6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44-45 ADIM ADIM YAYINCILIK

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Destek ve Hareket Sistemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Destek ve Hareket Sistemi Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44-45 ADIM ADIM YAYINCILIK”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44-45


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


İnsanlar hayatın her anında hareket hâlindedir. Vücudumuzda bu hareketlerin gerçekleşmesini sağlayan yapı ve organlar vardır. Konuşma, yazma, yürüme, koşma, su içme vb. faaliyetlerin tümü destek ve hareket sistemi sayesinde gerçekleşir. İskelet ile kaslar, destek ve hareket sistemini (Görsel 2.1.1) oluşturan ana yapılardır.

Soru : Peki, inşaatlara veya çadırlara destek sağlayan yapılarla destek ve hareket sistemi arasında nasıl bir ilişki vardır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Peki, inşaatlara veya çadırlara destek sağlayan yapılarla destek ve hareket sistemi arasında nasıl bir ilişki vardır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnşaatlarda veya geçici barınaklarda kullanılan destek sistemleri, yapıların dayanıklılığını ve güvenliğini artırmak için oldukça önemlidir. Bu sistemler, temel olarak yapının yer değiştirmesini veya çökmesini önlemeyi amaçlar. Çadırlarda veya geçici yapılarla ilgili destek ve hareket sistemlerini daha ayrıntılı olarak inceleyelim:

  1. Temel Destek Sistemleri:
    • Kiriş ve Direkler: İnşaatlarda kullanılan kiriş ve direkler, yapının ağırlığını zemine ileterek stabil bir yapı sağlar. Bu elemanlar, yapının hareket etmesini ve çökmesini engellemek için kritik öneme sahiptir.
    • Çaprazlama ve Diagonal Destekler: Özellikle çadırlarda ve geçici yapılarda, çaprazlama elemanlar kullanılarak yapının stabilitesi artırılır. Bu elemanlar, yatay ve düşey hareketleri kontrol altında tutar.
  2. Hareket Sistemleri:
    • Değişken Bağlantılar: İnşaatlarda kullanılan bazı sistemlerde, yapıların belirli bir esneklik ve hareket kabiliyeti kazanması sağlanır. Bu, özellikle deprem gibi doğal afetler sırasında yapının zarar görmesini önlemek için önemlidir. Değişken bağlantılar ve esnek bağlantı elemanları bu tür ihtiyaçları karşılar.
    • Ayarlanabilir Destekler: Çadırlarda ve geçici yapılarda kullanılan ayarlanabilir destek sistemleri, zemin koşullarına göre yapıların hizalanmasını ve dengelenmesini sağlar. Bu sistemler, yapının yer değiştirmesini ve çeşitli dış etkenlere karşı dayanıklılığını artırır.
  3. Malzeme ve Teknoloji Kullanımı:
    • Çelik ve Alüminyum Alaşımlar: İnşaatlarda kullanılan destek sistemlerinde genellikle yüksek dayanımlı çelik ve alüminyum alaşımlar tercih edilir. Bu malzemeler, yapının ağırlığını taşıma kapasitesini ve dayanıklılığını artırır.
    • Kompozit Malzemeler: Modern inşaat teknolojilerinde, kompozit malzemeler de kullanılmaktadır. Bu malzemeler, hafiflik ve dayanıklılık özellikleri sayesinde hem ağırlığı azaltır hem de yapının dayanıklılığını artırır.
  4. Güvenlik ve İşlevsellik:
    • Statik ve Dinamik Analizler: İnşaat mühendisleri, yapıların statik ve dinamik analizlerini yaparak destek sistemlerini tasarlar. Bu analizler, yapının çeşitli yükler altında nasıl davranacağını ve hangi destek sistemlerinin gerekli olduğunu belirler.
    • Zemin İncelemeleri: İnşaatın yapılacağı zemin koşulları, destek sistemlerinin tasarımında önemli bir rol oynar. Zemin etüdü yapılarak, en uygun destek ve hareket sistemleri belirlenir.

Sonuç olarak, inşaat ve çadır yapılarında kullanılan destek ve hareket sistemleri, yapının dayanıklılığını, güvenliğini ve işlevselliğini sağlamak için tasarlanmıştır. Bu sistemler, yapıların çeşitli çevresel etkilere karşı koruma sağlar ve uzun ömürlü olmasını destekler. Arkadaşlarınızla bu konuyu tartışarak, farklı perspektifler ve deneyimler üzerine konuşmak, daha derin bir anlayış kazanmanıza yardımcı olabilir.



 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103 ADIM ADIM YAYINCILIK

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sabit Süratli Hareket Grafikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102, 103


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103 ADIM ADIM YAYINCILIK”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda bir tavşanın aldığı yol ve tavşan bu yolu alırken geçen zaman verilmiştir. Tavşanın yol-zaman grafiğini çiziniz.


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103 Cevapları”

6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : Atletizm yarışmalarına hazırlanan Sinem, Uğur ve Tolga’nın yol-zaman grafiği aşağıda verilmiştir. Grafiği inceleyerek verilen soruyu cevaplayınız.


Atletlerin süratleri arasındaki ilişki nedir? Nedenleriyle birlikte açıklayınız. 


Cevap :

“Sinem’in hızı sabittir, çünkü hız-zaman grafiği düz bir çizgi olarak görünür. Uğur ve Tolga’nın hızları ise değişkendir; başta hızlı koşarken zamanla yavaşlamışlardır. Bu durum, grafiğin eğiminin azalmasından anlaşılabilir.”


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


Soru : Aşağıdaki tabloda bir trenin sürati ve tren yolu alırken geçen zaman verilmiştir. Trenin süratzaman grafiğini çiziniz.


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları”

Soru : Yukarıdaki tabloda A, B ve C otomobillerinin aldıkları yol-zaman değerleri verilmiştir. Buna
göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


a. Otomobillerin süratleri nedir?


Cevap :

Otomobillerin süratlerini zamana bölerek bulabiliriz.

  • A otomobilin sürati: 30 km/saat
  • B otomobilin sürati: 25 km/saat
  • C otomobilin sürati: 20 km/saat

b. Otomobillerin süratleri arasındaki ilişki nedir?


Cevap :

A otomobili en yüksek sürate sahiptir, B otomobili orta sürate, C otomobili ise en düşük sürate sahiptir.


c. Otomobillerin sürat-zaman grafiklerini çiziniz.


Cevap :

Yukarıda yer alan örnekte ki grafiğe göre otomobillerin grafiğini çizebilirsiniz.



 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 96-97-98-99 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Yol-Zaman ve Sürat-Zaman Grafikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Yol-Zaman ve Sürat-Zaman Grafikleri Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 96-97-98-99 MEB Yayınları Cevapları”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 96-97-98-99


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM SÜRATLERİN KARŞILAŞTIRILMASI


NELER LAZIM?

Metre, kronometre, tebeşir.

HAYDİ BAŞLAYALIM 

• Beşer kişilik gruplar oluşturalım.
• Okul bahçemizde 50 metrelik mesafeyi ölçerek başlangıç ve bitiş noktalarını tebeşirle çizelim.
• Her bir grup sırayla başlangıç noktasına yan yana sıralansın.
• Öğretmenimizin komutuyla aynı anda bitiş noktasına koşmaya başlayalım.
• Bitiş noktasında bekleyen arkadaşımız her grubun birincisinin ne kadar sürede oraya ulaştığını ölçerek not etsin.
• Sınıfa döndüğümüzde arkadaşımızın ölçtüğü değerleri aşağıdaki tabloya yazalım.

DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM 


1. Grup birincilerini neye göre belirlediniz? 


Cevap :

İlk olarak bitiş çizgisine ulaşan olarak birincileri belirledik.


2. Aynı mesafeyi koşmanıza rağmen neden farklı sürelerde yarışı tamamlayabildiniz?


Cevap :

Kondisyon, hız, dayanıklık ve güç ile ilgili olarak farklı sürelerde tamamlamışlardır.


3. Hangi arkadaşınızın sürati en fazlaydı? Bunu nasıl anladınız?


Cevap :

Sürati fazla olan ve güçlü olan arkadaşımız bitiş çizgisine en yakın süre içerisinde ulaşan arkadaşımızdır.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


TABLOLARI DOLDURALIM, GRAFİKLERİ ÇİZELİM


Aşağıdaki görsellerde, uçak ve kamyonun hareketi A ve K noktalarından itibaren birer saat ara ile gösterilmiştir. 

Soru : Buna göre her iki araç için yol, zaman ve sürat verilerini tespit edip aşağıdaki tablolara yazalım. Tablolardaki verilerden hareketle yol-zaman ve sürat-zaman grafiklerini çizelim. 


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları”

6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


KENDİNİ DEĞERLENDİR-2


1. Aşağıda doğrusal yol boyunca ilerleyen araçlara ait görseller verilmiştir. Başlangıçta yan yana olan otomobil ve motosiklet sabit süratle hareket etmektedir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


a. Bir saat sonra hangi araç daha fazla yol alır?


Cevap : Otomobil daha fazla yol alır.


b. İki saatin sonunda araçların aralarındaki mesafe kaç km olur?


Cevap : Aralarındaki mesafe 80 km olur.


2. Aralarında 60 km mesafe olan beyaz ve mavi renkli araçlar sabit süratle birbirlerine doğru görseldeki gibi yaklaşmaktadır. Araçlar, verilen konumlarından 1 saat sonra A noktasında karşılaşır. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


a. Hangi aracın sürati daha fazladır? 


Cevap : Beyaz kamyonun sürati daha fazladır.


b. Aynı mesafeyi hangi araç, daha uzun sürede tamamlar? 


Cevap : Aynı mesafeyi mavi kamyon daha uzun sürede tamamlar.


c. Birim zamanda hangi araç, daha fazla yol almıştır? 


Cevap : Birim zamanda beyaz kamyon daha fazla yol almıştır.


3. Bir aracın hareketi sırasında ölçülen yol ve zaman verileri kullanılarak aşağıdaki grafik çizilmiştir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aracın 5, 10 ve 15. saniyelerdeki süratleri kaç m/sn. olur?


Cevap : Aracın 5, 10 ve 15. saniyelerdeki süratleri 30 m/sn. olur.


2. Aracın grafikte verilen hareketi sırasındaki sürati hakkında neler söylersiniz?


Cevap : Araç grafikteki hareketi sırasında sabit süratli hareket yapmıştır.


3. Araç, yol-zaman grafiğinden ulaşılan sürati ile üç saniyede ne kadar yol alabilir? 


Cevap : 3 saniyede 90 m yol alır.


4. Aracın sürat-zaman grafiğini çiziniz. 


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Neler Öğrendik Neler? Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105, 106, 107


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Neler Öğrendik Neler? Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107 MEB Yayınları Cevapları”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 102-103-104-105-106-107


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


A. Aşağıdaki ifadelerden “doğru” ya da “yanlış” olanları belirleyerek ilgili kutuyu işaretleyiniz. 


Cevap :

(Yanlış ) 1. Bir cisme etki eden kuvvetlerin bileşkesi sıfır ise o cisim, dengelenmemiş kuvvetlerin etkisi altındadır.

(Doğru) 2. Hareketli bir cisme etki eden kuvvetlerin bileşkesi hareket yönüne zıt ise cisim, zamanla zıt yönde harekete başlar.

(Doğru) 3. Bir cisim, dengelenmiş kuvvetlerin etkisi altında ise ya duruyor ya da sabit süratle hareket ediyordur.

(Yanlış ) 4. Bir cisme etki eden iki zıt yönlü kuvvetin bileşkesi, küçük olan kuvvetin yönündedir.

(Yanlış ) 5. Aynı yön ve doğrultudaki kuvvetlerin bileşkesi bulunurken büyük olan kuvvetten küçük olan kuvvet çıkartılır.

(Yanlış ) 6. Yavaşlayan bir hareketli, dengelenmiş kuvvetlerin etkisi altındadır.

(Doğru)  7. Hareketli bir cismin birim zamanda aldığı yola “sürat” denir.

(Yanlış ) 8. Eşit zaman aralığında daha az yol giden bir otobüsün sürati, daha çok yol giden otobüsün süratine göre daha fazladır.

(Yanlış ) 9. Bir cismin süratini bulabilmek için aldığı yolun bilinmesi yeterlidir.

(Doğru) 10. Aynı mesafeyi daha kısa sürede giden hareketlinin sürati, daha uzun sürede giden hareketlinin süratine göre daha fazladır.


B. Aşağıdaki ifadelerde noktalı yerlere, kutu içindeki kavramlardan uygun olanları yazınız.


Cevap :

1. Fren yapan araba dengelenmemiş kuvvetlerin etkisi altındadır.

2. Bir kuvvetin doğrultusunda iki farklı yön vardır.

3. Kuvvetin büyüklüğü dinamometre ile ölçülür.

4. Bir cisme etki eden kuvvetlerin etkisini tek başına gösterebilen kuvvete bileşke kuvvet denir.

5. Kuvvetin tanımlanabilmesi için yönü, doğrultusu ve büyüklüğünün bilinmesi gerekir.

6. Bir cismin sürati bulabilmek için alınan yol ve geçen zaman bilinmelidir.

7. Genellikle km/sa sürat birimi olarak kullanılır.

8. Sabit süratle hareket eden hareketli, eşit zaman aralıklarında eşit yol alır.

9. Saatte bulunan akrep ve yelkovanın hareketi, sabit süratli harekettir.

10. Aynı yolu daha kısa sürede alan araç daha süratlidir.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Bir cisme aynı doğrultulu iki kuvvet etki etmektedir. Kuvvetlerden biri 15 N, diğeri ise 12 N büyüklüğündedir. Bileşke kuvvetin büyüklüğü en az ve en fazla kaç Newton olabilir?


Cevap :

Bir cisme aynı doğrultulu iki kuvvet etki ettiğinde, bileşke kuvvetin büyüklüğü bu kuvvetlerin vektörel toplamına bağlıdır. İki kuvvetin büyüklükleri 1515 N ve 1212 N olarak verilmiştir.

En Fazla Bileşke Kuvvet

İki kuvvet aynı yönde olduğunda, bileşke kuvvetin büyüklüğü bu kuvvetlerin toplamına eşittir:

Fmaks=15 N+12 N=27 NF_{\text{maks}} = 15 \, \text{N} + 12 \, \text{N} = 27 \, \text{N}

En Az Bileşke Kuvvet

İki kuvvet zıt yönde olduğunda, bileşke kuvvetin büyüklüğü bu kuvvetlerin farkına eşittir:

Fmin=15 N−12 N=3 NF_{\text{min}} = 15 \, \text{N} – 12 \, \text{N} = 3 \, \text{N}

Sonuç

Bu durumda, bileşke kuvvetin büyüklüğü en az 33 N, en fazla 2727 N olabilir.


