6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi Ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 72, 73 Cevapları”, öğrencilerin “Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi ve Anlamı” etkinliklerini tamamlamalarına rehberlik eder. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, Ebrehe’nin Kabe’yi yıkma girişimini ve Allah’ın kudretini vurgular.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinlik cevaplarını pekiştirir. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73 MEB Yayıncılık”, Fil Suresi’nin mesajını ve derslerini detaylandırır.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73


Soru : Fil suresini ve anlamını okuyunuz. Kontrol listesiyle kendinizi değerlendiriniz.


Cevap : Fil suresi, Allah’ın kudretini ve Kâbe’yi koruma konusundaki ilahi müdahalesini anlatır. Surede, Ebrehe’nin Kâbe’yi yıkmak için getirdiği fil ordusunun ebabil kuşları aracılığıyla helak edildiği ifade edilir. Bu olay, Allah’ın güç ve kudretinin insan çabasının çok ötesinde olduğunu gösterir.

Kendimizi değerlendirirken şu soruları sorabiliriz:

  • Fil suresinin anlamını tam olarak kavrayabildim mi?
  • Allah’ın kudretini ve korumasını hayatımda nasıl düşünmeli ve yaşamalıyım?
  • İbadetlerimde ve davranışlarımda Allah’ın bu üstün gücüne ne kadar iman ediyorum?

Soru : Yüce Allah’ın kendilerine bahşettiği makamı, gücü ve zenginliği O’na karşı kullananlar gerçek başarıyı elde edebilirler mi? Niçin?


Cevap : Hayır, Yüce Allah’ın verdiği makam, güç ve zenginliği O’na karşı kullananlar gerçek başarıyı elde edemezler. Çünkü gerçek başarı, Allah’ın rızasını kazanmaktır. İnsana verilen nimetler birer emanettir ve bu nimetlerin sorumluluğunu taşıyan kişi, onları hayırlı işlerde kullanmalıdır. Allah’a isyan ederek elde edilen geçici dünya başarıları, ahirette kişiye fayda sağlamaz, aksine onun hüsranına neden olur. Bu durum, Firavun ve Karun gibi tarih boyunca güçlerini Allah’a isyan için kullananların acı sonuyla örneklenmiştir. Gerçek başarı, insanın sahip olduklarını iyilik ve Allah’ın yolunda kullanmasıyla mümkündür.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 70-71 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as) Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 70, 71 Cevapları”, “Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as)” etkinliklerini tamamlamada öğrencilere yardımcı olur. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as) Metni Etkinlik Cevapları”, Hz. Zekeriya’nın hayatındaki ibretlik olayları ve Allah’a olan teslimiyetini konu alır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 70-71 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, detaylı çözüm önerileriyle öğrencilerin öğrenme süreçlerini kolaylaştırır. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 70-71 MEB Yayıncılık”, etkinliklerin detaylı cevaplarını sunarak konuyu tamamlar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 70-71


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Hz. Zekeriyya’nın hayatıyla ilgili aşağıda karışık şekilde verilen gelişmeleri belirtilen zaman çizelgesinde uygun sıralamada yazınız.

A. İsrailoğulları tarafından şehit edilmesi
B. Hz. Yahya’nın evlat olarak bağışlanması
C. Hz. Meryem’in manevi rehberliğini üstlenmesi
Ç. Hz. İsa’nın doğumu
D. Hz. Zekeriyya’nın Beytülmakdis’in başkanlığını yapması


Cevap :

“6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70-71 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-70 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 Cevapları”, öğrencilerin “Namazın Kılınışı” konusunu detaylı şekilde öğrenmelerini sağlar. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları”, namazın aşamalarını (tekbir, kıyam, rüku, secde vb.) ve doğru kılınışını açıklar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-70 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin detaylı ve doğru çözümleriyle öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-70 MEB Yayıncılık”, namazın faziletlerini ve uygulama basamaklarını vurgulayarak öğrenimi destekler.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69


“… Ruhumun senden İlâhî, şudur ancak emeli:
Değmesin mabedimin göğsüne nâmahrem eli.
Bu ezanlar -ki şehadetleri dinin temeli-
Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli…”

(Mehmet Âkif ERSOY)

Soru : Mehmet Âkif Ersoy, İstiklâl Marşı’ndaki bu dizelerle ezanın hangi yönünü vurgulamıştır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Mehmet Âkif Ersoy, bu dizelerde ezanın İslam dinindeki merkezi rolünü ve bağımsızlıkla olan bağını vurgulamaktadır. Ezanın, Müslümanların imanını, birliğini ve Allah’a olan bağlılığını simgeleyen bir çağrı olduğunu ifade etmektedir. “Değmesin mabedimin göğsüne nâmahrem eli” ifadesiyle, vatanın ve mabedlerin kutsallığının korunması gerektiğini, yabancı ellerin bu değerlere müdahale etmemesi gerektiğini dile getirir.

Ezanın “ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli” mısraında ise, özgür bir şekilde okunan ezanın bağımsızlığın ve manevi diriliğin sembolü olduğunu vurgular. Bu düşünce, ezanın sadece bir ibadet çağrısı değil, aynı zamanda Müslüman milletlerin bağımsızlık ve özgürlük sembolü olduğunu ifade eder.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kutucuklarda namazın kılınışıyla ilgili bazı kavramlara yer verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını ilgili boşluklara yazınız (Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.)


