İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam Dini ve Temizlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam Dini ve Temizlik Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü İslam Dini ve Temizlik Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere İslam dininde temizlik kavramının ne kadar önemli olduğunu açıklar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu etkinliklerle öğrencilerin hem bireysel hem de çevresel temizlik alışkanlıklarını dini açıdan destekler. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 Cevapları, öğrencilerin bu konuda bilinç kazanmasına yardımcı olur.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları‘nda yer alan bu bilgiler, temizlik ve hijyenin sadece sağlık açısından değil, dini inançlar çerçevesinde de ne kadar önemli olduğunu gösterir. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114 MEB Yayınları, temizlik alışkanlıklarının geliştirilmesine yönelik etkinlikler sunar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114
Soru : Temizliğin kişiye faydaları nelerdir?
Cevap:
Maddeler Halinde Temizliğin Kişiye Faydaları:
Sağlık: Temizlik, hijyenin korunmasına yardımcı olur, enfeksiyonlardan korunmayı sağlar ve sağlıklı bir yaşam sürdürmeye yardımcı olur.
Ruhsal Huzur: Temiz bir ortamda yaşamak, ruhsal dinginlik sağlar ve kişiyi daha huzurlu kılar.
Toplumsal İtibar: Temiz olmak, başkalarına saygı gösterdiğini ve sorumluluk taşıdığını gösterir, bu da kişinin toplumsal saygınlığını artırır.
Fiziksel Güç ve Enerji: Düzenli temizlik, kişiyi daha enerjik hissettirir, fiziksel olarak rahatlamasına yardımcı olur.
Kişisel Özsaygı: Kendi temizlik ve düzenine özen göstermek, kişinin özsaygısını artırır.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları
Soru : Verilen ayetlerde vurgulanan davranışları listeleyiniz.
Cevap:
Verilen Ayetlerde Vurgulanan Davranışlar:
“… Rabbim! Gireceğim yere dürüstlükle girmemi sağla, çıkacağım yerden de dürüstlükle çıkmamı sağla…” (İsra suresi, 80. ayet.)
Dürüstlük: Kişinin her durumda dürüst olması gerektiği vurgulanıyor. Hem başlangıçta hem de çıkışta dürüst olmak gereklidir.
“Şüphesiz Allah; adaleti, iyilik yapmayı, yakınlara yardım etmeyi emreder. Hayâsızlığı, fenalığı da yasaklar…” (Nahl suresi, 90. ayet.)
Adalet: İnsanlar arasında adil olmak.
İyilik yapmak: Yardımsever ve başkalarına faydalı olmak.
Yakınlara yardım etmek: Aile ve çevremizdeki insanlara yardım etmek.
Hayâsızlık ve fenalıktan sakınmak: Kötü ve ahlaka aykırı davranışlardan kaçınmak.
Soru : Manevi temizliğe örnek olabilecek güzel davranışları bularak yuvarlak içine alınız.
Cevap:
Manevi temizliğe örnek olabilecek güzel davranışlar şunlardır:
Dürüst
Güler yüzlü
Yardımsever
Samimi
Adil
Güvenilir
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları
Soru : Aşağıdaki örnekleri maddi ve manevi temizliğe göre sınıflandırınız.
Cevap:
Maddi Temizlik:
Namaz kılınan yeri temizlerim.
Odamı ve eşyalarımı düzenli tutarım.
Dişlerimi fırçalarım.
Ellerimi ve yüzümü yıkarım.
Manevi Temizlik:
Canlılara merhametli davranırım.
Dürüst ve güvenilir olurum.
Hata yaptığımda özür dilerim.
Maddi temizlik, fiziksel temizlik ve düzenle ilgilidir, manevi temizlik ise kişinin ahlaki ve duygusal değerlerine dayanır.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yeni ünitede karşılaşacakları konulara hazırlıklı olmalarını sağlar. Bu bölüm, üniteye giriş yaparken temel dini bilgileri tekrar etme fırsatı sunar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilere doğru yönlendirmeler yaparak, etkinliklerde başarıya ulaşmalarını sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 107 Cevapları ile üniteye hazırlık süreci daha etkili hale gelir.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kaynak, öğrencilerin dini bilgilerini geliştirirken, üniteyi daha iyi anlamalarına olanak tanır. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107 MEB Yayınları, öğrencilere rehberlik ederek, onların etkin bir şekilde öğrenmelerini sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107 Cevapları
Soru : İslam dininin temizliğe verdiği önemi vurgulayan ayet ve hadis örnekleri
bulup defterinize yazınız.
Cevap:
Ayet: Bakara Suresi, 222. Ayet: “Şüphesiz, Allah tevbe edenleri ve temizlenenleri sever.”
Bu ayet, temizliğin İslam’daki önemli yerini vurgulamaktadır. Allah, temizlik yapanları sevdiğini bildiriyor.
Hadis: Hz. Muhammed (sav) şöyle buyurmuştur: “Temizlik imanın yarısıdır.” (Sahih Müslim)
Bu hadis, temizlik ile iman arasında bir bağlantı kurar ve temizliğin ne kadar önemli olduğunu ifade eder.
Soru : “Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözünden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu atasözünden, bir kişinin ya da bir şeyin değerinin, duruşunun ve tavırlarının çevresine yansıdığı anlamı çıkmaktadır. Aslan, güçlü ve saygın bir hayvandır, bu yüzden yattığı yerden bile onun gücü anlaşılabilir. İnsanlar da tıpkı bu şekilde, karakterleri, davranışları ve tutumlarıyla kim olduklarını ortaya koyarlar. Yani, insanın içindeki değerler ve karakter, dışarıya yansıyan davranışlarıyla anlaşılır.
