4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 117-118

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 117, 118


4. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 117-118 Cevapları


Aşağıdaki metni okuyunuz.


KARTAL

Kartal, (…) günün birinde yakaladığı büyük bir balığı pençeleriyle sıkı sıkı tutmuş, yuvasına dönüyordu. Bir de baktı ki yuvasının olduğu ağacın çevresinde birtakım insanlar var. Adamlar, kartalın pençesindeki balığı görünce başladılar bağırmaya, kartala taş atmaya. Kartal, pençeleri arasındaki balığı düşürdü. İnsanlar da balığı alıp çekip gittiler.
Kartal, yuvasının kenarına kondu, düşünmeye başladı. Zavallı yavrular ise açlıktan ağlamaya başladılar. Kartal çok yorgundu. Yeniden denize uçup balık tutacak, geri gelecek gücü yoktu. (…) Ama kartal daha fazla dayanamadı. Amansız bir çığlık kopardı, kanatlarını açtı, bir ok gibi denize doğru uçtu gitti. Döndüğünde karanlık basmak üzereydi. Yavaş yavaş, alçaktan uçarak yuvasına yaklaştı. Pençeleri arasında yine kocaman bir balık vardı.
Lev TOLSTOY (Lev TOLSTOY) Erik Çekirdeği (Kısaltılmıştır.)


A. 1 ve 2. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.


1. Kartalın çok yorgun olmasına karşın tekrar balık yakalamaya gitmesi onun hangi özelliğini göstermektedir?


Cevap : Kartal’ın çok yorgun olmasına karşın tekrar balık yakalamaya gitmesi onun evlat sevgisini ve merhametini gösterir. İster insanlar ister hayvanlar olsun söz konusu evlatları oldukları zaman çok merhametli ve çok fedakardırlar. Korkaklığı ile bilinen bir tavuğum bile söz konusu civcivleri olduğu zaman bir aslan kesildiğini hikayelerden bilmekteyiz. Peki Kartal’da evlatlarına olan sevgisinden ve içinde yaratılmış olan merhamet duygusundan dolayı bu şekilde yapmıştır.


2. Metnin ana düşüncesi nedir?


Cevap : Metnin ana düşüncesi; anne merhametidir.


B. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Hangi seçenekteki kelimeler anlam ilişkisi yönünden diğerlerinden farklıdır?


A) hızlı – yavaş B) ihtiyar – genç
C) siyah – kara D) önce – sonra


2. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde neden-sonuç ilişkisi vardır?


A) Yağmur durursa dışarı çıkarız.
B) Hafta sonu ben de tiyatroya gideceğim.
C) Okula giderken onunla karşılaştık.
D) Düzenli çalışmadığı için başarısız oldu


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 118 Cevapları


3. Aşağıdaki kelimelerden hangisinde yazım yanlışı vardır?


A) ayakkabıcı B) fermuar C) tenefüs D) tükenmez


4. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili ifadelerden hangisi mecaz anlamda kullanılmıştır?


A) Annem komşulara dağıtmak için aşure yaptı.
B) Güzel çiçeklerle onun kalbini çaldı.
C) Hava giderek soğuyor.
D) Elindeki kalemlerin hepsini saydı.


5. Aşağıdaki kelimelerden hangisi terim anlamlı değildir?


A) bardak B) dikdörtgen C) nota D) penaltı


C. Aşağıdaki açıklamaları, ilgili noktalama işaretiyle eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 117-118”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Belirli gün ve haftalar için yazılmış farklı şairlerin şiirlerini dergilerden, kitaplardan ve internetten araştırınız.


Cevap :
ÇANAKKALE ŞEHİTLERİNE
Şu Boğaz Harbi nedir? Var mı ki dünyâda eşi?
En kesîf orduların yükleniyor dördü beşi,
-Tepeden yol bularak geçmek için Marmara’ya-
Kaç donanmayla sarılmış ufacık bir karaya.
Ne hayâsızca tehaşşüd ki ufuklar kapalı!
Nerde -gösterdiği vahşetle “Bu: Bir Avrupalı!”
Dedirir- yırtıcı, his yoksulu, sırtlan kümesi,
Varsa gelmiş, açılıp mahbesi, yâhud kafesi!
Eski Dünyâ, Yeni Dünyâ, bütün akvâm-ı beşer,
Kaynıyor kum gibi, tûfan gibi, mahşer mahşer.
Yedi iklîmi cihânın duruyor karşına da,
Ostralya’yla berâber bakıyorsun: Kanada!
Çehreler başka, lisanlar, deriler rengârenk;
Sâde bir hâdise var ortada: Vahşetler denk.
Kimi Hindu, kimi yamyam, kimi bilmem ne belâ…
Hani, tâ’ûna da züldür bu rezîl istîlâ!
Ah o yirminci asır yok mu, o mahlûk-i asîl,
Ne kadar gözdesi mevcûd ise hakkıyle sefîl,
Kustu Mehmedçiğin aylarca durup karşısına;
Döktü karnındaki esrârı hayâsızcasına.
Maske yırtılmasa hâlâ bize âfetti o yüz…
Medeniyyet denilen kahbe, hakîkat, yüzsüz.
Sonra mel’undaki tahrîbe müvekkel esbâb,
Öyle müdhiş ki: Eder her biri bir mülkü harâb. MEHMET AKİF ERSOY

Atam Ankara sırtlarında yatar
Yıl otuzsekiz on kasım perşembe
Hatırdan çıkmayacak bir sonbahar
Sarsılıyor İstanbul yedi tepe
Yaman esmiş Dolmabahçe’den rüzgar
Gerçek olamaz olsa olsa bir düş
Dokuzu beş geçe Atatürk ölmüş
Böyle toptan bir yas nerde görülmüş
Beraber ağlıyoruz kurtlar kuşlar
Bu memlekete en çok hizmet eden
Bu aşk ile dağlara gücü yeten
On sekiz milyonun omzunda giden
Atam Ankara sırtlarında yatar
Cahit SITKI TARANCI


