4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı7. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 157, 158, 159, 160
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 7.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 157-158-159-160
(İlk dört soruyu metne göre cevaplayınız.)
Soru: 1. Şiirin konusu nedir?
Cevap: Özlem
Soru: 2. Şiirin ana duygusu nedir?
Cevap: İnsanlar zaman geçip büyüdükçe geçmişi, çocukluk eşyalarına zamanlarına özlem duyarlar.
Soru: 3. Şiirdeki kişinin şu anki yaşı hakkında neler söylenebilir?
Cevap: Bir çocuk değil yetişkin olduğu söylenebilir.
Soru: 4. Şiirdeki kişi hangi eşyalarından söz etmektedir. Bu eşyalarla ilgili duyguları nelerdir?
Cevap: Ayakkabı, gömlek, ceket, kazak, çanta, kitaplarından söz etmektedir. Bu eşyalarına özlem duymaktadır.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 158 Cevapları
Soru: 5. En çok kullandığınız eşyaları göz önünde bulundurunuz. Onlardan hareketle aşağıdaki cümle çeşitlerine uygun cümleler yazınız
Cevap:
a. Duygu Belirten Cümle: Kaybettiğim saatimi bulunca çok sevindim.
b. Düşünce Belirten Cümle: Bu sene boyumun daha çok uzayacağına inanıyorum.
c. İstek Belirten Cümle: Bütün oyuncaklarımı yanımda götürmek istiyorum.
Soru: 6. Aşağıdaki ifadeler doğruysa “D”yi, yanlışsa “Y” yi işaretleyiniz.
Cevap:
D Y “Uzun zaman önce burayı terk etti.” cümlesinde iki zıt anlamlı, bir tane de eş
anlamlı kelime bulunmaktadır. D Y “Çocukluğumuzun oyunları, bugünün oyunlarından çok daha eğlenceliydi.”
cümlesinde bütün kelimeler gerçek anlamıyla kullanılmıştır.
D Y Şiir türündeki metinlerin hepsi dörtlükler hâlinde yazılmalıdır. DY Konuşma yapmadan önce hazırlık yapmamız, konuşmayı daha etkili bir
şekilde sunmamızı sağlar.
D Y Davetiyelerde tarih yazmamıza gerek yoktur.
D Y Akıcı okumada, noktalama işaretlerine dikkat etmemize gerek yoktur. D Y Deyimlerin çoğunluğu mecaz anlam kazanmıştır
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları
Soru: 7. Aşağıdaki cümleleri verilen ifadelerden uygun olanla tamamlayınız
Cevap:
l Pencereden dışarıya baktı ama kimseyi göremedi.
l Küçük tay annesinin peşinden koştu lakin ona yetişemedi.
l Yangında her şeylerini kaybettiler fakat hayata tutunmayı bildiler.
l Gemi su almaya başlamıştı ancak kaptan gemiyi terk etmedi
Soru: 8. Aşağıda verilen eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla cümle içerisinde kullanarak yazınız.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 160 Cevapları
Soru: 9. Aşağıdaki cümlelerde terim anlamıyla kullanılan “ışık” ve “yıldız” kelimelerinin altını çiziniz.
Bu gece yıldızlar bir başka parlıyor.
Sen hepimize ışık oldun.
O sinemanın gerçek bir yıldızıdır. Işıklar yanınca onu görebildim
Soru: 10. Aşağıda bazı deyimler hem doğru hem de yanlış yazılmıştır. Doğru yazılanlarda “D”yi, yanlış yazılanlarda “Y”yi işaretleyiniz
Cevap:
D Y Ekmeğini kayadan çıkarmak D Y Ekmeğini taştan çıkarmak D Y Gözü kulağı olmak
D Y Kulağı gözü olmak D Y Ağzı kulaklarına varmak
D Y Kulakları ağzına varmak DY Saçına ak düşmek
D Y Saçına beyaz düşmek
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıÇocuklar Kardeş Oldu mu? Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Çocuklar Kardeş Oldu mu? Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144-145-146-147
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Aşağıdaki görseli inceleyip bu görselin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri anlatan bir dörtlük yazınız. Dörtlüğünüzde “el ele vermek, barış, sevgi, paylaşım, mutluluk, çocuk, bayram, neşe, huzur, dünya, güzel” kelime ve kelime gruplarından en az üçünü kullanınız. Dörtlüğünüze başlık yazmayı unutmayınız.
Cevap: Mutlu Çocuklar
Sevgi dolu dünya da
Mutlu dolu çocuklarız biz
Barış için el ele verelim
Saçalım dünyaya sevgimizi
Soru: 2. Bir çocuk olarak nasıl bir dünyada yaşamak isterdiniz? İsteklerinizi ifade eden kelimeleri, aşağıdaki görsellerin içine yazınız.
Cevap: Barışın olduğu, savaşın olmadığı, kimsenin açlık çekmediği, temiz ve sevgi dolu bir dünya da yaşamak isterdim.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları
Hazırlık Çalışmaları
Soru: ttps://www.trtarsiv.com/ozel-video/cocuklar-icin-sarkilar/ankara-radyosu-cocuk-korosu-cocuklar-kardes-oldu-mu-121382” adresinden “Çocuklar Kardeş Oldu mu” adlı şarkıyı birkaç defa dinleyiniz. Şarkının sözlerini aşağıda verilen yazma alanına yazınız.
Cevap: ÇOCUKLAR KARDEŞ OLDU MU
Daha bir ballanır uyku,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Barışır artık kurt kuzu,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Düşler denize doğru,
Mutluluk bir yelken açar,
Her yürek bir altın pınar,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Daha bir ışıldar akarsu,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Kucaklaşır batıyla doğu,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Ne açlık kalır ne korku,
Korudaki fidanlar gibi,
Sevip sevip birbirini,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Tahsin SARAÇ
1.Çalışma
Soru: a. Aşağıdaki görseller, şarkıda geçen ve aşağıda verilen hangi kavramların karşılığıdır? Yanlarına yazınız.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 141 Cevapları
1.Çalışma
Soru: b. “Işıldamak” kavramını gerçek ve mecaz anlamıyla birer cümlede kullanınız
Cevap:
Gerçek anlam: Lamba ışıl ışıl ışıldıyordu.
Mecaz anlam: Gideceğini duyunca sevinçten gözleri ışıl ışıl oldu.
