5. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayılarla Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33
5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-33
Soru : Mine kumbarasına bir haftada 30 TL attı. Ağabeyi ise aynı hafta kumbarasına 54 TL attı. Mine ile ağabeyinin bir haftada kumbaralarına toplam kaç Türk lirası attıklarını zihinden nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
Tahmin : 50 + 30 = 80
Sonuç : 54 + 30 = 84
Etkinlik Yapalım
Sınıfınızda iki grup oluşturunuz.
Gruplar olarak, 50’den küçük ve iki basamaklı olan birer doğal sayı belirleyiniz (Sayıların birbirinden farklı olmasına dikkat ediniz.).
Gruplardan birinin belirlenen sayıların toplamını zihinden bulmasını sağlayınız.
Diğer grubun ise belirlenen sayıların farkını zihinden bulmasını isteyiniz.
Grupların işlemleri yaparken izledikleri yolları açıklamalarını sağlayınız.
İşlemlerin doğruluğuna ve izlenen yolların geçerliliğine sınıfça karar veriniz.
Cevap: Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte gruplar oluşturarak yapmanız gerekmektedir.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
1. Ali’nin 24 TL’si vardı. Ali, bayramda büyüklerinden 62 TL harçlık topladı. Ali’nin parasının kaç Türk lirası olduğunu zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
62 + 24 = 86 TL
2. Bir balon satıcısının 78 tane balonu vardı. Balon satıcısı, balonlarının 35 tanesini sattı. Baloncunun geriye kaç tane balonunun kaldığını zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
62 + 24 = 86 TL
3. Berrin Hanım, cebinde 75 TL ile pazara gitti. Pazardan 38 TL’ye meyve ve sebze aldı. Berrin Hanım’ın geriye kaç Türk lirasının kaldığını zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
75 – 38 = 37
4. Meltem, Babalar Günü’nde babasına 52 TL’ye gömlek ve 24 TL’ye kravat aldı. Meltem’in aldıklarına kaç Türk lirası ödediğini zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
24 + 52 = 76 TL ödemiştir.
5. Mehmet’in 36 TL’si vardı. 14 TL’ye sulu boya aldı. Mehmet’in geriye kaç Türk lirasının kaldığını zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
36 – 14 = 22 TL kalmıştır.
6. Aslı’nın babasının yaşı 53’tür. Aslı, babasından 41 yaş küçüktür. Aslı’nın yaşını zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
53 – 41 = 12 yaşındadır.
7. 5/A sınıfında 28, 5/B sınıfında 26 öğrenci vardır. 5/A ve 5/B sınıflarındaki toplam öğrenci sayısını zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
(20 + 20) + ( 8+ 6 ) = 54
8. Aşağıdaki işlemleri zihinden yapınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları”
Araç gereç: onluk taban blokları.
Sınıfınızda iki grup oluşturunuz.
Gruplardan birinin 2645 ve 213 sayılarını onluk taban blokları ile modellemesini ve modelleri bir araya getirip oluşturduğu sayıyı belirlemesini sağlayınız.
Aynı gruptan, yaptığı işlemi yazmasını isteyiniz.
Diğer grubun ise 2645 sayısını onluk taban blokları ile modellemesini, modelden 213 sayısının yüzlük, onluk ve birlikleri kadarını ayırıp geriye kalan onluk taban bloklarının oluşturduğu sayıyı belirlemesini sağlayınız.
Aynı gruptan, yaptığı işlemi yazmasını isteyiniz.
Grup olarak, diğer grubun yaptığı çalışmayı inceleyiniz.
Çalışmaların doğruluğuna sınıfça karar veriniz.
Cevap: Bu etkinliği sınıf içerisinde gruplar oluşturarak yapmanız gerekmektedir.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
1. Bir marketin haftanın 6 gününde satışlardan elde ettiği para miktarları yukarıdaki tabloda verilmiştir. Tabloya göre bu markette;
a. Pazartesi ve salı günleri toplam kaç Türk liralık satış yapılmıştır?
5. Sınıf Matematik KitabıMilyonlar Sayı ve Şekil Örüntüleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21
5. Sınıf Matematik Kitabı Milyonlar Sayı ve Şekil Örüntüleri Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20-21
Soru : Yukarıdaki balonların üzerinde bulunan sayılar bir kurala göre yazılmıştır.
