6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik Neler? Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Neler Öğrendik Neler? Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39


A. Aşağıdaki ifadelerden “doğru” ya da “yanlış” olanları belirleyerek ilgili kutuyu işaretleyiniz.


Cevap :

(Yanlış) 1. Dış gezegenlerin hacimce en küçüğü Uranüs’tür.

(Doğru) 2. Güneş’e en yakın olan gezegen, aynı zamanda Güneş sisteminin en küçük gezegenidir.

(Doğru) 3. Dünya’nın komşu gezegenleri Venüs ve Mars’tır.

(Yanlış) 4. Güneş’e yakınlık bakımından altıncı sırada olan gezegen, sistemin en büyük gezegenidir.

(Doğru) 5. Halkaları ile ünlü olan gezegen, Güneş sisteminin en büyük ikinci gezegenidir.

(Doğru) 6. Güneş tutulmasının gerçekleşmesi için Dünya ve Güneş arasına Ay girmelidir.

(Yanlış) 7. Ay tutulmasında sıralama “Güneş-Ay-Dünya” şeklinde olmalıdır.

(Yanlış) 8. Ay tutulması, Ay’ın her dolunay evresinde gerçekleşir.

(Doğru) 9.Güneş tutulması, Ay’ın yeni ay evresinde gerçekleşir.

(Yanlış) 10. Güneş tutulmasında Ay’ın tamamı karanlıkta kalır.


B. Aşağıdaki ifadelerde noktalı yerlere, kutu içindeki kavramlardan uygun olanları yazınız. 


Cevap :

1. Güneş sisteminde yaşam olduğu bilinen tek gezegen olan Dünya, Güneş’e uzaklık sıralamasında üçüncüdür.

2. Güneş’e yakınlık sıralamasında altıncı sırada yer alan gezegen halkaları ile ünlüdür.

3. Satürn’e komşu gezegenlerden biri Jüpiter, diğeri ise Uranüs gezegenidir.

4. Asteroit kuşağı Mars ile Jüpiter gezegenleri arasında yer alır.

5. Güneş doğarken veya batarken görülebilen, halk arasında “Çoban Yıldızı” olarak bilinen Venüs, “Dünya’nın ikizi” olarak da anılır.

6. Ay’ın gölgesi Güneş tutulması sırasında Dünya’nın üzerine düşer.

7. Tutulmalardan Ay tutulması sırasında Dünya’nın gölgesi Ay’ın üzerine düşer.

8. Güneş tutulması, Ay tutulmasına göre daha dar bir alandan gözlemlenebilir.

9. Diğerine göre daha uzun süre gözlemlenebilen tutulma Ay tutulmasıdır.

10. Güneş tutulması Ay’ın yeni ay evresinde gerçekleşir.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


C. Gezegenlerle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Gezegenler, Güneş’e yakınlıklarına göre sıralandığında en fazla uyduya sahip gezegenden bir önce gelen gezegenin ismi nedir?


Cevap :

En fazla uyduya sahip gezegen, Satürn’dür. Satürn’ün en fazla uyduya sahip gezegen olmasının ardından, Güneş’e en yakın gezegen olan Jüpiter gelir. Yani, Satürn’den önce gelen gezegen Jüpiter’dir.


2. En büyük gazsal gezegen, Güneş’e yakınlık bakımından kaçıncı sırada yer alır?


Cevap :

En büyük gazsal gezegen Jüpiter’dir. Güneş’e yakınlık bakımından Jüpiter, üçüncü sırada yer alır.


3. “Kızıl gezegen” olarak da bilinen gezegen, konum olarak hangi gezegenler arasında bulunur?


Cevap :

“Kızıl gezegen” olarak da bilinen Mars, Güneş’e en yakın dördüncü gezegendir ve konum olarak Dünya ile Jüpiter arasında yer alır.


4. Gezegenler, hacimsel büyüklüklerine göre küçükten büyüğe sıralandığında Dünya’dan sonra gelen gezegenin ismi nedir?


Cevap :

Dünya’dan sonra hacimsel büyüklüğe göre sıralandığında gelen gezegen Venüs’tür. Venüs, Dünya’dan sonra gelen ikinci en küçük gezegendir.


Ç. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Güneş sistemindeki gezegenlerin özellikleri ile ilgili aşağıda verilenlerden hangisi doğrudur?


A) Tüm gezegenlerin uydusu vardır.
B) Karasal gezegenlerin en büyüğü Dünya’dır.
C) Asteroit kuşağı Mars ile Dünya arasındadır.
D) Halkaları ile bilinen gezegen Venüs’tür.

Cevap : B


2. M ve N tutulmalarına ait bir görsel aşağıda verilmiştir. Bu tutulmaların özellikleri ile ilgili hangi seçenekte doğru bilgiler verilmiştir?


A) Dolunay evresinde gerçekleşir. Yeni ay evresinde gerçekleşir.
B) Gece gözlemlenebilir. Gündüz gözlemlenebilir.
C) N tutulmasından uzun sürer. M tutulmasından kısa sürer.
D) Bir süre Dünya’nın üzerine Ay’ın gölgesi Ay, bir süre Dünya’nın gölgesinde kalır. düşer.

Cevap : D


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


3. Güneş sisteminde yer alan X, Y ve Z gezegenlerinin birer özelliği aşağıdaki gibi kartlar üzerine yazılıyor. Buna göre X, Y ve Z gezegenleri ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?


