6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119-120 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 119, 120 Cevapları”, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları” başlıklı bölümde yer alan etkinliklerin çözümlerini içerir. Bu sayfalarda, öğrencilerin Hz. Muhammed’in (sav) hayatı, Mekke ve Medine dönemleri, hicret, surelerin mesajları gibi konular üzerindeki bilgilerini pekiştirmek için sorular ve değerlendirme etkinlikleri yer alır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119-120 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru yanıtları öğrenmelerine ve konuları tekrar ederek kavrayışlarını güçlendirmelerine yardımcı olur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119-120 SDR İpekyolu Yayıncılık”, değerlendirme sorularına verilen örnek cevaplarla öğrencilere rehberlik etmeyi hedefler.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 119-120


1. Hz. Muhammed’e (sav) vahyedilen ilk ayetler hangi surede yer alır ve bu ayetlerde nelerden söz edilir? Bilgi veriniz.


Cevap : İlk ayetler, Kur’an-ı Kerim’in Alak suresinin ilk 5 ayetinde yer alır. Bu ayetlerde insanın “kan pıhtısından” yaratıldığı, kalemle yazmayı öğrenmenin ve bilginin önemi vurgulanır. Allah’ın insana bilmediğini öğrettiği ifade edilir ve okumaya teşvik edilir.


2. İlk Müslümanlar kimlerdir? Söyleyiniz.


Cevap : İlk Müslümanlar, Hz. Muhammed’in (sav) en yakın çevresinden olan kişilerdir. İlk iman eden kişi, Hz. Hatice’dir. Daha sonra Hz. Ali, Hz. Zeyd bin Harise ve Hz. Ebubekir İslam’a girerek Müslüman olmuşlardır.


3. Hz. Muhammed (sav) insanları İslam’a davet ederken niçin önce yakın çevresinden başlamıştır? Açıklayınız.


Cevap : Yakın çevresindeki insanlar ona güveniyor ve doğruluğunu biliyordu. İslam’ı ilk olarak güvendiği bu insanlara anlatmak, davet sürecinin sağlam temeller üzerine kurulmasını sağladı. Ayrıca, yakın çevresinin desteği, İslam’ın yayılmasında etkili olmuştur.


4. Müslümanlar niçin Habeşistan’a hicret etmek zorunda kalmıştır? Söyleyiniz.


Cevap : Mekke’deki müşriklerin Müslümanlara yaptığı zulüm ve baskılar dayanılmaz bir hâl almıştı. Habeşistan hükümdarı Necaşi’nin adaletli bir lider olduğu biliniyordu. Bu yüzden Müslümanlar, dinlerini özgürce yaşayabilmek için Habeşistan’a hicret etmişlerdir.


5. Mescid-i Nebi’nin toplumsal işlevi nedir? Anlatınız.


Cevap : Medine’de inşa edilen Mescid-i Nebi, sadece bir ibadethane değil, aynı zamanda bir eğitim ve toplumsal faaliyet merkeziydi. Müslümanlar burada ibadet eder, Kur’an öğrenir, sosyal yardımlaşma ve dayanışma faaliyetlerini yürütür ve devlet işleri hakkında kararlar alırlardı.


6. Bedir ve Uhud savaşlarının nedenleri nelerdir? Açıklayınız.


Cevap : Bedir Savaşı, Mekkelilerin Müslümanlara saldırı hazırlığı yapması ve Müslümanların Medine’yi koruma amacıyla yapılmıştır. Uhud Savaşı ise Mekkelilerin Bedir Savaşı’nın intikamını almak istemesi nedeniyle gerçekleşmiştir. Bu savaşlar, Müslümanların varlıklarını koruma mücadeleleridir.


7. İslam’a davet mektupları niçin gönderilmiştir? Bu mektupların içeriği hakkında bilgi veriniz.


Cevap : İslam’a davet mektupları, Hz. Muhammed’in (sav) İslam’ı tüm insanlığa tebliğ etme görevini yerine getirme amacıyla gönderilmiştir. Mektuplarda Allah’ın varlığı ve birliğine iman etmeleri, Hz. Muhammed’i peygamber olarak kabul etmeleri çağrısı yer alır. Ayrıca İslam’ın barış ve adalet dini olduğu vurgulanmıştır.


8. Veda Haccı ve Veda Hutbesi hakkında kısaca bilgi veriniz. 


Cevap : Veda Haccı, Hz. Muhammed’in (sav) vefatından önce katıldığı son hacdır. Bu hac sırasında irad ettiği Veda Hutbesi, insan hakları, kadın hakları, adalet, eşitlik ve kardeşlik gibi evrensel mesajlar içermektedir. Müslümanlara Kur’an ve sünnete bağlı kalmaları gerektiğini hatırlatmıştır.


9. Hz. Muhammed’in (sav) vefatı, Müslümanları nasıl etkilemiştir? Anlatınız.


Cevap : Hz. Muhammed’in (sav) vefatı, Müslümanlar arasında büyük bir üzüntüye neden olmuştur. Onun liderliğini kaybeden Müslümanlar, kısa bir süre şok yaşamışlardır. Ancak Hz. Ebubekir’in rehberliğiyle toparlanarak İslam’ı yaymaya ve korumaya devam etmişlerdir.


10. Nasr suresini okuyunuz ve anlamını söyleyiniz.


Cevap : Nasr suresi, zaferin Allah’tan olduğu ve bir başarı kazanıldığında Allah’a şükredip O’ndan af dilenmesi gerektiğini öğretir. Ayrıca, Hz. Muhammed’in (sav) görevini başarıyla tamamladığı ve vefatının yaklaştığına dair işaretler de içerir.


11. Hz. Muhammed’e (sav) ilk vahiy hangi yılda, hangi şehirde gelmiştir?


A) 610-Medine B) 610-Mekke C) 622-Mekke D) 610-Taif

Cevap B Şıkkı


12. Hz. Muhammed’e (sav) indirilen ilk ayetlerde aşağıdakilerden hangisi yer almaz?


A) İnsanın iradesi ve özgürlüğü B) İnsanın yaratılışı C) Allah’ın (cc) kerem sahibi oluşu D) Allah’ın (cc) insana bilmediklerini öğrettiği

Cevap : A Şıkkı


13. Hicret sırasında Hz. Muhammed’e (sav) aşağıdakilerden hangisi arkadaşlık etmiştir?


A) Hz. Zeyd (ra) B) Hz. Ömer (ra) C) Hz. Osman (ra) D) Hz. Ebu Bekir (ra)

Cevap : D Şıkkı


14. Aşağıdakilerden hangisi Hicret’in sonuçlarından biri değildir?


A) Müslümanlar bir yıl içerisinde Mekke’yi ele geçirdiler.
B) Müslümanlar Mekkelilerin baskısından kurtuldular.
C) İslamiyet Arap Yarımadası’nda hızlı bir şekilde yayıldı.
D) Müslümanlar dinlerini özgürce yaşama imkânı buldular.

Cevap : A Şıkkı


15. Müslümanların Hicret’ten sonra Mekkeli müşriklerle yaptığı ilk savaş hangisidir?


A) Uhud Savaşı B) Hendek Savaşı C) Bedir Savaşı D) Mekke’nin Fethi

Cevap : C Şıkkı


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


16. Aşağıdakilerden hangisi Mekke fethedildiğinde, Hz. Muhammed’in (sav) Mekke halkına karşı tavrını ifade eden bir kavram olamaz?


A) Merhamet B) Yargılama C) Affetme D) Sevgi ve anlayış

Cevap : B Şıkkı


17. 622 yılında Mekke’den Medine’ye hicret eden Müslümanlara ……………………….. denir. Onlara yardım eden Medinelilere ise …………………….. denir.

Yukarıdaki bilgide eksik bırakılan yerler hangi kavramlarla doğru bir şekilde tamamlanır?


A) Ensar-mümin B) Muhacir-ensar C) Muhacir-Müslüman D) Sahabi-muhacir

Cevap : B Şıkkı


18. 628 yılında Mekkeli müşriklerle Müslümanlar arasında imzalanan antlaşma hangisidir?


