5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 127-128-129-130 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Öğrendiklerimizi Ölçelim Soruları ve Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite : Çevremizde Dinin İzleri Öğrendiklerimizi Ölçelim Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 127-128-129-130


A) Aşağıdaki soruların cevaplarını boşluklara yazınız.


1. Çevremizde dinin izlerini gördüğümüz eserlerden üç tanesinin adını yazınız.


Kısa Cevap : “Çevremizde dinin izlerini gördüğümüz eserlerden üç tanesinin adını yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Yüzyıllar boyunca atalarımızın genel dini anlayışı İslamiyet olduğu için günümüze de gelen örf ve adetler çoğu kere dini kökenlidir yada din izleri taşımaktadır.

Bunun için çevremizde olan birçok mahalleye camiler, mezarlıklar, mescitler, tekke gibi medreseler ve Kur’an kursları kurulmuştur.

Bu eserler çevremizde görmüş olduğumuz dini eserleri birer örnektir.


2. Camilerde bulunan iç kısımlar nelerdir? Yazınız.


Kısa Cevap : “Camilerde bulunan iç kısımlar nelerdir? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mihrab: Camilerde ; cuma namazlarında, Bayram namazlarında yüksekçe merdiveni olan dini vaaz verilen alan.

Minber: Camilerde, cemaate sohbet vaaz vermek amacıyla imamın oturduğu sohbet verdiği yer.

Kürsü: Vaaz ve sohbet vermek için camilerde yer alan yüksekçe yer.

Mahfil: Camide safların arkasında müezzinler için ayrılmış bölümdür.


3. Dâruşşifâ ne demektir? Kısaca yazınız.


Kısa Cevap : “Dâruşşifâ ne demektir? Kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dâruşşifâ ; Hastanelerin genel adına verilen ad olarak kabul edilmektedir. İslam’da dünyasında klasik hastahanelerin, insanların şifa gördüğü yerdir.


4. Dinî musiki ne demektir? Kısaca açıklayınız.


Kısa Cevap : “Dinî musiki ne demektir? Kısaca açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dini Musiki, camide, tekkede ve dini toplantılarda  yapılan dini tören ve toplantılarda okunan eserlerin tamamına dini musiki adı verilir.

Dini Musiki, musikinin temelimi oluşturan ses ve ölçülere dini olarak özelliklere sahip bir takım hareketlerin eklenmesiyle, başka bir deyişle raksı meydana getirmesiyle doğmuştur.


5. Hz. Süleyman’ın (a.s.) hayatıyla ilgili kısaca bilgi veriniz.


Kısa Cevap : “Hz. Süleyman’ın (a.s.) hayatıyla ilgili kısaca bilgi veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Süleyman Aleyhisselam Davut Aleyhisselam’ın oğludur. İsrail oğullarına gönderilmiş olan bir peygamber aynı zamanda bir hükümdardır.

Aklı, zekası ve becerisi bile 12-13 yaşlarındayken babasının yerine tahta geçerek hükümdar olmuştur.

Hz. Süleyman (a.s.), “Rabb’im! Beni bağışla, bana benden sonra kimsenin ulaşamayacağı bir hükümranlık ver.”2 diye dua etmiş. Allah (c.c.) da onun bu isteğini kabul ederek ona rüzgara hükmetme, hayvanlarla ve cinlerle konuşma gibi özellikler vermiştir.

Süleyman Aleyhisselam bir rivayete göre 53 bir rivayete göre ise 500 yıl yaşamış yaşamanın her anında Allahu Teala hazretlerinin emirlerini yerine getirmiş ve insanları tevhid inancına davet etmiştir.


B) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D” yanlış olanların başına ise “Y” yazınız.


