6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34 HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Yummy Breakfast Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


6. Sınıf İngilizce Kitabı Yummy Breakfast Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34 HECCE Yayıncılık”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34


1. Look at the pictures. Which of them do you love / like / dislike?

2. Listen and match the speech bubbles to the names.

3. Listen again and answer the questions. 

1. Resimlere bakın. Hangisini seviyorsunuz/seviyorsunuz/sevmiyorsunuz?

2. Dinleyin ve konuşma balonlarını isimlerle eşleştirin.

3. Tekrar dinleyin ve soruları cevaplayın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


4. Work in pairs. Look at the pictures. Ask and answer questions as in the example. 

4. Çiftler halinde çalışın. Resimlere bakmak. Örnekteki gibi sorular sorun ve cevaplayın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


5. Look at the boxes carefully. Read the dialogue and fill in the blanks using “a / an, some”. Then, tick the correct picture below.

5. Kutulara dikkatlice bakın. Diyaloğu okuyun ve boşlukları “a / an, some” kullanarak doldurun. Daha sonra aşağıdaki doğru resmi işaretleyin.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


6. Work in groups of three. Act out dialogues as in the examples below. 

6. Üçlü gruplar halinde çalışın. Aşağıdaki örneklerde olduğu gibi diyalogları canlandırın.


Cevap :

Umut : Do you wany some tea?

Umay : Yes plase. It is favorite.

Uygar : No thanks. I don’t like tea.


7. Put the speech bubbles into order and make a dialogue. 

7. Konuşma balonlarını sıraya koyun ve diyalog kurun.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


8. Listen and circle the correct ones.

9. Answer the questions.

10. Work in pairs. Make a similar dialogue using the ingredients below. 

8. Dinleyin ve doğru olanları daire içine alın.

9. Soruları cevaplayın.

10. Çiftler halinde çalışın. Aşağıdaki malzemeleri kullanarak benzer bir diyalog oluşturun.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


11. Look at the pictures in activity 12. Which food and drinks do you like?

12. Read the speech bubbles and match them to the pictures below. One picture is extra. 

11. Etkinlik 12’deki resimlere bakın. Hangi yiyecek ve içecekleri seversiniz?

12. Konuşma balonlarını okuyun ve aşağıdaki resimlerle eşleştirin. Bir resim ekstradır.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


13. Answer the questions. 

14. Work in pairs. Imagine that you are one of the children in activity 12. Ask and answer about your breakfast habits.

15. Work in pairs. Ask and answer: What do / don’t you prefer at breakfast? 

16. Search the Net or ask your parents about a traditional breakfast of a region in your country. Describe it and express your opinions.

Assignment : Work in pairs. Act out about the food and drinks you like and don’t like. 

13. Soruları cevaplayın. 

14. Çiftler halinde çalışın. 12. aktivitedeki çocuklardan biri olduğunuzu hayal edin. Kahvaltı alışkanlıklarınızı sorun ve cevaplayın.

15. Çiftler halinde çalışın. Sor ve cevapla: Kahvaltıda neleri tercih edersiniz / etmezsiniz? 

16. İnternette arama yapın veya ailenize ülkenizdeki bir bölgenin geleneksel kahvaltısını sorun. Bunu açıklayın ve görüşlerinizi belirtin.

Ödev: Çiftler halinde çalışın. Sevdiğiniz ve sevmediğiniz yiyecek ve içecekler hakkında harekete geçin.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


17. Listen and fill in the blanks. 

18. Work in pairs. Act out the dialogue in activity 17 using “biscuits, fizzy drinks, crackers”.

17. Dinleyin ve boşlukları doldurun. 

18. Çiftler halinde çalışın. Aktivite 17’deki diyaloğu “bisküviler, gazlı içecekler, krakerler” kullanarak canlandırın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


19. Look at the brochure. Give suggestions as in the examples. 

20. Label the product.

21. Do you read food labels? Do you eat nutritious food?

Assignment : Prepare a poster. Show and categorize different food and drinks for breakfast. 

19. Broşüre bakın. Örneklerdeki gibi önerilerde bulunun. 

20. Ürünü etiketleyin.

21. Gıda etiketlerini okuyor musunuz? Besleyici yiyecekler yiyor musunuz?

Ödev: Bir poster hazırlayın. Kahvaltıda farklı yiyecek ve içecekleri gösterin ve kategorilere ayırın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31-32-33-34 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 170 HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Life Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170


6. Sınıf İngilizce Kitabı Life Attention Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 170 HECCE Yayıncılık”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 170 Cevapları


A. Fill in the blanks with the given words. 

A.Boş bırakılan yerleri verilen kelimelerle doldurunuz.


Cevap :

1. Mrs Tunner …….wants……… a cup of coffee. (want)
2. A zebra ……..has……….. black and white stripes. (have)
3. Linda ………..doesn’t…………. a uniform at school. (not / wear)
4. The children ………don’t go…………. to school by bus. (not / go)
5. It ………wear………… a lot in spring. (rain)
6. My brother and I …………go……….. to the same school. (go)
7. She ……works………….. from 8 a.m. to 5 p.m. (work)


B. Correct the sentences below. 

B. Aşağıdaki cümleleri düzeltin.


1. Tigers eat fruit.

Cevap :

Tigers don’t eat fruit. They eat meat.


2. Water boils at 60˚C at sea level. 

Cevap :

Falter doesn’t boil at 60 °C at sea level. It boils at 100 °C at sea level.


3. People in Australia speak French. 

Cevap :

People in Australia don’t speak French. They speak English


4. We celebrate Mother’s Day in October. 

Cevap :

We don’t celebrate Mother’s Day in October. We celebrate it in May


5. Fish live on land. 

Cevap :

Fish don’t live on land. They live in water


6. We borrow books from bookshops.

Cevap :

We don’t borrow books from bookshops. We borrow books from libraries.


C. Answer the questions. 

C. Soruları cevaplayın.


1. Who helps you with your homework?

Cevap :

My mother and father help me do my homework.


2. Who plays a musical instrument in your family?

Cevap :

In our family, my father plays the guitar


3. What do you wear at school?

Cevap :

I wear half shorts, a crew-neck t-shirt and sneakers at school.


4. What do you play in your free time?

Cevap :

I play football, basketball and playstation in my spare time.


D. Match the times. One is extra. 

D. Zamanları eşleştirin. Biri ekstra.


Cevap :

(F) 1. 12.45 p.m. =  f. It’s quarter to one in the afternoon.

