5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 14-15-16-17 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Olaylar ve Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Olaylar ve Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 14-15-16-17


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak yandaki soruları cevaplayınız.


Cevap :

“Sizlere bir zamanlar yaşadığımız yerdeki hayatı ve bu hayatın nasıl değiştiğini anlatmak istiyorum. Köyümüz küçük bir göl kenarında yer alıyordu. Bu göl köyümüze hayat veriyordu. Çiftçiler tarlalarını bu gölün suyu ile sulayarak ürün elde ediyor, balıkçılık yapanlar sazan, yayın, kefal gibi balıkları tutuyorlardı. Gölümüz aynı zamanda çok sayıda kuş türüne ev sahipliği yapıyordu. Pelikan, karabatak, balıkçıl bu kuş türlerinden yalnızca bir kaçıydı. Köyümüze bu kuş türlerini görmek için yerli ve yabancı turistler geliyordu.

Bu turistler köyümüzdeki pansiyonlarda kalıyor ve ihtiyaçlarını bizimle alışveriş yaparak karşılıyorlardı. Tüm bu anlattıklarım gölün kurumaya başlamasıyla değişti. Kurak geçen birkaç yıl ve çiftçilerin tarlalarını sulamak için gölden fazla su çekmeleri ile gölümüz giderek küçüldü (Görsel 1.6). Gölümüzü mesken tutmuş olan kuşlar
yavaş yavaş başka yerlere göç ettiler. Kuşların göçüyle birlikte köyümüze turistler de gelmez oldu. Pansiyonların boş kalması ile ekonomik olarak zor duruma düştük.

Gölün kurumasıyla balık sayısı azaldı, artık balıkçılık yapılamaz hâle geldi. Göl tarlaları sulamayacak kadar küçüldüğünden çiftçiler tarlaları ekmeyi bıraktı. Köyümüzdeki insanlar da gölü terk eden kuşlar gibi göç etmeye başladı. Burada artık çok az insan yaşıyor, göl eski hâline dönmediği için ne kuşlar ne de turistler geliyor”.


1. Gölün kuruması insanları ve diğer canlıları nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.


Cevap :

Gönül kuruması balıkçılık yapan insanların zor durumda kalmasına sebep olmuştur. Gölün etrafında ve gölde yaşayan hayvanlar ve kuşlar başka yere göç etmek zorunda kalmış ve göldeki balıkların sayısı azalmıştır.


2. Köylünün yerinde olsaydınız doğal çevreyi korumak için nasıl bir çözüm bulurdunuz? Açıklayınız.


Cevap :

Ben köylünün yerinde olsaydım doğal çevreyi korumak için çevremi temiz tutar. Su kaynaklarını tasarruf etmeye çalışır ve çevremdeki nehirler ve göllere temiz bırakmaya çalışırdım. Bunlara dikkat etmeyen insanları güzel bir dille uyarırdım.


3. Bulduğunuz çözümün ne gibi sonuçları olabileceğini tahmin ediniz.


Cevap :

Bulduğum çözüm ile turistlerin köyümüze daha çok fazla gelmesini sağlar. Hayvanların ve kuşların göç etmemesini sağlardım aynı zamanda su kaynaklarını temiz bırakarak gelecekte daha güzel bir dünya olmasını sağlayabilirdim.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Her gün çevremizde (evde, okulda, sokakta) birçok olayla karşılaşıyoruz. Bu olaylardan bazıları bizi doğrudan etkileyebilir. Önceki sayfadaki örnekte olduğu gibi bir olayın birden fazla sebebi ve sonucu olabilir. Aynı olay birçok insanı farklı biçimde etkileyebilir. Etkileri zaman içinde birçok alanda görülebilir. Bunları yaşadığımız yerdeki değişimlere bakarak da fark edebiliriz. Örneğin yaşadığım kente geçen yıl üniversite yerleşkesi için birçok bina yapıldı. Okulun açılmasıyla birlikte çok sayıda öğrenci farklı yerlerden eğitim almak için buraya geldi. Onların kalabileceği yurtlar yapıldı. Şehrimiz öğrencilerin gelmesiyle birlikte kalabalıklaştı. Yaşadığımız mahalleye otobüs seferleri arttı. Ulaşımda güçlükler olmaması için tramvay da yapılacakmış.

Semtimizde alışveriş yapanlar çoğaldı. Çarşıda yeni lokanta ve kafeler açıldığını gördüm. Ayrıca bizim mahalleye büyük bir alışveriş merkezi yapılıyor. Bahçesinde geniş bir park da yer alıyor. Bu hafta öğretmenimizle üniversitenin kütüphanesine gideceğiz. Heyecanla bekliyorum ve merak ediyorum. Görenler, çok sayıda kitabın bulunduğu kütüphanenin harika bir yer olduğunu söylüyor. Resimleri inceleyerek de bu değişimleri fark edebiliriz.

Soru : Aşağıdaki resimlerde yukarıda anlatılan değişimlerden hangilerini görüyorsunuz? Siz de meydana gelen değişimlerden birini aşağıdaki alana çiziniz.


