5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39


Kan Bağışı Hayat Kurtarır

1868’den bugüne birçok savaş ve afette binlerce insana yardım eli uzatan Türk Kızılayı, gönüllü bağışçılardan alınan kanları ihtiyaç sahiplerine ulaştırmaktadır. Bağışlanan bir ünite kan, 3 kişinin hayatını kurtarmaktadır. 17 bölgede kan bağışı merkezi bulunan Kızılay’a, 2016 yılında Orta Karadeniz Bölgesi Kan Merkezi’nden 92 923, Batı Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden 79 180, Doğu Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden ise 51 874 ünite kan bağışı yapılmıştır.

Soru : Kan bağışının önemi hakkında ne düşünüyorsunuz?


Kısa Cevap : “Kan bağışının önemi hakkında ne düşünüyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kan bağışı, gerek ihtiyaç sahibi olanlar için, gerekse kan bağışçısı açısından çok önemli ve hayati bir öneme sahip olan örnek bir davranış olarak kabul edebiliriz.

Kan bağışı yapan kişi vücut içerisinde kan hücrelerinin yenilenmesi sayesinde sağlık bir vücut yapısına sahip olacaktır. Elde edilen kan ise kazalarda, ameliyatlarda ve ihtiyacı olan tüm insanların hayatlarını kurtardığından dolayı kan bağısı biz insanlar için çok önemli bir davranış olarak ifade edebiliriz.


Soru : Her bölgeden az miktarda da olsa kan bağışı yapıldığında bu bağışlar nasıl bir fark oluşturur?


Cevap :

Kan bağışlarının önemli bir seviyeye gelerek ihtiyacı olan insanların iyileşmesine katkı sağlamıştır.


Soru : Bu üç bölgeden 2016 yılında tahmini kaç ünite bağış yapılmış olabilir?


Cevap : Toplam : 223.977

Karadeniz Bölgesi Kan Merkezi’nden 92 923,

Batı Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden 79 180,

Doğu Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden ise 51 874


1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız.


Cevap :

  • 1984 + 9637 = 11.621
  • 5167 + 2203 + 196 = 7.566
  • 7082 – 1453 = 5.629

2) Aşağıdaki işlemlerde şekillerin yerine gelecek rakamları bulunuz. 


Cevap :

  • a)   4833 +  9615 = 14448
  • b)  9503 – 4271 = 5232

3) Çıkanı 438, farkı 5098 olan çıkarma işleminin eksileni kaçtır? 


Cevap :

  • 5536 dır.

4) Aşağıdaki toplama ve çıkarma işlemlerinin tahmini sonuçlarını bulunuz. 


Cevap :

  • a) 3458 + 218 = 3676
  • b) 5210 + 4089 = 9299
  • c) 2704 – 362 = 2342
  • ç) 8646 – 1435 = 7211

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


Bunu Deneyelim? Eksik mi? Fazla mı? 


Araç – Gereç: kutu, eş büyüklükte kesilmiş 9 adet kâğıt, kalem, hesap makinesi
• Kâğıtlara 1’den 9’a kadar olan rakamları yazınız ve kâğıtları kutuya atınız.
• İki kez, rastgele 4 kâğıt çekerek 4 basamaklı iki sayı oluşturunuz. Sayıların toplamını 10 saniye içinde tahmin etmeye çalışınız.
• Arkadaşınızdan sayıların toplamını hesap makinesiyle kontrol etmesini isteyiniz.
Tahmininizi gerçek sonuç ile karşılaştırınız. Tahmininiz gerçek sonuçtan eksik mi çıktı, yoksa fazla mı? Tahmin yaparken hangi yöntemi kullandınız? Arkadaşlarınıza açıklayınız.
• Kullandığınız kâğıtları tekrar kutuya atıp önce 5 tanesini seçerek 5 basamaklı bir sayı oluşturunuz sonra kullandıklarınızı kutuya geri atarak 4 tanesini seçiniz ve 4 basamaklı bir sayı oluşturunuz.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


• Oluşturduğunuz sayıların farkını tahmin etmeye çalışınız.
• Arkadaşınızdan sayıların farkını hesap makinesiyle kontrol etmesini isteyiniz.
• Tahmininizi gerçek sonuç ile karşılaştırınız.


