4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 37 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları, öğrencilerin ikinci üniteye hazırlık yapmaları için başlangıç niteliğindedir. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları, üniteye dair temel bilgileri pekiştirmeyi amaçlayarak öğrencilerin kavramları daha iyi anlamalarını sağlar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 37 SDR İpekyolu Yayıncılık”

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları, özellikle konuların anlaşılmasını kolaylaştıran yönlendirici cevaplarla desteklenmiştir. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 37 SDR İpekyolu Yayıncılık, öğrencilerin yeni üniteye sağlam bir hazırlıkla başlamaları için önem taşır.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 37 Cevapları


Soru : İman, ibadet, tevhit ve şehadet ne demektir? Araştırınız.


Cevap :

İman: İslam dininde inanılması gereken esasları kabul etmektir. İmanın şartları altıdır ve Allah’a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe, kadere ve kazaya inanmaktan oluşur.

İbadet: Allah’a olan sevgi ve saygı ifadesiyle yapılan manevi görevlerdir. Namaz, oruç, zekât ve hac gibi ibadetler, Allah’a yakınlaşmak amacıyla yapılır.

Tevhit: Allah’ın bir ve tek olduğuna inanmak, onu birlemek anlamına gelir. İslam’ın en temel inanç esaslarından biridir.

Şehadet: İslam’ın en önemli kabul ifadesidir ve “Allah’tan başka ilah yoktur; Muhammed Allah’ın elçisidir.” sözleriyle ifade edilir.


Soru : İmanın şartlarının neler olduğunu araştırıp öğreniniz.


Cevap :

Maddeler Halinde İmanın şartları altıdır:

  1. Allah’a iman
  2. Meleklere iman
  3. Kitaplara iman
  4. Peygamberlere iman
  5. Ahiret gününe iman
  6. Kadere ve kazaya iman

Bu esaslar, Müslümanların inançlarının temelini oluşturur.


Soru : İslam’ın şartları hakkında ansiklopedilerden, ilmihâl kitaplarından, Diyanet İşleri Başkanlığının resmî sitesinden bir araştırma yapınız. Araştırmanızı görsellerle de destekleyerek sunu hâline getiriniz. Sununuzu projeksiyon cihazı, etkileşimli tahta vb. araçları kullanarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Madde Madde İslam’ın şartları beştir:

  1. Kelime-i Şahadet getirmek
  2. Namaz kılmak
  3. Oruç tutmak
  4. Zekât vermek
  5. Hacca gitmek

Bu bilgilerle birlikte, her şartın açıklamalarını ve görsellerini içeren bir sunum hazırlanarak, etkileşimli araçlarla paylaşılması faydalı olacaktır.


Soru : Kelime tevhit ve kelime-i şahadet nasıl söylenir? Aile büyüklerinizden öğrenip defterinize yazınız.


Cevap :

Kelime-i Tevhit: “Lâ ilâhe illallah, Muhammedun Resûlullah.”

Kelime-i Şahadet: “Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve resûlüh.”


Soru : Ayet, sure, cüz ne demektir? Araştırınız ve bunların anlamını defterinize yazınız.


Cevap :

Ayet: Kur’an-ı Kerim’deki cümlelere verilen isimdir.

Sure: Kur’an-ı Kerim’in bölümlerine verilen isimdir. Her sure farklı sayıda ayetten oluşur.

Cüz: Kur’an-ı Kerim’in her biri yaklaşık yirmi sayfadan oluşan otuz eşit bölümüne verilen isimdir.


Soru : Kur’an-ı Kerim’i konu edinen bir şiir araştırıp bulunuz. Bulduğunuz şiiri sınıfınızda okuyunuz.


Cevap :

Kur’an’a Hitap
(Mehmet Akif Ersoy)

İnmemiştir hele Kur’an, bunu hakkıyla bilin,
Ne mezarlıkta okunmak, ne de fal bakmak için.
O, büyük Allah’ın sonsuz kitabıdır;
Her bir harfinde binbir hikmet vardır.

Ona sarılmazsan eğer, yerle bir olman yakındır;
Ne insanlık kalır, ne vicdan kalır, ne ahlâk.
Kur’an’ı kendine rehber edin ey ümmet,
O en sağlam yoldur, en doğru istikamet.


Soru : Amentü duasını defterinize yazınız. Bu duada nelerden söz edildiğini aile bireylerinizle konuşunuz.


Cevap :

Amentü Duası (Arapça Metni): بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ
آمَنْتُ بِاللّٰهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَالْقَدَرِ خَيْرِهِ وَشَرِّهِ مِنَ اللهِ تَعَالٰى وَالْبَعْثِ بَعْدَ الْمَوْتِ حَقٌّ أَشْهَدُ أَنْ لَا اِلٰهَ اِلَّا اللهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ

Amentü Duası (Türkçe Okunuşu): “Amentü billâhi ve melâiketihî ve kütübihî ve rusulihî vel yevmil âhiri ve bil kaderi hayrihî ve şerrihî minallâhi teâlâ vel ba’sü ba’del mevti hakkun eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve resûlüh.”

Amentü Duasının Türkçe Meali (Anlamı): “Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kadere, hayrın ve şerrin Allah’tan olduğuna iman ettim. Ölümden sonra dirilmek haktır. Şahitlik ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur. Yine şahitlik ederim ki Muhammed O’nun kulu ve elçisidir.”



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 35-36 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dilek ve Dualarda Geçen Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, çocukların dinî bilgilerini ve ahlaki değerlerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu bağlamda, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı önemli bir kaynak olarak karşımıza çıkar. Kitap, öğrencilerin dini kavramları anlamalarına ve uygulamalarına rehberlik eder.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 35-36 SDR İpekyolu Yayıncılık”

1. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Metni Etkinlik Cevapları bölümünde, öğrenciler öğrendiklerini gözden geçirme fırsatı bulurlar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 35, 36 Cevapları, bu süreci destekleyen etkinlikler sunar. Bu sayfalar, öğrencilere bilgilerini pekiştirme ve değerlendirme imkanı sağlar.

Sonuç olarak, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 35-36 SDR İpekyolu Yayıncılık ile sunulan bilgiler, öğrencilerin manevi dünyalarını zenginleştirir. 4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık ile elde edilen bilgiler, çocukların toplumda daha bilinçli bireyler olarak yer almalarına katkı sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 35-36


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : Allah (cc) hangi özelliklere sahiptir? Söyleyiniz.


Kısa Cevap :

Allah (cc) her şeyin yaratıcısıdır, mutlak güç ve bilgi sahibidir, merhametlidir, adildir ve her şeyi görüp işitir.

Uzun Cevap :

Allah (cc), var olan her şeyin yaratıcısı ve sahibi olarak kabul edilir. O, mutlak güç ve bilgi sahibidir; her şeyi en iyi şekilde bilmektedir. Merhameti sınırsızdır ve kullarına karşı sonsuz bir şefkatle yaklaşır. Adalet, Allah’ın (cc) en önemli özelliklerinden biridir; O, herkesin amellerini eşit bir şekilde değerlendirir. Ayrıca, Allah (cc) her şeyi görüp işiten bir varlık olarak, kullarının kalplerindeki düşünceleri ve niyetleri bilmektedir.


Soru : Peygamberlerin görevleri nelerdir? Belirtiniz.


Kısa Cevap :

Peygamberlerin görevleri, insanlara Allah’ın (cc) mesajlarını iletmek, onları doğru yola yönlendirmek ve ahlaki değerleri öğretmektir.