Cevap :

Aşağıdaki resimde gördüklerim ders anlatan bir öğretmen ve onu dikkatle dinleyen öğrenciler görüyorum. Eğlenmek ve arkadaşlarıyla buluşmak için kafeye giden insanlar görüyorum. Araştırma yapmak için kütüphaneye giden insanlar görüyorum. Bir alışveriş merkezindeki elbise vitrini görüyorum.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Soru : Aşağıdaki haberi okuyarak ilgili çalışmaları yapınız.


Cevap :

Ümmiye Koçak, köy kadınlarının yaşadıklarını tüm dünyaya göstermek için 2001 yılında “Arslanköy Kadınlar Tiyatro Topluluğu”nu kurdu (Görsel 1.11). Kendisinin yazıp yönettiği ve köyde yaşayan kadınların sahnelediği tiyatro oyunlarıyla gerek bölge halkından gerekse sanat dünyasından olumlu tepkiler aldı. “Ben tiyatroya, tiyatronun ne olduğunu bilmeden başladım. Tarsus’tan gelen öğrenciler okulda gösteri yapmıştı. Ben bundan çok etkilendim. Kadınların sesini duyurabilmek, dertlerini, sıkıntılarını anlatabilmek için farklı karakterlerle tiyatro yapalım istedim.

Mersin Arslanköy’de ev kadınlarından bir tiyatro grubu kurdum. Provalarımızı çalışırken, bağda, bahçede yaptık”.  Topluluk belgesele konu olurken çeşitli ödüllerin de sahibi oldu. Yaptıkları film Ümmiye Koçak’a New York (Niv York) Avrasya Film Festivali’nde “Sinemada En İyi Avrasyalı Kadın Sanatçı” ödülünü kazandırdı. Genel Ağ haberi, 10 Nisan 2017 (Düzenlenmiştir.)


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


A. Arslanköy Kadınlar Tiyatro Topluluğu ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplandırınız.


Topluluğun kuruluş sebepleri neler?


Cevap :

Topluluğun kuruluş nedeni kadınlara destek çıkmak onların dertlerini dinlemek ve dertlere bir çözüm yolu bulmaktır.


Arslanköy’deki yaşam nasıl etkilenmiş olabilir? 


Cevap :

Arslanköy’deki yaşam olumlu etkilenmiştir. Kadınlar daha iyi bir girişimde bulunarak hayata hem daha olumlu hem de sıkıntıları azalmış bir şekilde bir yaşam sürmektedir.


Topluluğun üyeleri kimler?


Cevap :

Arslanköy kadınlarıdır.


Topluluğun kurulmasının sonuçları nelerdir?


Cevap :

Kadınlar daha çok sanata yönelerek çevrelerinden de destek alarak. Sanat dünyasında olumlu tepkiler almışlardır.


B. Yaşadığınız yerde fark ettiğiniz bir gelişmeyi yazınız. 


Cevap :

Kadınların sanata yönelmesi için resim kursları, dikiş kursları ve ahşap boyama kursları açılmıştır. Aynı zamanda okuma yazma bilmeyen kadınlar için okuma yazma kursları da açılmıştır.


Bundan kimler etkilendi?


Cevap :

Çevremde gördüğüm kadınlar olumlu yönden bu durumdan etkilendiler. Hem de sosyal hem de bir hobi edindiler.


Bu durum sizin yaşamınızda hangi değişimlere sebep oldu?


Cevap :

Annem dikiş kursuna gittiği için ben ve kardeşime çok güzel bir elbise dikti.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 12-13 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Öğrendiklerimi Uyguluyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Öğrendiklerimi Uyguluyorum Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 12-13


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruyu cevaplayınız.


Cevap :

Burunları sızlatan, dayanılması her geçen gün biraz daha zorlaşan çöp kokusu gittikçe şiddetini arttırıyordu. Her bir binanın önünde, küçük bir
tepeyi andıran çöp birikintileri, mahalleye gözdağı veriyordu…

Öyle ki hemen hemen her evden belediyeye şikâyet telefonları yağmış ancak bir türlü istenilen cevap alınamamıştı. Zehra da belediyeye şikâyet telefonu açan bu ailelerden birinin kızıydı. Derslerinde başarılı, sosyal yönü çok güçlü olan Zehra aynı zamanda da çevresinde yaşanan olaylara karşı son derece duyarlı bir çocuktu. Mahallede yaşanan çöp sıkıntısını da yakından takip ediyor, gelişmeleri ilgiyle izliyordu. Zehra tüm aile fertlerinin ve misafirliğe gelen komşularının veryansınlarını da pürdikkat dinliyordu. Zehra çekingen bir o kadar da kendinden emin hâliyle söze başladı:

“Ben ne yapmamız gerektiğini biliyorum. Belediyeye dilekçe yazmamız lazım. Sosyal Bilgiler dersinde öğrenmiştik. Bir sorun yaşadığımızda hakkımızı dilekçe ile aramalıyız. Özellikle resmî kurumlara tüm dilek ve şikâyetler dilekçe aracılığıyla iletilir. Sözlü başvurular bir anlam ifade etmez. Derdimizi yazıyla anlatmalıyız”. Ardından komşuları Hamdi Bey söze karıştı:

