5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-57 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-57


1) Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

a) 492 x 22  = 10.824

b) 671 x 365 = 244.915

c) 768 x 305 = 234.240

ç)  256 x 149 = 38.144


2) Aşağıda verilen çarpma işlemlerinin sonuçlarını uygun boşluklara yazınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları”

3) Her gün düzenli olarak 11 kilometre yürüyen Hatice 4 haftada toplam kaç kilometre yol yürümüş olur?


Cevap :

  • 11 x 4=44 km yürümüş olur.

4) Kutular arasındaki işlemlere uygun olarak sonuçları bulunuz. İlgili kutulara yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57 MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


5) Bir kalem fabrikasında hazırlanan her bir kolide 12 kutu vardır. Her bir kutunun içinde 36 adet kalem bulunmaktadır. Bu fabrikadan 32 koli satın alan bir kişi kaç adet kalem satın almıştır?


Cevap :

  • 1 koli kalem sayısı: 12 x 36 = 432
  • 32 koli toplam kalem sayısı: 32 x 432 = 13 824

6) Her bir satış sorumlusunun 8 farklı üründen sorumlu olduğu bir mağazada toplam 63 satış sorumlusu bulunduğuna göre bu mağazada en çok kaç farklı ürün vardır?


Cevap :

  • 63 x 8 = 504 farklı ürün vardır.

7) Veysel 748 x 109 işlemini yandaki gibi yapmıştır. Veysel’in yaptığı işlemde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 748’i bir basamak sola kaydırarak yazması gerekiyordu. Doğru sonuç:81 532

8) Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.


9) Aşağıda verilen işlemleri uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İzlediğiniz adımları yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57 Cevapları”

10) İki yolcu otobüsü firmasının bilet fiyatları ve yolcu kapasiteleri yandaki tabloda verilmiştir. Otobüsler tam dolu şekilde sekizer sefer yaptıklarında hangi otobüs firmasının geliri daha fazla olur?


Cevap :

  • A firması için : 32 x 25 x 8=6400
  • B firması için: 45 x 18 x 8=6480
  • B firması daha fazla kazanmıştır.

11) Sami 43 x 12 işlemini yanda verilen tablodaki gibi zihninden yapmıştır. Sami’nin yaptığı işlemde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

  • 43 x 10 = 430
  • 43 x 2 = 86
  • 430 + 86 = 516


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 70-71 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 70-71


1) Aşağıdaki işlemleri yapınız. 


Cevap :

  • a) 575 ÷ 25 = 23
  • b) 8932 ÷ 28 = 312
  • c) 4992 ÷  24 = 208
  • ç) 729 ÷  3 = 243

2) Kutular arasındaki işlemlere göre sonuçları bularak ilgili kutulara yazınız. 


Cevap :

a) 7020 ÷  45 = 156 – 123 = 33

b) 8960 ÷  35 = 256 ÷ 32 = 8


3) 9936 ÷ 48 işlemini yandaki gibi çözen bir öğrencinin işleminde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 9936 ÷  48 = 207
  • İşlem 207 olması gerekir.

4) 1975 kilogram buğday 30 kilogramlık çuvallara doldurulacaktır. Bu iş için en az kaç tane çuval gereklidir?


Cevap :

  • 1975 ÷ 30 = 65,6 en az 66 çuvala ihtiyaç var.

5) Aşağıdaki işlemlerde şekillerin yerine gelmesi gereken sayıları bulunuz. 


Cevap :

  • a) 179 x 27 = 4833
  • b) 48 x 36 = 1728
  • 1728 ÷36 = 48

6) Yandaki tabloda iki marketteki aynı ürünlerin fiyatları gösterilmiştir. 12 paket peçete ve 20 litre su için en az kaç TL ödeme yapmak gerekir?


Cevap :

  • En ucuz H marketinde
  • 12 paket peçete 9 TL
  • 20 Litre su 8 TL
  • 9 + 8 = 17 TL

7) 18 elmayı 4 arkadaş eşit olarak paylaştıklarında her birinin payına ne kadar elma düşer?


Cevap :

  • 18 ÷ 4 = 4,5 elma

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


8) Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizle gerçek sonuçları karşılaştırınız.


9) Aşağıda verilen işlemleri uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İşlem sonucunuzu ve izlediğiniz adımları yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”

10) Aşağıda verilen problemlerin çözümlerini yapınız. 


a) Melike ve ailesi bir gezi turu kapsamında günde 90 kilometre yol giderek 15 günde farklı şehirleri ziyaret ettiklerine göre kaç kilometre yol gitmişlerdir?


Cevap :

  • 15 x 90 = 1350 kilometre yol gitmiş olur.

b)Neriman ve ailesi bir gezi turu kapsamında her gün eşit mesafede yol alarak 20 günde toplam 2220 kilometre yol gitmişlerdir. Buna göre bir günde kaç kilometre yol gitmişlerdir?


Cevap :

  • 2220 ÷  20 =111 kilometre yol gitmişlerdir.

11)Mevcudu 38 olan bir sınıftaki öğrenciler 9 kişilik takımlar oluşturarak yakan top oynayacaklardır. Buna göre kaç takım oluşturulur?


Cevap :

  • 38 ÷  9 =4 takım ve kalan 2 oyuncu olacaktır.

12) 73 tane kitap sırasıyla İnci, Gonca ve Canan’a birer birer paylaştırılıyor. Paylaştırma işlemi kitaplar bitene kadar sürüyor. 

