7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 100-101-102

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 100, 101, 102


3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Soruları ve Cevapları


A. Aşağıdaki metni okuyunuz.


Yaşlı adam, kulübesinin önünde torunuyla oturmuştu. Beraber, az ötede birbiriyle boğuşup duran iki köpeği izliyorlardı. Köpeklerden biri beyaz, biri siyahtı. On iki yaşındaki çocuk kendini bildi bileli, o köpekler dedesinin kulübesi önünde boğuşup duruyorlardı. Dedesinin sürekli göz önünde tuttuğu, yanından ayırmadığı iki iri köpekti bunlar. Çocuk, kulübeyi korumak için biri yeterli görünürken niye ötekinin de olduğunu ve niye renklerinin illa da siyah ve beyaz olduğunu anlamak istiyordu artık. O merakla sordu dedesine. Yaşlı dede, bilgece bir gülümsemeyle torununun sırtını sıvazladı. “Onlar benim için iki simgedir evlat.” dedi.
— Neyin simgesi, diye sordu çocuk.
— İyilik ile kötülüğün simgesi. Aynen şu gördüğün köpekler gibi, iyilik ve kötülük içimizde sürekli mücadele eder durur. Onları seyrettikçe ben hep bunu düşünürüm. Onun için yanımda tutarım onları.
Sözün burasında çocuk, mücadele varsa kazananı da olmalı, diye düşündü ve her çocuğa has bitmeyen sorulara bir yenisini ekledi:
— Peki, sizce hangisi kazanır bu mücadeleyi?
Yaşlı adam, derin bir gülümsemeyle baktı torununa:
— Hangisi mi evlat? Ben hangisini daha iyi beslersem o!
Felsefe Diyarından Hikmet Yurduna
Bilgelik Hikâyeleri
haz.: Cevdet KILIÇ


B. Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Yaşlı adamın, köpekleri kulübenin önünde tutmasının sebebi neymiş?


Cevap : Köpeklerin iyilik ve kötülüğü temsil ettiklerini düşünüyormuş. Onların mücadelesini seyretmek için kulübenin önünde tutuyormuş.


2. Bu metne en uygun başlık sizce ne olabilir?


Cevap : İyilik ve Kötülüğün Mücadelesi


3. Metinde anlatılmak istenen nedir?


Cevap : İnsanların iyi ve kötü tarafı bulunmaktadır. Bunlardan hangisini daha çok kullanırsa o yönünün gelişeceği anlatılmaktadır.


4. Metinde hangi anlatım biçiminden yararlanılmıştır?


Cevap : Öyküleyici anlatım.


5. Metinde kaçıncı kişili anlatım yapılmıştır? Metinden vereceğiniz örneklerle açıklayınız.


Cevap : Üçüncü kişili anlatım yapılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Soruları ve Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerden noktalama yanlışlığı yapılanların başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • ( ✓ ) 1. Hazırlanınca yanıma geldi; beraber dışarı çıktık.
  • 2. Çantasında birçok şey vardı: tarak, ayna, sözlük, iki kalem…
  • 3. Şiir; özlemimizi, umutlarımızı, sevgimizi, heyecanımızı dile getirmemizi sağlar.
  • ( ✓ )  4. Tuna, Asya müzik kursuna: Özgür, Burcu ve Hilal resim kursuna gitmeye karar verdiler

Ç. Aşağıdaki cümleleri, bu cümlelerdeki söz sanatlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Soruları ve Cevapları”


D. Aşağıdaki soruların doğru yanıtlarını işaretleyiniz.


1. Aşağıdaki cümlelerden hangisi koşul anlamı taşımaktadır?


A) Bana yardım edersen işimi daha çabuk bitiririm.
B) Başkalarını mutlu etmek için çalışanlar var.
C) Bahar geldiği için içimizi bir sevinç kapladı.
D) Arkadaşlarım geldi diye heyecandan yerimde duramıyorum.


2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde fiil, diğerlerinden farklı bir kişi ekiyle çekimlenmiştir?


A) Umudunuzu hiçbir zaman kaybetmeyin.
B) Başarılı olan insanları takdir etmesini bilmelisiniz.
C) Son yarışmada maalesef heyecanımıza yenik düştük.
D) Sizden özür dileyenleri bağışlamaya gayret etmelisiniz.


3. Aşağıdaki sözcüklerden hangisi kip ve kişi eki almamıştır?


A) bakıyorum B) yapınca C) gülümseyin D) anlattık


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Soruları ve Cevapları


4. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde geniş zamanın olumsuzuyla çekimlenmiş bir fiil vardır?


A) İlkokul arkadaşlarımın adlarını bir türlü hatırlayamıyorum.
B) Engellerle karşılaşsak bile hedeflerimizden asla vazgeçmemeliyiz.
C) Başarılı insanlar hiçbir zorluk karşısında pes etmezler.
D) Yaptığınız iyilikleri ömrüm boyunca asla unutmayacağım.


5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde altı çizili fiil “gelecek zaman, 2. tekil kişi” ile çekimlenmiştir?


A) Bütün gün tek başıma oturacağım burada.
B) Sana değer veren insanları asla üzmeyeceksin.
C) Biraz daha gayret edersen hedeflerine ulaşırsın.
D) Yolculuk boyunca hiçbirimizle konuşmamasına şaşırdım.


6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı vardır?


A) Birçok sorunu birlikte çalışarak çözebildik.
B) Mutluluk da mutsuzluk da hayata bakış açımıza bağlı.
C) Bizim, seninle anlaşabilmemiz için bir takım meseleleri aşmamız gerekir.
D) Bir konuyla ilgili herkes aynı şeyi söylerse ilerleme sağlanamaz.


7.  Havalara uçmak
 Bayram etmek
 Etekleri zil çalmak
 Dört gözle beklemek
Yukarıdaki deyimler anlamlarına göre gruplandırıldığında hangi sembolle gösterilen deyim dışta kalır?


A)  B)  C)  D) 


E. Defterinize “Mağlubiyete uğrayınca ümitsizliğe kapılma, başarısızlıkta bir zafer arzusu yatar.” sözünü açıklayan bir yazı yazınız. Yazınızı yazım ve noktalama açısından inceleyip varsa yanlışlarınızı düzeltiniz. Sınıf veya okul panosunda sergileyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : İnsanlar hayalleri ve hedefleri konusunda birçok mücadele vermektedirler. Hedeflerimize ulaşmak için de iyi çalışmamız gerekmektedir. Hedeflerimiz için çalışırken de birçok sıkıntı ve mağlubiyet yaşayabiliriz. Bu mağlubiyetleri görüp hedefimizden vazgeçmememiz gerekmektedir. Bu sayede hedeflerimize ulaşabiliriz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Arkadaşlarınızla bir grup oluşturarak Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı, tarihimizdeki değeri, eserleri, eserlerinde işlediği konular hakkında bir sunum hazırlayınız.


Cevap : Mehmet Akif Ersoy 20 Aralık 1387 tarihinde İstanbul’da doğmuştur. Arapça ve İslami konularda babası tarafından eğitilmiştir. Aynı zamanda Türkçe, Fransızca ve Arapça dillerindeki bilgileriyle dikkat çeken biri olmuştur. Mehmet Akif Milli Marşımızı yazarak tarihimizdeki değerini göstermiştir.
Eserleri; Safahat, Süleymaniye Kürsüsünde, Hakkın Sesleri, Fatih Kürsüsünde, Asım, Gölgeler, Hatıralar.


2. İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırma yapınız.


