İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Fatiha Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Fatiha Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü dersinde, Bir Sure Tanıyorum: Fatiha Suresi ve Anlamı Metni önemli bir öğrenme materyali olarak öne çıkar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları‘nda bulunan Fatiha Suresi‘nin metni ve anlamına dair detaylı açıklamalar sunar. Bu materyaller, öğrencilere surenin içeriğini anlamada yardımcı olurken, 4. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Tanıyorum: Fatiha Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları ile bilgilerini pekiştirmelerini sağlar.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 72, 73 Cevapları, öğrencilerin Fatiha Suresi‘nin anlamını ve önemini kavramalarına katkıda bulunur. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, bu sayfalarda yer alan etkinliklerle çocukların dini bilgileri daha iyi öğrenmelerine ve uygulamalarına olanak tanır. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin dini eğitim süreçlerini destekler ve derinlemesine bir anlayış sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73
Soru : Fatiha suresi nerelerde okunur?
Cevap: Fatiha suresi, bir kişinin hayatını kaybetmesinin ardından yapılan hatim, dua veya mevlit gibi dini toplantılarda okunur. Bunun yanı sıra, hastalara şifa dilemek veya bir işe bereket dilemek amacıyla da okunur.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü dersinde, İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni önemli bir yere sahiptir. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu metne dair kapsamlı bilgiler sunar ve öğrencilerin sevgi ve saygı kavramlarını daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, metni anlamada ve uygulamada rehberlik ederken, 4. Sınıf Din Kültürü İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Etkinlik Cevapları bu süreci destekler.
“4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 Cevapları, öğrencilere sevgi ve saygı temelli insan ilişkilerinin nasıl güçlendirileceğini öğretir. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, bu sayfalarda yer alan etkinliklerle çocukların bu değerleri anlamalarını ve günlük yaşamlarına uygulamalarını sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, çocukların insani ilişkilerde daha empatik ve saygılı bireyler olmalarına katkıda bulunur.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71
Soru : “Yaratılanı severim, Yaradan’dan ötürü.” sözünden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Bu söz, tüm canlılara sevgi ve saygı gösterilmesi gerektiğini anlatır. Çünkü her şey Allah tarafından yaratılmıştır ve O’nun yaratmasına duyulan saygı, yaratılanlara karşı sevgiyi gerektirir. İnsan, doğa ve hayvan sevgisi, Yaradan’a olan sevginin bir yansımasıdır. Bu anlayış, insanın çevresine daha duyarlı ve merhametli olmasını sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları
İslam dini, insanlarla ilişkilere selamlaşarak başlanılmasına önem vermiştir. “Size bir selam verildiği zaman, ondan daha güzeliyle veya aynı selamla karşılık verin…” (Nisa suresi, 86. ayet.) ayeti ile Yüce Allah, selam vermenin yanında selama güzel bir karşılık verilmesini de emreder. Hz. Peygamber’in, selam yaygınlaştırıldıkça insanların aralarındaki sevgi ve saygının artacağını buyurması da selamın önemli olduğunu gösterir. (bk. Müslim, İman, 93.) Selamlaşmak iyi ilişkileri başlatan bir davranıştır. Komşumuzla karşılaştığımızda selamlaşmamak, aslında birbirimizi görmezden gelmek demektir. Selam verince aramızda bir iletişim başlar. Böylece komşumuzun bir sıkıntısından haberdar olur veya onun bir mutluluğunu paylaşırız. Bu yüzden selamlaşmak gibi güzel bir işi başlatan olmak için yarışmalı, karşımızdakinden beklemeden selam vermeye çalışmalıyız.
Soru : Metinden değerlerimizle ilgili ilkeler çıkarınız.
Cevap:
Selamlaşmak, toplumda sevgi ve saygıyı artırır.
Komşularla iyi ilişkiler kurmak ve iletişimde bulunmak önemlidir.
Selam vermekte ilk adımı atmak teşvik edilmelidir.
Yardımlaşma ve dayanışma, selamlaşmanın bir sonucu olarak gelişir.
İnsanlar arasındaki bağlar, küçük ama anlamlı davranışlarla güçlenir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları
“Rabbin, sadece kendisine kulluk etmenizi ve anne babanıza iyi davranmanızı emretti. Onlardan biri veya ikisi senin yanında yaşlanırsa onlara ‘Öf’ bile deme! Onları azarlama! İkisine de gönül alıcı güzel sözler söyle. Onlara merhametle ve alçak gönüllülükle kol kanat ger. ‘Rabbim! Onlar nasıl küçüklükte beni şefkatle eğitip yetiştirdilerse şimdi sen de onlara merhamet göster.’ diyerek dua et.”
(İsra suresi, 23-24. ayetler.)
Soru : Verilen ayetlerden hareketle anne babaya nasıl davranılması gerektiğini listeleyiniz.
Cevap:
Anne babaya “öf” bile dememek.
Onları azarlamaktan kaçınmak.
Onlara gönül alıcı güzel sözler söylemek.
Merhametle ve alçak gönüllülükle davranmak.
Onlara dua etmek ve şefkat göstermek.
Yaşlandıklarında ihtiyaçlarını karşılamak ve sabırlı olmak.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları
Soru : Aşağıdaki hikâyeyi Betül’ün yazacağı mesajla tamamlayalım.
Cevap: “Merhaba, gönderdiğin videoyu izledim ama açıkçası hiç komik bulmadım, aksine çok üzüldüm. Yaşlı bir insanın mahcup hâlini alay konusu yapmak ve bunu sosyal medyada paylaşmak hiç doğru değil. Büyüklerimiz bizlere her zaman saygıyı ve merhameti öğretir, biz de onlara aynı şekilde davranmalıyız. Lütfen bundan sonra böyle videoları paylaşmaktan kaçınalım ve başkalarına karşı daha duyarlı olalım.”