Oluşturulan örüntünün kuralından yararlanarak en sağdaki balonun üzerine hangi sayının yazılması gerektiğini söyleyiniz.
Cevap:
5’er bir örüntü vardır.
23 + 5 = 28 yazılması gerekir.
Etkinlik Yapalım
Araç gereç: kareli kâğıt.
Dörder kişilik gruplar oluşturunuz.
Grup olarak, kareli kâğıtta birim karelerle oluşturacağınız örüntünün kuralını belirleyiniz.
Örneğin; bir birim kare ile başlanmışsa her adımda bir birim kare üste ve bir
birim kare sağ tarafa koymak gibi. Bu kurala göre örüntünün ilk dört adımı aşağıdaki gibidir (Oluşturulan örüntü: 1, 3, 5, 7, … biçiminde olur.).
Cevap:
“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları”
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
1. Aşağıdaki örüntünün kuralı, 7’den başlayarak sayıların her adımda beşer beşer artmasıdır. Örüntünün kuralından yararlanarak 5 ve 6. adımlardaki sayıları bulup yazınız.
Cevap:
1. adım 7
2. adım 12
3. adım 17
4. adım 22
5. adım 27
6. adım 32
2. Aşağıdaki örüntünün kuralı, 2’den başlayarak sayıların her adımda on ikişer on ikişer artmasıdır. Buna göre örüntünün 3 ve 5. adımlarındaki sayıları bulup yazınız.
Cevap:
1. adım 2
2. adım 14
3. adım 26
4. adım 38
5. adım 50
3. Aşağıdaki örüntünün kuralı, bir dairenin her adımda adım sayısının 2 katı kadar eş parçaya ayrılmasıdır. Buna göre 5. adımdaki dairenin kaç eş parçaya ayrılması gerektiğini bulunuz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20-21 ÖZGÜN Yayınları”
4. Emine’nin pul defterinde 32 pulu vardır. Emine, her ay 12 pul alarak pul defterine koymaktadır. Buna göre;
a. 6 ay sonunda Emine’nin defterinde kaç pul olur?
Cevap: 32 + 12 + 12 + 12 + 12 + 12 + 12 = 92
b. Kaç ay sonunda Emine’nin defterinde 128 pul olur?
5. Sınıf Matematik KitabıMilyonlar Yedi, Sekiz ve Dokuz Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17
5. Sınıf Matematik Kitabı Milyonlar Yedi, Sekiz ve Dokuz Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17
• Türkiye’nin en uzun akarsuyu olan Kızılırmak’ın yaklaşık 1355 km uzunluğunda olduğunu,
• Yetişkin bir insanın günde ortalama 17 280 – 28 880 kez nefes aldığını,
• Işığın saniyede yaklaşık 300 000 km yol aldığını,
• Başkentimiz Ankara’nın 2021 yıl sonu verilerine göre nüfusunun 5 747 325 kişi olduğunu biliyor muydunuz?
Soru : Yukarıdaki ifadelerde geçen doğal sayıların kaçar basamaklı olduğunu belirleyiniz. Bu sayıların tamamını okuyabilmek için hangi bilgilere ihtiyacınız olduğunu söyleyiniz.
Cevap:
4 basamaklı, 5 basamaklı, 6 basamaklı ve 7 basamaklı değerli bilmemiz gerekir.
Bölük ve Basamak isimlerini bilmemiz gerekir.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
1. Aşağıdaki doğal sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap:
4 375 986 : Dört milyon üç yüz yetmiş bin dokuz yüz seksen altı.
5 032 009 : Beş milyon otuz iki bin dokuz.
18 000 018 : On sekiz milyon on sekiz.
204 300 687: İki yüz dört milyon üç yüz bin altı yüz seksen yedi.
2. Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları rakamlarla yazınız.
