Güneş sisteminden belirlediğiniz bir gezegenin yüzey özelliklerini kitaplardan, ansiklopedilerden ve güvenilir genel ağ adreslerinden araştırınız.

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Güneş sisteminden belirlediğiniz bir gezegenin yüzey özelliklerini kitaplardan, ansiklopedilerden ve güvenilir genel ağ adreslerinden araştırınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Güneş sisteminden belirlediğiniz bir gezegenin yüzey özelliklerini kitaplardan, ansiklopedilerden ve güvenilir genel ağ adreslerinden araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mars gezegeni, yüzey özellikleri bakımından oldukça ilginç ve çeşitli bir gezegendir. İşte Mars’ın yüzey özelliklerine dair detaylar:

  1. Kızıl Renk: Mars’ın yüzeyi, demir oksit (pas) içeriği nedeniyle kırmızımsı bir renge sahiptir. Bu nedenle Mars’a “Kızıl Gezegen” denir.
  2. Kraterler: Mars, sayısız kraterle kaplıdır. Bunlar, asteroit ve kuyruklu yıldız çarpmaları sonucunda oluşmuştur. En büyük kraterlerden biri Hellas Planitia’dır.
  3. Volkanlar: Mars, Güneş Sistemi’ndeki en büyük volkan olan Olympus Mons’a ev sahipliği yapar. Bu dev volkan yaklaşık 22 kilometre yüksekliğindedir. Ayrıca Tharsis bölgesinde yer alan büyük volkanik yapılar da dikkat çeker.
  4. Vadi ve Kanyonlar: Mars’ın yüzeyinde, özellikle Valles Marineris olarak bilinen devasa bir kanyon sistemi bulunur. Bu kanyon, yaklaşık 4.000 kilometre uzunluğunda, 200 kilometre genişliğinde ve 7 kilometre derinliğindedir.
  5. Kutuplar: Mars’ın kuzey ve güney kutuplarında, su buzu ve kuru buz (donmuş karbondioksit) katmanlarından oluşan buzullar bulunur. Bu buzullar, mevsimsel değişikliklerle birlikte büyür ve küçülür.
  6. Çöller ve Düzlükler: Mars’ın yüzeyinin büyük bir kısmı, geniş çöl alanları ve düzlüklerle kaplıdır. Vastitas Borealis, Mars’ın kuzey yarım küresindeki geniş bir düzlüktür.
  7. Rüzgar ve Kumulları: Mars’ın atmosferi ince olmasına rağmen, rüzgarlar yüzeyde etkili olabilir ve kumullar oluşturabilir. Bu rüzgarlar, yüzeydeki toz ve kumu taşır ve büyük toz fırtınalarına neden olabilir.
  8. Yüzey Suları: Mars’ta geçmişte suyun aktığına dair güçlü kanıtlar bulunmuştur. Kurumuş nehir yatakları, deltalar ve göl yatakları, gezegenin bir zamanlar sıvı su barındırdığını gösterir.
  9. Kayalar ve Mineraller: Mars yüzeyinde bulunan kayalar ve mineraller, jeolojik tarihini anlamada önemli ipuçları sağlar. Mars’taki birçok kayaç, bazalt gibi volkanik kökenlidir.
  10. Metan Gazı: Mars atmosferinde zaman zaman metan gazı tespit edilmiştir. Metanın kaynağı henüz kesin olarak bilinmemekle birlikte, biyolojik ya da jeolojik süreçler olabileceği düşünülmektedir.

Mars’ın yüzeyi, robotik uzay araçları ve gezginler (örneğin, Curiosity, Perseverance) tarafından incelenmekte ve bu sayede Mars’ın geçmişi ve olası yaşanabilirliği hakkında daha fazla bilgi edinilmektedir.