Buna göre aşağıdaki boşlukları doldurunuz. 


Cevap :

a) En çok kitabı İnci almıştır.
b) Canan 24 tane kitap almıştır.
c) Eşit sayıda kitap alabilmeleri için en az 2 tane daha kitap dağıtılmalıdır.


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 78 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 78 Cevapları


1) Aşağıda verilen tablodaki boşlukları doldurunuz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 Cevapları”

2) Üç katlı bir apartmanın her katında 3 daire, her dairede 3 oda vardır. Toplam oda sayısını gösteren üslü ifadeyi yazarak değerini bulunuz. 


Cevap :

  • = 3 x 3 x 3 = 27

3) “9’un küpünün değerini bulunuz.” ifadesini yanda verilen tablodaki gibi çözen Hatice’nin çözümünde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 2. adım yanlışlık yapılmıştır. Doğru cevap: 9 x 9 x 9 = 729

4) Bir at çiftliğinde 13 tane ahır ve her ahırda 13 tane at olduğuna göre bu çiftlikteki toplam at sayısını üslü ifade olarak göstererek çiftlikte kaç at olduğunu bulunuz.


Cevap :

  • 13² = 13 x 13 =  169 tane at vardır.

5) 4² ile 4 x 2 işlemlerini modelleyerek sonuçlarını karşılaştırınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 Cevapları”


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 82-83 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 82-83


1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız. 


Cevap :

a) (146 + 24) ÷ 5 = 170 ÷ 5 = 34

b) 48 – (6 x 3) = 48 – 18 = 30

c) 42 + (75 – 36) = 42 + 39 = 81

ç) (12 x 6) ÷ 24 = 72 ÷ 24 = 3


2) Aşağıda verilen işlemleri kontrol ediniz. Hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

a) 2 x (5 + 9) = 10 + 9 =19 = Yanlış 2 x 14 = 28

b) (12 + 16) ÷ 4 = 28 ÷ 4 = 7 =  Doğru

c) 78 – (4 x 5) = 74 x 5 = 370 =  Yanlış 78 – 20 = 58 


3) Aşağıda verilen eşitliklerin doğru olması için parantezleri uygun yerlere yerleştiriniz. 


Cevap :

a) 3 x (18 – 12) = 18

b) 4 x (8 + 9) = 68

c) 60 ÷ (15 + 5) = 3


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


4) Aşağıda verilen işlemler ile sonuçlarını eşleştiriniz. 


Cevap :

a) (18 + 4) x 2  = IV) 44

b) 75 – (16 x 3) =  V) 27

c) 52 x (4 + 3) =  I) 175

ç) (9 x 6) ÷ 33 =  II) 2


5) Aşağıda verilen işlemlere uygun birer problem kurunuz. 


Cevap :

3 kişilik 4 gruba elma dağıtan bir öğretmen sınıfında herkese elma vermiş ve öğretmenin elinde 2 tane elma kalmıştır. Buna göre öğretmenin elinde kaç tane elma vardı?

2 sarı elma ve 4 kırmızı elma olacak şekilde 3 gruba elma verilmesi gerekiyor. Buna göre toplam kaç tane elma olması gerekir?


6) Hesap makinesinde aşağıdaki işlemleri yapan Fatma, aynı sayılarla bölme ve toplama işlemleri yaptığı hâlde iki farklı sonuç bulmuştur.

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83 MEB Yayınları”

İşlemleri inceleyiniz. Sonuçlar neden farklı çıkmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

İşlem önceliği olan işlemleri hatalı olduğu için farklı çıkmıştır. İlk olarak çarpma ve bölme işlemlerini yapmamız gerekir. Ardından toplama ve çıkarma işlemlerini yapmamız gerekmektedir.


7) Verilen sonuçların doğru olması için boşluklara uygun işlem işaretlerini yazınız. 


Cevap :

a) 15 * (21 * 9) = 180 = 15 x (21 – 9) = 15 x 12 = 180
b) (45 * 39) * 7 = 12 = (45 + 39) : 7 = 84 : 7 = 12


8) Aşağıdaki işlemlerde şekillerin yerine gelmesi gereken sayıları bulunuz. 


Cevap :

a) (72 – * ) ÷ 3 = 17 = (72 – 21) : 3 = 51 : 3 = 17

b) ▲- (12 x 2) = 4 =  28 – (12 x 2) = 28 – 24 = 4



 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Cevapları Sayfa 84, 85, 86


5. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85


1) “Dört yüz yedi milyon dokuz yüz seksen beş bin üç” sayısının milyonlar basamağı ile yüzler basamağındaki rakam yer değiştirildiğinde oluşan sayı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A) 407 985 703 B) 407 985 003 C) 400 985 703 D) 400 985 003


2) Levha sayılarına göre kullanılacak boya miktarlarını gösteren tablonun bir kısmı yanda verilmiştir.

Tabloya göre, 48 tane levha boyamak için bir boyacı kaç kilogram boya kullanır?


Cevap :

A) 8 B) 10 C) 12 D) 16


3) Yanda verilen toplama işleminin sonucunun onlar basamağı bilinmediğine göre aşağıdakilerden hangisi olamaz?


Cevap :

A) 6 B) 5 C) 4 D) 3


4) Peçete koleksiyonuna 1. hafta 5 peçete ile başlayan Burcu sonraki her hafta koleksiyonuna 4 peçete ilave etmiştir. 5. haftanın sonunda Burcu’nun peçete koleksiyonunda kaç peçete olur?


