Kültürümüzde Ramazan ve oruçla ilgili geleneklere üç örnek veriniz.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kültürümüzde Ramazan ve oruçla ilgili geleneklere üç örnek veriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kültürümüzde Ramazan ve oruçla ilgili geleneklere üç örnek veriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kültürümüzde Ramazan ve oruçla ilgili geleneklere üç örnek;

  1. Ramazan pidesi
  2. Ramazan’da hoşaf ve güllaç gibi tatlıların yapılması
  3. Diş kirası denen Osmanlı’dan gelen bir gelenek

“Kültürümüzde Ramazan ve oruçla ilgili geleneklere üç örnek veriniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kültürümüzde Ramazan ve oruçla ilgili geleneklere birkaç örnek;

  1. Ramazan davulcuların insanları sahura kaldırması
  2. Ramazan davulcuların türlü türlü maniler söylemesi
  3. İftar sofralarına tanıdıkların davet olunması


 

Our Score

Sahur, imsak, iftar, teravih, fitre kavramlarını açıklayınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sahur, imsak, iftar, teravih, fitre kavramlarını açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sahur, imsak, iftar, teravih, fitre kavramlarını açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sahur; oruç tutmak isteyen bir Müslümanın oruca üç bulmak için imsak vaktinden evvel bir şeyler yiyip içmesine verilen isimdir.

İmsak; sabah namazı vaktinin girdiği vakti verilen isimdir.

İftar; oruçlu bir kimsenin gün battıktan yani akşam ezanı okunduktan sonra orucunu açması veya o zamana verilen isimdir.

Teravih; sadece Ramazan ayında yatsı namazından sonra vitir namazından önce kılınan 20 rekatlık nafile bir namazdır.

Fitre; Ramazan ayında nisap miktarına Malik olan her Müslümanın fakirlere vermesi gereken, diyanet tarafından miktarı belirlenen sadakadır.



 

Our Score

Oruç nedir, nasıl tutulur? Anlatınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Oruç nedir, nasıl tutulur? Anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Oruç nedir, nasıl tutulur? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Oruç; oruç tutma niyetiyle kişinin imsaktan ta ki akşam namaza vaktine kadar yeme, içme gibi orucu bozan yasaklardan kendini korumasıdır.


“Oruç nedir, nasıl tutulur? Anlatınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Oruç; Müslüman olan kişinin oruç tutma niyetiyle imsaktan yani Sabah namazı vaktinden ta ki güneş batıncaya kadar yani akşam ezanına kadar yeme, içme ve orucu bozan diğer şeylerden uzak durmasıdır.

Oruç ibadeti bizi aynı zamanda irademize sahip olmayı öğreten mükemmel bir araçtır.



 

Our Score

Müslümanlar için Ramazan ayı niçin önemlidir? Açıklayınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Müslümanlar için Ramazan ayı niçin önemlidir? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Müslümanlar için Ramazan ayı niçin önemlidir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ramazan ayında Kur’an-ı Kerim indirilmeye başlanmış, oruç ibadeti bu ayda farz kılınmış Allahu Teala’nın çok değer verdiği ve müminleri affetmiş olduğu bir ay olduğu için Müslümanlar açısından Ramazan ayı affedilmek için bir fırsat ve çok kıymetli bir zaman dilimidir.


“Müslümanlar için Ramazan ayı niçin önemlidir? Açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Allahü Teala bazı aylara ve günlere özel önem vermiş ve bu özel günleri insanların kurtuluşu için bir vesile kılmıştır.

Eski ümmetlerde yaşayan insanların ömürleri çok uzun olup ibadetle geçirme imkanları olduğu halde bizim ömrümüz kısa olduğu için Allahu Teala bu gibi özel günlere milyonlarca gün yapılmış ibadet sevabı vererek onlara yetişmemizi sağlamıştır.

Ramazan ayı da bu değerli aylardan biri oldu Allahu Teala bu aya değer vererek Kur’an-ı Kerim’i bu ayda indirmeye başlamış ve orucu bu ayda Müslümanlar üzerine farz kılarak oruç tutmalarını emretmiştir.

Bu ayda şeytanların bağlanması, fakirlerin gözetilmesi ve müminlerin affedilmesi gibi birçok imkan ve ibadet fırsatı olduğu için bu ay Müslümanlar açısından da oldukça değerlidir.



 

Our Score

Hz. İbrahim’i (a.s.) tanıtan iki cümle yazınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. İbrahim’i (a.s.) tanıtan iki cümle yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Hz. İbrahim’i (a.s.) tanıtan iki cümle yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İbrahim aleyhisselam’ı tanıtan iki cümle;

  1. Hz İbrahim Aleyhisselam kur’an-ı Kerim’de Halil yani Allah’ın dostu olarak isimlendirilmektedir.
  2. Ateşin yakmadığı peygamber olarak bilinmektedir.