“Güneş sisteminden belirlediğiniz bir gezegenin yüzey özelliklerini kitaplardan, ansiklopedilerden ve güvenilir genel ağ adreslerinden araştırınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Jüpiter, Güneş Sistemi’nin en büyük gezegenidir ve gaz devi kategorisinde yer alır. Bu nedenle Jüpiter’in “yüzey” olarak adlandırabileceğimiz katı bir yüzeyi yoktur. Bunun yerine, gezegenin yapısı büyük ölçüde gaz ve sıvılardan oluşur. Jüpiter’in yüzey özelliklerini ve yapısını anlamak için şu ana başlıklar altında inceleyebiliriz:

  1. Atmosfer:
    • Jüpiter’in atmosferi büyük oranda hidrojen (%90) ve helyum (%10) gazlarından oluşur.
    • Atmosferde ayrıca metan, amonyak, su buharı ve diğer iz gazları bulunur.
    • Jüpiter’in atmosferi yoğun bulut katmanlarına sahiptir. Bu bulutlar farklı kimyasal bileşimlere ve sıcaklıklara bağlı olarak çeşitli renklerde görülür.
  2. Büyük Kırmızı Leke:
    • Jüpiter’in en dikkat çekici özelliklerinden biri, devasa bir fırtına olan Büyük Kırmızı Leke’dir. Bu leke, yaklaşık 400 yıldır gözlemlenmektedir ve çapı Dünya’nın yaklaşık iki katı büyüklüğündedir.
    • Büyük Kırmızı Leke, saatte yüzlerce kilometre hızla dönen kuvvetli rüzgarlara sahiptir.
  3. Bulut Bantları:
    • Jüpiter’in atmosferinde, paralel bulut bantları bulunur. Bu bantlar, farklı renklere sahip olup, gezegenin ekvatoruna paralel olarak uzanır.
    • Bantlar, “kuşaklar” (koyu renkli) ve “bölmeler” (açık renkli) olarak adlandırılır ve bu bantlar arasındaki sınırlar genellikle yüksek hızdaki jet akımları tarafından belirlenir.
  4. Kutup Ovaları ve Siklonlar:
    • Jüpiter’in kutuplarında devasa siklonlar (kasırgalar) ve antisiklonlar (yüksek basınçlı alanlar) bulunur. Bu yapılar, düzenli ve karmaşık bir düzen içinde hareket ederler.
  5. Manyetosfer:
    • Jüpiter, Güneş Sistemi’ndeki en güçlü manyetik alana sahip gezegendir. Manyetik alanı, gezegenin çevresinde geniş bir manyetosfer oluşturur.
    • Bu manyetik alan, gezegenin çevresindeki yüksek enerjili parçacıkları yakalayarak, gezegenin kutuplarında yoğun auroralar (kuzey ve güney ışıkları) oluşmasına neden olur.
  6. İç Yapı:
    • Jüpiter’in iç yapısı tamamen gazlardan ve sıvılardan oluşur. Çekirdeğinin tam yapısı bilinmemekle birlikte, kaya ve metalik hidrojen karışımından oluştuğu düşünülmektedir.
    • Çekirdeğin etrafında, sıvı metalik hidrojen ve daha dışta moleküler hidrojen katmanları bulunur.
  7. Halkalar:
    • Jüpiter, Satürn’ün halka sistemine kıyasla daha az belirgin olan ince bir halka sistemine sahiptir. Bu halkalar, gezegenin uydularından ve meteoroid çarpışmalarından kaynaklanan toz ve parçacıklardan oluşur.

Jüpiter’in keşfi, Galileo uyduları (Io, Europa, Ganymede, Callisto) gibi büyük uydularının da araştırılmasıyla daha da derinleşmiştir. Bu uydular, özellikle Europa gibi bazıları, yüzeylerinin altında sıvı su okyanusları barındırabileceği düşünüldüğü için bilim dünyasında büyük ilgi uyandırmaktadır.



 

Our Score

Güneş ve Ay tutulmalarının özelliklerini yazınız.

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Güneş ve Ay tutulmalarının özelliklerini yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Güneş ve Ay tutulmalarının özelliklerini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Güneş Tutulması

Ay, Dünya ile Güneş’in arasına girdiğinde gerçekleşir.

Ay, yeni ay evresindeyken gerçekleşir.

Ay, güneş ışığının bir kısmının Dünya’ya ulaşmasını engeller.