2.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri “Çocuklar Kardeş Oldu mu” adlı şarkıya göre tamamlayınız
Cevap:
* Şarkının vermek istediği duygu, sevgi ve barış dolu bir dünyanın özlemi ve çocukların mutluluğu.
* Bu eserin şiir değil de şarkı olarak adlandırılmasının nedeni, bestelenmiş olmasıdır.
* Bence bu şarkı için Barış Dolu Dünya başlığı da uygun olur.
* Şarkıda mutluluk, denizde yelken açan bir her yürek altın bir pınara benzetilmiştir.
* “Daha bir ışıldayan akarsu” ifadesini, pekiştirme sözcüğü kullanarak “ışıl ışıl ışıldayan akarsu” şeklinde de söyleyebiliriz.
* “Doğuyla batının kucaklaşması ” ifadesi, dünyanın tamamında barışın sağlanması anlamında kullanılmıştır.
* Şarkıda, bir arada barış içinde yaşayan çocuklar korudaki fidanlara benzetilmiştir
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 142 Cevapları
3.Çalışma
Soru: Dinlediğiniz şarkının size çağrıştırdıklarından hareketle aşağıdaki paragrafı tamamlayınız
Cevap:
Çocukların öğrenmesi gereken ilk kavram, barıştır. Barış, bu dünyadaki tüm güzelliklerin anahtarı ve kötülüklerin engelidir. Yetişkinler barış içinde yaşamayı öğrenip bunu çocuklarına da öğrettiklerinde yani tüm çocuklar barış içinde bir yaşam sürdürdüğünde dünyada barış ortamı sağlanmış olur. Çünkü savaşı bitirmek için kötülüklerin olmaması barış ortamı olması gerekir.
4.Çalışma
“Bu şarkı uzun yıllar önce yapılmış bir şarkıdır. Geçen zaman içerisinde birçok çocuk bu şarkıyı çok sevmiş, büyük bir keyifle söylemiş hatta büyüdüklerinde böyle bir dünya da yaşamayı hayal etmişlerdir. Sizce eskiden bu şarkıyı dinleyip söyleyen ve günümüzde birer yetişkin olan çocuklar şarkıda hayal edilen dünyayı kendileri oluşturabilmiş midir?” sorusuna cevap veren bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken aşağıdaki yönergeleri takip ediniz.
Soru: a. Konuşmanızda kullanacağınız anahtar kelimeleri aşağıya yazınız
Cevap: Hedefe ulaşamamak, iyiliği daha çok yaymak, dünyaya barışı getirmek
Soru: b. Konuşmanızda vermek istediğiniz mesajı kısaca ifade ediniz.
Cevap: Dünya barışı için iyiliği herkese göstermek
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları
Soru: c. “6 Şapka” düşünme yöntemini uygulayarak konuyla ilgili değinmek istediğiniz noktaları belirleyiniz ve şapkaların altına notlar alınız
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları”
Soru: ç.. Hazırlık aşamasını tamamladıktan sonra, aile üyelerinizden sizi dinlemelerini rica ederek konuşma kurallarına uygun bir şekilde konuşmanızı yapınız.
Cevap: hazırladığını konuşmayı aile üyelerinize yapınız.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 144 Cevapları
1.Çalışma
Aşağıda basılı bir davetiye örneği verilmiştir. İnceleyiniz Soru: a. Davetiyede boş bırakılan ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz
Cevap:
Sevgili Öğrencilerimiz (,)
Bu yıl (,) okulumuz olarak 23 Nisan Ulusal
Egemenlik ve Çocuk Bayramı (‘) nı daha geniş
kapsamlı ve bir şölen havasında kutlamak istiyoruz (.)
Her birinizin katılımının çok değerli olduğu bu şölende
sizlerle olmak büyük önem taşımaktadır (.)
Gelin birlikte olalım (!) Hepinizi bekliyoruz (.)
Ekrem Eren
Şehit Rahmi İlkokulu Okul Müdürü
İmza
Tarih: 23 (.) 04 (.) 1995
Yer: Atatürk Spor Salonu
Gönen (/) Balıkesir
Soru: b. Davetiyenin yazılma amacını yani işlevini belirtiniz.
Cevap:
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 145 Cevapları
Soru: c. Bu davetiyeyi günümüzde en yaygın iletişim yollarından biri olan e-posta şeklinde yeniden düzenleyiniz. Tarihi güncellemeyi sakın unutmayınız
Cevap: www.forumsinifkitabi.com
Sayın forumsinifkitabi.com sitesi yöneticileri, okulumuzun düzenlemiş olduğu 23 Nisan etkinliğinde sizleri de aramızda görmeyi çok isteriz.
Tarih: 23 Nisan 2021
Yer: Hatay İskenderun Kültür Merkezi
Saat: 14:00
6.Çalışma
Soru: Aşağıda, günümüzde çok bilinmeyen bir sokak oyunu olan “istop”un nasıl oynandığı anlatılmıştır. Oyunu, yönergelerini okuyarak öğrenmeye çalışınız. Daha sonra, yandaki sayfada verilen oyunla ilgili görselleri yönergelere uygun olarak numaralandırınız. Arkadaşlarınızla bu eğlenceli oyunu mutlaka oynayınız.
Cevap:
• Bir daire oluşturulur.
• Oyunu başlatmak için bir ebe seçilir.
• Ebe, oyunculardan birinin adını söyleyerek topu havaya atar.
• Top yere düşerken adı söylenen oyuncu topu havada yakalarsa başka birinin adını söyleyerek topu yeniden havaya atar.
• Topu havada tutamayan çocuk, topu yerden aldığında “İstop!” diye bağırır. Kaçışan oyuncular “istop” denildiği anda oldukları yerde durmak zorundadır.
• Bu durumda ebe, duran oyunculardan birini topla vurmaya çalışır.
• Vurulan oyuncu 1 puan kaybeder ve ebe olur. Üç kere vurulmuş olana eğlenceli bir
ceza verilir
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 147 Cevapları
7.Çalışma
Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayınız. Soru: a. Çevrenizdeki farklı yaş gruplarından 10 çocuk belirleyiniz.
Cevap: belirleyiniz.
Soru: b. Aşağıdaki görüşlerin yer aldığı bir tablo hazırlayınız. Seçtiğiniz çocuklara hangi tür oyunları tercih ettiklerini sorunuz.
Cevap:
Sokak oyunlarını tercih ederim: (x)
Teknolojik oyunları tercih ederim: ()
Zeka ve strateji oyunlarını tercih ederim: (x)
Soru: c. Her bir çocuğun seçtiği oyun grubuna “+” işareti koyunuz
Cevap: + koyunuz
Soru: ç. En fazla tercih edilen oyun grubunu belirleyip anket sonucunuzu açıklayınız.