A) Medine Sözleşmesi B) Hudeybiye Antlaşması C) Taif Antlaşması D) Akabe Biatı

Cevap : B Şıkkı


19. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, kutucuklarda verilen kelime veya kelime gruplarıyla doğru bir şekilde tamamlayınız. 


Cevap :

a. Hz. Muhammed’e (sav) 610 yılında, Hira Mağarası’nda ilk vahiy gelmiştir.
b. Hz. Muhammed’e (sav) ilk vahyi Cebrail (as) getirmiştir.
c. Hz. Muhammed’in (sav) peygamberliğini kabul edip ona iman eden ilk kişi Hz. Hatice’dir (ra).
ç. 632 yılında, Hz. Muhammed (sav) tarafından Arafat’ta yapılan konuşmaya Veda Hutbesi denir.
d. Müslümanlar, Hendek Savaşı’nda Medine’de kalıp şehri savunmuşlardır.
e. Hz. Muhammed (sav), Hicret’ten sonra çeşitli ülke hükümdarlarına İslam’a davet mektupları göndermiştir.
f. Nasr suresi toplam üç ayettir.
g. Nasr kelimesi yardım anlamına gelir.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi ve Anlamı  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi ve Anlamı  Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları” başlığı altında, Nasr Suresi’nin açıklaması, anlamı ve bu sureyle ilgili etkinlik cevapları yer almaktadır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi ve Anlamı” etkinlikleri, surede verilen mesajları anlamaya yöneliktir.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, suredeki ifadeleri detaylandırarak öğrencilerin bu surenin İslam’daki yerine dair derin bir anlayış geliştirmelerine yardımcı olur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118 SDR İpekyolu Yayıncılık”, sureyi farklı yönlerden ele alarak öğrencilerin dini bilgilerini pekiştirmeyi amaçlar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Soru : Nasr suresinden ne gibi ilke ve mesajlar çıkarılabilir? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Nasr suresinden ne gibi ilke ve mesajlar şunlardır ;

  1. Zaferin ve başarının Allah’tan olduğu: Müslümanların kazandıkları zaferler, Allah’ın yardımı ve lütfu ile gerçekleşmiştir. İnsan, zaferde kibirlenmemeli, şükretmelidir.
  2. Şükretme ve tevbe etme: Allah’a şükretmek ve O’na yönelmek bir kulun en önemli görevlerindendir. Zaferden sonra tevbe ve istiğfar etmek öğütlenmiştir.
  3. İslam’ın yayılışı ve tamamlanışı: Sure, İslam’ın başarıyla yayıldığını ve Allah’ın dininin tamamlandığını müjdeler.
  4. Tevazu ve alçakgönüllülük: Kazanılan başarıların ardından Allah’a hamd edilmesi, müminlerin alçakgönüllü bir tavır sergilemeleri gerektiğini gösterir.
  5. Hakkı teslim etme: İnsanlar, zafer ve başarılar karşısında kibirlenmek yerine Allah’ın büyüklüğünü teslim etmelidir.
  6. Tebliğ görevinin tamamlanması: Sure, Hz. Peygamber’in (sav) tebliğ görevini başarıyla yerine getirdiğini işaret eder. Bu, Müslümanlar için sorumluluk alma ve İslam’ın öğretilerini yaşatma anlamı taşır.


 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110-111-112-113-114-115-116-117 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 Cevapları” sayfalarında, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi” başlığı altında, Hz. Muhammed’in (sav) Medine’ye hicretinden sonra burada gerçekleştirdiği davet ve Medine dönemi ile ilgili etkinliklerin cevapları yer almaktadır. Bu konulara dair


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110-111-112-113-114-115-116-117 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kitabı öğrencilere rehberlik eder ve etkinlikleri doğru şekilde yapmalarını sağlar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110-111-112-113-114-115-116-117 SDR İpekyolu Yayıncılık” sayfaları, öğrencilere Medine dönemi hakkında kapsamlı bilgiler sunar ve İslam tarihindeki bu dönemin önemini açıklar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110-111-112-113-114-115-116-117


Soru : Medine’ye hicretten sonra İslam dininin yayılışı nasıl olmuştur? Bu konuda neler biliyorsunuz?


Cevap : Medine’ye hicretten sonra İslam dini hızla yayılmaya başlamıştır. Bu dönemde, Hz. Muhammed (sav), İslam’ı yaymak için birçok strateji izlemiştir. İlk olarak, Medine’deki farklı kabilelerle barış anlaşmaları yaparak sosyal ve politik bir birlik sağlamıştır. Ayrıca, İslam’ın temel esaslarını anlatan birçok vaaz ve konuşma yapmış, insanları doğru yola davet etmiştir. Medine’de yapılan savaşlar (Bedir, Uhud ve Hendek gibi) da İslam’ın gücünü pekiştirmiştir. Hicret, Medine’de İslam Devleti’nin temellerini atmış ve İslam, burada güçlü bir siyasi yapı kurarak Arap Yarımadası’nda hızla yayılmaya başlamıştır. İslam’ın yayılması, sonrasında çevre bölgelere de ulaşmış ve birçok kabile Müslüman olmuştur.


Soru : Medine ve Mescid-i Nebi hakkında neler biliyorsunuz? Sizce Hz. Muhammed (sav), Medine’de bir mescit yaptırmaya neden ihtiyaç duymuş olabilir?


Cevap :

Medine, Hz. Muhammed (sav) ve ilk Müslümanların hicret ettiği, İslam’ın gelişiminde önemli bir yer olan şehirlerdendir. Medine, o dönemde Yethrib olarak biliniyordu ve burada Müslümanlar ile Medineli Araplar arasında barış anlaşmaları yapılmış, İslam Devleti’nin temelleri atılmıştır. Medine, Hz. Muhammed (sav) için hem dini hem de siyasi bir merkez haline gelmiştir.

Mescid-i Nebi ise Hz. Muhammed (sav) tarafından Medine’de inşa ettirilmiş ilk camidir. Bu mescid, sadece ibadet yeri değil, aynı zamanda toplumsal, siyasi ve eğitimsel bir merkez olarak kullanılmıştır. Hz. Muhammed (sav), burada öğretilerini yaymış, Müslümanlarla toplantılar yapmış, devlet işlerini yönetmiştir.

Hz. Muhammed (sav), Medine’de bir mescit yaptırmaya ihtiyaç duymasının birkaç nedeni olabilir:

  • İbadet ve toplumsal birlikteliği sağlamak: Müslümanların toplanıp namaz kılacakları, birlik içinde olacakları bir yer gerekiyordu. Mescid-i Nebi, bu ihtiyaçları karşılamıştır.
  • Eğitim ve dini öğretim: Mescid, aynı zamanda dini eğitim verilen bir yer olmuştur. İslam’ın esasları burada öğretilmiş, hadisler ve ayetler burada paylaşılmıştır.
  • Sosyal merkez oluşturmak: Mescid-i Nebi, Müslümanların bir araya gelip fikir alışverişinde bulunabileceği, devletin yönetildiği, halkla doğrudan iletişim kurulan bir yer olmuştur.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


“…De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunları hakkıyla
düşünür.” Zümer suresi, 9. ayet.

“…Kulları içinde ancak âlimler Allah’tan (gereğince) korkar! Şüphesiz Allah, daima üstündür, çok bağışlayandır.” Fatır suresi, 28. ayet.

“Allah, hakkında hayır dilediği kimseye din hususunda büyük bir anlayış verir.” Buhari, İlim, 4; Müslim, İmare, 175; Tirmizi, İlim, 4.