Ay Tutulması

Dünya, Güneş ile Ay’ın arasına girdiğinde gerçekleşir.

Ay, dolunay evresindeyken gerçekleşir.

Dünya, güneş ışığının Ay’a ulaşmasını engeller.


“Güneş ve Ay tutulmalarının özelliklerini yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Güneş ve Ay tutulmalarının özellikleri maddeler halinde:

Güneş Tutulması

  1. Tanım: Ay, Güneş ile Dünya arasına girer ve Güneş ışınlarının Dünya’ya ulaşmasını engeller.
  2. Zamanlama: Sadece yeni ay evresinde gerçekleşir.
  3. Türleri:
    • Tam Tutulma: Ay, Güneş’i tamamen örter.
    • Halkalı Tutulma: Ay, Güneş’i tamamen örtmez ve kenarlarda bir halka görünür.
    • Parçalı Tutulma: Ay, Güneş’in sadece bir kısmını örter.
  4. Gözlemlenme Alanı: Güneş tutulması, Dünya’nın belirli bir bölgesinde gözlemlenir ve genellikle dar bir hattı kapsar.
  5. Görsel Etki: Tutulma sırasında hava aniden karanlıklaşır, yıldızlar ve gezegenler görülebilir hale gelir.
  6. Sıklık: Güneş tutulmaları yılda 2 ila 5 kez gerçekleşir.

Ay Tutulması

  1. Tanım: Dünya, Güneş ile Ay arasına girer ve Dünya’nın gölgesi Ay’ın üzerine düşer.
  2. Zamanlama: Sadece dolunay evresinde gerçekleşir.
  3. Türleri:
    • Tam Tutulma: Ay, Dünya’nın tam gölgesine girer.
    • Kısmi Tutulma: Ay’ın bir kısmı Dünya’nın gölgesine girer.
    • Parçalı Tutulma: Ay’ın bir kısmı Dünya’nın yarı gölgesine girer.
  4. Gözlemlenme Alanı: Ay tutulması, Dünya’nın gece tarafında olan herkes tarafından görülebilir.
  5. Görsel Etki: Tam tutulma sırasında Ay, genellikle kırmızımsı bir renge bürünür (kanlı ay).
  6. Sıklık: Ay tutulmaları yılda 2 ila 4 kez gerçekleşir.


 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 172 HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Downtown Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172


6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Attention Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 172 HECCE Yayıncılık”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 172 Cevapları


A. Complete the sentences with the phrases in the box. One is extra. Don’t forget to use the correct form of the verbs.

A. Cümleleri kutudaki ifadelerle tamamlayın. Biri ekstra. Fiillerin doğru biçimini kullanmayı unutmayın.


Cevap :

1. Charlie and Clara are at the restaurant now. They……………are having lunch………….… .

2. Karen is waiting in line now. She ……………… is waitting for the bus….…………… .

3. Look at the girl in the garden. She …………… is watering the flowers……..……. .

4. We are at a 5-star hotel at the moment. We………………… are having a good time………….……… .

5. Can you see the man in front of the kiosk? He is my uncle. Look, he…………… is buying a newspaper.………… .

6. My father can’t answer you now. He ……… is talking on the phone “clean the window” is extra….……. .


B. Match the questions to the answers. One is extra. 

B. Soruları cevaplarla eşleştirin. Biri ekstra.


Cevap :

(B) 1. Why are you running?
(D) 2. Why is he going to bed early?
(A) 3. Why are we learning English?
(C)  4. Why are you laughing?
(F) 5. Why are you buying two sandwiches?