Cevap :

A) 17 B) 21 C) 25 D) 30


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


5) Aşağıdakilerden hangisinin sonucu 27 x 8 işleminin sonucuna en yakındır? 


Cevap :

A) 40 x 5 B) 23 x 9 C) 52 x 4 D) 21 x 10


6) Kütlesi 80 kg olan bir kişi en çok 640 kg yük taşıyabilen bir asansöre her birinin kütlesi 50 kg olan kolilerden en çok kaç tanesi ile birlikte binebilir?


Cevap :

A) 9 B) 10 C) 11 D) 12


7) Bir çiftlikte 7 kümes, her kümeste 7 tavuk ve her tavuğun 7 civcivi vardır. Buna göre bu çiftlikteki civciv sayısını gösteren ifade hangisidir?


Cevap :

A) 3 x 7 x 7 B) 3 x 7 C) 3 + 7 D) 73


8) Bir kasada 35 elma vardır. Bir çuvalda ise kasadakinden 124 fazla elma vardır. Buna göre 833 çuvaldaki toplam elma sayısı aşağıdaki işlemlerden hangisi ile bulunabilir?


Cevap :

A) 35 x (833 + 124) B) 833 x (124 – 35) C) 833 x (35 + 124) D) 124 x (833 – 35)


9) 783 kilogram pirincin tamamı paketler tam dolacak şekilde 8 kilogramlık, 4 kilogramlık ve 3 kilogramlık paketlere paylaştırılacaktır. Buna göre en az kaç tane pakete ihtiyaç vardır?


Cevap :

  • 97 x 8 = 776
  • 783 – 776 = 7
  • 97 + 1 + 1 = 99

10) Sinan 10 tane lamba, 25 tane masa ve 100 tane sandalye alacaktır. Yanda verilen mağazalardan fiyat alan Sinan, alışverişini en uygun kaç TL’ye yapar?


Cevap :

1. mağaza
10 x 50 = 500 TL
25 x 100 = 2500 TL
100 x 60 = 6000 TL
500 + 2500 + 6000 = 9000 TL

2. mağaza
10 x 45 = 450 TL
25 x 75 = 1875 TL
100 x 90 = 9000 TL
450 + 1875 + 9000 = 11,325 TL


11)Tek seferde 80 adet tuğla taşıyabilen bir inşaat asansörü, 5025 adet tuğlayı taşımak için en az kaç sefer yapmalıdır? 


Cevap :

  • 5025 ÷ 80 = 62,…
  • 62 x 80 = 4960
  • 5025 – 4960 = 60
  • 62 + 1 = 63


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Parantezli İşlemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81, 82, 83


5. Sınıf Matematik Kitabı Parantezli İşlemler Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83


Bulaşık deterjanı almak isteyen Deniz ve Demir aşağıdaki tabloda verilen market ilanlarını inceliyorlar. İki markette de fiyatı 9 TL olan bulaşık deterjanıyla ilgili yapılan kampanyalar aşağıdaki tabloda verilmiştir. 

Soru : Her iki markette de yapılan indirimler sizce aynı mıdır? Bu iki durumu nasıl bir işlemle ifade edebilirsiniz?


Cevap : Hayır aynı değildir. A markette 3 lira kazanırken, B markette 3 x 5 = 15 lira indirim elde ederiz.


Soru : Deniz ve Demir daha uygun fiyatla deterjan alabilmek için hangi marketi tercih etmeliler?


Cevap : B marketi tercih etmesi gereklidir.


Bunu Deneyelim Hangisi Önce?


Araç – Gereç: kâğıt, kalem
• Aşağıda verilen problemleri ve işlemleri inceleyiniz.
1) İçinde dörder adet kalem olan paketlerden önce 5 tane, sonra 3 tane alan Meryem toplam kaç kalem almıştır?
2) Meryem içinde dörder adet kalem olan paketlerden 5 paket almıştır. Sonra 3 kalem daha alan Meryem toplam kaç kalem almıştır?


Problemlerin çözümünde hangi işlemler kullanılmıştır?


Cevap :  Çıkarma ve toplama işlemleri kullanılmıştır.


Aynı sayı ve işlemler kullanılmasına rağmen sonuçlar neden farklı bulunmuş olabilir?


Cevap : Parantez içerisinde yer alan önceliklere göre işlemlerde farklılıklar meydana gelmiştir.


Problemlerin çözümünde kullanılan işlemlerden hangisinin önce yapılacağına sizce nasıl karar verilmiş olabilir?


Cevap : Kutu içerisinden işlemleri parçalayarak bütüne doğru giden bir işlem izlenmesi gibi bir yola karar verilmiş olabilir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : Sayılar ile çarpma ve toplama işlemleri aynı olduğu hâlde sizce sonuçlar neden farklıdır?


Cevap :

  • Parantez içinde işlem yapıldığından sonuçlar farklı çıkmıştır.

Soru : Problemin çözümünde farklı renkte verilen kelime ile çözümde kullanılan parantez arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap :

  • Parantez içine alınması gerektiğini önce diyerek belirtmiş.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Soru : 75 – 16 x 3 işleminin sonucunun 27 olması için parentezi uygun yerlere yerleştiriniz.


Cevap :

  • 75 – 16 x 3 işleminde 16 x 3 parantezi içine alıyoruz.
  • 75- (16 x 3 ) = 27

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : (4²- 10) x 12 işleminin sonucunu bulunuz.