Soru : Yukarıdaki ayetlerin ve hadisin vermek istediği mesaj nedir? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Yukarıdaki ayetler ve hadis, bilginin ve ilmin önemine dair güçlü mesajlar vermektedir. İlk ayet, bilgili ve bilgisiz kişilerin aynı seviyede olamayacağını vurgular ve akıl sahiplerinin doğruyu anlayabilmesi için ilme dayalı düşünme yeteneğine sahip olmaları gerektiğini ifade eder. İkinci ayet, ancak gerçek alimlerin Allah’a saygı ve korku gösterdiğini, yani bilgiyle birlikte takvayı da içselleştiren kişilerin Allah’tan korktuklarını anlatır. Sonraki hadis, Allah’ın hayır dilediği kişiye dinin derinliğini ve anlayışını verme iradesini gösterir, bu da ilmin insanın hayatına kattığı değeri ve anlamı ifade eder.

Bu mesajlar, ilmin sadece dünyevi bir kazanım değil, aynı zamanda Allah’a yakınlaşmada ve hayatı doğru yönlendirmede bir araç olduğunu anlatır. İslam’a göre, bilim ve eğitim, insanın manevi gelişimiyle de bağlantılıdır. Eğitim, insanın doğruyu bulmasına, Allah’a karşı sorumluluklarını daha iyi yerine getirmesine ve toplumuna faydalı bir birey olmasına yardımcı olur.


Soru : Bu ayetlerden ve hadisten, İslam’ın ilme ve eğitim-öğretime verdiği önem konusunda ne gibi sonuçlar çıkarılabilir? Tartışınız.


Cevap :

İslam, ilmi ve eğitimi çok yüksek bir değer olarak kabul eder. Bu ayetlerden ve hadisten çıkarılabilecek bazı sonuçlar şunlardır:

  • İlim, ibadetin bir parçasıdır: İslam, sadece dini vecibelerin yerine getirilmesini değil, aynı zamanda insanın doğru düşünmesi, çevresini anlaması ve bilgi edinmesi gerektiğini öğretir. İlim, bir Müslümanın hem dünyasında hem de ahiretinde başarılı olabilmesi için bir araçtır.
  • Bilgi sahibi olmak, Allah’a yakınlaşmaya katkı sağlar: İlme sahip olmak, kişinin Allah’a olan bağlılığını artırır. Bilgili insanlar, Allah’ı daha iyi tanıyabilir ve O’na karşı sorumluluklarını daha bilinçli bir şekilde yerine getirebilir.
  • Toplumun gelişimi için eğitim gereklidir: İslam, bireylerin hem manevi hem de dünyevi açıdan gelişebilmesi için eğitim ve öğretime önem verir. Toplumda adaletin, huzurun ve ilerlemenin sağlanabilmesi için bilgiye dayalı bir toplum yapısı oluşturulmalıdır.
  • Her alanda ilme değer verilmelidir: İslam, sadece dini ilimlere değil, aynı zamanda fen bilimleri, sosyal bilimler gibi diğer alanlardaki bilgilere de değer verir. Bilgi insanın hayatını kolaylaştıran, Allah’ın yaratışındaki mucizeleri anlamasına yardımcı olan bir kaynaktır.

Sonuç olarak, İslam, insanlara bilgi arayışında olmayı, ilmi yaşamlarının her alanına entegre etmeyi ve bu sayede hem dünyada hem de ahirette başarılı olmayı öğütler.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


Soru : Uhud Savaşı niçin başarısızlıkla sonuçlanmış olabilir? Sizce bu savaşta Müslümanların hataları nelerdir? Sınıfınızda tartışınız.


Cevap : Uhud Savaşı, bazı stratejik hatalar ve disiplinsizlik nedeniyle başarısızlıkla sonuçlanmıştır. Müslümanların savaşta yaptığı hatalar şunlar olabilir:

  1. Okçuların yerinden ayrılması: Hz. Peygamber (sav), okçuları Uhud Dağı’na yerleştirerek, dağın zirvesinden düşman askerlerine karşı koruma sağlamalarını istemişti. Ancak, Müslüman okçular, ganimet almak amacıyla yerlerinden ayrıldılar. Bu durum, düşmanın dağdan sarkıp Müslümanların arkasına geçmesine ve saldırı başlatmasına yol açtı.
  2. Aşırı güven: Savaşın başlangıcında Müslümanlar, düşman ordusunun daha küçük olduğunu ve zafer kazanacaklarını düşündüler. Bu aşırı güven, dikkatlerini zayıflattı ve hatalar yapmalarına neden oldu.
  3. İçki yasağı ve disiplinsizlik: Bazı Müslümanlar, savaşın gidişatını değiştirebilecek kadar disiplinli değildiler. İslam’ın ilk yasaklarından biri olan içki yasağı ve diğer disiplinsizlikler savaşın seyrini olumsuz etkiledi.

Sonuç olarak, Uhud Savaşı’ndaki başarısızlığın sebepleri genellikle strateji hataları, disiplinsizlik ve gevşekliktir. Bu olay, Müslümanlara önemli dersler verdi ve İslam tarihinde büyük bir dönüm noktası oldu.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


Hz. Peygamber’in (sav) Fars (İran) Hükümdarı Kisra’ya gönderdiği İslam’a davet mektubu şöyledir:

“Bismillâhirrahmânirrahîm!

Allah’ın Resûlü Muhammed’den, Farsların Büyüğü Kisra’ya!

Doğru yolda gidenlere, Allah’a ve peygamberine iman edenlere, Allah’tan başka ilah olmadığına,

O’nun hiçbir ortağı bulunmadığına ve Muhammed’in O’nun kulu ve resulü olduğuna şehadet edenlere selam olsun!

Ben, seni İslam’a davet ediyorum.

Çünkü ben, bütün insanlara (ileride başlarına gelecek olan tehlikeleri haber vermek için) peygamber olarak gönderildim.

Müslüman ol ki selamete eresin! Eğer davetimden yüz çevirirsen Mecusi kavminin günahı senin boynuna olsun!”

İbni Kesir, Hz. Peygamber’in Hayatı, s. 513.

Soru : Yukarıdaki mektuptan ne gibi ilkeler ve sonuçlar çıkarılabilir? Belirleyip listeleyiniz.


Cevap :

  • İslam’a davet: Hz. Peygamber, Kisra’ya İslam’ı kabul etmeye davet ediyor. Bu, İslam’ın evrensel bir mesaj olduğunu ve sadece Araplara değil, tüm insanlara hitap ettiğini gösterir.
  • Allah’ın birliği ve peygamberliğin doğruluğu: İslam, Allah’ın tek olduğuna ve Muhammed’in (sav) Allah’ın elçisi olduğuna inanmayı şart koşar. Bu mesaj, tüm insanları doğru inançlara davet eder.
  • İslam’a uyum: İslam’a uyanlar selamete erecek, buna karşı çıkanların sorumluluğu ise kendilerine aittir. Buradan, özgür irade ve bireysel sorumluluğun önemi çıkarılabilir.
  • Dinler arası hoşgörü: Peygamber, Kisra’yı Mecusilikten dönmeye ve İslam’ı kabul etmeye çağırıyor. Bu, diğer inançlara saygı duymanın ve insanların inançlarını değiştirmeleri için onları doğru yolda uyarmanın önemini vurgular.
  • Allah’ın kudreti: Peygamberin mesajı, Allah’a ve peygamberliğe olan inanç ve güveni pekiştirir. İslam, sadece bir inanç değil, bir yaşam biçimidir.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Soru : Veda Hutbesi’ni dikkatle okuyunuz. Bu hutbeden ne gibi evrensel ilkeler çıkarılabilir? Bunları belirleyerek maddeler hâlinde yazınız.


Cevap :

  • Evrensel eşitlik: İnsanlar arasında ırk, renk, dil ve soy farkı yoktur. Bütün insanlar eşittir ve eşit haklara sahiptir.
  • Adaletin önemi: Müslümanlar, birbirlerine karşı adaletli olmalı ve her bireyin hakkını gözetmelidir.
  • Kadınların hakları: Kadınlara karşı iyi davranılmalı, onların haklarına saygı gösterilmelidir.
  • İnsan haklarına saygı: Her insanın canı, malı ve onuru kutsaldır ve bunlara saygı gösterilmelidir.
  • İslam’ın son mesajı: Peygamberlik görevi sona ermiş ve İslam, tamamlanmış bir din olarak bütün insanlara sunulmuştur.
  • Hakkın teslim edilmesi: İnsanlar, birbirlerinin haklarını ihlal etmemeli ve adaletli bir şekilde birbirlerine karşı sorumlu olmalıdır.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


Soru : Siz Hz. Peygamber (sav) döneminde yaşayıp onun vefatına şahit olsaydınız neler hisseder, nasıl davranırdınız? Duygularınızı ifade eden bir yazı yazınız.