Tahmininiz gerçek sonuçtan eksik mi çıktı, yoksa fazla mı?


Cevap : 1 sayı eksik çıktı.


Tahmin yaparken hangi yöntemi kullandınız? Arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap : İlk olarak binler yüzler sonra onlar ve birler basamağını topladım.


Hangi sayılarla tahmin yapmak daha kolaydı?


Cevap : Eldesiz olan işlemler daha kolaydı.


Toplama ve çıkarma işlemlerini yaparken hangi yöntemlerden faydalandınız?


Cevap : Eldeli ve eldesiz yöntemini kullandık.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru : İlk maça gelen seyirci sayısını 17 200 kişi, ikinci maça gelen seyirci sayısını 31 200 kişi olarak düşünseydik tahmini sonucumuz ile gerçek sonuç arasındaki fark nasıl değişirdi?


Cevap :

  • Toplam seyirci sayısı 17 200 + 31 200 = 48 400 kişi civarındadır.
  • 48 400- 48 397= 3 kişidir.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru : Yıl sonunda toplam ziyaretçi sayısının 100 000 olması için yaklaşık kaç kişinin daha müzeyi ziyaret etmesi gerekirdi?


Cevap :

  • Tahmini sonuç gerçek sonuçtan 14000 daha azdır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


Soru : Kan bağışının yaygınlaşması için neler yapılabilir? 


Kısa Cevap : “Kan bağışının yaygınlaşması için neler yapılabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kan bağışının yaygınlaşması için insanlara kan bağışının ne kadar büyük bir öneme sahip olduğu hakkında bilgilerin verilmesi gerekmektedir. Çünkü kan bağışı insanların hayatta kalabilmesi için acil durumlarda hayati bir önem taşımaktadır.

İşte bu nedenle Kan bağışının yaygınlaşması için şunların yapılması gerekmektedir ;

  • İnsanlara eğitim verilmesi,
  • Televizyon, radyo gibi iletişim araçlarında kamu spotları
  • Kan bağışı hakkında konferanslar,
  • Eğitimci reklamların yapılması,
  • Okullar da çocukların eğitilmesi
  • İnsanların teşvik edilmesi

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Tahmin ile gerçek sonuç arasındaki farkı en aza indirebilmek için nasıl bir yol izlenebilir?


Cevap :

  • En yakın onluğa yuvarlayarak tahmin ile gerçek sonuç arasındaki farkı en aza indirebiliriz.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


1) Aşağıda verilen toplama ve çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • a) 43.781 + 51.217 = 94.998
  • b) 50.796 + 28.151 = 78.947
  • c) 85.147 – 63.121 = 22.026
    d) 37.400 – 18.643 = 18.757

2) Bir tarladan iki yılda toplam 43 215 kilogram ürün alınmıştır. Birinci yıl 25 763 kilogram ürün alındığına göre ikinci yıl kaç kilogram ürün alınmıştır?


Cevap :

  • 43.215 – 25.763 = 17.452

3) Tablolardaki toplama ve çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


4) Erdem 76 805 ile 15 349 sayılarını topladığında sonucu 91 144 bulmuştur. Erdem’in yaptığı toplama işleminde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

  • Evet vardır.
  • 76.805 + 15.349 = 92.154

5) Hesap makinesi ile 67 348 sayısından 36 593 sayısını çıkaran Muhsin eksilen sayının binler basamağını yanlışlıkla 3 olarak yazdığını fark ediyor. Muhsin’in bulduğu sonuçla gerçek sonuç arasındaki fark kaçtır?