A) X gezegeni, Güneş’e yakınlık bakımından ikinci sıradadır.
B) Y gezegeni, konum olarak Venüs ve Mars arasında yer alır.
C) Z, karasal gezegenlerin en büyüğüdür.
D) Üç gezegenden Güneş’e en yakın olanı X, en uzak olanı Y gezegenidir.

Cevap : B


4. Gezegenlerin özelliklerini daha iyi öğrenmek için sınıfta bir etkinlik yapılır. Cenk, Ece ve Mete’den gezegen ismi ve özelliklerinin yer aldığı kartlardan birer tane çekmeleri istenir. Öğrenciler, çektikleri karttaki gezegenleri Güneş’e uzaklıklarına göre doğru bir şekilde sıralar. Sıralamanın “yakından uzağa” doğru ve “Ece-Mete-Cenk” şeklinde yapıldığı görülür.

Buna göre,

I. Ece’nin kartında “Venüs” yazıyorsa Cenk’in kartında “Dünya” yazabilir.
II. Mete’nin kartında “Dünya” yazıyorsa Cenk’in kartında “Neptün” yazabilir.
III. Cenk’in kartında “Venüs”, Mete’nin kartında “Merkür” yazma ihtimali yoktur.

ifadelerinden hangileri söylenebilir?


A) Yalnız I
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : C


5. Asteroitler, gezegenler gibi Güneş’in etrafında dolansa da gezegenlerden daha küçük, taş benzeri gök cisimleridir. Asteroitlerden bazılarına ilişkin bir görsel aşağıda verilmiştir.

Verilenlere göre asteroitlerle ilgili,

I. Asteroitler, farklı büyüklük ve şekillere sahip olan küçük kayaçlardır.
II. Asteroitler tıpkı gezegenler gibi Güneş’in çevresinde dolanır.
III. Güneş sistemindeki asteroitlerin birçoğu, Mars ve Jüpiter arasında yer alan asteroit kuşağında bulunur.

yargılarından hangilerine ulaşılabilir?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : A


6. Tutulma olayları esnasında Dünya’nın ve Ay’ın Güneş’e uzaklıklarını gösteren sütun grafiği aşağıda verilmiştir. Dünya ve Ay, K ve L harfleri ile gösterilmişti. Buna göre aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?


A) L ile gösterilen gök cismi gezegen ise tutulma Ay tutulmasıdır.
B) L ile gösterilen gök cismi uydu ise tutulma Güneş tutulmasıdır.
C) K gök cismi L gök cisminden büyükse Ay tutulması yaşanmaktadır.
D) Tutulma sırasında L gök cisminin gölgesi, K gök cisminin üzerine düşer.

Cevap : C


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


7. Güneş sistemindeki bazı gezegenlerin hacimsel büyüklüğü aşağıdaki grafikte gösterilmiştir. Buna göre K, L, M ve N ile gösterilen gezegenler aşağıdakilerden hangisindeki gibi olabilir?


A) Jüpiter Mars Satürn Uranüs
B) Jüpiter Merkür Neptün Venüs
C) Satürn Mars Dünya Venüs
D) Satürn Mars Venüs Neptün

Cevap : D


8. Güneş ve Ay tutulması ile ilgili bazı bilgiler numaralandırılarak maddeler hâlinde verilmiş Bu özellikler “sadece Güneş tutulmasına ait özellikler”, “sadece Ay tutulmasına ait özellikler” ve “her iki tutulma için ortak özellikler” şeklinde sınıflandırılacak.

Buna göre doğru sınıflandırma, hangi seçenekte verilmiştir?


A) 4. 5, 8 2, 6, 7 1, 3, 9
B) 1, 3, 9 2, 5, 7 4, 6, 8
C) 4, 6, 8 2, 5, 7 1, 3, 9
D) 1, 3, 8 4, 6, 7 2, 5, 9

Cevap : C


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


9. Güneş sisteminde bulunan K, L ve M gezegenlerinin uydu sayıları ve hacimsel büyüklükleriyle ilgili hazırlanan bazı grafikler aşağıda verilmiştir.

Bu gezegenlerle ilgili,

I. L ve M gezegenleri arasında Asteroit Kuşağı yer alır.
II. K gezegeni, Güneş’e yakınlık bakımından üçüncü sırada yer alır.
III. M gezegeni, K’ye göre Güneş’e daha uzak; L’ye göre Güneş’e daha yakındır.

ifadelerinden hangileri doğru olabilir?


A) Yalnız II
B) I ve II
C) I ve III
D) I, II ve III

Cevap :  D


10. Öğrencilerine Ay ve Güneş tutulması ile ilgili bilgi vermek isteyen bir öğretmen, aşağıdaki şekli akıllı tahtaya yansıtmıştır. Şekilde Dünya ve Ay’ın bir yıl içinde, farklı zaman aralıklarında Güneş etrafındaki konumları tarihleri ile birlikte verilmiştir.

Verilen görsel dikkate alındığında,

I. 2 Ocak’ta Ay tutulmasının gerçekleşme ihtimali vardır.
II. 9 Ağustos’ta görülme ihtimali olan tutulma sırasında Ay, dolunay evresindedir.
III. Ay tutulmasının yıl içinde sadece bir kez gerçekleşme ihtimali vardır.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D)I, II ve III

Cevap :  A


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


11. Güneş ve Ay tutulmalarını modelle göstermek isteyen Barış; modelindeki gök cisimlerini K, L ve M harfleri ile adlandırmıştır. Barış, bu gök cisimlerinin özellikleri ile ilgili aşağıdaki bilgileri vermiştir: K harfi ile temsil ettiğim gök cismi, L ve M harfleri ile temsil ettiğim gök cisimlerine göre hacimsel ve kütlesel olarak daha büyük Ay tutulmasında M harfi ile temsil ettiğim gök cisminin gölgesi, L harfi ile temsil ettiğim gök cisminin üzerine düşer.