1. Akşam namazının üçüncü rekâtını kılarken kutucuklarda verilenlerden hangileri sırasıyla yerine getirilmelidir? 


Cevap : 1, 8, 12, 4, 11 ,10,7, 5, 3


2. Vitir namazının üçüncü rekâtını kılarken kutucuklarda verilenlerden hangileri sırasıyla yerine getirilmelidir?


Cevap : 1, 8, 6, 9, 12, 4, 11, 10, 7, 5, 3


3. İkindi namazının sünnetinin ikinci rekâtını kılarken kutucuklarda verilenlerden hangileri sırasıyla yerine getirilmelidir?


Cevap : 1, 8, 6, 12, 4, 2, 10, 7



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 50-51 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 50, 51 Cevapları”, öğrencilere “2. Ünite: Namaz Çeşitleri” konusu kapsamında detaylı açıklamalar sunar. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları”, farz, vacip, sünnet ve nafile namazlarla ilgili bilgileri net ve anlaşılır şekilde sunar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 50-51 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konuyla alakalı etkinliklerin doğru yanıtlarını içererek öğrencilerin kavrayışını artırmayı hedefler. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 50-51 MEB Yayıncılık”, etkinliklerin çözümleriyle öğrencilere rehberlik ederek konunun öğrenimini destekler.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 50-51


Soru : Aşağıdaki tabloda namazların hüküm olarak çeşitlerini ilgili boşluklara işaretleyiniz.


Cevap :

“6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50-51 Cevapları”


 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Namaz İbadeti Ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Namaz İbadeti Ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 46, 47, 48, 49 Cevapları”, öğrencilerin “2. Ünite: Namaz İbadeti ve Önemi” konusundaki bilgilerini geliştirmek için açıklamalı etkinlik çözümleri sunmaktadır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz İbadeti Ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları”, namazın İslam’daki yeri ve manevi önemiyle ilgili sorulara doğru yanıtlar verir.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilere rehberlik edecek şekilde açık ve anlaşılır cevaplar sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayıncılık”, etkinliklerde yer alan tüm soruların sade ve detaylı çözümleri ile öğrencilerin konuyu daha iyi kavramalarını sağlar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49


1. “Kitaptan sana vahyedilenleri oku, namazı özenle kıl. Kuşkusuz namaz hayâsızlıktan ve kötülükten meneder. Allah’ı anmak her şeyden önemlidir. Allah yaptıklarınızı bilir.” (Ankebut suresi, 45. ayet.)

Soru : Bu ayetten hareketle namaz ibadetinin önemini açıklayınız.


Cevap : Bu ayet, namaz ibadetinin hem bireysel hem toplumsal açıdan ne kadar önemli olduğunu vurgulamaktadır. Namaz, kişinin Allah’ı sürekli anmasını sağlar ve onun maneviyatını güçlendirir. Ayrıca insanı hayâsızlıktan ve kötülükten uzaklaştıran bir kalkan görevi görür. Çünkü düzenli olarak Allah’ın huzurunda durmak, kişinin bilinçaltında bir sorumluluk bilinci ve Allah’a karşı hesap verme duygusu oluşturur. Bu yönüyle namaz, ahlaki bir disiplin kazandırır ve bireyin iç huzurunu temin eder.


2. “Ey Bilal! Kalk (ezan oku da) bizi namazla rahatlat.” (Ebu Davud, Edeb,78.)

Soru : Bu hadisi namazın insana kazandırdıkları açısından açıklayınız.


Cevap : Bu hadis, namazın ruhsal bir huzur ve ferahlık kaynağı olduğunu açıkça ifade etmektedir. Hz. Peygamber (s.a.v.), namazı bir yükümlülükten öte bir rahatlama ve manevi bir sığınak olarak görmüştür. Namaz, insanın günlük hayatın sıkıntılarından uzaklaşıp Allah’a yönelmesini sağlar. Stres ve endişeden kurtularak bir iç huzur bulmasına vesile olur. Ayrıca insanın ruhsal, zihinsel ve bedensel bir denge yakalamasına yardımcı olur. Bu hadis, namazın sadece bir ibadet değil, aynı zamanda insana mutluluk ve esenlik veren bir yaşam kaynağı olduğunu da vurgular.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 44 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları”, öğrencilerin 2. Ünite: Hazırlık Çalışmaları kapsamında temel dini bilgileri pekiştirmeleri için hazırlanmıştır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin konuya dair farkındalık kazanmalarına destek olacak açıklamalı çözümler içerir.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 44 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, kitaptaki etkinlik sorularının açık, net ve doğru cevaplarını sunarak öğrencilerin öğrenim sürecini kolaylaştırır. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 44 MEB Yayıncılık”, etkili ve anlaşılır çözümlerle öğrencilerin etkinlikleri eksiksiz yapmalarını sağlar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : “Namaz dinin direğidir.” (Tirmizi, Îmân, 8.) hadisinde namazın ifade ettiği anlam ne olabilir?


Cevap : Namaz, İslam dininde ibadetin en temel ve önemli unsurlarından biridir. Hadiste, namazın “dinin direği” olarak tanımlanması, onun dini ayakta tutan temel yapı taşlarından biri olduğunu ifade eder. Namaz, bireyin Allah’a olan bağlılığını ve kulluk bilincini diri tutar, kişinin ruhunu arındırır ve toplumsal hayatında da ahlaki bir disiplin oluşturur.