Cevap:
Yedi milyon on iki bin iki yüz on altı: 7.012.216
Yirmi sekiz milyon yüz on dokuz bin iki yüz kırk dokuz: 780.119.249
Elli milyon on dört bin altı yüz elli iki: 50.014.652
Dokuz yüz on iki milyon yedi bin üç yüz beş: 912.007.302
3. 984 747 123 doğal sayısının basamaklarındaki rakamları tablodaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-16-17 ÖZGÜN Yayınları”
4. Aşağıdaki doğal sayıların bölüklerindeki sayıları ilgili tablolara yazınız.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
5. Aşağıda, bölüklerindeki sayıları verilen doğal sayıları ve bu sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 Cevapları”
6. Aşağıdaki doğal sayının basamak adlarını ve basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16-17 Cevapları”
7. Aşağıdaki doğal sayılarda koyu yazılmış rakamların basamak değerlerini altlarına yazınız.
Cevap:
a. 124 376 436 = 4.000.000
b. 743 198 643 = 7.000.000 – 100.000
c. 902 495 392 = 0 – 90.000 – 5000
8. On milyonlar basamağında 4, milyonlar basamağında 0 (sıfır), binler basamağında 8, onlar basamağında 3 ve diğer basamaklarında 0 (sıfır) bulunan doğal sayıyı yazıp okuyunuz.
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli ziyaretçilerimiz ; Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu eğitim ve öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin eğitim hayatında başarılı olabilmesi amacıyla Matematik Öğretmenimiz tarafından “5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları ÖZGÜN Yayınları” konusu açılarak Matematik ödevlerinizi kontrol ederek doğru cevaplara ulaşabilmeniz hedeflenmektedir.
“5. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları ÖZGÜN Yayınları”
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “5. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmeniz amacıyla mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklayarak cevaplara ulaşabilir veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak Matematik sayfa cevaplarından ödevleriniz kolay bir şekilde kontrol edebilirsiniz.
“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları ÖZGÜN Yayınları” konusunda aklınıza takılan Matematik konularını sitemizin en alt kısmında yer alan yorumlar kısmına sorarak kolay bir şekilde Matematik Öğretmenimizden hızlı ve güvenilir bütün cevaplarınızı alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.
1) Aşağıda verilen sayıların istenen kesir kadarını bulunuz.
Cevap:
a) 39’un 2/3 ü = 39 ÷ 3 x 2 = 26
b) 150’nin 3/10 u = 150 ÷ 10 x 3 = 45
2) Tolga 50 sorunun sorulduğu bir sınavda soruların 1/5 ’ini yanlış cevaplamıştır. Tolga’nın kaç soruyu yanlış cevapladığını bulunuz.
Cevap:
50 ÷ 5 x 1 = 10
3) 120 kg domatesin 3/8 ’ü satıldığında geriye kaç kilogram domates kalır?
Cevap:
120 ÷ 8 x 3 = 45
120 – 45 = 75
4) 80 sayısının 5/8 ’ini yandaki gibi bulan bir öğrencinin çözümünde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.
Cevap:
80 ÷ 5 = 16
80 ÷ 8 = 10
16 x 8 = 128
10 x 5 = 50
5) Aşağıda basit kesir kadarı verilen çoklukların tamamını bulunuz.
Cevap:
a) 5/6 ’i 75 olan sayı 75 x 6 = 450 = 450 ÷ 5 = 90
b) 3/7 ’ü 66 olan sayı 66 x 7 = 462 = 462 ÷ 3 = 154
6) Murat maaşının 3/11 ’ünü arkadaşına borç vermiştir. Borç verdiği miktar 900 TL olduğuna göre Murat’ın maaşı kaç TL’dir?
Cevap:
900 ÷ 3 = 300 TL 1 birimdir. ,
300 x 11 = 3.300 lira maaş alıyor
7) Bir bahçenin yarısı çiçek dikmek için ayrılmıştır. Çiçek dikmek için ayrılan kısmın 3/5 ’üne gül dikilmiştir. Gül dikili olan alan 630 metrekare olduğuna göre bahçenin tamamı kaç metrekaredir?
Cevap:
3A ÷ 10 = 630
A÷ 10 = 210
A = 2100
8) Melek 320 sayfalık kitabının ilk hafta 3/10 ’ünü, ikinci hafta ise kalan sayfaların 1/4 ’ini okuyor. Buna göre Melek’in okumadığı sayfa sayısı kaçtır?
4) Aşağıda verilen eş parçalara ayrılmış şekilleri denk kesirler belirtecek şekilde boyayınız.
Cevap:
1/6 = 2/12
2/6 = 4/12
3/6 = 6/12
4/6 = 8/12
5/6 = 10/12
6/6 = 12/12
5) Eşit büyüklükteki pastalardan muzlu olan 8 eş dilime, çikolatalı olan 6 eş dilime, çilekli olan 12 eş dilime ayrılmıştır. Defne muzlu pastadan 2 dilim, Can çikolatalı pastadan 2 dilim, Ece de çilekli pastadan 2 dilim yediğine göre en fazla pastayı kim yemiştir?