Soru : Sizce Betül, arkadaşının bu videoyu paylaşmasına karşılık nasıl bir mesaj
yazmış olabilir?
Cevap: “Merhaba, gönderdiğin videoyu izledim ve çok üzüldüm. Bu yaşlı amcanın mahcup hâline gülen bir videoyu paylaşmak bence hiç doğru değil. Biz büyüklerimize her zaman saygı göstermeliyiz. Onların zor durumda olduğu bir anı böyle alaya almak yerine yardım etmeyi tercih etmeliyiz. Lütfen bu tür videoları paylaşmamaya dikkat edelim ve büyüklerimize karşı daha duyarlı olalım.”
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları
Soru : Aşağıdaki tabloda aile ve akrabalıkla ilgili ifadeler yer almaktadır. Anlamını bilmediğiniz ifadeleri sözlükten bulunuz. Bildiğiniz başka ifadeler varsa bunları
tablonun altına yazınız.
Cevap:
Anlamı Bilinmeyen İfadeler:
Baldız: Eşin kız kardeşi.
Bacanak: Aynı kadınların kız kardeşleriyle evlenen erkekler arasındaki ilişki.
Eltİ: Aynı ailenin erkek kardeşlerinin eşleri arasındaki ilişki.
Dünür: Çocukları birbirleriyle evlenen aileler arasındaki ilişki.
Bildiğim Başka İfadeler:
Kayınbirader: Eşin erkek kardeşi.
Gelinin kardeşi: Evlilik bağıyla bir kişinin eşinin ailesine mensup olan kardeş.
Kuzen: Amca, dayı, hala veya teyzenin çocuğu.
Üvey kardeş: Anne ya da baba bir olan kardeş.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları
Hz. Aişe, bir gün Hz. Peygamber’e şöyle sordu: “Ey Allah’ın Resulü! İki komşum var, ikramda bulunurken önce hangisinden başlayayım?” Hz. Peygamber, “Kapısı sana en yakın olandan.” cevabını verdi. (Buhari, Hibe, 16.)
Soru : Komşuluk ilişkileri açısından Hz. Peygamber’in cevabını yorumlayınız.
Cevap: Hz. Peygamber’in “Kapısı sana en yakın olandan” cevabı, komşuluk ilişkilerinde öncelik sırasını belirlemenin yanı sıra, en yakındaki komşuya daha fazla sorumluluk duyulması gerektiğini ifade eder. Yakın komşular, birbirlerinin yardımına ve desteğine daha hızlı ulaşabilirler. Bu cevap, toplumda dayanışmayı ve yardımlaşmayı artırmayı, komşuluk bağlarını güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda, komşular arasında samimiyet ve iyi ilişkiler kurmanın önemine işaret eder.
Soru : Aşağıda komşuluk hakkında atasözleri yer almaktadır. Bu atasözlerinin anlamlarını atasözleri ve deyimler sözlüklerinden araştırarak arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap:
Ev alma, komşu al: Ev alırken ya da bir yerde yaşamayı seçerken komşuların iyi olması önemlidir. İyi komşuluk, huzurlu bir yaşam için maddi olanaklardan daha değerlidir.
Gülme komşuna, gelir başına: Başkasının kötü durumuyla alay eden kişi, bir gün aynı duruma düşebilir. Bu nedenle başkalarının zor durumlarıyla dalga geçmekten kaçınılmalıdır.
Hayır dile komşuna, hayır gele başına: Komşularına iyi dileklerde bulunursan, sen de iyilik görürsün. İnsanlar çevrelerine nasıl davranırsa, benzer karşılık alır.
Komşu hakkı, Allah hakkı gibidir: Komşulara iyi davranmak ve haklarını gözetmek, Allah’ın rızasına ulaşmak için önemlidir. Komşuluk hakkı, dinî bir sorumluluk olarak görülür.
Kurt, komşusunu yemez: Doğada bile hayvanlar, birbirleriyle yakınlık kurdukları komşularına zarar vermez. İnsanlar da komşularına zarar vermekten kaçınmalıdır.
Komşuda pişer, bize de düşer: Komşular arasında yardımlaşma ve paylaşma önemlidir. İyi bir komşuluk ilişkisi, karşılıklı destek ve dayanışmayı beraberinde getirir.
Komşu komşunun külüne muhtaçtır: İnsanlar, en küçük ihtiyaçlarında bile komşularına ihtiyaç duyar. Komşuluk, yardımlaşma ve dayanışma gerektirir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları
Soru : Arkadaşınızda bulunmasını istediğiniz beş özelliği, verilen kelimelerden seçerek cümleleri tamamlayınız.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din Güzel Ahlaktır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din Güzel Ahlaktır Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilere 4. Sınıf Din Kültürü dersinde Din Güzel Ahlaktır Metni hakkında detaylı bilgi ve anlayış kazandırır. Bu metin, öğrencilerin din ve ahlak ilişkisini kavramalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 58-59 MEB Yayınları‘nda bulunan etkinlikler, 4. Sınıf Din Kültürü Din Güzel Ahlaktır Metni Etkinlik Cevapları aracılığıyla öğrencilerin bu konuyu derinlemesine öğrenmelerine olanak tanır. MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu materyaller, dini ve ahlaki bilgilerin pekiştirilmesini sağlar.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 58-59 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 58, 59 Cevapları, öğrencilere Din Güzel Ahlaktır konusunu anlamada rehberlik eder. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu sayfalardaki etkinliklerle öğrencilerin ahlaki değerleri ve dini bilgileri daha iyi kavramalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sunulan bu kaynaklar, çocukların dini ve ahlaki gelişimlerini destekler.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 58-59
Soru : “Kendin için istemediğin bir şeyi başkası için de isteme.” sözüyle anlatılmak istenen sizce nedir?