Cevap :

  • Basamak yazdığı rakam ile çıkan sonuç 33755 tir.
  • Gerçek sonuç : 30755 tir.
  • Aralarındaki fark 3000

6) Yanda verilen işlemin sonucunu Tuna toplananları en yakın onluğa, Ada en yakın yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediyor. İki arkadaşın tahminlerini bularak karşılaştırınız. Hangisinin sonucu gerçek sonuca daha yakın çıkmıştır?


Cevap :

  • Yanda verilen işlemin sonucuna Tuna daha çok yaklaşmıştır.

7) Kutular arasındaki toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını uygun olan boşluklara yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları”

8) Karpuz yüklü bir kamyonun kütlesi 44 658 kilogramdır. Kamyondaki karpuzların kütlesi 32 439 kilogram olduğuna göre kamyonun karpuz yüklenmeden önceki kütlesi kaç kilogramdır?


Cevap :

  • Kamyonun karpuz yüklemeden önceki kilosu 12219 kilodur.

9) Hayriye, Fatma ve Ayşe’nin yaşları toplamı 78’dir. Hayriye grubun en büyüğüdür. Fatma 30 yaşındaki en büyük grup üyesinden 7 yaş küçüktür. Her birinin yaşlarını bulunuz.


Cevap :

  • Grubun en büyüğü olan Hayriye’nin yaşı 30 dur. Fatma’ nın yaşı 23 Ayşe’nin ki ise 25′ tir.

10) “Annem 34, ben 10 yaşındayım. Babam, annemden 8 yaş büyük olduğuna göre babam kaç yaşındadır?” problemini çözünüz. Problemin çözümünde kullanmadığınız veri oldu mu?


Cevap :

  • Çocuğun yaşı kullanılmadan babanın yaşı 42 dir.

11)7814 + 5278 işleminin sonucunu Kübra toplananları en yakın binliğe, Ersin en yakın yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediyor. İkisinin bulduğu sonuçları gerçek sonuçla karşılaştırınız. Kimin tahmini gerçek sonuca daha yakındır? Neden?


Cevap :

  • Toplananları en yakın binliğe yuvarlayan Kübranın işleminin sonucu 13000 dir.
  • En yakın yüzlüğe yuvarlayan Ersin in işleminin sonucu 13100 dür.
  • Gerçek sonuç 13092 olduğuna göre sonuca en çok yaklaşan Ersin dir

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


12)Mangala, bir Türk zeka ve strateji oyunudur. İki kişi ile oynanır. Oyun tahtası üzerinde karşılıklı altışar adet olmak üzere 12 küçük kuyu ve her oyuncunun taşlarını toplayacağı birer büyük hazine kuyusu bulunmaktadır.

Bir ortaokulda 64 öğrencinin katıldığı mangala turnuvası düzenlenecektir. Turnuva eleme usulüne göre yapılacaktır. Yani bir oyun kaybeden oyuncu turnuvadan elenecektir. Buna göre şampiyonu belirlemek için kaç müsabaka yapılmalıdır?


Cevap :

  • 32+16+8+4+2+1= 63

13)Çocuk odası için dolap, yatak ve masa almak isteyen Şahin ailesi, bu iş için 4000 TL bütçe ayırmıştır. Almak istedikleri ürünlerin fiyatları yandaki tabloda verilmiştir


a)Yanda verilen ürünlerin toplam fiyatının yaklaşık kaç TL olduğunu tahmin ediniz. 


Cevap :

  • Yanda verilen ürünlerin yaklaşık toplam fiyatı 4780.
  • 4800 TL (2350+1800+650)

b)Ailenin ayırdığı bütçe bu ürünleri almak için yeterli midir?


Cevap :

  • Ailenin ayırdığı bütçe bu ürünleri almak için yeterli değildir.

14)Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi gerçek sonuçlarla karşılaştırınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları”

15)Aralık 2016 istatistiklerine göre Marmaray istasyonlarındaki günlük ortalama yolcu sayısı yanda verilen tabloda gösterilmiştir.

Buna göre Marmaray istasyonlarını kullanan toplam ortalama yolcu sayısını tahmin ediniz.


