5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 45-46-47-48-49 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Güzel Ülkem Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48, 49


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Güzel Ülkem Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 45-46-47-48-49


Soru : Ülkemizi her yıl milyonlarca yabancı turist ziyaret etmektedir. Ülkemizi neden çok sayıda yabancı turist ziyaret etmektedir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Ülkemizi neden çok sayıda yabancı turist ziyaret etmektedir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde her yıl milyonlarca yabancı turistin ziyaret etmesinin sebebi doğal kaynaklarımızın hala çok güzel bir güzellikte bulunabilmesidir. Ülkemizin üç yanı da denizlerle çevrili olduğu için turistlerin daha çok tercih etmesine sebep olmaktadır.

Ülkemizde önceden yaşayan medeniyetlerin birçok tarihi eser bırakması birçok kazı çalışmasında bulunan eski medeniyetlere ait tarihi eserler müzelerde sergilenerek turistlerin ilgisini çekmektedir.


Soru : Aşağıda doğal varlık ve tarihî eser türlerine örnekler verilmiştir. Siz de boş bırakılan yerlere örnekler yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları”

5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


Soru : Tarihî eserler ülkemizin kültür hazineleridir. Bu hazinelere zarar verenleri uyarmalı, tarihî mirasımıza sahip çıkmalıyız. Bu konuyla ilgili aşağıdaki haberi okuyunuz. Haberin altında yer alan soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Edirne’deki Tarihî Çeşmeler Tehdit Altında!

Osmanlı dönemi mimarisini günümüze taşıyan tarihî çeşmeler, üzerlerine yazılan duvar yazıları nedeniyle tehdit altında. Genel Ağ haberi, 13 Şubat 2017


1. Sizin çevrenizde de zarar gören eserler var mı? Varsa kimler, nasıl zarar vermiştir?


Kısa Cevap : “Sizin çevrenizde de zarar gören eserler var mı? Varsa kimler, nasıl zarar vermiştir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevremde zarar gören eserler bulunmaktadır. Eserler geçmiş zamanlara ait olduğu için zaman ilerledikçe yıpranmakta, zarar görmekte ve eskimektedir.

Eserleri kültürel yapısı tarihin yapısına zarar vermeden restorasyon yapılarak hem tarihi dokuya zarar vermeden tarih eserlerin günümüze ve gelecek nesillerin görmesi için daha uzun süre yıpranmadan kalmasını sağlayabiliriz.


2. Tarihî eserleri korumak için hangi önlemler alınmalıdır?


Kısa Cevap :“Tarihî eserleri korumak için hangi önlemler alınmalıdır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tarihi eserleri korumak için tarihi yerlere giderken uyulması gereken kurallardan halkı bilgilendirmeliyiz. Tarihi eserlerin bulunduğu yerlere çöp atmamalı, eserleri zarar vermeden izleyerek oradaki tarihi öğrenerek vakit geçirmeliyiz.

Zaman geçtikçe tarihi yapılar yıpranmaktadır. Bu nedenle tarihe dokuya zarar vermeden restorasyon işlemi yapılmalıdır. Böylelikle tarihi eserler gelecek nesillere de aktarılabilir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru : Tanıtılan yerler ile yaşadığınız yer arasında hangi benzerlik ve farklılıklar bulunmaktadır? Söyleyiniz.


Cevap :

Tanıtılan yerler ile yaşadığımız yer arasında benzer yönler; denizin olması, yerleşim yerinin olması ve caminin bulunmasıdır. Farklı yönlere gelecek olursak denizin olmaması ve farklı coğrafyalarda olmasına örnek verebiliriz.


Soru : Yaşadığınız yeri turistlere tanıtacak bir broşür hazırlayacaksınız. Önce çevrenizdeki doğal varlıklar ile tarihî eserleri belirleyiniz. Daha sonra araştırma yaparak belirlediğiniz yerleri tanıtıcı kısa yazılar yazınız. Tanıttığınız yerlere ait fotoğraf ve resimleri yerleştirerek broşürünüzü tamamlayınız.


Kısa Cevap : “Yaşadığınız yeri turistlere tanıtacak bir broşür hazırlayacaksınız. Önce çevrenizdeki doğal varlıklar ile tarihî eserleri belirleyiniz. Daha sonra araştırma yaparak belirlediğiniz yerleri tanıtıcı kısa yazılar yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben İstanbul’da yaşıyorum size İstanbul’daki Yerebatan Sarnıcı hakkında bilgi vermek istiyorum. Yerebatan Sarnıcı İstanbul 532 yılında İmparator Justinianus tarafından inşa ettirilen Yerebatan Sarnıcı uzunluğu 140 metre genişliği 70 metre dikdörtgen biçiminde bir alanı kaplayan dev bir yapıdır. Yerebatan sarnacının önemi geçmişte suyun depolanmasını sağlamış ve şehre dağıtım yapmış önemli bir su kaynağıdır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloyu çevrenizde bulunan doğal varlıkları, tarihî mekânları ve yapıtları göz önüne alarak doldurunuz. 


Cevap :

Bu kısmı yaşadığınız bölgeye göre yapabilirsiniz. Aşağıdaki yorum kısmına yaşadığınız yerleri belirtirseniz yardımcı olabiliriz.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 57-58-59-60 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Geçmişten Günümüze Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Geçmişten Günümüze Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 57-58-59-60


Soru : Yandaki resmi inceleyiniz. Resimdeki kıyafet ve sofralarla günümüzdeki kıyafet ve sofraları karşılaştırınız. Gördüğünüz benzerlik ve farklılıkları söyleyiniz.


“5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları”

Cevap :

Benzerlikler : Hep beraber yemek yenmesi, özel bir günde toplanarak kutlama eşliğinde yemek yenmesi, aynı yemeklerin yenmesi.

Farklar : Günümüzde yer sofraları yerine masada yemek yenmekte ve herkes aynı tabaktan değil farklı tabaklardan yemek yemektedir.


Günlük yaşamımızdaki kültürel ögeleri düşünelim. Yiyecek ve içeceklerimiz, kıyafetlerimiz, geleneklerimiz, kutlamalarımız bunlardan bazılarıdır. Kültürel ögeler zaman içinde değişebileceği gibi değişmeden de devam edebilir. Sofralarımızda severek tükettiğimiz yoğurt ve ayrana bakalım.

Türklerin dünya mutfağına kazandırdığı bu yiyecek ve içeceği binlerce yıldır tüketiyoruz. Geçmişte yalnızca evlerde yapılırken günümüzde fabrikalarda da üretilmektedir. Meyvelisi, vanilyalısı derken çeşitleri arttı. Yabancı dillere Türkçeden geçen yoğurt ile
ilgili bakın 1555’te ülkemizi ziyaret eden Avusturya-Macaristan elçisi neler yazmış:

Türkler gayet az yerler. Sofra zevkine pek az düşkündürler. Bir parça ekmekle beraber tuz, soğan ve yoğurt bulurlarsa yemek için başka şey aramazlar. Yoğurt hem besleyici hem de hazmı kolaydır. Kervansarayların hepsinde bu yoğurt mutlaka bulunur. Üzüm, vişne gibi kuru yemişleri sıcak suda kaynatıp toprak tabaklar içine koyarlar. Bir de pirinçten yapılan yemekleri vardır (Görsel 2.45). Üzerine koyun ve kuzu eti koyarlar. (Busbecq, Türkiye’yi Böyle Gördüm, s.24.)


Soru : Metinde yoğurt dışında hangi yiyecek ve içeceklerimizden bahsedilmektedir? Bunlar günümüzde de tüketiliyor mu? Örnek veriniz.


