Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıfİngilizce MEB Yayınları Ders KitabıSayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu eğitim döneminde “6. Sınıf İngilizce Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu siz değerli öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmesi amacıyla İngilizce öğretmenimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.
“6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu eğitim döneminde “6. Sınıf İngilizce Kitabı Cevapları” konusunda cevaplarınızı kontrol etmeniz için aşağıda yer alam mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklamanız veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak İngilizce ders kitabı cevaplarınıza ulaşabilirsiniz.
“6. Sınıf İngilizce Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları ve sormak istediğiniz İngilizce sorularını konunun en alt kısmında yer alan yorum kısmına sorarak en hızlı ve en güvenilir cevapları değerli İngilizce Öğretmenimiz tarafından cevaplarınızı alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.
6. Sınıf İngilizce MEB Yayınları Ders Kitabı
6. Sınıf İngilizce Kitabı MEB Yayınları Sayfa 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25. Sayfa cevapları için tıklayınız.
Benim de büyülü Bir kitabım olsaydı psikoloji kitabı olmasını isterdim. Çünkü psikoloji kitabı bana birçok konuda yardımcı oluyor hem bana hem de çevremdeki insanlar için yol gösteriyor.
Benim de büyülü bir kitabım olsaydı kitabımın polisiye romanı yani bir suçu ve çözümlemesini anlatmasını isterdim. Hem heyecanlı anlar Yaşar hem de kitabı hevesle bir sofrada bitirmeye çalışırdım.
Benim de büyülü Bir kitabım olsaydı tarih kitabı olmasını ,yaşanmış olayları anlatmasını isterdim. Böylelikle hem bilgi hazinemi geliştirir hem de geçmişle ilgili meraklarımı giderirdim.
5. Bir insana kitap okuma alışkanlığı kazandırmanın en etkili yolu sizce nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Bence bir insana kitap okuma alışkanlığı kazandırmanın en etkili yolu ilgisini çekeceği kitapları beraber okumayı denemektir.
Böylelikle birbirimize teşvik eder ve kitabı bitirmeye daha hevesli oluruz.
Okullarda teşvik edilmesi ince kitaplarla başlamak günde kendimize okunması gereken kitap sayısı koymak okuma alışkanlığı kazanmak için etkili yöntemlerdendir.
Okuduğumuz kitaplar hakkında konuşmak ve bize kattıklarını anlatmakta bizi daha çok kitap okumaya teşvik edecektir.
6. Bir yazarla tanışma fırsatınız olsaydı kiminle tanışmak ve ona ne sormak isterdiniz? Anlatınız.
Bir yazarak tanışma fırsatım olsaydı Orhan Kemal veya Yahya Kemal gibi eski yazarlarla tanışmak isterdim.
Onlardan hem bulmuş oldukları günleri hem de yazdıklarını nasıl yazdıkları hakkında özel duygularını dinlemek isterdim.
Çünkü yazarlık ve şairlik bana çok farklı bir yetenek gibi geliyor ve bunu şair ve yazarlardan duymak çok hoşuma gidiyor.
Bence şiir ve yazı bir insanın asla özel becerisi olmadan zorlayarak yapabileceği bir sanat biçimi değildir.
Ve bence bu özel bir yetenek olup geliştirilebilse bile öğrenilerek kazanılacak bir şey de değildir.
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz.
A) Yukarıdaki görseller arasındaki farkları açıklayınız.
Cevap :
Yukarıdaki görseller arasındaki farklar
Birinci resimde çocuk 2 resimde sadece yetişkinler vardır.
1 . resimde 4, 2. resimde 3 kişi vardır.
Koltukların rengi birbirinden farklıdır
İkinci resimde televizyon vardır. 1. resimde ise abajur vardır
1. resimde kişiler kitap okumaktadır. 2. resimde televizyon izlemektedirler.
B) Yukarıdaki görsellerden hangisi sizin günlük yaşamınızı yansıtmaktadır?
Cevap :
Yukarıdaki görsellerden ikincisi günlük yaşamımı yansıtmaktadır.
C) Hangi görseldeki ailenin bir üyesi olmak isterdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap :
1. görseldeki ailenin bir üyesi olmak isterdim. Çünkü orada insanlara kitap okumakta ve bilgilerini geliştirmektediler.
4. ETKİNLİK
Soru : Seneca (Seneka)’nın “Bir kütüphane bin hapishane kapatır.” sözünden hareketle öğretmeninizin açıklayacağı konuşma kurallarına uygun bir konuşma yapınız.
Doğmuş olduğumuz bu dünyada her insan için biçilmiş belirli bir süre ömür vardır.