Cevap :

  • ( 16 – 10 ) x 12 = 6 x 12 = 72

1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız. 


Cevap :

a) (146 + 24) ÷ 5 = 170 ÷ 5 = 34

b) 48 – (6 x 3) = 48 – 18 = 30

c) 42 + (75 – 36) = 42 + 39 = 81

ç) (12 x 6) ÷ 24 = 72 ÷ 24 = 3


2) Aşağıda verilen işlemleri kontrol ediniz. Hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

a) 2 x (5 + 9) = 10 + 9 =19 = Yanlış 2 x 14 = 28

b) (12 + 16) ÷ 4 = 28 ÷ 4 = 7 =  Doğru

c) 78 – (4 x 5) = 74 x 5 = 370 =  Yanlış 78 – 20 = 58 


3) Aşağıda verilen eşitliklerin doğru olması için parantezleri uygun yerlere yerleştiriniz. 


Cevap :

a) 3 x (18 – 12) = 18

b) 4 x (8 + 9) = 68

c) 60 ÷ (15 + 5) = 3


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


4) Aşağıda verilen işlemler ile sonuçlarını eşleştiriniz. 


Cevap :

a) (18 + 4) x 2  = IV) 44

b) 75 – (16 x 3) =  V) 27

c) 52 x (4 + 3) =  I) 175

ç) (9 x 6) ÷ 33 =  II) 2


5) Aşağıda verilen işlemlere uygun birer problem kurunuz. 


Cevap :

3 kişilik 4 gruba elma dağıtan bir öğretmen sınıfında herkese elma vermiş ve öğretmenin elinde 2 tane elma kalmıştır. Buna göre öğretmenin elinde kaç tane elma vardı?

2 sarı elma ve 4 kırmızı elma olacak şekilde 3 gruba elma verilmesi gerekiyor. Buna göre toplam kaç tane elma olması gerekir?


6) Hesap makinesinde aşağıdaki işlemleri yapan Fatma, aynı sayılarla bölme ve toplama işlemleri yaptığı hâlde iki farklı sonuç bulmuştur.

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83 MEB Yayınları”

İşlemleri inceleyiniz. Sonuçlar neden farklı çıkmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

İşlem önceliği olan işlemleri hatalı olduğu için farklı çıkmıştır. İlk olarak çarpma ve bölme işlemlerini yapmamız gerekir. Ardından toplama ve çıkarma işlemlerini yapmamız gerekmektedir.


7) Verilen sonuçların doğru olması için boşluklara uygun işlem işaretlerini yazınız. 


Cevap :

a) 15 * (21 * 9) = 180 = 15 x (21 – 9) = 15 x 12 = 180
b) (45 * 39) * 7 = 12 = (45 + 39) : 7 = 84 : 7 = 12


8) Aşağıdaki işlemlerde şekillerin yerine gelmesi gereken sayıları bulunuz. 


Cevap :

a) (72 – * ) ÷ 3 = 17 = (72 – 21) : 3 = 51 : 3 = 17

b) ▲- (12 x 2) = 4 =  28 – (12 x 2) = 28 – 24 = 4



 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Bir Sayının Karesi ve Küpü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78


5. Sınıf Matematik Kitabı Bir Sayının Karesi ve Küpü Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78


Satranç Tahtası ve Buğday Taneleri

Bugün satranç diye bildiğimiz oyunu kurgulayan bilge, oyunu Pers kralına sunduğunda bu duruma çok memnun olan kral, “Dile benden ne dilersen.” demiş. Bilge, kraldan satranç tahtasının sol alt köşesindeki kareye bir buğday tanesi koymasını ve sonra her kareye bir önceki karedeki buğday tanesinin iki katı kadar buğday tanesi koymasını ve bu şekilde 64. kareye kadar gitmesini istemiş. “Bana bu kadar buğday verseniz yeter.” demiş. Zenginliğinden gurur duyan kral, tebessümle, bilgenin alçak gönüllülüğünü övüp vezirine “Dileği yerine getirin.” diye emir vermiş.

Ancak ambardaki buğdayların bilgenin istediği miktarı karşılamadığı anlaşılmış. Sadece ambardaki değil, o yıl yetişecek buğdayların bile o miktarı karşılamaya yetmeyeceği ortaya çıkınca kral bunun nasıl mümkün olabileceğini merak etmiş.

Soru : Sizce satranç tahtasının üçüncü karesindeki buğday sayısı nasıl ifade edilir?


Cevap : Bence satranç tahtasının üçüncü karesindeki buğday sayısı olarak ifade edilir


Soru : Son kareye eklenecek buğday tanesi sayısı nasıl hesaplanabilir?


Cevap : Son kareye eklenecek buğday tanesi sayısı 2⁶⁴ olarak hesaplanabilir.


Bunu Deneyelim Çarpımları Buluyorum 


Araç – Gereç: farklı renkli kalemler
• Aşağıda kareli kâğıtta verilen adımları ve her adımdaki toplam boyalı bölgeleri inceleyiniz.
• Örneklere göre 4 ve 5. adımı boyayınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


• Oluşturduğunuz karesel bölgelerden yararlanarak tabloda boş olan yerleri doldurunuz.

Soru : Boyalı bölgenin satır ve sütunundaki birimlerin çarpımı farklı şekilde nasıl gösterilebilir?