Soru : Temiz olmayan bir evde ne gibi sorunlar yaşanabilir? Büyüklerinizle konuşunuz.
Cevap:
Maddeler Halinde Temiz olmayan bir evde şu sorunlar yaşanabilir:
Sağlık Sorunları: Kirli ortamlar, bakteriler ve mikroplar için uygun bir yer olabilir. Bu da hastalıkların yayılmasına neden olabilir.
Zihinsel Yorgunluk: Dağınık ve kirli bir ortam, insanın psikolojik olarak rahatlamasına engel olabilir, stres ve huzursuzluk yaratabilir.
Düşük Verimlilik: Temiz olmayan bir ortamda çalışmak veya ders çalışmak daha zor olabilir, bu da verimliliği azaltır.
Aile İçindeki Anlaşmazlıklar: Evdeki temizlik sorunları aile üyeleri arasında tartışmalara yol açabilir.
Soru : Sınıfınızı temiz tutmak için neler yapabilirsiniz? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Sınıfımızı temiz tutmak için şu adımları izleyebiliriz:
Atıkları Çöp Kutusuna Atmak: Herkesin, sınıf içinde bulunan çöpleri çöp kutusuna atması gerektiğini hatırlatabiliriz.
Sınıfı Düzenli Olarak Toplamak: Her gün sınıfın düzenini sağlamak için küçük temizlik işleri yapabiliriz. Masalar düzenlenmeli, yerler süpürülmelidir.
Sınıf Kurallarına Uymak: Temizlikle ilgili sınıf kuralları belirleyebiliriz ve bu kurallara uymaya özen göstermeliyiz.
Dışarıdan Kirli Eşyalar Getirmemek: Temizliği bozan dışarıdan getirilen yiyecek ve içeceklerden kaçınmak gerekir.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmeleri için etkinliklerle doludur. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin 4. ünite boyunca kazandıkları bilgileri değerlendirmelerine yardımcı olur. Bu etkinlikler, öğrenme sürecini daha etkili hale getirir. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 102, 103, 104, 105 Cevapları, doğru cevaplar aracılığıyla öğrencilere ders tekrarı yapma imkanı sunar.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sunulan bu etkinlikler, çocukların İslam’ın temel konularını anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları, etkinliklerle desteklenen bir öğrenme yolculuğu sunarak, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesini sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105
A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
(Yanlış)Cahiliye Dönemi’nde kız ve erkek çocukları arasında adaletli davranılmamıştır. Kız çocukları genellikle hor görülüp, hatta bazen öldürülmüştür.
(Doğru) Hüzün Yılı adı verilen dönemde Hz. Peygamber, eşi Hz. Hatice ve amcası Ebu Talib’i kaybetmiştir. Bu yıl, Hz. Peygamber için büyük bir üzüntü yılı olmuştur.
(Doğru) Mescid-i Nebevi, Hz. Peygamber’in Medine’ye hicret ettikten sonra inşa ettiği bir mescittir. Medine’de inşa edilen bu mescit, İslam’ın önemli merkezlerinden biridir.
(Yanlış) Ensar, Mekke’den Medine’ye hicret eden Müslümanlara denir. Ensar, Medine halkı olup, Mekke’den gelen muhacirlere yardım etmiştir.
(Doğru) Salavat duası, Müslümanların Hz. Peygamber’e olan saygı ve sevgisinin bir ifadesidir. Salavat, Peygamberimize (sav) dua etmek ve ona rahmet dilemek anlamına gelir.
B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Habeşistan, Müslümanların Mekke’de uğradıkları şiddet ve zulümden kurtulmak için ilk göç ettikleri yerdir.
Kâbe, Hz. İbrahim ve oğlu tarafından Mekke şehrinde inşa edilmiştir.
Hz. Muhammed’e (sav) duyulan sevgi ve saygıyı göstermek için kullanılan ifadelere salavat adı verilir.
Hz. Peygamber’in Mekke’den Medine’ye göç etmesine hicret denir.
Hacerülesved, Hz. Peygamber’in Kâbe hakemliği yaptığı esnada yerine yerleştirilmesine yardımcı olduğu siyah taştır.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. Aşağıdakilerden hangisi İslam öncesi Mekke’nin dinî özellikleriyle ilgilidir?
A) Şiir sanatı
B) Hitabet yeteneği C) Putperestlik
D) Panayırların kurulması
Cevap: C) Putperestlik
İslam öncesi Mekke’de, özellikle Kâbe çevresinde putlara tapılmaktaydı.
2. Öğretmen; öğrencilere Hz. Muhammed (sav) ile ilgili neler bildiklerini sormuş, öğrenciler de şu şekilde cevap vermiştir:
Zeynep: Mekke’de dünyaya gelmiştir. Hasan: Son peygamberdir. Fatma: Medine’de vefat etmiştir. Emir: Yirmi beş yaşında ilk vahyi almıştır.
Buna göre hangi öğrencinin verdiği bilgi yanlıştır?
A) Zeynep
B) Hasan
C) Fatma D) Emir
Cevap: D) Emir
Emir’in verdiği bilgi yanlıştır. Hz. Peygamber (sav), yirmi beş yaşında ilk vahyi almadı; o zamanlar 40 yaşındaydı.