Cevap : Milli Mücadele sonunda Bir milli marş yarışması yapılmıştır. Mehmet Akif bu yarışmaya katılmamıştır. Mehmet Akif Milli marşın para ile yazılmayacağını söylediği için yarışmaya katılmak istememiştir. Bundan Hamdullah Suphi para ödülünü vakıflara verileceğini söyleyerek Mehmet Akif’i ikna etmiştir. Yarışmaya katılma kararı almıştır. İstiklal Marşı 12 Mart 1921 tarihinde kabul edilmiştir.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 104-106-107-108

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İstiklal Marşı’nın Kabulü Metni Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


İstiklal Marşı’nın Kabulü Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


Soru : İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Milli Mücadele sonunda Bir milli marş yarışması yapılmıştır. Mehmet Akif bu yarışmaya katılmamıştır. Mehmet Akif Milli marşın para ile yazılmayacağını söylediği için yarışmaya katılmak istememiştir. Bundan Hamdullah Suphi para ödülünü vakıflara verileceğini söyleyerek Mehmet Akif’i ikna etmiştir. Yarışmaya katılma kararı almıştır. İstiklal Marşı 12 Mart 1921 tarihinde kabul edilmiştir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki balonların üzerinde yazan sözcükleri okuyunuz. Metinle ilişkili sözcüklerin bulunduğu balonu işaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Soruları ve Cevapları”


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Millî marş niçin önemliymiş?


Cevap : Yurdumuzun işgal edildiği dönemde halkın moralini arttırması ve bağımsızlığımız için önemliymiş.


2. Yarışma şartları halka nasıl duyurulmuş?


Cevap : Bir genelge ile duyurulmuştur.


3. Yarışmaya gelen şiirler niçin beğenilmemiş?


Cevap : Coşku, duygu, bağımsızlık ruhu taşımadıkları için beğenilmemişlerdir.


4. Hamdullah Suphi Bey, niçin Mehmet Âkif’in yarışmaya katılmasını istiyormuş.


Cevap : Çünkü Mehmet Akif’i hakkı ve layığı ile marşı yazacağını düşünüyormuş.


5. Hamdullah Suphi Bey, Mehmet Âkif’i ikna etmek için ne yapmış?


Cevap : Mektup yazarak ona yarışma için olan parayı vakıflara verileceğini söyleyerek ikna etmiştir.


6. Mehmet Âkif, İstiklâl Marşı’nı yazma sürecinde neler yaşamış?


Cevap : Bir mısra için günlerce düşünmüş, uykusuz kalmış, meclis görüşmeleri sırasında bile yazacağı şiiri düşünmüştür.


7. İstiklâl Marşı’nın kabul edildiği gün Mehmet Âkif hangi duygular içindeymiş?


Cevap : Hayatının en heyecanlı günü olduğunu hissediyormuş.


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :
Metnin konusu: İstiklal Marşı’nın kabulü.
Metnin ana fikri: Bu marşı vatan aşkı ile yanıp tutuşan biri yazabilirdi. Bu da Mehmet Akif Ersoy oldu.


4. ETKİNLİK


Soru : Metinden hareketle Mehmet Âkif Ersoy’un kişilik özelliklerini yazınız.


Cevap : Vatan sever, azimli, çalışkan, duygusal bir kişiliği vardır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin anlam özelliklerini belirleyip uygun eşleştirmeleri yapınız.


Cevap :

  • ( Koşul – Sonuç Cümlesi ) Siz yazarsanız maddeler değişecek.
  • ( Neden – Sonuç Cümlesi )Para ödülü konulduğu için bütün ısrarlara rağmen yarışmaya katılmamıştı.
  • ( Neden – Sonuç Cümlesi ) İstiklâl Marşı, çok beğenildiğinden dört kez okundu.
  • ( Amaç – Sonuç Cümlesi ) Hamdullah Suphi, İstiklâl Marşı’nı yazması için Mehmet Âkif’i ikna etmeye çalıştı.
  • ( Koşul – Sonuç Cümlesi ) Ödül kaldırılırsa yazarım, dedi.
  • ( Amaç – Sonuç Cümlesi ) Millî marşın yazılması için Meclis yarışma açmıştı.
  • ( Neden – Sonuç Cümlesi )  Marş okunduğu sırada Mehmet Âkif, mahcubiyetinden Meclis’te kalamamıştı.

6. ETKİNLİK


a. Mehmet Âkif Ersoy hakkında hazırladığınız grup sunumunuzu gerçekleştiriniz.


Cevap :


b. Sunumunuzu gerçekleştirirken aşağıdaki ölçütlere dikkat ediniz. Sunumunuzu gerçekleştirdikten sonra bu ölçütlere göre formu doldurup grup sunumunuzu değerlendiriniz.


Cevap : Bu formu kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı hakkında edindiğiniz bilgileri aşağıya kısaca yazınız.


Cevap : Mehmet Akif Ersoy 20 Aralık 1387 tarihinde İstanbul’da doğmuştur. Arapça ve İslami konularda babası tarafından eğitilmiştir. Aynı zamanda Türkçe, Fransızca ve Arapça dillerindeki bilgileriyle dikkat çeken biri olmuştur. Mehmet Akif Milli Marşımızı yazarak tarihimizdeki değerini göstermiştir.
Eserleri; Safahat, Süleymaniye Kürsüsünde, Hakkın Sesleri, Fatih Kürsüsünde, Asım, Gölgeler, Hatıralar.


8. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki cümlelerde soru anlamı taşıyan fiillerin bulunup bulunmadığını belirleyiniz. Soru anlamı taşıyan fiillerin altını çiziniz.


Cevap :

  • Evinize bu yıl taşınacak mısınız?
  • Çorbayı sıcak içmeyi severim.
  • Sizi hiç hayal kırıklığına uğratır mı?
  • Çok geç olmadan yola çıkmışlar mı?
  • Kitapçıdan en çok sevdiğim yazarın kitabını sonunda aldım.

b. Aşağıdaki fiilleri istenilen özelliklere göre çekimleyiniz.


Cevap :
Sev- olumsuz çekimleri ;

  • Sevmiyorum.
  • Sevmiyorsun
  • Sevmiyor.
  • Sevmiyoruz.
  • Sevmiyorsunuz.
  • Sevmiyorlar

Dinle- soru çekimleri ;

  • Dinlemeli miyim
  • Dinlemeli misin
  • Dinlemeli mi
  • Dinlemeli miyiz
  • Dinlemeli misiniz
  • Dinlemeliler mi

Oku- Olumsuz Çekimleri ;

  • Okumaz mıyız
  • Okumaz mısın
  • Okumaz mı
  • Okumaz mıyız
  • Okumaz mısınız
  • Okumazlar mı

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Mimar Sinan’ın hayatı, eserleri ve kişilik özellikleri ile ilgili araştırma yapınız.


Cevap : Mimar Sinan 29 Mayıs 1489 tarihinde Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. 22 yaşında orduya asker yetiştiren Acemi Oğlanlar Ocağı’na alındı. Burada dülgerliği öğrenen Sinan, yapı işlerinde görev aldı. Ayrıca bu dönemde çağın önde gelen mimarlarının yanında çalışma fırsatını da elde etti.
Eserleri; Mimar Sinan 81 camii, 51 mescit, 55 medrese, 26 darül-kurra, 17 türbe, 17 imarethane, 3 darüşşifa (hastane), 5 su yolu, 8 köprü, 20 kervansaray, 36 saray, 8 mahzen ve 48 hamam olmak üzere 375 eser inşa etmiştir. Edirne’de yaptığı Selimiye Camisi Dünya Kültür Mirası listesindedir.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 109-113-114-115-116

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Büyük Mimar Koca Sinan Metni Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116


Büyük Mimar Koca Sinan Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


Soru : Mimar Sinan’ın hayatı, eserleri ve kişilik özellikleri ile ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :
Mimar Sinan 29 Mayıs 1489 tarihinde Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. 22 yaşında orduya asker yetiştiren Acemi Oğlanlar Ocağı’na alındı. Burada dülgerliği öğrenen Sinan, yapı işlerinde görev aldı. Ayrıca bu dönemde çağın önde gelen mimarlarının yanında çalışma fırsatını da elde etti.
Eserleri; Mimar Sinan 81 camii, 51 mescit, 55 medrese, 26 darül-kurra, 17 türbe, 17 imarethane, 3 darüşşifa (hastane), 5 su yolu, 8 köprü, 20 kervansaray, 36 saray, 8 mahzen ve 48 hamam olmak üzere 375 eser inşa etmiştir. Edirne’de yaptığı Selimiye Camisi Dünya Kültür Mirası listesindedir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki sözcükleri anlamlarının başına yazınız.