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru : Birim karelerin sayısı ile üslü ifadenin değeri arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap :

Üslü ifadenin sayısı ne kadar ise sayının değeri kadar kutu ilişkisi vardır.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


Oyun Zamanı Karesini Bulalım


• Yanda verilen sayı çarkını bir kâğıda çizip kesiniz. Çarkı yandaki gibi ortasından bir kalemin ucuna takınız.
• Çarkın etrafında sabit bir nokta belirleyiniz ve sırayla çarkı çeviriniz.
• Belirlediğiniz noktaya gelen sayının karesini alınız. Oyun kâğıdı üzerinde doğru cevabın yazılı olduğu kutulardan istediğinizi seçerek kendi belirlediğiniz bir renk ile boyayınız.
• Her oyuncu çarkı yalnızca bir kere çevirir ve gelen sayının karesini alır. Sayının karesini alamadığınızda sıra diğer oyuncuya geçer.
• Yatay, dikey ya da çapraz olarak, birbirine bitişik 3 kutuyu boyamayı başaran ilk oyuncu oyunu kazanır.


Cevap :

Bu oyunu sınıfta gruplar oluşturarak arkadaşlarınızla birlikte oynamanız gerekmektedir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : Birimküplerin sayısı ile üslü ifadenin değeri arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap :

Bir sayısının üstüne yazan üs, o sayıdan o kadar tanenin çarpılacağı anlamına gelir. Yani 43 sayısı, 3 tane 4 ün çarpılacağı anlamına gelir.


Soru : 15’in karesi satırındaki boşlukları da siz doldurunuz.


Cevap :

15’in karesi  : 15 x 15 – 15²- 225


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


1) Aşağıda verilen tablodaki boşlukları doldurunuz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 Cevapları”

2) Üç katlı bir apartmanın her katında 3 daire, her dairede 3 oda vardır. Toplam oda sayısını gösteren üslü ifadeyi yazarak değerini bulunuz. 


Cevap :

  • = 3 x 3 x 3 = 27

3) “9’un küpünün değerini bulunuz.” ifadesini yanda verilen tablodaki gibi çözen Hatice’nin çözümünde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 2. adım yanlışlık yapılmıştır. Doğru cevap: 9 x 9 x 9 = 729

4) Bir at çiftliğinde 13 tane ahır ve her ahırda 13 tane at olduğuna göre bu çiftlikteki toplam at sayısını üslü ifade olarak göstererek çiftlikte kaç at olduğunu bulunuz.


Cevap :

  • 13² = 13 x 13 =  169 tane at vardır.

5) 4² ile 4 x 2 işlemlerini modelleyerek sonuçlarını karşılaştırınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 Cevapları”


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71


Yaşanmış, yaşanması mümkün olayların veya insan yaşamının çeşitli yönlerinin sahnede canlandırılarak oynanmasına yönelik eserlere tiyatro denir. Tiyatro, bütün sanatları kullanıp bunları uyumlu bir biçime dönüştüren bir sanattır. Bir tiyatro yapıtının, kendine özgü kuralları ve nitelikleri vardır. Özünde hareket vardır. Sözü görünüşe, düşünceyi eyleme dönüştürür. Günümüzde tiyatro 19. yüzyıl öncesi kadar ilgi görmemesine rağmen, tiyatrolarda sergilenen eser sayısı giderek artmaktadır. 2014-2015 sezonunda Türkiye genelindeki tiyatro salonlarında 6825 eser sergilenmiştir

Soru : Hiç tiyatro oyunu izlediniz mi?


Cevap :

  • Evet 2 3 defa tiyatro oyunu izlemeye gitmiştim.

Soru : Ülkemizde 2014-2015 sezonunda gösterilen eser sayısına göre, 81 ilin her birinde yaklaşık kaç eser sergilenmiş olabilir?


Cevap :

  • 6825 ÷ 81 = 84 tane yaklaşık tiyatro gösterisi.

1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız. 


Cevap :

  • a) 24 ÷  8 = 3
  • b) 216 ÷  4 = 54
  • c) 986 ÷  58 = 17
  • ç) 543 ÷  25 = 21 Kalan 18
  • d) 435 ÷ 29 = 15

2) Aşağıdaki işlemlerde verilmeyenleri bulunuz. 


Cevap :

  • a) 52 ÷  4 = 13
  • b) 19 x 42 = 789

3) Fiyatı 968 TL olan cep telefonunu 8 taksitle ödeyecek olan Bilge’nin ödeyeceği aylık taksit miktarı kaç TL’dir?


Cevap :

  • 968 ÷ 8 = 121 TL

4) Aşağıdaki bölme işlemlerini kısa yoldan yapınız. 


Cevap :

  • a) 37 200 ÷ 10 = 3.720
  • b) 147 000 ÷ 1000 = 147
  • c) 27 400 ÷ 100 = 274

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Bunu Deneyelim Bölme İşlemi 


Araç – Gereç: kâğıt, kalem
• Arkadaşınızdan üç basamaklı bir sayı söylemesini isteyiniz ve bu sayıyı kendi belirlediğiniz iki basamaklı bir sayıya bölünüz.
• İşlem sürenizi ve sonucunuzu bir kâğıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan dört basamaklı bir sayı söylemesini isteyiniz ve bu sayıyı kendi belirlediğiniz iki basamaklı bir sayıya bölünüz.
• İşlem sürenizi ve sonucunuzu bir kâğıda not ediniz.
• Bölme işlemi yaparken kullandığınız yöntemi arkadaşınıza anlatınız.


Kaç basamaklı sayılarla bölme işlemi yapmak daha kolaydı?


