaki soruların cevaplarını, aile büyüklerinizden de yardım alarak öğreniniz ve boş bırakılan yerlere yazınız.


Soru : Namaz günde kaç kez kılınmalıdır?


Cevap : Namaz, günde beş kez kılınmalıdır.


Soru : Günlük namazlar dışında hangi namazlar vardır?


Cevap : Günlük namazlar dışında Cuma, bayram, teravih ve nafile namazları da vardır.


Soru : Namazdan önce ne gibi hazırlıkların yapılması gerekir?


Cevap : Namazdan önce abdest alınmalı, temiz kıyafetler giyilmeli ve namaz kılınacak yerin temiz olduğuna dikkat edilmelidir.


Soru : Camiler hangi amaçla yapılmıştır ve burada neler yapılır?


Cevap : Camiler ibadet etmek için yapılmıştır. Burada namaz kılınır, dua edilir ve vaaz dinlenir.


Soru : Namaz sadece camide mi kılınır, başka yerde de kılınabilir mi?


Cevap : Namaz camide kılınabileceği gibi temiz olan her yerde de kılınabilir.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları 


Soru : İmsak, iftar ve sahur kavramlarının anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu ifadelerin içinde yer aldığı birer cümleyi defterinize yazınız.


Cevap :

İmsak: Oruç tutanların yemeyi ve içmeyi bırakmaları gereken vakittir.
Cümle: İmsak vaktine kadar sahur yemeğimizi yedik.

İftar: Oruç tutanların akşam ezanıyla birlikte oruçlarını açmalarıdır.
Cümle: Akşam ezanı okununca ailece iftarımızı yaptık.

Sahur: Oruç tutmak için imsak vaktinden önce yenilen yemektir.
Cümle: Erken kalkıp sahur yemeğimizi yedik.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları 


Soru : Aile büyüklerinizden ya da yakın çevrenizden hacca giden biri var mı? Varsa onunla konuşunuz. Hacca niçin gittiğini, orada nereleri ziyaret ettiğini ve neler hissettiğini öğrenip defterinize not ediniz.


Cevap : Evet, ailemden hacca giden bir büyüğüm var. Hacca gitme amacının, Allah’ın emrini yerine getirmek ve manevi arınma yaşamak olduğunu söyledi. Orada Kâbe’yi tavaf ettiğini, Arafat’ta vakfe yaptığını ve Mescid-i Nebevi’yi ziyaret ettiğini anlattı. Hac ibadetini yerine getirirken tarifsiz bir huzur ve manevi coşku hissettiğini belirtti. Bu deneyimi, hayatında yaşadığı en özel anlardan biri olarak tanımladı.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 Cevapları, öğrencilerin İslam’ın inanç esaslarını daha iyi kavramalarına yardımcı olacak etkinliklerle doludur. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları, konunun temel öğelerini anlaşılır bir dille açıklar ve öğrencilerin bu kavramları içselleştirmelerine destek olur.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45 SDR İpekyolu Yayıncılık”

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrenciler için etkinlik çözümleri sunarak bilgilerin pekiştirilmesini amaçlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45 SDR İpekyolu Yayıncılık ise ünite boyunca rehberlik eden yapısıyla ders sürecini destekler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43-44-45


Soru : “Allah imandan ayırmasın.” ifadesini daha önce duydunuz mu? İman ne demektir?


Cevap : Evet, bu ifade Müslümanlar arasında sıkça kullanılan bir duadır. “Allah imandan ayırmasın,” bir kişinin inancını kaybetmemesi için yapılan bir temennidir.

İman, İslam dininde Allah’a ve onun bildirdiği esaslara inanmak anlamına gelir. İman, Allah’ın varlığına ve birliğine, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kadere ve kazaya inanmayı kapsar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 45 Cevapları 


Soru : “Kaderine razı olmak”, “kaderine boyun eğmek” ifadelerinin anlamını aile büyüklerinizden öğreniniz.


Cevap :

Aile büyüklerinden öğrenildiği üzere, “kaderine razı olmak”, kişinin başına gelen olayları Allah’ın takdiri olarak kabul etmesi, onları sabırla karşılaması demektir. “Kaderine boyun eğmek” ise kişinin kendi çabasıyla değiştiremeyeceği durumlara karşı isyan etmeden kabullenmesi ve Allah’ın hükmüne teslim olması anlamına gelir. Bu ifadeler, yaşanan olaylarda Allah’ın takdirine inanmayı ve teslimiyet göstermeyi ifade eder.



 

Our Score
error: Content is protected !!