Cevap: anket sonucunu hazırlayınız
Yakın çevremde yaptığım anket çalışması ile çocuklar arasında en çok tercih edilen
oyunların saklambaç, seksek, olduğunu tespit ettim.
Soru: d. Anket sonucunuzla ilgili bir görüş belirtiniz.
Soru: 2. Aşağıda verilen metnin görsellerinden hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz
Cevap: Çocukların söylediği şarkı.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları
1.Çalışma
Soru: Aşağıda dinleyeceğiniz şarkının sözleri eksik olarak verilmiştir. Şarkıyla ilgili etkinliği yaparken boş bırakılan yerleri tamamlayınız.
Cevap: DOSTLUK ŞARKISI
Dostluğun biz sevgisiyle
Toplandık her an burda
Bu sevgi bağı kopmaz hiç
Dağılsak bir gün yurda
Bu güzel günü andıkça
Çarpacak kalbim benim
Bu sevgiyle sonsuza dek Uzanır sana elim Eduard Zuckmayer (Edvard Zukmayer)
2.Çalışma
Soru: a. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz
Cevap:
1. Düzenli aralıklarla yapılan tekrar, uyum. (RİTİM)
2. Tonlama değişiklikleriyle çeşitli duygular uyandıran uyumlu, ezgili insan sesleri dizisi. (ŞARKI)
3. Bir müzik sesini belirtmeye yarayan işaret. (NOTA)
4. Bir bütünden ayrılmış olan parça, kısım. (BÖLÜK)
5. Bir müzik parçasında baştan sona kadar belirli yerlerde tekrarlanan ses dizisi. (EZGİ)
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51 Cevapları
Soru: b. Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz. Bu bilgilere göre kutucuğun altındaki cümleyi tamamlayınız.
Soru: Aşağıdaki soruları “Dostluk Şarkısı” adlı metne göre cevaplayınız.
• Şarkının konusu nedir?
Cevap: Dostluktur.
Soru: Şarkının ana duygusu nedir?
Cevap: Paylaşmak ve dostluğun önemidir.
4.Çalışma
Soru: Şarkıda geçen eş sesli iki kelimeyi bulup metinde kullanılan anlamlarını işaretleyiniz.
Cevap: Bağ: 1. Üzüm kütüklerinin dikili bulunduğu toprak parçası. (Gerçek)
2. İki veya daha çok şey arasındaki ilgi, ilişki, bir arada tutan şey. (Mecaz) El: 1. Kolun bilekten parmak uçlarına kadar olan, tutmaya ve iş yapmaya
yarayan bölümü. (Gerçek)
2. Yakınların dışında kalan kimse, yabancı. (Mecaz)
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları
5.Çalışma
Soru: Şarkıya, vermek istediği duyguya uygun olarak bir dörtlük de siz ekleyiniz. Dörtlüğünüzde, aşağıdaki görsellerde ifade edilen eş sesli kelimelerden en az birini, şarkıdaki anlamıyla kullanınız.
Cevap:
Uzun yıllar mutlu olalım
Sevgi bağı ile coşalım
Dostluk kuralım
Mutlu olalım
6.Çalışma
Soru: a. Aşağıdaki dostlukla ilgili atasözlerinden dinlediğiniz şarkının vermek istediği mesaja uygun olanlara “X” işareti koyunuz.
Cevap:
Düşenin dostu olmaz. ()
Dost, kara günde belli olur. (X)
Dostun attığı taş, baş yarmaz. (X)
Dost acı söyler. ()
Bin dost az, bir düşman çok. (X)
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 53 Cevapları
Soru: . Dostluk kavramıyla ilgili bir duvar yazısı oluşturunuz. Duvar yazınızı, gazete ve dergilerden kestiğiniz farklı renk ve karakterdeki harfleri kullanarak dikkat çekici bir şekilde
aşağıdaki duvara yazabilirsiniz.
Cevap: DOSTTUR İNSANIN AYNASI
7.Çalışma
Soru: Yaptığınız şarkı dinleme ve söyleme etkinliği hoşunuza gitti mi? Şarkıyı öğrenebildiniz mi? Arkadaşlarınıza böyle bir etkinliğe katılmayı önerir misiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi “neden – sonuç” cümlelerini de kullanarak aşağıya yazınız
Cevap: Şarkı beni kedine çekip merak ettirdiği için çok beğendim.
Soru: 3. İstanbul’da zamanla meydana gelen değişikliklerin sebebi sizce ne olabilir?
Cevap: Nüfus artışından dolayı yeni yerlerin yapılması şehrin gelişmesi ortaya çıkmıştır.
Soru: 4. Metinde geçen eş sesli üç kelime bulunuz. Bunları farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanıp yazınız.
Cevap:
Yol:
Annem tavuğun tüylerini yoldu
Gideceğimiz yol bozukmuş.
Kol:
Kardeşlerimi hep kollarım
Kolumda çizik oluştu.
Yüz:
Yüze kadar saymamı istedi.
Yüzmeyi çok severim
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 134 Cevapları
Soru: 5. Aşağıdaki atasözlerini, çiçeklerin içinde verilen kelimelerle tamamlayınız
Cevap:
• Sus küçüğün yol büyüğün.
• Ulular köprü olsa basıp geçme.
• Yüksek uçan alçak konar.
• Ağaç düşse de yakınma yaslanır.
• Öpülecek el ısırılmaz
Soru: 6. Aşağıdaki deyimlerle anlamlarını eşleştiriniz
Cevap:
Çil yavrusu gibi dağılmak (Kendi durumuna üzülmek)
Alaya almak (Alay etmek eğlenmek)
Dert yanmak(Toplu olarak bir arada bulunan insanların her biri bir yana dağılmak)
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları
Soru: 7. Aşağıdaki tabloda yabancı dillerden alınmış ancak dilimize henüz yerleşmemiş bazı kelimeler yer almaktadır. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını yanlarına yazınız.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları”
Soru: 8. Aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Dün iki saat müzeyi gezdim ama → görmek istediğim heykelleri göremedim
İnsanın tarihini bilmesi çok iyi fakat →yaşatması da önemlidir.
Yaşar Kemal çok büyük bir yazardır ancak →halkımız onu çok tanımamaktadır.