Cevap : Az basamaklı ve sıfırlı olan işlemleri yapmak daha kolaydır.


Bölme işlemini yapmadan önce bölümün kaç basamaklı olduğunu tahmin edebilir misiniz?


Cevap : Evet. Verilen değerlere bakarak kaç basamaklı olduğunu kolayca tahmin edebilirim.


Bölümün kaç basamaklı olduğunu tahmin etmek işlemlerinizde nasıl bir kolaylık sağlar?


Cevap : İzlememiz gerek strateji hakkında bizlere bilgi verir.


Bölme işlemi yapmak için farklı yöntemler biliyor musunuz?


Cevap : Daha uzun yöntemlerle yapılabilir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


Soru : Yukarıdaki bölme yöntemini kullanarak 540 ÷ 45 işlemini de siz yapınız.


Cevap :

  • 540 ÷ 45 x 10 = 450
  • 540 – 450 = 90
  • 45 x 2 = 90
  • 90 – 90 = 0

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : 10, 100, 1000 ve katlarıyla zihinden bölme işlemi yapılırken neden bölenin sonundaki sıfır kadar bölünenin sonundaki sıfır silinerek işlem yapılır?


Cevap :

  • İşlemler daha hızlı ve pratik yapılabilmesi amacıyla yapılır.

Soru : 75 x 5 işleminin sonucunu zihinden hesaplayınız.


Cevap :

  • 2 x 5 = 10
  • 75 x 2 = 150
  • 150 ÷  10 = 15

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


1) Aşağıdaki işlemleri yapınız. 


Cevap :

  • a) 575 ÷ 25 = 23
  • b) 8932 ÷ 28 = 312
  • c) 4992 ÷  24 = 208
  • ç) 729 ÷  3 = 243

2) Kutular arasındaki işlemlere göre sonuçları bularak ilgili kutulara yazınız. 


Cevap :

a) 7020 ÷  45 = 156 – 123 = 33

b) 8960 ÷  35 = 256 ÷ 32 = 8


3) 9936 ÷ 48 işlemini yandaki gibi çözen bir öğrencinin işleminde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 9936 ÷  48 = 207
  • İşlem 207 olması gerekir.

4) 1975 kilogram buğday 30 kilogramlık çuvallara doldurulacaktır. Bu iş için en az kaç tane çuval gereklidir?


Cevap :

  • 1975 ÷ 30 = 65,6 en az 66 çuvala ihtiyaç var.

5) Aşağıdaki işlemlerde şekillerin yerine gelmesi gereken sayıları bulunuz. 


Cevap :

  • a) 179 x 27 = 4833
  • b) 48 x 36 = 1728
  • 1728 ÷36 = 48

6) Yandaki tabloda iki marketteki aynı ürünlerin fiyatları gösterilmiştir. 12 paket peçete ve 20 litre su için en az kaç TL ödeme yapmak gerekir?


Cevap :

  • En ucuz H marketinde
  • 12 paket peçete 9 TL
  • 20 Litre su 8 TL
  • 9 + 8 = 17 TL

7) 18 elmayı 4 arkadaş eşit olarak paylaştıklarında her birinin payına ne kadar elma düşer?


Cevap :

  • 18 ÷ 4 = 4,5 elma

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


8) Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizle gerçek sonuçları karşılaştırınız.


9) Aşağıda verilen işlemleri uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İşlem sonucunuzu ve izlediğiniz adımları yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”

10) Aşağıda verilen problemlerin çözümlerini yapınız. 


a) Melike ve ailesi bir gezi turu kapsamında günde 90 kilometre yol giderek 15 günde farklı şehirleri ziyaret ettiklerine göre kaç kilometre yol gitmişlerdir?


Cevap :

  • 15 x 90 = 1350 kilometre yol gitmiş olur.

b)Neriman ve ailesi bir gezi turu kapsamında her gün eşit mesafede yol alarak 20 günde toplam 2220 kilometre yol gitmişlerdir. Buna göre bir günde kaç kilometre yol gitmişlerdir?


Cevap :

  • 2220 ÷  20 =111 kilometre yol gitmişlerdir.

11)Mevcudu 38 olan bir sınıftaki öğrenciler 9 kişilik takımlar oluşturarak yakan top oynayacaklardır. Buna göre kaç takım oluşturulur?


Cevap :

  • 38 ÷  9 =4 takım ve kalan 2 oyuncu olacaktır.

12) 73 tane kitap sırasıyla İnci, Gonca ve Canan’a birer birer paylaştırılıyor. Paylaştırma işlemi kitaplar bitene kadar sürüyor. 

Buna göre aşağıdaki boşlukları doldurunuz. 


Cevap :

a) En çok kitabı İnci almıştır.
b) Canan 24 tane kitap almıştır.
c) Eşit sayıda kitap alabilmeleri için en az 2 tane daha kitap dağıtılmalıdır.


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57


Napier Çubukları

Günümüzde teknolojinin de yardımı ile büyük sayılarla çarpma işlemi daha kolay yapılabiliyor. 17. yüzyılda teknoloji şimdiki kadar gelişmediği hâlde büyük sayıların çarpımı kolaylıkla yapılabiliyordu.

1550-1617 yılları arasında yaşamış İskoç Matematikçi John Napier (Con Neypiyır) büyük sayılarla çarpma işlemini kolayca hesaplamak için bir yöntem geliştirdi.