Bu ömrümüzde insan olarak hem iyilikler ve güzellikler hem de kötülükler yapmaya meyilliyizdir.
Kitaplar ve eğitim sayesinde insanlar kendilerini geliştirebilirler.
Her ne kadar okumak ve eğitim insanı empati yeteneğine ve tamamen olgun insanlık seviyesine çıkarmasa da başarabilmesini destekler.
Kitaplar insanın ufkunu açıp onu olgunluğa ulaştırırsa bu insan hayatının her alanında farklı ve güzel bir insan olur.
İnsan ancak eğitim ve bu eğitimi içine sindirmesi ile meyilli olmuş olduğu suçtan vazgeçer ve doğru hareketler sergiler.
“Bir kütüphane bin hapishane kapatır. “Bu olayı işaret etmektedir
Gerçekten de eğitim ve kitaplar insanı çok farklı yerlere getirebilir.
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerleri duygu ve düşüncelerinize uygun şekilde tamamlayınız.
Cevap :
A) Kitaplar bizlerindostu gibidir. Çünkü bizlere sürekli olarak doğruları söyler ve bizlere gerekli olan bilgileri vermektedir.
B) Kitaplar hayatımızda önemli bir yere sahip olmalıdır. Ama hayatımız içerisinde yer alan görev ve sorumluluklarımızı aksatmamamız gerekmektedir.
C) Bir yazar olsaydım Türk tarihini konu alan bir kitap yazmak isterdim. Ayrıca bu benzer şekilde Türk tarihini öğretmen için resimlerle eğlenceli hale getirirdim.
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde varlıkları karşılayan kelimeleri belirleyerek yandaki bölüme örnekteki gibi yazınız.
HAZİNE SANDIĞI
Kitap, en büyük hazinedir. Çünkü bir kitap satın aldığımızda yalnızca yarım kilo kâğıt, mürekkep ve tutkal satın almış olmayız; tamamıyla yeni bir yaşamı da almış oluruz. Bu nedenle bilgi ve heyecan dolu bir kitabı, Karun’un hazinelerine bile değişmem. Benim kitaplığım aynı zamanda hazine sandığımdır. Aklımı ve kalbimi bu sandıktaki mücevherlerle doldurur, her kitapta bambaşka hayallere koşarım.
Doğa AYDIN
Soru : Aşağıda bir kütüphanenin okuma salonunda yer alan masalar verilmiştir. Masalardaki oturma düzenini, yönergeler doğrultusunda bulunuz ve soruları cevaplayınız.
YÖNERGELER
1. Kare masada size göre soldaki sandalyede Halil oturmaktadır.
2. Dikdörtgen masada size göre sağdaki sandalyede Zeynep oturmaktadır.
3. Halil’in oturuş yönüne göre soldaki sandalyede Aynur vardır.
4. Zeynep ile sırt sırta oturan kişi Emine’dir.
5. Yuvarlak masada size göre sağdaki sandalyede Mustafa oturmaktadır.
6. Aynur’un karşısındaki sandalyede Onur vardır.
7. Zeynep’in oturuş yönüne göre solunda İpek, İpek’in karşısında ise İlker oturmaktadır.
8. Yuvarlak masada Mustafa’nın oturuş yönüne göre sağında Kemal vardır.
9. Zeynep’in karşısında Özer oturmaktadır.
SORULAR
1. Sırt sırta oturan kişileri, size göre soldan sağa doğru sıralayınız.
Cevap : Zeynep – Emine, Mustafa – Halil
2. Hangi kişilerin karşısındaki sandalyeler boştur?
Cevap : Kemal, Halil
3. A) Hangi masada oturan kişi sayısı daha fazladır?
Cevap : Dikdörtgen masada oturan kişi sayısı daha fazladır.
B) Bu masadaki kişilerin adları alfabetik olarak sıralandığında sondan ikinci kişi kim olur?
Cevap : Onur
“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17 MEB Yayınları”
6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
8. ETKİNLİK
A) Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
Artık, güneş doğmaya başladı. Biraz sonra da tıkırtılar başlar. Ah, işte küçük beyimiz de geldi! Ne güzel bir bebek! Hanımım da burada. Ne güzel her şey! Şu tahtalarımın üzerinde serili olan halı sıcacık tutuyor beni. Pencerelerimdeki dantelli perdeler, hanımımın küçük beye okuduğu masal kitapları… Ne kadar da mutluyum! Hele şu kış günleri sıcacık oluyorum. Dışarısı buz gibiyken ben sıcacığım.