Cevap :

  • Aralık 2016 istatistiklerine göre Marmaray istasyonlarındaki günlük ortalama yolcu sayısı 181000.
  • 47 + 35 + 24 + 54 + 21 = 181.000


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Örüntüler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


5. Sınıf Matematik Kitabı Örüntüler Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29


Tarihi binalarda, kilim desenlerinde, kaldırım taşlarında ve çinilerde genellikle geometrik şekiller belli düzende ve sayıda kullanılır. Özellikle tarihi eserlerde bu şekillerin varlığı açıkça görülmektedir. 

Soru : Evinizde kullandığınız halı ya da kilim desenlerinde dikkatinizi çeken geometrik şekiller nelerdir?


Cevap :

Masa, televizyon, sehpa gibi örnekler geometrik şekillere örnek olarak verebiliriz.


1) Aşağıda verilen örüntülerin kuralını belirleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 MEB Yayınları”

2) Aşağıda verilen sayı örüntülerine göre boş bırakılan adımları tamamlayınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Aşağıda adımları arasındaki farkı sabit olan sayı örüntüleri verilmiştir. Örüntülerin ilk beş
adımını bulunuz ve verilen alanda seçtiğiniz bir şekil ile modelleyiniz. 


Cevap :

  • a) 1’den başlayan ve dörder artan sayı örüntüsü: 1-5-9-13-17
  • b) 3’ten başlayan ve ikişer artan sayı örüntüsü: 3-5-7-9-1
  • 1 c) 2’den başlayan ve üçer artan sayı örüntüsü: 2-5-8-11-14

Örüntüler için tercih ettiğiniz şekilleri neye göre seçtiniz?

Cevap : Anlaşılabilir düzgün bir şekil olarak seçtim.


Yukarıda verilen örüntülerin hepsi aynı şekil ile modellenebilir mi?

Cevap :  Evet bu örüntüler aynı şekil ile modellenebilir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : Emine 19. sayıyı söylediğinde Sezgin hangi günü söyleyecektir?


Cevap :

  • Cuma günü söyleyecektir.

Soru : Canan’ın almak istediği elbise 55 TL olsaydı kaç hafta daha para biriktirmesi gerekirdi?


Cevap :

  • 4 Hafta daha para biriktirmesi gerekecekti.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Verilen örüntünün bir sonraki adımının modelini çiziniz.


Cevap :

  • 16 kare çiziniz ve 4 tanesini boyayınız.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : 12. adımı oluşturmak için kaç tane çini işlemeli altıgen karo gereklidir?


Cevap :

  • 12. adım, 23 tane çini işlemeli altıgen karodan oluşacaktır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


1) Aşağıda adımları arasındaki farkı sabit olan sayı örüntüleri verilmiştir. Örüntülerin sonraki üç adımını yazınız.


Cevap :

a) 3, 11, 19, 27, 35, 43

b) 15, 24, 33, 42, 51, 60


2) Adımları arasındaki farkı sabit olan ve 5, 9, 13, … şeklinde devam eden sayı örüntüsünün sonraki iki adımını bularak örüntünün ilk beş adımını uygun bir şekil ile modelleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

3) Yukarıda dikdörtgen şeklindeki tuğlalardan oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir.


a) Örüntünün bir sonraki adımını çiziniz.


Cevap :

  • 9 tane kare çiziniz.

b) Örüntünün adım sayısı ile adımları oluşturan dikdörtgen şeklindeki tuğla sayısını bir tablo ile gösteriniz.


Cevap :

  • 3 – 5 – 7 – 9

c) Bu örüntüyü farklı bir şekil ile modelleyiniz. 


Cevap :

  • Yuvarlaklar çizerek örüntüyü farklı bir şekil ile modelleyebiliriz.

4) Yukarıda üçgen ve dairelerden oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir.


a) Bu örüntünün 4. ve 5. adımını çiziniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 Cevapları”

b) Örüntünün 10. adımının kaç tane üçgen, kaç tane daireden oluştuğunu bulunuz.