Soru : Bildiğiniz namaz çeşitleri nelerdir?


Cevap :

  • Farz namazlar: Günlük olarak beş vakit namaz (sabah, öğle, ikindi, akşam, yatsı) ve cuma namazı.
  • Vacip namazlar: Bayram namazları ve vitir namazı.
  • Nafile namazlar: Kuşluk, teheccüd, tahiyyetü’l-mescid gibi namazlar.
  • Sünnet namazlar: Beş vakit namazların öncesi veya sonrası kılınan sünnetler.

Soru : Ezan sesi sizde nasıl bir etki uyandırıyor?


Cevap : Ezan sesi, manevi bir huzur ve Allah’a yakınlık hissi uyandırır. Allah’ın varlığını ve büyüklüğünü hatırlatır, ibadet için bir davet niteliği taşır. Ezan, kalpte bir huşu ve ibadet aşkı oluştururken aynı zamanda Müslümanları birlik içinde olmaya çağırır.


Soru : Kılınışını bildiğiniz namazlar hangileridir?


Cevap : Beş vakit farz namazların yanı sıra vitir namazı, bayram namazları ve nafile olarak teheccüd veya duha (kuşluk) namazlarını kılmayı biliyorum.


Soru : Hz. Zekeriyya hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Hz. Zekeriyya, Kur’an’da adı geçen peygamberlerden biridir. Allah’a sürekli dua eden, sabırlı ve iman dolu bir kişiliği vardı. Çocuğu olmayan Hz. Zekeriyya, Allah’tan bir evlat istedi ve Allah ona Hz. Yahya’yı nasip etti. Onun kıssası, Allah’ın dualara icabet eden merhametini ve mucizelerini göstermektedir.


Soru : Fil suresi hakkında bildikleriniz nelerdir?


Cevap : Fil suresi, Kur’an-ı Kerim’in 105. suresidir. Mekke’nin korunması için gerçekleşen Ebrehe’nin Fil Ordusu’nun helakı anlatılır. Ebrehe, Kâbe’yi yıkmak için büyük bir orduyla gelmiş, ancak Allah, onların üzerine ebabil kuşlarını göndererek orduyu yok etmiştir. Bu sure, Allah’ın kudretini ve Kâbe’nin önemini vurgular.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları 2024-2025

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa ve Metin Cevapları


Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi, öğrencilere İslam dininin temel inançlarını, ibadetlerini ve ahlaki öğretilerini anlamaları için gerekli bilgileri sunar. Bu ders kapsamında kullanılan 6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı, öğrencilerin dini bilgi ve ahlak anlayışlarını geliştirmek için hazırlanmıştır. Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları, öğrencilerin SDR İpekyolu Yayıncılık tarafından yayımlanan ders kitabındaki sorulara ve etkinliklere en doğru cevapları bulmalarına yardımcı olur.


“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları”

6. Sınıf Din Kültürü Sayfa Cevapları, ders kitabının sayfalarındaki etkinlik sorularına yönelik çözüm önerileri sunar. Bu cevaplar, öğrencilerin sınıf içi etkinliklere katılımını kolaylaştırır ve ders başarılarını artırır. Ortaokul Din Kültürü Metin Etkinlik Cevapları ise öğrencilerin metin temelli etkinliklerde daha bilinçli bir şekilde hareket etmelerini sağlar.

Din Kültürü 6. Sınıf dersinde öğrenciler, İslam dininin temel ilkelerini kavrayarak hayatlarına nasıl uygulayacaklarını öğrenirler. 6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin ders kitabındaki sorulara pratik bir şekilde yanıt vermelerini sağlar. Aynı zamanda SDR İpekyolu Yayıncılık Din Kültürü Cevapları 6. Sınıf, ders sürecini kolaylaştırarak öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirir.


“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı”


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40. Cevapları için tıklayınız.


1. ÜNİTE: PEYGAMBER VE İLAHİ KİTAP İNANCI 


1. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 11


Allah’ın (cc) Elçileri Peygamberler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15


Peygamberlerin Özellikleri ve Görevleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


Peygamberler İnsanlar İçin En Güzel Örnektir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26


Vahiy ve Vahyin Gönderiliş Amacı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29


İlahi Kitaplar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Âdem (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35


Bir Dua Tanıyorum: Kunut Duaları ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38


1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70. Cevapları için tıklayınız.


2. ÜNİTE: NAMAZ 


2. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41


Namaz İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45


Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47


Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68


2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92. Cevapları için tıklayınız.


3. ÜNİTE: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR 


3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71


Bazı Zararlı Alışkanlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83


Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yahya (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89


Bir Sure Tanıyorum: Tebbet Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90


3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120. Cevapları için tıklayınız.


4. ÜNİTE: HZ. MUHAMMED’IN HAYATI 


4. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93


Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Mekke Dönemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101


Hicret Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105


Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117


Bir Sure Tanıyorum: Nasr Suresi ve Anlamı  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118


4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 119, 120


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140. Cevapları için tıklayınız.