3. Aşağıdaki ifadelerden hangisi Salli ve Barik dualarının son cümlesidir?
A) Ve alâ âli-Muḥammed
B) Ve alâ âli-İbrâhîm
C) Kemâ salleyte Alâ İbrâhîme
D) İnneke ḥamîdümmecîd
Cevap: A) Ve alâ âli-Muḥammed
Salli ve Barik dualarının son cümlesidir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları
4. I. Habeşistan’a hicret edilmesi II. Medine Sözleşmesi’nin imzalanması III. Ensar ve Muhacir Kardeşliği’nin sağlanması
Yukarıda verilenlerden hangisi/hangileri Hz. Peygamber’in, Medine’de toplumsal birlik ve beraberliğin sağlanması için yaptığı uygulamalardandır?
A) Yalnız I.
B) I. ve II.
C) II. ve III. D) I. II. ve III.
Cevap: D) I. II. ve III.
I. Habeşistan’a hicret edilmesi, II. Medine Sözleşmesi’nin imzalanması ve III. Ensar ve Muhacir Kardeşliği’nin sağlanması, Medine’de toplumsal birlik ve beraberliği sağlamak için Hz. Peygamber’in uygulamalarıdır.
5. Hz. Peygamber, Mekke’nin Fethi esnasında orada bulunan halka “Ey Mekkeliler! Benim size şimdi nasıl muamele edeceğimi düşünüyorsunuz?” diye sordu. Mekkeliler, hep bir ağızdan “Senden hayır bekliyoruz.” diye cevap verdiler. Bunun üzerine Hz. Peygamber, daha önce kendisine her türlü eziyet ve düşmanlığı yapan insanlara şöyle seslendi: “Bugün size geçmişte yaptıklarınızdan dolayı bir ceza yok, haydi gidiniz, hepiniz serbestsiniz.” buyurdu.
Bu metinde Hz. Peygamber’in hangi özelliği vurgulanmıştır?
A) Merhameti
B) Yardımseverliği
C) Çalışkanlığı
D) Güvenilirliği
Cevap: A) Merhameti
Mekkelilere olan affı ve onları serbest bırakması, Hz. Peygamber’in merhametini göstermektedir.
6. Aşağıdakilerden hangisi Ensar-Muhacir Kardeşliği’nin amaçları arasında yer almaz?
A) Birlik ve beraberliği desteklemek B) Yeni şehirlerin keşfedilmesini sağlamak
C) Maddi ve manevi yardımlaşmayı sağlamak
D) Din kardeşliğinin önemini vurgulamak
Cevap: B) Yeni şehirlerin keşfedilmesini sağlamak
Ensar-Muhacir Kardeşliği’nin amacı, birlik, beraberlik ve yardımlaşmayı desteklemek ve din kardeşliğini vurgulamaktır. Yeni şehirlerin keşfedilmesi amacı bulunmamaktadır.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : Kâbe’nin Müslümanlar açısından önemi nedir? Maddeler hâlinde yazınız
Cevap:
Kâbe’nin Müslümanlar açısından önemi Maddeler hâlinde
Kutsallığı: Kâbe, İslam’ın en kutsal mekanıdır ve Müslümanlar, Kâbe’yi yönelerek namaz kılarlar.
Hac ve Umre’nin Merkezi: Müslümanlar her yıl Hac ibadetini yerine getirmek için Kâbe’yi ziyaret ederler.
Birlik ve Dayanışma: Kâbe, tüm Müslümanların bir araya gelmesini ve kardeşlik duygularını pekiştirmesini sağlar.
İbrahimî Gelenek: Kâbe, Hz. İbrahim ve oğlu Hz. İsmail tarafından inşa edilmiştir, bu nedenle İslam’da tarihi bir öneme sahiptir.
Yön: Namaz kılarken Müslümanlar, Kâbe’ye doğru yönelirler, bu da onları manevi olarak birleştirir.
Soru : Cahiliye Dönemi nedir? Hangi uygulamalar nedeniyle bu döneme cahiliye adı verilmiştir? Açıklayınız.
Cevap:
Cahiliye Dönemi, İslam öncesi Arap Yarımadası’nda, özellikle Mekke ve çevresinde İslamiyet’in getirdiği ahlaki ve dini değerlerden uzak bir yaşam biçiminin hakim olduğu döneme denir. Bu dönemdeki bazı uygulamalar şunlardır:
Putperestlik: İnsanlar, Allah’a inanmak yerine taşlardan ve diğer putlardan medet umarlardı.
Kadınlara Düşmanlık: Kız çocukları gereksiz ve utanç verici olarak kabul edilip, bazen öldürülürdü.
Sosyal Adaletsizlik: Toplumda güçlüler ve zenginler, zayıf ve fakirleri ezerek onların haklarını gasp ederlerdi.
İçki ve Kumar: Sosyal hayat, alkol tüketimi ve kumar gibi kötü alışkanlıklarla şekillenmişti.
Bu dönemdeki bu olumsuz davranışlar, insanların “bilgisizlik” ve “cehalet” içinde olmalarından dolayı “Cahiliye Dönemi” olarak adlandırılmıştır.
Soru : Hz. Muhammed (sav), hangi davranışları nedeniyle el-Emin olarak anılmıştır? Açıklayınız.
Cevap:
Hz. Muhammed (sav), “el-Emin” (Güvenilir) olarak anılmasının birkaç önemli nedeni vardır:
Doğruluk: Her zaman doğruyu söylemesi ve doğru sözlülüğü ile tanınırdı.