Cevap: Bu söz, başkalarına karşı saygılı ve vicdanlı olmamız gerektiğini anlatır. Eğer bir şeyin bize yapılmasını istemiyorsak, aynı davranışı başkalarına da yapmamalıyız. Bu anlayış, toplumsal barış ve huzurun temel taşlarından biridir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
Nisa Suresi, 135. Ayet: “Allah için şahitlik yaparak adaleti titizlikle ayakta tutan kimseler olun…” Ahlaki Değer: Adaletli olmak, doğruluk, tarafsız şahitlik yapmak.
Bakara Suresi, 153. Ayet: “Ey iman edenler! Sabrederek ve namaz kılarak Allah’tan yardım dileyin…” Ahlaki Değer: Sabırlı olmak, Allah’a yönelmek, ibadete önem vermek.
İsra Suresi, 24. Ayet: “Rabbim! Tıpkı beni küçükken koruyup yetiştirdikleri gibi sen de anne babama merhamet et.” Ahlaki Değer: Anne-babaya saygı, merhametli olmak, dua etmek.
Hud Suresi, 112. Ayet: “Öyle ise emrolunduğun gibi dosdoğru ol…” Ahlaki Değer: Dürüstlük, doğru yolda olmak, sadakat.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin 4. Sınıf Din Kültürü dersinde ilerlemelerini desteklemek amacıyla hazırlanan önemli materyallerdir. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yeni üniteye hazırlık yapmalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 57 MEB Yayınları‘nda yer alan etkinlikler, öğrencilere ünite içeriğini gözden geçirme fırsatı sunar ve bu süreçte MEB Yayınları‘nın sağladığı kaynaklar, bilgilerin pekiştirilmesine katkıda bulunur.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 57 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 57 Cevapları, öğrencilerin 3. Ünite konularına yönelik hazırlık yapmalarına yardımcı olurken, İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları bu süreçte rehberlik eder. 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sunulan bu materyaller, öğrencilerin dini bilgilerini organize etmelerini ve yeni üniteye etkin bir şekilde hazırlanmalarını sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 57 Cevapları
ÜNİTEMİZE HAZIRLANALIM
Soru : Niçin güzel ahlak sahibi olmalıyız? Cevabınızı arkadaşınızla paylaşınız.
Cevap: Güzel ahlak sahibi olmak, hem Allah’ın rızasını kazanmak hem de toplum içinde sevilen, saygı duyulan bir birey olmak için önemlidir. Güzel ahlak, insanların birbirine güven duymasını sağlar, ilişkileri güçlendirir ve huzurlu bir toplum oluşmasına katkıda bulunur. Ayrıca Peygamberimiz Hz. Muhammed de güzel ahlakı tamamlamak için gönderildiğini belirtmiştir.
Soru : Sevgimizi başkalarına hangi davranışlarla gösterebiliriz? Defterinize not ediniz.
Cevap:
Sevgimizi başkalarına şu davranışlarla gösterebiliriz:
Onlara iyi davranmak.
Yardımcı olmak.
Güzel sözler söylemek.
Hediye vermek.
Onları dinlemek ve anlamaya çalışmak.
Dertlerinde yanlarında olmak.
Empati yapmak ve saygı göstermek.
Soru : Öğretmenlerinizle ilişkilerinizde hangi ilkelere dikkat etmelisiniz? Sınıfta paylaşınız.
Cevap:
Öğretmenlerimizle ilişkilerimizde şu ilkelere dikkat etmeliyiz:
Saygılı ve nazik bir üslup kullanmalıyız.
Ders sırasında söz hakkı alarak konuşmalıyız.
Onların söylediklerini dikkatle dinlemeli ve talimatlarına uymalıyız.
Karşılaştığımızda selam vermeli ve hal hatır sormalıyız.
Sabırlı olmalı, konuşmalarını kesmemeliyiz.
Sorumluluklarımızı yerine getirerek onları zor durumda bırakmamalıyız.
Yardıma ihtiyaç duyduklarında destek olmalıyız.
Bu ilkeler, hem öğretmen-öğrenci ilişkilerini güzelleştirir hem de öğrenme ortamının daha verimli olmasını sağlar.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin 4. Sınıf Din Kültürü dersinde öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine yardımcı olacak önemli kaynaklar sunar. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, bu ünite kapsamında öğrenilen bilgilerin değerlendirilmesini sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54-55 MEB Yayınları‘nda bulunan etkinlikler, öğrencilere konu hakkında derinlemesine bilgi edinme fırsatı sunar ve MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu materyaller, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54-55 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 52, 53, 54, 55 Cevapları, öğrencilere ünitenin genel bir değerlendirmesini yapma imkanı tanır. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu süreçte öğrencilere gerekli rehberliği sağlar ve 4. Sınıf Din Kültürü dersinde öğrenilen bilgilerin günlük hayatta nasıl uygulanabileceğini öğretir.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54-55
A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
(Doğru) Bir Müslümanın, İslam inanç esaslarını şüphe duymadan kabul etmesi gereklidir.
(Yanlış) Ahirete iman, İslam’ın şartlarından biri değil, imanın şartlarından biridir.
(Doğru) İslam dininin temel kaynağı ve ilahi kitapların sonuncusu Kur’an-ı Kerim’dir.
(Yanlış) Kur’an-ı Kerim’de 114 sure bulunur, ayet sayısı ise 6236’dır.
(Doğru) Hac, imkânı olan Müslümanların yılın belli günlerinde Arafat’ta vakfe yaparak ve Kâbe’yi tavaf ederek yaptıkları ibadettir.