Cevap :

Metinde yoğurt dışında başka yiyecek ve içeceklerden bahsedilmektedir. Bahsi geçen yiyecek ve içeceklere örnek vermek gerekirse ayran, vişne ve üzümden bahsedilmektedir. Günümüzde bu yiyecek ve içecekler hala tüketilmektedir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Soru : Aşağıdaki haberi okuyarak altında yer alan soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Lokum Tahtını Geri Alıyor Osmanlı mutfağının en önemli tatlıları arasında yer alan lokum, çikolataya kaptırdığı tahtını geri almaya başladı. 1900’lü yıllarda Avrupa’nın etkisiyle bazı alışkanlıklarımız da değişti. Lokum geleneği de yerini çikolataya bırakmaya başladı.

Aslında lokum bizim önemli kültür ögelerimizden biridir. Çikolata kültürümüze ait bir unsur değildir. Lokumun bizdeki özelliği ve manası aslında çok derindir. Tarihimize baktığımızda en hatırlı hediyelerden birinin lokum olduğunu görürüz. Kız istemelerinden tutun da elçilerin yabancı ülke ziyaretlerine kadar mutlaka lokum götürülürmüş. Yani adı üstünde Türk lokumu bizim kültürümüzdür. “Rahat ulhulküm” yani boğaz rahatlatan kelimesinden türeyen lokum, dünyada Türk tatlısı olarak bilinmektedir.


1. 1900’lü yıllarda yemek kültürümüzdeki değişimin sebebi nedir?


Cevap :

Batının daha ileri gelişmeler yapması sebebiyle batıya bir hayranlık oluşmuştur. Bu nedenle yeme içme ve giyim alışkanlıklarımız değişmiştir.


2. Lokum günümüzde nerelerde ikram ediliyor?


Cevap :

Günümüzde misafirlikte kahvenin yanında özel günlerde lokum ikram edilmektedir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


Soru :  Siz gün içinde hangi selam sözcüklerini kullanıyorsunuz? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Siz gün içinde hangi selam sözcüklerini kullanıyorsunuz? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben günümüzde selamünaleyküm, günaydın, tünaydın, iyi akşamlar, merhaba, kolay gelsin, Allah’a emanet ol , hoş geldiniz gibi Selam ifadelerini kullanıyorum.


Soru : Aşağıdaki tabloya günlük hayatımıza yerleşmiş kültürel unsurlardan üçünü yazınız. Bu kültürel unsurların tarih boyunca gösterdiği gelişim, süreklilik ve değişimi araştırarak tabloda uygun bölüme yazınız.


Kısa Cevap : “Aşağıdaki tabloya günlük hayatımıza yerleşmiş kültürel unsurlardan üçünü yazınız. Bu kültürel unsurların tarih boyunca gösterdiği gelişim, süreklilik ve değişimi araştırarak tabloda uygun bölüme yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kültürel unsurlar = lokum

Geçmişte nasıldı? = Gönlümüz ile aynı.

Günümüzde nasıl? = Lokumlar günümüzde daha fazla çeşitleri bulunmakta ve daha çok almaya elverişlidir.

Süreklilik mi gösteriyor? = Evet

Değişim yaşamış mı? =Hayır


Kültürel unsurlar = ulaşım araçları

Geçmişte nasıldı? = Eskiden ulaşım için atlar. eşekler, at arabaları ve hayvanlar kullanıyordu.

Günümüzde nasıl? = Günümüzde arabalar, uçaklar, gemiler ve tren kullanılmaktadır. Günümüzde yolculuklar daha kısa ve daha rahat sürmektedir.

Süreklilik mi gösteriyor? = Evet.

Değişim yaşamış mı? = Evet.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 62-63 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları Sayfa 62, 63


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 62-63


A. Aşağıdaki cümlelerin başına cümlede verilen ifadeler doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarına yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Anadolu’daki en eski yazı örnekleri Babillere aittir.
  2. (Yanlış) Dünya üzerindeki ilk şehirlerden birisi Mezopotamya’daki Çatalhöyük’tür.
  3. (Yanlış) Frigler Doğu Anadolu’da güçlü bir devlet kurdular.
  4. (Doğru) İyonlar şehirlerine büyük tiyatrolar inşa ettiler.
  5. (Doğru) Çevremizde yer alan dağ, deniz, ırmak, orman doğal varlıklara örnektir.
  6. (Doğru) El sanatlarımız ülkemizin çeşitli yerlerinde benzerlik ve farklılıklar gösterir.
  7. (Doğru) Halıların motifleri farklı anlamlara gelmektedir.
  8. (Yanlış) Halk oyunları ülkemizin her yerinde aynı özellikleri taşır.
  9. (Yanlış) Günlük yaşamdaki kültürel unsurlar hiçbir zaman değişmez.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere ilgili kelimeleri yazınız.


Cevap :

  1. Ticaretin artmasıyla Lidyalılar parayı kullanmaya başladılar.
  2. Düşünce özgürlüğüne önem veren İyonlar döneminde önemli düşünürler yetişir.
  3. Arkeoloji müzelerinde Anadolu uygarlıklarına ait tarihi eserler bulunmaktadır.
  4. Ülkemizde bulunan doğal varlıklar arasında milli parklar da yer alır.
  5. Halk oyunlarında oyuncular geleneksel giysiler giyerler.
  6. Birlik ve beraberliğimizi güçlendiren bayram günlerinde büyüklerimizi ziyaret ederiz.
  7. Kahve ile birlikte en çok içtiğimiz içecek olan çay günün her saatte tüketilir.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


C. Aşağıdaki tabloda numaralanmış tarihî eser, mekân ve nesneler ile doğal varlıkların numarasını ilgili oldukları yerin başındaki parantezin içine yazınız.


Cevap :

Tarihî eser, mekân ve nesneler = (3,4,6 ) 

Doğal varlıklar  = (1,2,5 )


D. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ni gezdiğini söyleyen bir turist müzede aşağıdaki uygarlıklardan hangisine ait bir eser görmüş olamaz?


A) Frigler
B) Hititler
C) Sümerler
D) Urartular


2. Sümerler Ziggurat adı verilen çok katlı, tapınaklar inşa etmişler. Bu yapıları aynı zamanda tahıl ürünleri için depo ve gök cisimlerini gözlemlemek için kullanmışlardır.

Buna göre Sümerlerle ilgili aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?


A) Tarımla uğraşmışlardır.
B) Bilimsel çalışmalar yapmışlardır.
C) Mimari eserler inşa etmişlerdir.
D) Komşularıyla barış içinde yaşamışlardır.


3. I. Sultan Ahmet Çeşmesi
II. İznik çinisi
III. Kayseri mantısı

Yukarıdaki kültürel ögeler sırasıyla aşağıdakilerden hangilerine örnektir?


A) I El sanatı , II Giyim, III Festival, şenlik
B) I Mimari, II El sanatı, III Yemek
C) I Mimari, II Türkü, III Halk oyunu
D) I Halk oyunu II El sanatı, III Yemek


4. Tatilde çok sayıda tarihî eser gördüğünü söyleyen biri aşağıdakilerden hangisini örnek verebilir?


A) Tortum şelalesi
B) Kaz dağları
C) Van Gölü
D) Çorum saat kulesi


5. I. El sanatlarımız
II. Tarihî evlerimiz
III. Yönetim şeklimiz

Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri kültürümüzün ögelerinden değildir?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) Yalnız III
D) II ve III


6. – Dilden dile nesilden nesile aktarılır.
– Ortak acıları, sevgileri, düşünceleri anlatır.

Yukarıda özellikleri verilen kültürel öge aşağıdakilerden hangisidir?


A) Bayramlar
B) El sanatları
C) Orta oyunu
D) Türküler


E. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Mezopotamya ve Anadolu medeniyetlerinin insanlığa katkılarına örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “Mezopotamya ve Anadolu medeniyetlerinin insanlığa katkılarına örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mezopotamya ve Anadolu medeniyetleri eski dönemlerde gelişmiş toplumların yaşadığı yerlerdir. Su kaynaklarının orada bulunması ve toprağın verimli olması bu durumda etkili olmuştur.