Barış’ın verdiği bilgilere göre hazırlayabileceği tutulma modelleri ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


A) Sırasıyla K, L ve M harfleri ile temsil edilen gök cisimleri aynı doğrultu üzerine geldiğinde gerçekleşen tutulma gündüz gözlemlenebilir.
B) L harfi ile temsil edilen gök cisminin üzerine M harfi ile temsil edilen gök cisminin gölgesi düşerse Güneş tutulması gerçekleşir.
C) Sırasıyla K, M ve L harfleri ile temsil edilen gök cisimleri aynı doğrultu üzerine geldiğinde gerçekleşen tutulma her ay gözlemlenir.
D) M harfi ile temsil edilen gök cisminin üzerine K harfi ile temsil edilen gök cisminin gölgesinin düşmesi yeni ay evresinde gerçekleşir.

Cevap :  A


İCAT ÇIKARALIM

İnsanoğlunun en büyük hayallerinden biri, Mars’ta yeni bir yaşam alanı kurmaktır. Ancak bu gezegende su, oksijen, barınma, uygun sıcaklık gibi insanların temel gereksinimlerinin sürekli sağlanması gerekmektedir. Ayrıca birçok faaliyet için elektrik enerjisine de ihtiyaç duyulacaktır çünkü Dünya’dan uzaya bir şey taşınması oldukça maliyetlidir. Üstelik günümüz teknolojisi ile Dünya’dan Mars’a yolculuk aylar sürmektedir. Yapılan araştırmalar, Mars’ta elektrik enerjisi sağlamanın en uygun yolunun -şimdilik- güneş paneli kullanmak olduğunu ortaya koymaktadır.

Mars’ta yaşam alanı oluşturmak için çalışmalara başladığınızı hayal ediniz. Bu yaşam alanı için gerekli olan enerjiyi güneş panelleri kullanarak ürettiğinizi, geriye insanların temel gereksinimlerinin kaldığını varsayınız.

Bu temel gereksinimlerinden birini ya da birkaçını seçiniz. Bu gereksinimin/gereksinimlerin çözümüne ilişkin bir model oluşturunuz. Oluşturduğunuz modeli okulunuzun yıl sonu bilim şenliğinde sununuz. 


Cevap :

Mars’ta yaşamın sürdürülebilmesi için birçok zorluğun aşılması gerekmektedir. İşte bu gereksinimlerin çözümüne yönelik bazı madde madde öneriler:

  1. Havadar Ortam ve Oksijen:
    • Oksijen Üretimi: Mars’ta oksijen üretmek için yerel kaynaklardan yararlanmak (örneğin, Mars’taki karbondioksiti kullanarak oksijen üretimi için elektroliz işlemleri).
    • Bitki ve Mikroorganizmalar: Fotosentez yapan bitkiler ve mikroorganizmalar kullanarak oksijen üretimini artırmak.
  2. Su Kaynağı:
    • Su Arama ve Çeşitli Yöntemler: Mars’taki buzulların ve yer altı su kaynaklarının araştırılması. Ayrıca, suyun yeraltı rezervlerinden çıkarılması ve işlenmesi.
    • Su Üretimi: Su üretmek için hidrojen ve oksijeni birleştiren kimyasal reaksiyonlar veya suyu buharlaştırarak ve yoğunlaştırarak elde etmek.
  3. Sıcaklık ve Enerji:
    • Isı Yalıtımı ve Isıtma Sistemleri: Mars’ın soğuk ortamını aşmak için ısı yalıtımı, güneş enerjisi panelleri ve diğer yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak ısıtma sistemleri geliştirmek.
    • Nükleer Enerji: Mars’ta enerji sağlamak için nükleer reaktörler veya diğer enerji kaynakları kullanmak.
  4. Koruma ve Barınma:
    • Koruyucu Yapılar: Mars’ın ince atmosferinden ve yüksek radyasyon seviyesinden korunmak için sağlam ve radyoaktif koruma sağlayan yapılar inşa etmek.
    • Biyosferik İnhibisyon: İnsan ve bitki yaşamını korumak için biyosferik engeller ve kapalı yaşam alanları tasarlamak.
  5. Gıda ve Beslenme:
    • Yenilebilir Bitkiler ve Üretim: Mars’ın toprak ve su şartlarına uygun bitkilerin yetiştirilmesi. Hidroponik ve aeroponik tarım sistemleri kullanarak bitki yetiştirmek.
    • Protein Üretimi: Mikroorganizmalar ve biyoreaktörler kullanarak protein üretimi sağlamak.
  6. İletişim ve Ulaşım:
    • Güçlü İletişim Sistemleri: Mars ile Dünya arasında güvenilir iletişim sağlamak için yüksek kapasiteli iletişim antenleri ve uydu sistemleri kurmak.
    • Araç ve Ulaşım Araçları: Mars yüzeyinde gezinmek için robotik araçlar ve insanlı gezginler geliştirmek.
  7. Psikolojik ve Sosyal Destek:
    • Topluluk ve Sosyal Alanlar: Mars’taki kolonilerde insanları psikolojik olarak destekleyecek sosyal alanlar ve aktiviteler tasarlamak.
    • İnsan İlişkileri: Ekibin moralini ve motivasyonunu yüksek tutacak sosyal yapılar ve destek grupları oluşturmak.