(E) 2. 5.50 a.m. =  e. It’s ten to six in the morning.

(D) 3. 7.45 p.m. =  d. It’s quarter to eight in the evening.

(A) 4. 7.15 p.m. =  a. It’s quarter past seven in the evening.

(G) 5. 8.30 p.m. =  g. It’s half past eight in the evening.

(B) 6. 12.00 a.m. =  b. It’s midnight.

(C) 7. 12.00 p.m. =  c. It’s noon.



 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 23-24 HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Life Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24


6. Sınıf İngilizce Kitabı Life Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 23-24 HECCE Yayıncılık”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 23-24


1. Fill in the blanks with the words from the box. One word is extra. 

1. Okuyun ve boşlukları “saatte, saat, geçmiş, yarım, çeyrek” şeklinde doldurun ve saatleri çizin.


Cevap :

  • play volleyball
  • play computer games
  • do shopping
  • surf the Internet
  • walk my dog
  • go cycling

2. Complete the sentences and match them to the pictures above. 

1. Okuyun ve boşlukları “saatte, saat, geçmiş, yarım, çeyrek” şeklinde doldurun ve saatleri çizin.


Cevap :

I need some game DVDs. I play computer games at weekends.

I like animals. I surf the internet every morning.

I like learning new things. I go cycling for an hour every day.

I love trendy clothes. I walk my dog at weekends.

I like physical activities. I do shopping with my sister every day.

I like team sports. I play volleyball every Saturday.


6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Read and give points (1-3). At the end of the unit, I can …

Okuyun ve puan verin (1-3). Ünite sonunda şunları yapabilirim:


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 23-24 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 19-20-21-22 HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Life Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22


6. Sınıf İngilizce Kitabı Life Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 19-20-21-22 HECCE Yayıncılık”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 19-20-21-22


1. Read and fill in the blanks with “at, o’clock, past, half, quarter” and draw the clocks. 

1. Okuyun ve boşlukları “saatte, saat, geçmiş, yarım, çeyrek” şeklinde doldurun ve saatleri çizin.


Cevap :

1. We play football at quarte (p.m.) to three at weekends.

2. I read books at quarter past (p.m.) nine in the evenings.

3. I have breakfast at home at (a.m.) half past seven.

4. We go to the dance course at half (p.m.) past five on Saturdays.

5. I swim in the pool at ten o’clock (p.m.) in the morning every day


6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


2. Play BINGO. 

2. BINGO oynayın.

1. Draw the times below in the clocks randomly.
2. The teacher reads the times randomly.
3. Cross the clocks when you hear the times.
4. Cross all the clocks in a line first and shout “BINGO!”


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 19-20-21-22 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


3. Write the missing days. Then, prepare an imaginary di

4. Talk about the activities in your diary.

5. Look at your friend’s diary and take notes. 

6. Fill in the blanks with “in, on, at”. ary.

3. Eksik günleri yazın. Daha sonra hayali bir di hazırlayın

4. Günlüğünüzdeki aktiviteler hakkında konuşun.

5. Arkadaşınızın günlüğüne bakın ve not alın. 

6. Boşlukları “in, on, at” ile doldurun. ary.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


7. Go to page 191. Cut out and make a cube. Work in pairs. Ask questions and give true answers.

7. 191. sayfaya gidin. Kesip bir küp yapın. Çiftler halinde çalışın. Soru sorun ve doğru yanıtlar verin.


Cevap :

What do you do in summers?

I went to bodrum for a tour.


8. Match the questions to the answers. There is one extra answer. 

8. Soruları cevaplarla eşleştirin. Ekstra bir cevap daha var.


Cevap :

1. When do we brush our teeth? b. After having meals.

2. What do you eat at breakfast? e. A sandwich.

3. Do you attend online courses? a. No, I don’t.

4. Does your grandma live in Antalya? g. No, she doesn’t.

5. How do you go to the dance course? c. On foot.

6. What time do you have the piano course? d. From 7 to 8 p.m.

7. What is the date today? f. 11 October 2023.


9. Search the days on the Net. Write their dates. 

9. İnternetteki günleri arayın. Tarihlerini yazın.


Cevap :

National Sovereignty and Children’s Day: 23 April

Commemoration of Atatürk, Youth and Sports Day: 19 May

Democracy and National Unity Day: 15 July

Victory Day: 30 August

Republic Day: 29 October 



 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 91-92-93-94 ADIM ADIM YAYINCILIK

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dengelenmiş ve Dengelenmemiş Kuvvetlerin Cisimlerin Hareket Durumlarına Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dengelenmiş ve Dengelenmemiş Kuvvetlerin Cisimlerin Hareket Durumlarına Etkisi Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 91-92-93-94 ADIM ADIM YAYINCILIK”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 91-92-93-94


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


DENGELENMİŞ KUVVETLERİN HAREKETE ETKİSİNİ GÖZLEMLEYELİM 


Gerekli Malzemeler: Oyuncak araba, özdeş iki adet dinamometre.

Uygulama Aşamaları

1. Özdeş dinamometrelerin kancalarını oyuncak arabanın ön ve arka kısımlarına takalım.
2. Oyuncak arabanın başlangıçta hareketsiz kalması için bir arkadaşımızdan oyuncak arabanın üst kısmına kuvvet uygulamasını rica edelim.
3. Başka bir arkadaşımızla aynı anda dinamometrelere eşit büyüklükte ve zıt yönlü kuvvet uygulayalım.
4. Oyuncak arabanın üst kısmına kuvvet uygulayan arkadaşımızdan oyuncak arabayı serbest bırakmasını rica edelim.
5. Oyuncak arabanın hareket durumunu gözlemleyelim.


1. Yaptığınız deneyde oyuncak arabaya etki eden kuvvetin türü nedir? 


Cevap :

Deneyde oyuncak arabaya uygulanan kuvvetler, eşit büyüklükte ve zıt yönlüdür. Bu tür kuvvetler denge kuvvetleri olarak adlandırılır çünkü birbirlerini dengeleyerek net kuvveti sıfır yaparlar.


2. Eşit büyüklükte ve zıt yönlü kuvvet uygulanan oyuncak arabanın hareket durumunda ne gözlemlediniz?


Cevap :

Eşit büyüklükte ve zıt yönlü kuvvetler uygulandığında, oyuncak araba sabit kalır ve hareket etmez. Bu durum, denge kuvvetlerinin bir cismin hareketini başlatma veya değiştirme etkisi olmadığını gösterir.