C. Choose the correct adjectives and compare them. 

C. Doğru sıfatları seçin ve karşılaştırın.


Cevap :

1. The River Amazon is ….longer than……….. the River Kızılırmak. (short / long)

2. Konya is ……larger than……….. Burdur. (large / small)

3. A skyscraper is …….higher than………… a school building. (high / low)

4. The street is ….more crowded than……… the park. (quiet / crowded)

5. Elephants are …….bigger than…… kangaroos. (small / big)

6. Diamond is ….more expensive than……….. gold. (expensive / cheap)



 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 55-56 HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Downtown Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56


6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 55-56 HECCE Yayıncılık”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 55-56


1. Match the parts. One is extra.

2. Write the opposites of the words below. Then, find them in the puzzle. 

1. Parçaları eşleştirin. Biri ekstra.

2. Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız. Daha sonra bunları bulmacanın içinde bulun.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 55-56 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


Read and give points (1-3). At the end of the unit, I can …

Okuyun ve puan verin (1-3). Ünite sonunda şunları yapabilirim:


Cevap :

(✓) • identify expressions and phrases related to present events.
• pick up the expressions in a dialogue comparing things.
• ask people questions about what they are doing at the moment.
(✓) • ask people to compare things.
• make comparisons between two things.
• describe people doing different actions.
(✓) • understand visually supported, short and simple texts



 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 51-52-53-54 HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Downtown Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54


6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 51-52-53-54 HECCE Yayıncılık”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 51-52-53-54


1. Do the quiz and learn: Are you ready to explore the world? 

1. Testi yapın ve öğrenin: Dünyayı keşfetmeye hazır mısınız?


1. What is the capital city of Australia?

a. Sydney. b. Canberra. c. Wien.


2. Which city is more crowded than İstanbul?

a. Peking. b. New York. c. London.


3. Where are they?

a. In Washington.
b. In Dublin.
c. In Paris.


4. Where is he rowing a gondola?

a. In Venice.
b. In İstanbul.
c. In Rome.


5. Where are they riding a camel?

a. In Cairo.
b. In Mexico.
c. In Beijing.


6. What’s the official language in Australia?

a. French. b. German. c. English.


7. Which is the only city in two continents?

a. London. b. İstanbul. c. Madrid.


8. Which city is famous for “double deckers and phone boxes”?

a. California.
b. Prague.
c. London.


6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


2. Look at the pictures and complete the speech bubbles. Then, compare two cities. Two words are extra. 

2. Resimlere bakın ve konuşma balonlarını doldurun. Daha sonra iki şehri karşılaştırın. İki kelime fazladandır.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


3. Work in pairs.

Student A: Choose a picture below.
Student B: Ask questions and find the picture.

3. Çiftler halinde çalışın.

Öğrenci A: Aşağıdan bir resim seçin.
Öğrenci B: Soru sorun ve resmi bulun.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


4. Which one is your dream city? Talk about it and compare it with another city. What are the people doing there?

4. Hayalinizdeki şehir hangisi? Bunun hakkında konuşun ve başka bir şehirle karşılaştırın. İnsanların orada ne işi var?


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48-49-50 HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Downtown Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50


6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48-49-50 HECCE Yayıncılık”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48-49-50


1. Listen and find: Where does Sandy live? 

1. Dinleyin ve bulun: Sandy nerede yaşıyor?


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


2. Listen again and tick the words or phrases you hear.

3. Listen again and complete the sentences. Then, match them to the pictures in activity 1.

4. Look at the pictures of Arlington in activity 1. Write True (T) or False (F) for the sentences. Correct the false sentences. 

5. Describe Arlington and the people using the pictures in activity 1. 

2. Tekrar dinleyin ve duyduğunuz kelime veya cümleleri işaretleyin.

3. Tekrar dinleyin ve cümleleri tamamlayın. Daha sonra bunları aktivite 1’deki resimlerle eşleştirin.

4. Etkinlik 1’deki Arlington resimlerine bakın. Cümlelerin başına Doğru (T) veya Yanlış (F) yazın. Yanlış cümleleri düzeltin. 

5. Arlington’u ve aktivite 1’deki resimleri kullanan kişileri tanımlayın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48-49-50 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


6. Choose the correct answers. Then, say. 

Assignment : Draw a picture of your street / neighborhood. Describe what the people are doing. (You can use professions as well.)

6. Doğru cevapları seçin. Sonra söyle. 

Ödev : Sokağınızın/mahallenizin resmini çizin. İnsanların ne yaptığını açıklayın. (Meslekleri de kullanabilirsiniz.)