  • ( Yanlış ) Cami içinde imamın cuma ve bayram namazlarında hutbe okumak için çıktığı birkaç basamaktan oluşan yere mihrap adı verilir.
  • ( Doğru ) Cami içinde vaaz vermek için yapılan hafifçe yüksek yere vaaz kürsüsü denir.
  • ( Doğru ) Örf ve âdet, toplum içinde eskiden beri uyulan kurallara verilen isimdir.
  • ( Yanlış ) “Divan-ı Hikmet” adlı eser Mevlana tarafından yazılmıştır.
  • ( Doğru ) Geçmişte içinde eğitim ve öğretim yapılan mekânlara medrese denir.

5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 128 Cevabı


C) Aşağıdaki “A” sütununda verilen kavramları “B” sütununda verilen tanımlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  • 1- D
  • 2- E
  • 3- A
  • 4- C
  • 5- B

D) Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru seçeneğini bularak işaretleyiniz.


1. Peygamberimizin Medine’ye hicret ettikten sonra burada yaptırdığı “Peygamber Mescidi” anlamına gelen mescit aşağıdakilerden hangisidir?


A) Mescid-i Haram B) Mescid-i Nebî
C) Kubâ Mescidi D) Mescid-i Aksâ


2. Çevremize baktığımızda dinin izlerini ilk gördüğümüz eserler mimari yapılardır.

Aşağıdakilerden hangisi bu tür yapılara örnek gösterilemez?


A) Villa B) Medrese C) Kümbet D) Cami


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 129 Cevabı


3. Cuma ve bayram namazlarında cemaati bilgilendirmek için yapılan dinî içerikli konuşmaya ne ad verilir?


A) Mihrap B) Hatip C) Minber D) Hutbe


  • Yusuf Has Hacib tarafından şiir tarzında yazılmıştır.
  • Dinin izlerini gördüğümüz ilk eserlerden biridir.
  • Eserin adı “mutluluk veren bilgi” anlamına gelmektedir.
  • Kitapta verilen bilgilere göre, devleti yönetenlerin görevi halkı adaletle yöneterekonların mutlu olmalarını sağlamaktır.

Yukarıda özellikleri sıralanan kitap aşağıdakilerden hangisidir?


A) Kutadgu Bilig B) Divân-ı Hikmet
C) Divânu Lügâti’t-Türk D) Mesnevi


5. Hz. Süleyman (a.s.) tarafından yaptırılmıştır. Kâbe kıble olmadan önce Müslümanlar buraya yönelerek namaz kılıyorlardı. Yahudiler ve Hristiyanlar için de kutsal kabul edilir.


Yukarıda özellikleri verilen yapı aşağıdakilerden hangisidir?


A) Mescid-i Haram B) Mescid-i Aksâ
C) Mescid-i Nebî D) Kubâ Mescidi


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 130 Cevabı


Bu ünite hakkında neler bildiğimizi ve neler öğrendiğimizi kendimiz bulabiliriz. Aşağıdaki soruların cevaplarını kutucuklara işaretleyelim. Hangi konuda iyi olduğumuzu ve hangi konularda kendimizi geliştirmemiz gerektiğini bulalım.


Cevap :

  • Bu kısmı konu hakkında elde ettiğiniz bilgilere göre doldurmanız gerekmektedir.


 

Our Score

Hz. Süleyman’ın (a.s.) hayatıyla ilgili kısaca bilgi veriniz.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Süleyman’ın (a.s.) hayatıyla ilgili kısaca bilgi veriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Hz. Süleyman’ın (a.s.) hayatıyla ilgili kısaca bilgi veriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Süleyman Aleyhisselam Davut Aleyhisselam’ın oğlu olup İsrail oğullarına gönderilmiş olan bir peygamberdir.

Kur’an-ı Kerim’de 16 yerde ismi geçmektedir.

Hayatı boyunca Allah’ın zikrinden hiç gafil olmamış ve insanları tevhid inancına davet etmiştir.

Süleyman Aleyhisselam tıpkı babası Davut Aleyhisselam gibi kendisine peygamberlik hükümdarlık ve hikmet verilen peygamberlerden bir tanesidir.

