4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 49-50-51-52-53-54-55-56-57-58

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Bir Kahramanlık Destanı : Milli Mücadele Metni Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bir Kahramanlık Destanı : Milli Mücadele Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54-55-56-57-58


Soru : Vatanımızı ve özgürlüğümüzü borçlu olduğumuz kahramanlar hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Vatanımızı ve özgürlüğümüzü borçlu olduğumuz kahramanlar sayesinde bugün vatanımızda özgürce yaşamamızı sağlamaktadır.

Kahramanlar bizim milli değerlerimizin olduğu karşılıksız bir fedakarlığın vatanperverlik ve millet sevgisi olan milli insanlardır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevabı,


Soru : Mustafa Kemal’in yerinde siz olsaydınız millî bilinci uyandırmak amacıyla neler yapardınız?


Cevap :

Mustafa Kemal’in yerinde ben olsaydım milli bilinci canlandırma kazandırmak amacıyla Mustafa Kemal Atatürk’ün izlediği aynı yolları isterdim.

Çünkü Mustafa Kemal Atatürk milli bilinç uyandırarak Türk insanına Türk halkı olduğunu bilincine oluşturmayı başarmıştır. Osmanlı döneminde bir millet duygusu ulaşamadığı için birlik ve beraberlik ulaşamamıştır. Fakat Mustafa Kemal Atatürk Türk milletine milli bilinci oluşturmayı başarmıştır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevabı,


“Kâzım Karabekir Paşa, anne babaları Erzurum ve Erzincan bölgelerinde öldürülen iki bin kadar yetim Türk çocuğunu evlat edinmişti. Bunlar, 4-14 yaş arasında çocuklardı. Kâzım Karabekir, çocukları özellikle birer sanat ve meslek sahibi olacak şekilde yetiştiriyordu. Bunlardan bazıları gayet iyi marangozluk öğrenmişti. Güzel resim çizmeyi, çocukça fakat sanatkârca oymalar yapmayı biliyorlardı. Kâzım Paşa, ceza usulünü kaldırmıştı. Bununla birlikte çocukların kişiliklerinin serbestçe gelişmesini önlemeyecek bir disiplin kurmuştu. Kötü hareketi görülen çocuğu karşısına alıp onunla tek başına konuşurdu. “Paşa Baba”nın bir kenara çekip öğüt verdiği çocuğun bir daha kötü bir şey yaptığı olmazdı. Çocuklarda en çok göze çarpan şey dürüstlük, doğru sözlülüktü. Bu özellikleri öğütlerle değil içinde yaşadıkları çevreden, havadan almaktaydılar.” (2)


Soru : Yukarıdaki metinden hareketle Kâzım Karabekir’in kişilik özellikleri hakkında hangi çıkarımlarda bulunabilirsiniz?


Cevap :

Metin’le ismi geçen Kazım Karabekir Paşa kişilik özelliği olarak çocukları seven çocuklara önem veren çocukların başarısı için elinden geleni yapan Türkiye Cumhuriyeti’nin şerefli ve başarılı ve komutanıdır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevabı,


Soru : Tayyar Rahmiye Hanım’a bir dörtlük ile seslenmek isteseydiniz ona neler söylerdiniz? Söylemek istediklerinizi yandaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Tayyar Rahmi’e Hanım

  • Sen bizim geleceğimiz özgürlüğümüz
  • Vatanımızı bağımsızlığımızı kazandıran kadın
  • Senin gibi büyük kahramanlar Analar
  • Cennetin başucunda olsun

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevabı,


1885’te doğan Ali Saip Bey Harp Okulunu bitirdi. 1919 yılında Urfa Jandarma Komutanlığına getirildi. İşgalden sonra şehrin ileri gelenleri ile bir millî teşkilat kurarak Fransızların Urfa’dan atılmasında önemli rol oynadı. Bu katkılarından dolayı Atatürk tarafından kendisine “Ursavaş” soyadı verildi. Ali Saip Ursavaş 1939’da Adana’da vefat etti. Ali Saip Bey, Fransızlarla girdiği bir çarpışmanın ardından savaş alanını gezerken şu duygulu sözleri söylemiştir: “Şimdi toprağa serilip kalmış bu bahtsız Fransız delikanlıları ne arıyorlardı burada? Niye geldiler, burada ne işleri vardı? Urfa nere, Paris nere? Neden gelip yaşamlarını burada bıraktı bu genç insanlar. Türk yurdunu ele geçirmek, Türk istiklalini yok etmek için buraya gönderilen bu bahtsızları oymakların ve çevre köylerin savaşçıları öldürmedi. Hayır, onları buraya gönderenler öldürdü.” (2)


Soru : Yukarıdaki sözlerinden yola çıkarak Ali Saip Bey’in kişilik özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Ali Saip Bey’in sözlerinden yola çıkarak kişilik özellikleri hakkında şu şekilde bilgiler elde edebiliriz O teşkilatçı Vatansever ve de başarılı bir komutandır


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevabı,


Şahin Bey kendisinden Antep yolunu açmasını isteyen Fransız Komutanlığına şu mektubu yazmıştır: “Kirli ayaklarınızın bastığı şu toprakların her zerresinde Türk kanı vardır. Her bucağında bir atanın mezarı vardır. Eski zamanlardan beri Türkler bu topraklarda yaşamaktadır. Türk bu topraklara, bu topraklar da Türk’e ısındı, kaynadı. Sadece siz değil bütün dünya bir araya gelse bizi bu topraklardan ayıramaz. Sonra sen, Türk esir yaşamaz, diye duymadın mı? Namus ve hürriyeti için ölüme atılmak bize, ağustos ayı sıcağında soğuk su içmekten daha tatlı gelir. Sizler canı kıymetli insanlarsınız. Bize çatmayınız. Bir gün evvel topraklarımızdan savuşup gidiniz. Yoksa kıyarız canınıza.” (2)


Soru : Mektubunda yazdıklarına bakarak Şahin Bey’in kişilik özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Mektubunda yazdıklarına baktığımızda Şahin Bey’in kişilik özellikleri şu şekilde oluşmaktadır.