Emanetleri Saklama: İnsanlar, ona her türlü değerli eşyayı ve emanetlerini güvenle verirlerdi, çünkü O, asla emanete hıyanet etmezdi.
İhtiyaç sahiplerine yardım etme: Fakir, muhtaç ve zor durumda olanlara yardım ederdi, bu da onun güvenilirliğini pekiştirirdi.
Adaletli Tutum: O, her zaman adaletli ve hakkaniyetli bir şekilde hareket ederdi, bu da ona duyulan güveni artıran bir özelliğiydi.
Soru : Ehlibeyt sevgisi ne anlama gelmektedir? Yorumlayınız.
Cevap:
Ehlibeyt, Hz. Muhammed (sav) ve onun yakın ailesini ifade eder. Ehlibeyt sevgisi, bu değerli kişilerin İslam’daki önemini kabul edip onları saygı ve sevgiyle anmaktır.
Ehlibeyt sevgisinin anlamı şunları içerir:
Saygı ve Takdir: Hz. Peygamber’in eşlerine (Hz. Hatice, Hz. Aişe gibi), kızlarına (Hz. Fatıma gibi) ve kuzenlerine (Hz. Ali gibi) duyulan büyük saygıdır.
İslam’a ve Peygamber’e Saygı: Ehlibeyt, İslam’ın temel değerlerinin temsilcileridir, bu nedenle onların sevgi ve saygıya layık görülmesi, İslam’a olan bağlılığın bir göstergesidir.
Toplumsal Barış ve Birlik: Ehlibeyt sevgisi, Müslümanlar arasında birlik, beraberlik ve kardeşlik duygularının pekişmesini sağlar.
İslami Örnek Olma: Ehlibeyt üyeleri, İslam’ın ilk kuşağı olarak, Müslümanlar için örnek bir yaşam biçimi sunmuşlardır. Onların sevgisi, bu yaşam biçimlerini takip etmeye olan isteği ifade eder.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Salli ve Barik Duaları ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Salli ve Barik Duaları ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü Bir Dua Tanıyorum: Salli ve Barik Duaları ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları, duaların nasıl okunacağını ve anlamlarını öğrenme açısından önemli bir kaynaktır. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin dualarla ilgili etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 99, 100, 101 Cevapları, duaların hem anlamını hem de nasıl okunacağını öğretir.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, öğrencilerin İslam’ın temel dualarını öğrenmelerini ve uygulamalarını sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101 MEB Yayınları‘na ait etkinlik cevapları, duaların öğrenilmesine ve anlamının kavranmasına katkıda bulunur.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101
Soru : Salavat duası hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Salavat duası, Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’e (sav) sevgi ve saygı göstermek amacıyla okunan bir duadır. Müslümanlar, namazlarda ve diğer zamanlarda salavat getirerek, Allah’tan Peygamberimize (sav) salat ve selam göndermesini isterler. Salavat, aynı zamanda Allah’ın rahmet ve bereketinin Peygamberimize (sav) ulaşmasını sağlamanın bir yoludur. En yaygın salavat örneklerinden biri, “Allahümme salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammed” şeklindedir.
Soru : Ehlibeyt kavramı kimlerden oluşmaktadır? Verilen diyagramda boş bırakılan yerleri doldurunuz.
Cevap: Ehlibeyt, Hz. Muhammed’in (sav) yakın akrabalarını ifade eden bir kavramdır. İslam’da Ehlibeyt, genellikle Peygamberimizin kızları, damatları ve torunlarıyla sınırlıdır. En bilinen Ehlibeyt üyeleri arasında, Hz. Ali (Peygamberimizin kuzeni ve damadı), Hz. Fatıma (Peygamberimizin kızı), Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin (Peygamberimizin torunları) yer alır. Ehlibeyt, İslam’da özel bir sevgi ve saygıya sahiptir, çünkü onlar, Peygamberimizin soyundan gelen ve İslam’ın öğretilerini en iyi şekilde taşıyan kişilerdir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
Soru : Salli ve Barik dualarının okunuşları ayrı tablolarda karışık olarak verilmiştir. Her
bir duanın okunuş sırasının nasıl olduğunu belirtmek için tablonun altındaki kutucukları uygun harflerle doldurunuz.
Cevap:
“4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99-100-101 Cevapları”
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Mekke ve Medine Yılları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Mekke ve Medine Yılları Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Mekke ve Medine Yılları Metni Etkinlik Cevapları, Peygamberimizin bu iki önemli dönemdeki hayatını detaylandırarak öğrencilerin öğrenme sürecine katkıda bulunur. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu daha iyi kavramasına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 94, 95, 96, 97, 98 Cevapları, bu sayfalardaki bilgileri pekiştiren önemli sorular ve cevaplarla doludur.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları‘nın sunduğu bu etkinlikler, öğrencilerin Hz. Muhammed’in Mekke’de İslam’ı yayma çabalarını ve Medine’ye hicretini derinlemesine anlamalarını sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98 MEB Yayınları‘na ait içerikler, ders kitaplarında yer alan önemli bilgileri pekiştirerek öğrencilere İslam tarihini öğretir.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) peygamberlik dönemiyle ilgili neler biliyorsunuz?