Süleyman Aleyhisselam Kur’an’da geçtiği üzere kendisine cinlerden, insanlardan ve kuşlardan oluşan ordulara sahip olduğunu ve hayvanlara hükmederek dilinden anladığı söylenmiştir.


“Hz. Süleyman’ın (a.s.) hayatıyla ilgili kısaca bilgi veriniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Süleyman Aleyhisselam Davut Aleyhisselam’ın oğludur. İsrail oğullarına gönderilmiş olan bir peygamber aynı zamanda bir hükümdardır.

Aklı, zekası ve becerisi bile 12-13 yaşlarındayken babasının yerine tahta geçerek hükümdar olmuştur.

Hz. Süleyman (a.s.), “Rabb’im! Beni bağışla, bana benden sonra kimsenin ulaşamayacağı bir hükümranlık ver.”2 diye dua etmiş. Allah (c.c.) da onun bu isteğini kabul ederek ona rüzgara hükmetme, hayvanlarla ve cinlerle konuşma gibi özellikler vermiştir.

Süleyman Aleyhisselam bir rivayete göre 53 bir rivayete göre ise 500 yıl yaşamış yaşamanın her anında Allahu Teala hazretlerinin emirlerini yerine getirmiş ve insanları tevhid inancına davet etmiştir.



 

Our Score

Dinî musiki ne demektir? Kısaca açıklayınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dinî musiki ne demektir? Kısaca açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Dinî musiki ne demektir? Kısaca açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Camilerde, tekkelerde, dini toplantılarla söylenen ve okunan eserlerin bütününe dini musiki denir.


“Dinî musiki ne demektir? Kısaca açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Dini Musiki, camide, tekkede ve dini toplantılarda  yapılan dini tören ve toplantılarda okunan eserlerin tamamına dini musiki adı verilir.

Dini Musiki, musikinin temelimi oluşturan ses ve ölçülere dini olarak özelliklere sahip bir takım hareketlerin eklenmesiyle, başka bir deyişle raksı meydana getirmesiyle doğmuştur.



 

Our Score

Dâruşşifâ ne demektir? Kısaca yazınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dâruşşifâ ne demektir? Kısaca yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Dâruşşifâ ne demektir? Kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Dâruşşifâ ; İslam dünyasında hastanelere verilen genel ad.


“Dâruşşifâ ne demektir? Kısaca yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Dâruşşifâ ; Hastanelerin genel adına verilen ad olarak kabul edilmektedir. İslam’da dünyasında klasik hastahanelerin, insanların şifa gördüğü yerdir.



 

Our Score

Camilerde bulunan iç kısımlar nelerdir? Yazınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Camilerde bulunan iç kısımlar nelerdir? Yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Camilerde bulunan iç kısımlar nelerdir? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mihrab: Camilerde yüksek yerde imamın cemaate sohbet vermesi.

Minber: Vaaz verilen yüksekçe yere verilen ad.

Kürsü: Vaaz verilen yüksekçe yer.

Mahfil: Camide safların arkasında müezzinler için ayrılmış bölümdür.


“Camilerde bulunan iç kısımlar nelerdir? Yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Mihrab: Camilerde ; cuma namazlarında, Bayram namazlarında yüksekçe merdiveni olan dini vaaz verilen alan.

Minber: Camilerde, cemaate sohbet vaaz vermek amacıyla imamın oturduğu sohbet verdiği yer.

Kürsü: Vaaz ve sohbet vermek için camilerde yer alan yüksekçe yer.

Mahfil: Camide safların arkasında müezzinler için ayrılmış bölümdür.