Şahinbey Vatansever birisidir başarılı bir komutandır milliyetçidir Vatanını milletini sever özgürlüğüne düşkündür ve de kahraman bir karaktere sahiptir Lider özelliği vardır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevabı,


Soru : Millî mücadelenin ülkemiz ve milletimiz için önemi hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Milli Mücadele ülkemiz ve milletimiz için bir varoluş Hikayesi 4 milli mücadele ile birlikte yok olmak üzere olan bir millet yüzyıllardır kayıplar veren bir millet devleti yıkılmak üzere olan özgür son Türk yurduna koruyarak tek başına büyük devletlere karşı gelerek kahraman bir şekilde mücadele ederek yeni Devleti’nin kurmuş millet olma bilincini oluşturmuş uyuyan türkü yeniden uyandırmıştır


Soru : Büyük Taarruz’u gösteren aşağıdaki resim Anıtkabir’deki Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesinden alınmıştır. Resmi inceleyiniz ve altta verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Dumanların arasında koşan askerlerin ortak amacı nedir?


Cevap : Dumanların arasında koşan askerlerin ortak amacı vatanı düşman işgalinden temizlemektir.


2. Askerin elinde bulunan Türk bayrağı hangi değerleri simgelemektedir?


Cevap :
Askerin elindeki Türk bayrağı devletimizin bağımsızlığına milletimizin özgürlüğünü simgelemektedir. Ayrıca Türk bayrağı kırmızı rengini şehidimizin kanından Hilal İslam’ı Yıldız ise Hz Muhammed’i ve de özgürlüğü simgelemektedir


3. Mustafa Kemal’in en üstte çizilmesinin nedenleri neler olabilir?


Cevap :
Mustafa Kemal’in en üstte çizilmesinin sebebi onun milli mücadelenin lideri büyük taarruz’un başkomutanı Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu son yüzyılın gelmiş geçmiş en iyi lideri olmasından kaynaklanmaktadır.


4. Resimdeki kişilerden hangisiyle konuşmak ve ona neler söylemek isterdiniz?


Cevap :
Resimdeki kişilerden askerlerle görüşmek isterdim. Askerlere vatan için canlarını verdiler. Bu sayede bugünlere geldiğimizi onların toprağa düşerken geride kalan milletin onlardan razı olduğunu onlara bir minnet borcumuz olduğunu söylemek isterdim.


5. Sizden resme bir ad vermeniz istenseydi hangi adı verirdiniz?


Cevap :
Bu resme isim vermek istenseydi. Ben Bu resme isim olarak Bir Millet Uyanıyor ismini verirdim.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 73-74-75-76

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Hava Durumu Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Hava Durumu Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 73-74-75-76


Soru : Televizyonlarda yayımlanan hava durumu haberlerini izliyor musunuz? Neden?


Cevap :

Televizyonlarda yayınlanan hava durumlarını haberlerini izlemekteyim.

Türkiye genelinde Dünyadaki hava durumlarını ve şehrinle ilgili hava durumlarını almaktayım. Bu sayede bir gün sonra okula giderken nasıl giyinmem gerektiğini Yanıma şemsiye alıp almamam gerektiğini öğrenebiliyorum.


Soru : Aşağıdaki diyagramda bir yerin hava durumunda iki gün boyunca yaşanan değişiklikler sembollerle anlatılmıştır. Şekli inceleyiniz ve sembollerin sıralanışından hareketle söz konusu yerin hava durumu hakkında bilgi veriniz. Daha sonra siz de yaşadığınız yerin son iki günlük hava durumunu benzer bir diyagram çizerek anlatınız.


Cevap :

Bir gün sabah Güneşli öğlen saatlerinde parçalı bulutlu ikindi saatlerinde hava kapalı akşam yağmurlu, İki gün sabah hava kapalı Öğle üzeri kar yağışlı öyle den sonra ikindi saatlerinde rüzgarlı akşam soğuk


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevabı


Soru : Yandaki tabloda belli başlı hava olayları yazılı olarak ifade edilmiştir. Bu hava olaylarından her birinin karşısındaki boşluğa, o hava olayıyla ilgili kendi sembolünüzü çiziniz. Daha sonra bir hafta boyunca yaşadığınız yerde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyiniz. Ayrıca balkonunuza ya da pencerenizin önüne bir termometre koyarak sabahları okula gitmeden mevcut sıcaklık değerini ölçünüz. Gözlemlediğiniz hava olaylarına ait sembolleri aşağıdaki tablo üzerine çiziniz. Ölçümleriniz sonucunda elde ettiğiniz günlük sıcaklık değerlerini de yine aynı tabloya yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 73-74-75-76”

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevabı


Soru : Sizce Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğünün verdiği bilgiler başka hangi amaçlarla kullanılabilir?


Cevap :

Devlet Meteoroloji işlerinin verdiği bilgiler bizim hayatımızda birçok amaçla kullanılabilir.

Günlük hayatımız içerisinde gün içerisindeki hava sıcaklığına göre giysilerimizi havaya göre giyer Yanımıza şemsiye girip eşyalar alabiliriz.

Meteorolojinin verdiği bilgilere göre şehrimizde oluşabilecek sel baskınları heyelan tehlikesi fırtına gibi doğal afetlerden korunabiliriz.
Yolculuğa çıkmak isteyen insanların hava şartlarına göre tekbirler alarak yola bu şekilde çıkarlar.

Ayrıca insanların tatile gitmek isteyecekleri şehirlerde oluşacak hava şartlarına göre tatil planlarını yaparlar.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 28-29-30

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Farkındayım, Farklılıklara Saygılıyım Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Farkındayım, Farklılıklara Saygılıyım Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 28-29-30


Soru : Bütün insanlar aynı özelliklere sahip olsaydı dünya nasıl bir yer olurdu?


Cevap :

Bütün insanlar aynı özelliklerde olsalardı farklılıklar nasıl insanların kaynaşmasını ve güzel bir hayat olmasını sallıyorsa bir o kadar da sıkıcı olmasına sebep olurdu.

Tüm dünyada insanların aynı özellikleri olduğunu düşündüğümüz takdirde herkes doktor olabilirdi veya herkes terzi herkes polis herkes eczacı olduğu gibi herkes aynı düşüncede olurdu.