Cevap :

1. What are they doing?
a. They are having a party.
b. They are waiting in line.

2. What is he doing right now?
a. He is feeding the homeless dogs.
b. He is feeding the birds.

3. What is she doing?
a. She’s selling ice cream.
b. She’s buying ice cream.

4. What are the boys doing now?
a. They’re sitting on a bench now.
b. They’re eating cherries now.

5. What are they doing right now?
a. They are playing basketball.
b. They are playing computer games.

6. What is she doing at the moment?
a. She’s running.
b. She’s walking.


6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


7. Work in groups. A volunteer mimes an action. The others guess it.

8. Work in pairs. Look at the picture.
Student A: Choose a character.
Student B: Ask questions and find him / her.

7. Grup halinde çalışın. Bir gönüllü bir eylemi taklit eder. Diğerleri bunu tahmin ediyor.

8. Çiftler halinde çalışın. Resme bak.

Öğrenci A: Bir karakter seçin.
Öğrenci B: Soru sorun ve onu bulun.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


9. Listen and match the people to their names.

10. Listen again and write True (T) or False (F).

11. Now, cover the picture above and describe it. 

12. Work in pairs.
Student A: Label the children in the picture below. Describe them.
Student B: Guess who is who.
Then, swap the roles.

9. Dinleyin ve kişileri isimleriyle eşleştirin.

10. Tekrar dinleyin ve Doğru (T) veya Yanlış (F) yazın.

11. Şimdi yukarıdaki resmi kapatın ve açıklayın. 

12. Çiftler halinde çalışın.
Öğrenci A: Aşağıdaki resimdeki çocukları etiketleyin. Onları tanımlayın.
Öğrenci B: Bil bakalım kim kim?
Daha sonra rolleri değiştirin.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


13. Read Martin’s homework and answer his questions. 

14. Read and tick the correct sentences. 

15. Answer the questions. Then, work in pairs and ask and answer more questions. 

13. Martin’in ödevini okuyun ve sorularını yanıtlayın. 

14. Doğru cümleleri okuyup işaretleyin. 

15. Soruları cevaplayın. Daha sonra ikili olarak çalışın ve daha fazla soru sorun ve yanıtlayın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


16. Categorize the words and compare Manchester and Warwick. 

17. Write adjectives for Bodrum and İstanbul. Then, compare them. 

16. Kelimeleri sınıflandırın ve Manchester ile Warwick’i karşılaştırın. 

17.Bodrum ve İstanbul için sıfatlar yazınız. Daha sonra bunları karşılaştırın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


18. Read and write the names of the cities under the pictures. 

19. Look at the pictures above and fill in the blanks. There can be more than one answer. 

18. Resimlerin altındaki şehirlerin isimlerini okuyup yazın. 

19. Yukarıdaki resimlere bakın ve boşlukları doldurun. Birden fazla cevap olabilir.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


20. Work in pairs. Choose two cities. Ask your friend to compare the cities. 

21. Search the Net and learn about five cities in your country. Prepare cards for them as in activity 20. Work in groups of five. Put the cards in a bag. Choose two cards randomly and compare these cities. 

20. Çiftler halinde çalışın. İki şehir seçin. Arkadaşınızdan şehirleri karşılaştırmasını isteyin. 

21. İnternette arama yapın ve ülkenizdeki beş şehir hakkında bilgi edinin. Aktivite 20’deki gibi onlar için kartlar hazırlayın. Beşerli gruplar halinde çalışın. Kartları bir çantaya koyun. Rastgele iki kart seçin ve bu şehirleri karşılaştırın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48-49-50 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 171 HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Yummy Breakfast Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171


6. Sınıf İngilizce Kitabı Yummy Breakfast Attention Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 171 HECCE Yayıncılık”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 171 Cevapları


A. Complete the sentences with “some, any, a / an”. 

A. Cümleleri “bazı, herhangi, a / an” ile tamamlayın.


Cevap :

1. Can you give me …….some……… cheese?

2. Give me ……an……. egg for the pancake, please.

3. There aren’t …….any…….. apples in the fridge. They’re all gone.

4. You can take …….a……… bus to the city center.

5. Would you like ………some………..cake?

6. Can I have ………..some………. more juice?


B. Match the questions to the responses. One is extra. 

B. Soruları yanıtlarla eşleştirin. Biri ekstra.


Cevap :

(E) 1. Can we play tennis here?
(C) 2. Can I ask a question?
(B) 3. Can I speak to Sam?
(D) 4. Can I have some milk?