Cevap :

Örüntünün 10. adımında 21 tane üçgen ve 19 tane daire oluşur.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


5) Yukarıda çubuklarla oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir. 34 adet çubuk ile bu örüntü kaç adım daha devam ettirilebilir?


Cevap :

  • Çubuklarla oluşturulan şekil 34 adet çubuk ile 2 adım daha ilerleyebilir.

6) Yukarıda dairelerden oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir.


a) Verilen tablodaki boşlukları şekil örüntüsüne göre doldurunuz. 


Cevap :

1. Adım : 5

2. Adım : 7

3. Adım : 9

4. Adım : 11


b) 6. adım kaç tane daireden oluşur? Çizerek gösteriniz.


Cevap :

6. Adım : 15 tane daire çiziniz.


c) Adımlar devam ettirildiğinde 12. adımın kaç tane daireden oluşacağını daireleri çizmeden bulunuz.


Cevap :

  • Adımlar devam ettiğinde 12. adım da 27 tane daire bulunur.
  • 2n+3
  • 2 x 12+3=27

7) Bir alışveriş merkezinin giriş katında 5 mağaza, 1. ve diğer katlarında ise sekizer mağaza vardır. Mağazalar 1’den başlayarak numaralandırıldığına göre 24 numaralı mağazaya gidecek Neşe kaçıncı kata çıkmalıdır?


Cevap :

  • Neşe 24 numaralı mağazaya gitmek için 3. kata çıkması gerekmektedir.

8) Kış Olimpiyatları 4 yılda bir yapılmaktadır. Buna göre: 


a) İlk Kış Olimpiyatı 1924 yılında yapıldığına göre 1940 yılında kaçıncısı yapılmıştır? 


Cevap :

  • 2018-2022-2026-2030-2034-2038-2042 (+4)

b) 22. Kış Olimpiyatı 2014 yılında yapıldığına göre 27. Kış Olimpiyatı hangi yıl yapılacaktır?


Cevap :

  • 1924-1928-1932-1936-1940 (+4)


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Milyonlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21


5. Sınıf Matematik Kitabı Milyonlar Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21


Galaksimizde birçok gezegen vardır. Bu gezegenlerden bazılarının Güneş’e olan ortalama uzaklıkları aşağıdaki tabloda verilmiştir.

Soru : Siz bir astronot olsaydınız hangi gezegene yolculuk yapmak isterdiniz?


Cevap :  Mars’a yolculuk yapmak isterdim.


Soru : Tablodaki sayıları okumaya çalışınız.


Cevap :

Merkür :  58 000 000 = Elli sekiz milyon

Dünya : 150 000 000 = Yüz elli milyon

Mars : 228 000 000 = İki yüz yirmi sekiz milyon


Soru : Milyon ve milyar sözcüklerini daha önce duydunuz mu? Örnekler veriniz.


Cevap :  Evet duydum. Ailem haber dinlerken televizyondan milyon ve milyarlar sözcüklerini duydum.


1) Aşağıda verilen doğal sayıların okunuşlarını yazınız.


Cevap :

  • a) 1984: Bin dokuz yüz seksen dört
  • b) 593 201: Beş yüz doksan üç bin iki yüz bir
  • c) 70 423: Yetmiş dört bin yirmi üç
  • ç) 200 004: İki yüz bin dört

2 ) Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları yazınız.


Cevap :

  • a) On altı bin yetmiş üç: 16.073
  • b) İki bin yetmiş beş: 2075
  • c) Altı yüz seksen üç bin on yedi: 683.017

3) Tablodaki boşlukları uygun şekilde doldurunuz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Bunu Deneyelim Milyon Oluşturuyorum


Araç – Gereç: eş büyüklükte kesilmiş 9 adet kâğıt, kalem
Birlikte Yapalım 1
• 1’den 9’a kadar olan rakamları birer kâğıda yazınız ve kâğıtları katlayarak karıştırınız.
• Sınıftan 6 arkadaşınızı belirleyerek rakamların yazılı olduğu birer kâğıt seçtiriniz ve seçtikleri kâğıtlardaki rakamlarla bir sayı oluşturmalarını isteyiniz. Oluşan 6 basamaklı sayıyı okuyunuz.
• Grubun dışından başka bir arkadaşınıza da yeni bir kâğıt seçtirerek grubun sol tarafına geçmesini isteyiniz.
Yeni oluşan sayı kaç basamaklıdır? Bu sayıyı okuyabiliyor musunuz?
Oluşan yeni sayıda farklı bölük veya basamaklar var mıdır?