Farklılıklarımız

Farklılıklardır güzelleştiren her şeyi
Sevmemizi sağlayan birbirimizi
Aslında bir arada tutan bizi
Öğreten bize farklı görmeyi.
Hiçbirimiz daha iyi değilizdir
Ne kadar farklı olsak da.
Sevmeyi, saymayı öğreniriz
Biz birlikte yaşadıkça.
Ne kadar farklı olsak da
Oluştururuz bir bütünü.
Aramıza bir şey giremez;
Bozamaz bu büyüyü.
Türkan Nur ACAR


Soru : Şiire göre farklılıklarımızın sağladığı faydalar nelerdir?


Cevap :

Şiire göre farklılıklar bizi bir arada tutmaktadır birbirimizi sevmeye ve saymayı farklılıklar sayesinde öğreniriz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevabı,


Soru : Farklılıklara saygı gösterilmez ise bunun sonuçları neler olabilir?


Cevap :

Farklılıklara saygı gösterilmemesi durumunda toplumsal ayrışma başlar.

Öncelikle insanlar arasında anlaşmazlıklar doğar daha sonra toplum içerisinde kargaşa oluşmaya başlar. Olağanüstü bir durum oluştuğu zaman kenetlenme gibi gerçekleşen durumlar oluşmaz millet duygusu yok olmaya başlar.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevabı,


Farklılıklar ve Birliktelikler

Elbette hepimizin farklı bir yanı var
Birlikte yaşadığımız bir dünyada
Hepimiz farklı yerlerde yaşasak da
Birbirimize karşı duyduğumuz bir
saygı var.
Düşünceler, ırklar, diller
Bizi birbirimizden ayıran özellikler
Tek bir ortak yanımız
Bizim insan olmamız.

Birlikte güvendeyiz hepimiz
Farklılıklarla anlaşılıyor özelliklerimiz
Bir güç olursak eğer
Her işi yapabiliriz beraber.
Neden el ele tutuşmayalım
Önümüzdeki engel farklılıklarımız olamaz
Hadi beraber olalım yine
Hep birlikteyiz bunu unutmayalım.
Elif ŞAHNA


Soru : Şiire göre farklı ve ortak yanlarımız nelerdir?


Cevap :

Şiire göre farklı ve ortak yanlarımız şekildedir hepimiz farklı yerlerde yaşıyoruz ancak hepimiz birbirimize karşı saygı duyuyoruz.


Soru : Şair, insanlardan neler istemektedir?


Cevap :

Şair insanlardan hep beraber olmamızı istemektedir.


Soru : Bireylerin farklı özelliklere sahip olmalarının sağlayacağı faydalar neler olabilir?


Cevap :

Bireylerin Farklı özelliklere sahip olmalarının sağlayacağı faydalar bir güç olarak el işi yapabiliriz hep birlikte olmamız bir güç oluşturur


Soru : Aşağıda farklılıklara saygının çeşitli tanımları verilmiştir. Siz de bu konuyla ilgili iki tanım yapınız ve noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Farklılıklara saygı: insanı insan olmasından dolayı sevmektir.
  • Farklılıklara saygı: insanlara empati kurabilmedir.
  • Farklılıklara saygı: insanların birbirlerine karşı anlayışlı olmasıdır.
  • Farklılıklara saygı: insanların birlikte yaşama isteğini oluşturur.
  • Farklılıklara saygı: insanların birbirlerine anlayabilmesidir.


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 70-71-72

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Çevremizde Neler Var? Cevapları Sayfa 70, 71, 72


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevremizde Neler Var? Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 70-71-72


Soru : Aşağıdaki fotoğrafları iki gruba ayırmanız istenseydi nasıl bir gruplandırma yapardınız? Neden?


Cevap :

Gördün mü fotoğrafları 2 ayrı gruba ayırmak istediğimiz zaman Bunlar doğal ve yapay eserler olarak iki ayrı grupta sınıflandırılması mümkün olacaktır


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevabı


Mayıs ayının ilk günleriydi. Baharın gelişiyle birlikte ağaçlar canlanmaya başlamıştı. Odamın penceresini açmış dışarıyı seyrederken apartmanımızın bahçesindeki vişne ağacının dallarının kıpırdadığını fark ettim. Dikkatli bakınca iki serçenin bahçemizdeki vişne ağacına yuva yapmaya çalıştığını gördüm. Manzara etkileyiciydi. Hemen kalemimi, defterimi alıp gördüklerimi yazmaya başladım. Gözlemlerimi öğretmenim ve arkadaşlarımla da paylaşmalıydım. Çalışkan serçeler yuvanın yapımını birkaç günde tamamladı. Sonraki günlerde serçelerden biri yuvaya oturdu ve bir daha da kalkmadı. Onun bir anne adayı olduğundan emindim. Yumurtlamıştı ve şimdi de sabırla yavrularının yumurtadan çıkacağı günü bekliyordu. Günler sonra bir sabah kalktığımda serçeleri telaş içinde gördüm. Biri yuvada beklerken diğeri dışarı çıkıyor, yuvaya her gelişinde ağzında bir şeyler getiriyordu. Anlaşılan yavrular yumurtadan çıkmıştı.


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde geçen beşerî ve doğal unsurların neler olduğunu metnin sonunda verilen noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Doğal Unsurlar : Doğal unsurlar serçelerin ağaç üzerine yuva yapması ve anne serçenin yuvada beklemesidir.

Beşerî Unsurlar : öğrencinin minik serçelerin görünce kalem ve defteri alıp not etmesi ve her gün dikkatlice kontrol etmesidir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevabı


Soru : Evinizden okulunuza giderken gördüklerinizi düşününüz. Bunlardan hangileri doğal, hangileri beşerî unsurdur? Neden?


Cevap :

Evimizden okulumuza giderken gördüklerim şekildedir. Evinden çıktığım anda Kaldırımda karşılaşırım kaldırımda yürürken cadde ulaşırım caddede levhalar ve trafik lambaları vardır yol üzerinde yaya geçidi çizgileri binalar dükkanlar ve mağazalar bulunmaktadır.