Bu gereksinimlerin her biri, Mars’ta sürdürülebilir bir yaşam kurma çabalarının önemli bir parçasıdır. Araştırmalar ve teknolojik gelişmeler bu alanlarda ilerlemeyi sürdürüyor.



 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 70-71-72-73 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Boşaltım Sistemini Oluşturan Yapı ve Organlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Boşaltım Sistemini Oluşturan Yapı ve Organlar Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 70-71-72-73


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 70-71-72-73 MEB Yayınları”

Temizlik, hayatımızda pek çok bakımdan oldukça önemlidir. Temiz olmayan ortamlar, mikropların üremesi için elverişlidir. Temizlik yapılarak sağlık açısından oluşabilecek bazı riskler ortadan kaldırılabilir. Yemek yediğimiz tabakların temizlenmesi, evin süpürülmesi, mutfaktaki ve diğer alanlardaki çöplerin sokaktaki çöp kutularına boşaltılması gerekir.

Soru : Çöplerin dışarıya atılmadığını, evin içinde sürekli biriktiğini bir düşünün. Böyle bir durumda nelerin olmasını beklersiniz? 


Cevap :

Çöpler sürekli evin içerisinde biriktiğinde atılmadığında evde bir süre sonra pis kokular yayılmaya başlar.

Sinekler ve böcekler gelmeye veya oluşmaya başlar. Bu yüzden evde çok fazla çöp biriktirmemek daha doğru olacaktır.


Soru : Peki, hücrelerimizde gerçekleşen yaşamsal olayların ardından oluşan zararlı ve atık maddeler vücudumuzdan uzaklaştırılmadığında neler olabilir?


Cevap :

Hücrelerimizde gerçekleşen yaşamsal olayların ardından oluşan zararlı ve atık maddeler vücudumuzdan uzaklaştırılamadığı taktirde bir süre sonra sağlık sorunları ile karşılaşmaya başlanır.

Bunlar vücudumuzda ciddi anlamda zararlar verir.

Organlarımız  zamanla çalışmayıp artık iflas eder.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM BOŞALTIM SİSTEMİ MODELİ


NELER LAZIM?

Makas, tükenmez kalem, 2 adet sünger, 1 adet büyük balon, 3 adet pipet, fon kartonu, yapıştırıcı.

HAYDİ BAŞLAYALIM 

• Süngerlerin üzerine kalemle böbrek şekli çizelim.
• Süngerleri böbreğe benzeyecek şekilde keselim.
• Süngerlerin ortasına pipet ucunun girebileceği şekilde birer delik açalım.
• Pipetlerin uçlarını süngerlerde açılan deliklere yerleştirerek yapıştıralım.
• Bir tane pipetin yarısını keserek balonun ağız kısmına yerleştirip yapıştıralım.
• Balonun alt kısmına pipet uçlarının girebileceği şekilde iki delik açalım. Bu deliklere bir ucu süngerlerde bağlı olan pipetleri yerleştirip yapıştıralım.
• Fon kartonun üzerine sünger ve balonu yapıştırarak modeli sabitleyelim.

DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM 


1. Balonun alt ve üst kısmında kullandığımız pipetler hangi yapıları temsil etmektedir? Açıklayınız.


Cevap :

Balonun alt ve üst kısmında kullandığınız pipetler, böbreklerden idrarın taşındığı üreter ve idrarın dışarı atıldığı üretra kanalını temsil etmektedir.


2. Modeli kullanarak boşaltım aşamalarını kısaca açıklayınız. 


Cevap :

Süngerler böbrekleri temsil eder ve atık maddelerin filtrelendiği, temizlenen kanın vücuda geri gönderildiği, atık maddelerin ise pipetler (üreterler) aracılığıyla balona (mesane) taşındığı ve sonunda dışarı atıldığı gösterilir.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


KENDİNİ DEĞERLENDİR-5


1. Aşağıdaki ifadelerden “doğru” olanların karşısına “D”, “yanlış” olanların karşısına “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış) 1. İdrarı, idrar kesesine üretra iletir.
  • (Yanlış)  2. Karbondioksit, tuz ve su soluk verme ile akciğerlerden dışarı atılır.
  • (Doğru) 3. Sindirim kalıntıları ve su kalın bağırsaktan dışarı atılır.
  • (Doğru) 4. Deri, terleme olayı ile su ve tuzu dışarı atar.
  • (Doğru)  5. İdrar böbreklerde oluşur.
  • (Yanlış)  6. Vücut için fazla olan su, tuz, vitamin, üre ve mineraller kalın bağırsaktan dışarı atılır.
  • (Doğru)  7. Terleme, vücut sıcaklığının düzenlenmesine katkı sağlar.
  • (Doğru)  8. Sindirim kalıntıları ve karbondioksidin dışarı atılmasında boşaltım sistemi görev almaz.

2. Boşaltım yapan organlar ve bu organlardan atılan bazı maddeler aşağıdaki tabloda verilmiştir. Bu tabloda, organların dışarıya attığı maddeler dikkate alınarak işaretleme yapılacaktır.

Boşaltımı yapılan madde o organ tarafından atılıyorsa ilgili alana “+”, atılmıyorsa “-” işareti koyunuz.


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22 MEB Yayınları

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Gezegenlerin Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21, 22


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Gezegenlerin Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22 MEB Yayınları”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22


Soru : Gördüğümüz parlak cisimlerin hepsi yıldız mıdır? Diğer gezegenlerin de uyduları var mıdır? Gezegenlerin özellikleri nelerdir? 