Uzun Cevap :

Peygamberlerin en temel görevi, Allah’ın (cc) vahiy ettiği mesajları insanlara iletmektir. Bu mesajlar, insanların doğru yolda ilerlemeleri için rehberlik eder. Peygamberler, toplumlarındaki adalet, merhamet ve doğruluk gibi ahlaki değerleri öğretirler. Ayrıca, insanları Allah’a (cc) ibadet etmeye, O’na karşı sorumluluklarını yerine getirmeye ve birbirlerine karşı saygılı ve sevgi dolu olmaya teşvik ederler. Peygamberler, kendi toplumlarında örnek davranış sergileyerek, insanlara doğru yaşam biçimini göstermeye çalışırlar.


Soru : İşlerimize başlarken neden Euzübesmele çekeriz? Söyleyiniz.


Kısa Cevap :

Euzübesmele çekmek, Allah’a (cc) sığınmak ve işlerin bereketli olmasını dilemek için yapılır.

Uzun Cevap :

İşlerimize başlarken Euzübesmele çekmek, “Bismillah” ifadesi ile başlamak, Allah’a (cc) sığınmak ve O’nun ismini anarak işe koyulmak anlamına gelir. Bu uygulama, Allah’ın (cc) yardımı ve bereketini istemek için önemlidir. İnsanlar, her işte zorluklar ve engellerle karşılaşabilirler; bu nedenle Allah’a (cc) sığınarak başlamak, hem manevi bir destek hem de ruhsal bir rahatlık sağlar. Euzübesmele, işlerin hayırlı ve başarılı olmasına vesile olacağına inanılan bir davranıştır.


Soru : Selamlaşmak neden önemli ve gereklidir? Açıklayınız


Kısa Cevap :

Selamlaşmak, dostluğu pekiştirir, toplumda sevgi ve saygıyı artırır; ayrıca, bir kişinin selamı kabul etmesi, ona değer verdiğimizi gösterir.

Uzun Cevap :

Selamlaşmak, insanlar arasında dostluk ve sevgi bağlarını güçlendiren önemli bir sosyal davranıştır. Selamlaşma, karşıdaki kişiye saygı göstermek ve ona değer vermek anlamına gelir. Bu davranış, toplumsal ilişkilerin güçlenmesine yardımcı olur, insanlar arasındaki muhabbeti artırır. Ayrıca, selam vermek ve almak, İslam dininde de önemli bir yer tutar. Peygamberimiz (sav) selamlaşmayı teşvik etmiş ve bu davranışın, toplumda barış ve huzur oluşturacağını belirtmiştir. Selam, bir insanın diğerine olan iyi dileklerini ve sevgisini ifade etmesinin bir yoludur.


Soru : İnsan Allah’a (cc) neden şükretmelidir? Açıklayınız.


Kısa Cevap :

İnsan, Allah’a (cc) verdiği nimetler için şükretmelidir; bu, O’nun merhametini ve lütfunu takdir etmek anlamına gelir.

Uzun Cevap :

İnsanlar, hayatları boyunca birçok nimetle karşılaşırlar; sağlık, aile, arkadaşlar, maddi imkanlar gibi. Bu nimetlerin kaynağı Allah’tır (cc). Şükretmek, bu nimetleri yaratan Allah’a (cc) karşı bir minnet ifadesidir. Şükretmek, yalnızca sözle değil, aynı zamanda davranışlarla da olmalıdır; yani Allah’ın (cc) verdiği nimetleri doğru ve hayırlı bir şekilde kullanmak gerekmektedir. Ayrıca, şükür, insanın ruh halini olumlu yönde etkileyerek, daha mutlu ve huzurlu bir yaşam sürmesine yardımcı olur. Allah’a (cc) şükretmek, O’nun lütfunu takdir etmek ve daha fazlasını istemek için bir vesile oluşturur.


Soru : Günlük hayatta kullanılan dilek ve dua ifadelerine örnekler veriniz.


Kısa Cevap :

Günlük hayatta “İnşallah,” “Maşallah,” “Allah korusun,” “Allah razı olsun” gibi ifadeler kullanılır.

Uzun Cevap :

Günlük hayatta kullanılan dilek ve dua ifadeleri, insan ilişkilerini güçlendiren ve manevi bir bağ oluşturan önemli unsurlardır. Örneğin, “İnşallah” ifadesi, gelecekte gerçekleşmesini istediğimiz bir durumu Allah’a (cc) havale etmek anlamına gelir. “Maşallah” ise bir şeyin güzelliğini veya başarısını ifade ederken, “Allah korusun” ifadesi, olumsuz bir durumdan korunma dileğidir. “Allah razı olsun” ifadesi, birine iyilik yapıldığında teşekkür etmek için kullanılır. Bu tür ifadeler, insanları bir araya getirir ve toplumsal ilişkileri güçlendirir. Aynı zamanda, bu dilekler Allah’a (cc) yöneltilen birer niyettir ve ruhsal bir huzur kaynağıdır.


B. Aşağıdaki soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz.


1. I. Hayırlı akşamlar
II. Selamün aleyküm
III. Allah korusun
IV. Merhaba

Yukarıdakilerden kaç tanesi selamlaşma ifadesidir?


A) 1 B) 2 C) 3 D) 4

Cevap : B) 2 (I. Hayırlı akşamlar ve II. Selamün aleyküm)


2. “İman etmedikçe cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe de (tam anlamıyla) iman etmiş olmazsınız. Size, yaptığınız takdirde birbirinizi seveceğiniz bir şeyi haber vereyim mi? Aranızda selamı yayın.” (Müslim, İman, 93.)

Yukarıdaki hadiste hangisinden bahsedilmez?


A) İmanın önemi B) Selamlaşmanın önemi C) Sevginin önemi D) Şükretmenin önemi

Cevap : D) Şükretmenin önemi


3. Bir işin olmasını istediğimizde, “Allah izin verirse, Allah’ın izniyle, Allah dilerse” anlamına gelen ………………………… ifadesini söyleriz.

Yukarıdaki boşluğa hangi ifade yazılmalıdır?


A) İnşallah B) Maşallah C) Allah korusun D) Aleyküm selam

Cevap A) İnşallah 


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 36 Cevapları


4. Sübhaneke duasının ilk ve son cümlesi aşağıdaki seçeneklerin hangisinde doğru verilmiştir?


A) I ve II B) II ve III C) III ve IV D) IV ve V

Cevap : B Şıkkı


C. Aşağıdaki noktalı yerleri, verilen ifadelerle doğru bir şekilde tamamlayınız.


Cevap :

  • din: Allah (cc) tarafından peygamberler aracılığıyla gönderilen, insanları kendi istek ve arzularıyla iyi ve güzel şeylere yönlendiren ilahi ilkelerin bütününe din denir.
  • peygamber: Allah’ın (cc) insanlara doğru yolu göstermek, emir ve yasaklarını bildirmek üzere görevlendirdiği seçkin insanlara peygamber denir.
  • hamd: Bütün nimetlerin, tüm güzelliklerin kaynağı olan Allah’ı (cc), övgü ve yüceltme sözleriyle anmaya hamd denir.
  • haram: Allah (cc) tarafından kesin olarak yasaklanmış iş ve davranışlara haram denir.
  • dua: İnsanın bütün benliğiyle Allah’a (cc) yönelerek isteklerini Rabbine (cc) iletmesine, O’ndan yardım dilemesine dua denir.

Ç. Aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına da “Y” yazınız.