(dülger-sadrazam-sefer-kervan-vezir-bent-gurbet-medrese-çırak-yeniçeri-ırgat-heybet-künk-ferman-mahzen)


  • gurbet: Doğup yaşanılmış olan yerden uzak yer.
  • künk: Pişmiş toprak ve betondan yapılmış kalın su borusu.
  • medrese: İslam ülkelerinde, genellikle İslam dini kurallarına uygun bilimlerin okutulduğu yer.
  • dülger: Yapıların kaba ağaç işlerini yapan kişi.
  • bent: Su biriktirmek için akan suyun önüne yapılan set.
  • sefer: Genellikle ülke dışına yapılan askerî harekât.
  • çırak: Zanaat öğrenmek için bir ustanın yanında çalışan kimse.
  • ferman: Osmanlı Devleti’nde padişahın verdiği, uyulması gerekli hükümleri taşıyan yazılı buyruk.
  • heybet: Büyüklük, ululuk; gösteriş, görkem.
  • ırgat: Yapı işçisi.
  • kervan: Uzak yerlere yolcu ve ticaret eşyası taşıyan yük hayvanı katarı.
  • mahzen: Yapılarda yer altı deposu.
  • yeniçeri: Osmanlılarda, devletten ödenek alan, sürekli görev yapan askerlerden oluşan
    kapı kulu teşkilatının yaya olarak savaşan asker sınıfı.
  • vezir: Osmanlılarda devletin bakanlık, valilik gibi yüksek görevlerinde bulunan ve
    paşa unvanını taşıyan kişi.
  • sadrazam: Osmanlı Devleti’nde başbakan, veziriazam.

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Soruları ve Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Sinan, ne zaman ve nerede doğmuş?


Cevap : 1490 yılında Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğmuştur.


2. Sinan, dedesi öldükten sonra ne yapmış?


Cevap : Bir kervanın peşine takılarak İstanbul’a gitmiş.


3. Sinan, hangi alanlarda yetenekliymiş?


Cevap : Dülgerlikte ve yapı işlerinde iyiymiş.


4. Sinan’ın mimarbaşı olmasını sağlayan kimmiş?


Cevap : Lütfi Paşa adındaki bir vezirmiş.


5. Sinan, mimarbaşı olduktan sonra ilk iş olarak ne yapmış?


Cevap : Kentlere su imkanı sağlamak için bentler yaparak suyu İstanbul’a Getirmiştir.


6. Sinan’ın, zamanın padişahı adına yaptığı caminin adı neymiş? Bu caminin yapımı kaç yıl sürmüş?


Cevap : Yaptığı caminin adı Sinan. Yapılması da yedi yıl sürmüştür.


7. Sinan, ne zaman ve nerede ölmüş?


Cevap : 9 Nisan 1588’de İstanbul’da vefat etmiştir.


8. Mimar Sinan hangi türlerde mimari eserler yapmış?


Cevap : Cami, medrese, köprü, kervansaray, türbe, hamam, saray, su yolu, mahzen ve kemer.


3. ETKİNLİK


Soru : Metne göre Mimar Sinan’ın kişilik özellikleri nelerdir? Aşağıya yazınız.


Cevap : Azimli ,çalışkan, zeki, yetenekli ve kendine güvenen birisidir.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki eserlerden Mimar Sinan’a ait olanların kutucuklarını işaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Soruları ve Cevapları”


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki açıklamalardan metnin türüyle ilgili olanı işaretleyiniz.


Cevap : Bilim, sanat, edebiyat gibi alanlarda tanınan kişilerin hayatı başka bir kişi tarafından anlatılmıştır.


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerden öznel olanların başına “Ö”, nesnel olanların başına “N” yazınız.


  1. ( Öznel ) Selçuklulardan kalma bu güzel eser, Kayseri yöresindeydi.
  2. ( Nesnel ) Sinan, 1490 yılında Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu.
  3. ( Öznel ) İnsan aklının, insan gücünün yapamayacağı şey yoktur.
  4. ( Nesnel ) Sinan, şehre su sağlamak için bentler yapmıştır.
  5. ( Nesnel ) Cami yapımında yüzlerce ırgat çalışmış.
  6. ( Öznel ) Süleymaniye, muhteşem görüntüsüyle herkesi selamlamaktadır.
  7. ( Öznel ) Mimar Sinan; Türk yapıcılık, çinicilik ve oymacılık sanatlarının en güzel örneklerini vermiştir.

7. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki cümlelerde geçen fiillerde zaman eklerinin altını çiziniz. Bu eklerin hangi zamanı ifade ettiğini örnekteki gibi ilgili cümlelerin karşısına yazınız.


  • Sinan okuma yazmayı küçük yaşta öğreniyor. ( Şimdiki Zaman )
  • Padişah, üç ay sürecek bir sefere çıkar. ( Geniş Zaman )
  • İki ay sonra Kayseri’ye gidiyoruz. ( Şimdiki Zaman )
  • Gittiği her şehirde yolları, köprüleri, hanları inceler. ( Geniş Zaman )
  • Dedesi ölünce bir kervanın peşine takılıp İstanbul’a gider. ( Geniş Zaman )
  • Bu muhteşem eseri tam yedi yılda bitiriyor. ( Şimdiki Zaman )

b. Yukarıdaki cümlelerde yer alan fiillerde zaman ekleri kendi anlamlarıyla kullanılmış mıdır? Açıklayınız.


Cevap : Zaman ekleri cümlede belirtilen zamanın dışında kullanılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Soruları ve Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin fiillerinde zaman ve anlam kayması olup olmadığını belirleyiniz. Zaman ve anlam kayması olan cümlelerin başındaki kutucuğu işaretleyiniz. İşaretlediğiniz cümleleri, zaman ve anlam kaymasını gidererek yazınız.


[✔] Önümüzdeki hafta Ankara’da kitap fuarı düzenleniyor.
Cevap : Önümüzdeki hafta Ankara’da kitap fuarı düzenlenecek.
[✔] Babam, küçükken iki defa kolunu kırar.
Cevap : Babam, küçükken iki defa kolunu kırmış.
[ X] Her akşam düzenli olarak kitap okurum.
[✔] İşe gitmek için sabahları erkenden kalkıyorum.
Cevap : İşe gitmek için sabahları erkenden kalkarım.
[✔] Sizi, yarın yine aynı saatte burada beklerim.
Cevap : Sizi, yarın yine aynı saatte burada bekleyeceğim.


9. ETKİNLİK


Soru : Gezip gördüğünüz bir yeri anlatan kısa bir yazı yazınız.


Cevap : Okul gezisinde öğretmenlerimiz bizi Nevşehir’e götürdü. Bu gezide peri bacalarını ve balonları gördük. Sabah erkenden kalkıp balonların gökyüzünde süzülüşünü izledik. Ayrıca Nevşehir de Ürgüp, Göreme ve Avanos’u da gezdik. Avanos ta sallanan köprüden de geçtik. Bu gezi bana çok iyi geldi. Tarihi eserimizi görüp güzel vakit geçirdik.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Kitabımızın sonraki metni olan “Yurt Türküsü” şiirini ezberleyiniz.


