5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127


5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127


Kıtalar, Dünya coğrafyasını anlamamıza yardımcı olur. Kıtaların Dünya üzerinde kapladıkları toplam alana göre Afrika ve Asya kıtalarının kapladıkları alanların (yaklaşık olarak) kesir karşılıkları yandaki haritada verilmiştir

Soru : Afrika ve Asya kıtalarının kapladığı alanların kesir karşılıklarını topladığımızda sonuç ne olabilir?


Cevap : 1 / 10 esir karşılıklarını topladığımızda sonuç olabilir.


Soru : Afrika ve Asya kıtalarının kapladığı alanların kesir karşılıklarının farkı ne olabilir?


Cevap : 3/10 – 1/5 = 3/10 – 2/10 = 1/10


1) Aşağıdaki işlemleri yapınız.


Cevap :

  • a) 3/6 + 2/6 = 5/6
  • b) 5/16 + 11/16 = 17/16
  • c) 1 tam 2/12 + 2 tam 5/12 = 3 tam 7/12
  • ç) 3/5 – 2/5 = 1/5
  • d) 12/9 – 3/9 = 9/9
  • e) 5 tam 7/8 – 2 tam 2/8 = 3 tam 5/8

2) Aşağıda modellenen işlemleri yazınız.


Cevap :

a) Modellenen işlem : 2/5 + 1/5 = 3/5

b) Modellenen işlem : 2 tam 4/10 – 1 tam 2/10 = 1 tam 2/10


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


3) Bir pastanın önce 3/8 ’ü sonra 2/8 ’si yendiğine göre geriye pastanın kaçta kaçı kalmıştır?


Cevap :

  • 3/8 – 2/8 = 5/8
  • 1 – 5/8 = 3/8

Bunu Deneyelim Hangi İşlem? 


Araç – Gereç: kesir takımı
• Kesir takımından 1/2 ’i gösteren parçanın altına 1/8 ’lik parçaları yandaki gibi yerleştirerek tamamlayınız. 1/8 ’lik parçalarla oluşan kesri yazınız.
• 1/8 ’lik parçaların yanına bir tane daha 1/8 ’lik parça yerleştiriniz.
• Son durumda parça sayısına karşılık gelen kesri yazınız.


1/2 ve 1/8 kesirleri ile hangi işlemi yaptınız? 


Cevap :

  • 1/2 için bir parça yarısını ifade etmektedir.
  • 1/8 için ise 4 tane 1/8 yarımı ifade etmektedir.

• Aynı işlemi 1 ile 1/5 kesir parçaları ile yapınız ve işleminizi yazınız.


Cevap :

  • 5 tane 1/5 ile işlem ifade edebiliriz.
  • 1 = 1/5 + 1/5 + 1/5 + 1/5  + 1/5

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


• Aynı işlemi 1 ile 1/4 kesir parçaları ile yapınız ve işleminizi yazınız.


Cevap :

  • 4 tane 1/4 ile işlem ifade edebiliriz.
  • 1 = 1/4 + 1/4 + 1/4 + 1/4

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


Soru : İşlemde 1/2 kesri 1/3 olsaydı sonuç ne olurdu?


Cevap :

  • 1/3 x 2 = 2/6
  • 1/2 x 3 = 3/6

Soru : İşlemde 3/8 kesri 1/12 olsaydı sonuç ne olurdu?


Cevap :

  • 3/8 x 3 = 9/24
  • 1/12 x 2 = 2/24

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Soru : Avustralya kıtasının alanı Dünyadaki kıtaların alanının (yaklaşık) 1/20 ’idir. Siz de Avustralya ve Afrika kıtalarının alanlarının kesir karşılıklarını toplayınız.


Cevap :

  • 1/20 + 1/5(x4) = 1/20 + 4/20 = 5/20

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


Soru : İlk hafta 4 1/2 kutu kâğıdın geri dönüşümü sağlansaydı iki haftada geri dönüşümü yapılan kâğıt miktarı ne olurdu?


Cevap :

  • (45/10) + (44/10) = 99/10 iki haftada geri dönüşümü yapılan kağıt miktarı bulunmuş olur.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Soru : Dereceli kapların birinde 42/100 litre su olsaydı sonuç ne olurdu?


Cevap :

  • (42/100) + (35/100) = 77/100 litre su olurdu

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Soru : İşlemde 2/3 kesri 9/18 olsaydı işlemin sonucu ne olurdu?


Cevap :

  • 2/3 x6 =12/18
  • 12/18 – 9/18 = 3/18

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Soru : İşlemde 1 doğal sayısı yerine 3 olsaydı işlemin sonucu ne olurdu?


Cevap :

  • 3 x 1/6 = 18/6 olarak ifade edilirdi.
  • 18/6 – 1/6 = 17/6 olarak işlem olurdu.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : • Yolun tamamı 10 kilometre olsaydı Semih’in kaç kilometrelik yolu kalmış olurdu? 


Cevap :

  • 10 – (10x(7/10)) = 3 kilometrelik yolu kalmış olurdu.

Soru : • Semih maratonun 4/5 kilometrelik kısmını tamamlamış olsaydı kaç kilometre yolu kalmış olurdu?


Cevap :

  • 4- [4x(4/5)] = 4-(16/5) = 4/5 kilometre yolu kalmış olurdu.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


Soru :  • Eğer Merve biletlerin 1/2 ’ini satmış olsaydı satışı yapılmayan biletler tüm biletlerin kaçta kaçı olurdu?


Cevap :

  • (1/2) + (3/14) = 10/14
  • (14/14) – (10/14) = 4/14 satış yapılmayan bilet.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru :  Piyano çalan öğrenciler sınıfın 3/10’ü olsaydı cevap ne olurdu?


Cevap :

  • (5/20) + (3/10) = 11/20
  • (20/20) – (11/20) =9/20 kişi piyano çalmayı bilmektedir.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Kartlar Hangi Kutuda? 