 

Our Score

Çevremizde dinin izlerini gördüğümüz eserlerden üç tanesinin adını yazınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Çevremizde dinin izlerini gördüğümüz eserlerden üç tanesinin adını yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Çevremizde dinin izlerini gördüğümüz eserlerden üç tanesinin adını yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Çevremde dinin izlerini gördüğüm eserlerden 3 tanesi;

  1. 1Camiler
  2. Kuran kursları
  3. Mescitler
  4. Dini yurtlar
  5. Diyanet İşleri

“Çevremizde dinin izlerini gördüğümüz eserlerden üç tanesinin adını yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Yüzyıllar boyunca atalarımızın genel dini anlayışı İslamiyet olduğu için günümüze de gelen örf ve adetler çoğu kere dini kökenlidir yada din izleri taşımaktadır.

Bunun için çevremizde olan birçok mahalleye camiler, mezarlıklar, mescitler, tekke gibi medreseler ve Kur’an kursları kurulmuştur.

Bu eserler çevremizde görmüş olduğumuz dini eserleri birer örnektir.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33-34-35-36 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Öğrendiklerimizi Ölçelim Soruları ve Cevapları Sayfa 33-34-35-36


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimizi Ölçelim Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33-34-35-36


A) Aşağıdaki soruların cevaplarını boşluklara yazınız.


1. Evrendeki mükemmel düzene dair iki örnek yazınız.


Kısa Cevap : “Evrendeki mükemmel düzene dair iki örnek yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Evrendeki mükemmel düzene dair örnekler;

  1. Dünyanın hem kendi etrafında hem de güneşin etrafında belirli bir hızda ve aynı yörüngede dönmesi
  2. Güneş sisteminde olan gezegenlerin belirli bir yörüngede hareket etmeleri
  3. Duada bazı canlılar ölürken diğer canlıların doğması ve bunun sürekli yaşanması
  4. Anne karnındaki bebek annesine bağlıyken dünyaya geldiği anda bir anda akciğerlerinden nefes almaya başlaması
  5. Hiçbir şey yapmamamıza rağmen kalbimizin sürekli atması ve kan pompalaması

2. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ettiği dualardan birisini yazınız.


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ettiği dualardan birisini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin dualarından bazıları şöyledir;

  • Tembellikten, cimrilikten, korkaklıktan, yaşlılıktan, ömrün en kötü çağına ulaşmaktan, Deccal’ın fitnesinden, kabir azabından, hayat ve ölümün fitnesinden kuşkusuz sana sığınırım.
  • Allah’ım! Kuşkusuz biz senden yolunda inleyen, ürperen ve tövbe eden kalpler istiyoruz.
  • Allah’ım! Kuşkusuz biz senden kesin bağışlamanı, emrinin kurtarıcılarını, her günahtan selamet her iyiliği elde etme, cenneti kazanma ve cehennemden kurtuluş istiyoruz.”
  • “Allah’ım! Verdiğin nimetin zeval bulmasından, bahşettiğin sağlık ve afiyetin sırt çevirmesinden, aniden vereceğin cezadan ve her çeşit gazabından kuşkusuz sana sığınırım.”
  • “Allah’ım! Her çeşit kötü ahlaktan, kötü amelden, arzulardan ve hastalıklardan kuşkusuz sana sığınırım.”
  • Allah’ım! Kötü günden, kötü geceden, kötü andan, kötü arkadaştan ve oturduğum yerde kötü komşudan kuşkusuz sana sığınırım.”
  • “Allah’ım! Senin gazabından rızana, cezandan affına sığınırım, senden yine sana sığınırım. Seni gerektiği gibi asla övmem. Sen kendi nefsini övdüğün gibisin.”
  • “Allah’ım! Yaptığım şeyin ve yapmadığım şeyin şerrinden kuşkusuz sana sığınırım.”

3. Allah’ın (c.c.) her zaman bizi gördüğünü ve işittiğini bilmek davranışlarımızı nasıl etkiler? Kısaca yazınız.


Kısa Cevap : “Allah’ın (c.c.) her zaman bizi gördüğünü ve işittiğini bilmek davranışlarımızı nasıl etkiler? Kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Allah Celle celalühü nün bizi her zaman gördüğünü ve işittiğini bilmek davranışlarımıza düzen sağlamak kötülüklerden uzak durarak iyiliği tercih etmemiz açısından oldukça değerlidir.