Bu toplumlar insanlar birçok katkıda bulunmuştur katkılarından bazıları; yazı, para, fibula ve çengelli iğnedir.


2. Çevrenizdeki doğal varlık, tarihî eser ve yapıtlara örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “Çevrenizdeki doğal varlık, tarihî eser ve yapıtlara örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Benim çevremde bulunan doğal varlık ve tarihi eserlere örnek verecek olursam Ayasofya, Ulu Camii, Galata Kulesi, Eyüp Sultan Camisi, Kız Kulesi, Rumeli Hisarı ve Yerebatan Sarnıcı örnek verebilirim.


3. Ülkemizin çeşitli yerleri ile kendi çevrenizin kültürel özellikleri arasında neden benzerlikler ve farklılıklar vardır? 


Kısa Cevap : “Ülkemizin çeşitli yerleri ile kendi çevrenizin kültürel özellikleri arasında neden benzerlikler ve farklılıklar vardır? ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizdeki çeşitli yerlerin ortak özelliği dönemindeki güçlü medeniyetlerin eseri olup sağlam yapıların olmasıdır. Tarihimizi çok güzel anlatan özenle yapılan çok iyi ustaların elinden çıkmıştır.

Farklı olmasının sebebi ise eskiden ülkemizde yaşayan insanların çok kültürlü yapısıdır. Ülkemizde bulunan topraklarda Eskiden çok fazla medeniyet yaşamıştır ve hepsinden kalan eserler kendi kültürlerini yansıtmaktadır ülkemizdeki farklı eserleri buna bağlayabiliriz. Farklı kültürlerin bir arada olarak farklı, çeşitli harika eserler ortaya çıkmıştır.


4. Bizi bir araya getiren kültürel ögelere örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “Bizi bir araya getiren kültürel ögelere örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bizi bir araya getiren kültürü öğeler dilimiz, dinimiz, bayrağımız, İstiklal Marşı’mız, türkülerimiz, milli ve dini bayramlarımız, törenlerimiz, giyim kültürümüz, yeme içme kültürümüzdür.


5. Kültürel unsurlardan bazıları zaman içinde neden değişim gösterir?


Kısa Cevap : “Kültürel unsurlardan bazıları zaman içinde neden değişim gösterir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kültürel unsurlar zaman geçtikçe değişim gösterir. Bunun nedeni insanların sürekli gelişmesidir. Çağa ayak uydurmak isteyen insanlar kültürel unsurları bazen geri planda bırakmaktadır.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29-30 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çocuk Hakları Her Yerde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çocuk Hakları Her Yerde Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29-30


Soru : Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğrafların haklarınızdan hangisiyle ilişkili olduğunu yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları”

5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


A. Aşağıdaki soruların cevaplarını yazınız.


1. Siz çocuk meclisi üyesi olsaydınız neler yapmak isterdiniz?


Kısa Cevap : “Siz çocuk meclisi üyesi olsaydınız neler yapmak isterdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben çocuk meclis üyesi olsaydım çocukların sağlık hizmetlerine en iyi şekilde ulaşmasını sağlardım. Sağlıklı ve dengeli beslenmeleri sağlardım. Eğitim öğretimi her çocuğun öğrenmesi için imkanları sağlardım.

Çocukların sporla ilgilenmesi için onları teşvik edecek kurslar açardım. Çocukların gelecekte daha ahlaklı daha iyi bireyler olabilmesi için elimden gelen her şeyi yapardım.


2. Hangi haklarınızı özgürce kullanabiliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Hangi haklarınızı özgürce kullanabiliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde birçok haklarında yararlanma imkanı buluyorum. Eğitim öğretimi okula giderek yararlanıyorum. Beslenme ve barınma ihtiyaçlarımdan yararlanıyorum. Hastalandığım zaman hastaneye giderek sağlık haklarımdan yararlanıyorum.


3. Sizce başka ülkelerdeki çocuklar da bu haklarını kullanabiliyorlar mı? Örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “Sizce başka ülkelerdeki çocuklar da bu haklarını kullanabiliyorlar mı? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maalesef bazı ülkelerde ekonomik sebepler veya Savaş durumlarında çocuklar haklarına özgürce kullanamıyorlar. Sağlık, eğitim, beslenme ve barınma gibi haklarından yararlanamıyorlar.

Hatta bazen yaşam haklarına bile ellerinden alınıyor. Bu ülkedeki çocuklara elimizden geldiğince yardım etmeliyiz. Bu ülkeye örnek verecek olursak Afrika’ya örnek verebiliriz.


B. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Zeynep’in hangi haklarını kullandığını yazınız.


• Zeynep okula gitti.
• Hastalandığında hastanede muayene oldu.
• Okulda okul temsilcisi seçimlerine katıldı.
• Arkadaşlarıyla parkta oyun oynadı.


Cevap :

Zeynep okula gitti. : EĞİTİM

Hastalandığında hastanede muayene oldu. : SAĞLIK

Okulda okul temsilcisi seçimlerine katıldı. : SEÇME VE SEÇİLME

Arkadaşlarıyla parkta oyun oynadı. : SOSYAL HAK


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


A. Aşağıdaki soruları önceki sayfada yer alan habere göre cevaplayınız.


1. UNICEF’in verdiği bilgilere göre çocuklar hangi haklarından yararlanamamışlardır? Bunların nedenleri nelerdir?


Kısa Cevap : “UNICEF’in verdiği bilgilere göre çocuklar hangi haklarından yararlanamamışlardır? Bunların nedenleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

UNICEF verdiği bilgilere göre çocuklar sağlık, eğitim, beslenme ve barınma gibi haklarından yararlanamamışlardır. Bunun nedeni ekonomik sebepler savaşlar örnek verebiliriz. Çocuk haklarını korumak adına bu gibi ülkelere yardım edebiliriz.


2. Siz olsaydınız bu durumlar karşısında hangi çözümleri üretirdiniz? 


Cevap :

Ben olsaydım bu durumlar karşısında insanların birbirine yardım etmeye teşvik ederdim. Böylelikle insanlar birbirine yardım ederek birbiriyle empati kurarak diğer insanlara yardım edebilir ve oradaki çocuklar kendi haklarını tekrar yeniden kazanabilirler. Böylelikle dünyadaki bütün çocuklar mutlu olur.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


 Soru : Ülkemizdeki ve dünyadaki çocukların “Çocuk Hakları”ndan nasıl yararlandığını gösteren  örneklerin yer aldığı bir pano hazırlayınız.


Kısa Cevap : “Ülkemizdeki ve dünyadaki çocukların “Çocuk Hakları”ndan nasıl yararlandığını gösteren  örneklerin yer aldığı bir pano hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29-30 Cevapları”


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41-42-43-44 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Tarihe Yolculuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Tarihe Yolculuk Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41-42-43-44


“5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları”

Soru : Yukarıdaki fotoğrafı inceleyiniz. Fotoğraftaki araba ile günümüz otomobilleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar nelerdir? Açıklayınız.


Cevap :

Eskiden ulaşım için hayvan gücünden yararlanmaktaydı eşek veya atları tekerlekli tahta arabaları sürerek veya üstlerine binerek insanlar istedikleri yere ulaşmaktaydı.

Günümüzde ise arabalar, trenler, uçaklar ve gemiler kullanılmaktadır. Daha hızlı ve daha güvenli ulaşım sağlanmaktadır. Benzer yönleri ise kullanacak bir şoföre ihtiyaç duymaları, tekerleğinin olması ve ulaşım araçlarını insanların işini kolaylaştırması diyebiliriz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


Soru : Sizce yazı bulunmasaydı yaşamımız nasıl olurdu?