B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Yüce Allah’tan Hz. Muhammed’e (sav) indirilen bütün bilgi, mesaj ve hükümlerin doğruluğunu hiçbir şüphe duymadan kabul etmeye iman denir.
Allah’ın (cc) insanlara emrettiği ve insanların da Allah’a (cc) karşı yapmakla yükümlü oldukları tüm davranışlara ibadet denir.
Allah’ın (cc) bir ve tek olduğunu, O’ndan başka ilah olmadığını ve Hz. Muhammed’in (sav) Allah’ın (cc) Resulü olduğunu ifade eden kavrama kelime-i tevhid denir.
Kelime-i şehadet, “Ben şehadet ederim ki Allah’tan (cc) başka ilah yoktur. Yine şehadet ederim ki Hz. Muhammed (sav), Allah’ın (cc) kulu ve elçisidir.” anlamına gelir.
İlk peygamber Hz. Âdem’den son peygamber Hz. Muhammed’e (sav) kadar peygamberler aracılığıyla gönderilen ilahi dinler İslam kavramıyla ifade edilir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. “… Hiçbir ümmet yoktur ki aralarında bir uyarıcı gelip geçmiş olmasın.” (Fatır suresi, 24. ayet.)
Verilen ayet, aşağıdaki İslam inanç esaslarından hangisiyle ilişkilidir?
A) Peygamberlere iman
B) Meleklere iman
C) Kitaplara iman
D) Ahirete iman
Cevap: A) Peygamberlere iman Fatır suresi, 24. ayet, her ümmete bir peygamber gönderildiğini ifade eder. Bu durum, peygamberlere iman ile ilişkilidir.
2. Hayatı da ölümü de yaratan Allah’tır (cc). Canlı olan her şey dünyaya gelmekte, yaşamakta ve ölmektedir. Sonbahar geldiğinde ağaçların yaprakları sararıp dökülmeye başlar; ilkbaharla birlikte ağaçlar yeşerir, çiçeklenip meyve verir. İnsanlar da böyledir. Her insan bir gün ölecektir. Ancak ölüm bir son değil, yeni ve farklı bir hayatın başlangıcıdır.
Verilen paragraf aşağıdaki imanın şartlarından hangisine örnek olarak verilebilir?
A) Kitaplara iman
B) Peygamberlere iman
C) Meleklere iman D) Ahirete iman
Cevap: D) Ahirete iman Paragraf, ölümün bir son olmadığını, yeni bir hayatın başlangıcı olduğunu vurguladığı için ahirete iman ile ilişkilidir.
3. I. Namaz kılmak II. Hacca gitmek III. Ahirete inanmak IV. Oruç tutmak
Yukarıdaki ifadeler İslam’ın şartlarına göre sınıflandırıldığında hangisi dışarıda kalır?
A) I.
B) II. C) III.
D) IV.
Cevap: C) III. Ahirete inanmak Ahirete inanmak, İslam’ın şartlarından değil, imanın şartlarından biridir. Diğerleri (namaz, hac ve oruç) İslam’ın şartlarındandır.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
4. • Kur’an-ı Kerim’de yer alan her cümleye – – – – denir. • Kur’an-ı Kerim’in yirmi sayfadan oluşan her bölümüne – – – – denir. • Kur’an-ı Kerim’in, her biri diğerinden besmele ile ayrılmış farklı uzunluklardaki bölümlerine – – – – denir.
Verilen cümlelerde noktalı yerlere sırasıyla aşağıdaki kavramlardan hangileri getirilmelidir?
A) cüz – ayet – sure
B) ayet – sure – cüz
C) sure – cüz – ayet D) ayet – cüz – sure
Cevap: D) ayet – cüz – sure
Kur’an-ı Kerim’de yer alan her cümleye ayet denir.
Kur’an-ı Kerim’in yirmi sayfadan oluşan her bölümüne cüz denir.
Kur’an-ı Kerim’in, her biri diğerinden besmele ile ayrılmış farklı uzunluktaki bölümlerine sure denir.
5. Âmentü billâhi ……………………………………….………….(I) Ve rusülihî Velyevmilâḫiri …………………………….………….(II) ḫayrihî ve şerrihî minallâhi Teâlâ Velba‘sü ba‘delmevti haḳḳun ………………………………….. ……………………………….……….(III) Ve eşhedü enne Muḥammeden abdühû ve rasûlüh
Verilen tabloda numaralı yerlere sırasıyla aşağıdaki ifadelerden hangileri getirilmelidir?
A) Eşhedü ellâ ilâhe illallâh Ve bilḳaderi Ve melâiketihî Ve kütübihî
B) Ve melâiketihî Ve kütübihî Eşhedü ellâ ilâhe illallâh Ve bilḳaderi C) Ve melâiketihî Ve kütübihî Ve bilḳaderi Eşhedü ellâ ilâhe illallâh
D) Ve bilḳaderi Ve melâiketihî Ve kütübihî Eşhedü enlâ ilâhe illallah
Cevap: Doğru cevap: C)
I: Ve melâiketihî II: Ve kütübihî III: Ve bilḳaderi
Tam ifade şu şekildedir: Âmentü billâhi ve melâiketihî ve kütübihî ve rusülihî velyevmilâhirî ve bilḳaderi ḫayrihî ve şerrihî minallâhi teâlâ velba‘sü ba‘delmevti ḥaḳḳun. Ve eşhedü ennâ Muhammeden abdühû ve rasûlüh.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları
D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : İslam’ın ve imanın şartlarını yazınız.
Cevap:
İslam’ın Şartları:
Kelime-i Şehadet getirmek.
Namaz kılmak.
Oruç tutmak.
Zekat vermek.
Hacca gitmek.
İmanın Şartları:
Allah’a iman.