Okula doğru yürürken olukla ulaşmak için üst geçitten geçerim üst geçitten geçerken arabalar otobüs tramvay deniz otobüsünü görür. Doğa olaraktan Deniz ve dağları ağaçları kuşları sokaktaki köpekleri kedileri görürüz.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 62-63-64-65-66-67

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Yönlerimiz Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yönlerimiz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67


Soru : Yönleri bilmenin bizlere sağlayacağı faydalar neler olabilir?


Cevap :

Yönleri bilmemiz bizlere sağlayacağı birçok fayda bulunmaktadır. Bu faydalar pusulayı kullanmamızı sağlar bir yere tarif etmemizi sağlar harita üzerinde gideceğimiz yeri görmemizi sağlar. Yönleri bildiğimiz takdirde kaybolmayız.


Soru : Karagöz’e yönleri bulma konusunda yardım etmek isteseydiniz ona hangi önerilerde bulunurdunuz?


Cevap :

Karagöz’e yönleri bulma konusunda yardım etmek isteseydim ellere ne kullanmasını tavsiye ederim güneşin doğuşunda sol kolunu doğuya uzatırsan sağ kolun Batı’yı önünüz güneye sırtınızı ise kuzeyi gösterir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevabı


Soru : Aşağıda Ender’in tepeden görünüşünü ve durduğu yerde öğle vakti oluşan gölgesini görüyorsunuz. Gölgesinden hareketle Ender’in çevresindeki mekânlara gitmek için hangi yönlerde ilerlemesi gerektiğini belirleyiniz. Elde ettiğiniz sonuçlara göre cümlelerdeki noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :
  • 1. Ender futbol sahasına gitmek için önce BATIYA, daha sonra da GÜNEY  yönünde ilerlemelidir.
  • 2. Ender okula gitmek için önce KUZEYE, daha sonra da DOĞU  yönünde ilerlemelidir.
  • 3. Ender büfeye gitmek için önce BATIYA, daha sonrada KUZEY yönünde ilerlemelidir.
  • 4. Ender eve gitmek için önce GÜNEY, daha sonrada DOĞU yönünde ilerlemelidir.
Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 59-60

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı 2. Ünite Kültür ve Miras Neler Öğrendiniz Soru ve Cevapları Sayfa 59, 60


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Kültür ve Miras Neler Öğrendiniz Değerlendirme Soru ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 59-60


A. Aşağıda ifadeleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


İstiklal Yolu Başkomutanlık millî egemenlik etnografya Antep Kahraman şanlı birleştirici


Cevap :

  1. Halk oyunları millî kültürümüzün bir parçasıdır.
  2. TBMM, Millî Mücadele’de gösterdiği kahramanlıklar nedeniyle Urfa ilimize Şanlı unvanını vermiştir.
  3. Mustafa Kemal Başkomutanlık Meydan Muharebesi’nin ardından ordumuza
    “Ordular! İlk hedefiniz Akdeniz’dir, ileri!” emrini vermiştir.
  4. Mustafa Kemal’in millî güçleri tek çatı altında toplaması onun Kahraman bir kişiliğe sahip olduğunu gösterir.
  5. Şahin Bey Antep savunması sırasında şehit düşmüş kahramanlarımızdan biridir.
  6. Millî kültürümüzü yansıtan maddî kültür ögeleri etnografya müzelerinde sergilenir.
  7. Millî Mücadele’de üzerinde silah ve cephanelerin taşındığı İnebolu’dan Ankara’ya uzanan yola İstiklal Yolu adı verilmiştir.

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


Cevap :

  1. ( Y ) Gül yağı, Kahramanmaraş yöremize özgü ürünlerden biridir.
  2. ( D)  Aşık oyunu, günümüzde de yaygın biçimde devam eden çocuk oyunların- dandır.
  3. ( Y ) Düğün geleneklerimiz hiçbir değişikliğe uğramadan günümüze kadar gelmiştir.
  4. ( D )  Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu ve ilk cumhurbaşkanıdır.
  5. ( D ) Saklambaç oyunu geçmişte karaguni adıyla anılmıştır.
  6. ( D ) Dalye iki kişi arasında oynanan bir çocuk oyunudur.
  7. ( Y )  Millî Mücadele’nin savaş dönemi Mudanya Ateşkes Antlaşması ile sonuçlanmıştır.
  8. ( Y )  Evlerimizde kullandığımız elektrikli aletler millî kültür ögelerimizdendir.
  9. ( Y )  Kuvayımilliye birlikleri Batı Cephesi’nde Fransızlara karşı savaşmışlardır.
  10. ( D )  Fevzi Paşa, Millî Mücadele sırasında genelkurmay başkanlığı yapmış komutanlarımızdan biridir.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevabı,


C. Aşağıda Millî Mücadele’mizle ilgili olaylardan bazıları ve bunların tarihleri karışık olarak verilmiştir. Her bir olayın başındaki kutucuğa ait olduğu tarihin numarasını yazınız.


Cevap :

  1. 7
  2. 4
  3. 1
  4. 5
  5. 3
  6. 2
  7. 8
  8. 6

Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdakilerden hangisi aile tarihi ile ilgili sözlü tarih çalışması sırasında sorulacak sorulardan birisi olamaz?


A) O dönemde ülkemizin nüfusu ne kadardı?
B) Dedemin mesleği ne idi?
C) Almanya’ya hangi yıl gitmiştiniz?
D) Nasıl bir evde oturuyordunuz?


2. Aşağıdakilerden hangisi Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi’nde faaliyet gösteren millî kahramanlarımızdan biridir?


A) Ali Saip Bey B) Şahin Bey C) Şerife Bacı D) Yörük Ali Efe


3. Mustafa Kemal’e kazandığı …………………………………Zaferi nedeniyle TBMM tarafından “mareşal” rütbesi ve “gazi” unvanı verilmiştir.

Verilen cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) Çanakkale B) Dumlupınar C) Sakarya D) Trablusgarp


4. “Koyun, keçi ve danaların ön dizlerinde bulunan bir kemik ile oynanır. Bu oyunda yere çizilen bir daire içine kemikler dizilir ve oyuncular ellerindeki kemiklerle daire içindeki kemikleri dışarı çıkarmaya çalışır.”

 Yukarıdaki sözlerinde Türklerin tarihte yaygın olarak oynadığı oyunlardan birini anlatmaktadır. Bu oyun hangisidir?