2. Durmakta olan bir cisme aynı doğrultulu iki kuvvet etki ediyor. Kuvvetlerden birinin doğu yönünde 7 N olduğu biliniyor. Cismin durmaya devam etmesi için diğer kuvvetin doğrultu, yön ve büyüklüğü nasıl olmalıdır?


Cevap :

Durmakta olan bir cisme etki eden kuvvetlerin net sonucu sıfır olmalıdır, yani cisme etki eden tüm kuvvetlerin vektörel toplamı sıfır olmalıdır. Bu durumda, doğu yönünde etki eden 7 N’luk kuvveti dengelemek için aynı büyüklükte ama zıt yönde bir kuvvet gerekmektedir.

Dolayısıyla, cismin durmaya devam etmesi için diğer kuvvetin:

  • Doğrultusu: Doğu-Batı doğrultusunda olmalıdır.
  • Yönü: Batı yönünde olmalıdır.
  • Büyüklüğü: 7 N olmalıdır.

Bu durumda, batı yönünde 7 N’luk bir kuvvet, doğu yönünde 7 N’luk kuvveti tamamen dengeleyecek ve cisim durmaya devam edecektir.


3. Batı yönünde sabit süratle hareket eden bir cisme hareketi ile aynı doğrultulu iki kuvvet uygulandığında cismin yavaşlamaya başladığı görülüyor. Buna göre cisme uygulanan kuvvetlerin bileşkesinin yön ve doğrultusu nasıl olmalıdır?


Cevap :

Batı yönünde sabit hızla hareket eden bir cisim yavaşlamaya başladığında, bu cisme etki eden net kuvvet, hareketin tersi yönünde olmalıdır. Yani, cisim batı yönünde hareket ediyorsa ve yavaşlıyorsa, net kuvvet doğu yönünde olmalıdır.

Bunu daha detaylı inceleyelim:

  1. Hareketin Doğrultusu ve Yönü: Cisim batı yönünde hareket ediyor.
  2. Yavaşlama: Cisim yavaşlıyorsa, net kuvvet hareketin tersi yönünde, yani doğu yönünde olmalıdır.

Cismin yavaşlaması için:

  • Kuvvetlerin Doğrultusu: Aynı doğrultuda (Batı-Doğu doğrultusunda) olmalıdır.
  • Net Kuvvetin Yönü: Doğu yönünde olmalıdır.

Bu durumda, cisme uygulanan kuvvetlerden biri batı yönünde olabilir ve diğeri doğu yönünde olabilir. Ancak net kuvvet doğu yönünde olduğuna göre, doğu yönünde uygulanan kuvvetin batı yönünde uygulanan kuvvetten daha büyük olması gerekmektedir.

Özetle:

  • Doğrultu: Batı-Doğu doğrultusunda
  • Yön: Net kuvvet doğu yönünde

Cisim yavaşladığına göre, doğu yönünde uygulanan kuvvetin büyüklüğü, batı yönünde uygulanan kuvvetin büyüklüğünden daha büyük olmalıdır. Bu şekilde net kuvvet doğu yönünde olur ve cisim yavaşlar.


4. Gökçe, Elif ve Ayşe’nin katıldığı bir koşu yarışında Gökçe’nin aynı parkuru bitirme süresi, Elif’in bitirme süresinden büyük; Ayşe’nin bitirme süresinden küçük olarak ölçülüyor. Buna göre sporcuların süratlerini büyükten küçüğe doğru sıralayınız.


Cevap :

Bir koşu yarışında sporcuların süratleri, aynı parkuru bitirme sürelerine göre hesaplanabilir. Bir sporcunun sürati, bitirme süresi ile ters orantılıdır. Yani, bir sporcunun bitirme süresi ne kadar kısa ise, sürati o kadar büyük olur.

Verilen bilgilere göre:

  • Gökçe’nin bitirme süresi Elif’in bitirme süresinden büyüktür.
  • Gökçe’nin bitirme süresi Ayşe’nin bitirme süresinden küçüktür.

Bu durumda, bitirme sürelerini küçükten büyüğe sıralarsak:

  1. Ayşe (en kısa süre)
  2. Gökçe
  3. Elif (en uzun süre)

Süratleri, bitirme süreleri ile ters orantılı olduğundan, sürat sıralaması büyükten küçüğe doğru şöyle olur:

  1. Ayşe (en yüksek sürat)
  2. Gökçe
  3. Elif (en düşük sürat)

Yani, sporcuların süratlerini büyükten küçüğe doğru sıralarsak:

  1. Ayşe
  2. Gökçe
  3. Elif

5. Aralarında 600 m olan Efe ve Mete birbirlerine doğru, sabit süratle hareket ediyor. Efe, 250 m yol aldıktan sonra Mete ile karşılaşıyor. Hangi öğrencinin sürati daha fazladır? Nedenini açıklayınız.


Cevap :

Aralarında 600 metre mesafe bulunan Efe ve Mete birbirlerine doğru sabit süratle hareket ediyor ve Efe 250 metre yol aldıktan sonra Mete ile karşılaşıyor. Bu durumda, Efe’nin aldığı mesafeyi ve aralarındaki toplam mesafeyi kullanarak, hangi öğrencinin süratinin daha fazla olduğunu belirleyebiliriz.

  1. Efe’nin aldığı yol: 250 metre
  2. Başlangıçtaki toplam mesafe: 600 metre

Efe 250 metre yol aldığında, Mete ve Efe toplamda 600 metrelik mesafeyi kapatmış olurlar. Dolayısıyla, Mete’nin aldığı yol, başlangıçtaki toplam mesafeden Efe’nin aldığı yolu çıkardığımızda bulunur:

Mete’nin aldıg˘ı yol=600 metre−250 metre=350 metre\text{Mete’nin aldığı yol} = 600 \, \text{metre} – 250 \, \text{metre} = 350 \, \text{metre}

Şimdi, iki öğrencinin aynı sürede bu mesafeleri aldığını göz önünde bulundurmalıyız. Çünkü birbirlerine doğru hareket ettiklerinde karşılaştıkları an, ikisinin de hareket etmeye başladığı andan itibaren geçen aynı süreyi ifade eder.

Sabit süratle hareket ettiklerini biliyoruz, bu durumda süratleri şu şekilde hesaplanabilir:

Efe’nin su¨rati=Efe’nin aldıg˘ı yolGec¸en su¨re\text{Efe’nin sürati} = \frac{\text{Efe’nin aldığı yol}}{\text{Geçen süre}} Mete’nin su¨rati=Mete’nin aldıg˘ı yolGec¸en su¨re\text{Mete’nin sürati} = \frac{\text{Mete’nin aldığı yol}}{\text{Geçen süre}}

Efe ve Mete aynı sürede yol aldıkları için geçen süreleri birbirine eşittir. Bu durumda, Efe’nin aldığı yol 250 metre ve Mete’nin aldığı yol 350 metre olduğundan, Mete’nin sürati daha fazla olacaktır çünkü daha fazla mesafeyi aynı sürede kat etmiştir.