Seninle her yere gelirim lakin → sözümden çıkmamalısın
Soru: 9. Aşağıdaki cümlelerde “-de, -da” ve “ki”nin yazılışlarını inceleyiniz. Doğru yazılanların başına “D”, yanlış yazılanların başına “Y” yazınız.
Cevap: (Y)Sedat’ın ki beklediğimden kötü bir çalışmaydı. (Y)Defterini biz de unutmuşsun. (D)Sinemaya sen de gelecek misin? (Y) Suylada sabunlada bu leke çıkmadı. (D)Öylesine büyük bir yazar ki hayran olacaksın. (D) Evden çıkmıştım ki o aradı. (D)Zeynep yarın akşam onlarda kalacak. (D)Bu sınavdan da yüksek puan almayı başardı. (Y)Tuğrul Beylerde makam sahibi oldular.
A) Devlet adamı olması
B) İyi bir asker olması
C) Fikir adamı olması D) Ekonomist olması
Soru: 2. Parçaya göre Millî Mücadele’nin ve onu takip eden çağdaşlaşma hareketinin temeli aşağıdakilerden hangisidir?
A) Osmanlı hükûmetinin kararlarını değiştirmesi B) Akılcı bir dünya görüşü
C) Avrupa ülkelerini taklit etme
D) Gelenekleri koruma
Soru: 3. Atatürk’ün, insanlar arasında hiçbir renk, din ve ırk ayrımını tanımayan bir dünya görüşüne sahip olması onun hangi özelliğini göstermektedir?
A) İnsan haklarına önem vermesi
B) Siyaseti çok iyi bilmesi
C) Doğru askerî kararlar alması
D) İnsan psikolojisini iyi bilmesi
Soru: Atatürk, Millî Mücadele’de millî birliği sağlayan eşsiz bir lider, savaş meydanlarında gerçekçi bir kumandan, devlet kuran büyük siyaset adamıdır.” cümlesindeki eş ve zıt anlamlı kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimeleri eş veya zıt anlamlılarıyla birlikte yazınız.
Cevap:
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları
Soru: 5. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu görsellerin hangi deyimleri anlattığını altlarına yazınız.
Cevap:
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları”
Soru: 6. Bu temada öğrendiğiniz bilgilerden hareketle tabloda yer alan kelime ve kelime gruplarını cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız
Cevap:
• Atatürk’ün babasının adı Ali Rıza Efendi’dir.
• Atatürk’ün içinde büyük bir millet ve devlet sevgisi bulunmaktaydı.
• Atatürk’ün başlıca eserlerinden biri de NUTUK’tur.
• Atatürk 1881 yılında Selanik’te doğdu.
• Atatürk önce Mahalle Mektebi’ne daha sonra Şemsi Paşa İlkokuluna gitti.
• Ortaokulu Selanik Mülkiye Şüstiyesi’nde bitirdi.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 44 Cevapları
Soru: 7. Aşağıdaki cümlelerde verilen yay ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız
Cevap:
• İyi bir şiir kötü okunabilir (,) lakin kötü bir şiir iyi okunamaz.
• Garip akımının şairlerini sayalım (:) Orhan Veli, Oktay Rıfat, Melih Cevdet Anday (…)
• Gök sarı (,) toprak sarı (,) çıplak ağaçlar sarı (…)
• Sana uğurlar olsun (.) Ayrılıyor yolumuz (.)
• Hava ne kadar da sıcak (!)
• Cennet Sokağı (,) No.: 12 (,) 8
• Alacahöyük, Çorum (‘) da önemli bir tarihî mekândır.
• Reşat Nuri Güntekin (,) Çalıkuşu (‘) nun yazarıdır.
Soru: 8. Aşağıdaki görsele uygun neden-sonuç cümleleri yazınız.
Cevap: Ders çalışmak için kütüphaneye geldim.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları
Soru: 9. Aşağıdaki konuşma kurallarını okuyunuz. Her zaman uyduğunuz kurallar için “Evet”i, bazen uyduğunuz kurallar için “Bazen”i, hiç uymadığınız kurallar için de “Hayır”ı işaretleyiniz.
Cevap:
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları”
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı6. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve CevaplarıSayfa 131, 132
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 6.Tema Çoktan Seçmeli Soruları Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 131-132
Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz.
Soru: 1. Aşağıdaki deyimler anlam yönünden gruplandırıldığında hangisi dışarıda kalır?
A) Ağzı kulaklarına varmak
B) Etekleri zil çalmak C) Nutku tutulmak
D) Havalara uçmak
Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi “atasözü, deyim, ninni ve tekerlemeler”in ortak noktasıdır?
A) Türk halk kültürünün ortak ürünü olmaları
B) Belirli bir ezgi ile söylenmeleri
C) Bir ders vermeleri
D) Atalarımızın tecrübelerini aktarmaları
Soru: . “Aslan Yattığı Yerden Belli Olur” atasözünün başlık olarak kullanıldığı bir metnin ana düşüncesi ne olabilir?
A) İnsanların yaşadıkları yer ve davranışları onların nasıl bir insan olduğunu ifade eder.
B) Aslanlar güçlü hayvanlardır.
C) Bir insanı tanımak için onunla konuşmak yeterlidir.
D) Çok konuşan insan, çok yalan söyler.
Soru: 4. Aşağıdakilerden hangisi “O ressamın ünü, millî sınırları aştı.” cümlesindeki altı çizili kelimenin eş anlamlısıdır?
A) Vatan B) Ulusal
C) Halk
D) Ülke
Soru: 5. “Reklamların bir amacı da ……………..” ifadesi aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanamaz?
A) Tanıtmaktır.
B) İkna etmektir.
C) Satış yapmaktır. D) Unutturmaktır
Soru: 6. Aşağıdakilerden hangisi bir karşılaştırma cümlesi değildir?
A) Kışın Sivas, İstanbul’dan daha soğuktur.
B) Arzu gezmeyi çok sever, Âdem ise şarkı söylemeyi. C) Komedi filmlerini çok severim.
D) Takımın en iyi oyuncusu Prekazi’ydi.
Soru: 7. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde birden fazla yazım yanlışı yapılmıştır?
A) Nehiri geçip köye vardık. B) Benmi burunumun dikine gidiyorum?
C) Öyle heyecanlı ki beni bile görmedi.
D) Sitres yapınca başarılı olamıyorum
Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonuna iki nokta işareti getirilmelidir?
A) Babam bana şöyle söyledi
B) Eve geç döndüm
C) Burada bekleyebilir miyim
D) Yürüyordu kadınlar, çocuklar
Soru: 9. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi hatalıdır?