Kısa Cevap : “Sizce yazı bulunmasaydı yaşamımız nasıl olurdu?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap : ,

Yazı olmasaydı derslerde not alamaz aklımızda tutmaya çalışır ama kolaylıkla unuturduk. Geçmişte yaşanan olayları günümüze kadar ulaşamazdı. Ticarette alınan verilen eşyalar not alınamaz kargaşalar oluşurdu.

Devlette kanunlar not alınarak insanlar kendi hakları hakkında bilgi edinemezdi. Birçok bilimsel gelişmenin yazılarak farklı medeniyetlerine ulaşması sağlanmıştır. Böylelikle onlar da bilimsel gelişmeleri ilerleterek daha da uygar medeniyetler oluşmuştur.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


Soru : Sümerler döneminde mi günümüzde mi yaşamak istersiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Sümerler döneminde mi günümüzde mi yaşamak istersiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günümüzde yaşamak isterdim çünkü Sümerler döneminde daha çok gelişmiş bir toplumumuz.

Sümerler tarihini günümüzde de öğrenebiliyorum ama Sümerler döneminde yaşasaydım şimdiki olan olayları bilemezdim. Sümerler döneminde birçok gelişme olmuştur ve günümüzdeki birçok gelişmeyi onlara borçluyuz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Babil krallarından Hammurabi kendi adını taşıyan kanunları ile ünlüdür. Bu kanunlar oldukça ayrıntılıdır. İşte size kanun maddelerinden biri: “Bir kimse mısırlarını sulamak için kanal açarsa, ancak dikkatsizliği nedeniyle sular komşusunun tarlasını bozarsa o zaman komşusunun mısır kaybını öder.”

Soru : Yukarıdaki kanun maddesi bize Babillerin hangi özellikleri ile ilgili bilgi vermektedir? Söyleyiniz.


Cevap :

Yukarıdaki kanun maddesine göre Babil’iler tarımla geçimini sağlarlar. Babillerin yaşamında kanun önemli bir yer tutmaktadır. Kanunlara uyarak düzenli bir bir hayat sürmektedirler.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


Soru : Aşağıdaki duvar panosunu inceleyerek yanında yer alan soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41-42-43-44 MEB Yayınları”

1. Mezopotamya’daki ekonomik faaliyetlerle ilgili hangi bilgilere ulaşabiliriz?


Cevap :

Mezopotamya’daki ekonomik faaliyetler hayvancılık yün dokuma ve birlikte çalışarak birçok işin üstesinden gelme gibi faaliyetler vardır.


2. Üst sırada oturanlar kimler olabilir? Sizce bu kişiler neden üst sıradadır?


Cevap :

Üst sırada oturan insanlar devleti yöneten üst düzey yöneticiler, kraliçe  askerler ve din adamları olabilir. Bu insanlar ülkenin önemli İnsanları olduğu için üst sırada oturmuşlardır.


3. Üst sırada sağdan ikinci kişi elinde ne taşıyor olabilir?


Cevap :

Oradaki insanları eğlendirmek için müzik çalmaktadır. Tuttuğu müzik aletinin ismi lirdir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : Urartu kralları yaptırdıkları eserleri dikili taşlara yazdırarak halka duyurmuşlardır. Aşağıdaki yazıtı okuyarak altında yer alan soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Cevap :

“…Menua, Tanrı Haldi’nin gücü sayesinde bu kanalı açtı. Adı Menua Kanalı’dır. Menua der ki, kim bu yazıyı silerse, kim onu tahrip ederse, kim bunu görürse, kim başkasına ‘bu kanalı ben açtım’ derse o, Tanrı Haldi, Tanrı Teişaba, Tanrı Şivini ve bütün tanrılar tarafından mahvedilsin.”

Gülay Sert, Keşfedin Anadolu Uygarlıkları, s. 51.


1. Kanal halkın hangi ihtiyacı için yapılmış olabilir?


Cevap :

Kanal halkın kolaylıkla suya ulaşmasını sağlamaktadır. Tarımla uğraşan çiftçilerin kolaylıkla ekimlerini sulayarak daha verimli ve kolay bir şekilde ekinlerini elde etmelerini sağlamaktadır.


2. Urartular eserlerin korunmasına önem vermişler midir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Urartular eserlerin korunmasına önem vermişler midir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Urartuların eserleri birçoğu günümüzde kalmaktadır. Urartular eserlerinin gelecek dönemlerin kalmasını istemektedirler. Onları tanımamızı bilmemizi istemektedirler.

Bu yüzden eserlerini sağlam yapmışlar ve yazıya dökmüşlerdir. Eserlerini günümüze kadar kalması için dua bile etmişlerdir. Dualarında “Kim bu eserleri yıkmaya yazıları silmeye kalkarsa Tanrıların gazabına uğrasın.” diye dua edip eserlerin günümüze kalmasını Tanrıdan istemişlerdir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


Soru : Aşağıdaki haberi okuyarak haberin altında yer alan soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Cevap :

Çengelli İğne, Kiremit ve Midas’ın Vatanı 

Dünyanın ilk Frig Sergisi açıldı. Sergide mobilyacılıktan madenciliğe kadar birçok alanda ilklere imza atan görkemli bir medeniyetle karşılaşacaksınız. Mozaiği ilk kez mimaride kullanan Friglerin en özgün sanat dalı ise mobilyacılık.

Günümüze kadar özelliğini kaybetmeden gelebilen estetik güzelliğe sahip eserlerden biri de kiremit. Fibula, iki parça kumaşı birbirine tutturmaya yarayan bir takı ve modern çengelli iğnelerin atası. Frigler Anadolu’da fibula kullanan ilk halk topluluğu. Başkent Gordion’da çok miktarda fibula bulunmuştur.

Sergi sorumlusu Şennur Şentürk, Friglerdeki eşyayı sahiplenmeye vurgu yapıyor. “Onlar kullandıkları eşyaları korumuşlar. Günümüzde ise anısı olan eşyalar düşünmeden atılıyor. Oysa Frigler kepçenin bile kendi kültürünün bir yansıması olduğunun bilincindeydi.” şeklinde konuşan Şentürk, herkesi sergiye beklediklerini söyledi.


1. Frigler hangi sanat dallarında eserler vermişlerdir?


Cevap :

Frigler birçok sanat dalından eserler vermiştir. Frigler Anadolu’da bulunan fibula kulanan ilk halk topluluğudur. Fibula iki parça kumaşı birbirine tutmaya yarayan bir takı yani çengelli iğneyi bulmuşlardır.

Başkent Gordion’da birçok Fibula bulunur. Mobilyacılık, madencilik gibi birçok sanat dalına eserler vermişlerdir. Mozaik ilk kez mimaride kullanarak çok güzel tarihi eserler inşa etmişlerdir bu tarihi eserler günümüze kadar gelmektedir.


2. Kültürel mirasa duyarlılık bakımından Frigler ile günümüz insanları arasında nasıl bir fark vardır?


 Cevap : “Kültürel mirasa duyarlılık bakımından Frigler ile günümüz insanları arasında nasıl bir fark vardır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Frigliler günümüzde kültürel mirasa duyarlılık açısından çok büyük bir fark vardır. Frigler kepçenin bile kendi bir kültürünün yansıması olduğunu düşünüyordu.

Böylelikle gelecek kuşaklara kendi kültürlerinden bir parça bırakmak için uğraşmışlardır. Günümüzde ise anısı olan her şey bir çöp olarak görülüp çöpe atılmaktadır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : Paranın kullanılmadığı zamanları düşünelim. Acaba insanlar ihtiyaçlarını nasıl karşılıyor, nasıl alışveriş yapıyorlardı? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Paranın kullanılmadığı zamanları düşünelim. Acaba insanlar ihtiyaçlarını nasıl karşılıyor, nasıl alışveriş yapıyorlardı? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Paranın olmadığı dönemde takıl usulü Ticaret yapılıyordu. Kişi ekip içtiği veya beslediği hayvanı karşısındaki kişinin yetiştirdiği ama onda olmayan bir besinle değiş tokuş yapıyordu. Ama bu takaslarda bazen adil olmayan değişimler meydana geliyordu. Para bu sorunu ortadan kaldırmayı başarmıştır.