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


DENGELENMEMİŞ KUVVETLERİN HAREKETE ETKİSİNİ GÖZLEMLEYELİM 


Gerekli Malzemeler: Oyuncak araba, özdeş iki adet dinamometre.
Uygulama Aşamaları
1. Özdeş dinamometrelerin kancalarını oyuncak arabanın ön ve arka kısımlarına takalım.
2. Oyuncak arabanın başlangıçta hareketsiz kalması için bir arkadaşımızdan oyuncak arabanın
üst kısmına kuvvet uygulamasını rica edelim.
3. Başka bir arkadaşımızla aynı anda oyuncak arabaya farklı büyüklükte ve zıt yönlü kuvvet uygulayalım.
4. Oyuncak arabanın üst kısmına kuvvet uygulayan arkadaşımızdan oyuncak arabayı serbest bırakmasını rica edelim.
5. Oyuncak arabanın hareket durumunu gözlemleyelim.


1. Yaptığınız deneyde oyuncak arabaya etki eden kuvvetin türü nedir? 


Cevap :

Deneyde oyuncak arabaya etki eden kuvvetler, farklı büyüklüklerde ve zıt yönlerde uygulanmış kuvvetlerdir. Bu kuvvetler birbirlerini tamamen dengelemez ve bu nedenle net bir kuvvet ortaya çıkar.


2. Farklı büyüklükte ve zıt yönlü kuvvet uygulanan oyuncak arabanın hareket durumunda ne gözlemlediniz?


Cevap :

Farklı büyüklüklerde ve zıt yönlerde kuvvetler uygulandığında, oyuncak araba daha büyük kuvvetin yönünde hareket eder. Bu durum, net kuvvetin bir cismin hareketini başlatma veya yönlendirme yeteneğine sahip olduğunu gösterir.



 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 70-71-72 ADIM ADIM YAYINCILIK

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Bölüm Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 70, 71, 72


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Bölüm Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 70-71-72 ADIM ADIM YAYINCILIK”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 70-71-72


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


A. Aşağıdaki boşaltım sistemi modelinde oklarla gösterilen yapı ve organların isimlerini noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • 1. Böbrekler
  • 2. Üreter
  • 3. İdrar kesesi
  • 4. Üretra

B. Aşağıdaki ifadeleri verilen kavramların uygun olanlarıyla tamamlayınız. 


Cevap :

1. Üretra, idrarın idrar kesesinden dışarı atıldığı boru şeklindeki yapıdır.

2. İdrar, geçici bir süre idrar kesesi adı verilen bir yapıda biriktirilir.

3. Üreter, böbrek ile idrar kesesi arasında bulunur.

4. Deri, terlemeyle suyun ve tuzun fazlasını vücuttan uzaklaştırır.

5. Vücuttaki kanı süzerek idrar oluşturan yapıya böbrek denir.

6. Kalın bağırsak su, safra ve besin atıklarının dışkı şeklinde vücuttan uzaklaştırılmasını sağlar.

7. İdrar boşaltım sistemiyle vücut dışına uzaklaştırır.

8. Solunum sonucu oluşan su buharı, ve karbondioksit soluk verirken akciğerler tarafından vücuttan uzaklaştırılır.


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


1. Ünite boyunca öğrendiğiniz sistemlerden birini oluşturan yapı ve organların özelliklerini kitaplardan, ansiklopedilerden ve güvenilir genel ağ adreslerinden araştırınız. Belirlediğiniz sistemi ve araştırmalarınız sonucunda edindiğiniz bilgileri aşağıdaki tabloya yazınız.


Solunum sistemi hakkında araştırmalar yaparken kullanabileceğiniz malzemeler ve teknikler, tasarım sürecinizin ihtiyaçlarına göre şekillenebilir. İşte solunum sistemi ile ilgili tasarım sürecinde kullanabileceğiniz bazı malzeme ve yöntemler:

Malzemeler:

  1. Polimerler:
    • Silikon: Esnek ve biyouyumlu, solunum cihazlarında yaygın olarak kullanılır.
    • Polipropilen ve Polietilen: Hafif ve dayanıklı, filtreler ve valfler için uygun.
  2. Metaller:
    • Titanyum: Hafif ve korozif olmayan özellikleri nedeniyle, solunum cihazlarında metal destek parçaları için kullanılır.
    • Paslanmaz Çelik: Dayanıklılık ve hijyen açısından tercih edilir.
  3. Seramik ve Kompozitler:
    • Seramikler: Yüksek sıcaklık ve kimyasal dirence sahiptir, solunum sisteminin bazı bölümlerinde kullanılabilir.
    • Kompozit Materyaller: Yüksek mukavemet ve hafiflik sağlamak için, özellikle solunum maskeleri ve diğer kişisel koruyucu ekipmanlarda.
  4. Nanomaddeler:
    • Grafen ve Karbon Nanotüpler: Yüksek yüzey alanı ve mükemmel geçirgenlik özellikleri sayesinde, solunum sistemine entegre filtrelerde kullanılabilir.
  5. Membranlar ve Filtreler:
    • Poliüretan Membranlar: Mikroorganizmaların geçişine izin vermeyen, nefes alabilir özellikteki malzemeler.
    • HEPA Filtreler: Yüksek verimlilikte partikül filtreleme sağlar, solunum cihazlarında kullanılır.

Diğer Kullanım Alanları:

  1. Sensörler ve İzleme Cihazları:
    • Gaz Sensörleri: Solunum gazlarının bileşimini ölçen, oksijen ve karbon dioksit sensörleri.
    • Basınç ve Akış Sensörleri: Solunum cihazlarının ayarlanabilirliği için kritik.
  2. Biyolojik Materyaller:
    • Biyouyumlu Jel ve Hidrojel: Dokularla uyumlu, solunum yolundaki hassas dokuları korumak için kullanılabilir.
  3. Elektronik ve Mikroakışkan Sistemler:
    • Mikroakışkan Çipler: Solunum analizlerinde kullanılan küçük ölçekli akışkan dinamiği sistemleri.
    • Dijital Kontrol Sistemleri: Solunum cihazlarının otomatik ayarlamaları ve kullanıcı interaktif özellikleri için.

Bu malzemeleri ve teknikleri tasarım sürecinizde uygun şekilde entegre ederek, solunum sistemine yönelik etkili ve verimli çözümler geliştirebilirsiniz. Başarılar dilerim!