2. Bu şiirlerden en beğendiğinizi sınıfta okumak üzere ezberleyiniz.


Cevap : Bu şiirlerden ikisi de gerçekten harika şiirler. Ancak en çok “Atam Ankara sırtlarında yatar” şiirini beğendim.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 94-95-96-97

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Çiçeklere Mâniler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97


4. Sınıf Türkçe Kitabı Çiçeklere Mâniler Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 94-95-96-97


1. Şiir okurken nelere dikkat edilmesi gerekir? Düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap : Şiir okuduğumuz zaman şiirin duygusuna göre sestonumuzu ve okuyuşumuzu değiştirmemiz gerekir. Mücadeleden ve heyecan içeren duygulardan bahsedildiği zaman heyecanla okumak, Üzüntülü durumlarda hüzünlü okumak ve şaşırtıcı kelimeler geçtiği zaman şaşırarak okumak gibi duygu durumlarını belirtmek şiire anlam kazandırır. Şiir yazan kişi derin duygular içerisinde bu şiiri yazmıştır.bizlerin de her ne kadar onun duygularını anlamasakta elimizden geldiği kadar şiiri his yüklemesi yaparak anlamak ve okumak gerekir.


2. Mâni nedir? Açıklayınız. Defterinize yazdığınız mâni örneğini arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :
Mani; Başta aşk olmak üzere hemen her konuda yazılabilen bir halk edebiyatı nazım türüdür.
Mani örnekleri ;
1.bir dalda iki kiraz
biri al biri beyaz
eğer beni seversen
mektubunu sıkça yaz
2.zeytin yağın şişesi
akgülüm menekşesi
oturmuş mani söyler
ciğerimin köşesi
3.bahar gecesi misin?
aşkın hecesi misin?
mis gibi kokuyorsun
çiçek bahçesi misin?
4.Uykum geldi esnerim,
Yar sinemde beslerim,
Yedi türlü meyveyi,
Bir manide isterim.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 95 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Şiir okuma çalışmanızı aşağıdaki ölçütlerden uygun olanı işaretleyerek değerlendiriniz.


Cevap :

  • ( Evet ) Uygun ses tonuyla okudum.
  • ( Evet ) Kelimeleri doğru telaffuz ettim.
  • ( Evet ) Vurgu ve tonlamaya dikkatettim.
  • ( Evet ) Noktalama işaretlerine dikkatederek okudum.
  • ( Evet ) Duygularımı ses tonuma yansıtabildim.
  • ( Evet ) Beden dilini doğru kullandım.

2. ETKİNLİK


Soru : Şiirdeki koyu yazılı eş sesli kelimeleri farklı anlamlarda kullanarak cümleler yazınız.


Cevap :
Arı; Kolumu arı soktu.
Cümlem :
Bağ; Ayaklarımın bağı çözüldü.
Cümlem :
Ay; Ay çok güzel parlıyor.
Cümlem :


3. ETKİNLİK


Soru : Şiirin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : ÇİÇEKLERİM İÇİN MANİLER
ÇİÇEKLERE EN GÜZEL MANİLER


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 96 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

Şiirin konusu; Şiirde çalışmamanın güzelliği, doğanın işleyişidir.

Şiirin ana duygusu; Başarıya ulaşmak. şiirin ana duygusudur.


5. ETKİNLİK


Şiirin;
“Bağ olur,
Dün ayağa bağ olur.
Bugün çalışır isek

Soru : Yarın bahçe bağ olur.” dizelerinde “dün” ve “yarın” kelimeleri hangi açıdan karşılaştırılmıştır? Açıklayınız.


Cevap : “Dün” ve “yarın” kelimeleri geçmiş ve gelecek olarak iki zıtanlam taşıyan kelimeler olarak kullanılmıştır.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Şiirin aşağıdaki dizelerinden gerçek anlamlı olanların başına “G”, mecaz anlamlı olanların başına “M” yazınız.


Cevap :

  • ( Mecaz ) Bal yapan arı olur.
  • ( Gerçek) İşte güzel okulum,
  • ( Gerçek) Benim bilgi sarayım.
  • ( Mecaz ) Dün ayağa bağ olur.
  • ( Gerçek) Takdir aldı Gülbeyaz.
  • ( Mecaz ) Dört haftadan ay olmaz.

Soru : b. Aşağıya, kelimeleri gerçek, mecaz ve terim anlamlarıyla kullanacağınız çalışmanın önemini anlatan üç cümle yazınız.


Cevap :
Çalışmakla İlgili Gerçek Anlamlı Cümleler:

  1. Çalışmak kazanmak için şarttır.
  2. Çalışkan insanlar tembel zekilerden daha iyi yerlere gelirler.
  3. Çalışmak kolaydır ancak devamlı olması önemlidir.
  4. Çalışmadan istenilen şeyler elde edilemez.
  5. İstekler kadar çalışmaya da azim gerekir.

Çalışmakla İlgili Terim Anlamlı Cümleler:

  1. Zamirler konusuna çok çalışınca yazılım harika geçti
  2. Olimpiyatlarda çalışkan Türk derece aldı.
  3. Geometriyi çok çalışarak anladım.
  4. Türkçe ödevlerini yaptığın için bu kadar bilgilisin.

Çalışmakla İlgili Mecaz Anlamlı Cümleler:

  1. “Çalışan demir ışıldar” demişler.
  2. Akan su yosun tutmaz.
  3. Açık ağız aç kalmaz.
  4. Boş gezmektense bedava çalışmak yeğdir.
  5. Yazın gölge hoş, kışın çuval boş.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 97 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş aşağıdaki kelimelerin Türkçe karşılıklarını yazınız.