Her şey çok güzeldi. Ta ki o güne kadar… Ailem gidiyor. Nereye gidiyorlar bilmiyorum. Halımı aldılar, kitaplığımı boşalttılar, perdelerimi çıkardılar, bomboş kaldım. Neden gittiler, bıraktılar beni? Günlerce düşündüm. Bulamadım. Yavaş yavaş çatırdamaya başladım. Sıvalarım dökülüyor, tahtalarımı kurtlar kemiriyor. Ağlıyorum hep. Beni ne duyan var ne anlayan. Korkuyorum çok. Artık kışları sıcak değilim. Kitaplarıyla beni keyiflendiren, ocağımı yakan yok. Çok üşüyorum. Ailemi istiyorum. Bekliyorum günlerdir ama onlar gelmiyor.
Günseli ORAL
B) Yukarıdaki metinde hangi varlık konuşturulmuştur?
Cevap : Ev konuşturulmuştur.
C) Okul kütüphanesindeki bir kitabı konuşturarak aşağıya onun duygularını anlatan, hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına uymayı unutmayınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.
Cevap :
Tozlu Kitap
Merhaba ben okul kütüphanesinde 4. kat rafta bulunan bir tarih kitabı.
Sanırım tek suçum tarih kitabı olmak ve insanların ilgisini çekecek kadar çekici olmamak.
Tozlarımı ne yazık ki toz bezleri siliyor ve insanların elinde çevrilip eskiyecek kadar çok kullanılmıyorum
Meraklı güzel kitapları ararken çok heyecanlanıyor beni fark etmeleri için elimden geleni yapıyorum.
Bazen bunda başarılı olsam da çoğu zaman hayal kırıklığına uğruyorum.
Ve Zaman geçtikçe “tozlu kitap” ismini de galiba kabulleniyorum.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Karamanoğlu Mehmet Bey ve onun Türkçeye katkıları ile ilgili araştırma yapınız.
Karamanoğlu Mehmet bey beyliğin kurucusu olan Kerimuddin Karaman Bey’in en büyük oğludur.
Selçuklular devlet işlerinde Farsçayı kullanırlardı. Halk ise öz dediği olan Türkçeyi kullanmaktaydı. Mehmet bey beraber yaşamını kolaylaşması için dileğinin sağlanmasına önemli görmüş ve Toroslar üzerinde yaşayan bütün Türkmen boylarının çevresinde toplayarak bir Ordu oluşturmuştur.
13 Mayıs 1277 ‘ de “Şimden gerü hiç gimesne divanda, dergâhda, bergâhda, mecliste, meydanda ve dahi her yerde Türk dilinden özge söz söylemeye.” diye ferman çıkarmıştır.
Çok geçmeden Konya vilayeti ve bazı çevre iller Karamanoğullarının himayesine alındı.
Karamanoğlu Mehmet bey Türkçeyi resmi dil olarak ilan eden fermanını vermiştir.
Bu bilgi Türk dil bilgisi ve dil tarihi açısından çok önemlidir.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Toplumumuzu birleştiren temel değerler nelerdir? konusunu kısaca ele alacağız.
“Toplumumuzu birleştiren temel değerler nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Maddeler Halinde Toplumumuzu birleştiren temel değerler
Din
Dil
Vatan sevgisi
Millet sevgisi
Kültür
Ortak tarih
Milli değerler
Bayrak sevgisi
“Toplumumuzu birleştiren temel değerler nelerdir?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Her toplumun kendi içerisinde birleştiren kıymet vermiş olduğu ortak değerler mutlaka vardır.
Diğer toplumlarda olduğu gibi bizim de bizi birbirine bağlayan ortak değerlerimiz vardır. Ortak değerlerimizin başında din gelmektedir ki dünyanın neresinde olursa olsun insanlar kendi dinine mensup olan insanlara ahiret kardeşliği gözüyle baktıkları için bir yakınlık ve sevgi hissederler.
Toplumumuzu birleştiren temel değerlerden bir tanesi de vatan, millet ve bayrak sevgisidir. İnsanın vatanı üzerinde huzurla yaşadığı toprak parçası beraber yaşamış olduğu kişiler milleti ve özgürlüğünün simgesi olarak bayrağı vardır.
Bunlar özgürlüğümüzün simgesi olduğu için vatanımıza milletimizi ve bayrağımıza ayrı bir sevgi ve saygı içerisinde olmalıyız Toplumumuzu birleştiren temel değerlerden bir tanesi de ortak tarih ve kültür anlayışımızdır. Gerek kadim tarihimiz olan Osmanlı tarihi gerek ulu önder Atatürk’ün bizlere hediye etmiş olduğu Cumhuriyet bizlerin ortak tarihi ve değerleridir.