Sonuç olarak, Mete’nin sürati Efe’nin süratinden daha fazladır. Çünkü Mete, aynı süre içinde Efe’den daha fazla mesafe kat etmiştir.


Ç. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Kuvvetle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Bir cisme etki eden kuvvetlerin bileşkesi sıfır ise o cisim, dengelenmiş kuvvetlerin etkisi altındadır.
B) Hareketli bir cisme etki eden kuvvetlerin bileşkesi hareket yönüne zıt ise cisim durabilir.
C) Bir cisme etki eden iki zıt yönlü kuvvetin bileşkesinin yönü, büyük olan kuvvetin yönü ile aynıdır.
D) Bir cisim, dengelenmemiş kuvvetlerin etkisi altında ise ya duruyor ya da sabit süratle hareket ediyordur.

Cevap : D Şıkkı


2. Birbirine doğru sabit süratle yaklaşmakta olan iki araç 5 saat sonra orta noktada karşılaşıyor. Buna göre,

l. Araçların süratleri aynıdır.
ll. Araçlar, hareketin ilk saatinde aynı mesafe yol almışlardır.
lll. Her iki araçta aynı yönde yol alsaydı aralarındaki mesafe sürekli artardı.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) I ve II B) l ve lIl C) Il ve lll D) l, Il ve lll

Cevap : A Şıkkı


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


3. Bir aracın hareketinin bir bölümüne ait sürat-zaman grafiği aşağıdaki gibidir. Buna göre aracın hareketi ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


A) Aracın sürati 5. saniyede 100 m/sn. olmuştur.
B) Araç, aynı süratle 10 saniye daha hareket ederse 40 metre daha yol alabilir.
C) Aracın sürati zamanla artmaktadır.
D) Araç 15 saniye sonunda, 5. saniyede bulunduğu noktadan 200 metre uzaklaşmıştır.

Cevap : D Şıkkı


4. Görselde A cismine etki eden F1, F2 ve F3 kuvvetleri verilmiştir. Bu kuvvetlerle ilgili,

I. F2 ve F3 kuvvetlerinin doğrultuları aynıdır.
II. F2 kuvveti kuzey-güney yönündedir.
III. F1 kuvvetinin büyüklüğü, F2 kuvvetinden fazladır.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) I ve III
D) II ve III

Cevap : C Şıkkı


5. Saatte 90 km yol alan sabit süratli otomobil ile ilgili,

I. 270 km uzaktaki şehre 3 saatte ulaşır.
II. Yarım saat sonra 45 km yol alır.
III. Sürati 90 km/sa. olur.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : D Şıkkı


6. Bir cisme etki eden bazı kuvvetlerin büyüklükleri aşağıdaki grafikte verilmiştir. Bu kuvvetler, seçeneklerdeki gibi cisme farklı şekillerde uygulanıyor.

Buna göre hangi seçenekteki durumda cisme etki eden bileşke kuvvet diğerlerinden farklıdır?


Cevap : C Şıkkı


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


7. Aşağıdaki tabloda F1, F2, F3 ve F4 kuvvetleri ile ilgili bazı bilgiler verilmiştir.

Bu kuvvetlerden hangisinin çizimi aşağıda doğru gösterilmiştir?


Cevap : B Şıkkı


8. Bir öğrenci, ucunda top bağlı sarkacı görseldeki gibi hareket ettiriyor. Sarkaç 1 ve 3 konumlarında anlık duruyor, ardından 2 konumuna doğru hareket ediyor. Hareket esnasında ikinci konuma yaklaşırken topun sürati artıyor.

Sarkacın bu hareketi sırasında sürtünme önemsiz kabul edileceğine göre, sarkacın etkisi altında kaldığı kuvvetlerle ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?


A) 1 konumunda top anlık durduğunda dengelenmemiş kuvvetlerin etkisi altındadır.
B) Top, 1 ile 2 konumları arasında dengelenmiş kuvvetler etkisi altındadır.
C) Top, 3 ile 2 konumları arasında dengelenmemiş kuvvetler etkisi altındadır.
D) Top, 2 ile 3 konumları arasında dengelenmiş kuvvetler etkisi altındadır.

Cevap : C Şıkkı


9. Öğretmenlerinin komutuyla başlangıç noktasından aynı anda koşmaya başlayan Efe, İnci ve İpek varış noktasına farklı sürelerde ulaşmıştır. Koşucuların süratleri hesaplanarak aşağıdaki sütun grafiği çizilmiştir (Koşucuların sabit süratle hareket ettiği kabul edilecektir.).

Buna göre,

I. Bu yarışın kazananı İnci olmuştur.
II. Efe bu yarıştaki sürati ile 3 saniyede 9 metre yol alabilir.
lll. Efe, koşunun 10. saniyesinde İpek’in 10 metre önündedir.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : D Şıkkı


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


10. Aşağıda, bir cisme aynı anda uygulanan kuvvetler verilmiştir. Verilen kuvvetlerin yön ve büyükleri dikkate alındığında,

I. Cisme aynı anda 1 N büyüklüğünde bir kuvvet daha uygulandığında bileşke kuvvetin doğrultusu kuzey-güney olabilir.
II. Cisme uygulanan bileşke kuvvetin sıfır çıkması için aynı anda 1 ve 2 N büyüklüğünde kuvvetler uygulanabilir.
III. Cisme batı ve kuzey yönlerinde 2 N büyüklüğünde kuvvetler aynı anda uygulanırsa bileşke kuvvetin yönü batı olur.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, III ve III

Cevap : D Şıkkı


11. Aynı doğrultuda hareket eden K, L ve M araçlarına farklı kuvvetler etki ediyor. Kuvvetlerin etkisinde kalan araçlarla ilgili bazı bilgiler aşağıda verilmiştir.

• K aracının sürati zamanla azalıyor ve araç bir süre sonra duruyor.
• L aracı, sabit süratle hareket etmeye devam ediyor.
• M aracı, bir süre sonra batı yönünde hareket ediyor.

Bu bilgilere göre,

I. K aracı durduktan sonra dengelenmiş kuvvetlerin etkisi altındadır.
II. L aracının doğrultusu diğer araçlardan farklıdır.
III. M aracına başlangıçtaki hareket yönünün tersi yönde kuvvet uygulanmıştır.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, III ve III

Cevap : B Şıkkı


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


12. Aşağıda K ve L araçlarına ait alınan yol-zaman ve sürat-zaman grafikleri verilmiştir. Bu araçların hareket durumları ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


A) Her iki araç da sabit süratle hareket etmiştir.
B) K aracının sürati, L aracının süratinden fazladır.
C) K aracı, 6. saniye sonunda L aracından daha fazla yol almıştır.
D) K aracının 15. saniyede aldığı yolu, L aracı 4. saniyede alır.

Cevap : A Şıkkı


Trafik Elektronik Denetleme Sistemi (TEDES); ülkemizde karayolu kullanıcılarının can ve mal güvenliğini sağlamak, düzenli ve güvenli trafik akışını oluşturarak kural ihlalinde bulunanları belirlemek amacıyla kullanılan sistemdir. Bu sistemle sürat kontrolü yapılacak karayolunda belirli koridorlar belirlenir. Koridorların giriş ve çıkış noktalarına yerleştirilen kameralarla araçların fotoğrafları çekilir ve plakaları, giriş ve çıkış zamanları kayıt altına alınır. Kaydedilen araçlara ait hızlar “hız=yol/zaman” formülüyle sistem tarafından hesaplanır. Aynı anda araç sorgulaması da yapılarak araç cinsine göre hız limitleri aşıldıysa cezai işlem uygulanır.