2. Araştırmalarınız sonucunda edindiğiniz bilgileri dikkate alarak, belirlediğiniz sisteme ait bir model tasarlayınız. Modeli tasarlarken seçeceğiniz malzemelerin sistemdeki yapı ve organların özellikleriyle uyum göstermesine ve kolay elde edilebilmesine özen gösteriniz. 


Cevap :

Modeli tasarlarken seçeceğim malzemelerin sistemdeki yapı ve organların özellikleriyle uyum göstermesine ve kolay elde edilebilmesine özen gösterdim.


3. Bu süreçte kitabımızın 13-15. sayfaları arasındaki Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları bölümünde yer alan bilgilerden yararlanınız.

4. Tasarımınızı yaptığınız sistemi okulunuzda düzenleyeceğiniz bilim şenliğinde sergileyiniz.



 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 47-48-49-50 ADIM ADIM YAYINCILIK

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sindirim Sistemini Oluşturan Yapı ve Organlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sindirim Sistemini Oluşturan Yapı ve Organlar Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 47-48-49-50 ADIM ADIM YAYINCILIK”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 47-48-49-50


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Bir bebeğin doğduğu andan itibaren kütlesinde, boy uzunluğunda ve baş çevresinde artış görülür (Görsel 2.2.1). Tablo 2.2.1’de bir bebeğin doğduğu andan yaşamının belirli bir dönemine kadar geçen sürede kütlesinde, boy uzunluğunda ve baş çevresinde yaklaşık olarak gözlenen değişimler verilmiştir.

Soru : Sizce bebekte gözlenen bu değişimlerin sebebi nedir? Bebek; kütlesinin artmasını, boyunun uzamasını ve baş çevresinin genişlemesini sağlayan maddeleri nereden ve nasıl karşılamış olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bebekteki kütle, boy ve baş çevresi artışı büyüme ve gelişme sürecinin sonucudur. Bu süreçte bebek, gerekli besin maddelerini anne sütünden veya mamalardan alır. Beslenme, bebeğin sağlıklı büyümesi için hayati öneme sahiptir.


Soru : Canlıların hayatlarını devam ettirebilmesi için beslenmeleri (Görsel 2.2.2) gerektiğini biliyorsunuz. Peki, yediğimiz lokmanın vücudumuza yararlı hâle gelmesini sağlayan canlılık olayı nedir? Bu canlılık olayı hangi organlarda gerçekleşir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Yediğimiz lokmanın vücudumuza yararlı hâle gelmesini sağlayan canlılık olayı sindirimdir. Sindirim ağız, mide, ince bağırsak ve pankreas gibi organlarda gerçekleşir.


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


SİNDİRİM SİSTEMİNİ OLUŞTURAN YAPI VE ORGANLARI MODEL ÜZERİNDE GÖSTERELİM


Gerekli Malzemeler: Beyaz tişört, kalem, sulu boya, fırça.

Uygulama Aşamaları

1. Sınıfta iki kişilik gruplar oluşturunuz.
2. Beyaz bir tişört üzerine sindirim sistemi modelini görseldekine benzer şekilde çiziniz.
3. Tişört üzerine çizdiğiniz sindirim sistemi modelini sulu boya ile boyayınız.
4. Arkadaşınızdan birlikte oluşturduğunuz modelde bir organın yerini göstermesini ve “Bu organın adı ve görevi nedir?” sorusunu sormasını isteyiniz. Siz de sorunun cevabını vermeye çalışınız.
5. Ardından siz arkadaşınıza modelde bir organın yerini gösteriniz ve “Bu organın adı ve görevi nedir?” sorusunu sorunuz. Arkadaşınızdan sorduğunuz soruya cevap vermesini rica ediniz.


Soru : • Aşağıdaki tabloya sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini kısaca yazınız.


Cevap :

Elbette, işte vücuttaki sindirim sistemi organlarının görevleri:

1. Ağız: Sindirimin başladığı yerdir. Dişler besinleri parçalayarak mekanik sindirim yapar, tükürük bezleri ise amilaz enzimi salgılayarak karbonhidratların kimyasal sindirimine başlar.

2. Yutak: Ağızdan gelen besinlerin yemek borusuna geçişini sağlar. Aynı zamanda yutma refleksinin gerçekleştiği yerdir.

3. Yemek borusu : Yutaktan mideye besinleri taşır. Kas kasılmaları (peristaltik hareketler) sayesinde bu geçiş sağlanır.

4. Mide: Besinlerin mekanik ve kimyasal sindiriminin devam ettiği yerdir. Mide kasları besinleri karıştırır ve mide asidi (hidroklorik asit) ile proteinlerin sindirimi başlar.

5. İnce bağırsak: Sindirimin ve besinlerin emiliminin büyük bir kısmının gerçekleştiği yerdir. Üç bölümü vardır: Duodenum (onikiparmak bağırsağı), jejunum ve ileum. Pankreas ve safra salgıları ile yağlar, karbonhidratlar ve proteinler sindirilir ve besin maddeleri emilir.

6. Kalın bağırsak: Suyun ve elektrolitlerin emildiği, besinlerin sindirilmeyen kısımlarının yoğunlaştırıldığı ve dışkının oluştuğu yerdir. Ayrıca, burada bulunan bakteriler bazı vitaminlerin (örneğin, K vitamini) üretimini sağlar.

7. Anüs: Dışkının vücuttan atıldığı son bölgedir. Dışkının dışarı atılması için istemli ve istemsiz kaslar (anal sfinkterler) birlikte çalışır.

Bu organlar birlikte çalışarak vücudun enerji ve besin ihtiyaçlarını karşılamak için besinlerin sindirilmesini, emilmesini ve atık maddelerin uzaklaştırılmasını sağlar.



 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 67-68-69 ADIM ADIM YAYINCILIK

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Boşaltım Sistemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Boşaltım Sistemi Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 67-68-69 ADIM ADIM YAYINCILIK”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 67-68-69


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Gün içinde evde ve okulda yaptığınız faaliyetler sonucunda meyve ve sebze kabukları, paketlenmiş besinlerin ambalajları, kullanılmış kâğıt mendil ve pil gibi birçok atık madde oluşmaktadır. Bu atık maddeler, geri dönüşüm kutuları veya çöp kovalarıyla ev ya da okullardan uzaklaştırılmalıdır.

Atık maddelerle kirlenen bir çevrede salgın hastalıkların görülme riski artar. Sindirim sonucu ortaya çıkan besin içeriklerinin vücudumuzda kullanılmasıyla bazı atık maddeler oluşur. Vücudumuzun zarar görmemesi için kanın içindeki bu atık maddelerin vücudumuzdan uzaklaştırılması gerekir.