Cevap :

  • İce tea : soğuk çay
  • Ekstra : fazladan
  • Limit : sınır
  • Link : zincir baklası
  • Mega : büyük
  • Efor : güç, çaba

8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerden eş sesli olanların bulunduğu kutucukları farklı renkler kullanarak boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 94-95-96-97”

9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, istediğiniz konuda bir mâni yazınız. Yazdığınız mâniyi arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :
Mani Örneklerim;
Şu korona olmasa
Rahat etsek okulda
Maskeleri çıkarsak
Azaldı nede olsa


Senle kardeş olmuştuk
Bir anadan doğmuştuk
Kalpleri kırmasaydık
Ne de güzel olmuştuk


Kıskanırım ben seni
Saçın değse yüzüne
Kıskanırım ben seni
Elin elime değse


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Bir araç kullanarak uçmayı başaran insanlar hakkında araştırma yapınız. Araştırma yaptığınız genel ağ adreslerinin güvenilir olmasına dikkat ediniz.


Cevap : Şu anda uçak ve helikopter gibi uçma araçları olduğu için bana çok büyük bir başarı gibi gelmese de dönemin şartlarına baktığım zaman uçmanın mümkün olmadığı bir zamanda bunu yapmak gerçekten uçağı da bir çığır açmaktı. Canını tehlikeye atarak planladığım bir projeyi ortaya sunmak ve bu uçuşu senin gerçekleştiriyor olman gerçekten büyük cesaret isteyen bir iş. Eğer o insanlar bunu denemeseler ve bu başarı hikayeleri olmasaydı bugünlere gelinemezdi.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 98-101-102-103-104

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Büyük Gün Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104


4. Sınıf Türkçe Kitabı Büyük Gün Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-101-102-103-104


Soru : Bir araç kullanarak uçmayı başaran insanlarla ilgili araştırma sonuçlarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Şu anda uçak ve helikopter gibi uçma araçları olduğu için bana çok büyük bir başarı gibi gelmese de dönemin şartlarına baktığım zaman uçmanın mümkün olmadığı bir zamanda bunu yapmak gerçekten uçağı da bir çığır açmaktı. Canını tehlikeye atarak planladığım bir projeyi ortaya sunmak ve bu uçuşu senin gerçekleştiriyor olman gerçekten büyük cesaret isteyen bir iş. Eğer o insanlar bunu denemeseler ve bu başarı hikayeleri olmasaydı bugünlere gelinemezdi.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 101 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamını önce tahmin ediniz. Daha sonra bu kelimelerin ve kelime gruplarının anlamını sözlükten bularak yazınız.


Cevap :
Laf yetiştirmek
Tahmin : söylenen sözlere karşı karşılık vermek
Sözlük Anlamı :
1.birine karşı söylenen olumsuz bir sözü ona iletmek, laf taşımak.
2.bir söze karşılık vermekte gecikmemek.


Yoldaş
Tahmin : Yol arkadaşı demektir.
Sözlük Anlamı :yola birlikte gidenlerden birine göre öteki, her biri, yol arkadaşı. 2.arkadaş, dost.


Kubbe
Tahmin : yarım küre şeklinde olan yapılardır.
Sözlük Anlamı : genellikle yarımküre biçiminde olan yapı örtüsü.


Mahcup etmek
Tahmin : utandırmak anlamındadır.
Sözlük Anlamı : utandırmak


2. ETKİNLİK


Soru : a. Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hezarfen Ahmet Çelebi uçmak için nereden atlamış?


Cevap : Hezarfen Ahmet Çelebi uçmak için kuleden atlamış.


2. Hezarfen Ahmet Çelebi uçarken neye benzetilmiş?


Cevap :Hezarfen Ahmet Çelebi uçarken onu gören insanlar tarafından, gövdesi iri bir kuşa benzetilmiş.


3. Hezarfen Ahmet Çelebi’nin uçması o dönemde nasıl karşılanmış?


Cevap : Hezarfen Ahmet Çelebi’nin uçması o dönemde büyük bir şaşkınlıkla karşılanmış.


Soru : b. Hezarfen Ahmet Çelebi’nin kanat takarak yaşadığı uçma deneyimi hakkında ne düşünüyorsunuz? Aşağıya yazınız.


Cevap : Çok çılgınca buluyorum. Daha önce uçma işleminin sadece hayvanlar tarafından yapıldığı bir zamanda bir insanın yüksekçe bir kaleden atlayarak uçmaya çalışması çok müthiş ve cesaret gerektiren bir iş bence. Canını tehlikeye atarak böyle bir dönemde bulunması halk tarafından şaşkınlıkla karşılanmıştı. Bu cesaretli insanların sayesinde bugünlere gelinmiştir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 102 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya metinle ilgili üç soru ve bu soruların cevaplarını yazınız.


Soru 1 : Hazerfan Ahmet Çelebi heyecanımı yenmek için ne yapmıştır?
Cevap : Hazerfan Ahmet Çelebi heyecanlı yenmek için kuşlarla sakalaşmış ve Allah’a dua etmiştir.


Soru 2 : Hazerfan Ahmet Çelebi uçmadan önce hangi kontrolleri ve hangi hazırlıklar yapmış?
Cevap : Hazerfen Ahmet Çelebi uçmaya başlamadan önce kanatlarını kontrol etmiş ,rüzgârın hızını ölçmeye çalışmış, gözlerini kısarak denizin öte yakasındaki kıyı görmeye çalışmıştır.


Soru 3 : Denizdeki dalgalar Hazerfan Ahmet Çelebi ye ne diye seslenmiş?
Cevap : Denizdeki dalgalar Hazerfan Ahmet Çelebi ‘ye “Haydi yolun açık olsun bakalım kuş adam diye sesleniyormuş.”


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Uçan Adam
Hazerfan’ ın Uçuşu


5. ETKİNLİK


Soru : Sizce Hezarfen Ahmet Çelebi’yi böyle büyük bir başarıya götüren ne gibi kişilik özellikleri vardı? Örnekteki gibi yazınız.