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta gruplar oluşturarak arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


Soru : 1 000 001 sayısının okunuşunu yazınız. 


Cevap :

  • Bir milyon bir

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Soru : Okunuşu “seksen iki milyon yüz yirmi sekiz” olan sayıyı yazınız.


Cevap :

  • Sayı : 82.000.128

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Soru : 9 basamaklı bir sayının değeri en yüksek basamağı hangisidir?


Cevap :

  • En büyük basamağı yüz milyonlar basamağı olarak ifade edebiliriz.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Oyun Zamanı Şifreyi Buluyorum 


Soru : • Aşağıda istenenleri basamak değerleri tablosunda bularak, karşılık gelen harfleri belirleyiniz.

• Bulduğunuz harfleri şifre bölümüne yerleştiriniz ve şifreyi bulunuz.


Cevap : ŞİFRE : MİLYON

1. 49 753 sayısının binler bölüğündeki en küçük rakamın basamak değeri =   (40.000 – M)

2. 316 145 267 sayısındaki en büyük rakamın basamak değeri =  (7 – İ)

3. 678 179 244 sayısındaki en küçük rakamın basamak değeri =  (100.000 – R/L)

4. 96 451 867 sayısının milyonlar basamağındaki rakamın basamak değeri =  (6.000.000 – Y)

5. 201 638 256 sayısının binler bölüğündeki en büyük rakamın basamak değeri =   (8.000 – O)

6. 530 056 009 sayısının milyonlar bölüğündeki en büyük rakamın basamak değeri =   (500.000.000 N) 


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : Siz de yukarıdaki sayıda verilen sıfır rakamlarının basamak değerlerini bulunuz.


Cevap :

  • 1 = Yüz binler basamağı
  • 0 = On binler basamağı
  • 0 = Binler basamağı
  • 0 = Yüzler basamağı
  • 0 = Onlar basamağı
  • 0 = Birler basamağı

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru : Verilen rakamlarla oluşturulabilecek 9 basamaklı en küçük sayının birler bölüğündeki sayıyı bulunuz.


Cevap :

  • Birler basamağı 0’dır.

Soru : Atatürk Havalimanı’ndan yolculuk yapanların sayısı 4 534 064’ten fazla olsaydı * yerine hangi rakamlar yazılabilirdi?


Cevap :

  • 5-6-7-8-9 rakamlarını yazabiliriz.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


1) Aşağıda verilen doğal sayıların okunuşlarını yazınız.


Cevap :

a) 27 418 906: Yirmi yedi milyon dört yüz on sekiz bin dokuz yüz altı

b) 706 564 123: Yedi yüz altı milyon beş yüz altmış dört bin yüz yirmi üç

c) 6 493 509: Altı milyon dört yüz doksan üç bin beş yüz dokuz

ç) 19 008 473: On dokuz milyon sekiz bin dört yüz yetmiş üç


2) Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları yazınız. 


Cevap :

a) Yirmi milyon yüz bir bin dokuz yüz seksen dört: 20 101 980

b) Yüz doksan sekiz milyon üç yüz yirmi iki bin otuz beş: 198 322 135

c) Elli sekiz milyon on altı bin elli altı: 58 0160 056

ç) Dört milyon dokuz yüz yetmiş üç bin yüz on: 4 473 110 


3) Aşağıdaki tabloda verilen bilgileri kullanarak boşlukları doldurunuz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20-21 Cevapları”

4) Aşağıda boş bırakılan yerleri uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 MEB Yayınları”

5) Ayşegül okunuşu “dört milyon seksen altı bin dokuz yüz üç’’ olan doğal sayıyı 4 860 903 olarak yazıyor. Sayının yazılışında hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 4.086.973

6) Aşağıda verilen soruları cevaplayınız. 


a) Verilen sayıları büyüklük, küçüklük ya da eşitlik durumlarına göre karşılaştırınız. 