• Oyun kartlarını ve tabloyu daha büyük bir kâğıda çiziniz ve işaretli yerlerden kesiniz.
• Bir arkadaşınızla oyun tablosundan birer bölümü seçiniz.
• Oyun kartlarını ayrı ayrı masaya kapalı şekilde bırakınız.
• Seçtiğiniz bir kartı çeviriniz. Karttaki işlem sonucu kendi bölümünüze aitse kartı kendi bölümünüzdeki bir kutuya koyunuz, değilse ters çevirip tekrar masanın üstüne koyunuz. Sıra diğer oyuncuya geçer.
• Sekiz kartı kendi bölümüne ilk yerleştiren oyuncu oyunu kazanır.


Cevap :

Bu oyunu gruplar oluşturarak sınıf arkadaşlarınızla bir arada oynamanız gerekmektedir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


1) Aşağıda eş parçalara ayrılmış şekillerde modellenen işlemleri altlarına yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127 MEB Yayınları”

2) Aşağıdaki kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlem sonuçlarını bulunuz ve tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.


Cevap :

a) 2/4 + 7/12 = 2/4 (3) + 7/12 = 6/12 + 7/12 = 13/12

b) 10/15 – 3/5 = 10/15 – 3/5 (3) = 10/15 – 9/15 = 1/15

c) 11/16 + 2/4 = 11/16 + 2/4 (4) = 11/16 + 8/16 = 19/16

ç) 3-10/33 + 1-4/11 = 4- 22/33 = 4 tam 22/33

d) 20/32 – 1/8 = 20/32 – 1/8 (4) = 20/32 – 4/32 = 16/32 = 1/2

e) 3 tam 25/50

f) 4 tam 4/8

g) 7 – 3/7 = 7/1 – 3/7 = 7/1 (7) – 3/7 = 49/7 – 3/7 = 46/7

h) 1/9 + 5 = 1/9 + 5/1 = 1/9 + 5/1 (9) = 1/9 + 45/9 = 46/9


3) Bir yolun ilk gün 2/10 ’sinde, ertesi gün 1/2 ’inde asfalt çalışması yapılmıştır. Asfalt çalışması yapılan yol, tüm yolun kaçta kaçıdır? Modelleyerek gösteriniz ve işlemi yazınız.


Cevap :

  • (2/10) + (1/2) = 7/10
  • Tüm yolun 7/10  ‘sidir.

4) Bir bahçenin 2/6 ’sine domates, 6/12 ’sına salatalık ekilmiş, kalanına ekim yapılmamıştır. Bahçenin kaçta kaçına ekim yapılmamıştır? Modelleyerek gösteriniz ve işlemi yazınız.


Cevap :

  • (2/6) + (6/12) = 10/12 => (12/12) – (6/12) = 6/12 ‘lık kısmına ekim yapılmamıştır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


5) Tablo: Ayşe ve Mehmet’in Yarışta Aldıkları Yol Miktarları 

Ayşe ve Mehmet bir parkur yolunu tamamlamak için üç gün sürecek bir yarışmaya katılmışlardır. İlk iki gün bisikletle gidecekler, üçüncü gün yürüyerek yarışı tamamlayacaklardır. Ayşe ve Mehmet’in günlere göre yolu bitirme miktarlarının bir kısmı tabloda verilmiştir. Buna göre


a) Ayşe’nin yürüdüğü yol parkurun kaçta kaçıdır?


Cevap :

  • (1/5) + (4/10) = 6/10

b) Mehmet ve Ayşe’nin yürüdüğü yolların farkı parkurun kaçta kaçıdır?


Cevap :

  • (4/10) – (1/3) = 2/30 ‘ dir.

c) Mehmet’in bisikletle gittiği yol parkurun kaçta kaçıdır?


Cevap :

  • 4/30 + 16/30 = 20/30 ‘ dir.

6) Bir dikdörtgenin uzun kenarı 2 1/4 santimetre, kısa kenarı 1 5/16 santimetre ise dikdörtgenin çevresini tahmin ediniz. Gerçek sonuçla tahmininizi karşılaştırınız.


Cevap :

  • Çevre= 2×2(1/4) + 2×1(5/16) = 6(18/16)

7) Aşağıdaki verileri kullanarak kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri yapmayı gerektiren bir problem kurup çözünüz.


Cevap :

A) Hasan ders kitaplarının 2/5 Türkçe, 4/15 Matematik kitabıdır. Bun göre Sosyal Bilgiler kitabı tüm kitapların kaçta kaçıdır?

B) Veli 2 adet pizza almıştır. Pizaalarının 3/14’ünü arkadaşlarıyla paylaşmıştır. Geriye ne kadar pizza kalmış olur?


8) Yukarıdaki eşit aralıklara ayrılmış sayı doğrusunda harflere karşılık gelen kesirleri bulunuz. Bulduğunuz kesirlere göre aşağıdaki işlemleri yapınız.


Cevap :

A= 5/7  B=12/7   C=7/17 ise
A+B = 5/7 + 12/7 = 17/7

b. C-A=?
Cevap: C – A= 7/17 – 5/7 = 2/7


9) Üç arkadaşın sipariş ettikleri 5 pizzanın 2 5/6 ’ini Ali, 6/12 ’sını Mehmet yemiştir. Ali’nin yediği pizza miktarı Ayşe’nin yediği pizzadan 1 1/3 kadar fazla olduğuna göre


a) Ayşe’nin yediği pizza miktarı nedir?


b) Ayşe, Mehmet’ten ne kadar fazla pizza yemiştir?


c) Pizzanın ne kadarı yenilmemiştir?