Toplumumuzu birleştiren temel değerlerden bir tanesi de kültürümüzdür ki kültürümüz bizi birbirimize bağlayan ve ahlaki değerler olarak ifade edilen değerlerimizdir. Her millete kendisi yapan bu kültürel değerleridir.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dinî bayramlar ve kandil geceleri, toplum olarak birlik ve beraberliğimize nasıl katkı sağlamaktadır? Düşüncelerinizi yazın. konusunu kısaca ele alacağız.
“Dinî bayramlar ve kandil geceleri, toplum olarak birlik ve beraberliğimize nasıl katkı sağlamaktadır? Düşüncelerinizi yazın.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Dini bayramlar ve kandil geceleri içerisinde hem namaz, ibadet ziyaret sadaka gibi teşvikler ve mükafatlar bulunduğu için insanları bir araya getiren günlerdir.
İnsanların bir araya gelmesi fakirlerin gözetilmesi ve yardımlaşmanın çok olduğu günlerdir.
Aradaki bağlar kuvvetlenmekte ziyaret ve yardımlaşma sebebiyle insanlar arasında birlik ve beraberlik duygusu güçlenmektedir.
“Dinî bayramlar ve kandil geceleri, toplum olarak birlik ve beraberliğimize nasıl katkı sağlamaktadır? Düşüncelerinizi yazın.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Dinler dini bayramlar kandil geceleri gibi kendileri için belirlemiş oldukları bayramlarda kendi dinine mensup olan kişileri bir araya toplayarak birlik ve beraberlik duygusunu kuvvetlendirirler.
Gerek dinlerin gerek devletlerin kendilerine genel olarak ortak günleri ve özel anılarında bir araya gelmiş oldukları zamanlar vardır.
İslamiyet’in dini bayramlar ve kandil geceleri insanları camileri ibadethaneleri ve sohbetlere teşvik ederek bir araya toplar.
Bugünlerde yapılacak olan ibadetler ziyaretler ve yardımlaşma ve dayanışma gibi birbirlerine yardım etmeleri insanları birbirine bağlar ve aradaki bağ kuvvetlendirir.
İnsanlar gerek hastalarını gerek büyüklerini gerek akrabalarını bugünlerde ziyaret ederek aralarındaki bağ kuvvetlendirmiş olurlar.
İnsanların kendisiyle beraber ortak düşünen ve ortak hisseden ortak anıları olan kimselere sevgi ve saygı ile bağ duyduğu için dini bayramlar ve kandil geceleri de bizleri birbirimize bağlayan unsurlardır.
İşte bu gibi sebeplerle dini bayramlarımız ve kandil gecelerimiz toplum olarak birlik ve beraberliğimize katkı sağlamakta bizleri birbirimize kenetlemekte ve yakınlaştırmaktadır.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cuma gününün Müslümanlar için önemi hakkında bilgi veriniz. konusunu kısaca ele alacağız.
“Cuma gününün Müslümanlar için önemi hakkında bilgi veriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Cuma günü hakkında ayrı kelimeler ve hadis-i şerifler vardır.
Peygamber Efendimiz bir hadis-i şerifinde “güneşin doğduğu günlerin en faziletlisi en üstünü cuma günüdür .” Buyurmaktadır
İçerisinde cuma namazı dua kabul saatleri gibi birçok mükafatın olduğu bu günü Müslümanlar birlik ve beraberlik Bayram ve mükafatları kazanma günü olarak kıymet vermektedirler.
“Cuma gününün Müslümanlar için önemi hakkında bilgi veriniz.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Adem Aleyhisselam’ın cennetten çıkarılarak yeryüzüne yerleştirilmesi ve yeryüzünde halifelik sıfatına ulaşması cuma günü gerçekleşmiştir.
Hadisi şeriflere baktığımız zaman cuma günü ibadet günü olarak daha önce Yahudi ve Hristiyanlar için tayin edilmiş ancak onlar bu konuda ihtilafa düşerek Yahudiler cumartesiyi Hristiyanlar ise pazarı ibadet günü olarak benimsemiştir. Allahu Teala cuma günü Müslümanlara nasip etmiş ve bu güzel günü onlara hediye etmiştir
Cuma günü içerisinde mutlaka duanın kabul olacak bir saatinin olması ve diğer müjdelerle beraber cuma namazı ve cuma günü büyük şereflere Mazhar olmuştur.
Bu yüzden hem ayeti kerimede geçtiği hem de hadis-i şeriflerde kıymeti ve mükafatları belirtildiği için cuma gününe büyük hürmet gösterilmeli ve hadisi şeriflerde belirtilen mükafatlara nail olmak için çalışmalıyız.