Cevap :

Gördüğümüz parlak cisimlerin hepsi yıldız değildir; bazıları gezegen, uydu veya yıldız olmayan diğer gök cisimleri olabilir. Evet, diğer gezegenlerin de uyduları vardır. Örneğin, Jüpiter’in 79, Satürn’ün ise 82 uydusu bulunmaktadır.

Madde Madde Gezegenlerin özellikleri şunlardır:

  • Merkür: En küçük ve Güneş’e en yakın gezegen.
  • Venüs: Yüzeyi çok sıcak, kalın ve zehirli bir atmosferi var.
  • Dünya: Su ve yaşam barındıran tek gezegen.
  • Mars: Kızıl gezegen, ince bir atmosfer ve su izleri var.
  • Jüpiter: En büyük gezegen, devasa bir gaz devi.
  • Satürn: Eşsiz halka sistemine sahip gaz devi.
  • Uranüs: Yan yatmış ekseni ve soğuk, metan bulutları ile mavi-yeşil renkte.
  • Neptün: Yoğun rüzgarlar ve mavi rengiyle bilinen uzak gaz devi.

6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Bulutsuz bir gecede, çeşitli ışık kaynaklarından uzak bir alan seçerek ailemizle birlikte gökyüzü gözlemi yapalım. Gözlemlerimizi not alalım. Gözlemlerimiz sırasında görebildiğimiz gök cisimlerinin parlaklıklarına dikkat edelim.

1. Çıplak gözle gözlemleyebildiğimiz gök cisimleri nelerdir? 


Cevap :

Çıplak gözle gözlemleyebildiğimiz gök cisimleri:

– Güneş
– Ay
– Merkür, Venüs, Mars, Jüpiter, Satürn (gezegenler)
– Yıldızlar
– Bazen kuyruklu yıldızlar ve meteorlar


2. Bu gök cisimlerinin yıldız mı, gezegen mi olduğunu nasıl ayırt edebiliriz?


Cevap :

Çıplak gözle gök cisimlerinin yıldız mı, gezegen mi olduğunu ayırt etme yöntemleri:

  • Parlaklık ve Titreme: Yıldızlar genellikle titrek bir şekilde parıldar çünkü ışıkları atmosferde daha çok kırılır. Gezegenler ise daha sabit bir ışıkla parlar.
  • Hareket: Gezegenler, gece gökyüzünde yıldızlara göre konum değiştirirler. Bu yüzden “gezgin” anlamına gelen “planet” adını almışlardır.
  • Renk: Gezegenler genellikle daha sabit ve belirgin renklere sahiptir (örneğin, Mars kızıl renkte).
  • Konum: Gezegenler genellikle zodyak kuşağında, yani burçlar kuşağında bulunur.

6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Aşağıda bu oyundan bir bölüm verilmiştir. Özelliği verilen gezegenleri bularak isimlerini noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

Güneş sisteminde en fazla uyduya sahip olan gezegenim. = Satürn

“Buz Devi” olarak bilinen, Güneş sisteminin en soğuk gezegeni benim.= Uranüs

Güneş sistemindeki hacimsel olarak en büyük gezegenim.= Jüpiter

Güneş sisteminin Güneş’e en yakın gezegeni benim.= Merkür

Güneş’e en uzak olan gezegenim.= Neptün

“Kızıl Gezegen” olarak bilinirim.= Mars

Güneş sisteminin en sıcak gezegenidir.= Venüs

Venüs ile Mars arasında bulunan gezegen benim.= Dünya 



 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 59-60-61-62-63 MEB Yayınları

6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Practice Time Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61, 62, 63


6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Practice Time Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 59-60-61-62-63 MEB Yayınları”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 59-60-61-62-63


1. Read the information about the giraffes. Write True (T) or False (F) and correct the False statements.

1. Zürafalar hakkındaki bilgileri okuyun. Doğru (T) veya Yanlış (F) yazın ve Yanlış ifadeleri düzeltin.


Cevap :

1. Stati is slimmer than Obeli.  TRUE

2. Stati is heavier than Asteri.  FALSE Stati is slimmer than Asteri.

3. Obeli is shorter than Asteri. FALSE Obeli is taller than Asteri.

4. Forki is taller than Asteri. TRUE

5. Forki is younger than Obeli. FALSE Forki is older than Obeli.

6. Obeli is older than Asteri TRUE


6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


2. Write the comparative forms of the adjectives.

2. Sıfatların karşılaştırmalı hallerini yazınız.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 59-60-61-62-63 Cevapları”

3. Read the dialogue and write the names of the children in the boxes.

3. Diyaloğu okuyun ve çocukların adlarını kutulara yazın.

Liz: Do you like the city life or the village life?
Jack: I like the village life. Because the village is quieter and cleaner.

Liz: I think the village life is boring. There is nothing to do. So, the city life is more
enjoyable than the village life.
Jack: But cities are crowded and noisy. There is always a traffic jam in the downtown.
Liz: You are right but I love shopping and there are a lot of shopping centres in the cities.
Jack: But you can grow your own vegetables and fruit in your garden in the village.
They are healthier and better.


Cevap :

Liz 1. The village life is more boring than the city life.

Jack 2. The village is quieter and cleaner.

Jack 3. Fruit and vegetables are healthier in the village.

Jack 4. Cities are more crowded and noisier.

Liz 5. The city life is more enjoyable than the village life.