Cevap : Hz. Peygamber (sav) döneminde yaşamak, büyük bir onur ve mutluluk kaynağı olurdu. Onun yanında olmak, doğruyu ve güzelliği ondan öğrenmek, yaşamı daha anlamlı kılardı. Onun vefatına şahit olmak, derin bir üzüntü ve kayıp hissi yaratırdı. Çünkü o, insanlığa en güzel ahlakı ve rehberliği sunan bir liderdi. Peygamberin vefatından sonra bir boşluk ve yalnızlık hissi olabilir, ancak onun öğretileri, rehberliği ve İslam’a olan bağlılıkla bu boşluğu doldurmak gerekir. Onun vefatından sonra bu dert, insanlara daha fazla sorumluluk ve İslam’ı yayma azmi verir, çünkü bizler Peygamberin mirasını yaşatmak ve onun izinden gitmekle yükümlüyüz.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hicret Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hicret Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 102, 103, 104, 105 Cevapları” sayfalarında, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hicret Metni Etkinlik Cevapları” etkinlikleri, hicretin İslam tarihindeki önemini ele alır ve öğrencilerin bu olayın derin anlamını öğrenmelerini sağlar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kitabı, hicret ile ilgili soruları doğru cevaplamaları için öğrencilere rehberlik eder. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 SDR İpekyolu Yayıncılık” sayfalarındaki bilgiler, öğrencilerin dini bilgilerini geliştirirken, hicretin toplumsal ve kültürel etkilerini daha iyi anlamalarına katkı sağlar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105


Soru : Müslümanlar, Mekke’den Medine’ye neden hicret (göç) etmek zorunda kalmışlardır? Bu konuda neler biliyorsunuz?


Cevap :

Müslümanlar, Mekke’deki müşriklerin zulmünden ve baskılarından kaçmak zorunda kaldılar. İslam’a inananlara yönelik şiddet, eziyet ve dışlanma, onların yaşamlarını zorlaştırmıştı. Ayrıca, İslam’ı özgürce yaymak ve inançlarını yaşamak için Medine’ye göç etmek, Müslümanlar için bir zorunluluk halini almıştı. Hz. Peygamber’in (sav) davetiyle Medine’ye yapılan bu göç, aynı zamanda İslam devletinin temellerinin atılmasına ve İslam toplumunun güçlenmesine de zemin hazırlamıştır.

Maddeler Halinde Müslümanları hicret etmeye yönelten sebepler:

  1. Mekke’deki baskılar ve zulüm – Müslümanlar Mekke’de müşriklerin zulmüne maruz kalıyordu.
  2. İslam’ın yayılmasının engellenmesi – Müşrikler, İslam’ın yayılmasını engellemeye çalışıyordu.
  3. Özgürce ibadet yapma isteği – Mekke’deki ortamda Müslümanlar özgürce ibadetlerini yerine getiremiyordu.
  4. Yeni bir toplum kurma arzusu – İslam’ı yaymak ve toplumsal düzen kurmak amacıyla Medine’ye göç ettiler.
  5. Huzur ve güven arayışı – Mekke’deki zorbalık ve güvensizlik ortamından kaçmak için Medine’ye yöneldiler.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


Soru : Müslümanları hicret etmeye yönelten sebepler nelerdir? Maddeler hâlinde yazınız.


Cevap :

Madde Madde Müslümanları hicret etmeye yönelten sebepler:

  1. Mekke’deki zulüm ve işkenceler – Müslümanlar, Mekke’de müşrikler tarafından şiddetli zulme uğruyorlardı.
  2. İslam’a olan düşmanlık – Müşrikler, İslam’ın yayılmasını engellemek için Müslümanlara baskı yapıyordu.
  3. İslam’ı özgürce yaşama isteği – Mekke’de Müslümanlar, inançlarını özgürce yaşayabilmekte zorluk çekiyorlardı.
  4. Huzur ve güven arayışı – Mekke’deki güvensiz ortamdan kaçmak, barış ve güven içinde yaşamak amacıyla Medine’ye göç ettiler.
  5. Medine’nin daveti – Medine halkı, Hz. Peygamber’i ve Müslümanları kabul etmeye hazır olduklarını bildirdi.
  6. İslam’ın daha geniş alanlarda yayılması – Medine, İslam’ın yayılması için daha uygun bir ortam sunuyordu.
  7. Yeni bir toplum kurma arzusu – Medine’de, İslam’ın toplumsal düzeninin kurulmasına zemin hazırlamak amacıyla göç ettiler.
  8. Baskılara karşı direnişin zorlaşması – Mekke’de İslam’a olan tepkiler arttıkça, inançlarını yaşamak ve yaymak daha da zorlaştı.

AY DOĞDU ÜZERIMIZE

Ay doğdu üzerimize,
Veda Tepesi’nden.
Şükür gerekti bize,
Allah’a davetinden.
Sen Güneş’sin, sen Ay’sın,
Sen nur üstüne nursun.
Sen Süreyya yıldızısın,
Ey Sevgili, ey Resul.
Ey bize gönderilen elçi,
Yüce bir davetle geldin.
Sen bu şehre şeref verdin,
Ey Sevgili, ey Resul.

Soru : Yukarıdaki şiir, Medineli Müslümanların Hz. Peygamber’e (sav) yönelik duyguları hakkında ne gibi mesajlar içermektedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Yukarıdaki şiir, Medineli Müslümanların Hz. Peygamber’e (sav) duyduğu derin sevgi ve saygıyı yansıtmaktadır. Şiir, Hz. Peygamber’in (sav) ilahi bir nur olduğunu, Medine’ye gelişinin şerefli bir olay olduğunu ve Allah’ın ona gönderdiği davetle insanları aydınlattığını vurgulamaktadır. Ayrıca, Medineli Müslümanların onun gelişine olan minnettarlığını ve coşkularını ifade etmektedir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


Hicret’ten sonra

  • İslam’ın yayılması hızlandı.
  • Müslümanlar inançlarını serbestçe ifade etme imkânı buldular.
  • Müslümanlar ibadetlerini özgürce yapma imkânına kavuştular.
  • Mekke Dönemi sona erdi.
  • Müslümanlar huzur ve güven içinde yaşamaya başladılar.
  • Medine Dönemi başladı.
  • Müslümanlar kendilerine yapılan baskı ve işkencelerden kurtuldular.

Soru : Sizce yukarıdaki şemaya Hicret’in sonuçlarıyla ilgili başka neler eklenebilirdi? Önerilerinizi yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Hicret’in sonuçlarıyla ilgili olarak şu eklemeler yapılabilir:

  • Medine’de İslam Devleti’nin Temelleri Atıldı: Müslümanlar, Medine’de güçlü bir toplum oluşturarak İslam Devleti’nin temellerini attılar.
  • Toplumsal Barış Sağlandı: Medine’de, Medineli Müslümanlar ve diğer toplumlar arasında barış anlaşmaları yapıldı, bu da toplumsal huzurun sağlanmasına katkı sağladı.
  • İslam Hukukunun Uygulanması Başladı: Hicret sonrasında İslam hukuku (şeriat) uygulamaya konuldu, bu da Müslümanların günlük hayatını düzenlemeye yardımcı oldu.
  • İslam’ın Yayılması Hızlandı: Hicret, İslam’ın farklı bölgelere yayılmasını kolaylaştırdı ve diğer kabilelerle ilişkiler kurma fırsatı sundu.
  • Yeni İttifaklar ve Dostluklar Kuruldu: Hicret sonrası, Medine’deki kabileler ve Müslümanlar arasında güçlü ittifaklar kuruldu, bu da İslam’ın güçlenmesine yardımcı oldu.