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127 Cevapları”


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 128-129 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Cevapları Sayfa 128, 129


5. Sınıf Matematik Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 128-129


1. Didem cevizlerinin 1/3 ’ini Mehmet’e, 2/9 ’sini Türkan’a, 5/18 ’ini Hülya’ya veriyor. Didem’e cevizlerin kaçta kaçı kalmıştır?


Cevap : B


2. 7 < < 8 olduğuna göre yerine aşağıdaki kesirlerden hangisi yazılır?


Cevap : C


3. Aşağıdaki eşitliklerden hangisi doğrudur?


Cevap : B


4. Ömer bir hikaye kitabının ’sini Ayşe ise aynı kitabın ■ ’sını okuduğuna göre, aşağıdakilerin hangisi doğrudur?


Cevap : A

A) Her ikisinin okuduğu sayfa sayıları eşittir.
B) Ayşe, Ömer’den 4 sayfa daha fazla okumuştur.
C) Ömer’in okuduğu sayfa sayısı daha fazladır.
D) Ayşe, Ömer’in okuduğu sayfa sayısının 3 katı kadar okumuştur.


5. Yukarıdaki verilen sıralamaya göre A’nın alabileceği en büyük doğal sayı değeri ile B’nin alabileceği en küçük doğal sayı değerinin toplamı kaçtır?


Cevap : D

A) 21
B) 23
C) 25
D) 27


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


6. A firmasının ürünlerinin ’i, B firmasının ürünlerinin ’ü kadardır.

A firmasının 36 000 ürünü olduğuna göre, B firmasının ürün sayısı kaçtır?


Cevap : A

A) 50 000
B) 30 000
C) 24 000
D) 18 000


7) Aşağıda eş parçalara ayrılmış şekillerde boyalı kısımların belirttiği hangi kesir, diğerlerine denk değildir?


Cevap :  D


8. Yukarıdaki modellerde boyalı olarak gösterilen kesirlerle yapılan işlemin sonucunu bulunuz.


Cevap :  1/6


9) Bir okulda okul meclis başkanlığı seçimi yapılmıştır. Her öğrenci kendisini en iyi temsil edeceğini düşündüğü başkan adayına oy vermiştir.

Üç tane başkan adayının olduğu seçimde birinci aday oyların —’ünü, ikinci aday oyların —’ini aldığına göre üçüncü aday oyların kaçta kaçını almıştır?


Cevap :  3/14


10) Veysel, oturduğu semtte bir iş yeri açmak istemektedir. Veysel’in biriktirdiği para istediği iş yerini açmak için yeterli olmayınca, masrafların -^’ini arkadaşı Melikşah karşılamıştır.

Melikşah’ın ödediği miktar 800 lira olduğuna göre bu iş yerinin maliyeti kaç liradır?


Cevap :  20 000



 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 107-108-109-110 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Hesaplamalar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110


5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Hesaplamalar Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 107-108-109-110


Ressamlar bir insan vücudu çizerken vücudu kesirlere ayırırlar. Bu işlem, çizilen parçaların uyumlu olup olmadığını kontrol etmelerinde ressamlara yardımcı olur. Örneğin kafa uzunluğunu toplam uzunluğun 1/8 ’i, kol
uzunluğunu toplam uzunluğun 3/8 ’ü, bacak uzunluğunu toplam uzunluğun 4/8 ’ü olarak çizerler.

Soru : Yukarıdaki ölçülere uygun olarak çizilen bir insan vücudunun uzunluğu 40 santimetre ise kafa, kol ve bacak uzunluklarının kaçar santimetre çizildiğini bulabilir misiniz?


Cevap :

  • 40 ÷ 8 = 5 santimetre = kafa
  • 40 ÷ 8 = 5 x 3 = 15 santimetre = kol uzunluğu
  • 40 ÷ 8 = 5 x 4 = 20 santimetre = bacak uzunluğu

Bu ölçüler bütün insanlar için geçerli olsaydı, 176 santimetre boyundaki bir kişinin kafa, kol ve bacak uzunluğu kaç santimetre olurdu?


Cevap :

  • 176 ÷ 8 = 22 santimetre = kafa
  • 176 ÷ 8 = 22 x 3 = 66 santimetre= kol
  • 176 ÷ 8 = 22 x 4 = 88 santimetre = bacak

Bunu Deneyelim Kaç Kare? 


Araç – Gereç: renkli kalemler
• Yandaki kareli kâğıdı yatay olarak dört eş parçaya ayırınız. Ayırdığınız parçalardan birindeki bütün kareleri boyayınız.
• Boyadığınız kısımdaki kare sayısını ve oluşan parçalardan boyalı olan parçayı ifade eden kesri tabloya yazınız.
• Yandaki kareli kâğıdı dikey olarak altı eş parçaya ayırınız. Ayırdığınız parçalardan üçündeki bütün kareleri boyayınız.
• Boyadığınız kısımdaki kare sayısını ve oluşan parçalardan boyalı olan parçayı ifade eden kesri tabloya yazınız.


Soru : Boyanan kare sayısı ile toplam kare sayısı arasında bir ilişki var mıdır? 


Cevap :

  • Boyanan kare sayıları payı, toplam kare sayıları da paydayı temsil eder.

Soru : Toplam kare sayısı ve boyalı parçayı ifade eden kesirden yola çıkarak boyanan kare sayısına ulaşabilir misiniz?


Cevap :

  • Evet ulaşabiliriz. Çünkü kesirdeki pay, boyalı olan kare sayısına eşit olacaktır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


Soru : Aslı parasının 3/10’ünü harçlık olarak verseydi kaç TL daha az harçlık vermiş olurdu?


Cevap :

  • Aslı’nın toplam parası 500 TL, 500 / 10 = 50 x 3 = 150 TL 200 – 150 = 50 TL daha az vermiş olurdu.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


1) Aşağıda verilen sayıların istenen kesir kadarını bulunuz. 