Cevap :

• 17 000 561 ile on yedi milyon beş yüz altmış bir : 17 000 561 > Yedi milyon beş yüz altmış bir

• 9 708 043 ile 90 708 043: 9 708 043 < 90 708 043


b) Konya’nın nüfusu 2 161 303, Bursa’nın nüfusu 2 901 396 kişi ise bu şehirlerden hangisinin nüfusu daha fazladır?


Cevap :

  • Konya’nın Nüfusu: 2 161 303
  • Bursa’nın Nüfusu: 2 901 396
  • 2 901 396 > 2 161 303
  • Bursa şehrinin nüfusu daha fazladır.

c) Türkiye’nin nüfusu 79 814 871, İngiltere’nin nüfusu 66 030 000 kişi ise bu ülkelerden hangisinin nüfusu daha azdır?


Cevap :

  • Türkiye’nin Nüfusu : 79 814 871
  • İngiltere’nin Nüfusu : 66 030 000
  • 79 814 871 > 66 030 000
  • Türkiye’nin nüfusu daha fazladır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


7) 87 000 005 > 8 973 009 ifadesinin doğru olabilmesi için yerine yazılabilecek rakamları bulunuz.


Cevap :

  • 0-1-2-3-4-5-6 rakamları yazılabilir.

8) Şükran Öğretmen, Murat’tan tahtaya “yedi yüz bir milyon dört yüz üç bin dört yüz altmış dokuz” sayısını yazmasını istiyor. Murat bu sayıyı 71 403 469 olarak yazıyor.

Buna göre aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına ‘‘D’’, yanlış olanların başına ‘‘Y’’ yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) Murat istenen sayıyı doğru yazmıştır.
  • (Doğru) Murat’ın yazdığı sayının sayı değerleri toplamı 34’tür.
  • (Doğru) Murat’ın yazdığı sayıdaki en küçük basamak değerine sahip rakam 9’dur.
  • (Yanlış) Şükran Öğretmen’in okunuşunu verdiği sayı dokuz basamaklıdır.
  • (Yanlış) Şükran Öğretmen’in okunuşunu verdiği sayının on milyonlar basamağında 1 vardır.

9) Aşağıda verilen sayıları okunuşları ile eşleştiriniz. 


Cevap :

a) 15 318 952 -> III
b) 903 140 009 -> VI
c) 7 684 050 -> I
ç) 21 022 017 -> II


10)Okunuşu “dört yüz yetmiş beş milyon seksen altı bin doksan üç” olan sayıyı abaküste gösteriniz. Abaküsteki basamak ve bölük adlarını yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 Cevapları”


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları MEB Yayınları

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Değerli ziyaretçilerimiz ; Yeni eğitim ve öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin eğitim hayatında başarılı olabilmesi amacıyla Matematik Öğretmenimiz tarafından “5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu açılarak Matematik ödevlerinizi kontrol ederek doğru cevaplara ulaşabilmeniz hedeflenmektedir.


“5. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmeniz amacıyla mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklayarak cevaplara ulaşabilir veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak Matematik sayfa cevaplarından ödevleriniz kolay bir şekilde kontrol edebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusunda aklınıza takılan Matematik konularını sitemizin en alt kısmında yer alan yorumlar kısmına sorarak kolay bir şekilde Matematik Öğretmenimizden hızlı ve güvenilir bütün cevaplarınızı alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