6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


4. Match the pictures with the sentences. Then read the sentences aloud.

4. Resimleri cümlelerle eşleştirin. Daha sonra cümleleri yüksek sesle okuyun.


Cevap :

(e) 1. Jane and Janet are making a cake.

(f) 2. Sue is helping her mother in the kitchen.

(d) 3. Liz and Tom are feeding a street dog.

(c) 4. George is watering the flowers.

(b) 5. Kevin is reading a book.

(a) 6. Donald is resting.


6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


5. Put the words in the correct order.

5. Kelimeleri doğru sıraya koyun.


1. A bike / than / a train /slower / is

Cevap : A bike is slower than a train.

2. than /Bilecik /more crowded /is / İstanbul

Cevap : Bilecik is more crowded than İstanbul.

3. taking /is / a nap /at the moment /My grandmother

Cevap : My grandmother is taking a nap at the moment.

4. than /larger /is /Kilis / Konya

Cevap : Konya is larger than Kilis.

5. are / cooking /now / My parents

Cevap : My parents are cooking now.

6. than / Skyscrapers / higher /are / kiosks

Cevap : Skyscrapers are higher than kioks.

7. is / summer / Bodrum / busier / in

Cevap : Bodrum is busier in summer.

8. feeding / now / He / the street cats / is

Cevap : He is feeding the street cats now.


6. Circle the odd one.

6. Tek olanı daire içine alın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59-60-61-62-63 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Draw the pictures of the new words in the unit. Then, write the meanings under the pictures

Ünitedeki yeni kelimelerin resimlerini çiziniz. Daha sonra resimlerin altına anlamlarını yazın.


Cevap :

Bu kısımda bilmediğiniz kelimelerle ilgili olarak resimli sözlük yapmanız gerekmektedir. Kendinize göre resimli sözlüğü oluşturunuz.



 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 56-57-58 MEB Yayınları

6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58


6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 56-57-58 MEB Yayınları”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 56-57-58


A. Read the text. Correct and rewrite the sentences according to the text.

A. Metni okuyun. Cümleleri metne göre düzeltip yeniden yazın.

Hi! I’m Mete. Today, we are having a barbeque party. My uncle, Celal and his family are also here with us. My uncle is older than my father.
My father is preparing the barbeque with my uncle. My mother and my cousins are setting the table. My cousins’ names are Çınar and Pelin. Pelin is taller and slimmer than Çınar.
My grandpa is taking a nap and my grandma is knitting right now. My sister and I are playing football at the moment. I’m younger than my sister, but I am faster than her.


1. We are having a birthday party.

Cevap : We are having a barbeque party.

2. My uncle is younger than my father.

Cevap : My uncle is older than my father.

3. Pelin is shorter and thinner than Çınar.

Cevap : Pelin is taller and simmer than Çınar

4. My grandmother is sleeping

Cevap : My grandmother is knitting at the moment.

5. My sister and I are playing chess.

Cevap : My sister and I are playing football at the moment.


6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


B. Read the text on page 56 again and answer the questions.

B. 56. sayfadaki metni tekrar okuyun ve soruları cevaplayın.


1. Are Mete’s cousins preparing the barbeque?

Cevap : No, they are preparing the table.

2. Is Mete younger than his sister?

Cevap : Yes, Mete is younger than his sister.

3. What is Mete’s grandpa doing?

Cevap : Mete’s grandpa is taking a nap.

4. Who is knitting right now?

Cevap : Mete’s grandma is knitting right now.

5. Who is faster? Mete or his sister?

Cevap : Buğra can’t join the party because he is ill.


SONG TİME : Listen to the chant and complete.

ŞARKI ZAMANI : İlahiyi dinleyin ve tamamlayın.


Cevap :

Up, down
Up and down
Stands a …kioks….
In the ….downtown……. .
Country or city?
Which is …busy…..?
It’s not easy
Living in a …city… .


6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


A. Prepare a poster about the city and village life. Make sentences about the advantages and disadvantages of living in a city and in a village.

A. Şehir ve köy yaşamını anlatan bir poster hazırlayın. Şehirde ve köyde yaşamanın avantaj ve dezavantajlarını anlatan cümleler kurun.


Cevap :

In city life, you can find more about your needs.

In village life, you can eat healthier.


A. B. Form two groups in the class.

Present your posters.

Discuss which one is better? Living in a city or in a village? Why?

A. B. Sınıfta iki grup oluşturun.

Posterlerinizi sunun.

Hangisinin daha iyi olduğunu tartışın? Şehirde mi yoksa köyde mi yaşıyorsunuz? Neden?


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56-57-58 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 53-54-55 MEB Yayınları

6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54, 55


6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 53-54-55 MEB Yayınları”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 53-54-55


A. Listen to Emily and write the names under the pictures.

A. Emily’yi dinleyin ve resimlerin altına isimleri yazın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


B. Ask and answer about the pictures in Listening activity A on page 53.

B. 53. sayfadaki Dinleme Etkinliği A’daki resimler hakkında soru sorun ve cevap verin.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 53-54-55 Cevapları”

B. Ask and answer about the pictures in Listening activity A on page 53.

B. 53. sayfadaki Dinleme Etkinliği A’daki resimler hakkında soru sorun ve cevap verin.


Cevap :

1. She is running at the moment.

2. She is paintig at the moment.

3. Heis playing football.

4. He is climbing the mountain.

5. She is riding a hore at the moment.

6. He is riding a bicycle.

7. He is swimming atthe moment.

8. She is playing tennis.


6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Cut out the tangram pieces on page 189. Then, paste them on the picture to complete the tangram. Describe what people are doing in the picture.