Cevap :

a) 39’un 2/3 ü = 39 ÷ 3 x 2 = 26

b) 150’nin 3/10 u = 150 ÷ 10 x 3 = 45


2) Tolga 50 sorunun sorulduğu bir sınavda soruların 1/5 ’ini yanlış cevaplamıştır. Tolga’nın kaç soruyu yanlış cevapladığını bulunuz.


Cevap :

  • 50 ÷ 5 x 1 = 10

3) 120 kg domatesin 3/8 ’ü satıldığında geriye kaç kilogram domates kalır? 


Cevap :

  • 120 ÷ 8 x 3 = 45
  • 120 – 45 = 75

4) 80 sayısının 5/8 ’ini yandaki gibi bulan bir öğrencinin çözümünde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 80 ÷ 5 = 16
  • 80 ÷  8 = 10
  • 16 x 8 = 128
  • 10 x 5 = 50

5) Aşağıda basit kesir kadarı verilen çoklukların tamamını bulunuz. 


Cevap :

a) 5/6 ’i 75 olan sayı 75 x 6 = 450 =  450 ÷ 5 = 90

b) 3/7 ’ü 66 olan sayı 66 x 7 = 462 =  462 ÷ 3 = 154


6) Murat maaşının 3/11 ’ünü arkadaşına borç vermiştir. Borç verdiği miktar 900 TL olduğuna göre Murat’ın maaşı kaç TL’dir?


Cevap :

900 ÷ 3 = 300 TL 1 birimdir. ,

300 x 11 = 3.300 lira maaş alıyor


7) Bir bahçenin yarısı çiçek dikmek için ayrılmıştır. Çiçek dikmek için ayrılan kısmın 3/5 ’üne gül dikilmiştir. Gül dikili olan alan 630 metrekare olduğuna göre bahçenin tamamı kaç metrekaredir?


Cevap :

  • 3A ÷ 10 = 630
  • A÷ 10 = 210
  • A = 2100

8) Melek 320 sayfalık kitabının ilk hafta 3/10 ’ünü, ikinci hafta ise kalan sayfaların 1/4 ’ini okuyor. Buna göre Melek’in okumadığı sayfa sayısı kaçtır?


Cevap :

  • İlk hafta : 320 x 3 ÷ 10 = 96 sayfa
  • İkinci hafta : 320 – 96= 224
  • 224 x 1/4 = 56 sayfa
  • Okuduğu : 56 + 96= 152 sayfa
  • Okumadığı : 320 – 152= 168’dir.


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104-105-106 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Denk Kesirler ve Sıralama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106


5. Sınıf Matematik Kitabı Denk Kesirler ve Sıralama Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104-105-106


2002 yılında Güney Kore ve Japonya’nın ev sahipliğinde düzenlenen Dünya Kupası’nda A Milli Futbol Takımımız dünya üçüncüsü olarak bronz madalya kazanmıştır. Yandaki tabloda takımımızın Dünya Kupası’nda oynadığı maçlar ve maç sonuçları verilmiştir.

Soru : A Milli Takımımızın oynadığı tüm maçlara göre aldığı galibiyet, beraberlik ve mağlubiyet sayılarını kesirlerle ifade etmek gerekirse bu sayıları nasıl ifade edebilirsiniz? Bu kesirleri karşılaştırmak için nasıl bir yol izlersiniz?


Cevap :

A Milli Takımımızın oynadığı tüm maçlara göre aldığı galibiyet, beraberlik ve mağlubiyet sayılarını kesirlerle ifadesi aşağıda yer almaktadır ;

  • Galibiyet : 4/7
  • Beraberlik: 1/7
  • Mağlubiyet: 2/7

Soru : Takımımız bir maç daha yapıp berabere kalmış olsaydı galibiyet sayısını hangi kesirle ifade ederdiniz? Bu kesrin anlamını açıklayınız.


Cevap :

  • Galibiyet : 4/8
  • Beraberlik: 2/8
  • Mağlubiyet: 2/8

Hazır Mıyız?


1) Aşağıda eş parçalara ayrılmış şekillerdeki boyalı kısımları ifade eden kesirleri yazınız ve sıralayınız.


Cevap :

  • 7/8 – 3/8 – 4/8

2) 11/ 8 , 3/8 , 7/ 8 kesirlerini sayı doğrusunda gösteriniz. Bütüne ve yarıma en yakın olan kesirleri belirleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104-105-106 MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


Bunu Deneyelim Kesirleri Farklı Yazalım


Araç – Gereç: dikdörtgen biçiminde kâğıt, kırmızı renkli kalem
• Kâğıdınızı 12 eş parçaya ayırınız ve yarısını kırmızı renkli kaleminizle boyayınız. Kırmızı renkli kâğıtları ifade eden kesri yazınız.
• Kâğıtlarınızı aynı renkli olanlar yan yana olacak şekilde ikili gruplara ayırınız. Oluşan 6 grubun içinde kırmızı renkli olanlardan oluşan grupların ifade ettiği kesri yazınız.
• Kâğıtlarınızı aynı şekilde üçerli ve altışarlı gruplara ayırarak kırmızı renkli grupların ifade ettiği kesirleri yazınız.


Soru : Yazdığınız kesirlerin pay ve paydaları arasında nasıl bir ilişki vardır? Bu ilişkiye sahip başka kesirler yazabilir misiniz?


Cevap :

  • Hepsinin değeri aynıdır. Hepsi yarımı ifade eder.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Soru : Siz de 8/12 kesrini modelleyerek yukarıdaki kesirlerle karşılaştırınız.


Cevap :

  • 8/12 ile sadeleştirme yapıldığında değerin yukarıda yer alan kesirlere eşit olduğu görülmektedir.
  • 8/12 = 4/6 = 2/3

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


Soru : Siz de 2/5 kesrine denk olan başka bir kesir yazınız.