Cevap :
Güzel yurdum, dağlarım
Uzaktan göresim gelir
Keskin esen yellerine
Kendimi veresim gelir.
Gözümde tüter damların,
Sakız kokulu çamların,
Türkü söyler akşamların;
Bana kendi sesim gelir.
Su içtim kaynaklarından,
Gölgelerinde uyudum,
Kuşlarının söylediği
Şen türkülerle büyüdüm.
Ninniyle salladın beni,
Şefkatle kolladın beni,
Sevginle bağladın beni;
Güzel yurdum, güzel yurdum.
Vasfi Mahir Kocatürk


2. Türkiye’nin tarihî ve doğal güzelliklerini tanıtan bir broşür hazırlayınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 109-113-114-115-116”


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 117-118-119-120-121

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yurt Türküsü Metni Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120, 121


Yurt Türküsü Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Türkiye’nin tarihî ve doğal güzelliklerini tanıtan broşürünüzü sınıf panosunda sergileyip arkadaşlarınıza inceletiniz. Broşürlerden edindiğiniz bilgiler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Bu broşürden edindiğim bilgiler İllerde olan tarihi eserler hakkında bilgilerdir. Hangi şehir de hangi tarihi eser bulunur bunları öğrendim.


2. “Türkiye Tanıtım” adlı videoyu www.eba.gov.tr adresinden izleyiniz. İzledikleriniz hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :  Videoda Türkiye’de bulunan doğal ve tarihi güzellikleri bulunan yerlerimizin görsellerini şarkı eşliğinde oluşturmuşlardır. Bu videoyu izlerken ülkemizde bulunan güzelliklerin ne kadar değerli olduklarını ve güzel olduklarını gördüm.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki görsellerden metnin içeriği ile ilgili olanları işaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Soruları ve Cevapları”


b. Şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap :
Şiirin ana duygusu: Yurt Sevgisi


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Soruları ve Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Şiirde insana ait özelliklerin aktarıldığı kavramlar var mı? Bu kavramları yazınız.


Cevap :

  1. Türkü söyler akşamların
  2. Kuşlarının söylediği
  3. Ninniyle salladın beni
  4. Şefkatle kolladın beni
  5. Sevginle bağladın beni

b. Şiirde dize sonlarındaki uyumu sağlayan ses benzerliklerini aşağıya yazınız.


Cevap :
1. dörtlük
……… göresim gelir.
………veresim gelir.
2. dörtlük
………damların,
………çamların,
………akşamların,
3. dörtlük
………uyudum.
………büyüdüm.
4. dörtlük
………salladın beni,
………kolladın beni
……… bağladın beni


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metni, “Yurt Türküsü” metni ile içerik yönünden karşılaştırınız.


BİR BAŞKADIR BENİM MEMLEKETİM


Havasına, suyuna, taşına, toprağına,                             Mecnun’a, Leyla’sına, erişilmez sırrına
Bin can feda bir tek dostuma.                                          Sen dost ararsan koş Mevlânâ’ya.
Her köşesi cennetim, ezilir yanar içim,                         Yeniden doğdum dersin, derya olur gidersin,
Bir başkadır benim memleketim.                                   Bir başkadır benim memleketim.
Anadolu’m bir yanda, yiğit yaşar koynunda                Gözü pek, yanık bağrı, türkü söyler çobanı,
Âşıklar destan yazar dağlarda.                                       Zengin fakir hepsi de sevdalı.
Kuzusuna, kurduna, Yunus’una, Emrah’a                   Ben gönlümü eylerim, gerisi Allah kerim,
Bütün âlem kurban benim yurduma.                           Bir başkadır benim memleketim.
Fikret ŞENEŞ


Cevap :
Yurt Türküsü : Yurdumuzun doğal güzelliklerinden bahsedilmiştir.
Bir Başkadır Benim Memleketim : Türkiye’nin doğal güzelliklerinden, yurdumuzda yetişen ünlü şahsiyetlerden bahsedilmektedir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Soruları ve Cevapları


4. ETKİNLİK


a. Aşağıda, Ayşe’nin internet günlüğünde yayımladığı Ankara gezisiyle ilgili notları bulunmaktadır. Bu notları okuyup yazımı yanlış olan sözcüklerin altını çiziniz.


Cevap :
Ankara gezime 15 mayısta başladım. Gezimin ilk durağı tarihi Ankara evleriyle tanınan Hamamönü oldu. Bu bölge, arnavutkaldırımlı dar sokaklar ve cumbalı ahşap evleriyle sizi âdeta geçmişe götürüyor. Kültür ve sanatın iç içe olduğu bu yer de zamanın nasıl geçtiğini anlamıyor insan. Lezzetli bir sabah kahvaltısından sonra ikram edilen Osman’lı şerbetinin tadına baktım. Adımımı attığım heryerde hediyelik eşya dükkânlarıyla karşılaştım. Bu tarih kokan sokaklarda Mehmet Âkif ersoy’un evini ziyaret ederek burada ki gezime son verdim.
Gezimin sonraki durağı Ankara kalesiydiUlustaki Atatürk heykelini selamlayıp Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ne ulaşan yokuşu tırmanmaya başladım. Kale bölgesindeki gezime, müze ziyaretiyle başlayacağım. Buradaki izlenimlerimi öğrenmek için biraz beklemeniz gerekiyor.


b. Ayşe’nin internet günlüğünde altını çizdiğiniz sözcüklerin doğrularını aşağıya yazınız.


Cevap :

  1. 15 Mayıs’ta
  2. yerde
  3. Osmanlı
  4. her yerde
  5. Ersoy’un
  6. Ankara Kalesi’ydi.
  7. Ulus’taki

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki cümlelerde geçen fiilleri altını çizerek gösteriniz. Bu fiillerin çekimlendiği kipleri yazınız. Anlam kayması olan fiillerde hangi anlamın (zamanın) kastedildiğini örnekteki gibi belirtiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Soruları ve Cevapları”


b. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili fiilleri inceleyiniz. Anlam kayması olan fiillerin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


  1. [X]  Haftaya biz de İstanbul’a geliyoruz.
  2. [   ]  Hafta sonları ailece spor salonuna gideriz.
  3. [X]  Annemleri havaalanından biz alırız.
  4. [X]  Aradığınız belgeler şu dosyada olacak.
  5. [X]  Genç adam dün sabah evden çıkar, işe gider.
  6. [   ]  İki gün sonra yanıma gelecek ve bana yardım edeceksin.
  7. [   ]  Ben, sizin istediklerinizi almaya gidiyorum.
  8. [   ]  1982’de Kırşehir’de dünyaya gelmişim.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Doğduğunuz şehrin adının nereden geldiğini araştırınız.


Cevap : “Hıtaylar” ismini taşıyan yarı göçebe Türk kabileleri 10. yüzyılda Mançurya’yı ve Çin’in kuzeyini işgal etmişler ve burasının ismi “Hıtay” kalmıştı. Atatürk Hıtaylar’ın Anadolu’ya da gelmiş olduklarına inanıyordu. “40 asırlık Türk yurdu” saydığı Antakya’ya Hatay ismini bu yüzden vermişti.


2. Çevrenizdeki tarihî eserler hakkında araştırma yapınız.


Cevap :

  • 1. Beşikli Mağara
  • 2. Titus Kaya Tüneli
  • 3. Aziz Simon Manastırı
  • 4. Cehennem Kayıkçısı
  • 5. Payas Kalesi
  • 6. Bakras Kalesi
  • 7. Darb-I Sak Kalesi
  • 8. Habib-I Neccar Camii
  • 9. Hatay Ulu Cami
  • 10. Sarı Selim Camii
  • 11. St. Pierre Kilisesi
  • 12. Aziz Pavlus Ortodoks Kilisesi
  • 13. Antakya Arkeoloji Müzesi
  • 14. İlk Kurşun Müzesi
  • 15. Affan Kahvesi

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 122-123-124-125

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anadolu Üstüne Dinleme Metni Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125


Anadolu Üstüne Dinleme Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilere göre doğduğunuz şehrin adının nereden geldiğini arkadaşlarınıza anlatınız. Anlatılanlar arasından en çok ilginizi çeken hangisiydi? Nedenini belirterek açıklayınız.