189. sayfadaki tangram parçalarını kesin. Ardından tangramı tamamlamak için bunları resmin üzerine yapıştırın. Resimde insanların ne yaptığını açıklayın.


Cevap :

Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 50-51-52 MEB Yayınları

6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52


6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 50-51-52 MEB Yayınları”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 50-51-52


A. Listen to the dialogue and write the names of the cities under the pictures. Then compare these cities.

A. Diyaloğu dinleyin ve şehirlerin adlarını resimlerin altına yazın. Daha sonra bu şehirleri karşılaştırın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları”

B. Which city would you like to live in? İzmir or Bartın? Why? Compare them.

B. Hangi şehirde yaşamak isterdin? İzmir mi Bartın mı? Neden? Onları karşılaştırın.


Cevap :

  • I would like to live İzmir. Because I like big cities and it is warm.

6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Look at the pictures and circle the correct one.

Resimlere bakın ve doğru olanı daire içine alın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 50-51-52 Cevapları”

6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


A. Ask and answer questions about the pictures as in the example.

A. Örnekteki gibi resimlerle ilgili sorular sorun ve cevaplayın.


Cevap :

Which is faster? A car or plane?
A plane is faster than a car.

Which is healthier? Coffee or milk?
Milk is healthier than coffee.

Which is longer? A snake or chamelon?
A snake is longer than achamelon.

Which is more beatiful? A princess or a witch?
A princess more beatiful than a witch.


B. Look at the characters and compare them. Use the adjectives in the box.

B. Karakterlere bakın ve karşılaştırın. Kutudaki sıfatları kullanın.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 48-49 MEB Yayınları

6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49


6. Sınıf İngilizce Kitabı Downtown Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 48-49 MEB Yayınları”

6. Sınıf İngilizce Kitabı Sayfa 48-49


A. Where do you live? In a city or in a village?

Do you like your hometown? Why?

Share your opinions with your friends.

A. Nerede yaşıyorsunuz? Şehirde mi yoksa köyde mi? Memleketinizi seviyor musunuz? Neden? Görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşın.


Cevap :

  • I live in Mersin. It is a city.
  • I like my hometown. Because it is big and beautiful.

6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


B. Look at the pictures on pages 48 and 49.Match the words and phrases with the photos.

B. 48. ve 49. sayfalardaki resimlere bakın. Kelimeleri ve cümleleri fotoğraflarla eşleştirin.


Cevap :

“6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48-49 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 90-91-92-93 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dengelenmiş ve Dengelenmemiş Kuvvet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dengelenmiş ve Dengelenmemiş Kuvvet Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 90-91-92-93 MEB Yayınları”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 90-91-92-93


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM DENGELENMİŞ VE DENGELENMEMİŞ KUVVET


NELER LAZIM?

İki adet dinamometre, kitap, ip.

HAYDİ BAŞLAYALIM 

• Sınıfımızda 3-4 kişilik gruplar oluşturalım.
• Her gruba birer kitap, ikişer dinamometre verelim.
• Kitaba ipi bağlayalım. Dinamometrelerin kancalarını kitabın karşılıklı uçlarına ip yardımıyla tutturalım.
• 1. Aşama: Dinamometrelere ilk görseldeki gibi aynı anda, zıt yönde ve eşit büyüklükte kuvvet uygulayarak kitabın hareket durumunu gözlemleyelim.
• 2. Aşama: Dinamometrelere ikinci görseldeki gibi aynı anda, zıt yönde ve farklı büyüklüklerde kuvvetler uygulayarak kitabın hareket durumunu gözlemleyelim.
Not: Kitaba uyguladığımız kuvvetin dinamometreyi bozacak kadar fazla olmamasına dikkat edelim.

DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM 


1. Kitaba eşit büyüklükte zıt yönlü kuvvetler uyguladığınızda kitap hareket etti mi? Nedenini açıklayınız.


Cevap :

Kitaba eşit büyüklükte zıt yönlü kuvvetler uyguladığınızda kitap hareket etmedi.

Çünkü uygulanan kuvvetler birbirine eşit olduğu için yerinde kaldı.


2. Kitaba zıt yönde farklı büyüklüklerde kuvvetler uyguladığınızda kitap hareket etti mi? Nedenini açıklayınız.


Cevap :

Kitaba zıt yönde farklı büyüklüklerde kuvvetler uyguladığınızda kitap hareket etti.

Çünkü kuvvetlerden biri fazla olduğu için net bir kuvvet meydana geldi.


3. Kitap, hangi aşamada dengelenmiş kuvvetlerin etkisi altındadır? Bunu nasıl tespit ettiniz?


Cevap :

Kitap, 1. Aşamada dengelenmiş kuvvetlerin etkisi altındadır.

Çünkü kitap hareket etmedi ve bu, uygulanan kuvvetlerin birbirini iptal ettiğini gösterir.


4. Kitap, hangi aşamada dengelenmemiş kuvvetlerin etkisi altındadır? Bunu nasıl tespit ettiniz?


Cevap :

Kitap, 2. Aşamada dengelenmemiş kuvvetlerin etkisi altındadır.