Napier’ın geliştirdiği yöntemi uygulamak için dikdörtgen bir pano ve 9 adet dar uzun tahta çubuk gerekliydi.1600’lü yıllarda tahta yerine bazen metal, fildişi veya kemik kullanıldığından bu tahtalara Napier’in Kemikleri denirdi. Napier’in Çubukları, matematik dünyasında modern abaküs olarak nitelendirilir.

Soru : Bu çarpma yöntemine neden ihtiyaç duyulmuş olabilir?


Cevap : Bu çarpma yöntemine büyük sayıları çarpmak için ihtiyaç duyulmuş olabilir.


Soru : Abaküste 9 çubuk kullanılmasının sebebi nedir?


Cevap : İşlemleri daha kolay yapmak için 9 çubuk kullanılmasının sebebidir.


1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız. 


Cevap :

  • 57 x 23 = 1.311
  • 756 x 3 = 2.268
  • 507 x 68 = 34.476

2) Bir mağazada tanesi 45 TL olan gömleklerden 125 tane satılmıştır. Mağaza bu satıştan yaklaşık kaç TL gelir elde etmiştir? Tahmin ediniz. Bulduğunuz sonucu mağazanın elde ettiği gelir ile karşılaştırınız. 


Cevap :

  • 12 x 45 =5.625

3) Aşağıdaki çarpma işlemlerinde şekillerin yerine gelmesi gereken rakamları bulunuz. 


Cevap :

  • Yıldız: 3
  • Daire: 3
  • Kare: 2
  • Beşgen: 6
  • Altıgen:5

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


4) Aşağıda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlemleri yaparak tahminlerinizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • a) 52 x 7 = 364
  • b) 78 x 4 = 312

5) Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız. 


Cevap :

a) 159 x 10 = 1.590

b) 508 x 100 = 50.800

c) 23 x 1000 = 23.000


Bunu Deneyelim? Zihinden Çarpma 


Araç – Gereç: kâğıt, kalem, hesap makinesi, saat
• Bir arkadaşınızdan iki basamaklı bir sayı söylemesini isteyiniz.
• Bu sayıyı zihninizden 5, 8, 9 ve 10 ile çarpmaya çalışınız. Bu sırada arkadaşınızın süre tutmasını isteyiniz.
• Bulduğunuz sonuçları ve süreyi kâğıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan çarpma işlemi sonuçlarını hesap makinesi ile kontrol etmesini isteyiniz.


Bulduğunuz sonuçlar ile hesap makinesindeki sonuçlar arasında fark var mıdır?


Cevap : Evet. Vardır.


Zihninizden işlem yaparken nasıl bir strateji izlediniz?


Cevap : En yakın onluğa yuvarlayarak strateji izledik.


Zihninizden işlem yaparken ne gibi zorluklarla karşılaştınız?


Cevap : Çarpanlar büyüktü.


Sayıları 5, 8, 9 ve 10 ile daha kolay ve hızlı çarpmanın farklı yöntemleri var mıdır?


Cevap : Onluğa yuvarlama yöntemi olabilir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru : Mehmet Usta, 432 tane koliyi yaklaşık 400 koli ve her kolinin içindeki 65 şapkayı yaklaşık 60 şapka olarak düşünseydi gerçek sonuç ile tahmin arasındaki fark nasıl değişirdi? 


Cevap :

  • 400 x 60 = 24000
  • 432 x 65 = 28080
  • 28080 – 24000 = 4080 fark oluşur.

Soru : Yuvarlayarak işlem yapılırken, yuvarlama yapılan basamak büyüdükçe tahminle gerçek sonuç arasındaki fark nasıl değişir?


Cevap :

  • Basamak değerinin katında fark oluşur.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Siz olsaydınız sıfırları yazarak işlem yapar mıydınız? Sıfır olan basamağı atlayarak işlem yapmanın bir avantajı var mıdır?


Cevap :

  • Sıfırları yazarak işlem yapmazdım. Sonra eklemek daha avantajlıdır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru : • Bir sayıyı 5 ile zihinden çarpmak için farklı yollar var mıdır?


Cevap :

  • 10 ile çarparak 2’ye bölebiliriz. Ya da yarısı alarak 0 ekleriz.

Soru : • 79 x 5 işlemini zihninizden yapınız.


Cevap :

  •  79 x 5 = 80  x 5 = 400 olarak zihinden buluruz.

Soru :  Siz de 92 x 8 işlemini farklı yöntemler kullanarak yapınız. 


Cevap :

  • 92 x 4 = 368
  • 368 x 2 = 736
  • 92 x 8 = 736

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru : 9 ile zihinden çarpma işleminin farklı yolları var mıdır? Bu yollardan birini kullanarak 76 x 9 işlemini de siz yapınız.


Cevap :

  • 76 x 9 = 117
  • (70 x 9) + (6 x 9) = 117

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


1) Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

a) 492 x 22  = 10.824

b) 671 x 365 = 244.915

c) 768 x 305 = 234.240

ç)  256 x 149 = 38.144


2) Aşağıda verilen çarpma işlemlerinin sonuçlarını uygun boşluklara yazınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları”

3) Her gün düzenli olarak 11 kilometre yürüyen Hatice 4 haftada toplam kaç kilometre yol yürümüş olur?


Cevap :

  • 11 x 4=44 km yürümüş olur.

4) Kutular arasındaki işlemlere uygun olarak sonuçları bulunuz. İlgili kutulara yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57 MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


5) Bir kalem fabrikasında hazırlanan her bir kolide 12 kutu vardır. Her bir kutunun içinde 36 adet kalem bulunmaktadır. Bu fabrikadan 32 koli satın alan bir kişi kaç adet kalem satın almıştır?