5. ÜNİTE: TEMEL DEĞERLERIMIZ 


5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121


Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


Dinî Bayramlar, Önemli Gün ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136


5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 137, 138



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 137, 138


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 137, 138 Cevapları”, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri yeniden gözden geçirmelerini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, 5. ünitenin sonunda yapılan değerlendirmeyle öğrencilerin başarılarını ölçer.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin çözülmesi için gerekli açıklamaları ve rehberliği sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138 SDR İpekyolu Yayıncılık”, bu sayfalarda yer alan değerlendirme çalışmaları ile öğrenciler bilgilerini pekiştirebilirler.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 137-138


1. Dinî değerlerin, toplumsal birlik ve bütünlük açısından önemi nedir? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Dinî değerler, toplumsal birlik ve bütünlüğün sağlanmasında önemli bir rol oynar. Bu değerler, bireyleri ortak bir amaca yönlendirir, aralarındaki sevgi, saygı ve dayanışmayı artırır. Dinî ahlâk kuralları, insanlar arasında hoşgörüyü teşvik eder, adaletin ve eşitliğin sağlanmasına yardımcı olur. Örneğin, İslam’da sadaka vermek, yoksulları gözetmek ve infak etmek gibi değerler, toplumsal yardımlaşmayı güçlendirir ve zorluklar karşısında toplumun bir arada durmasını sağlar. Dinî bayramlar da toplumu bir araya getirir ve insanlar arasındaki bağları kuvvetlendirir.


2. Dinî bayramlarımız hangileridir? Bu bayramların toplumsal kaynaşma açısından önemi nedir? Anlatınız.


Cevap :

İslam’da iki ana dinî bayram vardır:

  • Ramazan Bayramı: Müslümanların oruç tuttukları Ramazan ayının sonunda kutlanır.
  • Kurban Bayramı: İbrahim (a.s)’ın oğlunu Allah’a kurban etmek istemesini anmak için kutlanır.

Bu bayramlar, toplumsal kaynaşmayı teşvik eder çünkü insanlar bu özel günlerde birbirlerine hediyeler verir, ziyarete gider, yardımlaşır ve birlikte ibadet ederler. Bayramlar, bireyler arasındaki bağları kuvvetlendirir, sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı artırır. Ayrıca, farklı yaş grupları ve toplum kesimlerinden insanları bir araya getirerek, toplumsal uyumun güçlenmesine yardımcı olur.


3. Vatanımız ve milletimiz bizler için neden önemlidir? Bilgi veriniz.


Cevap : Vatan, üzerinde doğduğumuz ve yaşamımızı sürdürebileceğimiz toprak parçasıdır, millet ise bu topraklarda yaşayan, ortak bir kültüre, geçmişe ve dile sahip insan topluluğudur. Vatanımız ve milletimiz, bizim kimliğimizin bir parçasıdır; onları korumak ve savunmak, üzerine sahip olduğumuz manevi bir sorumluluktur. Vatanımızın huzur ve güven içinde olması, milletimizin kalkınması ve refahı için hep birlikte çalışmak, her bireyin görevidir. Vatan sevgisi, birlik ve beraberliğin teminatıdır.


4. Hz. Peygamber’e (sav) ve Ehlibeyt’e duyulan sevgi toplumumuzda nasıl ifade edilir? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Hz. Peygamber (sav) ve Ehlibeyt’e duyulan sevgi, İslam toplumlarında çok güçlüdür ve çeşitli şekillerde ifade edilir. Mesela, özellikle Mevlid Kandili gibi özel günlerde, Hz. Peygamber’in doğumu anılır, Mevlid-i Şerif okunur. Ehlibeyt’e olan sevgi, İslam’a olan bağlılığı ve İslam’ın öğretilerine saygıyı simgeler. Ayrıca, Aşure Günü gibi dini günlerde, Ehlibeyt’in sofralarında paylaşan anlamlı bir gelenek vardır. Ayrıca, camilerde ve okullarda Hz. Peygamber’in hayatı anlatılır, sevgi ve saygı gösterilir.


5. Bayrağımıza ve İstiklal Marşımıza karşı ne gibi görev ve sorumluluklarımız vardır? Anlatınız.


Cevap : Bayrağımız, bağımsızlığımızın, özgürlüğümüzün ve şehitlerimizin anısının sembolüdür. Bayrağımıza karşı saygılı olmalı, onu asarken, taşıyanlarda dikkatli ve özenli davranmalıyız. Ayrıca, İstiklal Marşı da Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin simgesidir. İstiklal Marşı’nı her okuduğumuzda, şehitlerimizin hatırasına saygı gösteririz. Bayrağımızı kirletmekten, yıpratmaktan kaçınmalı ve her zaman gururla taşımalıyız.


6. Şehitlerimize ve gazilerimize duyduğumuz şükran duygusunu ifade etmek için neler yaparız? Bilgi veriniz.


Cevap : Şehitlerimize ve gazilerimize olan şükran duygusunu ifade etmek için onları anmak adına Şehitler Günü gibi özel günlerde törenler düzenlenir. Camilerde dualar edilir, şehitlerimizin kabirleri ziyaret edilir. Gazilere, verdikleri emek ve fedakarlık için teşekkür edilir ve yaşadıkları zorlukları unutmamamız gerektiği hatırlatılır. Bu şükran, toplumun birlik ve beraberlik içinde olması için önemlidir.