1. ÜNİTE CEVAPLARI


Doğal Sayılar


5. Sınıf Matematik Kitabı Milyonlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21


5. Sınıf Matematik Kitabı Örüntüler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29


Doğal Sayılarla İşlemler


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38, 39


5. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71


5. Sınıf Matematik Kitabı Bir Sayının Karesi ve Küpü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78


5. Sınıf Matematik Kitabı Parantezli İşlemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81, 82, 83


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83


5. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Cevapları Sayfa 84, 85, 86


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


2. ÜNİTE CEVAPLARI


Kesirler


5. Sınıf Matematik Kitabı Birim Kesirler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89


5. Sınıf Matematik Kitabı Bileşik ve Tam Sayılı Kesirler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94


5. Sınıf Matematik Kitabı Denk Kesirler ve Sıralama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105, 106


5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Hesaplamalar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110


Kesirlerle İşlemler 


5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127


5. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Cevapları Sayfa 128, 129


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


3. ÜNİTE CEVAPLARI


Ondalık Gösterim


5. Sınıf Matematik Kitabı Ondalık Gösterimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139


5. Sınıf Matematik Kitabı Ondalık Gösterimlerin Basamak Değerleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147


5. Sınıf Matematik Kitabı Ondalık Gösterimleri Verilen Sayıları Karşılaştırma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158


5. Sınıf Matematik Kitabı Ondalık Gösterimlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166


Yüzdeler


5. Sınıf Matematik Kitabı Yüzdeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174


5. Sınıf Matematik Kitabı Kesir, Ondalık Gösterim ve Yüzde İfadelerini Karşılaştırma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175, 176, 177, 178, 179


5. Sınıf Matematik Kitabı Bir Çokluğun Yüzdesini Bulma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186


5. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Ünite Değerlendirme Cevapları Sayfa 187, 188, 189


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


4. ÜNİTE CEVAPLARI


Temel Geometrik Kavramlar ve Çizimler


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğru, Doğru Parçası ve Işın Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197


5. Sınıf Matematik Kitabı İki Noktanın Birbirine Göre Konumu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204


5. Sınıf Matematik Kitabı Eşit Uzunluktaki Doğru Parçaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211


5. Sınıf Matematik Kitabı Açılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 212, 213, 214, 215, 216, 217


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğruya Dik Çizme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221


Üçgenler ve Dörtgenler


5. Sınıf Matematik Kitabı Çokgenler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227


5. Sınıf Matematik Kitabı Üçgen Çeşitleri ve Dörtgenler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241


5. Sınıf Matematik Kitabı Üçgenlerin ve Dörtgenlerin İç Açılarının Ölçüleri Toplamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 242, 243, 244, 245, 246, 247


5. Sınıf Matematik Kitabı 4. Ünite Ünite Değerlendirme Cevapları Sayfa 248, 249, 250


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


5. ÜNİTE CEVAPLARI


Veri İşleme


5. Sınıf Matematik Kitabı Araştırma Sorusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 251, 252, 253


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıklık Tablosu ve Sütun Grafiği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263


Uzunluk ve Zaman Ölçme


5. Sınıf Matematik Kitabı Uzunluk Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271


5. Sınıf Matematik Kitabı Çevre Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279


5. Sınıf Matematik Kitabı Zaman Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286


5. Sınıf Matematik Kitabı 5. Ünite Ünite Değerlendirme Cevapları Sayfa 287, 288, 289


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


6. ÜNİTE CEVAPLARI


Alan Ölçme


5. Sınıf Matematik Kitabı Dikdörtgenin Alanı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 290, 291, 292, 293, 294, 295


5. Sınıf Matematik Kitabı Alanı Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 296, 297, 298


5. Sınıf Matematik Kitabı Aynı Alana Sahip Farklı Dikdörtgenler Oluşturma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 299, 300, 301, 302


Geometrik Cisimler


5. Sınıf Matematik Kitabı Dikdörtgenler Prizması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 303, 304, 305, 306


5. Sınıf Matematik Kitabı Dikdörtgenler Prizmasının Açınımı ve Yüzey Alanı  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313


5. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Ünite Değerlendirme Cevapları Sayfa 314, 315



 

Our Score
error: Content is protected !!