Cevap: Hz. Muhammed (sav) peygamberlik görevine başladıktan sonra, ilk yıllarda yalnızca Mekke’deki yakın çevresine İslam’ı tebliğ etti. Zamanla, Mekke’deki müşriklerin zulmü artınca, Müslümanlar Medine’ye hicret etti. Medine’de, İslam toplumu oluşturulmuş ve burada birçok önemli olay yaşanmıştır, bunlardan en önemlileri Uhud Savaşı, Hendek Savaşı ve Mekke’nin Fethi’dir. Peygamberimiz, 23 yıl süren peygamberlik dönemi boyunca, insanlara doğru yolu göstermek, adalet, barış ve ahlaki değerleri öğretmek için birçok fedakarlık yapmıştır.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları
Soru : Aşağıdaki olayları Mekke ve Medine Dönemi’ne göre sınıflandırınız.
Cevap:
İşte olayların Mekke ve Medine dönemine göre sınıflandırılması:
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü dersinin Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları başlıklı bölümü, öğrencilerin Peygamberimizin hayatının bu dönemleri hakkında detaylı bilgi edinmelerini sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları‘ndaki etkinliklerin doğru cevaplarını sunarak öğrencilere rehberlik eder. 4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları Metni ile öğrenciler, bu önemli konuları etkili bir şekilde öğrenirler.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sağlanan içeriklerle, çocukların öğrenme süreçlerini destekler. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları ile öğrenciler, 4. Sınıf Din Kültürü dersinde yer alan Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları konusundaki bilgileri pekiştirebilir ve etkinlikleri başarıyla tamamlayabilirler.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) çocukluk yılları hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Hz. Muhammed (sav), 571 yılında Mekke’de doğdu. Babası Abdullah, o doğmadan önce vefat etti. Annesi Âmine, Hz. Peygamber (sav) henüz 6 yaşındayken vefat etti. Annesinin ölümünden sonra, dedesi Abdülmuttalib tarafından büyütüldü.
Ancak Abdülmuttalib de 8 yaşında vefat edince, Hz. Muhammed (sav) amcası Ebu Talib’in himayesine geçti. Çocukluk yıllarında Mekke halkı arasında güvenilirliği ve dürüstlüğü ile tanındı. Bu nedenle “El-Emin” (Güvenilir) olarak anılmaya başlandı. Genç yaşta, zengin bir tüccar olan Hatice bint Hüveylid ile evlendi. Bu süreçte, ticaret yaparak farklı yerlere seyahat etti ve yaşamına dair değerli deneyimler kazandı.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları
Bu cevaptan sonra Ebrehe’nin sinirleri daha da gerilmiş, eli ayağı titremişti. Abdülmuttalib’in sözleri kulağında yankılanıyordu. Ama ne olursa olsun Kâbe’yi yıkacaktı. Ordusuna seslendi ve hemen harekete geçmelerini emretti. Abdülmuttalib de develerini alarak Mekke’ye döndü. Halkını büyük bir felakete karşı uyardı. Onlara Kâbe’den uzak bir yerde beklemelerini söyledi. Çünkü biliyordu ki Allah (cc), zalimlere fırsat vermeyecekti. Öyle de oldu.
Fil ordusu, Kâbe’ye yaklaşınca en öndeki fil birden yere çöktü. Diğer filler de onu taklit ettiler. Askerler tüm uğraşlarına rağmen fili yerinden kaldıramadılar. Zavallı hayvan bile anlamıştı Kâbe’nin ne kadar önemli ve değerli olduğunu. Fakat Ebrehe bir türlü anlamak istemiyordu. O sırada minicik kuşlardan oluşan bir kalabalık gökyüzünü kapladı. Kocaman fillere karşı Kâbe’yi korumaları için Allah (cc) tarafından görevlendirilmiş bu küçücük kuşlar, ayaklarıyla ve gagalarıyla taşıdıkları taşları ordunun üstüne fırlatıyordu. Böylece darmadağın olan zalimler anlamışlardı Kâbe’nin sahibinin Allah (cc) olduğunu. Ve anlamışlardı güçlü olanın değil, Allah’ın (cc) yanında olanın kazanacağını…
Soru : Bu metinden çıkarılabilecek mesajları arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap:
Bu metinden çıkarılabilecek mesajlardan bazıları şunlardır:
Allah’ın gücü her şeyin üzerindedir: Fil ordusunun güçlü olmasına rağmen, Allah’ın kudreti karşısında hiçbir şeyin anlamı yoktur. Allah, Kâbe’yi koruyacak şekilde kuşları göndermiştir.
Zalimler her zaman başarısız olur: Ebrehe ve ordusu ne kadar güçlü olursa olsun, zulüm karşısında Allah’ın (cc) yardımı olmadan başarılı olamazlar.
İnanç ve güven: İnsanlar Allah’a güvenmeli ve O’nun korumasına sığınmalıdır. Abdülmuttalib, Allah’a güvenerek halkını tehlikelerden uzak tutmuştur.
İslam’a ve Kâbe’ye olan saygı: Kâbe, sadece bir yapının ötesinde, Allah’ın (cc) evi olarak büyük bir öneme sahiptir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
Soru : Sınıfınızda bir iyilik hareketi başlatmak isteseydiniz neler yapardınız?
Cevap:
Sınıfımızda başlatabileceğimiz bir iyilik hareketi için birkaç öneri:
Geri dönüşüm kampanyası başlatarak çevremizi temiz tutmak ve atıkları doğru şekilde değerlendirmek.
Yardım organizasyonları düzenleyerek, ihtiyaç sahiplerine yiyecek, giysi ya da oyuncak yardımı yapmak.
Selamlaşma ve saygı kültürünü yaymak, sınıfta ve okulda arkadaşlarımıza saygı göstererek, iyi ilişkiler kurmak.