A) İlan – duyuru
B) Arşiv – belgelik
C) Depresyon – ruh çöküntüsü D) Spesiyal – farklı
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 132 Cevapları
Soru: 10. Bir şehri gezecek olan turist kafilesi aşağıdakilerden hangisine ihtiyaç duymaz?
A) Kroki
B) Harita C) İlan
D) Broşür
Soru: 10. “Başka ülkelerinkinden önce yurdumun tarihini öğrenmek, her köşesini gezip görmek isterdim.” diyen bir kişi için hangisi söylenemez?
A) Hem tarihe hem de gezmeye ilgi duyuyor.
B) Öncelikle ülkesinin kültürünü tanımak istiyor. C) Geçmişe ilgi duymuyor.
D) Ülkesinin her yerini merak ediyor
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı2. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve CevaplarıSayfa 40, 41
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 2.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve cevapları Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 40-41
Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz.
Beni ………….. demek, mutlaka yüzümü görmek değildir. Benim …………….., benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir. Mustafa Kemal ATATÜRK Soru: 1. Mustafa Kemal Atatürk’ün yukarıdaki sözünde boş bırakılan yerlere hangi kelimeler gelmelidir?
A) tanımak – cesaretimi B) görmek – fikirlerimi
C) sevmek – hayatımı
D) övmek – fikirlerimi
Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi Türk milletinin Kurtuluş Savaşı’nda gösterdiği davranışlardan değildir?
A) Birlik ve beraberlik
B) Cesaret
C) Fedakârlık D) Bencillik
Soru: 3. “Ben, Türk milletini en zor koşullarda bir arada tutan bağa hayranım.” cümlesindeki eş sesli sözcükler hangi seçenekte doğru verilmiştir?
A) ben – koşul
B) millet -bağ C) ben – bağ
D) koşul –zor
Soru: 4. Mektupla ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Mektuplarda hitaptan sonra virgül işareti kullanılır.
B) Mektup, hem haber iletir hem de duygu ve düşüncelerimizi paylaşmamızı sağlar.
C) Mektuplarda; tarih, hitap ifadesi ve imza mutlaka olmalıdır. D) Mektuplar günümüzün en hızlı iletişim araçlarındandır.
Kızıl gökte parlayan ay-yıldızın nurusun. Sen en büyük milletin, Türklüğün gururusun Bu yurdun timsalisin bugün bütün cihanda Gözler, gönüller senin, senin şeref de şan da! Enis Behiç KORYÜREK Soru: 5. Yukarıdaki dörtlükle ilgili aşağıda verilen yargılardan hangisi veya hangileri doğrudur? 1. Dörtlükte “ulus ve dünya” kelimelerinin eş anlamlıları kullanılmıştır. 2. Dörtlükte söz edilen ve övülen kişi, Mustafa Kemal Atatürk’tür. 3. Dörtlükte, vatan sevgisi anlatılmaktadır.
A) 1 ve 2
B) 1, 2 ve 3
C) Yalnızca 2 D) 2 ve 3
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları
Soru: Aşağıdaki ifadelerden hangisi neden-sonuç cümlelerine örnek verilebilir?
A) Yağmurda ıslandığı için hasta oldu.
B) Ankara, İstanbul kadar kalabalık değil.
C) Büyümek için sabırsızlanıyor.
D) O hırslı ama ben değilim.
Soru: 7. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde noktalama hatası yapılmıştır?
A) 05.10.2021 tarihinde mi buluşacağız? B) Bana şöyle dedi. Biraz etrafına bak.
C) Soldan 2. kapıyı açıp içeri girdik.
D) Koşuyor, oynuyor, gülüyor, eğleniyordu.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıHıdırellez Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Hıdırellez Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128-129
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1.Aşağıdaki haritayı inceleyiniz. Haritanın hazırlanma amacını ve bu haritadan yararlanmak isteyen bir kişinin hangi bilgilere ulaşabileceğini maddeler hâlinde yazınız
Cevap:
Haritanın amacı: Ülkemizdeki tarihi yerleri göstererek insanları bilgilendirmek amacıyla yapılmıştır.
Haritadan ulaşılabilecek bilgiler:
Tarihi eserlerin nerede olduğuna
Ülkemizde bulunan doğal alanların nerede olduğuna
Ülkemizde bulunan önemli müzelerin nerede olduğuna
Deniz turizmi ve yayla turizmi için nerelerin uygun olduğuna
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 2.Türkiye’’yi tanıtma görevi verilse tanıtım çalışmanızda Türkiye’nin hangi özelliklerine vurgu yaparsınız?. Bayrağımızın etrafındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 126 Cevapları
1.Çalışma
Aşağıdaki soruları “Hıdırellez” adlı belgesele göre cevaplayınız. Soru: Anadolu, hangi özellikleri nedeniyle bir bayram yerine benzetilmiştir?
Cevap: Bereketli toprağı, yemyeşil dağları ve güler yüzlü insanından dolayı bir bayram yerine benzetilmiştir.
Soru: Hıdırellez hangi tarihte kutlanır?
Cevap: Her yılın 6 Mayıs tarihinde kutlanır.
Soru: Anadolu halkı, Hıdır ve İlyas peygamberlerin ne için buluştuklarına inanırlar?
Cevap: Bolluk, bereket , uğur ve şifa getirmek için buluştuklarına inanırlar.
2.Çalışma
Soru: Hıdırellez kutlamalarında her yıl geleneksel olarak yapılanları, maddeler hâlinde aşağıya yazınız. Bunlardan çevrenizde karşılaştıklarınızın yanına “X” işareti koyunuz
Cevap:
Sadaka verme, oruç utma ve kurban kesme gibi adetler vardır.
Kutlamalar yeşillik alanlarda, su kenarlarında, türbe ya da yatırın yanında yapılır.
Hıdırellez gecesi Hızır’ın uğradığı yerlere ve dokunduğu şeylere feyiz ve bereket vereceği inancıyla çeşitli uygulamalar yapılır.
Bugünde toplanan çiçeklerin suyu kaynatılıp içildiğinde bu suyun iyi geldiğine inanılır.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 127 Cevapları
3.Çalışma
Soru: a. Sizce bu videonun hazırlanma amacı nedir? Video kimler için hazırlanmıştır?
Cevap: Hıdırellez kutlamalarını izleyenlere merak edenlere tanıtmak amacıyla yapılmıştır.
