5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Tasavvuf Musikisi Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 116


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Tasavvuf Musikisi Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Tasavvuf musikisi din anlayışından ortaya çıkmış bir musiki türüdür. Kültürümüzde insanı eğlendirmek amacı ile değil, Allah’a (c.c.) kulluğu hatırlatmak için ortaya çıkmış olan müzik türüne Tasavvuf musikisi adı verilir. Mevleviler ve Alevi Bektaşilerdeki ilahi ve nefesler bu türün en güzel örneklerindendir.


Cevap : 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 116. Sayfa Cevapları Lisans Yayıncılık konusunda soru bulunmamaktadır.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları Lisans Yayıncılık

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Lisans Yayıncılık Sayfa ve Metin Cevapları


Eğitim öğretim yılında siz Ortaokul öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmeleri  amacıyla “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları” konusu değerli öğretmen ekibimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları Lisans Yayıncılık”

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları Lisans Yayıncılık ” konusunda siz değerli öğrencilerimiz aşağıda yer alan mavi renkli konu isimlerine veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde ödevlerinizi yapabilirsiniz. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları” konusu hakkında aklınıza takılan tüm soruları en alt tarafta yer alan yorum kısmına sorabilir ve öğretmenlerimizden en kısa süre içerisinde bilgileri alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37. Cevapları için tıklayınız.


1. ÜNİTE: ALLAH İNANCI


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 9


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Allah (c.c.) Vardır ve Birdir Metni Cevapları Sayfa 10, 11, 12


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Allah (c.c.) Yaradan’dır Metni Cevapları Sayfa 13, 14


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Allah (c.c.) Rahman ve Rahîm’dir Metni Cevapları Sayfa 15, 16


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Allah (c.c.) Görür ve İşitir Metni Cevapları Sayfa 17, 18, 19


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Allah’ın (c.c.) Her Şeye Gücü Yeter Metni Cevapları Sayfa 20, 21, 22


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Allah (c.c.) İle İrtibat: Dua Metni Cevapları Sayfa 23, 24


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Kur’an’da Geçen Bazı Peygamber Duaları İle Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Yaptığı Dualardan Örnekler Metni Cevapları Sayfa 25, 26


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Kültürümüzden Dua Örnekleri Metni Cevapları Sayfa 27, 28, 29


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İbrahim (a.s.)  Metni Cevapları Sayfa 30


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Bir Sure Tanıyorum: İhlâs Suresi ve Anlamı Metni Cevapları Sayfa 31, 32


. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık 1. Ünite Öğrendiklerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Cevapları Sayfa 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60. Cevapları için tıklayınız.


2. ÜNİTE: RAMAZAN VE ORUÇ 


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 37


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Ramazan Orucu ve Önemi Metni Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Oruçlunun Dikkat Etmesi Gereken Hususlar Metni Cevapları Sayfa 42, 43


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Ramazan ve Oruçla İlgili Kavramlar Metni Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Kültürümüzde Ramazan ve Oruç Metni Cevapları Sayfa 47, 48


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Ramazan Eğlenceleri Metni Cevapları Sayfa 49


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Tekne Orucu ve Diş Kirası Metni Cevapları Sayfa 50


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Mukabele Metni Cevapları Sayfa 50, 51


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Muharrem Orucu ve Aşure Metni Cevapları Sayfa 52, 53


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Davud (a.s.) Metni Cevapları Sayfa 54


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Bir Dua Tanıyorum: Rabbenâ Duaları ve Anlamları Metni Cevapları Sayfa 55


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık 2. Ünite Öğrendiklerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82. Cevapları için tıklayınız.


3. ÜNİTE: ADAP VE NEZAKET 


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 61


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Nezaket Kuralları Metni Cevapları Sayfa 62, 63


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Selamlaşma Adabı Metni Cevapları Sayfa 64


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık İletişim Adabı Metni Cevapları Sayfa 65, 66, 67


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Konuşma Adabı Metni Cevapları Sayfa 67


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Konuşma Adabı Metni Cevapları Sayfa 68, 69


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Konuşma Adabı Metni Cevapları Sayfa 70, 71


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Sofra Adabı Metni Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Hz. Lokman’dan (a.s.) Öğütler Metni Cevapları Sayfa 75, 76


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Bir Dua Tanıyorum: Tahiyyat Duası ve Anlamı Metni Cevapları Sayfa 77


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık 3. Ünite Öğrendiklerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106. Cevapları için tıklayınız.