Zaman zaman sınıf içinde yardım günleri düzenlemek, herkesin birbirine yardımcı olabileceği etkinlikler yaparak sınıf içindeki ilişkileri güçlendirmek.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) erdemli davranışlarını listeleyiniz.
Cevap:
Hz. Muhammed (sav), İslam’ın en mükemmel örneği olarak erdemli davranışlarıyla tanınmıştır. İşte onun erdemli davranışlarından bazıları:
Doğruluk: Hz. Muhammed (sav) her zaman doğruyu söylemiş ve “El-Emin” (güvenilir) olarak tanınmıştır.
Merhamet: O, her zaman merhametli ve şefkatli olmuştur. İnsanlara karşı nazik ve anlayışlı davranmıştır.
Sabır: Zorluklar ve sıkıntılar karşısında büyük bir sabır göstermiştir.
İnsanlara Yardımcı Olma: O, toplumunun her bireyine yardım etmeye çalışmış, fakirleri ve muhtaçları gözetmiştir.
Adalet: Hz. Muhammed (sav) her zaman adaletli kararlar almış ve insanlar arasında eşitlik sağlamaya özen göstermiştir.
Alçakgönüllülük: Hiçbir zaman kibirli olmamış, herkese eşit davranmış ve her zaman mütevazi olmuştur.
Hoşgörü: Farklı görüşteki insanlara karşı hoşgörülü yaklaşmış, her zaman başkalarının fikirlerine saygı göstermiştir.
Aileye Saygı: Ailesine karşı çok saygılı ve şefkatli davranmış, eşleri ve çocuklarına iyi örnek olmuştur.
Misafirperverlik: Misafirleri her zaman en iyi şekilde ağırlamış ve onlara değer vermiştir.
Bu erdemli davranışlar, Hz. Muhammed’in (sav) insanlık için örnek olmasını sağlamış ve İslam’ın öğretilerinin temelini oluşturmuştur.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Ailesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Ailesi Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü dersinin Hz. Muhammed’in (sav) Ailesi başlıklı bölümü, öğrencilerin Peygamberimizin ailesi hakkında derinlemesine bilgi edinmelerini sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86 MEB Yayınları‘ndaki etkinliklerin doğru cevaplarını sunarak çocuklara rehberlik eder. 4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Ailesi Metni Etkinlik Cevapları Metni ile öğrenciler, bu önemli konuyu etkili bir şekilde öğrenirler.
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 85-86 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 85, 86 Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sağlanan içerikler sayesinde, çocukların öğrenme süreçlerini destekler. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları ile öğrenciler, 4. Sınıf Din Kültürü dersinde yer alan Hz. Muhammed’in (sav) Ailesi konusundaki bilgileri pekiştirebilir ve etkinlikleri başarıyla tamamlayabilirler.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 85-86
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) ailesi hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Hz. Muhammed’in (sav) ailesi, toplumda yüksek saygınlık ve itibara sahipti. Babası Abdullah, Âmine ise annesiydi. Babası, Hz. Muhammed (sav) henüz doğmadan önce vefat etmiş, annesi ise onun altı yaşındayken vefat etmiştir. Hz. Muhammed’in (sav) dedesi Abdülmuttalib, o dönemde Kureyş kabilesinin önde gelen liderlerinden biriydi. Amcası Ebu Talib, Hz. Muhammed’i küçük yaşlardan itibaren koruyup büyütmüş ve onu her zaman desteklemiştir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları
Soru : Aşağıdaki tabloda, Hz. Muhammed’in (sav) aile bireyleri ile onlara ait isimleri eşleştiriniz.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü dersinin Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre başlıklı bölümü, öğrencilerin Peygamberimizin doğduğu yer hakkındaki bilgilerini derinleştirmelerini sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 MEB Yayınları‘ndaki etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak çocuklara yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Doğduğu Çevre Metni Etkinlik Cevapları Metni ile öğrenciler, konunun detaylarını öğrenir ve etkili bir şekilde kavrarlar.
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 80, 81, 82, 83, 84 Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sunulan materyallerle çocukların öğrenme süreçlerini destekler. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları sayesinde, öğrenciler Peygamberimizin doğduğu çevre hakkında derinlemesine bilgi edinir ve etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlayabilirler.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84
Soru : Hz. Peygamber’in doğduğu çevre hakkında bilgi sahibi olmak sizce neden önemlidir?
Cevap: Hz. Peygamber’in doğduğu çevre hakkında bilgi sahibi olmak, İslam’ın temelini anlayabilmek ve Peygamberin yaşamını daha iyi kavrayabilmek açısından önemlidir. Hz. Muhammed’in (sav) yaşadığı toplumun dini, sosyal ve ekonomik yapısı, İslam’ın gelişimi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Onun yaşamış olduğu zorluklar, toplumsal adaletsizlikler ve putperestlik gibi olgular, İslam’ın mesajını daha anlamlı hale getirmektedir. Peygamberimizin yaşadığı dönemi anlamak, İslam’ın insanlara sunduğu çözümleri daha iyi kavramamıza yardımcı olur.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
Soru : Verilen tabloya Hz. Muhammed’in (sav) doğduğu ortamın dinî, sosyal ve ekonomik özelliklerini kısaca yazınız.
Cevap:
Dinî Özellikler: Hz. Peygamber’in doğduğu dönemde, Arap Yarımadası’nda çok sayıda putperest inanç yaygındı. İnsanlar, putlara tapar, putperestlik ve diğer batıl inançlar egemendi. Bu dönemde, Allah’a inanan çok az sayıda insan bulunuyordu.