Meleklere iman.
Kitaplara iman.
Peygamberlere iman.
Ahiret gününe iman.
Kadere, hayır ve şerrin Allah’tan olduğuna iman.
Soru : Ahirete inanmanın insanın hayatına etkisi nelerdir? Yorumlayınız.
Cevap: Ahirete inanmak, insanın hayatına sorumluluk bilinci kazandırır. İnsan, yaptığı her davranışın Allah tarafından görüldüğünü ve ahirette hesap vereceğini bildiği için daha dikkatli yaşar. Kötü davranışlardan sakınır ve iyi işler yapmaya çalışır. Ayrıca ahirete inanmak, hayatın sadece dünyayla sınırlı olmadığını, ölümden sonra sonsuz bir hayat olduğunu düşündürerek insana umut verir. Zorluklar karşısında sabırlı olmayı öğretir ve yaşamını daha anlamlı kılar.
Soru : Kur’an-ı Kerim’in iç düzenini, okuma kolaylığı açısından değerlendiriniz.
Cevap: Kur’an-ı Kerim, okuma ve anlamayı kolaylaştıracak bir düzene sahiptir. 114 sureye ve surelerin içinde yer alan ayetlere bölünmüştür. Ayrıca 30 cüz şeklinde ayrılması, bölümler halinde okunmasını sağlar. Ayetlerin kısa ve öz olması, anlamını kavramayı kolaylaştırır. Kur’an’ın bu düzeni, okuyucunun hayatın farklı zamanlarında ona kolayca başvurmasını ve mesajlarını anlamasını sağlar.
Soru : Amentü duasında geçen İslam inanç esasları nelerdir? Yazınız.
Cevap:
Amentü duasında yer alan İslam inanç esasları şunlardır:
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü KitabıKur’an-ı Kerim Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilere Kur’an-ı Kerim‘in önemini ve içeriğini anlamada yardımcı olan kapsamlı bir kaynaktır. Bu kitap, 4. Sınıf Din Kültürü dersinde Kur’an-ı Kerim Metni üzerine çeşitli etkinlikler sunar. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46, 47, 48, 49, 50‘de yer alan etkinlik cevapları, öğrencilere Kur’an’ın temel mesajlarını ve öğretilerini öğrenme fırsatı sunar. MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kitap, çocuklara hem dini bilgileri hem de ahlaki değerleri öğretmeyi hedefler.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere Kur’an’ın anlamını ve uygulama alanlarını öğretir. Bu metinler ve etkinlikler, öğrencilerin Sayfa 46, 47, 48, 49, 50‘de yer alan konular hakkında derinlemesine bilgi edinmelerine yardımcı olur. MEB Yayınları‘nın sunduğu bu materyaller, öğrencilerin Kur’an-ı Kerim’e olan ilgilerini artırırken, dini bilgilerini pekiştirmelerine olanak sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51
Soru : Kur’an-ı Kerim hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Kur’an-ı Kerim, İslam dininin kutsal kitabıdır. Hz. Muhammed’e 23 yıl boyunca Cebrail aracılığıyla indirilmiştir. 114 sureden oluşur ve ilk suresi Fatiha, son suresi ise Nas suresidir. Kur’an, insanlara doğru yolu göstermek, iyilikleri öğretmek ve kötülüklerden sakındırmak için gönderilmiştir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları
Bizler de bu emre boyun eğerek mükemmel bir geometrik plan ve matematiksel oranla hareket ederiz. Önce altıgen şeklindeki bal mumu hücrelerinden oluşan mimarlık harikası peteği meydana getiririz. Sonra türlü türlü çiçeklerden yorucu çabalar sonucu elde ettiğimiz bitki öz sularını kendi gövdemizde binbir beceriyle bala dönüştürürüz. Sonra bu balı peteğin her odacığına özenle doldururuz. Bu işi diğer arı kardeşlerimizle iş bölümüyle ve hiç hata yapmadan var gücümüzle çalışarak yaparız. Rabb’imiz bize öğrettiğinden beri lezzetli mi lezzetli, aynı zamanda da şifa kaynağı olan balı yapmak için gece gündüz çalışıp didiniyoruz. Dünyanın sonuna kadar da hiç durmadan çalışacağız. …
Osman Özbağçe – Kitabımı Öğreniyorum (Kısaltılmıştır.)
Soru : Bu surenin adı nedir? Araştırınız.
Cevap: Bu sure Nahl Suresi olarak adlandırılır. Nahl, Arapça’da “arı” anlamına gelir ve surede arıların yaratılışı ve bal yapma görevleri hikmetle anlatılır.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
Kur’an-ı Kerim
Zekât Vermek
Peygamberlere
İman
Meleklere İman
Kelimeişehadet
Getirmek
Allah’a (cc) İman
Oruç Tutmak
Ayet
Sure
Hacca Gitmek
Ahirete İman
Namaz Kılmak
Kader ve Kazaya
İman
Kelimeitevhit
Cüz
Kitaplara İman
Soru : Verilen soruları tablodaki kutucuklarda yer alan ifadeleri dikkate alarak cevaplandırınız. Bu kutucuklardaki numaraları uygun yerlere yazınız..
1. İslam inanç esaslarının yer aldığı kutucuklar hangileridir?
Cevap:
İslam inanç esaslarının yer aldığı kutucuklar şunlardır:
Allah’a (cc) İman
Meleklere İman
Kitaplara İman
Peygamberlere İman
Ahirete İman
Kader ve Kazaya İman
2. İbadet ile ilgili olan ifadeler nelerdir?
Cevap:
İbadet ile ilgili ifadeler şunlardır:
Namaz Kılmak
Oruç Tutmak
Zekât Vermek
Hacca Gitmek
Kelime-i Şehadet Getirmek
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları
3. 2 ve 6 numaralı kutucuklardaki ifadeler arasındaki ilişkiyi kısaca açıklayınız.