Cevap : “Hıtaylar” ismini taşıyan yarı göçebe Türk kabileleri 10. yüzyılda Mançurya’yı ve Çin’in kuzeyini işgal etmişler ve burasının ismi “Hıtay” kalmıştı. Atatürk Hıtaylar’ın Anadolu’ya da gelmiş olduklarına inanıyordu. “40 asırlık Türk yurdu” saydığı Antakya’ya Hatay ismini bu yüzden vermişti.


2. Çevrenizdeki tarihî eserler hakkında arkadaşlarınıza bilgi veriniz.


Cevap :

  • 1. Beşikli Mağara
  • 2. Titus Kaya Tüneli
  • 3. Aziz Simon Manastırı
  • 4. Cehennem Kayıkçısı
  • 5. Payas Kalesi
  • 6. Bakras Kalesi
  • 7. Darb-I Sak Kalesi
  • 8. Habib-I Neccar Camii
  • 9. Hatay Ulu Cami
  • 10. Sarı Selim Camii
  • 11. St. Pierre Kilisesi
  • 12. Aziz Pavlus Ortodoks Kilisesi
  • 13. Antakya Arkeoloji Müzesi
  • 14. İlk Kurşun Müzesi
  • 15. Affan Kahvesi

1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki sözcüklerin anlamını önce metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Sonra bu sözcüklerin anlamını sözlükten bulup yazınız. Daha sonra tahminleriniz ile sözlük anlamlarını karşılaştırınız.


Cevap :

  • Hökelekli: Çalımlı, kurumlu, gösterişli
  • Oluk: Yağmur sularını damların kenarlarına toplayıp akıtan yatay konumlu, genellikle çinko boru
  • Medeniyet: Bir ülkenin, bir toplumun, maddi ve manevi varlıklarının, fikir, sanat çalışmalarıyla ilgili niteliklerinin tümü, uygarlık
  • Arkeolog: Kazı bilimci
  • Höyük: Tarih boyunca türlü nedenlerle yıkılan yerleşme bölgelerinde, yıkıntıların üst üste birikmesiyle oluşan ve çoğu kez içinde yapı kalıntılarının gömülü bulunduğu yayvan tepe
  • Bakraç: Çoğunlukla bakırdan yapılan küçük kova

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Soruları ve Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Yazar, yurdumuzu nelere benzetmiş?


Cevap : Çınara, tüten ocağa, anaya, bacıya, acıya ve sevince benzetmiştir.


2. Metinde, Anadolu’da yaşamış hangi medeniyetlerden söz edilmiş?


Cevap : Roma, Bizans, Yunan, Hititler


3. Türklere Anadolu’nun kapıları hangi devlet döneminde, ne zaman açılmış?


Cevap : Selçuklular döneminde 1071 Malazgirt Zaferi ile açılmıştır.


4. Selçuklular zamanında Anadolu hangi mimari eserlerle süslenmiş?


Cevap : Cami, mescit, medrese, han, kütüphane, hamam, kervansaray gibi mimari eserler ile süslenmiştir.


5. Ülkemiz, hangi kültürel özellikleriyle yeniden keşfedilmeye hazırmış?


Cevap : Tarihi eserleri ve doğal güzellikleri ayrıca folklor yönünden zenginlikleri ile keşfedilmeye hazırdır.


6. Metne göre “Anadolu” ismi nereden gelmiş?


Cevap :   Yaşlı bir nine askerlere ayran verir. O ”Ayranı tasına doldur oğul” der. Askerler ”Ana dolu” derler. Anadolu ismi de buradan gelmiştir.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, metne yönelik farklı başlıklar yazınız.


Cevap : Anadolu’nun Güzellikleri


4. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Öznel yargılı olanların başına “Ö”, nesnel yargılı olanların başına “N” yazınız.


  • [ Öznel Yargı ] İstanbul’u, Ankara’sı, Edirne’si, Kars’ıyla taşına toprağına vurgun olduğumuz güzel vatan…
  • [ Öznel Yargı ]  Bin yılların, beş bin yılların az geldiği bir medeniyet beşiği Anadolu.
  • [ Nesnel Yargı ] Tarih öncesi dediğimiz yazısız çağların ardından, dört bin yıl öncesi Hititlerin adı duyulur Anadolu’da.
  • [ Öznel Yargı ]  İslam âleminin dört köşesinden bilginler Anadolu’ya üşüşür, sanatkârlar Anadolu’da kümeleşir.
  • [ Öznel Yargı ]  Açılmamış sayfaları, duyulmamış sözleri, derlenmemiş türküleri, hikâyeleri, masalları, destanları, bilinmeyen ozanları ile bitmez tükenmez bir söz yumağıdır Anadolu.[
  • [ Nesnel Yargı ] Bu sırada, boz bulanık tepelerden, ak saçlı bir ana, omzunda ayran bakracıyla görünür.

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki paragrafta, düşünceyi geliştirme yollarından hangilerinin kullanıldığını açıklayınız.


Selçuklulardan sonra Anadolu Beylikleri kökleşen millî kültürün hasadını yapar. Aralarından bir beylik, koca bir devlet olur; açıldıkça açılır, kolları Viyana’ya kadar uzanır. Bu ulu çınara Osmanlı derler. Kökü ve gövdesi Anadolu’da, üç kıta, üç iklime hükmeden yeryüzünün en ömürlü devleti, Osmanlı Devleti. Sonrası, Trakya’yı da içine alan bir Türkiye’dir Anadolu. Köklü bir kültürün kaynaştığı bölünmez bir bütünlüktür artık.


Cevap : Benzetme ve  karşılaştırma gibi düşünceyi geliştirme yolları kullanılmıştır.


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kesme işaretinin hangi amaçla kullanıldığını ilgili cümlelerin altına yazınız.


  • Sonrası, Trakya’yı da içine alan bir Türkiye’dir Anadolu.

Cevap : İyelik, durum ve bildirme eklerini özel adlardan ayırmak için kullanılmıştır.

  • Anadolu’nun kapıları 1071’de açılmıştır.

Cevap : Sayıya gelen eki ayırmak için kullanılmıştır.

  • Ayşe Hanım’ın Anadolu’nun kültürel miraslarıyla ilgili yaptığı sunum çok beğenildi.

Cevap : Kişi adından sonra gelen unvan sözüne getirilen eki ayırmak için kullanılmıştır.

  • 1931 yılı TTK’nin kuruluş yılıdır.

Cevap : Kısaltmaya gelen eki ayırmak için kullanılmıştır.

  • Atatürk, 19 Mayıs’ı doğum günü olarak kabul etmiştir.

Cevap : Belirli bir tarih bildiren ay adına gelen eki ayırmak için kullanılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde yargı bildiren sözcüğün isim soylu olduğu cümlelerin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • [   ] Başarının ilk şartı kendine güvenmiş.
  • [X] Anadolu bir kültür coğrafyasıdır.
  • [   ] Sabahları gün ışığı pencereme vuruyor.
  • [X] Kemal, sınıfın en çalışkan öğrencisiydi.
  • [   ] Bütün işleri vaktinde yapmayı sever.
  • [X] Sağlık varsa huzur da vardır.

b. Aşağıdaki isimleri istenilen ek fiil zamanlarına göre çekimleyerek birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • yalnız / Ek fiilin geniş zamanı

Cevap :  Hasan hep yalnızdır.

  • güzel / Ek fiilin duyulan geçmiş zamanı

Cevap : Yeni aldığı kalem tıraş çok güzelmiş.

  • mutlu / Ek fiilin öğrenilen geçmiş zamanı

Cevap : Bekar olduğu zamanlar çok mutluymuş.

  • tatlı / Ek fiilin şartı (koşulu)

Cevap : Kirazlar tatlıysa beş kilo alacağım.


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, kültürel değerlerin gelecek nesillere aktarılmasında üzerimize düşen görevlerin neler olduğunu belirten bir metin yazınız.