4. ÜNİTE: HZ. MUHAMMED (S.A.V.) VE AİLE HAYATI 


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 83


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Evliliği ve Çocukları Metni Cevapları Sayfa 84, 85, 86


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Bir Eş Olarak Hz. Muhammed (s.a.v.) Metni Cevapları Sayfa 86, 87


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Bir Baba Olarak Hz. Muhammed (s.a.v.). Metni Cevapları Sayfa 87, 88, 89


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Bir Dede Olarak Hz. Muhammed (s.a.v.) Metni Cevapları Sayfa 90, 91, 92


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Hz. Muhammed (s.a.v.) ve Ailesinin Örnek Davranışları Metni Cevapları Sayfa 93


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Hz. Muhammed’in (s.a.v.) İnsana Değer Verme Bakımından Örnek Davranışları Metni Cevapları Sayfa 94


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Aile İçi Eğitim ve Dayanışma Bakımından Örnek Davranışları Metni Cevapları Sayfa 95, 96, 97


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Hz. Muhammed’in (s.a.v.) İsraf ve Gösterişten Kaçınma Bakımından Örnek Davranışları Metni Cevapları Sayfa 97, 98


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Sosyal Barış ve Yardımlaşma Bakımından Örnek Davranışları Metni Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Hz. Hasan (r.a.) ve Hz. Hüseyin (r.a.) Metni Cevapları Sayfa 101, 102


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Bir Sure Tanıyorum: Kevser Suresi ve Anlamı Metni Cevapları Sayfa 103


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık 4. Ünite Öğrendiklerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 104, 105, 106


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132. Cevapları için tıklayınız.


5. ÜNİTE: ÇEVREMİZDE DİNİN İZLERİ 


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 107


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Camiler Metni Cevapları Sayfa 108


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Camiler Metni Cevapları Sayfa, 109, 110, 111, 112


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Medrese ve Hastaneler Metni Cevapları Sayfa 113, 114


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Musikimizde Dinin İzleri Metni Cevapları Sayfa 115


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Musikimizde Dinin İzleri Metni Cevapları Sayfa 115, 116


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği Metni Cevapları Sayfa 117


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Edebiyatımızda Dinin İzleri Metni Cevapları Sayfa 118, 119


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Anadolu’ya Gelmeden Önceki Edebiyatımızda Dinin İzleri Metni Cevapları Sayfa 119, 120, 121


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Anadolu Türk Edebiyatı’nda Dinin İzleri Metni Metni Cevapları Sayfa 121


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Örf ve Âdetlerimizde Dinin İzleri Metni Cevapları Sayfa 122, 123, 124


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Süleyman (a.s.)  Metni Cevapları Sayfa 125, 126


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Lisans Yayıncılık 5. Ünite Öğrendiklerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 Meb Yayınları

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 11


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 Cevapları


1. Yağmurun ve mevsimlerin oluşumunu araştırarak evrendeki düzen hakkında bilgi toplayınız.


Kısa Cevap : “Yağmurun ve mevsimlerin oluşumunu araştırarak evrendeki düzen hakkında bilgi toplayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyadaki su bir döngü halindedir ki bu döngü sayesinde yağmurlar yağar ve yağmurlar inerek yeryüzündeki suları oluşturur.

Yeryüzündeki sular havanın ısınması ile belli bir sıcaklığa geldikten sonra yoğunlaşarak buhar halinde gökyüzüne çıkar. Yoğunlaşan bu su gökyüzünde birikerek yağmur damlalarını oluşturur ve yağmur damlaları yeryüzüne iner.

Mevsimler ise dünyanın kendi etrafında ve Güneş’in etrafında belli bir yörüngede dönmesi sebebiyle oluşur.

Dünya kendi etrafında dönerken aynı zamanda güneşin etrafında belli bir yörüngede dönmekte ve bu dönüş sebebiyle belli bir açı oluşturmaktadır.

Bu acı sebebiyle dünyada sıcaklık farklılıkları meydana gelmekte ve böylece soğuk ve sıcak olarak mevsimler meydana gelmektedir.


2. İnsanları diğer varlıklardan ayıran en belirgin özellikleri araştırarak defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “İnsanları diğer varlıklardan ayıran en belirgin özellikleri araştırarak defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanoğlu diğer canlılar gibi yeme içme ve barınma gibi bedensel ihtiyaçlarının yanı sıra aynı zamanda aklı ve duyguları sebebiyle daha farklı ihtiyaçlara da ihtiyaç duyar.