“Kim bizim dilekçemizi ciddiye alsın?” Ancak Zehra pes edeceğe benzemiyordu. Cesaretini toplayarak tekrar söze başladı. “Hayır, yanlış düşünüyorsunuz. Dilekçeyle başvurulan kurumun, otuz gün içinde dilekçe sahiplerine olumlu ya da olumsuz bir cevap vermesi gerekiyor. Aksi takdirde bu sefer de dilekçemize cevap verilmediğine dair bu kurumu gerekli mercilere şikâyet etme hakkımız doğuyor. Ancak bir şeye dikkat etmemiz gerek. O da hepimiz ayrı ayrı dilekçe yazmalıyız. Hep beraber yani topluca tek bir dilekçe yazarsak dilekçemiz kabul olmaz. Kısacası herkes şikâyetini ayrı ayrı dilekçelerle dile getirmeli”.

Bu açıklamalar üzerine odada bulunanlar “doğru aslında” diyerek Zehra’yı onayladılar. Ardından hepsi dilekçesini belediyeye ulaştırdı.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Aradan iki gün geçmişti ki dilekçeyle belediyeye başvuran ailelere birer resmî evrak geldi. Bu evrakta çeşitli sebeplerle çöplerin toplanamadığı, bu ihmalden ötürü özür dilendiği ve sorunun en kısa zamanda halledileceği yazıyordu. Bu gelişmeden sonra herkes rahat bir nefes almış, yüzlerde memnuniyet belirmişti.

Çok geçmeden özlenen çöp arabalarının sesi duyulmuş ve mahallede hummalı bir çalışma başlamıştı. Herkes evinin penceresine, balkonuna koşup sevinçle mahallelerinin tekrar eski temiz görüntüsüne kavuşmasını seyrediyordu. Zehra ise okul sıralarında öğrenilen bilgilerin hiç de gereksiz olmadığını, aksine hayatın akışı içinde bir yerlerde imdadımıza yetiştiğini aklından geçiriyordu.


Soru : Sosyal Bilgiler dersinde öğrendiği bilgilerin vatandaş olarak Zehra’ya ne tür katkıları olmuştur? Yazınız.


Cevap :

Sosyal Bilgiler dersinde öğrendiğim bilgiler lütfen vatandaş olarak Zehra’ya dilekçe yazmayı ve Dilekçenin ne işe yaradığı hakkında bilgi verebilirim.


Soru : Sosyal Bilgiler dersinde öğrendiklerinizin size ne gibi faydaları oldu? Örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “Sosyal Bilgiler dersinde öğrendiklerinizin size ne gibi faydaları oldu? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sosyal Bilgiler dersinde günümüzde sorunları nasıl çözüme ulaştıracağımız hakkında bir yol izleyeceğimiz hakkında bilgiler sosyal hayat hakkında bilgiler kültürümüz ve tarihimiz ile ilgili bilgiler ulusal bilincimizin yerine oturması fikir yürütmek saygı sevgi ve demokrasi gibi kavramlar hakkında bilgiler elde ettik.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları MEB Yayınları

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Değerli ziyaretçilerimiz ; Yeni eğitim ve öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin eğitim hayatında başarılı olabilmesi amacıyla Sosyal Bilgiler Öğretmenimiz tarafından “5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu açılarak Sosyal Bilgiler ödevlerinizi kontrol ederek doğru cevaplara ulaşabilmeniz hedeflenmektedir.


“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmeniz amacıyla mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklayarak cevaplara ulaşabilir veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak Sosyal Bilgiler sayfa cevaplarından ödevleriniz kolay bir şekilde kontrol edebilirsiniz.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusunda aklınıza takılan Sosyal Bilgiler konularını sitemizin en alt kısmında yer alan yorumlar kısmına sorarak kolay bir şekilde Sosyal Bilgiler Öğretmenimizden hızlı ve güvenilir bütün cevaplarınızı alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


1. ÜNİTE : TOPLUM İÇİNDE BEN


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Öğrendiklerimi Uyguluyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Olaylar ve Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Haklarımı ve Sorumluluklarımı Biliyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21, 22


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çocuk Hakları Her Yerde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik Cevapları Sayfa 31


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları Sayfa 32, 33


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


2. ÜNİTE : ÜLKEM, KÜLTÜRÜM VE TARİHİM 


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Tarihe Yolculuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Güzel Ülkem Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48, 49


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kültürel Özelliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Geçmişten Günümüze Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Neler Öğrendik Cevapları Sayfa 61


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları Sayfa 62, 63


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


3. ÜNİTE : YAŞADIĞIMIZ YER


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Haritayı Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İklim ve Yaşamım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73, 74, 75


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Nerede Yaşanır? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Afetler ve Çevre Sorunları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 81, 82, 83, 84, 85


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Afetlerin İnsan Üzerinde Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Neler Öğrendik Cevapları Sayfa 89


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 3. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları Sayfa 90, 91


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


4. ÜNİTE : TEKNOLOJİ VE YAŞAM


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Teknoloji ve Toplum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Doğru Bilgiye Nasıl Ulaşırım? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Genel Ağ’ı Nasıl Kullanmalıyım? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bilim İnsanları ve Ortak Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Araştırma Yapıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 110, 111, 112