“Hz. İbrahim’i (a.s.) tanıtan iki cümle yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İbrahim aleyhisselam’ı tanıtan cümleler;

  1. İsmail ve İshak Aleyhisselam’ın babasıdır
  2. Fırat ve Dicle arasındaki bir bölgede doğmuştur
  3. Çok yumuşak huylu olduğu söylenmektedir.
  4. Öldürülmesi için ateşe atılmış fakat bir mucize olarak ateş onu yakmamıştır.
  5. Kurbanın farz olmasındaki Hikmet de İbrahim Aleyhisselam’ın başından geçmiştir.


 

Our Score

Dua ederken nelere dikkat edilmelidir? Yazınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dua ederken nelere dikkat edilmelidir? Yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Dua ederken nelere dikkat edilmelidir? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Dua derken özellikle abdestli olmayan, eğer mümkünse sessiz ve sakin bir yerde olmaya, samimi ve içten bir kalple seccade başında olup duamızı yapmaya dikkat etmeliyiz.


“Dua ederken nelere dikkat edilmelidir? Yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Her şeyde olduğu gibi duanın da bazı edepleri ve dikkat edilmesi gereken bazı kuralları vardır.

Dua ederken özellikle abdest almalı, seccade başında olmalı, eğer varsa sessiz ve tenha yerleri dikkatimizin dağılmaması için tercih etmeli, gücümüz yetiyorsa öncesinde 2 rekat Allah rızası için namaz kılmalı, temiz elbiseler giyinmeli ve samimi bir kalp ile dikkatimizi toplayarak dileklerimizi istemeliyiz.

Duanın başında Allahü Teala hazretlerinin övmek ve hamd etmek duanın başında ve sonunda salavat getirmeye dikkat etmeliyiz.



 

Our Score

Allah’ın (c.c.) her şeye gücünün yetmesi ile ilgili Kur’an-ı Kerim mealinden bir ayet yazınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Allah’ın (c.c.) her şeye gücünün yetmesi ile ilgili Kur’an-ı Kerim mealinden bir ayet yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Allah’ın (c.c.) her şeye gücünün yetmesi ile ilgili Kur’an-ı Kerim mealinden bir ayet yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

  • Göklerin ve yerin hâkimiyeti/egemenliği Allah’a aittir. Allah, her şeye kadîrdir. (3/Âl-i İmran 189)
  •  Şayet (Allah) dilerse -Ey insanlar!- sizi götürüp yerinize başkalarını getirir. Allah, bunu yapmaya muktedirdir. (4/Nisâ 133)

“Allah’ın (c.c.) her şeye gücünün yetmesi ile ilgili Kur’an-ı Kerim mealinden bir ayet yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

  •  Şimşek neredeyse gözlerini (hızlıca alıp) kapıverecek. (Şimşeğin ışığı) önlerini her aydınlattığında onun ışığında yürürler. Onları karanlıkta bırakınca (korku ve şaşkınlıkla) yerlerine çakılırlar. Allah dileseydi onların işitme ve görme duyularını alıverirdi. Şüphesiz ki Allah, her şeye kadîrdir. (2/Bakara 20)
  • Biz bir ayeti neshettiğimizde ya da unutturduğumuzda, ondan daha hayırlısını ya da bir benzerini (onun yerine) getiririz. Allah’ın her şeye kadîr olduğunu bilmez misin? (2/Bakara 106)
  • Hak kendilerine açığa çıktıktan sonra Ehl-i Kitap’tan birçoğu, benliklerinde yer etmiş kıskançlık nedeniyle sizi imanınızdan sonra küfre döndürmek istediler. Allah bu konuda hükmünü verinceye dek onları affedin, onları hoş görüp (yaptıklarını) görmezden gelin. Şüphesiz Allah her şeye kadîrdir. (2/Bakara 109)
  • Herkesin yöneldiği bir yönü/kıblesi mutlaka vardır. (Öyleyse) hayırlarda yarışın. Nerede olursanız olun Allah sizi bir araya toplar. Şüphesiz ki Allah, her şeye kadîrdir. (2/Bakara 148)
  • Ya da çatıları üzerine yıkılmış (altı üstüne gelmiş) o ıssız beldeye uğrayanı görmedin mi? Demişti ki: “Allah, ölümünden sonra burayı nasıl diriltecek?” (Bunun üzerine) Allah onu yüz yıl öldürmüş sonra diriltmişti. “(O hâlde) ne kadar bekledin?” demişti. “Bir gün veya bir günden daha az.” demişti. Allah: “(Hayır, öyle değil!) Bilakis sen, yüzyıl (öylece) bekledin. Bak (bakalım) yiyecek ve içeceğine, hiç bozulmamıştır. Eşeğine de bak! -Tüm bunlar seni insanlara ibret kılmak içindir- Bak (eşeğin) kemiklerine! Onu nasıl ayağa kaldırıp sonra da et giydiriyoruz.” O (mesele) açıklığa kavuşunca demişti ki: “Biliyorum ki Allah, her şeye kadîrdir.” (2/Bakara 259)
  • Göklerde ve yerde olan her şey Allah’ındır. Nefislerinizde olanı açığa vursanız da gizleseniz de Allah sizi ondan hesaba çekecektir. (Hesap neticesinde) dilediğini bağışlar, dilediğine azap eder. Allah, her şeye kadîrdir. (2/Bakara 284)
  • De ki: “Ey mülkün sahibi olan Allah’ım! Dilediğine mülk verir, dilediğinden mülkü alırsın. Dilediğini izzetli kılar, dilediğini zelil edersin. Hayır senin elindedir, şüphesiz ki sen, her şeye kadîrsin.” (3/Âl-i İmran 26)