Cevap : Bence Hezarfen Ahmet Çelebi böyle büyük bir başarıya götüren en büyük kişilik özellikleri çalışması, düşünmesi,cesareti ,kararlılığı ve ileri görüşlülüğüdür. Tarih boyunca büyük başarılar elde eden insanlar her zaman çok çalışmış olaylar üzerinde kafa yormuş ve hayal dünyaları geniş olan insanlardır. Bu hayal dünyaları olabilecek olan olaylar için sınırsızdır. Büyük çalışmalardan sonra ise denemelerden yılmamak için kararlılıkları ve cesaretleri vardır. Bu özellikleri onları başarıya götürür.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 103 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, Hezarfen Ahmet Çelebi’nin kişisel başarısını değerlendiren bir paragraf yazınız. Yazdıklarınızı dil bilgisi ve anlatım yönünden kontrol etmeyi unutmayınız.


Cevap : Hazarfen Ahmet Çelebi’ nin bu güzel başarısını tebrik ediyorum. Uçmakla ilgili bu düşüncesi ve yapmış olduğu bu cesareti davranış geleceğe ışık tutmuştur. Yenilikler yapan ve kimsenin aklına gelmeyen bu düşünceleri hayata geçiren insanlara gerçekten hayranım. Bu insanların aklı çalışmaları ve başarıları sayesinde teknolojik gelişmeler hızlanmış ve bugünki rahat koşullara erişilmiştir.


7. ETKİNLİK


Soru : Hezarfen Ahmet Çelebi’nin büyük başarısından sonra dönemin padişahı Sultan Murat onu huzuruna çağırır. Hezarfen Ahmet Çelebi ile Sultan Murat sizce neler konuşmuş olabilirler? Aşağıya yazınız.


Cevap :
Sultan Murat :Selamünaleyküm hoşgeldin.
Hezarfen :Hoşbulduk padişahım.
Sultan Murat :Başarından dolayı seni tebrik ederim
Hezarfen :Teşekkür ederim .Allah‘ın yardımıyla oldu sultanım.
Sultan Murat : Allah diğer başarıların içinde seni muaffak etsin
Hezarfen : Amin . Allah razı olsun sultanım.
Sultan Murat : Amin . Yapacağın diğer çalışmalar için gerekli imkanlar sana verilecektir.
Hezarfen : Allah razı olsun efendim.
Sultan Murat : Rabbim muvaffak etsin yeni projelerle seni bekliyoruz.
Hezarfen : Sizi Allah’ ın izni ile utandırmayacağım sultanım.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 104 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen kelimeleri düşünerek aşağıdaki kelime duvarını doldurunuz.


Cevap :

  • Ahmet Efendi’nin
  • başarı
  • cambazmış
  • çakılmak
  • dibine
  • emek
  • fırlamak
  • gurur
  • Hazerfan
  • ışımak
  • izliyorlarmış
  • kanat
  • layık
  • mücadele
  • nasıl
  • orada
  • örnek
  • padişah
  • rahatlıkla
  • sanki
  • şaşkın
  • toplananlar
  • utandırmak
  • Üsküdar
  • ve
  • yüklenip
  • zeki

9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki metinde yer alan kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap :
Boğaz’da karabataklar, leylekler, martılar uçuşuyordu. Arala –
rına birdenbire karışan bu davetsiz konuğu fark edince önce şaşırdılar.
Sonra biraz merakla, biraz da şaşkınlıkla Hezarfen’i izlemeye başladı-
lar. Bu sırada Galata Kulesi’nin çevresi çocuklarla, gençlerle, yaşlı-
larla doldu.
Kule dibinde toplananlar nefeslerini tutmuş onu izliyorlardı. Hezarfen
uçmayı başardığında halk sevinçle bağırmaya başladı. “Başardı! . Uçmayı başardı” Gördünüz mü?


Soru : b. Yukarıda kullandığınız noktalama işaretlerinin adlarını söyleyip neden bu noktalama işaretlerini kullandığınızı açıklayınız.


Cevap :
Yukarıda kullandığım noktalama işaretleri; kısa çizgi, konuşma çizgisi , tırnak işareti,kesme işareti, virgül, nokta,   soru işareti ve ünlemdir.
Cümle sonlarına nokta, konuşma olan yerde tırnak işareti ve konuşma çizgisi,cümle eğer bitmemiş ve bir şeyler sıra halindeyse virgül, kelimenin yarım kalıp alt satıra geçildiği yerde ise” kısa çizgi” koydum. şaşırma varsa ünlem, soru varsa soru işareti,


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : “Altın Yumurtlayan Tavuk” masalını dergilerden, kitaplardan ve internetten araştırıp okuyunuz.


Cevap :
Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zamanlarda bir vakit şirin bir köyde yoksul bir köylü çiftçi yaşarmış. Bu çiftçi tavukları çok severmiş, her gün tavukları beslermiş ama bir tavuğu varmış ki çok özelmiş. Özelliği ise altın yumurtluyor olmasıymış, çiftçi her gün altından olan yumurtayı şehre götürüp kuyumcuda bozdururmuş.
Bu böyle giderken yoksul çiftçi giderek zenginleşmeye başlamış, zenginleştikçe çiftçi değişmiş artık para kazanıp geçinmek için çalışmaya gerek duymuyormuş. Çiftçi her gün altın yumurtlayan tavuğun yumurtasını satarak geçiniyormuş. Çok geçmeden çiftçi gereksiz şeylere harcamaya başlamış bu parayı ve bir süre sonra yetmemeye başlamış.
Çiftçi artık tavuğu sevip okşamıyor ona eskisi kadar değer verip sevmiyormuş. Çiftçi zamanla tavuğun karnında bir hazine olduğunu düşünmeye başlamış. Eğer tavuğu kesip karnındaki hazineyi alırsa ömür boyu zengin yaşayacağını düşünmüş.
Çiftçi aç gözlü olmaya başlamış ve bir gün elinde bir bıçak ile kümese girmiş. Tavuk çiftçiyi öyle görünce kaçmaya başlamış. Çiftçi kararlıymış, tavuğu yakalamış ve anında kesmiş. Hemen tavuğun karnını kesip merak için karnına bakmış ama bir de ne görsün? Tavuğun karnı ne altın doluymuş ne de hazine varmış. Aç gözlülük yaptığını o anda anlamış ve pişman olmuş. Fakat tavuk öldüğü için iş işten geçmiş.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 134-135

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 7. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları Sayfa 134, 135 


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 7. Ünite Değerlendirme Testi Metni Cevapları


4.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 134-135


Aşağıdaki soruları dikkatlice okuyarak doğru olan şıkkı işaretleyiniz.