Cevap :

( D ) Elhamdülillah bir şükür ifadesidir.
( Y ) Hamdolsun bir selamlaşma ifadesidir.
( D ) Ezan “Allahüekber” ifadesiyle başlar.
( D ) Estağfirullah, “Allah’ım, senden bağışlanma dilerim.” anlamına gelir.
( Y ) Bir hata ya da günah işlediğimizde “Allâhümme salli alâ Muhammed” diyerek tövbe ederiz.
( D ) Peygamberimizin (sav) adını anınca “Sallallahu aleyhi vesellem” diye salavat getiririz.
( Y ) Sübhaneke duasındaki “Ve celle senâük” ifadesi sadece cuma namazında söylenir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde, dua ve ibadetlerin önemi üzerine kapsamlı bir çalışma yapıyoruz. Bu bağlamda, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı‘ndan öğrendiğimiz Bir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı metni, bize duaların nasıl yapıldığı ve anlamlarının ne olduğu konusunda derin bir anlayış kazandırıyor. Dua, Allah’a olan sevgimizi ve bağlılığımızı ifade etmenin bir yoludur.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33 SDR İpekyolu Yayıncılık”

Dua ederken, içten bir kalple Allah’a yönelmek çok önemlidir. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 33 Cevapları arasında, Sübhaneke Duası’nın anlamını keşfetmek, bu duanın önemini ve nasıl okunması gerektiğini öğrenmek için harika bir fırsat sunuyor. Bu dua, Yüce Allah’ın yüceliğini ve kusursuzluğunu vurgulayan bir ifadedir.

Ayrıca, bu bilgileri 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33’teki aktivitelerle pekiştiriyoruz. SDR İpekyolu Yayıncılık tarafından hazırlanan bu kitap, dini bilgileri eğlenceli ve öğretici bir şekilde sunuyor. Dualarımızın anlamını kavrayarak, hem kendimizi hem de çevremizdeki insanları daha iyi anlayabiliriz.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33


Soru : Sübhaneke duasında aşağıda belirtilen hususlardan hangilerinden bahsedildiğini
belirleyiniz. Duada bahsedilen hususların başına “Evet”, bahsedilmeyenlerin başına
ise “Hayır” yazınız.


Cevap :

  • Evet: Allah’ın (cc) her şeyi yarattığı dile getirilmektedir.
  • Evet: Allah’ın (cc) mükemmelliği ve yüceliği ifade edilmektedir.
  • Evet: Allah (cc) övgüyle anılmaktadır.
  • Hayır: Allah’ın (cc) her şeyi gördüğü belirtilmektedir.
  • Evet: Allah’tan (cc) başka ilah olmadığı belirtilmektedir.


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dilek ve Dualarda Geçen Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dilek ve Dualarda Geçen Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul öğrencileri için hazırlanan İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, öğrencilerin temel dinî bilgileri öğrenmelerine yardımcı olmaktadır. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dilek ve Dualarda Geçen Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları bölümü, öğrencilerin dualarda ve dileklerde kullanılan ifadeleri kavramalarına yardımcı olur. Bu sayede, günlük hayatta daha bilinçli bir şekilde dua etmeyi öğrenirler.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31 SDR İpekyolu Yayıncılık”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 30-31 Cevapları bölümünde ise, çocuklar çeşitli dinî ifadelerin anlamlarını öğrenirler. Bu sayfalarda, dua ederken Allah’a nasıl yönelmemiz gerektiği, hangi ifadelerin kullanılmasının daha uygun olduğu gibi konular işlenmektedir. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30, 31, 32 SDR İpekyolu Yayıncılık kısmında, bu bilgiler daha da detaylandırılarak çocukların anlayabileceği şekilde sunulmuştur.

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık tarafından hazırlanan bu kitap, çocukların dinî eğitimlerini en iyi şekilde almalarını hedefler. İçerdiği etkinlikler ve sorularla öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olurken, aynı zamanda manevi değerleri öğrenmelerine de katkıda bulunur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31


Soru : “Allah korusun.” ifadesi ne zaman ve ne amaçla söylenir?


Kısa Cevap :

“Allah korusun.” ifadesi, bir tehlikeden veya olumsuz bir durumdan korunmak için kullanılır.

Uzun Cevap :

“Allah korusun.” ifadesi, genellikle bir tehlike, kaza, bela gibi istenmeyen durumlarla karşılaşmamak için dile getirilir. Bu ifade, Allah’ın insanları kötü olaylardan korumasını dileyen bir duadır.

Kötü bir şey olma ihtimali düşünüldüğünde veya bir tehlike ile karşılaşıldığında söylenerek, Allah’tan yardım ve koruma talep edilir. Örneğin, trafik kazalarından korunmak ya da doğal afetlere karşı güvende olmak için bu dua kullanılır.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ifadelerin hangi durumlarda söylendiğini, aile büyüklerinizden yardım alarak ve örneklerden de yararlanarak karşılarına yazınız.


Cevap :

Maşallah = Birinin güzel bir davranışını, başarısını veya görünümünü beğendiğimizde nazardan korunması için söylenir.

İnşallah = Bir şeyin gelecekte gerçekleşmesi için umut ederken, Allah’ın izniyle demek amacıyla kullanılır.

Allah razı olsun = Biri bize iyilik yaptığında veya birine teşekkür etmek istediğimizde söylenir.

Allah rahatlık versin = Birine uyumadan önce iyi dilekte bulunmak amacıyla söylenir.

Allah bir yastıkta kocatsın = Yeni evlenen çiftlere uzun ve mutlu bir evlilik dilemek için kullanılır.

Allah korusun = Kötü bir olayın gerçekleşmemesi için söylenir.

Allah şifa versin = Hasta olan birine sağlık ve iyileşme dilemek için söylenir.

Allah rahmet eylesin = Biri öldüğünde, ölen kişinin ruhuna Allah’tan merhamet dilemek için kullanılır.

Allah kolaylık versin = Zor bir işle meşgul olan veya sıkıntılı bir durumdaki kişiye kolaylık dilemek için söylenir.

Allah kaza bela vermesin = Yolculuğa çıkan kişilere tehlikelerden korunmaları için söylenir.

Allah kabul etsin = Bir ibadet veya hayırlı iş yapan birine, yaptığı işin Allah tarafından kabul edilmesi için dilekte bulunmak amacıyla kullanılır.

Allah sabır versin = Zor bir durumla karşılaşan kişilere sabır dilemek için kullanılır.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Günlük Konuşmalarda Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Günlük Konuşmalarda Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitabında yer alan etkinlikler, öğrencilerin dini terimleri ve ifadeleri günlük hayatlarına nasıl adapte edebileceklerine dair önemli bilgiler sunar. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Günlük Konuşmalarda Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin Allah’a dua ederken, şükrederken ya da dileklerini iletirken doğru cümleler kurmalarını öğretir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29 SDR İpekyolu Yayıncılık”

Bu kitabın 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29 Cevapları kısmında, öğrencilerle birlikte yapılan etkinlikler, Allah’a şükretme, dua etme ve dini terimleri doğru kullanma becerilerini geliştirir. Her sayfada farklı bir konu işlenir ve çocukların dini anlayışları genişletilir.

Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 SDR İpekyolu Yayıncılık ve 4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık kitapları, çocukların bu etkinlikleri öğrenmeleri ve günlük hayatlarına katmaları için önemli bir kaynak sağlar. Bu sayede, çocuklar ibadet ve dualarda doğru ifadeleri kullanarak Allah’a daha yakın hissederler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29


Soru : “Din” ne demektir? Din denilince aklınıza gelenler nelerdir?