Cuma Günü Ve Namazı Hakkında Hadisler;
Ebû Hüreyre’den -radıyallâhu anh- rivayet edildiğine göre Resûlullah -sallâllâhu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu:
“Bir kimse güzelce abdest alarak cuma namazına gelir, hutbeyi ses çıkarmadan dinlerse, iki cuma arasındaki ve fazla olarak üç günlük daha günahları bağışlanır. Kim hutbe okunurken çakıl taşlarıyla oynarsa, boş ve mânasız bir iş yapmış olur. ” (Müslim, Cuma 27)
Yine Ebû Hüreyre’den -radıyallâhu anh- rivayet edildiğine göre Hz. Peygamber -sallâllâhu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu:
“Büyük günahlardan kaçınıldığı sürece, beş vakit namaz ile iki cuma ve iki ramazan, aralarında geçen günahlara keffaret olur. ” (Müslim, Tahâret 16)
Ebû Hüreyre’den -radıyallâhu anh- rivayet edildiğine göre Resûlullah -sallâllâhu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu:
“Bir kimse cuma günü cünüplükten temizleniyormuş gibi boy abdesti aldıktan sonra erkenden cuma namazına giderse bir deve kurban etmiş gibi sevap kazanır. İkinci saatte giderse bir inek, üçüncü saatte giderse boynuzlu bir koç kurban etmiş gibi sevap kazanır. Dördüncü saatte giderse bir tavuk, beşinci saatte giderse bir yumurta sadaka vermiş gibi sevap elde eder. İmam minbere çıkınca melekler hutbeyi dinlemek üzere topluluğun arasına katılır. ” (Buhârî, Cuma 4; Müslim, Cuma 10. Ayrıca
Evs İbni Evs’ten -radıyallâhu anh- rivayet edildiğine göre Resûlullah -sallâllâhu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu:
“Günlerinizin en faziletlisi cuma günüdür. Bu sebeple o gün bana çokça salât ü selâm getiriniz; zira sizin salât ü selâmlarınız bana sunulur. ” (Ebû Dâvûd, Salât 201, Vitir 26)
Ebû Hüreyre’den rivayet edildiğine göre, Hz. Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
“Güneşin doğduğu en hayırlı gün, cuma günüdür. Âdem o gün yaratıldı, o gün cennete konuldu ve o gün cennetten çıkarıldı. Kıyamet de ancak cuma günü kopacaktır.” (Müslim, Cum’a, 18)
Ebû Hüreyre’den nakledildiğine göre, Hz. Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
“Her kim gusleder, sonra cumaya gelip belirlenen namazı kılar, sonra hutbesini bitirinceye kadar sessizce (imamı) dinler, sonra onunla beraber namazını kılarsa, o cuma ile sonraki cuma arasındaki günahları ayrıca üç günlük günahları daha bağışlanır.” (Müslim, Cum’a, 26)
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Şehit ve gazilerimizi niçin minnet ve şükranla anmalıyız? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Şehit ve gazilerimizi niçin minnet ve şükranla anmalıyız? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Şehit ve gazilerimiz bizlerin huzur ve güven içerisinde yaşayabilmesi için canlarını ve bedenlerini feda etmiş olan insanlardır.
Onların yaptıkları bu kahramanlıklar olmasaydı bizler şu anda rahatlıkla hayatımıza devam edemezdik.
Onların hem can hem de malla yapmış oldukları fedakarlıklar sayesinde bugün içerisinde rahatlıkla yaşayabiliyor ve hayatımızı sürdürebiliyoruz.
Bize Bu vatana özgür ve huzur içerisinde bıraktıkları için onları Şükran ve minnetle almalıyız.
“Şehit ve gazilerimizi niçin minnet ve şükranla anmalıyız? Açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Şehitlik ve gazilik İslam dininde çok değerli kabul edildiği için ecdadımız diğer ülkelerde görülmediği ve şu anda bile görülmediği bir kahramanlıkla mücadele etmiş şehit ve gazi olmayı bir şeref olarak bilmişlerdir.
Tarihimiz boyunca bu ülkenin bekası ve korunması için birçok insan bir daha geri dönüşü olmamak üzere canlarını ve mallarını ortaya koymuş büyük kahramanlıklar göstererek bize bu Özgür vatanı bırakmışlardır.
Vatanı olmayan bir esaret altında olan milletlerin ne kadar zor durumlarda olduğunu günümüzde en açık örnekleriyle görmekteyiz.