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 4. Ünite Neler Öğrendik Cevapları Sayfa 113


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 4. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları Sayfa 114, 115


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


5. ÜNİTE : ÜRETİMDEN TÜKETİME


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşadığım Yerdeki Ekonomik Faaliyetler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevremdeki Meslekler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ekonomi ve Yaşam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Üretim Serüveni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ekonomi İçin Yeni Fikirler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Haklarımı Kullanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 5. Ünite Neler Öğrendik Cevapları Sayfa 145


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 5. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları Sayfa 146, 147


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


6. ÜNİTE : TOPLUM İÇİN ÇALIŞANLAR


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Halka Hizmet Edenler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153, 154


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşadığım Yer ve Yönetimi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 155, 156, 157, 158


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Katılım Hakkı ve Düşünce Özgürlüğü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Egemenlik ve Bağımsızlık Sembollerimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 6. Ünite Neler Öğrendik Cevapları Sayfa 165


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 6. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları Sayfa 166, 167


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


7. ÜNİTE : KÜRESEL ETKİLEŞİM


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşadığım Yerin Ekonomiye Katkısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ticaret ve Teknoloji Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174, 175, 176


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Turizm Ön Yargıları Değiştiriyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 177, 178, 179


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İnsanlığın Ortak Mirası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 7. Ünite Neler Öğrendik Cevapları Sayfa 186


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 7. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları Sayfa 187, 188



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 56-57

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık 2. Ünite Geçmişe Yolculuk Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 56, 57, 58


2. Ünite Geçmişe Yolculuk Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevabı

A. Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Merkezî bir krallıkla idare edilen Friglerin başkenti Gordion’dur. Temel geçim kaynakları tarım ve hayvancılık olup bu durum onların dinî yaşamlarını da etkilemiştir. Öyle ki en büyük tanrıları toprak ve bereket tanrıçası Kibele’dir.

Yukarıdaki paragrafta Friglerin hangi yönüne ait bir bilgi verilmemiştir?


A) Siyasi B) Sanat C) Ekonomik D) Dinî


2. “Merhaba. Ben Ahmet. Antalya’da çalışan bir turist rehberiyim. Dünyanın farklı bölgelerinden ülkemize gelen turistlere bölgemizdeki doğal ve tarihî güzellikleri gezdirip onlar hakkında bilgiler veriyorum.”

Buna göre, Ahmet Bey rehberliğini yaptığı turist gruplarını aşağıdaki yerlerden hangisine götürüyor olamaz?


A) Manavgat Şelalesi B) Aspendos Tiyatrosu
C) Alanya Kalesi D) Selimiye Camii


3. Selim, Karadeniz’deki kültürel özellikler ile Ege’deki kültürel özellikleri araştırıp ulaştığı bilgileri “Farklılıklar” ve “Benzerlikler” başlıkları altında toplamıştır.

Buna göre, Selim’in ulaştığı aşağıdaki kültürel unsurlardan hangisi “Benzerlikler” başlığı altında yer alır?


A) Halk oyunları B) Yöresel yemekler
C) Dinî bayramlar D) Yöresel kıyafetler


4. Görselde verilenler üzerinden aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?


A) Tarihten günümüze kullandığımız eşyalar değişebilmektedir.
B) Teknolojinin gelişmesi yaşam şartlarının değişimine neden olmaktadır.
C) İhtiyaçların karşılanmasında farklı araçlar kullanılmıştır.
D) Kültürel değerler geçmişten günümüze aynı kalmıştır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevabı

5. Dinî bayramlarımızdaki;

I. küçüklerin, büyükleri ziyaret etmesi,
II. küskünlerin barışması,
III. bayrama özel yemek ve tatlıların yapılması

uygulamalarından hangileri birlik ve beraberliğimizin güçlenmesinde olumlu bir etkiye sahiptir?


A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) I, II ve III


B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, verilen kavramlardan uygun olanı ile tamamlayınız.


(zigguratdoğal varlıklarPazırıklokumçiniciliksüreklilik-tarihî eser)


  1. Türk kültürü tarih boyunca değişim ile birlikte süreklilik göstermiştir.
  2. Doğal varlıklar insan müdahalesi olmadan kendiliğinden oluşur.
  3. Sümer şehir devletlerinin ortasında ziggurat adı verilen çok katlı binalar bulunurdu.
  4. Çinicilik İznik ile özdeşleşen geleneksel bir el sanatımızdır.
  5. Pazırık Halısı, Türk dokuma sanatının en eski örneğidir.
  6. Geleneksel tatlılarımızdan biri de lokumdur.

C. Aşağıdaki tabloyu örnekteki gibi tamamlayınız.


Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 56-57”

Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Yazının icadı insanların yaşamına hangi alanlarda katkı sağlamıştır?


Cevap :
Yazının icadı ile birlikte insanlar birbirleri ile daha rahat iletişim durmuşlardır.
Öyle özellikle bilim ve teknik gelişmiş İnsanlar yeni şeyler icat ederek günlük yaşamlara kolaylaştırmış dardır. Ayrıca tarih boyunca yaşadıkları olayları yazarak günümüze kadar bilgi olarak gelmesini sağlamışlardır.