 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99-100-101 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Mekke Dönemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Mekke Dönemi Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 Cevapları” sayfalarında, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Mekke Dönemi Metni Etkinlik Cevapları” etkinlikleri, öğrencilerin Hazreti Muhammed’in (sav) davetini anlamaları için rehberlik eder.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99-100-101 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları” metni, bu etkinliklerin çözümleriyle öğrencilere doğru bilgi aktarımı sağlar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99-100-101 SDR İpekyolu Yayıncılık” kitap bölümü, Mekke dönemiyle ilgili önemli bilgileri derinlemesine sunar ve öğrencilerin konuyu kavramalarını destekler.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99-100-101


Soru : Mekke Dönemi ve Medine Dönemi ifadeleri sizlere neler çağrıştırmaktadır? Bu dönemler hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Mekke Dönemi ve Medine Dönemi, Hz. Muhammed (sav) ve Müslümanların hayatında çok önemli iki dönemi ifade eder.

Mekke Dönemi: Hz. Muhammed (sav) peygamberliğini ilan etmeye başladığı ve İslam’ın ilk yıllarının geçtiği dönemdir. Bu dönemde, İslam’a davet için mücadele edilmiştir. Müslümanlar Mekke’de çok zorluk çekmiş, zulme uğramışlardır. Mekke Dönemi’nde İslam’ın temelleri atılmış ve Kur’an-ı Kerim’in ilk ayetleri nazil olmuştur. Peygamberimiz ve ilk Müslümanlar, Mekke’deki müşriklerin zulmünden kaçmış ve Medine’ye hicret etmiştir.

Medine Dönemi: Hz. Muhammed (sav) ve Müslümanlar, Medine’ye hicret ettikten sonra burada daha güçlü bir toplum kurmuşlardır. İslam devleti burada şekillenmeye başlamış, Hz. Muhammed (sav) hem dini hem de siyasi lider olarak Medine’de hüküm sürmüştür. Bu dönemde İslamiyet daha çok yayılmış ve birçok zafer kazanılmıştır. Medine Dönemi, İslam’ın yayılmasında önemli bir yer tutar.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


Soru : Hz. Muhammed’e (sav) gelen ilk ayetlerde neler emredilmekte, ne gibi bilgiler yer almaktadır? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap :

Hz. Muhammed’e (sav) gelen ilk ayetler Alak Suresi’nin ilk 5 ayetleridir. Bu ayetlerde, Allah’ın bilgiyi ve öğrenmeyi öğütlemesi, insanın yaratılışı ve kalemin gücü vurgulanmaktadır.

Ayetlerin mesajı şunlardır:

  • Okumak ve öğrenmek: İslam’da öğrenmeye ve bilgiyi paylaşmaya büyük önem verilir. İlk vahiyde “oku” emri verilerek insanlara bilgi edinme ve öğrenme gerekliliği hatırlatılır.
  • Allah’ın gücü: Ayetlerde insanın yaratılışı ve Allah’ın kudreti anlatılmaktadır. İnsan, Allah’ın yarattığı en değerli varlık olup, bilgiyi Allah’tan alır.
  • Kalemin rolü: Kalem, insanlara bilgi ve hikmet kazandıran bir araçtır. Allah, kalemi ve bilgiyi insanlara öğreterek onların hayatta ilerlemelerini sağlar.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


HIRA MAĞARASI

Mekke yakınlarında bir dağ vardı: Hira!
Hira Dağı’nda ise mukaddes bir mağara.
Nuru yüce Muhammed orada derin derin,
Sırrını düşünürdü yerlerin ve göklerin.
Bir gün birden bir ışık belirdi mağarada.
Bu gelen bir melekti, perde yoktu arada.
Ben Cebrail’im dedi, Allah gönderdi beni,
Son Peygamber olarak görevlendirdi seni.

Gökhan EVLİYAOĞLU
Çocuk ve Dua, s. 23.
(Kısaltılmıştır.)

Soru : Yukarıdaki şiirden, ilk vahiy ve Hz. Muhammed (sav) hakkında ne gibi sonuçlar çıkarılabilir? Düşüncelerinizi maddeler hâlinde yazınız.


Cevap :

Şiir, Hz. Muhammed (sav) ve ilk vahiy hakkında bazı önemli sonuçlar çıkarılabilir:

  • İlk vahiy, Hira Mağarası’nda başladı: Vahiy, Hz. Muhammed’in (sav) Hira Mağarası’nda iken geldi. Bu, İslam’ın başladığı yeri simgeler.
  • İlk vahiy Cebrail (as) tarafından getirildi: Allah tarafından gönderilen Cebrail (as), Hz. Muhammed’e (sav) son peygamber olarak görev verdi.
  • Vahiy, ilk defa “Oku” emriyle başladı: İlk vahiyde, insanlara eğitim ve öğretimin önemini hatırlatan bir çağrı yapılmıştır.
  • Hz. Muhammed (sav), son peygamber olarak görevlendirildi: Hz. Muhammed (sav), Allah’ın son peygamberi olarak insanlığa mesaj iletmekle görevlendirilmiştir.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Soru : Aşağıdaki şemada boş bırakılan yerlere ilk Müslümanların isimlerini yazınız.


Cevap :

İlk Müslümanlar, Hz. Muhammed (sav) peygamberliğini ilan ettikten sonra İslam’a ilk inanan ve O’na destek veren kişilerdir. İşte ilk Müslümanların isimleri:

  1. Hz. Hatice (ra) – Peygamberimizin (sav) eşi ve ilk Müslüman.
  2. Hz. Ali (ra) – Peygamberimizin (sav) kuzeni ve ilk erkek Müslüman.
  3. Ebû Bekir (ra) – Peygamberimizin (sav) yakın arkadaşı ve ilk erkek Müslümanlardan biri.
  4. Hz. Zeynep (ra) – Peygamberimizin (sav) kızı.
  5. Hz. Osman (ra) – Peygamberimizin (sav) damadı ve ilk Müslümanlardan biri.
  6. Hz. Abdurrahman bin Avf (ra) – İlk Müslümanlardan ve çok önemli sahabelerden biri.
  7. Hz. Sa’d bin Ebi Vakkas (ra) – Peygamberimizin (sav) yakın arkadaşlarından biri.
  8. Hz. Talha bin Ubeydullah (ra) – İlk Müslümanlardan ve savaşlarda büyük kahramanlıklar gösteren sahabe.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


Hz. Peygamber (sav), Hz. Hatice’den (ra) her zaman övgüyle söz etmiştir. Onun hakkında konuşurken bir keresinde şöyle buyurmuştur:

“Allah, bana ondan daha hayırlısını vermedi. İnsanlar beni inkâr ederken o bana iman etti. İnsanlar beni yalanlarken o beni tasdik etti. İnsanlar beni her şeyden mahrum bırakırken o bana malıyla yardımda bulundu…”

Ahmed bin Hanbel, Müsned, C 4, s.117-118; İbni Kesir, Hz. Peygamber’in Hayatı, s. 232.

Soru : Yukarıdaki hadis, Hz. Hatice’nin (ra) kişiliği hakkında sizlere neler düşündürmektedir?


Cevap :

Maddeler Halinde Yukarıdaki hadis, Hz. Hatice (ra) hakkında şu düşünceleri uyandırabilir:

  • Sadakat ve güven: Hz. Hatice, Peygamberimize (sav) en zor zamanlarında, onu yalnız bırakmayıp destek olmuştur. O, hem peygamberimizin ilk müslümanı hem de ona en yakın destekçisiydi.
  • Sadık ve destekleyici bir eş: Hz. Hatice, Peygamberimizin (sav) en zor anlarında ona inanan, destek olan bir eştir. Onun sağlığında ve vefatından sonra da İslam’a verdiği katkılar çok büyüktür.
  • İnanç ve cesaret: Peygamberimizin (sav) risaletini kabul etmek, onun yanında olmak cesaret gerektiriyordu. Hz. Hatice, peygamberimize olan inancı ve desteğiyle büyük bir mümin örneği olmuştur.
  • Maddi ve manevi yardım: Hz. Hatice, sa


 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları”, 4. üniteye ait hazırlık çalışmalarının yer aldığı sayfada yer alır ve öğrencilere temel bilgiler kazandırır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin üniteye dair ön bilgi edinmelerine yardımcı olan etkinliklere odaklanır.