Cevap :

  • 2/5 = 4/10 = 6/15 olarak örnekler verebiliriz.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


Soru : Siz de 9/12 kesrine denk olan başka bir kesir yazınız.


Cevap :

  • 9/12 = 3/4
  • 9/12 = 18/24

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : • Aşağıdaki karelerden oluşan kâğıtta 1/2 ve 1/3 kesirlerine denk olan kesirlerin bulunduğu kareleri boyayınız.

• Bulduğunuz şekli arkadaşlarınızla karşılaştırınız


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104-105-106 Cevapları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


Soru : Sıralamaya 5/7 kesri dâhil olsaydı yeni sıralama nasıl olurdu?


Cevap :

  • 5/7 > 4/7 > 2/7 > 1/7

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


Soru : Sıralamaya 7/15 kesri dâhil olsaydı yeni sıralama nasıl olurdu?


Cevap :

  • 1/15 < 4/15 < 7/15 < 8/15  < 11/15 < 19/15

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


Soru : Sıralamaya 7/7 kesri dâhil olsaydı yeni sıralama nasıl olurdu?


Cevap :

  • 7/15< 7/9 < 1 < 7/6 <7/2

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


1) Aşağıdaki kesirlere denk olan ikişer kesir yazınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105-106 Cevapları”

2) Aşağıda verilen kesirleri en sade hâliyle eşleştiriniz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


3) Aşağıdaki eşitliklerin sağlanabilmesi için yerine gelmesi gereken sayıları bulunuz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104-105-106 Cevapları”

4) Aşağıda verilen eş parçalara ayrılmış şekilleri denk kesirler belirtecek şekilde boyayınız.


Cevap :

  • 1/6 = 2/12
  • 2/6 = 4/12
  • 3/6 = 6/12
  • 4/6 = 8/12
  • 5/6 = 10/12
  • 6/6 = 12/12

5) Eşit büyüklükteki pastalardan muzlu olan 8 eş dilime, çikolatalı olan 6 eş dilime, çilekli olan 12 eş dilime ayrılmıştır. Defne muzlu pastadan 2 dilim, Can çikolatalı pastadan 2 dilim, Ece de çilekli pastadan 2 dilim yediğine göre en fazla pastayı kim yemiştir?


Cevap :

  • En fazla pastayı yiyen kişi Ece’dir.

6) Aşağıdaki kesirleri küçükten büyüğe doğru sıralayınız. 


a) 5/18, 29/18, 13/18, 1/18

Cevap :  1/18 < 5/18 < 13/18 < 29/18

b) 17/2, 17/19, 17/5, 17/3

Cevap : 17/19 < 17/5 < 17/3 < 17/2

c) 2 tam 1/7, 3 tam 1/7, 2 tam 5/7,1 tam 6/7

Cevap :  1 tam 6/7 < 2 tam 1/7 < 2 tam 5/7 < 3 tam 1/7

ç) 7/9, 13/12, 4/3, 5/36, 15/18 // 36’da payda eşitleyelim

Cevap : 28/36, 39/36, 48/36, 5/36, 30/36
5/36 < 28/36 < 30/36 < 39/36 < 48/36


7) Aşağıdaki sıralamaları inceleyiniz. Hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


a) 3/8 < 1 tam 1/8 < 7/8 < 15/8

Cevap : 3/8 < 7/8 < 1 tam 1/8 < 15/8

b) 16/3 < 16/7 < 16/15 < 16/21

Cevap :  Tam tersi olacak

c) 1 tam 3/4 < 5/8 < 3/2 < 7/16 payda eşitleyelim

Cevap :

7/4, 5/8, 3/2, 7/16

28/16, 10/16, 24/16, 7/16

7/16 < 10/16 < 24/16 < 28/16



 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Bileşik ve Tam Sayılı Kesirler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94


5. Sınıf Matematik Kitabı Bileşik ve Tam Sayılı Kesirler Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94


Lokantalarda garsonlar siparişleri unutmamak için kâğıda not eder ve aldıkları siparişleri, siparişi hazırlayan aşçıya iletirler. Ancak bazen masada aldıkları siparişleri farklı biçimlerde de iletebilirler.

Örneğin garson bir masada oturan 5 kişiden her birinin istediği 3 çeyrek ekmek arası köfteyi, toplam 3 tam 3 çeyrek ekmek arası köfte şeklinde aşçıya iletmiştir.

Soru : Sizce ustaya iletilen bu sipariş, istenilen siparişle aynı mıdır?


Cevap :

  • Evet aynıdır.
  • 5 x 3 = 15 çeyrek eder.
  • 3 tam 12 çeyrek eder.,
  • 12 + 3 = 15 çeyrek olduğuna göre istenilen siparişler aynıdır.

Bunu Deneyelim Kesirleri Tanıyalım


Araç – Gereç: kâğıt, kalem, makas, 3 adet kutu
• Yandaki tabloyu bir kâğıda çiziniz ve kâğıdı çizgiler boyunca kesiniz.
• Kestiğiniz kâğıtları yazılı kısmı kapalı olacak şekilde karıştırınız.
• Kutuları ‘‘Basit kesirler’’, ‘‘Bileşik kesirler’’ ve ‘‘Tam sayılı kesirler’’ şeklinde isimlendiriniz.
• Karıştırdığınız kâğıtlar arasından rastgele birini seçiniz.
• Seçtiğiniz kâğıtta yazılı kesri uygun kutunun içine atınız. Tüm kâğıtlar bitene kadar bunu sürdürünüz.


Soru : Bir kutudaki kesri diğer kutuya atmak için kesirler üzerinde herhangi bir işlem yapılabilir mi?


Cevap : Hayır. İşlem yapılmaz.


Soru : Basit kesirler kutusundan aldığınız bir kesri diğer kutulardan birine atmanız mümkün müdür? Neden?