7. Cuma günü bizler için neden önemlidir? Anlatınız.


Cevap : Cuma günü, İslam’da haftanın en mübarek günü olarak kabul edilir. Bu günün özel kılınmasının sebebi, Allah’ın Cuma namazını farz kılması, Müslümanlar için birlik ve dayanışmayı pekiştirmesi ve her hafta bir araya gelerek toplumsal bağları güçlendirmesidir. Ayrıca, Cuma günü, kişinin günahlarının bağışlanması için dua etme, tövbe etme, zikir yapma ve ibadetlere yoğunlaşma fırsatı verir. Müslümanlar bu günde cemaatle birlikte namaz kılar ve sosyal sorumluluklarını yerine getirirler.


8. Kandil gecelerimiz hangileridir? Söyleyiniz.


Cevap :

Kandil geceleri, İslam toplumunda özel kabul edilen gecelerdir. Türkiye’de kutlanan başlıca kandil geceleri şunlardır:

  • Regaib Kandili (Recep ayının ilk cuma gecesi)
  • Miraç Kandili (Recep ayının 27. gecesi)
  • Beraat Kandili (Şaban ayının 14. gecesi)
  • Kadir Gecesi (Ramazan ayının son on gününden bir gece)
  • Mevlid Kandili (Peygamber Efendimizin doğum günü)

9. Dinimizi, vatanımızı, milletimizi ve bağımsızlığımızı korumak için savaşıp bu uğurda canını feda eden kimselere ne ad verilir?


A) Asker
B) Gazi
C) Savaşçı
D) Şehit

Cevap : D Şıkkı


10. Aşağıda verilen bilgilerden hangisi hatalıdır?


A) Gazilerimiz, vatan ve millet uğrunda canını feda etmiş kimselerdir.
B) Askerimize, Peygamberimizin (sav) ismine nispetle “Mehmetçik” denir.
C) Milletimiz, asker ocağını “Peygamber ocağı” olarak kabul eder.
D) İstiklal Marşımız, milletimizin bağımsızlık uğrunda yaptıklarını anlatır.

Cevap : A Şıkkı


11. Aşağıdakilerden hangisi doğru bir yargı içerir?


A) Milletler için bayrağın önemi yoktur.
B) Millet olmasa bile vatan olur.
C) Milletin vatan uğrunda fedakârlık yapması gerekmez.
D) Askerlik yapmak vatan borcudur.

Cevap : D Şıkkı


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı Sayfa 138 Cevapları


12. Şehitlerimizi anmak için aşağıdakilerden hangisi yapılmaz?


A) Şehitlerimiz adına hayır yapmak
B) Şehitlerimiz için dua etmek
C) Şehitlerimiz için mum yakmak
D) Şehitlerimizin hatıralarını yaşatmak

Cevap : C Şıkkı


13. Aşağıdakilerden hangisi, Peygamberimizin (sav) Allah (cc) katına yükseltildiğine inanılan gecedir?


A) Kadir Gecesi
B) Miraç Kandili
C) Berat Kandili
D) Regaip Kandili

Cevap : B Şıkkı


14. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, kutucuklarda verilen kelime veya kelime gruplarıyla doğru bir şekilde tamamlayınız.


Cevap :

a. “Bilesiniz ki kalpler ancak Allah’ı anmakla huzur bulur.”
b. Vatan; bir milletin hür ve bağımsız olarak üzerinde yaşadığı, kültürünü oluşturduğu, sınırları uluslararası antlaşmalarla belirlenmiş toprak parçasıdır.
c. İstiklal Marşımız; atalarımızın hürriyet, bağımsızlık ve vatan uğrunda yaptıkları fedakârlıkları anlatan çok önemli bir destandır.
ç. Din, vatan ve hürriyet uğrunda, Allah (cc) yolunda savaşa katılan ve savaştan sağ olarak dönen Müslümanlara gazi denir.
d. Hz. Peygamber’in (sav) aile fertlerini ifade etmek için kullanılan Ehlibeyt kavramı sözlükte, ev halkı anlamına gelir.
e. Ramazan Bayramı’ndan yaklaşık olarak iki ay on gün sonra Kurban Bayramı kutlanır.
f. Dinî bir kavram olarak. mevlit; doğum, doğum zamanı veya doğum günü gibi anlamlara gelir.
g. Hicri takvime göre üç ayların ikincisi olan şaban ayının on beşinci gecesi, Berat Kandili olarak kutlanır.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dinî Bayramlar, Önemli Gün ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dinî Bayramlar, Önemli Gün ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 132, 133, 134, 135, 136 Cevapları”, öğrencilerin İslam’ın temel bayramları ve özel gecelerle ilgili bilgilerini artırmalarını amaçlar. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Dinî Bayramlar, Önemli Gün ve Geceler Metni Etkinlik Cevapları”, bayramlar ve önemli gecelerle ilgili soruları detaylı şekilde çözmeye yardımcı olur.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru anlayış geliştirmesini sağlamak amacıyla çözümleri sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136 SDR İpekyolu Yayıncılık”, öğrencilerin İslam kültüründe yer alan bu özel zamanların değerini kavrayabilmesini sağlar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136


Soru : Dinî bayramlar nasıl kutlanır? Bu konudaki gözlemleriniz nelerdir?