 

Our Score

Allah’ın (c.c.) her şeyi bilip görmesi insanların davranışlarını ve insan ilişkilerini nasıl etkiler? Örneklerle açıklayınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Allah’ın (c.c.) her şeyi bilip görmesi insanların davranışlarını ve insan ilişkilerini nasıl etkiler? Örneklerle açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Allah’ın (c.c.) her şeyi bilip görmesi insanların davranışlarını ve insan ilişkilerini nasıl etkiler? Örneklerle açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Allah’ın celle celalühü her şeyi bilip görmesi insanların davranışlarını ve insan ilişkilerindeki hal ve hareketlerini olumlu yönde etkiler.

İnsanlar böylece ister gizli ister açık yerlerde olsun daima hareketlerine dikkat eder laf taşıma, gıybet, haksızlık gibi hal ve hareketlerden ellerinden geldikçe uzak durur veya bu hataları düştüğü zaman hemen tövbe ederek helallik alırlar.


“Allah’ın (c.c.) her şeyi bilip görmesi insanların davranışlarını ve insan ilişkilerini nasıl etkiler? Örneklerle açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Allah Celle celalühü aslında herkesin yaptığını her an aralıksız görüyor ve biliyor olduğu halde bizler bunu tam idrak edemediğimiz veya içimize tam işleyemediğimiz için gaflete düşüp hata ve günahlara girebiliyoruz.

İnsanlar bakıldığı zaman toplulukların veya çoğunlukların veya kayıt altında olduklarını bildikleri zaman hal ve hareketlerine dikkat ettikleri halde yalnız kaldıklarında veya o kişi orada olmadığı zaman daha rahat hatalarda bulunabilirler.

Bunun gibi kendisini her yerde ve her koşulda gören bir yaratıcının olduğunu bilmek insanın davranışlarını düzeltmesini ve ahlaka uymayan hal ve hareketlerden uzak durmasına yardımcı olacaktır.



 

Our Score

Allah’ın (c.c.) eşi ve benzeri olmaması ne anlama gelir? Kısaca açıklayınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Allah’ın (c.c.) eşi ve benzeri olmaması ne anlama gelir? Kısaca açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Allah’ın (c.c.) eşi ve benzeri olmaması ne anlama gelir? Kısaca açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Allah Celle celalühünün eşi ve benzeri olmaması sadece kendisinde bulunan sıfatları olan her şeye gücü yetme, başlangıcı ve sonu olmamak, her şeyi bilmek, noksansız olmak gibi mükemmel sıfatlara sahip bir kişinin daha bulunmaması anlamına gelir.


“Allah’ın (c.c.) eşi ve benzeri olmaması ne anlama gelir? Kısaca açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Allahü Teala’nın başlangıcı ve sonu yoktur, her şeye gücü yeten ve her şeyi bilendir, bir şey yoktan var edendir.

Yaratmak öldürmek gibi kendisinden başka hiç kimsenin gücünün yetmeyeceği sıfatlar sadece Allah ‘ ta vardır.

Allah’ın eşi ve benzeri olmaması demek bu sıfatlara sahip bir başkasının olmaması demektir ki zaten bu sıfatlarla sıfatlanan biri yaratıcı olur ki bir evrende iki tane yaratıcı düşünülemez.

Kısacası Allah’ın eşi ve benzeri olmaması kendisi gibi mükemmel ve kusursuz başka hiç kimsenin olmaması demektir.



 

Our Score

Lokman (a.s.) suresinin 18. ayetin mealini bulup not ediniz.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lokman (a.s.) suresinin 18. ayetin mealini bulup not ediniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Lokman (a.s.) suresinin 18. ayetin mealini bulup not ediniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

“Kibirlenerek insanlardan yüzünü çevirme ve yeryüzünde böbürlenerek yürüme. Çünkü Allah, kibirle kasılan, kendini beğenmiş, çokça övünüp duran hiç kimseyi sevmez.”



 

Our Score
error: Content is protected !!