Soru: 1. Aşağıdakilerden hangisi basit devre elemanı değildir?


A) Anahtar
B) Pil
C) Ampul
D) Fiş


Soru: 2. Aşağıdaki devre elemanlarından hangisi devreye elektrik enerjisi sağlar?


A) Ampul
B) Kablo
C) Pil
D) Anahtar


Soru: 3. Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


A) Elektrik devresinde anahtar olmazsa devre çalışmaz.
B) Anahtar açık konumda iken devre ışık verir.
C) Kablonun her iki ucu da ampulün yan kısmına bağlanırsa devre çalışmaz.
D) Piller pil yatağına doğru bir şekilde yerleştirilmese de devre çalışabilir.


Soru: 4. Basit bir elektrik devresinde aşağıdakilerden hangisi bulunmaz?


A) Sigorta
B) Pil
C) Ampul
D) Kablo


Soru: 5. Elektrik devresi elemanları ve görevleri için aşağıda verilen eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?


A) Pil – Devreye enerji sağlar.
B) Anahtar – Devreyi açıp kapatır.
C) Ampul – Işık verir.
D) Kablo – Elektrik enerjisi sağlar.


Soru: 6. Yukarıdaki devrenin çalışabilmesi için aşağıdakilerden hangisinin yapılması gereklidir?


A) Devreye ampul eklenmelidir.
B) Anahtar devreden çıkartılmalıdır.
C) Devreye pil takılmalıdır.
D) Devredeki ampul çıkartılmalıdır.


4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları


Soru: 7. Basit bir elektrik devresinde yer alan anahtar günlük hayatta kullanı­lan hangi araca karşılık gelir?


A) Elektrik düğmesi
B) Pil
C) Kablolar
D) Ampul


Soru: 8. Aşağıdaki elektrik devrelerinden hangisi ışık verir?


Cevap: D


Soru: 9. Aşağıda verilen devre elemanları ve sembollerinden hangisi yanlış verilmiştir?


Cevap: A


Soru: 10. Aşağıdakilerden hangisi bir dev­rede ampulün yanmamasının se­beplerinden biri değildir?


A) Kablo içindeki kopukluk
B) Anahtarın kapalı olması
C) Pilin, ters bağlanması
D) Ampulün patlak olması


Soru: 11. Yukarıdaki devrede ampulün yanmamasının sebebi aşağıdakiler den hangisidir?


A) Anahtarın kapalı olmaması
B) İki adet pil olması
C) Kabloların kopuk olması
D) Ampullerin patlak olması


Soru: 12. Aşağıdaki devre elemanların dan hangisi diğer devre elemanlarına elektriği iletir?


A) Anahtar
B) Pil
C) Kablo
D) Ampul



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 129-130-131-132-133

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Elektrik Devreleri Cevapları Sayfa 129, 130, 131, 132, 133


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Elektrik Devreleri Metni Cevapları


4.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 129-130-131-132-133


Soru: Aşağıda verilmiş olan basit elektrik devrelerini inceleyerek ampulün ne­ den çalışmadığını başlarındaki kutulara yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 129 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 129 Cevapları”

4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 130 Cevapları


Soru: Aşağıdaki basit elektrik devrelerini çalışıp çalışmama durumlarına göre değerlendirip nedenlerini yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 130 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları  Çalışma Kitabı Sayfa 130 Cevapları”

Soru: Aşağıda özellikleri ve devre elemanları verilen basit elektrik devrelerini çiziniz.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 130 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 130 Cevapları”

4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 131 Cevapları


Soru: Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap:
Devreyi açıp kapatan devre elemanlarına anahtar denir.
Devrenin elektrik kaynağı olan pil, artı ve eksi kutuplardan oluşur.
Elektriğin izlediği yola elektrik devresi denir.
Evlerimizdeki priz anahtar görevi görür.
Ampul devredeki elektrik enerjisini ışık enerjisine dönüştürür.
Ampulün takıldığı yere duy denir.
Pilin yerleştiği yere pil yatağı denir.
Kablo devredeki elemanları birbirine bağlar.


4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Soru: Aşağıdaki devre elemanlarının isimlerini sembollerinin altına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 132 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları  Çalışma Kitabı Sayfa 132 Cevapları”

Soru: Aşağıda yer alan ifadelerden doğru olanların başına “ D”, yanlış olanların başına “ Y” ya­zınız.


Cevap:
(D) Elektrik devresi, kaynağından başlayıp yine kaynakta biten kesintisiz yoldur.
(Y) Devrede anahtar açıkken ampul ışık verir.
(D) Ampuller, ışık enerjisi verirken ısı enerjisi de verir.
(D) Basit bir devrede pil, anahtar, bağlantı kablosu ve ampul vardır.
(D) Ampulün ışık vermesi için pil ile ampulün uyumlu olması gerekir.
(Y) Yıpranmış, kopmuş kablolara dokunmak bize zarar vermez.


Soru: Aşağıdaki tabloda verilen bilgilere göre boş bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 132 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 132 Cevapları”

4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 133 Cevapları


Soru: Aşağıdaki cümleleri kutulardaki sözcüklerden uygun olanlarla tamamlayınız.