Cevap : Dinî bayramlar, İslam dininde büyük bir coşku ve manevi atmosfer içinde kutlanır. Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı gibi bayramlar, Allah’a şükretme, yardımlaşma ve sosyal dayanışma gibi önemli değerleri pekiştirir. Bayramlarda, sabah namazı ile başlanır ve ardından bayram namazı kılınır. İnsanlar birbirlerine bayram tebrikleriyle karşılaşır, el öpülür ve tatlılar ikram edilir. Bayramda ayrıca fakirlere ve yardıma ihtiyacı olanlara zekât ve sadaka verilerek, toplumsal dayanışma sağlanır. Gözlemlerime göre, bayramlarda insanlar arasındaki bağlar güçlenir, sevinçler paylaşılır ve huzurlu bir atmosfer oluşur.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


Soru : Toplumsal ilişkilerin gelişmesinde, sevinçlerin paylaşılmasında bayramların önemi nedir? Gözlem ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bayramlar, toplumsal ilişkilerin güçlenmesinde önemli bir rol oynar. Bu özel günler, insanların birbirlerine duyduğu sevgiyi, saygıyı ve bağlılığı pekiştirir. Aile üyeleri, akrabalar ve komşular arasında ziyaretler yapılır, bayramlaşılır. Ayrıca bayramlar, birlikte vakit geçirme, sevinçleri paylaşma ve toplumsal dayanışma için bir fırsattır. Zekât ve sadaka gibi yardımlar, toplumun dezavantajlı kesimlerine ulaşır. Bu anlamda bayramlar, sevinçlerin paylaşılmasında ve toplumda yardımlaşma kültürünün yayılmasında büyük bir etki yaratır.


Soru : Dinî bayramların toplumsal bütünleşmeye ne gibi katkıları vardır? Düşüncelerinizi ifade ediniz.


Cevap : Dinî bayramlar, toplumsal bütünleşmeye büyük katkı sağlar çünkü bu günler, insanları bir araya getirir, farklı kesimlerden gelen insanlar arasında eşitlik duygusu yaratır. Bayramlar, zengin ve fakir, genç ve yaşlı herkesin bir araya gelip sevinçlerini ve hüzünlerini paylaştığı zamanlardır. İnsanlar arasındaki ilişkilerde empati ve hoşgörü artar. Ayrıca, bayramlarda yapılan yardımlar, toplumsal eşitsizliklerin azaltılmasına yardımcı olur. Sonuç olarak, bayramlar sadece bireysel mutlulukların değil, toplumsal huzurun ve kardeşliğin de pekişmesine hizmet eder.


Soru : Cuma gününü diğer günlerden ayıran özellikler nelerdir?


Cevap :  Cuma günü, İslam’da özel bir yere sahiptir. Bu gün, haftanın en değerli günü olarak kabul edilir ve Müslümanlar için cuma namazı kılmak farzdır. Cuma namazı, cemaatle birlikte kılınan bir ibadet olup, toplumu bir araya getirir ve birlik duygusunu pekiştirir. Cuma günü, ayrıca cuma hutbesi dinlenir, bu da toplumun moralini yükseltmeye, bireylerin ahlaki değerlerini güçlendirmeye yönelik bir fırsattır. Cuma gününün diğer günlerden ayıran bir diğer önemli özellik, bu günde yapılan dua ve zikirlerin kabul olma ihtimalinin yüksek olduğuna inanılmasıdır. Cuma, İslam’da hem bireysel hem de toplumsal olarak manevi yenilenme ve arınma için bir fırsattır.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


Soru : Kandil gecelerimiz hangileridir? Bu mübarek geceler hakkında neler biliyorsunuz? 


Cevap :

İslam’da kandil geceleri, mübarek kabul edilen ve manevi açıdan özel olan gecelerdir. Bu geceler, müminlerin ibadetlerini artırdıkları, dua ettikleri, tövbe ve bağışlanma diledikleri zamanlardır. Türk İslam kültüründe özellikle şu beş kandil gecesi yaygın olarak kutlanır:

  • Mevlid Kandili: Hz. Muhammed’in (sav) doğumunu anmak için kutlanır.
  • Regaib Kandili: Receb ayının ilk cuma gecesi olup, Allah’ın rahmet ve mağfiretinin bolca dağıldığı gece olarak kabul edilir.
  • Miraç Kandili: Hz. Muhammed’in (sav) Allah’a yükseldiği geceyi anmak için kutlanır.
  • Beraat Kandili: Şaban ayının 14. gecesi olup, Allah’ın kullarını bağışladığı, günahların affedildiği bir gecedir.
  • Kadir Gecesi: Ramazan ayının son on gününden bir geceyi ifade eder ve Kur’an-ı Kerim’in indirilmeye başlandığı gece olarak kabul edilir.

Bu geceler, Müslümanlar için dua etme, tövbe etme ve ibadetlerini artırma zamanlarıdır. Kandil gecelerinde camilerde özel mevlitler okunur, dua edilir, sadakalar verilir ve insanlar bir araya gelip dini sohbetler yaparlar.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


Soru : Kandil geceleri, yaşadığınız şehirde nasıl kutlanmaktadır? Kandillerin toplumsal bütünleşmeye ne gibi katkıları vardır? Düşüncelerinizi ve izlenimlerinizi ifade ediniz.


Cevap :

Yaşadığım şehirde, kandil geceleri camilerde özel olarak düzenlenen mevlit programları ve dua seansları ile kutlanmaktadır. Ayrıca, evlerde ve iş yerlerinde mumlar yakılır, kandil simidi ve tatlılar ikram edilir. İnsanlar birbirlerine kandil mesajları gönderir, dua eder ve toplumsal dayanışma sağlarlar. Kandil gecelerinde birçok kişi fakir ve ihtiyaç sahiplerine yardımda bulunur, zekât ve sadakalarını verir.