Cevap: 2 numaralı kutucukta ibadetler yer alırken, 6 numaralı kutucukta iman esasları bulunmaktadır. İbadetler, iman esaslarına uygun bir yaşam sürmek ve Allah’a bağlılığımızı göstermek için yapılan eylemlerdir. Yani ibadetler, imanın bir göstergesidir.
4. Kur’an-ı Kerim’in iç düzeniyle ilişkili olan ifadeler hangileridir?
Cevap:
Kur’an-ı Kerim’in iç düzeniyle ilgili ifadeler şunlardır:
Ayet
Sure
Cüz
Soru : Amentü duasını daha önce duydunuz mu?
Cevap: Evet, Amentü duasını daha önce duydum. Bu dua, İslam inancının temel esaslarını özetleyen bir metindir. Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kadere; hayır ve şerrin Allah’tan olduğuna iman etmeyi ifade eder. Ayrıca Kelime-i Şehadet’i de içerir. Müslümanlar için çok önemli bir inanç açıklamasıdır.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabıİslam’ın Şartları Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin İslam’ın Şartları gibi temel konuları öğrenmelerine yardımcı olmak amacıyla düzenlenmiştir. 4. Sınıf Din Kültürü dersinde, çocuklar İslam’ın temel esaslarını öğrenirken, aynı zamanda günlük hayatta bu esasları nasıl uygulayacaklarını keşfederler. Özellikle MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kitapta yer alan sorular ve etkinlikler, öğrencilerin dini bilgilerini pekiştirmelerine olanak tanır. Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45 arasında bulunan etkinlik cevapları, öğrencilere İslam’ın şartlarını daha iyi anlamaları için rehberlik eder.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı‘nda yer alan İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları, çocukların bu temel konuları doğru bir şekilde kavramalarını amaçlar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45 arasında yer alan sorulara verilen yanıtlar, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal sorumluluklarını anlamalarına katkı sağlar. Özellikle MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu etkinlik cevapları, çocukların din bilgilerini derinlemesine öğrenmelerini sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabıİslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin dini bilgilerini derinleştirmeye yardımcı olacak bir rehber niteliği taşır. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları, İslam’ın temel inanç prensiplerini anlamaya yönelik sorular içerir. Bu etkinlikler, çocukların Allah’a, meleklere, kitaplara, peygamberlere ve ahirete olan inançlarını pekiştirir. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 Cevapları ise bu temel inanç esaslarını açıklamak ve kavratmak için özel olarak hazırlanmıştır.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, çocukların yaş seviyelerine uygun olarak hazırlanan konularla, dini bilgileri kolayca öğrenmelerini sağlar. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40 MEB Yayınları bölümlerinde, inanç esaslarıyla ilgili önemli bilgiler ve etkinlikler yer alır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların sadece teorik bilgiyi değil, aynı zamanda pratik yaşamda dini nasıl uygulayacaklarını öğrenmelerine yardımcı olur.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40
Cevap: İmanın şartları denilince, Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe ve kadere inanmak aklıma geliyor. Bunlar, bir Müslümanın inanması gereken temel esaslardır.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
— Çiçekler onları sevdiğimizi anlarlar mı?
— Anlamaz mı yavrum, Allah’ın yarattığı her şey sevgiden anlar. Bak hayvanlar bile kendilerini sevene daha çok bağlanır. Babaannem, bir defa ekmek veren eli unutmazlar, derdi. Çiçekler de öyledir, her canlı öyledir.
— Allah çiçekleri sevdiği için mi hepsi rengârenk ve güzel kokuyor? Allah sevdiği için mi çiçekler bu kadar güzel?
— Tabii yavrum. Allah güzel olduğu için yarattıkları da güzel. Hepsinde ayrı bir güzellik, hikmet var.
— Ben de bu menekşe kadar güzel olmak isterdim.
— Sen ondan da güzelsin yavrum. Sen insansın. İnsan, Allah’ın yarattığı en güzel varlıktır. Allah’ın en çok sevdiği varlıktır.
— Ama benim bu kadar güzel bir rengim yok ki.
— Senin de kırmızı kırmızı yanakların var ya güzel kızım.
— … Rabia Gülcan
Beni ve Her Şeyi Yaratan Allah (Kısaltılmıştır.)
Soru : Bu hikâyeden yola çıkarak Allah’a (cc) iman etmekle sevgi arasındaki ilişkiyi yorumlayınız.
Cevap: Allah’a iman etmek, O’nun yarattığı her şeyi sevmeyi de beraberinde getirir. Allah’ın yarattığı güzellikleri görmek ve onlara sevgiyle yaklaşmak, Allah’a olan imanımızın bir göstergesidir. Çiçekler, hayvanlar ve insanlar Allah’ın sevgisiyle yaratılmıştır. Bu yüzden sevgi, iman eden bir insanın hayatında önemli bir yer tutar. Sevgi, Allah’a olan inancı derinleştirir ve O’nun yarattığı her şeye karşı saygı ve şefkat duymayı sağlar.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları
Soru : Aşağıdaki karekoddan İmanın Şartları ilahisini dinleyiniz ve ilahinin sözlerini
noktalı yerlere yazınız.
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin dini ve ahlaki değerleri öğrenmesine yardımcı olacak etkinlikler içerir. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite konularını kavramasına ve sorulara doğru yanıtlar vermesine yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 33 Cevapları, öğrencilerin bu süreçteki bilgilerini pekiştirmeleri için rehber niteliğindedir.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü ders kitabında, MEB tarafından hazırlanan içerikler, çocukların manevi gelişimlerine katkıda bulunur. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları, üniteye hazırlık yaparken öğrencilerin etkinliklerde kendilerini sınamalarını sağlar. Bu etkinlikler sayesinde, öğrenciler hem derslerini daha iyi anlar hem de günlük hayatlarına bu bilgileri yansıtarak daha bilinçli bireyler haline gelirler.