Cevap:
Basit bir elektrik devresinde anahtar kapalıyla ampul ışık verir.
Basit bir elektrik devresinde ampul, pil ve kablo üçlüsünün olması ışığın yanması için yeterlidir.
Pilin gücü ile ampulün gücü uymazsa ampul yanmaz.
Evlerimizdeki elektrik düğmeleri birer devre elemanıdır.
Elektrik düğmeleri ile lambalar arasında duvarın içinden geçen kablolar bulunur.


Soru: Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap:
(Y) Basit elektrik devrelerinde anahtar açıksa lamba ışık verir.
(D) Pillerin (+) ve (-) kutupları vardır.
(Y) Elektrik, pil ve bataryalarda depolanabilir.
(D) Elektrik düğmesi anahtar görevi görür.
(D) Adaptör, cep telefonu ve CD çalar gibi aletlerin elektrik enerjisiyle çalışmasını sağlar.
(Y) Pil yatağı, basit bir elektrik devresinde elektrik enerjisi sağlar.
(D) Ampulün ışık verebilmesi için duya takılması gerekmektedir.
(D) Çamaşır makinesindeki açma – kapama düğmesi devrenin anahtarıdır.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 126-127

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları Sayfa  126, 127


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Testi Metni Cevapları


4.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 126-127


Aşağıdaki soruları dikkatlice okuyarak doğru olan şıkkı işaretleyiniz


Soru: 1. Aşağıdakilerden hangisi yakın çevremizde bulunan canlı bir varlıktır?


A) Hava
B) Toprak
C) Ağaç
D) Su


Soru: 2. I. Besin II. Su III. Elektrik Yukarıda verilen kaynaklardan hangilerinden tasarruf yapılabilir?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III


Soru: 3. Aşağıda verilen eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?


A) Elektrik → Gereksiz yanan lambaları söndürmeliyiz.
B) Su → Kullandıktan sonra muslukları iyice kapatmalıyız.
C) Besin → Öğünlerde tabaklarımızı iyice doldurmalıyız.
D) Su → Dişimizi fırçalarken musluğu kapalı tutmalıyız.


Soru: 4. Aşağıdaki ışık kaynaklarından hangisini kullanmak elektrikte tasarruf yapmamızı sağlar?


Cevap: D


Soru: 5. Aşağıdaki elektrik tasarrufu işaretlerinden hangisi diğerlerinden daha fazla tasarruf sağlamaktadır?


A) B+
B) A+
O) C
D) A++


4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 127 Cevapları


Soru: 6. Suyun tasarruflu kullanımı ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Makarna ve sebze haşlama sularını dökmek yerine çorbalarda kullanmalıyız.
B) Bozuk ve damlatan muslukları tamir ettirmeliyiz.
C) Çamaşır ve bulaşıklarımızı bol su ile elimizde yıkamalıyız.
D) Elimizi, yüzümüzü yıkarken musluğu sürekli açık bırakmamalıyız.


Soru: 7. ■ Kullanılmış defter ve kitap • Boş maden suyu şişeleri ▲ İçi boş pet şişeler
Yukarıdaki verilen maddelerin geri dönüşümü hangi grupta gerçekleşmektedir?


A) ■ Kâğıt atık • Cam atık ▲ Plastik atık
B) ■ Metal atık • Kâğıt atık ▲ Cam atık
C) ■ Cam atık • Plastik atık ▲ Metal atık
D) ■ Plastik atık • Cam atık ▲ Kâğıt atık


Soru: 8. Geri dönüşüm ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Atık kâğıtların geri dönüşümü ile ağaçların kesilmesi önlenir.
B) Pillerin geri dönüşümü yapılamaz.
C) Geri dönüşüm ülke ekonomisine katkı sağlar.
D) Cam atıkların geri dönüşümü ile tekrar cam ürünleri yapılabilmektedir.


Soru: 9.
1. Kaynaklarımız sonsuzdur.
2. Elektrik tasarrufu yapmak için evlerimizde tasarruflu ampuller kullanmalıyız.
3. Geri dönüşüm enerji tasarrufu da sağlamaktadır.
4. Atık bitkisel yağların da geri dönüşümü yapılabilmektedir.
Yukarıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına yanlış olanların yanına ise işareti konulacaktır.
Buna göre doğru işaretleme aşağıdaki şıkların hangisindeki gibi olmalıdır?


Cevap: C


Soru: 10. Canlı ve cansız varlıkların bir arada bulunduğu ortama ne denir?


A) Çevre
B) Şehir
C) Yerleşim alanı
D) Sera



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Suyu Tasarruflu Kullanalım Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Suyu Tasarruflu Kullanalım Metni Cevapları


4.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125


Soru: Aşağıda suyun bilinçli kullanımı ile ilgili öneriler verilmiştir. Bunlardan doğru olanları işa­retleyiniz.


Cevap:
() Muslukları çok fazla açmalıyız
(X) Temizlikte yeteri kadar su kullanmalıyız
(X) Bahçedeki ağaçları akşam sulamalıyız
(X) Damlayan muslukların onarılmasını sağlamalıyız
() Diş fırçalarken musluğu açık bırakmalıyız
(X) Çamaşır ve bulaşık makinelerini tam doldurmadan çalıştırmamalıyız.


Soru: Elektriği bilinçli kullanma ile ilgili verilen önerilerden doğru olanları işaretleyiniz.


Cevap:
(X) Apartman ve merdivenlerde harekete duyarlı lambalar kullanmalıyız
() Televizyonu kumandadan kapatmalıyız
(X) Elektrik tüketimi az olan beyaz eşyalar kullanmalıyız
() Duvar ve tavan boyalarında koyu renkler tercih etmeliyiz
(X) Tasarruflu ampulleri tercih etmeliyiz.


Soru: Evinizde hangi ihtiyaçların karşılanması için elektriğe ihtiyaç duyuyorsunuz? Aşağıya yazınız.