Soru :  Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ni www.kultur.gov.tr adresinden sanal turla ziyaret ederek aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Müzede hangi devletlere ait eserler sergilenmektedir?


Cevap :

Müzede Urartular, Frigliler, Lidyalılar ve Hititlerden kalan eşyalar sergilenmektedir.


2. Müzede sergilenen eserlerin türleri nelerdir? 


Cevap :

Müzede sergilenen eserlerin türleri savaş eşyaları, takı, dokumacılık, hayvancılık, tarım ve madencilik günlük hayatta kullanılan kaşık, bardak ve tabak gibi eserler sergilenmektedir.


3. Bu eserlerden hangileri daha çok ilginizi çekti? Neden?


Cevap :

Bu eserlerden en çok tarım ve hayvancılıkta kullanılan eserler dikkatimi çekti çünkü insanların o zaman bile bir işi daha kolaylıkla daha az zaman ve enerji gerektirecek şekilde yapmaya çalışmak için hiçbir şey üretmeleri ilgi çekici geldi.


4. Müzelerin tarihî eserlerin korunmasındaki önemi nedir?


Kısa Cevap : “Müzelerin tarihî eserlerin korunmasındaki önemi nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Müzelerde tarihi eserler korunması önemlidir çünkü geçmişten günümüze olayların nasıl geliştiği, o anki dönem insanların ne kadar gelişmiş olduğu, o anki insanların düşündükleri edebiyatları müzik türleri nasıl olduğuna dair bilgiler edininiz.

Geçmiş dönemdeki insanların nasıl bir düşünceleri olduğu nasıl bir yaşam sürdükleri hakkında bilgiler ediniriz. Bu tarihi eserler korundukça gelecekteki insanlara da bu bilgileri aktarmış oluruz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : Aşağıdaki Ankara’da Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde yer alan arkeolojik buluntuları inceleyiniz. Bu buluntulara bakarak Anadolu medeniyetleriyle ilgili hangi bilgilere ulaşılabileceğini defterinize yazınız.


Cevap :

Arkeolojik bulutları incelediğim zaman Anadolu Medeniyeti nasıl geçindiklerini görebiliyorum. Günlük hayatında ne ile uğraştıklarını ne ile vakit geçirdiklerini. Sanat eserlerini ve sanata verdikleri önemi, hayvancılıkla uğraştıklarını görebiliyorum.


Soru : Aşağıdaki tarih şeridini inceleyerek altında yer alan soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Devletler içinde ilk kurulan hangisidir?


Cevap : Sümerler


2. Varlığını en uzun süre devam ettiren ve varlığı en kısa süren devletler hangileridir?


Cevap : Sümerler ve İyonyalılar


3. Hangi devlet günümüze daha yakın bir tarihte kurulmuştur?


Cevap : Lidyalılar


4. Anadolu medeniyetlerinden hangisi daha uzun süre yaşamıştır? 


Cevap : Sümerler


Soru : Aşağıdaki tabloda Mezopotamya ve Anadolu medeniyetlerinin insanlığa katkıları yer almaktadır. Bu katkılar olmasaydı yaşamımızda hangi zorluklarla karşılaşırdık? Karşılarına yazınız.


Cevap :

Yazı: Bilim adamları birbirlerine bilgilerine ulaşamaz. Bu nedenle birbirlerinin bilgilerinin üstüne bir şey koyamaz. Yaptıkları buluşları not edemez ve geleceğe aktaramazlardı.

Tekerlek: Tekerlek olmasaydı ulaşım zorlaşır atların üzerinde tek kişilik yolculuklarla zorlu bir yaşam sürerdik.

Baraj: Barajlar olmasaydı enerji üretemez, su depolayamazdık.

Kütüphane: Kütüphane olmasaydı kitap okuyacak araştıracak yerimiz olmazdı. Değerli bilgilere ulaşmak daha da zorlu olacaktı.

Okul: Okul olmasaydı edindiğimiz bilgileri alamaz başıboş bile yaşam sürerdik.

Para: Para olmasaydı insanlar aldıkları verdikleri nesnelerin değerini bilmez. Adaletsizlikler ortaya çıkardı.

Seramik: Seramik olmasaydı yediğimiz tabaklar olmayacaktı. Bu da her şey elimizde yiyeceğimiz ve pişiremeyeceğimiz anlamına gelirdi.

Kanunlar: Kanunlar olmasaydı insanlar istediği gibi hareket eder bir düzensizlik bir kaas ortamı olurdu.

Madencilik: Madencilik olmasaydı ham madde için sıkıntılar çekerdik.

Takvim: Takvim olmasaydı zamanı ölçemeyerek kafamıza göre hareket eder. Birisiyle buluşmak istediğimiz zaman neye göre diyeceğimize tam emin olamazdık.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kültürel Özelliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kültürel Özelliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56


Soru : Aşağıdaki haberi okuyarak haberin altında yer alan soruyu cevaplayınız.


Cevap :

Ankara Kızılcahamam’da çocuklar bayram namazı öncesi veya sonrasında bir araya gelir. Çocuklar kendi aralarında bir ebe belirler.

Ebe eşliğindeki çocuklar, mahalledeki tüm evlerin kapılarını çalar ve hep bir ağızdan “Ebebiş ebebiş, vermeyen çürük diş.” tekerlemesini söyler. Ev sahipleri çocuklara “ebebiş” yani harçlık veya şekerleme verir.


1. Metinde anlatılan bayram kutlamasıyla sizin bayram kutlamalarınızın benzer ve farklı yönleri nelerdir?


Cevap :

Metinde anlatılan bayram kutlaması ile bizim bayram kutlamamız arasında farklar vardır.

Bu farklar biz arkadaşlarımızla beraber evleri gezerek kapıları çalarız. Bayramınız kutlu olsun deriz ve ev sahibinin şeker vermesini bekleriz. Benzer yönleri ise evleri gezerek bayramda şeker istemektir.


2. Siz dinî bayramlarda neler yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Siz dinî bayramlarda neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben dini bayramlarda çok heyecanlı oluyorum çünkü bütün bir aile bir araya geliyoruz. Bayram günü en güzel kıyafetimi giyiyorum. Özenle hazırlanıyorum uyandığımda aile büyüklerimi ellerini öperek bayramlarını kutluyorum.

Arkadaşlarımla beraber komşularımızın evlerine gidip onların da bayramını kutluyor ve şeker topluyoruz. Hem ailemle hem arkadaşlarımla çok güzel vakit geçiriyoruz.


Soru : Sizin yaşadığınız yerdeki gelenekler nelerdir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Sizin yaşadığınız yerdeki gelenekler nelerdir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bizim yaşadığımız yerde iki birey evleneceksen kız isteme töreni yapılır. Kız istemeye giderken kız evine gidilerek tatlı ve çiçek alınır.

Düğünlerde ise bütün komşular birbirine yardım ederek lezzetli yemekler yaparlar. Davullu zurnalı kutlamalar yapılmaktadır. Aynı zamanda büyüklerimize saygı göstermek küçüklerimize Sevgi göstermek geleneklerimizin arasındadır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Yaşadığınız yerde hangi el sanatları yapılmaktadır? Bunlardan hangileri evinizde bulunmaktadır?


Kısa Cevap : “Yaşadığınız yerde hangi el sanatları yapılmaktadır? Bunlardan hangileri evinizde bulunmaktadır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yaşadığım yerde sepetçilik, semercilik, keçe yapımcılığı, Halıcılık, kilimcilik, kumaş dokumacılığı, Ebru, işlemecilik, oya yapmacılığı, deri işçiliği, taş işçiliği ve bakırcılık yapılmaktadır. Evimizde annemin işlediği oyalar ve elde yapılmış bakır tabaklar ve bardaklar bulunmaktadır.