Cevap:
En fazla pastayı yiyen kişi Ece’dir.
6) Aşağıdaki kesirleri küçükten büyüğe doğru sıralayınız.
a) 5/18, 29/18, 13/18, 1/18
Cevap: 1/18 < 5/18 < 13/18 < 29/18
b) 17/2, 17/19, 17/5, 17/3
Cevap: 17/19 < 17/5 < 17/3 < 17/2
c) 2 tam 1/7, 3 tam 1/7, 2 tam 5/7,1 tam 6/7
Cevap: 1 tam 6/7 < 2 tam 1/7 < 2 tam 5/7 < 3 tam 1/7
2) Aşağıdaki kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlem sonuçlarını bulunuz ve tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.
3) Bir yolun ilk gün 2/10 ’sinde, ertesi gün 1/2 ’inde asfalt çalışması yapılmıştır. Asfalt çalışması yapılan yol, tüm yolun kaçta kaçıdır? Modelleyerek gösteriniz ve işlemi yazınız.
Cevap:
(2/10) + (1/2) = 7/10
Tüm yolun 7/10 ‘sidir.
4) Bir bahçenin 2/6 ’sine domates, 6/12 ’sına salatalık ekilmiş, kalanına ekim yapılmamıştır. Bahçenin kaçta kaçına ekim yapılmamıştır? Modelleyerek gösteriniz ve işlemi yazınız.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları
5) Tablo: Ayşe ve Mehmet’in Yarışta Aldıkları Yol Miktarları
Ayşe ve Mehmet bir parkur yolunu tamamlamak için üç gün sürecek bir yarışmaya katılmışlardır. İlk iki gün bisikletle gidecekler, üçüncü gün yürüyerek yarışı tamamlayacaklardır. Ayşe ve Mehmet’in günlere göre yolu bitirme miktarlarının bir kısmı tabloda verilmiştir. Buna göre
a) Ayşe’nin yürüdüğü yol parkurun kaçta kaçıdır?
Cevap:
(1/5) + (4/10) = 6/10
b) Mehmet ve Ayşe’nin yürüdüğü yolların farkı parkurun kaçta kaçıdır?
Cevap:
(4/10) – (1/3) = 2/30 ‘ dir.
c) Mehmet’in bisikletle gittiği yol parkurun kaçta kaçıdır?
Cevap:
4/30 + 16/30 = 20/30 ‘ dir.
6) Bir dikdörtgenin uzun kenarı 2 1/4 santimetre, kısa kenarı 1 5/16 santimetre ise dikdörtgenin çevresini tahmin ediniz. Gerçek sonuçla tahmininizi karşılaştırınız.
Cevap:
Çevre= 2×2(1/4) + 2×1(5/16) = 6(18/16)
7) Aşağıdaki verileri kullanarak kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri yapmayı gerektiren bir problem kurup çözünüz.
Cevap:
A) Hasan ders kitaplarının 2/5 Türkçe, 4/15 Matematik kitabıdır. Bun göre Sosyal Bilgiler kitabı tüm kitapların kaçta kaçıdır?
B) Veli 2 adet pizza almıştır. Pizaalarının 3/14’ünü arkadaşlarıyla paylaşmıştır. Geriye ne kadar pizza kalmış olur?
8) Yukarıdaki eşit aralıklara ayrılmış sayı doğrusunda harflere karşılık gelen kesirleri bulunuz. Bulduğunuz kesirlere göre aşağıdaki işlemleri yapınız.
Cevap:
A= 5/7 B=12/7 C=7/17 ise
A+B = 5/7 + 12/7 = 17/7
b. C-A=?
Cevap: C – A= 7/17 – 5/7 = 2/7
9) Üç arkadaşın sipariş ettikleri 5 pizzanın 2 5/6 ’ini Ali, 6/12 ’sını Mehmet yemiştir. Ali’nin yediği pizza miktarı Ayşe’nin yediği pizzadan 1 1/3 kadar fazla olduğuna göre
a) Ayşe’nin yediği pizza miktarı nedir?
b) Ayşe, Mehmet’ten ne kadar fazla pizza yemiştir?
c) Pizzanın ne kadarı yenilmemiştir?
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127 Cevapları”