Kandillerin toplumsal bütünleşmeye büyük katkıları vardır. Bu özel gecelerde insanlar arasında yardımlaşma, dayanışma ve sevgi bağları güçlenir. Dini vecibelerin yerine getirilmesi, toplumda manevi bir uyanışa yol açar ve insanları daha iyi birer birey olmaya teşvik eder. Ayrıca, bu geceler toplumun her kesiminden insanların bir araya gelip aynı amaç için dua ettikleri zamanlar olduğu için toplumsal barış ve birliktelik duygusunu artırır.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


“Müminler, birbirlerini sevmekte, birbirlerine acımakta ve biri diğerini koruma konusunda bir vücut gibidir. Vücudun herhangi bir organı rahatsız olunca diğer organları da bu yüzden rahatsız olur.” Müslim, Birr, 66; Buhari, Edeb, 27.

“Hiçbiriniz, kendisi için istediğini din kardeşi için de istemedikçe (olgun) mümin olamaz.” Buhari, İman, 7; Müslim, İman, 71-72.

Soru : Yukarıdaki hadislerde, Peygamberimiz (sav) bizlere hangi mesajları vermektedir? Yorumlayınız.


Cevap :

Birinci hadiste, Peygamberimiz (sav), müminlerin birbirlerine duyduğu sevgi, acıma ve yardım etme duygularının çok önemli olduğunu vurgulamaktadır. İlk hadis, müminlerin birbirlerine karşı duyduğu sevginin ve bağlılığın, bir vücut gibi olması gerektiğini ifade etmektedir. Bir organ rahatsız olduğunda, diğer organlar da rahatsız olur. Bu da demektir ki, bir müminin acısı, tüm müminlerin acısıdır ve birbirlerine yardım etmeleri gerekir.

İkinci hadis ise, müminlerin sadece kendileri için değil, din kardeşleri için de iyi dileklerde bulunmalarının gerekliliğini anlatmaktadır. Bir mümin, kendisi için istediği iyilikleri, başkası için de istemelidir. Bu da toplumsal dayanışmayı ve empatinin önemini ortaya koyar.

Her iki hadis de İslam’da kardeşlik, yardımlaşma ve toplumsal sorumluluğun ne kadar önemli olduğunu öğretmektedir. Müslümanlar, birbirlerine karşı sorumlu olup, onları desteklemeli ve yardımlaşmalıdır.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126-127-128-129-130-131 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 Cevapları”, öğrencilere temel İslami değerlerin günlük yaşamla bağlantısını öğretmek için hazırlanmıştır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Toplumumuzu Birleştiren Temel Değerler Metni Etkinlik Cevapları”, toplumun birlik ve beraberliğini pekiştiren değerleri ele alır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126-127-128-129-130-131 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerdeki soruların detaylı çözümleriyle öğrencilere rehberlik eder. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126-127-128-129-130-131 SDR İpekyolu Yayıncılık”, doğru bilgilerle öğrencilerin öğrenim sürecini destekler.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125-126-127-128-129-130-131


“Bastığın yerleri toprak diyerek geçme, tanı: Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.” Mehmet Âkif ERSOY

Soru : Yukarıdaki dizelere göre vatan bizim için neden çok değerlidir? Arkadaşlarınızla
konuşunuz.


Cevap : Mehmet Âkif Ersoy’un bu dizelerinde, vatanın değerinin altı çizilmektedir. Vatan topraklarının üzerinde, bağımsızlık ve özgürlük için canlarını feda eden binlerce şehidin yattığı hatırlatılmaktadır. Bu nedenle vatan, sıradan bir toprak parçası değil, atalarımızın fedakârlıklarıyla bize emanet edilmiş kutsal bir mirastır. Bu emanetin korunması ve yüceltilmesi bizim en önemli görevimizdir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


Soru : Defterinize akrostiş tekniğine uygun olarak vatan ve millet konulu bir şiir yazınız.


Cevap :

Varlığımızı simgeler, bu kutsal topraklar,
Atılamaz hiçbir engel, bu yüce bayraklar.
Tüm millet bir arada, her köyde, her şehirde,
Adaletle, barışla kurulur büyük hedefler.
Ne mutlu o insanlara, bu vatanda yaşayan,

Milletin gücüyle yükselir her zaman,
İleriye doğru, hep bir adım daha atar.
Laik olmalı hedef, her zaman birbirine bağlı,
Leylan eder göklerde, bu topraklar özgürlüğü,
Ezgisiyle millet, hep bir arada olmalı,
Toprağını, milletini sevmeden kimseyi kabul etmemeli.


“Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda? Şüheda fışkıracak toprağı sıksan, şüheda!” Mehmet Âkif ERSOY

Soru : Yukarıdaki dizelerde verilmek istenen mesaj nedir?


Cevap : Mehmet Âkif Ersoy’un bu dizeleri, vatan sevgisinin kutsallığını ve şehitlerin fedakârlıklarını vurgulamaktadır. “Cennet vatan” ifadesi, vatanımızın güzelliklerini ve değerini yüceltirken, şehitlerin kanıyla sulanan toprakların ne kadar kıymetli olduğunu hatırlatır. Bu mesaj, vatanı koruma ve ona sahip çıkma bilincini uyandırmayı amaçlamaktadır. Vatan uğruna yapılan fedakârlıkların asla unutulmaması gerektiği öğütlenmektedir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ifadelerde eksik bırakılan harfleri tamamlayınız.