3. Yaşadığınız yerdeki el sanatlarından hangisi ya da hangileri ilginizi çekiyor? Neden?


Kısa Cevap : “Yaşadığınız yerdeki el sanatlarından hangisi ya da hangileri ilginizi çekiyor? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yaşadığım yerde ebru sanatı çok ilgimi çekiyor boyaların su üstünde durarak istediğim şeklin verilmesi su üstünde yürüyen bir böceği andırıyor. Böceğin su üstünde yürümesi gibi naif ve eğlenceli geliyor bu yüzden ebru sanatı yapmak isterdim.

Yaşadığım yerde maden işçiliği yapmak isterdim metali döverek istediğim şekli haline getirirdim. Bu da bana çok zor görünse de sabrettiğin zaman ve yapmak istediğim zaman yapamayacağım bir şey olduğunu gösteriyor. Bu yüzden maden işçiliği yapmak isterdim.


4. Yaşadığınız yerde yapılan el sanatları ülkemizin farklı yerlerinde de yapılıyor mu? Örnek veriniz.


Kısa Cevap : “Yaşadığınız yerde yapılan el sanatları ülkemizin farklı yerlerinde de yapılıyor mu? Örnek veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yaşadığım yerde yapılan en nakışları ülkemizin birçok yerinde de yapılmaktadır. Ülkemizdeki özellikle kadınların yaptığı değerli el nakışları vardır. Bu değerlere sahip çıkarak kültürümüzün devamına getirebilir ve geleneksel el sanatlarımıza sahip çıkabiliriz.


5. El sanatlarının yapıldığı yöreye göre benzerlik ve farklılık göstermesinin sebepleri neler olabilir?


Kısa Cevap : “El sanatlarının yapıldığı yöreye göre benzerlik ve farklılık göstermesinin sebepleri neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

El sanatlarının yapıldığı yöreye göre farklılık ve benzerlik göstermesinin en önemli sebebi yaşadığımız kültürdür. Her şeyi birbirinden farklı kültürlere sahiptir. Sanat eserleri kişinin karakterini yansıttığı için ondan bir parça bulunur.

Bu nedenle karakterimizin yansıması olduğu için farklılıklar göstermektedir. Benzerlik göstermesi sebebi ise birbirinden etkilenmesi olabilir. İnsanlar birbirinde gördüğü güzel desenleri taklit ederek ufkunu genişletebilir.


6. El sanatlarımızın yaşatılması ve tanıtılması için neler yapılmalıdır?


Kısa Cevap : “El sanatlarımızın yaşatılması ve tanıtılması için neler yapılmalıdır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

El sanatları yaşatılması için insanların bilinçlendirmeliyiz. Kendi kültürümüzü iyice tanıtıp kültürümüzü yansıtan ve onları ilerletebileceğimiz kurslar açılmalıdır. İnsanlar el sanatları ile uğraşarak onu daha fazla geliştirebilirler.

Böylelikle kültürümüz kaybolmaz. Bunun hakkında filmlerde yer vererek insanları daha fazla çekebiliriz. Özellikle sadece el sanatları yaparak geçimini sağlayan kişilere el sanatlarındaki ürünlerini satmasına yardımcı olmalıyız.

Böylelikle insanlar geçim kaygısı olmadan sanatlarını icra edebilirler. En önemlisi kültürümüzü kaybetmemek için onu yaparak yaşatmaktır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru : Kendi yörenizde oynanan bir halk oyununu araştırarak aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Kısa Cevap : “Kendi yörenizde oynanan bir halk oyununu araştırarak aşağıdaki tabloyu doldurunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Halk oyununun adı: Diyarbakır halayı

Oyunun özellikleri: Oyununda coşku mutluluk ve canlılık vardır.

Oyunda giyilen kıyafetler: Oyunda giyilen kıyafetlerde erkekler; erkek başlığı, derbi, craz, şalvar, yelek, çorap, ayakkabı ve aksesuar giyerler. Kadınlar ise kadın başlığı, entari, ayakkabı ve aksesuar giyerler.

Oyunda kullanılan müzik aletleri: Davul, zurna, kemençe, tambura, bağlama, çorap, argun, mey, tar, kaşık ve def kullanılır.

Önceki sayfada tanıtılan oyunlarla benzerlik ve farklılıklarını yazınız.

Benzerlikler: Benzerlikler kullanılan müzik aletleri ve giyilen giysilerdir. Aynı zamanda halayına coşkusu da benzerlik göstermektedir.

Farklılıklar: Farklı olarak müziğin ritmi ve farklı yörelerde daha popüler olmasına örnek verebiliriz.


Soru : Yaşadığınız yerde kutlanan bayram, festival, şenlik ve düğün gibi kültürel unsurlardan birini seçiniz. Seçtiğiniz kutlamayı tanıtan bir yazıyı defterinize yazınız. Yazınızda tanıttığınız kutlamanın insanların bir arada yaşamasındaki önemini de açıklayınız.


Kısa Cevap : “Yaşadığınız yerde kutlanan bayram, festival, şenlik ve düğün gibi kültürel unsurlardan birini seçiniz. Seçtiğiniz kutlamayı tanıtan bir yazıyı defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yaşadığım yerde kutlanan bir bayrama örnek verebilirim. Bu bayram Ramazan bayramıdır. Ramazan Bayramı’nda bütün aile toplanırız sabahtan en güzel kıyafetimi hazırlar ve çok heyecanlanırım.

Sabah uyanır uyanmaz kıyafetlerimi giyer ailemin bayramını kutlarım. Aile büyüklerinin elini öperek bayramlarını kutlarım arkadaşlarımla beraber komşularımıza giderek bayramını kutlar ve onlardan şeker alırım. Ramazan Bayramı en sevdiğim bayramlardan biridir.


Soru : Kültürümüze ait ögelerden insanları bir araya getiren üçünü seçiniz. Bunların insanların bir arada yaşamasındaki önemini defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Kültürümüze ait ögelerden insanları bir araya getiren üçünü seçiniz. Bunların insanların bir arada yaşamasındaki önemini defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kültürümüzden bizi bir araya getiren üç şeye örnek verecek olursam dil din ve bayrak derdim. Kullandığımız dil hepimizde ortak olduğu için bizi bir araya getiriyor ve kolay anlaşmamızı sağlıyor.

Konuştuğumuz her kelime aslında kültürümüzün bir parçası olduğu için bizi ortak bir paydada birleştiriyor. Dinimiz kültürümüzle alakalı olduğu için bizi birleştiriyor ve bir araya getiriyor. Bayrağımız milletimizin en önemli simgesi olduğu için bizi bir araya getiriyor. Hepsi Bir bütünü oluşturarak kültürümüzü oluşturuyor.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Soru : Aşağıda farklı yörelere ait tarihî evleri inceleyerek kendi yaşadığınız yerdeki tarihî evlerle karşılaştırınız. Benzerlik ve farklılıklarını bularak aşağıya yazınız.


“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56 MEB Yayınları”

Kısa Cevap : “Aşağıda farklı yörelere ait tarihî evleri inceleyerek kendi yaşadığınız yerdeki tarihî evlerle karşılaştırınız. Benzerlik ve farklılıklarını bularak aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Şimdiki evlerle karşılaştırınca şimdiki evler birbirine neredeyse iç içe olmaktadır.

Görselde gördüğümüz resimler ise bahçeleri vardır. Eskiden evler birkaç katlı olurken şimdi evler çok katlı olmaktadır. Eskiden evler açık ve ferahlatıcı renkler yapılırken günümüzde yerinin koyu renkler yer almıştır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


Soru : Ülkemizde seçeceğiniz bir ilin ve kendi yaşadığınız ilin kültürel ögelerini araştırınız. Bulduğunuz kültürel ögelerin isimlerini aşağıya yazınız. Benzer olanların isimlerinin altını kırmızı kalemle işaretleyiniz.