İnsanı en önemli özelliği aklıdır. İnsanoğlu kendi de bulunan bu akıl sayesinde çalışıp çabalayarak kendini geliştirebilir.

Hayvanların sadece belirli özellikleri olup belirli şeyleri yapabilmelerine rağmen insanlar kendilerini geliştirerek büyük yenilikler yapabilirler.


3. Etrafımızdaki varlıkların nasıl yaratıldığını büyüklerinizden öğrenerek sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Etrafımızdaki varlıkların nasıl yaratıldığını büyüklerinizden öğrenerek sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Büyüklerim etrafımda bulunan her şeyin yaratmak cihetinden Allahu teala’ya mahsus olduğunu ifade ettiler.

Ancak burası imtihan ve sebepler dünyası olduğu için Allahu Teala bunu açıkça yapmamıştır ki insanlara imtihan olsun ve insanlar bu konuda düşünüp iman edebilsin.

Bunun için Allahu Teala hazretleri gerek bir varlığı meydana gelmesi gerekse de bir insanın yani Bir canlının anne karnına düşüp oluşması veya bir yağmurun yağması gibi doğa olaylarının olmasını bile belirli sebeplere bağlamıştır.

Ancak bu sebepler olsa da bazen bu durumlar gerçekleşmez ki aslında bunun sebeplerden dolayı değil Allahu Teala’nın yaratması ile olduğunu bilmemiz için bir kanıt gibidir.


4. Samed, Semî, Basar, Alîm ve Kâdir kelimelerinin anlamlarını sözlükten bulup defterinize yazınız.


Cevap :

Samed, Allahın özel isimlerindendir. Hiç kimseye muhtaç olmayan, herkesin kendisine muhtaç olduğu kişi demektir.

Semi : Allah’ın (c.c.), işitmek için bizler gibi herhangi bir organa ihtiyacı yoktur. Allah’ın (c.c.) işitme sıfatına denir.

Basar : Allah’ın (c.c.) mükemmel sıfatlarından biri de her şeyi görmesi denir.

Alim: Bilen demektir. Allah alimdir; ilmi, ezeli ve ebedi olup bütün kainatı ve her şeyi kuşatmıştır.

Kadir, Allah’ın (c.c.) güzel isimlerindendir. Allah’ın (c.c.) her şeye gücünün yetmesi anlamına gelir.



 

Our Score

Samed, Semî, Basar, Alîm ve Kâdir kelimelerinin anlamlarını sözlükten yazınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Samed, Semî, Basar, Alîm ve Kâdir kelimelerinin anlamlarını sözlükten bulup defterinize yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Samed, Semî, Basar, Alîm ve Kâdir kelimelerinin anlamlarını sözlükten bulup defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Samed, Allahın özel isimlerindendir. Hiç kimseye muhtaç olmayan, herkesin kendisine muhtaç olduğu kişi demektir.

Semi : Allah’ın (c.c.), işitmek için bizler gibi herhangi bir organa ihtiyacı yoktur. Allah’ın (c.c.) işitme sıfatına denir.

Basar : Allah’ın (c.c.) mükemmel sıfatlarından biri de her şeyi görmesi denir.

Alim: Bilen demektir. Allah alimdir; ilmi, ezeli ve ebedi olup bütün kainatı ve her şeyi kuşatmıştır.

Kadir, Allah’ın (c.c.) güzel isimlerindendir. Allah’ın (c.c.) her şeye gücünün yetmesi anlamına gelir.



 

Our Score

Etrafımızdaki varlıkların nasıl yaratıldığını büyüklerinizden öğrenerek paylaşınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Etrafımızdaki varlıkların nasıl yaratıldığını büyüklerinizden öğrenerek sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Etrafımızdaki varlıkların nasıl yaratıldığını büyüklerinizden öğrenerek sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Büyüklerim etrafımızdaki varlıkların asıl olarak Allahü Teala tarafından yaratıldığını ancak burası sebepler alemi olduğu için insanların gücü gibi veya doğa olayları gibi sebepler sonucunda işlerin meydana geldiğini söylediler.


“Etrafımızdaki varlıkların nasıl yaratıldığını büyüklerinizden öğrenerek sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Büyüklerim etrafımda bulunan her şeyin yaratmak cihetinden Allahu teala’ya mahsus olduğunu ifade ettiler.

Ancak burası imtihan ve sebepler dünyası olduğu için Allahu Teala bunu açıkça yapmamıştır ki insanlara imtihan olsun ve insanlar bu konuda düşünüp iman edebilsin.