Bizlere özgü bir ülke bırakmak için kendi canlarını ve evlatlarını çekinmeden ortaya koyan bu kahramanlar sayesinde bugün ve yarın sevdiklerimizle beraber huzur içerisinde yaşayabiliyoruz.
Yapmış oldukları fedakarlıklar ve biz bize bırakmış oldukları bu güzellikler için onları her zaman minnet ve şükranla analı onları unutmamalıyız.
Şehitlik İle İlgili Ayet ve Hadisler
“Eğer Allah yolunda öldürülür ya da ölürseniz, şunu bilin ki, Allah’ın mağfireti ve rahmeti onların topladıkları bütün şeylerden daha hayırlıdır.” (Âl-i İmrân, 157)
“Allah yolunda öldürülenlere ‘ölüler’ demeyiniz. Bilâkis onlar diridirler, lâkin siz anlayamazsınız.” (Bakara, 154)
“Allah yolunda öldürülenleri sakın ölü sanmayın. Bilakis onlar diridirler; Allah’ın, lütuf ve kereminden kendilerine verdikleri ile sevinçli bir halde Rableri yanında rızıklara mazhar olmaktadırlar. Arkalarından gelecek ve henüz kendilerine katılmamış olan şehit kardeşlerine de hiçbir keder ve korku bulunmadığı müjdesinin sevincini duymaktadırlar. Onlar, Allah’tan gelen nimet ve keremin; Allah’ın, müminlerin ecrini zayi etmeyeceği müjdesinin sevinci içindedirler.” (Âl-i İmrân, 169-171)
“…Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların yaptıklarını boşa çıkarmaz.” (Muhammed, 4)
“Şehit olmayı Yüce Allah’tan samimi olarak dileyen kimseyi, Allah, rahat yatağında vefat etse bile, şehitlerin derecesine eriştirir.” (Müslim, İmâre, 156, 157; Ebû Davud, İstigfâr, 26; Neseî, Cihâd, 36; ibn Mâce, Cihâd, 15).
“Şehitliği gönülden arzu eden bir kimse, şehit olmasa bile sevâbına nâil olur.” (Müslim, İmâre, 156)
“Vallâhi ashâbımla birlikte Ben de şehit olup Uhud Dağı’nın dibinde gecelemeyi ne kadar isterdim!” buyurmuştur. (Ahmed, III, 375)
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bayrağımıza ve İstiklâl Marşımıza karşı saygımızı nasıl ifade ederiz? Belirtiniz. konusunu kısaca ele alacağız.
“Bayrağımıza ve İstiklâl Marşımıza karşı saygımızı nasıl ifade ederiz? Belirtiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Bayrağımıza ve İstiklal Marşı’mıza karşı saygımızı ifade etmek onlara hürmet etmekle ve onlara değer verdiğimizi göstermekle olur.
Tören nerede ve okunduğu zaman İstiklal Marşı’mızı okurken gururla ve yüksek sesle okumak gerekmektedir. İstiklal marşı okunurken konuşmamak bir şeyler yiyip içmeden İstiklal Marşı’nın sözlerine odaklanmak sevgimizi ve saygımızı gösterecektir.
Bayrağımız yere düştüğü zaman kaldırma üzerine basmamak sevgi ve saygımızı gösterir.
“Bayrağımıza ve İstiklâl Marşımıza karşı saygımızı nasıl ifade ederiz? Belirtiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Her devletin kendi tarihini ve özgürlüğünü temsil eden marşı ve bayrağı vardır. Bir devletin özgürlüğü kendisinin ve sevdiklerinin huzurlu bir şekilde yaşaması için olmazsa olmazıdır. Bizim maaşımız İstiklal marşı bayrağımız ise ay ve hilal şeklinde olan kırmızı Türk bayrağıdır.
İstiklal Marşı’mız ve bayrağımız bağımsızlığımızın ve ulusumuzun sembolüdür. Türk milleti tarihine bakıldığı zaman esarete kabul etmeyen ve başkasının himayesi altına girmeyen asil ve cesur bir millettir. Bayrak bağımsızlığımızın ve devletimizin sembolü olduğu için toplumumuzda kutsal kabul edilmekte ve dinimiz bize vatan sevgisini aşıldığı için İslami olarak da hassas bir noktada durmaktadır.
İstiklal Marşı’mız ve bayrağımız Türk milletinin kadim kültürü, milli ve manevi değerleri, ülküleri ve ilkeleri bakımından değerler taşımakta ve özel bir yerde durmaktadır Bayrağımıza ve İstiklal marşımıza karşı saygı göstermek bulunmuş olduğumuz yerlere onların resimlerini asmak onlara hürmet etmek istiklal marşı okunurken yüksek ve gururla okumak Türk bayrağımızı sevmek olarak gösterilebilir.