Kısa Cevap : “Ülkemizde seçeceğiniz bir ilin ve kendi yaşadığınız ilin kültürel ögelerini araştırınız. Bulduğunuz kültürel ögelerin isimlerini aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yaşadığınız il : Sakarya

Yemekler : Pekmezli ayva dolması, Adapazarı usulü kuzu but, ıslanma köfte, balkabaklı ekmek, çerkez tavuğu, kara lahana, pırasalı börek.

El sanatları : Bastonculuk, kaşıkçılık, semercilik, sepetçilik, süpürgecilik, bez dokumacılığı, yorgancılık ve çömlekçilik.

Geleneksel giysiler : Yüntepelik Yörük köşesi baş dolaması. Nakışlı etamin boyunluk yöresel yelek içerisine ise Şile Bezi gömlek. Köstek belinde dokuma kumaş nakışlı el işi mendil etamin nakışlı yağlık yöresel şalvar giyilir.

Halk oyunları : Konak getirme karşılama, Genç Osman, İnci hava, Geyve zeybeği, Taraklı Zeybeği, Pamukova Zeybeği, Karagözlüm.

Türküler : Halı yazma başında, Geyve dağlarında, kadın karşılama, minarede ezen var.

Tarihî yapılar : Harmantepe Kalesi, deprem Müzesi, Sakarya Müzesi, Rüstem Paşa Camii.

Festival ve şenlikler : Uluslararası Kültür Turizm ve fındık festivali, uluslararası Sapanca beyaz ve süs bitkiciliği Festivali, Sakarya festivalleri, Söğütlü Festival konserleri.


Soru : Yaşadığınız yörenin kültürel özelliklerini tanıtan broşür hazırlayınız.


Kısa Cevap : “Yaşadığınız yörenin kültürel özelliklerini tanıtan broşür hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56 Cevapları”


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 32-33 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları Sayfa 32, 33


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 32-33


A. Aşağıdaki cümlelerin başına cümlede verilen ifadeler doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarına yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Sosyal Bilgiler dersi ile haklarımı öğrenebilirim.
  2. (Doğru) Yakın çevremizde yaşanan bir olay herkesi etkileyebilir.
  3. (Yanlış) Katıldığımız gruplarda haklarımız olabilir fakat sorumluluklarımızı yerine getirmeyebiliriz.
  4. (Yanlış) İstediğimiz mesleği seçmek sorumluluklarımızdan biridir.
  5. (Doğru) Her çocuğun yaşama hakkı vardır.
  6. (Yanlış) Çocuklar hem işçi olarak çalışıp hem de okula devam edebilirler.
  7. (Doğru) Dünyada çocukların hakları devletler tarafından korunmaktadır.
  8. (Doğru) Tüm çocuklar eşit haklara sahiptir.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere ilgili kelimeleri yazınız. 


Cevap :

1. Kültürümüzün, tarihimizin öğrenilmesi ulusal bilincimizin gelişimine katkı sağlar.

2. Haklarımızı kullanırken başkalarının haklarına saygı göstermeliyiz.

3. Bir olayın çok sayıda etkileri olabilir.

4. Sorumluluk üyesi olduğumuz grupta üstlendiğimiz rollerin gereklerini yerine getirmektedir.

5. Her çocuğun yeterli beslenme hakkı vardır.

6. Üyesi olduğumuz gruplarda fikirlerimizi söyleyebiliriz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


C. Aşağıdaki haklar ile ilgili sorumlulukları eşleştiriniz. 


Cevap :

Okulda eğitim görmek = Okula zamanında gitmek

Oyun oynamakOyuncakları zarar vermeden kullanmak

Evde kendime ait odamın olmasıOdamı temiz ve düzenli tutmak


D. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. I. Geçmişte yaşananalar ile günümüz arasın da bağlar kurabilirim.
II. Haklarımı öğrenebilirim.
III. Çevremi ve dünyayı daha iyi tanıyabilirim.

Yukarıdakilerden hangileri Sosyal Bilgiler dersinin bize sağladığı yararlardandır?


Cevap :

A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III


2. Mahallemize yeni bir çocuk parkı yapıldı. Çevresinde yürüyüş alanları da var. Ayrıca içinde bir basketbol sahası da yer alıyor.

Küçük çocuklar parkta oynarken büyükler de spor yapma imkanı buluyorlar. Yukarıdaki bilgilere göre aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


Cevap :

A) Parka sadece çocuklar gelmelidir.
B) Parkın yapılmasıyla insanlar spor yapma imkanı bulmuştur.
C) Park çok eskidir.
D) Parkın çevresinde spor alanları yoktur.


3. Aşağıdakilerden hangisi yaşadığımız toplumda sahip olduğumuz roller arasında yer almaz?


Cevap :

A) Öğrenci olmak
B) Kısa saçlı olmak
C) Üye olmak
D) Torun olmak


4. Çevremizde katılabileceğimiz çok sayıda grup vardır.

I. Kulüp üyesi
II. Fabrika işçileri
III. Market müşterisi

Yukarıdaki gruplardan hangilerinde yer alabiliriz?


Cevap :

A) I
B) I,II
C) I, II ve III
D) I, III


5. Aşağıdakilerden hangisi evdeki sorumluluklarımızdandır?


Cevap :

A) İş bölümüne katılmak
B) İşte çalışmak
C) Camları silmek
D) Dersleri dikkatli dinlemek


6. Dünyanın birçok yerinde çocuklar salgın hastalıklar ve kötü beslenme nedeniyle hayatını kaybetmektedir. Yukarıda verilen bilgiye göre çocuklar hangi haklarını kullanamamışlardır?


Cevap :

A) Yeterli beslenme-sağlık hizmetlerinden yararlanma
B) Oyun oynama-yeterli beslenme
C) Sağlık hizmetlerinden yararlanma-eğitim alma
D) Düşüncelerini söyleme-oyun oynama


D. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Vatandaş olarak sorumluluklarımız nelerdir? Örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “Vatandaş olarak sorumluluklarımız nelerdir? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Vatandaş olarak görev ve sorumluluklarımız çok büyüktür. Vatanımızı seven bireyler olarak görev ve sorumluluklarımızı yerine getirmeliyiz.

Görev ve sorumluluklarımızdan bazıları askerlik yapmak, vatanımızı korumak, vatanımızın tarihini öğrenmek, çevremizi temiz tutmak, saygılı olmak, vatanımızı iyi yerlere gelebilmesi için çalışmaktır. Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi “Tek ihtiyacımız olan şey çok çalışmaktır.”


2. Okulda üye olduğumuz kulüplerde hangi haklarımızı kullanabiliriz?


Kısa Cevap : “Okulda üye olduğumuz kulüplerde hangi haklarımızı kullanabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda iyi olduğun kulüplerde kulübün daha yönde ilerlemesi için fikirlerimi sunabilir. Arkadaşlarımın da fikirlerini alarak kulübümüzü daha iyi yapabiliriz. Kulüpte istersen başkanlığa adaylığımı koyabilirim istediğim adaya oy verme hakkına sahibim.


3. Çocuklar hangi haklarını kullanmakta güçlük çekiyorlar? Örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “Çocuklar hangi haklarını kullanmakta güçlük çekiyorlar? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Savaş ve yoksulluğun olduğu ülkelerde çocuklar haklarını kullanamamaktadır. Sağlık, eğitim ve  beslenme bu gibi haklara erişememektedir.

Hatta en önemli hakları olan yaşam hakları bazen ellerinden alınmaktadır. Çocuklar oyun oynamak ve eğlenmek gibi aktiviteleri geride bırakıp erken yaşta iş hayatına atılmak zorunda kalmaktadır.