Soru : Peki, atık maddeler vücudumuzdan nasıl uzaklaştırılır? Atık maddelerin vücudumuzdan uzaklaştırılmasını sağlayan yapı ve organlar nelerdir? Ünitenin bu bölümünde bu vb. soruların cevaplarını öğreneceksiniz.


Kısa Cevap : “Peki, atık maddeler vücudumuzdan nasıl uzaklaştırılır? Atık maddelerin vücudumuzdan uzaklaştırılmasını sağlayan yapı ve organlar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Vücudumuzdaki atık maddelerin uzaklaştırılması, çeşitli organ ve sistemlerin koordineli çalışmasıyla gerçekleştirilir. İşte bu sürece dahil olan yapı ve organlar:

  1. Böbrekler:
    • Böbrekler, kanı süzerek üre, kreatinin ve diğer atık maddeleri idrar yoluyla dışarı atar. Böbreklerde süzülen kan, atık maddelerden arındırılarak temizlenir. İdrar, üreterler aracılığıyla mesaneye taşınır ve buradan da üretra yoluyla vücuttan atılır.
  2. Akciğerler:
    • Solunum sistemi, özellikle akciğerler, vücuttaki karbondioksiti nefes yoluyla dışarı atar. Hücreler enerji üretirken karbondioksit açığa çıkar ve bu atık gaz, kılcal damarlardan akciğerlere taşınarak nefes verme sırasında vücuttan uzaklaştırılır.
  3. Karaciğer:
    • Karaciğer, toksinlerin ve zararlı maddelerin detoksifikasyonunu sağlar. Bu maddeler, safra yoluyla bağırsaklara iletilir ve dışkı yoluyla vücuttan atılır. Ayrıca, karaciğerin protein metabolizması sonucu oluşan amonyak da üreye dönüştürülerek böbrekler tarafından uzaklaştırılır.
  4. Deri:
    • Deri, terleme yoluyla vücuttaki fazla su, tuzlar ve bazı atık maddeleri dışarı atar. Ter bezleri, vücut sıcaklığını düzenlerken aynı zamanda bu atıkların vücuttan atılmasını sağlar.
  5. Sindirim Sistemi:
    • Sindirim sistemi, özellikle kalın bağırsak, sindirilemeyen gıda artıkları ve diğer atık maddeleri dışkı olarak vücuttan atar. Bu süreçte suyun geri emilimi sağlanarak dışkının katılaşması ve vücuttan kolayca atılması temin edilir.

Bu organ ve sistemlerin uyumlu çalışması, vücudun iç dengesini korur ve sağlıklı bir yaşam sürdürmemize yardımcı olur. Her biri farklı atık maddeleri hedef alarak vücuttan uzaklaştırır ve böylece metabolizmanın düzgün işlemesini sağlar.


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


BOŞALTIM SİSTEMİ MODELİ YAPALIM 


Gerekli Malzemeler: Fon kartonu, farklı renklerde oyun hamurları.

Uygulama Aşamaları
1. Sınıfta iki kişilik gruplar oluşturunuz.
2. Görsel 2.5.1’den yararlanarak fon kartonunun üzerine oyun hamurlarıyla boşaltım sistemi modelini oluşturunuz.
3. Arkadaşınızdan birlikte oluşturduğunuz modelde bir organın yerini göstermesini ve “Bu organın adı ve görevi nedir?” sorusunu sormasını isteyiniz. Sorunun cevabını vermeye çalışınız.
4. Siz de arkadaşınıza modelde bir organın yerini gösteriniz ve “Bu organın adı ve görevi nedir?” sorusunu sorunuz. Arkadaşınızdan soruya cevap vermesini isteyiniz.


Soru : • Aşağıdaki tabloya boşaltım sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini kısaca yazınız.


Cevap :

İşte böbrekler, üreter, idrar kesesi ve üretranın vücuttaki görevleri:

1. Böbrekler:
– Kanı filtreleyerek atık maddelerden ve fazla sudan arındırır.
– İdrar üretir.
– Elektrolit dengesi, kan basıncı ve asit-baz dengesini düzenler.
– Hormon üretir (örneğin, eritropoetin).

2. Üreter:
– Böbreklerden idrarı idrar kesesine taşır.
– Kasılma hareketleri (peristalsis) ile idrarın tek yönlü akışını sağlar.

3. İdrar Kesesi (Mesane):
– İdrarı geçici olarak depolar.
– İdrar biriktikçe genişleyebilir ve belirli bir doluluğa ulaştığında boşaltım ihtiyacını hissederiz.

4. Üretra
– İdrarı idrar kesesinden dışarıya taşır.
– Erkeklerde aynı zamanda meniyi de taşır.

Bu yapılar birlikte çalışarak vücudun sıvı ve atık madde dengesini düzenler.



 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17-18 HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18


6. Sınıf İngilizce Kitabı Life Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17-18 HECCE Yayıncılık”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17-18


1. Listen to the song and put the pictures in order.

1. Şarkıyı dinleyin ve resimleri sıraya koyun.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 10 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 11 Cevapları


2. Look at the pictures and match them to the phrases. Find the extra picture. 

2. Resimlere bakın ve bunları ifadelerle eşleştirin. Ekstra resmi bulun.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17-18 Cevapları”

3. Sing the song in activity 1 using the pictures above.

4. What do you do at weekends? 

3. Yukarıdaki resimleri kullanarak aktivite 1’deki şarkıyı söyleyin.

4. Hafta sonları ne yaparsınız?


Cevap :

I have brunch with my family.

I play football with my friends.


6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları


5. Listen and put the dialogues in order. 

6. Work in pairs and act out the dialogues above. 

7. Study the times. Then, ask and tell the times below. 

5. Diyalogları dinleyin ve sıraya koyun. 

6. Çiftler halinde çalışın ve yukarıdaki diyalogları canlandırın. 

7. Zamanları inceleyin. Daha sonra aşağıdaki saatleri sorun ve söyleyin.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


8. Listen and follow the route. Then, do the activity with your partner. 

8. Dinleyin ve rotayı takip edin. Daha sonra aktiviteyi partnerinizle birlikte yapın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


9. Listen and complete the text.

9. Metni dinleyin ve tamamlayın.


Cevap :

THIS IS ME, ALEX

I live in a small house with a big garden. I play basketball in the garden ….in……. the evenings …….on……… weekdays and I have a picnic with my family at the backyard ………at……… weekends.