Sevgili atamızın açmış olduğu bu yolda gururla yürümeli kahraman silah arkadaşları ile bu vatana sahip çıktıkları gibi bizler de bayrağımız ve marşımıza sahip çıkmalıyız.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Vatanımıza karşı ne gibi görev ve sorumluluklarımız vardır? Örnekler vererek açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Vatanımıza karşı ne gibi görev ve sorumluluklarımız vardır? Örnekler vererek açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Maddeler halinde Vatanımıza karşı görev ve sorumluluklarımız şunlardır ;
Askerlik yapmak gibi vatanımızın emretmiş olduğu görevleri yerine getirmek
Kültür ve milli değerlerimizi korumak
İstiklal Marşı’mız ve bayrağımız gibi bizlerin simgeleyen temel unsurlara saygı göstermek
Vergi ödemek ve yasal kurallara uymak
İyi bir vatandaş olmaya çalışmak
Yaptığı işi en iyi şekilde yaparak vatanımızın ilerlemesine yardımcı olmak
Vatanımızı sevmek ve canımızdan Üstün tutmak
Ülkemizin iyi yerlere getirmek için elimizden geleni yapmak
“Vatanımıza karşı ne gibi görev ve sorumluluklarımız vardır? Örnekler vererek açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Bir insanın vatanı üzerinde yaşamış olduğu toprak parçası ve kendisinin ve sevdiklerinin huzur içerisinde hayatını devam ettirmesi için en değerli alandır.
Vatanlarından kopmuş olan insanların ne kadar zor durumda kaldıkları günümüzde görülen gerçeklerden bir tanesidir.
Bunun için hem bizim hem de gelecek olan nesillerimizin huzur içerisinde yaşayabilmesi için vatanımıza sahip çıkmak ve vatanımızı gerektiği zaman canımızdan daha değerli görmek gerekmektedir.
Bizim toplumumuzda diğer toplumlardan daha farklı olarak bir vatan sevgisi Vedat hanımına karşı ayrı bir değer görülmektedir
Madde Madde Vatanımıza karşı bizlerin de görevi vardır ki bu görevlerimizi şu şekilde sıralayabiliriz;
Canımız ve malımızdan vatanımızı daha üstün tutmak ve tarihi okuyarak yaşatmaya çalışmak ve dersler almak
Vergi vermek gibi belirlenen yasalara uymak
Askerlik çağımız geldiği zaman askere gitmek
Ülkemize göz diken düşmanlara fırsat vermemek
Sorumluluklarımızı yerine getirmek
Değerlerimizi ve tarihimizi koruyarak hatalardan dersler çıkarmak ve aynı siyasi hataları düşmemek
İstiklal marşı’nı ve bayrağımıza sahip çıkmak ve gelecek olan saldırılarda onları korumak
Üretmek ve yapmış olduğu işi en iyi şekilde yaparak ülkemizi iyi bir yere getirmeye çalışmak
Vatanımızı sevmek ve iyi bir şekilde temsil etmeye çalışmak.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Milletimizin, Hz. Peygamber (s.a.v.) ve ehl-i beyt sevgisine verdiği önemi açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Milletimizin, Hz. Peygamber (s.a.v.) ve ehl-i beyt sevgisine verdiği önemi açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Milletimiz baktığımız zaman sadece ibadetlere değil dini olan Kur’an-ı Kerim Peygamber Efendimiz , Ehlibeyt ve alimleri büyük hürmet ve saygı duymuş bununla birçok hayırlar elde etmiştir.
Milletimiz peygamber efendimizi ve ehlibeyti çok sevdiği için çocuklarını onların isimlerinin isimleri ile isimlendirilmiş onların hikayeleri ile büyütmeyi önem göstermiş ve onların ismi geçtiği zaman büyük bir saygı ile anmıştır.
Onların ana ve hikayelerine büyük hürmet göstermiş sohbetlerde onların hayatlarını hassasiyetle işlemiştir.
“Milletimizin, Hz. Peygamber (s.a.v.) ve ehl-i beyt sevgisine verdiği önemi açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
“Size bir de Ehl-i Beyt’imi bırakıyorum. Allah’tan korkun da Ehl-i Beyt’ime saygılı davranın! Allah’tan korkun ve Ehl-i Beyt’ime saygılı davranın!” Hadisi Şerif
Ehli Beyt;
Bütün hanımları,
Kızı Hz. Fâtıma,
Torunları Hz. Hasan ve Hüseyin ile
Amcası Hz. Abbas ve amcazâdeleri Hz. Ali, Akîl ve Cafer’in aileleridir.