Siz de karayolu kullanıcılarının can ve mal güvenliğini tehdit eden etkenler ile ilgili araştırma yapınız. Araştırmanız sonucu ulaştığınız etkenlerden birini seçiniz. Bu durumun çözümüne ilişkin bir model oluşturunuz ya da proje tasarlayınız. Oluşturduğunuz modeli ya da tasarladığınız projeyi okulunuzun yıl sonu bilim şenliğinde sununuz. 


Kısa Cevap : “Siz de karayolu kullanıcılarının can ve mal güvenliğini tehdit eden etkenler ile ilgili araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karayolu kullanıcılarının can ve mal güvenliğini tehdit eden birçok faktör bulunmaktadır. Bunlar genellikle insan hataları, yol koşulları ve araçla ilgili problemler olarak üç ana kategoride incelenir.

İnsan Hataları

  1. Hız İhlalleri: Hız sınırlarını aşmak, kazaların en yaygın sebeplerinden biridir. Hız arttıkça kaza olasılığı ve kaza sonucunda yaralanma veya ölüm riski de artar​ (World Health Organization (WHO))​​ (Vision Zero MD)​.
  2. Dikkatsizlik: Cep telefonu kullanımı ve diğer dikkat dağıtıcı aktiviteler, sürücülerin dikkatini yoldan uzaklaştırarak kaza riskini artırır​ (National Safety Council)​​ (National Road Safety Strategy)​.
  3. Alkol ve Uyuşturucu Kullanımı: Alkol veya uyuşturucu etkisinde araç kullanmak, reaksiyon süresini uzatarak ve karar verme yetisini zayıflatarak kaza riskini ciddi şekilde artırır​ (World Health Organization (WHO))​​ (National Road Safety Strategy)​.
  4. Yorgunluk: Uykusuz veya yorgun araç kullanmak, sürücünün dikkatini ve reflekslerini olumsuz etkiler, bu da kazalara sebep olabilir​ (National Road Safety Strategy)​.

Yol Koşulları

  1. Yol Tasarımı ve Bakımı: Yolların uygun şekilde tasarlanmamış veya bakımsız olması, sürüş güvenliğini tehlikeye atabilir. Özellikle yol yüzeyindeki bozukluklar, eksik yol işaretlemeleri ve yetersiz aydınlatma gibi faktörler kaza riskini artırır​ (National Safety Council)​.
  2. Hava Koşulları: Yağmur, kar, buz ve sis gibi olumsuz hava koşulları, yol tutuşunu azaltarak ve görüş mesafesini kısaltarak kazalara neden olabilir​ (Vision Zero MD)​.

Araçla İlgili Problemler

  1. Araç Bakımı ve Durumu: Düzenli bakımı yapılmayan araçlar, fren arızaları, lastik patlamaları ve mekanik arızalar gibi sorunlara daha yatkındır. Bu tür mekanik problemler, kazalara sebebiyet verebilir​ (National Safety Council)​​ (National Road Safety Strategy)​.
  2. Güvenlik Donanımları: Emniyet kemeri kullanımı, hava yastıkları ve çocuk koltukları gibi güvenlik donanımlarının doğru kullanımı, kazalardaki ölüm ve yaralanma riskini azaltır. Ancak bu donanımların kullanılmaması veya yanlış kullanılması, riskleri artırır​ (World Health Organization (WHO))​​ (National Road Safety Strategy)​.

Bu risk faktörlerinin her biri, karayolu güvenliğini artırmak için dikkat edilmesi gereken önemli unsurlardır. Sürücülerin bilinçlendirilmesi, yolların iyileştirilmesi ve araç bakımlarının düzenli yapılması, kaza risklerini azaltmak için kritik öneme sahiptir.



 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48-49 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Destek ve Hareket Sistemine Ait Yapılar ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Destek ve Hareket Sistemine Ait Yapılar ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48-49 MEB Yayınları”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48-49


Soru : Sizce çadırlardaki metal direkler vücudumuzdaki hangi yapılara benzetilebilir? Düz metal direkleri birbirine bağlayan bağlantı parçaları olmasa çadırlar kullanışlı bir şekilde kurulabilir miydi?


Cevap :

Çadırlardaki metal direkler, vücudumuzdaki kemiklere benzetilebilir. Düz metal direkleri bağlayan bağlantı parçaları olmadan, çadırlar kullanışlı bir şekilde kurulamazdı.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM İSKELET SİSTEMİ MODELİ


NELER LAZIM?

Makas, kürdan veya çift taraflı raptiye

HAYDİ BAŞLAYALIM 

Aşağıdaki görselin büyük hâli kitabınızın 251. sayfasında verilmiştir. İlgili sayfadaki iskelet bölümlerini keselim. Kestiğimiz bölümlerdeki işaretli kısımları, iskelet oluşturacak şekilde kürdan ya da çift taraflı raptiye kullanarak birleştirelim.

DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM 


Soru : İskelet parçalarını birbirine tutturma için kullandığınız kürdanlar/ çift taraflı raptiyeler vücudunuzda hangi yapıları temsil etmektedir?


Cevap :

Kürdanlar veya çift taraflı raptiyeler, bir yapay zeka modeli için somut bir vücut veya iskelet sistemi gibi fiziksel yapıları temsil etmezler.

Onlar, kavramları birleştirmek veya bilgileri bir arada tutmak için kullanılan metaforik araçlardır. Bu nedenle, insan vücuduyla ilişkilendirilen herhangi bir yapıyı temsil etmezler.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


KENDİNİ DEĞERLENDİR-1


6/B sınıfı, fen bilimleri dersinde “destek ve hareket sistemi” ile ilgili bir şema hazırlamak üzere çalışmaya başladı. Fakat çalışma tamamlanamadan teneffü zili çaldı. Onlara bir sürpriz yapmaya ve çalışmayı tamamlamaya var mısınız? 

Soru : Haydi, boş bırakılan kutulara uygun kavram veya tanımları yazalım ve şemayı tamamlayalım.


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları”

6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


KENDİNİ DEĞERLENDİR-1 


1. Aşağıdaki ifadelerden “doğru” olanların karşısına “D”, “yanlış” olanların karşısına “Y” yazınız.


Cevap :

(Yanlış) 1. Kol ve bacakların hareket etmesini sağlayan düz kaslar hızlı kasılır ancak çabuk yorulur.

(Yanlış) 2. Burnun yapısında bulunan kemikler kıkırdaklara göre daha esnektir.

(Doğru) 3. Kafatası ve kuyruk sokumunda oynamaz eklemler bulunur.

(Yanlış) 4. Kısa kemikler boyu eninden daha uzun olan kemiklerdir.

(Doğru) 5. Omurgayı oluşturan kemikler arasında yarı oynar eklemler vardır.

(Doğru) 6. Kemikler kalsiyum ve fosfor gibi mineralleri depo eder.

(Doğru) 7. Uzun kemikler, enleri boylarına göre daha kısa olan kemiklerdir.

(Doğru)  8. Kol, omuza oynar eklemle bağlanmıştır.