Soru: b. Bu videoyu izleyen bir kişi, aşağıda verilenlerden hangilerine ulaşır? İşaretleyiniz.
Cevap:
• Türkiye’nin kültür değerlerinden birini tanır. (X)
• Hıdırellezin ne olduğunu ve nasıl kutlandığını öğrenir. (X)
• Türklerin yaşamları ve inanışları hakkında bilgi sahibi olur. (X)
• Türk insanının sahip olduğu bazı özellikleri fark eder. (X)
4.Çalışma
Soru: İzlediğiniz videoda birçok insana yer verilmiştir. Bu insanların yüz ifadelerine ve hareketlerine yansıyan duygu durumu nedir? Bu duygu durumunu ifade eden emojiyi işaretleyiniz.
Cevap: Bazı insanlar bu güne olan inançlarını belirtmektedir. Bazıları ise mutluluk vce sevinç duygularını yansıtmaktadır.
5.Çalışma
Soru: İzlediğiniz videoya yeni bir ad belirleyiniz. Bu adı ve belirleme nedenlerini yazınız
Cevap:
Belirlediğim ad: Anadolu’nun Bayram
Bu adı belirleme nedenlerim: Anadolu’ya özgü bir bayram olduğu için bu adı vermek istedim.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 128 Cevapları
6.Çalışma
Soru: a. Aşağıda, bir şehrimize ait (o şehrin yemeklerinden oluşan) bir menü, bir harita (şehrin bulunduğu bölgeyi gösteren), bir de broşür görseli yer almaktadır. Bu görsellerin adlarını altlarına yazınız.
Cevap:
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 128 Cevapları”
Soru: b. Görsellerdeki ipuçlarından yararlanarak bu şehrimizin adını bulup yazınız
Cevap: Trabzon
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 129 Cevapları
7.Çalışma
Soru: a. Aşağıdaki yemek tarifini inceleyiniz. Bir yemek tarifinde olması gereken unsurları ve tarifin nasıl yapıldığını belirleyiniz.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 130 Cevapları
Soru: b. Siz de bir aile büyüğünüzün yardımını alarak şehrinize özel bir yemek tarifi hazırlayınız. Tarifinizi aşağıya yazınız.
Cevap:
8.Çalışma
Soru: Aşağıdaki paragrafta bazı kelimeler hatalı yazılmıştır. Bu kelimeleri bularak altlarını çiziniz. Kelimelerin doğru şekillerini aşağıya yazınız. (Bu çalışmada, TDK Yazım Kılavuzu’ndan faydalanabilirsiniz.)
“Kültür ve turizm bakanlığı, Türkiyenin kültür mirasını başka milletlere tanıtmak için reklam filmleri, afişler, broşürler hazırlar. Böylece isviçredeki bir kişi göbeklitepe’yi, Balıklı gölü, Aspendos’u, Nemrut Dağı’nı vb. gezip görmek ister.”
Cevap: Hatay Künefe Tarifi
200 gram tel kadayıf
2 çorba kaşığı tereyağı
150 gram kadar künefelik dil peyniri (kaşar peyniri kullanmayınız)
Şerbeti Hazırlanırken;
2 çay bardağı toz şeker
1,5 çay bardağı su
Birkaç damla limon
Üzerine bol bol Antep fıstığı
Hatay Mutfağı Künefe Tarifi Hazırlanışı
İlk olarak derin bir tencere içerisinde şerbeti hazırlayın ve kaynadıktan sonra bir yere alıp soğumaya bırakın. Şerbet tatlı üzerine mutlaka soğuk olarak dökülmelidir.
Tereyağını bir tavada eritin. Bu sırada kadayıfı da tek tek ayırın ve üzerine eritmiş olduğunuz yağın yarısını boşaltın.
Tavadaki yağın birazını ayırıp üzerine kadayıfları yerleştirip sıkıştırın. Bu işlem için bardak ile bastırma yöntemini kullanabilirsiniz. İsterseniz tavayı kaplayacak bir tencereye su doldurup üzerine de koyabilirsiniz.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıAta’ya Mektup Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 33, 34,35, 36, 37, 38, 39
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Ata’ya Mektup Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37-38-39
Hazırlık Çalışmaları
Soru: Aşağıda, Millî Mücadele döneminde Türk halkının ve askerinin gösterdiği büyük fedakârlığı ve dayanışmayı ifade eden açıklamalar ve bir görsel verilmiştir. Bu açıklamalardan ve tablodan hareketle Türk milletinin özelliklerini örnekteki gibi yazınız
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 35 Cevapları
1.Çalışma
Soru: Aşağıdaki kelimeleri ve kelime grubunu, anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Gurur: Yapılan doğru işlerle övünme.
Cümlem: Gurur her insan için önemlidir.
Onur: İnsanın kendine karşı duyduğu saygı, şeref, öz saygı.
Cümlem: Onurlu insan her zaman doğruyu seçer.
Işıl ışıl aydınlık saçmak: Bakışlarıyla etrafa güç, umut, enerji vermek.
Cümlem: Geleceğe dair hedeflerimiz ışık ışık saçmalı.
2.Çalışma
Soru: Metinde geçen bazı kelimeler, harfleri eksik olarak aşağıda verilmiştir. Kelimeleri tamamlayıp alfabetik olarak tabloda sıralayınız.
Cevap:
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 35 Cevapları”
3.Çalışma
Soru: Aşağıda, “Ata’ya Mektup” adlı metinde anlatılanlara ilişkin bazı yargılar verilmiştir. Bu yargılardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap: (D)Türkler onurları için savaşmışlardır. (D)Metin, altı bölümden oluşan bir şiirdir. (D)“Büyük Paşa” ile kastedilen Mustafa Kemal Atatürk’tür. (D)Çocuklar Atatürk’ün ölümünü öğrendiklerinde ağlamışlardır. (D)Millî Mücadele sürecinde Türk halkı içinden onlarca kahraman çıkmıştır. (D)Kurtuluş Savaşı sonrasında bütün askerlerin gözlerinde gururlu bir bakış vardır. (Y) Metin, bir mektuptan alınmıştır. (D)Mustafa Kemal büyük zaferi, peşinden gelen binlerce kahramanla kazanmıştır.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları
4.Çalışma
Soru: a. “Ata’ya Mektup” şiirinde anlatılanlar aşağıdaki tabloda karışık olarak sıralanmıştır. Bu bölümleri şiirdeki sırasına göre numaralandırıp metinden örneklendiriniz.