Cevap : Geçmişten bugüne pek çok tarihi eserler, doğal güzellikler bizlere miras kalmıştır. Bizlerden de gelecek nesillere miras kalacaktır. Bu gibi eserleri korumak için bizlere düşen görevler;

  • Tarihimizi, kültürümüzü iyi bilmemiz gerekir
  • Kültürümüzü unutturmamamız gerekir
  • Dilimizi doğru kullanmamız gerekir
  • Tarihi eserlere zarar vermememiz gerekir.
  • Kültürel özelliklerimizi, tarihi eserlerimizin tanıtımını yapmamız gerekir.

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 128-129-130

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 128, 129, 130


4. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Soruları ve Cevapları


A. Aşağıdaki metni okuyunuz.


VATAN


Ben varım vatan varsa,                                                                                  Özgürce işlerim toprağı,
Dalından kopmuş yaprak gibi                                                                     Sofram bereket dolar.
Sürüklenirim rüzgârda                                                                                 Uçurtmam süzülür göklerinde,
Vatanım yoksa.                                                                                               İçim sevinçle dolar.
(…)
Özgürse vatan                                                                                                 Vatan, en yüce değer
Dağlar benimdir.                                                                                           Ekmek gibi, su gibi,
Benimdir yaylalar, ovalar.                                                                           Soluduğum hava gibi
Benimdir gürül gürül akan sular.                                                              En vazgeçilmez değer.
(…)                                                                                                                    (…)

Yüksel İSAK Atatürk ve Yurt Şiirleri (Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Şiirin ana duygusu nedir?


Cevap :
Şiirin Ana Duygusu : Vatanın önemi


2. Şair, vatanı nelere benzetmiş?


Cevap : Ekmeğe, suya ve soluduğu havaya benzetmiştir.


3. Şiirde ses benzerlikleri var mıdır? Altlarını çizerek gösteriniz.


Cevap :

  • …. varsa
  • …. benimdir
  • …. dolar
  • …. değer
  • …. yoksa
  • …. ovalar
  • …. dolar
  • …. su gibi
  • …. sular
  • … hava gibi
  • …. değer

C. Aşağıdaki resimde tabelaları inceleyiniz. Tabelalardaki sözcüklerin kullanımı doğru mudur? sorusundan hareketle “Türkçesi Varken” başlıklı bir yazı yazınız.


Cevap : Hayır uygun değildir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Soruları ve Cevapları


Ç. Aşağıdaki metinleri, bu metinlerde kullanılan düşünceyi geliştirme yollarıyla eşleştiriniz.


1. Tiyatro, sinemaya göre daha gerçekçi. Oyuncular canlı bir şekilde karşınızda duruyor. Kendinizi olayların içinde bulmanız an meselesi. Sinemada öyle mi? Her şey yapay. Oyuncuların canlı performanslarını göremiyorsunuz.


Cevap : Karşılaştırma


2. Bir işi tek başınıza yapabilmeniz mümkün ama çok yorucudur. İnsan kendisine destek olacak, yardım edecek birine ihtiyaç duyar. Başkalarının yardımıyla işlerimiz daha çabuk biter. Atalarımız, “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” diye boşuna dememişler.


Cevap : Örneklendirme


3. Türkiye’de kitap endüstrisi hızla büyüyor. Türkiye 2 milyar 100 milyon doları aşan hacmiyle dünya sıralamasında 11. sırada. Yıllık baskı sayısının 660 milyonu aştığı belirtiliyor. 2016’da 56 bin yeni kitap çıkmış. Eğitimle ilgili yayınların oranı yüzde 63.


Cevap : Sayısal verilerden yararlanma


D. Aşağıdaki cümlelerden “neden-sonuç” anlamı taşıyanların başına “N”, “amaç-sonuç” anlamı taşıyanların başına “A” yazınız.


  • ( Amaç Sonuç ) 1. Kültürümüzü diğer milletlere tanıtmak için çalışmalar yapıyorum.
  • ( Neden Sonuç )  2. Mehmet Âkif Ersoy, vefalı bir insan olduğundan dostları onu çok severdi.
  • ( Neden  Sonuç )  3. Anadolu, binlerce yıllık bir geçmişe sahip olduğu için birçok tarihî eserle doludur.
  • ( Amaç Sonuç )  4. Selimiye Camisi’ni görmek üzere Edirne’ye gidiyorum.

E. Aşağıdaki soruların doğru yanıtlarınızı işaretleyiniz.


1. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım ya da noktalama yanlışlığı yoktur?


A) Ankaraya taşınacağımızdan dolayı gerçekten çok mutluyum.
B) Okuduğunuz kitaplar arasında en beğendiğinizi anlatırmısınız?
C) Yaşamımızda ki güzelliklerin farkına varalım.
D) 1901’de doğan şair, ortaokula Erzurum’da başlamıştır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Soruları ve Cevapları


2. Aşağıdaki cümlelerden hangisi kanıtlanabilirlik açısından diğerlerinden farklıdır?


A) Mimar Sinan’ın birçok eseri hâlâ sapasağlam ayakta duruyor.
B) Son kitabında ele aldığı konu oldukça ilginç ve tartışmaya açık.
C) Tarihî eserlerimizi korumak için çalışmalar yapan kurumlarımız var.
D) Kültürel miraslarımız arasında yemeklerimiz, türkülerimiz ve geleneksel sanatlarımız sayılabilir.


3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde çekimli fiil, farklı bir kip eki almıştır?


A) Masallarda, kötüler kaybederken iyiler kazanır.
B) Anadolu birçok medeniyete ev sahipliği yapmış.
C) Tarihî eserlerimize her zaman sahip çıkmalıyız.
D) Binlerce insan bizim huzurumuz ve güvenliğimiz için çalışıyor.


4. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlam (zaman) kayması vardır?


A) Arkadaşlarımla buluşmak üzere evden çıktım.
B) Türkçe dersimiz iki dakika sonra sona erecek.
C) Her akşam, gün içinde yaptıklarını not defterine yazar.
D) Fatih Sultan Mehmet, 1453 yılında İstanbul’u fethediyor.


5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yargı bildiren sözcük ek fiil almıştır?


A) Babamlar, araba arızalandığı için köye bir saat geç varmışlar.
B) Her fırsatta kitap okumaya çalışıyorum.
C) Türkiye, her yönüyle eşsiz bir ülkedir.
D) Yaşadığınız şehri tanıtan bir broşür hazırlamalısınız.


F. Defterinize “Vatan, çalışkan insanların omuzları üstünde yükselir.” sözünü açıklayan bir yazı yazınız. Yazınızı yazım ve noktalama açısından inceleyip varsa yanlışlarınızı düzelterek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Ülkemizi geliştirmek için iyi bir çalışma yürütmemiz ve yeni bilgiler öğrenip uygulamamız gerekir. Bir devletin gelişimini o ülkedeki okur yazar oranı belirlemektedir. İlk olarak ülkemiz için iyi birer birey olmamız gerekir. Daha sonra yaptığımız işte en iyi olmaya çalışmamız gerekir. Bu sayede bir vatan yükselebilir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Çevre kirliliğinin sebepleri ile ilgili araştırma yapınız.


Cevap : Çevre kirliliği günümüz de artmış durumdadır. Teknolojinin gelişmesi ile çevre kirliliği sorunu artmıştır. Fabrikaların yapılması, ağaçların kesilmesi, uçak otomobil gibi araçlardan çıkan zararlı gazlar ve insanların yeni şehir için doğal alanları işgal etmesi gibi nedenlerden dolayı çevre kirliliği oluşmaktadır.


2. Çevreyi korumak için çalışan sivil toplum kuruluşlarını araştırınız. Bu kuruluşların adlarını, hangi amaçla kurulduklarını ve hangi çalışmaları gerçekleştirdiklerini öğreniniz.