2. Şehrinizde bulunan tarihî eser ve doğal varlıklara örnekler veriniz.


Cevap :
Şehrimizde bulunan tarihi eserler doğal varlıklara örnek verecek olursak ;
Pierre Loti Haydarpaşa fulorya Laleli Taşhan alata Köprüsü Anadolu Kavağı Sultan Ahmet meydanı Taksim İstiklal Caddesi Vefa Tatlıses’i Nişantaşı moda Eminönü Kapalıçarşı mısırçarşısı Ayasofya Topkapı Sarayı Yerebatan Sarnıcı Dolmabahçe Sarayı Yıldız Sarayı Beylerbeyi Sarayı Kız Kulesi Eyüp Sultan Camii Süleymaniye Camii Sultan Ahmet Camii Boğazdaki Yalılar


3. Ülkemizdeki kültürel çeşitliliğin zengin olmasında etkili olan unsurlar nelerdir?


Cevap :
Ülkemizdeki kültürel çeşitliliğin zengin olmasında etkili olan unsurlar farklı değil vatan millet ve uluslararası insanların hoşgörülü bir şekilde bir arada yaşamalıdır.
Ayrıca ülkemiz bir Medeniyetler beşiği iyidir birçok medeniyet ve uygarlık bizim topraklarımız üzerinde kurulmuştur. Tarihin ilk yazısı ilk parası ilk İmparatorluğu ilk Devleti ilk anlaşma bu topraklarda yapılmıştır.


4. Dinî ve millî bayramların sosyal yaşam üzerindeki etkileri nelerdir?


Cevap :
Dini ve milli bayramlar sayesinde toplumdaki birlik ve beraberlik sağlanır. Bu bayramlar sayesinde insanlar birbirleriyle paylaşarak birbirlerine daha hoşgörülü ve sevgi ile hareket ederler daha güçlü bir millet ve toplum oluşturmuş oluruz.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 123-124-125-126

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Üretimin Serüveni ve Tüketim Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126


Üretimin Serüveni ve Tüketim Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 123 Cevabı

Soru : Sofranızdaki ekmek size ulaşıncaya kadar hangi aşamalardan geçmiş olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız?


Cevap :
Soframızdaki ekmek bize ulaşıncaya kadar birçok yoldan geçmektedir. Öncelikle köyde buğday işleyen çiftçiden çıkarak değirmenlerde öğütülerek un haline gelir un haline gelen buğday un fabrikalarında gönderilir.
Bu fabrikalarından satın alınan unlar fırıncıya giderek burada hamur haline gelir hamur teknesinde un tuz maya ve su ile karıştırılarak mayalanması sağlanır. Ekmek ustaları sayesinde ekmek haline gelir ve fırında pişirmek için fırına verilir ve biz de bunu gider satın alırız.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevabı

Soru : Üretim aşamasında yaşanan bir sorun tüketicileri nasıl etkiler? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Ürün eğer gıda ise insanlar söylenebilir. Teknolojik alet ise çalışma insanlar zor durumda kalabilir ise yırtılabilir veya alıcıya zarara sokabilir. Bu bakımdan üretim aşamasını sağlıklı olması gerekmektedir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru :Kumaşın üretim aşamalarını anlatan metinden yola çıkarak aşağıda karışık olarak verilen resimleri üretim, dağıtım, tüketim ağına uygun bir şekilde alttaki kutucuklara yazınız.


Cevap :

  1. Tüketim
  2. Dağıtım
  3. Üretim
  4. Tüketim
  5. Üretim
  6. Dağıtım


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 121-122

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Ekonomik Faaliyetler ve Sosyal Hayat Cevapları Sayfa 121, 122


Ekonomik Faaliyetler ve Sosyal Hayat Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 121 Cevabı

Soru : Yaşadığınız çevrede yoğun olarak yapılan ekonomik faaliyetler insanların yaşamlarını nasıl etkilemektedir?


Cevap :
Yaşadığımız çevrede yoğun olarak yapılan faaliyetler fabrika ve sanayi alanında yapılan faaliyetlerdir. Çalışan insanlar kazançlarını bu alanlardan kazanmaktadırlar.
Bu sayede ailelerinin geçimlerini sağlamaktadırlar. Bu ekonomik faaliyetler sonucunda insanlar hafta içleri çalışırken hafta sonları tatil yapmakta aileleri ile vakit geçirmektedir vardiya sistemi ile çalışan bu ailelerin hayatları aile reisinin çalışma saatlerine göre ayarlanmaktadır.


Soru : Karadeniz Ereğlisi’nde Demir-Çelik Fabrikasının açılmış olması yöre insanının yaşantısını nasıl etkilemiştir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Nuray insanlarına birçok iş imkanı sağlamıştır. Böyle şey göre maddi anlamda az olursa zengin demeye başlamış esnaf da gelir elde etmiştir. Bunun yanındayken gelişmiş ve üniversite açılmıştır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


1. Festival, Erzurum’un ve ülkemizin uluslararası tanınırlığını nasıl etkilemiştir? Bunun önemi nedir?


Cevap :
Festivale dünyanın birçok üniversitesinden gelen sporcular sayesinde kent dünyaya tanıtılmıştır. Yapılan yatırımlar ve tesisler ekonomik olarak zenginlik katmıştır.