I have a tree house at the backyard. My friends and I meet there after school. I do my homework there. I finish all my homework ….at…… 4 p.m. I go to bed early ……at….. nights.

There are many buildings in our neighborhood. I hang around or skateboard with my friends …….in……… the afternoons, but we go home before 6 ……p.m….. .

And this is my favorite place, Dance & Gym. There are dance courses …..on…….. Friday afternoons. My best friend, Mike and I learn morris dancing. We love dancing.


10. Read the text above and tick the correct pictures.

10. Yukarıdaki metni okuyun ve doğru resimleri işaretleyin.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları”

11. Read the text above again and match the parts. One is extra.

11. Yukarıdaki metni tekrar okuyup parçaları eşleştiriniz. Biri ekstra.


Cevap :

(E) 1. Mike and I learn

(A) 2. My friends and I meet

(D) 3. My family and I have

(B) 4. I come back


12. Retell the text using the extra pictures in activity 10. Then, talk about your own daily routines and activities.

12. Etkinlik 10’daki ekstra resimleri kullanarak metni yeniden anlatın. Daha sonra kendi günlük rutinleriniz ve etkinlikleriniz hakkında konuşun.


Cevap :

I live in a two-storey house with a big garden. I take walks around the neig borhood with my siblings on week day evenings. I ride bikes with my friends and on weekwnds I have a barbecue party with my family on the big balcony.


6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


13. Listen to Mike and Fulya and find the right picture. 

13. Mike ve Fulya’yı dinleyin ve doğru resmi bulun.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları”

14. Listen again and write True (T) or False (F). 

14. Tekrar dinleyin ve Doğru (T) veya Yanlış (F) yazın.


Cevap :

(F) 1. His school starts at 2.00.
(F) 2. Mike has flamenco lessons on Friday afternoons.
(T) 3. Morris dancers carry white handkerchiefs or short sticks.
(T) 4. He gets up at 8 o’clock on Saturdays.
(T) 5. He has a swimming course on Saturdays.
(F) 6. He visits his aunt and uncle.
(T) 7. He runs errands for his grandparents.


15. Complete the sentences about Mike. 

15. Mike ile ilgili cümleleri tamamlayın.


Cevap :

a. He wakes up at 6 in the morning

b. Mike goes home after school

c. He finishes his homework before 4 oclock

d. He has a dance lesson on friday afternoons

e. At weekends he gets up at 8 oclock

f. He keeps a diary at weekends


16. Mike is a helpful boy. He runs errands for his grandparents. Do you run errands for your family?

16. Mike yardımsever bir çocuktur. Büyükanne ve büyükbabasının ayak işlerini yapıyor. Ailenizin ayak işlerini mi yapıyorsunuz?


Cevap :

  • Yes. I do

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


17. Read the texts and match them to the pictures. One picture is extra.

18. Read the texts again and fill in the blanks.

19. Read the texts in activity 17 again and answer the questions. 

17. Metinleri okuyun ve resimlerle eşleştirin. Bir resim ekstradır.

18. Metinleri tekrar okuyun ve boşlukları doldurun.

19. Etkinlik 17’deki metinleri tekrar okuyun ve soruları cevaplayın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


20. Look at the brochures in activity 21 and fill in the blanks.

21. Work in pairs. Choose a brochure. Ask and answer about time, date and the event.

22. What’s the date today? Which course(s) above can you attend today?

23. Do you attend a course? Do you attend it regularly? Do you work hard? Are you patient enough to be a master?

Assignment Prepare a visual dictionary by including new vocabulary items. 

20. Faaliyet 21’deki broşürlere bakın ve boşlukları doldurun.

21. Çiftler halinde çalışın. Bir broşür seçin. Saati, tarihi ve olayı sorun ve cevaplayın.

22. Bugünün tarihi nedir? Bugün yukarıdaki hangi kursa/kurslara katılabilirsiniz?

23. Kursa katılıyor musunuz? Düzenli olarak katılıyor musunuz? Çok mu çalışıyorsun? Usta olacak kadar sabırlı mısın?

Ödev Yeni kelime öğelerini ekleyerek görsel bir sözlük hazırlayın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


24. Work in pairs. Ask and learn what your friend does before / at / after school. Then, report it.

24. Çiftler halinde çalışın. Arkadaşınızın okul öncesi / okul sonrası / okul sonrası neler yaptığını sorun ve öğrenin. Daha sonra rapor edin.


Cevap :

Umay : What do you do before coming to school Uygar?

Uygar : I have breakfast before coming to school.


25. Now, talk about your responsibilities and routines. 

25. Şimdi sorumluluklarınız ve rutinleriniz hakkında konuşun.


Cevap :

I wake up at 6:30 in the morning. I have breakfast at 7 o’clock. I go to school at 7:30. I do my homework in the afternoons. I spend time with my friend. I play basketball with my brother. I have my dinner in the evening. I watch TV series with my family. I brush my teeth at night. I read books. I sleep at 11 o’clock. I go to school on weekdays. I do my homework. I go to the shopping mall with my family on weekends. I visit my grandparents. I play playstation with my friends. We sometimes have picnics with my family.


Assignment : Conduct a survey about your classmates’ favorite school / after-school activities and prepare a poster.

Ödev : Sınıf arkadaşlarınızın favori okul/okul sonrası aktiviteleri hakkında bir anket yapın ve bir poster hazırlayın.


Cevap :

a. Math
b. Science
c. English
d. History
e. Art
f. Physical Education
g. Music



 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 59-60-61 ADIM ADIM YAYINCILIK

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kan Bağışının Toplum Açısından Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kan Bağışının Toplum Açısından Önemi Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 59-60-61 ADIM ADIM YAYINCILIK”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 59-60-61


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Soru : Afiş 2.3.1 ve 2.3.2’yi inceleyiniz. Bu afişlerin hazırlanmasının amacı ne olabilir? Afişlerden yararlanarak kan bağışıyla ilgili neler söyleyebilirsiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Afişlerin hazırlanmasının amacı, insanlara kan bağışının önemini ve sürekli bir ihtiyaç olduğunu hatırlatmaktır. Bu afişlerden, kan bağışının hayat kurtarıcı bir eylem olduğunu ve sürekli bir kan ihtiyacı olduğunu açıkça görebiliyoruz.