Bunun için Allahu Teala hazretleri gerek bir varlığı meydana gelmesi gerekse de bir insanın yani Bir canlının anne karnına düşüp oluşması veya bir yağmurun yağması gibi doğa olaylarının olmasını bile belirli sebeplere bağlamıştır.

Ancak bu sebepler olsa da bazen bu durumlar gerçekleşmez ki aslında bunun sebeplerden dolayı değil Allahu Teala’nın yaratması ile olduğunu bilmemiz için bir kanıt gibidir.



 

Our Score

İnsanları diğer varlıklardan ayıran en belirgin özellikleri araştırarak defterinize yazınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsanları diğer varlıklardan ayıran en belirgin özellikleri araştırarak defterinize yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“İnsanları diğer varlıklardan ayıran en belirgin özellikleri araştırarak defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İnsanları diğer varlıklardan ayıran en belirgin özellikleri konuşmaları, gelişebilmeleri, aile kurmaları en önemlisi ise aklıdır.


“İnsanları diğer varlıklardan ayıran en belirgin özellikleri araştırarak defterinize yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İnsanoğlu diğer canlılar gibi yeme içme ve barınma gibi bedensel ihtiyaçlarının yanı sıra aynı zamanda aklı ve duyguları sebebiyle daha farklı ihtiyaçlara da ihtiyaç duyar.

İnsanı en önemli özelliği aklıdır. İnsanoğlu kendi de bulunan bu akıl sayesinde çalışıp çabalayarak kendini geliştirebilir.

Hayvanların sadece belirli özellikleri olup belirli şeyleri yapabilmelerine rağmen insanlar kendilerini geliştirerek büyük yenilikler yapabilirler.



 

Our Score

Yağmurun ve mevsimlerin oluşumunu araştırarak evrendeki düzen hakkında bilgi toplayınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Yağmurun ve mevsimlerin oluşumunu araştırarak evrendeki düzen hakkında bilgi toplayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yağmurun ve mevsimlerin oluşumunu araştırarak evrendeki düzen hakkında bilgi toplayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Suyun yoğunlaşarak buharlaşması sonucunda , gökyüzünde oluşan su buharı bir araya gelerek yağmuru oluşturur.

Mevsimlerin oluşması ;  Dünya’ nın güneş etrafında dönerken aynı zamanda kendi etrafında dönmesi ile belli bir açının oluşması ve havanın soğuyup sıcaklaşarak mevsimlerin meydana gelmesidir.


“Yağmurun ve mevsimlerin oluşumunu araştırarak evrendeki düzen hakkında bilgi toplayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Dünyadaki su bir döngü halindedir ki bu döngü sayesinde yağmurlar yağar ve yağmurlar inerek yeryüzündeki suları oluşturur.

Yeryüzündeki sular havanın ısınması ile belli bir sıcaklığa geldikten sonra yoğunlaşarak buhar halinde gökyüzüne çıkar. Yoğunlaşan bu su gökyüzünde birikerek yağmur damlalarını oluşturur ve yağmur damlaları yeryüzüne iner.

Mevsimler ise dünyanın kendi etrafında ve Güneş’in etrafında belli bir yörüngede dönmesi sebebiyle oluşur.

Dünya kendi etrafında dönerken aynı zamanda güneşin etrafında belli bir yörüngede dönmekte ve bu dönüş sebebiyle belli bir açı oluşturmaktadır.

Bu acı sebebiyle dünyada sıcaklık farklılıkları meydana gelmekte ve böylece soğuk ve sıcak olarak mevsimler meydana gelmektedir.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 15-16 Meb Yayınları

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Allah (c.c.) Yaradandır Cevapları Sayfa 15, 16


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Allah (c.c.) Yaradandır Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 15-16


TARTIŞALIM


Soru : Sınıfınızda birden fazla öğretmen aynı anda farklı dersler anlatsa nasıl olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla tartışınız.


Kısa Cevap : “Sınıfınızda birden fazla öğretmen aynı anda farklı dersler anlatsa nasıl olurdu?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıfımızda aynı anda iki öğretmenin ders anlatması bizler için hiç verimli olmaz.

Dikkatimizi bir öğretmene verip onun anlatmış olduğu dersi anlamaya çalışsak bile bunu elde edemeyiz çünkü dikkatimiz dağılarak biraz öğretmenden biraz da diğer öğretmenden ders dinler böylece kafamız iyice karışmış olur.

Bir dersi anlamaya çalışırken tamamen odaklanmak gerekir ki iki öğretmenin aynı anda ders anlatması hatta aynı ders anlatması bile anlamamızı engelleyecektir.