2. Sizce, Universiade’ın Erzurum’da yapılması bölge insanını başka hangi alanlarda etkilemiştir?


Cevap :
Üniversitenin Erzurum’da yapılmasıyla gelecek kişilerin konaklayacağı yerler yemek alanları ile ilgili yenileme çalışmaları da yapılmıştır.
Bunun dışında birçok Deniz Spor Tesisleri açılmış şehir ekonomik alanında güçlendirilmiştir Turizm’den hizmet sektöründen sağlıktan spor alanlarına birçok alanda gelişim görülmüştür.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık İklimin Yaşamımıza Etkisi Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


İklimin Yaşamımıza Etkisi Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevabı

Soru : İnsanların televizyon, gazete ya da genel ağdan hava durumu tahminlerine bakmalarının nedenleri ne olabilir?


Cevap :
İnsanlar günlük hayatları ve yaşamları içerisinde planlama yapmaktadırlar. Tarımsal üretimde veya yolculukta mutlaka hava durumunu takip etmeleri gerekir hava durumunu öğrendiğimizde sosyal hayatımızın bazı değişiklikler yapmamız gerekebilir mesela hava yağmurlu ise o gün yanımıza şemsiye almamız gerekir veya soğuk karlı bir hava geliyorsa üzerimizde kalın kıyafetler giymemiz gerekebilir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevabı

Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruyu cevaplayınız.


Yağışların yüzde 50 azaldığı Trakya’da, çiftçilerin kuraklık endişesi


Trakya’da son yılların en kurak mevsimi yaşanıyor. Meriç Nehri’nde kuraklık nedeniyle adacıklar oluşurken endişe içerisinde olan çiftçiler yağış bekliyor. Edirne Meteoroloji Mühendisleri Odası İl Temsilcisi geçen yıla oranla Edirne, Tekirdağ ve Kırklareli’de yağışların yüzde 50 azaldığına dikkat çekti.
Türkiye’nin önemli bir tarım bölgesi olan Trakya’da yaşanan kuraklık, çiftçileri kaygılandırıyor. Çiftçilerin sulamada kullandığı Meriç ve Tunca nehirleri kuruma noktasına geldi. Meriç Nehri’nde kuraklık nedeniyle kum adacıkları oluşurken (Görsel 3.11 ) su çekilmesi nedeniyle Tunca Nehri’nin yatağının genişlediği görüldü. Aynı şekilde komşu iller olan Kırklareli ve Tekirdağ’da da aynı ölçümler yapıldı. Yine 2019’un son üç ayında Kırklareli’de bu azalmanın yüzde 35 olduğunu, Tekirdağ’da ise yüzde 61 olduğunu görüyoruz.
Genel ağdan düzenlenerek alınmıştır (25 Ocak 2020).


Soru : Trakya’da yaşanan iklim olayları, ekonomik faaliyetleri ne şekilde etkileyebilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Trakya’da yaşanan iklim olayları yaşlar az olduğu için sulamada problem ortaya çıkarmaktadır. Bu durumda da tarımı olumsuz etkiler üretim azalır. Çiftçiler zor durumla karşı karşıya kalırlar aynı zamanda önemli nehirler sularının azalması bu alandan sulama yapılması bu alanların sularının tamamen yok almaya ile karşı karşıya kalması sonucunda burada yaşayan canlıların da yok olmasına sebep olacaktır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Karasal iklimin hayvancılık faaliyetleri üzerindeki etkisini araştırarak ulaştığınız bilgileri aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :
Karasal iklim özellikleri yazları yağışlı ve serin geçen bölgelerde bulunan çayırların büyükbaş hayvanları beslenmesini sağlar. Bu hayvancılık faaliyetlerinin en geliştiği yer Erzurum Kars bölümüdür Doğu Karadeniz bölümü de karasal yani yarı kurak iklim den dolayı bozkırların bulunması küçükbaş hayvancılığın yaygın olarak gelişmesini sağlamıştır.
Ayrıca karasal iklim hayvancılık sektöründeki etkilisi olumlu yönde diyebiliriz. Çünkü karasal iklim denizden ve sulak bölgelerden uzaktır. Bu nedenle hayvanlar besin ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilmektedir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Akdeniz ikliminin tarım faaliyetleri üzerindeki etkisini araştırarak ulaştığınız bilgileri aşağıdaki boşluğa yazınız. Yazınızı görsellerle destekleyiniz.


Cevap :
Çiçekli bitkilerin yaygın olduğu bölgelerde arıcılık kışların ılık ve güneşli geçtiği bölgelerde seracılık yaygındır. Bundan dolayı Akdeniz Bölgesi iklimi nedeniyle arıcılık seracılık yaygın olarak yapılmaktadır. Yağışın yeterli olması özellikle narenciye yetişmesine ayakların sıcak olması da pamuk üretiminin arttırmaktadır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Karadeniz ikliminin turizm faaliyetleri üzerindeki etkisini araştırarak ulaştığınız bilgileri aşağıdaki boşluğa yazınız. Yazınızı görsellerle destekleyiniz.