Cevap: İman, sözlük anlamı olarak “güvenmek, inanmak ve bağlanmak” demektir. Dini terim olarak ise Allah’a, O’nun peygamberlerine, kitaplarına, meleklerine, ahiret gününe ve kadere inanmayı ifade eder.
Soru : İslam dininde yer alan ibadetleri, çevrenizdeki kişilere sorarak aldığınız cevapları sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Madde Madde Çevremdeki kişilerin verdiği cevaplar:
Namaz kılmak
Oruç tutmak
Zekat vermek
Hacca gitmek
Kurban kesmek
Sadaka vermek
Dua etmek
Soru : https://kuran.diyanet.gov.tr/mushaf sitesini inceleyerek Kur’an-ı Kerim hakkında edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.
Cevap: Kur’an-ı Kerim, İslam dininin kutsal kitabıdır. 114 sure ve 6.236 ayetten oluşur. İlk suresi Fatiha, son suresi Nas suresidir. Peygamberimiz Hz. Muhammed’e 23 yıl boyunca Cebrail aracılığıyla indirilmiştir. Kur’an, insanlara doğru yolu göstermek ve onları iyiliğe davet etmek için gönderilmiştir.
“Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kadere; hayrın ve şerrin Allah’tan olduğuna iman ettim. Ölümden sonra dirilmeye inandım. Şehadet ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur ve Muhammed onun kulu ve peygamberidir.”
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik CevaplarıSayfa 28, 29, 30, 31
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları içerisinde yer alan 4. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları, öğrencilerin din kültürü konularındaki bilgilerini değerlendirme fırsatı sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 28, 29, 30, 31 Cevapları‘nda dua ve ibadetlerle ilgili sorular yer alırken, öğrencilere İslam’ın temel ilkelerini anlamaları için rehberlik eder. Bu etkinliklerde, Allah’a şükretmek, dua etmek ve ibadetlerin hayatımızdaki yerini kavramak gibi önemli konular işlenmiştir.
“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları”
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları kısmında, öğrencilerin ders boyunca öğrendiklerini tekrar etmeleri ve uygulamaları istenmiştir. Bu etkinlikler, sadece teorik bilgiyi değil, aynı zamanda dini değerlerin pratiğe dökülmesini de teşvik eder. Bu bölüm, öğrencilerin manevi gelişimlerine katkıda bulunarak, onların dua ve ibadetlerle daha yakından ilgilenmelerine yardımcı olur.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 28-29-30-31
1. ÜNİTE SONU DEĞERLENDİRME
Soru : Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
(Doğru) “Sübhanallah” diyerek Allah’ın (cc) bütün eksikliklerden uzak olduğunu kabul ederiz.
(Doğru) Haram, Allah’ın (cc) yapılmasını kesin olarak yasakladığı söz ve davranışlardır.
(Yanlış)Maşallah, “Allah (cc) sizi her türlü kaza ve beladan korusun.” anlamına gelen bir duadır. (Maşallah, “Allah’ın izniyle” anlamındadır ve bir güzelliği veya başarıyı övmek için kullanılır.)
(Doğru) Bir yakınımız yolculuğa çıkarken ona “Allah’a (cc) emanet ol.” diyerek dua ederiz.
B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Teşrik tekbiri, Kurban Bayramı’nda farz namazların ardından okunur.
Yüce Allah’ın yapılmasına veya yenilip içilmesine izin verdiği şeylere helal denir.
Bir işin güzel bir şekilde sonuçlanmasını istediğimizde inşallah deriz.
Hz. Peygamber’in ismi anılınca sallallahü aleyhi vesellem ifadesiyle ona selam göndeririz.
Hasta bir arkadaşımızı ziyaret ettiğimizde Allah şifa versin diyerek ona dua ederiz.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. Öğretmen, öğrencilere “Günlük dilde kullandığınız selamlaşma ifadeleri hangileridir?” diye sormuştur.
Esra: Hayırlı sabahlar
Halit: Estağfirullah
Fatma: Selamünaleyküm
Mehmet: İyi günler
Buna göre hangi öğrencinin verdiği cevap yanlıştır?
Cevap : B) Halit
“Estağfirullah” bir selamlaşma ifadesi değildir; günahların bağışlanmasını dilemek için kullanılan bir ifadedir.
2. Verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
I. Alışveriş yaptığımız bakkala “Allah zihin açıklığı versin.” diyerek ona dua ederiz.
II. Bir kişiden iyilik gördüğümüzde hoşnutluğumuzu ifade etmek için “Allah razı olsun.” deriz.
III. Uyumaya giden birine “Allah rahatlık versin.” diyerek dua ederiz.
IV. Bir işle meşgul olan birine “Allah’a şükürler olsun.” dersek güzel bir dilekte bulunuruz.
Cevap : C) II. ve III.
“Allah razı olsun” iyilik karşısında kullanılır, “Allah rahatlık versin” ise uyumaya giden birine yapılacak güzel bir duadır.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları
3. • Allah’ın (cc) tüm varlıklardan üstün olduğunu ifade etmeye – – – – denir.
• Müslümanlar, Hz. Muhammed’e (sav) olan sevgilerini ve saygılarını göstermek için – – – – duasını okurlar.
Verilen cümlelerde noktalı yerlere sırasıyla aşağıdaki ifadelerden hangileri gelmelidir?