Cevap : Hayır. Mümkün değildir. Çünkü kesirlerin değerleri değişmez.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Soru : Siz de 7 3/4 tam sayılı kesrini bileşik kesre dönüştürünüz.


Cevap :

  • 7 x 4 = 28 + 3 = 31
  • 31/4 şeklinde birleşik kesir olarak yapılır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : Siz de 9/4 kesrini tam sayılı kesre dönüştürünüz.


Cevap :

  • 2 tam 1/4 olarak tam sayılı kesre dönüşür.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


Soru : Siz de 5 doğal sayısı ile 13/2 kesrini karşılaştırınız.


Cevap :

  • 13/2 = 6 tam 1/2 olarak tam sayı
  • 6 tam 1/2 > 5

1) Aşağıdaki tam sayılı kesirleri bileşik kesirlerle ifade ediniz. 


Cevap :

  • a) 2 tam 3/7 = 17/7
  • b) 5 tam 1/2 = 11/2
  • c) 3 tam 4/9 = 31/9

2) Aşağıdaki bileşik kesirleri tam sayılı kesirlerle ifade ediniz. 


Cevap :

  • a) 42/5 = 8 tam 2/5 = 8(2/5)
  • b) 19/3 = 6 tam 1/3 = 6 (1/3)
  • c) 37/6 = 6 tam 1/6 = 6 (1/6)

3) Aşağıdaki boşluklara ‘‘<’’ ve ‘’>’’ sembollerinden uygun olanı yazınız. 


Cevap :

  • a) 17/4 > 4
  • b) 42/3 < 15
  • c) 16 < 49/3


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Birim Kesirler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89


5. Sınıf Matematik Kitabı Birim Kesirler Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 87-88-89


7 kişiden oluşan bir grup arkadaş, doğum günü kutlaması için 2 eş pasta almıştır. Pastalardan biri 4’e, diğeri 3’e bölünerek toplam 7 dilim pasta elde edilmiş ve herkes bir dilim pasta yemiştir.

Soru : Herkes eşit miktarda pasta yemiş midir?


Cevap :

Hayır yememiştir. 3’e bölünen pastadan alanlar daha fazla pasta yemişlerdir.


Soru : Siz olsaydınız pastaları nasıl dilimlerdiniz?


Cevap :

3′ bölünen pastadan alırdım. Çünkü daha az parçaya bölündüğü için daha fazla pasta yemiş olurum.


Soru : Aşağıda eş parçalara ayrılmış modellerde boyalı bölgelerin temsil ettiği kesirleri yazınız ve sıralayınız


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayınları”

Yukarıdaki pasta paylaşımında kişi başına düşen pasta miktarlarını kesirlerle ifade ederek büyüklüklerini karşılaştırınız.


Cevap :

  • 1/2 > 1/4 > 1/8 olarak büyükten küçüğe sıralayabiliriz.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


1) Aşağıdaki kesirleri sayı doğrusunda gösteriniz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 87-88-89 Cevapları”

2) Aşağıdaki eş parçalara ayrılmış modellerde boyalı bölgelerin temsil ettiği kesirleri yazınız.


Cevap :

  • a) 1/8
  • b) 1/5
  • c) 1/8

3) Aşağıdaki karşılaştırmalardan doğru olanların başına ‘‘D’’, yanlış olanların başına ‘‘Y’’ yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları”

4) Aşağıdaki eş parçalara ayrılmış sayı doğrularında gösterilen harflere karşılık gelen kesirleri yazınız.


Cevap :

  • a) 1/8
  • b) 1/3


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 20-21 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 20-21


1) Aşağıda verilen doğal sayıların okunuşlarını yazınız.


Cevap :

a) 27 418 906: Yirmi yedi milyon dört yüz on sekiz bin dokuz yüz altı

b) 706 564 123: Yedi yüz altı milyon beş yüz altmış dört bin yüz yirmi üç

c) 6 493 509: Altı milyon dört yüz doksan üç bin beş yüz dokuz

ç) 19 008 473: On dokuz milyon sekiz bin dört yüz yetmiş üç


2) Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları yazınız. 


Cevap :

a) Yirmi milyon yüz bir bin dokuz yüz seksen dört: 20 101 980

b) Yüz doksan sekiz milyon üç yüz yirmi iki bin otuz beş: 198 322 135

c) Elli sekiz milyon on altı bin elli altı: 58 0160 056

ç) Dört milyon dokuz yüz yetmiş üç bin yüz on: 4 473 110 


3) Aşağıdaki tabloda verilen bilgileri kullanarak boşlukları doldurunuz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20-21 Cevapları”

4) Aşağıda boş bırakılan yerleri uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 MEB Yayınları”

5) Ayşegül okunuşu “dört milyon seksen altı bin dokuz yüz üç’’ olan doğal sayıyı 4 860 903 olarak yazıyor. Sayının yazılışında hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 4.086.973

6) Aşağıda verilen soruları cevaplayınız. 


a) Verilen sayıları büyüklük, küçüklük ya da eşitlik durumlarına göre karşılaştırınız. 


Cevap :

• 17 000 561 ile on yedi milyon beş yüz altmış bir : 17 000 561 > Yedi milyon beş yüz altmış bir

• 9 708 043 ile 90 708 043: 9 708 043 < 90 708 043


b) Konya’nın nüfusu 2 161 303, Bursa’nın nüfusu 2 901 396 kişi ise bu şehirlerden hangisinin nüfusu daha fazladır?


Cevap :

  • Konya’nın Nüfusu: 2 161 303
  • Bursa’nın Nüfusu: 2 901 396
  • 2 901 396 > 2 161 303
  • Bursa şehrinin nüfusu daha fazladır.

c) Türkiye’nin nüfusu 79 814 871, İngiltere’nin nüfusu 66 030 000 kişi ise bu ülkelerden hangisinin nüfusu daha azdır?