Cevap :

Yazın yağışlı olması ve serin ikliminden dolayı yayla turizmi gelişmiştir. Bahar’daki yağışlar ve karların erimesi akarsuları üzerinde rafting turizmin gelişmesini sağlamaktadır. Onun yanında eklenilen kaynakları olan yeşil ormanlar zengin duası turistlerin doğa için bölgeye gelmesini sağlamaktadır.


“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71”


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 133-134-135

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Bilinçli Tüketici Cevapları Sayfa 133, 134, 135


Bilinçli Tüketici Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 133 Cevabı

Soru : Görselde yaşanan olaylardan herhangi biri sizin ya da bir yakınınızın başına geldi mi? Bu sorunu nasıl çözdünüz?


Cevap :

Yukarıdaki görsellerdeki olaylar günlük insanların başına gelen herkesin karşılaşabileceği durumlardır. Benim de başıma otobüsün geç kalması gibi bir durum gelmişti. Bunun sonucunda okuluma geç kalmıştım Ayrıca alışveriş yaptığımız marketten son kullanma tarihi geçmiş ürün aldığımızı fark ederek yeniden ürünü İade etmeye gitmiştik.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 134 Cevabı

Soru : Aşağıda T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan “Güncel Tüketici Uyuşmazlıklarında Sıkça Sorulan Sorular” kitapçığında geçen bazı soruları ve cevapları göreceksiniz. Soru ve cevapları inceleyiniz. Çevrenizde buna benzer sorunlar yaşayan oldu mu?


Cevap : Evet bu tür sorunlar sürekli olarak yaşanmaktadır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 135 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Kendinizin ya da bir yakınınızın yaşadığı tüketici uyuşmazlığı ile ilgili bir sorunu çözmeye yönelik aşağıdaki dilekçe örneğini doldurunuz.


Cevap : Gerekli bilgileri yazarak dilekçeyi sizin doldurmanız gerekmektedir.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 72-73-74-75

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Nüfus ve Yerleşme Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75


Nüfus ve Yerleşme Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevabı

Soru : İnsanlar, hangi özelliklere sahip alanlara yerleşmeyi tercih eder?


Cevap :
İnsanlar yerleşim yaparken üç şeye çok dikkat ederler barınma beslenme ve güvenlik bu üç koşunun olduğu yerlere yerleşmek ister insanoğlu…
İnsanların bir yeri yerleşme alanı olarak belirlenmesinde yeryüzü şekilleri toprak özellikleri iklim bitki örtüsü ve doğal kaynaklar ve su kaynaklarının varlığı etkili olmaktadır. Bunların alışverişte olduğu bölgede insan yerleşim alanları belirleyerek yaşamlarını burada sürdürmeye başlarlar insanlar tarih boyunca ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilecekleri alanları yerleşim yeri olarak seçmişlerdir..
Bu tercihlerinde doğal ve beşeri unsurlar etkili olmuştur. Dünya nüfusunun dağılımını incelediğiniz zaman iklimi yeryüzü şekilleri ve su kaynaklarının doğal unsurlar ve ulaşım tarım turizm eğitim ve ticaret gibi beşeri unsurlara bağlı olarak farklılık gösterdiğini görürsünüz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Yukarıda ülkemizdeki farklı iki şehir yerleşimi gösterilmiştir. İki şehir arasındaki bu farklılığın oluşma nedenleri nelerdir? Aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :
Birinci resimde ; geniş Gözlüklerin olduğu bir ovaya sahip olan alanda kurulan şehir insanların daha kalabalık şekilde daha yüksek binalar yaparak yerleşmesini sağlamıştır
İkinci resimde ; dağların kıyıya paralel uzanmasının dan dolayı sıkışık bir alan olan kıyı bölgesindeki yerleşim yerine sıkıştırılmış bir yerleşim alanı görülmektedir


2. Aşağıdaki soruları, Türkiye’nin illere göre nüfus dağılımı tablosuna göre (Görsel 3.33) cevaplayınız.


Cevap : Görseli inceleyiniz.


1. Ülkemizde nüfusu 500.000’den fazla olan şehirlerin genel özellikleri neler olabilir?


Cevap : Sağlık, eğitim, iş imkanı, sportif ve kültürel faaliyetler, turizm imkanları diğer illere göre daha fazla gelişmiştir.


2. Yaşadığınız şehrin nüfus aralığını tablodan bularak aşağıya yazınız.


Cevap : Ben İstanbul’da yaşıyorum. İstanbul nüfus aralığı olarak 15.000.000-1.000.000 aralığında yer almaktadır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevabı

Soru : Doğal ortamı çevreye zarar vermeden değiştirmek mümkün müdür? Düşüncelerinizi örneklendirerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Doğal ortamı çevreye zarar vermeden değiştirmem mümkün olduğunu düşünmemekteyim. Biz insanlar doğal ortamı bencilce kendisine uygun şekilde şekillendirmekteyiz.
Oysaki nehirler kirletilmişler ormanlar yok edilmeden evler yollar yapabiliriz ne yazık ki bizler sadece yok ederek kendimizi yaşam alanları inşa etmeyi bilmekteyiz. Son yıllarda yapılan çalışmalarla doğaya uygun şekilde çevreye dost şehirler ve binalar yapmak için projeler yetiştirilmektedir. Fakat her her türlü yapmış olduğunuz doğadaki bir değişiklik doğayı tahrip etmiş anlamına gelmektedir.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 76-77-78-79

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Neden Oldu? Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79


Neden Oldu? Cevapları 


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevabı

Soru : Çevremizde yaşanan doğal afetler ve çevre sorunları bir tesadüf müdür?