A) Aşık B) Dalye C) Saklambaç D) Topaç


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Soru : Tarihî ve kültürel mirasın korunması için yapılması gerekenler neler olmalıdır?


Cevap :

Tarihi ve kültürel mirası korumak için yapılması gerekenler şunlardır ;

  • Eğitim ve öğretimde müfredat yenilenmeli
  • Kültür ve turizm faaliyetleri canlandırılarak yeni projeler geliştirilmeli
  • İnsanlar bilinçlendirilir ek tarihi eserler ve yerler koruma altına alınmalı
  • Yeni müzeler kurulmalı ve de arkeolojik kazılara yatırım yapılmalıdır

Soru : Millî Mücadele günlerinde yaşasaydınız vatanımızın kurtuluşu için hangi alanda neler yapmak isterdiniz? Neden?


Cevap :

Milli Mücadele günlerinde yaşasaydınız vatanımızın kurtuluşu için Milli İstihbarat da alanında çalışmalar yapmak isterdim düşman askerlerinin arılarını sızarak bilgiler alı Mustafakemalpaşa’ya bildirdim.

Milli mücadele döneminde mühimmat eksiğimiz olduğu için imalathane kurarak askerimize tedarik ederdim.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Sayfa 31-32

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı 1. Ünite Birey ve Toplum Neler Öğrendiniz? Sayfa 31, 32


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Birey ve Toplum Neler Öğrendiniz Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 31-32


A. Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


saygı empati yetenek zenginlik sevgi akıllı kart ihtiyaç


1. İnsanın kendisini başkasının yerine koymasına empati denir.
2. Yeni kimlik kartlarındaki elektronik çip kimlik belgelerimize akıllı kart özelliği kazandırmaktadır.
3. Bireylerde doğuştan var olan bir işi yapabilme becerisine yetenek denir.
4. Farklılıklara saygı insanları oldukları gibi kabul edebilmektir.
5. İnsanlar arasındaki farklılıklar birer zenginlik olarak görülmelidir


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


(D) 1. Resmî kimlik belgemizin üzerinde parmak izimize de yer verilir.
(D) 2. Yeni kimlik kartlarımızın geçerlilik süresi on yıldır.
(Y) 3. Yeni uygulamada kadınlara pembe, erkeklere mavi renkli kimlik verilecektir.
(D) 4. Kronoloji, olayların oluş sırasına göre alt alta sıralanmasıdır.
(Y) 5. İkiz kardeşler her bakımdan aynı fiziksel özelliklere sahiptir.
(Y) 6. Soğukta üşüyen bir kediyi eve götürmek empati göstergesidir.
(Y) 7. T.C. kimlik numaramız başka birinin numarasıyla aynı olabilir.
(Y) 8. Kimlik kartlarımızda yeteneklerimizle ilgili bilgilere de yer verilir.


C. Aşağıdaki cümlelerde bir ilgiden mi yoksa yetenekten mi söz edilmektedir? İlgiden söz edilen cümlelerin başındaki kutucuğa “İlgi”, yetenekten söz edilenlerin başına “Yetenek” yazınız.


Çiçek yetiştirmeyi seviyorum. (İlgi)
İlk kez dinlediğim bir melodiyi kemanımla çalabiliyorum.(Yetenek)
Cep telefonlarının nasıl çalıştığını merak ediyorum.(İlgi)
İngilizce kelimelerin anlamlarını çok hızlı ezberleyebiliyorum. (Yetenek)
Balıklarla ilgili belgeselleri kaçırmamaya çalışıyorum.(İlgi)
Kurşun kalem koleksiyonu yapıyorum.(İlgi)


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevabı,


Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdaki davranışlardan hangisinin kendini başkalarının yerine koyma duygusunun bir sonucu olduğu söylenemez?


A) Çiğdem’in kalemini evde unutan Arda’ya kalemlerinden birini vermesi
B) Emre’nin sofrayı kurmada anne babasına yardım etmesi
C) Ceren’in boş zamanlarını resim yaparak değerlendirmesi
D) Yiğit’in okul kantininde sıraya girmesi


2. “Beş parmağın beşi bir olmaz.” atasözü aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?


A) İnsan sevgisi B) Sorumluluk
C) Bireysel farklılık D) Düşüncelere saygı


3. Hayatınıza ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyduğunuzda aşağıdakilerden hangisini diğerlerinden sonra yazmanız gerekir?


A) Yürümeyi öğrendim.
B) 4. sınıfa geçtim.
C) Okuma yazmayı öğrendim.
D) 6. yaş günümü kutladım


4. Herhangi bir kişinin resmî kimlik belgesine bakarak o kişi hakkında aşağıda verilen sorulardan hangisi cevaplanamaz?


A) Kaç yaşındadır?
B) Babasının adı nedir?
C) Vatandaşlık numarası nedir?
D) Kardeşinin adı nedir?


5. Aşağıdaki davranışlardan hangisinin empatiyi en doğru şekilde tanımladığı söylenebilir?


A) Karşısındaki kişinin neler hissedebileceğini tahmin edip ona göre davranma
B) Karşısındaki kişinin dostluğunu kazanmaya çalışma
C) Karşısındaki kişiye onun kendisine davrandığı gibi davranma
D) Karşısındaki kişinin hatasını yüzüne vurmama


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Soru : Resmî kimlik belgenizi hangi işler için kullanıyorsunuz?


Cevap : resmi kimlik belgeleri devlet tarafından insanların kişisel bilgilerinin bulunduğu belgelerdir Bu belgeleri devlet kurumlarında ve de kişisel bilgilerimi öğrenmek için hastaneler gibi yerlerde kullanabilmek deyim resmi kimlik belgeleri ile havaalanlarında Uluslar Arası yolculukta pasaportla birlikte ve de polis kontrolü gibi noktalarda göstermek zorunluluğumuz bulunmaktadır


Soru: İnsanı diğer insanlardan ayıran bireysel farklılıklara beş örnek veriniz.


Cevap :

Her insan diğer insanlardan farklı yaratılmış ve farklı şekilde bireysel özellikler taşımaktadır insanların bu farkındalıkları bazı özelliklerle ayırt edilebilir.