Bir insan davranışlarından sorguya çekileceğini ve Allah’ın kendisini gördüğünün bilincinde her zaman olursa kötülük yapmaktan korkar ve çekinerek iyilik yapmayı öğrenir.

İster insanların gördüğü yerde isterse de kimsenin olmadığı yerde olsun davranışlarına her zaman dikkat eder ve suç işlemekten uzak durur.

İnsanların kamera gibi kayıt halinde olduklarını bildikleri yerlerde davranışları daha farklı olur ve suç işlemekten uzak dururlar.

Tıpkı buradaki örnekte olduğu gibi bizlerin de davranışlarımızı gören bir Zatın olduğunu bilmek davranışlarımıza yön vermek ve düzeltmek açısından oldukça büyük fayda sağlayacaktır.


B) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, verilen kelimelerle doğru bir şekilde tamamlayınız.


İhlas samed Rahîm Esmâ-i Hüsnâ


  1. Her şeyin Allah’a (c.c.) muhtaç olması ve Allah’ın (c.c.) hiçbir şeye muhtaç olmamasına samed denir.
  2. Allah’ın (c.c.) Rahîm. ismi, bu dünyada iken iman edip güzel davranışlarda bulunanlara ahirette nimet vermesi demektir.
  3. Kur’an-ı Kerim’in 112. suresi olan İhlas Suresi, kısa bir sure olup dört ayetten oluşur. Sure, Allah’ın (c.c.) varlığı, birliği ve diğer özelliklerinden bahsetmektedir.
  4. Yalnız Allah’a (c.c.) ait olan güzel isimlere Esmâ-i Hüsnâ denir.

5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevabı


C) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D” yanlış olanların başına ise “Y” yazınız.


  • ( Doğru ) Allah’ın (c.c.) görmesi için göze, aydınlığa, uzaklık ve yakınlığa ihtiyacı yoktur.
  • ( Yanlış ) Kur’an-ı Kerim’de geçmiş toplumlarla ilgili anlatılan ibret verici olaylara “suhuf” denir.
  • ( Doğru ) Allah (c.c.), Rahman isminin bir gereği olarak insanlar arasında Müslüman olan veya olmayan şeklinde bir ayrım yapmadan herkese nimet verir. İstediğimiz şekilde dua edebiliriz.
  • ( Doğru ) Hz. İbrahim’in (a.s.) tebliğ ettiği tevhit inancını koruyan; Hz. Muhammed’in (s.a.v.) peygamber olarak gönderilmesinden önce Allah’ın (c.c.) varlığına ve birliğine inanan kimseye “Hanif” denir.

D) Aşağıdaki “A” sütununda verilen kavramları “B” sütununda verilen tanımlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33-34-35-36 Lisans Yayıncılık”

E) Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru seçeneğini işaretleyiniz.


– Evrendeki gezegenlerin birbirlerine olan uzaklıklarının değişmemesi
– Atmosferi oluşturan gazların belirli bir oranda olması
– Güneş’in her zaman doğudan doğup batıdan batması
– Gece ve gündüzün birbirini izlemesi


1. Yukarıda verilen bilgilerden yola çıkarak ulaşabileceğimiz sonuç aşağıdakilerden hangisidir?


A) Evrenin mükemmel bir şekilde yaratıldığı
B) Güneş’in yaşamımız için önemli olduğu
C) Gezegenlerin birbirine çok uzak olduğu
D) Atmosferin kat kat yaratıldığı


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevabı


2. “Allah’ın (c.c.) bir ve tek olduğunu kabul edip ibadeti yalnızca O’nun için yapmak” şeklinde tanımlanan kavram aşağıdakilerden hangisidir?


A) İhlas B) Tevhid C) Basar D) Kudret


3. “Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka ilahlar olsaydı, yer ve gök bozulur giderdi.” (Enbiya Suresi, 22. ayet.)