Cevap:
METİNDE ANLATILANLAR (4)Millî Mücadele kahramanları (1)Atatürk’ ün ailesi ve çocukluğu (6)Atatürk’ün sevdiği hayvanlar (5)Atatürk’ün ölümü (2)Atatürk’ün dostları (3)Atatürk’ün çocuklar üzerindeki etkisi
ÖRNEK
Kara Fatma’yı, Yörük Ali’yi, Şerife Bacı’yı
Çok sevdiğin kardeşin Makbuş’u
Güvercinlerden bahsettim biraz, Biraz da köpeğin Foks’tan.
Sıra senin ölümüne geldiğinde, Durdum anlatamadım onlara
Dostlarını anlattım onlara
Işıl ışıl aydınlık saçıyordu gözleri
Soru: Yukarıdaki tablodan yararlanarak şiirde anlatılanları sırasına uygun bir şekilde sözlü olarak özetleyiniz ve şiirin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Atatürk’ün hayatı, ailesi, silah arkadaşları, mücadelesi ve ölümü anlatılmaktadır.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları
5.Çalışma
Soru: a. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz. Şiiri ezberleyiniz, daha sonra istediğiniz kişi veya kişilere şiirdeki duyguyu yansıtarak ezbere okuyunuz.
Cevap:
ATATÜRK KURTULUŞ SAVAŞI’NDA
(…)
Dedin ki: Bir güzel savaşmalı
Kurmak için yeniden;
Bilgiyle, inançla, coşkunlukla
“Övün, çalış, güven!”
Sana borçluyuz ta derinden!
Işığısın bu yurdun.
Dilimizi, ulusallığımızı öğrettin bize,
Çünkü cumhuriyetimizi sen kurdun.
Hürriyeti sen yaydın içimize,
Halkçıyız dedin halk içinden,
İnançta hür yetiştirdin bizi,
Borçluyuz sana ta derinden!
Devrimlerle yüceltti, çok yüceltti,
Bu milleti temiz ellerin.
Sana borçluyuz ta derinden
En büyüğü Mustafa Kemallerin!
Cahit KÜLEBİ
Soru: b. Okuduğunuz ve ezberlediğiniz şiirlerden hareketle Atatürk’e bir mektup yazınız. (Mektubunuzu A4 kâğıdına yazabilirsiniz.)
Cevap: Sevgili Atam;
Sana bu mektubu teşekkür etmek için yazıyorum. Bizlere bu ülkeyi, bu toprakları canla başla savaşarak emanet ettin. Bu vatanı düşman ellerinden alarak yükselttin. Bizlerin görevi de bu emanetine sahip çıkıp, yükseltip gelecek nesillere emanet etmemiz gerekir. Böyle güzel bir memleketi bizlere verdiğin için teşekkür ederiz.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları
6.Çalışma
Soru: a. Cümlelerdeki altı çizili deyimlerin anlamlarını yazınız. Sonra bu deyimleri farklı birer cümlede kullanınız.
Cevap:
• Millî Mücadele Dönemi kahramanlarının hepsi canını dişine takarak savaştı.
Deyimin Anlamı: Büyük sıkıntıları, tehlikeleri göze alarak bir işi başarmaya çalışmak
Örnek Cümle: Dersten geçmek için canını dişine takıp çalıştı.
• Mustafa Kemal liderliğindeki Kurtuluş Savaşı dillere destan oldu.
Deyimin Anlamı: dilden dile dolaşmak, her yerde anlatılır olmak.
Örnek Cümle: Doğum günü partisi dillere destan oldu.
• Halkın büyük mücadelesi, düşmanın hakkından gelmek içindi.
Deyimin Anlamı: Birini yenmek ya da hak ettiği sert işlemle cezalandırmak.
Örnek Cümle: O işin hakkından geldi.
Soru: b. Siz de aşağıdaki kutulara iki deyim yazınız.
Cevap: Ağız aramak, Ağzını bıçak açmamak
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 39 Cevapları
7.Çalışma
Soru: Aşağıdaki metinde verilen yay ayraçların içine gerekli noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
Fatma Seher Erden, bir diğer adıyla Kara Fatma (,) Millî Mücadele sırasında üç yıl boyunca teğmen olarak görev yapmanın yanı sıra cephe gerisinde hasta bakıcılık (,) aşçılık ve hemşirelik hizmetlerini de gerçekleştirmiştir (.) Savaş boyunca her cephede savaşan (,) sonra dört defa yaralanan ve on dokuz gün boyunca Yunan ordusu tarafından esir tutulan Kara Fatma (‘) ya Türk ordusu tarafından üsteğmen rütbesi verilmiştir (.) Kendisi önce çavuş (,) sonra teğmen ve en son üsteğmen rütbelerini
alarak Türk tarihine geçmiştir (.)
8.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümlelerde büyük harflerin yazımı ile ilgili bazı hatalar yapılmıştır. Hataları düzelterek cümleleri yeniden yazınız.
Cevap:
• Atatürk’ün nutuk adlı yapıtını herkes okumalı. → Atatürk’ün Nutuk adlı yapıtını herkes okumalı.
• Mustafa Kemal diyor ki: Yurtta barış, Dünyada barış. → Mustafa Kemal diyor ki: yurtta barış, Dünyada barış.
• Bir Dünya lideri olan Mustafa Kemal, herkese örnektir. →Bir dünya lideri olan Mustafa Kemal, herkese örnektir.
• Atatürk, Amerika’da yayımlanan time dergisinin kapağını iki kez fotoğrafıyla süsledi. → Atatürk, Amerika’da yayımlanan Time dergisinin kapağını iki kez fotoğrafıyla süsledi.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıDeyimler Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Deyimler Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121-122-123
Hazırlık Çalışmaları
Soru: Aşağıda, halk kültürümüze ait bazı kalıp ifadelerle ilgili açıklamalar ve bunların kullanım alanlarına yönelik örnekler verilmiştir. Örneklerin yanındaki harfleri kullanarak eşleştirme yapınız.