2. Aşağıdaki açıklamaların ait olduğu kavramları belirleyiniz. Açıklama başındaki harf ile ilgili kavramı eşleştirerek noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 63-64-65-66 ADIM ADIM YAYINCILIK

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Solunum Sistemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Solunum Sistemi Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 63-64-65-66 ADIM ADIM YAYINCILIK”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 63-64-65-66


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Besinlerin vücudumuza faydalı olabilmesi için sindirilmesi gerektiğini öğrenmiştiniz. Sindirilen besin içeriklerinin oksijen gazıyla etkileşimi sonucu hayatın devam etmesini sağlayan enerji açığa çıkar. Bu esnada vücudumuz için zararlı bir gaz olan karbondioksit oluşur. Tıpkı bacalardan ve egzozdan uzaklaştırılan gazlar gibi karbondioksidin de vücudumuzdan uzaklaştırılması gerekir.

Soru : Peki, oksijenin vücudumuza alınmasında ve karbondioksidin vücudumuzdan uzaklaştırılmasında görevli olan yapı ve organlar nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Peki, oksijenin vücudumuza alınmasında ve karbondioksidin vücudumuzdan uzaklaştırılmasında görevli olan yapı ve organlar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız..

Uzun Cevap :

Oksijenin vücudumuza alınması ve karbondioksidin vücudumuzdan uzaklaştırılması, solunum sistemi ve dolaşım sistemi tarafından birlikte gerçekleştirilen bir süreçtir. Bu süreçte yer alan yapı ve organlar şunlardır:

Solunum Sistemi

  1. Burun ve Ağız: Havanın vücuda ilk girdiği yerlerdir. Burun, havayı ısıtarak ve nemlendirerek akciğerlere gitmeden önce hazırlar.
  2. Farinks (Yutak): Burun ve ağız boşluklarından gelen hava burada birleşir.
  3. Larinx (Gırtlak): Havanın trakeaya geçmesini sağlar. Ses telleri burada bulunur.
  4. Trakea (Nefes Borusu): Havanın akciğerlere taşındığı ana borudur. Trakea, iki ana bronşa ayrılır.
  5. Bronşlar: Trakeadan gelen hava, iki ana bronşa ve ardından daha küçük bronşçuklara ayrılarak akciğerlere taşınır.
  6. Bronşçuklar: Bronşların daha ince dalları olup, havayı alveollere taşır.
  7. Alveoller: Gaz değişiminin gerçekleştiği minik hava kesecikleridir. Alveol duvarları ince ve geniş bir yüzey alanına sahiptir, bu da oksijenin kana, karbondioksidin ise kandan alveollere geçişini sağlar.

Dolaşım Sistemi

  1. Kalp: Oksijenli kanı vücudun her yerine pompalayan organ olup, aynı zamanda oksijeni düşük, karbondioksidi yüksek olan kanı akciğerlere taşır.
  2. Akciğerler: Ana solunum organları olup, alveoller aracılığıyla gaz değişimini gerçekleştirir.
  3. Pulmoner Arter: Oksijeni düşük, karbondioksidi yüksek olan kanı kalpten akciğerlere taşır.
  4. Pulmoner Ven: Oksijeni yüksek, karbondioksidi düşük olan kanı akciğerlerden kalbe taşır.
  5. Kılcal Damarlar: Alveollerle iç içe geçmiş olup, oksijenin kandan dokulara, karbondioksidin ise dokulardan kana geçişini sağlar.

Gaz Değişimi Süreci

  1. Solunum: Havanın burun veya ağız yoluyla vücuda alınması ve akciğerlere taşınması.
  2. Gaz Değişimi: Alveoller ve kılcal damarlar arasında oksijenin kana, karbondioksidin alveollere geçişi.
  3. Dolaşım: Oksijenli kanın kalp tarafından vücuda pompalanması ve karbondioksitli kanın akciğerlere taşınması.
  4. Soluk Verme: Karbondioksit açısından zengin havanın vücuttan atılması.

Bu yapı ve organlar birlikte çalışarak, oksijenin vücudumuza alınmasını ve karbondioksidin vücudumuzdan uzaklaştırılmasını sağlar.


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


SOLUNUM SİSTEMİ MODELİ YAPALIM 


Gerekli Malzemeler: 2,5 L’lik pet şişe, makas, Y borusu, oyun hamuru, küçük balon
(iki adet), büyük balon, paket lastiği (üç adet).

Uygulama Aşamaları

1. Pet şişenin alt kısmını makasla düzgünce kesiniz (Bu aşamada öğretmeninizden yardım alınız.).
2. Y borusunun iki ucuna şişirilmemiş küçük balonları paket lastiğiyle sıkıca bağlayınız.
3. Pet şişenin kapak kısmında makasla delik açınız (Bu aşamada öğretmeninizden yardım alınız.).
4. Y borusunu pet şişenin kapak kısmına oyun hamuruyla tutturunuz. Y borusunun uç kısmının pet şişenin dışında kalmasına özen gösteriniz.
5. Büyük balonu makasla kesiniz. Balonun alt kısmını pet şişenin alt kısmına paket lastiğiyle sıkıca bağlayınız.
6. Pet şişenin alt kısmına bağladığınız balonu yukarı doğru hafifçe itiniz. Ardından balonu serbest bırakınız. Bu işlemi birkaç kez tekrar ediniz.
7. Balonu çekip bırakma esnasında plastik şişenin içindeki küçük balonlarda meydana gelen değişimleri gözlemleyiniz.
8. Y borusuna hava üfleyiniz. Bu esnada pet şişenin içindeki ve altındaki balonlarda meydana gelen değişimleri gözlemleyiniz.


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


1. Yaptığınız modelde kullandığınız malzemelerin solunum sisteminde hangi yapı ve organları temsil ettiğini aşağıdaki tabloya yazınız.


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları”

2. Pet şişenin altındaki balonu çektiğinizde Y borusuna bağlı balonların şişmesinin, bıraktığınızda eski hâline dönmesinin sebebi ne olabilir?


Cevap :

Solunumu ifade etmektedir. Nefes aldığımızda soluk borusundan hava girer, ciğerler şişer. Ardından nefes vererek ciğerler söner.


3. Y borusuna üflediğinizde balonların şişmesinin sebebi nedir? 


Cevap :

Balonlar ciğerimizi ifade eder. Nefes alıp, vermemizi ifade eder.


4. BÖLÜM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI 


Soru : Aşağıda verilen tanımlardan yararlanarak ve karışık olarak verilen harfleri bir araya getirerek kavramları bulunuz. Cevaplarınızı noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

1. Dış ortamdaki havanın solunum sistemine alındığı organdır. = 1. BURUN

2. Havadaki oksijenin kana geçişi, kandaki karbondioksidin vücuttan uzaklaştırılmasını sağlayan organlardır. = 2. AKCİĞERLER

3. Göğüs boşluğu ile karın boşluğu arasında bulunan, kasılıp gevşeme hareketi yaparak akciğerlerin genişleyip daralmasını sağlayan organdır. = 3. DİYAFRAM 

4. Akciğerlere giren bronşların ayrıldığı küçük kolların her biridir. = 4. BRONŞÇUKLAR 



 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Cevapları HECCE Yayıncılık

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Değerli öğrencilerimiz ; Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu yeni eğitim döneminde “6. Sınıf İngilizce HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları” konusu siz değerli öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmesi amacıyla İngilizce öğretmenimiz tarafından sizler için açıklayıcı bir şekilde İngilizce ders kitabı cevaplarınız hazırlanmıştır.