Afişler sayesinde, toplumun kan bağışının ne denli kritik bir rol oynadığını fark etmesi ve bu konuda daha bilinçlenmesi hedefleniyor. İnsanlar, kan bağışının toplumsal faydasını daha iyi anlayarak, bu hayati konuda daha duyarlı hale gelebilirler.


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


1. Yakın çevrenizde bulunan ve kan bağışlayan bir kişiyle röportaj yapınız. 

Röportaj yaptığınız kişiye kendi hazırladığınız sorulara ek olarak aşağıdaki soruları sorabilirsiniz.

• Kan bağışlamaya nasıl karar verdiniz?
• Kan bağışladıktan sonra neler hissettiniz?


Kısa Cevap : “Yakın çevrenizde bulunan ve kan bağışlayan bir kişiyle röportaj yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İşte yakın çevrenizde kan bağışlayan biriyle röportaj yaparken kullanabileceğiniz bir örnek:


Röportaj Soruları

1. Kan bağışlamaya nasıl karar verdiniz?

  • Kısa Cevap:
    Sağlıklı olduğumu düşündüm ve başkalarına yardım etmek istedim.
  • Uzun Cevap:
    Kan bağışlamaya karar vermemde birkaç faktör etkili oldu. Öncelikle, sağlıklı olduğumu ve herhangi bir sağlık sorunumun olmadığını biliyordum. Ayrıca, kan bağışının hayat kurtardığını öğrendim ve bu düşünce beni çok etkiledi. Başkalarına yardım edebilmek ve bu hayati gereksinimi karşılamak için kan bağışında bulunmaya karar verdim.

2. Kan bağışladıktan sonra neler hissettiniz?

  • Kısa Cevap:
    Kendimi çok iyi ve huzurlu hissettim.
  • Uzun Cevap:
    Kan bağışladıktan sonra kendimi oldukça iyi ve huzurlu hissettim. Kan bağışı sırasında herhangi bir olumsuz durum yaşamadım ve işlem çok rahat geçti. Bağış sonrası birkaç saat dinlendikten sonra hiçbir problem yaşamadan normal hayatıma döndüm. Bu deneyim, bana başkalarına yardımcı olmanın verdiği duygusal tatmini yaşattı ve gerçekten çok mutluydum. Ayrıca, kan bağışının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anladım ve bu konuda çevremdekileri de bilinçlendirmeye çalıştım.

3. Kan bağışı sürecinde yaşadığınız herhangi bir zorluk veya endişe oldu mu?

  • Kısa Cevap:
    Hayır, herhangi bir zorluk yaşamadım.
  • Uzun Cevap:
    Kan bağışı sürecinde herhangi bir zorluk veya endişe yaşamadım. Bağış öncesi yapılan sağlık kontrolü ve doktorun yönlendirmeleri oldukça rahatlatıcıydı. Kan bağışı sırasında ve sonrasında kendimi çok iyi hissettim. Ayrıca, hemşirelerin ve sağlık personelinin profesyonelliği ve ilgisi de süreci sorunsuz hale getirdi. Bu deneyim bana, kan bağışının ne kadar güvenli ve kolay bir işlem olduğunu gösterdi.

4. Kan bağışı yapmanın toplum için önemini nasıl değerlendiriyorsunuz?

  • Kısa Cevap:
    Çok önemli, çünkü her bir kan bağışı bir hayat kurtarabilir.
  • Uzun Cevap:
    Kan bağışı yapmanın toplum için ne kadar önemli olduğunu düşünüyorum. Her bir kan bağışı, bir hayatı kurtarabilir ve bu, çok değerli bir şey. Kan stoklarının sürekli olarak yenilenmesi gerekiyor ve bu nedenle gönüllü bağışçıların sayısının artırılması büyük önem taşıyor. Kan bağışının, hastaların tedavi sürecinde ne kadar kritik bir rol oynadığını ve birçok insanın hayatını kurtardığını biliyorum. Bu yüzden, daha fazla insanın kan bağışı yapması gerektiğini düşünüyorum.

Bu sorular ve cevaplar, röportajınızı daha kapsamlı ve etkileyici hale getirebilir. Röportaj sırasında kişinin deneyimlerini ve duygularını daha ayrıntılı olarak öğrenmeye çalışın.


2. Kendisine kan nakli yapılan bir kişiyle veya bu kişinin yakınıyla bir röportaj yapınız.

Röportajı kan nakli gerçekleştirilen kişinin yakını ile yapacaksanız soruları nakil yapılan kişiye yönelik sorunuz (Röportaj yaptığınız kişiye kendi hazırladığınız sorulara ek olarak aşağıdaki soruları da sorabilirsiniz.).

• Niçin kan nakline ihtiyaç duydunuz?
• Size kan veren kişiyi tanıyor musunuz?


Kısa Cevap : “Kendisine kan nakli yapılan bir kişiyle veya bu kişinin yakınıyla bir röportaj yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Elbette, işte kendisine kan nakli yapılan biriyle veya yakınıyla röportaj yaparken kullanabileceğiniz örnek sorular ve cevaplar:


Röportaj Soruları

1. Niçin kan nakline ihtiyaç duydunuz?

  • Kısa Cevap:
    Ani bir kaza geçirdim ve büyük bir kan kaybı yaşadım.
  • Uzun Cevap:
    Kan nakline ihtiyaç duymamın nedeni, ani bir kaza geçirmemdi. Bu kaza sırasında ciddi bir kan kaybı yaşadım ve acil müdahale gerektiren bir durumda olduğum için kan nakline ihtiyaç duydum. Kanın, vücudumda eksik olan miktarı yerine koyması ve hayati fonksiyonlarımı sürdürebilmem için kritik bir öneme sahipti.

2. Size kan veren kişiyi tanıyor musunuz?

  • Kısa Cevap:
    Hayır, kanı veren kişiyi tanımıyorum.
  • Uzun Cevap:
    Hayır, kanı veren kişiyi tanımıyorum. Kan bağışının anonim olarak yapıldığı bir durumda, bana kan veren kişinin kim olduğunu öğrenme şansım olmadı. Ancak, bu kişinin isimsiz bir kahraman olduğunu ve hayatımı kurtardığını biliyorum. Bu nedenle, ona minnettarım ve kan bağışının ne kadar önemli olduğunu daha iyi anladım.