Örneğin:

  • Her insanın kendisine ait DNA su bulunmaktadır.
  • Her insanın kendisine ait ses TL bulunmaktadır.
  • Her insanın kendisine ait parmak izi bulunur hiçbir insanın başka birisinin Parmak izine benzerliği yoktur.
  • Her insanın farklı yüz hatları bulunmaktadır yüz hatlarımız bizim bireysel belirleyici özelliğimizdir.
  • Her insanın kendisine Özgür kişisel özellikleri vardır.


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Amentü Duası ve Anlamı Cevapları Sayfa 46


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Amentü Duası ve Anlamı Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 46


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46 ANKA Yayınları”

Âmentü duası, yüce dinimizin iman esaslarını içeren bir duadır. Dua, adını ilk kelimesi olan “Âmentü” ifadesinden alır. Bu ifade, “İnandım, iman ettim.” anlamına gelir.

Duada iman esasları sıralanır. Duanın sonunda kelime-i şehadet ifadesi söylenir. Böylece dua tamamlanmış olur. Bu dua, iman esaslarının öğrenilmesine ve zihinde kalıcı hâle gelmesine katkı sağlar.


Cevap : 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46 Cevapları Anka Kuşu Yayınevi konusunda siz değerli ziyaretçilerimiz için soru bulunmamaktadır. İyi dersler dizleriz.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 120-121-122-123-124

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Yokuş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123, 124


4. Sınıf Türkçe Kitabı Yokuş Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 120-121-122-123-124


1. Ezberlediğiniz şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :
Atam Ankara sırtlarında yatar
Yıl otuzsekiz on kasım perşembe
Hatırdan çıkmayacak bir sonbahar
Sarsılıyor İstanbul yedi tepe
Yaman esmiş Dolmabahçe’den rüzgar
Gerçek olamaz olsa olsa bir düş
Dokuzu beş geçe Atatürk ölmüş
Böyle toptan bir yas nerde görülmüş
Beraber ağlıyoruz kurtlar kuşlar
Bu memlekete en çok hizmet eden
Bu aşk ile dağlara gücü yeten
On sekiz milyonun omzunda giden
Atam Ankara sırtlarında yatar
Cahit SITKI TARANCI


2. Şiirlerin okuyanlar veya dinleyenler üzerindeki etkileri hakkında arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Şiirleri okuyanlar veya dinleyenler üzerinde şiirler büyük etkiler bırakır. Şiir eğer bir hüzün barındırıyorsa okuyan ve dinleyen içinde bir üzüntü  hisseder. Vatan sevgisinden bahsediyorsa herkesin içerisinde var olan o vatan sevgisi birden coşar. Sevgiden bahsediyorsa herkes sevdiğini düşünür. Bu örnekler çoğaltılabilir. Burada anlamamız  gereken şey ise şiir okuyan ve dinleyen kişi üzerinde ne mana ifade ediyorsa o duyguları aktarabildiğidir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 121 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamını önce tahmin ediniz. Sonra bunların anlamını sözlükten bulup yazınız.


Cevap :
Tramvay Kelimesi
Tahmin : Raylarda giden , trene benzeyen toplu taşıma araca
Sözlük Anlamı : kent içi yolcu taşımasında kullanılan, yol üzerinde çıkıntı yapmayacak biçimde döşenmiş özel raylar üzerinde hareket eden, elektrik gücüyle işleyen yolcu taşıtı.


Kundura Kelimesi
Tahmin : Ayakkabı
Sözlük Anlamı : işçiliği kaba, bağsız ve konçsuz ayakkabı.


2. ETKİNLİK


Soru : a. Şiire göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Şiirin başlığı nedir?
Cevap : Şiirin başlığı YOKUŞ’ tur.


2. Şiirin şairi kimdir?
Cevap : Şiirin şairi Ziya Osman SABA ‘ dır.


3. Şiir kaç kıtadır?
Cevap : Şiir beş kıtadır.


4. Şiir kaç dizedir?
Cevap : Şiir 2o dizedir.


5. Şiirin ana duygusu nedir?
Cevap : Şiirin ana duygusu birlik ve beraberliktir.


Soru : b. Şiir türünün özelliklerini, şiirle ilgili terim anlamlı kelimeleri arkadaşlarınızla konuşarak belirleyiniz.


Cevap : Şiir türü;  didaktiktir.  Öğüt verme anlamı vardır. Polis, biletçi kelimeleri terim anlamlıdır.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 122 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Şiirin görselinin, şiirde anlatılanlara nasıl bir katkı sağladığını açıklayınız.


Cevap : Şiirde işe veya bir yere giden insanlardan bahsedildiği için resim mana ile uyuşmuştur. Resimde de insanlar bir yere gitmekte ve aynı taşıtta oturmaktadırlar. Resimler parça ile uyumlu oldukları zaman hem dikkat çeker hemde hoş bir etki bırakırlar.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Şairin, şiirde kime seslendiğini aşağıya yazınız.


Cevap :
Şair, şiirde karşılaştığı insanlara seslenmektedir.


Soru : b. Şairin son dörtlükte ne anlatmak istediğini açıklayınız.


Cevap :
Yaka numaralı biletçi!
Üniformalı polis!
Aldırma dışımıza
Birebir iç
Bu dörtlükte şair; insanlar farklı özellikte ve farklı kişilikler de olsa da birbirinden farklı yaşam tarzlarına ve farklı kıyafetlere bürünmüş olsalar da hepsi aslan değerlidir ve insan olarak kıymetlidir.
Burada şair Biletçi ve polise seslense de aslında anlatmak istediği şey bu kişilere seslenmek değil bütün insanların insan olarak bir ve kardeş olduğudur.
Konuştuğumuz değil giydiğimiz kıyafet ne olursa olsun insan olarak değerli olduğumuz gerçeği her zaman aynıdır ve her insan insan olmakla kıymetlidir.


5. ETKİNLİK


Soru : Sınıfta, www.eba.gov.tr genel ağ adresinden “İstanbul İl Tanıtım Filmi”ni izleyiniz. İzlediğiniz filmle ilgili görüşlerinizi aşağıya kısaca yazınız.