Cevap: Evi aydınlatmada, bilgisayar televizyon gibi araçları kullanırken, telefonları şarj etmede, çamaşır ve bulaşık makinesinin çalışmasında, buzdolabının çalışmasında elektriğe ihtiyaç duyuyoruz.


4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 122 Cevapları


Soru: Verilen kelimeleri kullanarak aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap:
Tabağa yenilecek miktarda yemek konulmalıdır.
Damlatan musluklar değiştirilmelidir.
Bulaşıklar makinede yıkanmalıdır.
Duşta çok su harcanmamalıdır.
Elektronik aletlerin fişleri kullanılmadığı zaman çekilmelidir.
Odadan çıkarken lambalar kapatılmalıdır.
Duşta suyun ısınmaması için beklerken akan suyun altına kova konmalıdır.


Soru: Aşağıda ifadelerde hangi kaynaktan tasarruf yapıldığını işaretleyerek gösteriniz.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 122 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 122 Cevapları”

4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları


Soru: Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz. Örnek olaylarda ifade edilen çocukların bilinçli olup olmadığına karar verip işaretleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları”

Soru: Bilinçli tüketici kime denir?


Cevap: Bilinçli tüketici tüketim yaparken bütçesine göre hareket eden, gereksiz alışveriş yapmayan tüketicidir.


Soru: Aşağıda verilen maddeler kullanıldıktan sonra geri dönüştürülecektir. Bu maddeleri uygun geri dönüşüm kutusu içerisine yerleştiriniz.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları”

4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru: Aşağıdaki ifadelerin doğru yanıtları yönünde ilerlendiğinde ulaşılacak çıkışı belirleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 124 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 124 Cevapları”

Soru: Aşağıda verilenlerden geri dönüşüm olanların yanına “ G” , yeniden kullanım olanların yanına “ Y” yazınız.


Cevap:
(Y) Market poşetlerinin çöp poşeti olarak kullanılması
(G) Kırık cam parçalarının eritilerek cam şişe yapılması
(G) Cam kavanozlardan abajur yapılması
(Y) Gazete kağıdının ambalaj olarak kullanılması
(G) Gazete kağıtlarının hamur haline getirilerek fotokopi kağıdı yapılması
(G) Plastik şişelerin ufalanarak ve eritilerek plastik saklama kabı yapılması
(Y) Küçük reçel kavanozlarının baharatlık olarak kullanılması
(G) Teneke kutularının eritilerek demir çubuk yapılması


4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru: Grup arkadaşlarınız ile okulda en çok çıkan atıklar olan kâğıt ve plastik atıklar için birer geri dönüşüm kutusu tasarlayınız.
 1 hafta boyunca sınıfta çıkarılan plastik ve kâğıt atıkların takibini yaparak, aşağıdaki tabloya kaydediniz.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları”

Soru: Elde ettiğiniz tabloyu diğer arkadaşlarınızla da paylaşarak, daha az atık çıkarmak için neler yapılabileceğini düşününüz. Düşüncelerinizi aşağıya not ediniz. 


Cevap: Gereksiz yere kağıt israfı yapmamalıyız. Yanlış yazdığımız zaman silgi kullanmalıyız. Yemeklerimizi bitirmeli ve tabak kirletmemeliyiz. Bu sayede da az plastik atığı olacaktır. Böylelikle tasarruf etmiş olacağız.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 118-119-120

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Çevrenizi Nasıl Koruyabilirsiniz? Cevapları Sayfa 118, 119, 120


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Çevrenizi Nasıl Koruyabilirsiniz? Metni Cevapları


4.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 118-119-120


Soru: Aşağıda çevremizi korumak ve güzelleştirmek için bazı çözüm önerileri verilmiştir. Sizin yapabileceğiniz çalışmaları işaretleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları”

4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Soru: Gün içerisinde işlerimizi yapmak, yaşamımızı sürdürmek için pek çok kaynağa ihtiyaç duyarız. Eğer bu kaynaklar olmasaydı yaşamımız nasıl olurdu?


Cevap:
Elektrik kesilirse yaşanacak sorunlar: Günlük hayatta kullandığımız televizyon, bilgisayar gibi araçları kullanamayız. Ayrıca akşamları aydınlatma araçlarını kullanmayız.
Su olmazsa yaşanacak sorunlar: Eşyalarımızı yıkayamayız, banyo yapmayız
Besin olmazsa yaşanacak sorunlar: Sağlığımız bozulur hatta ölüme kadar gider.


Soru: Ev, okul gibi yaşam alanlarınızda tasarruf yapıyor musunuz? Bunlar nelerdir?


Cevap: Evet yapıyorum. Gerekmedikçe ışıkları açmıyorum, suyu boş yere akıtmıyorum.


Soru: Aşağıda besin israfı ile ilgili verilen ifadelerden doğru olanları işaretleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları”

4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Soru: Cümlelerdeki boşlukları doğru sözcüklerle tamamlayarak bulmacayı çözünüz.


Cevap:
1. Yaşadığımız çevreyi temiz tutmak hepimizin görevidir.
2. Çevre kirliliği sağlığımızı olumsuz etkiler.
3. Çevreye atılan çöpler kirliliğe sebep olur.
4. Sanayi tesislerinden çıkan sular çevreye bırakılmadan önce … işlemin­den geçirilmelidir.
5. Erozyon ve bilinçsiz ağaç kesilmesi nedeni ile … tükeniyor.
6. Kullanılan pilleri atık pil kutusu atmalıyız.
7. Çevre kirliliğinin en önemli sebebi … dir.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 115-116

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Testi Cevapları Sayfa 115, 116


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Testi Metni Cevapları


4.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 115-116


Aşağıdaki sorulan dikkatlice okuyarak doğru olan şıkkı işaretleyiniz.


Soru:  1. Aşağıdakilerden hangisi gürültünün insan sağlığına olumsuz etkilerinden değildir?