C. Do you have the objects in the box? Write sentences with “a / an, some, any”. Use a dictionary if necessary.

C. Kutunun içinde nesneler var mı? “a/an, some, any” şeklinde cümleler yazınız. Gerekirse sözlük kullanın.


Cevap :

I have a laptop, but don’t have a tablet PC:

I have a racket, but I don’t have a rugby ball.

I have skates, but I don’t have dumbbells.

I have aporcelain cup, but I don’t have a thermos bottle.


D. Write “do, don’t, does, doesn’t” in the blanks. 

D. Boşluklara “yapar, yapmaz, yapar, yapmaz” yazın.


Cevap :

1. Tim: ……do……. you like croissants?
Barbara: No, I ………don’t….. . Actually, I hate croissants.

2. Sam: Hey, Frank and Sally, ……do…….. you want toast and eggs?
Frank: No, I ……don’t………, but Sally ………does……… .

3. Kim: ………does…………. your mother like tea?
Jane: No, she ………doesn’t…….. .

4. Tom: What ………does…… your sister prefer at breakfast, salami or sausages?
Mary: Hmm. She prefers salami. She ………doesn’t……… like sausages.



 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 39-40 HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Yummy Breakfast Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40


6. Sınıf İngilizce Kitabı Yummy Breakfast Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 39-40 HECCE Yayıncılık”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 39-40


1. Add the missing letters and rewrite the words.

2. Find the breakfast items in the puzzle. 

1. Eksik harfleri ekleyin ve kelimeleri yeniden yazın.

2. Bulmacadaki kahvaltı öğelerini bulun.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


Read and give points (1-3). 

Okuyun ve puan verin (1-3).


Cevap :

• identify the names of different food in an oral text.
(✓) • ask people about their food preferences.
• express my opinions about the food I like and I don’t like.
• understand short and simple texts about food and preferences.
(✓) • understand the label of food products.



 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 35-36-37-38 HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Yummy Breakfast Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38


6. Sınıf İngilizce Kitabı Yummy Breakfast Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 35-36-37-38 HECCE Yayıncılık”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 35-36-37-38


1. Work in pairs. Choose a card. Ask questions and find your friend’s card. 

1. Çiftler halinde çalışın. Bir kart seçin. Soru sorun ve arkadaşınızın kartını bulun.


Cevap :

Do you like sandavich? Ye I do.

Do you like milk? No. I dont.


6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


2. Read the text and choose the correct answers. 

3. Label the product. 

2. Metni okuyun ve doğru cevapları seçin. 

3. Ürünü etiketleyin.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


4. How polite are you? Do the quiz and learn. 

4. Ne kadar kibarsınız? Testi yapın ve öğrenin. 


1. You like the toast very much. What do you say to your mom?


A. It is delicious, mom, thanks.
B. Why don’t you make some toast with honey?


2. You prepare a surprise breakfast for your parents at the weekend. What do you say?


A. It’s my favorite.
B. Enjoy it.


3. Your friend gives you a muffin. You like muffins. What do you say?


A. Yummy!
B. I don’t like junk food.


4. You are in a Chinese restaurant. You don’t like the eggs with sauce. But the waiter / waitress brings one more. What do you say politely?


A. I hate eggs.
B. No, thanks.


5. You are in a restaurant. What do you say to the waiter / waitress politely?


A. Can you bring me the menu, please?
B. Bring me the menu.


6. Your friend doesn’t eat nutritious food. What do you say?


A. Let’s eat pizza.
B. You should eat healthy food.


5. Read the sentences in activity 4 again. How can you say them in your own language? 

5. Etkinlik 4’teki cümleleri tekrar okuyun. Bunları kendi dilinizde nasıl söyleyebilirsiniz?


Cevap :

1. The toast is delicious, mom, god bless your hands.

2. İt is fun to prepare breakfast for my parents on the weekend.