“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu etkinliklere yönelik ayrıntılı cevaplar sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93 SDR İpekyolu Yayıncılık”, öğrencilerin yeni üniteye hazırlıklı olmaları için önemli bir kaynaktır.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) peygamberliğine inanıp ilk Müslüman olan kişiler kimlerdir? Araştırınız.


Cevap :

Hz. Muhammed (sav) peygamberliğine inanıp ilk Müslüman olan kişiler şunlardır:

  • Hz. Hatice (ra): Peygamberimizin eşi, ilk Müslüman kadın ve ilk Müslüman olmuştur.
  • Hz. Ebu Bekir (ra): Peygamberimizin yakın arkadaşı ve ilk erkek Müslümandır.
  • Hz. Ali (ra): Peygamberimizin kuzeni ve ilk Müslüman gençtir.
  • Zeyd bin Harise (ra): Peygamberimizin evlatlık oğlu ve ilk özgür olan Müslümanlardan biridir.
  • Abu Zerr el-Gifari (ra): Peygamberimizin ilk Müslümanlardan biri olan sahabelerindendir.

Soru : Hz. Muhammed’e (sav) inen ilk ayetlerin hangileri olduğunu öğreniniz. Bu ayetlerin anlamlarını defterinize yazınız.


Cevap :

Hz. Muhammed’e (sav) inen ilk ayetler, Alak Suresi’nin ilk 5 ayetidir. Bu ayetler şöyle:

  • Alak Suresi, 1-5. Ayetler:
    • 1. Ayet: “Oku! Yaratan Rabbinin adıyla oku.”
    • 2. Ayet: “O, insanı bir kan pıhtısından yaratmıştır.”
    • 3. Ayet: “Oku! Rabbin çok cömerttir.”
    • 4. Ayet: “O, kalemle öğretendir.”
    • 5. Ayet: “İnsana bilmediğini öğretmiştir.”

Bu ayetler, insanlara Allah’ın adıyla okumayı, öğrenmeyi, bilgiye değer vermeyi ve eğitimi teşvik etmeyi amaçlamaktadır.


Soru : Tebliğ, hicret ve muhacir kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.


Cevap :

Tebliğ: Allah’ın mesajını, dinin esaslarını insanlara iletmek, duyurmak anlamına gelir. Hz. Muhammed (sav) peygamberlik görevine başladığında tebliğ etmeye başlamıştır.

Hicret: Hz. Muhammed (sav) ve Müslümanların, Mekkeli müşriklerin zulmünden kaçmak için Medine’ye göç etmeleridir. Hicret, İslam takviminin başlangıcını oluşturur.

Muhacir: Hicret eden, Mekke’den Medine’ye göç eden Müslümanlara denir.


Soru : Hz. Muhammed (sav) insanları İslam’a davet etmeye başlayınca Mekkeli putperestlerin tepkisi ne olmuştur? Araştırınız.


Cevap : Hz. Muhammed (sav) insanları İslam’a davet etmeye başlayınca, Mekkeli putperestlerin tepkisi olumsuz olmuştur. Başlangıçta alay etmişler, sonra Hz. Muhammed’e (sav) çeşitli işkenceler yapmaya başlamışlardır. Müslümanlara zulmetmiş, onlara ekonomik ve sosyal boykot uygulamışlardır. İslam’ın yayılmasını engellemeye çalışmışlardır. Ancak buna rağmen İslam dini, zamanla daha da güçlenmiş ve yayılarak genişlemiştir.


Soru : Veda Haccı ve Veda Hutbesi nedir? Araştırıp öğreniniz.


Cevap :

Veda Haccı: Hz. Muhammed (sav) tarafından yapılan son haccıdır. 10. yılın Zilhicce ayında yapılan bu hac, İslam’ın temel öğretilerini son bir kez tüm Müslümanlara hatırlatma fırsatı olmuştur.

Veda Hutbesi: Hz. Muhammed (sav), Veda Haccı sırasında Arafat’ta tüm Müslümanlara önemli bir hutbe söylemiştir. Bu hutbede, İslam’ın temel prensiplerine, adalet ve eşitliğe, insan haklarına, kadın haklarına ve Müslümanlar arasında kardeşliğe vurgu yapmıştır.


Soru : Nasr suresi hakkında Kur’an-ı Kerim mealinden bilgi edininiz. Edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.


Cevap :

Nasr Suresi, 110. sure olup, zaferin müjdelendiği bir suredir. Bu sure, İslam’ın zaferinin yaklaştığını ve Mekke’nin fethedileceğini bildirir.

  • Anlamı:
    • Bu surede, Allah’a hamd edilmesi gerektiği ve Müslümanların zaferin ardından Allah’a şükretmeleri gerektiği vurgulanır.
    • “Nasr” kelimesi, yardım anlamına gelir ve Allah’ın yardımının yaklaştığını bildirir.

Nasr Suresi, 1-3. Ayetler:

  1. “Allah’ın yardımı ve zaferi geldiğinde.”
  2. “Ve insanların Allah’ın dinine girdiklerini gördüğünde.”
  3. “Rabbinin hamd ederek O’na tesbih et ve O’ndan af dile. Çünkü O, tevbeleri kabul edendir.”

Bu sure, Müslümanların sabırla beklemeleri ve Allah’a güvenmeleri gerektiğini hatırlatır.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 91, 92 Cevapları”, öğrencilerin 3. üniteyle ilgili öğrendiklerini pekiştirebilmeleri için hazırlanmış değerlendirme soruları sunar. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrenilen bilgilerin pratiğe dökülmesine olanak tanır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, üniteyi değerlendiren sorulara cevaplar sunar, öğrencilerin öğrenme sürecini güçlendirir. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91, 92 SDR İpekyolu Yayıncılık”, ünite değerlendirme çalışmalarıyla öğrencilerin bilgi seviyesini ölçer.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92


1. Alkollü içkilerin zararları nelerdir? Açıklayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Alkollü içkiler, vücutta birçok olumsuz etkiye yol açar. Bunlar arasında:

  • Fiziksel sağlık sorunları: Karaciğer hastalıkları, kalp rahatsızlıkları, mide problemleri, sinir sistemi bozuklukları.
  • Zihinsel ve psikolojik etkiler: Alkol bağımlılığı, depresyon, anksiyete, düşünme ve karar verme yetisinin zayıflaması.
  • Sosyal sorunlar: Aile içi şiddet, iş yerindeki verimlilik kaybı, trafik kazaları.
  • Toplumsal zararlara yol açar: Alkolün aşırı tüketimi, toplumsal düzeni bozar, suç oranlarını artırabilir.

2. Sigaranın insan sağlığına ne gibi zararları vardır? Bilgi veriniz.


Cevap :

Madde Madde Sigara içmenin sağlık üzerindeki zararları şunlardır:

  • Solunum yolu hastalıkları: Sigara içmek, KOAH (Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı), astım ve bronşit gibi hastalıkların başlıca nedenidir.
  • Kanser: Sigara içmek, akciğer kanseri başta olmak üzere, ağız, gırtlak, yemek borusu, mesane gibi birçok kanser türüne yol açabilir.
  • Kalp ve damar hastalıkları: Sigara, damar tıkanıklığına ve kalp krizi riskini artırır.
  • Bağımlılık: Sigara, nikotin içerdiği için bağımlılık yapar ve bu da sürekli olarak sigara içmeye neden olur.