Cevap :

  • Türkiye Tabiatını Koruma Derneği (TTKD)
  • ÇEVKO (Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfı)
  • Doğa Derneği
  • TÜRÇEK (Türkiye Çevre Koruma Ve Yeşillendirme Kurumu)
  • ÇEKÜL (Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı)
  • Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF)
  • WWF-Türkiye
  • Greenpeace (Yeşilbarış)
  • Greenpeace-Akdeniz
  • Deniztemiz / Turmepa Derneği

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 48-50-51-52-53-54

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk ve Anıları Metni Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54


Atatürk ve Anıları Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Yaptığınız araştırmaya göre Atatürk’ün anılarından edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Kral Edward İstanbu’a geldiği zaman, yatından bir motora binerek Dolmabahçe Sarayı’na yanaşır. Atatürk de rıhtımda onu beklemektedir. Deniz dalgalı olduğundan, kralın bindiği motor, sürekli inip çıkmaktadır. İmparator rıhtıma çıkmak istediği bir sırada, eli yere değerek tozlanır.
O sırada Atatürk elini uzatmış bulunduğundan, kral da ona elini uzatmadan önce mendiline silmek ister. Ama Atatürk hemen devreye girer ve:
”Yurdumun toprağı temizdir, o elinizi kirletmez.” diyerek kralı elinden tutup rıhtıma çıkarır.


2. Atatürk’ün millet sevgisi ile ilgili sözlerini arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :
» Milletimiz çok büyüktür. Hiç korkmayalım. O, esaret ve aşağılığı kabul etmez.
» Bu memleket tarihte Türktü, halde Türktür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.
» Ne mutlu Türk’üm diyene !
» Herkes ulusal görevini ve sorumluluğunu bilmeli, memleket meseleleri üzerinde o düşünceyle, düşünüp çalışmayı görev edinmelidir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


a. Aşağıda, metinde geçen bazı sözcükler ve sözcük grubu ile anlamları verilmiştir. Anlamlarından hareketle sözcükleri ve sözcük grubunu yazarak bulmacayı çözünüz.


(ahbap-döviz-göçmen-ziraat-hürmet etmek-fidan-arazi-kıraç-cahil-yaver-kordon)


1. Tarıma elverişli olan, sınırlı ve belirli toprak parçası.
Cevap: ARAZİ


2. Öğrenim görmemiş, okumamış.
Cevap: CAHİL


3. Saymak, saygı göstermek.
Cevap: HÜRMET ETMEK


4. Kendi ülkesinden ayrılarak yerleşmek için başka ülkeye giden kişi.
Cevap: GÖÇMEN


5. Verimsiz veya susuz toprak.
Cevap: KIRAÇ


6. Kendisiyle yakın ilişki kurulup sevilen, sayılan kimse.
Cevap: AHBAP


7. Yeni yetişen ağaç veya ağaçcık.
Cevap: FİDAN


8. Bitkisel ve hayvansal ürünlerin üretilmesi, kalite ve verimlerinin yükseltilmesi, uygun koşullarda korunması, işlenip değerlendirilmesi ve pazarlanması.
Cevap: ZİRAAT


9. Yardımcı, emir subayı.
Cevap: YAVER


10. Bir yere girip çıkmayı denetim altına almak için oluşturulan dizi.
Cevap: KORDON


11. Herhangi bir konuyu tanıtma, duyurma, propaganda yapma amacıyla üzerine yazı yazılmış bez veya karton.
Cevap: DÖVİZ


b. Bulmacadaki renkli kutucuklara yazdığınız harflerin oluşturduğu anahtar sözcüğü bulunuz.


Cevap : Bulmacadaki Anahtar Sözcük: ATATÜRK


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Soruları ve Cevapları


2. ETKİNLİK


Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Atatürk neden her gün çiftliğe gidiyormuş?


Cevap :  Fidan dikme, Ankara’yı ağaçlandırma merakından dolayı çiftliğe gidiyormuş.


2. Etimesgutlu köylü, Atatürk’ün inceleme yaptırdığı toprakta niçin ağaç yetişmeyeceğini düşünüyormuş?


Cevap : İnce yüzünün altının boydan n-boya kaya olduğunu bildiği için yetişmeyeceğini düşünmektedir.


3. Atatürk, köylüye araziyle ilgili bilgiyi neden daha önce vermediğini sorduğunda köylü ne yanıt vermiş?


Cevap : ”Sen okumuşların sözüne daha çok inanırsın da ondan” demişlerdir.


4. Atatürk neden yaverlerini yanından uzaklaştırıp halkın arasına karışmış?


Cevap : Halk tarafından sevilmenin zevkini yaşamak için halkın arasına karışmıştır.


5. Atatürk yanındakilerden ne istemiş? Niçin?


Cevap : Halk tarafından sevilmenin mutluluğunu yaşamak için müsaade istemiştir.


3. ETKİNLİK


a. “Atatürk ve Köylü”, “Atatürk ve Halk” metinleri yazarın tanık olduğu bir olayı anlatmaktadır. Metinlerdeki anılarda Atatürk’ün hangi kişilik özellikleri verilmiştir? Aşağıya yazınız.


Cevap :  Açık sözlü, sabırlı, millet sevgisi olan, iyi kalpli, ümitsizliğe kapılmayan, sorunlara karşı çözümcü olan özelliklerinden bahsedilmektedir.


b. İkinci anıda italik yazılan cümlede Atatürk ne anlatmak istemiştir? Aşağıya yazınız.


Cevap : Kendisinin de halktan biri olduğunu insanlar ile arasında bir fark olmadığını anlatmak istemiştir.


4. ETKİNLİK


a. Atatürk’ün millet sevgisiyle ilgili sözlerinden biri hakkında hazırladığınız konuşmayı gerçekleştiriniz.


Cevap : ”Bizim milletimiz, vatanı için, hürriyeti ve egemenliği için fedakar bir halktır.” Atatürk bu sözü ile milletine olan sevgisini ve güvenini göstermiştir. Türk milleti her daim ülkesi, vatanı için yaşayan her daim canını feda edecek bir yapısı olan bir millettir. Atatürk de bu sözü ile bunu göstermiştir.


b. Konuşmanızı gerçekleştirdikten sonra formu doldurarak belirtilen ölçütlere göre konuşmanızı değerlendiriniz.


Cevap :

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Soruları ve Cevapları
”7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Soruları ve Cevapları”


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Tırnak işaretinin kullanım yerleriyle ilgili aşağıdaki kuralları örnek cümleler ile eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Soruları ve Cevapları”


6. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki kitap künyesi örneğini inceleyiniz.


Cevap : Agâh Sırrı Levend, Türk Dilinde Gelişme ve Sadeleşme Evreleri, TDK Yayınları, Ankara, 1960.


b. Siz de aşağıda karışık olarak verilen bilgileri örneğe uygun olarak düzenleyiniz.


Tuna Kıyıları, 1938, İstanbul, Remzi Kitabevi, Falih Rıfkı Atay
CevapFalih Rıfkı Atay, Tuna Kıyıları, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1938.


Mehmet Nuri Conker, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1981, Zabit ve Kumandan
CevapMehmet Nuri Conker, Zabit ve Kumandan, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1981.


Türkiye İş Bankası Yayınları, Atatürk’ün Bana Anlattıkları, 1998, İstanbul, Falih Rıfkı Atay
CevapFalih Rıfkı Atay, Atatürk’ün Bana Anlattıkları, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul, 1998


c. Araştırmalarınızı yazılı olarak düzenlerken yukarıdaki örneğe uygun olarak kaynak gösterimi yapınız.


Cevap :


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiillere zaman anlamı katan ekleri, örnekteki gibi belirtip bu eklerin hangi zamanı ifade ettiğini yazınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Soruları ve Cevapları”


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki fiillere kip eklerini getirerek cümleler yazınız.


Cevap :

  • Yavru kedileri çok severim.
  • Şiirleri akşam okumaya başlayacağım.
  • Sabahlara kadar ders çalışınca çok yorulduk.
  • Bahçede biber ekmeye çalışıyor.
  • Sokak hayvanlarına yiyecek bakmış.
  • Sınavı kazandıktan sonra gezeceğim.