Kısa Cevap :

Din, Allah tarafından peygamberler aracılığıyla gönderilen, insanlara doğru yolu gösteren ilahi kurallar bütünüdür.

Uzun Cevap :

Din, insanların dünyada ve ahirette mutlu olmasını sağlayan, Allah’ın koyduğu ilahi kurallardır. Din, insanlara ahlaki değerler kazandırır, onları iyiye yönlendirir ve kötü davranışlardan uzak tutar. Din denilince, ibadetler, dualar, Allah’a bağlılık, ahiret inancı gibi kavramlar aklımıza gelir. Ayrıca, din insanların birbirine karşı dürüst, yardımsever ve merhametli olmasını öğütler.


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen dinî ifadeleri belirleyip bunların altını çiziniz.


Cevap :

  • Ülkemizin her yanı cennet gibidir.
  • Arkadaşımda peygamber sabrı var.
  • Benim kardeşim melek gibi insandır.
  • Evimiz, okula ve camiye çok yakındır.

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Soru : “Allah büyüktür.”, “Allah bilir.” ifadelerini daha önce duydunuz mu? Bu ifadelerden, Allah’la (cc) ilgili hangi sonuçları çıkarabiliriz?


Kısa Cevap :

Bu ifadeler Allah’ın yüceliğini ve her şeyi bildiğini ifade eder.

Uzun Cevap :

“Allah büyüktür.” ifadesi, Allah’ın her şeyden yüce olduğunu, gücünün ve kudretinin sınırsız olduğunu anlatır. “Allah bilir.” ifadesi ise Allah’ın her şeyi bildiğini, gizli ya da açık hiçbir şeyin O’nun bilgisinin dışında olmadığını belirtir. Bu iki ifade, Allah’ın sonsuz ilmine ve gücüne olan inancı simgeler.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Soru : Aşağıdaki şemayı, öğrendiklerinizden de yararlanarak tamamlayınız.


Cevap :

Allah (cc) :

  1. Her şeyi bilir.
  2. Her şeye gücü yeter.
  3. Merhametlidir.
  4. Affedicidir.
  5. Adalet sahibidir.

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Soru : “Peygamber” ne demektir? Peygamberlerin görevi nedir?


Kısa Cevap :

Peygamber, Allah’ın emirlerini insanlara bildiren kişidir.

Uzun Cevap :

Peygamber, Allah tarafından seçilen, insanlara doğru yolu göstermek ve Allah’ın emirlerini iletmekle görevli kişilerdir. Peygamberlerin en önemli görevi, insanları Allah’a iman etmeye davet etmek, onları kötülüklerden uzak tutup iyiliğe yönlendirmektir. Peygamberler aynı zamanda insanlara ahiret inancını hatırlatır ve ahlaki değerleri öğretir.


Soru : Aşağıda, bazı peygamber isimleri, harfleri karıştırılarak verilmiştir. Bunları anne ve babanızdan da yardım alarak bulunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları”

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Soru : “Euzübesmele” nedir ve niçin söylenir?


Kısa Cevap :

Euzübesmele, bir işe başlarken Allah’ın adıyla ve şeytandan Allah’a sığınarak dua etmektir.

Uzun Cevap :

“Euzübesmele”, “Euzübillahimineşşeytanirracim” ve “Bismillahirrahmanirrahim” dualarının birleşimidir. Müslümanlar bir işe başlarken Allah’ın adını anarak besmele çekerler ve şeytandan Allah’a sığınırlar. Bu dua, kişinin işini Allah’ın izniyle hayırlı ve bereketli bir şekilde yapmasını amaçlar.


Soru : Günlük hayatınızda hangi durumlarda besmele çekersiniz? Şemadaki kutucuklara yazınız.


Kısa Cevap :

  • Yemek yerken
  • Derse başlarken
  • Evden çıkarken
  • Araba sürerken

Uzun Cevap :

Besmele, “Bismillahirrahmanirrahim” yani “Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla” demektir. Günlük hayatımızda besmele çekmek, yaptığımız işlerin Allah’ın izniyle hayırlı ve bereketli olmasını dilemek anlamına gelir.

Besmele çekmek, her işin Allah’ın adıyla başladığını gösterir. Örneğin, yemek yemeye başlamadan önce, okula gitmeden ya da bir derse başlamadan önce, araba kullanırken, evden çıkarken ve yeni bir işe başlarken besmele çekmek yaygın bir alışkanlıktır. Bu, Allah’ın yardımı ve korumasını dilemenin bir ifadesidir.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : Karşılaştığınız bir arkadaşınız ya da komşunuz size selam vermediğinde neler hissedersiniz?


Kısa Cevap :

Kendimi üzgün ya da dışlanmış hissederim.

Uzun Cevap :

Karşılaştığım bir arkadaşım ya da komşum bana selam vermediğinde kendimi üzgün ve dışlanmış hissederim. Selamlaşma, insanlar arasındaki sevgi ve saygıyı güçlendiren önemli bir davranıştır. Eğer biri bana selam vermezse, o kişiyle aramda bir sorun olduğunu düşünebilirim ya da kendimi önemsiz hissedebilirim.

Selam vermek, aynı zamanda bir Müslüman’ın diğerine olan barış ve esenlik dileğinin ifadesidir. Bu yüzden selamlaşmak, sosyal ilişkilerde önemli bir yer tutar ve insanlar arasındaki bağı kuvvetlendirir.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru : Aşağıda bazı selamlaşma ifadeleri karışık olarak verilmiştir. Bunların doğru yazılışını örnekteki gibi kutucuklara yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları”

4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Soru : “Hamdolsun” ifadesini daha önce duydunuz mu? Bu ifade ne zaman ve niçin söylenir?


Kısa Cevap :

Evet, “Hamdolsun” ifadesi Allah’a şükretmek için söylenir. İyi bir şey olduğunda veya bir nimete kavuşulduğunda kullanılır.

Uzun Cevap :

“Hamdolsun” ifadesi, Allah’a şükretmek anlamında kullanılan bir sözdür. Müslümanlar, Allah’ın verdiği nimetlere, sağlık, huzur ve mutluluk gibi her türlü iyiliğe şükretmek için “Hamdolsun” derler.

Örneğin, sağlıklı olduğumuzda, bir işi başarıyla tamamladığımızda, bir nimetle karşılaştığımızda ya da olumsuz bir durumdan kurtulduğumuzda bu ifadeyi kullanırız. “Hamdolsun” demek, Allah’ın bize verdiği nimetlere teşekkür etmek ve O’na olan minnettarlığımızı ifade etmek anlamına gelir.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Günlük hayatta siz hangi durumlarda şükreder ve şükrünüzü hangi ifadelerle dile getirirsiniz? Aşağıdaki not kâğıtlarına bununla ilgili üç örnek yazınız.


Kısa Cevap :

  • Yemek yerken “Elhamdülillah” derim.
  • Sabah sağlıklı uyandığımda “Allah’a şükür” derim.
  • Zor bir durumdan kurtulduğumda “Hamdolsun” derim.

Uzun Cevap :

Günlük hayatımızda şükretmek, Allah’ın bize verdiği nimetleri hatırlamak ve bu nimetler için teşekkür etmek anlamına gelir. Yemek yerken “Elhamdülillah” diyerek, Allah’a verdiği nimetler için şükrederim.