3. Kötü alışkanlıkların toplumsal açıdan zararları nelerdir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap :

Madde Madde Kötü alışkanlıklar, toplumsal açıdan büyük zararlar yaratır:

  • Sağlık maliyetleri: Sigara, alkol ve uyuşturucu gibi zararlı alışkanlıklar, sağlık harcamalarını artırır ve sağlık sistemine büyük bir yük getirir.
  • Aile içi sorunlar: Zararlı alışkanlıklar, aile içi huzursuzluklara, boşanmalara, çocukların zarar görmesine yol açabilir.
  • Toplumsal düzenin bozulması: Kötü alışkanlıklar, suç oranlarının artmasına, iş gücü kaybına ve toplumda genel huzursuzluğa neden olabilir.

4. İnsanların zararlı alışkanlıklara başlama sebepleri nelerdir? Düşüncelerinizi ifade ediniz.


Cevap :

Maddeler Halinde İnsanların zararlı alışkanlıklara başlamalarının bazı sebepleri şunlar olabilir:

  • Merak duygusu: Yeni şeyleri deneme isteği ve çevresindeki kişilerin etkisi.
  • Arkadaş baskısı: Sosyal çevrenin etkisiyle ve dışlanma korkusuyla zararlı alışkanlıklara başlama.
  • Aile içi faktörler: Ailedeki alkol, sigara veya uyuşturucu kullanımının bir model olması.
  • Stresten kaçma: Kişiler, hayatlarındaki stres ve olumsuz duygulardan kaçmak için zararlı alışkanlıklara yönelebilirler.
  • Düşük özsaygı: Kendini değersiz hisseden kişiler, bu tür alışkanlıklarla geçici bir huzur arayabilirler.

5. Zararlı alışkanlıklardan korunmak için neler yapılmalıdır? Anlatınız.


Cevap :

Madde Madde Zararlı alışkanlıklardan korunmak için şu önlemler alınabilir:

  • Eğitim: Zararlı alışkanlıkların tehlikeleri hakkında bilinçlendirme çalışmaları yapılmalı.
  • Sağlıklı yaşam alışkanlıkları geliştirme: Spor yaparak, sağlıklı beslenerek ve stresle başa çıkarak vücut ve zihin sağlığı korunabilir.
  • Sosyal destek: Aile ve arkadaşlar, kişiye yardımcı olabilir, onu olumlu yönde motive edebilir.
  • Alternatif aktiviteler: Zararlı alışkanlıklar yerine sağlıklı ve eğlenceli alternatifler bulunmalı, hobiler edinilmelidir.

6. Hz. Yahya’nın (as) hayatı hakkında kısaca bilgi veriniz.


Cevap : Hz. Yahya (as), İsrailoğullarına peygamber olarak gönderilmiş, babası Hz. Zekeriyya (as) ile annesi Hz. Meryem’in kuzeni olan Hz. Yahya, genç yaşta göreve başlamış ve Allah’ın emirlerini yerine getirmiştir. Çok dürüst, sabırlı, takva sahibi bir peygamberdir. İsrailoğullarını Allah’a ibadet etmeye çağırmış, doğru yolu göstermiştir. Kötülüklerden uzak durmayı ve Allah’a tövbe etmeyi öğretmiştir. Hz. Yahya, zulme uğrayarak haksız bir şekilde şehit edilmiştir.


7. Tebbet suresini okuyunuz ve surenin anlamını söyleyiniz.


Cevap : Tebbet Suresi (111. sure), Ebu Leheb ve karısına hitaben nazil olmuştur. Ebu Leheb, Peygamber Efendimiz (sav)’e karşı düşmanlık besleyen ve sürekli onu reddeden birisiydi. Allah, bu surede Ebu Leheb’in cezasını açıkça bildirmiştir. Surede, Ebu Leheb’in kötülüklerinin karşılığı olarak cehenneme gideceği belirtilir. Aynı zamanda, Ebu Leheb’in karısının da aynı akıbete uğrayacağı vurgulanır. Bu sure, kötülüğün ve inançsızlığın sonuçlarını anlatan bir uyarıdır.


8. Aşağıda verilen yargılardan hangisi yanlıştır?


A) Zararlı alışkanlıklara başlama nedenlerinden biri özenti ve taklittir.
B) Arkadaş çevresi insanı zararlı alışkanlıklara yöneltebilir.
C) Zararlı alışkanlıklar dinimizce yasaklanmıştır.
D) Zararlı alışkanlıklara başlamak zor, onları bırakmak ise kolaydır.

Cevap : D Şıkkı


9. Pasif içicilik kavramı hangi zararlı alışkanlıkla ilgilidir?


A) Alkollü içkiler B) Sigara C) Kumar D) Uyuşturucu maddeler

Cevap : B Şıkkı


10. Uzun süre aynı yerde sabit kalmayı gerektiren ………………………. bağımlılığı, insanlarda fiziksel hareketleri sınırlayarak eklem rahatsızlıklarına neden olur.

Yukarıdaki ifade, aşağıdakilerden hangisiyle doğru şekilde tamamlanır?


A) Alkollü içki B) Uyuşturucu C) Teknoloji D) Sigara

Cevap : C Şıkkı


11. I. Faydalı mineral
II. Tarım ilacı
III. Böcek zehiri
IV. Nikotin

Sigaranın içeriğinde yukarıdakilerden hangisi bulunmaz?


A) IV B) III C) II D) I

Cevap : D Şıkkı


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


12. Hz. Yahya (as), insanları aşağıdaki kutsal kitaplardan hangisine uymaya davet etmiştir?


A) Kur’an-ı Kerim B) Zebur C) Tevrat D) İncil

Cevap : C Şıkkı


13. Aşağıdakilerden hangisi Tebbet suresine verilen isimlerden biridir?


A) Ahzab B) Kevser C) Mesed D) Tevbe

Cevap : C Şıkkı


14. Tebbet suresinde aşağıdakilerden hangisine yer verilmez?


A) Ebu Leheb’in alevli ateşe gireceği
B) Kazandıklarının Ebu Leheb’e fayda vermeyeceği
C) Karısının da Ebu Leheb gibi davrandığı
D) Ebu Leheb’in Peygamberimizin (sav) amcası olduğu

Cevap : D Şıkkı


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, kutucuklarda verilen kavram veya isimlerle doğru bir şekilde tamamlayınız.


Cevap :

a. Alkol, kısa süre içerisinde ince bağırsaklar yoluyla kana karışır. Oradan karaciğere ve kalbe ulaşır.
b. Tütün ürünlerinde bulunan esas bağımlılık yapıcı madde nikotindir.
c. Kumar kazandıkça daha çok kazanma hırsı oluşturarak insanın ruh sağlığının bozulmasına neden olur.
ç. Günümüzde teknoloji bağımlılığı, geniş kitleleri etkisi altına almaktadır. Öyle ki küçük yaştaki çocuklar bile akıllı telefon, tablet vb. cihazlara büyük ilgi duymaktadır.
d. Hz. Zekeriyya (as) Hz. Yahya’nın (as) babasıdır.
e. Hz. Yahya (as) insanları Hz. Musa’ya (as) gelen ilahi ilkelere uymaya çağırmıştır.
f. Tebbet suresi, Kur’an-ı Kerim’in 111. suresidir.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Tebbet Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Tebbet Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 88, 89 Cevapları”, Hz. Yahya (as) ile ilgili dini bilgiler sunarak öğrencilerin peygamberlik kavramını anlamalarına yardımcı olur. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları”, ilgili metne dayalı sorularla öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerini sağlar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konuya dair doğru ve kapsamlı cevaplar sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 88-89 SDR İpekyolu Yayıncılık”, öğrencilerin peygamberlerin hayatını öğrenmelerine katkıda bulunur.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90 Cevapları


Soru : Tebbet suresinde verilmek istenen mesaj nedir? Bu sureden ne gibi sonuçlar çıkarılabilir? Defterinize yazınız.