Cevap :

  • Türkiye’nin Nüfusu : 79 814 871
  • İngiltere’nin Nüfusu : 66 030 000
  • 79 814 871 > 66 030 000
  • Türkiye’nin nüfusu daha fazladır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


7) 87 000 005 > 8 973 009 ifadesinin doğru olabilmesi için yerine yazılabilecek rakamları bulunuz.


Cevap :

  • 0-1-2-3-4-5-6 rakamları yazılabilir.

8) Şükran Öğretmen, Murat’tan tahtaya “yedi yüz bir milyon dört yüz üç bin dört yüz altmış dokuz” sayısını yazmasını istiyor. Murat bu sayıyı 71 403 469 olarak yazıyor.

Buna göre aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına ‘‘D’’, yanlış olanların başına ‘‘Y’’ yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) Murat istenen sayıyı doğru yazmıştır.
  • (Doğru) Murat’ın yazdığı sayının sayı değerleri toplamı 34’tür.
  • (Doğru) Murat’ın yazdığı sayıdaki en küçük basamak değerine sahip rakam 9’dur.
  • (Yanlış) Şükran Öğretmen’in okunuşunu verdiği sayı dokuz basamaklıdır.
  • (Yanlış) Şükran Öğretmen’in okunuşunu verdiği sayının on milyonlar basamağında 1 vardır.

9) Aşağıda verilen sayıları okunuşları ile eşleştiriniz. 


Cevap :

a) 15 318 952 -> III
b) 903 140 009 -> VI
c) 7 684 050 -> I
ç) 21 022 017 -> II


10)Okunuşu “dört yüz yetmiş beş milyon seksen altı bin doksan üç” olan sayıyı abaküste gösteriniz. Abaküsteki basamak ve bölük adlarını yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 Cevapları”


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 28-29 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 28-29


1) Aşağıda adımları arasındaki farkı sabit olan sayı örüntüleri verilmiştir. Örüntülerin sonraki üç adımını yazınız.


Cevap :

a) 3, 11, 19, 27, 35, 43

b) 15, 24, 33, 42, 51, 60


2) Adımları arasındaki farkı sabit olan ve 5, 9, 13, … şeklinde devam eden sayı örüntüsünün sonraki iki adımını bularak örüntünün ilk beş adımını uygun bir şekil ile modelleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

3) Yukarıda dikdörtgen şeklindeki tuğlalardan oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir.


a) Örüntünün bir sonraki adımını çiziniz.


Cevap :

  • 9 tane kare çiziniz.

b) Örüntünün adım sayısı ile adımları oluşturan dikdörtgen şeklindeki tuğla sayısını bir tablo ile gösteriniz.


Cevap :

  • 3 – 5 – 7 – 9

c) Bu örüntüyü farklı bir şekil ile modelleyiniz. 


Cevap :

  • Yuvarlaklar çizerek örüntüyü farklı bir şekil ile modelleyebiliriz.

4) Yukarıda üçgen ve dairelerden oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir.


a) Bu örüntünün 4. ve 5. adımını çiziniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 Cevapları”

b) Örüntünün 10. adımının kaç tane üçgen, kaç tane daireden oluştuğunu bulunuz.


Cevap :

Örüntünün 10. adımında 21 tane üçgen ve 19 tane daire oluşur.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


5) Yukarıda çubuklarla oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir. 34 adet çubuk ile bu örüntü kaç adım daha devam ettirilebilir?


Cevap :

  • Çubuklarla oluşturulan şekil 34 adet çubuk ile 2 adım daha ilerleyebilir.

6) Yukarıda dairelerden oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir.


a) Verilen tablodaki boşlukları şekil örüntüsüne göre doldurunuz. 


Cevap :

1. Adım : 5

2. Adım : 7

3. Adım : 9

4. Adım : 11


b) 6. adım kaç tane daireden oluşur? Çizerek gösteriniz.


Cevap :

6. Adım : 15 tane daire çiziniz.


c) Adımlar devam ettirildiğinde 12. adımın kaç tane daireden oluşacağını daireleri çizmeden bulunuz.


Cevap :

  • Adımlar devam ettiğinde 12. adım da 27 tane daire bulunur.
  • 2n+3
  • 2 x 12+3=27

7) Bir alışveriş merkezinin giriş katında 5 mağaza, 1. ve diğer katlarında ise sekizer mağaza vardır. Mağazalar 1’den başlayarak numaralandırıldığına göre 24 numaralı mağazaya gidecek Neşe kaçıncı kata çıkmalıdır?


Cevap :

  • Neşe 24 numaralı mağazaya gitmek için 3. kata çıkması gerekmektedir.

8) Kış Olimpiyatları 4 yılda bir yapılmaktadır. Buna göre: 


a) İlk Kış Olimpiyatı 1924 yılında yapıldığına göre 1940 yılında kaçıncısı yapılmıştır? 


Cevap :

  • 2018-2022-2026-2030-2034-2038-2042 (+4)

b) 22. Kış Olimpiyatı 2014 yılında yapıldığına göre 27. Kış Olimpiyatı hangi yıl yapılacaktır?


Cevap :

  • 1924-1928-1932-1936-1940 (+4)


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 37-38-39 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38, 39


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 37-38-39


1) Aşağıda verilen toplama ve çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • a) 43.781 + 51.217 = 94.998
  • b) 50.796 + 28.151 = 78.947
  • c) 85.147 – 63.121 = 22.026
    d) 37.400 – 18.643 = 18.757

2) Bir tarladan iki yılda toplam 43 215 kilogram ürün alınmıştır. Birinci yıl 25 763 kilogram ürün alındığına göre ikinci yıl kaç kilogram ürün alınmıştır?