4. Sınıf başkanı seçimlerine aday olduğumuzda hangi haklarımızı kullanabiliriz?


Kısa Cevap : “Sınıf başkanı seçimlerine aday olduğumuzda hangi haklarımızı kullanabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıf başkanı seçimlerinde aday olduğum zaman seçme ve seçilme haklarını kullanırım.

Bu hakları eğer sınıfımızı yöneteceğimize dair inancımız, yeteneğimiz ve bilgi birikimiz  varsa kullanmalıyız.

Sınıf başkanı seçimlerinde oy verdiğimiz zaman sınıfı en iyi yönetecek kişiye oyumuzu vermemiz gerekmektedir.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Haklarımı ve Sorumluluklarımı Biliyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21, 22


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Haklarımı ve Sorumluluklarımı Biliyorum Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak yanındaki soruları cevaplayınız.


Küçük Çivi Kocaman bir gemide küçük mü küçük bir çivi varmış. Bu çivi gemi tahtalarını birbirine bağlayan çivilerden biriymiş. Çivi her gün gemidekileri incelermiş. Tahtaların, çeliklerin, halatların büyük görevler yaptıklarını görürmüş. Kendi kendine,

– Bu gemide herkes çok önemli işler yapıyor. Ama ben küçücüğüm. Bu gemide hiçbir işe yaramıyorum. Bari buradan çıkıp gideyim, demiş. Diğer çiviler bu konuşmayı duymuşlar. Ona, Çivilerin konuşmasını tahta ve çelik levhalar işitmiş “Siz ne diyorsunuz?” demişler. Yerinizden ayrılmayı asla düşünmeyin.

Yoksa hepimiz birden düşeriz. Bu konuşmaları gemide duymayan kalmamış. Bütün levhalar, tahtalar, çiviler, halatlar, lastikler hep bir ağızdan küçük çiviye seslenmişler,

– Sakın ha, yerinden ayrılma! Yoksa gemi paramparça olur. Hepimiz denizde kayboluruz.

İşte o zaman küçük çivi yaptığı görevin ne kadar önemli olduğunu anlamış. Bu kadar önemli bir görev yaptığı için çok mutlu olmuş. Gemidekilere yerinden ayrılmayacağına söz vermiş.


1. Küçük çivinin görevi nedir?


Cevap :

Küçük çivi aslında gözümüzde çok büyütmesek de bütünün bir parçası olduğu için çok önemlidir. Aynı yapbozun bir parçası gibidir yapboz küçük olsa da parçaları birleştirdikçe anlamlı hale gelir.


2. Küçük çivi sorumluluğunu yerine getirmezse ne gibi sonuçlar ortaya çıkar?


Cevap :

Küçük çivi sorumluluğunu yerine getirmezse gemi de dağılacaktır. Küçük çivi başka küçük çivilerle birlikte kocaman gemiyi ayakta tutmaktadır. Atalarımızın dediği gibi “Birlikten kuvvet doğar.”


3. Bu çivinin yerinde siz olsaydınız olayın sonunda nasıl hissederdiniz?


Cevap :

Ben küçük çivinin yerinde olsaydım yapacağım işin en iyisini yaparken aslında büyük bir çivi ile aramda hiçbir fark olmadığını görürdüm.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Gruplarda herkesin görevleri olur. Bunların yerine getirilmesi önemlidir. İçinde bulunduğumuz gruplarda her grup üyesinin görevleri farklılık gösterir. Bu görevleri bizim grup içinde üstlendiğimiz roller olarak ifade edebiliriz. Kendimizi düşünelim, bulunduğumuz her grupta farklı rollerimizden söz edebiliriz. Örneğin; ailemizde çocuk, okulumuzda öğrenci, basketbol takımında oyuncu olabiliriz.

Soru : A. Cihan aşağıdaki gruplarda yer almaktadır. Bu gruplarda hangi rolleri üstlenmiştir? Eşleştiriniz. Siz de üyesi olduğunuz bir grubu ve oradaki rolünüzü yazınız.


Cevap :

Aile-çocuk

Futbol takımı-kaleci

Fotoğrafçılık Kulübü-üye

Okul-öğrenci


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Soru : B. Aşağıdaki afiş ve broşürü inceleyiniz. Broşür ve afişte ne anlatılmak istendiğini aşağıya yazınız.


“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22 MEB Yayınları”

Cevap :

Broşürlerde çocuk haklarından bahsedilmektedir. Çocuklar kendi haklarını bilerek kendi haklarından daha iyi yararlanabilir ve haklarını savunabilirler. Kendi haklarını savunabilen ve haklarını bilen çocuklar ileride daha özgüvenli bireyler olarak ülkelerine daha iyi hizmet edeceklerdir.


Soru : Aşağıda verilenlerden hangileri hak, hangileri sorumluluktur? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • ( Hak ) Düşüncelerimi söylemek
  • ( Sorumluluk ) Okul kurallarına uymak
  • ( Sorumluluk ) Evde odamı temiz ve düzenli tutmak
  • ( Hak ) Yeterli ve sağlıklı beslenmek
  • ( Sorumluluk ) Çöpleri çöp kutusuna atmak

5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Ailenizdeki rolünüze göre (abla, ağabey, kardeş, çocuk gibi) haklarınızı ve sorumluluklarınızı yazınız.


Cevap :

Ailemde Haklarım : Eğitim, beslenme barınma ve sağlıktır.

Ailemde Rollerim : çocuk kardeş

Ailemde Sorumluluklarım : Aileme bağlı kalmak, kardeşlerime sevgi göstermek, anneme babama aile büyüklerime saygı göstermek, ev işlerinde yardım etmek, kendi eşyalarımı düzenli bir şekilde kullanmaktır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları Sena’nın verdiği bilgilere göre cevaplandırınız.


Cevap :

Merhaba ben Sena. Çevremdeki insanlar bana farklı ifadelerle seslenir. Babam ‘‘kızım’’, dedem ‘‘torunum’’, kardeşim ‘‘abla’’, sınıf arkadaşlarım ‘‘başkan’’ diye çağırıyor beni.

Evde vaktinde yatıyorum ama odamı düzenli tutamıyorum. Arkadaşlarımla oyun oynuyorum ve çok eğleniyorum. Oyunlar sırasında arkadaşlarıma saygılı davranıyorum.

Okulda öğrenciyim. Temiz düzenli bir sınıfta eğitim almaya hakkım var. Başarılı olabilmek için ödevlerimi zamanında yapıyorum. Öğretmenimi dikkatli dinliyor ve derslerde söz almadan konuşmuyorum. Okul kurallarına uyuyorum. Ama bazen okula geç kalıyorum.


1. Sena hangi gruplarda yer almaktadır? İşaretleyiniz.


Cevap : () Akraba – () Satranç kulübü – () Aile – () Fabrika işçileri – () Okul – () Futbol takımı


2. Sena yer aldığı gruplarda hangi rolleri üstlenmiştir?


Cevap : Sena Akraba/Aile grubunda Torun ve çocuk, Okul rolünde öğrenci ve başkan rolünü üstlenmiştir.


3. Sena hangi haklarını kullanmıştır?


Cevap : Sena barınma ve eğitim alma hakkını kullanmıştır.


4. Sena bulunduğu grupların hangilerinde sorumluluklarını yerine getirmiştir?


Cevap : Sena bulunduğu grupların hepsinde sorumluluklarına kısmen tam, kısmen eksik yerine getirmiştir.


5. Sena haklarını kullanmış ama bazı sorumluluklarını yerine getirmemiştir. Bunlar nelerdir? İşaretleyiniz.


Cevap :

okul eşyalarını unutmamak
odasını temiz ve düzenli tutmak
öğretmenin sözünü kesmemek
(✓)  okula geç kalmamak



 

Our Score
error: Content is protected !!