A) tekbir-salavat
B) hamt-şükür
C) helal-haram
D) selam-besmele
Cevap: A) tekbir-salavat
Verilen cümlelerde noktalı yerlere sırasıyla “tekbir” ve “salavat” gelmelidir.
Allah’ın (cc) tüm varlıklardan üstün olduğunu ifade etmeye tekbir denir.
Müslümanlar, Hz. Muhammed’e (sav) olan sevgilerini ve saygılarını göstermek için salavat duasını okurlar.
4. Günlük hayatta bir işe başlarken Allah’ın (cc) adını anmak, O’na olan inancın ve bağlılığın samimi bir ifadesidir. Bu nedenle evden çıkarken, yemeğe başlarken, elbisemizi giyerken, abdest alırken ve ders çalışırken – – – – deriz.
Verilen paragrafta noktalı yere aşağıdaki ifadelerden hangisi gelmelidir?
A) Estağfirullah
B) Sübhanallah
C) Sallallahü aleyhi vesellem
D) Bismillâhirraḥmânirraḥîm
Cevap: D) Bismillâhirraḥmânirraḥîm
Verilen paragrafta günlük hayatta bir işe başlarken Allah’ın adını anmak gerektiği ifade edildiği için noktalı yere “Bismillâhirraḥmânirraḥîm” gelmelidir.
5. I. Namazlarda başlangıç tekbirinden sonra okunur.
II. Hz. Peygamber’e ve ailesine dua içerir.
III. Cenaze namazlarında okunur.
A) Yalnız I.
B) I. ve II.
C) I. ve III.
D) II. ve III.
Cevap: C) I. ve III.
Sübhaneke duası hakkında doğru bilgiler şunlardır:
I. Namazlarda başlangıç tekbirinden sonra okunur. (Doğru, namazın başında Sübhaneke duası okunur.)
III. Cenaze namazlarında okunur. (Doğru, cenaze namazında da Sübhaneke duası okunur.)
II. Hz. Peygamber’e ve ailesine dua içerir. (Yanlış, bu ifade genellikle Salavat için geçerlidir; Sübhaneke duası, Allah’ın eksikliklerden uzak olduğunu ifade eder.)
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları
D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru : Selamlaşmak insan ilişkilerine nasıl katkıda bulunur? Yorumlayınız.
Kısa Cevap:
Selamlaşmak, insanlar arasındaki bağı güçlendirir, dostluk ve saygıyı artırır. Karşılıklı selam vermek, güven ve samimiyetin oluşmasına yardımcı olur.
Uzun Cevap:
Selamlaşmak, insanlar arasında sıcak bir bağ kurarak ilişkileri olumlu yönde etkiler. Selamlaşma, dostluk ve kardeşlik duygularını pekiştirir, toplumda birlik ve beraberlik oluşturur. Selam veren kişi karşısındaki insana saygı gösterdiğini ifade ederken, selam almak da aynı şekilde karşılıklı saygı ve hoşgörüyü artırır. Böylece, toplum içinde güven ortamı oluşturulur ve insanlar arasında olumlu bir iletişim kanalı açılır.
Soru : Sevap ve günah olan davranışlara ikişer tane örnek veriniz.
Kısa Cevap:
Sevap olan davranışlar: Fakire yardım etmek, büyüklere saygı göstermek.
Günah olan davranışlar: Yalan söylemek, insanlara zarar vermek.
Uzun Cevap:
Sevap olan davranışlara örnek olarak, bir fakire yardım etmek, insanlara karşı güler yüzlü ve nazik olmak gösterilebilir. Bu tür davranışlar hem Allah’ın hoşnutluğunu kazanmayı sağlar hem de topluma faydalı olmayı amaçlar. Günah olan davranışlar ise yalan söylemek ve insanlara haksızlık yapmak gibi olumsuz tutumlardır. Bu davranışlar hem Allah’ın rızasını kaybetmeye sebep olur hem de insanlara zarar verir, toplumsal düzeni bozar.
Soru : . Allah’a (cc) şükrümüzü belirtmek için hangi ifadeleri kullanırız? Yazınız.
Kısa Cevap:
Allah’a şükrümüzü belirtmek için “Elhamdülillah”, “Şükürler olsun” gibi ifadeler kullanırız.
Uzun Cevap:
Allah’a olan şükrümüzü dile getirirken “Elhamdülillah” ifadesi, bütün övgülerin Allah’a ait olduğunu ve O’na şükrettiğimizi ifade eder. “Şükürler olsun” demek ise Allah’ın bize verdiği nimetlerden dolayı memnuniyetimizi ve minnettarlığımızı dile getirmenin bir yoludur. Bu ifadeler, hem sözlü olarak hem de kalben Allah’a olan bağlılığımızı ve şükrümüzü ifade etmenin önemli yollarındandır.
Soru : “Allah bereket versin.” ve “Hayırlı işler.” ifadeleri hangi durumlarda kullanılır? Yazınız.
Kısa Cevap:
“Allah bereket versin.” genellikle bir işin ya da kazancın bereketli olmasını dilerken kullanılır. “Hayırlı işler.” iş yapan birine iyi dileklerde bulunmak amacıyla söylenir.
Uzun Cevap:
“Allah bereket versin.” ifadesi, bir kişinin bir işi bitirdikten ya da kazanç sağladıktan sonra o işin bereketli ve faydalı olması dileğiyle kullanılır. Özellikle ticaretle uğraşan kişilere bu dua edilerek işlerinin daha bereketli olması temenni edilir. “Hayırlı işler.” ifadesi ise, genellikle çalışmakta olan kişilere veya yeni bir işe başlayanlara iyi dileklerde bulunmak amacıyla söylenir. Bu ifadeler, toplumsal dayanışmayı ve insanlar arasındaki iyi niyetin yansımasını sağlar.