Sağlıklı bir şekilde güne başladığımda “Allah’a şükür” diyerek sağlık ve hayat için şükrederim. Zor bir durumdan kurtulduğumda ya da bir engeli aştığımda ise “Hamdolsun” diyerek Allah’a olan minnettarlığımı ifade ederim. Şükretmek, insanın Allah’a olan bağlılığını ve ona verdiği nimetler için duyduğu memnuniyeti gösterir.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


SANA ŞÜKÜR ALLAH’IM 

Ağaç verdin, dal verdin,
Sana şükür Allah’ım.
Çiçek verdin, gül verdin,
Sana şükür Allah’ım.
Kirpik verdin, kaş verdin,
Bahar verdin, kış verdin,
Yemek verdin, aş verdin,
Sana şükür Allah’ım.
Vatan verdin, yurt verdin,
İman verdin, din verdin,
Kalbime ümit verdin,
Sana şükür Allah’ım.
Ayak verdin, el verdin,
Peteklerden bal verdin,
Nimetleri bol verdin,
Sana şükür Allah’ım.

Soru : Yukarıdaki şiirde Allah’a (cc) neler için şükredilmektedir? Arkadaşlarınızla konuşup belirleyiniz.


 Cevap :

Yukarıdaki şiirde, Allah’a doğa nimetleri, çiçekler, gül, ağaç, yiyecekler ve insan vücudunun farklı özellikleri için şükredilmektedir. Ayrıca vatan, iman, din ve umut gibi değerli manevi nimetler de şiirde dile getirilen şükür nedenleri arasında yer almaktadır.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Ezan hangi ifadeyle başlar? Bu ifadenin anlamını biliyor musunuz?


Kısa Cevap :

Ezan “Allahu Ekber” ifadesiyle başlar. Bu ifade “Allah en büyüktür” anlamına gelir.

Uzun Cevap :

Ezan, “Allahu Ekber” ifadesiyle başlar ve bu ifade “Allah en büyüktür” anlamına gelir. Ezan, Müslümanları namaza çağıran bir ibadet ilanıdır ve İslam’ın en önemli sembollerinden biridir. “Allahu Ekber” diyerek başlanması, Allah’ın büyüklüğünü ve yüceliğini ifade eder ve insanların namaza çağrılması Allah’ın en büyük olduğu bilinciyle yapılır. Ezanın bu şekilde başlaması, Müslümanların hayatında Allah’ın yüceliğini sürekli hatırlatır.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Peygamberimizin aile bireylerine Ehlibeyt denir. Ehlibeyt denince akla genellikle Peygamberimiz (sav) ile onun kızı Fatıma (ra), damadı Hz. Ali (ra) ve torunları gelir.(4)

Soru : Peygamberimizin (sav) torunlarının adını aile büyüklerinizden öğrenip aşağıya yazınız.


Cevap :

Peygamberimizin torunları, Hazreti Hasan ve Hazreti Hüseyin’dir.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : “Tövbe etmek” ne demektir?


Kısa Cevap :

Tövbe etmek, işlenen bir günahtan pişman olup bir daha yapmamaya karar vermek demektir.

Uzun Cevap :

Tövbe, bir kişinin işlediği günahtan pişmanlık duyup, Allah’tan af dilemesi ve bir daha o günahı işlememeye karar vermesidir. Tövbe etmek, kişinin hatalarını fark etmesi ve bunlardan dönme kararı alması anlamına gelir.

Tövbe eden kişi, Allah’ın merhametine sığınır ve işlediği günahlar için O’ndan bağışlanma diler. Gerçek tövbe, bir daha aynı hataya dönmemeyi de içerir. İslam’da tövbe, Allah’ın affına sığınmanın önemli bir yoludur.


“Günahtan tövbe etmek, günahı terk edip bir daha ona dönmemektir.”

Soru : Yukarıdaki hadis, tövbe ederken neye dikkat etmemiz gerektiğini bildirmektedir?


Cevap :

Yukarıdaki hadis, tövbe ederken günahı terk etmemiz ve bir daha o günaha geri dönmememiz gerektiğini bildirmektedir.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Namazdan sonra tespih çekilirken hangi ifadeler söylenmektedir?


Kısa Cevap :

Namazdan sonra tespih çekerken “Sübhanallah”, “Elhamdülillah” ve “Allahüekber” ifadeleri söylenir.

Uzun Cevap :

Namazın ardından tespih çekilirken 33 kez “Sübhanallah”, 33 kez “Elhamdülillah” ve 33 kez “Allahüekber” denir. “Sübhanallah” Allah’ı her türlü noksanlıktan tenzih etmek, “Elhamdülillah” Allah’a şükretmek ve “Allahüekber” ise Allah’ın en büyük olduğunu ifade etmektir. Bu tespihler, Allah’a olan bağlılığı ve şükrü dile getirir ve namazın ardından yapılan bir zikir ibadetidir.


“…Size bir şey haber vereyim: Dediğimi yaptığınız takdirde sizi sevapta geçenlere yetişirsiniz. Her namazın peşinden otuz üç kez ‘Sübhanallah’, otuz üç kez ‘Elhamdülillah’ ve otuz üç kere ‘Allahüekber.’ dersiniz.”

Soru : Yukarıdaki hadisten hangi sonucu çıkarabiliriz?


Cevap :

Bu hadisten, namazdan sonra tespih çekmenin kişiyi sevap yönünden yükselteceğini ve Allah’a olan bağlılığını güçlendireceğini öğreniyoruz.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : “Sevap işlemek” ve “Helal kazanç” ne demektir?


Kısa Cevap :

Sevap işlemek, Allah’ın rızasını kazandıran iyi davranışlarda bulunmaktır. Helal kazanç ise dinen uygun ve meşru yollarla para kazanmaktır.

Uzun Cevap :

Sevap işlemek, Allah’ın rızasını kazandıracak iyilikler ve güzel davranışlarda bulunmaktır. Yardım etmek, namaz kılmak, oruç tutmak gibi iyi işler sevap kazandırır. Helal kazanç ise dinen yasak olmayan yollarla, dürüst bir şekilde elde edilen kazançtır. Helal kazanç, kişinin yaptığı işin ve elde ettiği gelirinin dinen meşru kabul edilen yollardan sağlanması anlamına gelir.


4. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kutulara, aile büyüklerinizden de yardım alarak günah ve sevap davranışlara üçer örnek yazınız.


Kısa Cevap :

Sevap Davranışlar:

  • İhtiyacı olan birine yardım etmek
  • Namaz kılmak
  • Yalan söylememek

Günah Davranışlar:

  • Yalan söylemek
  • Hırsızlık yapmak
  • Birine zarar vermek

Uzun Cevap :

Sevap Davranışlar:

  1. İhtiyacı Olan Birine Yardım Etmek: Toplumda yardıma muhtaç insanlara el uzatmak, zor durumda olanlara destek olmak büyük bir sevaptır. Peygamber Efendimiz (sav) bu tür yardımlaşma davranışlarını sıkça tavsiye etmiştir. İhtiyaç sahiplerine maddi ya da manevi yardım etmek, insanın gönlünü hoş eder ve Allah’ın rızasını kazanmaya vesile olur.
  2. Namaz Kılmak: Namaz, İslam’ın beş temel şartından biri olup, Allah’a ibadet etmenin en önemli yollarından biridir. Müslümanlar, düzenli olarak beş vakit namaz kılarak Allah’a olan bağlılıklarını ifade ederler. Namaz kılmak, hem dünyada hem de ahirette insan için büyük sevaplar kazandırır.
  3. Yalan Söylememek: Doğru ve dürüst olmak, İslam’ın temel ahlaki değerlerinden biridir. Yalan söylemek, insanı hem dünya hem de ahiret huzurundan mahrum bırakır. Doğru sözlü olmak ise Allah’ın hoşnut olduğu bir davranıştır ve insanı yüksek ahlaka ulaştırır.