Cevap :

Tebbet Suresi ve Verilmek İstenen Mesaj:

Tebbet Suresi, Kuran-ı Kerim’in 111. suresidir ve adını ilk ayetindeki “Tebbet” kelimesinden alır, bu kelime “helak olsun” veya “yıkılsın” anlamına gelir. Bu sure, Peygamber Efendimiz (sav)’in amcası Ebu Leheb ve eşine yönelik bir uyarı niteliğindedir. Ebu Leheb, İslam’ı ve Allah’ın elçisi Muhammed (sav)’i sürekli olarak reddetmiş, Peygamberimize ve İslam’a karşı düşmanlık beslemiştir. Surede, Ebu Leheb’in cezası ve helakı bildirilir.

Verilmek İstenen Mesaj:

  • Ebu Leheb ve eşinin yaptıkları kötülüklerin, onların dünyada ve ahirette büyük bir cezaya çarptırılmalarına yol açtığı vurgulanır.
  • Allah’a karşı düşmanlık eden, kötülük yapan kişiler, yaptıkları zulmün karşılığını alacaktır.
  • Sure, inançsızlık ve kötülüklerin sonuçları hakkında bir uyarıdır.

Çıkarılabilecek Sonuçlar:

  1. Kötülüğün Sonuçları: İnsanlar, Allah’a ve O’nun elçilerine karşı kötü davranırlarsa, kötü davranışlarının bedelini ödeyeceklerdir.
  2. İman ve İyilik: İman etmek, iyi davranmak, İslam’a hizmet etmek insanı kurtarır. Ebu Leheb’in hikayesi, kötü inanç ve ahlaksızlığın felakete yol açacağını gösterir.
  3. Zulme Karşı Direnç: İnsanlar, başkalarına zulmetmemeli, kötülükten uzak durmalıdır. Kötülüğün sonu yalnızca felakettir.

Bu sure, kötülüğün ve zulmün sonuçlarını anlatırken, Allah’ın adaletinin kesin olduğunu ve her insanın eylemlerinin karşılığını bulacağını öğretir.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 88-89 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 88, 89 Cevapları”, Hz. Yahya (as) ile ilgili dini bilgiler sunarak öğrencilerin peygamberlik kavramını anlamalarına yardımcı olur. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları”, ilgili metne dayalı sorularla öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerini sağlar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 88-89 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konuya dair doğru ve kapsamlı cevaplar sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 88-89 SDR İpekyolu Yayıncılık”, öğrencilerin peygamberlerin hayatını öğrenmelerine katkıda bulunur.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 88-89


“(Allah buyrdu ki:) Ey Zekeriyya! Biz sana Yahya adında bir oğul müjdeliyoruz. Bu adı daha önce kimseye vermedik.” Meryem suresi, 7. ayet.

Soru : Ayete göre Hz. Yahya’ya (as) bu adı kim vermiştir?


Cevap : Hz. Yahya’ya (as) bu adı Allah (cc) vermiştir. Meryem suresi 7. ayette, Allah bu ismi daha önce kimseye vermediğini belirtmiştir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları kısaca cevaplayınız.


Soru : Hz. Yahya (as) hangi topluma peygamber olarak gönderilmiştir?


Cevap : Hz. Yahya (as), İsrailoğulları’na peygamber olarak gönderilmiştir.


Soru : Hz. Yahya (as) annesine ve babasına nasıl davranırdı?


Cevap : Hz. Yahya (as) annesine ve babasına çok saygılı ve itaatkâr bir şekilde davranırdı. Allah’ın emirlerine ve ailevi görevlerine büyük bir özen gösterirdi.


Soru : Hz. Yahya (as) İsrailoğullarını hangi güzel davranışlara çağırmıştır?


Cevap : Hz. Yahya (as), İsrailoğullarını Allah’a ibadet etmeye, ahlaki doğruluğa, adalete ve temiz bir yaşam sürmeye çağırmıştır. Aynı zamanda onları tövbe etmeye ve kötü alışkanlıklardan uzak durmaya teşvik etmiştir.


Soru : Hz. Yahya (as) kim tarafından ve niçin şehit edilmiştir?


Cevap : Hz. Yahya (as), hükümdar Hristiyan kralı Herod’un zulmü sonucu şehit edilmiştir. Herod, Hz. Yahya’nın kendisinin yanlışlarını ve kötü davranışlarını eleştirmesi nedeniyle onu öldürmeyi istemiştir.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 84-85-86-87 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 84, 85, 86, 87 Cevapları”, gençlerin sağlıklı bir yaşam sürdürmelerine destek olan bilgiler içerir. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları”, zararlı alışkanlıkları önlemede önemli yöntemleri öğrencilerle paylaşır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 84-85-86-87 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bilinçli bireyler yetiştirme hedefiyle hazırlanmıştır. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 84-85-86-87 SDR İpekyolu Yayıncılık”, bu konuda etkili öğrenme materyalleri sunar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 84-85-86-87


Soru : Zararlı alışkanlıklardan korunmak isteyen birine neler yapmasını önerirdiniz?


Cevap :

Maddeler Halinde Zararlı alışkanlıklardan korunmak isteyen birine şunları öneririm:

  • Sağlıklı bir yaşam tarzı benimse: Düzenli egzersiz yap, sağlıklı beslenmeye özen göster ve yeterince dinlenmeye çalış.
  • Bağımsız sosyal çevre oluştur: Kötü alışkanlıkları olan kişilerden uzak dur, sağlıklı ilişkiler kurarak destek al.
  • Kendi değerlerini bil: Kendi değerlerine sadık kal, başkalarının olumsuz etkilerinden uzak dur.
  • Stresle başa çıkmayı öğren: Meditasyon, yoga, spor gibi rahatlatıcı teknikler kullanarak olumsuz duyguları yönetmeyi öğren.
  • Profesyonel yardım al: Bağımlılık konusunda bir uzmandan yardım almayı düşün, gerekirse tedavi sürecine başla.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Zararlı alışkanlıklardan korunmak için kişiye düşen görevler nelerdir? Düşüncelerinizi maddeler hâlinde defterinize yazınız.


Cevap :

  • İyi bir rol model seçmek: Kötü alışkanlıkları olan kişilerden uzak durarak, sağlıklı alışkanlıklar edinmiş kişilere yakın olmak.
  • Kendi sınırlarını belirlemek: Zararlı alışkanlıklara karşı güçlü durmak, başkalarının baskılarına boyun eğmemek.
  • Eğitim almak ve bilinçlenmek: Zararlı alışkanlıkların zararları hakkında bilgi sahibi olmak ve bunlardan korunmanın yollarını öğrenmek.
  • Sağlıklı hobiler edinmek: Boş zamanı verimli değerlendirecek, sağlıklı hobiler edinmek.
  • Duygusal destek almak: Kötü alışkanlıklarla mücadele ederken aileden, arkadaşlardan veya uzmanlardan yardım almak.
  • Olumlu düşünce yapısı oluşturmak: Zihinsel olarak sağlıklı bir bakış açısı geliştirmek, problemlerle başa çıkmanın sağlıklı yollarını benimsemek.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Soru : Devlet mallarına, kamu binalarına, yollara, çevreye vb. yerlere zarar vermek, trafik kurallarına uymamak, çevreyi kirletmek gibi davranışlar dinimize göre kul hakkı yemektir. Bunlarla birlikte başka ne gibi davranışlar kul hakkı sayılır? Aşağıdaki şemaya örnekler yazınız.


Cevap :

Madde Madde Kul hakkı sayılabilecek başka davranışlar şunlar olabilir:

  • Başkasının malını izinsiz almak veya çalmak
  • Yalan söylemek
  • İftira atmak
  • Haksız yere birinin rızkını engellemek
  • İnsanları kandırmak veya aldatmak
  • İnsanların haklarını gaspetmek (örneğin, iş yerinde başkalarının hakkını çalmak)
  • Zararlı söylentiler yaymak ve dedikodu yapmak
  • İnsanların onurunu kıracak davranışlarda bulunmak
  • Çalışırken ya da hizmet sunarken başkasına zarar vermek


 

Our Score
error: Content is protected !!