“6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları HECCE Yayıncılık”

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu eğitim döneminde “6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplarınızı kontrol etmeniz için aşağıda yer alam mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklamanız veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak İngilizce ders kitabı cevaplarınıza ulaşabilirsiniz.

6. Sınıf İngilizce Kitabı Cevapları HECCE Yayıncılık” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları ve sormak istediğiniz İngilizce sorularını konunun en alt kısmında yer alan yorum kısmına sorarak en hızlı ve en güvenilir cevapları değerli İngilizce Öğretmenimiz tarafından cevaplarınızı alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.


6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları


6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 1 : LIFE


Life Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18


Life Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22


Life Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24


Life Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170


6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 2 : YUMMY BREAKFAST


Yummy Breakfast Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


Yummy Breakfast Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38


Yummy Breakfast Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40


Yummy Breakfast Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171


6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 3 : DOWNTOWN


Downtown Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50


Downtown Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54


Downtown Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56


Downtown Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172


6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 4 : WEATHER AND EMOTIONS


Weather And Emotions Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66


Weather And Emotions Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70


Weather And Emotions Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72


Weather And Emotions Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 173


6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 5 : AT THE FAIR 


At The Fair Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82


At The Fair Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86


At The Fair Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88


At The Fair Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 174


6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 6 : OCCUPATIONS


Occupations Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98


Occupations Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102


Occupations Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104


Occupations Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175


6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 7 : HOLIDAYS


Holidays Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114


Holidays Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117, 118


Holidays Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120


Holidays Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176


6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 8 : BOOKWORMS


Bookworms Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130


Bookworms Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 131, 132, 133, 134


Bookworms Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 135, 136


Bookworms Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 177


6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 9 : SAVING THE PLANET


Saving The Planet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146


Saving The Planet Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149, 150


Saving The Planet Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 151, 152


Saving The Planet Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178


6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı HECCE Yayıncılık Sayfa 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168. Sayfa cevapları için tıklayınız. 


UNIT 10 : DEMOCRACY


Democracy Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162


Democracy Let’s Practice Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 163, 164, 165, 166


Democracy Vocabulary Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 167, 168


Democracy Attention Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179



 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 97-98 ADIM ADIM YAYINCILIK

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sürat Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 97-98 ADIM ADIM YAYINCILIK”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 97-98


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Soru : Bir koşu yarışmasında aynı anda harekete başlayan atletler, farklı zamanlarda bitiş noktasına ulaşır. Sizce bu durumun sebebi nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bu durumun sebebi, atletlerin fiziksel yeteneklerinin, hızlarının ve dayanıklılıklarının farklı olmasıdır. Her atletin koşma yeteneği, antrenman seviyesi, kondisyonu ve yarış sırasındaki performansı farklılık gösterir. Bu nedenle, aynı anda başlamalarına rağmen, bitiş noktasına ulaşma süreleri farklı olur.


Soru : Yasin’in evinin okula uzaklığı, Ahmet’in evinin okula uzaklığından daha fazladır. Buna rağmen her ikisi de okula yürüyerek aynı sürede gitmektedir. Sizce bu durumun sebebi nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Yasin’in evinin okula uzaklığı Ahmet’in evinin okula uzaklığından daha fazla olmasına rağmen, her ikisi de okula yürüyerek aynı sürede gidiyorsa, bu durumun birkaç olası sebebi olabilir:

  1. Yürüyüş Hızları Farklıdır: Yasin, Ahmet’ten daha hızlı yürüyor olabilir. Bu durumda, daha uzun mesafeyi daha kısa sürede kat edebilir.
  2. Kestirme Yol Kullanımı: Yasin, okula giderken daha kısa bir yol veya kestirme bir güzergah kullanıyor olabilir, bu da onun mesafeyi daha hızlı kat etmesini sağlar.
  3. Farklı Başlangıç Zamanları: İkisi de farklı zamanlarda evden çıkıyor olabilir ve sonuç olarak aynı sürede okula ulaşıyor olabilirler.
  4. Yol Koşulları: Yasin’in yolu daha az engel içeren, daha düz veya daha az kalabalık olabilir. Bu da onun mesafeyi daha hızlı geçmesini sağlar.

Bu faktörlerden biri veya birkaçı, Yasin’in ve Ahmet’in okula aynı sürede varmalarını açıklayabilir.


6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


KİM DAHA SÜRATLİ, GÖZLEMLEYELİM 


Gerekli Malzemeler: En az 5 m’lik mezura, kronometre, tebeşir.

Uygulama Aşamaları

1. Okul bahçesinde 100 m’lik mesafeler belirleyiniz. Mesafelerin başlangıç ve bitiş noktasını tebeşirle çiziniz.
2. Astım, solunum ve kalp yetmezliği gibi sağlık sorunları olmayan gönüllü dört öğrenci seçiniz. Bu
öğrencilerin isimlerini aşağıdaki tabloya yazınız.
3. Öğrencilerin 100 m’lik mesafeyi koşmalarını isteyiniz. Onların bu mesafeyi koşma sürelerini
kronometre ile ölçünüz. Öğrencilerin aldığı yolu ve bu yolu aldıkları süreyi aşağıdaki tabloya yazınız.


Soru : • Hangi öğrencinin sürati daha fazladır? Bu sonuca nasıl vardınız?


Cevap :

Öğrenci 1’in sürati daha fazladır. Bu sonuca, 100 metrelik mesafeyi en kısa sürede tamamladığı için vardık.



 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ay Tutulması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ay Tutulması Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 28-29-30-31


YAPALIM ÖĞRENELİM GÜNEŞ SİSTEMİ MODELİ 


NELER LAZIM?

Farklı renkte oyun hamurları, karton kutu, siyah fon kartonu, el feneri, makas, ip ve kürdan.

HAYDİ BAŞLAYALIM 

• Oyun hamurları ile Dünya ve Ay modelleri yapılır.
• Karton kutunun bir yüzeyi kesilir ve içi siyah fon kartonu ile kaplanır.
• Görseldeki gibi kutunun sol tarafına delik açılır ve el feneri yerleştirilir.
• Dünya modeli el feneri ile aynı hizada olacak şekilde- kutunun ortasına ip ile sabitlenir.
• Dünya modelinin sabitlendiği nokta merkezde kalacak şekilde, kutunun üst kısmına yarım daire biçiminde kesi atılır ve ipin rahat hareket edebileceği bir kanal açılır.
• Ay modeli, ip ile kanalın en sağdaki noktasına yerleştirilir.
Ay modeli, bağlı olduğu ipin ucu kutunun üstünde kalacak şekilde kürdana bağlanır.
• El fenerinin ışığı açılır ve modeller gözlemlenir.
• Görseldeki gibi Ay modeli saat yönünün tersi yönde kanalda hareket ettirilir.
• Ay modeli el fenerine en yakın konuma getirilerek modeller gözlemlenir.


DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM 

1. El fenerinin ışığını açtığınız zamandaki gözlemleriniz nelerdir? Temsili gerçekleştirilen tutulma çeşidi hangisidir? Yazınız.


Cevap :

“El fenerinin ışığını açtığınızda, Dünya ile Ay arasında gölge oluşur. Ay, Dünya’nın gölgesine girmiş gibi görünmez. Bu, yapılan temsilin bir Güneş Tutulması olduğu anlamına gelir. Güneş Tutulması, Dünya’nın Ay’ın önünden geçtiği ve Ay’ın Güneş’in yüzeyini kısmen veya tamamen kapattığı olayı ifade eder.”