Cevap :
Çevremizde yaşanan doğal afetler ve çevre sorunları tesadüf değildir. Çünkü İnsanoğlu çevreye çok fazla müdahale de bulunmaktadır. Doğayı çok fazla tahrip etmektedir. Mesela ağaçları yok etmek erozyon oluşmasını sebep olmaktadır veya dere yataklarını daraltarak evler yapmakta bunun sonucunda su baskınlarına yol açmaktadır.
Doğan’ın kirletilmesi sonucunda canlılar yok olmasına neden olmaktadır hepsi tesadüf değildir. Özellikle iklim değişikliği sonucunda büyük Fırtınalar oluşmasına sebep çevremizde yaşanan doğal afetler ve çevre sorunları tesadüf değildir.
Çünkü İnsanoğlu çevreye çok fazla Müdahale de bulunmaktadır doğayı çok fazla tahrip etmektedir mesela ağaçları yok etmekte erozyon oluşmasını sebep olmaktadır veya dere yataklarını daraltarak evler yapmakta bunun sonucunda su baskınlarına yol açmaktadır.
Doğanın kirletilmesi sonucunda canlılar yok olmasına neden olmaktadır hepsi tesadüf değildir. Özellikle iklim değişikliği sonucunda büyük fırtınalar ve kasırgalar gibi doğa olaylarının oluşmasına sebep olmaktadır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevabı

Soru : Aşağıdaki haberi okuyunuz. Haberle ilgili soruyu cevaplayınız.


Türkiye’deki doğal afetlerin %61’ini deprem %15’ini erozyon, %14’ünü sel, %5’ini heyelan, %4’ünü orman yangını, %1’ini çığ oluşturuyor. 20. yüzyılın başından bu yana meydana gelen doğal afetlerde yaklaşık 100 bin insan hayatını kaybetmiş, 175 bin insan yaralanmış, yaklaşık 650 bin konut yıkılmış ya da ağır hasar görmüştür.
Genel ağdan düzenlenerek alınmıştır (10.02.2018).


Soru : Farklı doğal afetlerin yaşandığı ülkemizde, doğal afetlerin zararlarını azaltmak için neler yapılabilir?


Cevap :
Farklı doğal afetlerin yaşandığı ülkemizde doğal afetlerden korunmak için bunlara neden olan unsurları engellememiz gerekir. Bu nedenle ormanlık alanlarda ateş yakmak rüyada evin içinde ya da dışında çocukların ulaşabileceği yerlerde çakmak bırakmamak gerekir.
Sel ve su baskınlarında engellemek adına yerleşim yerlerinin dere yataklarından uzak alanlarda kurmak gerekir. Ayrıca dere yataklarında sürekli de temiz tutulması gerekir. Deprem konusunda bilinçlendirmek insanları depreme hazırlıklı hale getirmek doğal afeti zararlarını en aza indirmemiz de sağlayacaktır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevabı

Soru : Aşağıda verilen görseldeki çevresel sorunların oluşumunda etkili olan unsurlar nelerdir? Düşüncelerinizi görselin yanındaki boşluğa yazınız.


Cevap :

Çevre sorunlarının oluşumunda ki başlıca sebep tabii ki insanlardır.
Çünkü insanlar fabrikalar zehirli dumanlarla doğaya zarar vermektedir. Çöp yığınları otomobillerden çıkan egzoz gazları gibi atıklar doğanın dengesini bozmaktadır. İklim değişiklikleri toprak kirliliği gibi birçok kirlilik insan kaynaklıdır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


1. Yaşadığınız yerin özellikleri hangi doğal afetin ortaya çıkmasında etkili olmuştur?


Cevap :
Yaşadığımız yer Doğu Karadeniz ne yazık ki Dere yataklarına evler yapılmaktadır. Bu da nehirlerin taştığında hep sel olmasına yada toprağın kaymasına sebep oluyor insanların canına ve mallarına zarar gelmektedir.


2. Yaşadığınız yerde görülen çevre sorunları hangileridir? Bu sorunlara karşı ne gibi önlemler alınabilir?


Cevap :
Yaşadığımız yerdeki çevre sorunlarını ele alacak olursak yaşadığım yer Akdeniz bölgesindedir. Burası ormanlık alanların yok edildiği akarsuların ve denizlerin iletildiği evsel atıklar ve çöplerin neredeyse her alanda görüldüğü plansız imarlaşma ve yerleşim yerlerinin varlığından da gelecekteki afetlerin büyük bir risk oluşturduğunu söyleyebiliriz.



 

Our Score
error: Content is protected !!