Soru : Yaratmak denilince ne anlıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Yaratmak denilince ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yaratmak denilince benim anladığım şey konunun içeriğine göre değişmektedir.

Eğer yaratmak kelimesi Allahu Teala hakkında kullanılacaksa o şeyin “olmayan bir şeyi olur hale getirmek, yoktan var etmek “olduğunu anlıyorum.

Eğer yaratmak kelimesi bir insan için kullanılıyorsa , “olan bir şeyi farklı hale getirmek, yeryüzünde olan eşyalardan daha önce olmayan bir şeyi meydana getirmek, icat etmek “olduğunu anlıyorum.


5. Sınıf Din Kültürü Meb Yayınları Kitabı Sayfa 16 Cevapları


DÜŞÜNELİM


Ektiğiniz tohumu düşündünüz mü?
Onu siz mi bitiriyorsunuz yoksa biz miyiz bitiren?
Dileseydik onu kuru bir çöpe çevirirdik de şaşırır kalırdınız.
İçtiğiniz suyu düşündünüz mü?
Onu buluttan siz mi indirdiniz yoksa biz miyiz indiren?
Dileseydik onu tuzlu yapardık. Şükretmeniz gerekmez mi?
Tutuşturmakta olduğunuz ateşi düşündünüz mü?
Onun ağacını siz mi yarattınız yoksa yaratan biz miyiz?
(Vâkıa suresi, 63-72. ayetler.)


Soru : Yukarıdaki ayetlerde Yüce Allah’ın bize yönelttiği sorulara nasıl cevaplar verebiliriz? Düşününüz.


Cevap :

Yukarıdaki ayetlerde yüce Allah’ın bize yönelttiği sorulara tabii ki ya rabbi tohumu sen bitiriyor, suyu buluttan sen indiriyorsun.

Sana her daim şükretmemiz gerekir, şüphesiz ki tutuşturmakta olduğumuz ateşin odununu da sen meydana getiriyorsun . Şüphesiz ki sen her şeye Kadirsin” şeklinde cevap verebiliriz.



 

Our Score

Yaratmak denilince ne anlıyorsunuz?

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Yaratmak denilince ne anlıyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yaratmak denilince ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yaratmak denildiği zaman bu Allah için kullanıldığında “bir şey yoktan meydana getirmek “, bir insan için kullanıldığı zaman ise “icat etmek, meydana getirmek “olarak anlıyorum.


“Yaratmak denilince ne anlıyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Yaratmak denilince benim anladığım şey konunun içeriğine göre değişmektedir.

Eğer yaratmak kelimesi Allahu Teala hakkında kullanılacaksa o şeyin “olmayan bir şeyi olur hale getirmek, yoktan var etmek “olduğunu anlıyorum.

Eğer yaratmak kelimesi bir insan için kullanılıyorsa , “olan bir şeyi farklı hale getirmek, yeryüzünde olan eşyalardan daha önce olmayan bir şeyi meydana getirmek, icat etmek “olduğunu anlıyorum.



 

Our Score

Sınıfınızda birden fazla öğretmen aynı anda farklı dersler anlatsa nasıl olurdu?

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sınıfınızda birden fazla öğretmen aynı anda farklı dersler anlatsa nasıl olurdu? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sınıfınızda birden fazla öğretmen aynı anda farklı dersler anlatsa nasıl olurdu?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sınıfımızda birden fazla öğretmen aynı anda farklı dersler anlatacak olsan iki öğretmenin de ne söylediğini anlayamazdık.

Çünkü dikkatimiz bazen diğer öğretmeni bazen de devlet beni gittiği için ilk sırada odaklanamaz ikisinden de verim alamazdık.


“Sınıfınızda birden fazla öğretmen aynı anda farklı dersler anlatsa nasıl olurdu?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Sınıfımızda aynı anda iki öğretmenin ders anlatması bizler için hiç verimli olmaz.

Dikkatimizi bir öğretmene verip onun anlatmış olduğu dersi anlamaya çalışsak bile bunu elde edemeyiz çünkü dikkatimiz dağılarak biraz öğretmenden biraz da diğer öğretmenden ders dinler böylece kafamız iyice karışmış olur.

Bir dersi anlamaya çalışırken tamamen odaklanmak gerekir ki iki öğretmenin aynı anda ders anlatması hatta aynı ders anlatması bile anlamamızı engelleyecektir.



 

Our Score
error: Content is protected !!