Cevap :

  • 1 koli kalem sayısı: 12 x 36 = 432
  • 32 koli toplam kalem sayısı: 32 x 432 = 13 824

6) Her bir satış sorumlusunun 8 farklı üründen sorumlu olduğu bir mağazada toplam 63 satış sorumlusu bulunduğuna göre bu mağazada en çok kaç farklı ürün vardır?


Cevap :

  • 63 x 8 = 504 farklı ürün vardır.

7) Veysel 748 x 109 işlemini yandaki gibi yapmıştır. Veysel’in yaptığı işlemde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 748’i bir basamak sola kaydırarak yazması gerekiyordu. Doğru sonuç:81 532

8) Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.


9) Aşağıda verilen işlemleri uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İzlediğiniz adımları yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57 Cevapları”

10) İki yolcu otobüsü firmasının bilet fiyatları ve yolcu kapasiteleri yandaki tabloda verilmiştir. Otobüsler tam dolu şekilde sekizer sefer yaptıklarında hangi otobüs firmasının geliri daha fazla olur?


Cevap :

  • A firması için : 32 x 25 x 8=6400
  • B firması için: 45 x 18 x 8=6480
  • B firması daha fazla kazanmıştır.

11) Sami 43 x 12 işlemini yanda verilen tablodaki gibi zihninden yapmıştır. Sami’nin yaptığı işlemde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

  • 43 x 10 = 430
  • 43 x 2 = 86
  • 430 + 86 = 516


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45


5. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45


Bir mağazadan alışveriş yapan İbrahim yanda verilen ürünlerden satın almıştır. Kasada ödeyeceği miktarın 120 TL olduğunu öğrenen İbrahim aldığı ürünlerin fiyatlarını zihninden hesaplayarak tutarın yanlış olduğunu söylemiştir.

Soru : İbrahim ödemesi gereken miktarı zihninden nasıl hesaplamış olabilir?


Cevap :

  • En yakın onluğa yuvarlayarak hesaplamış olabilir.

Soru : İbrahim’in aldığı ürünler kaç TL tutmuştur?


Cevap :

  • 28 TL + 45 TL + 42 TL = 115 TL tutmuştur.

Soru : Zihinden hesaplama yaparken kullanabileceğiniz stratejilere örnek veriniz.


Cevap : 1, 2, 3, 4 sayıları aşağıya doğru, 5, 6, 7, 8, 9 sayılarını ise yukarıya doğru en yakın onluğa çevirmemiz gerekir.


1) Aşağıda verilen işlemleri zihninizden yapınız. Kullandığınız yöntemleri belirtiniz. 


Cevap :

  • a) 49 + 31 = 80
  • b) 54 + 26 = 80
  • c) 451 – 9 = 442

2) Aşağıda verilen işlemleri zihninizden yaparak tabloları tamamlayınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları”

Bunu Deneyelim? Hangisi Kolay? 


Araç – Gereç: kâğıt, kalem, hesap makinesi, saat
• Bir arkadaşınızdan iki basamaklı iki sayı söylemesini isteyiniz ve bu sayıları farklı yöntemlerle en kısa sürede zihinden toplamaya çalışınız.
• Kullandığınız yöntemlere göre işlem sürenizi ve sonucunuzu bir kâğıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan işlem sonucunuzu hesap makinesi ile kontrol etmesini isteyiniz.
• Arkadaşınızdan iki basamaklı iki sayı söylemesini isteyiniz ve farklı yöntemlerle bu sayılardan küçük olanı büyük olandan en kısa sürede zihinden çıkarmaya çalışınız.
• Kullandığınız yöntemlere göre işlem sürenizi ve sonucunuzu bir kâğıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan işlem sonucunuzu hesap makinesi ile kontrol etmesini isteyiniz.


Soru : Kullandığınız yöntemleri arkadaşlarınıza anlatınız. Hangi yöntemi kullanarak işlemi daha kısa sürede yaptınız?


Cevap :

  • En yakın onluğa yuvarlayarak kısa yoldan bulduk.

Soru : Sizce en kısa ve kolay yoldan zihinden toplama ve çıkarma işlemlerini yapmayı sağlayan işlem stratejisi nedir?


Cevap :

  • En yakın onluğa yuvarlama stratejisi.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : 96 – 39 işlemini istediğiniz bir stratejiyi uygulayarak yapınız.


Cevap :

  • 96 – 39
  • 100 + 40 = 140 olarak bulabiliriz.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


1) Aşağıda verilen toplama ve çıkarma işlemlerini uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İşlem adımlarını ve sonuçlarını yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 MEB Yayınları”

2) Yanda verilen zihinden toplama işleminde toplananları ve uygulanan stratejiyi bulunuz. Bu işlemi siz de kendi stratejinizle yapınız.


Cevap :

  • 34 + 10 = 44
  • 44 + 10 = 54
  • 54 + 9 = 63

3) Melike 45 + 18 işlemini zihninden yaparken yandaki adımları izlemiştir. Melike’nin izlediği adımlarda hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

  • 3. adım: 65 – 2 = 63

4) Zihninden çıkarma işlemi yapan Halil’in işlem adımları yanda verilmiştir. Buna göre Halil hangi sayılarla çıkarma işlemi yapmıştır?


Cevap :

  • 2. adım: 72 – 48 = 24


 

Our Score
error: Content is protected !!