3. Kan nakli sürecinde neler hissettiniz?

  • Kısa Cevap:
    Kendimi çok şanslı ve minnettar hissettim.
  • Uzun Cevap:
    Kan nakli sürecinde kendimi çok şanslı ve minnettar hissettim. Bu süreç, hayatımın en kritik anlarından biriydi. Kan bağışçıların yardımı sayesinde hayatta kaldım ve bu durum beni derinlemesine etkiledi. Hem sağlık ekibine hem de kan bağışçılarına teşekkür etmek istiyorum. Bu süreçte, hayatımın değerini ve başkalarına nasıl katkıda bulunabileceğimizi daha iyi anladım. Kan bağışının ne kadar hayati bir öneme sahip olduğunu ve toplumsal dayanışmanın gücünü hissettim.

4. Kan bağışı ve kan naklinin toplum için önemini nasıl değerlendiriyorsunuz?

  • Kısa Cevap:
    Çok önemli, çünkü her kan bağışı bir hayat kurtarabilir.
  • Uzun Cevap:
    Kan bağışı ve kan nakli, toplum için gerçekten çok önemli. Her kan bağışı, bir hayatı kurtarabilir ve bu yüzden bu sürecin sürdürülebilir olması gerekiyor. Kan bağışının artırılması, herkesin sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırıyor ve hayati risk altındaki insanlara umut oluyor. Bu süreçte, herkesin kan bağışı yapmasının ve kan ihtiyacı olanlara destek olmasının ne kadar kritik olduğunu bir kez daha gördüm. Bu nedenle, daha fazla insanın kan bağışı yapmasını teşvik etmek ve kan bağışının önemini anlatmak gerekiyor.

Bu sorular ve cevaplar, röportajınızı daha derinlemesine ve anlamlı kılacaktır. Röportaj sırasında, kişinin deneyimlerini ve duygularını detaylı bir şekilde anlatmasını sağlamaya çalışın. Bu, kan bağışının ve naklinin toplumsal önemini vurgulamak açısından oldukça etkili olacaktır.


3. Bir hastane veya aile sağlığı merkezine bir büyüğünüzle gidiniz. Burada görev yapan doktor veya hemşirelerden biriyle kan bağışı ve kan nakliyle ilgili bir röportaj yapınız. 

Röportaj yaptığınız kişiye kendi hazırladığınız sorulara ek olarak aşağıdaki soruları sorabilirsiniz.

• Kimler kan verebilir?
• Kan bağışlayan kişiler sağlık sorunu yaşar mı?


Kısa Cevap : “Doktor veya hemşirelerden biriyle kan bağışı ve kan nakliyle ilgili bir röportaj yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız..

Uzun Cevap :

Tabii ki! Böyle bir röportaj yapmak için aşağıdaki gibi bir senaryo oluşturabiliriz:


Röportaj Başlangıcı

Soru: Merhaba, öncelikle bize kendinizi tanıtır mısınız?

Doktor/ Hemşire: Merhaba, ben Dr. Ayşe Yılmaz. [Hastane veya Sağlık Merkezi]’nde iç hastalıkları uzmanıyım ve aynı zamanda kan bankası bölümünde de görev yapıyorum.

Soru: Kan bağışı ve kan naklinin öneminden bahseder misiniz?

Doktor/ Hemşire: Elbette. Kan bağışı, hayat kurtarıcı bir eylemdir. Birçok hasta, özellikle cerrahi müdahalelerde, doğum sonrası kanama yaşayan kadınlar ve kanser tedavisi gören hastalar, yeterli miktarda kan ve kan ürününe ihtiyaç duyarlar. Kan bağışı, bu hastaların tedavilerinde hayati bir rol oynar. Ayrıca, acil durumlarda, trafik kazası gibi durumlarda da kan bağışları çok önemlidir.

Soru: Kan bağışının güvenliği hakkında bilgi verebilir misiniz?

Doktor/ Hemşire: Kan bağışı yapılırken sterilizasyon ve hijyen kurallarına dikkat edilir. Bağışçılardan alınan kanlar, çeşitli testlerden geçirilir. Bu testler arasında HIV, hepatit B ve C, sifiliz gibi enfeksiyon hastalıklarına karşı testler bulunur. Bu sayede hem bağışçının hem de alıcının güvenliği sağlanır.

Soru: Kan bağışı nasıl yapılır? Bir kişinin kan bağışında bulunabilmesi için gereken koşullar nelerdir?

Doktor/ Hemşire: Kan bağışı için 18-65 yaş arası, 50 kg üzeri ve genel sağlık durumu iyi olan bireyler başvurabilir. Bağışçının son 3 ay içinde herhangi bir operasyon geçirmemiş, ateş veya enfeksiyon hastalığı geçirmemiş olması gerekmektedir. Bağış öncesinde bir sağlık taraması yapılır ve bağışçının hemoglobin seviyesi kontrol edilir.

Soru: Kan naklinin riskleri nelerdir?

Doktor/ Hemşire: Kan naklinin riskleri oldukça düşüktür, ancak nadiren de olsa bazı yan etkiler olabilir. Bunlar arasında alerjik reaksiyonlar, ateş, tansiyon düşüklüğü ve çok nadiren bulaşıcı hastalıkların geçişi olabilir. Bu nedenle, bağışlanan kanın titizlikle test edilmesi çok önemlidir.

Soru: Kan bağışı ve nakliyle ilgili toplumda farkındalık oluşturmak için neler yapıyorsunuz?

Doktor/ Hemşire: Toplumda kan bağışı bilincini artırmak için çeşitli kampanyalar ve eğitimler düzenliyoruz. Okullarda, üniversitelerde ve iş yerlerinde seminerler veriyoruz. Ayrıca sosyal medya ve çeşitli medya kanallarıyla da insanları bilinçlendirmeye çalışıyoruz.

Soru: Son olarak, insanlara kan bağışında bulunmaları için ne söylemek istersiniz?

Doktor/ Hemşire: Kan bağışı, bir insanın hayatını kurtarabilecek en değerli yardımlardan biridir. Küçük bir zaman ayırarak, birçok hayatı kurtarma şansınız var. Lütfen kan bağışında bulunun, çünkü sizin bir damla kanınız, bir canın hayatı demektir.

Röportaj Sonu

Soru: Zaman ayırıp sorularımızı yanıtladığınız için çok teşekkür ederiz.

Doktor/ Hemşire: Ben teşekkür ederim, kan bağışı ve nakli konusunda farkındalık oluşturmak çok önemli. Herkesi kan bağışında bulunmaya davet ediyorum.



 

Our Score
error: Content is protected !!