Cevap :
Gerçekten çok güzel ve çok açıklayıcı hazırlanmış. İstanbul hakkında bilgileri resimlerde süslemiş olarak insanı sıkmadan güzel bir konuşma tarzı bir ifade ile bilgileri aktardığı için videoyu çok kaliteli buldum. Böylelikle hem dikkatimiz dağılmadan izleyebiliyor hem de resimlerle sanki oraya gidip ve görmüş gibi bilgi sahibi oluyoruz. Resimler çok canlı ve gerçekten gerçeğini görmüş gibi bir hava estiriyor.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 123 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Televizyon programlarının içeriği konusunda izleyicileri bilgilendiren aşağıdaki akıllı işaretleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz akıllı işaretin anlamını boş kutucuğa yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 120-121-122-123-124”

7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki elektronik postayı okuyup soruları cevaplayınız.


Sevgili Arkadaşım,
Okulunuzda düzenlenen şiir okuma yarışmasında birinci olduğunu öğrendim. Seni tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.


1. Elektronik posta kim tarafından gönderilmiştir?
Cevap : Gönderen akbal_06@………………….


2. Mesaj kime yazılmıştır?
Cevap : duygu.2010@………………….


3. Mesajın içeriğine göre konu kutucuğuna ne yazılmalıdır?
Cevap : Şiir Okuma Yarışması Sonucu


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 124 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıya, günlük yaşantıyla ilgili duygularınızı dile getiren bir sosyal medya mesajı yazınız.


Cevap :Merhaba
Bugün karneleri alacağımız için çok heyecanlıyım. Notlarımı aşağı yukarı tahmin etsem de karnemi elime almak ve notlarımı yazılı bir şekilde kesin olarak görmek beni çok heyecanlandırıyor. Çünkü karnemde ailem ve tanıdıklarım notlarımı bir bütün olarak yazılı halde görüyorlar.


Soru : b. “Yazdığınız mesajı paylaşabileceğiniz sosyal medya ortamları hangileridir? Bu ortamlarda kullanabileceğiniz “emoji” adı verilen görseller nelerdir?” sorularının yanıtları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Yazdığım mesajı paylaşabileceğim sosyal medya ortamları Facebook ,Twitter ,WhatsApp ve Instagram gibi yerlerdir. Bu ağları ailemin haberi olarak ve onların kontrolünde dikkatli bir şekilde kullanıyorum. Tanımadığım kimselerle görüşmediğim için ailem bana güven duyuyor ve bir şeyle karşılaştığım zaman hemen onlara danışıp onların bana olan güvenini arttırıyorum.


Soru : c. Görseldeki genel ağ sitesini inceleyip bu sitenin amacı ve hedef kitlesi hakkında arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :
Görseldeki genel ağa sitesinin hedef kitlesi öğretmen ,öğrenci ve velilerdir. Amacına gelince ise ihtiyaç duyulan zamanlarda bilim teknolojisi ile teknolojinin eğitime entegrasyonu sağlamaktır.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Ebru sanatının nasıl yapıldığı ile ilgili araştırma yapınız.


Cevap :
Ebru Sanatı nasıl yapılıyor biliyor musunuz? Ebru sanatı için gerekli olan bazı malzemeler var. Bunlar Kitre adı verilen yapıştırıcı, tekne, ve boyalardır. En çok kullanılan renkler ise, oksit sarı, oksit kırmızı, oksit siyah, lahur çivit mavisidir.
Yapılışına gelince;  Teknenin içerisine kitre konulur ve uygun kıvam alana kadar kitre eklemeye devam edilir. Oluşan sıvı ince bir tülbentten süzülür. Farklı renklerde olan toprak boyalar ezilerek uygun duruma getirilir. Bu şekilde hazırlanmış olan boyalara sığır ödü konularak; 15 gün beklemesi için dinlendirilir. Daha sonra bekleyen ve hazır hale gelen boyalara su eklenerek hazır hale getirilir. Eldeki fırça yardımıyla boya suyun üzerine damlatılır. Şekil verilerek kağıt tekne üzerine konur ve şeklin kağıda çıkması beklenir. Tek seferde işlemin yapılması gerekir. Yoksa desen bozulabilir.


2. Dergi ve gazetelerden ebru sanatına ait görseller derleyip sınıfa getiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 124 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 55-56-57-58

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Oğuz Ata Boy Boyladı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58


4. Sınıf Türkçe Kitabı Oğuz Ata Boy Boyladı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 55-56-57-58


1. Destan hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :
Destanın Sözlük Manası:
1.tarih öncesinin tanrıları, tanrıçaları, yarı tanrıları ve yiğitleriyle ilgili olağanüstü olayları öyküleyici bir yöntemle ve koşuk olarak anlatan en eski bir yazınsal tür.
2. Çağdaş Türk yazınında, içerik ve biçim yönünden geleneksel destanlardan ayrılıkları bulunan, genellikle uzunlu kısalı birçok şiirden oluşan ve ulusal konuları işleyen, öyküleyici özelliği ağır basan yapıt.
Deatan: Milletleri derinden etkileyen hadiselerin, manzum şeklinde anlatıldığı eserlerdir. Destanın meydana gelmesi için, milleti derinden etkileyen olayların oluşması gerekir.Dünyada birçok milletin kendi gelenek ve göreneklerine, yaşadıkları olaylara göre destanları vardır. Destan, bugün dilimizde iki edebi türü karşılık olarak kullanılır. Yeni destan ikiye ayrılır. Birincisi toplumu geniş ölçüde alakadar eden olayları kon


2. Başlığından hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Başından hareketle dinleyeceğim metin bence bir Türk destanıdır.


1. ETKİNLİK


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerinin anlamını tahmin ediniz. Bu kelimelerin anlamını sözlüğünüze yazmayı unutmayınız.


Cevap :
Kocamak : Bir canlının yaşlanması
Ulak : Bir haberi bir yere ileten kişi, elçi
Otağ : Eski dönemlerde hükümdarların oturduğu ev


Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız. Bu cümleleri aşağıya yazınız.


Cevap :
Buyruk vermek :

  1. Lider buyruk verince askerler harekete geçti
  2. Buyruk verme bana sende elini taşın altına koy
  3. Buyruk vermekten daha kolay ne var?