Yukarıda anlamı verilen ayetten, aşağıdaki sonuçlardan hangisi çıkarılamaz?


A) Evrende bir düzenin bulunduğu
B) Yeryüzünün göklerden önce yaratıldığı
C) Birden fazla ilah olması durumunda evrendeki düzenin bozulacağı
D) Evrenin bir tek yaratıcı tarafından yaratıldığı


4. “Yüce Allah (c.c.), insanı diğer varlıklardan daha üstün özelliklerde yaratmıştır.”

Yukarıdaki ifadelerden hareketle aşağıdaki sonuçlardan hangisini çıkarabiliriz?


A) İnsanın sıradan bir varlık olduğu B) İnsanın hareketli bir varlık olduğu
C) Bütün varlıkların birbirine benzediği D) İnsanın ayrıcalıklı bir varlık olduğu


5. Allah (c.c.) tarafından bazı peygamberlere gönderilen ve “sayfalar” anlamına gelen ilahi kitaplara hangi isim verilir?


A) Hadis B) Suhuf C) Ayet D) Sure


6. “O, karada ve denizde ne varsa bilir; O´nun ilmi dışında bir yaprak bile düşmez. O, yerin karanlıkları içindeki tek bir taneyi dahi bilir.” (En’am Suresi, 59. ayet.)

Yukarıdaki ayette Allah’ın (c.c.) hangi sıfatına vurgu yapılmaktadır?


A) Semi B) Kudret C) İlim D) Basar


7. “Sözlükte “çağırmak, seslenmek, istemek ve yakarmak” gibi anlamlara gelir. Yüce Allah’a (c.c.) yalvarmak ve O’ndan birtakım isteklerde bulunmaktır.”

Yukarıda tanımı verilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?


A) İbadet B) Tevhid C) Dua D) Zekât


8. Dua ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Dua anı, kişinin Allah’a (c.c.) yakın olduğu anlardan biridir.
B) Dualarımızı sadece sesli olarak yapmalıyız.
C) Dua, Allah (c.c.) ile kul arasında iletişimi sağlar.
D) Dua, dilek ve isteklerimizi samimi bir şekilde Allah’a (c.c.) sunmaktır.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevabı


Bu ünite hakkında neler bildiğimizi ve neler öğrendiğimizi kendimiz bulabiliriz. Aşağıdaki soruların cevaplarını kutucuklara işaretleyelim. Hangi konuda iyi olduğumuzu ve hangi konularda kendimizi geliştirmemiz gerektiğini bulalım.


Cevap :

  • Bu kısmı kendinize göre öğrendiğiniz bilgilere göre doldurmanız gerekmektedir.


 

Our Score

Allah’ın (c.c.) her zaman bizi gördüğünü ve işittiğini bilmek davranışlarımızı nasıl etkiler? Kısaca yazınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Allah’ın (c.c.) her zaman bizi gördüğünü ve işittiğini bilmek davranışlarımızı nasıl etkiler? Kısaca yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Allah’ın (c.c.) her zaman bizi gördüğünü ve işittiğini bilmek davranışlarımızı nasıl etkiler? Kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Allah’ın c.c her zaman bizi gördüğünü ve işittiğini bilmek davranışlarımızı mememize kötülüklerden uzak durarak iyiliğe yönelmemize sebep olacaktır.

Böylece insanların bize görmediği yerlerde de davranışlarımıza dikkat ederiz.


“Allah’ın (c.c.) her zaman bizi gördüğünü ve işittiğini bilmek davranışlarımızı nasıl etkiler? Kısaca yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Allah Celle celalühü nün bizi her zaman gördüğünü ve işittiğini bilmek davranışlarımıza düzen sağlamak kötülüklerden uzak durarak iyiliği tercih etmemiz açısından oldukça değerlidir.