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Soruları ve Cevapları


9. ETKİNLİK


a. Okulda başınızdan geçen ya da tanık olduğunuz bir olayı aşağıya yazınız.


Cevap : Yaz tatilini bitmişti. Okullar açıldı. Okula gittiğimiz zaman ilk olarak öğretmenlerimiz tatilde neler yaptığımızı sordular. Bizler de gittiğimiz yerleri gördüğümüz farklılıkları söyledik.  Herkes gittiği şehri anlattı. Bana sıra gelince bende bu yaz Isparta’ya gittim. Orada gördüklerimi güllerin güzelliğini, Gölünü anlattım.


b. Yazınızı yazım ve noktalama açısından inceleyip varsa yanlışlarınızı düzelterek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu kısmı sınıfınızda yapmanız gerekmektedir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Çanakkale Zaferi ve Seyit Onbaşı hakkında internetten araştırma yapınız. Araştırmalarınızı “edu” ve “gov” uzantılı sitelerden yapmaya dikkat ediniz.


Cevap :
Seyit Ali Çabuk veya bilinen adıyla Seyit Onbaşı (Eylül 1889 – 1 Aralık 1939), I. Dünya Savaşı’nda Çanakkale Cephesi’nde çarpışan Türk asker.
I. Dünya Savaşı sırasında Çanakkale cephesinde Rumeli Mecidiye Tabyası görev yaptığı sırada 215 kilogram ağırlığındaki top mermilerini insanüstü bir güçle sırtlayarak top kundağına yerleştirmeyi başarmış ve Birleşik Krallık’a ait Ocean Zırhlısını dümenden vurarak kontrolden çıkmasına ve bir mayına çarpıp batmasına sebep olmuştur. Seyit Onbaşı’nın yaşadığı bu gerçek olayın anlatısı, halk muhayilesi içinde efsanevi bir anlatıya dönüşmüştür.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 126-127

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ankara Okuma Metni Cevapları Sayfa 126, 127


Ankara Okuma Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Soruları ve Cevapları


Söz yumağının düğümünü Ankara’da açalım ve Ankara’yı konuşalım.

Ankara ve çevresinin tarihi, zamanımızdan üç bin yıl ötelere, tarih öncesi çağlara kadar uzanır. Hititler, Frigler, Galatlar, Bizanslılar, sonunda da Selçuklu ve Osmanlı Türkleri ile Ankara, devir devir yüzyılları
kucaklar. Ankara adı üzerine söylenen efsane ve hikâyeler pek çok. Biz birkaçını sıralayalım: Önce Ankara adının “Anker” yani “gemi çapası”ndan geldiği söylenir ve denir ki…

Bir zamanların bu bölgeye hâkim Frigya Kralı Midas’a rüyasında bir ses “Durma, kalk! Topraklarında
bir gemi çapası ara! Onu bulduğun yerde bir şehir kur. Bu şehir sana mutluluk getirecek…” der. Sevinçle
uyanan Midas, ülkesinin her yönüne adamlar salar, gemi çapasını aramalarını emreder, sonunda bir gün
Ankara Kalesi’nin olduğu tepelerde çapa bulunur. Kısa zamanda burada bir şehir kurarak adını “Anker”
yahut “Ankira” kor. Gemi çapası da uzun yıllar bu şehrin tapınağında saklanır.


Cevap :  7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 126-127. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları konusunda siz değerli öğrencilerimiz için soru bulunmamaktadır. Okuma metnini bir iki defa okumanızı öğretmen olarak tavsiye ederiz.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 98-99

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Güler Yüz Okuma Metni Cevapları Sayfa 98, 99


Güler Yüz Okuma Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Soruları ve Cevapları


Asık suratlı insanlardan hoşlanır mısınız, desem tabii bana gülersiniz. Zaten ben de biraz gülmeniz için söze böyle başladım. Güler yüze ve gülmeye dair olan bu konuşmayı asık suratla dinlemenizi istemem tabii. Konuşurken söze başladığınız sırada karşınızdakinin kaşlarını çattığını, asık bir suratla sizi dinlediğini görürseniz konuşmak hevesiniz kırılır. Lafı kısa kesip bu tatsız sohbeti bir an önce bitirmeye bakarsınız. Bir de karşınızdakinin sizi güler yüzle dinlediğini, hatta araya biraz da tatlı söz karıştırarak sohbete renk verdiğini görecek olsanız konuştukça konuşacağınız gelir

Zaten öyledir. Güler yüz her şeyden önce insana cesaret verir. Çünkü güler yüzlü insanlar her kusuru hoş gören, affeden insanlardır. Dünyada ilk adımlarını yeni atmaya başlamış bir çocuğa herkes güler yüzle bakar. Onun her kusuru yapabileceğini ve bütün bu kusurların affedilmeye layık olduğunu önceden kabul ettiğimiz için çocuk karşısında gülümser bir yüz takınırız. Olgun insanlar yalnız çocuklara değil, herkese affedici, kusura pek aldırmayıcı bir yüzle bakarlar. Bu dünya, öyle çatık kaşla dolaşmaya,şunun bunun kalbini kırmaya değer bir dünya değildir. Onun için güler yüzlü insanlar arasında yaşayanların hayatı daha tatlı geçer. (…)

Hayatı iyi karşılamanın sırrını bulabilmek için her şeyden önce gülümsemeyi öğrenmeli. Belki siz de
bilirsiniz: Her hadiseyi güler yüzle karşılayan bir adama, “Eh… Hayatta muvaffak olduğun için sen tabii
daima gülersin. Ama biz öyle miyiz ya?” demişler. Adam, bir kere daha gülmüş, “Yanılıyorsunuz hem de
çok yanılıyorsunuz. Ben hayatta muvaffak olduğum için gülmüyorum. Tam tersine! Güldüğüm için hayatta muvaffak oluyorum.” demiş. Bu söz, boşuna söylenmiş bir söz değildir. İçinde bilinmesi gereken
bir hakikat saklı.


Cevap :  7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 98-99. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları konusunda siz değerli öğrencilerimiz için soru bulunmamaktadır. ancak okuma metnini bir iki defa okumanızı tavsiye ederiz.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 68-69

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Muhteşem Kut’ül Amare Zaferi Okuma Metni Cevapları Sayfa 68, 69


Muhteşem Kut’ül Amare Zaferi Okuma Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Soruları ve Cevapları


Heyecanlıydı Ali,
Öğretmeni ödev vermişti, Kut’ül Amâre Zaferi’ni anlatacaktı.
Salih Dede’yi buldu kütüphanesinde.
Merakla sorunca o muhteşem zaferi, ihtiyar adam hüzünle gülümsedi, anlatmaya başladı:
Kut’ül Amâre, Dicle Nehri kıyısında kasabaydı o zamanlar. Basra Körfezi’nin kuzeyinde, Bağdat’ın
güneyinde…
İngilizler göz dikmişlerdi Osmanlı topraklarındaki zenginliğe.
Bin türlü bahaneyle savaş çıkapı aldılar yanlarına Hint birliklerini. Büyük bir orduyla işgal ettiler.
Basra’yı, Kut’ül Amâre’ye dayandılar. 1914 sonbaharıydı.
Albay Nureddin Bey’le yiğit askerler Kut’ül Amâre’yi savundular ölümüne.
Ama… Bitti savaş malzemesi.
Şehit oldu Mehmetçikler.
25 Eylül 1915’te düştü Kut’ül Amâre. İngilizlere göre, nazlı Bağdat’ı artık almak kolaydı.
Mağluptu Osmanlı kuvvetleri, işi bitmişti düşmana göre.
Ama hesap edememişlerdi bizim cesaretimizi, yiğitliğimizi.
Selmân-ı Pâk’ta mevzilendi Osmanlı yiğitleri.


Cevap : 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-69. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları konusunda siz değerli öğrencilerimiz için soru bulunmamaktadır. İyi dersler dileriz.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score
error: Content is protected !!