Mahcup olmak :

  1. Çok mahcup oldum.
  2. Mahcup olmanı istemem, rahat ol lütfen.
  3. Bana hediye almış yine, çok mahcup etti beni.

Soru : c. Metni dinlerken not aldığınız anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını sözlükten bulunuz. Bu kelimeleri kendi sözlüğünüze ekleyiniz.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 56 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Metnin ana düşüncesini belirleyip aşağıya yazınız.


Cevap :
Metnin ana düşüncesi : Metnin ana düşüncesi birlikten kuvvet doğacağıdır.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Oğuz Ata’nın buyruğunu dört bir yana kimler haber verdi?
Cevap : Oğuz Ata’nın buyruğunu dört bir yana Beylerine, ulularına, kağanlarına haber verdi.


2. Dağ Han neden mahcup oldu?
Cevap : Dağ Han 24 oku kıramadığı için mahcup oldu.


3. Oğuz Ata’nın anlatmak istediği neydi?
Cevap : Oğuz Ata’nın anlatmak istediği bir kişi tek olursa yenilmenin kolay ancak birlik olursa yenilemeyeceğidir .


4. Oğuz Ata’dan sonra yerini kim alacaktı?
Cevap : Oğuz Ata’dan sonra yerini Gülhan yerini alacaktı.


5. Oğuz Ata nasıl biriydi?
Cevap :Oğuz Ata zeki, akıllı, bilgili biriydi.


6. Oğuzların kuruluşu nasıl tamamlandı?
Cevap : Oğuzların kuruluşu Oğuz Ata’nın 6 oğlunun her birinin 4 oğlu olması daha sonra bu oğullardan 24 oğuz boy oluştu. Böylelikle oğuzların kuruluşu tamamlandı.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, metne uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Oğuz Ata’ nın Nasihati
Oğuzların Kuruluşu


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 57 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen “Asla özünüzü unutmayın.” sözü ile anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız.


Cevap : Bence metin’de geçen “asla özümüzü unutmayın “sözüyle anlatılmak istenen ortak değerleri ve kültür miraslarını unutulmadın her zaman hatırlanmasıdır. Belki de ileride çok rahatla eder ve zenginliği erişirseniz bile geçmişte ne zorluklar çektiğinizi ve bu zorluklarla bu günlere ulaştığınızı unutmayın demektir.


6. ETKİNLİK


Soru : Noktalı yerlere uygun kelimeler yazarak metinle ilgili zihin haritası oluşturunuz.


Cevap :
Birlik Zihin Haritası

  1. Dayanışma
  2. Yardımlaşma
  3. Güç
  4. Kutsallar
  5. Gelenek ve Görenekler

7. ETKİNLİK


Soru : “Oğuz Ata konuşmaya başladığında herkes sustu ve dikkatle onu dinlemeye başladı.” cümlesinden hareketle Oğuz Ata’yı dinleyenler dinleme kurallarından hangilerine uygun davranmıştır? Dinleme kurallarından üç tanesini aşağıya yazınız.


Cevap : Dinleme kurallarından uydukları 3 kural;

  1. Mutlak Sessizlik
  2. Dikkat dağıtıcı hareketlerden kaçınmak
  3. Sabırlı olmak

8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki paragrafta kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap :
Oğuz halkının sorunlarına çare, dertlerine derman bulurdu Korkut Ata : Ona danışmadan bir iş tutmaz, onun dediğinden dışarı çıkmazdı Oğuz halkı. Korkut Ata ; öğütler verirdi Oğuz halkına ; akıl verirdi, yol gösterirdi. Yalana, dolana, haksızlığa karşı çıkardı. İyinin, güzelin, yanında olurdu hep…


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 58 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimeleri inceleyiniz. Bu kelimelerin cümlelere kattığı anlam hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


• Elindeki sürahi düşünce paramparça oldu.
Masmavi gökyüzünde renk renk uçurtmalar uçuyordu.


Cevap : Bu kelimeler anlamı pekiştirmiş, pekiştirme kelimeleridir. Manaya kuvvet kazandırmıştır. Birinci cümlede pekiştirme manası tuzla buz olmakta olduğu gibi çok parçalara ayrıldığını anlarız.


Soru : b. Aşağıdaki pekiştirmeli kelimeleri, yazımlarına dikkat ederek cümle içinde kullanınız. Cümlelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :
Bembeyaz cümlem :

  1. Bembeyaz gelinliği ile harika görünüyordu.
  2. Bembeyaz elbisenle ne kadar kibar görünmüşsün.
  3. Bembeyaz karlar her yeri kapladı.

Sapasağlam cümlem :

  1. Sapasağlam bir kalem bu kolay kolay kırılmaz.
  2. Sapasağlamsın maşallah merak etme.
  3. Sapasağlam adam bir anda düştü hastalandı.

Sırılsıklam cümlem :

  1. Yağmura tutulunca sırılsıklam eve geldik.
  2. Sırılsıklam olan elbiselerimi sıkayım da öyle asayım.
  3. Yağmurdan haberim olmayınca çamaşırlar sırılsıklam olmuş

Apaçık cümlem :

  1. Söyledikleri apaçık ortada.
  2. Apaçık renkli kazakla boyamı yapacaksın.
  3. Hava sabah apaçıktı ne ara yağmur yağdı?

10. ETKİNLİK


Soru : Görseldeki öğrencilerin “Bir milletin birlik ve beraberliği neye bağlıdır?” sorusunun yanıtı hakkında neler konuşuyor olabileceklerini tahmin ediniz. Bu öğrenciler arasında geçebilecek konuşmayı, uygun noktalama işaretlerini kullanarak aşağıya yazınız.


Cevap : Aralarında şöyle konuşuyor olabilirler: Bir milletin birlik ve beraberliği tarihini bilmesinde ve bu tarih konusunda bilinçlenerek hareket etmesine bağlıdır . Bir millet tarihini bilirse ortak değerlerini ve kültürünün nereden geldiğini de bilir. Böylece fikir ayrılığına düşmez. Bu ayrılığı yaşamamak için kültürümüz ve tarihimize sahip çıkmalı birbirimizi benimsemeli ve geçmişte olduğu gibi bugünde birbirimize kenetlenmeliyiz.



 

Our Score
error: Content is protected !!