Milletimize baktığımız zaman gerek Müslümanlar arasında gerek Osmanlı’nın kurulup dini bir devlet haline gelmesi sebebiyle dini değerlere peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’e ve ehlibeyte büyük derecede önem ve hürmet gösterilmiştir.
İslamiyet’in belirlemiş olduğu edep ve kurallara dikkat edilmiş peygamber efendimizin sakalı veya Ehlibeyt ile ilgili hırka gibi kutsal emanetlere hassasiyetle önem gösterilmiş ve ziyaret esnasında büyük edep takınılmıştır.
2. Abdülhamit’in peygamber efendimize saygısızlık olmaması için demiryollarına Medine’den geçen yollarda keçe döşettiği bilinmektedir.
Kur’an-ı Kerim’i ayak uzatmamak çocukların isimlerini Ehlibeyt ve peygamber efendimizin isimleri ile isimlendirmek ve isimlerine dahi büyük edep ve hürmet göstermek milletimizin sevgisine en büyük örneklerdendir.
6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dinî değerlerin toplumsal bütünleşmeye ne gibi katkısı vardır? Belirtiniz. konusunu kısaca ele alacağız.
“Dinî değerlerin toplumsal bütünleşmeye ne gibi katkısı vardır? Belirtiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Dini değerler hem ibadet açısından hem de iyilik, yardımlaşma gibi ahlaki değerler açısından topluma katkı sağlar.
Dili değerlerin insanlara vermiş olduğu yardımseverlik hoşgörü affetme gibi ahlaki güzellikler insanları toplumsal olarak bir arada tutarak bağ kuvvetlendirir.
İnsanların bu şekilde iyi ve kötü günlerinde birbirlerine ziyaret etmeleri ve destek çıkmaları yardımlaşma içerisinde olmaları gibi birçok güzel ahlak sebebiyle toplumda birlik ve beraberlik meydana gelir ve aynı dine mensup olan insanlar bir vücut halinde olurlar.
Ayrıca sayı dinlerin diğer bütün insanlara saygı duyulmasını emretmesi sebebiyle de insanlar kendi dinine mensup olmayan diğer insanlara da yardımlaşma sevgi ve dayanışmasında içinde olur ve toplumsal bütünlük bu şekilde elde edilmiş olur.
“Dinî değerlerin toplumsal bütünleşmeye ne gibi katkısı vardır? Belirtiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Din kendisine mensup olan insanlar ve toplumlar arasında Birlik, kardeşlik ve dayanışma duygusunun oluşmasına en büyük katkı sağlayan unsurdur.
Sosyal bütünleşmenin temelleri olan yardımlaşma, dayanışma ve insanların iyi ve kötü günlerinde yanında olma gibi bütünleşmeyi sağlayan her şeyi din tavsiye etmekte ve teşvik etmektedir.
Bu gibi sebeplerden dolayı dinler toplumsal bütünleşmeye büyük katkı sağlamaktadır ve insanları manevi olarak birbirine bağlayan ve birbirlerini tanımamalarına rağmen birbirlerine yakınlık ve kardeşlik duymalarını sağlayan en büyük değerdir.
Dinler toplumlarda örf ve adetlerin yaygınlaşması ve değerlere sahip çıkılması açısından büyük katkı sağlar.
Dinlerin geneline baktığımız zaman eğer sayı birden ise içerisinde saygı sevgi ve anlayış gibi temel ahlaki kavramların bulunduğunu ve bunların uygulanması durumunda hem insanların bireysel olarak hem de toplumsal olarak büyük faydalar getirdiği görülmektedir.
Dinlerin belirlemiş olduğu bayramlar anlaşmalar ve dayanışmalar toplumlar üzerinde büyük etki göstermekte millet ve vatan sevgisi gibi ortak duygular etrafında birleşmeyi sağlamaktadır.
İnsanları bir arada tutan inanç olmadığı zaman devletlerin yıkıldığı ve insanların bir araya gelmesini mümkün olmadığı görülmektedir.
Namaz itikaf gibi ibadetlerde de ibadetlerin toplu halde yapılması ve insanların bu sayede hem fiziki olarak birbirlerini görmeleri hem de görmeleri sebebiyle aralarında oluşan bağ sayesinde birbirlerine yakınlık duymaları sağlanmaktadır.
Böylece aradaki bağ kuvvetlenir ve insanlar birbirlerinden haberdar olarak birbirleriyle yakınlık kurar ve toplumsal bağlarını kuvvetlendirirler.