Bir insan davranışlarından sorguya çekileceğini ve Allah’ın kendisini gördüğünün bilincinde her zaman olursa kötülük yapmaktan korkar ve çekinerek iyilik yapmayı öğrenir.

İster insanların gördüğü yerde isterse de kimsenin olmadığı yerde olsun davranışlarına her zaman dikkat eder ve suç işlemekten uzak durur.

İnsanların kamera gibi kayıt halinde olduklarını bildikleri yerlerde davranışları daha farklı olur ve suç işlemekten uzak dururlar.

Tıpkı buradaki örnekte olduğu gibi bizlerin de davranışlarımızı gören bir Zatın olduğunu bilmek davranışlarımıza yön vermek ve düzeltmek açısından oldukça büyük fayda sağlayacaktır.



 

Our Score

Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ettiği dualardan birisini yazınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ettiği dualardan birisini yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ettiği dualardan birisini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin dualarından birisi;

Allah’ım! Faydasız ilimden, ürpermeyen kalpten, işitilmeyen duadan, doymayan nefisten ve açlıktan kuşkusuz sana sığınırım.


“Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ettiği dualardan birisini yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin dualarından bazıları şöyledir;

  • Tembellikten, cimrilikten, korkaklıktan, yaşlılıktan, ömrün en kötü çağına ulaşmaktan, Deccal’ın fitnesinden, kabir azabından, hayat ve ölümün fitnesinden kuşkusuz sana sığınırım.
  • Allah’ım! Kuşkusuz biz senden yolunda inleyen, ürperen ve tövbe eden kalpler istiyoruz.
  • Allah’ım! Kuşkusuz biz senden kesin bağışlamanı, emrinin kurtarıcılarını, her günahtan selamet her iyiliği elde etme, cenneti kazanma ve cehennemden kurtuluş istiyoruz.”
  • “Allah’ım! Verdiğin nimetin zeval bulmasından, bahşettiğin sağlık ve afiyetin sırt çevirmesinden, aniden vereceğin cezadan ve her çeşit gazabından kuşkusuz sana sığınırım.”
  • “Allah’ım! Her çeşit kötü ahlaktan, kötü amelden, arzulardan ve hastalıklardan kuşkusuz sana sığınırım.”
  • Allah’ım! Kötü günden, kötü geceden, kötü andan, kötü arkadaştan ve oturduğum yerde kötü komşudan kuşkusuz sana sığınırım.”
  • “Allah’ım! Senin gazabından rızana, cezandan affına sığınırım, senden yine sana sığınırım. Seni gerektiği gibi asla övmem. Sen kendi nefsini övdüğün gibisin.”
  • “Allah’ım! Yaptığım şeyin ve yapmadığım şeyin şerrinden kuşkusuz sana sığınırım.”


 

Our Score

Evrendeki mükemmel düzene dair iki örnek yazınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Evrendeki mükemmel düzene dair iki örnek yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Evrendeki mükemmel düzene dair iki örnek yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Evrendeki mükemmel düzene dair iki örnek;

  1. Gece ve gündüzün şaşırmadan art arda gelişi
  2. Mevsimlerin sonbahar kış ilkbahar yaz şeklinde bir sıralamayla yaşanmaları

“Evrendeki mükemmel düzene dair iki örnek yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Madde Madde Evrendeki mükemmel düzene dair örnekler;

  1. Dünyanın hem kendi etrafında hem de güneşin etrafında belirli bir hızda ve aynı yörüngede dönmesi
  2. Güneş sisteminde olan gezegenlerin belirli bir yörüngede hareket etmeleri
  3. Duada bazı canlılar ölürken diğer canlıların doğması ve bunun sürekli yaşanması
  4. Anne karnındaki bebek annesine bağlıyken dünyaya geldiği anda bir anda akciğerlerinden nefes almaya başlaması
  5. Hiçbir şey yapmamamıza rağmen kalbimizin sürekli atması ve kan pompalaması


 

Our Score
error: Content is protected !!