A) Stres, uykusuzluk
B) Yorgunluk, zihinsel yavaşlama
C) Nabız hızında değişiklik
D) İskelet sistemi problem


Soru:  2. Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


A) Işık kirliliği doğal hayata da zarar verir.
B) Işığın miktarının fazlalığı ışık kirliliğine neden olmaz.
C) Rasathaneler şehir merkezlerine kurulur.
D) Uygun aydınlatma yapılan ortamlarda loş ışık kullanılır.


Soru:  3. İnsanlar, reçine ve odun parçalarını kullanarak aşağıdaki aydınlatma araçlarından hangisini yapmışlardır?


A) Ampul
B) Mum
C) Meşale
D) Gaz lambası


Soru:  4. Düzensiz, şiddetli, yüksek ve rahatsız edici sesler … neden olur. Yukarıdaki cümlede noktalı yere ne gelmelidir?


A) Ses kirliliğine
B) Sesin yansımasına
C) Titreşime
D) Enerjiye


Soru:  5. Elektrikle çalışan aydınlatma teknolojilerinin gelişmesine önayak olan ilk icat aşağıdakilerden hangisidir?


A) Ampul
B) Flöresen
C) Kandil
D) Halojen lamba


Soru:  6. Aşağıdaki aydınlatma araçlarından hangisinin üretilmesi için daha ileri bir teknoloji gereklidir?


Cevap: D


Soru:  7. Aşağıda verilen aydınlatma araçlarından hangisi ampulden önce icat edilmiştir?


Cevap: C


4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Soru:  8. Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


A) Ses şiddeti arttıkça, ses daha az duyulur.
B) Ses doğrusal bir şekilde yayılır.
C) Sesin şiddeti artınca ses kirliliği de artar.
D) Ses şiddetinin artması kulak sağlığını etkilemez.


Soru:  9. Aşağıda verilen yerlerden hangisinde ses kirliliği diğerlerinden daha azdır?


A) Pazar yeri
B) Kütüphane
C) Fabrika
D) Konser


Soru:  10. Aşağıdaki ifadelerden hangisinde yanlış bilgi verilmiştir?


A) Ses kaynakları da ışık kaynakları gibi kirliliğe sebep olabilir.
B) Işık ve ses kirliliği sadece insanlara zarar verir.
C) Yüksek şiddetli seslerden korunmak için kulaklık kullanabiliriz.
D) Megafon ve mikrofon, sesin şiddetini yükselten cihazlardır


Soru:  11. Sesin şiddetini artırmak ve daha uzaklara duyurmak için aşağıda verilen araçlardan hangisini kullanırız?


A) Fonograf
B) Megafon
C) CD
D) USB bellek


Soru:  12. Aşağıdakilerden hangisi diğerlerinden farklı bir amaçla kullanılır?


Cevap: A


Soru:  13. Sesin kaydedilmesi ve kaydedilen sesin dinlenebilmesini sağlayan ilk alet hangisidir?


A) Fonograf
B) Hoparlör
C) Video kamera
D) DVD


Soru:  14. Aşağıdaki araçlardan hangisi aynı zamanda sesi kaydetme özelliğine de sahiptir?


A) Stetoskop
B) Radyo
C) Megafon
D) Cep telefonu


Soru:  15. Aşağıdakilerden hangisinin icat amacı diğerlerinden farklıdır?


A) DVD
B) kaset
C) mikrofon
D) plak



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 102-103

4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Konu Değerlendirme Cevapları Sayfa 102, 103


4. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Konu Değerlendirme Metni Cevapları


4.Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 102-103


Aşağıdaki soruları dikkatlice okuyarak doğru olan şıkkı işaretleyiniz.


Soru: 1. * Ömrü kısadır. * Işığı parlak değildir. * Ortamı yeterince aydınlatamaz.
Yukarıdaki özellikler aşağıdaki hangi aydınlatma aracına ait olabilir?


Cevap: C


Soru: 2. Masa lambasının uygun aydınlatması ile ilgili hangisi doğrudur?


A) Işığı yüzümüze gelecek şekilde ayarlamalıyız.
B) Lambadan çıkan ışık deftere gelmemelidir.
C) Işığın geliş yönünü doğru ayarlamamız gerekir.
D) Lamba odanın tavanına doğru çevrilmelidir.


Soru: 3. Aydınlatma araçlarının doğru kullanılması aşağıdakilerden hangisini etkilemez?


A) Kulak sağlığımızı
B) Aile bütçemizi
C) Göz sağlığımızı
D) Ülke ekonomisini


Soru: 4. Aşağıdakilerden hangisi göz sağlığımız açısından doğrudur?


A) Uzun süre bilgisayar başında kalabiliriz.
B) Güneşe uzun süre çıplak gözle bakabiliriz.
C) Çok parlak ortamlarda bulunmalıyız.
D) Televizyonu yakından izlememeliyiz.


Soru: 5. Günlük hayatımızda en sık kullandığımız aydınlatma aracı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap: A


4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 103 Cevapları


Soru: Esma evine ulaşmak istiyor. Yalnızca doğru cümleleri boyayarak küçük kızın evine ulaş­masını sağlayınız.


Cevap:

4.Sınıf Fen Bilimleri Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 103 Cevapları
“4.Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 103 Cevapları”

Aşağıdaki soruların cevaplarını altlarına kısaca yazınız.


Soru: 1. Hangi ampul harcadığı enerji bakımından daha ekonomiktir?


Cevap: Floresan ampul ve lambalar daha az enerji harcamaktadır. Bundan dolayı daha ekonomiklerdir.


Soru: 2. Enerji tasarruflu ampul kullanmanın ailemiz ve çevremiz açısından ne gibi faydaları olacaktır?


Cevap: Ailemiz açısından faydası daha az enerji tüketerek faturanın az gelmesini sağlar. Ayrıca fazla enerji harcayan ışıklar çevreye zarar verir. Devletin ekonomisine de zarar verir.



 

Our Score
error: Content is protected !!