Günah Davranışlar:

  1. Yalan Söylemek: Yalan, İslam’da büyük günahlar arasında sayılır. İnsanlar arasındaki güveni zedeler ve toplumsal düzeni bozar. Yalan söylemek, insanın manevi dünyasında da karanlık bir iz bırakır. Peygamberimiz (sav), yalan söylemenin kötü sonuçlarını sıkça vurgulamıştır.
  2. Hırsızlık Yapmak: Hırsızlık, başkalarının malına haksız yere el koymak anlamına gelir ve hem dini hem de toplumsal açıdan büyük bir suçtur. Hırsızlık, sadece maddi bir kayıp değil, aynı zamanda toplumsal düzeni bozucu bir eylemdir ve bu davranış, Allah katında büyük bir günah olarak kabul edilir.
  3. Birine Zarar Vermek: Başka insanlara fiziksel veya duygusal olarak zarar vermek, İslam’da yasaklanmıştır. İnsanlara zarar vermek, aradaki kardeşlik ve birlik bağlarını koparır ve Allah’ın hoşnut olmadığı bir davranıştır. Peygamberimiz (sav) “Müslüman, diğer Müslümanların elinden ve dilinden emin olduğu kişidir” buyurmuştur.


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 11


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitabı, öğrencilerin dini ve ahlaki kavramları anlamalarına yardımcı olan bir rehberdir. Bu kitap sayesinde, çocuklar İslam’ın temel değerlerini öğrenirken aynı zamanda hayatlarına yön verecek bilgileri de edinirler. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere ünite boyunca karşılaşacakları temel kavramlar hakkında bilgi verir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 SDR İpekyolu Yayıncılık”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 11 Cevapları, bu ünite kapsamında yer alan etkinliklerin çözümünü içermektedir ve öğrencilerin derse daha fazla odaklanmalarına olanak tanır. Bu sayfada işlenen etkinlikler, çocukların öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri açısından önemlidir. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 SDR İpekyolu Yayıncılık ile öğrenciler, din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde işledikleri konuları somut örneklerle kavrayabilirler.

Son olarak, 4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık, hem öğretmenler hem de öğrenciler için rehber niteliğinde hazırlanmıştır. Öğrencilerin İslam kültürüne dair bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olan bu kitap, sınıf içi ve dışı çalışmalar için önemli bir kaynak oluşturur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11


1. Dua, hamt, şükür ve tekbir kavramlarının anlamlarını araştırıp defterinize yazınız.


Kısa Cevap :

  • Dua: Allah’tan yardım ve dilek istemek.
  • Hamt: Allah’a övgüde bulunmak.
  • Şükür: Allah’a nimetleri için teşekkür etmek.
  • Tekbir: “Allah-u Ekber” diyerek Allah’ın yüceliğini ifade etmek.

Uzun Cevap :

  • Dua, bir insanın içtenlikle Allah’a yönelip ondan dileklerini sunması ve yardım istemesidir. İslam’da dua, ibadetin özü sayılır ve kulun Allah’a yakınlaşma yollarından biridir.
  • Hamt, Allah’ı övmek ve ona olan minnettarlığımızı ifade etmek anlamına gelir. Bu, Allah’ın yarattığı her şey için, verdiği nimetler ve güzellikler için duyulan şükranın bir ifadesidir.
  • Şükür, Allah’a verdiği nimetler için teşekkür etmek ve minnettar olmaktır. İslam’da, maddi ve manevi her türlü iyiliğe karşılık Allah’a şükretmek önemlidir.
  • Tekbir, “Allah-u Ekber” diyerek Allah’ın her şeyden büyük olduğunu ifade etmek anlamına gelir. Tekbir, Allah’ın yüceliğini ve kudretini dile getirir ve namazlarda, bayramlarda ve ibadetlerde sıkça kullanılır.

2. Salavat getirmek ne demektir? Aile büyüklerinize sorup öğreniniz.


Kısa Cevap :

Salavat getirmek, Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’e (sav) selam ve dua etmek anlamına gelir.

Uzun Cevap :

Salavat getirmek, Müslümanların Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’e (sav) sevgi, hürmet ve dua ifade eden bir davranışıdır. Salavat, “Allahümme salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammed” şeklinde söylenir. Bu dua, Peygamberimize Allah’ın rahmet ve selamını göndermeyi içerir. Müslümanlar, Peygamberimizi anarken veya onun adı geçtiğinde salavat getirirler, bu da sevap kazanmaya vesiledir. Ayrıca, Cuma günlerinde ve dualarda salavat getirmek çokça tavsiye edilmiştir.


3. Aile büyüklerinizden de yardım alarak defterinize günlük hayatta kullanılan üç dua cümlesi yazınız.


Kısa Cevap :

  • Elhamdülillah (Allah’a şükürler olsun).
  • Bismillahirrahmanirrahim (Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla).
  • İnşallah (Allah dilerse).

Uzun Cevap :

Günlük hayatta sıkça kullandığımız dualar, Allah’a olan inancımızı ve teslimiyetimizi gösterir.

  1. Elhamdülillah: Bu dua, Allah’a şükretmek anlamına gelir ve bir nimet elde ettiğimizde, bir sorundan kurtulduğumuzda veya memnuniyetimizi ifade etmek istediğimizde kullanılır.
  2. Bismillahirrahmanirrahim: Bu dua, her işe başlarken Allah’ın adını anarak başlamayı ifade eder. Allah’ın yardımını ve bereketini dilemek için kullanılır.
  3. İnşallah: Gelecekte bir şeyin olmasını dilerken veya bir şeyi yapmayı planladığımızda, bu dua ile Allah’ın takdirine işaret ederiz. İnşallah, Allah dilerse anlamına gelir ve her işte Allah’ın iradesine bağlı olduğumuzu hatırlatır.

4. Allah (cc)(*) ne gibi özelliklere sahiptir? Bu konuda aile büyüklerinizle konuşunuz.


Kısa Cevap :

Allah (cc), her şeyi bilen, her şeye gücü yeten, merhametli ve adildir.

Uzun Cevap :

Allah (cc), İslam inancına göre birçok güzel ve yüce özelliğe sahiptir. Bu özellikler, Allah’ın kâinatı nasıl yönettiğini ve insanlarla nasıl bir ilişki içinde olduğunu anlamamıza yardımcı olur. Allah’ın en belirgin özelliklerinden bazıları şunlardır:

  • Alîm: Her şeyi bilen.
  • Kadir: Her şeye gücü yeten.
  • Rahman ve Rahim: Sonsuz merhamet sahibi.
  • Adl: Mutlak adalet sahibi. Bu özellikler, Allah’ın evreni yaratmadaki kudretini, insanlara karşı olan merhametini ve adaletini gösterir. Allah, her şeyi en iyi şekilde bilen ve en doğru hükmü veren varlıktır.

5. Peygamberlerden beş tanesinin ismini öğrenip defterinize yazınız.


Kısa Cevap :

  1. Hz. Adem
  2. Hz. Nuh
  3. Hz. İbrahim
  4. Hz. Musa
  5. Hz. İsa

Uzun Cevap :

İslam inancına göre Allah, insanlara doğru yolu göstermek için birçok peygamber göndermiştir. Bu peygamberlerden beşi şunlardır:

  1. Hz. Adem: İlk insan ve ilk peygamberdir.
  2. Hz. Nuh: Kavmini Allah’a iman etmeye davet eden peygamberdir ve Nuh Tufanı ile bilinir.
  3. Hz. İbrahim: İslam’da peygamberlerin atası olarak kabul edilir ve Allah’a olan derin imanı ile bilinir.
  4. Hz. Musa: Tevrat’ın indirildiği peygamberdir ve İsrailoğulları’nı esaretten kurtaran peygamberdir.
  5. Hz. İsa: İncil’in kendisine vahyedildiği peygamberdir ve doğumu mucizevi bir şekilde gerçekleşmiştir.