2. Ay modelini el fenerine en yakın konuma getirdiğiniz zamandaki gözlemleriniz nelerdir? Temsili gerçekleştirilen tutulma çeşidi hangisidir? Yazınız.


Cevap :

“El fenerine en yakın konuma getirdiğinizde, Ay modeli Dünya modelinin arkasına yerleştirilir ve Dünya’nın gölgesi Ay’ın üzerine düşer. Böylece Ay, Dünya’nın gölgesinde tamamen veya kısmen kaybolur. Bu durum, yapılan temsilin Ay Tutulması olduğunu gösterir. Ay Tutulması, Dünya’nın Ay’ın önüne geçtiği ve Ay’ın Güneş’ten gelen ışığı tamamen engellediği olayı ifade eder.”


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Yanda bu oyundan bir kesit verilmiştir. Mavi taşların sahibi bir numaralı oyuncu oyunu kazandığını iddia etmektedir. Kırmızı taşların sahibi iki numaralı oyuncu ise doğru sıralama yapılmadığı için oyunun devam etmesi gerektiğini söylemektedir.

Soru : Haklı olan kimdir? Nedenini açıklayalım. 


Cevap :

Haklı olan 2 numaralı oyuncudur.  1 numaralı oyuncunun taşlarının dizilişi, herhangi bir tutulma olayını temsil etmediği için oyun devam etmelidir.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


KENDİNİ DEĞERLENDİR-2 


1. İki öğrenci şaşırtıcı bazı doğa olayları üzerine konuşmaktadır. Konuşmalarından bir kesit aşağıda verilmiştir. Bu konuşmada yanlış ifadeler var ise bunları belirleyerek bu ifadelerin doğrularını noktalı yerlere yazınız.


 Güneş tutulmasında Ay’ın gölgesi, Dünya üzerinde belirli bir bölgeye düşer. Gece gerçekleştiği için bu tutulmayı gözlemleyemeyiz.

Cevap :

Güneş tutulması sırasında Ay’ın gölgesi Dünya üzerinde belirli bir bölgeye düşer ve bu tutulma gece veya gündüz gerçekleşebilir, yani gözlemleyebiliriz.


Güneş tutulması olayını gözlemlemeyi istiyorum. Ay, yeni ay evresine girdiğinde tutulma gerçekleştiğine göre bu muhteşem olayı her ay gözlemleyebiliriz.

Cevap :

Güneş tutulması her yeni ay evresinde gerçekleşmez. Güneş tutulmaları Ay’ın yörüngesi üzerinde özel bir hizalama gerektirir, bu nedenle her ay gerçekleşmez.


Dolunay evresinde de Ay tutulmasını gözlemleyebiliriz. Ay, Güneş ve Dünya arasında olduğu için Dünya’nın gölgesi Ay’ın üzerine düşer.

Cevap :

Ay tutulması dolunay evresinde gerçekleşmez. Dolunayda Ay, Güneş ve Dünya aynı hizada olduğu için Ay’ın gölgesi Dünya’nın arkasına düşmez.


Tutulmaların gerçekleşmesi için Güneş, Dünya ve Ay’ın aynı doğrultuda olması gerekir. Her iki tutulma da gölge oluşumu ile gerçekleşir. Bu durum, ışığın doğrusal yayıldığını kanıtlar.

Cevap :

Tutulmaların gerçekleşebilmesi için Güneş, Dünya ve Ay’ın aynı hizada olması gerekmez. Güneş tutulması Ay’ın Dünya ile Güneş arasına girmesiyle, Ay tutulması ise Dünya’nın gölgesinin Ay üzerine düşmesiyle gerçekleşir. Bu durum, ışığın doğrusal yayılmadığını, gölge oluşumuyla ilgili olduğunu gösterir.


2. Aşağıdaki tabloda boş bırakılan yerleri, tutulmaların ilgili özelliklerine dikkat ederek tamamlayınız.


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dolaşım Sistemini Oluşturan Yapı ve Organlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59, 60


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dolaşım Sistemini Oluşturan Yapı ve Organlar Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60 MEB Yayınları”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60


Teneffüste arkadaşlarımızla koşu yarışması düzenledik. Bitiş çizgisine yaklaşırken tüm gücümü toplayıp hızlandım. Çizgiyi geçtiğimde o kadar hızlı nefes alıp veriyordum ki kalbimin göğüs kafesimden fırlayıp çıkacağını düşündüm ve korkuyla kendimi yere bıraktım.

Öğretmenim ilk yardım çantası ile koşarak yanıma geldi. Avucumda oluşan küçük yarayı temizlerken “Koştuğun için hücrelerinin besin ve oksijen ihtiyacı arttı. Bu ihtiyacı karşılamak için kalbinin daha hızlı çalışması gerekti. Dolayısıyla kalp atış hızının yüksek olması normal bir durum.

Biraz dinlendiğinde kalp atış hızın normal seviyesine düşecektir. Şu an aldığın nefes ve sindirim sonucu kanına geçen oksijen ile besinler tepeden tırnağa tüm vücudunu dolaşıyor. Birazdan kanındaki bazı hücreler, avucundaki yaradan sızan kanı da durduracaktır. Düştüğün an yaralı bölgeden vücuduna mikrop girmiş olabilir ama merak etme! Bu mikropları kanındaki savunma hücreleri yok edecektir.” dedi.

Soru : Yorgunluğum yavaş yavaş geçerken aklıma bir soru takıldı: Besin ve oksijen ayak parmak uçlarımdan kulaklarıma kadar nasıl ulaşıyordu?


Cevap :

Vücudumuzdaki besinler ve oksijen, kalbin pompaladığı kan aracılığıyla vücudun her yerine dağıtılır.

Kalp, kanı oksijen ve besinlerle zenginleştirir ve arterler yoluyla bu hayati maddeleri vücudun tüm bölgelerine iletir.

Bu sayede, ayak parmaklarından kulaklara kadar her hücre ve doku gerekli oksijen ve besinleri alır.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Soru : Nabız atışımızı hissettikten sonra 60 saniye süre tutalım. Bu süre boyunca hissettiğimiz nabız sayısını yazalım.


Cevap :

Evet, nabız atışınızı sayarak dakikadaki kalp atış hızınızı (nabız hızınızı) ölçebilirsiniz. İşte bunu nasıl yapabileceğiniz:

  1. Nabzınızı Bulun: Nabzınızı hissetmek için bileğinizin iç kısmında başparmağınızın tabanına yakın bir noktaya ya da boynunuzun yan tarafına, gırtlağınızın hemen yanına iki parmağınızı yerleştirin.
  2. Sayıma Başlayın: Nabzınızı hissettiğinizde, kronometrenizi başlatın ve 60 saniye boyunca nabız atışlarını sayın.
  3. Nabız Sayısını Not Edin: 60 saniye sonunda hissettiğiniz nabız sayısını not edin.

Bu yöntemle, dakikadaki kalp atış hızınızı öğrenebilirsiniz. Eğer kronometreniz yoksa, 15 saniye boyunca nabız atışlarını sayıp bu sayıyı 4 ile çarparak da tahmini bir sonuç elde edebilirsiniz.



 

Our Score
error: Content is protected !!