Cevap :

  • BİZLER VATANIMIZI ÇOK SEVERİZ.
  • VATAN BİZİM CANIMIZDIR.
  • VATAN SANA CANIM FEDA.
  • BU VATAN BİZLERE ATAMIZDAN YADİGAR.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


BU VATAN KİMİN

Bu vatan toprağın kara bağrında,
Sıradağlar gibi duranlarındır.
Bir tarih boyunca onun uğrunda,
Kendini tarihe verenlerindir.
Tutuşup kül olan ocaklarından,
Şahlanıp köpüren ırmaklarından,
Hudutlarda gaza bayraklarından,
Alnına ışıklar vuranlarındır. (…)

Orhan Şaik Gökyay
Dinî ve Millî Şiirler Antolojisi, s. 141.
(Kısaltılmıştır.)

Soru : Yukarıdaki dörtlükleri dikkate alarak vatanımızla ilgili duygu ve düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap : Yukarıdaki dörtlüklerden yola çıkarak, vatanımızın sadece toprak değil, aynı zamanda uğrunda canını veren şehitlerin mirası olduğunu anlıyoruz. Vatan, tüm tarih boyunca onurlu bir şekilde mücadele eden, bağımsızlık ve özgürlük için savaşan insanların toprağıdır. Bu yüzden vatanı korumak, sadece bir toprak parçasını savunmak değil, aynı zamanda o topraklarda yaşayan insanların özgürlüğü ve huzuru için de mücadele etmektir. Vatanımızın her karış toprağı, şehitlerimizin kanıyla sulanmış ve her anı geçmişin kahramanlıklarıyla doludur. Bu bilinçle vatanımıza sahip çıkmak, ona olan borcumuzdur.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


Soru : Ülkemizin dört bir yanındaki kalelerde, sınır kapılarında, okullarda, tarihî mekânlarda vb. yerlerde bayrağımızın dalgalanması sizlere neler hissettirir? Düşüncelerinizi ifade ediniz.


Cevap : Ülkemizin dört bir yanında bayrağımızın dalgalanması, bana büyük bir gurur ve huzur verir. Her bayrak dalgalandığında, vatanın her köşesinde barış ve özgürlüğün simgesi olduğunu hatırlatır. Bayrağımız, şehitlerimizin ve gazilerimizin fedakârlıklarının bir hatırasıdır. Okullarda, sınır kapılarında ve tarihi mekânlarda bayrağımızı görmek, bize bu topraklarda özgürce yaşamanın kıymetini ve sorumluluğunu hatırlatır. Bayrağımızın her dalgalanışı, milletimizin birliğini ve beraberliğini simgeler.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


Soru : Şehit ve gazi kelimelerinin anlamları nedir? Şehitlerimizi niçin rahmetle anmalıyız? Düşüncelerinizi ifade ediniz.


Cevap : Şehit, Allah yolunda hayatını kaybeden, vatanı ve milleti için canını feda eden kişidir. Gazi ise savaşlarda yaralanan, ülkesinin özgürlüğü için mücadele eden ama hayatta kalan kişidir. Şehitlerimizi rahmetle anmalıyız çünkü onlar, sadece vatanımızın korunması için değil, aynı zamanda milletimizin bağımsızlığı ve huzuru için de hayatlarını feda etmişlerdir. Şehitlerin hatırası, bizlere vatan sevgisini aşılar ve bizlere büyük bir sorumluluk yükler. Gazilerimize de minnettarız, çünkü onlar da vatanı korurken, büyük fedakârlıklar yapmışlardır.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


Soru : Aşağıdaki hadislerde verilmek istenen mesaj nedir? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.

“Bir kimse kendini, dinini, namusunu ve malını korurken öldürülürse şehittir.” Tirmizi, Diyat, 22.

“İki göz vardır ki onlara ateş değmez. Bunlar, Allah korkusundan ağlayan göz ile Allah yolunda nöbet bekleyen gözdür.” Tirmizi, Fedailu’l-Cihad, 12.


Cevap :

İlk hadis, dinini, namusunu, malını ve vatanını korumak için mücadele eden kişilerin şehit olduklarını bildirir. Bu, vatanı savunmak ve dinin gereklerini yerine getirmek adına yapılan her tür fedakârlığın değerini gösterir.

İkinci hadis ise, Allah korkusundan ağlayan gözlerin ve Allah yolunda nöbet tutan kişilerin, ahirette ateşten korunacağı müjdesini verir. Bu hadis, Allah için yapılan her fedakârlığın ve her iyiliğin, ahirette karşılığını bulacağını anlatır. Şehitler ve gaziler, bu hadislerde övülen kişilerdir, çünkü onlar, hem dünyada hem de ahirette büyük ödüller kazanmışlardır.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


Soru : Hz. Peygamber (sav) sevgisiyle ilgili bir şiir ya da yazı bulup aşağıya yazınız.


Cevap :

Ey Sevgili, Sensin Her Şeyin Işığı,

Gönlümüzde en yüce olan, sensin her zaman!
Allah’ın elçisi, rahmetli Peygamber,
Sonsuz sevginle aydınlattın bu dünyayı.
Huzurla bakıyoruz, senin yolunda,
Sadık ve samimi, takipçilerindir bizler.



 

Our Score
error: Content is protected !!