Çünkü kitap hareket etti ve bu, net bir kuvvetin var olduğunu gösterir.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


KENDİNİ DEĞERLENDİR-1 


1. Görselde araca etki eden kuvvet, eşit bölmelere ayrılmış ok ile gösterilmiştir. Her bir bölme 5 N değerinde bir kuvveti temsil ettiğine göre aşağıdaki tabloda istenenleri bulup noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Doğrultusu = Doğu – Batı

Yönü = Doğu

Büyüklüğü = 20N


2. Başlangıçta sabit süratle hareket etmekte olan bir cisme daha sonra görseldeki kuvvetler etki etmektedir. Buna göre tablodaki soruları cevaplayınız.


Cisme etki eden bileşke kuvvetin yönü ve büyüklüğü nedir?


Cevap :

  • Doğu yönünde, 1N olarak

Cisim dengelenmiş kuvvetlerin etkisinde midir?


Cevap :

  • Hayı. Cisim dengelenmiş kuvvetlerin etkisinde değildir.

Cismin hareket durumu değişir mi? Değişirse nasıl değişir? Açıklayınız.


Cevap :

  • Bileşke kuvvet hareketle aynı yönde olduğu için cisim sürat alır.

3. Aşağıda farklı harflerle isimlendirilmiş altı koli bulunmaktadı . Bu kolilere etki eden kuvvetlerin bileşke kuvvetini bulunuz. Bulduğunuz bileşke kuvvetin doğrultusunu, yönünü ve büyüklüğünü tablodaki ilgili yerlere yazınız (Her bir bölme 1 N olarak kabul edilecektir.).


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kuvvetin Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kuvvetin Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 84-85-86-87


Bugün amcamlarla birlikte hayvanat bahçesine gittik ve orada harika bir gün geçirdim. Birçoğunu ilk kez gördüğüm hayvanlarla ilgili bir sürü bilgi edindim. Sonunda gezmekten yorgun düşüp eve dönmeye karar verdik. Babam arabayı çalıştırmayı denedi. O da ne!

Arabamız çalışmıyordu. Babam, arabayı iterek çalıştırabileceğimizi söyledi. Amcam ve ben arabanın arkasına geçtik ve arabayı itmeye başladık ama yerinden bile oynatamadık. Babam amcama sürücü koltuğuna geçmesini söyledi, bu kez babamla birlikte itmeye çalışacaktık. Babamın komutuyla arabayı itmeye başladık. Araba hareket etti, bu sırada da amcam arabayı çalıştırdı. Böylece yeniden yola çıkabildik.

Soru : Arabanın camından kayıp giden görüntüler eşliğinde aklımdan da pek çok soru geçiyordu: Neden arabayı amcamla itemediğimiz hâlde babamla itebilmiştik? Babamla ikimiz değil de bizden daha güçlü biri, arabayı tek başına itebilir miydi? Bu soruları öğretmenime sormayı düşünürken uyuyakalmışım.


Cevap :

Arabanın camından kayıp giden görüntüler eşliğinde aklımdan da pek çok soru geçiyordu: Neden arabayı amcamla itemediğimiz hâlde babamla itebilmenin nedir ; arabanın hareket etmesi için gerekli kuvvetin sağlanmasından kaynaklanmaktadır.

Bizden kuvvetli biri arabayı rahat bir şekilde hareket ettirebilir.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


KUVVETTEN ÇİZİME, ÇİZİMDEN KUVVETE 


Aşağıda A, B, C ve D kuvvetleri ile ilgili birim kare ile bölmelendirilmiş bir alan ve tablo verilmiştir (Bölmelendirilmiş alanda her bir bölme 2 N kabul edilecektir.).

Soru : • Tabloda özellikleri verilen A ve B kuvvetlerini görselde bölmelendirilmiş alana çizelim.

• Görselde çizimi verilen C ve D kuvvetlerinin özelliklerini tabloya yazalım.


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları”

6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM KUVVETİN ÖLÇÜLMESİ


NELER LAZIM?

Dinamometre, ip, kitap, kalemlik, kalemler.

HAYDİ BAŞLAYALIM 

• Sınıfımızda 3-4 kişilik gruplar oluşturalım.
• Her gruba birer kitap, kalemlik, dinamometre ve çok sayıda kalem verelim.
• Masanın üzerine içi dolu kalemliği koyarak dinamometrenin kancasını kalemliğe bağladığımız ipe tutturalım.
• Görseldeki gibi kalemliği harekete geçirebilecek büyüklükte, doğu-batı ya da kuzey-güney doğrultusunda ve seçtiğimiz bir yönde kuvvet uygulayalım. Ölçüm sonucumuzu aşağıdaki tabloya yazalım.
• Görseldeki gibi çevresine ip doladığımız kitabı masanın üzerine koyalım. Dinamometrenin kancasını ipe tutturalım. Kitabı harekete geçirebilecek büyüklükte, doğu-batı ya da kuzey-güney doğrultusunda ve seçtiğimiz bir yönde kuvvet uygulayalım. Ölçüm sonucumuzu aşağıdaki tabloya yazalım.
• Her iki durumda da uyguladığımız kuvvetleri bölmeli kısma çizelim (Çizimlerimiz her bölmeye 1 N gelecek şekilde olmalıdır.


DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM 


Soru : Kalemlik ve kitabı harekete geçirebilmek için uyguladığınız kuvvetlerin büyüklükleri farklı mı? Nedenini açıklayınız.


Cevap :

Kalemlik ve kitabı harekete geçirebilmek için uyguladığınız kuvvetlerin büyüklükleri farklıdır.

Kitap daha ağır olduğundan, onu hareket ettirebilmek için kalemliğe göre daha fazla kuvvet uygulamak gereklidir.



 

Our Score
error: Content is protected !!