Cevap: Atasözü: Uzun deneme ve gözlemlere dayanılarak söylenmiş ve halka mal olmuş,
öğüt verici nitelikteki söz, deme, mesel, sav. (D) Ninni: Annelerin çocuklarını uyutmak için ezgiyle söyledikleri sözlerdir. Bu ürünlerde, bebeklerin özelliklerini, annelerin iyi dileklerini ve sevgiyi ortaya koyan ifadeler yer alır. (A) Deyim: Genellikle gerçek anlamından az çok ayrı, kendine özgü bir anlam taşıyan
kalıplaşmış söz öbeği, tabir. (C) Tekerleme: Genellikle masallarda kullanılan, söz tekrarına dayanan kalıplaşmış eğlenceli sözler. (B)
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 116 Cevapları
1.Çalışma
Soru: Aşağıda “tezgâh” kelimesi ve “nevri dönmek” kelime grubu için açıklamalar verilmiştir. Bunlardan hangileri kelimenin ve kelime grubunun metindeki anlamıdır? Uygun olan açıklamanın yanındaki kutuyu işaretleyiniz
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 116 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 117 Cevapları
2.Çalışma
Aşağıdaki soruları “Deyimler” adlı metne göre cevaplayınız Soru: • Çocuğun dedesinin özellikleri nelerdir?
Cevap: Gelenekçi, herkesi düşünen bir esnaftır.
Soru: • Çocuk neden armutların saplarını koparıp üzümlerin çöplerini ayıklıyor?
Cevap: Dedesinin söylediği deyimi yanlış anladığı için öyle yapmaktadır.
Soru: • Çocuğun dedesinin meyve ve sebze satmamasının nedeni nedir?
Cevap: Bakkal olduğu için meyve sebze satarsa manavlar ne kazanır diye düşündüğü için satmıyordur.
3.Çalışma
Soru: Aşağıdakilerden hangisi metnin ana düşüncesidir? İşaretleyiniz
A) İnsanlar birbirleriyle deyimler aracılığıyla iletişim kurarlar.
B) Çocuklar bildikleri deyimlerin sayısı az olduğundan hata yaparlar.
C) Deyimlerin anlamlarını öğrenmek için onunla ilgili bir yaşantımız olmalıdır. D) Deyimlerin anlamını bilmezsek karşımızdakini anlamayıp hatalı davranabiliriz
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki deyimlerden hangisi, çocuğun dedesinin Nevriye Hanım için söylediği “armudun sapı, üzümün çöpü” deyimi ile anlamca birbirine yakındır? Aşağıya yazınız.
Cevap: Etliye sütlüye karışmamak
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları
5.Çalışma
Soru: Aşağıda verilen deyimlerin anlamlarını sözlükten bulunuz. Her deyimde anlatılmaya çalışılan durumu zihninizde canlandırınız. Boş çerçevelerin içine, bu durumu ifade eden bir resim yapınız. Daha sonra, deyimleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları
5.Çalışma
Soru: Aşağıda verilen deyimlerin anlamlarını sözlükten bulunuz. Her deyimde anlatılmaya çalışılan durumu zihninizde canlandırınız. Boş çerçevelerin içine, bu durumu ifade eden bir resim yapınız. Daha sonra, deyimleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları”
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki şiiri vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyunuz. Daha sonra şiiri ezberleyiniz ve aile üyelerinizin karşısında ezbere okuyunuz.
Cevap: TÜRKÇEMİZ
Annenden öğrendiğinle yetinme
Çocuğum, Türkçeni geliştir.
Dilimiz öylesine güzel ki
Durgun göllerimizce duru,
Akarsularımızca coşkulu…
Ne var ki çocuğum,
Güzellik de bakım ister!
Önce türkülerimizi öğren,
Seni büyüten ninnilerimizi belle,
Gidenlere yakılan ağıtları…
Her sözün en güzeli Türkçemizde,
Diline takılanları ayıkla,
Yabancı sözcükleri at!
(…)
Rıfat ILGAZ
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 120 Cevapları
7.Çalışma
Aşağıdaki soruları “Türkçemiz” metnine göre cevaplayınız. Soru: Şiirde dilimizin üretken, gelişmeye açık, yaşayan bir dil olduğu hangi benzetmeyle ifade edilmiştir?
Soru: Şaire göre Türkçemizi korumak ve geliştirmek için neler yapılması gerekiyor? Bir örnek vererek açıklayınız.
Cevap: Türkileri, ninnileri öğrenmemiz gerekiyormuş. Bu sayede dilimize sahip çıkabiliriz.
Soru: Türkülerimiz, ninnilerimiz, ağıtlarımız dilimiz için neden önemlidir?
A) Çocuklara yazıldıkları için
B) Bir ezgiyle söylendikleri için C) Dilimizin güzelliklerini ve duygularımızı ortaya koydukları için
D) Eski zamanlarda söylendikleri için
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 121 Cevapları
8.Çalışma
Soru: Aşağıdaki açıklamayı okuyunuz. Siz de dilimize giren ve yaygın olarak kullanılan bazı kelimeler belirleyiniz. Bu kelimeleri ve önereceğiniz Türkçe karşılıklarını açıklamanın altındaki panoya yazınız
Cevap:
• Fuel oil – Yakıt yağ
• Dekor – Süs
• Kampüs – Yerleşke
• Sponsor – Destekçi
• Spesiyal – Özel
• Defans – Savunma
• Detay – Ayrıntı
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 122 Cevapları
9.Çalışma
Soru: Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Okuduğunuz metinlerden, yaptığınız çalışmalardan ve bu görsellerden hareketle dilimizin değerine ve korunması gerektiğine yönelik mesaj içeren bir söz oluşturunuz. Aşağıda verilen alanda, bu sözü kullanarak bir afiş tasarlayınız.
Cevap: Türkçemizi Yabancılaştırmaktan Kurtaralım.
10.Çalışma
Soru: Aşağıdaki ifadeler birer atasözüdür. İfadeleri inceleyerek bir ifadenin atasözü olabilmesi için taşıması gereken özelliklerden birini belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap: Atasözleri eski zamanlardan günümüze gelen kim tarafından söylendiği belli olmayan sözlerdir. Kısa ve özlü sözlerdir. Kalıplaşmış ve herhangi bir değişikliği uğramamışlardır.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları
11.Çalışma
Soru: Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayınız a. Bir gün boyunca televizyonda, çevrenizde, ailenizde yapılan konuşmalara dikkat edip bu konuşmalardaki cümlelerden ilginç bulduklarınızı not alınız.
b. Not aldığınız konuşmalarda geçen Türkçemizi bozduğuna inandığınız, yanlış kullanılan ve söylenen kelimeleri belirleyiniz. Bunları aşağıdaki çalışma yaprağına yazınız.
c. Seçtiğiniz kelimeleri yazdıktan sonra çalışma yaprağındaki diğer bölümleri doldurunuz.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları”