7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Allah’ın (cc) Kulu Hz. Muhammed (sav) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Allah’ın (cc) Kulu Hz. Muhammed (sav) Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96, 97 Cevapları, Hz. Muhammed’in (sav) kulluk bilinci ve yaşamına dair önemli bilgiler sunar. Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Allah’ın (cc) Kulu Hz. Muhammed (sav) Metni Etkinlik Cevapları, peygamberimizin örnek kişiliği üzerinden öğrencilerin İslam ahlakını kavramalarını destekleyen sorular içerir.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97 Erkad Yayıncılık”

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları, etkinliklere ilişkin ayrıntılı açıklamalar sağlayarak öğrencilerin Hz. Muhammed’in (sav) hayatını ve öğretilerini daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97 Erkad Yayıncılık, bu etkinliklerin mesajını açık bir şekilde sunar ve öğrencilere rehberlik eder.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97


“De ki: Ben de ancak sizin gibi bir insanım…” (Fussilet suresi, 6. ayet)

Soru : Bu ayette Hz. Muhammed’in (sav) hangi yönü vurgulanmaktadır?


Cevap : Bu ayet, Hz. Muhammed’in (sav) insani yönünü vurgulamaktadır. O da diğer insanlar gibi yiyip içen, uyuyan, sevinen ve üzülen bir insandır. Ancak diğer insanlardan farkı, Allah’tan vahiy alarak insanlara rehberlik etmesidir. Bu durum, peygamberin örnek alınabilir bir insan olduğunu da göstermektedir.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Okunuşu: “Eşhedü ellâ ilâhe illallah / Ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve rasûlüh”

Anlamı: “Ben tanıklık ederim ki Allah’tan (cc) başka hiçbir ilah yoktur ve yine tanıklık ederim ki Hz. Muhammed (sav) onun kulu ve elçisidir.”

Soru : Kelimeişehadette Hz. Muhammed’in (sav) önce Allah’ın (cc) kulu, sonra resulu olduğunun belirtilmesini yorumlayınız.


Cevap : Kelime-i şehadette Hz. Muhammed’in (sav) önce Allah’ın kulu olduğunun belirtilmesi, onun da diğer insanlar gibi Allah’a ibadet etmekle yükümlü olduğunu ifade eder. Peygamber oluşu ise onun insani yönünden sonra gelir. Bu sıralama, Hz. Muhammed’in insani özelliklerini ön plana çıkararak, onun tanrılaştırılmasının önüne geçer ve tevhid inancını korur.


Soru : Aşağıdaki durumları Hz. Peygamber’in taşıdığı insani özellikler açısından düşününüz.

Hz. Muhammed (sav) Hicret’ten sonra Medine’de Mescid-i Nebevi’yi inşa etti. Mescidin arsasını, Mâlik bin Neccâr oğullarından Sehl ve Süheyl adlı iki yetim kardeşten 10 dinar karşılığında satın aldı. Mescid-i Nebevi’nin temeline ilk taşı bizzat Hz. Peygamber kendi elleriyle koydu. Kendisi ashabıyla beraber çalışarak mescidin duvarlarını yükseltti. Mescid-i Nebevi’nin yapımı sırasında Hz. Peygamber sırtında taş ve kerpiç taşıyarak çalıştı. Bu mescit o gün için üstü açık olarak inşa edilmiş, daha sonraları hurma dalı ve yapraklarıyla üstü örtülmüştü. Hz. Peygamber, hutbelerini burada bir hurma kütüğüne yaslanarak okurdu.

(Mustafa Sabri Küçükçarşı, Mescid-i Nebevi, TDV İslam Ansiklopedisi, C 29, s. 281.)


Cevap : Hz. Muhammed (sav), Medine’de Mescid-i Nebevi’nin inşası sırasında hem liderlik yapmış hem de ashabıyla birlikte çalışarak örnek bir davranış sergilemiştir. Kendi elleriyle taş ve kerpiç taşıması, peygamberliğine rağmen mütevazı ve çalışkan bir insan olduğunu gösterir. Yetimlere ait arsayı satın alarak adil davranışı ve onların hakkını gözetmesi, insanlara karşı duyduğu merhamet ve hassasiyetin bir göstergesidir.

Bu durumlar, Hz. Muhammed’in (sav), insani yönlerini ve mükemmel ahlakını gözler önüne sermektedir. Onun liderlik anlayışında tevazu, çalışkanlık ve toplumsal sorumluluk ön plandadır.



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 95


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları, öğrencilerin yeni üniteye yönelik soruları çözerek kendilerini hazırlamalarını destekler. Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları, İslam’da ahlaki değerler ve ibadetlerin önemini anlamalarına yönelik sorular içerir.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 Erkad Yayıncılık”

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere rehberlik edecek şekilde açıklayıcı cevaplarla süreci kolaylaştırır. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 Erkad Yayıncılık, etkinliklerde verilen soruların kapsamlı açıklamalarıyla öğrenim sürecini destekler.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 Cevapları


1. Hz. Muhammed’in (sav) de bizim gibi bir insan olmasını araştırınız. Bu konuyla ilgili bulduğunuz bir ayeti sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Allah, Hz. Muhammed’in de bir insan olduğunu ve diğer insanlar gibi fani olduğunu vurgulamıştır.

“De ki: ‘Ben de sizin gibi bir insanım. Ancak bana, sizin ilahınızın yalnızca bir tek Allah olduğu vahyediliyor.’” (Kehf Suresi, 110. Ayet)


2. “Rahmet peygamberi” ne demektir? Araştırınız.


Cevap :“Rahmet Peygamberi” ifadesi, Hz. Muhammed’in (sav), insanlığa rahmet ve merhamet vesilesi olarak gönderildiğini ifade eder. O, sadece Müslümanlara değil, tüm insanlığa, hatta tüm canlılara karşı şefkatli, bağışlayıcı ve merhametli bir peygamberdir.

Kur’an’da bu durum şu ayetle belirtilmiştir:

“Biz seni, âlemlere rahmet olarak gönderdik.” (Enbiya Suresi, 107. Ayet)


3. Hz. Peygamber’in “uyarıcı” ve “müjdeleyici” yönünü araştırıp defterinize yazınız.


Cevap :

Hz. Muhammed (sav), Allah’tan aldığı vahiylerle insanlara hem uyarıcı hem de müjdeleyici olarak gönderilmiştir:

Uyarıcı Yönü: İnsanları inkâr ve kötülükten sakındırmış, onları Allah’ın azabına karşı uyarmıştır.

Müjdeleyici Yönü: İman edenlere ve güzel ahlaklı olanlara cennet ve Allah’ın rızasını müjdelemiştir.
Ayette bu özellik şu şekilde açıklanır:

“Biz seni bir şahit, bir müjdeleyici ve bir uyarıcı olarak gönderdik.” (Ahzab Suresi, 45. Ayet)


4. Hz. Muhammed’in (sav) hayatından güzel ahlakıyla ilgili bir örneği genel ağdan
bularak defterinize yazınız.


Cevap : Hz. Muhammed’in (sav) güzel ahlakına örnek olarak, Taif halkına karşı gösterdiği sabır ve merhameti verilebilir:

Taif’e İslam’ı anlatmak için gittiğinde halk ona taş atmış, hakaret etmişti. Buna rağmen Hz. Muhammed (sav), onlara beddua etmemiş, Allah’tan onların hidayeti için dua etmiştir. Bu olay onun affediciliğini ve sabrını göstermektedir.


5. Kâfirun suresinin bize hangi mesajları verdiğini Kur’an-ı Kerim mealinden yararlanarak defterinize yazınız. Yazdıklarınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Kâfirun Suresi, iman ve inanç konusunda net olmayı öğütler. Müslümanların, Allah’a olan ibadetlerini hiçbir şekilde başka bir inançla karıştırmamaları gerektiğini vurgular.

Mesajları:

İnançta taviz verilmemelidir.

Müslümanlar, inançlarına saygı bekledikleri gibi, başkalarının inançlarına da saygılı olmalıdır.

Herkes kendi inancından sorumludur.
Surenin son ayeti bunu açıklar:
“Sizin dininiz size, benim dinim bana.”
(Kâfirun Suresi, 6. Ayet)



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93 Cevapları, 3. ünite kapsamındaki “Ünitemizi Değerlendirelim” etkinliklerinde öğrencilerin bilgilerinin ne kadar pekiştiğini kontrol etmeye yardımcı olur. Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları, tüm üniteyi kapsayan soruları çözerek öğrencilerin genel kavrayışlarını gözden geçirmelerini sağlar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 Erkad Yayıncılık”

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları, detaylı açıklamalarla öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmalarını ve öğrenmelerini kolaylaştırır. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 Erkad Yayıncılık, öğrencilerin İslam’daki temel kavramlara dair bilgilerini tazelemelerine olanak tanır.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93


A. Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.


1. Güzel ahlaki davranışlar nelerdir? Bu davranışların bireye faydalarını yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Güzel Ahlaki Davranışlar:

  • Doğruluk
  • Sabır
  • Hoşgörü
  • Yardımseverlik
  • Alçakgönüllülük
  • Güvenilirlik
  • Başkalarına saygı
  • Adaletli olmak
  • Affedici olmak

Madde Madde Bireye Faydaları:

  • İç huzuru sağlar: Güzel ahlaki davranışlar insanı huzurlu ve mutlu eder.
  • Toplumda saygınlık kazanılır: İnsanlar doğruluktan, güvenilirlikten hoşlanır, bu da kişinin saygınlığını artırır.
  • İlişkiler güçlenir: Sabırlı ve hoşgörülü olmak, kişiler arası ilişkileri güçlendirir.
  • Moral ve manevi tatmin sağlar: Yardımseverlik ve affedicilik, kişinin manevi tatminini artırır.
  • Toplumsal huzuru artırır: Adaletli davranmak, toplumsal barışı ve güveni pekiştirir.

2. Ahlaki tutum ve davranışlara önem verilen toplumlarda ne gibi güzellikler yaşanır? Açıklayınız.


Cevap :

  • Güven ve Barış: İnsanlar arasında güvenin oluşması ve karşılıklı saygının artması toplumsal barışın temelini oluşturur.
  • Dayanışma ve Yardımlaşma: Ahlaklı bir toplumda insanlar, yardıma muhtaç olanlara daha kolay yardımcı olur, bu da toplumda dayanışma duygusunun güçlenmesini sağlar.
  • Daha Sağlıklı İletişim: Ahlaki değerlere dayalı ilişkilerde dürüstlük ve saygı ön planda olur, bu da sağlıklı ve etkili iletişim sağlar.
  • Adaletin Hakim Olması: İnsanlar, haklarına saygı duyulan ve adaletin geçerli olduğu bir toplumda yaşamanın huzurunu hissederler.
  • Toplumun Refahı: Güzel ahlak, daha istikrarlı ve gelişmiş toplumların temel taşlarını oluşturur.

3. Vatanını seven bireylerin devletin birlik ve bütünlüğüne katkıları nelerdir? Açıklayınız.


Cevap :

  • Sadakat ve Bağlılık: Vatanını seven bireyler, devletin çıkarlarını korur ve millî birliğe katkı sağlar.
  • Huzur ve Barışın Korunması: Bireyler, devletin huzurunu bozan davranışlardan kaçınarak barış ortamının devamına katkı sunar.
  • Toplumsal Dayanışma: Vatan sevgisiyle hareket eden bireyler, zorluk zamanlarında birbirlerine yardımcı olur, böylece toplumun dayanışma gücü artar.
  • Eğitim ve Gelişim: Vatanını seven bireyler, kendi kişisel gelişimlerine önem vererek, toplumu da geliştirir.
  • Milli Savunma: Vatan sevgisi, bireylerin gerekirse vatanı savunmaya hazır olmalarını sağlar.

4. Davranışlarda ölçülü olmak ne demektir? Açıklayınız.


Cevap :

  • Davranışlarda ölçülü olmak, her türlü davranışı ve eylemi ne fazla ne de eksik yapmak, her şeyin zamanında ve yerinde olması anlamına gelir. Bu, insanların kendilerini ve başkalarını koruyan, aşırılıklardan kaçınan bir yaklaşım sergilemeleridir.
  • Ölçülü olmak, öfkenin ya da zevklerin aşırıya gitmemesi, konuşmalarda gereksiz sözlerden kaçınılması ve aşırılıklardan uzak durulmasıdır.
  • Bu, sağlıklı bir ruh halini, ilişkilerde saygıyı ve toplumsal düzeni sağlar.

5. Bir Müslüman’ın İslam dinine karşı sorumlulukları nelerdir? Yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Bir Müslüman’ın İslam dinine karşı sorumlulukları şunlardır;

  • Allah’a (cc) iman etmek ve O’na ibadet etmek.
  • Peygamber Efendimiz (sav)’e inanmak ve sünnetini takip etmek.
  • İslam’ın temel ibadetlerini yerine getirmek (namaz, oruç, zekat, hac vb.).
  • İyi ahlaklı olmak ve topluma faydalı bireyler olarak yaşamak.
  • Emanetleri korumak ve kul hakkı yememek.
  • Sadaka vermek ve yardımlaşma, dayanışma içinde olmak.
  • İslam’a uygun bir yaşam tarzını benimsemek ve haramlardan kaçınmak.

6. Hz. Salih (as), Semud kavmini hangi tutum ve davranışlardan sakınmaları konusunda uyarmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

  • Putlara tapmaktan kaçınmaları: Hz. Salih (as), Semud kavmine Allah’a (cc) inanmayı ve yalnızca O’na ibadet etmeyi öğütlemiştir.
  • Haksızlık ve zulüm yapmamaları: İnsanlara haksızlık etmekten, adaletsizlikten kaçınmaları gerektiğini belirtmiştir.
  • Doğaya ve hayvanlara zarar vermemeleri: Hz. Salih (as), Semud kavmine, doğal kaynakları israf etmemeleri ve hayvanları kötü muameleye tabi tutmamaları gerektiğini hatırlatmıştır.
  • Kendisini kibirli ve gururlu tutumlarından uzak tutmaları: Başkalarını küçümsememelerini ve kibirli olmamaları gerektiğini vurgulamıştır.

7. Felak suresinde hangi varlıkların kötülüğünden Allah’a (cc) sığınılmıştır? Yazınız.


Cevap :

  • Gecenin şerrinden: Karanlık ve geceyi kötülüklerinden Allah’a sığınıyoruz.
  • Üfleyenlerin (büyü yapanlar ve kötü niyetli kişiler) şerrinden: Felak suresinde, kötü niyetli ve büyü yapanların etkilerinden Allah’a sığınmak isteniyor.
  • Kötü gözlerden ve nazardan: Göz değmesi ve nazardan, insanların kötü gözlerinden korunmak için Allah’a sığınılır.

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


Soru: “Allah’a yemin ederim ki iman etmedikçe cennete giremezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olmazsınız. Size yaptığınız takdirde birbirinizi sevebileceğiniz bir şey öğreteyim mi? Aranızda selamı yayınız.” (Müslim, İman, 93)

Bu hadise göre selamlaşmanın aşağıdakilerden hangisine katkı sağladığı söylenebilir?


A) İnsanların iradesine hâkim olmasına
B) Yardımlaşma duygusunun yaygınlaşmasına
C) İnsanların birbirlerini sevmelerine
D) Sorumluluk bilincinin kazanılmasına

Cevap : C

Soru: “… İyilik ve takva (Allah’a karşı gelmekten sakınma) üzere yardımlaşın. Günah ve düşmanlık üzere yardımlaşmayın. Allah’a karşı gelmekten sakının.” (Ma- ide suresi, 2. ayet)

Bu ayetten hareketle;

I. iyilik konusunda yardımlaşılması,
II. günah işlemekten özenle kaçınılması,
III. kin ve öfkeyle hareket edilmemesi

sonuçlarından hangileri çıkarılabilir?


A) Yalnız I
B) Yalnız III
C) I ve II
D) I, II ve III

Cevap : D


Soru: Balıkesir’in Havran ilçesinde dünyaya gelen Seyit Ali, yoksul bir ailenin oğludur. Osmanlı Devleti ordusuna katılarak Balkan Savaşları’nda savaşmıştır. Çanakkale Savaşı sırasında topçu eri olarak gösterdiği kahramanlıklar dilden dile yayılmıştır. İtilaf Devletleri donanmasına karşı yapılan bombardıman sırasında top mermisini kaldıran vincin parçalanması üzerine Seyit Ali, 276 kilo ağırlığındaki mermiyi sırtına alarak topun ağzına yerleştirmiştir. Yaptığı top atışlarıyla İngiliz gemisi Ocean’a (Oşın) ağır hasar vermiş ve olaydan sonra Onbaşı rütbesine yükselmiştir. Çanakkale Savaşı’nda yaralanarak hastaneye sevk edilen Seyit Onbaşı, savaşın zaferle sonuçlandığını tedavisi sırasında öğrenmiştir.

Bu metinde Seyit Onbaşı’nın hangi özelliği vurgulanmaktadır?


A) Adaleti
B) Dürüstlüğü
C) Merhameti
D) Vatanseverliği

Cevap : D


Soru: Ey iman edenler! Allah’a ve ahiret gününe inanmadığı hâlde insanlara gösteriş olsun diye malını harcayan kimse gibi, sadakalarınızı başa kakmak ve gönül kırmak suretiyle boşa çıkarmayın…” (Bakara suresi, 264. ayet)

Bu ayette aşağıdakilerden hangisi vurgulanmıştır?


A) Ahiret inancına sahip olmanın önemi
B) Yardımda bulunurken ihtiyaç sahiplerini incitmemek gerektiği
C) Yardımlaşmanın düzenli bir şekilde yapılması gerektiği
D) Yardımlaşma duygusunun toplumda giderek azaldığı

Cevap : B


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Soru: • “… Bir topluluğa olan kininiz, sizi adaleti gerçekleştirmekten alıkoymasın…” (Maide suresi, 8. ayet)
• “Muhakkak ki Allah, adaleti, iyiliği, yakınlara yardım etmeyi emreder…” (Nahl suresi, 90. ayet)

Bu ayetlerde emredilen davranışlar arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?


A) Akrabayı gözetme
B) İnfak bilincini geliştirme
C) İnsanlar arasına adaleti gözetme
D) Emanete ihanet etmeme

Cevap : D


Soru: İslam dini insanlara iyiliği emretmiş, kötülük etmeyi ise yasaklamıştır. İnsanlar arası ilişkilerin sevgi, saygı, kardeşlik, adalet, dürüstlük gibi değerler üzerine inşa edilmesini istemiş, toplum huzuruna zarar veren davranışlardan kaçınılması konusunda bizleri uyarmıştır.

Buna göre aşağıdakilerden hangisinin İslam dini açısından uygun bir davranış olduğu söylenebilir?


A) İyilikte bulunan bir kimseye teşekkür etmek
B) Bir kimseyi mahkemede savunmak için yalancı şahitlik yapmak
C) İnsanların sırlarını başkalarına anlatmak
D) Kibirli davranışlarda bulunmak

Cevap : A


Soru: “Ey iman edenler! Kendiniz, ana babanız ve en yakınlarınız aleyhine de olsa Allah için şahitlik yaparak adaleti titizlikle ayakta tutan kimseler olun. (Şahitlik ettikleriniz) zengin veya fakir de olsalar (adaletten ayrılmayın) Çünkü Allah ikisine de daha yakındır. Öyleyse adaleti yerine getirmede nefsinize uymayın. Eğer (şahitlik ederken gerçeği) çarptırırsanız veya (şahitlikten) çekinirseniz (bilin ki) şüphesiz Allah, yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır.” (Nisâ suresi, 135. ayet)

Bu ayette aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?


A) Dürüstlük
B) Hakkaniyet
C) Cömertlik
D) Doğruluk

Cevap : C


Soru: Sabır kavramı sözlükte direnç gösterme, kararlılık, acele etmeme gibi anlamlara gelir. Terim olarak ise sabır; hoşa gitmeyen olaylar, nefse ağır gelen şeyler ve insanı zorlayan durumlar karşısında ruhsal dengeyi bozmamak için dünya ve ahiret yararlarını düşünerek insanın kalbinde yer tutan sükûnet ve dayanma kuvveti, Allah’a (cc) sığınıp güvenerek zorluklar ve felaketlere direnç göstermek demektir.

Buna göre sabır ile ilgili;

I. Haksızlıklara karşı çaresizce sessiz kalmaktır.
II. Her şeyi Yüce Allah’a (cc) havale ederek beklemektir.
III. Zorluklar karşısında elinden geleni yaparak sonucu Allah’a (cc) bırakmaktır.
IV. Sakince bekleyip pasif bir direniş göstermektir.

yargılarından hangileri doğrudur?


Cevap : A


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan bölümleri, verilen kelimelerden uygun olanlarla tamamlayınız.


 Cevap :

  1. İnsanın yaratılışından gelen özellikleri ile insanların iyiliğini ve mutluluğunu hedef alan kuralların hayata geçirilmesi ile kazanılan iyi ve güzel davranışlara ahlak denir.
  2. “Mümin cana yakındır. (İnsanlarla) yakınlık kurmayan ve kendisiyle dostluk kurulamayan kimsede hayır yoktur.” (İbn Hanbel, II, 400)
  3. Kişinin tepkilerini, davranışlarını veya başka amaca yönelme eğilimini denetleyip kısıtlamasına öz denetim denir.
  4. “Müminin her hâline hayret edilir. Çünkü müminin başına sevinçli bir durum gelirse şükreder. Dert, bela gelirse sabreder. Her ikisinde de sevap kazanır.” (Müslim, Züht, 64)
  5. Değeri, üstünlüğü, yaşlılığı, yararlılığı, kutsallığı dolayısıyla bir kimseye, bir şeye karşı dikkatli, özenli, ölçülü davranmaya saygı denir.
  6. “Kişi sevdiğiyle beraberdir.” (Tirmizi, Zühd, 50)
  7. Kişinin kendi davranışlarını veya kendi yetki alanına giren herhangi bir olayın sonuçlarını üstlenmesine sorumluluk denir.
  8. Yoksullara, yardıma muhtaç olanlara ve düşkünlere maddi ve manevi yardım etmeyi benimseyen kişiye yardımsever denir.
  9. Hz. Salih (as), Allah’ın (cc) dinini Semud kavmine tebliğ etmek üzere gönderilen peygamberdir.

Ç. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


 Cevap :

  1. (Yanlış) Devletin varlığını güçlü bir şekilde sürdürmesinde adaletin etkisi yoktur.
  2. (Doğru) Hz. Peygamber örnek bir ahlak üzere yaratılmıştır.
  3. (Doğru) Elinden geleni yapmadan, mücadele etmeden pasif bir şekilde beklemek sabır değildir.
  4. (Doğru) Öz denetimin diğer bir adı da otokontroldür.
  5. (Yanlış) Adalet, insanın daha önemli bir amaca ulaşabilmek için kişinin tepkilerini, davranışlarını veya başka amaca yönelme eğilimini denetleyip kısıtlamasına denir.
  6. (Doğru) Allah (cc) sabredenlerle beraberdir.
  7. (Doğru) Sorumluluk, insanı bir şeye veya bir kimseye karşı yakın ilgi ve bağlılık göstermeye yönelten duyguya denir.
  8. (Yanlış) Semud kavmi hiçbir zaman putlara tapmamıştır.
  9. (Doğru) Hz. Salih’e (as) mucize olarak bir deve verilmiştir.
  10. (Doğru) Felak suresinde, gecenin şerrinden Allah’a (cc) sığınmamız istenmektedir.


 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 89


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları”, Felak Suresi’nin anlamı üzerine yapılan etkinliklerde öğrencilere sure hakkında kapsamlı bir bilgi sunar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, Felak Suresi’nin içeriği ve anlamı üzerine sorulara yönelik açıklamalarla derinlemesine bir kavrayış sağlar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu sureyi doğru anlamaları ve öğrenmeleri için öğrencilerin rehberi olabilecek detaylı cevaplar içerir. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 Erkad Yayıncılık”, Felak Suresi’nin temaları ve derslerini açıklayarak öğrencilere dersin özünü aktarır.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 89 Cevapları


Soru : Kıskanç insanlardan gelecek zararlara karşı hangi önlemleri alabiliriz? Düşününüz.


Cevap :

Maddeler Halinde Kıskanç İnsanlardan Gelecek Zararlara Karşı Alınabilecek Önlemler:

  1. İyi niyetle yaklaşmak: Kıskançlık duygusu genellikle güvensizlikten ve kendine olan eksiklik hissinden doğar. Kıskanç insanlarla empati kurarak, onlara karşı anlayışlı ve sabırlı olmak, aralarındaki gerginliği azaltabilir.
  2. Sınır koymak: Kıskanç insanlarla ilişkilerde sınırları net bir şekilde belirlemek, onların olumsuz davranışlarının etkisini azaltabilir. Kişisel yaşam alanımıza saygı göstermelerini istemek önemlidir.
  3. Kişisel başarıları paylaşırken dikkatli olmak: Başarılarımızı paylaşırken aşırı gösterişten kaçınmak, kıskançlık yaratabileceği için dikkatli olunmalıdır. Alçakgönüllü olmak, kıskançlık duygusunun daha az tetiklenmesini sağlayabilir.
  4. Olumlu ve sağlıklı iletişim: Kıskançlık bazen yanlış anlaşılmalardan kaynaklanabilir. Sağlıklı bir iletişim kurarak, karşılıklı güveni pekiştirmek, sorunların büyümesini engelleyebilir.
  5. Güçlü ve sağlıklı bir kişisel sınır geliştirmek: Kıskanç insanların olumsuz etkilerinden korunmak için güçlü bir kişisel sınır geliştirmek gerekir. Kendi değerlerimize ve hedeflerimize odaklanmak, başkalarının olumsuz davranışlarına karşı dirençli olmamıza yardımcı olabilir.
  6. Dua ve manevi güç: İnançlı bir birey olarak, Allah’a sığınmak ve dua etmek de kıskançlık gibi olumsuz duygulardan korunmak için bir yöntem olabilir. Allah’tan güç ve sabır dilemek, içsel huzuru sağlayabilir.
  7. Destek almak: Kıskançlıkla başa çıkmak için güvenilir bir arkadaş ya da aile üyesinden destek almak faydalı olabilir. Duygusal yükü paylaşmak, insanın kendini daha güçlü hissetmesini sağlar.
  8. Kendine güvenmek: Kıskanılan kişi, kendine güvenmelidir. Kıskanç insanların olumsuz yorumları, kişiyi sarsabilir, ancak özsaygıyı kaybetmeden, kendine olan güveni ve değerini bilmek gerekir.

Bu önlemler, kıskanç insanların olumsuz etkilerinden korunmak ve sağlıklı bir sosyal çevre oluşturmak için yardımcı olabilir.



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 86-87-88 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 86, 87, 88 Cevapları”, doğru ahlaki davranışlar hakkında farkındalık kazandırmak için rehberlik eder. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilere güzel ahlakın İslam’daki önemini öğretir.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 86-87-88 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 86-87-88 Erkad Yayıncılık” Peygamber Salih’in toplumuna nasıl örnek olduğu ve onun öğretilerini açıklayan cevaplarla öğrencilerin anlayışını geliştirir. “7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konunun doğru bir şekilde aktarılmasına yardımcı olur ve öğrencilerin metinle ilgili soruları doğru şekilde yanıtlamasını sağlar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 86-87-88


Soru : Hz. Salih’e (as) Allah (cc) hangi mucizeyi göndermiştir? Bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hz. Salih (as), Allah’ın (cc) gönderdiği bir peygamberdi ve Semud kavmini doğru yola davet etmiştir. Allah, ona büyük bir mucize olarak “büyük bir dişi deve” göndermiştir. Bu deve, kavmin inancına ve uyarılarına karşı inatçı olanlar için bir işaret ve Allah’ın kudretini gösteren bir mucizeydi. Allah, deveyi onları denemek ve onların imanını sınamak için göndermiştir. Deve, özel olarak yaratılmıştı; ona zarar vermek, kavmin helak olmasına neden olacaktı. Ancak Semud kavmi, Hz. Salih’in uyarılarına kulak asmamış ve deveyi öldürmüşlerdir, bu da onların helakına sebep olmuştur.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Soru : Hz. Salih’in (as), Semud kavmini hangi konularda uyardığını aşağıdaki boşluklara yazınız.


Cevap :

Madde Madde Semud Kavminin Taşkınlıkları Şunlardır ; 

  1. Allah’a şirk koşmak: Semud kavmi, Allah’a inandıkları halde O’na ortaklar koşuyor ve putlara tapıyorlardı.
  2. Günahta ısrar etmek: Hz. Salih, onları Allah’a yönelmeye ve kötülüklerden sakınmaya davet etmiş, fakat onlar bu uyarıları reddetmişlerdir.
  3. İsyan ve inatçılık: Semud kavmi, Allah’ın mucizelerine karşı inatçı olmuş ve Hz. Salih’in devesini öldürerek Allah’a karşı büyük bir isyan işlemişlerdir.
  4. Toplumsal adaletsizlik: Semud kavmi, zenginliklerine ve güçlerine güvenerek, yoksullara ve zayıflara zulmetmişlerdi.
  5. Doğaya zarar vermek: Kavim, Allah’ın yarattığı dengeleri bozan şekilde doğaya zarar vermiştir.

Hz. Salih, Semud kavmini bu kötü davranışlardan vazgeçmeye çağırmış, ancak onlar inatla devam etmişlerdir.



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-64-67-68-69-70-71-72-73-74-77-79-81-82-85 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 Cevapları”, öğrencilere İslam’ın ahlakla ilgili öğretilerini etkinlikler üzerinden daha iyi kavrama fırsatı sunar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin günlük yaşamlarında ahlaki tutum ve davranışları uygulamalarını teşvik eder.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-64-67-68-69-70-71-72-73-74-77-79-81-82-85 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, doğru ve kapsamlı yanıtlarla etkinlikleri tamamlamada kolaylık sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69-70-71-72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85 Erkad Yayıncılık”, ahlak temalı konuların pekiştirilmesi için zengin içerik ve etkinlikler sunar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69-70-71-72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85


Soru : Sizce güzel ahlaki tutum ve davranışlar nelerdir? Düşünüp örnek veriniz.


Cevap :

Güzel ahlaki tutum ve davranışlar, bireyin hem Allah’a karşı sorumluluklarını yerine getirmesini hem de toplumla uyum içinde yaşamasını sağlayan davranışlardır.

Örnekler:

  1. Doğruluk ve dürüstlük (sözünde durmak, yalan söylememek).
  2. Yardımlaşma ve paylaşma (ihtiyaç sahiplerine destek olmak).
  3. Hoşgörü ve anlayış (farklılıklara saygı göstermek).
  4. Adalet (herkese eşit ve hakkaniyetli davranmak).
  5. Saygı (büyükleri saymak, küçüklere sevgi göstermek).
  6. Affedicilik (hataları bağışlayabilmek).

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : “Eşitliği gözetmek adaletin gereğidir.” özdeyişini sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Adalet, herkese hakkını vermek ve eşit davranmak demektir. Eşitliği gözetmek, adaletin temel bir ilkesidir. Eğer insanlar arasında ayrımcılık yapılırsa, toplumsal huzur ve güven kaybolur. Adaletli bir toplumda herkes eşit haklara sahiptir, bu da barış ve refahın sağlanmasına katkı sağlar.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


“Mümin cana yakındır. (İnsanlarla) yakınlık kurmayan ve kendisiyle dostluk kurulamayan kimsede hayır yoktur.” (İbn Hanbel, II, 400)

Soru : Bu hadisi de göz önünde bulundurarak aşağıdaki tabloda boş bırakılan yerleri hayırlı bir dostun özelliklerini yazarak doldurunuz.


Cevap :

Madde Madde Hayırlı Dostun Özellikleri Nelerdir?

  1. Güvenilir olması: Verilen sırrı saklar, yalan söylemez.
  2. Dürüst olması: Her zaman doğruları söyler.
  3. Yardımsever olması: Zor zamanlarda destek olur.
  4. Affedici olması: Küçük hataları büyütmez.
  5. Adaletli olması: Hakkı gözetir, ayrımcılık yapmaz.
  6. Sabırlı ve anlayışlı olması: Zor zamanlarda bile sakin kalır.
  7. Hoşgörülü olması: Farklı düşüncelere ve inançlara saygı duyar.
  8. Kötülükten uzak tutması: Dostunu kötü alışkanlıklardan korur ve iyiliği teşvik eder.

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Kul hakkı, insanların birbirlerine geçen hak ve emeklerine denir.

Soru : Sizce kul hakkı yememenin dürüstlükle ilgisi var mıdır? Yorumlayınız.


Cevap : Evet, kul hakkı yememek dürüstlükle doğrudan ilgilidir. Dürüst insan, başkalarının haklarına saygı gösterir ve kimsenin emeğini, malını ya da hakkını gasp etmez. Kul hakkı yemek, bir insanın hem Allah’a hem de topluma karşı dürüst olmaktan uzaklaştığını gösterir. Dürüstlük, kul hakkına riayet ederek adil ve güvenilir bir birey olmayı gerektirir.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


“Rüştüne erişinceye kadar, yetimin malına ancak en güzel şekilde yaklaşın, verdiğiniz sözü de yerine getirin. Çünkü söz (veren sözünden) sorumludur. Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın. Bu daha hayırlı, sonuç bakımından daha güzeldir.” (İsra suresi, 34-35. ayetler)

Soru : Sizce bu ayete göre dürüst insan nasıl olmalıdır?


Cevap :

İsra Suresi 34-35’e Göre Dürüst İnsan Nasıl Olmalıdır? (Madde Madde)

  1. Yetimlerin malına zarar vermez, onların hakkını gözetir.
  2. Verdiği sözleri mutlaka yerine getirir.
  3. Ölçü ve tartıda hile yapmaz, adaletli davranır.
  4. Her durumda doğru ve dürüst bir tutum sergiler.
  5. Başkalarının haklarına saygı gösterir.
  6. İş ve ticarette güvenilir olur.

“Doğruluktan ayrılmayın. Çünkü doğruluk (insanı) iyiliğe, iyilik de cennete götürür. Kişi devamlı doğru söyler ve doğruluktan ayrılmazsa Allah katında ‘doğru’ olarak tescillenir. Yalandan sakının! Çünkü yalan (insanı) kötülüğe, kötülük de cehenneme götürür. Kişi devamlı yalan söyler, yalan peşinde koşarsa Allah katında ‘yalancı’ olarak tescillenir.” (Müslim, Birr, 103-105)

Soru : Yukarıda geçen hadise göre doğruluk insana ne kazandırır? Yorumlayınız.


Cevap : Doğruluk insanın hem dünya hem de ahiret mutluluğunu sağlar. Doğruluk, kişiyi iyiliğe götürür, iyilik ise cenneti kazandırır. Sürekli doğru söyleyen bir kişi, hem toplumda güvenilir biri olarak tanınır hem de Allah katında “doğru” sıfatıyla tescillenir. Doğruluk, huzurlu bir yaşamın temelidir ve kişinin ahlaki değerlerini yükseltir.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


“Güçlü kimse, insanları güreşte yenen değil, bilakis öfke anında kendisine hâkim olandır.” (Müslim, Birr, 107)

Soru : Yukarıdaki hadisi öz denetim açısından düşünüp değerlendiriniz.


Cevap : Hadiste güçlü insanın tanımı, öfkesine hâkim olabilen kişi olarak yapılmaktadır. Öz denetim, kişinin duygularını kontrol etmesi, özellikle de öfke anında sabırlı ve sakin kalabilmesi anlamına gelir. Güçlü insan, fiziksel üstünlüğüyle değil, iradesini kontrol edebilmesiyle öne çıkar. Bu da kişinin hem kendisiyle hem de çevresiyle barış içinde yaşamasını sağlar.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : “Medeni insan, karanlıkta dahi esnerken ağzını kapatandır.” sözünü öz denetim açısından sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Bu söz, insanın her durumda, başkalarının yanında olsun ya da olmasın, davranışlarına dikkat etmesi gerektiğini ifade eder. Medeni bir insan, yalnızken bile başkalarına zarar vermemek ya da onları rahatsız etmemek için gerekli önlemleri alır. Öz denetim, insanın iç disiplinini koruyarak nezaket kurallarını her ortamda uygulamasını sağlar. Bu davranışlar, toplumsal saygıyı ve uyumu güçlendirir.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru : Allah’ın (cc) evi olan camilere saygımızı nasıl göstermeliyiz?


Cevap :

  • Camileri temiz tutmalıyız.
  • Ayakkabılarımızı düzenli bir şekilde bırakmalıyız.
  • Sessiz olmalı ve başkalarını rahatsız etmemeliyiz.
  • İçeride gülmek, yüksek sesle konuşmak gibi davranışlardan kaçınmalıyız.
  • Namaz esnasında huşu içinde olmalı, ibadet edenlere saygı göstermeliyiz.
  • Çocuklarımızı cami adabına uygun şekilde eğitmeliyiz.

Soru : Hz. Peygamber’in yaşlılara gösterdiği saygıdan bize bahseder misiniz?


Cevap :

Hz. Peygamber (sav), yaşlılara büyük bir saygı gösterirdi. Onlara öncelik verir, hal hatırlarını sorar, ihtiyaçlarını giderirdi. Bir hadisinde, “Küçüklerimize merhamet etmeyen, büyüklerimize saygı göstermeyen bizden değildir.” (Tirmizî, Birr, 15) buyurarak, yaşlılara saygı göstermenin önemine dikkat çekmiştir. Ayrıca, onların tecrübelerinden faydalanmayı ve dua istemeyi teşvik etmiştir.


Soru : İnsanlar arasında saygılı tutum ve davranışlar sergilemenin önemi nedir?


Cevap :

  • Toplumda huzur ve barış ortamı oluşur.
  • İnsanlar birbirine güven ve sevgiyle yaklaşır.
  • Anlayış ve hoşgörü artar, çatışmalar azalır.
  • Aile bağları ve sosyal ilişkiler güçlenir.
  • Kötü davranışlardan uzak durarak örnek bir birey olunur.

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


“Amellerin en faziletlisi Allah için sevmek ve Allah için nefret etmektir.” (Ebu Davud, Sünnet, 2)

Soru : Aşağıdaki tabloda boş bırakılan yerleri Allah (cc) için sevdiğiniz birine, sevginizi göstermek için neler yapabileceğinizi yazarak doldurunuz.


Cevap :

  • Onunla iyi bir dostluk kurmak.
  • İhtiyacı olduğunda yanında olmak ve yardım etmek.
  • Onun için dua etmek.
  • Hatalarını güzel bir dille düzeltmesine yardımcı olmak.
  • Sevgi ve saygıyı her zaman söz ve davranışlarla göstermek.
  • Onunla dini meseleleri paylaşmak ve birlikte ibadet etmek.

Günümüzde sosyal medya ortamlarında araştırma yapmak yaygınlaştı. Sosyal medyada bir konuyu araştırırken dikkatli olmalıyız. İnsanların haklarına saygı göstermeliyiz. Başkalarının özel bilgilerini, fotoğraflarını, sırlarını sanal ortamlarda paylaşmamalıyız. İnsanları küçük düşürücü, rencide edici paylaşımları sosyal ortamlarda yapmamalıyız. İnsanlara asla hakaret etmemeliyiz. Başkalarıyla alay etmek gibi yanlışlardan uzak durmalıyız.

Soru : Tüm bunları dikkate alarak internetten “atalarımızın hayvan sevgisine yönelik yaptıkları çalışmalar” konulu bir araştırma yapıp araştırmanızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Atalarımız hayvanlara olan sevgileriyle tanınmışlardır. Örneğin:

  • Osmanlı döneminde vakıflar kurularak sokak hayvanlarının bakımı sağlanmıştır.
  • Kuşlar için camilere kuş evleri inşa edilmiştir.
  • Hasta hayvanlar için tedavi merkezleri açılmıştır.
  • Hayvanların doğal yaşam alanlarının korunmasına önem verilmiştir.
  • Atalarımız, hayvanları Allah’ın bir emaneti olarak görmüş ve onlara şefkatle davranmışlardır.

Bu konuları araştırırken güvenilir kaynaklar kullanmalı, sosyal medyada dikkatli olmalı ve insan haklarına saygı göstermeliyiz.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Soru : Sorumluluk bilincine sahip bir insan nelere karşı sorumluluk duyar?


Cevap :

  • Ailesine: Aile üyelerinin ihtiyaçlarını karşılamak, onları korumak ve onlara karşı saygılı olmak.
  • Toplumuna: Toplumsal kurallara uymak, başkalarına zarar vermemek ve yardım etmek.
  • Doğaya: Doğayı korumak, çevreye zarar vermemek ve sürdürülebilir yaşamı desteklemek.
  • Kendisine: Kendi sağlığına dikkat etmek, eğitimini sürdürmek ve karakterini geliştirmek.
  • Dinine: İbadetlerini yerine getirmek, dini değerleri öğrenmek ve yaşamak.
  • Vatanına: Ülkesinin kalkınması, huzuru ve güvenliği için sorumluluk taşımak.

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü,
Kız kardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü,
Işık ışık, dalga dalga bayrağım!
Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.
Sana benim gözümle bakmayanın
Mezarını kazacağım.
Seni selamlamadan uçan kuşun
Yuvasını bozacağım.
Dalgalandığın yerde ne korku ne keder…
Gölgende bana da bana da yer ver.
Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar:
Yurda ay yıldızının ışığı yeter.
Arif Nihat Asya

Soru : Arif Nihat Asya’nın Bayrak adlı şiirinin yukarıdaki mısralarında bize hangi mesajlar verilmektedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

  • Vatan sevgisi: Bayrak, vatanın simgesi olarak büyük bir saygı ile ele alınmaktadır. Şair, bayrağı her şeyin önünde tutar ve ona olan bağlılığını ifade eder.
  • Bayrağa saygı: Bayrağa saygı gösterilmeli, çünkü o, milletin bağımsızlığını ve özgürlüğünü simgeler.
  • Vatanın kutsallığı: Vatan, insanın en değerli varlığıdır ve onun için her şey feda edilebilir.
  • Şehitlerin hatırası: Şehitlerimize olan minnet ve saygı, bayrağın dalgalandığı her yerde hatırlanmalıdır.
  • Birlik ve beraberlik: Bayrağın her yerde dalgalanması, toplumun birlik içinde olması gerektiğini vurgular.

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : Vatanını seven bir öğrencinin yurduna karşı sorumlulukları nelerdir? Bu konuda bir kompozisyon yazınız.


Cevap :

Vatan

Bir öğrencinin vatanına karşı sorumlulukları, sadece öğrenim hayatı ile sınırlı değildir; aynı zamanda topluma ve ülkesine katkı sağlamak için büyük bir sorumluluk duymalıdır.

Öncelikle, bir öğrenci eğitimine özen göstermeli ve bilgilerini ülkesinin gelişmesi için kullanma sorumluluğunu taşımalıdır. Okulda ve günlük yaşamda doğru davranış sergileyerek toplumsal kurallara uymalı, saygılı ve dürüst bir birey olmalıdır.

Bunun dışında, çevresine yardımcı olmak, toplumun huzuru için faydalı olmak da vatan sevgisinin bir göstergesidir. Bir öğrenci, vatanının kaynaklarını korumalı, çevreye zarar vermemeli ve kültürüne sahip çıkmalıdır.

Son olarak, öğrenciler gelecekteki liderler olacaklardır, bu yüzden genç yaşta vatan sevgisi ve sorumluluk bilinciyle yetişmelidirler.


Soru : Aşağıya vatan sevgisini anlatan bir şiir yazınız. Şiirinizde “Vatan sana canım feda.” ifadesinin yer almasına özen gösteriniz.


Cevap :

Vatan Sevgisi

Vatan sana canım feda,
Her köşen cennet, her taşın altın,
Senin uğrunda can vermek,
Vatan sevgisini anlatan en güzel şiir.

Göklerde dalgalanırken bayrağın,
Bütün kalbimle seni selamlıyorum,
Ne bir adım geri, ne bir adım ileri,
Vatan sana canım feda!

Her karışı, her toprağın,
Beni bekleyen yurdum,
Canım sana feda olsun,
Sonsuza kadar seninle olacağım!


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : Yukarıda, desteğe muhtaç öğrencilerin, sosyal yardım sonrası ve öncesi eğitimdeki başarı durumlarına ait grafikler verilmiştir. Bu tabloyu yardımlaşma ve dayanışma açısından yorumlayınız.


Cevap : Grafikler, SED yardımlarının öğrencilerin akademik başarılarını, okula devamlılıklarını, üst öğrenime yönelme arzularını ve ödev yapma alışkanlıklarını olumlu yönde etkilediğini ortaya koymaktadır. Bu yardımlar sayesinde öğrenciler, eğitimlerine daha fazla odaklanabilmekte, okula devam oranları yükselmekte ve geleceklerine dair umutları güçlenmektedir. Böylece, sosyal yardımların eğitimde fırsat eşitliğine katkı sağladığı açıkça görülmektedir



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 61 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları”, öğrencilerin yeni bir üniteye geçerken temel bilgileri gözden geçirmelerine ve konuyu anlamalarına yardımcı olur. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları”, ünitenin amacını ve kapsamını etkinlikler üzerinden öğrencilere tanıtır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 61 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, doğru ve net cevaplarla öğrencilerin etkinlikleri tamamlamalarını kolaylaştırır. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 61 Erkad Yayıncılık”, hazırlık aşamasındaki etkinliklerin çözümüne dair rehberlik sağlar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Soru : Güzel ahlakla ilgili bir ayet ve bir hadis bularak defterinize yazınız. 


Cevap :

Güzel ahlakla ilgili Ayetler:

  1. “Şüphesiz ki sen yüce bir ahlak üzeresin.” (Kalem, 68:4)
  2. “İyilikle kötülük bir olmaz. Sen kötülüğü en güzel şekilde önle. O zaman aranızda düşmanlık bulunan kimse, sanki sıcak bir dost oluverir.” (Fussilet, 41:34)
  3. “Allah, adaleti, iyiliği ve akrabaya yardım etmeyi emreder; hayasızlığı, fenalığı ve azgınlığı yasaklar.” (Nahl, 16:90)

Güzel ahlakla ilgili Hadisler:

  1. “Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim.” (Buhârî, Edeb, 39)
  2. “Sizin en hayırlınız, ahlakı en güzel olanınızdır.” (Tirmizî, Birr, 27)
  3. “Müminlerin iman bakımından en mükemmeli, ahlakı en güzel olanıdır.” (Tirmizî, Rada, 11)

Soru : Ahlaki davranışlar sergilemenin insanın mutluluğuna katkısı var mıdır? Açıklayınız.


Cevap : Ahlaki davranışlar, kişinin iç huzurunu artırır ve mutlu bir yaşam sürmesine yardımcı olur. İyilik yapmak, doğruluk, dürüstlük ve adalet gibi güzel ahlaklı davranışlar insanın hem Allah’ın rızasını kazanmasına hem de toplumda saygı görmesine vesile olur. İnsanlara yardım etmek, sevgi ve hoşgörü göstermek, bireyin vicdanını rahatlatır ve manevi olarak güçlenmesini sağlar. Ahlaklı bir insan, çevresindekilerle sağlıklı ilişkiler kurarak daha mutlu bir hayat sürer.


Soru : Hz. Peygamber’in güzel ahlakla ilgili tutum ve davranışlarına iki örnek bularak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Affediciliği: Mekke’nin fethi sırasında, Hz. Peygamber (sav), yıllarca kendisine ve Müslümanlara zulmeden insanları affederek üstün bir ahlak örneği sergilemiştir: “Bugün size kınama yok, Allah sizi bağışlasın.”

Güvenilirliği: Peygamberlikten önce bile “El-Emin” (güvenilir) olarak anılmış ve herkesin mallarını ve emanetlerini koruyarak güven telkin etmiştir.


Soru : Vatan sevgisinin Allah’a (cc) imanla olan ilgisini araştırınız


Cevap :

Vatan sevgisi, Allah’ın insana verdiği nimetlere şükretmenin ve koruma sorumluluğunun bir parçasıdır. Müslüman, Allah’a olan imanının gereği olarak yaşadığı toprağa sahip çıkmalı ve onu korumalıdır. Hz. Peygamber’in (sav) Mekke’den hicret ederken söylediği şu söz, vatan sevgisinin önemini gösterir:
“Ey Mekke! Eğer halkın beni çıkarmasaydı, senden asla ayrılmazdım.”

Allah’ın rızasını kazanmak ve İslam’ı yaşamak için vatanın huzurlu, güvenli bir yer olması gerektiğinden, vatan sevgisi imanla doğrudan ilişkilidir.


Soru : Toplumların refah ve huzuru için insanların hangi ahlaki değerlere sahip olması gerektiğini araştırınız.


Cevap :

  1. Adalet: İnsanlar arasındaki eşitliği ve hakkaniyeti sağlar.
  2. Doğruluk ve Dürüstlük: Toplumda güven duygusunu artırır.
  3. Yardımlaşma ve Dayanışma: İhtiyaç sahiplerine yardım ederek toplumsal refahı destekler.
  4. Hoşgörü: İnsanlar arasındaki barışı ve anlayışı güçlendirir.
  5. Sabır: Zorluklarla başa çıkma gücünü artırır ve çatışmaları önler.
  6. Saygı ve Sevgi: Aile bağlarını ve toplum düzenini korur.

Bu değerler, toplumsal huzurun ve bireysel mutluluğun teminatıdır.



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 56, 57, 58, 59 Cevapları”, ikinci üniteyi değerlendirme etkinlikleriyle öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin hac, kurban, ibadet ve peygamberlerin hayatlarına dair bilgilerini ölçmeye yönelik soruları yanıtlar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu sayfalardaki etkinlikler için rehber cevaplar sunarak öğrencilerin doğru kavrayış geliştirmelerine destek olur. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Erkad Yayıncılık”, değerlendirme bölümünde yer alan etkinlikleri ayrıntılı bir şekilde ele alır ve anlamlı çözümler sunar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 56-57-58-59


Soru : Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.


1. Haccın Müslümanların ahlaki gelişimine katkısını açıklayınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Hac, Müslümanların ahlaki gelişimine önemli katkılar sağlar:

  • Eşitlik Bilinci: Hacda herkes aynı kıyafetle (ihram) bulunur, sosyal statü farkları silinir. Bu, insanlar arasında eşitliği ve kardeşliği öğretir.
  • Sabır ve Hoşgörü: Hac sırasında yaşanan zorluklar, kişinin sabırlı ve hoşgörülü olmasını sağlar.
  • Teslimiyet ve Şükür: Hac ibadeti, kişinin Allah’a teslimiyetini artırır ve şükür bilincini geliştirir.
  • Günahlardan Arınma: Hac, Müslümanların manevi olarak temizlenmelerine ve daha iyi bir insan olmalarına vesile olur.

2. Hac ibadeti ile ilgili ihram, tavaf ve vakfe kavramlarını açıklayınız.


Cevap :

İhram: Hac ve umre ibadetine başlarken giyilen, dikişsiz beyaz kıyafet. İhrama girdikten sonra bazı yasaklara uymak gerekir.

Tavaf: Kâbe’nin etrafında saat yönünün tersine yedi defa dönerek yapılan ibadet.

Vakfe: Kurban Bayramı arifesinde Arafat’ta belirli bir süre durup dua ve ibadet ederek Allah’a yönelmek.


3. Hac ile umre ibadetleri arasındaki üç farkı yazınız.


Cevap :

Madde Madde Hac ile Umre İbadetleri Arasındaki Üç Fark

  1. Zaman: Hac sadece belirli günlerde (Zilhicce ayında) yapılır, umre ise yılın her döneminde yapılabilir.
  2. Vaciplik: Hac farzdır, umre ise sünnet veya nafile olarak yapılabilir.
  3. Ritüeller: Hacda Arafat vakfesi ve Mina’da şeytan taşlama vardır, umrede bu ibadetler yoktur.

4. Kurban ibadetini, İslam’ın yardımlaşmaya verdiği önem açısından değerlendiriniz.


Cevap : Kurban ibadeti, yardımlaşma ve dayanışmayı artırır. Kesilen kurbanın etinin ihtiyaç sahiplerine dağıtılması, toplumsal dayanışmayı güçlendirir. Bu ibadet, paylaşma kültürünü yaygınlaştırır ve zengin-fakir arasındaki bağları kuvvetlendirir. Kurban vesilesiyle akrabalar ve komşular bir araya gelir, sevgi ve saygı bağları güçlenir.


5. Adak kurbanı hangi durumlarda kesilir? Bilgi veriniz.


Cevap : Adak kurbanı, kişinin belirli bir dileğinin gerçekleşmesi durumunda Allah’a teşekkür amacıyla kesilir. Ancak adak, ancak Allah rızası için ve İslami kurallara uygun olmalıdır. Örneğin, “Hastam iyileşirse bir kurban keseceğim” diye adak adayan kişi, hastası iyileşince bu kurbanı kesmek zorundadır.


6. Hz. İsmail’in (as) Kâbe’nin yapılışındaki rolünü açıklayınız.


Cevap : Kâbe’nin inşası sırasında Hz. İsmail (as), babası Hz. İbrahim’e (as) yardım etmiştir. Taşları taşıyarak ve babasıyla birlikte çalışarak Kâbe’nin tamamlanmasını sağlamıştır. Ayrıca, bu süreçte Hz. İbrahim ile birlikte dua ederek Allah’a teslimiyetlerini göstermişlerdir:

“Ey Rabbimiz! Bizden kabul buyur. Şüphesiz Sen işitensin, bilensin.” (Bakara, 2:127)


7. “Benim namazım, (her türlü) ibadetim, hayatım ve ölümüm, hepsi âlemlerin Rabbi
olan Allah içindir.” Enam suresi 162. ayetin bize verdiği mesajlar nelerdir? Açıklayınız.


Cevap :

“Benim namazım, (her türlü) ibadetim, hayatım ve ölümüm, hepsi âlemlerin Rabbi olan Allah içindir.”

Bu ayet, Müslümanlara şu mesajları verir:

  • Tevhid İnancı: İbadetlerin yalnızca Allah için yapılması gerektiğini vurgular.
  • Samimiyet: Hayatın her alanında Allah’a yönelmek ve rızasını gözetmek gerekir.
  • Teslimiyet: İnsan, varlığını tamamen Allah’a teslim etmeli ve O’nun emirlerine uygun yaşamalıdır.
  • Kapsayıcılık: Namazdan günlük yaşantıya kadar her şeyin Allah’a adanması gerektiğini ifade eder.

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Soru : Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.


1. İlber Bey ile eşi bu yıl hacca gitmeye karar verirler. Maddi durumları iyidir. Sağlıkları da gayet iyi durumdadır. Herhangi bir özgürlük kısıtlamaları da bulunmamaktadır. Ancak tüm dünyayı etkisi altına alan salgın hastalık İlber Bey ve eşini hacca gidip gitmeme konusunda tereddüde düşürmektedir.

İslam’ın hac ibadeti için belirlediği kurallara göre, İlber Bey ve eşi için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


A) Hacca gitmelerinde hiçbir engel bulunmamaktadır.
B) Sağlık durumları hacca gitmelerine engel teşkil etmektedir.
C) Salgın hastalık durumundan dolayı bu yıl hac kendilerine farz değildir.
D) Maddi durumları iyi olduğundan bu yıl hacca gitmeleri gerekir.

Cevap : C Şıkkı


2. Neva Öğretmen, derste öğrencilerine hac ibadetini anlatmaktadır. Ders sonunda Neva Öğretmen, öğrencilerine haccın toplumsal faydalarının neler olduğunu sormuştur.

Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin verdiği ncevap yanlıştır?


A) Ali: Hac ibadeti insanlara herkesin eşit olduğu bilincini kazandırır.
B) Atıf: Bu ibadet sayesinde Müslümanlar  arasında kardeşlik bilinci oluşur.
C) Defne: Hac ibadeti Müslümanlar arasında iletişimin artmasını sağlar.
D) Melek: Bu ibadet insana Allah’ın (cc)mrızasını kazandırır.

Cevap : D Şıkkı


3. Kurban, insanları Allah’a (cc) yaklaştıran bir ibadettir. Kurban kesen insan, malını ve varlığını Allah (cc) için feda etmeye hazır olduğunu ifade etmiş olur. Rabb’inin rızasını gözeterek bu ibadeti yerine getirir. Yüce Allah da emrine uyup kurban kesen kişiyi sever, ondan razı olur. Böylece kurban, insanı Allah’a (cc) yaklaştırır. Kurbanda aslolanın et değil, insanın Allah (cc) rızası için bu ibadeti yapması olduğu Kur’an’da belirtilmiştir.

Bu metin ile aşağıdaki ayetlerden hangisi ilişkilendirilebilir?


A) “Onların ne etleri ne de kanları Allah’a ulaşır; fakat ona sadece sizin takvanız ulaşır…” (Hac suresi, 37. ayet)
B) “Allah, rahmetinden ötürü geceyi içinde dinlenesiniz; gündüzü de lütfundan isteyesiniz ve şükredesiniz diye sizin için yarattı.” (Kasas suresi, 73. ayet)
C) “O, gaybı da, görülen âlemi de bilendir. Çok büyüktür, çok yücedir.” (Ra’d suresi, 9. ayet)
D) “Rablerini inkâr edenlerin durumu şudur: Onların işleri, fırtınalı bir günde rüzgârın şiddetle savurduğu küle benzer. (Dünyada) kazandıkları hiçbir şeyin (ahirette) yararını görmezler…” (İbrahim suresi, 18. ayet)

Cevap : A Şıkkı


4. “Kim Allah için hacceder ve Allah’a karşı gelmekten sakınırsa annesinden doğduğu günkü gibi günahlarından arınmış bir şekilde hacdan döner.” (Buhari, Hac, 4)

Bu hadiste haccın hangi yönü vurgulanmaktadır?


A) Kişiye farklı kültürleri tanıma imkânı sağlaması
B) Günahlardan kurtulmak için bir vesile olması
C) İnsanlar arası ilişkileri olumlu yönde etkilemesi
D) İnsanlara eşitlik bilincini kazandırması

Cevap : B Şıkkı


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


5. Harun Bey ibadet amacıyla ramazan ayında kutsal topraklara gitmiştir. Burada bulunduğu süre içerisinde ihrama girerek tavaf ve say ibadetlerini yerine getiren Harun Bey, bir süre sonra yurda dönüş yapmıştır.

Buna göre, Harun Bey ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


A) Hac ibadetini yerine getirmiştir.
B) Arafat’a giderek burada bir süre ibadetle meşgul olmuştur.
C) Umre ibadetini yerine getirmiştir.
D) Gezi amacıyla kutsal topraklara gitmiştir.

Cevap : C Şıkkı


6. – Hacca giden insanlar; dünyaya ait varlıklarını, makamlarını, evlerini, akrabalarını hatta ailelerini memleketlerinde bırakıp Allah’ın (cc) daveti gereği ihramlı olarak Kâbe’de toplanırlar.
– İhram; sözlükte yasaklamak, yasak etmek, haram kılmak anlamlarına gelir.
Dinî terim olarak ise hac ya da umreye niyet eden kişinin, diğer zamanlarda helal olan bazı fiil ve davranışları, bu ibadetlerin esaslarını tamamlayıncaya kadar kendine haram kılmasıdır. Hac ve umre esnasında giyilen, dikişsiz ve genellikle beyaz örtüye de ihram denilmektedir.

Bu bilgilerden hareketle aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?


A) Hac ibadeti “Allah (cc) huzurunda her insan eşittir.” bilincini oluşturur.
B) Hacca gitmek kişiye toplumsal bir statü kazandırır.
C) İhram sayesinde insan sabretmeyi öğrenir.
D) Hac ibadeti maddi ve manevi bir fedakârlık gerektirir.

Cevap : B Şıkkı


7. “Kurbanlık büyükbaş hayvanları da sizin için Allah’ın dininin nişanelerinden kıldık. Sizin için onlarda hayır vardır. Onlar saf saf sıralanmış dururken (kurban edeceğinizde) üzerlerine Allah’ın adını anın. Yanları üzerlerine düşüp canları çıkınca onlardan siz de yiyin, istemeyen fakire de istemek zorunda kalan fakire de yedirin. Şükredesiniz diye onları böylece sizin hizmetinize verdik.” (Hac suresi, 36. ayet)

Bu ayette, aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?


A) Küçükbaş hayvanların kurban kesilebileceğine
B) Kurban keserken ne söylenmesi gerektiğine
C) Kurban etinin kimlere dağıtılması gerektiğine
D) Kurban ibadetinin İslam dinindeki önemine

Cevap : A Şıkkı


8. “Buyur Allah’ım, buyur! Emrindeyim buyur! Senin hiçbir ortağın yoktur. Allah’ım buyur! Hamd sana mahsustur. Nimet de senin, mülk de senindir. Senin hiçbir ortağın yoktur.”

Bu duayla ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi doğrudur?


A) Tahiyyat duasıdır ve namazların oturuş nbölümünde okunur.
B) Telbiye duasıdır ve mikat sınırında ihrama girildikten sonra okunur.
C) Ezan duasıdır ve her ezandan sonra okunur.
D) İftar duasıdır ve orucu açmadan önce okunur.

Cevap : B Şıkkı


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan bölümleri, verilen kelimelerden uygun olanlarla tamamlayınız.


Cevap :

  1. Zengin Müslümanların zilhicce ayında ihrama girdikten sonra Arafat’ta vakfe yaparak, Kâbe’yi tavaf ederek yaptıkları farz ibadete hac denir.
  2. Hacca giden erkek Müslümanların mikat denilen yerde giydikleri dikişsiz, beyaz kıyafete ihram denir.
  3. Safa ile Merve tepeleri arasında toplamda yedi defa gidip gelmeye say denir.
  4. Hacca gidenlerin arife günü Arafat’ta bir süre bekleyip dua ederek yaptıkları ibadete vakfe denir.
  5. Kâbe, yeryüzüne inşa edilen ilk mabettir.
  6. Hac farz bir ibadet iken umre sünnet bir ibadettir.
  7. Belli nitelikleri olan bazı hayvanları, belirli günlerde, ibadet niyetiyle usulüne uygun olarak kesmeye kurban denir.
  8. Yeni doğan bebek için Allah’a (cc) şükür maksadıyla bebeğin doğumunun yedinci gününde kesilen kurbana akika denir.
  9. Mekke ile Arafat arasında bulunan ve ibadet amacıyla hacıların kurban kesip sonra da şeytan taşladıkları yere Mina denir.

Soru : Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Hac ibadeti her yıl ramazan ayında değil, Zilhicce ayında yapılır.
  2. (Doğru) Kelime olarak kurban, insanı Allah’a (cc) yakınlaştıran şey anlamına gelir.
  3. (Doğru) Kıble, başta namaz olmak üzere bazı ibadetleri yaparken yönelinen taraftır.
  4. (Doğru) Bitkilere ve hayvanlara zarar vermek ihramlıya yasak olan davranışlardır.
  5. (Yanlış) Umre yılda bir kez yapılabilen bir ibadet değildir; kişi istediği zaman umre yapabilir.
  6. (Doğru) Hac ve umre ibadeti için Kâbe etrafında bulunan mikat sınırında ihrama girilir.
  7. (Yanlış) Safa ile Merve arasında gidip gelmeye sa’y denir; şavt, tavafta Kâbe’nin etrafında bir kez dönmektir.
  8. (Yanlış) Umre ibadetinin tamamlanması için kurban kesmek şart değildir.
  9. (Doğru) Hz. İsmail (as), Hz. İbrahim (as) ile Hz. Hacer’in (ra) oğludur.
  10. (Doğru) Bütün ibadetler Allah (cc) rızası için yapılmalıdır.


 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları”, Enam Suresi 162. ayetin Allah’a ibadet ve teslimiyetin temelini oluşturduğunu gösteren etkinlik cevaplarını içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, ayetin kapsamlı analizini sunarak, ibadetlerin niyet ve samimiyetle yapılması gerektiğini öğrencilere aktarır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, ayeti anlamlandırmaya yönelik pratik çalışmalar ve açıklamalar sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55 Erkad Yayıncılık”, Enam Suresi 162. ayetin Müslüman’ın hayatındaki önemini vurgulayan etkinliklerle öğrencilerin öğrenimini destekler.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55


Soru : Allah (cc) adına ibadet etmek ne demektir? Açıklayınız.


Cevap :

Allah (cc) adına ibadet etmek, sadece Allah’a yönelerek ve O’nun rızasını kazanmayı amaçlayarak yapılan kulluk görevleridir. İbadet, insanın Allah’a olan sevgisini, saygısını ve bağlılığını ifade etmesinin bir yoludur. Bu, yalnızca Allah’a ait olan uluhiyet sıfatlarını kabul ederek O’nu yüceltmeyi ve O’na şükretmeyi içerir.

Allah adına ibadet etmek demek:

  1. Samimiyetle Yapmak: İbadetin, gösterişten uzak ve yalnızca Allah için yapılmasıdır.
  2. Kurallara Uygunluk: Allah’ın emir ve yasaklarına uygun bir şekilde ibadet edilmesidir.
  3. Sevgi ve Saygı İle Yaklaşmak: İbadet sırasında Allah’a sevgi ve saygı dolu bir kalple yönelmek anlamına gelir.
  4. Tevhid İnancını Pekiştirmek: İbadet, yalnızca Allah’ın varlığına ve birliğine iman ederek yapılmalıdır.

Bu, namaz kılmak, oruç tutmak, dua etmek, iyilik yapmak gibi Allah’ın hoşnut olacağı her türlü davranışı kapsar. İbadet, kulun Allah’a olan yakınlığını artırır ve dünya ile ahiret mutluluğunu kazanmasına vesile olur.



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 53-54 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 53, 54 Cevapları”, Hz. İsmail’in (as) sabrı, teslimiyeti ve Allah’a olan bağlılığını konu alan etkinliklerle öğrencilerin ahlaki ve dini değerleri anlamalarına yardımcı olur. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları”, Hz. İsmail’in kıssasından hareketle, fedakarlık, teslimiyet ve Allah’a yakın olmanın önemi üzerine eğitici içerikler sunar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 53-54 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerde Hz. İsmail’in hayatından kesitler ve onun örnek davranışlarıyla ilgili çözümlemelere yer verir. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 53-54 Erkad Yayıncılık”, Hz. İsmail’in kurban edilme kıssasını detaylandırarak öğrencilere sabır ve teslimiyetin önemini anlatır.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 53-54 Cevapları


Soru : Hz. İsmail’in (as) sadakati bize hangi mesajları vermektedir? Araştırınız.


Cevap :

Hz. İsmail’in (as) sadakati, bize Allah’a tam bir teslimiyet ve güven içinde olmayı öğretmektedir. Babası Hz. İbrahim’in (as), Allah’ın emri gereği onu kurban etmek istediğini söylediğinde, Hz. İsmail’in şu sözü, sadakat ve teslimiyetin en güzel örneğidir:

“Babacığım, emrolunduğun şeyi yap. İnşallah beni sabredenlerden bulacaksın.” (Saffat, 37:102)

Madde Madde Bu olaydan çıkarılacak mesajlar şunlardır:

  1. Allah’a Teslimiyet: İnsanın, Allah’ın emrine gönülden bağlı olması ve teslimiyet göstermesi gerektiğini ifade eder.
  2. Sabır ve Güven: Zor durumlarda bile Allah’a güvenmeyi ve sabretmeyi öğretir.
  3. Aile İçi İletişim: Hz. İbrahim ile Hz. İsmail arasındaki güven ve iletişim, aile bağlarının sağlam temellere dayanması gerektiğini gösterir.
  4. İtaat ve Sorumluluk: Hz. İsmail’in Allah’ın emrine itaat etmesi, sorumluluk bilincine ve inancın gerekliliklerine bağlı kalmanın önemini vurgular.

Hz. İsmail’in sadakati, Müslümanlara her koşulda Allah’a güvenmeyi, sabırlı olmayı ve zorluklarla baş ederken inançlarına sıkı sıkıya bağlı kalmayı hatırlatır.



 

Our Score
error: Content is protected !!