Sosyal Özellikler: Araplar, kabileler halinde yaşamaktaydılar ve güçlü bir kabile bağlılığı vardı. Kabileler arasında genellikle kan davaları ve savaşlar yaşanıyordu. Kadınlar ikinci planda tutuluyor, sosyal adaletsizlikler yaygındı.
Ekonomik Özellikler: Ekonomik olarak, Mekke, ticaretin önemli bir merkeziydi. Ticaret kervanları, Mekke’den diğer bölgelere gidip geliyordu. Ancak bu dönemde zenginlik, adaletsiz bir şekilde dağılmış, fakirlik ve yoksulluk oldukça yaygındı. Ayrıca, faizli işlemler ve ticaretin çoğu haksızlıkla yapılmaktaydı.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü dersinin 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim bölümü, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri test etmelerine olanak tanır. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları‘ndaki etkinliklerin doğru cevaplarını sunarak çocukların konuyu daha iyi kavramalarını sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Metni ile öğrenciler, ünite içindeki bilgileri gözden geçirir ve öğrenme süreçlerini pekiştirirler.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 79 Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sağlanan materyallerle, öğrencilerin ünite değerlendirmelerini etkili bir şekilde yapmalarına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları aracılığıyla çocuklar, 4. Sınıf Din Kültürü dersinin 3. ünitesindeki bilgileri pekiştirir ve eksiklerini gidermeye yönelik adımlar atabilirler.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 79 Cevapları
Soru : Güvenilir bir insanda bulunması gereken özellikler nelerdir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Güvenilir bir insanda bulunması gereken özellikler arasında dürüstlük, sadakat, gizliliği koruma, sorumluluk duygusu, sözünde durma ve başkalarının güvenini sarsmama gibi özellikler yer alır. Ayrıca, empatik olmalı ve insanlara yardım etmeye istekli olmalıdır. Bu özellikler, güvenilir bir insanın çevresindekilerle sağlıklı ilişkiler kurmasına yardımcı olur.
Soru : Her yıl milyonlarca Müslüman, Mekke ve Medine şehirlerini niçin ziyaret eder? Araştırınız.
Cevap: Her yıl milyonlarca Müslüman, Mekke ve Medine’yi hac ibadetini yerine getirmek için ziyaret eder. Hac, İslam’ın beş şartından biridir ve her Müslüman’ın ömründe bir kez bu ibadeti yapması farzdır. Hac, İslam’a olan bağlılığın bir simgesi olarak kabul edilir. Ayrıca, bu kutsal şehirlerde, Hz. Muhammed’in (sav) mezarının bulunduğu Medine’yi ziyaret ederek, onun öğretilerine ve yaşamına olan sevgi ve saygıyı gösterirler.
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) başka hangi isimlerinin olduğunu araştırarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Maddeler Halinde Hz. Muhammed’in (sav) birçok ismi ve sıfatı vardır. Bunlardan bazıları şunlardır:
El-Emin (Güvenilir): Hz. Muhammed, gençliğinden itibaren güvenilirliği ile tanınmıştı.
El-Resul (Peygamber): Allah’ın elçisi olarak gönderilmiştir.
El-Mahmud (Övülen): Yüce Allah, onu övmüş ve onun ismini yüceltmiştir.
Es-Sâdık (Doğru): Her zaman doğru sözlü ve dürüsttür.
El-Kâmil (Mükemmel): Mükemmel insan, en güzel ahlakı taşır.
Soru : Salli ve Barik dualarının okunuşunu ve anlamlarını araştırarak defterinize not alınız.
Cevap:
Salli ve Barik dualarının okunuşu ve anlamları:
Salli Allahümme Ala Muhammedin:
Okunuş: “Salli Allahümme ala Muhammedin ve ala âli Muhammedin kemâ sallayte alâ İbrahîme inneke hamîdün mecîd.” Anlamı: “Ey Allah! Muhammed’e ve onun soyuna rahmet eyle, tıpkı İbrahim’e ve onun soyuna rahmet eylediğin gibi. Şüphesiz Sen, övgüye değer, yücesin.”
Barik Allahümme Ala Muhammedin:
Okunuş: “Barik Allahümme alâ Muhammedin ve alâ âli Muhammedin kemâ barakte alâ İbrahîme inneke hamîdün mecîd.” Anlamı: “Ey Allah! Muhammed’e ve onun soyuna bereket eyle, tıpkı İbrahim’e ve onun soyuna bereket eylediğin gibi. Şüphesiz Sen, övgüye değer, yücesin.”
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü dersinde, 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim etkinlikleri, öğrencilerin ünite içindeki bilgilerini ne kadar öğrendiklerini test etmelerine olanak tanır. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları‘nda bulunan etkinliklerin doğru cevaplarını sunar. 4. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları ile öğrenciler, ders boyunca öğrendiklerini gözden geçirme ve pekiştirme fırsatı bulurlar.
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74-75-76-77 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 74, 75, 76, 77 Cevapları, ünite değerlendirme sürecinde öğrencilere önemli bir kaynak sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, bu sayfalarda yer alan etkinliklerle öğrencilerin öğrenme süreçlerini destekler ve konuyu anlamalarını güçlendirir. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları sayesinde, çocuklar ünite içindeki önemli bilgileri pekiştirir ve eksiklerini giderirler.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77
A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
(Doğru) Din, insanların güzel ahlak sahibi olması için kurallar koyar.
(Yanlış) Sadece bana hediye veren kişilerle arkadaşlık ederim.
(Yanlış) Fatiha suresi, Kur’an-ı Kerim’in son suresidir.
(Doğru) Akrabalarımızın sevinçli ve hüzünlü zamanlarında yanlarında olmak gerekir.
(Doğru) Sevgi ve saygı, toplumda güzel ahlakın yaygınlaşmasını sağlar.
B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
İnsanın iyi veya kötü olarak nitelendirilen huy ve davranışlarına ahlak denir.
Saygı, bir kimseye veya bir şeye karşı dikkatli ve ölçülü davranma duygusudur.
Size bir selam verildiği zaman ondan daha güzeliyle veya aynıyla karşılık verin.
Öğretmenler; bilgimizi ve görgümüzü geliştiren, hayatımıza rehberlik eden insanlardır.
Fatiha namazların her rekâtında okunur.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları
C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. Aşağıdakilerden hangisi insanlarla ilişkilerimizde sevgiyi geliştiren davranışlardan biri değildir?
A) Hediyeleşmek B) Kavga etmek
C) Sevdiğini söylemek
D) Selamlaşmak
Cevap: B) Kavga etmekSevgiyi geliştiren davranışlardan biri değildir.
2. Sevgi ve saygıyı, bir duvarı sağlamlaştıran harç gibi düşünebiliriz. İnsanları bir arada tutan, birlik ve beraberliklerini koruyan duygu sevgi ve saygıdır. Sevgi ve saygı, insanları yakınlaştırarak onların birbirlerine merhametle davranmalarını sağlar.
Metinde vurgulanan ana düşünce aşağıdakilerden hangisidir?
A) Duvarın sağlam olması için harç kullanılmalıdır.
B) Hz. Peygamber, güzel ahlak sahibidir. C) Sevgi ve saygı, insanların birlik ve beraberliğini güçlendirir.
D) Güvenli bir toplum için dürüstlük önemlidir.
Cevap: C) Sevgi ve saygı, insanların birlik ve beraberliğini güçlendirir. Metinde sevgi ve saygının birlik ve beraberliği koruduğu vurgulanmaktadır.
3. Aşağıdaki kavramların hangisi “akrabalık bağlarını yaşatmak ve akrabalarla iyi ilişkiler kurmak” anlamına gelir?
A) Sılayırahim
B) Ahlak
C) Adalet
D) Cömertlik
Cevap: A) Sılayırahim Akrabalık bağlarını yaşatmak ve akrabalarla iyi ilişkiler kurmak anlamına gelir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
A) Komşularımızın isteklerine “Hayır!” demeliyiz.
B) Komşumuzun çocuklarıyla arkadaşlık etmeliyiz. C) Komşumuzun iyiliğini istemeliyiz.
D) Komşumuza ziyarete gitmeliyiz.
Cevap: C) Komşumuzun iyiliğini istemeliyiz. Atasözünde komşularla iyi ilişkiler kurmanın önemi vurgulanmaktadır.
5. I. Bismillâhirraḥmânirraḥîm II. Elḥamdülillâhi rabbilâlemîn III. Erraḥmânirraḥhîm IV. Mâliki yevmiddîn V. İyyâke na’budü ve iyyâke nesteîn VI. Sırâtalleẕîne en’amte aleyhim / Ğayrilmağdûbi aleyhim veleddâllîn VII. İhdinassırâtalmüstaḳîm
Numaralandırılarak verilen ifadelerden hangi ikisinin yeri değişirse Fatiha suresinin okunuşu doğru olur?
A) I. ve II.
B) III. ve IV.
C) V. ve VI. D) VI. ve VII.
Cevap: D) VI. ve VII. Bu iki ayetin yerleri değiştirildiğinde Fatiha suresinin doğru sırası elde edilir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : Güzel ahlak sahibi olmak insana neler kazandırır? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Güzel ahlak sahibi olmak, insanlara saygı, sevgi ve güven kazandırır. Toplumda saygı görmek, insanlar arasında güçlü ve sağlıklı ilişkiler kurmak, bireysel huzuru arttırmak gibi kazançlar sağlar. Örneğin, bir insan dürüst ve yardımsever olduğunda çevresindeki insanlar ona güvenir, ona daha çok destek olur ve bu da sağlıklı bir iletişim ortamı oluşturur.
Soru : Ailenizle ilişkilerinizin iyi olması için nelere dikkat edersiniz? Açıklayınız.
Cevap: Ailemle ilişkilerimi güçlendirmek için saygılı, sabırlı ve sevgi dolu olmaya özen gösteririm. Onların ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, empati yaparak konuşmalar yaparım. Birbirimizin duygularına değer vererek, aile içinde açık iletişim kurmak ve birlikte vakit geçirmek de önemlidir.
Soru : Kur’an-ı Kerim’e göre, insanlarla ilişkilerde dikkat edilmesi gereken
beş olumlu davranış yazınız.
Cevap:
Kur’an-ı Kerim’e göre, insanlarla ilişkilerde dikkat edilmesi gereken beş olumlu davranış şunlardır ;
Saygı göstermek: “Birbirinize saygı gösterin.” (Hucurat, 11)
Hoşgörülü olmak: “Öfkelerini yutarlar, insanları affederler.” (Ali İmran, 134)
İyi niyetli olmak: “İyiliği tavsiye edin.” (Al-Asr, 3)