3. This is very nice. Thanks.


6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


6. Play a game. 

6. Bir oyun oynayın.

Steps:
1. Work in pairs or in groups of four.
2. Choose a question and answer it in turns. When you answer the questions correctly, write your  name in the boxes.
3. The one who has more boxes is the winner.


Cevap :

1. İkili veya dörtlü gruplar halinde çalışın.
2. Bir soru seçin ve sırayla cevaplayın. Soruları doğru yanıtladığınızda kutulara adınızı yazın.
3. Daha fazla kutuya sahip olan kazanır.



 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57-58 ADIM ADIM YAYINCILIK

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dolaşım Sistemini Oluşturan Yapı ve Organlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dolaşım Sistemini Oluşturan Yapı ve Organlar Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57-58 ADIM ADIM YAYINCILIK”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55-56-57-58


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Akarsu, göl veya nehir gibi kaynaklardaki su, çeşitli işlemlerden geçirilip arıtıldıktan sonra borularla evlere kadar taşınır.

Soru : Peki, evlere su taşıyan borular gibi vücudumuza besin ve oksijen taşıyan yapılar var mıdır? Varsa sizce bu yapılar nelerdir? Düşünceleriniz arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Evet, vücudumuzda besin ve oksijen taşıyan yapılar vardır. Bu yapılar kan damarlarıdır. Kan damarları, tıpkı evlere su taşıyan borular gibi, vücudun her yerine besin ve oksijen taşır.

Arterler, oksijen bakımından zengin kanı kalpten vücut dokularına taşırken; venler, oksijen bakımından fakir kanı dokulardan kalbe geri getirir. Kılcal damarlar ise arterler ile venler arasında bağlantı kurarak besin ve oksijenin hücrelere iletilmesini sağlar.


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Doktorlar, hastalıkları teşhis etmek için hastalardan kan tahlili yaptırmalarını isteyebilir. Böyle bir durumda hastadan alınan kanın içindeki maddelerin miktarı ve türü laborantlar tarafından belirlenir. Hastanın kanında bazı maddeler normal değerinden az veya fazla olabilir. Doktor, laborantın hazırladığı rapor doğrultusunda hastalığı teşhis eder ve tedavi yöntemine karar verir.

Soru : Peki, kanın yapısında hangi maddeler bulunur? Kanın vücudumuzdaki görevleri nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Kanın yapısında kırmızı kan hücreleri (alyuvarlar), beyaz kan hücreleri (akyuvarlar), trombositler ve plazma bulunur. Kırmızı kan hücreleri, oksijen taşımaktan sorumludur. Beyaz kan hücreleri, vücudun savunma sisteminde rol oynar ve enfeksiyonlarla mücadele eder. Trombositler, kanın pıhtılaşmasını sağlar. Plazma, su, proteinler, glukoz, mineraller ve atık ürünler gibi çeşitli maddeler içerir ve bu maddelerin vücutta taşınmasını sağlar.

Madde Madde Kanın vücudumuzdaki görevleri şunlardır:

  • Oksijen ve karbondioksit taşınması: Akciğerlerden vücut dokularına oksijen taşırken, dokulardan akciğerlere karbondioksit taşır.
  • Besinlerin taşınması: Sindirim sisteminde emilen besin maddelerini vücudun diğer bölgelerine taşır.
  • Atık maddelerin taşınması: Hücrelerde oluşan atık ürünleri böbreklere, karaciğere ve diğer atılım organlarına taşır.
  • Hormonların taşınması: Endokrin bezlerden salgılanan hormonları hedef organlara taşır.
  • Vücut ısısının düzenlenmesi: Kanın dolaşımı, vücut sıcaklığının dengede tutulmasına yardımcı olur.
  • Bağışıklık sistemine destek: Beyaz kan hücreleri ve antikorlar, enfeksiyonlarla savaşır ve bağışıklık sistemini destekler.


 

Our Score
error: Content is protected !!