Cevap :

  • 43.215 – 25.763 = 17.452

3) Tablolardaki toplama ve çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


4) Erdem 76 805 ile 15 349 sayılarını topladığında sonucu 91 144 bulmuştur. Erdem’in yaptığı toplama işleminde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

  • Evet vardır.
  • 76.805 + 15.349 = 92.154

5) Hesap makinesi ile 67 348 sayısından 36 593 sayısını çıkaran Muhsin eksilen sayının binler basamağını yanlışlıkla 3 olarak yazdığını fark ediyor. Muhsin’in bulduğu sonuçla gerçek sonuç arasındaki fark kaçtır?


Cevap :

  • Basamak yazdığı rakam ile çıkan sonuç 33755 tir.
  • Gerçek sonuç : 30755 tir.
  • Aralarındaki fark 3000

6) Yanda verilen işlemin sonucunu Tuna toplananları en yakın onluğa, Ada en yakın yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediyor. İki arkadaşın tahminlerini bularak karşılaştırınız. Hangisinin sonucu gerçek sonuca daha yakın çıkmıştır?


Cevap :

  • Yanda verilen işlemin sonucuna Tuna daha çok yaklaşmıştır.

7) Kutular arasındaki toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını uygun olan boşluklara yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları”

8) Karpuz yüklü bir kamyonun kütlesi 44 658 kilogramdır. Kamyondaki karpuzların kütlesi 32 439 kilogram olduğuna göre kamyonun karpuz yüklenmeden önceki kütlesi kaç kilogramdır?


Cevap :

  • Kamyonun karpuz yüklemeden önceki kilosu 12219 kilodur.

9) Hayriye, Fatma ve Ayşe’nin yaşları toplamı 78’dir. Hayriye grubun en büyüğüdür. Fatma 30 yaşındaki en büyük grup üyesinden 7 yaş küçüktür. Her birinin yaşlarını bulunuz.


Cevap :

  • Grubun en büyüğü olan Hayriye’nin yaşı 30 dur. Fatma’ nın yaşı 23 Ayşe’nin ki ise 25′ tir.

10) “Annem 34, ben 10 yaşındayım. Babam, annemden 8 yaş büyük olduğuna göre babam kaç yaşındadır?” problemini çözünüz. Problemin çözümünde kullanmadığınız veri oldu mu?


Cevap :

  • Çocuğun yaşı kullanılmadan babanın yaşı 42 dir.

11)7814 + 5278 işleminin sonucunu Kübra toplananları en yakın binliğe, Ersin en yakın yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediyor. İkisinin bulduğu sonuçları gerçek sonuçla karşılaştırınız. Kimin tahmini gerçek sonuca daha yakındır? Neden?


Cevap :

  • Toplananları en yakın binliğe yuvarlayan Kübranın işleminin sonucu 13000 dir.
  • En yakın yüzlüğe yuvarlayan Ersin in işleminin sonucu 13100 dür.
  • Gerçek sonuç 13092 olduğuna göre sonuca en çok yaklaşan Ersin dir

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


12)Mangala, bir Türk zeka ve strateji oyunudur. İki kişi ile oynanır. Oyun tahtası üzerinde karşılıklı altışar adet olmak üzere 12 küçük kuyu ve her oyuncunun taşlarını toplayacağı birer büyük hazine kuyusu bulunmaktadır.

Bir ortaokulda 64 öğrencinin katıldığı mangala turnuvası düzenlenecektir. Turnuva eleme usulüne göre yapılacaktır. Yani bir oyun kaybeden oyuncu turnuvadan elenecektir. Buna göre şampiyonu belirlemek için kaç müsabaka yapılmalıdır?


Cevap :

  • 32+16+8+4+2+1= 63

13)Çocuk odası için dolap, yatak ve masa almak isteyen Şahin ailesi, bu iş için 4000 TL bütçe ayırmıştır. Almak istedikleri ürünlerin fiyatları yandaki tabloda verilmiştir


a)Yanda verilen ürünlerin toplam fiyatının yaklaşık kaç TL olduğunu tahmin ediniz. 


Cevap :

  • Yanda verilen ürünlerin yaklaşık toplam fiyatı 4780.
  • 4800 TL (2350+1800+650)

b)Ailenin ayırdığı bütçe bu ürünleri almak için yeterli midir?


Cevap :

  • Ailenin ayırdığı bütçe bu ürünleri almak için yeterli değildir.

14)Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi gerçek sonuçlarla karşılaştırınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları”

15)Aralık 2016 istatistiklerine göre Marmaray istasyonlarındaki günlük ortalama yolcu sayısı yanda verilen tabloda gösterilmiştir.

Buna göre Marmaray istasyonlarını kullanan toplam ortalama yolcu sayısını tahmin ediniz.


Cevap :

  • Aralık 2016 istatistiklerine göre Marmaray istasyonlarındaki günlük ortalama yolcu sayısı 181000.
  • 47 + 35 + 24 + 54 + 21 = 181.000


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 45 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45


5. Sınıf Matematik Kitabı Sıra Sizde Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 45 Cevapları


1) Aşağıda verilen toplama ve çıkarma işlemlerini uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İşlem adımlarını ve sonuçlarını yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 MEB Yayınları”

2) Yanda verilen zihinden toplama işleminde toplananları ve uygulanan stratejiyi bulunuz. Bu işlemi siz de kendi stratejinizle yapınız.


Cevap :

  • 34 + 10 = 44
  • 44 + 10 = 54
  • 54 + 9 = 63

3) Melike 45 + 18 işlemini zihninden yaparken yandaki adımları izlemiştir. Melike’nin izlediği adımlarda hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

  • 3. adım: 65 – 2 = 63

4) Zihninden çıkarma işlemi yapan Halil’in işlem adımları yanda verilmiştir. Buna göre Halil hangi sayılarla çıkarma işlemi yapmıştır?


Cevap :

  • 2. adım: 72 – 48 = 24


 

Our Score
error: Content is protected !!