6. Sübhaneke duasını ve bu duanın anlamını defterinize yazınız.


Kısa Cevap :

Sübhaneke duası, Allah’ın yüceliğini ve kusursuzluğunu ifade eden bir duadır.

Uzun Cevap :

“Sübhaneke Allahümme ve bi hamdik ve tebârekesmük ve teâlâ ceddük ve lâ ilâhe ğayrük.”

Anlamı: “Seni eksikliklerden tenzih ederim Allah’ım, hamd sana mahsustur. Senin ismin mübarektir, şanın yücedir. Senden başka ilah yoktur.”

Bu dua, Allah’ın yüceliğini ve ona olan bağlılığımızı ifade eder. Özellikle namazların başında okunan bu dua, Allah’a olan teslimiyetimizi ve onu yücelttiğimizi belirtir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, çocukların ünite boyunca öğrendiklerini sınamalarını sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, ünite sonunda etkinlik soruları ile öğrencilere rehberlik eder ve onların bilgilerini pekiştirmeye yönelik etkinlikler sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 120, 121, 122, 123 Cevapları, öğrencilerin değerlendirme yaparak eksiklerini görmelerine ve bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, öğrencilerin İslam dinine dair temel bilgileri öğrenirken ahlaki değerleri benimsemelerini sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları, bu değerlere dayanarak öğrencilerin kişisel gelişimlerine katkıda bulunur ve onların İslam ahlakını daha derinlemesine kavramalarına yardımcı olur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Namaza başlamadan önce abdest almak gerekir.
  2. (Doğru) Saçlarımızı taramak manevi temizliktir.
  3. (Yanlış) Bahçedeki su birikintilerini arkadaşımızın üzerine sıçratmalıyız.
  4. (Yanlış) Evin temizliğini sadece aile büyükleri yapmalıdır.
  5. (Doğru) Temizliğin diğer adı taharettir.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. Bazı ibadet ve amellerin yerine getirilmesinden önce yapılan dinî temizliğe abdest denir.
  2. Bedenin, elbisenin ve namaz kılınacak yerin, gözle görülür kirli ve pis şeylerden arındırılmasına maddi temizlik denir.
  3. Beden temizliği, vücudun belirli aralıklarla koku ve kirden arındırılmasıdır.
  4. Evreni ve canlıları olumsuz yönde etkileyen zararlı maddelerin hava, su ve toprağa yoğun bir şekilde karışmasıyla çevre kirliliği oluşur.
  5. Yüce Allah’ın rızasını kazanmak için yapılan her güzel iş ve davranışa salih amel denir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.


1. Namazdan önce maddi ve manevi temizlik açısından aşağıdakilerden hangisinin yapılmasına gerek yoktur?


A) Ütülü elbise giymek
B) Namaz kılınan yeri temiz tutmak
C) Abdest almak
D) Kalbi, kötü düşüncelerden arındırmak

Cevap : A) Ütülü elbise giymek
Namazdan önce ütülü elbise giymek, bir gereklilik değildir. Temizlik esas olarak abdest almak, namaz kılınacak yerin temiz olması ve kalbin manevi temizlik içinde olması gereklidir.


2. I. Dişlerimi düzenli fırçalarım.
II. Arkadaşıma karşı dürüst davranırım.
III. Yemekten önce ve sonra ellerimi yıkarım.
IV. İhtiyaç duyduklarında insanlara yardım ederim.

Yukarıdakilerden hangisi manevi temizlikle ilgilidir?


A) I. ve II.
B) II. ve III.
C) II. ve IV.
D) III. ve IV.

Cevap : C) II. ve IV.
Manevi temizlik, kişinin içsel temizliğiyle ilgilidir. Dürüst olmak ve başkalarına yardım etmek, manevi temizlikle ilgilidir.


3. İslam dininde temizlik – – – – kavramı ile ifade edilir. – – – – sözlükte; “temizlik, temizlenme ve temiz olmak” anlamlarına gelmektedir.

Yukarıdaki cümlede noktalı yerlere hangi ifade getirilmelidir?


A) Niyet
B) Rahmet
C) Fetanet
D) Taharet

Cevap : D) Taharet
İslam dininde temizlik “taharet” kavramı ile ifade edilir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


4. Ayşe, arkadaşlarına abdestin alınış sırasını göstermek için sırasıyla şunları yapmıştır:

1. Abdest almaya niyet ediyoruz.
2. Ellerimizi yıkıyoruz.
3. Ağzımızı su ile iyice çalkalıyoruz.
4. Burnumuza su alıp burnumuzu temizliyoruz.
5. Yüzümüzü yıkıyoruz.
6. Başımızın dörtte birini mesh ediyoruz.
7. Kollarımızı dirseğimizle birlikte yıkıyoruz.
8. Ellerimizi ıslatarak kulaklarımızı ve kulaklarımızın arkasını temizliyoruz.
9. Boynumuzu mesh ediyoruz.
10. Ayaklarımızı topuklarımızla birlikte yıkıyoruz.

Buna göre Ayşe’nin abdesti doğru alması için hangilerinin yerini değiştirmesi gerekir?


A) 2. ve 6.
B) 6. ve 7.
C) 7. ve 8.
D) 8. ve 9.

Cevap : B) 6. ve 7.
Abdest alırken sırasıyla baş, yüz, eller, kollar, ayaklar yıkanmalıdır. Ayşe’nin sırasındaki 6. ve 7. maddeler yer değiştirmelidir. Başın meshi, ellerin yıkanmasından önce yapılmaz.


5. I. Kâğıt ve cam atıkları geri dönüşüm kutularına atmak
II. Günde iki kez dişleri fırçalamak
III. Yemekten sonra elleri yıkamak
IV. Yerlere çöp atmamak

Yukarıdakilerden hangisi çevre temizliği ile ilgili değildir?


A) I. ve II.
B) I. ve IV.
C) II. ve III.
D) II. ve IV.

Cevap : C) II. ve III.
Günde iki kez diş fırçalamak ve yemek sonrası elleri yıkamak, kişisel temizlikle ilgilidir, çevre temizliği ile değil.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


Soru : “Allah temizdir, temizliği ve temiz olanları sever.” (Tirmizi, Edeb, 41) hadisini, İslam’ın temizliğe verdiği önem açısından değerlendiriniz.


Cevap : Bu hadis, İslam dininin temizliğe verdiği büyük önemi vurgulamaktadır. İslam, hem bedensel hem de manevi temizlik konularına önem verir. Allah’ın temizliği ve temiz olanları sevmesi, insanlara temizlik ve hijyenin ne kadar önemli olduğunu hatırlatır. Bu, yalnızca fiziksel temizlikle sınırlı olmayıp, kalp ve ruhsal temizlik için de geçerlidir. Müslümanların temizlikte titiz olmaları, Allah’a yaklaşmalarının bir yolu olarak görülür.


Soru : İbadet ile temizlik arasındaki ilişkiyi yorumlayınız.


Cevap : İbadet ve temizlik arasında derin bir ilişki vardır çünkü birçok ibadet, temizlikle başlar. Namaz gibi ibadetlerin yerine getirilebilmesi için abdest alınması, temizlik koşuluna bağlıdır. Temizlik, hem bedensel hem de manevi olarak kişinin Allah’a ibadetini doğru bir şekilde yerine getirmesini sağlar. Temiz bir vücut ve temiz bir kalp, ibadetlerin kabul olmasına da zemin hazırlar. İslam, temizliği ibadetlerin bir parçası kabul eder ve temizlik, Allah’a yakınlaşmanın bir yoludur.


Soru : Sınıfımızı temiz tutmak için nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Sınıfımızı temiz tutmak için şu noktalara dikkat etmeliyiz:

  • Sınıfta her şeyin düzenli olması için malzemeleri yerli yerine koymalıyız.
  • Çöpleri zamanında atmalı ve sınıfı kirletmemeliyiz.
  • Her gün sınıfın genel temizliğini yapmalı ve temiz tutmak için çaba sarf etmeliyiz.
  • Sınıfın pencerelerini açarak havalandırmalı ve sağlıklı bir ortam oluşturmalıyız.
  • Arkadaşlarımıza sınıfın temizliği konusunda sorumluluklar vermeliyiz.

Soru : Çevremizi temiz tutmak için neler yapmalıyız? Açıklayınız.


Cevap :

Madde Madde Çevremizi temiz tutmak için şunları yapmalıyız:

  • Çöpleri uygun yerlere atmalı ve geri dönüşüm kutularını kullanmalıyız.
  • Doğaya zarar vermemek için plastik atıklar yerine doğa dostu malzemeler kullanmalıyız.
  • Çevremizdeki doğal alanları kirletmemek için doğa yürüyüşlerinde dikkatli olmalı, çöpleri toplayarak temizlemeliyiz.
  • Sokaklarımıza ve parklara zarar vermemek için çevreye duyarlı olmalıyız.
  • Temizlik konusunda çevremizdekilere örnek olmalı ve bu alışkanlıkları yaymalıyız.


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin çevre temizliği konusunda bilinçlenmelerini hedefler. 4. Sınıf Din Kültürü Çevremi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara çevreyi korumanın ve temiz tutmanın önemi üzerine etkinlikler sunar. Bu etkinlikler, öğrencilerin çevreye zarar vermeden yaşamanın yollarını öğrenmelerini sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 117, 118, 119 Cevapları, bu süreçte öğrencilere rehberlik eder ve çevre temizliğinin günlük hayatlarına nasıl entegre edileceğini gösterir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, çevre temizliği ile ilgili olarak İslam’ın öğretilerine vurgu yapar ve bu bilinçle hareket etmenin manevi boyutlarını ele alır. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119 MEB Yayınları, öğrencilerin temiz bir çevre oluşturma sorumluluğunu kavramalarına yardımcı olur ve onların bu konuda duyarlı bireyler olmalarını sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119


Soru : Yaşadığınız çevrenin temiz kalması için neler yapıyorsunuz?


Cevap : Yaşadığım çevrenin temiz kalması için çöpleri düzenli olarak atıyorum, sokakları kirletmemeye özen gösteriyorum ve geri dönüşümü destekliyorum. Ayrıca çevremdeki insanlara da bu konuda hatırlatmalarda bulunuyorum.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Verilen görselleri inceleyiniz. Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız. 


1. Bu iki görsel arasındaki temel farklar nelerdir?


Cevap : İlk görselde deniz ve sahil çok kirli, çevrede dağınık çöpler bulunuyor. İkinci görselde ise deniz temiz ve doğal haliyle dikkat çekiyor, sahilde hiç çöp yok.


2. İki görsel arasındaki farkları ortadan kaldırmak için neler yapılmalıdır?


Cevap : Çevreyi temiz tutmak için çöpler doğru yerlere atılmalı, geri dönüşüm uygulanmalı ve denizlerin kirlenmesini önlemek için toplumda farkındalık oluşturulmalıdır. Ayrıca, çevre temizliği konusunda kampanyalar düzenlenerek insanlara sorumluluk kazandırılabilir.


3. Bu görsellere isim verilmesi gerekse siz nasıl bir isim tercih ederdiniz?


Cevap : İlk görsel için “Kirli Sahil”, ikinci görsel için ise “Doğal ve Temiz Deniz” isimlerini tercih ederdim.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


GRUP ÇALIŞMASI YAPALIM


Soru : • Sınıfta dört gruba ayrılınız ve dört farklı atık türü belirleyiniz.

• Her atık grubu için belirlenmiş çöp poşetlerini paylaşınız.
• Teneffüslerde gruplar hâlinde koridorları, sınıfları ve bahçeyi dolaşarak gördüğünüz atıkları, türüne göre uygun poşetlerde toplayınız.
• Tüm atıkları topladıktan sonra gruplar hâlinde fotoğraf çekiliniz.
• Çekilen fotoğrafları sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap : Bu  etkinliği sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115-116-117 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, temizlik bilincini öğrencilere aşılamak amacıyla birçok etkinlik içerir. Özellikle, 4. Sınıf Din Kültürü Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin evde ve okulda temizliği nasıl sağlamaları gerektiğini öğretir. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 115, 116, 117 Cevapları, bu konuyla ilgili sorulara rehberlik eder ve pratik bilgiler sunar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115-116-117 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, temizlik ve düzenin İslam’daki önemini vurgulayarak, çocukların temiz bir çevre oluşturma bilinci kazanmalarını sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115-116-117 MEB Yayınları, ev ve okul temizliğinin manevi ve sosyal boyutlarını anlatarak, öğrencilerin sorumluluk sahibi bireyler olmasına katkıda bulunur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115-116-117


Soru : Yaşadığınız çevrenin temiz kalması için neler yapıyorsunuz?


Cevap : Yaşadığım çevrenin temiz kalması için, doğaya zarar vermemek adına atıkları doğru bir şekilde ayırırım ve geri dönüşüm yaparım. Ayrıca, evimin dışını düzenli olarak temizler ve ortak alanlarda temizlik yapmaya özen gösteririm. Çevremdeki insanlarla birlikte çevreyi koruma ve temiz tutma konusunda sorumluluk alır, gerekirse temizlik kampanyalarına katılırım.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


Soru : Aşağıda belirtilenleri ne kadar sıklıkla yapıyorsunuz? Uygun kutucuğu ( ) ile işaretleyiniz.


Cevap : Verilen bilgileri kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamda hijyen ve bakım alışkanlıklarını geliştirir. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu etkinliklerle öğrencilerin İslam’ın temizlik konusundaki öğretilerini daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 115 Cevapları, beden ve giysi temizliği ile ilgili bilgileri pekiştirici etkinlikler sunar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, öğrencilere temizlik konusunda rehberlik eder ve İslam’ın bu konudaki öğretilerini açıklar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115 MEB Yayınları, öğrencilerin hem kişisel hem de toplumsal temizlik bilincini kazanmalarını hedefler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115 Cevapları


Soru : Beden temizliği ve temiz giyinmek neden önemlidir?


Cevap : Beden temizliği, ruhsal ve fiziksel sağlık açısından gereklidir. Temiz bir vücut, mikroplardan korunmayı sağlar ve vücutta kötü kokuların oluşmasını engeller. Temiz giyinmek de kişinin dış görünüşünü iyileştirir ve özgüvenini artırır. Ayrıca, başkalarına saygı göstermek ve toplum kurallarına uygun olmak açısından önemlidir. Hem kişisel sağlık hem de toplum içinde iyi ilişkiler kurmak için beden temizliğine özen gösterilmelidir.



 

Our Score
error: Content is protected !!